abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152836170
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 21:28 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Mata, een beetje respect tonen voor een vader die zijn dochter op gruwelijke wijze heeft verloren.
Lees het even goed; dit zijn de bewoordingen van allen die hem niet serieus nemen.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152838317
quote:
12s.gif Op donderdag 21 mei 2015 21:32 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Lees het even goed; dit zijn de bewoordingen van allen die hem niet serieus nemen.
wie zijn die > allen ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_152841128
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2015 17:30 schreef ToniB het volgende:

[..]

juist
Dus dan hebben we enerzijds Miriam die op 31 maart 's avonds uit de mond van Lisanne hoort dat ze nog geen plannen hebben.
En anderzijds de letterlijke woorden van Hans K die zegt dat er dinsdag wat tours zijn geboekt.

Lijkt me duidelijk dat Kris en Lisanne in de ochtend van 1 april bij Feliciano hun tours hebben geboekt en het dus meer was dan alleen "hola".
pi_152841137
dubbel
pi_152841327
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 23:00 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Dus dan hebben we enerzijds Miriam die op 31 maart 's avonds uit de mond van Lisanne hoort dat ze nog geen plannen hebben.
En anderzijds de letterlijke woorden van Hans K die zegt dat er dinsdag wat tours zijn geboekt.

Lijkt me duidelijk dat Kris en Lisanne in de ochtend van 1 april bij Feliciano hun tours hebben geboekt en het dus meer was dan alleen "hola".
Precies.
pi_152841455
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 17:48 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

dus de zon draait in een paar seconden mee ? :)

[ afbeelding ]
De dames draaiden. Ik maakte eerder dit schema van de bewegingen tussen beide foto's.

http://s8.photobucket.com(...).jpg.html?sort=3&o=0

Daaruit kun je opmaken dat de zon dan anders op Lisanne schijnt. Ik denk zo'n 100 tot 120 graden draaiing t.o.v. de zon, die heel hoog in het zuiden staat (= bovenaan de tekening), gezien de schaduwen. Dat is dan ook weer genoeg om de bewolkte noordkant van de CD in beeld te hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door matteo_111 op 21-05-2015 23:14:26 (zuid is bovenaan, sorry.) ]
pi_152841513
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 23:08 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

De dames draaiden. Ik maakte eerder dit schema van de bewegingen tussen beide foto's.

Daaruit kun je opmaken dat de zon dan anders op Lisanne schijnt. Ik denk zo'n 100 tot 120 graden draaiing t.o.v. de zon, die heel hoog in het zuiden staat (= onderaan de tekening), gezien de schaduwen. Dat is dan ook weer genoeg om de bewolkte noordkant van de CD in beeld te hebben.
Heel duidelijk weergegeven. Zo zie ik het ook. Niks onmogelijks aan. Snel wel, maar goed, dat waren de dames met zoveel foto's. 13:06 idem.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_152841797
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 23:08 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

Daaruit kun je opmaken dat de zon dan anders op Lisanne schijnt. Ik denk zo'n 100 tot 120 graden draaiing t.o.v. de zon, die heel hoog in het zuiden staat (= bovenaan de tekening), gezien de schaduwen. Dat is dan ook weer genoeg om de bewolkte noordkant van de CD in beeld te hebben.
sorry een erg onduidelijk kaartje
hoe weet je dat kris een stukje liep ?
waar komt op dat kaartje de zon vandaan?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_152842218
Ik heb begrepen dat Lisanne op 499 zo groot is omdat de fotograaf zo dichtbij stond en er niet is ingezoemd ?
Op je kaartje Matteo loopt de fotograaf van pix1 naar pix2.
Ik zou juist andersom denken
pi_152842273
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 23:18 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

sorry een erg onduidelijk kaartje
hoe weet je dat kris een stukje liep ?
waar komt op dat kaartje de zon vandaan?
Ik was er niet bij, maar ik leid dat af uit de posities, richtingen en afstanden die op de foto;'s blijken.

Op foto 499 staat de zon bijna recht boven Lisanne , iets achter haar vanwege de noorderbreedte en iets aan de voor ons rechterkant. (door naar het westen).
Op foto 500 is de zon ineens minde scherp. Dat kan als je de scheiding tussen wolken en blauw ongeveer recht boven je hebt. De exacte val van de schaduwen is daarmee minder goed vastte stellen, Maar die zou eveneens bijna recht recht boven haar meten zijn, nu iets vanuit de fotograaf gezien op haar schijnend en iets vanlinks komend.

Wanneer een foto 2 tot 3 uur later zou zijn gemaakt, zou de zon 30 tot 45 graden verder zijn gedraaid richting west (bij 499 naar rechts en bij 550 naar meer links, vanuit ons gezien). Dat verschil zie je niet terug in de schaduwen.
pi_152842284
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 23:31 schreef jackie12 het volgende:
Ik heb begrepen dat Lisanne op 499 zo groot is omdat de fotograaf zo dichtbij stond en er niet is ingezoemd ?
ja op dat kaartje klopt de hele lichtval niet die op de foto's te zien is
pi_152842427
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 23:33 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

Ik was er niet bij, maar ik leid dat af uit de posities, richtingen en afstanden die op de foto;'s blijken.

Op foto 499 staat de zon bijna recht boven Lisanne , iets achter haar vanwege de noorderbreedte en iets aan de voor ons rechterkant. (door naar het westen).
Op foto 500 is de zon ineens minde scherp. Dat kan als je de scheiding tussen wolken en blauw ongeveer recht boven je hebt. De exacte val van de schaduwen is daarmee minder goed vastte stellen, Maar die zou eveneens bijna recht recht boven haar meten zijn, nu iets vanuit de fotograaf gezien op haar schijnend en iets vanlinks komend.

Wanneer een foto 2 tot 3 uur later zou zijn gemaakt, zou de zon 30 tot 45 graden verder zijn gedraaid richting west (bij 499 naar rechts en bij 550 naar meer links, vanuit ons gezien). Dat verschil zie je niet terug in de schaduwen.
Dus je gaat dan verzinnen dat Kris zich verplaatst zou hebben om je kaartje kloppend te maken ?
en de zon is ineens in 6 seconden minder scherp ?
Zo gaat Frank ook te werk ,stukje lopen > oh glijbaantje> en dan moet het hier gebeurd zijn
Je bedoeld het misschien goed maar er klopt niks van
je had ook nog een 3D model ?
pi_152842711
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 23:31 schreef jackie12 het volgende:
Het kaartje is natuurlijk maar een schema en geen wiskundige berekening. Een ongeveer.
Volgens Perico zoomden de dames niet in tijdens het fotograferen. Alle foto's zijn dus op dezelfde manier gemaakt. Dat is ook handig, want dan staat iets dat op een foto 1/6 van de hoogte is in een zelfde verhouding tot iets dat op een andere foto 1/6 van de hoogte is. Je moet dan de afstand schatten om te weten hoe groot het kan zijn.
Qua lopen: Kris staat bij foto 499 iets dichter bij Lisanne dan bij foto 500. Dat blijkt niet uit het schema, klopt, maar het is dan ook een globaal loopschema. De loopafstand van Kris zou dan in werkelijkheid wat korter kunnen zijn geweest. Die van Lisanne maakt niet (veel) uit.
pi_152842806
Yup.

En de snelheid is ook weer niet zo raar.

"Maak een foto van me voor de Pacifische kant, waar ik jou ook net [beter] gekiekt heb"
"Ah, en nog eentje hier, *hop, duimpjes omhoog, tadaa*"
"klik"

pi_152842813
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 23:40 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Dus je gaat dan verzinnen dat Kris zich verplaatst zou hebben om je kaartje kloppend te maken ?
en de zon is ineens in 6 seconden minder scherp ?
Zo gaat Frank ook te werk ,stukje lopen > oh glijbaantje> en dan moet het hier gebeurd zijn
Je bedoeld het misschien goed maar er klopt niks van
je had ook nog een 3D model ?
Het kaartje heb ik proberen af te leiden uit de feiten: de foto's, andere beelden van de Mirador en de achtergrond, de ligging van Panama enz. Waarom zou ik iets anders willen dan weten hoe het zit?.
pi_152842942
Wie het toestel zelf ook heeft moet aan de hand van de beeldhoek van een object tamelijk precies kunnen bepalen hoe ver Lisanne van de fotografe stond op 499 en 500. Maak twee foto's van een object waarvan je de lengte weet en meet de afstand tussen lens en object. We moeten dan alleen een schatting maken van de lengte van een deel van Lisanne in beeld.
Misschien heeft Perico nog tijd voor een experimentje?
  vrijdag 22 mei 2015 @ 00:10:38 #242
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_152843180
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 11:05 schreef ToniB het volgende:
Perico kun jij vanavond wat foto's in het donker maken en kijken hoever het bereik van de flits is. Het liefst in een bos. 1x staande en 1x zittend/op je hurken. Dank je.
Ik ben vanavond in het bos geweest, het was er aardedonker, je kon echt helemaal niets zien.

Ik heb de camera op AUTO gezet, net als Kris en Lisanne in de nacht. Ik heb 14 foto's binnen 5 minuten genomen, waarvan er 2 zwart waren, daar is echt niets op te zien. De rest van de keren werkte de flits.

Overigens kun je als je het selectiewiel op MANUAL zet, je de sterkte van de flits tot maximaal verhogen door met het navigatierondje op de + te drukken. Standaard staat die op de helft van de capaciteit. Niet dat dat spectaculaire verbeteringen opleverde in het bos.

Wellicht dat door geslonken batterijcapaciteit de flits het niet meer deed echt in Panama. Maar als je nu het selectiewiel op HYBRID AUTO zet, kruipt de flits al meteen uit de behuizing en blijft eruit. Bij menu AUTO moet je dat maar afwachten.

Hier zijn de beelden:

pi_152843319
Ja daar op die laatste foto zit dus een man achter de struik en het omgevallen stammetje he.
Is een chinese kok denk ik.
  vrijdag 22 mei 2015 @ 00:19:42 #244
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152843350
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 00:10 schreef Perico het volgende:

[..]

Ik ben vanavond in het bos geweest, het was er aardedonker, je kon echt helemaal niets zien.

Ik heb de camera op AUTO gezet, net als Kris en Lisanne in de nacht. Ik heb 14 foto's binnen 5 minuten genomen, waarvan er 2 zwart waren, daar is echt niets op te zien. De rest van de keren werkte de flits.

Overigens kun je als je het selectiewiel op MANUAL zet, je de sterkte van de flits tot maximaal verhogen door met het navigatierondje op de + te drukken. Standaard staat die op de helft van de capaciteit. Niet dat dat spectaculaire verbeteringen opleverde in het bos.

Wellicht dat door geslonken batterijcapaciteit de flits het niet meer deed echt in Panama. Maar als je nu het selectiewiel op HYBRID AUTO zet, kruipt de flits al meteen uit de behuizing en blijft eruit. Bij menu AUTO moet je dat maar afwachten.

Hier zijn de beelden:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Super!

Wat kun je zien, best een goed lampje!
pi_152843351
quote:
11s.gif Op donderdag 21 mei 2015 18:17 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ander apparaat? We hebben het toch over Lisannes 2 foto's, eerst _499 naar het S-SW en dan _500 met de duimpjes naar SE-ESE?

Hoe het met de iPhone zit weten we niet, ik denk dat die foto eerder gemaakt is dan die van Lisanne, omdat de wolken nog net meer naar links (oost) zijn.
Ik denk dat de iPhonefoto later is gemaakt.
De wind komt van noord, want aan die kant hangen de wolken tegen de CD. Wolken die over de CD waaien richting zuid lossen snel op. Je ziet dat ook aan het wolkentreintje op beide foto's. Ook de schaduw op de berg verschuift iets richting zuid en heeft op beide foto's dezelfde vorm. Omdat de zon bijna recht boven staat zal die schaduw van het erboven gelegen wolkje zijn, dat ook nog eens het minst is opgelost. Dat indiceert ook dat de foto's niet met een geheel nieuw wolkentreintje zijn genomen, maar dicht op elkaar. Ik vermoed op ca.2 minuten van elkaar. Uit het verder oplossen en het verschuiven van de schaduw op de iPhonefoto kun je m.i. afleiden dat die later zal zijn genomen.
pi_152843410
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 00:19 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

Ik denk dat de iPhonefoto later is gemaakt.
De wind komt van noord, want aan die kant hangen de wolken tegen de CD. Wolken die over de CD waaien richting zuid lossen snel op. Je ziet dat ook aan het wolkentreintje op beide foto's. Ook de schaduw op de berg verschuift iets richting zuid en heeft op beide foto's dezelfde vorm. Omdat de zon bijna recht boven staat zal die schaduw van het erboven gelegen wolkje zijn, dat ook nog eens het minst is opgelost. Dat indiceert ook dat de foto's niet met een geheel nieuw wolkentreintje zijn genomen, maar dicht op elkaar. Ik vermoed op ca.2 minuten van elkaar. Uit het verder oplossen en het verschuiven van de schaduw op de iPhonefoto kun je m.i. afleiden dat die later zal zijn genomen.
Hmm, ik zie het precies andersom, gebaseerd op hetzelfde wolkenpatroon.

Dat witte wolkenpuntje ligt op Kris' iPhonefoto nog net wat verder naar links (oost) dan op die van Lisanne. Denk dat de wolken inderdaad van oost naar west gaan en dat daarom die van Kris eerder gemaakt is.

Extra puntje is haar bezwete status en slechte voorbereiding (geen zonnebrilletje sowieso). Als eerst Lisanne op de foto mocht en dan pas Kris zou je verwachten dat ze dat een beetje gefatsoeneerd had.

pi_152843438
Perico uitkijken in die enge bossen hoor :)

ik las de die flitser die erop zit eigenlijk een onding is :)
als ie omhoog komt (het pop up flitsertje) en je hand zit ervoor dan geeft de camera
een foutmelding en moet je hem helemaal opnieuw opstarten
kan jij dat uitproberen ?
tia
pi_152843489
pi_152843660
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 00:10 schreef Perico het volgende:

[..]

Ik heb 14 foto's binnen 5 minuten genomen, waarvan er 2 zwart waren, daar is echt niets op te zien. De rest van de keren werkte de flits.
Hebben ze wellicht niet omhoog geflitst voor die zwarte foto's ... dat zou iets kunnen zeggen over de lokatie ...
pi_152843745
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 10:23 schreef 11en30 het volgende:
Ik zie 1 klein 'verdacht' dingetje op de 2 miradorfoto's van L, iets dat ik zelf nog niet heb kunnen verklaren maar dat is nog door niemand genoemd of aangewezen.
Wil je dit nog steeds niet delen :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')