quote:Uitzendschema deze week @NPO1
Zaterdag 23 mei - 20:25-20:55: Op weg naar het Songfestival
Zaterdag 23 mei - 21:00-00:40: Finale Eurovisie Songfestival
Dan viel er dit jaar weinig landen wat te gunnen, want de meeste nummers zijn gejat.quote:Op zondag 24 mei 2015 01:13 schreef Onnoman het volgende:
[..]
waarom ik VK niks gunde is omdat zij in mijn ogen het gejat hebben van een goude klassieker
quote:
Plotseling tieten in beeld en nog even een stukje Azerbeidzjan bij de tussenact.quote:Op zondag 24 mei 2015 01:14 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ja, maar dat was naar landen waar niet zoveel onregelmatigheden zijn wat betreft stemmen (Estland en Portugal, Georgië is dan nog wel de uitzondering).
Het past overigens wel bij dit ESF jaar. De Oostenrijkers hebben er van begin tot eind een potje van gemaakt.
De winst gaat naar een land dat een ijzersterk nummer stuurde EN SNAPT DAT JE JE ACT OOK VISUEEL GOED MOET AANKLEDEN OM HET SONGFESTIVAL TE WINNEN. Ik typ dit bewust vet en in hoofdletters, omdat het bij bepaalde volksstammen in Nederland maar niet wil doordringen.quote:Op zondag 24 mei 2015 01:05 schreef ebke het volgende:
[..]
Nu gaat de winst naar een land dat het voor een deel moest hebben van een mooie visuele live-show. Ja heel prachtig. Maar dit is nu wel weer een opmaat voor de volgende jaren waar in een (visuele) show & performance belangrijker is dan het lied?
Grappig dat je nu niemand meer hoort over het ''circus''-gehalte. Want als een land dat vanavond toch vooral had... (Afgezien van die maffe luchtvioliste van Slovenie dan)
Nee, dat was Finland, haalde de finale nietquote:
quote:
Er zijn gewoon teveel landen in de finale. Ze krijg je dat er heel veel landen met weinig punten achterblijven. Vaak omdat ze net buiten de top-10 vallen, maar dus iedere keer geen punten daarvoor krijgen.quote:Op zondag 24 mei 2015 01:16 schreef Fred_B het volgende:
Servië 10e met maar 53 punten is met 40 stemmende landen ook wel vrij bizar trouwens.
Die zitten liever in de keuken bij de radio te roken onder de afzuigkap.quote:Op zondag 24 mei 2015 01:17 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De winst gaat naar een land dat een ijzersterk nummer stuurde EN SNAPT DAT JE JE ACT OOK VISUEEL GOED MOET AANKLEDEN OM HET SONGFESTIVAL TE WINNEN. Ik typ dit bewust vet en in hoofdletters, omdat het bij bepaalde volksstammen in Nederland maar niet wil doordringen.
quote:Op zondag 24 mei 2015 01:18 schreef Arashimashou het volgende:
[..]
Ja, maar ik denk dat je Finland bedoelt.
Maar dat is wat anders dan de onregelmatigheden met die twee landen waar alleen de televoting telt. En staat sowieso wel los van de drie landen waarmee verbindingsproblemen zijn.quote:Op zondag 24 mei 2015 01:16 schreef Susi het volgende:
[..]
Plotseling tieten in beeld en nog even een stukje Azerbeidzjan bij de tussenact.
Ik kijk pas echt ESF sinds ik op mezelf woon. Mijn ouders vinden er geen ruk aan namelijkquote:
Ze had nooit moeten gaan.quote:Op zondag 24 mei 2015 01:18 schreef Anonymousz het volgende:
vindt het zielig voor Ann sophie
ze zal wel mentaal verdriet zijn
Dus het is onterecht volgens die redenering.quote:Op zondag 24 mei 2015 01:19 schreef Vampess het volgende:
Winnaar was terecht
Lekker ding, met goede act
Om eerlijk te zijn, was het nummer (afgezien van onderwerp), redelijk dichtbij het kwaliteit van het Nederlandse nummer, maar de act spatte van het scherm af
had duitsland zelfs in mijn persoonlijke top 10quote:Op zondag 24 mei 2015 01:18 schreef Anonymousz het volgende:
vindt het zielig voor Ann sophie
ze zal wel mentaal verdriet zijn
Ja, hier ook.quote:Op zondag 24 mei 2015 01:19 schreef ChatGirl het volgende:
[..]
Ik kijk pas echt ESF sinds ik op mezelf woon. Mijn ouders vinden er geen ruk aan namelijk
Het was uiteraard BabeWatcher die erom vroeg. Niet dat je mij hoort klagen overigens.quote:Op zondag 24 mei 2015 01:19 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
Weet niet wie hem zocht, maar ik hem gevonden
kan deze niet in de OP als eerbetoon aan Ann-Sophiequote:Op zondag 24 mei 2015 01:19 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
Weet niet wie hem zocht, maar ik hem gevonden
Helemaal eens met je opmerking over Nederland, wij leren het ook nooit.quote:Op zondag 24 mei 2015 01:17 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De winst gaat naar een land dat een ijzersterk nummer stuurde EN SNAPT DAT JE JE ACT OOK VISUEEL GOED MOET AANKLEDEN OM HET SONGFESTIVAL TE WINNEN. Ik typ dit bewust vet en in hoofdletters, omdat het bij bepaalde volksstammen in Nederland maar niet wil doordringen.
Je moet de kijker weten te boeien, met een combinatie van een goed nummer en boeiende visuals. Dat beklijft. Bekijk het gestuntel van Nederland in 2011 en dit jaar nog eens terug en bekijk daarna de doordachte act waarmee Nederland vorig jaar tweede werd.
In Tsjechië waar ongetwijfeld maar een paar duizend televotes zijn uitgebracht, vanwege de desinteresse in het ESF daar, hebben ze duidelijk ook gerommeld.quote:Op zondag 24 mei 2015 01:19 schreef Redefine het volgende:
[..]
Maar dat is wat anders dan de onregelmatigheden met die twee landen waar alleen de televoting telt. En staat sowieso wel los van de drie landen waarmee verbindingsproblemen zijn.
Maar er is elk jaar weer een probleem met Azerbeidzjan. Want ook nu weer vormen de punten vanuit Malta een enorme discrepantie met andere landen. Elk jaar veel punten daarvandaan, ongeacht de inzending.
quote:Op zondag 24 mei 2015 01:19 schreef Redefine het volgende:
[..]
Maar dat is wat anders dan de onregelmatigheden met die twee landen waar alleen de televoting telt. En staat sowieso wel los van de drie landen waarmee verbindingsproblemen zijn.
Maar er is elk jaar weer een probleem met Azerbeidzjan. Want ook nu weer vormen de punten vanuit Malta een enorme discrepantie met andere landen. Elk jaar veel punten daarvandaan, ongeacht de inzending.
bedankt voor het postenquote:Op zondag 24 mei 2015 01:20 schreef Redefine het volgende:
[..]
Het was uiteraard BabeWatcher die erom vroeg. Niet dat je mij hoort klagen overigens.
eensquote:
gast.. ben je nou echt zo sneu?quote:
Het liedje is niet bijzonder, maar iedereen zat 3 minuten geboeid te kijken naar het scherm. Dat geldt trouwens voor alle landen die in de top zijn geëindigd.quote:Op zondag 24 mei 2015 01:20 schreef ebke het volgende:
[..]
Helemaal eens met je opmerking over Nederland, wij leren het ook nooit.![]()
Maar het nummer van Zweden vind ik absoluut niet sterk en ook niet bijster origineel. Het lijtk precies op die zelfde standaard schalger Zweedse-meuk die daar altijd vandaan komt. Slecht vind ik het niet, maar wel behoorlijk middelmatig.
Maar goed, smaken verschillen..
een troostprijsjequote:Op zondag 24 mei 2015 01:20 schreef Onnoman het volgende:
[..]
had duitsland zelfs in mijn persoonlijke top 10
Dat zou mij niet verbazen nee. Elk jaar zijn er weer vreemde stempatronen. Ook buiten Azerbeidzjan om. Vorig jaar was er toch een jury die een land in de halve finale op één zette en bij de finale onderaan?quote:Op zondag 24 mei 2015 01:20 schreef Fred_B het volgende:
[..]
In Tsjechië waar ongetwijfeld maar een paar duizend televotes zijn uitgebracht, vanwege de desinteresse in het ESF daar, hebben ze duidelijk ook gerommeld.
maar ierland heeft vandaag voor hommo's gekozenquote:
ik zal het haar doorgeven hahaquote:
-1quote:
Ik plaatste het niet hequote:
Ik vind het prachtig, verkondig wat je wilt verkondigen, maar het is gewoon totaal niet reëel. Als The Common Linnets vorig jaar net zo'n bagger-act hadden gehad als Trijntje dit jaar, waren ze lang niet zo hoog geëindigd. Het Songfestival is een tv-programma. Er kijken mensen naar en die willen wat zien, niet alleen wat horen.quote:Op zondag 24 mei 2015 01:19 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Die zitten liever in de keuken bij de radio te roken onder de afzuigkap.
Ah gossie. Zit je nog in de kast en heb je dus overdreven haat voor mensen die wel durven uitkomen voor hun gevoelens?quote:
quote:
Schlager?! Naar welk programma heb je vanavond zitten kijken?quote:Op zondag 24 mei 2015 01:20 schreef ebke het volgende:
[..]
Helemaal eens met je opmerking over Nederland, wij leren het ook nooit.![]()
Maar het nummer van Zweden vind ik absoluut niet sterk en ook niet bijster origineel. Het lijtk precies op die zelfde standaard schalger Zweedse-meuk die daar altijd vandaan komt. Slecht vind ik het niet, maar wel behoorlijk middelmatig.
Maar goed, smaken verschillen..
quote:Op zondag 24 mei 2015 01:23 schreef MakkieR het volgende:
Uitslag was eigenlijk wel een beetje voorspelbaar zeg.
Armenië zette alle favorieten helemaal onderaan, zodat ze zelf zouden profiteren.quote:Op zondag 24 mei 2015 01:22 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dat zou mij niet verbazen nee. Elk jaar zijn er weer vreemde stempatronen. Ook buiten Azerbeidzjan om. Vorig jaar was er toch een jury die een land in de halve finale op één zette en bij de finale onderaan?
Ik geloof het wel. En laatst nog dat sonfestival-sing-along dingquote:Op zondag 24 mei 2015 01:23 schreef Bells het volgende:
Presenteert Marlayne nu niet bij sbs6? huizenjacht enz?
Kan hier prima, ouwe reusquote:Op zondag 24 mei 2015 01:24 schreef johannes_vermeer het volgende:
Is er ook een topic voor het kijken naar NPO best?
Malta is denk ik ook het makkelijkste te manipuleren. In Litouwen moeten ze denk ik wel erg veel stemmen opkopen om wat te halen. Maar het zou zomaar kunnen.quote:Op zondag 24 mei 2015 01:21 schreef Susi het volgende:
[..]
Ik heb ooit een artikel gelezen dat er in Litouwen en Malta altijd verdacht veel punten werden gegeven aan Azerbeidzjan. Er was een hele business in, met mensen die simkaarten kregen en beltegoed om te stemmen van de maffia.
Maar ook onderstaand artikel, dat de Azeri Rusland geen punten gaven:
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)al.dhtml?cw_agreed=1
Het is superniger, dus het antwoord op je vraag is ja.quote:
Nu moet ik wel zeggen dat van Walk Along echt niets te maken was. Maar verder hebben minstens 95% van de andere landen aangetoond hoe je een betere act kan fabriceren.quote:Op zondag 24 mei 2015 01:23 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik vind het prachtig, verkondig wat je wilt verkondigen, maar het is gewoon totaal niet reëel. Als The Common Linnets vorig jaar net zo'n bagger-act hadden gehad als Trijntje dit jaar, waren ze lang niet zo hoog geëindigd. Het Songfestival is een tv-programma. Er kijken mensen naar en die willen wat zien, niet alleen wat horen.
Vorig jaar deed Nederland dat heel goed. Zelfs in 2010, met dat draak van een nummer van Sieneke, hadden we een vrij goede podium-act. Het was toen in elk geval doordacht.
was epicquote:
Terecht i.v.m. de alternatieven. Alhoewel had ik het het Russische meisje ook wel gegundquote:Op zondag 24 mei 2015 01:20 schreef Coco98 het volgende:
Dus het is onterecht volgens die redenering.
Jah, nu met Zweedse tettenquote:Op zondag 24 mei 2015 01:25 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Hebben jullie het ook allemaal opstaan?
http://www.npo.nl/live/npo-best
Jahaaquote:Op zondag 24 mei 2015 01:25 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Schalger ja..... In Zweden geven ze een hele andere inhoud aan dat woord, dan zoals het in Duitsland of Nederland bekend staat.quote:Op zondag 24 mei 2015 01:23 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Schlager?! Naar welk programma heb je vanavond zitten kijken?
Malta, San Marino en Albanië zijn alleen vakjury. Litouwen, Georgië, Tsjechië en Moldavië zijn berucht om het lage aantal televotes.quote:Op zondag 24 mei 2015 01:24 schreef Redefine het volgende:
[..]
Malta is denk ik ook het makkelijkste te manipuleren. In Litouwen moeten ze denk ik wel erg veel stemmen opkopen om wat te halen. Maar het zou zomaar kunnen.
quote:Op zondag 24 mei 2015 01:24 schreef tong80 het volgende:
Ik kan nergens de top tien vinden. Iemand die hem hier kan posten.
Jaquote:Op zondag 24 mei 2015 01:25 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Valt allemaal ook wel weer mee. Zijn uitlatingen zijn in elk geval stukken minder schokkend dan het beleid in Rusland.quote:
Een Jaap Stam momentje voor jou idd...quote:Op zondag 24 mei 2015 01:26 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
1999, dan heb ik dus net Edsilia gemist
Zingend dan.
Ik vond haar liedje zo verschrikkelijk zoetsappig en haar gehuil ook zo nep. Bijna net zo nep als alles van Conchita.quote:Op zondag 24 mei 2015 01:25 schreef Vampess het volgende:
[..]
Terecht i.v.m. de alternatieven. Alhoewel had ik het het Russische meisje ook wel gegund
Ah ja, die was dat. Het zijn ook wel de twee grootste 'zorgenkindjes' van de deelnemende landen. Azerbeidzjan en Armenië. Sowieso al dat die twee elkaar al niet kunnen luchten en nogal vreemd stemgedrag hebben veroorzaakt al die jaren.quote:Op zondag 24 mei 2015 01:24 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Armenië zette alle favorieten helemaal onderaan, zodat ze zelf zouden profiteren.
Ja, mee eens.quote:Op zondag 24 mei 2015 01:27 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Best een matig liedje deze Zweedse dame. Niet echt memorabel wat mij betreft.
ik hou niet echt van over de top emotionele vrouwen..quote:Op zondag 24 mei 2015 01:25 schreef Vampess het volgende:
[..]
Terecht i.v.m. de alternatieven. Alhoewel had ik het het Russische meisje ook wel gegund
Dan maar even wachten op One More Night van Esther Hartquote:Op zondag 24 mei 2015 01:27 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Een Jaap Stam momentje voor jou idd...
Dat had ik dus met Willeke Alberti
Tuurlijk wel. Kijk maar eens naar de act van België, waar gek genoeg het lopen een nadrukkelijke rol speelde.quote:Op zondag 24 mei 2015 01:25 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Nu moet ik wel zeggen dat van Walk Along echt niets te maken was. Maar verder hebben minstens 95% van de andere landen aangetoond hoe je een betere act kan fabriceren.
Alles uit een ouwe doos iddquote:Op zondag 24 mei 2015 01:27 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
NPO best na het songfestival is een prima gewoonte
Het gaat de laatste jaren wat mij betreft ook een beetje te veel over homo's. Ik trek regelmatig voor homo's ten strijde maar het ESF mag ook wel weer gewoon over de liedjes gaan wat mij betreft.quote:Op zondag 24 mei 2015 01:26 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Valt allemaal ook wel weer mee. Zijn uitlatingen zijn in elk geval stukken minder schokkend dan het beleid in Rusland.
Die 2 Deense bazen straksquote:Op zondag 24 mei 2015 01:28 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Dan maar even wachten op One More Night van Esther Hart
Inderdaad. Meteen na dit nummer werd geloof ik overgeschakeld naar het Journaal.quote:Op zondag 24 mei 2015 01:29 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Associeer dit liedje en dat ESF toch nog steeds met die ramp in Enschede.
Ja, toen zat ik net bij Doe Maar, en daar liep het ook "leeg".quote:Op zondag 24 mei 2015 01:29 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Doe Maar Even Niet dus?quote:Op zondag 24 mei 2015 01:30 schreef A_Fortiori het volgende:
[..]
Ja, toen zat ik net bij Doe Maar, en daar liep het ook leeg.
Jammer dat we toen geen livestreams hadden. Dan had je rustig door kunnen kijken.quote:Op zondag 24 mei 2015 01:30 schreef ChatGirl het volgende:
[..]
Inderdaad. Meteen na dit nummer werd geloof ik overgeschakeld naar het Journaal.
Ik woonde (en woon) toen in Spanje dus ik kon wel doorkijken.quote:Op zondag 24 mei 2015 01:30 schreef superniger het volgende:
[..]
Jammer dat we toen geen livestreams hadden. Dan had je rustig door kunnen kijken.
Je kon toen gewoon verder kijken via de Belg of de BBC.quote:Op zondag 24 mei 2015 01:30 schreef superniger het volgende:
[..]
Jammer dat we toen geen livestreams hadden. Dan had je rustig door kunnen kijken.
Ik geloof dat ik hier te jong voor ben.quote:Op zondag 24 mei 2015 01:29 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Kom je pas in de trein achter, als bij iedereen in de coupe de mobieltjes roodgloeiend af gaan.quote:
Niet als je alleen de analoge antenne had.quote:Op zondag 24 mei 2015 01:31 schreef Redefine het volgende:
[..]
Je kon toen gewoon verder kijken via de Belg of de BBC.
Ik weet nog dat we thuis aan het bbq-en waren en ik heb toen alles gevolgd via de radio.quote:Op zondag 24 mei 2015 01:30 schreef superniger het volgende:
[..]
Van mij mag het ook om de muziek gaan. Van mij had elk ander land dan Zweden mogen winnen op basis van muzikale kwaliteit. Maar niet Rusland, met dat walgelijke hypocriete nummer van ze.quote:Op zondag 24 mei 2015 01:28 schreef Strani het volgende:
[..]
Het gaat de laatste jaren wat mij betreft ook een beetje te veel over homo's. Ik trek regelmatig voor homo's ten strijde maar het ESF mag ook wel weer gewoon over de liedjes gaan wat mij betreft.
Mensen stoppen graag anderen en zichzelf in hokjes, anders begrijpen ze de wereld niet zo goed.quote:Op zondag 24 mei 2015 01:28 schreef Strani het volgende:
[..]
Het gaat de laatste jaren wat mij betreft ook een beetje te veel over homo's. Ik trek regelmatig voor homo's ten strijde maar het ESF mag ook wel weer gewoon over de liedjes gaan wat mij betreft.
In die tijd hadden de meeste mensen een standaardaansluiting, dus dat was niet zo'n probleem.quote:Op zondag 24 mei 2015 01:31 schreef Strani het volgende:
[..]
Niet als je alleen de analoge antenne had.
Dat was echt de enige act in de finale waarvan ik vond dat Nederland het op alle fronten beter deed. Behalve de outfit.quote:Op zondag 24 mei 2015 01:32 schreef Robar het volgende:
Mijn hoogtepunt van de avond. 12 punten voor Albanië
Elhaidaquote:Op zondag 24 mei 2015 01:32 schreef Robar het volgende:
Danny Veraquote:Op zondag 24 mei 2015 01:32 schreef Anonymousz het volgende:
volgend jaar jordy van loon en calvin Harris sturen
zij was ook verbaasdquote:Op zondag 24 mei 2015 01:32 schreef Robar het volgende:
Dat was inderdaad een goeiequote:Op zondag 24 mei 2015 01:32 schreef Robar het volgende:
Waylon heeft zojuist aangegeven op Twitter dat hij het serieus zou overwegen om alleen te gaan. Van mij mag hij. Met hoed natuurlijk.quote:Op zondag 24 mei 2015 01:32 schreef Anonymousz het volgende:
Ja die kwam van Montenegro en FYR Macedonië, niet heel erg verrassend.quote:Op zondag 24 mei 2015 01:32 schreef Robar het volgende:
Ik zou Tim Douwsma (of zo'n soort type) sturen, met een moderne Engelstalige pop-danceplaat.quote:Op zondag 24 mei 2015 01:32 schreef Anonymousz het volgende:
Jij bent dus zo iemand die niet weet wat guldens zijn.quote:Op zondag 24 mei 2015 01:31 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Ik geloof dat ik hier te jong voor ben.
Trustequote:
Jessica albaquote:
Daar heb je geen ongelijk in, hoewel ik het vorig jaar onterecht vond hoe de Russische tweeling werd uitgejouwd.quote:Op zondag 24 mei 2015 01:32 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Van mij mag het ook om de muziek gaan. Van mij had elk ander land dan Zweden mogen winnen op basis van muzikale kwaliteit. Maar niet Rusland, met dat walgelijke hypocriete nummer van ze.
Stel dat er in 1943 een Songfestival was geweest en Nazi-Duitsland had een liedje gestuurd dat "Alle rassen zijn gelijk" heet, dan had ik dat net zo walgelijk gevonden als wat Rusland nu doet.
Een slijmerig nummer over wereldvrede, gelijkheid van mensen, terwijl het land allerlei minderheden actief discrimineert én doelbewust een oorlog met een buurland heeft uitgelokt; een land dat nu niet eens KAN meedoen aan het Songfestival, juist vanwege die oorlog. En de veroorzaker van die oorlog doet wél mee en staat dan te zingen over vrede? Misselijkmakend vind ik het.
jij ookquote:
Ja er zaten best leuke liedjes tussen inderdaadquote:Op zondag 24 mei 2015 01:32 schreef Susi het volgende:
[..]
Mensen stoppen graag anderen en zichzelf in hokjes, anders begrijpen ze de wereld niet zo goed.
Ik vind dat de liedjes van dit jaar op zich prima qua muziek. Alleen Servië was specifiek op het eurovisiepubliek gericht.
Jawel hoor, want toen mocht ik naar de bank en kreeg ik zo'n set met van alle munten eentje.quote:Op zondag 24 mei 2015 01:33 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Jij bent dus zo iemand die niet weet wat guldens zijn.
Generatiekloof
Deprimerend liedje iddquote:Op zondag 24 mei 2015 01:34 schreef A_Fortiori het volgende:
Ooh, wat erg. Dit jaar heb ik niet gekeken. Gelukkig.
Dat is meermaals bij de Belg gezegd inderdaad. Een officiele uitslag is er nog niet.quote:Op zondag 24 mei 2015 01:34 schreef Elfletterig het volgende:
Volgens iemand op Twitter was Rusland dinsdag 1e, België 2e.
Ik vind het onterecht dat een dictatuur als Wit-Rusland en een effectieve dictatuur überhaupt aan het Songfestival mogen meedoen. Ze kunnen wat mij betreft niet hard genoeg uitgejouwd worden. Misschien moeten ze eens bij zichzelf te rade gaan hoe dat komt.quote:Op zondag 24 mei 2015 01:34 schreef Strani het volgende:
[..]
Daar heb je geen ongelijk in, hoewel ik het vorig jaar onterecht vond hoe de Russische tweeling werd uitgejouwd.
Dat zalmpakketje iddquote:Op zondag 24 mei 2015 01:34 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Jawel hoor, want toen mocht ik naar de bank en kreeg ik zo'n set met van alle munten eentje.
Mijn vroegste ESF-herinnering was Ruth Jacott, en toen was ik al 12.quote:Op zondag 24 mei 2015 01:35 schreef johannes_vermeer het volgende:
Deze herinner ik me echt niet, Esther Hart wel. Daar ligt de grens voor mij.
Ja, maar da's wel een heel ander land.quote:Op zondag 24 mei 2015 01:35 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik vind het onterecht dat een dictatuur als Wit-Rusland en een effectieve dictatuur überhaupt aan het Songfestival mogen meedoen. Ze kunnen wat mij betreft niet hard genoeg uitgejouwd worden. Misschien moeten ze eens bij zichzelf te rade gaan hoe dat komt.
Ik nog niet hoor. Ik kijk nog Best24quote:
ze is vermistquote:
Esther is 2003 en toen was ik 11.quote:Op zondag 24 mei 2015 01:36 schreef Strani het volgende:
[..]
Mijn vroegste ESF-herinnering was Ruth Jacott, en toen was ik al 12.
Mijn eerste was Edsillia denk ik in 1998...quote:Op zondag 24 mei 2015 01:36 schreef Strani het volgende:
[..]
Mijn vroegste ESF-herinnering was Ruth Jacott, en toen was ik al 12.
Ben ik het trouwens met je eens, ik was voor iedereen behalve Rusland aan't rooten. Maar't meisje zelf had ik het wel gegund. Afgezien daarvan, was Zweden een goede keuze. Ik wist niet van al dat homofoob gedoe. Godver, der zit al veel te veel poltiek in Eurovision, moet dat er ook nog bijkomenquote:Op zondag 24 mei 2015 01:32 schreef Elfletterig het volgende:
Van mij mag het ook om de muziek gaan. Van mij had elk ander land dan Zweden mogen winnen op basis van muzikale kwaliteit. Maar niet Rusland, met dat walgelijke hypocriete nummer van ze.
Stel dat er in 1943 een Songfestival was geweest en Nazi-Duitsland had een liedje gestuurd dat "Alle rassen zijn gelijk" heet, dan had ik dat net zo walgelijk gevonden als wat Rusland nu doet.
Een slijmerig nummer over wereldvrede, gelijkheid van mensen, terwijl het land allerlei minderheden actief discrimineert én doelbewust een oorlog met een buurland heeft uitgelokt; een land dat nu niet eens KAN meedoen aan het Songfestival, juist vanwege die oorlog. En de veroorzaker van die oorlog doet wél mee en staat dan te zingen over vrede? Misselijkmakend vind ik het.
Ook een mooi debuut, als ESF-volger.quote:Op zondag 24 mei 2015 01:37 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Mijn eerste was Edsillia denk ik in 1998...
quote:Op zondag 24 mei 2015 01:36 schreef Redefine het volgende:
Linda Wagemakers zong destijds wel bijzonder valsMaar erger nog is dat Maurince Wijnen van de week bij 60 jaar ESF aan ons als kijker ging uitleggen dat Nederland toen gediskwalificeerd was, omdat we het niet meer uitzonden
Dat terwijl toen de punten van de vakjury telde.
kan Jessica zingen?quote:
Ik vind echt dat we daar vanaf moeten. Laat al die kandidaten maar hun mond houden tot de grote avond zelf, en daarna opnieuw hun mond houden.quote:Op zondag 24 mei 2015 01:38 schreef Vampess het volgende:
[..]
Ben ik het trouwens met je eens, ik was voor iedereen behalve Rusland aan't rooten. Maar't meisje zelf had ik het wel gegund. Afgezien daarvan, was Zweden een goede keuze. Ik wist niet van al dat homofoob gedoe. Godver, der zit al veel te veel poltiek in Eurovision, moet dat er ook nog bijkomen
Het staat me nog bij dat Harry van Raaij (die van Studio Spaan) zei: Dana International,dat was pas een mooie vrouw.quote:Op zondag 24 mei 2015 01:37 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Het erge is dat kijkers die dat niet hebben meegemaakt, nog zullen geloven ookquote:
mijn eerste was het is de eerste keer denk ikquote:Op zondag 24 mei 2015 01:37 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Yes-R vond het ook wel een lekker ding, voordat hij wist dat het een transseksueel wasquote:Op zondag 24 mei 2015 01:39 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Het staat me nog bij dat Harry van Raaij (die van Studio Spaan) zei: Dana International,dat was pas een mooie vrouw.
Vond ik destijds wel hilarisch.
dat.maakt niet uitquote:Op zondag 24 mei 2015 01:39 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Er is niks wat Jessica niet kan, maar ze komt niet uit Europa
Dat maakt niks uit. Mag gewoon volgens de regels. Dus gewoon even aanmelden voor Nederland.quote:Op zondag 24 mei 2015 01:39 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Op die onhandige homo-uitspraken was Mans al teruggekomen, hij heeft zelfs een gay-gala gepresenteerd. Maarja, dat is voor de Telegraaf niet boeiend om te melden.quote:Op zondag 24 mei 2015 01:38 schreef Vampess het volgende:
[..]
Ben ik het trouwens met je eens, ik was voor iedereen behalve Rusland aan't rooten. Maar't meisje zelf had ik het wel gegund. Afgezien daarvan, was Zweden een goede keuze. Ik wist niet van al dat homofoob gedoe. Godver, der zit al veel te veel poltiek in Eurovision, moet dat er ook nog bijkomen
Dus Erik van Muiswinkel zei het?quote:Op zondag 24 mei 2015 01:39 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Het staat me nog bij dat Harry van Raaij (die van Studio Spaan) zei: Dana International,dat was pas een mooie vrouw.
What?quote:Op zondag 24 mei 2015 01:40 schreef Redefine het volgende:
[..]
Yes-R vond het ook wel een lekker ding, voordat hij wist dat het een transseksueel was
Celine Dion is Canadees en kwam voor Zwitserland uitquote:Op zondag 24 mei 2015 01:39 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Dat hield Celine Dion ook niet tegen.quote:Op zondag 24 mei 2015 01:39 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Europa haat mongolen!quote:Op zondag 24 mei 2015 01:40 schreef ebke het volgende:
Op de Engelse wikipedia van Eurovision 2015 beginnen resultaten van de halve finales binnen te druppelen.
We waren niet laatste, dat was Finland.
Studio Spaanquote:Op zondag 24 mei 2015 01:39 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Ik wil de naam Conchita nooit meer horen. Nooit meer.quote:Op zondag 24 mei 2015 01:41 schreef Fred_B het volgende:
Italië had dit jaar meer punten dan Conchita vorig jaar, maar werd toch slechts 3e. Er deden wel 3 landen meer mee.
Bij 60 jaar ESF mochten Nederlandse C'ners commentaar geven. 1998 kwam ook voorbij en hij noemde Dana International wel een lekker ding. Totdat de interviewer hem vertelde dat het eerst een man was.quote:
Zingen Zuipen en Zie maar hoe je thuis komtquote:
Ik doelde meer op het stukje over Yesrquote:Op zondag 24 mei 2015 01:42 schreef Redefine het volgende:
[..]
Bij 60 jaar ESF mochten Nederlandse C'ners commentaar geven. 1998 kwam ook voorbij en hij noemde Dana International wel een lekker ding. Totdat de interviewer hem vertelde dat het eerst een man was.
Je kent de klassiekersquote:Op zondag 24 mei 2015 01:42 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Zingen Zuipen en Zie maar hoe je thuis komt
Van Raaij Van Praag Van den Herik en de Voorzitter Van Vitesse
discriminatiequote:
Het is nog steeds best wel goedquote:Op zondag 24 mei 2015 01:43 schreef johannes_vermeer het volgende:
In mijn herinnering was dit best goed
Nee hoor, ik vind het wel tof ookquote:Op zondag 24 mei 2015 01:43 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Zo slecht is het toch niet? Ik word helemaal nostalgisch
Nederland heeft in 2001 gewoon meegedaan. Onze inzending was toen Michelle met Out On My Own. Ze moest helaas als eerste optreden en eindigde schandalig laag. Daardoor mocht Nederland in 2002 niet meedoen. In 2003 wel weer. Sinds 2004 bestaan er halve finales.quote:Op zondag 24 mei 2015 01:36 schreef Redefine het volgende:
Linda Wagemakers zong destijds wel bijzonder valsMaar erger nog is dat Maurince Wijnen van de week bij 60 jaar ESF aan ons als kijker ging uitleggen dat Nederland toen gediskwalificeerd was, omdat we het niet meer uitzonden
Dat terwijl toen de punten van de vakjury telde.
Was ook.quote:Op zondag 24 mei 2015 01:43 schreef johannes_vermeer het volgende:
In mijn herinnering was dit best goed
En dat vind je geloofwaardig? Sorry zeggen is makkelijk, hoe haalt iemand het in zijn hoofd zulke dingen te zeggenquote:Op zondag 24 mei 2015 01:40 schreef Peter het volgende:
[..]
Op die onhandige homo-uitspraken was Mans al teruggekomen, hij heeft zelfs een gay-gala gepresenteerd. Maarja, dat is voor de Telegraaf niet boeiend om te melden.
Ja daar heb ik het in mijn antwoord juist ook overquote:
Ik vind Ruslana tofferquote:
Duh.quote:Op zondag 24 mei 2015 01:45 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nederland heeft in 2001 gewoon meegedaan. Onze inzending was toen Michelle met Out On My Own. Ze moest helaas als eerste optreden en eindigde schandalig laag. Daardoor mocht Nederland in 2002 niet meedoen. In 2003 wel weer. Sinds 2004 bestaan er halve finales.
Ik dacht al. Wát een toeval.quote:Op zondag 24 mei 2015 01:47 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Dat is dan ook een compilatie van de winnaars en de Nederlandse inzendingen.
In één zin zeg je gewoon alles waar een man naar zoekt in een vrouwquote:Op zondag 24 mei 2015 01:47 schreef A_Fortiori het volgende:
Nou ik dans hier wel op hoor, hoppa, zo naar de keuken en weer terug.....hoppa en schudden met die heupen
Niet alleen winnaars toch?quote:Op zondag 24 mei 2015 01:47 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Dat is dan ook een compilatie van de winnaars en de Nederlandse inzendingen.
De nieuwe K3 kan ookquote:Op zondag 24 mei 2015 01:48 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
We kunnen Djumbo en Kus ook nog wel een keer inzenden.
Aah wat lief.quote:Op zondag 24 mei 2015 01:47 schreef Strani het volgende:
[..]
In één zin zeg je gewoon alles waar een man naar zoekt in een vrouw
http://en.wikipedia.org/wiki/Eurovision_Song_Contest_2015quote:Op zondag 24 mei 2015 01:48 schreef Redefine het volgende:
Typisch dat de uitslag van de tweede halve finale al een tijdje bekend is en de eerste nog steeds niet.
en semi 1?quote:Op zondag 24 mei 2015 01:48 schreef showtimer het volgende:
Semi 2 uitslag staat nu online: http://www.eurovision.tv/page/vienna-2015/about/semi-final-2
Ze moeten Rusland nog ff geloofwaardig neerzetten in het licht van deze uitslagquote:Op zondag 24 mei 2015 01:48 schreef Redefine het volgende:
Typisch dat de uitslag van de tweede halve finale al een tijdje bekend is en de eerste nog steeds niet.
Voor Macedoniè en Finland, nou wees er maar trots opquote:Op zondag 24 mei 2015 01:50 schreef ebke het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Eurovision_Song_Contest_2015
Uitslag van de eerste halve finale, ergens onderaan de pagina.
Trijntje gedeelde 13e plek.
ze lijkt op xenaquote:
Wel een beetje wat ik verwachtte qua uitslag voor Trijntje.quote:Op zondag 24 mei 2015 01:50 schreef ebke het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Eurovision_Song_Contest_2015
Uitslag van de eerste halve finale, ergens onderaan de pagina.
Trijntje gedeelde 13e plek.
Ik ook hoor.quote:Op zondag 24 mei 2015 01:53 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Prima verschijning idd![]()
PS: Loop dus een halve minuut achter met mijn stream
gênantquote:
Wie?quote:Op zondag 24 mei 2015 01:55 schreef miss_dynastie het volgende:
Haha, 'en van die finale droomt ze nog steeds'.... Gruwelijk over het paard getild figuur
Dit is idd wel een enigszins voorspelbaar concept idd. Van de Nederlandse inzending uit 2010 verwacht ik niet al te veel...quote:Op zondag 24 mei 2015 01:54 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Ik ook hoor.
Maar op een gegeven moment weet je wel wie je kan verwachten.
Glennis Gracequote:
Finland laatstequote:
Ik zet al mijn geld op die uit 2009quote:Op zondag 24 mei 2015 01:56 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Dit is idd wel een enigszins voorspelbaar concept idd. Van de Nederlandse inzending uit 2010 verwacht ik niet al te veel...
Sowieso nog wel grote verschillen tussen 10 en 11 in beide semi's.quote:Op zondag 24 mei 2015 01:54 schreef Redefine het volgende:
De Tsjechen vieren ondertussen een feestje. De hoogste klassering ooit hebben ze binnengehaald![]()
![]()
Ik betwijfel of ze volgend jaar weer gaan meedoen. Weliswaar zijn ze niet allerlaatste geworden. Maar de finale was nog steeds heel ver weg.
Oh ja. Arrogant viswijf.quote:
Die bazen met lampjespakken?quote:Op zondag 24 mei 2015 01:57 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Ik zet al mijn geld op die uit 2009
Ja, die gaf ik nog wel kans van tevoren. Maar die was blijkbaar helemaal weggeblazen door Zweden ervoor.quote:Op zondag 24 mei 2015 01:57 schreef ebke het volgende:
Opvallend, Zwitserland laatste in de 2e halve finale, met maar 4 punten.
De Duitstalige landen hebben echt heel slecht gescoord dit jaar, bijzonder onterecht.
Ja, wat ik ook al zei. Dat is ook beter voor de nummers 11. Dan heb je niet net de finale misgelopen.quote:Op zondag 24 mei 2015 01:57 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Sowieso nog wel grote verschillen tussen 10 en 11 in beide semi's.
Heel jammerquote:Op zondag 24 mei 2015 01:57 schreef ebke het volgende:
Opvallend, Zwitserland laatste in de 2e halve finale, met maar 4 punten.
De Duitstalige landen hebben echt heel slecht gescoord dit jaar, bijzonder onterecht.
Wel eindbaas ja.quote:
Op z'n Djumbo's shinenquote:Op zondag 24 mei 2015 01:58 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Die waren wel flink aan het shinen.
quote:Op zondag 24 mei 2015 01:59 schreef A_Fortiori het volgende:
Vond dit nummer niet zo. In Griekenland betere muziek gehoord,
Dat was ook wel heel matig.quote:Op zondag 24 mei 2015 01:59 schreef Fred_B het volgende:
IJsland ook erg slecht trouwens, 15e met maar 14 punten, zelfs nog achter Portugal.
quote:Op zondag 24 mei 2015 02:00 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Destijds dacht ik echt: wtf. Maar nu vind ik het geweldig.
Op het moment dat Europeanen het niet erg vinden dat de belasting omhoog gaat.quote:Op zondag 24 mei 2015 02:01 schreef chufi het volgende:
Wanneer stoppen ze eens met geplaatste landen
Volgens mij gaat het nergens over.quote:Op zondag 24 mei 2015 02:01 schreef johannes_vermeer het volgende:
Weet iemand waar dit nummer over gaat?
Vanaf hier gaat het wel bergafwaarts ja.quote:Op zondag 24 mei 2015 02:02 schreef 11en30 het volgende:
Nederland heeft wel erg veel slechte inzendingen.
Mag je zelf invullen, denk ikquote:Op zondag 24 mei 2015 02:01 schreef johannes_vermeer het volgende:
Weet iemand waar dit nummer over gaat?
90% altijd verdrukt blijkbaarquote:Op zondag 24 mei 2015 02:02 schreef 11en30 het volgende:
Nederland heeft wel erg veel slechte inzendingen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |