Welkom! Welkom in 'Het grote afval topic', waar iedereen welkom is. Of je nou begint met een BMI van 40+ of alleen de vakantie kilo's kwijt wilt, of je nou afvalt terwijl je hard sport of terwijl je op de bank zit te chillen. Hier kun je het allemaal bespreken.
Vele wegen leiden naar Rome. Kies de manier die het best bij jou past maar hou wel je gezondheid in acht. Crashdiëten zijn niet gezond. Het gaat om een verandering van je eetpatroon en levensstijl. Één die blijvend is. Diëten werkt niet. Zodra je op gewicht bent ga je weer eten als voor je dieet en kom je weer aan -> Jojo effect. Dat is iets wat je kosten wat kost wilt vermijden!
Verschillende soorten diëten Online wordt je dood gegooid met site’s / mensen die claimen hét dieet te hebben gevonden waardoor je afvalt. Atkins, Sonja Bakker, Paelo, Dr. Frank, Protislank,Low carb, Ziekenhuisdieet, Weight-watchers, Cambrdige, Modifast, Slimfast, ect ect. De één nog debieler dan de ander. Vrijwel al deze diëten kun je scharen onder “crash dieet” Je hoeft niet koolhydraat arm te eten om af te vallen. Je hoeft niet te leven op puur en enkel shakes om af te vallen. Het enige dat je moet doen is meer verbranden dan dat je binnen krijgt! Zo simpel is het. Daar is helemaal geen dieet voor nodig.
Geen enkele voedingsstof kun je bestempelen als gezond of ongezond! Je lichaam ziet overigens ook geen voeding zoals wij dat zien. Het lichaam ziet voedingsstoffen. Macro- en micronutriënten. Eiwitten, vetten, koolhydraten, vitamines en mineralen. Al deze stoffen heeft je lichaam nodig. Dus een mars is niet per definitie ongezond. Als je er elke dag 40 neemt, dan is dat ongezond. Maar de mars per definitie niet.
Doe jezelf een plezier, kom je mensen tegen die zeggen dat product of voedingsstof X ongezond voor je is óf lees je dat ergens online.. loop dan weg van die mensen / navigeer naar een andere site. You don’t need that kind of negativity in your life! Period.
Kilocalorieën bijhouden De handigste manier om af te vallen is om te weten wat je naar binnen werkt aan kilocalorieën. Dit doe je door ze te tellen. My Fitness Pal is daar ontzettend handig voor.
Maar, hoe weet ik dan hoeveel kilocalorieën ik moet eten Door je Basaal metabolisme in rust en met eventuele activiteit te berekenen. Dat kun je hier doen. Daar ga je ongeveer 400 a 500 kcal onder zitten per dag. Dan val je op een verantwoorde rustige manier af.
Let wel op: Dit is een richtlijn! Geen enkele formule kan precies jouw kcal behoefte berekenen. Als je bovenstaand hebt gedaan en je valt niet af, dan eet je te veel en moet je lager gaan zitten. Wees wel kritisch en hou alle ingenomen calorieën bij. Want calorieën die je niet invoert maar wel op eet zijn ook gewoon calorieën!
Fabels
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eiwitten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Macronutriënten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Meedoen? Begin gewoon met posten. Je krijgt vanzelf vragen over wat je wilt, enz. De meeste mensen posten regelmatig lijstje in het volgende format: • O - Ontbijt • T - Tussendoortje • L - Lunch • D - Diner • S - Sport Meestal krijg je vanzelf opmerkingen/complimenten op je lijstje. Heb je specifieke dingen je wilt weten, zet die er dan even bij als vraag .
Heb je je doel bereikt? Zelfs als je al klaar bent met afvallen maar andere tips wilt geven, ondersteunen of gewoon je eigen ervaringen en prestaties wilt delen ben je hier van harte welkom!
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
nee niet in de taart want mijn vriend eet er ook van en die is niet zo als ik met pindakaas. Op brood vind ie lekker maar overal in? nee dat gaat te ver
Op dinsdag 2 juni 2015 21:20 schreef IJsdraakje het volgende: Twee soorten chips bij elkaar mikken is ook best lekker, daar had ik geen mixzak voor nodig.
Feedervriendje met chips op zwakke momenten.
haha ja het is geen rocketscience nee, maar toch heb ik dat nooit gedaan..
nee niet in de taart want mijn vriend eet er ook van en die is niet zo als ik met pindakaas. Op brood vind ie lekker maar overal in? nee dat gaat te ver
Te fur!
Ik moet wel zeggen, ontbijten ermee is leuk. Maar ben blij als ie op is. Ontbijt morgen het liefst met hafurrrrrmout
haha ja het is geen rocketscience nee, maar toch heb ik dat nooit gedaan..
Je moet ook maar net meerdere smaken hebben liggen natuurlijk.
quote:
Op dinsdag 2 juni 2015 21:21 schreef CrunchySelf het volgende: Dit topic is op dit moment zo slecht voor mij met honger. Krijg er alleen maar meerrrrr honger van
Voor afvallen is heeft het meestal niet de beste onderwerpen nee.
Jumalatkin kuolevat Edessäni vuotavat Olen tämän maailman loppu Minä olen tyhjyys
Op dinsdag 2 juni 2015 21:21 schreef CrunchySelf het volgende: Dit topic is op dit moment zo slecht voor mij met honger. Krijg er alleen maar meerrrrr honger van
Ik had watermeloen 200g. Burp
Dit dus...,
Ik heb voor het eerst sinds een ruime maand echt gewoon hongergevoel.....
Everything you want is on the other side of fear. Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
Op dinsdag 2 juni 2015 21:36 schreef gcjoel het volgende: nee havermout whey cupcakes die ranzige glanzende dingen altijd blegh!
Kwarktaart
Ik ga ze zo doen:
Roggenbrood bodem met 32g pindakaas en 1 eetlepel havermout. Kwark mengsel met 1 bak kwark en 60g whey. 50g havermout door kwarkmengsel. 32g pindakaas erdoor en aardbeien + gelatine en misschien ook kokos
Roggenbrood bodem met 32g pindakaas en 1 eetlepel havermout. Kwark mengsel met 1 bak kwark en 60g whey. 50g havermout door kwarkmengsel. 32g pindakaas erdoor en aardbeien + gelatine en misschien ook kokos
maar waarom die havermout erdoor? Klinkt vies! kokos sowieso
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog! Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem. Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
Op dinsdag 2 juni 2015 23:04 schreef Ryuuzen het volgende: Echt ik ga serieus proberen de laatste post te krijgen zodat we eindelijk weer een pindakaas vrij tt hebben #teamhaatpindakaas
#teampindakaas
Op woensdag 3 juni 2015 07:08 schreef Maraca het volgende: Ik hoop niet de laatste post te krijgen, want dan moet ik een team kiezen . Het zijn altijd de kinderen die eronder lijden
Op woensdag 3 juni 2015 07:08 schreef Maraca het volgende: Ik hoop niet de laatste post te krijgen, want dan moet ik een team kiezen . Het zijn altijd de kinderen die eronder lijden
#teamneutralpeanutbutter
Everything you want is on the other side of fear. Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
O: kwark met honing T1: banaantje L: 4 volkoren, twee smeerkaas en twee kipfilet T2: geen idee nog, wat fruit D: geen idee nog... T3: kwark met honing of 2 gekookte eitjes
Op woensdag 3 juni 2015 10:18 schreef Thinkk-Pinkk het volgende: Ik verbaas me over die zakjes aanmaak saus van knorr. Had verwacht dat daar veel meer in zou zitten.
Daar zit ook veel in Althans, een half zakje voor 1 persoon is eigenlijk al teveel
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
Dus mag je niet van die tekst kotsen? Verschrikkelijk geformuleerd ook
Je mag doen wat je wil. Ik vind enkel dat er mensen zich geschoffeerd kunnen voelen omdat zij het wel zo zien. Vind ik overigens ook van hashtagviesdik, maar hey, that's just me.
Je mag doen wat je wil. Ik vind enkel dat er mensen zich geschoffeerd kunnen voelen omdat zij het wel zo zien. Vind ik overigens ook van hashtagviesdik, maar hey, that's just me.
Als dat een reden zou zijn niet meer te posten kan niemand iets posten bijna. Er is altijd wel iemand die zich beledigd of geschoffeerd voelt met dit soort dingen.
Op woensdag 3 juni 2015 10:18 schreef Thinkk-Pinkk het volgende: Ik verbaas me over die zakjes aanmaak saus van knorr. Had verwacht dat daar veel meer in zou zitten.
Valt mee er zit 3x de aanbevolen hoeveelheid zout in. Of anderhalf x als je een half zakje leegeet wat realistischer is
Niet lekker? Op Youtube krijgt het aardig positieve reviews. Ben momenteel aan het droogtrainen dus de kipfilet zonder boter op speltbrood komt me de strot uit.
Niet lekker? Op Youtube krijgt het aardig positieve reviews. Ben momenteel aan het droogtrainen dus de kipfilet zonder boter op speltbrood komt me de strot uit.
Heel wisselend zeg maar, sommige schijnen echt vies te zijn. Ik vind ze eigenlijk allemaal vies, nja degene die ik heb gehad. Smaakt zo nep naar smaakstoffen en zoetstoffen, mja logisch ook met 0kcal
Heel wisselend zeg maar, sommige schijnen echt vies te zijn. Ik vind ze eigenlijk allemaal vies, nja degene die ik heb gehad. Smaakt zo nep naar smaakstoffen en zoetstoffen, mja logisch ook met 0kcal
Hmmm is ook wel zo, misschien beter voor een light of minder suikervariant gaan van Lidl of Hero. Lijstje met ingrediënten is wel heel onheilspellend
Welkom bij de club! hoewel mars wel inferieur is aan snickers!
Ja door dat gepraat over de ijsjes ben ik maar eens overstag gegaan, teringlekker en qua kcal valt het inderdaad mee! Snickers doe ik niet want vriend heeft pinda-allergie, heb toch maar liever een inferieur ijsje en een levende vent
Garlic cheese! Double death to you, you lactose intolerant vamp man!
Ja door dat gepraat over de ijsjes ben ik maar eens overstag gegaan, teringlekker en qua kcal valt het inderdaad mee! Snickers doe ik niet want vriend heeft pinda-allergie, heb toch maar liever een inferieur ijsje en een levende vent
Ah, dat is wel fijn En over je eigen budget heen is dat je toch net die bank wilde die iets duurder is en die gordijnen toch wat mooier zijn terwijl ze iets duurder zijn?
Ah, dat is wel fijn En over je eigen budget heen is dat je toch net die bank wilde die iets duurder is en die gordijnen toch wat mooier zijn terwijl ze iets duurder zijn?
In dit geval een badkamer en een keuken die wat duurder uitvielen omdat zo'n koof met spotjes toch wel heel leuk is in de keuken en handig want licht op het werkblad. En de badkamer is een verhaal. Die kun je via het project doen alleen zetten ze je daar zo mee vast dat als je dat niet doet je of een hele lelijke standaard badkamer krijgt of ze doppen de boel af op niet handige plekken enzo..
O: Pannenkoeken van 40g havermoutmeel, 2 eiwitten, amandelmelk. Met plakjes banaan T: Meloen S: KT @ gym L: Spinazie-erwtjessoep + een single serving carrot cake T: Kopje soep, kwark met honing D: Homemade falafel, 2 pitabroodjes, sla, kwark-knoflooksaus S: Km of 25-30 op de racefiets T: Whey-brownie en nog iets van een cracker of zo
O: Pannenkoeken van 40g havermoutmeel, 2 eiwitten, amandelmelk. Met plakjes banaan T: Meloen S: KT @ gym L: Spinazie-erwtjessoep + een single serving carrot cake T: Kopje soep, kwark met honing D: Homemade falafel, 2 pitabroodjes, sla, kwark-knoflooksaus S: Km of 25-30 op de racefiets T: Whey-brownie en nog iets van een cracker of zo
Het is ook best heel makkelijk! Het enige belangrijke is dat je de erwten echt goed moet afdrogen. Goed laten uitlekken in een zeef en dan een tijdje laten liggen in een pan, met 2 lagen keukenpapier onder en boven.
Het is ook best heel makkelijk! Het enige belangrijke is dat je de erwten echt goed moet afdrogen. Goed laten uitlekken in een zeef en dan een tijdje laten liggen in een pan, met 2 lagen keukenpapier onder en boven.
Dat moet wel lukken
Deed net wat appels in een fruitschaal en viel er een pakketje uit Zit er gewoon een tas bij m'n appels
Op woensdag 3 juni 2015 17:24 schreef Maraca het volgende: Even wat vroeger gegeten dan normaal.. had hongerrrr Zalm met aardappelkrieltjes en courgette en vleestomaat uit de oven
Op woensdag 3 juni 2015 17:24 schreef Maraca het volgende: Even wat vroeger gegeten dan normaal.. had hongerrrr Zalm met aardappelkrieltjes en courgette en vleestomaat uit de oven
Vandaag les 20 van Evy willen doen, maar voor het eerst heb ik het niet af kunnen maken omdat ik kramp had in mijn kuit heeft iemand hier ook ooit last van gehad en heeft iemand goede tips?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
Op woensdag 3 juni 2015 17:59 schreef bijdehand het volgende: Vandaag les 20 van Evy willen doen, maar voor het eerst heb ik het niet af kunnen maken omdat ik kramp had in mijn kuit heeft iemand hier ook ooit last van gehad en heeft iemand goede tips?
Heb je wel een goede warming up?
Op woensdag 3 juni 2015 17:59 schreef bijdehand het volgende: Vandaag les 20 van Evy willen doen, maar voor het eerst heb ik het niet af kunnen maken omdat ik kramp had in mijn kuit heeft iemand hier ook ooit last van gehad en heeft iemand goede tips?
Even strekken en weer lopen ik kreeg altijd kramp in mijn wandel periodes
Even strekken en weer lopen ik kreeg altijd kramp in mijn wandel periodes
Hopelijk helpt dat... zelfs wandelen deed pijn, vandaar dat ik stopte. Voelt toch niet zo goed, halverwege stoppen! wil graag de 7km Zevenheuvelenloop doen dus moet nog even doorbijten!
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
Hopelijk helpt dat... zelfs wandelen deed pijn, vandaar dat ik stopte. Voelt toch niet zo goed, halverwege stoppen! wil graag de 7km Zevenheuvelenloop doen dus moet nog even doorbijten!
Doorbijten ja.. door pijn lopen neen
Drink je wel genoeg?
Jumalatkin kuolevat Edessäni vuotavat Olen tämän maailman loppu Minä olen tyhjyys
zag deze post over het hoofd. Nee, ik fiets altijd 10 minuten vantevoren maar dat is het dan ook.
Mijn fysio is een website aan het ontwikkelen als een soort tegenhanger van Evy Hij vind namelijk dat Evy te snel gaat en dat dit leidt tot blessures. Op die website kun je op basis van het beantwoorden van enkele vragen een 'gepersonaliseerd' schema krijgen. Dus als je een blessure hebt kun je dat aangeven en dan houdt hij daar rekening mee