abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 mei 2015 @ 11:27:02 #91
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_152969721
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 11:03 schreef Ang3l het volgende:
O ja, en ik ben best wel blij dat we eindelijk 2 continenten elkaar zien tegenkomen, met de Tyrion en Danaerys verhaallijn. Dat heft me toch wel flink wat tijd geduurd zeg. Ben benieuwd wat dat gaat brengen.

Plus: Aemon... :'( .... ik vond t een schitterend karakter.

Nog steeds uber pro-Tyrell, dus dat Cersei nu een koekje van Eigen deeg krijgt vond ik heerlijk. Thanks Granny Thorn en Uncle Raspvoice ^O^ Alleen hoe nu Margaery en Loras uit die cellen te krijgen? :?
Margaery moet wel lukken door haar schuld te laten bekennen, Loras is het bokje denk ik. Maarja de Tyrell's hebben alleen Tommen als Margaery nodig. Nu dat Cersei in de cel vliegt, is Tommen een makkelijke prooi voor Margaery om hem te beinvloeden.

Ik vraag me meer af wat dit met Jaime gaat doen als hij ooit uit Dorne ontsnapt en terug naar Kings Landing wil.
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_152969866
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 11:03 schreef Ang3l het volgende:
O ja, en ik ben best wel blij dat we eindelijk 2 continenten elkaar zien tegenkomen, met de Tyrion en Danaerys verhaallijn. Dat heft me toch wel flink wat tijd geduurd zeg. Ben benieuwd wat dat gaat brengen.

Barriston Selmy, Arya Stark...
pi_152969925
quote:
6s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 11:32 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Barriston Selmy, Arya Stark...
Lord friendzone
BFF met GGMM
pi_152969926
Margaery kan veilig voor de trial opbiechten dat ze gelogen heeft om op te komen voor Loras. Leugentje om bestwil of meineed in front of the Gods mag dan een zonde zijn, je komt er gemakkelijker mee weg dan wat Loras of Cersei geflikt hebben /pun intended :+ Voor de Tyrells is ze ook belangrijker voor een volgend huwelijk.
mag het weten
pi_152969956
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 11:34 schreef Joosie200 het volgende:
Margaery kan veilig voor de trial opbiechten dat ze gelogen heeft om op te komen voor Loras. Leugentje om bestwil of meineed in front of the Gods mag dan een zonde zijn, je komt er gemakkelijker mee weg dan wat Loras of Cersei geflikt hebben /pun intended :+ Voor de Tyrells is ze ook belangrijker voor een volgend huwelijk.
Zal wel een ruil zijn geweest: wij geven jullie de queenmom en krijgen Suske en Wiske terug.
BFF met GGMM
pi_152970071
Ik vind het jammer dat Aemon nu dood is. Gemiste kans dat ze hem dit seizoen geen verhaallijn gegeven hebben met Melisandre en Stannis die op zoek zijn naar Koningsbloed. Had me wel tof geleken.
pi_152970132
Ik was helemaal vergeten dat Cersei ook met Lancel incest heeft gepleegd. Ik vroeg me telkens af hoe ze de band tussen Jaime en Cersei zouden aantonen, maar met Lancel als kroongetuige is het wel erg makkelijk.
pi_152970159
quote:
6s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 11:43 schreef Nielsch het volgende:
Ik was helemaal vergeten dat Cersei ook met Lancel incest heeft gepleegd. Ik vroeg me telkens af hoe ze de band tussen Jaime en Cersei zouden aantonen, maar met Lancel als kroongetuige is het wel erg makkelijk.
Los daarvan kan hij haar ook linken aan de moord op Robert.
BFF met GGMM
  dinsdag 26 mei 2015 @ 11:48:04 #99
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_152970244
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 11:44 schreef DonRaja het volgende:

[..]

Los daarvan kan hij haar ook linken aan de moord op Robert.
Moord op Robert en incest met Lancel zelf denk ik. Dat Tommen een bastaard is vraag ik me af of dat bekend gemaakt is door Lancel/Olenna/Pinkje. In dat geval is ook heel huis Tyrell hun macht kwijt als Margaery niet langer de koningin is.
pi_152970265
quote:
3s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 11:48 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Moord op Robert en incest met Lancel zelf denk ik. Of Tommen een bastaard is vraag ik me af of dat bekend is. In dat geval is ook heel huis Tyrell hun macht kwijt als Margaery niet langer de koningin is.
Dat is bekend, maar meer als een publiek geheim.
BFF met GGMM
  dinsdag 26 mei 2015 @ 11:51:16 #101
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_152970326
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 11:48 schreef DonRaja het volgende:

[..]

Is tot op heden een gerucht zonder hard bewijs.
pi_152970353
Remove the finery and what remains?
mag het weten
  dinsdag 26 mei 2015 @ 11:53:59 #103
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_152970374
quote:
4s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 11:52 schreef Joosie200 het volgende:
Remove the finery and what remains?
Vond dat altaar wel een mooie metafoor/analogie ja.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_152970548
quote:
3s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 11:51 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Is tot op heden een gerucht zonder hard bewijs.
Stel dat het uitkomt, dan heeft dat dus ook gevolgen voor Myrcella in Dorne.
BFF met GGMM
pi_152970759
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 11:48 schreef DonRaja het volgende:

[..]

Hoe wilde Ned dat in seizoen 1 ook alweer bewijzen? Iets met haarkleur ofzo?
pi_152970790
quote:
6s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 12:11 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Yep, in een of ander boek stonden de genetische kenmerken van de koningen. Was het boek dat Jon Arryn ook aan het bestuderen was.
BFF met GGMM
  dinsdag 26 mei 2015 @ 12:13:08 #107
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_152970816
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 12:02 schreef DonRaja het volgende:

[..]

Stel dat het uitkomt, dan heeft dat dus ook gevolgen voor Myrcella in Dorne.
Als uitkomt dat ze een bastaard is, is ze voor heel Dorne niet meer van belang als politiek persoon en kan ze gewoon lekker met haar vriendje trouwen lijkt me :)

Maarja niemand in GoT heeft een mooi leven, dus dat zal zij ook wel niet krijgen :D
pi_152970846
quote:
3s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 12:13 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Als uitkomt dat ze een bastaard is, is ze voor heel Dorne niet meer van belang als politiek persoon en kan ze gewoon lekker met haar vriendje trouwen lijkt me :)

Maarja niemand in GoT heeft een mooi leven, dus dat zal zij ook wel niet krijgen :D
Denk niet dat ze hun prins dan nog laten trouwen met een uit incest geboren bastaard. (Ook al denken ze daar in Dorne wat vrijer over)
BFF met GGMM
pi_152970856
quote:
6s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 12:11 schreef Nielsch het volgende:

[..]

the seed is strong. jon arryn was erachter gekomen dat de kinderen van cersei waarschijnlijk niet van robert waren en ned dacht dat dat de reden was waarom hij was vermoord

[ Bericht 1% gewijzigd door Slayage op 26-05-2015 12:25:12 ]
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_152970871
quote:
3s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 12:13 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Ja, de heir van House Martell gaat dus niet met een bastaarddochter trouwen he.
pi_152970906
quote:
99s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 12:14 schreef Slayage het volgende:

[..]

the seed is strong. jon arryn was erachter gekomen dat de kinderen van cersei waarschijnlijk niet van robert waren en dat dat de reden was waarom hij was vermoord
Daar werden de Lannisters in seizoen 1 toch van beschuldigd? Achteraf bleek toch dat Jon vermoord was door / in opdracht van Baelish als onderdeel van zijn grote plan om Lisa te trouwen en de Vale onder zijn macht te krijgen.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 26-05-2015 12:16:37 ]
pi_152970921
quote:
99s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 12:14 schreef Slayage het volgende:

[..]

the seed is strong. jon arryn was erachter gekomen dat de kinderen van cersei waarschijnlijk niet van robert waren en dat dat de reden was waarom hij was vermoord
Nope. Jon Arryn is vermoord vanwege het masterplan van Littlefinger. Lysa heeft hem vermoord weet je nog?
BFF met GGMM
pi_152971146
quote:
12s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 12:16 schreef DonRaja het volgende:

[..]

Nope. Jon Arryn is vermoord vanwege het masterplan van Littlefinger. Lysa heeft hem vermoord weet je nog?
klopt ja, maakte een gedachtesprong in de zin, heb het gecorrigeerd :P
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_152971273
Ik meen me alleen te herinneren dat Olenna in gesprek met Tywin zei dat Loras het belangrijkste is voor de voortzetting van House Tyrrell, als enige mannelijke erfgenaam. Eventuele kinderen van Tommen en Margaery worden namelijk 'Lannisters'. Tywin wilde ook Cersei met Loras laten trouwen maar Olenna wilde dat niet. Weet niet meer wat haar voorstel was.
pi_152971359
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 12:31 schreef Romanus het volgende:
Ik meen me alleen te herinneren dat Olenna in gesprek met Tywin zei dat Loras het belangrijkste is voor de voortzetting van House Tyrrell, als enige mannelijke erfgenaam. Eventuele kinderen van Tommen en Margaery worden namelijk 'Lannisters'. Tywin wilde ook Cersei met Loras laten trouwen maar Olenna wilde dat niet. Weet niet meer wat haar voorstel was.
Loras met Sansa.
BFF met GGMM
pi_152971473
Ik vind de HR afdeling van de Night's Watch wel grote zeikerds trouwens. De hele tijd zeuren dat ze niet genoeg mensen en middelen hebben om de Wall goed te verdedigen, maar iets doen aan hun achterhaalde werving- en selectiemethodes en slechte arbeidsvoorwaarden ho maar.

Leuk hoor, die traditie, maar behoorlijk achterhaald en door daar zo koppig aan vast te blijven houden brengen ze eigenlijk heel Westeros in gevaar.

[ Bericht 28% gewijzigd door #ANONIEM op 26-05-2015 12:40:34 ]
pi_152971512
quote:
6s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 12:39 schreef Nielsch het volgende:
Ik vind de HR afdeling van de Night's Watch wel grote zeikerds trouwens. De hele tijd zeuren dat ze niet genoeg mensen en middelen hebben om de Wall goed te verdedigen, maar iets doen aan hun achterhaalde werving- en selectiemethodes en slechte arbeidsvoorwaarden ho maar.

Leuk hoor, die traditie, maar behoorlijk achterhaald en door daar zo koppig aan vast te blijven houden brengen ze eigenlijk heel Westeros in gevaar.
Als ze dat aanpassen, rennen diegenen die er nu wel zijn ook nog weg.
BFF met GGMM
pi_152971630
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 12:31 schreef Romanus het volgende:
Eventuele kinderen van Tommen en Margaery worden namelijk 'Lannisters'.
Ze worden eigenlijk "Baratheons" :P
pi_152971752
quote:
6s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 12:39 schreef Nielsch het volgende:
Ik vraag me serieus af in hoeverre de NW bemanning nu toevoegt aan die wall. Bij die laatste veldslag afgelopen seizoen hielp alleen dat reusachtige anker die zo mooi parallel aan de muur kon heen en weer swipen als veger. Vooruit, ze maakten handig gebruik van die reuzenpijl om die reus ermee te doden. Maar dat is het dan ook.

Zou dan toch echt de Children of the Forest maar eens raadplegen via Bran, of ze het niet extra kunnen enchanten. Kan de NW crew wat nuttigers gaan doen dan verkleumen in de kou.
mag het weten
pi_152971760
Ik voorzie trouwens één grote cliffhanger naar het volgende seizoen en dat is de strijd tussen Stannis en de Boltons. Ik denk niet dat ze die nog gaan afronden de komende 3 afleveringen. Een eventuele tweede cliffhanger lijkt me de gevangenschap van Jaime en Bronn.

Alle overige verhaallijnen zullen wel worden "afgerond" op zo'n manier dat ze tijdens het volgende seizoen een nieuwe fase ingaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')