Het doelBegin dit jaar is door Mexicanobakker (

) de top 100 van de jaren 60 gepresenteerd. Onlangs is daarvan de
eindlijst gepubliceerd.
Vervolgens bleek er ook een vraag naar hetzelfde maar dan van de jaren 70. Waarom? Nou gewoon. Daarom. En om te weten of de 70s nou toch vooral een fm-rock, disco, glam, punk of newwave feestje was.
Het gaat dus om singles (of niet-singles) uit de jaren zeventig. Alles wat voor het eerst op single of album (of als b-kant, weet ik het) werd uitgebracht in de jaren 1970-79 is toegestaan.
Hoe werkt het?Je post een lijstje nummers uit de jaren zeventig. Het verplichte minimum is 10 en maximaal 100 platen worden per lijst geteld.
Uit al deze lijstjes wordt een eindlijst samengesteld. Uit elke lijst is de nummer 1 100 punten waard en de nummers eronder worden stapsgewijs minder punten waard.
Zijn er dan nog belangrijke dingen om te weten?Ja, er geldt een maximum aantal nummers per artiest. In een top 10 mag maximaal 1 keer dezelfde artiest voorkomen. In een top 20 mag een artiest 2 keer voorkomen en in een top 50 drie keer. In een top 100 mag maximaal 5 maal dezelfde artiest voorkomen.
Remixes zullen nog niet al te vaak voorkomen in de jaren zeventig, maar verschillende versies (7", album/12", live) van hetzelfde liedje worden als een en hetzelfde liedje geteld.
Tot wanneer heb ik de tijd?Tot wanneer ik zin heb. Laten we zeggen dat het feest minimaal tot 1 juni open blijft en afhankelijk van hoe goed de doorstroom is blijft ie langer of niet langer open.
Game on!