SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• KNMI begrippen (nederlands)
• Extreem weer begrippen (nederlands)
• Johanns Meteo Uitleg (nederlands)
• Actueel aardbevingen - IJsland + wereld (nederlands/engels)
• Kanaalrat
• Polar Low
• Windschering
• CAPE + Liftedindex
• GFS & Europese weermodel
• Waar woont iedereen?
• Realtime onweermeldingen![]()
Zo te zien ook hagel.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 16:34 schreef Junglebeast het volgende:
Gaat lekker los nu op http://surfersparadise.be/beachcam/
Zo danquote:Op vrijdag 5 juni 2015 16:34 schreef Junglebeast het volgende:
Gaat lekker los nu op http://surfersparadise.be/beachcam/
we gaan deaud!quote:
Het lijkt wel snilquote:
Save the prullenbak!!quote:
Geef toe, het was een naar zicht.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 16:40 schreef Infection het volgende:
Nu wordt de prullenbak gecensureerd.
Er mag tegenwoordig ook niets meer.
Maak een paar foto's voor ons, volgens mij zit jij wel goedquote:Op vrijdag 5 juni 2015 16:35 schreef Fred0w het volgende:
Hier in Zeeland richting het zuiden nu een aambeeld te zien.
Eindelijk zit je daar waar het onweer is!!!quote:
RIP aan de nabestaandenquote:Op vrijdag 5 juni 2015 16:45 schreef Rabieluh het volgende:
We zullen je nooit vergeten, dappere strijder.
[ afbeelding ]
Blijf maar lekker groeien, krijgen we hier tenminste nog wat.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 16:48 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
Nog iets groter en hij net zo groot als die van pinkpop
Ik zal zo eens kijken, ondertussen is het wat bewolkt geraakt.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 16:43 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Maak een paar foto's voor ons, volgens mij zit jij wel goed!
Windstoten tot 120km/h in Frankrijktwitter:KeraunosObs twitterde op vrijdag 05-06-2015 om 16:49:42Rafale à 120 km/h relevée sur l'aérodrome de #Cambrai-Epinoy dans le Nord-Pas de Calais reageer retweet
denk dat die er wel eerder is dan om 8 a 10 u vnvquote:Op vrijdag 5 juni 2015 16:48 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
Nog iets groter en hij net zo groot als die van pinkpop
Hier op Tholen is het inderdaad 31 graden, 10 graden verschil met Middelburgquote:Op vrijdag 5 juni 2015 16:56 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Bijna 10 graden verschil tussen zuid zeeland en midden zeeland
Jezus wat een piekquote:
Dat denk ik ookquote:Op vrijdag 5 juni 2015 17:00 schreef Monopoly het volgende:
[Weern00b]
Ik woon in Groningen, ik vrees dat het onweer al aardig is afgezwakt als het ons bereikt. Wat denken jullie?
[/Weern00b]
Dit type weer is altijd nowcasten, maar ik vermoed dat het daar lang niet zo hevig zal zijn.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 17:00 schreef Monopoly het volgende:
[Weern00b]
Ik woon in Groningen, ik vrees dat het onweer al aardig is afgezwakt als het ons bereikt. Wat denken jullie?
[/Weern00b]
Weer + extrapolatie = grote kans op teleurstellingquote:Op vrijdag 5 juni 2015 17:02 schreef marcel-o het volgende:
Rotterdam geeft bij buienradar ook zo'n zieke piek
rond 19:00
tijd om te verhuizenquote:Op vrijdag 5 juni 2015 17:02 schreef Monopoly het volgende:
Jammer, altijd wel groot fan van onweer. Hoopte op een spektakelstuk, maar het zal dus behoorlijk tegenvallen. Jammer
Altijd he?quote:Op vrijdag 5 juni 2015 17:06 schreef Mani89 het volgende:
De rode pitjes lijken toch kleiner te worden naar mate ze Leiden naderen, precies volgens schema dus.
Hij heeft nog een uurtje om niet dood te bloeden.quote:
Maar goed volgens buienradar zou het hier voorlopig nog niet regenenquote:
Als diegene die nu boven Gent zit een klein tikkeltje naar rechts gaat krijg ik hier de volle ladingquote:
Hier is het nu gewoon helemaal windstil, stilte voor de stormquote:
ik zit vlakbij het raam en ik schrok me rot van die eerste windvlaagquote:Op vrijdag 5 juni 2015 17:22 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Hier is het nu gewoon helemaal windstil, stilte voor de storm
De wind is hier (ondanks dat het net 1 km/u is) wel opeens gedraaid van zuid-west naar zuid-oost.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 17:23 schreef Olga het volgende:
[..]
ik zit vlakbij het raam en ik schrok me rot van die eerste windvlaag
twitter:electraChins twitterde op vrijdag 05-06-2015 om 17:23:50Ook #aalst maakt zich op voor #onweer..... #mammatus http://t.co/RxqkKdh1EQ reageer retweet
Verdomme wat kut nabewerktquote:Op vrijdag 5 juni 2015 17:29 schreef LTVDK het volgende:
[ afbeelding ]twitter:electraChins twitterde op vrijdag 05-06-2015 om 17:23:50Ook #aalst maakt zich op voor #onweer..... #mammatus http://t.co/RxqkKdh1EQ reageer retweet
Oompie <3quote:Op vrijdag 5 juni 2015 17:31 schreef Oom_Agent het volgende:
We gaan weer knallen vanavondDat is weer een tijd geleden dat ik hier heb rondgesnuffeld
IN CAPS IS HET ALTIJD ERGER!!!twitter:BuienRadarNL twitterde op vrijdag 05-06-2015 om 17:32:51KNMI BREIDT CODE ORANJE UIT! Wegens zwaar #onweer met kans op zeer zware #windstoten en hagel ook voor Noord-Holland en Utrecht #codeoranje reageer retweet
Oh ik verwacht er niets van. Daarvoor woon ik te noorderlijk. Wij hebben bijna altijd pechquote:Op vrijdag 5 juni 2015 17:33 schreef Twieki het volgende:
Ik zou er maar niet te veel van verwachten. Vond het een grote teleurstelling en had er zeker meer van verwacht, kijkend naar wat er aan kwam uit Noord-Frankrijk. Hoop donders en gerommel (filmpje asap), paar bliksems en niet meer dan een beetje regen.
quote:Op vrijdag 5 juni 2015 17:35 schreef Burner82 het volgende:
IN CAPS IS HET ALTIJD ERGER!!!twitter:BuienRadarNL twitterde op vrijdag 05-06-2015 om 17:32:51KNMI BREIDT CODE ORANJE UIT! Wegens zwaar #onweer met kans op zeer zware #windstoten en hagel ook voor Noord-Holland en Utrecht #codeoranje reageer retweet
In Eindhoven ook nog zo warm dat koeien direct in beef jerky veranderen zodra ze omkomen van de hitte.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 17:38 schreef Montagui het volgende:
Nog steeds niks aan het handje in Hellimond.....snikkieheet nog.
In Twente idemquote:Op vrijdag 5 juni 2015 17:32 schreef Burner82 het volgende:
Ondertussen in Limburg: Zon, blauwe lucht en bloedheet
Denk dat het zuidoosten van het land ook wel flink wat gaat krijgenquote:
Prima weertje en mooi uitzicht op de buien vanuit het hiernamaals kan ik je melden.quote:
twitter:LeonEikenaar twitterde op vrijdag 05-06-2015 om 17:42:17Satellietbeeld van een uurtje geleden. Prachtige pancake ten zuidwesten van Nederland! #onweer #buien http://t.co/ObsR4TsKyM reageer retweet
Te veel bezoekers denk ik. Je zou denken dat ze daar inmiddels wel raad mee weten. Content staat elke X minuten vast, lijkt me prima te cachen...quote:
't is warm joh.. give it a breakquote:
Doet het nog wel, alleen is erg traag. Zal wel weer overbelast zijnquote:
Deze is net genoemd, maar is alleen met ontladingen: http://www.lightningmaps.org/realtime?lang=nlquote:Op vrijdag 5 juni 2015 17:47 schreef YazooW het volgende:
Wat zijn goede alternatieven voor Buienradar? Ben op zoek naar satellietbeelden.
holy shitquote:
Ik hoop dat je gelijk hebt...het is hier (Weert, Midden-Limburg) nog ruim 33 graden...en behoorlijk benauwdquote:Op vrijdag 5 juni 2015 17:42 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Denk dat het zuidoosten van het land ook wel flink wat gaat krijgen
Nou, ik zit hier dus in Twente en de bbq gaat zo aan hoorquote:Op vrijdag 5 juni 2015 17:49 schreef Postbus100 het volgende:
Piet Paulusma beveelt nog aan om te gaan bbq'en
Veel plezier!quote:Op vrijdag 5 juni 2015 17:51 schreef MaLo het volgende:
[..]
Nou, ik zit hier dus in Twente en de bbq gaat zo aan hoor![]()
Gewoon een ijzeren staaf rechtop erin zetten, en je hoeft 'm niet eens zelf aan te stekenquote:Op vrijdag 5 juni 2015 17:51 schreef MaLo het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik kom eraanquote:Op vrijdag 5 juni 2015 17:51 schreef MaLo het volgende:
[..]
veel plezier!quote:Op vrijdag 5 juni 2015 17:51 schreef Houtenbeen het volgende:
Maar nu heb ik personeelsfeest, veel succes nog
quote:Op vrijdag 5 juni 2015 17:52 schreef Isane het volgende:
Wahjoo hier gaat het echt tekeerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Are you nuts??
quote:Op vrijdag 5 juni 2015 17:52 schreef Isane het volgende:
Wahjoo hier gaat het echt tekeerEen beetje respect graag, nog geen uur geleden is er een prullenbak omgegaan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
Hier staat ie net aanquote:Op vrijdag 5 juni 2015 17:51 schreef MaLo het volgende:
[..]
Niet vergeten foto's te maken zodra de shit aan isquote:Op vrijdag 5 juni 2015 17:56 schreef flugeltje het volgende:
Hier in Tilburg begint de eerste bewolking nu binnen te drijven... Ben benieuwd hoe lang het duurt voor die grote wolk hier is...
Das niet heel slimquote:Op vrijdag 5 juni 2015 17:56 schreef Rabieluh het volgende:
Hotsernokke, in plaats van ruimte te maken op m'n mobiel voor opnames copieer ik juist dat ding helemaal vol.
Misschien dat Sjorsz je kan helpen daarbij, ik heb alleen een mobieltje met crappy foto's...quote:Op vrijdag 5 juni 2015 17:57 schreef bondage het volgende:
[..]
Niet vergeten foto's te maken zodra de shit aan is
Crappy maakt niet uit, gaat om het ideequote:Op vrijdag 5 juni 2015 17:59 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Misschien dat Sjorsz je kan helpen daarbij, ik heb alleen een mobieltje met crappy foto's...
Nu 24,0quote:Op vrijdag 5 juni 2015 17:30 schreef Peter het volgende:
Den Haag centrum:
Om 17:02 uur nog 33,9 graden op mijn balkonthermometer
Nu om 17:30 uur nog maar 26,1 graden.
Bij mij op mijn balkon 31,6°Cquote:Op vrijdag 5 juni 2015 18:02 schreef Peter het volgende:
[..]
Nu 24,0
Dat is bijna 10 graden daling in 1 uur.
En de eerste regendruppels vallen.
Kan je zo'n drone nog een beetje in bedwang houden als het flink waait?quote:Op vrijdag 5 juni 2015 18:03 schreef Nattekat het volgende:
Ik wil voor de regen de lucht weer in, hopelijk krijg ik mooie plaatjes van een rolwolk
Nee, toen ik de lucht in ging waaide ie op eens heel hard wegquote:Op vrijdag 5 juni 2015 18:05 schreef YazooW het volgende:
[..]
Kan je zo'n drone nog een beetje in bedwang houden als het flink waait?
Amsterdam gaat richting donkergrijs ondertussen ja.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 18:06 schreef Ajaxfan het volgende:
Bij Amsterdam een outdoor sauna en zwaarbewolkt.
Ja die moet gewoon die lijn tussen Utrecht en Den Haag blijven volgen verdommequote:Op vrijdag 5 juni 2015 18:05 schreef Nattekat het volgende:
Ja, dacht het ff niet storm, jij gaat afbuigen naar het westen, en niet naar Tilburg
Sollie...quote:Op vrijdag 5 juni 2015 18:05 schreef Nattekat het volgende:
Ja, dacht het ff niet storm, jij gaat afbuigen naar het westen, en niet naar Tilburg
Grappig. Wil binnenkort ook zo'n ding aanschaffen maar je hebt zoveel verschillende soorten en maten. Kan door de bomen het bos niet meer zien zeg maarquote:Op vrijdag 5 juni 2015 18:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, toen ik de lucht in ging waaide ie op eens heel hard weg
Maar verder lukt het nog wel, ik kan tot windkracht 6 zonder problemen vliegen. Vanaf 5 wordt het wel al lastiger.
als je er boven vliegt welquote:Op vrijdag 5 juni 2015 18:09 schreef YazooW het volgende:
[..]
Grappig. Wil binnenkort ook zo'n ding aanschaffen maar je hebt zoveel verschillende soorten en maten. Kan door de bomen het bos niet meer zien zeg maar
Zou kunnen betekenen dat alle energie nu richting die bui bij Brussel trekt...quote:
Nu is het 21,7quote:Op vrijdag 5 juni 2015 18:02 schreef Peter het volgende:
[..]
Nu 24,0
Dat is bijna 10 graden daling in 1 uur.
En de eerste regendruppels vallen.
Hier gaat het ook steeds harder omlaagquote:Op vrijdag 5 juni 2015 18:16 schreef Peter het volgende:
[..]
Nu is het 21,7
In nog geen 5 kwartier van 33,9 naar 21,7 En flitsen
Leiden idem, kon helaas niet meer de lucht inquote:Op vrijdag 5 juni 2015 18:16 schreef marcel-o het volgende:
Rotterdam
hele dikke druppels
en zo'n typisch geurtje.
meer winnd en wordt donker
Mja beetje regen hier. Zie niks spectaculairs aankomen.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 18:08 schreef Nattekat het volgende:
Nog steeds teleurstellende verwachtingen voor Leiden, lijkt erop dat ik naar Katwijk moet om iets mee te maken
Nog een half uur geduldquote:Op vrijdag 5 juni 2015 18:20 schreef kree het volgende:
[..]
Mja beetje regen hier. Zie niks spectaculairs aankomen.
Rij zo wel ff een rondje over de boulevard.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 18:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nog een half uur geduld
En ik vrees dat ik dan net aan het eten ben.
Hier ook. Beneden dan ..... boven tegen de 25 ....quote:Op vrijdag 5 juni 2015 18:23 schreef VacaLoca het volgende:
Hoe warm wordt het op zo'n dag bij jullie binnen? hier slechts van 21.5 naar 22.5 gegaan
24 hier.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 18:23 schreef VacaLoca het volgende:
Hoe warm wordt het op zo'n dag bij jullie binnen? hier slechts van 21.5 naar 22.5 gegaan
Met de balkondeur en gordijnen (of zoiets) dicht heb ik het op 23.2 kunnen houden..quote:Op vrijdag 5 juni 2015 18:23 schreef VacaLoca het volgende:
En al die Bredanaren maar klagen... Er komt een gigantische bui op hen af.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 18:22 schreef Mani89 het volgende:
Het schild van Leiden is weer keihard aan het toeslaan, alles sterft voor de poort.
Ik wilde inderdaad net zeggen dat dat 'schild' bij Breda dit echt niet tegen gaat houden...quote:Op vrijdag 5 juni 2015 18:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En al die Bredanaren maar klagen... Er komt een gigantische bui op hen af.
Die gaat nog missen vrees ik, krijgt weer Tilburg allesquote:Op vrijdag 5 juni 2015 18:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee hoor, wij krijgen tegelijkertijd de zweep erover...quote:Op vrijdag 5 juni 2015 18:25 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Die gaat nog missen vrees ik, krijgt weer Tilburg alles.
Van 21 naar 23,5. Heb dan ook alles potdicht gehouden vandaagquote:Op vrijdag 5 juni 2015 18:23 schreef VacaLoca het volgende:
Ik zit helaas iets westelijker (Moerdijk) dus alles gaat er zoals gewoonlijk weer eens langs. Het is hier soms net een Bermudadriehoek qua neerslagquote:Op vrijdag 5 juni 2015 18:25 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Nee hoor, wij krijgen tegelijkertijd de zweep erover...
19.5 naar 23.5. Deur heeft veel open gestaan anders was het wat minder geweest denk ik.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 18:23 schreef VacaLoca het volgende:
Nee er lijkt zich een lijn te gaan vormen tussen de drie buien, dan krijg je 'm vol op je bakkus...quote:Op vrijdag 5 juni 2015 18:27 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ik zit helaas iets westelijker (Moerdijk) dus alles gaat er zoals gewoonlijk weer eens langs. Het is hier soms net een Bermudadriehoek qua neerslag
Wind in breda nu!quote:Op vrijdag 5 juni 2015 18:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
27 gradenquote:Op vrijdag 5 juni 2015 18:23 schreef VacaLoca het volgende:
quote:Op vrijdag 5 juni 2015 18:25 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Die gaat nog missen vrees ik, krijgt weer Tilburg alles.
Die moest ik effe quotenquote:Op vrijdag 5 juni 2015 18:28 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Nee er lijkt zich een lijn te gaan vormen tussen de drie buien, dan krijg je 'm vol op je bakkus...
Zou ook wel een keer mogenquote:Op vrijdag 5 juni 2015 18:28 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Nee er lijkt zich een lijn te gaan vormen tussen de drie buien, dan krijg je 'm vol op je bakkus...
Hier is het op dit moment 21 graden. Meestal heeft het een paar dagen nodig om op te warmen maar als de hitte éénmaal binnen is dan is het net een oven en gaat het ook niet zomaar weer weg. Slaapkamer met plat dak. Op de benedenverdieping is het ietsje koeler, rond de 20 graden.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 18:23 schreef VacaLoca het volgende:
Ik hoorde wel iets maar dat was volgens mij een vliegtuig.quote:
In mijn woonkamer is het nu 23 graden...op mijn slaapkamer ruim 30 (daar heeft de hele middag de zon recht op gestaan en ik heb nog geen rolluiken). Dadelijk even de mobiele airco aan het werk zetten anders doe ik vannacht geen oog dicht.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 18:23 schreef VacaLoca het volgende:
O verdomme, ik wou net gaan melden dat het hier alleen wat donkerder is geworden maar nog niks gehoordquote:
Toffe videoquote:
Echt precies op tijd thuis dus. Kom net uit Etten leur vandaanquote:Op vrijdag 5 juni 2015 18:38 schreef maily het volgende:
Bergen op Zoom: het regent grote druppels ....
Aha!quote:Op vrijdag 5 juni 2015 18:38 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Echt precies op tijd thuis dus. Kom net uit Etten leur vandaan
Check die twitterquotes ....quote:Op vrijdag 5 juni 2015 18:38 schreef LTVDK het volgende:
3000 campinggasten Intents Festival geëvacueerd vanwege horrorstorm
Die zitten daar inderdaad niet heel gunstig nu
quote:
Lekker stampen in de blubberquote:Het feest gaat volgens het twitteraccount van het festival na het noodweer gewoon verder.
Niet te zuinig!quote:
Ja die dramatische taalfouten gaan we niet aanpassen in tweetsquote:
Omweerquote:Op vrijdag 5 juni 2015 18:45 schreef bondage het volgende:
[..]
Valt me mee dat het nog geen nootweer is
2 klappen is niet echt heel "schokkend" inderdaadquote:Op vrijdag 5 juni 2015 18:44 schreef Elvi het volgende:
In Gouda 2 flitsen en 2 klappen en wat regen. Maar niet echt schokkend.weer. De.ijscoman.rijdt gewoon nog door de straat
Ruikt het ook lekker buiten? Ik vind het altijd zo lekker ruiken na een regenbui op een zomerse dag.quote:
Geniet ervan zolang het nog kan.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 18:48 schreef Koelkastje het volgende:
Barbecue doet het goed, even een echt zomers gevoel!
yup het gaat hier lekker tekeerquote:Op vrijdag 5 juni 2015 18:46 schreef Revanches het volgende:
Het gaat los in de kop van Noord- Holland op lightningmaps.
Van mij mag het hier vannacht los gaan. Camera ligt klaar met opgeladen accu.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 18:48 schreef flugeltje het volgende:
Hmmm, intensiteit lijkt af te nemen. Zul je altijd zien dat hier alles uitdooft en ze vannacht in NoordOost Duitsland weer tot hun knieen in de hagel staan...
Jaloersquote:
Yes en nu gaat het licht uit. Komt een onweersbui aan als ik ter hoogte van Utrecht zo zie.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 18:49 schreef bondage het volgende:
[..]
Ruikt het ook lekker buiten? Ik vind het altijd zo lekker ruiken na een regenbui op een zomerse dag.
Succesquote:Op vrijdag 5 juni 2015 18:51 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Yes en nu gaat het licht uit. Komt een onweersbui aan als ik ter hoogte van Utrecht zo zie.
En we intensiveren weer inderdaad, bui lijkt rechts te trekken. Nu op koers Tilburg, maar zou ook nog tussen Tilburg en Eindhoven kunnen zijn...quote:Op vrijdag 5 juni 2015 18:52 schreef LTVDK het volgende:
Als ik http://www.lightningmaps.org/realtime?lang=nl moet geloven lijkt die boven Antwerpen weer aan kracht toe te nemen.
quote:Op vrijdag 5 juni 2015 18:53 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Altijd leuk, onze gesynchroniseerde berichten.
Dat zei ik toch net alquote:Op vrijdag 5 juni 2015 18:53 schreef flugeltje het volgende:
[..]
En we intensiveren weer inderdaad, bui lijkt rechts te trekken. Nu op koers Tilburg, maar zou ook nog tussen Tilburg en Eindhoven kunnen zijn...
Is 'nowcasting' geen heerlijke bezigheid?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |