Dat is toch positief?quote:Op zaterdag 6 juni 2015 18:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Niet paraat, we kunnen het eens opzoeken. Ik weet wel dat er in België relatief veel buitenlandse studenten zijn (aparte opleidingen aangezien het onderwijs voor de bachelorfase in de moedertaal moet worden aangeboden) en het zeer lage collegegeld in andere landen in vergelijking met Nederland zal ongetwijfeld een trekpleister zijn voor buitenlandse studenten. Ik denk bijv. aan Duitsland en Schotland.
Merk op dat de cijfers voor Nederland wat geflatteerd zijn aangezien de UC's draaien op buitenlandse studenten, deze UC's innen zeer hoge collegegelden.
Precies mijn punt, daarmee suggereert die 14% een veel ongunstigere verhouding voor Nederland dan dat het is.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 18:08 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat is toch positief?
Als UC's hoge collegegelden innen en dit voornamelijk van buitenlandse studenten trekken zijn ze een economische motor voor Nederland.
België heeft er dus inderdaad meer dan Nederland (per miljoen inwoners, eenzelfde percentage van de bevolking volgt daar trouwens een WO-opleiding, rond de 15%), Duitsland heeft er iets meer, maar zo weinig meer dat je dat mag verwaarlozen.quote:Ik heb deze cijfers gevonden:
Belgie: 55 912
Duitsland: 287 353
Nederland: 90 850
De UC's zijn echter vrij klein.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 18:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Precies mijn punt, daarmee suggereert die 14% een veel ongunstigere verhouding voor Nederland dan dat het is.![]()
Hoeveel hbo-studenten heeft Belgie?quote:België heeft er dus inderdaad meer dan Nederland (per miljoen inwoners, eenzelfde percentage van de bevolking volgt daar trouwens een WO-opleiding, rond de 15%), Duitsland heeft er iets meer, maar zo weinig meer dat je dat mag verwaarlozen.
Ongeveer 40% als ik me niet vergis.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 18:16 schreef GSbrder het volgende:
[..]
De UC's zijn echter vrij klein.
De meeste buitenlandse studenten in Nederland studeren in Maastricht.
[..]
Hoeveel hbo-studenten heeft Belgie?
Dat kan helpen. Ze krijgen waarschijnlijk ook nog steeds veel studenten uit Luxemburg (pas na het jaar 2000 kreeg dat haar enige universiteit) maar daar wonen niet zo gek veel mensen.quote:Daarnaast lijkt me dat Belgie, door de twee (drie) talen, sowieso gevoeliger is voor buitenlandse studenten uit zowel Nederland, Belgie als Duitsland, naast het feit dat Brussel het hart van Europa is.
Het is alleen een utopie omdat we een fors deel weggeven aan Shell en ExxonMobil.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 17:53 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Met andere woorden; het Noorse model nastreven is een utopie.
En de baten die we hadden zijn uitgegeven en niet in een fonds gestopt zoals Noorwegen dat deed. De gasbaten hebben verder hun langste tijd gehad. Nog een paar jaar en het gas is opquote:Op zaterdag 6 juni 2015 18:34 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het is alleen een utopie omdat we een fors deel weggeven aan Shell en ExxonMobil.
Wat wil jij dan dat we met het Nederlandse gas doen?quote:Op zaterdag 6 juni 2015 18:34 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het is alleen een utopie omdat we een fors deel weggeven aan Shell en ExxonMobil.
Zonder oliemaatschappijen had het nog in de grond gezetenquote:Op zaterdag 6 juni 2015 18:44 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Wat wil jij dan dat we met het Nederlandse gas doen?
In dat INSEAD rapport van jou, door jou aangehaald, staat Noorwegen daar op plaats 14, terwijl Nederland op plaats 18 staat (dat ontkende je, maar het is toch echt zo)quote:Op zaterdag 6 juni 2015 17:34 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk niet de eerste discussie waar die malle Noormannen aangehaald worden als gids voor een beter Nederland. Overigens is het knappe van landen als Finland en Zweden dat ze vergelijkbare problemen als Nederland nu heeft hadden in het midden van de jaren '90. De Scandinavische respons; belastingen halveren voor personen en bedrijven, terwijl aftrekposten, toeslagen en subsidies werden afgeschaft.
[..]
Is het Noorse onderwijs echt zoveel beter, presteren de universiteiten zo goed? Kunnen wij hier echt een Noorwegen creeren, gegeven onze open economie en afhankelijkheid van de handel?
Noorwegen geeft amper geld uit aan innovatie en R&D, door economen ook wel de "Noorse paradox" genoemd.
Statoil is overigens ook gewoon een publicly held company.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 18:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zonder oliemaatschappijen had het nog in de grond gezeten
Nee: Netherlands ranked 5th 2014 Global Innovation Index.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 18:47 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
In dat INSEAD rapport van jou, door jou aangehaald, staat Noorwegen daar op plaats 14, terwijl Nederland op plaats 18 staat (dat ontkende je, maar het is toch echt zo)
http://www.wipo.int/edocs/pubdocs/en/economics/gii/gii_2014.pdf
pagina 231
De Noorse staat heeft een dusdanig aantal aandelen dat ze elke beslissing kunnen doordrukken. De op twee na grootste en #5 + #6 zijn bovendien pensioenfondsen en verzekeraars, welke aan de Noren zelf ten goede komen.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 18:48 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Statoil is overigens ook gewoon een publicly held company.
Gasterra is voor 50% van de Nederlandse staat. Denk je dat Exxonmobile beslissingen er doorheen kan drukken?quote:Op zaterdag 6 juni 2015 18:55 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
De Noorse staat heeft een dusdanig aantal aandelen dat ze elke beslissing kunnen doordrukken. De op twee na grootste en #5 + #6 zijn bovendien pensioenfondsen en verzekeraars, welke aan de Noren zelf ten goede komen.
Je zit gewoon weer te liegen zoals je hier ook al deed:quote:Op zaterdag 6 juni 2015 18:51 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Nee: Netherlands ranked 5th 2014 Global Innovation Index.
In jouw bron, op pagina 231, staat Nederland op "rank 5" en Noorwegen, pagina 236, op "rank 14".
Irrelevant. De bewering was dat Nederland een groot gedeelte van de opbrengsten weggeeft aan Shell en ExxonMobil (en GDF Suez is tegenwoordig dmv pijpleidingen ook een speler in Nederland); das niet enkel het dividend voor de duidelijkheid. Noorwegen doet dat overduidelijk niet, en heeft er andere afspraken over. Het maakt trouwens wel wat uit of je 50% van de aandelen bezit of 67%. Sterker: Noorwegen heeft het belang bewust vergroot ivm nationale wetgeving over bedrijfsstructuren en beslissingsbevoegdheid (was op één moment 61%, maar dat was voor het spelen van 'dictatortje' niet helemaal genoeg).quote:Op zaterdag 6 juni 2015 18:58 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Gasterra is voor 50% van de Nederlandse staat. Denk je dat Exxonmobile beslissingen er doorheen kan drukken?
Of wil je graag dat ABP meer in Nederlands gas gaat zitten?
Dat is een zeer goed punt, ik heb dat ook nooit begrepen. Had onze overheid nu echt niet de opdracht kunnen geven aan onze universiteiten om een leuke spinoff op te zetten die die installatie aanlegt? Zo enorm ingewikkeld is het nu toch ook niet als je de juiste kennis bundelt.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 18:34 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik lieg niet. Ik had het over de "Global Innovation Index" van INSEAD. Dáár staan we 5e, als land.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 18:59 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Je zit gewoon weer te liegen zoals je hier ook al deed:
POL / Rutte: Het 'Grote Dikke Ik' regeert te vaak
Kijk gewoon eens goed naar het kopje R&D. Als je het R&D klimaat wilt benoemen dan moet je wel bij het juiste titeltje kijken. Indicator 2.3, pagina 231.
Lijkt me onhandig. Je bent aandeelhouder en wetgever. Als wetgever bepaal je dat een aandeelhouder 67% i.p.v. 61% moet aanhouden om dictator te spelen, als aandeelhouder moet je ineens 6% van alle aandelen bijkopen. Tenzij je als land geld teveel hebt is het allemaal erg duur en risicovol.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 19:04 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Irrelevant. De bewering was dat Nederland een groot gedeelte van de opbrengsten weggeeft aan Shell en ExxonMobil (en GDF Suez is tegenwoordig dmv pijpleidingen ook een speler in Nederland); das niet enkel het dividend voor de duidelijkheid. Noorwegen doet dat overduidelijk niet, en heeft er andere afspraken over. Het maakt trouwens wel wat uit of je 50% van de aandelen bezit of 67%. Sterker: Noorwegen heeft het belang bewust vergroot ivm nationale wetgeving over bedrijfsstructuren en beslissingsbevoegdheid (was op één moment 61%, maar dat was voor het spelen van 'dictatortje' niet helemaal genoeg).
Welke universiteit wil zoveel geld kwijt zijn aan een commerciële onderneming? Een installatie aanleggen is nou eenmaal geen hobbytaak.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 19:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat is een zeer goed punt, ik heb dat ook nooit begrepen. Had onze overheid nu echt niet de opdracht kunnen geven aan onze universiteiten om een leuke spinoff op te zetten die die installatie aanlegt? Zo enorm ingewikkeld is het nu toch ook niet als je de juiste kennis bundelt.
Daarom stelde ik ook dat de overheid de opdracht had kunnen geven aan onze universiteiten, en dus dit had kunnen betalen. Op de korte termijn meer kosten, op de lange termijn gigantisch veel meer kosten. Een simpel sommetje. Het kost veel geld om zo'n installatie aan te leggen maar het kost nog veel meer geld om het een ander bedrijf te laten doen wat vele decennia een flink deel van de opbrengsten krijgt. Qua expertise is het allemaal wel te doen.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 21:54 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Welke universiteit wil zoveel geld kwijt zijn aan een commerciële onderneming? Een installatie aanleggen is nou eenmaal geen hobbytaak.
Tsja. De overheid heeft een bepaalde hoeveelheid geld waarmee ze haar kerntaken moet verrichten. Gas winnen schijnt niet zo'n kerntaak te zijn.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 22:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Daarom stelde ik ook dat de overheid de opdracht had kunnen geven aan onze universiteiten, en dus dit had kunnen betalen. Op de korte termijn meer kosten, op de lange termijn gigantisch veel meer kosten. Een simpel sommetje. Het kost veel geld om zo'n installatie aan te leggen maar het kost nog veel meer geld om het een ander bedrijf te laten doen wat vele decennia een flink deel van de opbrengsten krijgt. Qua expertise is het allemaal wel te doen.
Wat is er niet duidelijk aan het feit dat het een goede investering zou zijn? Geld lenen tegen een lage rente, de installatie financieren en niet vele tientallen jaren de helft afstaan aan private bedrijven. Wat zou meer kosten? Eenmalig die investering en het volledig zelf uitbaten of tientallen jaren 50% van de winst afstaan? Het is een retorische vraag.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 22:40 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Tsja. De overheid heeft een bepaalde hoeveelheid geld waarmee ze haar kerntaken moet verrichten. Gas winnen schijnt niet zo'n kerntaak te zijn.
Schijnen top te renderen, al die veilige overheidsbeleggingen. Misschien moeten ze ook spoorlijnen aanleggen naar Duitsland en dit dan volledig zelf uitbaten. Oh wacht.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 23:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Wat is er niet duidelijk aan het feit dat het een goede investering zou zijn? Geld lenen tegen een lage rente, de installatie financieren en niet vele tientallen jaren de helft afstaan aan private bedrijven. Wat zou meer kosten? Eenmalig die investering en het volledig zelf uitbaten of tientallen jaren 50% van de winst afstaan? Het is een retorische vraag.
Jij ziet natuurlijk veel liever dat die kosten volledig worden gedragen door private bedrijven.quote:Op zondag 7 juni 2015 00:23 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Schijnen top te renderen, al die veilige overheidsbeleggingen. Misschien moeten ze ook spoorlijnen aanleggen naar Duitsland en dit dan volledig zelf uitbaten. Oh wacht.
Idealiter wel. Kosten, risico's en baten. Belastingafdracht voor de overheid, geen onzeker rendement.quote:Op zondag 7 juni 2015 00:36 schreef Euribob het volgende:
[..]
Jij ziet natuurlijk veel liever dat die kosten volledig worden gedragen door private bedrijven.
Meh, als zo'n gigantische investering slecht loopt heeft het hoe dan ook negatieve gevolgen voor de samenleving als geheel. Maakt de aard van de opdrachtgever in mijn ogen vrij weinig uit.quote:Op zondag 7 juni 2015 00:43 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Idealiter wel. Kosten, risico's en baten. Belastingafdracht voor de overheid, geen onzeker rendement.
Toch is het prettig als het geen negatieve effecten heeft op de kerntaken.quote:Op zondag 7 juni 2015 00:51 schreef Euribob het volgende:
[..]
Meh, als zo'n gigantische investering slecht loopt heeft het hoe dan ook negatieve gevolgen voor de samenleving als geheel. Maakt de aard van de opdrachtgever in mijn ogen vrij weinig uit.
Volgens mij betrof dit een grootschalig infrastructuurproject, toch wat anders. Sowieso kan de overheid altijd bijlenen, uitkeringen stopzetten gebeurt alleen in schrijnende gevallen als Griekenland.quote:Op zondag 7 juni 2015 01:10 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Toch is het prettig als het geen negatieve effecten heeft op de kerntaken.
Leegstand is een maatschappelijk probleem nu, maar liever de huidige situatie dan een overheid die de uitkeringen moet stopzetten omdat het commercieel onroerend goed een dip heeft.
De houding dat de overheid altijd kan bijlenen vind ik vrij gevaarlijk, zeker als je het takenpakket wil verruimen.quote:Op zondag 7 juni 2015 01:20 schreef Euribob het volgende:
[..]
Volgens mij betrof dit een grootschalig infrastructuurproject, toch wat anders. Sowieso kan de overheid altijd bijlenen, uitkeringen stopzetten gebeurt alleen in schrijnende gevallen als Griekenland.
En een overheid die de klappen van economische laagconjunctuur opvangt is niet alleen maar negatief. Kan ook voorkomen dat een economie in een neerwaartse spiraal terecht komt.
Dit is vrij vermoeiend. Lees die discussie maar eens even terug, over het doen van uitvindingen en onderzoek in Nederland etc.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 21:40 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik lieg niet. Ik had het over de "Global Innovation Index" van INSEAD. Dáár staan we 5e, als land.
Le-zen.
Niet iedereen bestuurd zijn land als een banenenrepubliek. Sommigen willen het ook volgens de spelregels spelen, en willen de diverse petten van een organisatie gescheiden houden. Wees blij, maar nu is het ook weer niet goed.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 21:52 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Lijkt me onhandig. Je bent aandeelhouder en wetgever. Als wetgever bepaal je dat een aandeelhouder 67% i.p.v. 61% moet aanhouden om dictator te spelen, als aandeelhouder moet je ineens 6% van alle aandelen bijkopen. Tenzij je als land geld teveel hebt is het allemaal erg duur en risicovol.
Waarbij ik het had over de innovatie-index.quote:Op zondag 7 juni 2015 13:46 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dit is vrij vermoeiend. Lees die discussie maar eens even terug, over het doen van uitvindingen en onderzoek in Nederland etc.
Moet ik blij zijn dat een land 61% van de aandelen voor een meerderheid zal veranderen naar 67%?quote:Niet iedereen bestuurd zijn land als een banenenrepubliek. Sommigen willen het ook volgens de spelregels spelen, en willen de diverse petten van een organisatie gescheiden houden. Wees blij, maar nu is het ook weer niet goed.
Nederland grossiert in belangenverstrengeling en zogeheten 'handel in invloed'.
"Ja maar jullie ...!"quote:Op vrijdag 5 juni 2015 16:15 schreef Religieisfacisme het volgende:
[..]
Wat een onzin. Omdat jij een paar rechtse complottersblogjes hebt ontdekt bestaat rechts ineens uit complotters. Iedereen weet dat de meeste complotters bij links zitten. Al die 9/11, Bin Laden complotten etc. komen allemaal uit de linkse anti-Amerika hoek. Wat dat betreft lijkt links veel op de religie die ze zo beminnen. Ook binnen de islam geloven de meeste mensen in complotten (en andere fabeltjes)
[..]
Hahaha jij maakt het helemaal spannend. En opnieuw grote onzin. Het demoniseren, ook via cabaret, is een linkse aangelegenheid waar links al decennia gebruik van maakt. Van Lubbers tot Wiegel en van Bolkestein tot Fortuyn etc. Niemand bij rechts ontkwam eraan. Youp van 't Hek, Theo Maassen,Thomas Acda, Dolf Jansen enz. enz. nemen vrijwel elke show rechtse mensen op de hak. Waar was je toen met je commentaar ??
De linkse en rechtse media vind ik niet dommig maar de linkse media is wel ontzettend manipulerend bezig. Maar dommig..nee. Het enigste wat hier dom overkomt is jou huilie huilie verhaal van een eenzame linkseling die niet kan hebben dat de rollen aan het omdraaien zijn en dat links tegenwoordig met haar eigen methodes om de oren wordt geslagen.
Zeg kerel, kennen wij elkaar?quote:Op woensdag 17 juni 2015 17:47 schreef BerryVanAerle het volgende:
Ik heb laatst eens een poging gedaan tot het lezen van de Elsevier, maar kwam er werkelijk waar niet doorheen. Dat blad staat echt ramvol advertorials, opiniestukjes opgedeeld in vele kleine alinea's, gebash op uitkeringstrekkers en wat loos advies hoe je het kan maken als zelfstandig ondernemer. Nou, wat een blad.
Groenhuijsen, die bij de NOS nog de 'schnabbelgestapo' hekelde, vertelde echter: "Ik ben ondernemer geen journalist."quote:Dat zijn vaak oud-journalisten die van het aan elkaar praten en presenteren hun voornaamste bezigheid hebben gemaakt, zoals Charles Groenhuijsen. Met dertien klussen in de laatste vier jaar bij verschillende ministeries verdiende de oud-NOS-verslaggever 62.160 euro. Vooral bij het ministerie van Sociale Zaken was hij populair. Dat huurde hem negen keer in. Op dat ministerie moest hij concurreren met voormalig politiek verslaggever Wouke van Scherrenburg, die daar ook negen keer een bijeenkomst bij elkaar praatte.
Vanwaar je onverdraagzaamheid? Waarom ben je zo intolerant en ben je zo aan het haatzaaien?quote:Op donderdag 27 augustus 2015 20:23 schreef Klopkoek het volgende:
Rick Niemann het zoveelste oud RTL gezicht dat nu bij WNL of Avrotros zit.
Velen ontkennen de rechtse signatuur en agenda van RTLquote:Op donderdag 27 augustus 2015 20:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vanwaar je onverdraagzaamheid? Waarom ben je zo intolerant en ben je zo aan het haatzaaien?
In RTL Nieuws komt het niet heel sterk naar voren, maar in Boulevard en in Editie NL wel. Het jammere is dat juist een kwetsbare groep sneller naar de laatste twee programma's kijkt.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 20:48 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Velen ontkennen de rechtse signatuur en agenda van RTL
Het AD rechts vindenquote:Op vrijdag 5 juni 2015 19:18 schreef Klopkoek het volgende:
Slim artikel in rechtse media (grapje):
http://www.ad.nl/ad/nl/55(...)port-niet-doen.dhtml
Je zit vol haat en afgunstquote:Op donderdag 27 augustus 2015 20:48 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Velen ontkennen de rechtse signatuur en agenda van RTL
Relevant weer hoor. Je bent weer op oorlogspad. Itt anderen ben ik niet van de atoombommen en massadeportatie.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 22:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je zit vol haat en afgunst
Snap ik wel, zo leuk is het niet om betutteld te worden via de staatsmedia.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 21:48 schreef robin007bond het volgende:
[..]
In RTL Nieuws komt het niet heel sterk naar voren, maar in Boulevard en in Editie NL wel. Het jammere is dat juist een kwetsbare groep sneller naar de laatste twee programma's kijkt.
Zo zie je maar weer hoe men haat op de onderklasse waarvan men zegt voor op te komen, het is een kwetsbare groep... De arrogantie.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 21:48 schreef robin007bond het volgende:
[..]
In RTL Nieuws komt het niet heel sterk naar voren, maar in Boulevard en in Editie NL wel. Het jammere is dat juist een kwetsbare groep sneller naar de laatste twee programma's kijkt.
Stel je voor dat de onderklasse kijkt naar rechtse media. We moeten ze leren dat ze daar niet bij gebaat zijn, maar hoe komt het toch dat linkse programma's niet aansluiten bij deze arme sukkelaars? Meer schooltv kan een oplossing zijn.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 08:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zo zie je maar weer hoe men haat op de onderklasse waarvan men zegt voor op te komen, het is een kwetsbare groep... De arrogantie.
Normaal kijk ik het dus nooit, maar er was een aflevering met Rutte er in. Het was een grote masturbatieaflevering. (niet letterlijk gelukkig)quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 10:22 schreef De_Kaas- het volgende:
Boulevard is toch gewoon een roddelprogramma?
Oh? Dus onderstaande bericht hoeven we ook niet serieus te nemen?quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 12:32 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Normaal kijk ik het dus nooit, (..)
quote:Op donderdag 27 augustus 2015 21:48 schreef robin007bond het volgende:
[..]
In RTL Nieuws komt het ("de rechtse signatuur en agenda van RTL") niet heel sterk naar voren, maar in Boulevard (..) wel.
Oké, ik geef toe dat het gebaseerd was op één aflevering.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 12:36 schreef De_Kaas- het volgende:
[..]
Oh? Dus onderstaande bericht hoeven we ook niet serieus te nemen?
[..]
Ach, dat is meer dan genoeg voor de linkse onderbuik toch?quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 12:36 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Oké, ik geef toe dat het gebaseerd was op één aflevering.
Is RTL Boulevard ook niet met die misselijke kerel met tandpasta glimlach, hoe heet 'ie ook alweerquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 12:38 schreef De_Kaas- het volgende:
Overigens ben ik uiteraard vaste klant van RTL Boulevard en het is inderdaad rechtse indoctrinatie. Dankzij hen ben ik verloren.
U betaalt, wij draaien.quote:De overheid moet een serviceloket zijn voor het bedrijfsleven.
Eerlijk gezegd heb ik geen idee.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 12:59 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Is RTL Boulevard ook niet met die misselijke kerel met tandpasta glimlach, hoe heet 'ie ook alweer
En voor de burger natuurlijk. De overheid is er op te dienen, niet om gediend te worden.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 13:06 schreef Klopkoek het volgende:
Ton Hooijmaijers zei tegen de rechter:
[..]De overheid moet een serviceloket zijn voor het bedrijfsleven.
U betaalt, wij draaien.
In ondertussen wel, het is deze bal:quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 13:11 schreef De_Kaas- het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd heb ik geen idee.
Als je er aan ergert, waarom kijk je er dan naar?quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 13:12 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
In ondertussen wel, het is deze bal:
[ afbeelding ]
Ik kijk er dus niet naarquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 13:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als je er aan ergert, waarom kijk je er dan naar?
Die heeft de andere Mevr. Verbaan gedaan.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 13:12 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
In ondertussen wel, het is deze bal:
[ afbeelding ]
De andere? Heeft ze een zusje of zo die dankzij haar ook een beetje heeft mogen acteren?quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 18:41 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Die heeft de andere Mevr. Verbaan gedaan.
Georgina en Renate, geen familie.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 18:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
De andere? Heeft ze een zusje of zo die dankzij haar ook een beetje heeft mogen acteren?
Zoals dat RTL-verkiezingsdebat waarin Frits Wester doodleuk deed alsof Roemer poep praatte terwijl Rutte aantoonbaar stond te liegen met als gevolg dat de dag daarop krantenkoppen verschenen waarin werd vermeld dat Roemer zijn feitjes niet kent.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 21:48 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Heel jouw toon en arrogantie bevalt mij niet in dit topic. Ik heb dit topic eens doorgebladerd en jij stemt SP. Dat mag je uiteraard, maar voor Nederlandse begrippen is dat een flankpartij, ver van het politieke midden. Jouw mening wordt gevormd door jouw ideologie. Je verkondigt hier dus enkel en alleen jouw mening en geen feiten. Ik vind de Vrij Nederland bijvoorbeeld niks meer dan socialistische spam zonder enige kritiek op het socialisme en de Elsevier een stuk beter qua argumentatie.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 18:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Zoals dat RTL-verkiezingsdebat waarin Frits Wester doodleuk deed alsof Roemer poep praatte terwijl Rutte aantoonbaar stond te liegen met als gevolg dat de dag daarop krantenkoppen verschenen waarin werd vermeld dat Roemer zijn feitjes niet kent.
Inderdaad, een groot deel van de groep die daarnaar kijkt zou daar zomaar met beide benen in kunnen trappen. Misschien leven we inderdaad wel meer in een mediacratie dan in een democratie, helaas is het gevolg van een mediacratie ironisch genoeg dat het grootkapitaal de macht krijgt, dat is zo ironisch omdat vrije media juist de beste bescherming van de democratie zijn.
Mocht dat al zo zijn, dan zit de SP nu waar PvdA en D66 ongeveer 30 jaar geleden zaten.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 19:57 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Heel jouw toon en arrogantie bevalt mij niet in dit topic. Ik heb dit topic eens doorgebladerd en jij stemt SP. Dat mag je uiteraard, maar voor Nederlandse begrippen is dat een flankpartij, ver van het politieke midden. Jouw mening wordt gevormd door jouw ideologie. Je verkondigt hier dus enkel en alleen jouw mening en geen feiten. Ik vind de Vrij Nederland bijvoorbeeld niks meer dan socialistische spam zonder enige kritiek op het socialisme en de Elsevier een stuk beter qua argumentatie.
Absoluut niet wat betreft D66. D66 is een sociaalliberale partij, altijd geweest, terwijl de SP zijn roots in het maoïsme liggen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 22:57 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Mocht dat al zo zijn, dan zit de SP nu waar PvdA en D66 ongeveer 30 jaar geleden zaten.
Vroeger waren ze stukken linkser. Echt waar.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 11:30 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Absoluut niet wat betreft D66. D66 is een sociaalliberale partij, altijd geweest
Wijsheid komt met de jaren.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 14:12 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Vroeger waren ze stukken linkser. Echt waar.
Vox Populi, Vox Deiquote:Op zaterdag 29 augustus 2015 14:12 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Een wijsheid die mensen veel geld heeft gekostquote:
En de VVD ongetwijfeld een stuk rechtser.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 14:12 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Welke objectieve maatstaven spreken in hun voordeel? Dan bedoel ik journalistieke prijzen e.d.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 14:15 schreef Pietverdriet het volgende:
Het is kut dat er geen Nederlandse NZZ, FAZ of NYTimes is. Heeft ook verder niets met oplages te maken. De NZZ is waarschijnlijk de kwalitatief beste krant van Europa, wellicht wereldwijd, maar haar oplage is kleiner dan die van het NRC.
Ik begreep uit het topic over de Amerikaanse verkiezingen dat de NYT maar een links vodje zou zijn.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 14:15 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb het al eerder gezegd en blijf erbij, het is poep of een medium links of rechts is, het probleem is dat de NL media kwalitatief niet goed zijn. Aan de ene kant hebben we geen echte kwaliteitskranten, (FD wellicht uitgezonderd, maar die richt zich op de financiële wereld zoals de automatiseringsgids zich op ICT richt) en ook heen boulevardkrant. De kranten en tijdschriften zitten vooral er ergens tussenin en verschillen meer qua layout dan wat journalistieke diepgang aangaat.
Een paar diehards hier blijft jammeren bv over mensen als Rick Nieman omdat die "rechts" zou zijn, maar voor de rest voegt dat niets toe.
Het is kut dat er geen Nederlandse NZZ, FAZ of NYTimes is. Heeft ook verder niets met oplages te maken. De NZZ is waarschijnlijk de kwalitatief beste krant van Europa, wellicht wereldwijd, maar haar oplage is kleiner dan die van het NRC.
Ah, NRC doet nu ook al op de opiniepagina aan infomercials? De kookrubriek is al verworden tot een volledig kritiekloze copy past recepten uit kookboeken rubriek en dat is nu ook met de opiniepagina het geval?quote:Op maandag 21 september 2015 12:21 schreef Klopkoek het volgende:
http://www.nrcreader.nl/artikel/9921/de-markt-het-is-een-mythe
En dan loop jij af te geven op de domheid van rechtse media Klopkoek?quote:Koen Haegens is redacteur bij de Groene Amsterdammer. Deze week verschijnt zijn boek: De grootste show op aarde. De mythe van de markteconomie.
En De Groene Amsterdammer ook?quote:Op maandag 21 september 2015 12:47 schreef Klopkoek het volgende:
NRC is strikt genomen rechts.
Je bent weer op oorlogspad.
.quote:Op maandag 21 september 2015 13:19 schreef Perrin het volgende:
NRC is dan ook wel aardig afgezakt richting grootste gemene deler de laatste jaren..
Jij vind een programma als heel Holland bakt iets wat een PO rechtvaardigd?quote:Op maandag 21 september 2015 13:22 schreef Klopkoek het volgende:
http://mobile.dudamobile.(...)date-allcomment#2885
De Elsevier in een vergelijking met de Groene Amsterdammer beschuldigen van ideologische propagandaquote:Op vrijdag 29 mei 2015 16:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Er zijn echt heel veel voorbeelden. Vergelijk de Groene Amsterdammer bijvoorbeeld maar eens met Elsevier. In het laatste blad zit alleen maar ideologische propaganda verpakt en zie je vooral heel veel geschreeuw.
Je moet niet uitgaan van de reactie`s op artikelen op de website van Elsevier, daar zitten wel aardig wat PVVers bij.quote:Op woensdag 3 juni 2015 20:10 schreef De_Kaas het volgende:
De media die in de OP als voorbeeld worden aangehaald (Telegraaf, Elsevier en ook Powned zou een goed voorbeeld zijn) worden voornamelijk door PVV-stemmers geconsumeerd.
Waarom zie je dat niet bij de Frankfurter Algemeine, de Neue Zuricher of andere buitenlandse kwaliteitsbladen?quote:Op maandag 21 september 2015 14:47 schreef Perrin het volgende:
Die hele 'debilisering' van de journalistiek heeft ook wel veel met de opkomst van internet te maken.
Duitsers zijn serieuzer? Misschien helpt de grootte van het taalgebied ook wel? Of zijn het loggere, grotere organisaties die langer op de oude koers doorkunnen..quote:Op maandag 21 september 2015 15:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom zie je dat niet bij de Frankfurter Algemeine, de Neue Zuricher of andere buitenlandse kwaliteitsbladen?
FAZ heeft een oplage van 300.000quote:Op maandag 21 september 2015 15:02 schreef Perrin het volgende:
[..]
Duitsers zijn serieuzer? Misschien helpt de grootte van het taalgebied ook wel? Of zijn het loggere, grotere organisaties die langer op de oude koers doorkunnen..
Welke debilisering?quote:Op maandag 21 september 2015 14:47 schreef Perrin het volgende:
Die hele 'debilisering' van de journalistiek heeft ook wel veel met de opkomst van internet te maken.
Meer van bladen als NRC, Elsevier blijkbaar ook (lees ik nauwelijks).. Gedegen (onderzoeks-)journalistiek wordt steeds minder gedaan, is geen geld meer voor. Infotainment ipv echt relevante zaken aan de kaak stellen en analyseren.quote:Op maandag 21 september 2015 15:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Welke debilisering?
Je doelt op nieuwsblogs als Geenstijl?
Valt in werkelijkheid wel mee. In Volkskrant en NRC verschijnen regelmatig kritische en zeer gedegen artikelen.quote:Op maandag 21 september 2015 15:19 schreef Perrin het volgende:
[..]
Meer van bladen als NRC, Elsevier blijkbaar ook (lees ik nauwelijks).. Gedegen (onderzoeks-)journalistiek wordt steeds minder gedaan, is geen geld meer voor. Infotainment ipv echt relevante zaken aan de kaak stellen en analyseren.
Dat sowieso.quote:Op maandag 21 september 2015 15:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik denk dat je vooral wat mee loopt te huilen met de wolven. Het is namelijk stoer om onze media kut te vinden. Daardoor wek je immers de indruk erg belezen en intelligent te zijn.
"kwetsbare groep"quote:Op donderdag 27 augustus 2015 21:48 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Lees jij het FAZ of NZZ wel eens? Die Welt?quote:Op maandag 21 september 2015 15:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Valt in werkelijkheid wel mee. In Volkskrant en NRC verschijnen regelmatig kritische en zeer gedegen artikelen.
En ik weet dat de gezamenlijke regiokranten van De Persgroep een paar per jaar met bijzondere onthullingen komen.
Ik denk dat je vooral wat mee loopt te huilen met de wolven. Het is namelijk stoer om onze media kut te vinden. Daardoor wek je immers de indruk erg belezen en intelligent te zijn.
Is dat raar? Als je keihard werkt voor een flutloontje lijkt het me niet raar dat je daarna zin hebt in wat stompzinnig entertainment omdat je al zo uitgeput bent.quote:
Ik vind het gewoon zo typisch. De zelfingenomenheid druipt er vanaf.quote:Op maandag 21 september 2015 15:43 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Is dat raar? Als je keihard werkt voor een flutloontje lijkt het me niet raar dat je daarna zin hebt in wat stompzinnig entertainment omdat je al zo uitgeput bent.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |