abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 mei 2015 @ 23:12:30 #251
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_152994627
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 23:11 schreef DO2 het volgende:
Je hebt ook eendimensionale karakters als Sam en Ramsey nodig om het een beetje overzichtelijk te houden. Daarbij; als we niets of niemand meer kunnen pinpointen zijn de verschuivingen van individuele karakters daarbinnen nauwelijks nog interessant te noemen. Ik vind dat het spectrum tussen goed en kwaad prima wordt ingevuld, en ook behoorlijk goed is uitgewerkt bij GoT.
Tja in het echte leven heb je nu eenmaal ook van die pure goedzakken als Sam en gevoelloze psychopaten als Ramsey. Of sociopaten als Littlefinger die iedereen voor zijn karretje spant.

Is gewoon goed uitgewerkt
Oh.
  dinsdag 26 mei 2015 @ 23:26:20 #252
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_152995178
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 21:11 schreef Tanin het volgende:

[..]

Mjah, hij heeft duidelijk nog een rol te vervullen, die haalt het volgende seizoen wel, net als Arya. Dany en Jon daarentegen halen het einde van de serie wel.
Dat is bijna exact wat ik zeg toch? :P
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
pi_152995194
Heeft iemand hier ook een idee hoeveel Carice per episode verdiend? Voorlopig draait haar rol nog steeds door *O*
pi_152995339
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 23:04 schreef ToT het volgende:

[..]

Mee eens, maar hij geeft ook wel leven en licht, dus echt puur evil zal hij ook weer niet zijn.
Zou ook nog kunnen dat Melisandre en Thoros of Myr een andere kracht aanhangen. Misschien heeft Melisandre haar duistere kracht wel verpakt in een (in westeros) minder bekende religie. Ik heb haar nog nooit leven zien geven (alleen aan die smoke demon), maar alleen maar zien offeren.
  dinsdag 26 mei 2015 @ 23:31:53 #255
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_152995353
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 22:37 schreef Varg89 het volgende:
Ik vraag me ook af wat Tyrion te zoeken heeft bij Dany, bescherming?
En waarom zou Dany ook maar enige aandacht geven aan Tyrion?
Misschien moet je het gesprek tussen Tyrion en Varys nog eens bekijken, hij zoekt voornamelijk een baan/toekomst. :P
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
pi_152995376
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 23:31 schreef Aristoteless het volgende:

[..]

Zou ook nog kunnen dat Melisandre en Thoros of Myr een andere kracht aanhangen. Misschien heeft Melisandre haar duistere kracht wel verpakt in een (in westeros) minder bekende religie. Ik heb haar nog nooit leven zien geven (alleen aan die smoke demon), maar alleen maar zien offeren.
Zij niet nee...

pi_152995440
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 23:32 schreef ToT het volgende:

[..]

Zij niet nee...

[ afbeelding ]
Daarom zei ik ook dat Melisandre misschien een andere kracht dan Thoros of Myr aanhangt

[ Bericht 1% gewijzigd door Aristoteless op 26-05-2015 23:41:44 ]
  dinsdag 26 mei 2015 @ 23:37:33 #258
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_152995524
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 23:26 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

Dat is bijna exact wat ik zeg toch? :P
De conclusie is hetzelfde, ik denk alleen dat het weinig met populariteit te maken heeft
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_152996090
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 22:30 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Die Seven bestaan niet nee. Maar die Weirwood gods wel denk ik, ook door die Direwolves die gegeven waren. The Lord of Light bestaat ook wel, door die truc met die leeches. Drowned god weet ik niet zeker, te weinig over gehad in de serie en in de boeken ben ik nog niet zover
als je beelden van house of blacj and white moet geloven bestaan idd die old gods wel net als lord of licght en drowned god, maar alleen verschillende gezichten 1 god

de seve nis dan wel weer fake :P
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_152996130
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 23:11 schreef JR-Style-93 het volgende:
Vraag me verder wel af waar die White Walkers dan vandaan komen. Ook door leven gewekt door een aparte IJsgod ofzo?
lord of light tegenhanger lord of darkness lijkt me
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 26 mei 2015 @ 23:59:25 #261
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_152996201
quote:
99s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 23:56 schreef Slayage het volgende:

[..]

lord of light tegenhanger lord of darkness lijkt me
De schaduw dient de Lord of Light. ;)

De tegenhanger van de Lord of Light is The Great Other.
pi_152996297
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 23:59 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

De schaduw dient de Lord of Light. ;)

De tegenhanger van de Lord of Light is The Great Other.
ik nam ij niet herinneren dat the great other ooit benoemd is in de serie?

quote:
The religion of the Lord of Light is centered on belief in the existence of a single, all-powerful god. R'hllor is the god of fire, which provides light, heat, and life, and struggles against darkness, cold, and death, represented by an opposing deity, the Great Other.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 27 mei 2015 @ 00:20:01 #263
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_152996598
quote:
99s.gif Op woensdag 27 mei 2015 00:03 schreef Slayage het volgende:

[..]

[..]

pi_152997115
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 22:37 schreef timmmmm het volgende:
Zelfs psychopaten doen niet alleen maar slecht.

Nu zie je hem in beeld komen en weet je dat ie iets rattigs gaat doen. Niks anders.

Je ziet een Samwell in beeld komen en dan weet je dat ie iets zoets gaat doen.

Je ziet Cersei in beeld komen en je weet dat ze een cunt gaat zijn.

Bronn is alleen de schavuit die op het eind toch de goedzak is.

Etc etc etc.

In de eerste twee seizoenen was dat niet zo, had ik het idee.

Ned was het prototype good guy maar vermoord toch die wolf, eerste ep onthoofdde hij die wachter die op de vlucht was voor de witte wandelaren gewoon omdat het zo hoorde. Niet omdat dat het goede was.

Je was voor de Starks maar Cat was toch ook een kut als het bijv op Jon aankwam.

Ook al is Tywin niet bepaald een good guy, hij was toch niet echt slecht. Alles vior house Lannister.

Ook al was Cersei toen ook al een cunt, je begreep best dat ze die overspelige, geweldadige dronkenlap om zeep hielp en dat ze alles doet om haar kinderen op de troon te houden.

Ook al was Robert een agressieve zatlap, bij vlagen was het ook een bijzonder goede koning.

Etc etc etc etc. Wat ik maar wil zeggen; niemand was een ding, eendimensionaal. Nu heb ik dat idee meer En meer. Dat men in stereotypes vervalt
Ik heb geen zin om het allemaal na te gaan in mijn hoofd, maar Cersei had de afgelopen aflevering toch een semi-sympathieke scène met haar zoon. Ramsay is aardig een dimensionaal, maar Joffrey was dat ook. Daarbij weten slechts weinig mensen dat Ramsay een psychopaat is.
Unbowed, Unbent, Unbroken.
  woensdag 27 mei 2015 @ 01:28:57 #265
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_152997413
quote:
99s.gif Op woensdag 27 mei 2015 00:03 schreef Slayage het volgende:

[..]

[..]

Hoe dronken ben je op dit moment?
  woensdag 27 mei 2015 @ 01:52:07 #266
444042 natasja230
Spaans zwervertje
pi_152997577
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 22:30 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Die Seven bestaan niet nee. Maar die Weirwood gods wel denk ik, ook door die Direwolves die gegeven waren. The Lord of Light bestaat ook wel, door die truc met die leeches. Drowned god weet ik niet zeker, te weinig over gehad in de serie en in de boeken ben ik nog niet zover
Vraag me wel af waarom Stannis nog niet Mel heeft geconfronteerd met het feit dat Balon Greyjoy nog leeft. Lijkt mij wel een reden om haar magische trucje met de leeches in twijfel te trekken. Zou kunnen dat hij binnenkort nog sterft maar aangezien de Greyjoys een beetje out of the picture zijn na Yara's zielige nederlaag tegen een naakte Ramsay en zijn honden zie ik dat niet snel gebeuren.
pi_152997633
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 22:37 schreef timmmmm het volgende:

Etc etc etc etc. Wat ik maar wil zeggen; niemand was een ding, eendimensionaal. Nu heb ik dat idee meer En meer. Dat men in stereotypes vervalt
Daar is m.i. niets veranderd. Als je het zo bekijkt is Ned was net zo'n stereotype, iemand die altijd het "juiste" deed. Cersei is weinig veranderd en was altijd op macht uit, alleen nu zijn Tywin en Joffrey er niet meer om haar in bedwang te houden. Haar karakter is juist erg goed uitgewerkt, en wat je nu ziet past goed bij haar.

Ramsey is veel minder eendimensionaal dan bijv. Joffrey. Bij zowel Ramsey als Cersei kun je goed zien hoe hun opvoeding en verleden hun karakter gevormd heeft.

[ Bericht 11% gewijzigd door Nic1 op 27-05-2015 07:36:26 ]
  woensdag 27 mei 2015 @ 06:41:51 #268
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_152998118
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 01:52 schreef natasja230 het volgende:

[..]

Vraag me wel af waarom Stannis nog niet Mel heeft geconfronteerd met het feit dat Balon Greyjoy nog leeft. Lijkt mij wel een reden om haar magische trucje met de leeches in twijfel te trekken. Zou kunnen dat hij binnenkort nog sterft maar aangezien de Greyjoys een beetje out of the picture zijn na Yara's zielige nederlaag tegen een naakte Ramsay en zijn honden zie ik dat niet snel gebeuren.
Toen die Melisandre liep te blaten over Robb en Joffrey die dood waren gegaan door haar leeches verwachtte ik wel een reactie waarom Balon Greyjoy nog leeft
Oh.
  woensdag 27 mei 2015 @ 09:14:30 #269
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_152999299
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2015 06:41 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Toen die Melisandre liep te blaten over Robb en Joffrey die dood waren gegaan door haar leeches verwachtte ik wel een reactie waarom Balon Greyjoy nog leeft
Ik ook :D Ik zat ook te wachten op: "En nummer 3 dan?"
Maar die usurper daar horen we ook eigenlijk total niets meer van, incl dochter.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  woensdag 27 mei 2015 @ 09:17:22 #270
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_152999337
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 00:55 schreef BeyondTheGreen het volgende:

[..]

Ik heb geen zin om het allemaal na te gaan in mijn hoofd, maar Cersei had de afgelopen aflevering toch een semi-sympathieke scène met haar zoon.
Jup :Y Ik zei nog tegen mijn medekijker "En het kutte is,.... ze meent t ook echt". Dat ze alles zal doen om haar zoon te beschermen. Cersei doet heel veel behoorlijk belabberd en vals, maar ze doet t bijna allemaal uit enorme moederliefde voor haar kroost. Die tranen waren dan volgens mij ook wel echt, in de laatste aflevering. Dat geeft haar wel een sort van ziel/hart, onder al die valse streken.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_152999581
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 09:17 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Jup :Y Ik zei nog tegen mijn medekijker "En het kutte is,.... ze meent t ook echt". Dat ze alles zal doen om haar zoon te beschermen. Cersei doet heel veel behoorlijk belabberd en vals, maar ze doet t bijna allemaal uit enorme moederliefde voor haar kroost. Die tranen waren dan volgens mij ook wel echt, in de laatste aflevering. Dat geeft haar wel een sort van ziel/hart, onder al die valse streken.
Het was niet allemaal oprecht. Als ze alles zou doen om hem happy te maken, zoals ze zei, had ze nooit de vrouw waarvan hij houdt laten opsluiten. Margaery is geen gevaar voor hem, wel voor haar. Cersei heeft haar zoon hoog staan, maar zichzelf nog net iets hoger.
pi_152999666
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 09:29 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Het was niet allemaal oprecht. Als ze alles zou doen om hem happy te maken, zoals ze zei, had ze nooit de vrouw waarvan hij houdt laten opsluiten. Margaery is geen gevaar voor hem, wel voor haar. Cersei heeft haar zoon hoog staan, maar zichzelf nog net iets hoger.
Dan kan het haar nog wel pijn doen om haar zoon verdrietig te zien.
We privileged few, who won the lottery of birth against all odds, how dare we whine at our inevitable return to that prior state from which the vast majority have never stirred?
pi_152999685
quote:
3s.gif Op woensdag 27 mei 2015 09:34 schreef DragonFodder het volgende:

[..]

Dan kan het haar nog wel pijn doen om haar zoon verdrietig te zien.
Uiteraard. :Y
  woensdag 27 mei 2015 @ 09:36:33 #274
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_152999710
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 09:14 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Ik ook :D Ik zat ook te wachten op: "En nummer 3 dan?"
Maar die usurper daar horen we ook eigenlijk total niets meer van, incl dochter.
Zonde dat die verhaallijnen zomaar genegeerd worden.
Oh.
  woensdag 27 mei 2015 @ 09:36:52 #275
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_152999717
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2015 06:41 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Zal dat niet nog komen? Als Stannis straks het Noorden overneemt, zal hij daarna toch ook tegenover de Greyjoys komen te staan lijkt me als hij verder zuidwaards trekt.
Please sir. When moon? When Mustang?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')