abonnement Unibet Coolblue
pi_152805383
quote:
Antwoorden voor Kris
Video op Vimeo
Website ouders Kris
Algemeen

Kaartmateriaal Google Earth & BING
De Lijst Kloothommel - uitgebreide lijst met brandende vragen en mogelijke antwoorden - update 18 maart
Uitzending RTL Late Night - Transcriptie door ToniB - Screencaps van "de" afgrond ? -uit rtl filmpje

* Nieuw
Onderzoek inz. Mirador & Lichtval
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tijdlijn vermissing en vondst Lisanne en Kris - update 18-03-2015
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Foto's van de wandeling
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vondsten Lisanne (+ onderzoeksresultaten huid) en Kris & algemene foto's
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Schema met belpogingen en andere activiteiten & Google Maps-kaart - Geruisloos
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Interviews, getuigen & zoekacties
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Informatie op video & audio, nieuwslinks en extra informatie
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Natuurlijke gevaren...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En de optie; een misdrijf?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kaart- en satellietbeelden van het gebied

HERE - OpenStreetMap - BING - MapCarta - Google Maps
pi_152805399
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 22:28 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dan hadden ze tijdens/voor het vallen toch wel bereik moeten hebben? Ik neem toch aan dat ze niet allebei tegelijk over de rand gevallen zijn?
Mijn inschatting is dat ze licht mobiel waren en dus enkele kloven naar het oosten gegaan zijn.

Dus de Barranco Franko waar ze dan ingegleden zijn moeten ze verlaten hebben.

Zelfs als ze nog wel in die kloof waren en vrij vruchteloos die oproepen deden, dan hadden ze nog geen bereik door de 50-60 meter hoge muur van gesteente nog extra tussen hen en de oerlelijke zendmasten op de Barú. Misschien net toen Lisanne die middag op de hoogste steen stond, néét wel een bereikje. Maar dat contact is allerminst zeker, dus erg nodig om het in te voegen in een scenario lijkt het me niet.

Het bereik zegt niks over het vallen verder. Alleen de lokatie.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152805661
quote:
12s.gif Op woensdag 20 mei 2015 22:31 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Mijn inschatting is dat ze licht mobiel waren en dus enkele kloven naar het oosten gegaan zijn.

Dus de Barranco Franko waar ze dan ingegleden zijn moeten ze verlaten hebben.

Zelfs als ze nog wel in die kloof waren en vrij vruchteloos die oproepen deden, dan hadden ze nog geen bereik door de 50-60 meter hoge muur van gesteente nog extra tussen hen en de oerlelijke zendmasten op de Barú. Misschien net toen Lisanne die middag op de hoogste steen stond, néét wel een bereikje. Maar dat contact is allerminst zeker, dus erg nodig om het in te voegen in een scenario lijkt het me niet.

Het bereik zegt niks over het vallen verder. Alleen de lokatie.
Maar waar zit die kloof volgens jou?
Naast het pad, naar beneden dat is minder dan 1 uur lopen naar de q1. Bereik van HK viel weg na 39 minuten, dan heb je nog de geul. Nabij de q1 is het toch al veel te vlak voor zo'n kloof van die diepte? Bovenin prima, maar dan hadden ze hulp kunnen halen.
pi_152805805
Ik hoor wel wat er in of uit de OP kan/moet, Mata de update? Even wachten tot deze ook door anderen bekeken is?

quote:
2s.gif Op woensdag 20 mei 2015 21:04 schreef El_Matador het volgende:
Update 20-05-2015:

Edits:
- telefoonbereikvraag en antwoord (kaartje+link agter)
- analyse Perico fotocamera Lisanne
- antwoord bug in camerasoftware zodat video's helaas niet mogelijk waren
- correctie positie Betsy P. die pas op 16 mei 2014 in dienst trad als woordvoerster en onderzoeksleidster
- mogelijke antwoorden lunches
- mogelijke antwoorden 13:10-getuigenis
- kleine spellingscorrecties

De Gerubriceerde Lijst Van Mysteries, Relevante Vragen en Mogelijke Antwoorden:
Laatste update: 20 mei 2015

Rubrieken A. t/m F. zijn zoveel mogelijk chronologisch.

Rubriek G. bevat vragen die ik nergens anders kwijt kan.

Kloothommel heeft antwoorden bedacht voor vragen in de rubriek "H. Onderzoek". Voor betere antwoorden / verklaringen / hypothesen houd ik me aanbevolen. De vragen in deze rubriek overlappen voor een groot deel met de eerdere vragen en zal ik daarmee t.z.t. samenvoegen.

Toegevoegd is Rubriek "I. Vragen over Scenario's met derden".

Als iemand betere verklaringen heeft, of het niet eens is met de huidige volgorde van verklaringen (aflopend van meest waarschijnlijk naar minst waarschijnlijk) - dan hoor ik dat graag!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 15% gewijzigd door ootjekatootje op 20-05-2015 22:49:08 ]
  woensdag 20 mei 2015 @ 22:41:37 #5
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_152805859
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 15:24 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Op dit beeld lijkt de afstand idd veel kleiner dan 9 m of meer.
En als de referentieplant op elkaar gelegd wordt gaat er nog eens 1,5 meter af

Dat zijn nog maar 7 schouderbreedtes van Lisanne, 7 x 42 cm= pak 'm beet drie meter
Wie dit leest is gek
pi_152805921
quote:
99s.gif Op woensdag 20 mei 2015 22:41 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

En als de referentieplant op elkaar gelegd wordt gaat er nog eens 1,5 meter af
[ afbeelding ]
Dat zijn nog maar 7 schouderbreedtes van Lisanne, 7 x 42 cm= pak 'm beet drie meter
Deze 2 foto's kun je aan elkaar plakken?
  woensdag 20 mei 2015 @ 22:46:41 #7
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_152806075
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 22:43 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Deze 2 foto's kun je aan elkaar plakken?
Als je er van uit gaat dat de plant de zelfde plant is wel. Want dat is het herkenbaarste object dat ongeveer even ver van de camera staat als Lisanne zelf.
Links is de afstand tot de plant, rechts is de afstand tot de plant. Daar is niks aan gewijzigd
Wie dit leest is gek
pi_152806240
quote:
99s.gif Op woensdag 20 mei 2015 22:46 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Als je er van uit gaat dat de plant de zelfde plant is wel. Want dat is het herkenbaarste object dat ongeveer even ver van de camera staat als Lisanne zelf.
Links is de afstand tot de plant, rechts is de afstand tot de plant. Daar is niks aan gewijzigd
:7 je mist een paar hectare bos op de achtergrond op de berg
pi_152806390
quote:
99s.gif Op woensdag 20 mei 2015 22:46 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Als je er van uit gaat dat de plant de zelfde plant is wel. Want dat is het herkenbaarste object dat ongeveer even ver van de camera staat als Lisanne zelf.
Links is de afstand tot de plant, rechts is de afstand tot de plant. Daar is niks aan gewijzigd
dat is juist niet dezelfde plant
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  woensdag 20 mei 2015 @ 22:54:54 #10
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_152806476
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 22:50 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

:7 je mist een paar hectare bos op de achtergrond op de berg
Dat klopt, maar dat komt omdat het 2 foto's zijn. Wat op de voorgrond een meter is, is op de achtergrond een kilometer. De plant en Lisanne staan ongeveer even ver van de cameralens
Wie dit leest is gek
  woensdag 20 mei 2015 @ 22:55:42 #11
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_152806512
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 22:52 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

dat is juist niet dezelfde plant
Als het 2 verschillende planten zijn kunnen er geen conclusies aan verbonden worden.
Maar ik denk dat het wel dezelfde plant is.
Wie dit leest is gek
pi_152806558
Lalalala, geld.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152806575
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 22:52 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

dat is juist niet dezelfde plant
pi_152806633
quote:
14s.gif Op woensdag 20 mei 2015 22:57 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De lay-out corrumpeert zo.

Kun je de quotes om mijn post in jouw posting #4 verwijderen, dan kan iedereen die post quoten en aanpassen. Quote in quote gaat niet.
Kijk ik heb het zo gedaan, jou gehele post en daaronder de spoiler.
Het staat zo toch goed?
pi_152806686
quote:
99s.gif Op woensdag 20 mei 2015 22:55 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Als het 2 verschillende planten zijn kunnen er geen conclusies aan verbonden worden.
Maar ik denk dat het wel dezelfde plant is.
maak je allebei de planten dan even vrijstaand en wil je ze dan posten ?
alvast bedankt :)
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_152806691
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 22:58 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Kijk ik heb het zo gedaan, jou gehele post en daaronder de spoiler.
Het staat zo toch goed?
Zit een bugje. Als je de tekst kopieert uit een oud topic, neemt ie de opsommingstekens niet goed over. Kloothommel, die ouwe rakker heeft Word gebruikt om die bullet points aan te maken, maar FOK! heeft liever [ * ]...

Niks aan te doen, de inhoud kunnen we beter nog even doornemen...
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152806752
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2015 22:12 schreef Poekje01 het volgende:
Een tijd geleden vroeg ik Geruisloos om cirkels te trekken op die gevonden mobiele netwerkbereik kaartjes, zodat mede ook de actieradius in loopafstand vanaf de mirador tot aan en tot en met q1 en q1 duidelijk werd.

Nu is mijn vraag of iemand die gevonden hoogtes (en mogelijke positie nachtlokatie) in die cirkels in zou kunnen kleuren? Lijkt erop dat de nachtlokatie dan vlak bij q1 en q2 is?? En niet vlak bij de rivieren?
Of zie ik dat verkeerd?

quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 22:37 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Maar waar zit die kloof volgens jou?
Naast het pad, naar beneden dat is minder dan 1 uur lopen naar de q1. Bereik van HK viel weg na 39 minuten, dan heb je nog de geul. Nabij de q1 is het toch al veel te vlak voor zo'n kloof van die diepte? Bovenin prima, maar dan hadden ze hulp kunnen halen.


als je die 2-april-13:56-oproep als serieus contact ziet, zou de max-cirkel net de cirkel van Lisanne moeten raken, maar ik acht de afstand te groot, gezien de ATT-link van agter. Daar stopt het al bij de CD dus dit is al heel optimistisch ingetekend...



Met tijdsafstanden.

_500 (Lisanne top) - _507 (Kris dalend in Q1) zit 53 min
Locatie _504 is onbekend (ik vermoed de "steep area Caribische Mirador") en _505 is 14 min later:

_503&4 @ 13:06
_505 is in de geul @ 13:20
_507&8 (Q1) zijn van 34 min later
Einde bereik ~35 min na de Mirador, ~20 min na _505 @ 13:40
BF = Barranco Franko ~15 min voor Q1, dus ~39 min NA Mirador, vlakbij einde bereik....

[ Bericht 21% gewijzigd door El_Matador op 20-05-2015 23:28:16 ]
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  woensdag 20 mei 2015 @ 23:06:45 #18
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_152806906
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 23:00 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

maak je allebei de planten dan even vrijstaand en wil je ze dan posten ?
alvast bedankt :)
Je weet ook wel dat dat al lang gedaan is met lijntjes die de omliggende takken aangeven.
Maar hier is ie nog een keer naturel.
Wie dit leest is gek
pi_152807084
quote:
12s.gif Op woensdag 20 mei 2015 23:00 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Zit een bugje. Als je de tekst kopieert uit een oud topic, neemt ie de opsommingstekens niet goed over. Kloothommel, die ouwe rakker heeft Word gebruikt om die bullet points aan te maken, maar FOK! heeft liever [ * ]...

Niks aan te doen, de inhoud kunnen we beter nog even doornemen...
stond inderdaad aardig wat bull, bull vervangen door een *?
pi_152807198
quote:
99s.gif Op woensdag 20 mei 2015 23:06 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Je weet ook wel dat dat al lang gedaan is met lijntjes die de omliggende takken aangeven.
Maar hier is ie nog een keer naturel.
[ afbeelding ]
plant is flink gegroeid binnen 6 seconden! Extra jong blad!
Doe mij een emmertje Miradorgrond!
pi_152807269
quote:
99s.gif Op woensdag 20 mei 2015 23:06 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Je weet ook wel dat dat al lang gedaan is met lijntjes die de omliggende takken aangeven.
Maar hier is ie nog een keer naturel.
[ afbeelding ]
dat is niet vrijstaand gemaakt :)
dan zie je toch van 50 meter afstand dat het 2 verschillende plantjes zijn pfft
zit je op een oud mobieltje ofzo ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_152807371
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 23:11 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

stond inderdaad aardig wat bull, bull vervangen door een *?
Als je de "[quote ] & [ / quote] " van mijn tekst in jouw post #4 van je weghaalt, staat ie goed.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152807412
quote:
99s.gif Op woensdag 20 mei 2015 23:06 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Je weet ook wel dat dat al lang gedaan is met lijntjes die de omliggende takken aangeven.
Maar hier is ie nog een keer naturel.
[ afbeelding ]
Zelfde plant vanuit een andere hoek en met een andere afstand/zoom. Je kunt deze foto's niet naast elkaar plakken omdat ze driedimensionaal een hoek vormen en tov elkaar ook nog wat gekanteld zijn. Lichtval op blaadjes is identiek, dit voor degenen die geen ruimtelijk inzicht hebben.
pi_152807509
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 23:22 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Zelfde plant vanuit een andere hoek en met een andere afstand/zoom. Je kunt deze foto's niet naast elkaar plakken omdat ze driedimensionaal een hoek vormen en tov elkaar ook nog wat gekanteld zijn. Lichtval op blaadjes is identiek, dit voor degenen die geen ruimtelijk inzicht hebben.
zet jij ook maar een ander brilletje op _O_
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  woensdag 20 mei 2015 @ 23:33:35 #25
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_152807756
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 22:43 schreef jackie12 het volgende:
Deze 2 foto's kun je aan elkaar plakken?
Nee, helemaal niet.. Foto 500 komt nog links van de Mirador panorama foto van oktober 2013, dat is wat menigeen over het hoofd ziet.. daarom kwamen Stacey en ik op 8-12 meter uit. Wat onszelf ook verraste.

Foto 500 en totaalpanorama schuiven wel naadloos ineen.
  woensdag 20 mei 2015 @ 23:43:29 #26
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_152808072
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 23:33 schreef Perico het volgende:

[..]

Nee, helemaal niet.. Foto 500 komt nog links van de Mirador panorama foto van oktober 2013, dat is wat menigeen over het hoofd ziet.. daarom kwamen Stacey en ik op 8-12 meter uit. Wat onszelf ook verraste.

Foto 500 en totaalpanorama schuiven wel naadloos ineen.
Plakken is ook helemaal niet nodig. Nog steeds MITS het de zelfde plant is.
Ik denk van wel dus..

Foto Links is afstand tot een plant. Foto Rechts is afstand tot de een plant
Die 2 opgeteld is de maximale afstand.

Omdat er 90 graden hoekverschil is wordt de werkelijke afstand in rechte lijn een factor 1/4 pi korter.
Wie dit leest is gek
pi_152808150
quote:
99s.gif Op woensdag 20 mei 2015 23:43 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Plakken is ook helemaal niet nodig. Nog steeds MITS het de zelfde plant is.
Ik denk van wel dus..

Foto Links is afstand tot een plant. Foto Rechts is afstand tot de een plant
Die 2 opgeteld is de maximale afstand.

Omdat er 90 graden hoekverschil is wordt de werkelijke afstand in rechte lijn een factor 1/4 pi korter.
maak ze vrijstaand
kom dan terug en post ze naast elkaar :W
tia
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  woensdag 20 mei 2015 @ 23:46:11 #28
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_152808160
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 23:45 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

maak ze vrijstaand
kom dan terug en post ze naast elkaar
tia
krijg de pip w/
Wie dit leest is gek
  donderdag 21 mei 2015 @ 00:00:05 #29
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_152808635
Ik heb vanavond een test gedaan om foto 499 te emuleren.. dan meet je de exacte schouderbreedte van de testpersoon op en de exacte breedte over de grond van alles wat er links van de persoon in de foto past.

De werkelijke lengte was 1,58 keer de uitkomst, van wat je digitaal exact kon bepalen op beeld, door meting.
Ik heb dat een paar keer nagemeten.
pi_152808714
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 00:00 schreef Perico het volgende:
Ik heb vanavond een test gedaan om foto 499 te emuleren.. dan meet je de exacte schouderbreedte van de testpersoon op en de exacte breedte over de grond van alles wat er links van de persoon in de foto past.

De werkelijke lengte was 1,58 keer de uitkomst, van wat je digitaal exact kon bepalen op beeld, door meting.
Ik heb dat een paar keer nagemeten.
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 00:00 schreef Perico het volgende:
Ik heb vanavond een test gedaan om foto 499 te emuleren.. dan meet je de exacte schouderbreedte van de testpersoon op en de exacte breedte over de grond van alles wat er links van de persoon in de foto past.

De werkelijke lengte was 1,58 keer de uitkomst, van wat je digitaal exact kon bepalen op beeld, door meting.
Ik heb dat een paar keer nagemeten.
En dat betekent? :?
pi_152808730
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 00:00 schreef Perico het volgende:
Ik heb vanavond een test gedaan om foto 499 te emuleren.. dan meet je de exacte schouderbreedte van de testpersoon op en de exacte breedte over de grond van alles wat er links van de persoon in de foto past.

De werkelijke lengte was 1,58 keer de uitkomst, van wat je digitaal exact kon bepalen op beeld, door meting.
Ik heb dat een paar keer nagemeten.
Dus op de foto ziet het er 1,58x zo klein uit als in het echt?

Klinkt logisch.

Net als dat de achtergrond van de foto's vanop de Mirador in werkelijkheid dichterbij lijken dan op de foto eruit komt.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152808960
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 23:33 schreef Perico het volgende:

[..]

Foto 500 komt nog links van de Mirador panorama foto van oktober 2013, dat is wat menigeen over het hoofd ziet.. daarom kwamen Stacey en ik op 8-12 meter uit. Wat onszelf ook verraste.

Zetten jij en Stacey ook maar even een ander brilletje op.

pi_152809054
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 00:11 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Zetten jij en Stacey ook maar even een ander brilletje op.

[ afbeelding ]
ziet er lekker uit > naast je bed hangen !! ^O^
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_152809829
Het is duidelijk dezelfde plant uit een andere hoek genomen

pi_152809951
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 19:20 schreef gynaika het volgende:

[..]

Jij leest het op die manier:

http://imagizer.imageshack.com/img537/9709/H4m2jt.jpg

Maar ik lees het op deze manier:

http://oi60.tinypic.com/28s6aua.jpg
Volgens mij is dat papiertje dit (al eens eerder genoemd, toch?):

http://i.imgur.com/QuQPvPK.jpg

Met name dat "Car Rental" zie ik ook terug, zij het wazig.
pi_152810014
quote:
6s.gif Op donderdag 21 mei 2015 00:54 schreef bladwijzer het volgende:
Het is duidelijk dezelfde plant uit een andere hoek genomen

[ afbeelding ]
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_152810039
quote:
6s.gif Op donderdag 21 mei 2015 00:54 schreef bladwijzer het volgende:
Het is duidelijk dezelfde plant uit een andere hoek genomen

[ afbeelding ]
De naam zegt het al hè: Blad wijzer (wijzer en (aan)wijzer)
pi_152810083
Ik schat de afstand tussen de 2 poses niet meer dan 4 meter
quote:
12s.gif Op donderdag 21 mei 2015 01:06 schreef BeCeiks het volgende:

[..]

De naam zegt het al hè: Blad wijzer (wijzer en (aan)wijzer)
:) ben je het er mee eens of zie je het anders?
pi_152810085
quote:
6s.gif Op donderdag 21 mei 2015 00:54 schreef bladwijzer het volgende:
Het is duidelijk dezelfde plant uit een andere hoek genomen

[ afbeelding ]
En aangezien de lichtinval op alle dezelfde blaadjes ook identiek is kan er eveneens een streep door de hypothese van de afwijkende schaduwen.

Sloop die gekke spoiler maar weer gauw uit de op voor alle BS negatief af gaat stralen op het misdrijfclubje.

quote:
* Nieuw
Onderzoek inz. Mirador & Lichtval
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_152810115
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 01:08 schreef 11en30 het volgende:

[..]

En aangezien de lichtinval op alle dezelfde blaadjes ook identiek is kan er eveneens een streep door de hypothese van de afwijkende schaduwen.

Sloop die gekke spoiler maar weer gauw uit de op voor alle BS negatief af gaat stralen op het misdrijfclubje.

[..]

Ik weet het even niet meer maar zijn de foto's met het zelfde toestel gemaakt, er lijkt nogal wat kwaliteitsverschil te zijn tussen de 2 foto's?
pi_152810164
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 01:08 schreef 11en30 het volgende:

[..]

En aangezien de lichtinval op alle dezelfde blaadjes ook identiek is kan er eveneens een streep door de hypothese van de afwijkende schaduwen.

Sloop die gekke spoiler maar weer gauw uit de op voor alle BS negatief af gaat stralen op het misdrijfclubje.

[..]

open een nieuw topic over je plantje *O*
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_152810225
quote:
6s.gif Op donderdag 21 mei 2015 01:09 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Ik weet het even niet meer maar zijn de foto's met het zelfde toestel gemaakt, er lijkt nogal wat kwaliteitsverschil te zijn tussen de 2 foto's?
Zal dat niet door het verschil in wolken/(tegen)licht komen?
pi_152810230
quote:
6s.gif Op donderdag 21 mei 2015 01:08 schreef bladwijzer het volgende:
Ik schat de afstand tussen de 2 poses niet meer dan 4 meter

[..]

:) ben je het er mee eens of zie je het anders?
Eh... ...zie s.v.p. mijn eerdere post

BNW / Kris & Lisanne #217 - Onderzoek naar de foto's& nieuwe feiten

Ja, eens dus! (de credits voor de fotocollage gaan naar iemand anders, overigens)
pi_152810301
quote:
7s.gif Op donderdag 21 mei 2015 01:16 schreef BeCeiks het volgende:

[..]

Eh... ...zie s.v.p. mijn eerdere post

BNW / Kris & Lisanne #217 - Onderzoek naar de foto's& nieuwe feiten

Ja, eens dus! (de credits voor de fotocollage gaan naar iemand anders, overigens)
Oke die had ik gemist, ik heb het gedoe rond de 2 foto's niet helemaal gevolgd.
Maar dat het dezelfde plant is lijkt mij ook duidelijk.
pi_152810377
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 01:08 schreef 11en30 het volgende:

[..]

En aangezien de lichtinval op alle dezelfde blaadjes ook identiek is kan er eveneens een streep door de hypothese van de afwijkende schaduwen.

Sloop die gekke spoiler maar weer gauw uit de op voor alle BS negatief af gaat stralen op het misdrijfclubje.

[..]

Ik zet niets in of uit de op.
ongeacht of die plant hetzelfde is of niet, jullie houden geen van allen rekening met de ondergrond daar: je kunt daar niet rennen of hardlopen, de hoogte verschillen zijn te groot. En daarnaast waarom? Ze hoefden niet te werken.
-die gozer met dat gele petje staat veel lager dan die kerel erachter
-dat filmpje uit de op, met die oude vent die zit op de hoogste taartpunt
-het loopt er hartstikke schuin, als een taartpunt met drie etagères.

en daarnaast draait Lisanne nog haar kont erin dat ik denk: huh?
Zou foto 500 voor 499 gemaakt zijn dan klopt het beter, ze staat dan goed. Bijna in de starthouding, nu is het a-natuurlijk.

Die panorama foto van perico klopt imo, hij moet dan wel in zo'n action glazen gebogen fotostandaard.

tegelijkertijd beweegt Kris naar rechts, al met al erg knap binnen de tijd, niet alleen van Lisanne om ze te klimmen maar ook van kris om dit goed vast te leggen binnen 6 seconden.
klik, 1,5 meter naar rechts, draaien en mikken.

edit:
En binnen die 6 seconden ook nog overleggen, iets naar links of iets naar rechts. Ja zo is die goed. Nee, Lisanne gaat precies goed staan... Staat daar zo'n voice of holland stip? en dan zo'n houten camera met een gat? Om de perfecte foto te maken, moet u hier gaan staan. Ze waren er nog nooit geweest. Ze staan niet in de achtertuin.

Prima dat die Mirador kleiner is, zelfs dan is het complete onzin...6 seconden. En precies op de juiste plek...

[ Bericht 6% gewijzigd door ootjekatootje op 21-05-2015 01:39:45 ]
pi_152810434
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 01:26 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ik zet niets in of uit de op.
ongeacht of die plant hetzelfde is of niet, jullie houden geen van allen rekening met de ondergrond daar: je kunt daar niet rennen of hardlopen, de hoogte verschillen zijn te groot. En daarnaast waarom? Ze hoefden niet te werken.
-die gozer met dat gele petje staat veel lager dan die kerel erachter
-dat filmpje uit de op, met die oude vent die zit op de hoogste taartpunt
-het loopt er hartstikke schuin, als een taartpunt met drie etagères.

en daarnaast draait Lisanne nog haar kont erin dat ik denk: huh?
Zou foto 500 voor 499 gemaakt zijn dan klopt het beter, ze staat dan goed. Bijna in de starthouding, nu is het a-natuurlijk.

Die panorama foto van perico klopt imo, hij moet dan wel in zo'n action glazen gebogen fotostandaard.

tegelijkertijd beweegt Kris naar rechts, al met al erg knap binnen de tijd, niet alleen van Lisanne om ze te klimmen maar ook van kris om dit goed vast te leggen binnen 6 seconden.
klik, 1,5 meter naar rechts, draaien en mikken.
Er is niets vreemds aan 6 sec. tussen die 2 foto's.
Lisanne kan best van tevoren gezegd hebben, ik ga eerst hier staan en dan daar
Kris maakt de foto's en is dus voorbereid op de volgende positie en draait mee terwijl Lisanne een paar stappen doet voor de volgende foto.
Ik schat de loopafstand ook op een meter of 6

[ Bericht 1% gewijzigd door bladwijzer op 21-05-2015 01:49:00 ]
pi_152810530
Heb nooit gedacht aan de mogelijkheid dat 500 na terugkeer is gemaakt.
Als ik nu kijk naar het wolkendek dan denk ik ja, is logischer.

Maar als ik nu ook kijk naar foto 499 en daarna 500 dan lijkt het ook alsof Lisanne er vermoeider uitziet dan 6 seconden daarvoor.

Martijn zei over zijn zus in die geul: "dat heeft ze niet leuk gevonden"
Terug op de mirador poserend na 2 uur geul Lisanne met haar duimen in de lucht van zo, dat oerwoud achter me heb ik gehad?
pi_152810719
De mannetjes foto van de mirador komt ook nog van pas, om de afstand van de ene Lisanne naar de andere Lisanne te berekenen moeten er aan beide kanten 3 mannetjes af. Want het 4e mannetje van beide kanten staat ongeveer op de plek van Lisanne.
Dan krijg je dus 19 mannetjes min 6 is 13x0.47=6.11 :)
pi_152810754
En ik ben nog niet klaar, ook nog zoiets:
die foto's van de q1 daar zat 8 seconden tussen, niet geposeerd. Afstand ? 4 meter?
Hik stap sprong, en van te voren ff kijken hoe die stenen te nemen. Je ziet het op de foto gebeuren, ze kijkt en gaat.

Kris kijkt naar de grond/stenen en hop, na 8 seconden kijkt ze ff om, klik. Geen pose a la Doutzen of met de duimen in de lucht. Tijd 8 seconden...
Imo was dat makkelijker dan ff klimmen en klauteren en 2 x poseren binnen 7 seconden op de Mirador.

Nu ff een karakter dingetje:
wie is de galante giraffe en wie de bizon? Aangezien users hier veronderstellen dat juist K degene was die in de kloof viel en eerder dood ging, en L de rustige weloverwogen en perfectionistische dame is.

Juist Lisanne is galant rustig (kijk haar netjes zitten tijdens het kaarten in Bocas) en weloverwogen:
1 Hoe omschreven de ouders hun dochters?
2 Ik kan tig posts naar boven halen waaruit blijkt dat users zo denken.

En dan gaat Lisanne als een ongetemde blazende bizon over de Mirador?
Nope, dat was een rustig en weloverwogen fotomoment, 2 uur naar boven gelopen voor deze foto's en gelukkig op mooi weer met dus uitzicht! Die moest perfect op de foto, het doel van de hike, de twee oceanen.

Hoe wisten ze dat eigenlijk? Zoveel foto's als die van Lisanne hebben we hier niet gezien.

De grote grap is, dat we hier al meer dan een jaar discussie's voeren en de ouders al deze antwoorden hebben.
pi_152810771
quote:
6s.gif Op donderdag 21 mei 2015 01:56 schreef bladwijzer het volgende:
De mannetjes foto van de mirador komt ook nog van pas, om de afstand van de ene Lisanne naar de andere Lisanne te berekenen moeten er aan beide kanten 3 mannetjes af. Want het 4e mannetje van beide kanten staat ongeveer op de plek van Lisanne.
Dan krijg je dus 19 mannetjes min 6 is 13x0.47=6.11 :)
hoezo, Lisanne is wel dood maar op de foto staat ze er toch echt. das toch ook een mannetje, ze had die ruimte nodig om te poseren en te draaien.
En Lisanne is toch geen 3 mannetjes dik? eerder dunner -O-
pi_152810804
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 02:00 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

hoezo, Lisanne is wel dood maar op de foto staat ze er toch echt. das toch ook een mannetje, ze had die ruimte nodig om te poseren en te draaien.
En Lisanne is toch geen 3 mannetjes dik? eerder dunner -O-
Het gaat niet om hoe dik of dun Lisanne was maar om de plek waar ze staat op de foto. Dat is op de plek van het 4e mannetje van de kant. De eerste 3 van beide kanten zijn dus extra.
pi_152810813
quote:
6s.gif Op donderdag 21 mei 2015 02:04 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Het gaat niet om hoe dik Lisanne was maar om de plek waar ze staat op de foto. Dat is op de plek van het 4e mannetje van de kant. De eerste 3 van beide kanten zijn dus extra.
en hoe is ze dan gedraaid, ze had wel de ruimte nodig, tijd had ze al niet.
pi_152810829
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 02:05 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

en hoe is ze dan gedraaid, ze had wel de ruimte nodig, tijd had ze al niet.
Wat bedoel je nou, die mannetjes stonden er niet echt hoor, ze had alle ruimte om te draaien -O-
En de tijd ook, voor een langbenige vollybalster is 6 meter lopen een eitje, hooguit 4 sec.
pi_152810866
quote:
6s.gif Op donderdag 21 mei 2015 02:07 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Wat bedoel je nou, die mannetjes stonden er niet echt hoor, ze had alle ruimte om te draaien -O-
En de tijd ook, voor een vollybalster is 6 meter lopen een eitje, hooguit 4 sec.
Sorry aan alle vollybalsters, dat is toch geen rensport, beetje duiken en elkaar knuffelen en op de kont tikken. Hockey das pas sprinten of voetbal of atletiek of tennis. Sprintje trekken, ik zeg niet dat het geen topsport is, maar hardlopen, sprinten of versnellen?

En ze had die blessure, dan verzuur je snel na een paar maanden minder intensief sporten.
Had ze nu net die berg al beklommen?
pi_152810873
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 02:10 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Sorry aan alle vollybalsters, dat is toch geen rensport, beetje duiken en elkaar knuffelen en op de kont tikken. Hockey das pas sprinten of voetbal of atletiek of tennis. Sprintje trekken, ik zeg niet dat het geen topsport is, maar hardlopen, sprinten of versnellen?

En ze had die blessure, dan verzuur je snel na een paar maanden minder intensief sporten.
Had ze nu net die berg al beklommen?
O je begint nu weer te raaskallen, welterusten ;)
pi_152810886
quote:
6s.gif Op donderdag 21 mei 2015 02:11 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

O je begint nu weer te raaskallen, welterusten ;)
O je bent een vollybalster, slaap lekker!
pi_152810897
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 02:13 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

O je bent een vollybalster, slaap lekker!
Ook een conclusie op basis van exacte wetenschap zeker?
pi_152810937
quote:
6s.gif Op donderdag 21 mei 2015 02:14 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Ook een conclusie op basis van exacte wetenschap zeker?
Nee, ze was een volleybalster bij Oranje Soest, ze was al een tijdje goed geblesseerd, juist omdat ze al jaren volleybal speelde.
Reden te meer om het na een bergklim van 2 uur rustig aan te doen.
En dus niet als een idioot binnen 6 seconden een foto te willen maken, ongeacht of die Mirador nu 6 of 12 meter breed is.

Risico lopen op nog een blessure?

edit: Kris speelde trouwens ook volleybal bij dezelfde vereniging, hoor je niemand over.
snooker is ook topsport, maakt je ook geen bergbeklimmer!

[ Bericht 4% gewijzigd door ootjekatootje op 21-05-2015 02:25:42 ]
pi_152811393
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 01:08 schreef 11en30 het volgende:

[..]

En aangezien de lichtinval op alle dezelfde blaadjes ook identiek is kan er eveneens een streep door de hypothese van de afwijkende schaduwen.

Sloop die gekke spoiler maar weer gauw uit de op voor alle BS negatief af gaat stralen op het misdrijfclubje.

[..]

Ik begrijp volgens mij dat eerste plaatje niet helemaal, maar je gaat me toch niet vertellen dat die afstand van 12meter bepaald is door de achtergrond (bergen) van verschillende foto's op elkaar te leggen?
Dat zou echt lachwekkend zijn.

Edit:

Hier nog meer exacte wetenschap.


Als je de beelden over elkaar legt (dat kan, want de achtergrond kan als oneindig worden beschouwd) dan zit er opeens een afstand tussen het object van foto 1 en foto 2! Dat is gek.

Ook de planten kunnen niet zomaar over elkaar worden gelegd.

Bolletje C: struiken. Bolletje D: Lisanne.
Leg bolletje C van foto 1 en foto 2 op elkaar en dan zit er nog steeds een afstand tussen de bolletjes D! Terwijl die toch echt stil heeft gelegen.



[ Bericht 14% gewijzigd door Physsic op 21-05-2015 05:37:41 ]
pi_152812189
quote:
12s.gif Op woensdag 20 mei 2015 23:02 schreef El_Matador het volgende:

[..]


[..]

[ afbeelding ]

als je die 2-april-13:56-oproep als serieus contact ziet, zou de max-cirkel net de cirkel van Lisanne moeten raken, maar ik acht de afstand te groot, gezien de ATT-link van agter. Daar stopt het al bij de CD dus dit is al heel optimistisch ingetekend...

[ afbeelding ]

Met tijdsafstanden.

_500 (Lisanne top) - _507 (Kris dalend in Q1) zit 53 min
Locatie _504 is onbekend (ik vermoed de "steep area Caribische Mirador") en _505 is 14 min later:

_503&4 @ 13:06
_505 is in de geul @ 13:20
_507&8 (Q1) zijn van 34 min later
Einde bereik ~35 min na de Mirador, ~20 min na _505 @ 13:40
BF = Barranco Franko ~15 min voor Q1, dus ~39 min NA Mirador, vlakbij einde bereik....
bedankt voor het karteren! Benieuwd of de expeditie langs de fotomomenten gaat, de GPS coordinaten kan vastleggen en Barranco Franco kan vinden.

Kanshebber vind ik ook nog dat pad linksaf vanaf de Pianista richting noord-noord-west, Cerro Punto.
Wellicht wilden de meiden richting de antennemasten van Vulcan Baru lopen op zoek naar mobiel bereik. We hebben eens een foto gehad hier van dat plateau aan het einde van dat pad, uitkijkend over die vallei, dat sterk leek op de nachtlokatie foto. Dacht dat Grijzemassa die foto postte hier. De aanwezigheid van een klimijzer, maakt imo. een plateau of plek op een hoogte van de nachtlokatie ook waarschijnlijker. Misschien is bv. Kris daar in het pikkedonker vanaf gevallen.

Kan iemand die foto nog eens posten aub?
pi_152812251
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2015 04:15 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ik begrijp volgens mij dat eerste plaatje niet helemaal, maar je gaat me toch niet vertellen dat die afstand van 12meter bepaald is door de achtergrond (bergen) van verschillende foto's op elkaar te leggen?
Dat zou echt lachwekkend zijn.
Je quote een post van mij waarin geen plaatje van mij voorkomt. :? Het is mij niet duidelijk wat je nu lachwekkend vindt.

Mijn laatst geposte plaatje is een antwoord op de bewering van Perico dat de positie van L op img_500 niet eens op de panoramafoto voorkomt maar zich daar links van ergens buiten beeld zou bevinden. Ik heb laten zien dat die bewering niet klopt.

Dit staat los van de afstand van 3-4 meter die ik op 2 manieren heb bepaald:
A afstand tussen L en de referentieplant op de 2 afzonderlijke foto's bij elkaar opgeteld
B afstand tussen de 2 poseerposities van 499 en 500 op de panoramafoto
pi_152812303
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 08:10 schreef 11en30 het volgende:
plaatje
waar is je plaatje voor nodig dan ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_152812332
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 08:17 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

waar is je plaatje voor nodig dan ?
quote:
Mijn laatst geposte plaatje is een antwoord op de bewering van Perico dat de positie van L op img_500 niet eens op de panoramafoto voorkomt maar zich daar links van ergens buiten beeld zou bevinden. Ik heb laten zien dat die bewering niet klopt.
pi_152812409
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 08:20 schreef 11en30 het volgende:

[..]

[..]

ach waar maak je je druk om ?
Perico heeft nu dezelfde camera voor test doeleinden
de wegschrijf tijd naar het sd kaartje is al tussen de 3 en 5 seconden
dat is al een bewijs dat die foto onmogelijk kan binnen 6 seconden
dan krijgen we de te overbruggen afstand van 2 personen erbij genomen en dat
maakt het verhaal compleet :Y
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_152812516
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 08:28 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

de wegschrijf tijd naar het sd kaartje is al tussen de 4 en 6 seconden

OMG! Dan zijn reviews op verschillende sites ook gecomplotterd!! aangezien heel wat gebruikers verrast en lovend zijn over de opvallend hoge snelheid van deze camera!!! De best buy van het jaar!! En de geniale faker uit het moddergebergte van Boquete moet dan wel een Nederlander zijn! Of heeft connecties met medeplichtige Nederlandstalige fotocamera reviewers!! Dit is nog groter dan de ruimtevaart fakery!!!
pi_152812590
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 08:39 schreef 11en30 het volgende:

[..]

OMG! Dan zijn reviews op verschillende sites ook gecomplotterd!! aangezien heel wat gebruikers verrast en lovend zijn over de opvallend hoge snelheid van deze camera!!! De best buy van het jaar!! En de geniale faker uit het moddergebergte van Boquete moet dan wel een Nederlander zijn! Of heeft connecties met medeplichtige Nederlandstalige fotocamera reviewers!! Dit is nog groter dan de ruimtevaart fakery!!!
Ik weet niet hoe je ogen zijn en of je enig zicht hebt op lichtval
de schaduwval toont aan dat het licht op de 2 foto's van een hele andere kant komt.
er zit tussen deze foto's geen seconden maar 2 of 3 uur tijdsverschil
foto's liegen niet
zo werd het bewijs van de Backyard foto van Lee Harvey Oswald ook geleverd :)



[ Bericht 3% gewijzigd door StaceySinger op 21-05-2015 08:51:04 ]
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_152812768
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 02:20 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Nee, ze was een volleybalster bij Oranje Soest, ze was al een tijdje goed geblesseerd, juist omdat ze al jaren volleybal speelde.
Reden te meer om het na een bergklim van 2 uur rustig aan te doen.
En dus niet als een idioot binnen 6 seconden een foto te willen maken, ongeacht of die Mirador nu 6 of 12 meter breed is.

Risico lopen op nog een blessure?

edit: Kris speelde trouwens ook volleybal bij dezelfde vereniging, hoor je niemand over.
snooker is ook topsport, maakt je ook geen bergbeklimmer!
Daar ging mijn vraag over de exacte wetenschap niet over. Dat vroeg ik om dat jij de (weer eens onterechte) conclusie trok dat ik een vollybalster zou zijn.

Verder is het onzin om er van uit te gaan dat een oude blessure L ernstig belemmerd moet hebben bij nemen van een paar stappen in een paar seconden. Ze waren bezig met een sportieve vakantie en hadden net de berg omhoog gelopen zonder problemen voor zover bekend. Dus die paar stappen op de mirador zullen niet ineens een groot probleem zijn geweest.

Ik weet niet hoe lang jij over 6 meter lopen doet maar voor een sportieve jonge vrouw met lange benen is dat niet meer dan 3 a 4 seconden. Zonder zich uit te sloven maar gewoon relaxed.

[ Bericht 0% gewijzigd door bladwijzer op 21-05-2015 09:03:41 ]
pi_152812800
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 08:45 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

foto's liegen niet
zo werd het bewijs van de Backyard foto van Lee Harvey Oswald ook geleverd

De internationale pers zal zo wel HQ komen opslaan voor je deur. Je moet nu echt dranghekken gaan bestellen!

Chapeau voor je faker die op elk blaadje in de achtergrond honderden identieke spatjes zonlicht heeft zitten highlighten. ^O^
pi_152812931
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 08:59 schreef 11en30 het volgende:

[..]

De internationale pers zal zo wel HQ komen opslaan voor je deur. Je moet nu echt dranghekken gaan bestellen!

Chapeau voor je faker die op elk blaadje in de achtergrond honderden identieke spatjes zonlicht heeft zitten highlighten. ^O^
dus je beschuldigd mij hier van Faken ?
dat is nogal een ernstige beschuldiging en ik verwacht dat de mods er ook zo over denken 8-)
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_152813108
quote:
2s.gif Op woensdag 20 mei 2015 20:33 schreef El_Matador het volgende:
Op deze kaart kun je duidelijk de grenzen van het GSM-bereik zien:
Waarom is er geen bereik op Baru? Omdat er teveel interferentie is van andere zendmasten?
pi_152813240
quote:
99s.gif Op woensdag 20 mei 2015 22:41 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

En als de referentieplant op elkaar gelegd wordt gaat er nog eens 1,5 meter af
[ afbeelding ]
Dat zijn nog maar 7 schouderbreedtes van Lisanne, 7 x 42 cm= pak 'm beet drie meter
Ja en dan zie je nog eens hoe abnormaal groot Lisanne is aan de rechterkant. Haar grootte zegt ook iets over de werkelijke afstand. Het blijft raar allemaal.
  donderdag 21 mei 2015 @ 09:39:24 #72
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_152813469
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 09:08 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

dus je beschuldigd mij hier van Faken ?
dat is nogal een ernstige beschuldiging en ik verwacht dat de mods er ook zo over denken 8-)
Volgens mij bedoelt ze het niet op die manier maar is ze het er gewoon niet mee eens dat de foto überhaupt gefaked is. Waarom ze dan 'je' zegt is mij ook een raadsel, dat wel :P.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_152813509
quote:
6s.gif Op donderdag 21 mei 2015 08:57 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Daar ging mijn vraag over de exacte wetenschap niet over. Dat vroeg ik om dat jij de (weer eens onterechte) conclusie trok dat ik een vollybalster zou zijn.

Verder is het onzin om er van uit te gaan dat een oude blessure L ernstig belemmerd moet hebben bij nemen van een paar stappen in een paar seconden. Ze waren bezig met een sportieve vakantie en hadden net de berg omhoog gelopen zonder problemen voor zover bekend. Dus die paar stappen op de mirador zullen niet ineens een groot probleem zijn geweest.

Ik weet niet hoe lang jij over 6 meter lopen doet maar voor een sportieve jonge vrouw met lange benen is dat niet meer dan 3 a 4 seconden. Zonder zich uit te sloven maar gewoon relaxed.
Nogmaals heb je die grond daar bekeken?
Dat gras wat je ziet, is geen grasmat. Ik vind het trouwens prima, ik deel je mening niet.
pi_152813519
quote:
17s.gif Op donderdag 21 mei 2015 09:39 schreef jogy het volgende:

[..]

Volgens mij bedoelt ze het niet op die manier maar is ze het er gewoon niet mee eens dat de foto überhaupt gefaked is. Waarom ze dan 'je' zegt is mij ook een raadsel, dat wel :P.
er is aan die foto helemaal niks gefaked
"Je faker" = de door jou gefakete foto
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  donderdag 21 mei 2015 @ 09:43:07 #75
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_152813545
'Chapeau voor je, faker'
'Chapeau voor je faker'

What a difference a comma makes ...

Terug naar de stappentellers.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_152813567
quote:
11s.gif Op donderdag 21 mei 2015 09:43 schreef Copycat het volgende:
'Chapeau voor je, faker'
'Chapeau voor je faker'

What a difference a comma makes ...

Terug naar de stappentellers.
nou, ik wil eigenlijk even naar de harenfoto.
Zijn er überhaupt users die denken dat ze daar nog leeft?
  donderdag 21 mei 2015 @ 09:46:23 #77
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_152813627
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 09:43 schreef ootjekatootje het volgende:

nou, ik wil eigenlijk even naar de harenfoto.
Splitting hairs it is.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_152813694
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 20:47 schreef ootjekatootje het volgende:
CR is veel verder die hebben het totale gebied in kaart gebracht. Inclusief alle trails en woningen, op deze kaarten staan het gebied van K&L wel.
Ook hier is het gebied van Kris en Lisanne niets anders dan een blinde vlek.
De meiden zijn in een blinde vlek verdwenen en hun resten zijn in een blinde vlek gevonden.
pi_152813700
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 09:43 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

nou, ik wil eigenlijk even naar de harenfoto.
Zijn er überhaupt users die denken dat ze daar nog leeft?
is er geen betere foto ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_152813746
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 09:50 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

dubbel
wat is het snelste lijntjes-zet programma om en foto te bewerken?
pi_152813843
quote:
17s.gif Op donderdag 21 mei 2015 09:39 schreef jogy het volgende:

[..]

Volgens mij bedoelt ze het niet op die manier maar is ze het er gewoon niet mee eens dat de foto überhaupt gefaked is. Waarom ze dan 'je' zegt is mij ook een raadsel, dat wel :P.
Ik bedoel niks, gewoon letterlijk lezen wat er staat. En lagere school niveau zinsontleding toepassen. Stacey beweert dat er met de foto's is geknoeid. Zij voert zodoende een faker op. Die noem ik je (=jouw) faker oftewel de fotoknoeier die jij (=Stacey) opvoert.

[ Bericht 3% gewijzigd door 11en30 op 21-05-2015 10:07:03 ]
pi_152813913
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 09:43 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

nou, ik wil eigenlijk even naar de harenfoto.
Zijn er überhaupt users die denken dat ze daar nog leeft?
Ze leeft daar niet meer.
pi_152814117
Dit is wat ik erin zie, en fraai is het niet. Ergens in de op stond een betere versie, ik zie hem ff niet.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 21 mei 2015 @ 10:11:02 #84
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_152814133
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 09:57 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Ik bedoel niks, gewoon letterlijk lezen wat er staat. En lagere school niveau zinsontleding toepassen. Stacey beweert dat er met de foto's is geknoeid. Zij voert zodoende een faker op. Die noem ik je (=jouw) faker oftewel de fotoknoeier die jij (=Stacey) opvoert.
Dat zeg ik.

Dus Stacy, chill. Ze is het niet eens met jouw idee dat er met de foto's is geknoeid, kan gebeuren.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_152814180
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 09:57 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Ik bedoel niks, gewoon letterlijk lezen wat er staat. En lagere school niveau zinsontleding toepassen. Stacey beweert dat er met de foto's is geknoeid. Zij voert zodoende een faker op. Die noem ik je (=jouw) faker oftewel de fotoknoeier die jij (=Stacey) opvoert.
zwam niet ik beweer helemaal nergens dat er met die foto's geknoeid is
ik voer nergens een faker op
het enige wat ik gedaan heb is de schaduwen zichtbaar gemaakt
Zolang er tegen dit soort beschuldigingen van die 11en30 hier niet opgetreden wordt heb ik het hier wel gezien en ga ik er geen minuut tijd en energie meer insteken ,dat zal ik Perico ook aanraden
keer op keer laten de mods het toe dat er hier users de discussie komen verstoren
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  donderdag 21 mei 2015 @ 10:16:11 #86
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_152814235
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 10:13 schreef StaceySinger het volgende:

Zolang er tegen dit soort beschuldigingen van die
11en30 hier niet opgetreden wordt heb ik het hier wel gezien en ga ik er geen minuut tijd en energie meer insteken
Het ga je goed.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_152814264
quote:
7s.gif Op donderdag 21 mei 2015 10:16 schreef Copycat het volgende:

[..]

Het ga je goed.
en plissie al gesproken?
  donderdag 21 mei 2015 @ 10:18:00 #88
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_152814281
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 10:17 schreef ootjekatootje het volgende:

en plissie al gesproken?
Dat raadde ik jullie aan.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_152814283
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 10:13 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

ik beweer helemaal nergens dat er met die foto's geknoeid is

Dus je bent het met me eens dat er niet met die foto's is geknoeid?

Of denk je dat iemand al die lichtvlekjes identiek heeft zitten highlighten?
  donderdag 21 mei 2015 @ 10:21:35 #90
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_152814358
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 10:13 schreef StaceySinger het volgende:
zwam niet ik beweer helemaal nergens dat er met die foto's geknoeid is
Erh. Dat doe je wel. Maakt ook helemaal niet uit maar flip dan ook niet zo als mensen denken dat je ongelijk hebt.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_152814378
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 10:13 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

zwam niet ik beweer helemaal nergens dat er met die foto's geknoeid is
ik voer nergens een faker op
het enige wat ik gedaan heb is de schaduwen zichtbaar gemaakt
Zolang er tegen dit soort beschuldigingen van die 11en30 hier niet opgetreden wordt heb ik het hier wel gezien en ga ik er geen minuut tijd en energie meer insteken ,dat zal ik Perico ook aanraden
keer op keer laten de mods het toe dat er hier users de discussie komen verstoren

Hoge bomen vangen veel wind! D'r is maar een ding fake en dat is Lisanne op de Mirador.
Hinde Lisanne vloog over de Mirador, prima toch?
pi_152814397
Ik zie 1 klein 'verdacht' dingetje op de 2 miradorfoto's van L, iets dat ik zelf nog niet heb kunnen verklaren maar dat is nog door niemand genoemd of aangewezen.
pi_152814435
quote:
14s.gif Op donderdag 21 mei 2015 10:18 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Dus je bent het met me eens dat er niet met die foto's is geknoeid?

Of denk je dat iemand al die lichtvlekjes identiek heeft zitten highlighten?
highlighten, foto's kopiëren? Vlekjes bewerken? Telefoontijden moeilijk te verzetten?
Hou toch op, zelf ik kan dat...

Het is allemaal niet zo moeilijk, niet zo moeilijk als binnen 6 seconden die foto maken.
pi_152814444
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 10:23 schreef 11en30 het volgende:
Ik zie 1 klein 'verdacht' dingetje op de 2 miradorfoto's van L, iets dat ik zelf nog niet heb kunnen verklaren maar dat is nog door niemand genoemd of aangewezen.
waar staat die derde? :7
pi_152814457
quote:
10s.gif Op donderdag 21 mei 2015 10:21 schreef jogy het volgende:

[..]

Erh. Dat doe je wel. Maakt ook helemaal niet uit maar flip dan ook niet zo als mensen denken dat je ongelijk hebt.
quote:
10s.gif Op donderdag 21 mei 2015 10:21 schreef jogy het volgende:

[..]

Erh. Dat doe je wel. Maakt ook helemaal niet uit maar flip dan ook niet zo als mensen denken dat je ongelijk hebt.
goed lezen
het enige wat ik gedaan heb is de schaduwen zichtbaar gemaakt
geen lichtvlekjes (highlights)toegevoegd o.i.d.
de tijden van de foto's kloppen niet
6 seconden kan niet
er zit tussen de 2 foto's 2 a 3 uur tijdsverschil
Dus Lisanne is daar terug geweest
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_152814491
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 10:25 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

[..]

goed lezen
het enige wat ik gedaan heb is de schaduwen zichtbaar gemaakt
geen lichtvlekjes toegevoegd o.i.d.
de tijden van de foto's kloppen niet
6 seconden kan niet
er zit tussen de 2 foto's 2 a 3 uur tijdsverschil
inderdaad, de psycho-crimineel en al die gekkigheid wordt alleen door users gebruikt. Die niet in de optie van een mogelijk misdrijf geloven.
pi_152814541
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 10:25 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

de tijden van de foto's kloppen niet
6 seconden kan niet
er zit tussen de 2 foto's 2 a 3 uur tijdsverschil
De tijd en nummering zijn spontaan gewijzigd?
pi_152814558
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 10:23 schreef 11en30 het volgende:
Ik zie 1 klein 'verdacht' dingetje op de 2 miradorfoto's van L, iets dat ik zelf nog niet heb kunnen verklaren maar dat is nog door niemand genoemd of aangewezen.
wat bedoel je precies?
pi_152814608
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2015 10:30 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

wat is dat dan?
ja, ik zit ook al te kijken.
  donderdag 21 mei 2015 @ 10:32:52 #100
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_152814619
BNW / Kris & Lisanne #215 - De Foto's !!

quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 14:01 schreef StaceySinger het volgende:
toch lijkt wel alsof er ook met deze foto gerommeld is

[ afbeelding ]
En dan heb je nog ergens een reeks posts volgens mij over de ruiswaardes van de foto's en dat het ook bewijs was van gerommel met de foto's. Gerommel is gerommel en is hetzelfde als 'faken'.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_152814624
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2015 10:30 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

wat is dat dan?
zie dm
  donderdag 21 mei 2015 @ 10:33:35 #102
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152814643
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 10:32 schreef 11en30 het volgende:

[..]

zie dm
ach wat flauw
  donderdag 21 mei 2015 @ 10:35:47 #103
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152814716
quote:
14s.gif Op donderdag 21 mei 2015 10:32 schreef jogy het volgende:
BNW / Kris & Lisanne #215 - De Foto's !!

[..]

En dan heb je nog ergens een reeks posts volgens mij over de ruiswaardes van de foto's en dat het ook bewijs was van gerommel met de foto's. Gerommel is gerommel en is hetzelfde als 'faken'.
rommelen is het een beetje mooier maken, zie de discussie. Dat de foto mooier gemaakt is voor de kerkdienst

faken is opzettelijk de boel bedriegen, dat past beter in mijn scenario. Ik geloof wel dat de foto 499 complete onzin is.
pi_152814718
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 10:33 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

ach wat flauw
Ik heb er (nog) geen verklaring voor, wil niet zeggen dat er met de foto gerommeld is.
  donderdag 21 mei 2015 @ 10:40:43 #105
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152814862
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 10:35 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Ik heb er (nog) geen verklaring voor, wil niet zeggen dat er met de foto gerommeld is.
Nou, wel horen we of je het ooit wilt posten/delen.
  donderdag 21 mei 2015 @ 10:44:33 #106
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152814970


goed kaartje trouwens, Mata!

Lekker duidelijk als je weet wat wat is, valplek moet als die bestaat ongeveer daar zitten.

Wat is dat zwarte blokje? Een foutje op de satellietfoto?

En over die nachtfoto's :
dat gebied wat je omcirkelt ligt volgens sommigen direct onder de hut van LB.
het enige waar ik grote moeite mee heb, is de afstand die de rugzak, het broekje en de resten hebben afgelegd.

[ Bericht 21% gewijzigd door ootjekatootje op 21-05-2015 10:50:22 ]
pi_152814977
quote:
14s.gif Op donderdag 21 mei 2015 10:32 schreef jogy het volgende:
BNW / Kris & Lisanne #215 - De Foto's !!

[..]

En dan heb je nog ergens een reeks posts volgens mij over de ruiswaardes van de foto's en dat het ook bewijs was van gerommel met de foto's. Gerommel is gerommel en is hetzelfde als 'faken'.
ruiswaardes ?
bedoel je dit soms ?
1000 keer uitvergroot
waar duidelijk te zien is dat er met photoshop een lijntje
getrokken is om het haar weer in model te krijgen :)

"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_152815295
Ik zie in ieder geval op de foto van Lisanne (rechts op mirador, img. 499) en op de iPhone foto van Kris
een niet te ontkennen overeenkomst:

achter Lisanne (13:01:44) zie je een wit naar rechts aflopend wolkengroepje op de achtergrond in de hemel;
haast exact hetzelfde groepje en dezelfde wolkenformatie zie je op de iPhone foto van Kris (13:00u).

Het rare is dat de later in tijd genomen foto van Lisanne meer wolkjes laat zien, en de in tijd eerder genomen foto van Kris minder (terwijl bij Kris die wolkjes aan het oplossen/verdwijnen zijn).

Dat kan niet.

Een paar dezelfde oplossende wolkjes worden iha. niet weer opeens op een zomerse dag opnieuw wassende wolken.

[ Bericht 16% gewijzigd door Poekje01 op 21-05-2015 11:08:07 ]
pi_152815298
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 10:44 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

ruiswaardes ?
bedoel je dit soms ?
1000 keer uitvergroot
waar duidelijk te zien is dat er met photoshop een lijntje
getrokken is om het haar weer in model te krijgen :)

[ afbeelding ]
Moest er dan alleen haar in model gefaket worden of nog meer?

Welke foto is volgens jou van de heenweg en welke van de terugweg?

Hoe verklaar je dat de honderden lichtvlekjes in de achtergrond wel identiek zijn (en dus van hetzelfde tijdstip?)
pi_152815458
Perico kun jij vanavond wat foto's in het donker maken en kijken hoever het bereik van de flits is. Het liefst in een bos. 1x staande en 1x zittend/op je hurken. Dank je.
pi_152815484
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 10:57 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Moest er dan alleen haar in model gefaket worden of nog meer?

Welke foto is volgens jou van de heenweg en welke van de terugweg?

Hoe verklaar je dat de honderden lichtvlekjes in de achtergrond wel identiek zijn (en dus van hetzelfde tijdstip?)
lees even mijn meesterlijke observatie net 2 posts hiervoor, gaat over de wolkjes icm. de tijd.

[ Bericht 1% gewijzigd door Poekje01 op 21-05-2015 11:11:38 ]
pi_152815570
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2015 10:57 schreef Poekje01 het volgende:
Ik zie in ieder geval op de foto van Lisanne (rechts op mirador, img. 499) en op de iPhone foto van Kris
een niet te ontkennen overeenkomst:

achter Lisanne (13:01:44) zie je een wit naar rechts aflopend wolkengroepje op de achtergrond in de hemel;
haast exact hetzelfde groepje en dezelfde wolkenformatie zie je op de iPhone foto van Kris (13:00u).

Het rare is dat de later in tijd genomen foto van Lisanne meer wolkjes laat zien, en de in tijd eerder genomen foto van Kris minder (terwijl bij Kris die wolkjes aan het oplossen/verdwijnen zijn).

Dat kan niet.

Een paar dezelfde oplossende wolkjes worden iha. niet weer opeens op een zomerse dag opnieuw wassende wolken.
goeie observatie ^O^
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_152815640
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 10:57 schreef 11en30 het volgende:

Welke foto is volgens jou van de heenweg en welke van de terugweg?

zie je dat nou echt niet ??? :?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_152815861
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 11:13 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

zie je dat nou echt niet ??? :?
Nee. Ik heb behalve dat ene dingetje dat ongetwijfeld wel verklaard kan worden nog niks raars gezien.

En als je stelt dat er met beide foto's gesoept is kun je imo geen van beide als referentie gebruiken.
  donderdag 21 mei 2015 @ 11:25:05 #115
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152815975
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
het gaat mij natuurlijk niet om wie of wat erop staat, even om de houding van dat meisje, zo zie ik de haren foto. Met het oor door de haren heen.
pi_152816379
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2015 10:57 schreef Poekje01 het volgende:

Dat kan niet.

Misschien heeft de tilde voor de tijd in de op er wat mee te maken?
  donderdag 21 mei 2015 @ 11:39:53 #117
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152816393
Met wie zouden ze Kris verward kunnen hebben?
Met haar mooie roden haren?

Met wie waren al die getuigen in de war? Met Loretta en een vriendin?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 21 mei 2015 @ 11:41:02 #118
430542 A_Fortiori
sterker nog
pi_152816434
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 10:10 schreef ootjekatootje het volgende:
Dit is wat ik erin zie, en fraai is het niet. Ergens in de op stond een betere versie, ik zie hem ff niet.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo heb ik de foto ook altijd gezien.
pi_152816594
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 11:41 schreef A_Fortiori het volgende:

[..]

Zo heb ik de foto ook altijd gezien.
Maar dan dat iemand erbij is gaan liggen om de foto te maken? :?
  donderdag 21 mei 2015 @ 11:47:40 #120
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152816656
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 11:45 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Maar dan dat iemand erbij is gaan liggen om de foto te maken? :?
huuh? waar schrijf ik dat?
  donderdag 21 mei 2015 @ 11:48:06 #121
430542 A_Fortiori
sterker nog
pi_152816672
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 11:45 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Maar dan dat iemand erbij is gaan liggen om de foto te maken? :?
Ik bedoel niet dat iemand er bij is gaan liggen.
Ik denk eerder dat ze zit en dat de fotomaker er naast zat.
pi_152816754
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 11:39 schreef ootjekatootje het volgende:
Met wie zouden ze Kris verward kunnen hebben?
Met haar mooie roden haren?

Met wie waren al die getuigen in de war? Met Loretta en een vriendin?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
oeps wil je het echt over die foto hebben ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  donderdag 21 mei 2015 @ 11:51:50 #123
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_152816777
quote:
6s.gif Op donderdag 21 mei 2015 08:57 schreef bladwijzer het volgende:
end. Dus die paar stappen op de mirador zullen niet ineens een groot probleem zijn geweest.

Ik weet niet hoe lang jij over 6 meter lopen doet maar voor een sportieve jonge vrouw met lange benen is dat niet meer dan 3 a 4 seconden. Zonder zich uit te sloven maar gewoon relaxed.
Heb jij al een rolmaat thuis neergelegd en geklokt hoe snel je over 7 meter lopen doet? En dan wel eerlijk zijn over de tijd?
pi_152817084
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 11:51 schreef Perico het volgende:

[..]

Heb jij al een rolmaat thuis neergelegd en geklokt hoe snel je over 7 meter lopen doet? En dan wel eerlijk zijn over de tijd?
En dan die tijd halveren. ;)

Wat is de precieze tijd van de iPhone foto op de mirador volgens de metadata?
  donderdag 21 mei 2015 @ 12:10:15 #125
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_152817272
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 11:05 schreef ToniB het volgende:
Perico kun jij vanavond wat foto's in het donker maken en kijken hoever het bereik van de flits is. Het liefst in een bos. 1x staande en 1x zittend/op je hurken. Dank je.
Okee, kan ik doen. Ik heb wel gemerkt dat in de modus AUTO die ze in 8 van de tien gevallen gebruikten, de flits nooit tevoorschijn komt. Standaard staat die uit. Die kun je wel met het selectiewiel en dan een menu in beeld, op AUTO zetten.. maar ook dan flitst die in het donker niet.

Kan me voorstellen dat op die manier al die nachtfoto's mislukken, ze hadden namelijk geen speciale modus geselecteerd.

Zet je het selectiewiel op SCN, voor "Portrait", komt de flits wel naar boven geschoten en zal hij altijd flitsen, behalve bij volop daglicht. Volgens de metadata -- waar hun gekozen categorie PEOPLE dit weggeeft -- hebben ze voor foto 499 en 500 wel voor SCN en dus PORTRAIT gekozen.

Dat is om mensen nog beter te kunnen fotograferen. Wat heel opmerkelijk is, is dat bij tests in alle gevallen dan, in de EXIF sectie bij Scene Capture Type de waarde PORTRAIT verschijnt.. maar bij 499 en 500 staat die net als bij de andere foto's op STANDARD.
pi_152817288
Lisanne moet om van de ene kant naar de andere kant gerend te hebben 32.148 km per uur gelopen hebben
bij 6 seconden 21.6 km per uur
een gemiddelde hardloper doet ongeveer 10 kilometer per uur *O*
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  donderdag 21 mei 2015 @ 12:11:49 #127
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_152817332
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 12:03 schreef 11en30 het volgende:

En dan die tijd halveren. ;)

Wat is de precieze tijd van de iPhone foto op de mirador volgens de metadata?
Alle data zijn zowat verdwenen. Geen tijd beschikbaar helaas.
pi_152817344
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 12:11 schreef Perico het volgende:

[..]

Alle data zijn zowat verdwenen. Geen tijd beschikbaar helaas.
Thank you.

quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2015 11:06 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

lees even mijn meesterlijke observatie net 2 posts hiervoor, gaat over de wolkjes icm. de tijd.
Welke tijd?
  donderdag 21 mei 2015 @ 12:13:09 #129
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152817386
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 11:50 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

oeps wil je het echt over die foto hebben ?
Mag dat niet dan?

Ik vind de haardos van rode lor er meer op lijken dan de haren van Kris, imo is het korter en krulleriger
pi_152817426
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 12:13 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Mag dat niet dan?

Ik vind de haardos van rode lor er meer op lijken dan de haren van Kris, imo is het korter en krulleriger
rode lor ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  donderdag 21 mei 2015 @ 12:15:09 #131
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152817465
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 12:14 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

rode lor ?
miss LH
pi_152817601
quote:
oh die maar die is terug in San Diego
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_152817687
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 12:18 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

oh die maar die is terug in San Diego
Het ging mij om de foto van rode lor.
pi_152817704
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 12:13 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Mag dat niet dan?

Ik vind de haardos van rode lor er meer op lijken dan de haren van Kris, imo is het korter en krulleriger
kan hem wel posten maar dan schrik je wel
en weet niet of dat van de mod mag :7
ik bedoel de foto uit 1 vandaag
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_152817952
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 12:12 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Thank you.

[..]

Welke tijd?
standaard Panamese zomertijd op dat moment. Inzake vraagstuk/discussie dat de metadata plus UTC tijd van het fototoestel niet te koppelen zou zijn aan die van de mobiele telefoon:

In mijn observatie tonen die wolkjes aan, dat cameratijd en mobiele telefoontijd haast hetzelfde, zoniet hetzelfde waren. Een handy krijgt iha. zijn tijdsinstelling automatisch van het mobiele netwerk mee.

En dus is hiermee imo. onomstotelijk bewezen dat de eerste pose foto's idd. rond 13:00u PM. (Panamese zomertijd) op die mirador zijn gemaakt.
  donderdag 21 mei 2015 @ 12:39:42 #137
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152818277
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 12:18 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

oh die maar die is terug in San Diego
ja, die was halverwege mei gevlogen.
  donderdag 21 mei 2015 @ 12:40:48 #138
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152818323
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 12:21 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

kan hem wel posten maar dan schrik je wel
en weet niet of dat van de mod mag :7
ik bedoel de foto uit 1 vandaag
ik heb de rode haren foto bewerkt in een spoiler hier vanmorgen gepost. Misschien net op het moment dat je in gesprek was met Jogy en 11:30

edit:
ik ben heel benieuwd naar je visie
pi_152818630
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 12:40 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

ik heb de rode haren foto bewerkt in een spoiler hier vanmorgen gepost. Misschien net op het moment dat je in gesprek was met Jogy en 11:30

edit:
ik ben heel benieuwd naar je visie
het is een foto van iemand die dood is of bijna dood is
het haar heel wild en op het gezicht geplakt
het is geen selfie
kan me ook niet voorstellen dat Lisanne die foto heeft gemaakt
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_152818656
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2015 12:29 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

standaard Panamese zomertijd op dat moment. Inzake vraagstuk/discussie dat de metadata plus UTC tijd van het fototoestel niet te koppelen zou zijn aan die van de mobiele telefoon:

In mijn observatie tonen die wolkjes aan, dat cameratijd en mobiele telefoontijd haast hetzelfde, zoniet hetzelfde waren. Een handy krijgt iha. zijn tijdsinstelling automatisch van het mobiele netwerk mee.

En dus is hiermee imo. onomstotelijk bewezen dat de eerste pose foto's idd. rond 13:00u PM. (Panamese zomertijd) op die mirador zijn gemaakt.
Je stelde dat de Canon-foto van L met min of meer dezelfde wolkjes later is gemaakt dan de iPhone-foto van K. Waar baseer je dit op? Er is namelijk geen tijd bekend van de iPhone-foto. Als de foto van L eerder is gemaakt klopt je wolken-theorie niet meer.

quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2015 10:57 schreef Poekje01 het volgende:
[..]

Het rare is dat de later in tijd genomen foto van Lisanne meer wolkjes laat zien, en de in tijd eerder genomen foto van Kris minder (terwijl bij Kris die wolkjes aan het oplossen/verdwijnen zijn).
  donderdag 21 mei 2015 @ 12:54:04 #141
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152818721
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 31% gewijzigd door ootjekatootje op 21-05-2015 13:03:21 ]
  donderdag 21 mei 2015 @ 12:54:45 #142
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152818750
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 12:51 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

het is een foto van iemand die dood is of bijna dood is
het haar heel wild en op het gezicht geplakt
het is geen selfie
kan me ook niet voorstellen dat Lisanne die foto heeft gemaakt
en je kijkt haar recht aan?
pi_152818914
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 12:54 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

en je kijkt haar recht aan?
nee je ziet haar oor ,neus en 1 oog
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  donderdag 21 mei 2015 @ 13:04:58 #144
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152819056
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 12:59 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

nee je ziet haar oor ,neus en 1 oog
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_152819199
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 13:04 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
maar goed 1 vandaag heeft hem ook laten zien
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_152819687
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 12:10 schreef StaceySinger het volgende:
Lisanne moet om van de ene kant naar de andere kant gerend te hebben 32.148 km per uur gelopen hebben
bij 6 seconden 21.6 km per uur
een gemiddelde hardloper doet ongeveer 10 kilometer per uur *O*
Onze Daphne Schippers loopt 100 meter in 11 seconden. Als Lisanne half zo snel is, is 6 meter op de mirador iets meer dan 1 seconde. Lopen met een enthousiast huppeltje is dan ca. 3 seconden. Ondertussen schrijft het toestel de foto weg en op seconde 4 is het poseren, duimen omhoog en richten. Nog 2 seconden om af te drukken. Wat is het probleem met die 6 seconden.?
pi_152819836
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 12:54 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

en je kijkt haar recht aan?
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 12:59 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

nee je ziet haar oor ,neus en 1 oog
In de rechterbovenhoek van de foto in het donkere gedeelte dus, zijn twee ogen te zien die je meewarig aankijken.
pi_152819870
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 13:27 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

Onze Daphne Schippers loopt 100 meter in 11 seconden. Als Lisanne half zo snel is, is 6 meter op de mirador iets meer dan 1 seconde. Lopen met een enthousiast huppeltje is dan ca. 3 seconden. Ondertussen schrijft het toestel de foto weg en op seconde 4 is het poseren, duimen omhoog en richten. Nog 2 seconden om af te drukken. Wat is het probleem met die 6 seconden.?
dat er tussen die 2 foto's 2 a 3 uur verschil zit :O
of draait de zon ook zo snel :)
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_152819882
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 12:52 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Je stelde dat de Canon-foto van L met min of meer dezelfde wolkjes later is gemaakt dan de iPhone-foto van K. Waar baseer je dit op? Er is namelijk geen tijd bekend van de iPhone-foto. Als de foto van L eerder is gemaakt klopt je wolken-theorie niet meer.

[..]

Ik baseer het op de tijd van de iPhone foto die in de OP staat (-13:00). Als die tijd niet klopt, sterker nog, niet voor ons bekend is, kan het ook niet als zodanig in de OP staan als nu, en moet het uit de OP.

Ik ben van mening dat de wolkenformatie aantoont dat eerst die iPhone foto werd gemaakt van Kris, en daarna met de Canon Lisanne is gefotografeerd. Het wolkenverloop plaatst beide handelingen duidelijk in de tijd vlak na elkaar. En dus hadden Camera en IPhone wmb. bijna exact dezelfde tijd.

Volgens Stacey is de 2e foto van Lisanne op een ander tijdstip genomen, uren later.
Vind het moeilijk te beoordelen omdat je daar dichter bij de evenaar zit, en de zon vlgens mij zowat de hele dag bijna recht boven je staat. Ben er nooit geweest, weet niet hoe het schaduwverloop op die lokatie precies gaat, in de praktijk, qua snelheid.

Maar als ik het zo zie, zou ik ook zeggen dat het licht anders op Lisanne valt. En de lucht achter haar er anders uit ziet. Maar dat kan ook komen doordat er meer wolken hangen aan de andere kant van de CD.

[ Bericht 19% gewijzigd door Poekje01 op 21-05-2015 13:41:22 ]
pi_152819888
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 12:10 schreef StaceySinger het volgende:
Lisanne moet om van de ene kant naar de andere kant gerend te hebben 32.148 km per uur gelopen hebben
bij 6 seconden 21.6 km per uur
een gemiddelde hardloper doet ongeveer 10 kilometer per uur *O*
Ehm?

Hoe groot is de afstand dan volgens jou?
Bij 21 km/h leg je in 6 sec ongeveer 35 meter af.

Bij 32km/h iets van 44 meter.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  donderdag 21 mei 2015 @ 13:36:03 #151
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152819927
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wie was die anonieme tipgever die zich meldde bij het priveteam? Die daar in de bosjes aan het wandelen/slapen, weet ik wat aan het doen was?

En van wie was dan blauwe shirt? Er waar kwam die vandaan? En gevonden door een priveonderzoeksteam, vondst van de groep FG? Wist die door die tip waar ze moesten zoeken een maand later?
pi_152820173
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2015 13:34 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

Ik baseer het op de tijd van de iPhone foto die in de OP staat (-13:00). Als die tijd niet klopt, sterker nog, niet voor ons bekend is, kan het ook niet als zodanig in de OP staan als nu, en moet het uit de OP.
De op staat vol met onzin.
pi_152820213
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 13:42 schreef 11en30 het volgende:

[..]

De op staat vol met onzin.
ga jij je eigen optje maken ergens :W
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_152820302
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 13:43 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

ga jij je eigen optje maken ergens :W
Hoe groot is die afstand nou volgens jou?
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_152820307
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 13:43 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

ga jij je eigen optje maken ergens :W
Je hebt veel behoefte aan negatieve aandacht vandaag. Hoe komt het?
pi_152820462
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 13:46 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Je hebt veel behoefte aan negatieve aandacht vandaag. Hoe komt het?
persoonlijke vragen stel je hier niet ,dat is ongepast
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_152820520
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 12:10 schreef StaceySinger het volgende:
Lisanne moet om van de ene kant naar de andere kant gerend te hebben 32.148 km per uur gelopen hebben
bij 6 seconden 21.6 km per uur
een gemiddelde hardloper doet ongeveer 10 kilometer per uur *O*
Ik zou het in de OP plaatsen onder de noemen exacte wetenschap.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_152820546
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2015 13:51 schreef marsan het volgende:

[..]

Ik zou het in de OP plaatsen onder de noemen exacte wetenschap.
_O-
Make my day!
pi_152820653
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2015 13:51 schreef marsan het volgende:

[..]

Ik zou het in de OP plaatsen onder de noemen exacte wetenschap.
ja goed idee van je w/
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_152821402
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 13:55 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

ja goed idee van je w/
Ik kom zo terug naar je opzet voor een nieuwe OP kijken.
Leef je uit!
Make my day!
pi_152821473
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 13:55 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

ja goed idee van je w/
Maar hoe groot is die afstand nou volgens jou?
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_152821621
Interessante link en artikel:

http://www.worldheadquart(...)los_quetzales_trail/

Veel vermeldingen van '4x4's, taxi's die je afzetten aan het einde van een gravel pad, ranger station,
'steep area's', Cerro Punta, hoe je om moet gaan met mogelijk krakkemikkige leuningen en tegen het einde ook 'insect repellant'. En een rivier onderin. Opvallend.

Als je nadenkt over waar K (en L) naar beneden gestort zouden kunnen zijn, past deze beschijving van de Quetzal trail en omgeving eerder bij het drama dan de Duran coffee trail ofwel El Pianista?

[ Bericht 1% gewijzigd door Poekje01 op 21-05-2015 16:53:21 ]
  donderdag 21 mei 2015 @ 14:35:47 #163
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_152822001
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 10:13 schreef StaceySinger het volgende:
Zolang er tegen dit soort beschuldigingen hier niet opgetreden wordt heb ik het hier wel gezien en ga ik er geen minuut tijd en energie meer insteken ,dat zal ik Perico ook aanraden
Aan de ene kant houdt het je scherp, aan de andere kant vergt het veel negatieve energie, waarbij je je inderdaad dingen gaat afvragen, over tijd die je ook anders kunt besteden.

Ik zal nog een keer het grote geheel pogen uit te leggen, achter de zes en acht seconden kwestie, die symbool staan voor hoe je tegen de zaak aan kunt kijken.

Als je twijfelt aan de zes seconden, twijfel je inherent aan alle tijden en metadata van de ons bekende foto's. Dat is nogal wat, waarbij ook legitieme vragen opspelen als "maar het NFI dan, hebben die niet overal naar gekeken?"

Alleen, kun je ook dingen gewoon objectief zonder belang vaststellen, zeker met een identieke camera met dezelfde firmware in bezit, die ook gewoon zelden tot nooit flitst in het donker in auto modus.

Physsics onderzoek naar de geheugenkaart bevestigt wat al te zien was op de rugzakfoto's van een afstandje: het betreft een Sandisk geheugenkaart, van het doodnormale SD type. En ja, als je daarop een foto wegschrijft, kun je met een chronometer vaststellen dat dat 4 tot 5 seconden duurt.

Druk je te vroeg, terwijl het "hand met doorgetrokken streep" symbool nog in beeld staat, krijg je nog extra strafseconden erbij, voordat de camera weer klaar is, met een snelknipperend groen lampje. Dat blijkt nu eenmaal zo te zijn.

Stacey en ik houden, een boel factoren meewegend, meer nog dan hier in reconstructies vaak ter sprake komt, de afstand tussen de twee Lisannes van 499 en 500, op negen meter minstens. Als je snel loopt, kun je zeven meter binnen zes seconden afleggen, is mijn bevinding, na langdurige afstands en tijdsmeting.

Natuurlijk staat het je vrij om zelf drie tot vier meter aan te nemen, of dat Lisanne gesprint heeft. Ook dan moet je er wel vanuit gaan dat Kris exact in de eerste seconde dat het toestel werd vrijgegeven na wegschrijven, op de knop drukte en dat Lisanne meteen in beweging kwam na 499.

Omdat is gebleken dat de camera geen tijdshapering of tijdsbevriezing kent, intervallen van zes seconden kan hij keer op keer aan.

Dat is alleen lang niet het enige, waardoor je zou kunnen twijfelen aan de tijden of metadata en dus de tijdslijn van al die foto's. Nu ik kan kijken en vergelijken wat het verschil is met "originele" foto's die ik kan maken met de camera, vallen nogmaals wat zaken op.

Allereerst, als je een foto verkleint van 4000x3000 naar 1024x768 met software, zoals bij IMG_491-550 is geschied, verandert er maar één veld.

Er komt geen XMP rommel bij, alle Thumbnail data blijven behouden... het is geen ingrijpende gebeurtenis, qua verlies of verstoring van velden. Zo'n foto kan prima op de Panamese sites geplaatst worden.

Alleen, waar wij nu mee te maken hebben, is veel TROEP die is toegevoegd aan de data, van ALLE foto's.

Alle Thumbnail digitalen missen, er is een uitgebreide XMP sectie bijgekomen, die alleen maar wordt toegevoegd als jij gaat rommelen met software aan de foto's. Nogmaals, verklein je alleen naar 1024x768, blijft XMP leeg.

Ook waarschuwt ExifTool dat in de MAKERNOTES sectie van de metadata, er fouten zijn ingeslopen die het programma niet kan repareren.

Phil Harvey, de maker van het programma dat de onbetwiste nummer 1 is op dit gebied, heeft een eigen forum waarop hij zelf alle vragen en issues beantwoordt. En daar kun je lezen dat waarschuwingen over Adjusted Makernotes duiden op gerommel met software, die EXIF waardes niet zo goed begrijpen en fout terug in elkaar zetten.

Alle foto's hebben zulke waarschuwingen. Het gaat dus niet alleen om zes seconden. Nu heeft agter wel tegengeworpen tot twee keer toe, dat het strippen van Thumbnail data, die dus ontbreken bij 491-550 en normaal tot op drie plekken aanwezig zijn, wel eens gebeurt.

Je spaart er een paar KB mee. Het vergt wel zeer specifieke kennis, van opdrachtregels die je moet toevoegen aan Exif Tool. Een veelgebruikt programma als Adobe Lightroom kan deze specifieke opdracht niet uitvoeren. Omdat je verder wel alle metadata behoudt.

Dus al met al, als je vasthoudt aan "zes seconden kan prima", wat iedereen natuurlijk vrij staat om te denken, aanvaard je impliciet ook, dat na het verkleinen van de foto's er een Panamees ongelofelijk is gaan knoeien nog met de foto's.

Waardoor er een uitgebreide XMP sectie bijkwam, de MMF sectie helemaal verdween uit de metadata die er origineel wel bijzit, alle Thumbnail data verdwenen die normaal altijd behouden blijven en dat deze kundig verwijderd zijn, middels specifieke commando's.

Om met Copycat te spreken: eigenlijk is dit wel voldoende om naar de pliesie te stappen, gewoon met vraag aan het NFI: hebben jullie ook zulks aangetroffen, of niet?

[ Bericht 0% gewijzigd door Perico op 21-05-2015 15:34:26 ]
pi_152822482
BAM
pi_152822543
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 11:51 schreef Perico het volgende:

[..]

Heb jij al een rolmaat thuis neergelegd en geklokt hoe snel je over 7 meter lopen doet? En dan wel eerlijk zijn over de tijd?
Ik denk dat de loopafstand van de ene Lisannefoto naar de andere 6 meter is.
Daar doe ik 6 seconden over maar ik ben 2x zo oud als L en niet zo sportief meer ;)
pi_152822698
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 14:35 schreef Perico het volgende:

[..]

Aan de ene kant houdt het je scherp, aan de andere kant vergt het veel negatieve energie, waarbij je je inderdaad dingen gaat afvragen, over tijd die je ook anders kunt besteden.

Ik zal nog een keer het grote geheel pogen uit te leggen, achter de zes en acht seconden kwestie, die symbool staan voor hoe je tegen de zaak aan kunt kijken.

Als je twijfelt aan de zes seconden, twijfel je inherent aan alle tijden en metadata van de ons bekende foto's. Dat is nogal wat, waarbij ook legitieme vragen opspelen als "maar het NFI dan, hebben die niet overal naar gekeken?"

Alleen, kun je ook dingen gewoon objectief zonder belang vaststellen, zeker met een identieke camera met dezelfde firmware in bezit, die ook gewoon zelden tot nooit flitst in het donker in auto modus.

Physsics onderzoek naar de geheugenkaart bevestigt wat al te zien was op de rugzakfoto's van een afstandje: het betreft een Sandisk geheugenkaart, van het doodnormale SD type. En ja, als je daarop een foto wegschrijft, kun je met een chronometer vaststellen dat dat 4 tot 5 seconden duurt.

Druk je te vroeg, terwijl het "hand met doorgetrokken streep" symbool nog in beeld staat, krijg je nog extra strafseconden erbij, voordat de camera weer klaar is, met een snelknipperend groen lampje. Dat blijkt nu eenmaal zo te zijn.

Stacey en ik houden, een boel factoren meewegend, meer nog dan hier in reconstructies vaak ter sprake komt, de afstand tussen de twee Lisannes van 499 en 500, op negen meter minstens. Als je snel loopt, kun je zeven meter binnen zes seconden afleggen, is mijn bevinding, na langdurige afstands en tijdsmeting.

Natuurlijk staat het je vrij om zelf drie tot vier meter aan te nemen, of dat Lisanne gesprint heeft. Ook dan moet je er wel vanuit gaan dat Kris exact in de eerste seconde dat het toestel werd vrijgegeven na wegschrijven, op de knop drukte en dat Lisanne meteen in beweging kwam na 499.

Omdat is gebleken dat de camera geen tijdshapering of tijdsbevriezing kent, intervallen van zes seconden kan hij keer op keer aan.

Dat is alleen lang niet het enige, waardoor je zou kunnen twijfelen aan de tijden of metadata en dus de tijdslijn van al die foto's. Nu ik kan kijken en vergelijken wat het verschil is met "originele" foto's die ik kan maken met de camera, vallen nogmaals wat zaken op.

Allereerst, als je een foto verkleint van 4000x3000 naar 1024x768 met software, zoals bij IMG_491-550 is geschied, verandert er maar één veld.

Er komt geen XMP rommel bij, alle Thumbnail data blijven behouden... het is geen ingrijpende gebeurtenis, qua verlies of verstoring van velden. Zo'n foto kan prima op de Panamese sites geplaatst worden.

Alleen, waar wij nu mee te maken hebben, is veel TROEP die is toegevoegd aan de data, van ALLE foto's.

Alle Thumbnail digitalen missen, er is een uitgebreide XMP sectie bijgekomen, die alleen maar wordt toegevoegd als jij gaat rommelen met software aan de foto's. Nogmaals, verklein je alleen naar 1024x768, blijft XMP leeg.

Ook waarschuwt ExifTool dat in de MAKERNOTES sectie van de metadata, er fouten zijn ingeslopen die het programma niet kan repareren.

Phil Harvey, de maker van het programma dat de onbetwiste nummer 1 is op dit gebied, heeft een eigen forum waarop hij zelf alle vragen en issues beantwoordt. En daar kun je lezen dat waarschuwingen over Adjusted Makernotes duiden op gerommel met software, die EXIF waardes niet zo goed begrijpen en fout terug in elkaar zetten.

Alle foto's hebben zulke waarschuwingen. Het gaat dus niet alleen om zes seconden. Nu heeft agter wel tegengeworpen tot twee keer toe, dat het strippen van Thumbnail data, die dus ontbreken bij 491-550 en normaal tot op drie plekken aanwezig zijn, wel eens gebeurt.

Je spaart er een paar KB mee. Het vergt wel zeer specifieke kennis, van opdrachtregels die je moet toevoegen aan Exif Tool. Een veelgebruikt programma als Adobe Lightroom kan deze specifieke opdracht niet uitvoeren. Omdat je verder wel alle metadata behoudt.

Dus al met al, als je vasthoudt aan "zes seconden kan prima", wat iedereen natuurlijk vrij staat om te denken, aanvaard je impliciet ook, dat na het verkleinen van de foto's er een Panamees ongelofelijk is gaan knoeien nog met de foto's.

Waardoor er een uitgebreide XMP sectie bijkwam, de MMP sectie helemaal verdween uit de metadata die er origineel wel bijzit, alle Thumbnail data verdwenen die normaal altijd behouden blijven en dat deze kundig verwijderd zijn, middels specifieke commando's.

Om met Copycat te spreken: eigenlijk is dit wel voldoende om naar de pliesie te stappen, gewoon met vraag aan het NFI: hebben jullie ook zulks aangetroffen, of niet?
4 tot 5 seconden om een foto weg te schrijven?? Hoe kom je daar bij?
Class 4 heeft een gegarandeerde minimale schrijfsnelheid van 4MB/s.
pi_152822739
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2015 14:24 schreef Poekje01 het volgende:
Interessante link en artikel:

http://www.worldheadquart(...)los_quetzales_trail/

Veel vermeldingen van '4x4's, taxi's die je afzetten aan het einde van een gravel pad, ranger station,
'steep area's', Cerro Punta, hoe je om moet gaan met mogelijk krakkemikkige leuningen en tegen het einde ook 'insect repellant'. Opvallend.

Als je nadenkt over waar K (en L) naar beneden gestort zouden kunnen zijn, past deze beschijving van de Quetzal trail en omgeving eerder bij het drama dan de Duran coffee trail ofwel El Pianista?
Zou dit de zelfde plek zijn waar die franse toeristen een gil dachten te horen?
pi_152823166
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2015 14:24 schreef Poekje01 het volgende:
Interessante link en artikel:

http://www.worldheadquart(...)los_quetzales_trail/

Veel vermeldingen van '4x4's, taxi's die je afzetten aan het einde van een gravel pad, ranger station,
'steep area's', Cerro Punta, hoe je om moet gaan met mogelijk krakkemikkige leuningen en tegen het einde ook 'insect repellant'. Opvallend.

Als je nadenkt over waar K (en L) naar beneden gestort zouden kunnen zijn, past deze beschijving van de Quetzal trail en omgeving eerder bij het drama dan de Duran coffee trail ofwel El Pianista?
Het probleem is toch ook dat ze niet de gangbare Pianista trail liepen nl. tot de mirador en dan terug maar ook begonnen aan het gedeelte van de mirador naar Bocas del Toro.

Dat stuk staat bekend als gevaarlijk en onherbergzaam, gidsen doen die tocht maar een paar x per jaar met mensen die echt avontuur zoeken. Daar staan geen hekjes omdat het niet een toeristisch pad is zoals de paden aan de zuidkant van de mirador. K en L waren daar alleen, zonder ervaring of voorbereiding. Waarom? dat is de vraag.

Als ze ergens op Sendero Los Quetzales gevallen waren dan waren hun resten niet naar het Changuinola gebied gestroomd want dan zouden die eerst tegen de stroom in omhoog over een bergrug moeten zijn gegaan.
pi_152823334
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 10:23 schreef 11en30 het volgende:
Ik zie 1 klein 'verdacht' dingetje op de 2 miradorfoto's van L, iets dat ik zelf nog niet heb kunnen verklaren maar dat is nog door niemand genoemd of aangewezen.
Ik wil het ook weten!
pi_152823496
Vraagje: waar aten Kris en Lisanne 's avonds?
pi_152823555
quote:
6s.gif Op donderdag 21 mei 2015 15:11 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Als ze ergens op Sendero Los Quetzales gevallen waren dan waren hun resten niet naar het Changuinola gebied gestroomd want dan zouden die eerst tegen de stroom in omhoog over een bergrug moeten zijn gegaan.
De vondsten kunnen wel door belanghebbenden in voor toerisme onbelangrijk gebied gedumpt zijn. En waarom ook niet? Heeft verder toch niemand last van een kleine verplaatsing?
  donderdag 21 mei 2015 @ 15:31:36 #172
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_152823804
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2015 14:57 schreef Physsic het volgende:

[..]

4 tot 5 seconden om een foto weg te schrijven?? Hoe kom je daar bij?
Class 4 heeft een gegarandeerde minimale schrijfsnelheid van 4MB/s.
Ik heb zojuist met een class-4 Sandisk-kaart, 4 foto's in 9 seconden gemaakt. De foto's worden gewoon weggeschreven.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
  donderdag 21 mei 2015 @ 15:39:26 #173
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_152824042
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2015 14:57 schreef Physsic het volgende:
4 tot 5 seconden om een foto weg te schrijven?? Hoe kom je daar bij?
Class 4 heeft een gegarandeerde minimale schrijfsnelheid van 4MB/s.
Ik heb het toestel zelf in bezit, dit blijkt gewoon de praktijk. Voordat je een nieuwe foto kunt nemen, duurt het 4 tot 5 seconden, met zo'n kaart. Dat verzin ik zelf ook niet. Sowieso kun je op die video's nou niet zien of het een Class 2 of Class 4 kaart is.
pi_152824234
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 15:39 schreef Perico het volgende:

[..]

Ik heb het toestel zelf in bezit, dit blijkt gewoon de praktijk. Voordat je een nieuwe foto kunt nemen, duurt het 4 tot 5 seconden, met zo'n kaart. Dat verzin ik zelf ook niet. Sowieso kun je op die video's nou niet zien of het een Class 2 of Class 4 kaart is.
Geen burst-mode beschikbaar op het toestel dus?
Make my day!
  donderdag 21 mei 2015 @ 15:52:07 #175
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_152824364
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2015 15:46 schreef agter het volgende:
Geen burst-mode beschikbaar op het toestel dus?
Moet je handmatig aanzetten, dat heet AUTO DRIVE... maar ook dan bepaalt het toestel zelf wel, of de situatie er rijp voor is. Je kunt hem wel op SPORT zetten, dan creeer je een burst modus.. maar dat moet dan ook weer als categorie terug komen in de Exif Data en dat is niet gebeurd.

Burst is moeilijk op te roepen ja.
  donderdag 21 mei 2015 @ 15:54:12 #176
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_152824406
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 14:35 schreef Perico het volgende:

Om met Copycat te spreken: eigenlijk is dit wel voldoende om naar de pliesie te stappen, gewoon met vraag aan het NFI: hebben jullie ook zulks aangetroffen, of niet?
Wat let jullie? Doe je burgerplicht! Opdat het moorden stopt!!!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_152824412
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 15:52 schreef Perico het volgende:

[..]

Moet je handmatig aanzetten, dat heet AUTO DRIVE... maar ook dan bepaalt het toestel zelf wel, of de situatie er rijp voor is. Je kunt hem wel op SPORT zetten, dan creeer je een burst modus.. maar dat moet dan ook weer als categorie terug komen in de Exif Data en dat is niet gebeurd.

Burst is moeilijk op te roepen ja.
Wat een kutcamera joh, wie koopt nou zo'n ding? :+
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  donderdag 21 mei 2015 @ 15:55:19 #178
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_152824434
quote:
11s.gif Op donderdag 21 mei 2015 15:54 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wat een kutcamera joh, wie koopt nou zo'n ding? :+
:@
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_152824446
quote:
11s.gif Op donderdag 21 mei 2015 15:54 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wat een kutcamera joh, wie koopt nou zo'n ding? :+
Beter pak je je iPhone. :+
Make my day!
pi_152824456
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 15:55 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

:@
Perico zegt niet die bug te hebben die jij wel hebt en Lisanne vermoedelijk ook, wat is het verschil tussen jullie firmware-versie?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152824463
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 15:52 schreef Perico het volgende:

[..]

.. maar dat moet dan ook weer als categorie terug komen in de Exif Data en dat is niet gebeurd.

Daar was toch mee gerommeld?
pi_152824484
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2015 15:55 schreef agter het volgende:

[..]

Beter pak je je iPhone. :+
Die zou ik net als die klotecamera in die rugzak laten zitten, want wat interesseert een topcrimineel die frutsels nou?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  donderdag 21 mei 2015 @ 16:01:25 #183
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_152824574
quote:
11s.gif Op donderdag 21 mei 2015 15:56 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Perico zegt niet die bug te hebben die jij wel hebt en Lisanne vermoedelijk ook, wat is het verschil tussen jullie firmware-versie?
Ik weet niet welke bug ik heb, maar de camera valt af en toe uit. Video's maken lukt overigens wel.
Firmware 1.02
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
  donderdag 21 mei 2015 @ 16:17:28 #184
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_152824993
quote:
11s.gif Op donderdag 21 mei 2015 15:54 schreef El_Matador het volgende:
Wat een kutcamera joh, wie koopt nou zo'n ding? :+
Hahaha, ja, terechte vraag. Ook nog geen WIFI of GPS zoals de 280.

Ik stel de verkoper die Lisanne geen 3 tientjes extra liet betalen voor de 280 verantwoordelijk. Dan had je al je coordinaten gehad en konden we allang over tot de orde van de dag. :)
pi_152825150
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 13:34 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

dat er tussen die 2 foto's 2 a 3 uur verschil zit :O
of draait de zon ook zo snel :)
Feit of fictie? Die 2 tot drie uur zijn m.i. niet vast te stellen. niet aan schaduwen of bewolking of iets anders. Er is een secondenprobleem, op zijn best.
pi_152825191
quote:
14s.gif Op donderdag 21 mei 2015 16:17 schreef Perico het volgende:
geen 3 tientjes extra
Die kan je dan mooi besteden aan een kundige gids voor je eerste hike ooit.

Oh wacht...
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  donderdag 21 mei 2015 @ 16:25:33 #187
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_152825238
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 15:56 schreef 11en30 het volgende:
Daar was toch mee gerommeld?
Het blijkt heel moeilijk aan te tonen wat je precies wel en niet kunt rommelen.

Om een voorbeeld te geven: in de eerste versie van foto 508, die met de 19:54:00 tijd, komt dat veld van die honderdsten van seconde voor.

Het is me niet gelukt vooralsnog om die burstmodus te herscheppen en ook die notaties te krijgen.

Nu kun je dan denken: ok als het toestel dat niet voor elkaar kan krijgen, kunnen die data geimporteerd zijn van een andere foto, als je gelooft in rommelen.

Alleen, laat ook die import 1 veld na. Dat is er niet. Dus er missen zaken, er zijn dingen bijgekomen, maar een exacte reconstructie hoe het kan, met alle antwoorden, heb ik zeker niet paraat.
pi_152825320
Maar Perico, kunnen dat soort extra voorkomende of juist missende velden niet gewoon komen door het gebruik van fotoprogramma's? Stel ze hadden daar op het pliesiebureau waar ze die foto's van de kaart trokken Picasa of Adobe, dat er dan velden bijkomen.

Hoeft nog niet eens aan de foto's bewerkt te worden, gewoon geopend in een ander programma wat die extra (missende) velden veroorzaakte?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  donderdag 21 mei 2015 @ 16:36:34 #189
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_152825571
quote:
10s.gif Op donderdag 21 mei 2015 16:23 schreef El_Matador het volgende:
Die kan je dan mooi besteden aan een kundige gids voor je eerste hike ooit.

Oh wacht...
Als die verkoper nu Lisanne die drie tientjes toch uit de zak heeft geklopt voor de aanschaf van de duurste Class 4 Sandisk kaart, dan verdient hij ontslag.
pi_152825618
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2015 16:36 schreef Perico het volgende:

[..]

Als die verkoper nu Lisanne die drie tientjes toch uit de zak heeft geklopt voor de aanschaf van de duurste Class 4 Sandisk kaart, dan verdient hij ontslag.
Ontslag?

Met een brandende autoband om zijn nek de Pianista lopen. Helemaal naar Almirante. Dát zal hem leren!
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  donderdag 21 mei 2015 @ 16:44:36 #191
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_152825797
quote:
15s.gif Op donderdag 21 mei 2015 16:28 schreef El_Matador het volgende:
Maar Perico, kunnen dat soort extra voorkomende of juist missende velden niet gewoon komen door het gebruik van fotoprogramma's? Stel ze hadden daar op het pliesiebureau waar ze die foto's van de kaart trokken Picasa of Adobe, dat er dan velden bijkomen.

Hoeft nog niet eens aan de foto's bewerkt te worden, gewoon geopend in een ander programma wat die extra (missende) velden veroorzaakte?
Ja daar heb ik ook aan gedacht, met name omdat Adobe de bedenker is van XMP.

Maar via Adobe Lightroom kun je wel 90% van de data strippen bijvoorbeeld, in het menu, maar niet specifiek dat en dat veld.

Dat kan Exif Tool wel. Ik heb de wijsheid niet in pacht. Die notatie van 17 juni in Panama verraadt Photoshop achtige software.

Dus ja, wat jij stelt, dat sluit ik niet uit en misschien moet ik er ook maar over ophouden. Maandenlang bezig zijn met postzegel ansichten waarvan je niet weet wat er allemaal mee gebeurd is is wellicht allemaal voor niets geweest, als de originelen dat allemaal zouden weghonen.

En ik weet ook wel dat degenen met de dossiers en politie en NFI ons geen greintje verschuldigd zijn.
pi_152826837
geweldig wat je doet Perico, dikke pluim!
pi_152826963
Hans Kremers op 5 april 2014 (hij was nog in Nederland) interview

"Zaterdag zijn ze aangekomen bij hun pleeggezin of uh bij gastgezin, en toen zouden ze maandag beginnen bij die school en toen bleek dat die school zoiets had van "huh? we verwachten jullie pas volgende week".

En toen hadden ze dus een week om in te vullen en toen hebben ze maandag uhh,plannen gemaakt om dan in die week te gaan doen en daar zijn ze dinsdag ook nog mee bezig geweest weten we, dat ze op internet hebben gezeten om te kijken van: wat is er allemaal te doen?

Toen zijn er wat tours geboekt voor de woensdag en voor de donderdag! en voor de zaterdag."

einde quote
pi_152827007
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 17:28 schreef jackie12 het volgende:
Hans Kremers op 5 april 2014 (hij was nog in Nederland) interview

"Zaterdag zijn ze aangekomen bij hun pleeggezin of uh bij gastgezin, en toen zouden ze maandag beginnen bij die school en toen bleek dat die school zoiets had van "huh? we verwachten jullie pas volgende week".

En toen hadden ze dus een week om in te vullen en toen hebben ze maandag uhh,plannen gemaakt om dan in die week te gaan doen en daar zijn ze dinsdag ook nog mee bezig geweest weten we, dat ze op internet hebben gezeten om te kijken van: wat is er allemaal te doen?

Toen zijn er wat tours geboekt voor de woensdag en voor de donderdag! en voor de zaterdag."

einde quote
juist
pi_152827445
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 16:22 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

Feit of fictie? Die 2 tot drie uur zijn m.i. niet vast te stellen. niet aan schaduwen of bewolking of iets anders. Er is een secondenprobleem, op zijn best.
dus de zon draait in een paar seconden mee ? :)

"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  donderdag 21 mei 2015 @ 17:56:27 #196
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_152827699
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2015 14:57 schreef Physsic het volgende:

4 tot 5 seconden om een foto weg te schrijven?? Hoe kom je daar bij?
Class 4 heeft een gegarandeerde minimale schrijfsnelheid van 4MB/s.
Okee, Physsic en Domnivoor, ik haal nu ook met een Class 2 kaart slechts waarden van 2 a 3 seconden wegschrijven.

Maar dan wel bij vol daglicht en flits uitgeschakeld. Blijkbaar was er iets de afgelopen twee dagen met het licht of een instelling waardoor de camera teveel ging nadenken, ik heb er ook geen verklaring voor.

Dus op de Mirador is wegschrijven van 499 binnen 2-3 seconden an sich geen probleem geweest. :)
  donderdag 21 mei 2015 @ 18:01:15 #197
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152827829
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 17:48 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

dus de zon draait in een paar seconden mee ? :)

[ afbeelding ]
Die zon draait ook nog de verkeerde kant op, hoor je ook niemand over.... :7
pi_152827873
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 17:28 schreef jackie12 het volgende:
Hans Kremers op 5 april 2014 (hij was nog in Nederland) interview

"Zaterdag zijn ze aangekomen bij hun pleeggezin of uh bij gastgezin, en toen zouden ze maandag beginnen bij die school en toen bleek dat die school zoiets had van "huh? we verwachten jullie pas volgende week".

En toen hadden ze dus een week om in te vullen en toen hebben ze maandag uhh,plannen gemaakt om dan in die week te gaan doen en daar zijn ze dinsdag ook nog mee bezig geweest weten we, dat ze op internet hebben gezeten om te kijken van: wat is er allemaal te doen?

Toen zijn er wat tours geboekt voor de woensdag en voor de donderdag! en voor de zaterdag."

einde quote
Op 7 april was een post in BoqueteGuide door F, dat ze twee tours hadden geboekt: voor wo en vrijdag(?). Een paar topics geleden is de link hier op FOK gepost. Volgens F bewoording, zou het eerste avontuur woensdag beginnen. (avontuur met aardbeien?) Wie kan die post terugvinden hier op FOK?
  donderdag 21 mei 2015 @ 18:03:42 #199
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152827909
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 18:02 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Op 7 april was een post in BoqueteGuide door F, dat ze twee tours hadden geboekt: voor wo en vrijdag(?). Een paar topics geleden is de link hier op FOK gepost. Volgens F bewoording, zou het eerste avontuur woensdag beginnen. (avontuur met aardbeien?) Wie kan die post terugvinden hier op FOK?
:7 was de mijne, van die mailwisseling van ene Walter met FG
pi_152827975
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 18:01 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Die zon draait ook nog de verkeerde kant op, hoor je ook niemand over.... :7
sommigen stapelen hier denkfout op denkfout ja ;)
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_152828053
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 18:01 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Die zon draait ook nog de verkeerde kant op, hoor je ook niemand over.... :7
Ah, de zon is verkeerd. Jullie inschattingen zijn allemaal goed.

Waar staat de zon ongeveer op 11 dagen na de lente-equinox? En op welke breedte ligt Boquete? Daar heb je je antwoord.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152828090
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 18:01 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Die zon draait ook nog de verkeerde kant op, hoor je ook niemand over.... :7
nee hoor, Panama is nog gelegen op het Noordelijk halfrond, en de zon draait net als hier van Oost naar West, maar in een stijle boog.

[ Bericht 2% gewijzigd door Poekje01 op 21-05-2015 21:24:30 ]
pi_152828143
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2015 17:56 schreef Perico het volgende:

[..]

Okee, Physsic en Domnivoor, ik haal nu ook met een Class 2 kaart slechts waarden van 2 a 3 seconden wegschrijven.

Maar dan wel bij vol daglicht en flits uitgeschakeld. Blijkbaar was er iets de afgelopen twee dagen met het licht of een instelling waardoor de camera teveel ging nadenken, ik heb er ook geen verklaring voor.

Dus op de Mirador is wegschrijven van 499 binnen 2-3 seconden an sich geen probleem geweest. :)
dus de nieuwe foto is binnen 3 seconden gemaakt (6-3=3) ....mmmm...

serieus?
pi_152828173
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2015 18:12 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

dus de nieuwe foto is binnen 3 seconden gemaakt (6-3=3) ....mmmm...

serieus?
_499 maken
Wegschrijftijd _499 & Kris en Lisanne draaien zich om
_500 maken

Ik zie het probleem niet op dat Miradortje van ~8x3 m.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152828174
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 18:03 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

:7 was de mijne, van die mailwisseling van ene Walter met FG
wat deed F daar dan al op dinsdag???

Het verhaal klopt niet, F moet daar maandag dan al geweest zijn.

[ Bericht 3% gewijzigd door Poekje01 op 21-05-2015 18:31:10 ]
pi_152828200
quote:
15s.gif Op donderdag 21 mei 2015 18:14 schreef El_Matador het volgende:

[..]

_499 maken
Wegschrijftijd _499 & Kris en Lisanne draaien zich om
_500 maken

Ik zie het probleem niet op dat Miradortje van ~8x3 m.
ik wel, het gaat immers over een ander persoon, en een ander tst..,
Kris is gefotografeerd door...... met de iPhone en Lisanne door ... met de Canon.

Tenzij... Kris TOCH is gefotografeerd door de Canon door...
en Lisanne direct na Kris ook is gefotografeerd door de Canon, door....

dan zie ik een derde persoon dat doen in 6 pardon.. 3 seconden..

[ Bericht 11% gewijzigd door Poekje01 op 21-05-2015 18:21:51 ]
pi_152828265
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2015 17:56 schreef Perico het volgende:

[..]

Okee, Physsic en Domnivoor, ik haal nu ook met een Class 2 kaart slechts waarden van 2 a 3 seconden wegschrijven.

Maar dan wel bij vol daglicht en flits uitgeschakeld. Blijkbaar was er iets de afgelopen twee dagen met het licht of een instelling waardoor de camera teveel ging nadenken, ik heb er ook geen verklaring voor.

Dus op de Mirador is wegschrijven van 499 binnen 2-3 seconden an sich geen probleem geweest. :)
Perico
ik ben benieuwd hoe die gezichts herkenning heeft kunnen weigeren
moet je die handmatig aanzetten of is die ook op automaat te zetten ?
werkt die dan met oogsturing (Eye Controlled Focus) of zoekt ie zelf een gezicht uit ?
pakt ie 1 gezicht ?
stel dat er 2 mensen poseren bijv. schuin achter elkaar
wat doet de camera dan ?
kan het zijn dat er bij die "bewuste" foto nog iemand op de foto stond
en (later weg geshopt) en dat in het geval van die foto de camera daarop scherp stelde ?
tia
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_152828277
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2015 18:15 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

ik wel, het gaat immers over een ander apparaat
Ander apparaat? We hebben het toch over Lisannes 2 foto's, eerst _499 naar het S-SW en dan _500 met de duimpjes naar SE-ESE?

Hoe het met de iPhone zit weten we niet, ik denk dat die foto eerder gemaakt is dan die van Lisanne, omdat de wolken nog net meer naar links (oost) zijn.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152828310
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 17:48 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

dus de zon draait in een paar seconden mee ? :)

[ afbeelding ]
Het zijn 2 verschillende posities en kijkrichtingen en de camera is op andere windrichtingen gericht. Vaste elementen op de foto's hebben 2x dezelfde licht/schaduwval. En L ook (al is zij zelf gedraaid en valt die zon/schaduw dan op een ander lichaamsdeel).

Als K zich op de foto in Q1 zou omdraaien valt haar schaduw nog steeds op dezelfde steen maar op haar andere enkel.

Teken anders even op de foto's in wat je bedoelt.
pi_152828551
quote:
11s.gif Op donderdag 21 mei 2015 18:17 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ander apparaat? We hebben het toch over Lisannes 2 foto's, eerst _499 naar het S-SW en dan _500 met de duimpjes naar SE-ESE?

Hoe het met de iPhone zit weten we niet, ik denk dat die foto eerder gemaakt is dan die van Lisanne, omdat de wolken nog net meer naar links (oost) zijn.
ik vermoed toch dat er een derde persoon bij was:

a) de dames poseren imo. voor iemand, niet voor thuis: Lisanne kon die "duimen foto" immers met die
Canon versie niet naar huis Whatsappen, en
b) gezien de wegschrijftijd op de SD kaart, kan het logisch gezien ook niet (wie hield dan de iPhone vast?)
pi_152828645
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2015 18:27 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

ik vermoed toch dat er een derde persoon bij was:

a) de dames poseren imo. voor iemand, niet voor thuis: Lisanne kon die "duimen foto" immers met die
Canon versie niet naar huis Whatsappen, en
b) gezien de wegschrijftijd op de SD kaart, kan het logisch gezien ook niet (wie hield dan de iPhone vast?)
Voor iemand? Welnee, voor elkaar. Hans K. zegt ook dat het op geen van de foto's lijkt alsof er derden bij zijn.

Die foto hoeven ze toch niet meteen te kunnen whatsappen? Lisanne wil gewoon foto's met haar eigen camera, Kris graag met haar eigen iPhone, lijkt me niks raars aan.

Natuurlijk kan het wel. Kris steekt haar iPhone die ze van Lisanne terugkreeg na het maken van _iPhone gewoon in haar zak/bij zich/tussen haar broeksband/terug in de tas en maakt met Lisannes camera 2 fotootjes van d'r, 6 seconden na elkaar.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  donderdag 21 mei 2015 @ 18:34:35 #212
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152828783
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2015 18:14 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

wat deed F daar dan al op dinsdag???

Het verhaal klopt niet, F moet daar maandag dan al geweest zijn.
http://boquete.ning.com/f(...)1434455Comment558650
  donderdag 21 mei 2015 @ 18:43:28 #213
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152829038
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 18:02 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Op 7 april was een post in BoqueteGuide door F, dat ze twee tours hadden geboekt: voor wo en vrijdag(?). Een paar topics geleden is de link hier op FOK gepost. Volgens F bewoording, zou het eerste avontuur woensdag beginnen. (avontuur met aardbeien?) Wie kan die post terugvinden hier op FOK?
O ik had de post naar poekje gequote:
http://boquete.ning.com/f(...)1434455Comment558650, op de tweede pagina, staat de mail wisseling.
pi_152829693
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2015 18:15 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

ik wel, het gaat immers over een ander persoon, en een ander tst..,
Kris is gefotografeerd door...... met de iPhone en Lisanne door ... met de Canon.

Tenzij... Kris TOCH is gefotografeerd door de Canon door...
en Lisanne direct na Kris ook is gefotografeerd door de Canon, door....

dan zie ik een derde persoon dat doen in 6 pardon.. 3 seconden..
Ja, de foto’s op de Mirador werpen vele vragen op.

Ik denk, zoals bekend, dat derden hierbij geholpen hebben.
pi_152830346
Rommelt het wel of rommelt het niet

Strange noises at night in Boquete.
Volcancito dwellers in Boquete last night heard several noises emanating from the depths of the earth. They argue that during this noise did not quake. They ask SINAPROC Chiriqui provide a report of what is happening. To prevent people from being confused or alarmed wrongly linking this with an activity of Volcan Baru.


Autoridades de Chiriquí reciben Mapa de Amenazas Volcánicas del Volcán Barú
Chiriqui authorities are volcanic hazards map of Volcan Baru
https://twitter.com/Sinaproc_Panama/status/601430693004988416

"Municipios deberán presentar su Plan de Emergencias, es importante organizarse a tiempo para enfrentar desastres"
"Municipalities must submit an emergency plan, it is important to be organized in time to face disasters"
https://twitter.com/Sinaproc_Panama/status/601424114021105664

"Las poblaciones cercanas al Volcán Barú deben estar tranquilos, el Volcán no ha dado indicios de erupción"
"The villages near the Volcan Baru should be calm, the volcano has not shown signs of eruption"
https://twitter.com/Sinaproc_Panama/status/601414340806246400
pi_152831973
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 19:03 schreef gynaika het volgende:

[..]

Ja, de foto’s op de Mirador werpen vele vragen op.

Ik denk, zoals bekend, dat derden hierbij geholpen hebben.
:N :N :N Die camera doet precies wat de mijne ook doet. De eerste foto is oke maar de volgende krijg ik hem niet scherp. Zal wel aan de ouderdom liggen.
pi_152832134
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 20:04 schreef schuschuho het volgende:

[..]

:N :N :N Die camera doet precies wat de mijne ook doet. De eerste foto is oke maar de volgende krijg ik hem niet scherp. Zal wel aan de ouderdom liggen.
Hoho, maar jij hebt dan ook geen "perfect gepositioneerde" :N foto's van een Mirador in Panama.

"Perfect gepositioneerd": Lisanne staat pal voor de Pacifische Oceaan en nergens is op de achtergrond dat beroemde Caribische uitzicht te zien. Maar wel "perfect gepositioneerd" hoor, kan alleen maar met derden zijn. Wat die rare Pa Kremers allemaal uitkraamt, boeit niet.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152833143
quote:
10s.gif Op donderdag 21 mei 2015 20:09 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hoho, maar jij hebt dan ook geen "perfect gepositioneerde" :N foto's van een Mirador in Panama.

"Perfect gepositioneerd": Lisanne staat pal voor de Pacifische Oceaan en nergens is op de achtergrond dat beroemde Caribische uitzicht te zien. Maar wel "perfect gepositioneerd" hoor, kan alleen maar met derden zijn. Wat die rare Pa Kremers allemaal uitkraamt, boeit niet.
HK weet wel beter.
pi_152833190
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 20:34 schreef gynaika het volgende:

[..]

HK weet wel beter.
Ah, hij zit de kijker gewoon een bietje voor te liegen, maar in werkelijkheid vindt hij de aanwezigheid van derden van de foto's af stráálen, ik begrijp het.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152833943
Op discovery nu panama manhunt met sinafront.
pi_152834125
quote:
10s.gif Op donderdag 21 mei 2015 20:34 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ah, hij zit de kijker gewoon een bietje voor te liegen, maar in werkelijkheid vindt hij de aanwezigheid van derden van de foto's af stráálen, ik begrijp het.
Het heeft te maken met het begrijpen van de psychologie van de mens.
pi_152834156
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 20:51 schreef ToniB het volgende:
Op discovery nu panama manhunt met sinafront.
ok bedankt !!
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  donderdag 21 mei 2015 @ 21:08:18 #223
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152834757
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 20:51 schreef ToniB het volgende:
Op discovery nu panama manhunt met sinafront.
We weten nu waarom er duikers in de jungle liggen.
pi_152834842
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 21:08 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

We weten nu waarom er duikers in de jungle liggen.
hij ontsnapte ,dook van de rots en had z'n zwemvliezen al aan *O*
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_152835892
quote:
10s.gif Op donderdag 21 mei 2015 20:09 schreef El_Matador het volgende:
Wat die rare Pa Kremers allemaal uitkraamt, boeit niet.
Mata, een beetje respect tonen voor een vader die zijn dochter op gruwelijke wijze heeft verloren.
pi_152836170
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 21:28 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Mata, een beetje respect tonen voor een vader die zijn dochter op gruwelijke wijze heeft verloren.
Lees het even goed; dit zijn de bewoordingen van allen die hem niet serieus nemen.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152838317
quote:
12s.gif Op donderdag 21 mei 2015 21:32 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Lees het even goed; dit zijn de bewoordingen van allen die hem niet serieus nemen.
wie zijn die > allen ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_152841128
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2015 17:30 schreef ToniB het volgende:

[..]

juist
Dus dan hebben we enerzijds Miriam die op 31 maart 's avonds uit de mond van Lisanne hoort dat ze nog geen plannen hebben.
En anderzijds de letterlijke woorden van Hans K die zegt dat er dinsdag wat tours zijn geboekt.

Lijkt me duidelijk dat Kris en Lisanne in de ochtend van 1 april bij Feliciano hun tours hebben geboekt en het dus meer was dan alleen "hola".
pi_152841137
dubbel
pi_152841327
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 23:00 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Dus dan hebben we enerzijds Miriam die op 31 maart 's avonds uit de mond van Lisanne hoort dat ze nog geen plannen hebben.
En anderzijds de letterlijke woorden van Hans K die zegt dat er dinsdag wat tours zijn geboekt.

Lijkt me duidelijk dat Kris en Lisanne in de ochtend van 1 april bij Feliciano hun tours hebben geboekt en het dus meer was dan alleen "hola".
Precies.
pi_152841455
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 17:48 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

dus de zon draait in een paar seconden mee ? :)

[ afbeelding ]
De dames draaiden. Ik maakte eerder dit schema van de bewegingen tussen beide foto's.

http://s8.photobucket.com(...).jpg.html?sort=3&o=0

Daaruit kun je opmaken dat de zon dan anders op Lisanne schijnt. Ik denk zo'n 100 tot 120 graden draaiing t.o.v. de zon, die heel hoog in het zuiden staat (= bovenaan de tekening), gezien de schaduwen. Dat is dan ook weer genoeg om de bewolkte noordkant van de CD in beeld te hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door matteo_111 op 21-05-2015 23:14:26 (zuid is bovenaan, sorry.) ]
pi_152841513
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 23:08 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

De dames draaiden. Ik maakte eerder dit schema van de bewegingen tussen beide foto's.

http://s8.photobucket.com(...).jpg.html?sort=3&o=0

Daaruit kun je opmaken dat de zon dan anders op Lisanne schijnt. Ik denk zo'n 100 tot 120 graden draaiing t.o.v. de zon, die heel hoog in het zuiden staat (= onderaan de tekening), gezien de schaduwen. Dat is dan ook weer genoeg om de bewolkte noordkant van de CD in beeld te hebben.
Heel duidelijk weergegeven. Zo zie ik het ook. Niks onmogelijks aan. Snel wel, maar goed, dat waren de dames met zoveel foto's. 13:06 idem.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152841797
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 23:08 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

De dames draaiden. Ik maakte eerder dit schema van de bewegingen tussen beide foto's.

http://s8.photobucket.com(...).jpg.html?sort=3&o=0

Daaruit kun je opmaken dat de zon dan anders op Lisanne schijnt. Ik denk zo'n 100 tot 120 graden draaiing t.o.v. de zon, die heel hoog in het zuiden staat (= bovenaan de tekening), gezien de schaduwen. Dat is dan ook weer genoeg om de bewolkte noordkant van de CD in beeld te hebben.
sorry een erg onduidelijk kaartje
hoe weet je dat kris een stukje liep ?
waar komt op dat kaartje de zon vandaan?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_152842218
Ik heb begrepen dat Lisanne op 499 zo groot is omdat de fotograaf zo dichtbij stond en er niet is ingezoemd ?
Op je kaartje Matteo loopt de fotograaf van pix1 naar pix2.
Ik zou juist andersom denken
pi_152842273
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 23:18 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

sorry een erg onduidelijk kaartje
hoe weet je dat kris een stukje liep ?
waar komt op dat kaartje de zon vandaan?
Ik was er niet bij, maar ik leid dat af uit de posities, richtingen en afstanden die op de foto;'s blijken.

Op foto 499 staat de zon bijna recht boven Lisanne , iets achter haar vanwege de noorderbreedte en iets aan de voor ons rechterkant. (door naar het westen).
Op foto 500 is de zon ineens minde scherp. Dat kan als je de scheiding tussen wolken en blauw ongeveer recht boven je hebt. De exacte val van de schaduwen is daarmee minder goed vastte stellen, Maar die zou eveneens bijna recht recht boven haar meten zijn, nu iets vanuit de fotograaf gezien op haar schijnend en iets vanlinks komend.

Wanneer een foto 2 tot 3 uur later zou zijn gemaakt, zou de zon 30 tot 45 graden verder zijn gedraaid richting west (bij 499 naar rechts en bij 550 naar meer links, vanuit ons gezien). Dat verschil zie je niet terug in de schaduwen.
pi_152842284
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 23:31 schreef jackie12 het volgende:
Ik heb begrepen dat Lisanne op 499 zo groot is omdat de fotograaf zo dichtbij stond en er niet is ingezoemd ?
Op je kaartje Matteo loopt de fotograaf van pix1 naar pix2.
Ik zou juist andersom denken
ja op dat kaartje klopt de hele lichtval niet die op de foto's te zien is
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_152842427
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 23:33 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

Ik was er niet bij, maar ik leid dat af uit de posities, richtingen en afstanden die op de foto;'s blijken.

Op foto 499 staat de zon bijna recht boven Lisanne , iets achter haar vanwege de noorderbreedte en iets aan de voor ons rechterkant. (door naar het westen).
Op foto 500 is de zon ineens minde scherp. Dat kan als je de scheiding tussen wolken en blauw ongeveer recht boven je hebt. De exacte val van de schaduwen is daarmee minder goed vastte stellen, Maar die zou eveneens bijna recht recht boven haar meten zijn, nu iets vanuit de fotograaf gezien op haar schijnend en iets vanlinks komend.

Wanneer een foto 2 tot 3 uur later zou zijn gemaakt, zou de zon 30 tot 45 graden verder zijn gedraaid richting west (bij 499 naar rechts en bij 550 naar meer links, vanuit ons gezien). Dat verschil zie je niet terug in de schaduwen.
Dus je gaat dan verzinnen dat Kris zich verplaatst zou hebben om je kaartje kloppend te maken ?
en de zon is ineens in 6 seconden minder scherp ?
Zo gaat Frank ook te werk ,stukje lopen > oh glijbaantje> en dan moet het hier gebeurd zijn
Je bedoeld het misschien goed maar er klopt niks van
je had ook nog een 3D model ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_152842711
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 23:31 schreef jackie12 het volgende:
Ik heb begrepen dat Lisanne op 499 zo groot is omdat de fotograaf zo dichtbij stond en er niet is ingezoemd ?
Op je kaartje Matteo loopt de fotograaf van pix1 naar pix2.
Ik zou juist andersom denken
Het kaartje is natuurlijk maar een schema en geen wiskundige berekening. Een ongeveer.
Volgens Perico zoomden de dames niet in tijdens het fotograferen. Alle foto's zijn dus op dezelfde manier gemaakt. Dat is ook handig, want dan staat iets dat op een foto 1/6 van de hoogte is in een zelfde verhouding tot iets dat op een andere foto 1/6 van de hoogte is. Je moet dan de afstand schatten om te weten hoe groot het kan zijn.
Qua lopen: Kris staat bij foto 499 iets dichter bij Lisanne dan bij foto 500. Dat blijkt niet uit het schema, klopt, maar het is dan ook een globaal loopschema. De loopafstand van Kris zou dan in werkelijkheid wat korter kunnen zijn geweest. Die van Lisanne maakt niet (veel) uit.
pi_152842806
Yup.

En de snelheid is ook weer niet zo raar.

"Maak een foto van me voor de Pacifische kant, waar ik jou ook net [beter] gekiekt heb"
"Ah, en nog eentje hier, *hop, duimpjes omhoog, tadaa*"
"klik"
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152842813
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 23:40 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Dus je gaat dan verzinnen dat Kris zich verplaatst zou hebben om je kaartje kloppend te maken ?
en de zon is ineens in 6 seconden minder scherp ?
Zo gaat Frank ook te werk ,stukje lopen > oh glijbaantje> en dan moet het hier gebeurd zijn
Je bedoeld het misschien goed maar er klopt niks van
je had ook nog een 3D model ?
Het kaartje heb ik proberen af te leiden uit de feiten: de foto's, andere beelden van de Mirador en de achtergrond, de ligging van Panama enz. Waarom zou ik iets anders willen dan weten hoe het zit?.
pi_152842942
Wie het toestel zelf ook heeft moet aan de hand van de beeldhoek van een object tamelijk precies kunnen bepalen hoe ver Lisanne van de fotografe stond op 499 en 500. Maak twee foto's van een object waarvan je de lengte weet en meet de afstand tussen lens en object. We moeten dan alleen een schatting maken van de lengte van een deel van Lisanne in beeld.
Misschien heeft Perico nog tijd voor een experimentje?
  vrijdag 22 mei 2015 @ 00:10:38 #242
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_152843180
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 11:05 schreef ToniB het volgende:
Perico kun jij vanavond wat foto's in het donker maken en kijken hoever het bereik van de flits is. Het liefst in een bos. 1x staande en 1x zittend/op je hurken. Dank je.
Ik ben vanavond in het bos geweest, het was er aardedonker, je kon echt helemaal niets zien.

Ik heb de camera op AUTO gezet, net als Kris en Lisanne in de nacht. Ik heb 14 foto's binnen 5 minuten genomen, waarvan er 2 zwart waren, daar is echt niets op te zien. De rest van de keren werkte de flits.

Overigens kun je als je het selectiewiel op MANUAL zet, je de sterkte van de flits tot maximaal verhogen door met het navigatierondje op de + te drukken. Standaard staat die op de helft van de capaciteit. Niet dat dat spectaculaire verbeteringen opleverde in het bos.

Wellicht dat door geslonken batterijcapaciteit de flits het niet meer deed echt in Panama. Maar als je nu het selectiewiel op HYBRID AUTO zet, kruipt de flits al meteen uit de behuizing en blijft eruit. Bij menu AUTO moet je dat maar afwachten.

Hier zijn de beelden:




pi_152843319
Ja daar op die laatste foto zit dus een man achter de struik en het omgevallen stammetje he.
Is een chinese kok denk ik.
  vrijdag 22 mei 2015 @ 00:19:42 #244
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152843350
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 00:10 schreef Perico het volgende:

[..]

Ik ben vanavond in het bos geweest, het was er aardedonker, je kon echt helemaal niets zien.

Ik heb de camera op AUTO gezet, net als Kris en Lisanne in de nacht. Ik heb 14 foto's binnen 5 minuten genomen, waarvan er 2 zwart waren, daar is echt niets op te zien. De rest van de keren werkte de flits.

Overigens kun je als je het selectiewiel op MANUAL zet, je de sterkte van de flits tot maximaal verhogen door met het navigatierondje op de + te drukken. Standaard staat die op de helft van de capaciteit. Niet dat dat spectaculaire verbeteringen opleverde in het bos.

Wellicht dat door geslonken batterijcapaciteit de flits het niet meer deed echt in Panama. Maar als je nu het selectiewiel op HYBRID AUTO zet, kruipt de flits al meteen uit de behuizing en blijft eruit. Bij menu AUTO moet je dat maar afwachten.

Hier zijn de beelden:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Super!

Wat kun je zien, best een goed lampje!
pi_152843351
quote:
11s.gif Op donderdag 21 mei 2015 18:17 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ander apparaat? We hebben het toch over Lisannes 2 foto's, eerst _499 naar het S-SW en dan _500 met de duimpjes naar SE-ESE?

Hoe het met de iPhone zit weten we niet, ik denk dat die foto eerder gemaakt is dan die van Lisanne, omdat de wolken nog net meer naar links (oost) zijn.
Ik denk dat de iPhonefoto later is gemaakt.
De wind komt van noord, want aan die kant hangen de wolken tegen de CD. Wolken die over de CD waaien richting zuid lossen snel op. Je ziet dat ook aan het wolkentreintje op beide foto's. Ook de schaduw op de berg verschuift iets richting zuid en heeft op beide foto's dezelfde vorm. Omdat de zon bijna recht boven staat zal die schaduw van het erboven gelegen wolkje zijn, dat ook nog eens het minst is opgelost. Dat indiceert ook dat de foto's niet met een geheel nieuw wolkentreintje zijn genomen, maar dicht op elkaar. Ik vermoed op ca.2 minuten van elkaar. Uit het verder oplossen en het verschuiven van de schaduw op de iPhonefoto kun je m.i. afleiden dat die later zal zijn genomen.
pi_152843410
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 00:19 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

Ik denk dat de iPhonefoto later is gemaakt.
De wind komt van noord, want aan die kant hangen de wolken tegen de CD. Wolken die over de CD waaien richting zuid lossen snel op. Je ziet dat ook aan het wolkentreintje op beide foto's. Ook de schaduw op de berg verschuift iets richting zuid en heeft op beide foto's dezelfde vorm. Omdat de zon bijna recht boven staat zal die schaduw van het erboven gelegen wolkje zijn, dat ook nog eens het minst is opgelost. Dat indiceert ook dat de foto's niet met een geheel nieuw wolkentreintje zijn genomen, maar dicht op elkaar. Ik vermoed op ca.2 minuten van elkaar. Uit het verder oplossen en het verschuiven van de schaduw op de iPhonefoto kun je m.i. afleiden dat die later zal zijn genomen.
Hmm, ik zie het precies andersom, gebaseerd op hetzelfde wolkenpatroon.

Dat witte wolkenpuntje ligt op Kris' iPhonefoto nog net wat verder naar links (oost) dan op die van Lisanne. Denk dat de wolken inderdaad van oost naar west gaan en dat daarom die van Kris eerder gemaakt is.

Extra puntje is haar bezwete status en slechte voorbereiding (geen zonnebrilletje sowieso). Als eerst Lisanne op de foto mocht en dan pas Kris zou je verwachten dat ze dat een beetje gefatsoeneerd had.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152843438
Perico uitkijken in die enge bossen hoor :)

ik las de die flitser die erop zit eigenlijk een onding is :)
als ie omhoog komt (het pop up flitsertje) en je hand zit ervoor dan geeft de camera
een foutmelding en moet je hem helemaal opnieuw opstarten
kan jij dat uitproberen ?
tia
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_152843489
pi_152843660
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 00:10 schreef Perico het volgende:

[..]

Ik heb 14 foto's binnen 5 minuten genomen, waarvan er 2 zwart waren, daar is echt niets op te zien. De rest van de keren werkte de flits.
Hebben ze wellicht niet omhoog geflitst voor die zwarte foto's ... dat zou iets kunnen zeggen over de lokatie ...
pi_152843745
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 10:23 schreef 11en30 het volgende:
Ik zie 1 klein 'verdacht' dingetje op de 2 miradorfoto's van L, iets dat ik zelf nog niet heb kunnen verklaren maar dat is nog door niemand genoemd of aangewezen.
Wil je dit nog steeds niet delen :)
pi_152843747
Ik heb een foto naar mezelf gemailed in het formaat 1024 X 768, dat de echte foto's ook hebben. Hij wordt dan 44 x kleiner qua MB's. En daarna wat gepimpt.om wat meer achtergrond te krijgen wordt hij weer 3x zo groot.

Hieronder een detail screenshot van deze malversatie en van het origineel.

http://s8.photobucket.com(...).jpg.html?sort=3&o=0
  vrijdag 22 mei 2015 @ 00:43:41 #252
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152843751
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 00:10 schreef Perico het volgende:

[..]

Ik ben vanavond in het bos geweest, het was er aardedonker, je kon echt helemaal niets zien.

Ik heb de camera op AUTO gezet, net als Kris en Lisanne in de nacht. Ik heb 14 foto's binnen 5 minuten genomen, waarvan er 2 zwart waren, daar is echt niets op te zien. De rest van de keren werkte de flits.

Overigens kun je als je het selectiewiel op MANUAL zet, je de sterkte van de flits tot maximaal verhogen door met het navigatierondje op de + te drukken. Standaard staat die op de helft van de capaciteit. Niet dat dat spectaculaire verbeteringen opleverde in het bos.

Wellicht dat door geslonken batterijcapaciteit de flits het niet meer deed echt in Panama. Maar als je nu het selectiewiel op HYBRID AUTO zet, kruipt de flits al meteen uit de behuizing en blijft eruit. Bij menu AUTO moet je dat maar afwachten.

Hier zijn de beelden:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Hoe heb je het ervaren? In het donker, zag je wat met die flits of kon je het schermpje gebruiken, met daarop de meters voor je?
Was je snel gewend aan het pikkedonker of zag je na die 5 minuten nog niets?
pi_152843754
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 00:43 schreef vronie het volgende:

[..]

Wil je dit nog steeds niet delen :)
Het is weer vronietijd.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  vrijdag 22 mei 2015 @ 00:45:00 #254
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152843771
quote:
12s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 00:43 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het is weer vronietijd.
Ja, bijna 01:00 uur!
pi_152843804
Fijn ben ik nu de pispaal.
pi_152843810
quote:
12s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 00:22 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hmm, ik zie het precies andersom, gebaseerd op hetzelfde wolkenpatroon.

Dat witte wolkenpuntje ligt op Kris' iPhonefoto nog net wat verder naar links (oost) dan op die van Lisanne. Denk dat de wolken inderdaad van oost naar west gaan en dat daarom die van Kris eerder gemaakt is.

Extra puntje is haar bezwete status en slechte voorbereiding (geen zonnebrilletje sowieso). Als eerst Lisanne op de foto mocht en dan pas Kris zou je verwachten dat ze dat een beetje gefatsoeneerd had.
M.i. is het wolkentreintje al een stuk opgelost terwijl de schaduw op de berg niet heel veel is verschoven en gelijk van vorm is gebleven. Die schaduw hoort dan bij de wolk erboven, wat meteen aangeeft dat het puntje bij Kris niet meer hetzelfde puntje is op foto 499.
pi_152843813
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 00:47 schreef vronie het volgende:
Fijn ben ik nu de pispaal.
Ik hoop dat ik de sarcastische smiley gemist hebt?

Geenszins, vronie, geenszins. Niet van mij iig.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  vrijdag 22 mei 2015 @ 00:49:14 #258
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_152843820
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 23:59 schreef matteo_111 het volgende:
Wie het toestel zelf ook heeft moet aan de hand van de beeldhoek van een object tamelijk precies kunnen bepalen hoe ver Lisanne van de fotografe stond op 499 en 500. Maak twee foto's van een object waarvan je de lengte weet en meet de afstand tussen lens en object. We moeten dan alleen een schatting maken van de lengte van een deel van Lisanne in beeld.
Misschien heeft Perico nog tijd voor een experimentje?
Ik heb gisteren wel wat foto's genomen met testpersonen om 499 na te bootsen... mijn inschatting aan de hand van die gegevens en met een lengtestok vandaag is dat Lisanne op 499 zo'n 78 centimeter van de lens afstond en op IMG_500 op circa 140 centimeter.
  vrijdag 22 mei 2015 @ 00:51:52 #259
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152843854
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 00:47 schreef vronie het volgende:
Fijn ben ik nu de pispaal.
nee, leuk dat je er bent en een goede vraag! Ben wel benieuwd naar 11:30 antwoord!
pi_152843856
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 00:49 schreef Perico het volgende:

[..]

Ik heb gisteren wel wat foto's genomen met testpersonen om 499 na te bootsen... mijn inschatting aan de hand van die gegevens en met een lengtestok vandaag is dat Lisanne op 499 zo'n 78 centimeter van de lens afstond en op IMG_500 op circa 140 centimeter.
Dat vind ik dan weer onverwacht dichtbij? Bij mij is dat armlengte, maar ik ben vrij groot. Klopt dat met jouw proeven?
pi_152843861
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 00:43 schreef vronie het volgende:

[..]

Wil je dit nog steeds niet delen :)
Ok, omdat het vronietijd is.

Op het shirt van L op de mirador zit, voor haar linksonder, een lichte vlek. Ik zou verwachten dat die niet meeverhuist als zij een andere positie t.o.v. de zon inneemt maar dat doet ie wel. Het is dus geen zonvlekje. Maar wat dan wel? :)
pi_152843873
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 00:51 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

nee, leuk dat je er bent en een goede vraag! Ben wel benieuwd naar 11:30 antwoord!
We zouden kunnen meekijken, bijvoorbeeld. 8-)

M.i. zit dat vlekje niet op dezelfde plaats op het shirt. Bij 499 zit het op de naad, bij 500 onder midden voor. In beide gevallen is het een lichtvlekje. Er valt licht op een bolling of rimpel in het Tshirt, meer licht dan op het omliggende deel, omdat het even meer horizontaal (op de zon gericht) is.
  vrijdag 22 mei 2015 @ 00:55:16 #263
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152843907
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 00:52 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Ok, omdat het vronietijd is.

Op het shirt van L op de mirador zit, voor haar linksonder, een lichte vlek. Ik zou verwachten dat die niet meeverhuist als zij een andere positie t.o.v. de zon inneemt maar dat doet ie wel. Het is dus geen zonvlekje. Maar wat dan wel? :)
Er duiken nu een aantal users de foto´s in, ben benieuwd!

Had ze melk gedronken?
Of een ijsje?
Tandpasta?
  vrijdag 22 mei 2015 @ 00:55:31 #264
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_152843912
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 00:23 schreef StaceySinger het volgende:
Perico uitkijken in die enge bossen hoor :)
als ie omhoog komt (het pop up flitsertje) en je hand zit ervoor dan geeft de camera
een foutmelding en moet je hem helemaal opnieuw opstarten
kan jij dat uitproberen ?
tia
Ja als je je vinger op de plek houdt waar de flitser hoort uit te komen, dan geeft hij op beeld "Wrong flash position, restart the camera" weer... dan blijft de flitser ook in een rare positie zitten, moet je twee keer op aan/uit drukken misschien wel.

Maar hij start supersnel op, dus dat maakt niet uit.
  vrijdag 22 mei 2015 @ 00:58:02 #265
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152843945
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 00:55 schreef Perico het volgende:

[..]

Ja als je je vinger op de plek houdt waar de flitser hoort uit te komen, dan geeft hij op beeld "Wrong flash position, restart the camera" weer... dan blijft de flitser ook in een rare positie zitten, moet je twee keer op aan/uit drukken misschien wel.

Maar hij start supersnel op, dus dat maakt niet uit.
Zo'n onding heb ik ook ooit gehad, een zandkorrel ertussen en hele ding is kapot.
  vrijdag 22 mei 2015 @ 01:02:56 #266
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_152844008
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 00:55 schreef Perico het volgende:

[..]

Ja als je je vinger op de plek houdt waar de flitser hoort uit te komen, dan geeft hij op beeld "Wrong flash position, restart the camera" weer... dan blijft de flitser ook in een rare positie zitten, moet je twee keer op aan/uit drukken misschien wel.

Maar hij start supersnel op, dus dat maakt niet uit.
Ja superonhandig die flitser. Je kan hem met je linkerhand niet goed vasthouden als hij flitst.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
  vrijdag 22 mei 2015 @ 01:03:05 #267
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_152844011
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 00:43 schreef ootjekatootje het volgende:
Hoe heb je het ervaren? In het donker, zag je wat met die flits of kon je het schermpje gebruiken, met daarop de meters voor je?
Was je snel gewend aan het pikkedonker of zag je na die 5 minuten nog niets?
De praktijk is altijd even anders dan je denkt. Aan die flits heb je zelf helemaal niets. Ja, hij maakt er best goede foto's mee.. maar zelf zie je niets van de omgeving. En het display van de camera staat op zwart, omdat de omgeving te donker is.

Het goede aan het toestel is, dat in beeld, als je aan het selectiewiel draait van alle modi, ook die modi verschijnen.. als je eraan draait, zie je op beeld wat je selecteert..

Ik denk, dat om de camera als zaklamp te gebruiken, je het beste zo'n Mirador foto op PLAY kunt zetten en continu aanklikken.

Natuurlijk zal iemand vlak in de buurt wel zo'n flits kunnen zien. Het is eigenlijk allemaal te weinig om 's nachts in een bos mee te navigeren. Je wilt ook kunnen zien waar je loopt. Dan moet de sterrenhemel al meewerken. Als het aardedonker is, heb je ook aan gewenning weinig, zeker met dieren, struikgewas, doornstruiken, weetikwat.
pi_152844037
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 01:03 schreef Perico het volgende:

[..]

De praktijk is altijd even anders dan je denkt. Aan die flits heb je zelf helemaal niets. Ja, hij maakt er best goede foto's mee.. maar zelf zie je niets van de omgeving. En het display van de camera staat op zwart, omdat de omgeving te donker is.

Het goede aan het toestel is, dat in beeld, als je aan het selectiewiel draait van alle modi, ook die modi verschijnen.. als je eraan draait, zie je op beeld wat je selecteert..

Ik denk, dat om de camera als zaklamp te gebruiken, je het beste zo'n Mirador foto op PLAY kunt zetten en continu aanklikken.

Natuurlijk zal iemand vlak in de buurt wel zo'n flits kunnen zien. Het is eigenlijk allemaal te weinig om 's nachts in een bos mee te navigeren. Je wilt ook kunnen zien waar je loopt. Dan moet de sterrenhemel al meewerken. Als het aardedonker is, heb je ook aan gewenning weinig, zeker met dieren, struikgewas, doornstruiken, weetikwat.
Goeie punten, Perico.

Vraag is ook of het onbewolkt was die nacht. Zonder wolken zouden de sterren (en geen lichtvervuiling O+ ) kunnen helpen, maar juist met bewolking kunnen de wolken het maanlicht (van de maan die om 01:31 onder was) reflecteren en juist helpen.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  vrijdag 22 mei 2015 @ 01:10:46 #269
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152844107
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 01:03 schreef Perico het volgende:

[..]

De praktijk is altijd even anders dan je denkt. Aan die flits heb je zelf helemaal niets. Ja, hij maakt er best goede foto's mee.. maar zelf zie je niets van de omgeving. En het display van de camera staat op zwart, omdat de omgeving te donker is.

Het goede aan het toestel is, dat in beeld, als je aan het selectiewiel draait van alle modi, ook die modi verschijnen.. als je eraan draait, zie je op beeld wat je selecteert..

Ik denk, dat om de camera als zaklamp te gebruiken, je het beste zo'n Mirador foto op PLAY kunt zetten en continu aanklikken.

Natuurlijk zal iemand vlak in de buurt wel zo'n flits kunnen zien. Het is eigenlijk allemaal te weinig om 's nachts in een bos mee te navigeren. Je wilt ook kunnen zien waar je loopt. Dan moet de sterrenhemel al meewerken. Als het aardedonker is, heb je ook aan gewenning weinig, zeker met dieren, struikgewas, doornstruiken, weetikwat.
dus in jip en janneke taal, ze konden het beste het instellingenscherm gebruiken als lichtbron?
  vrijdag 22 mei 2015 @ 01:25:44 #270
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_152844251
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 01:05 schreef El_Matador het volgende:

Vraag is ook of het onbewolkt was die nacht. Zonder wolken zouden de sterren (en geen lichtvervuiling O+ ) kunnen helpen, maar juist met bewolking kunnen de wolken het maanlicht (van de maan die om 01:31 onder was) reflecteren en juist helpen.
Respect als ze echt zijn gaan lopen, op 8 april of eerder, 's nachts. De wolken zouden kunnen helpen ja. Blijft de vraag of je tussen de bomen op de grond er wat aan hebt, maar bij die grote rotsen zeker wel.

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 01:10 schreef ootjekatootje het volgende:
dus in jip en janneke taal, ze konden het beste het instellingenscherm gebruiken als lichtbron?
Je kunt het beste een heldere foto bekijken, op de camera. En die aan laten staan. Maar het licht dat er vanaf komt, is zoveel zwakker dan de zaklamp functie van je telefoon.. om er echt mee aan de wandel te gaan, is het te weinig. Maar als het echt moet..
pi_152844348
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 00:55 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Er duiken nu een aantal users de foto´s in, ben benieuwd!

Had ze melk gedronken?
Of een ijsje?
Tandpasta?
Niet interessant.
Wat is de exif-data?
Make my day!
  vrijdag 22 mei 2015 @ 01:40:39 #272
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152844392
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 01:25 schreef Perico het volgende:

[..]

Respect als ze echt zijn gaan lopen, op 8 april of eerder, 's nachts. De wolken zouden kunnen helpen ja. Blijft de vraag of je tussen de bomen op de grond er wat aan hebt, maar bij die grote rotsen zeker wel.

[..]

Je kunt het beste een heldere foto bekijken, op de camera. En die aan laten staan. Maar het licht dat er vanaf komt, is zoveel zwakker dan de zaklamp functie van je telefoon.. om er echt mee aan de wandel te gaan, is het te weinig. Maar als het echt moet..
Dat zouden dus mogelijke keuzes geweest zijn:
1 lopen met weinig/geen licht van de camera
2 lopen op de zaklamp van de laatste telefoon en het risico nemen dat deze uitvalt.
edit: die keuze was er niet als degene die de foto's maakte niet de pincode had van het toestel.

Als ze dan een heldere foto aan zouden hebben, die van de q1, wat zijn dan de mogelijkheden?
1 509 wissen per ongeluk? Of zit die knop niet binnen vinger/handbereik? De nachtfoto's hadden dus geen zin o te verlichten.
2 per ongeluk de 90 foto's maken?
en van vraag 2 volgt weer vraag 3 en 4
3 dan zou de camera vrij lang aan hebben gestaan, trekt die batterij dat, een groot gedeelte van de drie uur?
4 kun je, wanneer de camera op een "bestaande foto" staat, al een nieuwe foto maken? Of moet je dan een handeling verrichten?

[ Bericht 2% gewijzigd door ootjekatootje op 22-05-2015 01:50:29 ]
  vrijdag 22 mei 2015 @ 02:01:37 #273
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_152844624
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 00:51 schreef matteo_111 het volgende:
Dat vind ik dan weer onverwacht dichtbij? Bij mij is dat armlengte, maar ik ben vrij groot. Klopt dat met jouw proeven?
Toevallig is mijn armlengte ook 78 centimeter.. ja alles met dat toestel blijkt ietsje anders dan verwacht... je moet ook Lisanne inschatten vanaf haar middel en dan van de grond zo'n 184 centimeter meten.. blijft ook allemaal een inschatting.

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 01:40 schreef ootjekatootje het volgende:

Als ze dan een heldere foto aan zouden hebben, die van de q1, wat zijn dan de mogelijkheden?
1 509 wissen per ongeluk? Of zit die knop niet binnen vinger/handbereik?
Je moet de foto die je wil wissen eerst op het scherm tevoorschijn halen.. dan met het navigatiewiel in de buurt van de prullenbak drukken... en dan vraagt ie nog op het scherm, of je het wilt bevestigen.. per ongeluk gaat dat niet.

quote:
2 per ongeluk de 90 foto's maken?
Voorheen dacht ik vaak inderdaad, dat die nachtfoto's een bijproduct waren, van het display verlicht houden. Maar dat is dus niet zo.

Als jij een foto op het display tovert, blijft die zolang staan totdat de batterij leeg is. Dan lijkt het er toch op dat ze die foto's wilden maken om aandacht te trekken met de flits, wat maar steeds niet lukte, of dat ze er hun pad mee wilden bepalen.

quote:
3 dan zou de camera vrij lang aan hebben gestaan, trekt die batterij dat, een groot gedeelte van de drie uur?
Ik denk dat die batterij meer last had van 7 dagen niet opgeladen zijn. Hij kan best wel wat hebben, al moet je je afvragen of die niet werkende flits lag aan de vrij lege accu.

quote:
4 kun je, wanneer de camera op een "bestaande foto" staat, al een nieuwe foto maken?
Als je een foto bekijkt, en je drukt op de foto-neem knop, dan gaat hij gewoon naar het display om een foto te maken. Pas daarna kun je een foto maken. Dat kan dus niet.
  vrijdag 22 mei 2015 @ 02:31:22 #274
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_152844856
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 18:17 schreef StaceySinger het volgende:

ik ben benieuwd hoe die gezichts herkenning heeft kunnen weigeren
moet je die handmatig aanzetten of is die ook op automaat te zetten ?
werkt die dan met oogsturing (Eye Controlled Focus) of zoekt ie zelf een gezicht uit ?
pakt ie 1 gezicht ?
stel dat er 2 mensen poseren bijv. schuin achter elkaar
wat doet de camera dan ?
kan het zijn dat er bij die "bewuste" foto nog iemand op de foto stond
en (later weg geshopt) en dat in het geval van die foto de camera daarop scherp stelde ?
tia
De gezichtsherkenning staat standaard aan in de fabrieksinstellingen reeds. Face Detect Autofocus heeft ook voorrang, het toestel is er als het ware voor gemaakt. Qua landschap met wolkenluchten en een licht/donker palet doet een smartphone het beter, maar dat terzijde.

In de metadata van foto 499 en 500 staat, dat ze het selectiewiel van de camera op SCN hebben gezet, in de PORTRAIT modus.. speciaal om mensen mooi te fotograferen.

Hierin heb ik totnutoe een 100% score qua gezichtsherkenning. Er verschijnt dan een vierkantje om het gezicht. Beweeg ik wild heen en weer met de camera, zie je op het display dat de zoeker naadloos steeds weer het gezicht van de persoon in beeld volgt. Dat gaat echt prima.

Ik heb ook foto's gemaakt van drie personen, naast en achter elkaar.. ook hier verschenen drie vierkantjes steeds, rond de gezichten.

Nu is er bij 499 dus wat opmerkelijks aan de hand. De SCN/PORTRAIT modus stond dus aan... maar volgens de data heeft er geen Face Detect Autofocus plaatsgevonden, terwijl Lisanne groot in beeld prijkt.

Het curieuze is, dat er wel nog als waarde
Faces Detected : 1 staat weergegeven.

Maar dat er Multi Point Autofocus heeft plaatsgevonden, op maar liefst 9 van de 9 scherpstelzones.

Als je de knop licht indrukt, verschijnen er vierkanten in beeld, die heel anders zijn dan de gezichtsherkennings [ ] :

Hier is een kleine selectie van vandaag, je hebt ze in alle kleuren en maten:


Dat zijn dus negen groene vierkanten in het display geweest voor 499, terwijl Lisanne groot in beeld is, en een PORTRET de absolute voorkeur heeft.

De data vermelden dat zones 5 en 7 "in focus" waren en dat primair is scherpgesteld op zone 5. Welk gedeelte van de foto dat is, weet ik niet, omdat nergens te achterhalen is hoe die nummering exact in elkaar steekt.

Heel moeilijk te verklaren aldus. Maar op 499 is dus één gezicht herkend volgens de data, geen tweede persoon, die weggeshopt is.

Zes seconden later op 500 is er wel Face Detect Autofocus uitgevoerd en is er 1 gezicht herkend. Dat zou kunnen inhouden, dat het een bewuste foto was en geen photo bomb moment van Lisanne die een panorama van Kris wilde opleuken.

Dit houdt wel in, dat de camera zich toch een seconde minstens op Lisanne heeft ingesteld, met het gezichtsherkenningsvierkantje. Dus dat Lisanne al na vijf seconden op haar plek moest staan.

Wel is de knop niet meer half ingedrukt om die groene vierkantjes te laten verschijnen, dat is overgeslagen. Net als bij img_491 en 508.

[ Bericht 0% gewijzigd door Perico op 22-05-2015 02:43:38 ]
pi_152846305
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 00:19 schreef matteo_111 het volgende:
Ik denk dat de iPhonefoto later is gemaakt.
Dat denk ik ook. Wolken hebben als eigenschap uit te zetten. De wolkentrein bij Lisanne is compacter dan bij Kris.
Bij Kris is-ie uitgezet. Het puntje rechts is zodanig uitgezet, dat-ie bijna is opgelost.
  vrijdag 22 mei 2015 @ 09:47:40 #276
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152847044
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 02:01 schreef Perico het volgende:

[..]

Toevallig is mijn armlengte ook 78 centimeter.. ja alles met dat toestel blijkt ietsje anders dan verwacht... je moet ook Lisanne inschatten vanaf haar middel en dan van de grond zo'n 184 centimeter meten.. blijft ook allemaal een inschatting.

[..]

Je moet de foto die je wil wissen eerst op het scherm tevoorschijn halen.. dan met het navigatiewiel in de buurt van de prullenbak drukken... en dan vraagt ie nog op het scherm, of je het wilt bevestigen.. per ongeluk gaat dat niet.

[..]

Voorheen dacht ik vaak inderdaad, dat die nachtfoto's een bijproduct waren, van het display verlicht houden. Maar dat is dus niet zo.

Als jij een foto op het display tovert, blijft die zolang staan totdat de batterij leeg is. Dan lijkt het er toch op dat ze die foto's wilden maken om aandacht te trekken met de flits, wat maar steeds niet lukte, of dat ze er hun pad mee wilden bepalen.

[..]

Ik denk dat die batterij meer last had van 7 dagen niet opgeladen zijn. Hij kan best wel wat hebben, al moet je je afvragen of die niet werkende flits lag aan de vrij lege accu.

[..]

Als je een foto bekijkt, en je drukt op de foto-neem knop, dan gaat hij gewoon naar het display om een foto te maken. Pas daarna kun je een foto maken. Dat kan dus niet.
Dank je wel voor al je werk en antwoorden!
pi_152847402
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 02:31 schreef Perico het volgende:
er geen Face Detect Autofocus
er heeft er geen Face Detect Autofocus plaatsgevonden en er is één gezicht herkend ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_152848753
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 23:08 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

De dames draaiden. Ik maakte eerder dit schema van de bewegingen tussen beide foto's.

http://s8.photobucket.com(...).jpg.html?sort=3&o=0

Daaruit kun je opmaken dat de zon dan anders op Lisanne schijnt. Ik denk zo'n 100 tot 120 graden draaiing t.o.v. de zon, die heel hoog in het zuiden staat (= bovenaan de tekening), gezien de schaduwen. Dat is dan ook weer genoeg om de bewolkte noordkant van de CD in beeld te hebben.
Als ik kijk naar de foto van Lisanne rechts en daarna naar de foto van Lisanne links dan lijkt het voor mij zo dat bij de foto rechts de fotograaf op gelijke hoogte stond als Lisanne maar bij de foto links de fotograaf hoger stond dam Lisanne.
Dan zou de fotograaf zich omhoog verplaatst moeten hebben.Het bultje op waar je veel toeristen ziet zitten uitrusten.
Ootje zegt het terecht, de mirador is niet egaal en was het voor de fotograaf misschien nog wel moeilijker om alles binnen 6 seconden te doen dan voor Lisanne.

http://forum.fok.nl/templ(...)mgur.com/VCbgu5M.jpg

http://forum.fok.nl/templ(...)mgur.com/16OD3N7.jpg
pi_152848830
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 02:31 schreef Perico het volgende:

[..]

Dit houdt wel in, dat de camera zich toch een seconde minstens op Lisanne heeft ingesteld, met het gezichtsherkenningsvierkantje. Dus dat Lisanne al na vijf seconden op haar plek moest staan.

Kris heeft dus ook moeten vliegen.
6 min 1 seconde

"keep up the good work Perico!"

[ Bericht 0% gewijzigd door jackie12 op 22-05-2015 12:40:01 ]
  vrijdag 22 mei 2015 @ 12:11:16 #280
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152850260
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 11:12 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Kris heeft dus ook moeten vliegen.
6 min 1 seconde

"keep doing the good work Perico!"
De 2 scenario's vallen of staan met de goede Mirador op de here kaart.
De hier aangenomen Mirador is misschien 4 meter breed, dan moet je dat blijven volhouden en onderbouwen. Anders kloppen de kaarten en foto's niet, ik denk er het mijne van en heb duidelijk een andere plek op de herekaart als Mirador.

Op die plek die je namelijk ook de afstand van 10/12 meter, de paden links en rechts, de struiken, planten en bomen en het deel van de sleeparea. Daarnaast staat voor mij vast dat ik de verhoging waar de ouders opzitten, die oudere man in de video op staat, kan zien.
Ook de kijkrichting naar de andere berg klopt Imo.

De HERE kaart zoemt goed in tot een zicht van 10 meter, dus zelfs details zijn te zien. En welke boom of struik is te zien.

De Miradorfoto's (499 en 500) kunnen dus onderbouwt worden met de satellietkaarten van de Mirador.

edit: de bergkam (cd) die zichtbaar is op de foto's loopt als je deze doortrekt ook te zuiden van de Mirador door, IMO is deze Mirador dus wat noordelijker dan wij hier aannemen.

[ Bericht 3% gewijzigd door ootjekatootje op 22-05-2015 12:31:37 ]
pi_152851226
BNW / Kris & Lisanne #217 - Onderzoek naar de foto's& nieuwe feiten

Papiertje met stift letters? : http://www.jongib.nl/Cursus-Hebreeuws
Probeer deze bijbelclub te bellen en het voor te leggen.
pi_152851253
Perico vraagje:

Stel dat foto 500 (Lisanne met duimen) gemaakt is op de terugweg na foto 508 (Kris Q1).
Hoe moeilijk is het met je toestel om de foto te verplaatsen?
En laat dat ook sporen na?
  vrijdag 22 mei 2015 @ 12:48:44 #283
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152851317
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 12:46 schreef doorgaan het volgende:
BNW / Kris & Lisanne #217 - Onderzoek naar de foto's& nieuwe feiten

Papiertje met stift letters? : http://www.jongib.nl/Cursus-Hebreeuws
Probeer deze bijbelclub te bellen en het voor te leggen.
Ben je het zelf aan het proberen? Of is het een advies voor een ander?
pi_152851834
quote:
12s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 12:48 schreef ootjekatootje het volgende:
Ben je het zelf aan het proberen? Of is het een advies voor een ander?
Nee, ik heb ze gebeld of ze de foto willen bekijken en dat willen ze wel.
Als iemand een vergroting heeft dan graag, dat maakt het makkelijker.
pi_152851875
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 12:11 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

De 2 scenario's vallen of staan met de goede Mirador op de here kaart.
De hier aangenomen Mirador is misschien 4 meter breed, dan moet je dat blijven volhouden en onderbouwen. Anders kloppen de kaarten en foto's niet, ik denk er het mijne van en heb duidelijk een andere plek op de herekaart als Mirador.

Op die plek die je namelijk ook de afstand van 10/12 meter, de paden links en rechts, de struiken, planten en bomen en het deel van de sleeparea. Daarnaast staat voor mij vast dat ik de verhoging waar de ouders opzitten, die oudere man in de video op staat, kan zien.
Ook de kijkrichting naar de andere berg klopt Imo.

De HERE kaart zoemt goed in tot een zicht van 10 meter, dus zelfs details zijn te zien. En welke boom of struik is te zien.

De Miradorfoto's (499 en 500) kunnen dus onderbouwt worden met de satellietkaarten van de Mirador.

edit: de bergkam (cd) die zichtbaar is op de foto's loopt als je deze doortrekt ook te zuiden van de Mirador door, IMO is deze Mirador dus wat noordelijker dan wij hier aannemen.
kun je een schermafbeelding maken en aanwijzen wat jij bedoelt? Ben benieuwd hoe jij het ziet.
  vrijdag 22 mei 2015 @ 13:17:13 #286
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152852158
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 13:08 schreef ToniB het volgende:

[..]

kun je een schermafbeelding maken en aanwijzen wat jij bedoelt? Ben benieuwd hoe jij het ziet.
Ik zal een poging doen, gaat ff duren, ben er niet zo handig in
  vrijdag 22 mei 2015 @ 13:55:46 #287
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152853449


OP de here kaart is goed te zien hoe de bergkam (cd loopt)
Ik heb gekozen voor 50 meter, de Mirador is hier van struik tot struik 12-14 meter.

zonder lijnen:
pi_152853599
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 01:35 schreef agter het volgende:

[..]

Niet interessant.
Wel. Als serieuze crime investigator moet je alles onderzoeken!
pi_152854208
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 13:55 schreef ootjekatootje het volgende:
[ afbeelding ]

OP de here kaart is goed te zien hoe de bergkam (cd loopt)
Ik heb gekozen voor 50 meter, de Mirador is hier van struik tot struik 12-14 meter.

zonder lijnen:
[ afbeelding ]
Kan 'm volgens mij niet zijn. Te ver voorbij de CD (volg de waterstromen), teveel naar het zuiden gericht en te groot. :7
  vrijdag 22 mei 2015 @ 14:21:25 #290
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_152854282
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 10:05 schreef StaceySinger het volgende:
er heeft geen Face Detect Autofocus plaatsgevonden en er is één gezicht herkend ?
Ja, dat is het geval bij 499 ... moeilijk met elkaar te rijmen, die data.

Multi Point Autofocus met maar liefst negen groene vierkantjes in beeld, de volle mep... waarvan hij twee scherpstelzones 5 en 7 heeft uitgekozen, met 5 als het hoofdscherpstelpunt.

Maar het gezicht van Lisanne is niet herkend, terwijl in die modus echt iedere gezichtje wordt herkend, in de testen.
  vrijdag 22 mei 2015 @ 14:23:07 #291
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_152854329
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 12:47 schreef jackie12 het volgende:
Perico vraagje:

Stel dat foto 500 (Lisanne met duimen) gemaakt is op de terugweg na foto 508 (Kris Q1).
Hoe moeilijk is het met je toestel om de foto te verplaatsen?
En laat dat ook sporen na?
Met de camera zelf kun je geen foto's herschikken. Je kunt wel nog een digest video maken met foto's, of ze verwijderen... maar je kunt geen volgordes veranderen, of namen etc.
pi_152854454
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 14:21 schreef Perico het volgende:

[..]

Maar het gezicht van Lisanne is niet herkend, terwijl in die modus echt iedere gezichtje wordt herkend, in de testen.
En op de andere foto's? Ook van K?
pi_152854534
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 14:23 schreef Perico het volgende:

[..]

Met de camera zelf kun je geen foto's herschikken. Je kunt wel nog een digest video maken met foto's, of ze verwijderen... maar je kunt geen volgordes veranderen, of namen etc.
Dit kan wel via een PC?
  vrijdag 22 mei 2015 @ 14:34:08 #294
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152854560


vergroting Mirador
pi_152855378
Volgende antwoord op papiertje:
[i]We hebben op kantoor de foto bekeken, maar volgens ons zijn de paarse letters geen Hebreeuws.
Het lijkt eerder op Grieks of Russisch (de letter pi/ p en daarna misschien het getal 54?).
[/i]

Ik zoek een vertaler van meerdere talen.

Algemeen: https://heinpragt.com/symbols/getallen1.php#pi
vgl:
http://nl.wikibooks.org/wiki/Russisch/Alfabet

[ Bericht 12% gewijzigd door doorgaan op 22-05-2015 15:39:12 ]
pi_152855669
[quote]0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 15:05 schreef doorgaan het volgende:
Volgende antwoord op papiertje:
[i]We hebben op kantoor de foto bekeken, maar volgens ons zijn de paarse letters geen Hebreeuws.
Het lijkt eerder op Grieks of Russisch (de letter pi/ p en daarna misschien het getal 54?).
[/i]

Ik zoek een vertaler van meerdere talen.
[/quote]

Het zou inderdaad de Griekse Π kunnen zijn.

En dan dus 54.

Kijken wat daar de betekenis van zou kunnen zijn.
pi_152855816
Kun je nou wel of niet de Caribische zee zien vanaf de mirador?
pi_152856041
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 15:14 schreef gynaika het volgende:
Het zou inderdaad de Griekse Π kunnen zijn.

En dan dus 54.

Kijken wat daar de betekenis van zou kunnen zijn.
Yep...ik denk dat er dubbele regel is ook.
pi_152857292
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 15:19 schreef jackie12 het volgende:
Kun je nou wel of niet de Caribische zee zien vanaf de mirador?
Bij mooi weer
Vanaf een bepaald net hoger/noordelijker punt
Moet je net ff weten
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152857502
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 09:09 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Dat denk ik ook. Wolken hebben als eigenschap uit te zetten. De wolkentrein bij Lisanne is compacter dan bij Kris.
Bij Kris is-ie uitgezet. Het puntje rechts is zodanig uitgezet, dat-ie bijna is opgelost.
Ik zie het toch echt precies andersom...
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152857512
vol
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')