quote:Uitzendschema deze week @NPO1
Zaterdag 23 mei - 20:25-20:55: Op weg naar het Songfestival
Zaterdag 23 mei - 21:00-00:40: Finale Eurovisie Songfestival
Dan viel er dit jaar weinig landen wat te gunnen, want de meeste nummers zijn gejat.quote:Op zondag 24 mei 2015 01:13 schreef Onnoman het volgende:
[..]
waarom ik VK niks gunde is omdat zij in mijn ogen het gejat hebben van een goude klassieker
quote:
Plotseling tieten in beeld en nog even een stukje Azerbeidzjan bij de tussenact.quote:Op zondag 24 mei 2015 01:14 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ja, maar dat was naar landen waar niet zoveel onregelmatigheden zijn wat betreft stemmen (Estland en Portugal, Georgië is dan nog wel de uitzondering).
Het past overigens wel bij dit ESF jaar. De Oostenrijkers hebben er van begin tot eind een potje van gemaakt.
De winst gaat naar een land dat een ijzersterk nummer stuurde EN SNAPT DAT JE JE ACT OOK VISUEEL GOED MOET AANKLEDEN OM HET SONGFESTIVAL TE WINNEN. Ik typ dit bewust vet en in hoofdletters, omdat het bij bepaalde volksstammen in Nederland maar niet wil doordringen.quote:Op zondag 24 mei 2015 01:05 schreef ebke het volgende:
[..]
Nu gaat de winst naar een land dat het voor een deel moest hebben van een mooie visuele live-show. Ja heel prachtig. Maar dit is nu wel weer een opmaat voor de volgende jaren waar in een (visuele) show & performance belangrijker is dan het lied?
Grappig dat je nu niemand meer hoort over het ''circus''-gehalte. Want als een land dat vanavond toch vooral had... (Afgezien van die maffe luchtvioliste van Slovenie dan)
Nee, dat was Finland, haalde de finale nietquote:
quote:
Er zijn gewoon teveel landen in de finale. Ze krijg je dat er heel veel landen met weinig punten achterblijven. Vaak omdat ze net buiten de top-10 vallen, maar dus iedere keer geen punten daarvoor krijgen.quote:Op zondag 24 mei 2015 01:16 schreef Fred_B het volgende:
Servië 10e met maar 53 punten is met 40 stemmende landen ook wel vrij bizar trouwens.
Die zitten liever in de keuken bij de radio te roken onder de afzuigkap.quote:Op zondag 24 mei 2015 01:17 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De winst gaat naar een land dat een ijzersterk nummer stuurde EN SNAPT DAT JE JE ACT OOK VISUEEL GOED MOET AANKLEDEN OM HET SONGFESTIVAL TE WINNEN. Ik typ dit bewust vet en in hoofdletters, omdat het bij bepaalde volksstammen in Nederland maar niet wil doordringen.
quote:Op zondag 24 mei 2015 01:18 schreef Arashimashou het volgende:
[..]
Ja, maar ik denk dat je Finland bedoelt.
Maar dat is wat anders dan de onregelmatigheden met die twee landen waar alleen de televoting telt. En staat sowieso wel los van de drie landen waarmee verbindingsproblemen zijn.quote:Op zondag 24 mei 2015 01:16 schreef Susi het volgende:
[..]
Plotseling tieten in beeld en nog even een stukje Azerbeidzjan bij de tussenact.
Ik kijk pas echt ESF sinds ik op mezelf woon. Mijn ouders vinden er geen ruk aan namelijkquote:
Ze had nooit moeten gaan.quote:Op zondag 24 mei 2015 01:18 schreef Anonymousz het volgende:
vindt het zielig voor Ann sophie
ze zal wel mentaal verdriet zijn
Dus het is onterecht volgens die redenering.quote:Op zondag 24 mei 2015 01:19 schreef Vampess het volgende:
Winnaar was terecht
Lekker ding, met goede act
Om eerlijk te zijn, was het nummer (afgezien van onderwerp), redelijk dichtbij het kwaliteit van het Nederlandse nummer, maar de act spatte van het scherm af
had duitsland zelfs in mijn persoonlijke top 10quote:Op zondag 24 mei 2015 01:18 schreef Anonymousz het volgende:
vindt het zielig voor Ann sophie
ze zal wel mentaal verdriet zijn
Ja, hier ook.quote:Op zondag 24 mei 2015 01:19 schreef ChatGirl het volgende:
[..]
Ik kijk pas echt ESF sinds ik op mezelf woon. Mijn ouders vinden er geen ruk aan namelijk
Het was uiteraard BabeWatcher die erom vroeg. Niet dat je mij hoort klagen overigens.quote:Op zondag 24 mei 2015 01:19 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
Weet niet wie hem zocht, maar ik hem gevonden
kan deze niet in de OP als eerbetoon aan Ann-Sophiequote:Op zondag 24 mei 2015 01:19 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
Weet niet wie hem zocht, maar ik hem gevonden
Helemaal eens met je opmerking over Nederland, wij leren het ook nooit.quote:Op zondag 24 mei 2015 01:17 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De winst gaat naar een land dat een ijzersterk nummer stuurde EN SNAPT DAT JE JE ACT OOK VISUEEL GOED MOET AANKLEDEN OM HET SONGFESTIVAL TE WINNEN. Ik typ dit bewust vet en in hoofdletters, omdat het bij bepaalde volksstammen in Nederland maar niet wil doordringen.
Je moet de kijker weten te boeien, met een combinatie van een goed nummer en boeiende visuals. Dat beklijft. Bekijk het gestuntel van Nederland in 2011 en dit jaar nog eens terug en bekijk daarna de doordachte act waarmee Nederland vorig jaar tweede werd.
In Tsjechië waar ongetwijfeld maar een paar duizend televotes zijn uitgebracht, vanwege de desinteresse in het ESF daar, hebben ze duidelijk ook gerommeld.quote:Op zondag 24 mei 2015 01:19 schreef Redefine het volgende:
[..]
Maar dat is wat anders dan de onregelmatigheden met die twee landen waar alleen de televoting telt. En staat sowieso wel los van de drie landen waarmee verbindingsproblemen zijn.
Maar er is elk jaar weer een probleem met Azerbeidzjan. Want ook nu weer vormen de punten vanuit Malta een enorme discrepantie met andere landen. Elk jaar veel punten daarvandaan, ongeacht de inzending.
quote:Op zondag 24 mei 2015 01:19 schreef Redefine het volgende:
[..]
Maar dat is wat anders dan de onregelmatigheden met die twee landen waar alleen de televoting telt. En staat sowieso wel los van de drie landen waarmee verbindingsproblemen zijn.
Maar er is elk jaar weer een probleem met Azerbeidzjan. Want ook nu weer vormen de punten vanuit Malta een enorme discrepantie met andere landen. Elk jaar veel punten daarvandaan, ongeacht de inzending.
bedankt voor het postenquote:Op zondag 24 mei 2015 01:20 schreef Redefine het volgende:
[..]
Het was uiteraard BabeWatcher die erom vroeg. Niet dat je mij hoort klagen overigens.
eensquote:
gast.. ben je nou echt zo sneu?quote:
Het liedje is niet bijzonder, maar iedereen zat 3 minuten geboeid te kijken naar het scherm. Dat geldt trouwens voor alle landen die in de top zijn geëindigd.quote:Op zondag 24 mei 2015 01:20 schreef ebke het volgende:
[..]
Helemaal eens met je opmerking over Nederland, wij leren het ook nooit.![]()
Maar het nummer van Zweden vind ik absoluut niet sterk en ook niet bijster origineel. Het lijtk precies op die zelfde standaard schalger Zweedse-meuk die daar altijd vandaan komt. Slecht vind ik het niet, maar wel behoorlijk middelmatig.
Maar goed, smaken verschillen..
een troostprijsjequote:Op zondag 24 mei 2015 01:20 schreef Onnoman het volgende:
[..]
had duitsland zelfs in mijn persoonlijke top 10
Dat zou mij niet verbazen nee. Elk jaar zijn er weer vreemde stempatronen. Ook buiten Azerbeidzjan om. Vorig jaar was er toch een jury die een land in de halve finale op één zette en bij de finale onderaan?quote:Op zondag 24 mei 2015 01:20 schreef Fred_B het volgende:
[..]
In Tsjechië waar ongetwijfeld maar een paar duizend televotes zijn uitgebracht, vanwege de desinteresse in het ESF daar, hebben ze duidelijk ook gerommeld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |