SPOILER: Wallpapers door SplodgenessaboundsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Handige linksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
LET OP: Verwijzingen naar de boeken mogen alleen geplaatst worden wanneer dit achtergrondinformatie is over gebeurtenissen die (vermoedelijk) al gebeurd zijn. Ook fake spoilers worden hier niet op prijs gesteld. Verpest dit topic dus niet voor anderen. Voor de rest geldt hetzelfde als voor heel het TV forum: zodra het is uitgezonden, mag er over gepraat worden.mag het weten
Dood aan de spoilersquote:Op maandag 25 mei 2015 23:56 schreef Rabieluh het volgende:
omg die tt, alles verloren, kan wel stoppen met kijken nu
Iemand stuurde mij zelfs een pm met een spoilerquote:Op maandag 25 mei 2015 23:56 schreef Rabieluh het volgende:
omg die tt, alles verloren, kan wel stoppen met kijken nu
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Buuuuuuuh..
Unbowed, Unbent, Unbroken.
Hoeveel troepen? None, die Keavan heeft ze nu onder controle denk ik zo. Puur wat King's guard, maarja.. nu niet meer nodig in het gevangquote:Op maandag 25 mei 2015 23:56 schreef Romanus het volgende:
[..]
Kevan Lannister ofzo, maarja die is door de eigen schuld van Cersei nu wijselijk in Casterly Rock gaan zitten. Weet iemand trouwens hoeveel Lannister troepen er bij Cersei zijn? De overgrote meerderheid zal wel gewoon in Casterly Rock zitten?
Je wordt natuurlijk ook niet zomaar oud in die wereldquote:Op maandag 25 mei 2015 23:51 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Ja zijn discipelen zijnLancel voorop
Baas van de religekkies, maar wat een baas. Sowieso al die oudjes. Of het nu Aemon, High Sparrow, Olenna, Tywin is
quote:Op maandag 25 mei 2015 23:58 schreef BeyondTheGreen het volgende:
[..]
Iemand stuurde mij zelfs een pm met een spoilerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Buuuuuuuh...
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
wie?quote:Op dinsdag 26 mei 2015 00:07 schreef JR-Style-93 het volgende:
Die Geert Wilders look-a-like mag ook wel eens dood daar trouwens, met zijn rattenkop.
Alliser? Ik vind hem geweldig. De man heeft een bepaalde charme om zich heen hangen.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 00:07 schreef JR-Style-93 het volgende:
Leuke episode
Ramsay![]()
Moet weer iemand villen hoor.
Kutsam die nu wel moedig deed, maar uiteindelijk toch hulp kreeg. En zomaar mocht neuken met Gilly, weinig mis mee. Die Geert Wilders look-a-like mag ook wel eens dood daar trouwens, met zijn rattenkop.
Cersei in de gevangenis. Zag het wel aankomen nadat ze zo triomfantelijk wegliep uit die cel en daarna nog een praatje kreeg. Hopelijk volgende week Margaery die in haar cel langskomt om even wat steken onder water te geven
![]()
Ik vind Tommen trouwens veel irritanter dan Joffrey, en mag van mij echt dood. Wat een slapzak en kan helemaal niks
Leuk dat ze gekleed waren als oma Tyrellquote:Op dinsdag 26 mei 2015 00:09 schreef Slayage het volgende:
![]()
tijd om dag te zeggen, tijd om dag te zeggen
![]()
[ afbeelding ]
Ik vind dat echt een griezel van een vent.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 00:09 schreef BeyondTheGreen het volgende:
[..]
Alliser? Ik vind hem geweldig. De man heeft een bepaalde charme om zich heen hangen.
Wou net zeggen: toevallig de sisterhood of Olenna?quote:Op dinsdag 26 mei 2015 00:09 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Leuk dat ze gekleed waren als oma Tyrell
lekker kinky man! sand snake gaat batsen met bronn!quote:Op dinsdag 26 mei 2015 00:08 schreef JR-Style-93 het volgende:
Die Sandsnakes tieten waren wel mooi, jammer dat ze een kort kapsel heeft![]()
Zo verneukt ziet dat er dan uit.
Dan was dit dus voorspel? Kinky heur, eerst je laten vergiftigen en dan om antidote moeten smekenquote:Op dinsdag 26 mei 2015 00:10 schreef Slayage het volgende:
[..]
lekker kinky man! sand snake gaat batsen met bronn!
Hij is een beetje een kwal maar ik vind hem ook wel vet. Was ook wel goed bezig bij het gevecht met de wildlings. Het enige jammere is dat ie Jon Snow zo erg haat.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 00:09 schreef BeyondTheGreen het volgende:
[..]
Alliser? Ik vind hem geweldig. De man heeft een bepaalde charme om zich heen hangen.
Laten we het hopen.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 00:10 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Wou net zeggen: toevallig de sisterhood of Olenna?
Ze is wel lekker, maar met lang haar zou het zoveel beter zijnquote:Op dinsdag 26 mei 2015 00:10 schreef Slayage het volgende:
[..]
lekker kinky man! sand snake gaat batsen met bronn!
alliser is best bad ass. een cunt, maar bad ass none the lessquote:
Hij heeft wel wat respect gewonnen bij die battle tegen de Wildlings, maar hij blijft een klootzak.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 00:11 schreef Slayage het volgende:
[..]
alliser is best bad ass. een cunt, maar bad ass none the less
was me niet opgevallen, maar zou een hint kunnen zijn iddquote:Op dinsdag 26 mei 2015 00:09 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Leuk dat ze gekleed waren als oma Tyrell
the dornishman are crazy!quote:Op dinsdag 26 mei 2015 00:11 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Dan was dit dus voorspel? Kinky heur, eerst je laten vergiftigen en dan om antidote moeten smeken
Brothers, oh Brothers my days in the dun(geon)quote:
gaat ten onder met mams lief, gold will be their crowns, gold their shroudsquote:Op dinsdag 26 mei 2015 00:11 schreef JR-Style-93 het volgende:
Benieuwd wat er nu met Tommen gaat gebeuren trouwens.
Ik zou het een plottwist vinden indien het eerste shot is dat ie geroosterd wordt door de twee draakjes. Varys is te druk bezig in dat bordeel kennelijkquote:Op dinsdag 26 mei 2015 00:14 schreef JR-Style-93 het volgende:
Benieuwd hoe het gaat met Tyrion en Dany nu. Of hij eerst opgesloten wordt?
En waar is Varys
ben hem helemaal vergeten man! hoop dat ie een goede come back maakt, best een goede personagequote:
komt goei broer!quote:Op dinsdag 26 mei 2015 00:20 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Mag ze eerst potverdrie weleens in de buurt van het wiel gaan komen ffs
Neuh, is gewoon de standaardkleding van de Septons. Waarom Olenna die kledij ook draagt, weet ik niet zo goed.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 00:12 schreef Slayage het volgende:
[..]
was me niet opgevallen, maar zou een hint kunnen zijn idd
Warden of the East is de titel die meestal door de Lord of the Eyrie gehouden wordt.quote:Op maandag 25 mei 2015 17:30 schreef Romanus het volgende:
[..]
Stannis-Bolton vechten, eentje is dan dus uit de weg geruimd, de ander kan door Lannisters of Tyrell's worden verslagen -> Littlefinger wordt warden of the North en de Eyrie
Om dr greyscale te verbergen. DUN DUN DUNNNNNNNNN.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 00:24 schreef BeyondTheGreen het volgende:
[..]
Neuh, is gewoon de standaardkleding van de Septons. Waarom Olenna die kledij ook draagt, weet ik niet zo goed.
En dan blijkt bij één op de miljoen mensen greyscale hen te veranderen in draken. En dan blijkt Olenna een van de draken te zijn waar de profetie over gaat. A Song of Ice & Fire, the great plottwist story.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 00:26 schreef padlarf het volgende:
[..]
Om dr greyscale te verbergen. DUN DUN DUNNNNNNNNN.
11/10, would watchquote:Op dinsdag 26 mei 2015 00:28 schreef Romanus het volgende:
[..]
En dan blijkt bij één op de miljoen mensen greyscale hen te veranderen in draken. En dan blijkt Olenna een van de draken te zijn waar de profetie over gaat. A Song of Ice & Fire, the great plottwist story.
En met blond haar.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 00:31 schreef Slayage het volgende:
stannis in doubt, zie je niet vaak
[ afbeelding ]
Varys komt nog wel terug.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 00:16 schreef Slayage het volgende:
[..]
ben hem helemaal vergeten man! hoop dat ie een goede come back maakt, best een goede personage
quote:Op dinsdag 26 mei 2015 00:33 schreef Seven. het volgende:
Uitstekende aflevering! Ik denk dat het voor Lauris te laat is, Maerjory kan zichzelf nog redden door schuld te bekennen. Ben benieuwd of Cersei zich hieruit kan redden. Tommen is ten dode opgeschreven zonder moekie, tenzij Maerjory en haar oma dit weten te voorkomen. Dus de vraag is: wie verdrijft de religekken uit King's Landing? Stannis te ver weg, als Daenerys Mureen verlaat maakt ze een uitstekende kans.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Resistance is futile.
oopsydaisy!quote:
quote:Op dinsdag 26 mei 2015 00:38 schreef Seven. het volgende:
Petyr Baelish, wat is hij in godsnaam van plan?!Chaos, my dear, Chaos is not a pit, Chaos is a ladder. Hence: there shall be chaos and god Baelish zag dat het goed wasSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
mag het weten
iets langer dan gebruikelijkquote:Op dinsdag 26 mei 2015 01:34 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Verrek, weet ineens waarom ik Stannis er deze ep. minder badass uit vind zien: hij heeft zn baard laten staan
Hij lijkt mij een karakter dat puur plezier beleeft aan het creëren van chaos en hoe machtiger hij daarbij wordt hoe beter hem dat af gaat. Een beetje als iemand die het leuk vindt om tegen zichzelf te schaken.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 00:38 schreef Seven. het volgende:
Petyr Baelish, wat is hij in godsnaam van plan?!
quote:Op dinsdag 26 mei 2015 00:38 schreef Seven. het volgende:
Petyr Baelish, wat is hij in godsnaam van plan?!Ik denk serieus dat hij Warden of the North wil worden. Daarom gebruikt hij Sansa ook. Straks doet hij net of hij haar komt redden van de Boltons en is hij de grote held.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
King of the Andals lijkt er nog niet in te zitten. Snap alleen niet waarom hij niet een pact probeert te sluiten met de Martells (de Tyrells heeft hij al)... Tenzij hij dat al heeft.
Ja das lekker warm zo met die kou. Ik snap hem wel.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 01:34 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Verrek, weet ineens waarom ik Stannis er deze ep. minder badass uit vind zien: hij heeft zn baard laten staan
Zelfde reden dat we de tieten van Dany niet meer zien en er altijd een laken voor zit tegenwoordigquote:Op dinsdag 26 mei 2015 00:26 schreef padlarf het volgende:
[..]
Om dr greyscale te verbergen. DUN DUN DUNNNNNNNNN.
Ik was in shock dat ze haar kleren een keer aanhieldquote:Op dinsdag 26 mei 2015 00:31 schreef Slayage het volgende:
stannis in doubt, zie je niet vaak
[ afbeelding ]![]()
Yes a crisis is an opportunity, youre saying that like your the first man alive to think it. What other brilliant insights have you brought me today.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 00:41 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Chaos, my dear, Chaos is not a pit, Chaos is a ladder. Hence: there shall be chaos and god Baelish zag dat het goed was
quote:Op dinsdag 26 mei 2015 03:38 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Hij lijkt mij een karakter dat puur plezier beleeft aan het creëren van chaos en hoe machtiger hij daarbij wordt hoe beter hem dat af gaat. Een beetje als iemand die het leuk vindt om tegen zichzelf te schaken.
Tywinquote:Op dinsdag 26 mei 2015 07:18 schreef FUUUU het volgende:
[..]
Yes a crisis is an opportunity, youre saying that like your the first man alive to think it. What other brilliant insights have you brought me today.
Ach welnee. Staat haar prima.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 00:08 schreef JR-Style-93 het volgende:
Die Sandsnakes tieten waren wel mooi, jammer dat ze een kort kapsel heeft![]()
Zo verneukt ziet dat er dan uit.
Dat weet ik nu al.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 07:30 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ik wil haar eens zien met lang haar. Weten we wat beter staat
quote:Op dinsdag 26 mei 2015 07:30 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ik wil haar eens zien met lang haar. Weten we wat beter staat
Die opmerking blijft hem de rest van zijn FOK!bestaan achtervolgenquote:
Tijdens de vorige afleveringen vond ik haar niet echt bijzonder, maar zo met lang haar en na de aflevering van deze week heb ik mijn mening wel bijgedraaid. Wat een mooie meidquote:Op dinsdag 26 mei 2015 10:06 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Lang haar is toch wel een vooruitgang.
Pas Lauris dan ook ff aan, want ik moest echt 4x nadenken wie je nu bedoeldequote:
Waar kan ik deze bestellen?quote:Op dinsdag 26 mei 2015 10:06 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Lang haar is toch wel een vooruitgang.
was een let down iddquote:Op dinsdag 26 mei 2015 07:03 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik was in shock dat ze haar kleren een keer aanhield
hear hear, chago for life mutsquote:Op dinsdag 26 mei 2015 11:00 schreef Ang3l het volgende:
Ik vind alleen die ene die steeds zo'n overdreveen scheve "badass" smoel trekt zo irritant....
Margaery moet wel lukken door haar schuld te laten bekennen, Loras is het bokje denk ik. Maarja de Tyrell's hebben alleen Tommen als Margaery nodig. Nu dat Cersei in de cel vliegt, is Tommen een makkelijke prooi voor Margaery om hem te beinvloeden.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 11:03 schreef Ang3l het volgende:
O ja, en ik ben best wel blij dat we eindelijk 2 continenten elkaar zien tegenkomen, met de Tyrion en Danaerys verhaallijn. Dat heft me toch wel flink wat tijd geduurd zeg. Ben benieuwd wat dat gaat brengen.
Plus: Aemon....... ik vond t een schitterend karakter.
Nog steeds uber pro-Tyrell, dus dat Cersei nu een koekje van Eigen deeg krijgt vond ik heerlijk. Thanks Granny Thorn en Uncle RaspvoiceAlleen hoe nu Margaery en Loras uit die cellen te krijgen?
Barriston Selmy, Arya Stark...quote:Op dinsdag 26 mei 2015 11:03 schreef Ang3l het volgende:
O ja, en ik ben best wel blij dat we eindelijk 2 continenten elkaar zien tegenkomen, met de Tyrion en Danaerys verhaallijn. Dat heft me toch wel flink wat tijd geduurd zeg. Ben benieuwd wat dat gaat brengen.
Zal wel een ruil zijn geweest: wij geven jullie de queenmom en krijgen Suske en Wiske terug.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 11:34 schreef Joosie200 het volgende:
Margaery kan veilig voor de trial opbiechten dat ze gelogen heeft om op te komen voor Loras. Leugentje om bestwil of meineed in front of the Gods mag dan een zonde zijn, je komt er gemakkelijker mee weg dan wat Loras of Cersei geflikt hebben /pun intendedVoor de Tyrells is ze ook belangrijker voor een volgend huwelijk.
Los daarvan kan hij haar ook linken aan de moord op Robert.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 11:43 schreef Nielsch het volgende:
Ik was helemaal vergeten dat Cersei ook met Lancel incest heeft gepleegd. Ik vroeg me telkens af hoe ze de band tussen Jaime en Cersei zouden aantonen, maar met Lancel als kroongetuige is het wel erg makkelijk.
Moord op Robert en incest met Lancel zelf denk ik. Dat Tommen een bastaard is vraag ik me af of dat bekend gemaakt is door Lancel/Olenna/Pinkje. In dat geval is ook heel huis Tyrell hun macht kwijt als Margaery niet langer de koningin is.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 11:44 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Los daarvan kan hij haar ook linken aan de moord op Robert.
Dat is bekend, maar meer als een publiek geheim.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 11:48 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Moord op Robert en incest met Lancel zelf denk ik. Of Tommen een bastaard is vraag ik me af of dat bekend is. In dat geval is ook heel huis Tyrell hun macht kwijt als Margaery niet langer de koningin is.
Is tot op heden een gerucht zonder hard bewijs.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 11:48 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Dat is bekend, maar meer als een publiek geheim.
Vond dat altaar wel een mooie metafoor/analogie ja.quote:
Stel dat het uitkomt, dan heeft dat dus ook gevolgen voor Myrcella in Dorne.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 11:51 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Is tot op heden een gerucht zonder hard bewijs.
Hoe wilde Ned dat in seizoen 1 ook alweer bewijzen? Iets met haarkleur ofzo?quote:Op dinsdag 26 mei 2015 11:48 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Dat is bekend, maar meer als een publiek geheim.
Yep, in een of ander boek stonden de genetische kenmerken van de koningen. Was het boek dat Jon Arryn ook aan het bestuderen was.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 12:11 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Hoe wilde Ned dat in seizoen 1 ook alweer bewijzen? Iets met haarkleur ofzo?
Als uitkomt dat ze een bastaard is, is ze voor heel Dorne niet meer van belang als politiek persoon en kan ze gewoon lekker met haar vriendje trouwen lijkt mequote:Op dinsdag 26 mei 2015 12:02 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Stel dat het uitkomt, dan heeft dat dus ook gevolgen voor Myrcella in Dorne.
Denk niet dat ze hun prins dan nog laten trouwen met een uit incest geboren bastaard. (Ook al denken ze daar in Dorne wat vrijer over)quote:Op dinsdag 26 mei 2015 12:13 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Als uitkomt dat ze een bastaard is, is ze voor heel Dorne niet meer van belang als politiek persoon en kan ze gewoon lekker met haar vriendje trouwen lijkt me
Maarja niemand in GoT heeft een mooi leven, dus dat zal zij ook wel niet krijgen
the seed is strong. jon arryn was erachter gekomen dat de kinderen van cersei waarschijnlijk niet van robert waren en ned dacht dat dat de reden was waarom hij was vermoordquote:Op dinsdag 26 mei 2015 12:11 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Hoe wilde Ned dat in seizoen 1 ook alweer bewijzen? Iets met haarkleur ofzo?
Ja, de heir van House Martell gaat dus niet met een bastaarddochter trouwen he.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 12:13 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Als uitkomt dat ze een bastaard is, is ze voor heel Dorne niet meer van belang als politiek persoon en kan ze gewoon lekker met haar vriendje trouwen lijkt me
Maarja niemand in GoT heeft een mooi leven, dus dat zal zij ook wel niet krijgen
Daar werden de Lannisters in seizoen 1 toch van beschuldigd? Achteraf bleek toch dat Jon vermoord was door / in opdracht van Baelish als onderdeel van zijn grote plan om Lisa te trouwen en de Vale onder zijn macht te krijgen.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 12:14 schreef Slayage het volgende:
[..]
the seed is strong. jon arryn was erachter gekomen dat de kinderen van cersei waarschijnlijk niet van robert waren en dat dat de reden was waarom hij was vermoord
Nope. Jon Arryn is vermoord vanwege het masterplan van Littlefinger. Lysa heeft hem vermoord weet je nog?quote:Op dinsdag 26 mei 2015 12:14 schreef Slayage het volgende:
[..]
the seed is strong. jon arryn was erachter gekomen dat de kinderen van cersei waarschijnlijk niet van robert waren en dat dat de reden was waarom hij was vermoord
klopt ja, maakte een gedachtesprong in de zin, heb het gecorrigeerdquote:Op dinsdag 26 mei 2015 12:16 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Nope. Jon Arryn is vermoord vanwege het masterplan van Littlefinger. Lysa heeft hem vermoord weet je nog?
Loras met Sansa.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 12:31 schreef Romanus het volgende:
Ik meen me alleen te herinneren dat Olenna in gesprek met Tywin zei dat Loras het belangrijkste is voor de voortzetting van House Tyrrell, als enige mannelijke erfgenaam. Eventuele kinderen van Tommen en Margaery worden namelijk 'Lannisters'. Tywin wilde ook Cersei met Loras laten trouwen maar Olenna wilde dat niet. Weet niet meer wat haar voorstel was.
Als ze dat aanpassen, rennen diegenen die er nu wel zijn ook nog weg.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 12:39 schreef Nielsch het volgende:
Ik vind de HR afdeling van de Night's Watch wel grote zeikerds trouwens. De hele tijd zeuren dat ze niet genoeg mensen en middelen hebben om de Wall goed te verdedigen, maar iets doen aan hun achterhaalde werving- en selectiemethodes en slechte arbeidsvoorwaarden ho maar.
Leuk hoor, die traditie, maar behoorlijk achterhaald en door daar zo koppig aan vast te blijven houden brengen ze eigenlijk heel Westeros in gevaar.
Ze worden eigenlijk "Baratheons"quote:Op dinsdag 26 mei 2015 12:31 schreef Romanus het volgende:
Eventuele kinderen van Tommen en Margaery worden namelijk 'Lannisters'.
Ik vraag me serieus af in hoeverre de NW bemanning nu toevoegt aan die wall. Bij die laatste veldslag afgelopen seizoen hielp alleen dat reusachtige anker die zo mooi parallel aan de muur kon heen en weer swipen als veger. Vooruit, ze maakten handig gebruik van die reuzenpijl om die reus ermee te doden. Maar dat is het dan ook.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 12:39 schreef Nielsch het volgende:
Leuk hoor, die traditie, maar behoorlijk achterhaald en door daar zo koppig aan vast te blijven houden brengen ze eigenlijk heel Westeros in gevaar.
Ze voegen natuurlijk geen drol toe. Zonder Stannis waren ze dik verslagen.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 12:50 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Ik vraag me serieus af in hoeverre de NW bemanning nu toevoegt aan die wall. Bij die laatste veldslag afgelopen seizoen hielp alleen dat reusachtige anker die zo mooi parallel aan de muur kon heen en weer swipen als veger. Vooruit, ze maakten handig gebruik van die reuzenpijl om die reus ermee te doden. Maar dat is het dan ook.
Zou dan toch echt de Children of the Forest maar eens raadplegen via Bran, of ze het niet extra kunnen enchanten. Kan de NW crew wat nuttigers gaan doen dan verkleumen in de kou.
Carice-22quote:Het is gevaarlijk om af te gaan op de adviezen van één roodharige heks, maar het is mogelijk nog gevaarlijker om haar te negeren. Carice-22.
oja verrek, dat bedoelde ikquote:
Nog steeds nietquote:
Ik zie daar weinig cliffhanger in eerlijk gezegd. Nu Jaime van Myrcella heeft gehoord en gezien dat ze het prima stelt daar denk ik niet dat ie nog heel erg zal aandringen om haar mee te nemen naar Kingslanding.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 12:50 schreef Nielsch het volgende:
Een eventuele tweede cliffhanger lijkt me de gevangenschap van Jaime en Bronn.
ik zie ze ook stannis / bolton niet afronden, daar is gewoon geen tijd voor. cerseis lot wordt wel bezegeld. ep 1 dat met haar flashback begon, moet in ep 10 met haar doom eindigen. er zal ook wel een tyrion/deahy samenwerking komen en jon moet slagen met zijn expeditie om de wildlings over te laten. zo niet all is lost.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 12:50 schreef Nielsch het volgende:
Ik voorzie trouwens één grote cliffhanger naar het volgende seizoen en dat is de strijd tussen Stannis en de Boltons. Ik denk niet dat ze die nog gaan afronden de komende 3 afleveringen. Een eventuele tweede cliffhanger lijkt me de gevangenschap van Jaime en Bronn.
Alle overige verhaallijnen zullen wel worden "afgerond" op zo'n manier dat ze tijdens het volgende seizoen een nieuwe fase ingaan.
Meh aflevering 9 zal wel de veldslag rond Winterfell worden waarna het wel redelijk afgerond zal zijnquote:Op dinsdag 26 mei 2015 12:50 schreef Nielsch het volgende:
Ik voorzie trouwens één grote cliffhanger naar het volgende seizoen en dat is de strijd tussen Stannis en de Boltons. Ik denk niet dat ze die nog gaan afronden de komende 3 afleveringen. Een eventuele tweede cliffhanger lijkt me de gevangenschap van Jaime en Bronn.
Alle overige verhaallijnen zullen wel worden "afgerond" op zo'n manier dat ze tijdens het volgende seizoen een nieuwe fase ingaan.
Waar heb je het over? Barriston Selmy was eerst in King's Landing als leider van de King's Guard van Robert Baratheon en heeft daarna aan de zijde van Dany gestaan. Dat was dus een eerdere ontmoeting. Arya Stark is nu in training in Braavos, op het andere continent.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 13:00 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Nog steeds nietDus dwerg en dragonlady waren eerst
Maar die zit er wel aan te komen ja, dat denk ik ook.
Loras is heir to Highgarden.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 11:27 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Margaery moet wel lukken door haar schuld te laten bekennen, Loras is het bokje denk ik. Maarja de Tyrell's hebben alleen Tommen als Margaery nodig. Nu dat Cersei in de cel vliegt, is Tommen een makkelijke prooi voor Margaery om hem te beinvloeden.
Ik vraag me meer af wat dit met Jaime gaat doen als hij ooit uit Dorne ontsnapt en terug naar Kings Landing wil.
O wacht, haalde t ff in de war die andere gast die nu richting Braavos is. Die op haar dearth list staat.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 13:04 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Waar heb je het over? Barriston Selmy was eerst in King's Landing als leider van de King's Guard van Robert Baratheon en heeft daarna aan de zijde van Dany gestaan. Dat was dus een eerdere ontmoeting. Arya Stark is nu in training in Braavos, op het andere continent.
Dat is het met Tyrion ook niet echt natuurlijk. Die wordt in heel Westeros gezocht en is daar zijn leven niet zeker. Heeft daar - op Bronn na - geen allies en invloed meer.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 13:07 schreef Ang3l het volgende:
[..]
O wacht, haalde t ff in de war die andere gast die nu richting Braavos is. Die op haar dearth list staat.
Mja, Selmy. Vond dat niet echt een "aan elkaar knopen van meeerdere verhalen/landen".
tyrion was een verhaallijn vanaf dag 1 evenals danyquote:Op dinsdag 26 mei 2015 13:08 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dat is het met Tyrion ook niet echt natuurlijk. Die wordt in heel Westeros gezocht en is daar zijn leven niet zeker. Heeft daar - op Bronn na - geen allies en invloed meer.
Typisch, zo controversieel vind ik ze nietquote:
Vond het niet zo'n hele bijzondere afleveringen en met name Gilly en Sam boeien me echt niet, maar Ghost maakte dat weer een beetje goed.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 13:57 schreef Ang3l het volgende:
Ik zat gisteren wel even met een "O jee, daar gaan we weer" tijdens de scene met Gilly.
Net na de hele rape controversy met Sansa, WEER een aflevering met verkrachting.
Gelukkig was daar Ghost
Ik vind t wel goede afleveringen. Ik vind nl de kleinere intriges veel leuker dan grote gebeurtenissen en veldslagen. Het gekonkel van Littlefinger, het orakelen van Melissandre, de wraak van Olenna. Geef mij dat maar ipv blackwater bays en gehele afleveringen met een veldslag bij Castle Black. Oke, die horen er OOK te zijn voor het overall effect, maar ik vind deze "kleinere" afleveringen net zo goed genieten.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 13:59 schreef Monolith het volgende:
[..]
Vond het niet zo'n hele bijzondere afleveringen en met name Gilly en Sam boeien me echt niet, maar Ghost maakte dat weer een beetje goed.
Eens. Maar wat ik ook veel leuker vond aan seizoen 2/3 waren de duo's. Arya/The Hound, Jaime/Brienne, Sansa/Littlefinger. Allemaal kleine dingetjes, nu Olenna/Littlefinger, Bronn/Jaime, Cersei/Margaery. Het gedoe tussen diverse personages vind ik intrigerender dan sec een veldslag te aanschouwen. Blackwater Bay vond ik nog wel tof vanwege wild fire, maar Castle Black was: ze vechten, whoohoo, wrap it up already will ya?quote:Op dinsdag 26 mei 2015 14:04 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik vind t wel goede afleveringen. Ik vind nl de kleinere intriges veel leuker dan grote gebeurtenissen en veldslagen. Het gekonkel van Littlefinger, het orakelen van Melissandre, de wraak van Olenna. Geef mij dat maar ipv blackwater bays en gehele afleveringen met een veldslag bij Castle Black. Oke, die horen er OOK te zijn voor het overall effect, maar ik vind deze "kleinere" afleveringen net zo goed genieten.
Oh ik vond de vorige ook erg goed. De verhaallijnen in deze aflevering vond ik alleen minder boeiend en echt scherpe dialogen waren er ook niet. Dat Cersei een koekje van eigen deeg ging krijgen zat er natuurlijk ook al lang en breed aan te komen.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 14:04 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik vind t wel goede afleveringen. Ik vind nl de kleinere intriges veel leuker dan grote gebeurtenissen en veldslagen. Het gekonkel van Littlefinger, het orakelen van Melissandre, de wraak van Olenna. Geef mij dat maar ipv blackwater bays en gehele afleveringen met een veldslag bij Castle Black. Oke, die horen er OOK te zijn voor het overall effect, maar ik vind deze "kleinere" afleveringen net zo goed genieten.
Ik kijk eerlijk gezegd wel uit naar Tyrion/Daario, dat kan leuk worden.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 14:08 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Eens. Maar wat ik ook veel leuker vond aan seizoen 2/3 waren de duo's. Arya/The Hound, Jaime/Brienne, Sansa/Littlefinger. Allemaal kleine dingetjes, nu Olenna/Littlefinger, Bronn/Jaime, Cersei/Margaery. Het gedoe tussen diverse personages vind ik intrigerender dan sec een veldslag te aanschouwen. Blackwater Bay vond ik nog wel tof vanwege wild fire, maar Castle Black was: ze vechten, whoohoo, wrap it up already will ya?
Zal vast al eerder over gesproken zijn, want een eerdere aflevering, maar die van het aangeraakt worden door die stone men snap ik niet helemaal. Tyrion werd toch naar beneden getrokken door een stone men, dus hij is toch ook aangeraakt door ze?quote:
Niet zijn huid, alleen zijn kleding.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 15:07 schreef Weakling het volgende:
[..]
Zal vast al eerder over gesproken zijn, want een eerdere aflevering, maar die van het aangeraakt worden door die stone men snap ik niet helemaal. Tyrion werd toch naar beneden getrokken door een stone men, dus hij is toch ook aangeraakt door ze?
quote:Op dinsdag 26 mei 2015 15:01 schreef Tokamak het volgende:
[..]
Ik kijk eerlijk gezegd wel uit naar Tyrion/Daario, dat kan leuk worden.
Ah okay. Apart trouwens dat het in de afgelopen aflevering geen enkele rol heeft gespeeld. Als je verkocht wordt als slaaf en moet vechten in de arena lijkt me dat lastig verborgen te houden. Zou toch denken dat Jorah daar gebruik of misbruik van had kunnen maken.quote:
Tyrion is sowieso nogal het comic relief karakter tussen alle narigheid in de serie. Op zich prima en hij maakt heus wel ellende mee, maar zijn karakter wordt steeds meer "cartoonish" (ik kan ff niks beters bedenken) op deze manier.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 15:14 schreef DO2 het volgende:
Ja, aan z'n broekspijp, ofzo. Ik ben ook wel n beetje klaar met Tyrion die voor de zoveelste keer door het oog van de naald kruipt, eigenlijk. Ik zeg niet dat ie dood moet, maar de verhaallijn begint ondertussen op een klucht te lijken.
Maar incest met Lancel lijkt me niet dat ze daarvoor in de cel zit. DAt zou ik niet geloven.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 11:43 schreef Nielsch het volgende:
Ik was helemaal vergeten dat Cersei ook met Lancel incest heeft gepleegd. Ik vroeg me telkens af hoe ze de band tussen Jaime en Cersei zouden aantonen, maar met Lancel als kroongetuige is het wel erg makkelijk.
Nee volgens mij is dat waar de High Sparrow het over had; Brother Lancel kwam bij hen als een gebroken ziel maar uiteindelijk heeft hij zichzelf ontdaan van zijn oude identiteit en de zonden die hij heeft gepleegd. Hij zal het hebben opgebiecht maar omdat hij lid is geworden zijn die zonden hem vergeven.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 15:33 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Maar incest met Lancel lijkt me niet dat ze daarvoor in de cel zit. DAt zou ik niet geloven.
Die ouwe religek loopt allemaal te pronken met het feit dat iedereen voor de goden gelijk is, arm of rijk en wat je verder ook doet. Dus als dat het vergrijp is, zou Lancel even hard in de cel moeten zitten
Lancel heeft opgebiecht, en het is vooral de regicide en het seks buiten het huwelijk waar het om gaat. Seks met neven en nichten is niet echt verboden in Westeros en eerder vrij normaal. Tywin zijn vrouw was namelijk ook zijn nicht.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 15:33 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Maar incest met Lancel lijkt me niet dat ze daarvoor in de cel zit. DAt zou ik niet geloven.
Die ouwe religek loopt allemaal te pronken met het feit dat iedereen voor de goden gelijk is, arm of rijk en wat je verder ook doet. Dus als dat het vergrijp is, zou Lancel even hard in de cel moeten zitten
Het probleem is vooral dat inmiddels wel duidelijk is dat ie nog een belangrijke rol zal gaan spelen. ( Niemand in GoT is ook zo vaak aan de dood ontsnapt als Tyrion. ) Tyrion is onaantastbaar. Dus wanneer ie voor de zoveelste keer voor z'n leven moet vrezen, zijn die scènes eigenlijk niet meer serieus te nemen.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 15:15 schreef Weakling het volgende:
[..]
Tyrion is sowieso nogal het comic relief karakter tussen alle narigheid in de serie. Op zich prima en hij maakt heus wel ellende mee, maar zijn karakter wordt steeds meer "cartoonish" (ik kan ff niks beters bedenken) op deze manier.
De oplossing voor Cersei (en de Tyrells) is dus lid worden van de religekkies?quote:Op dinsdag 26 mei 2015 15:35 schreef Nielsch het volgende:
Nee volgens mij is dat waar de High Sparrow het over had; Brother Lancel kwam bij hen als een gebroken ziel maar uiteindelijk heeft hij zichzelf ontdaan van zijn oude identiteit en de zonden die hij heeft gepleegd. Hij zal het hebben opgebiecht maar omdat hij lid is geworden zijn die zonden hem vergeven.
als je dat denkt bij GoT gaat het meestal misquote:Op dinsdag 26 mei 2015 15:57 schreef DO2 het volgende:
[..]
Het probleem is vooral dat inmiddels wel duidelijk is dat ie nog een belangrijke rol zal gaan spelen. ( Niemand in GoT is ook zo vaak aan de dood ontsnapt als Tyrion. ) Tyrion is onaantastbaar. Dus wanneer ie voor de zoveelste keer voor z'n leven moet vrezen, zijn die scènes eigenlijk niet meer serieus te nemen.
Eens. En dat werd mij vooral duidelijk met die cockmerchant dialoog van vorige week. T wordt cheesy. En bovendien werd er nu niets mee gedaan, want hij werd gewoon voor wat extra goud met Mormomnt mee verkocht, incl piemeltje.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 15:15 schreef Weakling het volgende:
Tyrion is sowieso nogal het comic relief karakter tussen alle narigheid in de serie. Op zich prima en hij maakt heus wel ellende mee, maar zijn karakter wordt steeds meer "cartoonish" (ik kan ff niks beters bedenken) op deze manier.
Berouw tonenquote:Op dinsdag 26 mei 2015 15:57 schreef Weakling het volgende:
[..]
De oplossing voor Cersei (en de Tyrells) is dus lid worden van de religekkies?
Ik heb buiten het drakenloeder en Tyrion om bij niemand het idee dat hij of zij onaantastbaar is, eigenlijk. Het zijn duidelijk de uitzonderingen.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 15:57 schreef timmmmm het volgende:
[..]
als je dat denkt bij GoT gaat het meestal mis
De Tyrells komen daar misschien nog mee weg, maar met wat Cersei allemaal op haar geweten heeft? Hoewel, de musjes weten ook niet alles waarschijnlijk.quote:
Nouja het is natuurlijk puur speculatie maar wellicht dat lid worden nu te laat is. Lancel werd eerst lid en heeft toen zijn zonden opgebiecht. Ik weet niet of het de andere kant op ook werkt (eerst betrapt worden en dan lid worden), al zei de High Sparrow wel tegen Cersei dat als ze voor hun proces schuld bekennen en berouw tonen (hoe dat moet hangt af van de zwaarte van het vergrijp) ze door middel van boetedoeningen onder hun straf uit kunnen komen.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 15:57 schreef Weakling het volgende:
[..]
De oplossing voor Cersei (en de Tyrells) is dus lid worden van de religekkies?
Jon Snow ook niet?quote:Op dinsdag 26 mei 2015 16:07 schreef DO2 het volgende:
[..]
Ik heb buiten het drakenloeder en Tyrion om bij niemand het idee dat hij of zij onaantastbaar is, eigenlijk. Het zijn duidelijk de uitzonderingen.
quote:Hollywood-ster Michiel Huisman in RTL Late Night
Foto: RTLDe Nederlandse Hollywood-ster Michiel Huisman is vanavond te gast bij Humberto Tan in RTL Late Night. Dat heeft RTL 4 bekendgemaakt. Huisman is op dit moment één van onze grootste internationale sterren en zijn ster is nog steeds rijzende. “Zes jaar geleden verhuisde hij met zijn gezin naar Amerika om het Mekka van de filmindustrie te veroveren. Dat die missie geslaagd is, blijkt wel uit prominente rollen in de hitserie Game of Thrones en films als Wild en World War Z.”
Binnenkort speelt Huisman een hoofdrol in The Age of Adaline, naast Blake Lively en Harrison Ford. “Vanavond schuift de Nederlandse topacteur aan om te vertellen over zijn nieuwe film en zijn enerverende leven in Amerika.”
Ook te gast is Guus Meeuwis, die zondag een droom uit zag komen. “Samen met 5000 fans liet de Brabantse zanger met zijn jubileumconcert de Royal Albert Hall in Londen op zijn grondvesten schudden.”
Alsof het nog niet genoeg is, staat Meeuwis komende maand ook nog eens vijf avonden op rij in het Philips Stadion voor de tiende editie van zijn Groots met een zachte G-concerten. “Vanavond speelt hij zijn door Kenny B. geschreven nieuwe single Jij Bent De Liefde.”
RTL Late Night begint om 22.30 uur op RTL 4.
Bron
Ik vind t prima als de Tyrells er mee weg komen en Cersei nietquote:Op dinsdag 26 mei 2015 16:07 schreef Weakling het volgende:
[..]
De Tyrells komen daar misschien nog mee weg, maar met wat Cersei allemaal op haar geweten heeft? Hoewel, de musjes weten ook niet alles waarschijnlijk.
Jon Snow lijkt me ook wel vrij onaantastbaarquote:Op dinsdag 26 mei 2015 16:07 schreef DO2 het volgende:
[..]
Ik heb buiten het drakenloeder en Tyrion om bij niemand het idee dat hij of zij onaantastbaar is, eigenlijk. Het zijn duidelijk de uitzonderingen.
Oeh dat ga ik terugkijkenquote:Op dinsdag 26 mei 2015 16:49 schreef Karina het volgende:
Even tussendoor
Michiel Huisman zit vanavond bij Humberto:
[..]
Ramsay?quote:Op dinsdag 26 mei 2015 16:49 schreef Ang3l het volgende:
Al heeft ze wel de rol van "character you love to hate" overgenomen van Joffrey, en zo'n karakter moet er ook inzitten.
Ja, die speelt ook wel een sleutelrol, lijkt me. Dan hebben we er (voorlopig) 3 met onaantastbare status.quote:
Als zijn verhaallijn stopt start er wel weer een nieuwe.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 16:50 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Jon Snow lijkt me ook wel vrij onaantastbaar
Voor de honderdste keer, zijn verhaallijn wordt dit seizoen even overgeslagen.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 17:29 schreef thettes het volgende:
Maar wtf is er gebeurd met Bran? Hele seizoen nog niks van gezien toch?
Jawel, hij was even zichtbaar toen Tyrion en Jon Snow een van de Sand snakes een beurt gaven.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 17:29 schreef thettes het volgende:
Maar wtf is er gebeurd met Bran? Hele seizoen nog niks van gezien toch?
Wel leuk dat Tyrion toen op dat krukje moest staan om haar van achteren te nemenquote:Op dinsdag 26 mei 2015 17:52 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Jawel, hij was even zichtbaar toen Tyrion en Jon Snow een van de Sand snakes een beurt gaven.
Zo ontzettend mee eensquote:Op dinsdag 26 mei 2015 14:04 schreef Ang3l het volgende:
Ik denk dat Jon Snow nog een belangrijke rol krijgt als duidelijk wordt wie echt zijn ouders zijn.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 17:22 schreef Nielsch het volgende:
Als zijn verhaallijn stopt start er wel weer een nieuwe.
Ik heb een tientje staan op Tyrion en Nymeria.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 19:33 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik denk dat Jon Snow nog een belangrijke rol krijgt als duidelijk wordt wie echt zijn ouders zijn.
Nee bahquote:Op dinsdag 26 mei 2015 20:10 schreef JR-Style-93 het volgende:
[ afbeelding ]
Hopelijk gaat zij ook nog eens naakt
Mwah. Niks mis mee, maar er zijn echt wel leukere dames in de serie.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 20:10 schreef JR-Style-93 het volgende:
[ afbeelding ]
Hopelijk gaat zij ook nog eens naakt
Ik denk eerlijk gezegd niet dat Tyrion volledig onaantastbaar is, al heeft hij wel wat meer 'popularity armor' dan de rest van de karakters. Als in: "Jon en Dany gaan nooit dood. Tyrion gaat voorlopig nog niet dood".quote:Op dinsdag 26 mei 2015 17:18 schreef DO2 het volgende:
[..]
Ja, die speelt ook wel een sleutelrol, lijkt me. Dan hebben we er (voorlopig) 3 met onaantastbare status.
Valar Morghulis. Weet alleen niet of dat ook voor halfmen geldt...quote:Op dinsdag 26 mei 2015 20:53 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd niet dat Tyrion volledig onaantastbaar is, al heeft hij wel wat meer 'popularity armor' dan de rest van de karakters. Als in: "Jon en Dany gaan nooit dood. Tyrion gaat voorlopig nog niet dood".
idd ja, dit had ze echt wel van mijlenver aan kunnen zien komen!quote:Op dinsdag 26 mei 2015 20:57 schreef xzaz het volgende:
Die Cersei kijkt ook niet langer dan haar neus lang is__!
Mjah, hij heeft duidelijk nog een rol te vervullen, die haalt het volgende seizoen wel, net als Arya. Dany en Jon daarentegen halen het einde van de serie wel.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 20:53 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd niet dat Tyrion volledig onaantastbaar is, al heeft hij wel wat meer 'popularity armor' dan de rest van de karakters. Als in: "Jon en Dany gaan nooit dood. Tyrion gaat voorlopig nog niet dood".
Zij is wel veruit de mooiste van de Sandsnakesquote:Op dinsdag 26 mei 2015 20:46 schreef ToT het volgende:
[..]
Mwah. Niks mis mee, maar er zijn echt wel leukere dames in de serie.
Cersei is een dom secreet die denkt dat ze heel slim is. Dat hadden Tywin en Tyrion allang doorquote:Op dinsdag 26 mei 2015 20:57 schreef xzaz het volgende:
Die Cersei kijkt ook niet langer dan haar neus lang is__!
Dat zeg je nu omdat Joffrey al dood is.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 00:07 schreef JR-Style-93 het volgende:
Ik vind Tommen trouwens veel irritanter dan Joffrey
Heel gevaarlijk altijd om dit te zeggen. Het blijft GoT.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 21:11 schreef Tanin het volgende:
[..]
Mjah, hij heeft duidelijk nog een rol te vervullen, die haalt het volgende seizoen wel, net als Arya. Dany en Jon daarentegen halen het einde van de serie wel.
Nog steeds een theorie toch? Nog niet bevestigd door Martin zelf.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 19:33 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik denk dat Jon Snow nog een belangrijke rol krijgt als duidelijk wordt wie echt zijn ouders zijn.
Nee hoor. Ik ging er altijd lekker voor zitten als ik zag dat er een Joffrey scène was. Terwijl ik met die Tommen een gaap moet onderdrukkenquote:Op dinsdag 26 mei 2015 21:44 schreef Varg89 het volgende:
[..]
Dat zeg je nu omdat Joffrey al dood is.
Tommen is idd een pussy ja, maar hij is ook nog erg jong.
Klopt, de grootste theorie die er bestaat rondom Jon Snow.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 21:52 schreef Varg89 het volgende:
[..]
Nog steeds een theorie toch? Nog niet bevestigd door Martin zelf.
To each his own.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 21:56 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik ging er altijd lekker voor zitten als ik zag dat er een Joffrey scène was. Terwijl ik met die Tommen een gaap moet onderdrukken
Ik hoop dat het waar is.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 21:58 schreef lord_bono het volgende:
[..]
Klopt, de grootste theorie die er bestaat rondom Jon Snow.
Had nog veel pijnlijker mogen zijn en veel langer mogen duren.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 21:58 schreef Varg89 het volgende:
[..]
To each his own.
Mijn maag draaide om van dat ventje, en het was heerlijk om hem te zien sterven.
Ik vond het daadwerkelijk zonde dat hij doodging. Zat echt van "Neequote:Op dinsdag 26 mei 2015 21:58 schreef Varg89 het volgende:
[..]
To each his own.
Mijn maag draaide om van dat ventje, en het was heerlijk om hem te zien sterven.
Haha dat meen je niet, ik was minutenlang stil van die scene.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 22:04 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
En toen Cat en Robb doodgingen ging hier de vlag uit en heb ik 30 rondjes om het huis gerend
Aah hij had flink wat pijn volgens mij, uit elke opening van zijn lichaam stroomde bloedquote:Op dinsdag 26 mei 2015 22:01 schreef ToT het volgende:
[..]
Had nog veel pijnlijker mogen zijn en veel langer mogen duren.
Ik was alleen echt bang dat er op tijd iemand met een antigif zou komen, of dat die Fire god hem weer tot leven zou brengen!
Klopt, maar dat vond ik nog veel te mild!quote:Op dinsdag 26 mei 2015 22:10 schreef Varg89 het volgende:
[..]
Aah hij had flink wat pijn volgens mij, uit elke opening van zijn lichaam stroomde bloed
Ramsay is ook een baas. Die geniepige kop en lekker de boel opschuddenquote:Op dinsdag 26 mei 2015 22:08 schreef Varg89 het volgende:
[..]
Haha dat meen je niet, ik was minutenlang stil van die scene.![]()
Ben je ook fan van Ramsay?
Als Ramsay niet zo over the top evil was, had ik hem wel kunnen waarderen; die op het eerst onschuldig uitziende kop, terwijl je weet dat hij weer iets heel naars gaat uitvreten; dat contrast vind ik wel baas!quote:Op dinsdag 26 mei 2015 22:12 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ramsay is ook een baas. Die geniepige kop en lekker de boel opschudden![]()
Dat soort personages zijn juist cool, die echt een slechte kant hebben. Dat zorgt elke keer weer voor spannende scènes
Daar heb je een punt ja, zonder hem is er niemand op wie ik kan haten (behalve Cersei dan).quote:Op dinsdag 26 mei 2015 22:12 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ramsay is ook een baas. Die geniepige kop en lekker de boel opschudden![]()
Dat soort personages zijn juist cool, die echt een slechte kant hebben. Dat zorgt elke keer weer voor spannende scènes
Hij mag wat mij betreft er ook wel pijnlijk uit, daar niet van. Maar wel zo laat mogelijk. Want dit soort personages geven de serie wel een extra dimensie. Van alleen maar die moreel verstandige mensen wordt je ook moe, ook in de echte wereld lopen psychopaten rondquote:Op dinsdag 26 mei 2015 22:14 schreef ToT het volgende:
[..]
Als Ramsay niet zo over the top evil was, had ik hem wel kunnen waarderen; die op het eerst onschuldig uitziende kop, terwijl je weet dat hij weer iets heel naars gaat uitvreten; dat contrast vind ik wel baas!
Maar hij gaat echt VEEL te ver in zijn sadisme.
Met als punt dat Cersei gewoon "niet leuk slecht" is. Maar gewoon irritant en dom.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 22:15 schreef Varg89 het volgende:
[..]
Daar heb je een punt ja, zonder hem is er niemand op wie ik kan haten (behalve Cersei dan).
quote:Op dinsdag 26 mei 2015 22:15 schreef Varg89 het volgende:
[..]
Daar heb je een punt ja, zonder hem is er niemand op wie ik kan haten (behalve Cersei dan).
quote:Op dinsdag 26 mei 2015 22:16 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Hij mag wat mij betreft er ook wel pijnlijk uit, daar niet van. Maar wel zo laat mogelijk. Want dit soort personages geven de serie wel een extra dimensie. Van alleen maar die moreel verstandige mensen wordt je ook moe, ook in de echte wereld lopen psychopaten rond
Zij is trouwens een stuk minder rood dit seizoenquote:Op dinsdag 26 mei 2015 22:18 schreef ToT het volgende:
[..]
[..]
[ afbeelding ]
Laat haar anders nog ff wat meer mensen offeren.
Als die Drowned God er nog in voorkomtquote:Op dinsdag 26 mei 2015 22:18 schreef ToT het volgende:
[..]
[..]
Ik zou het wel ironisch vinden als zij per ongeluk in de fik zou vliegen, of anders aan de Drowned god geofferd zou worden!
Mooi houden zoquote:Op dinsdag 26 mei 2015 22:21 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Als die Drowned God er nog in voorkomt
De Iron Islands zijn al tijden niet in beeld geweest. Laatste keer seizoen 3 toen papa en zus Greyjoy de piemel van Theon kregen en vorig seizoen dan Yara die Theon probeerde te bevrijden
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Please sir. When moon? When Mustang?
Ik denk wel dat daar in de verre toekomst nog wel een keer op teruggekomen wordt.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 22:21 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Als die Drowned God er nog in voorkomt
De Iron Islands zijn al tijden niet in beeld geweest. Laatste keer seizoen 3 toen papa en zus Greyjoy de piemel van Theon kregen en vorig seizoen dan Yara die Theon probeerde te bevrijden
Maar dsn nog kan je ze wel wat beter schrijven. Het mooie aan GoT wás dat niemand echt goed of echt slecht is.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 22:16 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Hij mag wat mij betreft er ook wel pijnlijk uit, daar niet van. Maar wel zo laat mogelijk. Want dit soort personages geven de serie wel een extra dimensie. Van alleen maar die moreel verstandige mensen wordt je ook moe, ook in de echte wereld lopen psychopaten rond
quote:Op dinsdag 26 mei 2015 22:24 schreef Rossdale het volgende:
Brienne rijgt Ramsey nog wel aan haar zwaard.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fat chance, die spoiler! Haar zie ik echt niet in een gepassioneerde situatie!
![]()
Precies ja, als ik die kop al zie van d'rquote:
Tywin was een baas ja. Tyrion heeft nog het meeste die bazigheid van hem geërfd, jammer dat hij een dwerg is danquote:Op dinsdag 26 mei 2015 22:23 schreef ToT het volgende:
Tywin vond ik wel echt een verlies: hem vond ik de gaafste persoon om een hekel aan te hebben.
Hij straalde echt gezag uit en ging over lijken om zijn doel te bereiken. Totaal geen naastenliefde, maar ook geen nodeloze wreedheid; alles wat hij deed had een reden. Met hem in discussie gaan was altijd een strijd, en maar weinigen waren tegen hem opgewassen; misschien een keer een klein oud vrouwtje uit zonnige regionen, maar anders vrij weinig.
quote:Op dinsdag 26 mei 2015 22:24 schreef Rossdale het volgende:
Brienne rijgt Ramsey nog wel aan haar zwaard.BrienneSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh.
quote:Op dinsdag 26 mei 2015 22:25 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Maar dsn nog kan je ze wel wat beter schrijven. Het mooie aan GoT wás dat niemand echt goed of echt slecht is.
Inmiddels zijn die nuances er bijna helemaal uit. De slechterikken doen slechte dingen en de goeierikken doen goeie dingen. Vind ik het enige wat ik echt slecht geworden vind
Mee eens!quote:Op dinsdag 26 mei 2015 22:25 schreef timmmmm het volgende:
Ramssy is zo eendimensionaal als wat. Zonde
Sowieso met al die goden is wel interessant welke er nou echt zijn en wie niet. Ook die duistere God als tegenhanger van the Lord of Light. Denk ik meteen aan een soort Sauronquote:Op dinsdag 26 mei 2015 22:25 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik denk wel dat daar in de verre toekomst nog wel een keer op teruggekomen wordt.
Ik denk dat als Tyrion geen dwerg was geweest, hij net zo'n arrogante bal was geworden als Jaimie; veel minder inhoud, en al helemaal geen heerlijk sarcastische sneers enzo!quote:Op dinsdag 26 mei 2015 22:25 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Tywin was een baas ja. Tyrion heeft nog het meeste die bazigheid van hem geërfd, jammer dat hij een dwerg is dan
Muah hij is ook niet alleen maar slecht om het slecht zijn hoor. Hij is gewoon psychopaat en die lopen overal, wat realistisch is. En zeker met de opvoeding die hij heeft genoten.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 22:25 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Maar dsn nog kan je ze wel wat beter schrijven. Het mooie aan GoT wás dat niemand echt goed of echt slecht is.
Inmiddels zijn die nuances er bijna helemaal uit. De slechterikken doen slechte dingen en de goeierikken doen goeie dingen. Vind ik het enige wat ik echt slecht geworden vind
Die zelfvoldane bek in die episode van gisterenquote:Op dinsdag 26 mei 2015 22:25 schreef Varg89 het volgende:
[..]
Precies ja, als ik die kop al zie van d'r
Oneens.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 22:25 schreef timmmmm het volgende:
Ramssy is zo eendimensionaal als wat. Zonde
Ja ik vraag me ook af welke goden nou echt goden zijn, en welke feitelijk demonen zijn die de volgelingen beduvelen, en welke gewoon helemaal niet bestaan. Ik denk dat the seven gewoon niet bestaan.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 22:26 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Sowieso met al die goden is wel interessant welke er nou echt zijn en wie niet. Ook die duistere God als tegenhanger van the Lord of Light. Denk ik meteen aan een soort Sauron
Maar Tyrion snapt wel veel beter hoe de politieke spelletjes werken.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 22:27 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik denk dat als Tyrion geen dwerg was geweest, hij net zo'n arrogante bal was geworden als Jaimie; veel minder inhoud, en al helemaal geen heerlijk sarcastische sneers enzo!
Waarschijnlijk gebaseerd op de Christelijke Satan (Sauron en Morgoth zijn hier ook op gebaseerd).quote:Op dinsdag 26 mei 2015 22:26 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Sowieso met al die goden is wel interessant welke er nou echt zijn en wie niet. Ook die duistere God als tegenhanger van the Lord of Light. Denk ik meteen aan een soort Sauron
Ja maar Tyrion heeft zijn mind ontwikkeld met boeken, zoals een zwaard met wetstones gescherpt wordt. Als hij geen dwerg was geweest, was dat niet nodig geweest om te doen.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 22:29 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Maar Tyrion snapt wel veel beter hoe de politieke spelletjes werken.
Al is dat altijd zo natuurlijk, je weet nooit hoe hij zich zou hebben ontwikkeld. En hij is wel cynisch geworden omdat iedereen hem overal heeft uitgelachen en vernederd natuurlijk, niet in de laatste plaats zijn eigen familie
Die Seven bestaan niet nee. Maar die Weirwood gods wel denk ik, ook door die Direwolves die gegeven waren. The Lord of Light bestaat ook wel, door die truc met die leeches. Drowned god weet ik niet zeker, te weinig over gehad in de serie en in de boeken ben ik nog niet zoverquote:Op dinsdag 26 mei 2015 22:29 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja ik vraag me ook af welke goden nou echt goden zijn, en welke feitelijk demonen zijn die de volgelingen beduvelen, en welke gewoon helemaal niet bestaan. Ik denk dat the seven gewoon niet bestaan.
Zou wel leuk zijn als er ook opeens iets heel duisters zou komen als een Sauron en dat het einde dan opeens heel erg mythisch is met alleen maar bovennatuurlijke krachtenquote:Op dinsdag 26 mei 2015 22:29 schreef Varg89 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk gebaseerd op de Christelijke Satan (Sauron en Morgoth zijn hier ook op gebaseerd).
Daarom, dat is ook zo.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 22:30 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja maar Tyrion heeft zijn mind ontwikkeld met boeken, zoals een zwaard met wetstones gescherpt wordt. Als hij geen dwerg was geweest, was dat niet nodig geweest om te doen.Dan had hij waarschijnlijk ook veel minder interesse in politieke spelletjes gehad.
Mwah, water en vuur....beiden hebben krachten om mensen weer tot leven te roepen, en die lord of fire in ieder geval ook om mensen te doden.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 22:29 schreef Varg89 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk gebaseerd op de Christelijke Satan (Sauron en Morgoth zijn hier ook op gebaseerd).
quote:Op dinsdag 26 mei 2015 22:32 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Daarom, dat is ook zo.
Maar in deze situatie was hij wel het beste geweest om zijn vader op te volgen, qua skills
Tja misschien als hij terug is is in Westeros zijn alle andere Lannisters afgemaakt. Behalve Lancel dan, maar die zit bij die religieuzenquote:Op dinsdag 26 mei 2015 22:34 schreef ToT het volgende:
[..]Sowieso!
Maar ja, als je pappie vermoord hebt, denk ik dat de kans om hem op te volgen toch wel iets verkleind is!
Niet iedereen weet het blijkbaar. En dat hij Theon heeft toegetakeld vond iedereen wel zijn eigen schuld, omdat hij zogenaam de Stark broertjes heeft vermoordtquote:Op dinsdag 26 mei 2015 22:37 schreef Kaneelstokje het volgende:
Ik vraag me af waarom iemand als Ramsay zo lang leeft.
Als iemand zich zo gedraagt tegenover de bevolking, wordt er echt wel wat aan gedaan.
Omdat het de concurrerende familie is, familie van degene die de rechtmatige koning (haar vader?) heeft verraden en vermoord. Daar zal ze wel in geinteresseerd zijn.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 22:37 schreef Varg89 het volgende:
Ik vraag me ook af wat Tyrion te zoeken heeft bij Dany, bescherming?
En waarom zou Dany ook maar enige aandacht geven aan Tyrion?
...en diverse anderen in Winterfell.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 22:40 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Niet iedereen weet het blijkbaar. En dat hij Theon heeft toegetakeld vond iedereen wel zijn eigen schuld, omdat hij zogenaam de Stark broertjes heeft vermoordt
Hmm dat gevoel heb ik nog steeds niet echt. Zoveel mensen die nog voor morele beslissingen komen te staan. Dany die ook weer de slavernij toestaat en fighting pits neerzet en Tyrion die ook gewoon zijn pa vermoorddequote:Op dinsdag 26 mei 2015 22:37 schreef timmmmm het volgende:
Zelfs psychopaten doen niet alleen maar slecht.
Nu zie je hem in beeld komen en weet je dat ie iets rattigs gaat doen. Niks anders.
Je ziet een Samwell in beeld komen en dan weet je dat ie iets zoets gaat doen.
Je ziet Cersei in beeld komen en je weet dat ze een cunt gaat zijn.
Bronn is alleen de schavuit die op het eind toch de goedzak is.
Etc etc etc.
In de eerste twee seizoenen was dat niet zo, had ik het idee.
Ned was het prototype good guy maar vermoord toch die wolf, eerste ep onthoofdde hij die wachter die op de vlucht was voor de witte wandelaren gewoon omdat het zo hoorde. Niet omdat dat het goede was.
Je was voor de Starks maar Cat was toch ook een kut als het bijv op Jon aankwam.
Ook al is Tywin niet bepaald een good guy, hij was toch niet echt slecht. Alles vior house Lannister.
Ook al was Cersei toen ook al een cunt, je begreep best dat ze die overspelige, geweldadige dronkenlap om zeep hielp en dat ze alles doet om haar kinderen op de troon te houden.
Ook al was Robert een agressieve zatlap, bij vlagen was het ook een bijzonder goede koning.
Etc etc etc etc. Wat ik maar wil zeggen; niemand was een ding, eendimensionaal. Nu heb ik dat idee meer En meer. Dat men in stereotypes vervalt
Boeddhisme bestaat wel, Christendom niet, Islam wel, Jodendom niet.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 22:30 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Die Seven bestaan niet nee. Maar die Weirwood gods wel denk ik, ook door die Direwolves die gegeven waren. The Lord of Light bestaat ook wel, door die truc met die leeches. Drowned god weet ik niet zeker, te weinig over gehad in de serie en in de boeken ben ik nog niet zover
Daarom zullen ze Ramsay daar echt niet op aankijken.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 22:42 schreef ToT het volgende:
[..]
...en diverse anderen in Winterfell.
Theon Turncloak.
Die bestaan allemaal nietquote:Op dinsdag 26 mei 2015 22:42 schreef gazhims3lv het volgende:
[..]
Boeddhisme bestaat wel, Christendom niet, Islam wel, Jodendom niet.
Nou, dát dus.![]()
Ik zie zelf juist the Lord of Light als duistere god/demon. Ik vind het toch altijd maar zwarte magie wat Melisandre uithaalt.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 22:26 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Mee eens, maar hij geeft ook wel leven en licht, dus echt puur evil zal hij ook weer niet zijn.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 23:01 schreef Aristoteless het volgende:
[..]
Ik zie zelf juist the Lord of Light als duistere god/demon. Ik vind het toch altijd maar zwarte magie wat Melisandre uithaalt.
Tja in het echte leven heb je nu eenmaal ook van die pure goedzakken als Sam en gevoelloze psychopaten als Ramsey. Of sociopaten als Littlefinger die iedereen voor zijn karretje spant.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 23:11 schreef DO2 het volgende:
Je hebt ook eendimensionale karakters als Sam en Ramsey nodig om het een beetje overzichtelijk te houden. Daarbij; als we niets of niemand meer kunnen pinpointen zijn de verschuivingen van individuele karakters daarbinnen nauwelijks nog interessant te noemen. Ik vind dat het spectrum tussen goed en kwaad prima wordt ingevuld, en ook behoorlijk goed is uitgewerkt bij GoT.
Dat is bijna exact wat ik zeg toch?quote:Op dinsdag 26 mei 2015 21:11 schreef Tanin het volgende:
[..]
Mjah, hij heeft duidelijk nog een rol te vervullen, die haalt het volgende seizoen wel, net als Arya. Dany en Jon daarentegen halen het einde van de serie wel.
Zou ook nog kunnen dat Melisandre en Thoros of Myr een andere kracht aanhangen. Misschien heeft Melisandre haar duistere kracht wel verpakt in een (in westeros) minder bekende religie. Ik heb haar nog nooit leven zien geven (alleen aan die smoke demon), maar alleen maar zien offeren.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 23:04 schreef ToT het volgende:
[..]
Mee eens, maar hij geeft ook wel leven en licht, dus echt puur evil zal hij ook weer niet zijn.
Misschien moet je het gesprek tussen Tyrion en Varys nog eens bekijken, hij zoekt voornamelijk een baan/toekomst.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 22:37 schreef Varg89 het volgende:
Ik vraag me ook af wat Tyrion te zoeken heeft bij Dany, bescherming?
En waarom zou Dany ook maar enige aandacht geven aan Tyrion?
Zij niet nee...quote:Op dinsdag 26 mei 2015 23:31 schreef Aristoteless het volgende:
[..]
Zou ook nog kunnen dat Melisandre en Thoros of Myr een andere kracht aanhangen. Misschien heeft Melisandre haar duistere kracht wel verpakt in een (in westeros) minder bekende religie. Ik heb haar nog nooit leven zien geven (alleen aan die smoke demon), maar alleen maar zien offeren.
Daarom zei ik ook dat Melisandre misschien een andere kracht dan Thoros of Myr aanhangtquote:
De conclusie is hetzelfde, ik denk alleen dat het weinig met populariteit te maken heeftquote:Op dinsdag 26 mei 2015 23:26 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Dat is bijna exact wat ik zeg toch?
als je beelden van house of blacj and white moet geloven bestaan idd die old gods wel net als lord of licght en drowned god, maar alleen verschillende gezichten 1 godquote:Op dinsdag 26 mei 2015 22:30 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Die Seven bestaan niet nee. Maar die Weirwood gods wel denk ik, ook door die Direwolves die gegeven waren. The Lord of Light bestaat ook wel, door die truc met die leeches. Drowned god weet ik niet zeker, te weinig over gehad in de serie en in de boeken ben ik nog niet zover
lord of light tegenhanger lord of darkness lijkt mequote:Op dinsdag 26 mei 2015 23:11 schreef JR-Style-93 het volgende:
Vraag me verder wel af waar die White Walkers dan vandaan komen. Ook door leven gewekt door een aparte IJsgod ofzo?
De schaduw dient de Lord of Light.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 23:56 schreef Slayage het volgende:
[..]
lord of light tegenhanger lord of darkness lijkt me
ik nam ij niet herinneren dat the great other ooit benoemd is in de serie?quote:Op dinsdag 26 mei 2015 23:59 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
De schaduw dient de Lord of Light.
De tegenhanger van de Lord of Light is The Great Other.
quote:The religion of the Lord of Light is centered on belief in the existence of a single, all-powerful god. R'hllor is the god of fire, which provides light, heat, and life, and struggles against darkness, cold, and death, represented by an opposing deity, the Great Other.
quote:Op woensdag 27 mei 2015 00:03 schreef Slayage het volgende:
[..]
ik nam ij niet herinneren dat the great other ooit benoemd is in de serie?
[..]
Ik heb geen zin om het allemaal na te gaan in mijn hoofd, maar Cersei had de afgelopen aflevering toch een semi-sympathieke scène met haar zoon. Ramsay is aardig een dimensionaal, maar Joffrey was dat ook. Daarbij weten slechts weinig mensen dat Ramsay een psychopaat is.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 22:37 schreef timmmmm het volgende:
Zelfs psychopaten doen niet alleen maar slecht.
Nu zie je hem in beeld komen en weet je dat ie iets rattigs gaat doen. Niks anders.
Je ziet een Samwell in beeld komen en dan weet je dat ie iets zoets gaat doen.
Je ziet Cersei in beeld komen en je weet dat ze een cunt gaat zijn.
Bronn is alleen de schavuit die op het eind toch de goedzak is.
Etc etc etc.
In de eerste twee seizoenen was dat niet zo, had ik het idee.
Ned was het prototype good guy maar vermoord toch die wolf, eerste ep onthoofdde hij die wachter die op de vlucht was voor de witte wandelaren gewoon omdat het zo hoorde. Niet omdat dat het goede was.
Je was voor de Starks maar Cat was toch ook een kut als het bijv op Jon aankwam.
Ook al is Tywin niet bepaald een good guy, hij was toch niet echt slecht. Alles vior house Lannister.
Ook al was Cersei toen ook al een cunt, je begreep best dat ze die overspelige, geweldadige dronkenlap om zeep hielp en dat ze alles doet om haar kinderen op de troon te houden.
Ook al was Robert een agressieve zatlap, bij vlagen was het ook een bijzonder goede koning.
Etc etc etc etc. Wat ik maar wil zeggen; niemand was een ding, eendimensionaal. Nu heb ik dat idee meer En meer. Dat men in stereotypes vervalt
Hoe dronken ben je op dit moment?quote:Op woensdag 27 mei 2015 00:03 schreef Slayage het volgende:
[..]
ik nam ij niet herinneren dat the great other ooit benoemd is in de serie?
[..]
Vraag me wel af waarom Stannis nog niet Mel heeft geconfronteerd met het feit dat Balon Greyjoy nog leeft. Lijkt mij wel een reden om haar magische trucje met de leeches in twijfel te trekken. Zou kunnen dat hij binnenkort nog sterft maar aangezien de Greyjoys een beetje out of the picture zijn na Yara's zielige nederlaag tegen een naakte Ramsay en zijn honden zie ik dat niet snel gebeuren.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 22:30 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Daar is m.i. niets veranderd. Als je het zo bekijkt is Ned was net zo'n stereotype, iemand die altijd het "juiste" deed. Cersei is weinig veranderd en was altijd op macht uit, alleen nu zijn Tywin en Joffrey er niet meer om haar in bedwang te houden. Haar karakter is juist erg goed uitgewerkt, en wat je nu ziet past goed bij haar.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 22:37 schreef timmmmm het volgende:
Toen die Melisandre liep te blaten over Robb en Joffrey die dood waren gegaan door haar leeches verwachtte ik wel een reactie waarom Balon Greyjoy nog leeftquote:Op woensdag 27 mei 2015 01:52 schreef natasja230 het volgende:
[..]
Vraag me wel af waarom Stannis nog niet Mel heeft geconfronteerd met het feit dat Balon Greyjoy nog leeft. Lijkt mij wel een reden om haar magische trucje met de leeches in twijfel te trekken. Zou kunnen dat hij binnenkort nog sterft maar aangezien de Greyjoys een beetje out of the picture zijn na Yara's zielige nederlaag tegen een naakte Ramsay en zijn honden zie ik dat niet snel gebeuren.
Ik ookquote:Op woensdag 27 mei 2015 06:41 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Toen die Melisandre liep te blaten over Robb en Joffrey die dood waren gegaan door haar leeches verwachtte ik wel een reactie waarom Balon Greyjoy nog leeft
Jupquote:Op woensdag 27 mei 2015 00:55 schreef BeyondTheGreen het volgende:
[..]
Ik heb geen zin om het allemaal na te gaan in mijn hoofd, maar Cersei had de afgelopen aflevering toch een semi-sympathieke scène met haar zoon.
Het was niet allemaal oprecht. Als ze alles zou doen om hem happy te maken, zoals ze zei, had ze nooit de vrouw waarvan hij houdt laten opsluiten. Margaery is geen gevaar voor hem, wel voor haar. Cersei heeft haar zoon hoog staan, maar zichzelf nog net iets hoger.quote:Op woensdag 27 mei 2015 09:17 schreef Ang3l het volgende:
[..]
JupIk zei nog tegen mijn medekijker "En het kutte is,.... ze meent t ook echt". Dat ze alles zal doen om haar zoon te beschermen. Cersei doet heel veel behoorlijk belabberd en vals, maar ze doet t bijna allemaal uit enorme moederliefde voor haar kroost. Die tranen waren dan volgens mij ook wel echt, in de laatste aflevering. Dat geeft haar wel een sort van ziel/hart, onder al die valse streken.
Dan kan het haar nog wel pijn doen om haar zoon verdrietig te zien.quote:Op woensdag 27 mei 2015 09:29 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Het was niet allemaal oprecht. Als ze alles zou doen om hem happy te maken, zoals ze zei, had ze nooit de vrouw waarvan hij houdt laten opsluiten. Margaery is geen gevaar voor hem, wel voor haar. Cersei heeft haar zoon hoog staan, maar zichzelf nog net iets hoger.
Uiteraard.quote:Op woensdag 27 mei 2015 09:34 schreef DragonFodder het volgende:
[..]
Dan kan het haar nog wel pijn doen om haar zoon verdrietig te zien.
Zonde dat die verhaallijnen zomaar genegeerd worden.quote:Op woensdag 27 mei 2015 09:14 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik ookIk zat ook te wachten op: "En nummer 3 dan?"
Maar die usurper daar horen we ook eigenlijk total niets meer van, incl dochter.
Zal dat niet nog komen? Als Stannis straks het Noorden overneemt, zal hij daarna toch ook tegenover de Greyjoys komen te staan lijkt me als hij verder zuidwaards trekt.quote:Op woensdag 27 mei 2015 06:41 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Toen die Melisandre liep te blaten over Robb en Joffrey die dood waren gegaan door haar leeches verwachtte ik wel een reactie waarom Balon Greyjoy nog leeft
De vraag is of de verhaallijnen genegeerd worden.quote:Op woensdag 27 mei 2015 09:36 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Zonde dat die verhaallijnen zomaar genegeerd worden.
De Greyjoys liggen niet perse op de routequote:Op woensdag 27 mei 2015 09:36 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Zal dat niet nog komen? Als Stannis straks het Noorden overneemt, zal hij daarna toch ook tegenover de Greyjoys komen te staan lijkt me als hij verder zuidwaards trekt.
Proberen ze het te rekken tot boek 6 uitkomt en ze dat kunnen verfilmen ?quote:Op woensdag 27 mei 2015 09:43 schreef Rossdale het volgende:
Misschien wordt het volgende seizoen wel meer een Bran en Greyjoy-seizoen, want de focus ligt nu op andere gebieden.
Er is nog genoeg zeer interessante Greyjoy materie in de bestaande om te verfilmen, maar ze hebben er helaas voor gekozen om dat nog niet te doen. Persoonlijk vind ik het gemis van die verhaallijn het grootst. Het is ook niet een verhaallijn die ik als producent zou negeren. Hopelijk in seizoen 6.quote:Op woensdag 27 mei 2015 09:46 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Proberen ze het te rekken tot boek 6 uitkomt en ze dat kunnen verfilmen ?
Misschien dat ze eerst ervoor zorgen dat Theon weer terugkan om toch een wat bekender gezicht te hebben daarquote:Op woensdag 27 mei 2015 09:47 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Er is nog genoeg zeer interessante Greyjoy materie in de bestaande om te verfilmen, maar ze hebben er helaas voor gekozen om dat nog niet te doen. Persoonlijk vind ik het gemis van die verhaallijn het grootst. Het is ook niet een verhaallijn die ik als producent zou negeren. Hopelijk in seizoen 6.
Precies, net zoals de Bran verhaallijn. Die is niet vergeten. Die staat op pauze.quote:Op woensdag 27 mei 2015 09:43 schreef Rossdale het volgende:
Misschien wordt het volgende seizoen wel meer een Bran en Greyjoy-seizoen, want de focus ligt nu op andere gebieden.
Oh ja, helemaal vergeten. Ik ga vrijdag.quote:Op woensdag 27 mei 2015 10:36 schreef Michellee het volgende:
Vanmiddag naar de GoT Exhibition in Amsterdam ik ben erg benieuwd!
Ik heb al castingnieuws gelezen.quote:Op woensdag 27 mei 2015 09:45 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
De Greyjoys liggen niet perse op de route
Dat zou zomaar een Greyjoy met een ooglapje kunnen zijn. Nice!quote:Op woensdag 27 mei 2015 13:46 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ik heb al castingnieuws gelezen.
Daar stonden geen namen in, alleen beschrijvingen.
Een van de mensen die gecast gaat worden is een piraat-achtige kerel. Dat zou een Greyjoy kunnen zijn, toch?
Zou ook natuurlijk zo'n piraat kunnen zijn als Saladhor Saan, dat is wel een baasje.quote:Op woensdag 27 mei 2015 13:49 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dat zou zomaar een Greyjoy met een ooglapje kunnen zijn. Nice!
Dat kan ik je helaas niet vertellen want boekspoiler... Het gaat volgens mij wel tof worden!quote:Op woensdag 27 mei 2015 13:56 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Zou ook natuurlijk zo'n piraat kunnen zijn als Saladhor Saan, dat is wel een baasje.
Maar de rol schijnt wel groot te worden/zijn.
Wat moeten we nog met de Greyjoys doen dan? Ze zijn toch uit het Noorden geschopt en Balon heeft verder niks gedaan. Of gaat het verder met Theon?
In seizoen 2 geloof ik, of seizoen 3, vond ik ze nou niet echt boeiend. Hopelijk wordt het leuker dan dit seizoen, want deze zuigt hard.quote:Op woensdag 27 mei 2015 13:58 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dat kan ik je helaas niet vertellen want boekspoiler... Het gaat volgens mij wel tof worden!
Het zou ook zomaar de verloren broer van Jon Snuuuwwww kunnen zijn, toch?quote:Op woensdag 27 mei 2015 13:46 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Een van de mensen die gecast gaat worden is een piraat-achtige kerel. Dat zou een Greyjoy kunnen zijn, toch?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.吴 曼 迪
Niet voor dit seizoen in ieder geval.quote:Op woensdag 27 mei 2015 13:46 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Nee, was voor seizoen 6.quote:
Ned 2 keer vreemdgegaan?quote:Op woensdag 27 mei 2015 14:07 schreef Awsom het volgende:
[..]
Het zou ook zomaar de verloren broer van Jon Snuuuwwww kunnen zijn, toch?
Heel vet die lore filmpjes, mooi ook dat ze de stemmen van de bijpassende acteurs gebruiken.quote:
http://watchersonthewall.(...)-and-heres-the-list/quote:Op woensdag 27 mei 2015 09:47 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Er is nog genoeg zeer interessante Greyjoy materie in de bestaande om te verfilmen, maar ze hebben er helaas voor gekozen om dat nog niet te doen. Persoonlijk vind ik het gemis van die verhaallijn het grootst. Het is ook niet een verhaallijn die ik als producent zou negeren. Hopelijk in seizoen 6.
Ik ga morgenmiddagquote:Op woensdag 27 mei 2015 10:36 schreef Michellee het volgende:
Vanmiddag naar de GoT Exhibition in Amsterdam ik ben erg benieuwd!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |