Lees het even goed; dit zijn de bewoordingen van allen die hem niet serieus nemen.quote:Op donderdag 21 mei 2015 21:28 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Mata, een beetje respect tonen voor een vader die zijn dochter op gruwelijke wijze heeft verloren.
wie zijn die > allen ?quote:Op donderdag 21 mei 2015 21:32 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Lees het even goed; dit zijn de bewoordingen van allen die hem niet serieus nemen.
Dus dan hebben we enerzijds Miriam die op 31 maart 's avonds uit de mond van Lisanne hoort dat ze nog geen plannen hebben.quote:
Precies.quote:Op donderdag 21 mei 2015 23:00 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Dus dan hebben we enerzijds Miriam die op 31 maart 's avonds uit de mond van Lisanne hoort dat ze nog geen plannen hebben.
En anderzijds de letterlijke woorden van Hans K die zegt dat er dinsdag wat tours zijn geboekt.
Lijkt me duidelijk dat Kris en Lisanne in de ochtend van 1 april bij Feliciano hun tours hebben geboekt en het dus meer was dan alleen "hola".
De dames draaiden. Ik maakte eerder dit schema van de bewegingen tussen beide foto's.quote:Op donderdag 21 mei 2015 17:48 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
dus de zon draait in een paar seconden mee ?![]()
[ afbeelding ]
Heel duidelijk weergegeven. Zo zie ik het ook. Niks onmogelijks aan. Snel wel, maar goed, dat waren de dames met zoveel foto's. 13:06 idem.quote:Op donderdag 21 mei 2015 23:08 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
De dames draaiden. Ik maakte eerder dit schema van de bewegingen tussen beide foto's.
http://s8.photobucket.com(...).jpg.html?sort=3&o=0
Daaruit kun je opmaken dat de zon dan anders op Lisanne schijnt. Ik denk zo'n 100 tot 120 graden draaiing t.o.v. de zon, die heel hoog in het zuiden staat (= onderaan de tekening), gezien de schaduwen. Dat is dan ook weer genoeg om de bewolkte noordkant van de CD in beeld te hebben.
sorry een erg onduidelijk kaartjequote:Op donderdag 21 mei 2015 23:08 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
De dames draaiden. Ik maakte eerder dit schema van de bewegingen tussen beide foto's.
http://s8.photobucket.com(...).jpg.html?sort=3&o=0
Daaruit kun je opmaken dat de zon dan anders op Lisanne schijnt. Ik denk zo'n 100 tot 120 graden draaiing t.o.v. de zon, die heel hoog in het zuiden staat (= bovenaan de tekening), gezien de schaduwen. Dat is dan ook weer genoeg om de bewolkte noordkant van de CD in beeld te hebben.
Ik was er niet bij, maar ik leid dat af uit de posities, richtingen en afstanden die op de foto;'s blijken.quote:Op donderdag 21 mei 2015 23:18 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
sorry een erg onduidelijk kaartje
hoe weet je dat kris een stukje liep ?
waar komt op dat kaartje de zon vandaan?
ja op dat kaartje klopt de hele lichtval niet die op de foto's te zien isquote:Op donderdag 21 mei 2015 23:31 schreef jackie12 het volgende:
Ik heb begrepen dat Lisanne op 499 zo groot is omdat de fotograaf zo dichtbij stond en er niet is ingezoemd ?
Op je kaartje Matteo loopt de fotograaf van pix1 naar pix2.
Ik zou juist andersom denken
Dus je gaat dan verzinnen dat Kris zich verplaatst zou hebben om je kaartje kloppend te maken ?quote:Op donderdag 21 mei 2015 23:33 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Ik was er niet bij, maar ik leid dat af uit de posities, richtingen en afstanden die op de foto;'s blijken.
Op foto 499 staat de zon bijna recht boven Lisanne , iets achter haar vanwege de noorderbreedte en iets aan de voor ons rechterkant. (door naar het westen).
Op foto 500 is de zon ineens minde scherp. Dat kan als je de scheiding tussen wolken en blauw ongeveer recht boven je hebt. De exacte val van de schaduwen is daarmee minder goed vastte stellen, Maar die zou eveneens bijna recht recht boven haar meten zijn, nu iets vanuit de fotograaf gezien op haar schijnend en iets vanlinks komend.
Wanneer een foto 2 tot 3 uur later zou zijn gemaakt, zou de zon 30 tot 45 graden verder zijn gedraaid richting west (bij 499 naar rechts en bij 550 naar meer links, vanuit ons gezien). Dat verschil zie je niet terug in de schaduwen.
Het kaartje is natuurlijk maar een schema en geen wiskundige berekening. Een ongeveer.quote:Op donderdag 21 mei 2015 23:31 schreef jackie12 het volgende:
Ik heb begrepen dat Lisanne op 499 zo groot is omdat de fotograaf zo dichtbij stond en er niet is ingezoemd ?
Op je kaartje Matteo loopt de fotograaf van pix1 naar pix2.
Ik zou juist andersom denken
Het kaartje heb ik proberen af te leiden uit de feiten: de foto's, andere beelden van de Mirador en de achtergrond, de ligging van Panama enz. Waarom zou ik iets anders willen dan weten hoe het zit?.quote:Op donderdag 21 mei 2015 23:40 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Dus je gaat dan verzinnen dat Kris zich verplaatst zou hebben om je kaartje kloppend te maken ?
en de zon is ineens in 6 seconden minder scherp ?
Zo gaat Frank ook te werk ,stukje lopen > oh glijbaantje> en dan moet het hier gebeurd zijn
Je bedoeld het misschien goed maar er klopt niks van
je had ook nog een 3D model ?
Ik ben vanavond in het bos geweest, het was er aardedonker, je kon echt helemaal niets zien.quote:Op donderdag 21 mei 2015 11:05 schreef ToniB het volgende:
Perico kun jij vanavond wat foto's in het donker maken en kijken hoever het bereik van de flits is. Het liefst in een bos. 1x staande en 1x zittend/op je hurken. Dank je.
Super!quote:Op vrijdag 22 mei 2015 00:10 schreef Perico het volgende:
[..]
Ik ben vanavond in het bos geweest, het was er aardedonker, je kon echt helemaal niets zien.
Ik heb de camera op AUTO gezet, net als Kris en Lisanne in de nacht. Ik heb 14 foto's binnen 5 minuten genomen, waarvan er 2 zwart waren, daar is echt niets op te zien. De rest van de keren werkte de flits.
Overigens kun je als je het selectiewiel op MANUAL zet, je de sterkte van de flits tot maximaal verhogen door met het navigatierondje op de + te drukken. Standaard staat die op de helft van de capaciteit. Niet dat dat spectaculaire verbeteringen opleverde in het bos.
Wellicht dat door geslonken batterijcapaciteit de flits het niet meer deed echt in Panama. Maar als je nu het selectiewiel op HYBRID AUTO zet, kruipt de flits al meteen uit de behuizing en blijft eruit. Bij menu AUTO moet je dat maar afwachten.
Hier zijn de beelden:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik denk dat de iPhonefoto later is gemaakt.quote:Op donderdag 21 mei 2015 18:17 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ander apparaat? We hebben het toch over Lisannes 2 foto's, eerst _499 naar het S-SW en dan _500 met de duimpjes naar SE-ESE?
Hoe het met de iPhone zit weten we niet, ik denk dat die foto eerder gemaakt is dan die van Lisanne, omdat de wolken nog net meer naar links (oost) zijn.
Hmm, ik zie het precies andersom, gebaseerd op hetzelfde wolkenpatroon.quote:Op vrijdag 22 mei 2015 00:19 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Ik denk dat de iPhonefoto later is gemaakt.
De wind komt van noord, want aan die kant hangen de wolken tegen de CD. Wolken die over de CD waaien richting zuid lossen snel op. Je ziet dat ook aan het wolkentreintje op beide foto's. Ook de schaduw op de berg verschuift iets richting zuid en heeft op beide foto's dezelfde vorm. Omdat de zon bijna recht boven staat zal die schaduw van het erboven gelegen wolkje zijn, dat ook nog eens het minst is opgelost. Dat indiceert ook dat de foto's niet met een geheel nieuw wolkentreintje zijn genomen, maar dicht op elkaar. Ik vermoed op ca.2 minuten van elkaar. Uit het verder oplossen en het verschuiven van de schaduw op de iPhonefoto kun je m.i. afleiden dat die later zal zijn genomen.
Hebben ze wellicht niet omhoog geflitst voor die zwarte foto's ... dat zou iets kunnen zeggen over de lokatie ...quote:Op vrijdag 22 mei 2015 00:10 schreef Perico het volgende:
[..]
Ik heb 14 foto's binnen 5 minuten genomen, waarvan er 2 zwart waren, daar is echt niets op te zien. De rest van de keren werkte de flits.
Wil je dit nog steeds niet delenquote:Op donderdag 21 mei 2015 10:23 schreef 11en30 het volgende:
Ik zie 1 klein 'verdacht' dingetje op de 2 miradorfoto's van L, iets dat ik zelf nog niet heb kunnen verklaren maar dat is nog door niemand genoemd of aangewezen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |