OK. Rosie van CBC is uit 1992quote:Op woensdag 3 juni 2015 11:57 schreef Kingstown het volgende:
En die zullen er ongetwijfeld tussenstaan. (Kom er maar in noobie)
CBC: Check.quote:Op woensdag 3 juni 2015 13:25 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
OK. Rosie van CBC is uit 1992
Bikini Girls van Cramps is uit 1990.
Uitgebracht in februari 1990, maar op t label staat 1989. Van mij mag-ie.quote:Op woensdag 3 juni 2015 13:38 schreef Kingstown het volgende:
[..]
CBC: Check.
Cramps: Ik wacht de "Romantics-discussie" wel even af.
met opnieuw opgenomen zit ik sowieso een beetjequote:Op woensdag 3 juni 2015 13:39 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Even een vraag aan de organisatie:
Een single oorspronkelijk uit 1979 die later opnieuw opgenomen is in de 80s en met een videoclip erbij een hit werd, mag die in de 80s-lijst of niet?
Beiden eruit gekieperd.quote:Op woensdag 3 juni 2015 13:42 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Uitgebracht in februari 1990, maar op t label staat 1989. Van mij mag-ie.
Er staan sowieso een aantal in die ik niet vergeten wilquote:Op woensdag 3 juni 2015 15:53 schreef pipster het volgende:
Volgens mij kan ik n00bies lijst copy pasten en een paar dingetjes wijzigen.
Gewoon de tendens volgen, dan komt het helemaal goed.quote:Op woensdag 3 juni 2015 15:51 schreef cafca het volgende:
Ik ben de shortlist nu aan het beluisteren, ik heb al 25 nummers één
quote:
Toch best nog wel een hoop dezelfde bands Noobie, alleen vaak een ander nummer.quote:
Niet zeggen hoor, want anders krijg je een ban van KTquote:Op woensdag 3 juni 2015 16:46 schreef Fred_B het volgende:
Zozo, dat gaat al vlot met de lijstjes
Ik heb zelf iets minder met de Jaren '80 dan de gemiddelde Fokker in deze topics geloof ik, maar ik zal binnenkort eens kijken om er ook een leuk lijstje uit te persen.
Ontslag. Bannen doe ik niet aan.quote:Op woensdag 3 juni 2015 18:02 schreef HPLC het volgende:
Niet zeggen hoor, want anders krijg je een ban van KT
Had wel weer een ander nummer van Echo in de lijst staan dan de al genoemdequote:Op woensdag 3 juni 2015 17:40 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Gewoon de tendens volgen, dan komt het helemaal goed.
[..]
[..]
Ik bedoel maarquote:Op woensdag 3 juni 2015 18:13 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ontslag. Bannen doe ik niet aan.![]()
Overigens heeft Fred relatief een hoop ska gepost in de 70's lijst, dus ik zie zijn lijst met vertrouwen tegemoet.
Het is dat ik mezelf de "1 nummer per artiest regel" heb opgelegd, anders hadden er zeker 5 nummers van Echo in mijn eindlijst gestaan. Benieuwd met welk nummer jij op de proppen gaat komen.quote:Op woensdag 3 juni 2015 18:32 schreef cafca het volgende:
Had wel weer een ander nummer van Echo in de lijst staan dan de al genoemde
ja, vanaf vanavond misschien.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 10:14 schreef ranja het volgende:
Prima weer vandaag en dit weekend om een lijstje te maken
Paar weken.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 19:29 schreef Pleun2011 het volgende:
Hoeveel tijd zijn jullie nou kwijt aan het samenstellen van zo'n top 100?
Zo'n 30 jaarquote:Op vrijdag 5 juni 2015 19:29 schreef Pleun2011 het volgende:
1 januari 1980 begonnen..., 35 jaar, 5 maanden, 4 dagen, 20 uur, 40 minuten en 17 seconden in the makingquote:Op vrijdag 5 juni 2015 19:29 schreef Pleun2011 het volgende:
Wie?quote:Op vrijdag 5 juni 2015 21:28 schreef Sovjet het volgende:
Nummer één moet wel Rick Astley - Never Gonna Give You Up zijn... anders is er duidelijk gefraudeerd...
Ik zou het makkelijker vinden als het een top 100 van albums was.. maar losse nummers kiezen is me nog nooit gelukt.. die top 2000 lijstjes heb ik ook nooit aan meegedaan. Maar als ik de tijd ervoor heb zal ik eens kijken of ik een top 20 kan maken ofzo..quote:Op zaterdag 6 juni 2015 10:50 schreef Doedezemaar het volgende:
Dit gaat echt een drama worden, seventies was nog wel te doen, maar hier moeten echt harde keuzes gemaakt worden. En dan heb je nog het strategisch op bepaalde nummers stemmen, tsjonge... *krijgt weer hoofdpijn
Hoe heette ze eigenlijk?quote:Op vrijdag 5 juni 2015 21:26 schreef cafca het volgende:
Jeugdsentimentlijstje:
19 Scorpions - Still Loving You
De opmerking over een bepaald nummer van een bepaalde iemand waarvan je wist dat die zou komen.....quote:
Volgens mij is de single van the Romantics in NL pas in 80 uitgekomen, maar beiden stonden sowieso pas in 80 in de top 40.quote:Op donderdag 11 juni 2015 15:29 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Als cafca the Romantics in zijn 80s lijst mag zetten, mag jij Sara erin zetten. Allebei van december '79.
Inderdaad, daarom heb ik the La's er ook uit gegooid, al kwam die oorspronkelijk uit '88.quote:Op donderdag 11 juni 2015 16:11 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik doelde ook een beetje op de Romantics-discussie in het 70s toernooi.
Je kunt beiden toch niet echt jaren 70-nummers noemen, als ze in de laatste maand uitkomen.
Ja, dat zijn van die nummers, net zoals Sit Down van James, Which Way Should I Jump van Milltown Brothers en Shine On van House Of Love. Eigenlijk al 80s allemaal, maar zie ze toch als 90s nummers.quote:Op donderdag 11 juni 2015 16:18 schreef cafca het volgende:
[..]
Inderdaad, daarom heb ik the La's er ook uit gegooid, al kwam die oorspronkelijk uit '88
Dat staat in de OP:quote:Op donderdag 11 juni 2015 15:15 schreef Homdeck het volgende:
Kan ik nou Sara van FM in mijn lijst zetten? Album is van eind '79 en de single kwam in januari '80 in de top 40.
quote:Singles die in 1979 al op een album stonden maar pas in 1980 op single uitkwamen mogen wel.
Oh ik dacht dat de eerste dingen ook uit 89 kwamen (als in demo's, maar ik weet niet of dat is toegestaanquote:Op donderdag 11 juni 2015 16:39 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Nou de singles kwamen dus wel al in 1979 uit ranja.
Blur heeft bij mijn weten niks in de jaren '80 uitgebracht Mexi. She's So High is al eind 1990.
Zeg dat.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 11:38 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Oef, dat belooft wat. 1 nummer en al gelijk een spelfout.
Speciaal voor jou..., ik wist dat je zou reageren...quote:Op vrijdag 12 juni 2015 11:38 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Oef, dat belooft wat. 1 nummer en al gelijk een spelfout.
Da's leuk.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 20:08 schreef Burnett het volgende:
[..]
Speciaal voor jou..., ik wist dat je zou reageren...
quote:Op zaterdag 13 juni 2015 11:22 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Da's leuk.
Maar ik zie nog steeds geen 'meer'..
[ afbeelding ]
Welke vond je zo bijzonder dan?quote:Op maandag 15 juni 2015 14:48 schreef ranja het volgende:
Mooie lijst Methodmich... wel een paar bijzondere keuzes per artiest.
Maar we gaan sowieso een aantal dubbelen.
Met name de keuze en volgorde van Prince nummers...quote:
Okee. Ja, van Prince had ik nog wel gauw 20 andere nummers kunnen kiezen ook, maar op dit moment ging ik voor deze vijf. Waarvan ik de eerste drie, vier altijd wel zou kiezen, denk ik.quote:Op maandag 15 juni 2015 19:27 schreef ranja het volgende:
[..]
Met name de keuze en volgorde van Prince nummers...
ook enigzins van REM en Pixies.
Ondertussen is mijn shortlist die ik gister netjes naar onder de 245 had gebracht weer naar 265 gegaan
Dat werd volgens mij een hit na Live Aidquote:Op maandag 15 juni 2015 20:07 schreef Beregd het volgende:
Nooit geweten dat 'Fast Car' uit de jaren 80 kwam, was in mijn beleving een echte jaren 90 hit.
Wel een Wembley-concert: Nelson Mandela concert in '88quote:Op maandag 15 juni 2015 20:14 schreef ranja het volgende:
[..]
Dat werd volgens mij een hit na Live Aid
Nee, na het concert ter ere van de 70e verjaardag van Nelson Mandelaquote:Op maandag 15 juni 2015 20:14 schreef ranja het volgende:
[..]
Dat werd volgens mij een hit na Live Aid
Oja, dat was er ook nog.quote:Op maandag 15 juni 2015 20:20 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Wel een Wembley-concert: Nelson Mandela concert in '88
Ja, op zich vind ik bijvoorbeeld The Lemonheads - dat is er denk ik één waar je op doelt - ook meer een nineties band. Maar het kon, dus wilde ik ze niet negeren.quote:Op maandag 15 juni 2015 19:50 schreef cafca het volgende:
Prima lijst, methodmich!
Staan toch ook -voor mij- weer een paar echte nineties bands in, maar goed
quote:Op maandag 22 juni 2015 17:39 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Fijne lijst hoor
Als ik niet voor de een-nummer-per-artiest-variant had gegaan en de cramps niet was vergeten hadden we veel doubleurs gehad.
oei, ik tel er maar 6 dus dan weet ik het van eentje nietquote:Op dinsdag 23 juni 2015 14:34 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Toch 7 covers in je lijst..wellicht toch wat muzikale armoede in de 80s?...Nčhhhh
Alone van Heart?quote:Op dinsdag 23 juni 2015 14:38 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
oei, ik tel er maar 6 dus dan weet ik het van eentje niet
Leuk ook dat je precies diegene eruit pikt die ik dan niet wistquote:
Minst bekende origineelquote:Op dinsdag 23 juni 2015 14:40 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Leuk ook dat je precies diegene eruit pikt die ik dan niet wist
Het zijn er zelfs 8 trouwens, dan. Ik was nog over Song to the Siren heen geskiptquote:
Kwam er ook net achter, had Jealous Guy gewoon overgeslagenquote:Op dinsdag 23 juni 2015 14:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het zijn er zelfs 8 trouwens, dan. Ik was nog over Song to the Siren heen geskipt
Zelfs 3 guilty pleasures van mij.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 14:55 schreef cafca het volgende:
Mooie lijst Mexicano!
Met één van mijn guilty pleasures erin
quote:Op dinsdag 23 juni 2015 15:00 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Jennifer
Was dat dezelfde als bij Scorpions, cafca?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 23 juni 2015 15:23 schreef cafca het volgende:
[..]Als de criteria voor wat slechts een guilty pleasure genoemd mag worden al zo streng zijn, vallen ze bij mij straks waarschijnlijk alle 100 in die categorie.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De Sahara is zonder meer erg droog.
wat je een guilty pleasure noemt is helemaal aan jezelf. Als jij je guilty voelt over een pelasure dan is het een guilty pleasure. Persoonlijk vind ik het een onzinterm want waarom zou je je ergens guilty over voelen.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 19:02 schreef Fred_B het volgende:
Als de criteria voor wat slechts een guilty pleasure genoemd mag worden al zo streng zijn, vallen ze bij mij straks waarschijnlijk alle 100 in die categorie.
*takequote:Op dinsdag 23 juni 2015 14:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
83 Twisted Sister - We're Not Gonna Make It
Ik noem het gewoon SkyRadio platen.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 19:07 schreef ranja het volgende:
[..]
wat je een guilty pleasure noemt is helemaal aan jezelf. Als jij je guilty voelt over een pelasure dan is het een guilty pleasure. Persoonlijk vind ik het een onzinterm want waarom zou je je ergens guilty over voelen.
die draaien tegenwoordig ook zo'n beetje alles... de overlap met de jaarlijst van 3voor12 is zorgwekkendquote:Op dinsdag 23 juni 2015 19:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik noem het gewoon SkyRadio platen.
kan nogquote:Op dinsdag 23 juni 2015 19:38 schreef Mexicanobakker het volgende:
Daarover gesproken: Om onbegrijpelijke redenen is Robin Beck - First Time niet door mijn shortlistselectie gekomenDie had er wel in gemoeten
die is in een nieuw opgenomen versie in 1986 verschenen wat het eigenlijk een nieuw nummer maakte.quote:
die stond al op 78 in de 70s lijstquote:Op dinsdag 23 juni 2015 19:52 schreef iRemco het volgende:
Jaren 80, wat prachtig!
9. The Police - Message In A Bottle
gelukkig maarquote:Op dinsdag 23 juni 2015 19:38 schreef Mexicanobakker het volgende:
Daarover gesproken: Om onbegrijpelijke redenen is Robin Beck - First Time niet door mijn shortlistselectie gekomenDie had er wel in gemoeten
Ongeveer de helft van je lijst vond ik echt meer dan leuk. Werd er af en toe zelfs heel blij van.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 14:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
En mijn strijd is voorbij. Vele favorieten zijn gesneuveld en van binnen weet ik nog steeds niet helemaal waar mijn hart ligt: De foute rockplaten, de new wave, de post/hardcore punk, de vroege grungeperiode, de muziek met de stofzuiger, de britpop of de heavy metal, dus ze zijn allemaal maar gewoon vertegenwoordigd
Boys don't Cry stond toch ook in de eindlijst van de jaren 70?quote:
Toplijst hoorquote:Op dinsdag 23 juni 2015 14:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
En mijn strijd is voorbij. Vele favorieten zijn gesneuveld en van binnen weet ik nog steeds niet helemaal waar mijn hart ligt: De foute rockplaten, de new wave, de post/hardcore punk, de vroege grungeperiode, de muziek met de stofzuiger, de britpop of de heavy metal, dus ze zijn allemaal maar gewoon vertegenwoordigd
1 Split Enz - Message To My Girl
2 The Cure - A Forest
3 Pixies - Gigantic
4 Sonic Youth - 'Cross the Breeze
5 The The - Uncertain Smile
6 The Smiths - How Soon is Now?
7 The Cult - She Sells Sanctuary
8 My Bloody Valentine - You Made Me Realise
9 Killing Joke - Love Like Blood
10 The Jesus and Mary Chain - Just Like Honey
11 R.E.M. - It's The End of the World As We Know It (And I Feel Fine)
12 Talking Heads - Slippery People
13 Kate Bush - Cloudbusting
14 The B-52'S - Love Shack
15 Nine Inch Nails - Sin
16 The Las - There She Goes
17 Elvis Costello - I Want You
18 Swans - Sex, God, Sex
19 Soft Cell - Tainted Love
20 Depeche Mode - Everything Counts
21 Marillion - Kayleigh
22 Snowy White - Bird Of Paradise
23 Crowded House - Into Temptation
24 New Order - True Faith
25 Billy Joel - Goodnight Saigon
26 Metallica - The Call of Ctchulu
27 James - Sit Down
28 George Harrison - Got My Mind Set On You
29 Dead Kennedys - Holiday in Cambodia
30 Ultravox - Vienna
31 The Clash - Should I Stay Or Should I Go
32 Spider Murphy Gang - Skandal Im Sperrbezirk
33 Joan Jett & The Blackhearts - I Love Rock 'N' Roll
34 Katrina & the Waves - Walking On Sunshine
35 U2 - New Years Day
36 The Undertones - My Perfect Cousin
37 Guns N' Roses - Paradise City
38 The Cars - Drive
39 Motörhead - Ace Of Spades
40 Vitesse - Rosalyn
41 T'Pau - China In Your Hand
42 The Pretenders - 2000 Miles
43 Cock Robin - The Promise You Made
44 Spandau Ballet - Gold
45 Neil Young - Rockin' In The Free World
46 Huey Lewis & the News - The Power Of Love
47 Traveling Wilburys - Handle With Care
48 Faith No More - From Out of Nowhere
49 The Sugarcubes - dEUS
50 Queen - One Vision
51 Mudhoney - Touch Me I'm Sick
52 Sisters of Mercy - Alice
53 Prince - Raspberry Beret
54 Joy Division - Love Will Tear Us Apart
55 Whitesnake - Here i go again
56 Echo and the Bunnymen - Lips Like Sugar
57 Journey - Don't Stop Believin'
58 Madonna - Into The Groove
59 Frank Boeijen Groep - Linda
60 Klein Orkest - Over De Muur
61 PHD - I Won't Let You Down
62 This Mortal Coil - Song to the Siren
63 Stray Cats - Runaway Boys
64 The Stranglers - Golden Brown
65 Peter Gabriel & Kate Bush - Don't Give Up
66 Orchestral Manoeuvres In The Dark - Enola Gay
67 ABBA - The Winner Takes It All
68 Paul Simon - Late In The Evening
69 Blondie - Call Me
70 Dire Straits - Money For Nothing
71 Jennifer Rush - The Power Of Love
72 Claw Boys Claw - Indian Wallpaper
73 Falco - Jeanny
74 Dio - Don't Talk to Strangers
75 XTC - Senses Working Overtime
76 Cocteau Twins - Lorelei
77 Siouxsie and the Banshees - Slowdive
78 Nirvana - Love Buzz
79 Dinosaur Jr - Freak Scene
80 The Rolling Stones - Start Me Up
81 The Romantics - What I Like About You
82 The Church - Under the Milky Way
83 Twisted Sister - We're Not Gonna Make It
84 Beastie Boys - Fight For Your Right to Party
85 Visage - Fade To Grey
86 Tina Turner - We Don't Need Another Hero
87 Heart - Alone
88 Bananarama - Robert de Niro's Waiting
89 Hall & Oates - Maneater
90 Labi Siffre - (Something Inside) So Strong
91 Joe Jackson - Real Men
92 Suzanne Vega - Luka
93 Sinead O'Connor - Troy
94 The Waterboys - The Whole Of The Moon
95 Venom - Black Metal
96 Cinccone Youth - Addicted To Love
97 Talk Talk - Such A Shame
98 Roxy Music - Jealous Guy
99 Fugazi - Waiting Room
100 Death Angel - Ultra Violence
ja, maar dan (hopelijk) de eerste versie. zit wel degelijk verschil in.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 20:38 schreef Kingstown het volgende:
Boys don't Cry stond toch ook in de eindlijst van de jaren 70?
Heb even 10 met 11 omgewisseld om me aan de regels te houden, maar 3x in... de top 100? Dat mag toch, maximaal 5 keer. Ook niet vaker dan 3 keer in de top 50quote:Op dinsdag 23 juni 2015 21:36 schreef cafca het volgende:
Ook een leuke lijst, alleen......waarom staat dat liedje van Dire Straits er 3x in?
volgens mij snapte je de clou van cafca's post nietquote:Op dinsdag 23 juni 2015 22:50 schreef HenkvonAnnie het volgende:
Heb even 10 met 11 omgewisseld om me aan de regels te houden, maar 3x in... de top 100? Dat mag toch, maximaal 5 keer. Ook niet vaker dan 3 keer in de top 50
Kwestie van smaak denk ik als ik 'm bij nader inzien nogmaals leesquote:Op dinsdag 23 juni 2015 22:52 schreef ranja het volgende:
[..]
volgens mij snapte je de clou van cafca's post niet
Ik heb denk ik heel veel dingen die je leuk vindt op het laatst nog geschrapt.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 20:38 schreef Kingstown het volgende:
Ongeveer de helft van je lijst vond ik echt meer dan leuk. Werd er af en toe zelfs heel blij van.
Speciaal voor jou zou ik hem erbij zetten.quote:
Flauwe garp, sorry.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 22:53 schreef HenkvonAnnie het volgende:
[..]
Kwestie van smaak denk ik als ik 'm bij nader inzien nogmaals lees
Prima lijstje.quote:
quote:Op dinsdag 5 november 2013 14:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Over het algemeen hoor je niet vaak dat mensen (die goed bekend zijn met ze) dat de beste van Joy Division vinden. Ik hoor vaak Disorder, Shadowplay, Isolation, Decades. Maar Love Will Tear Us Apart wordt in mijn beleving vaak gezien als 'dat nummer dat het bekendst maar het minst is'.
Ik vind het overigens zeker niet de minste maar ook niet een van de beste. [...]
Ik wist het. Ik wist het. Ik wist hetquote:Op woensdag 24 juni 2015 20:54 schreef On het volgende:
[..]
Prima lijstje.Wel opvallend dat je Love Will Tear Us Apart als Joy Division nummer hebt gekozen. Ik kon me namelijk deze reactie uit 2013 op mijn single lijst nog vaag herinneren, waar ik ook voor dat nummer koos. Niet dat meningen na 2 jaar niet kunnen veranderen.
[..]
Het blijft ook gewoon een klassieker.quote:Op woensdag 24 juni 2015 20:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik wist het. Ik wist het. Ik wist het
Maar het punt is dat ik bij Joy Division eigenlijk maar op 2 jaren 80 liedjes kon komen. Ja, het album Closer. Maar dat kan ik alleen als album luisteren en zelfs daarvoor moet ik in de stemming zijn.
Dusja, het werd een strijd tussen Love Will Tear Us Apart en Atmosphere en zoals ik al aangaf - ik vind het niet de beste maar ook zeker niet de slechtste en hij verliest het vooral van jaren '70-liedjes van de band, blijkbaar.
Absoluut waar. Maar Disorder vind ik fijner.quote:Op woensdag 24 juni 2015 21:03 schreef On het volgende:
[..]
Het blijft ook gewoon een klassieker.Ik heb nog nooit niet enthousiast gereageerd als hij ergens op een feestje of schimmige dansvloer voorbij kwam.
Inb4 The Pet Shop Boys op 1 t/m 5.quote:Op donderdag 25 juni 2015 02:16 schreef Elfletterig het volgende:
Leuk topic
Ik dacht: ik pluk gewoon de 80s-nummers uit mijn top 200, maar dat bleken er slechts 44 te zijn. Ik ben nu de lijst aan het aanvullen en ik kom z.s.m. met een top 100 op de proppen.
Nee, al is het natuurlijk wel een schande dat die naam pas na 137 posts in dit topic valt. Daar ga ik zeker verandering in brengen. Maar niet met de nummers die je denktquote:Op donderdag 25 juni 2015 09:13 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Inb4 The Pet Shop Boys op 1 t/m 5.Heb je trouwens het jaren 70 topic gemist?
Die is in de uiteindelijke lijst op nummer 2 terecht gekomen. Met jouw stem erbij was het absoluut nummer 1 geworden.quote:Op donderdag 25 juni 2015 10:25 schreef Elfletterig het volgende:
Jaren 70 topic inderdaad gemist, maar dat was waarschijnlijk nog veel lastiger voor me geworden. "Imagine" van John Lennon zou op #1 hebben gestaan, kan ik wel melden
Verdorie.... dat beslissende zetje had ik graag gegeven. Wel mooi dat het nummer zo hoog is geëindigd.quote:Op donderdag 25 juni 2015 10:36 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Die is in de uiteindelijke lijst op nummer 2 terecht gekomen. Met jouw stem erbij was het absoluut nummer 1 geworden.
Het stond trouwens nog in de planning om die volledige lijst uit te gaan zenden via R49, maar ik heb daar al een tijdje niets over gehoord, dus geen idee wanneer dat precies gaat gebeuren.
staat er geen ForeignerBostonToto tussen?quote:Op donderdag 25 juni 2015 22:46 schreef cafca het volgende:
Bijzondere mix van muziekje, Fred!
(Ik zal maar niet zeggen dat ik buiten Poison en Sara geen van de artiesten ken)
Fixed.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 08:39 schreef cafca het volgende:
Fishermans Blues Hazel 'O Connor staat erin, dus sowieso een top lijst
Tja... nog even nagezocht maar die was 22-12-79 de alarmschijf. Nou is het wel zo dat-ie door niemand in het 70s topic genoemd is. Maar eigenlijk wel (nog net) een jaren 70 single.quote:Op zondag 28 juni 2015 13:42 schreef sasquatsch het volgende:
Kom dit topic nu pas tegen dus zal binnenkort wel met een lijst komen.
Vraag is of mijn all time nummer 1 er in mag. Zie hem wel in een andere lijst staan, maar zou ook jaren '70 kunnen zijn.
Sara van Fleetwood Mac.
Mooi lijstje wel, maar deze staat er wel dubbel inquote:Op zondag 28 juni 2015 18:02 schreef Hexagon het volgende:
66. George Michael - I Want Your Sex
72. George Michael - I Want Your Sex
Ah, foutje bij het herschikken. De verloren zoon is teruggeplaats op 66.quote:Op zondag 28 juni 2015 19:56 schreef ranja het volgende:
[..]
Mooi lijstje wel, maar deze staat er wel dubbel in
Hoe ironisch....quote:Op zondag 28 juni 2015 20:04 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ah, foutje bij het herschikken. De verloren zoon is teruggeplaats op 66.
Er staat gewoon een nummer in wat ik zelf helemaal vergeten ben.quote:
Nu wil ik natuurlijk ook weten welk nummer dat is?quote:Op maandag 29 juni 2015 10:00 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Er staat gewoon een nummer in wat ik zelf helemaal vergeten ben.
Het valt me trouwens mee hoeveel overlappingen we toch nog hebben. Had ik niet helemaal verwacht.
Steve Winwood. Echt totaal niet aan gedacht. Nou was mijn shortlist al extreem lang, dus het verrast me niets dat ik het eea vergeten ben. Overigens hebben we maar 1 nummer exact hetzelfde (Softcell met Torch), maar qua artiesten is er meer overlap dan ik dacht, alhoewel dat lijstje van female81 nog meer in mijn straatje past.quote:Op maandag 29 juni 2015 12:40 schreef Elfletterig het volgende:
Nu wil ik natuurlijk ook weten welk nummer dat is?
Mijn PM-box staat nog steeds te wachten op die top-200 van jou.quote:Verder was het voor mij nogal een bizarre ervaring om dit lijstje te maken. Zoals gezegd komen de eerste 44 nummers bijna* rechtstreeks zo uit mijn Top 200 allertijden, maar nu ik deze 80s lijst heb gemaakt, zie ik talloze nummers die eigenlijk hoger hadden moeten staan dan sommige nummers die in de top-44 staan.
* = in mijn Top 200 scoort Heaven 17 een hogere notering met Temptation in de 1992 remix van Brothers in Rhythm. Het origineel vind ik wat minder goed, dus heb ik dat nummer een aantal plaatsen lager gezet.
Ik ben vast ook dingen vergeten. Maar ik heb gelukkig dankbaar in dit topic kunnen spieken voordat ik mijn lijst maakte.quote:Op maandag 29 juni 2015 14:47 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Steve Winwood. Echt totaal niet aan gedacht. Nou was mijn shortlist al extreem lang, dus het verrast me niets dat ik het eea vergeten ben. Overigens hebben we maar 1 nummer exact hetzelfde (Softcell met Torch), maar qua artiesten is er meer overlap dan ik dacht, alhoewel dat lijstje van female81 nog meer in mijn straatje past.
[..]
Mijn PM-box staat nog steeds te wachten op die top-200 van jou.
Dertiger gespot.quote:Op maandag 29 juni 2015 18:57 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Zodra er een 90's komt ga ik wel moeite doen om er een top 200 van te maken
Het is meer dat ik te lui ben om af te gaan wegen welke van de twee van de zelfde artiest/groep ik beter vind en ook geen zijn heb om deze lijst nog tig keer tegaan editten.quote:
Die mag niet, vrees ik. Geen rereleases van eerdere decennia..quote:Op maandag 29 juni 2015 18:44 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
008. Marvin Gaye & Tammi Terell -- You're All I Need To Get By (1980)
Ligt meer voor de hand denk ik. Ze denken dat er een Dexy is ofzo.quote:Op maandag 29 juni 2015 19:42 schreef methodmich het volgende:
Oei, toch wel erg weinig Prince in de laatste lijsten. Jammer.
En waarom schrijven ze dan allemaal Dexy's ineens, n00b... Jij een idee?
ik ben doorgaans gewend aan veel 'ssen.quote:Op maandag 29 juni 2015 19:42 schreef methodmich het volgende:
En waarom schrijven ze dan allemaal Dexy's ineens, n00b... Jij een idee?
Ja, op de hoes van Too-Rye-Ay ook geen ' te ontdekken in de bandnaam. Wel een &. Daar is hij ineens Kevin Rowland & Dexys Midnight Runners.quote:Op maandag 29 juni 2015 19:53 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Als ik de singles bekijk, gebruikten ze tot de zomer van 1981 Dexys en Dexy's wel eens door elkaar, daar na alleen Dexys.
Mag ik wel zeuren dat The New Rap Language van Spoonie Gee and the Treacherous Three er niet instaat? Wmb 1 van de beste rap nummers van de 80s.quote:Op maandag 29 juni 2015 19:54 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Nu niet gaan zeuren dat ik niet mn hele lijst heb opgeschoven voor een nummer van Run-DMC(die ik om een of andere reden was vergeten).
Over Funky Four+ 1 heb ik getwijfeld.quote:Op maandag 29 juni 2015 20:03 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Mag ik wel zeuren dat The New Rap Language van Spoonie Gee and the Treacherous Three er niet instaat? Wmb 1 van de beste rap nummers van de 80s.
edit: En That's the Joint ook al niet!
Wlek nummer van EPMD van voor 90 zou het verdienen om bijv Roxanne Shante van plaats 50 te stoten?,dingen als gold digger en rampage, komen mssn wel in mn 90s list voor.quote:
Da's omdat ik een sentiment-lijstje heb gemaakt. Alle goeie 80s hiphop heb ik later ontdekt. Anders was er wel meer ingekomen.quote:Op maandag 29 juni 2015 20:14 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Je kunjt wel lekker zeuren, maar waar staat in jouw lijst een hiphop gerelateerd nummer?
Dan zul je gaan genieten van mn nineties lijst,alhoewel 2pac sws principieel ontbreekt.quote:Op maandag 29 juni 2015 20:17 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Da's omdat ik een sentiment-lijstje heb gemaakt. Alle goeie 80s hiphop heb ik later ontdekt. Anders was er wel meer ingekomen.
Niks tegen Prince hier.quote:Op maandag 29 juni 2015 19:42 schreef methodmich het volgende:
Die was al 92 in de 70s uitslag, die kan ik hier dus niet toestaanquote:Op maandag 29 juni 2015 12:26 schreef female81 het volgende:
44 - The Selector - On my radio (1979, een hit in 1980)
Idem voor deze, nummer 51 in de 70s uitslag.quote:Op maandag 29 juni 2015 12:26 schreef female81 het volgende:
21 - Madness - Nightboat to Cairo (1979, een hit in 1980)
Binnenkomen in de top 40 is wat anders dan op single uitkomen natuurlijk, volgens mij stond The Selecter in 1979 al een of meer weken in de tipparadequote:Op dinsdag 30 juni 2015 11:42 schreef female81 het volgende:
Tja, ik heb me gewoon aan dat 'Singles die in 1979 al op een album stonden maar pas in 1980 op single uitkwamen mogen wel' in de openingspost gehouden.
Als er doorgeschoven moet worden vanuit de 'hebben het niet niet gehaald'-lijst, dan Sign 'o the times op nummer 99 en Stop bajon op nummer 100.
Goede keuze. Ook wel heel toepasselijk als vervanger van die andere Stiff band.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 11:42 schreef female81 het volgende:
Als er doorgeschoven moet worden vanuit de 'hebben het niet niet gehaald'-lijst, dan Sign 'o the times op nummer 99
Okee, goed verhaal. Gelukkig komt hij door het schuiven nu net wel in je lijst.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 11:34 schreef female81 het volgende:
[..]
Niks tegen Prince hier.Alleen, hij heeft er best wat gemaakt die voor mezelf subtoppers zijn, maar slechts een paar die bij de bovenste laag zitten. Eentje (Sign o' the times) haalde m'n top 100 hier net niet, en de andere (Money don't matter tonight) is voor dit topic te nieuw.
Ik heb geprobeert om nummers uit mn top 100 allertijden van 2014 te trekken(en de schaduwlijst die ik het jaar daarvoor erbij geplakt had), maar toen kwam ik nog maar op een nummer of 20 uit de 80's uit, als ik het 70's topic niet had gemist had ik ws genoeg materiaal gehad om er een top 100 van te maken, om een of andere reden trekt muziek uit de 80's me niet zo erg, afgezien van old-school hiphop en hier en daar een guilty pleasure.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 08:18 schreef female81 het volgende:
Misschien moet ik maar eens wat van de nummers die ik níet ken gaan proberen uit PaRoDiUzZ' lijst; voel intuītief dat er wel wat voor me tussen zou kunnen zitten.![]()
Ook weer een typische lijst van iemand met 90's-roots, heb het idee dat je zulke lijstjes er zķ uit vist (relatief weinig 'kille' of duistere nummers, iets meer beats).
Begrijp ik nou goed dat je veel 80's bewust hebt meegemaakt, maar dat je de leuke bands pas later hebt leren kennen?quote:Op dinsdag 30 juni 2015 16:27 schreef ranja het volgende:
oftewel ik zet alleen nummers in m'n lijst die ik in de 80s al kende en niet die ik later heb leren kennen (dus geen sonic youth, pixies, joy division o.a.).
Dat kon ik bij de 70s nog niet doen aangezien ik in de 70s nog vrijwel niks bewust kende. Dat zal voor female81 en anderen een decennium opschuiven denk ik:)
Klopt, ik was 10 toen 1980 begon en 21 toen 1990 begon. Pas in 1990 ontdekte ik veel van de zgn 'alternatieve muziek'.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 16:48 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Begrijp ik nou goed dat je veel 80's bewust hebt meegemaakt, maar dat je de leuke bands pas later hebt leren kennen?
Bijna alles wat in mijn lijst staat heb ik destijds al leren kennen. Inclusief de hele Neue Deutsche Welle. In die zin is het ook nostalgie, maar dan wel met bands/nummers die ik nog steeds leuk vind. Mijn tienerjaren zijn redelijk vormend geweest.
Jonkie.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 16:51 schreef ranja het volgende:
Klopt, ik was 10 toen 1980 begon en 21 toen 1990 begon. Pas in 1990 ontdekte ik veel van de zgn 'alternatieve muziek'.
Als ik alleen de single top 100 allertijden die ik vorig jaar gepost hebt op de zelfde volgorde zou copypasten voor het 90's topic heb ik maar 6 nummers nodig om een top 50 te maken, niet dat ik zooo makkelijk benquote:Op dinsdag 30 juni 2015 16:54 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Jonkie.
Leeftijd is sowieso wel redelijk bepalend wat dat betreft. Merk ik althans. Zonder moeite zou ik een top-500 van de 80's kunnen maken, terwijl ik echt moeite moet gaan doen voor een top-50 in de 90's.
In de tijd dat ik echt met het luisteren van muziek begon was hair metal en new wave op sterven na dood,zat hip hop in het midden van zn zgn golden age, was house enorm in opkomst, en kwamen dingen als grunge net om de hoek kijken, ik denk dat ik me indertijd afgezien van de LP's die mn ouders en sommige buren/vrienden wel eens in de kast hadden staan van wat gebruikelijke pop nummers, voor 2000 amper iets van voor 1985 gehoord had.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 17:04 schreef cafca het volgende:
Grappig, ik ben ongeveer even oud als ranja, maar luisterde toen toch al veel alternatieve muziek.
Kwam een beetje met de New Wave in aanraking door Shake it up van the Cars, Red Tape van the Nits en Golden Brown van the Stranglers.
Via the Cure en the Simple Minds kwam ik toen ik uit ging bij Sister of Mercy, Joy Divisiķn, Bauhaus e.d.
Ik heb in 1990/1991 een periode gehad dat ik m'n ouders' cd's opzette: dat was m'n eerste kennismaking met het genieten van muziek. Maar zodra ik medio 1991 de hedendaagse Top 40 ontdekte, in dezelfde muzikaal spannende tijd, heb ik tot 2005 amper nog oude muziek (als in: 'voor m'n tijd') opgezet.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 17:14 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
In de tijd dat ik echt met het luisteren van muziek begon was hair metal en new wave op sterven na dood,zat hip hop in het midden van zn zgn golden age, was house enorm in opkomst, en kwamen dingen als grunge net om de hoek kijken, ik denk dat ik me indertijd afgezien van de LP's die mn ouders en sommige buren/vrienden wel eens in de kast hadden staan, voor 2000 amper iets van voor 1985 gehoord had.
Afgezien van het luisteren naar LP's heeft het bezoeken van festivals/concerten toch ook wel enorm bijgedragen aan het ontdekken en waarderen van bepaalde muziek. Zeke begin/midden 80's toch elke week wel naar een optreden toe.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 17:14 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
In de tijd dat ik echt met het luisteren van muziek begon was hair metal en new wave op sterven na dood,zat hip hop in het midden van zn zgn golden age, was house enorm in opkomst, en kwamen dingen als grunge net om de hoek kijken, ik denk dat ik me indertijd afgezien van de LP's die mn ouders en sommige buren/vrienden wel eens in de kast hadden staan van wat gebruikelijke pop nummers, voor 2000 amper iets van voor 1985 gehoord had.
De enige tent die hier zat die live optredens aan de man bracht stond bekend als drugshol en het heeft me, zelfs toen ik oud genoeg was om bier te mogen kopen nog een jaar of 3 gekost om mn ouders te overtuigen dat ik er echt alleen heen ging om van de muziek te genieten(ookal wisten ze toen al een jaar of 2 dat ik rookte en zo nu en dan wel eens een wiete opstak)quote:Op dinsdag 30 juni 2015 17:18 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Afgezien van het luisteren naar LP's heeft het bezoeken van festivals/concerten toch ook wel enorm bijgedragen aan het ontdekken en waarderen van bepaalde muziek. Zeke begin/midden 80's toch elke week wel naar een optreden toe.
De tent die hier zat heette ooit "Walhalla".quote:Op dinsdag 30 juni 2015 17:23 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
De enige tent die hier zat die live optredens aan de man bracht stond bekend als drugshol en het heeft me, zelfs toen ik oud genoeg was om bier te mogen kopen nog een jaar of 3 gekost om mn ouders te overtuigen dat ik er echt alleen heen ging om van de muziek te genieten(ookal wisten ze toen al een jaar of 2 dat ik rookte en zo nu en dan wel eens een wiete opstak)
Bij ons Opsessiequote:Op dinsdag 30 juni 2015 19:06 schreef cafca het volgende:
[..]
De tent die hier zat heette ooit "Walhalla".
Dat zegt genoeg, denk ik
Ik vond bands als Cure en Smiths totaal niet interessant toen die in de top 40 stonden. Daarentegen vond ik The Cult en Siouxsie wel geweldig vanaf het eerst dat ik die hoorde, maar dat bracht me er nog niet toe om meer andere muziek te zoeken.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 17:04 schreef cafca het volgende:
Grappig, ik ben ongeveer even oud als ranja, maar luisterde toen toch al veel alternatieve muziek.
Kwam een beetje met de New Wave in aanraking door Shake it up van the Cars, Red Tape van the Nits en Golden Brown van the Stranglers.
Via the Cure en the Simple Minds kwam ik toen ik uit ging bij Sister of Mercy, Joy Divisiķn, Bauhaus e.d.
Waarom zou je niet zowel nummers met de nostalgiefactor als nummers die je later hebt leren kennen erin zetten? Het 1 hoeft het ander toch niet uit te sluiten?quote:Op dinsdag 30 juni 2015 16:27 schreef ranja het volgende:
Prince en Madonna zullen beide wel veelvuldig in mijn lijst staan, vanwege de 'nostalgiefactor' die ik gebruik... oftewel ik zet alleen nummers in m'n lijst die ik in de 80s al kende en niet die ik later heb leren kennen (dus geen sonic youth, pixies, joy division o.a.).
Dat kon ik bij de 70s nog niet doen aangezien ik in de 70s nog vrijwel niks bewust kende. Dat zal voor female81 en anderen een decennium opschuiven denk ik:)
Ten eerste puur eigen vermaak en herkenbaarheid.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 21:40 schreef DO2 het volgende:
Waarom zou je niet zowel nummers met de nostalgiefactor als nummers die je later hebt leren kennen erin zetten? Het 1 hoeft het ander toch niet uit te sluiten?
Ok. - Ik geloof dat ik vooral het omgekeerde heb gedaan. Als ik had moeten afgaan op wat ik toen goed vond had er geen fatsoenlijke plaat tussen gestaan,quote:Op dinsdag 30 juni 2015 21:42 schreef ranja het volgende:
[..]
Ten eerste puur eigen vermaak en herkenbaarheid.
Ten tweede puur eigenbelang door de shortlist niet 2x zo lang te maken
Tegenwoordig zouden dat soort plaatjes veel te alternatief zijn voor R3.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 21:21 schreef ranja het volgende:
[..]
Ik vond bands als Cure en Smiths totaal niet interessant toen die in de top 40 stonden. Daarentegen vond ik The Cult en Siouxsie wel geweldig vanaf het eerst dat ik die hoorde, maar dat bracht me er nog niet toe om meer andere muziek te zoeken.
Pas toen ik op stage was in 1990 en daar de radio op een woensdagmiddag op radio 3 stond, toen ging er een hele nieuwe wereld voor me open. Via o.a. Velouria en Kool Thing heb ik toen een hele inhaalslag gemaakt
Ja, maar toen had je nog per dag een omroep.... en woensdag voor de eo ('s ochtends) en vpro ('s middags), een reden waarom een hoop 'werk radios' op woensdag van radio 3 naar 2 verschoven (daar was veronica). Deden we op die stage ook altijd, tot we een keer genoeg hadden van de 'veronica komt naar je toe deze zomer' en toch eens op 3 gingen kijken. Werd meteen de favoriete middagquote:Op woensdag 1 juli 2015 18:51 schreef Mexicanobakker het volgende:
Tegenwoordig zouden dat soort plaatjes veel te alternatief zijn voor R3.
De VPRO is ook gezonken in de horizontale programmering.quote:Op woensdag 1 juli 2015 18:53 schreef ranja het volgende:
[..]
Ja, maar toen had je nog per dag een omroep.... en woensdag voor de eo ('s ochtends) en vpro ('s middags), een reden waarom een hoop 'werk radios' op woensdag van radio 3 naar 2 verschoven (daar was veronica). Deden we op die stage ook altijd, tot we een keer genoeg hadden van de 'veronica komt naar je toe deze zomer' en toch eens op 3 gingen kijken. Werd meteen de favoriete middag
'weggepromoveerd'quote:Op woensdag 1 juli 2015 18:55 schreef Mexicanobakker het volgende:
De VPRO is ook gezonken in de horizontale programmering.
Elke dag op de avond met een matige DJ die er nog altijd Mumford and Sons en Coldplay doorheen gooit. Tsjaquote:
Eigenlijk alleen Michiel Veenstra en Rob Stenders gaan wel bij 3fm, maar ook die worden aan banden gelegd.quote:Op woensdag 1 juli 2015 19:09 schreef female81 het volgende:
Ik luister liever Studio Brussel. T'is net een stukje frivoler allemaal, letterlijk iets zuidelijker (houd daar wel van). Tevens een mooi midden tussen mainstream en iets merkwaardiger spul. En verder kan je tegenwoordig beter een internetzender aan zetten als je iets aparts wilt horen. Wat hier dan ook dagelijks gebeurt, met meerdere internetradio's die op strategische plekken in huis staan.
Wat daar dan weer mist, op minstens 90% van de internetzenders (tja, op die van mij ook), is wat toelichting van een diskjockey. Iemand die je vol enthousiasme aanprijst wat 'ie aan het draaien is. Dat was zo leuk aan Radio 3/3FM zoals het in de 90's nog was. Op een gegeven moment namen ze helaas een zogenaamde 'muziekpolitie' aan, om de boel strak te trekken.
Op de reguliere zenders wordt nog wel gepraat (bij Giel zelfs héél erg veel), maar is de achtergrondinfo ook al zo goed als weg.
Oh, die heeft m'n shortlist van 255 niet eens gehaaldquote:Op woensdag 1 juli 2015 19:50 schreef methodmich het volgende:
Leuk lijstje hoor ranja. Alleen had ik Kim Carnes wellicht nog wel verwacht bij jou.
Ja, zoiets heb ik tot nu toe elke keer al gehad. Ik heb telkens de hele shortlist ingedeeld in categorie 1-2-3 (moet er absoluut in, moet er eigenlijk ook wel in, zou er best in mogen) en meestal was Categorie 1 dan al minstens driekwart van de lijstquote:Op woensdag 1 juli 2015 19:53 schreef ranja het volgende:
[..]
Oh, die heeft m'n shortlist van 255 niet eens gehaald
Vanmiddag toen ik begon uit die lijst eerst de 'echt goede die echt heel hoog komen' geselecteerd. Toen had ik er 80Daarna het grote schuiven en proppen
Je mag nog een nummer 17 toevoegenquote:Op woensdag 1 juli 2015 22:01 schreef Beathoven het volgende:
16. Jan Hammer - Crockett's Theme
18. Madness - Baggy Trousers
bijvoorbeeld Patty & Shift?quote:21. Hans van Eijk Project - Spijkerhoek Theme
Twee keer dezelfde.quote:Op woensdag 1 juli 2015 22:01 schreef Beathoven het volgende:
16. Jan Hammer - Crockett's Theme
42. Jan Hammer - Crockett's Theme
scherp, bedankt:)quote:Op woensdag 1 juli 2015 22:22 schreef ranja het volgende:
[..]
Je mag nog een nummer 17 toevoegen
[..]
bijvoorbeeld Patty & Shift?
Dan gooi ik Patty en shift er wel inquote:
die zijn wel erg jaren 70, beide haalden de eindlijst van de 70s...quote:Op woensdag 1 juli 2015 22:01 schreef Beathoven het volgende:
12. The Police - Message in a Bottle
95. Blondie - Denis
Deze mag natuurlijk wel, vind ik wel bijzonder. Maak niet vaak mee dat iemand deze versie beter vind dan de orginele lange versie.quote:
Vervangen, ik had Fragile er eerder uitgehaald omdat ik dacht dat het uit 1990 was maar die is ouder en Rapture erin voor Denis.quote:Op woensdag 1 juli 2015 22:50 schreef ranja het volgende:
als je nog meer reserves hebt?
[..]
die zijn wel erg jaren 70, beide haalden de eindlijst van de 70s...
Nostalgie, kende 'm iets eerder. Zag 'm weleens voorbij komen op MTV en het is iets frisser dan 't origineel, die inderdaad een stuk langer is. Moeilijk kiezen. Heb ook 586 er instaan, wat weer een voorvader is van de originele Blue Monday. Heb bijna alle albums van ze op 'the rest of' na.quote:Op woensdag 1 juli 2015 22:51 schreef ranja het volgende:
[..]
Deze mag natuurlijk wel, vind ik wel bijzonder. Maak niet vaak mee dat iemand deze versie beter vind dan de orginele lange versie.
quote:Op woensdag 1 juli 2015 22:01 schreef Beathoven het volgende:
08. Bob Marley - Iron Lion Zion jaren 70 ķf 90
28. Pink Floyd - Another Brick in the Wall 1979
30. Telex - Moscow Discow 1979
41. Police - Walking on the Moon 1979
70. Sheila & Black Devotion - Spacer 1979
71. Nirvana - Molly's Lips 1992
80. Peter Gabriel - Solsbury Hill 1977
88. Human League - Being Boiled die mag, zolang je de re-recorded versie bedoelt
08. Bob Marley - Iron Lion Zion jaren 70 ķf 90 = 1984quote:Op donderdag 2 juli 2015 03:48 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
I hate to be a party pooper, maar
[..]
quote:Op donderdag 2 juli 2015 04:10 schreef Beathoven het volgende:
[..]
08. Bob Marley - Iron Lion Zion jaren 70 ķf 90 = 1984 Nooit gereleased vķķr 1992
28. Pink Floyd - Another Brick in the Wall 1979
30. Telex - Moscow Discow 1979, je hebt gelijk maar er is een 1985 versie van Ok, als die anders is
41. Police - Walking on the Moon 1979
70. Sheila & Black Devotion - Spacer 1979 = 1980 Nee, 1979
71. Nirvana - Molly's Lips 1992 (van 't album Bleach 1989) Nee, misschien als bonustrack bij rerelease, maar Hormoaning EP uit 92 is de 1e officiele release
80. Peter Gabriel - Solsbury Hill 1977
88. Human League - Being Boiled die mag, zolang je de re-recorded versie bedoelt (ik had 'm via de Rough trade shops 01 electronic collectie, daar stond begin jaren '80 bij als releasedatum, zal dat 'm wel zijn.
Ik dacht dat the Police begin 80's was en dat Brick in the wall ook ergens van rond die tijd was, maar ik zit er naast. Ik zal 't ff patchen, heb nog wel een reservelijstje
quote:Op woensdag 1 juli 2015 22:01 schreef Beathoven het volgende:
49. Kylie Minogue - Locomotion
83. Kylie Minogue - Locomotion
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Even geluisterd, ze lijken verdomd op elkaar. Lees ook dat Chaz hem schreef, en Quincy hem een jaar later heeft gecoverd. Quincy zijn stem vind ik mooier ook, maar daarom staat hij dus ook op 14quote:
quote:Op vrijdag 3 juli 2015 23:10 schreef Scuidward het volgende:
Van alles wat. In de spoiler vier nummers die minder bekend zijn (naar mijn mening) om te luisteren.DIe laatste is niet zo bekend?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Girl,quote:
Quincy is een soort van blinde vlek in mijn muziekkennis. Als producer ken ik hem (uiteraard) wel, maar zijn eigen nummers daar kan ik er amper 3 van mijn uit mijn hoofd oplepelen.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 23:26 schreef Scuidward het volgende:
Even geluisterd, ze lijken verdomd op elkaar. Lees ook dat Chaz hem schreef, en Quincy hem een jaar later heeft gecoverd. Quincy zijn stem vind ik mooier ook, maar daarom staat hij dus ook op 14
[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 04-07-2015 15:56:49 ]
Zwaar zonde, leek me ergens zeker een 'ranja-lied', maar zo zie je maar.quote:Op woensdag 1 juli 2015 19:53 schreef ranja het volgende:
[..]
Oh, die heeft m'n shortlist van 255 niet eens gehaald
Is hier ook zo. Maar sommige dingen staan wel als 'klassieker' bekend.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 11:00 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Ken hem zelf per toeval ... Kom niet uit die tijd.
Eind jaren '90 is die nog eens opnieuw uitgebracht door LL Cool J en ook gecoverd in een hardcoreversie.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 12:02 schreef female81 het volgende:
[..]
Is hier ook zo. Maar sommige dingen staan wel als 'klassieker' bekend.
verwerktquote:Op zaterdag 4 juli 2015 16:13 schreef female81 het volgende:
Een van m'n vorige posts is inmiddels trouwens geëdit met de gecorrigeerde versie van m'n lijst.
Ik ken 'm wél uit die tijd. Ik heb 'm echt nét buiten mijn Top 100 laten vallen. Zeg maar gerust plek #101.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 11:00 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Ken hem zelf per toeval ... Kom niet uit die tijd.
Dat zijn de 1e verliezersquote:Op maandag 6 juli 2015 21:58 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik ken 'm wél uit die tijd. Ik heb 'm echt nét buiten mijn Top 100 laten vallen. Zeg maar gerust plek #101.
quote:Op zondag 12 juli 2015 20:52 schreef Eska het volgende:
Met veel zorg en liefde samengesteld.![]()
1. Kirsty Maccoll - Days
die is nog net uit de 90s. 1997 namelijk.quote:Op zondag 12 juli 2015 20:52 schreef Eska het volgende:
Met veel zorg en liefde samengesteld.![]()
98. Skik - Op fietse
Ik zou er een paar kerstliedjes indoen. Die zijn zwaar ondervertegenwoordigd in je lijst.quote:Op zondag 12 juli 2015 21:11 schreef Eska het volgende:
Gelukkig is het nog geen woensdag.Even nadenken over de wijzigingen.
Kan wel kloppen.. ben niet zeker van alle jaartallenquote:Op zondag 12 juli 2015 23:18 schreef cafca het volgende:
Ook veel jeugdsentiment in de lijst van Pleun. Alleen the Scorpions is uit '84 (en ik kan het weten)
Dank voor de tip.quote:Op zondag 12 juli 2015 21:19 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ik zou er een paar kerstliedjes indoen. Die zijn zwaar ondervertegenwoordigd in je lijst.
*Mompelt iets over Hall and Oates*
Hey!quote:
quote:Op zondag 12 juli 2015 23:18 schreef cafca het volgende:
Ook veel jeugdsentiment in de lijst van Pleun. Alleen the Scorpions is uit '84 (en ik kan het weten)
Ook de enige met Sex Dwarf in de lijst ipv het geijkte Tainted Love, Say hello wave goodbye of Torch.quote:Op woensdag 15 juli 2015 13:02 schreef Casiotone het volgende:
volgens mij de enige met Slayer en Bonnie Tyler in 1 lijst
zeker, ik moest nog twijfelen tussen sex dwarf en chips on my shoulder, maar voor sex dwarf gegaanquote:Op woensdag 15 juli 2015 13:07 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ook de enige met Sex Dwarf in de lijst ipv het geijkte Tainted Love, Say hello wave goodbye of Torch.
Geniaal album trouwens en de originele clip van Sex Dwarf is zelfs nog op YT te vinden.
Waar heb je 't over?quote:Op woensdag 15 juli 2015 16:35 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Het origineel van Tom's Diner mag, deze remix is helaas van 1990.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |