quote:Uitzendschema deze week @NPO1
Zaterdag 23 mei - 20:25-20:55: Op weg naar het Songfestival
Zaterdag 23 mei - 21:00-00:40: Finale Eurovisie Songfestival
Dan viel er dit jaar weinig landen wat te gunnen, want de meeste nummers zijn gejat.quote:Op zondag 24 mei 2015 01:13 schreef Onnoman het volgende:
[..]
waarom ik VK niks gunde is omdat zij in mijn ogen het gejat hebben van een goude klassieker
quote:
Plotseling tieten in beeld en nog even een stukje Azerbeidzjan bij de tussenact.quote:Op zondag 24 mei 2015 01:14 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ja, maar dat was naar landen waar niet zoveel onregelmatigheden zijn wat betreft stemmen (Estland en Portugal, Georgië is dan nog wel de uitzondering).
Het past overigens wel bij dit ESF jaar. De Oostenrijkers hebben er van begin tot eind een potje van gemaakt.
De winst gaat naar een land dat een ijzersterk nummer stuurde EN SNAPT DAT JE JE ACT OOK VISUEEL GOED MOET AANKLEDEN OM HET SONGFESTIVAL TE WINNEN. Ik typ dit bewust vet en in hoofdletters, omdat het bij bepaalde volksstammen in Nederland maar niet wil doordringen.quote:Op zondag 24 mei 2015 01:05 schreef ebke het volgende:
[..]
Nu gaat de winst naar een land dat het voor een deel moest hebben van een mooie visuele live-show. Ja heel prachtig. Maar dit is nu wel weer een opmaat voor de volgende jaren waar in een (visuele) show & performance belangrijker is dan het lied?
Grappig dat je nu niemand meer hoort over het ''circus''-gehalte. Want als een land dat vanavond toch vooral had... (Afgezien van die maffe luchtvioliste van Slovenie dan)
Nee, dat was Finland, haalde de finale nietquote:
quote:
Er zijn gewoon teveel landen in de finale. Ze krijg je dat er heel veel landen met weinig punten achterblijven. Vaak omdat ze net buiten de top-10 vallen, maar dus iedere keer geen punten daarvoor krijgen.quote:Op zondag 24 mei 2015 01:16 schreef Fred_B het volgende:
Servië 10e met maar 53 punten is met 40 stemmende landen ook wel vrij bizar trouwens.
Die zitten liever in de keuken bij de radio te roken onder de afzuigkap.quote:Op zondag 24 mei 2015 01:17 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De winst gaat naar een land dat een ijzersterk nummer stuurde EN SNAPT DAT JE JE ACT OOK VISUEEL GOED MOET AANKLEDEN OM HET SONGFESTIVAL TE WINNEN. Ik typ dit bewust vet en in hoofdletters, omdat het bij bepaalde volksstammen in Nederland maar niet wil doordringen.
quote:Op zondag 24 mei 2015 01:18 schreef Arashimashou het volgende:
[..]
Ja, maar ik denk dat je Finland bedoelt.
Maar dat is wat anders dan de onregelmatigheden met die twee landen waar alleen de televoting telt. En staat sowieso wel los van de drie landen waarmee verbindingsproblemen zijn.quote:Op zondag 24 mei 2015 01:16 schreef Susi het volgende:
[..]
Plotseling tieten in beeld en nog even een stukje Azerbeidzjan bij de tussenact.
Ik kijk pas echt ESF sinds ik op mezelf woon. Mijn ouders vinden er geen ruk aan namelijkquote:
Ze had nooit moeten gaan.quote:Op zondag 24 mei 2015 01:18 schreef Anonymousz het volgende:
vindt het zielig voor Ann sophie
ze zal wel mentaal verdriet zijn
Dus het is onterecht volgens die redenering.quote:Op zondag 24 mei 2015 01:19 schreef Vampess het volgende:
Winnaar was terecht
Lekker ding, met goede act
Om eerlijk te zijn, was het nummer (afgezien van onderwerp), redelijk dichtbij het kwaliteit van het Nederlandse nummer, maar de act spatte van het scherm af
had duitsland zelfs in mijn persoonlijke top 10quote:Op zondag 24 mei 2015 01:18 schreef Anonymousz het volgende:
vindt het zielig voor Ann sophie
ze zal wel mentaal verdriet zijn
Ja, hier ook.quote:Op zondag 24 mei 2015 01:19 schreef ChatGirl het volgende:
[..]
Ik kijk pas echt ESF sinds ik op mezelf woon. Mijn ouders vinden er geen ruk aan namelijk
Het was uiteraard BabeWatcher die erom vroeg. Niet dat je mij hoort klagen overigens.quote:Op zondag 24 mei 2015 01:19 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
Weet niet wie hem zocht, maar ik hem gevonden
kan deze niet in de OP als eerbetoon aan Ann-Sophiequote:Op zondag 24 mei 2015 01:19 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
Weet niet wie hem zocht, maar ik hem gevonden
Helemaal eens met je opmerking over Nederland, wij leren het ook nooit.quote:Op zondag 24 mei 2015 01:17 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De winst gaat naar een land dat een ijzersterk nummer stuurde EN SNAPT DAT JE JE ACT OOK VISUEEL GOED MOET AANKLEDEN OM HET SONGFESTIVAL TE WINNEN. Ik typ dit bewust vet en in hoofdletters, omdat het bij bepaalde volksstammen in Nederland maar niet wil doordringen.
Je moet de kijker weten te boeien, met een combinatie van een goed nummer en boeiende visuals. Dat beklijft. Bekijk het gestuntel van Nederland in 2011 en dit jaar nog eens terug en bekijk daarna de doordachte act waarmee Nederland vorig jaar tweede werd.
In Tsjechië waar ongetwijfeld maar een paar duizend televotes zijn uitgebracht, vanwege de desinteresse in het ESF daar, hebben ze duidelijk ook gerommeld.quote:Op zondag 24 mei 2015 01:19 schreef Redefine het volgende:
[..]
Maar dat is wat anders dan de onregelmatigheden met die twee landen waar alleen de televoting telt. En staat sowieso wel los van de drie landen waarmee verbindingsproblemen zijn.
Maar er is elk jaar weer een probleem met Azerbeidzjan. Want ook nu weer vormen de punten vanuit Malta een enorme discrepantie met andere landen. Elk jaar veel punten daarvandaan, ongeacht de inzending.
quote:Op zondag 24 mei 2015 01:19 schreef Redefine het volgende:
[..]
Maar dat is wat anders dan de onregelmatigheden met die twee landen waar alleen de televoting telt. En staat sowieso wel los van de drie landen waarmee verbindingsproblemen zijn.
Maar er is elk jaar weer een probleem met Azerbeidzjan. Want ook nu weer vormen de punten vanuit Malta een enorme discrepantie met andere landen. Elk jaar veel punten daarvandaan, ongeacht de inzending.
bedankt voor het postenquote:Op zondag 24 mei 2015 01:20 schreef Redefine het volgende:
[..]
Het was uiteraard BabeWatcher die erom vroeg. Niet dat je mij hoort klagen overigens.
eensquote:
gast.. ben je nou echt zo sneu?quote:
Het liedje is niet bijzonder, maar iedereen zat 3 minuten geboeid te kijken naar het scherm. Dat geldt trouwens voor alle landen die in de top zijn geëindigd.quote:Op zondag 24 mei 2015 01:20 schreef ebke het volgende:
[..]
Helemaal eens met je opmerking over Nederland, wij leren het ook nooit.![]()
Maar het nummer van Zweden vind ik absoluut niet sterk en ook niet bijster origineel. Het lijtk precies op die zelfde standaard schalger Zweedse-meuk die daar altijd vandaan komt. Slecht vind ik het niet, maar wel behoorlijk middelmatig.
Maar goed, smaken verschillen..
een troostprijsjequote:Op zondag 24 mei 2015 01:20 schreef Onnoman het volgende:
[..]
had duitsland zelfs in mijn persoonlijke top 10
Dat zou mij niet verbazen nee. Elk jaar zijn er weer vreemde stempatronen. Ook buiten Azerbeidzjan om. Vorig jaar was er toch een jury die een land in de halve finale op één zette en bij de finale onderaan?quote:Op zondag 24 mei 2015 01:20 schreef Fred_B het volgende:
[..]
In Tsjechië waar ongetwijfeld maar een paar duizend televotes zijn uitgebracht, vanwege de desinteresse in het ESF daar, hebben ze duidelijk ook gerommeld.
maar ierland heeft vandaag voor hommo's gekozenquote:
ik zal het haar doorgeven hahaquote:
-1quote:
Ik plaatste het niet hequote:
Ik vind het prachtig, verkondig wat je wilt verkondigen, maar het is gewoon totaal niet reëel. Als The Common Linnets vorig jaar net zo'n bagger-act hadden gehad als Trijntje dit jaar, waren ze lang niet zo hoog geëindigd. Het Songfestival is een tv-programma. Er kijken mensen naar en die willen wat zien, niet alleen wat horen.quote:Op zondag 24 mei 2015 01:19 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Die zitten liever in de keuken bij de radio te roken onder de afzuigkap.
Ah gossie. Zit je nog in de kast en heb je dus overdreven haat voor mensen die wel durven uitkomen voor hun gevoelens?quote:
quote:
Schlager?! Naar welk programma heb je vanavond zitten kijken?quote:Op zondag 24 mei 2015 01:20 schreef ebke het volgende:
[..]
Helemaal eens met je opmerking over Nederland, wij leren het ook nooit.![]()
Maar het nummer van Zweden vind ik absoluut niet sterk en ook niet bijster origineel. Het lijtk precies op die zelfde standaard schalger Zweedse-meuk die daar altijd vandaan komt. Slecht vind ik het niet, maar wel behoorlijk middelmatig.
Maar goed, smaken verschillen..
quote:Op zondag 24 mei 2015 01:23 schreef MakkieR het volgende:
Uitslag was eigenlijk wel een beetje voorspelbaar zeg.
Armenië zette alle favorieten helemaal onderaan, zodat ze zelf zouden profiteren.quote:Op zondag 24 mei 2015 01:22 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dat zou mij niet verbazen nee. Elk jaar zijn er weer vreemde stempatronen. Ook buiten Azerbeidzjan om. Vorig jaar was er toch een jury die een land in de halve finale op één zette en bij de finale onderaan?
Ik geloof het wel. En laatst nog dat sonfestival-sing-along dingquote:Op zondag 24 mei 2015 01:23 schreef Bells het volgende:
Presenteert Marlayne nu niet bij sbs6? huizenjacht enz?
Kan hier prima, ouwe reusquote:Op zondag 24 mei 2015 01:24 schreef johannes_vermeer het volgende:
Is er ook een topic voor het kijken naar NPO best?
Malta is denk ik ook het makkelijkste te manipuleren. In Litouwen moeten ze denk ik wel erg veel stemmen opkopen om wat te halen. Maar het zou zomaar kunnen.quote:Op zondag 24 mei 2015 01:21 schreef Susi het volgende:
[..]
Ik heb ooit een artikel gelezen dat er in Litouwen en Malta altijd verdacht veel punten werden gegeven aan Azerbeidzjan. Er was een hele business in, met mensen die simkaarten kregen en beltegoed om te stemmen van de maffia.
Maar ook onderstaand artikel, dat de Azeri Rusland geen punten gaven:
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)al.dhtml?cw_agreed=1
Het is superniger, dus het antwoord op je vraag is ja.quote:
Nu moet ik wel zeggen dat van Walk Along echt niets te maken was. Maar verder hebben minstens 95% van de andere landen aangetoond hoe je een betere act kan fabriceren.quote:Op zondag 24 mei 2015 01:23 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik vind het prachtig, verkondig wat je wilt verkondigen, maar het is gewoon totaal niet reëel. Als The Common Linnets vorig jaar net zo'n bagger-act hadden gehad als Trijntje dit jaar, waren ze lang niet zo hoog geëindigd. Het Songfestival is een tv-programma. Er kijken mensen naar en die willen wat zien, niet alleen wat horen.
Vorig jaar deed Nederland dat heel goed. Zelfs in 2010, met dat draak van een nummer van Sieneke, hadden we een vrij goede podium-act. Het was toen in elk geval doordacht.
was epicquote:
Terecht i.v.m. de alternatieven. Alhoewel had ik het het Russische meisje ook wel gegundquote:Op zondag 24 mei 2015 01:20 schreef Coco98 het volgende:
Dus het is onterecht volgens die redenering.
Jah, nu met Zweedse tettenquote:Op zondag 24 mei 2015 01:25 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Hebben jullie het ook allemaal opstaan?
http://www.npo.nl/live/npo-best
Jahaaquote:Op zondag 24 mei 2015 01:25 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Schalger ja..... In Zweden geven ze een hele andere inhoud aan dat woord, dan zoals het in Duitsland of Nederland bekend staat.quote:Op zondag 24 mei 2015 01:23 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Schlager?! Naar welk programma heb je vanavond zitten kijken?
Malta, San Marino en Albanië zijn alleen vakjury. Litouwen, Georgië, Tsjechië en Moldavië zijn berucht om het lage aantal televotes.quote:Op zondag 24 mei 2015 01:24 schreef Redefine het volgende:
[..]
Malta is denk ik ook het makkelijkste te manipuleren. In Litouwen moeten ze denk ik wel erg veel stemmen opkopen om wat te halen. Maar het zou zomaar kunnen.
quote:Op zondag 24 mei 2015 01:24 schreef tong80 het volgende:
Ik kan nergens de top tien vinden. Iemand die hem hier kan posten.
Jaquote:Op zondag 24 mei 2015 01:25 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Valt allemaal ook wel weer mee. Zijn uitlatingen zijn in elk geval stukken minder schokkend dan het beleid in Rusland.quote:
Een Jaap Stam momentje voor jou idd...quote:Op zondag 24 mei 2015 01:26 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
1999, dan heb ik dus net Edsilia gemist
Zingend dan.
Ik vond haar liedje zo verschrikkelijk zoetsappig en haar gehuil ook zo nep. Bijna net zo nep als alles van Conchita.quote:Op zondag 24 mei 2015 01:25 schreef Vampess het volgende:
[..]
Terecht i.v.m. de alternatieven. Alhoewel had ik het het Russische meisje ook wel gegund
Ah ja, die was dat. Het zijn ook wel de twee grootste 'zorgenkindjes' van de deelnemende landen. Azerbeidzjan en Armenië. Sowieso al dat die twee elkaar al niet kunnen luchten en nogal vreemd stemgedrag hebben veroorzaakt al die jaren.quote:Op zondag 24 mei 2015 01:24 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Armenië zette alle favorieten helemaal onderaan, zodat ze zelf zouden profiteren.
Ja, mee eens.quote:Op zondag 24 mei 2015 01:27 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Best een matig liedje deze Zweedse dame. Niet echt memorabel wat mij betreft.
ik hou niet echt van over de top emotionele vrouwen..quote:Op zondag 24 mei 2015 01:25 schreef Vampess het volgende:
[..]
Terecht i.v.m. de alternatieven. Alhoewel had ik het het Russische meisje ook wel gegund
Dan maar even wachten op One More Night van Esther Hartquote:Op zondag 24 mei 2015 01:27 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Een Jaap Stam momentje voor jou idd...
Dat had ik dus met Willeke Alberti
Tuurlijk wel. Kijk maar eens naar de act van België, waar gek genoeg het lopen een nadrukkelijke rol speelde.quote:Op zondag 24 mei 2015 01:25 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Nu moet ik wel zeggen dat van Walk Along echt niets te maken was. Maar verder hebben minstens 95% van de andere landen aangetoond hoe je een betere act kan fabriceren.
Alles uit een ouwe doos iddquote:Op zondag 24 mei 2015 01:27 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
NPO best na het songfestival is een prima gewoonte
Het gaat de laatste jaren wat mij betreft ook een beetje te veel over homo's. Ik trek regelmatig voor homo's ten strijde maar het ESF mag ook wel weer gewoon over de liedjes gaan wat mij betreft.quote:Op zondag 24 mei 2015 01:26 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Valt allemaal ook wel weer mee. Zijn uitlatingen zijn in elk geval stukken minder schokkend dan het beleid in Rusland.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |