Klinkt niet echt aanlokkelijk.quote:Op zondag 5 juli 2015 18:30 schreef empa1010 het volgende:
[..]
Kwam toevallig via Youtube op z'n kanaal. Notendop: paar jaar geleden is ie gestart met uitsluitend plantaardig eten. Geen vlees, geen zuivel. (heb vanmiddag een x aantal filmpjes bekeken) werkte toen nog, woonde niet erg riant zo te zien. Maar dat doet er niet toe natuurlijk, in andere filmpjes zie ik dat hij lezingen is gaan geven en zijn bedrijf er van heeft gemaakt samen met z'n vrouw. Van die vrouw woont hij sinds kort apart, terwijl hij ook een filmpje plaatste over 25 jaar gehuwd en dat het niet zo vaak meer voorkwam. (ik heb die filmpjes dus bekeken). Het is allemaal wat te mooi om waar te zijn, mensen zien hem als een goeroe denk ik. Zo ook ene Sebastiaan die 36 kilo afviel en schizofreen 'was' (....) en dankzij die manier van eten ineens het licht gezien heeft. Dus nee, ik ben ook sceptisch maar was ff benieuwd of jullie hem kenden. Zijn eerste filmpjes zijn nog oké vind ik, daarna neemt ie vormen aan van een wortelknagende Jomanda zal ik maar zeggen. Dat is ietwat jammer.
Ik had al vermoedens dat je gek was, maar dit bevestigd het welquote:Op zondag 5 juli 2015 18:39 schreef Qwea het volgende:
Ik kan merken dat ik tijdens mijn rit geen KH's heb genomen. Ik heb onstilbare honger
Maaltijdsalade van 450g op en fucking kip tandori 450g en nog steeds honger als een paard. Niet normaal
Ik eet morgen om 06:30 stamppot andijvieDie had ik meegenomen kant en klaar want "ff snelle hap" maar geen zin meer in en moet op
![]()
Ach alles is te eten in de ochtendquote:Op zondag 5 juli 2015 18:48 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Ik had al vermoedens dat je gek was, maar dit bevestigd het wel.
Stamppot om half zeven in de ochtend
Nee helaas. Deels is hij erg goed bezig maar tis helaas weer zo'n figuur wat doorslaat. Nou ontopic maar weerquote:
Fits like a mofo! 550g stamppotquote:Op zondag 5 juli 2015 18:50 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Das wel waar, in de basis bestaat alles uit macro's
Nou ja, precies wat ik zeg. Weer de zoveelste persoon die zweert dat hij 'de' manier van afvallen en gezond leven heeft gevonden. Dan haak ik sowieso al af.. je hoeft echt niet uitsluitend plantaardig te eten om af te vallen en gezond te zijn.quote:
Het is dus een levensstijl aanpassing.. mensen gaan meer sporten en wat verbrand je daar ook alweer mee? Oh ja, kcal. Hij zegt zelf al 'passieve' mensen.. dus ik doe even een aanname en zeg dat deze mensen ook liever op de bank zitten met een bak chips dan een gezond tussendoortje. Dus wat waarschijnlijk is, is dat mensen én minder gaan eten (afname dagelijks kcal verbruik) + sporten (verbranden van kcal). Kortom.. mensen vallen af omdat ze onder hun kcal behoefte gaan zitten. Tadaa..quote:Veel planteneters zijn actieve mensen. Dat is niet vreemd, want de plantaardige lifestyle geeft je veel energie. Zelfs passieve mensen die gaan planteneten beginnen vaak na verloop van tijd met sporten – ze willen iets doen met die energie! Geen wonder dus dat ook sporters geïnteresseerd raken in een plantaardige lifestyle. Zelf werd ik een duursporter nadat ik plantaardig ging eten: marathonloper en langeafstandsfietser.
Dit is eigenlijk waar het op neer komt.. Bereken je kcal behoefte (zie linkje OP). Ga daar +/- 500kcal onder zitten en ook gij zult afvallen met een heerlijke grote steak op de BBQquote:Op zondag 5 juli 2015 16:39 schreef CrunchySelf het volgende:
empa1010, het beste dieet is gewoon normaal doen en er geen dieet van maken maar levensstijl aanpassen
en hoe zit het met krachtverlies?quote:Op maandag 6 juli 2015 10:08 schreef sandertjuh het volgende:
Mijn gewicht stagneert nu een beetje, lijkt wel alsof ik gewoon niet onder de 61kg kan uitkomen. Maar sinds start van het 'diëten' wel 6 cm buikomtrek kwijt!![]()
8-6 Langzaam begonnen met het maken van eetschema's en wennen aan het mindere eten. Vanaf 15-6 echt strikt met het dieet begonnen.
Valt reuze mee, ben iets gezakt in gewicht met bankdrukken maar dat is redelijk verwaarloosbaar.. zat op 75kg en kom nu uit 70kg.quote:
ok nice! krachtverlies betekend namelijk spierverlies dus dat zou zonde zijn!quote:Op maandag 6 juli 2015 10:29 schreef sandertjuh het volgende:
[..]
Valt reuze mee, ben iets gezakt in gewicht met bankdrukken maar dat is redelijk verwaarloosbaar.. zat op 75kg en kom nu uit 70kg.
Kracht in benen is ook iets gezakt, rest is hetzelfde gebleven. Met rug, biceps, triceps en schouders ervaar ik eigenlijk geen krachtverlies.
Ben nu wel weer anders gaan trainen, het schema wat ik heb gehad tijdens het consult vond ik echt geen bal aan.. Dus heb nu zelf een UB/LB schema gemaakt
Deze staat ook voor mij op de planning voor morgen of woensdag. Zal nu eens kijken hoe een lijstje er dan uit zietquote:Op maandag 6 juli 2015 11:56 schreef sandertjuh het volgende:
En ik denk dat ik vanaf volgende week IF leangains methode ga proberen. Ik ben smorgens toch al niet zo' n goede eter en houd het wel vol tot een uurtje of 1200/1300 zonder eten. Eet nu met tegenzin mijn ontbijt op elke keer..
Dan kan ik tot 2000/2100 al m'n eten mooi naar binnen werken.
Dat strikte is afgelopen weekend er wel een beetje bij ingeschoten ja..quote:
Ik houd mijn lijstje gewoon aan alleen verdeel ik het dan niet meer onder in onbijt, lunch, avond eten en iets voor het slapen gaan. Ik ga gewoon eten wanneer ik honger heb en dat dan tussen 1200-2000 of 1300-2100quote:Op maandag 6 juli 2015 12:30 schreef CrunchySelf het volgende:
Lijstje maken voor z'n window valt mij eigenlijk tegen. Is eigenlijk beetje nadeel dat ik gewoon een blok kcal neem voor mijn avond eten, de ene keer past het ruim de andere keer iets minder. Werkte altijd.
Wat ik nu heb:
- L: 4 volkoren, 100gr rosbief, 2 gekookt ei;
- T: 250 gr kwark, banaan, quaker havermoutreep;
- D: 950 kcal.
Zo heel veel meer vind ik het niet lijken dan mijn normale lijstje
Vandaag (iets mindere prep):
- O: Havermout whey dinges;
- T: Banaan, quaker havermout;
- L: 4 volkoren, jam;
- T: quaker havermout;
- D: 750 kcal.
Na mijn D eet ik eigenlijk al nooit iets.
4 weken, bel de courant!quote:Op maandag 6 juli 2015 12:39 schreef sandertjuh het volgende:
[..]
Dat strikte is afgelopen weekend er wel een beetje bij ingeschoten ja..Maar heb het toch bijna 4 weken volgehouden om geen bier te drinken
Het klinkt alsof je een alcohol probleem hebt.quote:Op maandag 6 juli 2015 12:50 schreef sandertjuh het volgende:
Als je gewend bent altijd wel bier te drinken in het weekend is zoiets best lastig vind ik... al helemaal met het warme weer afgelopen dagen. Tel daarbij de feestjes en bbq's bij op wat de verleiding nog groter maakt om een biertje te nemen.
Dus ja ik vind 4 weken dan best knap van mezelf!
Hmm ja. Twijfel nu in ieder geval als ik het wel niet ga doen. Het klonk beter dan het nu lijktquote:Op maandag 6 juli 2015 12:41 schreef sandertjuh het volgende:
[..]
Ik houd mijn lijstje gewoon aan alleen verdeel ik het dan niet meer onder in onbijt, lunch, avond eten en iets voor het slapen gaan. Ik ga gewoon eten wanneer ik honger heb en dat dan tussen 1200-2000 of 1300-2100
Eh, nee. Want hetzelf "knap" vinden dat je al 4 weken alcohol vrij bent is gewoon problematisch. Netzoals je het knap zou vinden dat je 4 weken mcd vrij bent.quote:Op maandag 6 juli 2015 13:27 schreef Lonaa het volgende:
Als je bewust kiest om geen crap meer te eten, maar wel zin hebt in McD of andere shit, dat is toch hetzelfde?
Vechten vind ik, voor mezelf, een groot woord. Ik heb wel met regelmaat zin in een drankje. Tegenwoordig kies ik er vaker voor dit niet te doen omdat loze kcal en is me niet waard (ergo, bewuste keuze), maar als je me vraagt of ik dat dan wel eens lastig vind, ja, dat vind ik. Was laatst uit eten en had 1 glas wijn, als ik zonder nadenken had gedronken had ik er minimaal 3 gehad, dus ja, dan kost het me wel 'moeite' ofzo. Geen alcohol is altijd makkelijker voor mij dan 'een beetje alcohol'. Gewoon helemaal niet drinken gaat me wel steeds makkelijker af, dus dat is een plus.quote:Op maandag 6 juli 2015 14:48 schreef Qwea het volgende:
[..]
Eh, nee. Want hetzelf "knap" vinden dat je al 4 weken alcohol vrij bent is gewoon problematisch. Netzoals je het knap zou vinden dat je 4 weken mcd vrij bent.
Als je ergens bewust voor kiest om te nemen, prima. Maar er tegen moeten vechten en er moeite mee hebben is toch raar hoor. En ja, ik heb in het verleden meer dan genoeg gezopen ook.
Dat ligt meer aan jouw vrienden / omgeving dan aan de algehele mensheid. Plus, dan nog. Lekker laten kijken. Je bepaald toch zelf wat je wel en niet drinkt?quote:Op maandag 6 juli 2015 13:30 schreef sandertjuh het volgende:
Alcohol is daarbij ook nog eens een maatschappelijk goedje.. het zit zo bij iedereen ingeburgerd om te drinken dat je vaak raar word aangekeken als je het eens een keer niet doet.
Dan leer je die gewoonte afquote:Daarbij heb ik geen moeite om het te laten staan maar ik lust een koud biertje net zo goed als dat ik een koud glas cola lust. Het is vaak meer de gewoonte die problemen geeft dan de alcohol zelf..
Maar waarom? Want wat is de meerwaarde van alcohol dan?quote:Op maandag 6 juli 2015 14:52 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Vechten vind ik, voor mezelf, een groot woord. Ik heb wel met regelmaat zin in een drankje. Tegenwoordig kies ik er vaker voor dit niet te doen omdat loze kcal en is me niet waard (ergo, bewuste keuze), maar als je me vraagt of ik dat dan wel eens lastig vind, ja, dat vind ik.
Maar als je het ook zonde vind waarom stop je er dan niet helemaal mee?quote:Maar ik vind het, in mijn geval, niet problematisch ofzo. Ik snap wel wat je probeert te zeggen, maar alcoholhoudende drank is voor mij niet per se anders dan nonalcoholisch. Maar dat vind ik ook vaak zonde van m'n kcal.
Soms vind ik het prima. De meerwaarde van alcohol is het sociale aspect en de smaak van de desbtreffende drankjes.quote:Op maandag 6 juli 2015 17:02 schreef Qwea het volgende:
[..]
Maar waarom? Want wat is de meerwaarde van alcohol dan?
[..]
Maar als je het ook zonde vind waarom stop je er dan niet helemaal mee?
Mo!quote:Op maandag 6 juli 2015 17:18 schreef motorbloempje het volgende:
Alcoholische drankjes![]()
Zouden ze hetzelfde met dezelfde smaak weten te fabriceren zónder alcohol, dan zou ik dat drinken. Helaas is de enige een beetje okaye alcoholvrije drank op dit moment Erdinger voor mij. Drink 't niet voor de alcohol zelf, maar voor de smaakMaargoed, ik drink dat ook niet ladingen, dat scheelt.
Ik snap het sociale aspect aan alcohol niet. Je bent net zo sociaal met een water/cola/sapje/whateverquote:Op maandag 6 juli 2015 17:29 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Soms vind ik het prima. De meerwaarde van alcohol is het sociale aspect en de smaak van de desbtreffende drankjes.
Jup, en van al die dingen prefereer ik alcohol in smaak. Water drink ik thuis wel, fris vind ik niet lekker en sap hoef ik eigenlijk ook niet.quote:Op maandag 6 juli 2015 18:41 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik snap het sociale aspect aan alcohol niet. Je bent net zo sociaal met een water/cola/sapje/whatever
Maar je geeft in je ene post aan dat de meerwaarde zowel het sociale aspect is als de smaak. Nogmaals, ik snap het sociale aspect dus niet. Wat maakt alcohol sociaal?quote:Op maandag 6 juli 2015 18:41 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Jup, en van al die dingen prefereer ik alcohol in smaak. Water drink ik thuis wel, fris vind ik niet lekker en sap hoef ik eigenlijk ook niet.
Je hoeft t niet met me eens te zijn ook hoor, ik heb mijn alcoholgebruik danig geminderd en ik ben best blij met hoe het nu gaat.
Ik ga met enige regelmaat gezellig wat drinken. (Het sociale aspect) en zonet gezegd dat ik niet gezellig wat ga drinken op het terras omdat fris/sap/water ik niet lekker vind.quote:Op maandag 6 juli 2015 18:45 schreef Qwea het volgende:
[..]
Maar je geeft in je ene post aan dat de meerwaarde zowel het sociale aspect is als de smaak. Nogmaals, ik snap het sociale aspect dus niet. Wat maakt alcohol sociaal?
Vind jij jezelf gezellig?quote:Op maandag 6 juli 2015 19:46 schreef Ryuuzen het volgende:
Mja ik vind de discussie nutteloos eerlijk gezegd.
Ik heb er voor gekozen om geen alcohol meer te drinken ivm het sporten. Ik snap het niet dat smaak of het sociale aspect....ik ben net zo gezellig met of zonder alcohol. ..
Het zal wel moeten ik heb geen vrienden meer sinds ik niet meer drinkquote:
quote:Op maandag 6 juli 2015 20:30 schreef Ryuuzen het volgende:
[..]
Het zal wel moeten ik heb geen vrienden meer sinds ik niet meer drink
Dus je gaat niet voor de gezelligheid met je vrienden, maar voor de gezelligheid van drank?quote:Op maandag 6 juli 2015 19:16 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik ga met enige regelmaat gezellig wat drinken. (Het sociale aspect) en zonet gezegd dat ik niet gezellig wat ga drinken op het terras omdat fris/sap/water ik niet lekker vind.
Dat. Ik ben altijd kei leukquote:Op maandag 6 juli 2015 19:46 schreef Ryuuzen het volgende:
Ik heb er voor gekozen om geen alcohol meer te drinken ivm het sporten. Ik snap het niet dat smaak of het sociale aspect....ik ben net zo gezellig met of zonder alcohol. ..
Je verdraaid m'n woorden en trekt er conclusies uit die ik helemaal niet genoemd heb.quote:Op maandag 6 juli 2015 20:55 schreef Qwea het volgende:
[..]
Dus je gaat niet voor de gezelligheid met je vrienden, maar voor de gezelligheid van drank?
Niet die discussie weer plsquote:Op maandag 6 juli 2015 13:19 schreef Lonaa het volgende:
Mwah, ik herken wel wat sandertjuh zegt, en ik typeer mezelf niet als alcoholist.
Radler is ook wel te doen hoor.quote:Op maandag 6 juli 2015 17:18 schreef motorbloempje het volgende:
Alcoholische drankjes![]()
Zouden ze hetzelfde met dezelfde smaak weten te fabriceren zónder alcohol, dan zou ik dat drinken. Helaas is de enige een beetje okaye alcoholvrije drank op dit moment Erdinger voor mij. Drink 't niet voor de alcohol zelf, maar voor de smaakMaargoed, ik drink dat ook niet ladingen, dat scheelt.
Nee, dat vind ik niet. Je bent wat ontspannender vaakquote:Op maandag 6 juli 2015 18:41 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik snap het sociale aspect aan alcohol niet. Je bent net zo sociaal met een water/cola/sapje/whatever
wait whut...quote:Op maandag 6 juli 2015 19:16 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik ga met enige regelmaat gezellig wat drinken. (Het sociale aspect) en zonet gezegd dat ik niet gezellig wat ga drinken op het terras omdat fris/sap/water ik niet lekker vind.
Ik vind cocktails/wijn/bier lekkerder dan cola/fanta/cassis. Ja. Is dat gek?quote:Op dinsdag 7 juli 2015 10:26 schreef Ryuuzen het volgende:
[..]
wait whut...
jij vindt dus eigenlijk alleen wijn, bier enzovoorts lekker?
quote:Op dinsdag 7 juli 2015 08:35 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Je verdraaid m'n woorden en trekt er conclusies uit die ik helemaal niet genoemd heb.
Dus, ga je naar het terras om alcohol te drinken want dat is gezellig. Dat zeg je hier. Daar verdraai ik niks aan hoor.quote:Op maandag 6 juli 2015 19:16 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Als je alcohol nodig hebt om ontspannen te zijn/ losser te zijn/ om iets te zijn en of te voelen ben je alcoholist IMHO.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 09:07 schreef sanger het volgende:
[..]
Nee, dat vind ik niet. Je bent wat ontspannender vaak
Dan is iedereen die weleens alcohol drinkt dat. Het gevolg van alcohol is nu eenmaal dat je wat losser wordt. Uitbundiger als het ware. Dat heeft zelfs iemand die het voor het eerst gebruikt, dus dat effect kun je imo niet aan alcolisme ophangenquote:Op dinsdag 7 juli 2015 11:40 schreef Qwea het volgende:
Als je alcohol nodig hebt om ontspannen te zijn/ losser te zijn/ om iets te zijn en of te voelen ben je alcoholist IMHO.
Starvingquote:
Ik tel af...quote:
quote:Op dinsdag 7 juli 2015 11:40 schreef Qwea het volgende:
Ik heb ook honger. Ik moest lachen om Mo. Die wilde een paar kilo kwijt. "Neem je dan ipv cola jus de orange pakken voor me mee?"
Pauze begint om 12:30quote:Op dinsdag 7 juli 2015 12:19 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Dit is mijn ontbijt
Wanneer mag je?
Jij doet nu IF dus?quote:Op dinsdag 7 juli 2015 12:19 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Dit is mijn ontbijt
Wanneer mag je?
Bijnaquote:
Ja ik geef het even een kans, kijken wat het wel/niet doetquote:
Milkaquote:Op dinsdag 7 juli 2015 12:26 schreef CrunchySelf het volgende:
Lijstje, poging tot, kijken hoe het gaat:
O/L: Havermout/whey/nesquik/cacao/melk-dinges;
T: 2 volkoren, kaas;
T: Banaan;
T: Quaker Havermoutreep;
D: Nog geen idee.
Tot D sta ik nu op 740 kcal, dus. Dat moet even flink hoger, D reken ik tegenwoordig iets hoger 750 kcal
De T's heb ik aan mijn lunch geplaktquote:Op dinsdag 7 juli 2015 12:26 schreef CrunchySelf het volgende:
Lijstje, poging tot, kijken hoe het gaat:
O/L: Havermout/whey/nesquik/cacao/melk-dinges, 2 volkoren met kaas, Banaan;
T: Quaker Havermoutreep;
D: Nog geen idee.
Zou in ieder geval proberen 2 grote maaltijden en 1 of 2 snacks te doenquote:Op dinsdag 7 juli 2015 12:46 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
De T's heb ik aan mijn lunch geplakt
Goeie, niet bij stilgestaan. Dus eigenlijk geluk bij ongeluk ^^quote:Op dinsdag 7 juli 2015 12:48 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Zou in ieder geval proberen 2 grote maaltijden en 1 of 2 snacks te doen
want als je zoals je eerste lijstje allemaal T zou doen zit je alsnog de hele middag te vreten en ga je denk je doel voorbij met het honger tegengaan.
Nee.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 12:49 schreef Qwea het volgende:
Is het al einde middag? Mijn kuiten schreeuwen om aangepakt te worden.
Ja zou ik doen, L, T, D, Tquote:Op dinsdag 7 juli 2015 12:49 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Goeie, niet bij stilgestaan. Dus eigenlijk geluk bij ongeluk ^^
Meer T's worden het in ieder geval niet meer voor D, erna misschien 1 om 20:00
Dat ding zegt kwart over 1, het is gvd. 13:03quote:Op dinsdag 7 juli 2015 12:50 schreef CrunchySelf het volgende:
Qwea, speciaal voor jou:
http://www.alfataal.nl/oef/klok/oef01/kijk0115.htm
Dan ga ik maar met mijn dekentje een tuin tukje doenquote:
Taartquote:Op dinsdag 7 juli 2015 12:56 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ja zou ik doen, L, T, D, T
Avond T lekker taart of Griekse yoghurt
Is een cursus klokkijkenquote:Op dinsdag 7 juli 2015 13:03 schreef Qwea het volgende:
[..]
Dat ding zegt kwart over 1, het is gvd. 13:03
/omaquote:Op dinsdag 7 juli 2015 13:03 schreef Qwea het volgende:
[..]
Dan ga ik maar met mijn dekentje een tuin tukje doen
quote:
That's mequote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
quote:Op dinsdag 7 juli 2015 13:28 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
That's mehaha plaatje gepost, ban!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geef je jezelf een massage?quote:Op dinsdag 7 juli 2015 13:51 schreef Qwea het volgende:
Godver. 17u pas massageBij iemand die redelijk bekend staat als een beul
Anders pak je even je "massage tennisballen", even iets anders oprekkenquote:
Ging jij niet werken nu je foon leeg was en de groepsapp je niet kon afleiden???quote:Op dinsdag 7 juli 2015 14:06 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Anders pak je even je "massage tennisballen", even iets anders oprekken
Ging jij geen tukkie doen met een dekentje?quote:Op dinsdag 7 juli 2015 14:31 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ging jij niet werken nu je foon leeg was en de groepsapp je niet kon afleiden???
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |