SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wie was die anonieme tipgever die zich meldde bij het priveteam? Die daar in de bosjes aan het wandelen/slapen, weet ik wat aan het doen was?
En van wie was dan blauwe shirt? Er waar kwam die vandaan? En gevonden door een priveonderzoeksteam, vondst van de groep FG? Wist die door die tip waar ze moesten zoeken een maand later?
De op staat vol met onzin.quote:Op donderdag 21 mei 2015 13:34 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
Ik baseer het op de tijd van de iPhone foto die in de OP staat (-13:00). Als die tijd niet klopt, sterker nog, niet voor ons bekend is, kan het ook niet als zodanig in de OP staan als nu, en moet het uit de OP.
ga jij je eigen optje maken ergensquote:
Hoe groot is die afstand nou volgens jou?quote:Op donderdag 21 mei 2015 13:43 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
ga jij je eigen optje maken ergens
Je hebt veel behoefte aan negatieve aandacht vandaag. Hoe komt het?quote:Op donderdag 21 mei 2015 13:43 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
ga jij je eigen optje maken ergens
persoonlijke vragen stel je hier niet ,dat is ongepastquote:Op donderdag 21 mei 2015 13:46 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Je hebt veel behoefte aan negatieve aandacht vandaag. Hoe komt het?
Ik zou het in de OP plaatsen onder de noemen exacte wetenschap.quote:Op donderdag 21 mei 2015 12:10 schreef StaceySinger het volgende:
Lisanne moet om van de ene kant naar de andere kant gerend te hebben 32.148 km per uur gelopen hebben
bij 6 seconden 21.6 km per uur
een gemiddelde hardloper doet ongeveer 10 kilometer per uur
quote:Op donderdag 21 mei 2015 13:51 schreef marsan het volgende:
[..]
Ik zou het in de OP plaatsen onder de noemen exacte wetenschap.
ja goed idee van jequote:Op donderdag 21 mei 2015 13:51 schreef marsan het volgende:
[..]
Ik zou het in de OP plaatsen onder de noemen exacte wetenschap.
Maar hoe groot is die afstand nou volgens jou?quote:
Aan de ene kant houdt het je scherp, aan de andere kant vergt het veel negatieve energie, waarbij je je inderdaad dingen gaat afvragen, over tijd die je ook anders kunt besteden.quote:Op donderdag 21 mei 2015 10:13 schreef StaceySinger het volgende:
Zolang er tegen dit soort beschuldigingen hier niet opgetreden wordt heb ik het hier wel gezien en ga ik er geen minuut tijd en energie meer insteken ,dat zal ik Perico ook aanraden
Ik denk dat de loopafstand van de ene Lisannefoto naar de andere 6 meter is.quote:Op donderdag 21 mei 2015 11:51 schreef Perico het volgende:
[..]
Heb jij al een rolmaat thuis neergelegd en geklokt hoe snel je over 7 meter lopen doet? En dan wel eerlijk zijn over de tijd?
4 tot 5 seconden om een foto weg te schrijven?? Hoe kom je daar bij?quote:Op donderdag 21 mei 2015 14:35 schreef Perico het volgende:
[..]
Aan de ene kant houdt het je scherp, aan de andere kant vergt het veel negatieve energie, waarbij je je inderdaad dingen gaat afvragen, over tijd die je ook anders kunt besteden.
Ik zal nog een keer het grote geheel pogen uit te leggen, achter de zes en acht seconden kwestie, die symbool staan voor hoe je tegen de zaak aan kunt kijken.
Als je twijfelt aan de zes seconden, twijfel je inherent aan alle tijden en metadata van de ons bekende foto's. Dat is nogal wat, waarbij ook legitieme vragen opspelen als "maar het NFI dan, hebben die niet overal naar gekeken?"
Alleen, kun je ook dingen gewoon objectief zonder belang vaststellen, zeker met een identieke camera met dezelfde firmware in bezit, die ook gewoon zelden tot nooit flitst in het donker in auto modus.
Physsics onderzoek naar de geheugenkaart bevestigt wat al te zien was op de rugzakfoto's van een afstandje: het betreft een Sandisk geheugenkaart, van het doodnormale SD type. En ja, als je daarop een foto wegschrijft, kun je met een chronometer vaststellen dat dat 4 tot 5 seconden duurt.
Druk je te vroeg, terwijl het "hand met doorgetrokken streep" symbool nog in beeld staat, krijg je nog extra strafseconden erbij, voordat de camera weer klaar is, met een snelknipperend groen lampje. Dat blijkt nu eenmaal zo te zijn.
Stacey en ik houden, een boel factoren meewegend, meer nog dan hier in reconstructies vaak ter sprake komt, de afstand tussen de twee Lisannes van 499 en 500, op negen meter minstens. Als je snel loopt, kun je zeven meter binnen zes seconden afleggen, is mijn bevinding, na langdurige afstands en tijdsmeting.
Natuurlijk staat het je vrij om zelf drie tot vier meter aan te nemen, of dat Lisanne gesprint heeft. Ook dan moet je er wel vanuit gaan dat Kris exact in de eerste seconde dat het toestel werd vrijgegeven na wegschrijven, op de knop drukte en dat Lisanne meteen in beweging kwam na 499.
Omdat is gebleken dat de camera geen tijdshapering of tijdsbevriezing kent, intervallen van zes seconden kan hij keer op keer aan.
Dat is alleen lang niet het enige, waardoor je zou kunnen twijfelen aan de tijden of metadata en dus de tijdslijn van al die foto's. Nu ik kan kijken en vergelijken wat het verschil is met "originele" foto's die ik kan maken met de camera, vallen nogmaals wat zaken op.
Allereerst, als je een foto verkleint van 4000x3000 naar 1024x768 met software, zoals bij IMG_491-550 is geschied, verandert er maar één veld.
Er komt geen XMP rommel bij, alle Thumbnail data blijven behouden... het is geen ingrijpende gebeurtenis, qua verlies of verstoring van velden. Zo'n foto kan prima op de Panamese sites geplaatst worden.
Alleen, waar wij nu mee te maken hebben, is veel TROEP die is toegevoegd aan de data, van ALLE foto's.
Alle Thumbnail digitalen missen, er is een uitgebreide XMP sectie bijgekomen, die alleen maar wordt toegevoegd als jij gaat rommelen met software aan de foto's. Nogmaals, verklein je alleen naar 1024x768, blijft XMP leeg.
Ook waarschuwt ExifTool dat in de MAKERNOTES sectie van de metadata, er fouten zijn ingeslopen die het programma niet kan repareren.
Phil Harvey, de maker van het programma dat de onbetwiste nummer 1 is op dit gebied, heeft een eigen forum waarop hij zelf alle vragen en issues beantwoordt. En daar kun je lezen dat waarschuwingen over Adjusted Makernotes duiden op gerommel met software, die EXIF waardes niet zo goed begrijpen en fout terug in elkaar zetten.
Alle foto's hebben zulke waarschuwingen. Het gaat dus niet alleen om zes seconden. Nu heeft agter wel tegengeworpen tot twee keer toe, dat het strippen van Thumbnail data, die dus ontbreken bij 491-550 en normaal tot op drie plekken aanwezig zijn, wel eens gebeurt.
Je spaart er een paar KB mee. Het vergt wel zeer specifieke kennis, van opdrachtregels die je moet toevoegen aan Exif Tool. Een veelgebruikt programma als Adobe Lightroom kan deze specifieke opdracht niet uitvoeren. Omdat je verder wel alle metadata behoudt.
Dus al met al, als je vasthoudt aan "zes seconden kan prima", wat iedereen natuurlijk vrij staat om te denken, aanvaard je impliciet ook, dat na het verkleinen van de foto's er een Panamees ongelofelijk is gaan knoeien nog met de foto's.
Waardoor er een uitgebreide XMP sectie bijkwam, de MMP sectie helemaal verdween uit de metadata die er origineel wel bijzit, alle Thumbnail data verdwenen die normaal altijd behouden blijven en dat deze kundig verwijderd zijn, middels specifieke commando's.
Om met Copycat te spreken: eigenlijk is dit wel voldoende om naar de pliesie te stappen, gewoon met vraag aan het NFI: hebben jullie ook zulks aangetroffen, of niet?
Zou dit de zelfde plek zijn waar die franse toeristen een gil dachten te horen?quote:Op donderdag 21 mei 2015 14:24 schreef Poekje01 het volgende:
Interessante link en artikel:
http://www.worldheadquart(...)los_quetzales_trail/
Veel vermeldingen van '4x4's, taxi's die je afzetten aan het einde van een gravel pad, ranger station,
'steep area's', Cerro Punta, hoe je om moet gaan met mogelijk krakkemikkige leuningen en tegen het einde ook 'insect repellant'. Opvallend.
Als je nadenkt over waar K (en L) naar beneden gestort zouden kunnen zijn, past deze beschijving van de Quetzal trail en omgeving eerder bij het drama dan de Duran coffee trail ofwel El Pianista?
Het probleem is toch ook dat ze niet de gangbare Pianista trail liepen nl. tot de mirador en dan terug maar ook begonnen aan het gedeelte van de mirador naar Bocas del Toro.quote:Op donderdag 21 mei 2015 14:24 schreef Poekje01 het volgende:
Interessante link en artikel:
http://www.worldheadquart(...)los_quetzales_trail/
Veel vermeldingen van '4x4's, taxi's die je afzetten aan het einde van een gravel pad, ranger station,
'steep area's', Cerro Punta, hoe je om moet gaan met mogelijk krakkemikkige leuningen en tegen het einde ook 'insect repellant'. Opvallend.
Als je nadenkt over waar K (en L) naar beneden gestort zouden kunnen zijn, past deze beschijving van de Quetzal trail en omgeving eerder bij het drama dan de Duran coffee trail ofwel El Pianista?
Ik wil het ook weten!quote:Op donderdag 21 mei 2015 10:23 schreef 11en30 het volgende:
Ik zie 1 klein 'verdacht' dingetje op de 2 miradorfoto's van L, iets dat ik zelf nog niet heb kunnen verklaren maar dat is nog door niemand genoemd of aangewezen.
De vondsten kunnen wel door belanghebbenden in voor toerisme onbelangrijk gebied gedumpt zijn. En waarom ook niet? Heeft verder toch niemand last van een kleine verplaatsing?quote:Op donderdag 21 mei 2015 15:11 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Als ze ergens op Sendero Los Quetzales gevallen waren dan waren hun resten niet naar het Changuinola gebied gestroomd want dan zouden die eerst tegen de stroom in omhoog over een bergrug moeten zijn gegaan.
Ik heb zojuist met een class-4 Sandisk-kaart, 4 foto's in 9 seconden gemaakt. De foto's worden gewoon weggeschreven.quote:Op donderdag 21 mei 2015 14:57 schreef Physsic het volgende:
[..]
4 tot 5 seconden om een foto weg te schrijven?? Hoe kom je daar bij?
Class 4 heeft een gegarandeerde minimale schrijfsnelheid van 4MB/s.
Ik heb het toestel zelf in bezit, dit blijkt gewoon de praktijk. Voordat je een nieuwe foto kunt nemen, duurt het 4 tot 5 seconden, met zo'n kaart. Dat verzin ik zelf ook niet. Sowieso kun je op die video's nou niet zien of het een Class 2 of Class 4 kaart is.quote:Op donderdag 21 mei 2015 14:57 schreef Physsic het volgende:
Geen burst-mode beschikbaar op het toestel dus?quote:Op donderdag 21 mei 2015 15:39 schreef Perico het volgende:
[..]
Ik heb het toestel zelf in bezit, dit blijkt gewoon de praktijk. Voordat je een nieuwe foto kunt nemen, duurt het 4 tot 5 seconden, met zo'n kaart. Dat verzin ik zelf ook niet. Sowieso kun je op die video's nou niet zien of het een Class 2 of Class 4 kaart is.
Moet je handmatig aanzetten, dat heet AUTO DRIVE... maar ook dan bepaalt het toestel zelf wel, of de situatie er rijp voor is. Je kunt hem wel op SPORT zetten, dan creeer je een burst modus.. maar dat moet dan ook weer als categorie terug komen in de Exif Data en dat is niet gebeurd.quote:Op donderdag 21 mei 2015 15:46 schreef agter het volgende:
Geen burst-mode beschikbaar op het toestel dus?
Wat let jullie? Doe je burgerplicht! Opdat het moorden stopt!!!quote:Op donderdag 21 mei 2015 14:35 schreef Perico het volgende:
Om met Copycat te spreken: eigenlijk is dit wel voldoende om naar de pliesie te stappen, gewoon met vraag aan het NFI: hebben jullie ook zulks aangetroffen, of niet?
Wat een kutcamera joh, wie koopt nou zo'n ding?quote:Op donderdag 21 mei 2015 15:52 schreef Perico het volgende:
[..]
Moet je handmatig aanzetten, dat heet AUTO DRIVE... maar ook dan bepaalt het toestel zelf wel, of de situatie er rijp voor is. Je kunt hem wel op SPORT zetten, dan creeer je een burst modus.. maar dat moet dan ook weer als categorie terug komen in de Exif Data en dat is niet gebeurd.
Burst is moeilijk op te roepen ja.
quote:Op donderdag 21 mei 2015 15:54 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wat een kutcamera joh, wie koopt nou zo'n ding?
Beter pak je je iPhone.quote:Op donderdag 21 mei 2015 15:54 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Perico zegt niet die bug te hebben die jij wel hebt en Lisanne vermoedelijk ook, wat is het verschil tussen jullie firmware-versie?quote:
Daar was toch mee gerommeld?quote:Op donderdag 21 mei 2015 15:52 schreef Perico het volgende:
[..]
.. maar dat moet dan ook weer als categorie terug komen in de Exif Data en dat is niet gebeurd.
Die zou ik net als die klotecamera in die rugzak laten zitten, want wat interesseert een topcrimineel die frutsels nou?quote:
Ik weet niet welke bug ik heb, maar de camera valt af en toe uit. Video's maken lukt overigens wel.quote:Op donderdag 21 mei 2015 15:56 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Perico zegt niet die bug te hebben die jij wel hebt en Lisanne vermoedelijk ook, wat is het verschil tussen jullie firmware-versie?
Hahaha, ja, terechte vraag. Ook nog geen WIFI of GPS zoals de 280.quote:Op donderdag 21 mei 2015 15:54 schreef El_Matador het volgende:
Feit of fictie? Die 2 tot drie uur zijn m.i. niet vast te stellen. niet aan schaduwen of bewolking of iets anders. Er is een secondenprobleem, op zijn best.quote:Op donderdag 21 mei 2015 13:34 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
dat er tussen die 2 foto's 2 a 3 uur verschil zit
of draait de zon ook zo snel![]()
Die kan je dan mooi besteden aan een kundige gids voor je eerste hike ooit.quote:
Het blijkt heel moeilijk aan te tonen wat je precies wel en niet kunt rommelen.quote:
Als die verkoper nu Lisanne die drie tientjes toch uit de zak heeft geklopt voor de aanschaf van de duurste Class 4 Sandisk kaart, dan verdient hij ontslag.quote:Op donderdag 21 mei 2015 16:23 schreef El_Matador het volgende:
Die kan je dan mooi besteden aan een kundige gids voor je eerste hike ooit.
Oh wacht...
Ontslag?quote:Op donderdag 21 mei 2015 16:36 schreef Perico het volgende:
[..]
Als die verkoper nu Lisanne die drie tientjes toch uit de zak heeft geklopt voor de aanschaf van de duurste Class 4 Sandisk kaart, dan verdient hij ontslag.
Ja daar heb ik ook aan gedacht, met name omdat Adobe de bedenker is van XMP.quote:Op donderdag 21 mei 2015 16:28 schreef El_Matador het volgende:
Maar Perico, kunnen dat soort extra voorkomende of juist missende velden niet gewoon komen door het gebruik van fotoprogramma's? Stel ze hadden daar op het pliesiebureau waar ze die foto's van de kaart trokken Picasa of Adobe, dat er dan velden bijkomen.
Hoeft nog niet eens aan de foto's bewerkt te worden, gewoon geopend in een ander programma wat die extra (missende) velden veroorzaakte?
juistquote:Op donderdag 21 mei 2015 17:28 schreef jackie12 het volgende:
Hans Kremers op 5 april 2014 (hij was nog in Nederland) interview
"Zaterdag zijn ze aangekomen bij hun pleeggezin of uh bij gastgezin, en toen zouden ze maandag beginnen bij die school en toen bleek dat die school zoiets had van "huh? we verwachten jullie pas volgende week".
En toen hadden ze dus een week om in te vullen en toen hebben ze maandag uhh,plannen gemaakt om dan in die week te gaan doen en daar zijn ze dinsdag ook nog mee bezig geweest weten we, dat ze op internet hebben gezeten om te kijken van: wat is er allemaal te doen?
Toen zijn er wat tours geboekt voor de woensdag en voor de donderdag! en voor de zaterdag."
einde quote
dus de zon draait in een paar seconden mee ?quote:Op donderdag 21 mei 2015 16:22 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Feit of fictie? Die 2 tot drie uur zijn m.i. niet vast te stellen. niet aan schaduwen of bewolking of iets anders. Er is een secondenprobleem, op zijn best.
Okee, Physsic en Domnivoor, ik haal nu ook met een Class 2 kaart slechts waarden van 2 a 3 seconden wegschrijven.quote:Op donderdag 21 mei 2015 14:57 schreef Physsic het volgende:
Die zon draait ook nog de verkeerde kant op, hoor je ook niemand over....quote:Op donderdag 21 mei 2015 17:48 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
dus de zon draait in een paar seconden mee ?![]()
[ afbeelding ]
Op 7 april was een post in BoqueteGuide door F, dat ze twee tours hadden geboekt: voor wo en vrijdag(?). Een paar topics geleden is de link hier op FOK gepost. Volgens F bewoording, zou het eerste avontuur woensdag beginnen. (avontuur met aardbeien?) Wie kan die post terugvinden hier op FOK?quote:Op donderdag 21 mei 2015 17:28 schreef jackie12 het volgende:
Hans Kremers op 5 april 2014 (hij was nog in Nederland) interview
"Zaterdag zijn ze aangekomen bij hun pleeggezin of uh bij gastgezin, en toen zouden ze maandag beginnen bij die school en toen bleek dat die school zoiets had van "huh? we verwachten jullie pas volgende week".
En toen hadden ze dus een week om in te vullen en toen hebben ze maandag uhh,plannen gemaakt om dan in die week te gaan doen en daar zijn ze dinsdag ook nog mee bezig geweest weten we, dat ze op internet hebben gezeten om te kijken van: wat is er allemaal te doen?
Toen zijn er wat tours geboekt voor de woensdag en voor de donderdag! en voor de zaterdag."
einde quote
quote:Op donderdag 21 mei 2015 18:02 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Op 7 april was een post in BoqueteGuide door F, dat ze twee tours hadden geboekt: voor wo en vrijdag(?). Een paar topics geleden is de link hier op FOK gepost. Volgens F bewoording, zou het eerste avontuur woensdag beginnen. (avontuur met aardbeien?) Wie kan die post terugvinden hier op FOK?
sommigen stapelen hier denkfout op denkfout jaquote:Op donderdag 21 mei 2015 18:01 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Die zon draait ook nog de verkeerde kant op, hoor je ook niemand over....
Ah, de zon is verkeerd. Jullie inschattingen zijn allemaal goed.quote:Op donderdag 21 mei 2015 18:01 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
nee hoor, Panama is nog gelegen op het Noordelijk halfrond, en de zon draait net als hier van Oost naar West, maar in een stijle boog.quote:Op donderdag 21 mei 2015 18:01 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
dus de nieuwe foto is binnen 3 seconden gemaakt (6-3=3) ....mmmm...quote:Op donderdag 21 mei 2015 17:56 schreef Perico het volgende:
[..]
Okee, Physsic en Domnivoor, ik haal nu ook met een Class 2 kaart slechts waarden van 2 a 3 seconden wegschrijven.
Maar dan wel bij vol daglicht en flits uitgeschakeld. Blijkbaar was er iets de afgelopen twee dagen met het licht of een instelling waardoor de camera teveel ging nadenken, ik heb er ook geen verklaring voor.
Dus op de Mirador is wegschrijven van 499 binnen 2-3 seconden an sich geen probleem geweest.
_499 makenquote:Op donderdag 21 mei 2015 18:12 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
dus de nieuwe foto is binnen 3 seconden gemaakt (6-3=3) ....mmmm...
serieus?
wat deed F daar dan al op dinsdag???quote:Op donderdag 21 mei 2015 18:03 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]was de mijne, van die mailwisseling van ene Walter met FG
ik wel, het gaat immers over een ander persoon, en een ander tst..,quote:Op donderdag 21 mei 2015 18:14 schreef El_Matador het volgende:
[..]
_499 maken
Wegschrijftijd _499 & Kris en Lisanne draaien zich om
_500 maken
Ik zie het probleem niet op dat Miradortje van ~8x3 m.
Pericoquote:Op donderdag 21 mei 2015 17:56 schreef Perico het volgende:
[..]
Okee, Physsic en Domnivoor, ik haal nu ook met een Class 2 kaart slechts waarden van 2 a 3 seconden wegschrijven.
Maar dan wel bij vol daglicht en flits uitgeschakeld. Blijkbaar was er iets de afgelopen twee dagen met het licht of een instelling waardoor de camera teveel ging nadenken, ik heb er ook geen verklaring voor.
Dus op de Mirador is wegschrijven van 499 binnen 2-3 seconden an sich geen probleem geweest.
Ander apparaat? We hebben het toch over Lisannes 2 foto's, eerst _499 naar het S-SW en dan _500 met de duimpjes naar SE-ESE?quote:Op donderdag 21 mei 2015 18:15 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
ik wel, het gaat immers over een ander apparaat
Het zijn 2 verschillende posities en kijkrichtingen en de camera is op andere windrichtingen gericht. Vaste elementen op de foto's hebben 2x dezelfde licht/schaduwval. En L ook (al is zij zelf gedraaid en valt die zon/schaduw dan op een ander lichaamsdeel).quote:Op donderdag 21 mei 2015 17:48 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
ik vermoed toch dat er een derde persoon bij was:quote:Op donderdag 21 mei 2015 18:17 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ander apparaat? We hebben het toch over Lisannes 2 foto's, eerst _499 naar het S-SW en dan _500 met de duimpjes naar SE-ESE?
Hoe het met de iPhone zit weten we niet, ik denk dat die foto eerder gemaakt is dan die van Lisanne, omdat de wolken nog net meer naar links (oost) zijn.
Voor iemand? Welnee, voor elkaar. Hans K. zegt ook dat het op geen van de foto's lijkt alsof er derden bij zijn.quote:Op donderdag 21 mei 2015 18:27 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
ik vermoed toch dat er een derde persoon bij was:
a) de dames poseren imo. voor iemand, niet voor thuis: Lisanne kon die "duimen foto" immers met die
Canon versie niet naar huis Whatsappen, en
b) gezien de wegschrijftijd op de SD kaart, kan het logisch gezien ook niet (wie hield dan de iPhone vast?)
http://boquete.ning.com/f(...)1434455Comment558650quote:Op donderdag 21 mei 2015 18:14 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
wat deed F daar dan al op dinsdag???
Het verhaal klopt niet, F moet daar maandag dan al geweest zijn.
O ik had de post naar poekje gequote:quote:Op donderdag 21 mei 2015 18:02 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Op 7 april was een post in BoqueteGuide door F, dat ze twee tours hadden geboekt: voor wo en vrijdag(?). Een paar topics geleden is de link hier op FOK gepost. Volgens F bewoording, zou het eerste avontuur woensdag beginnen. (avontuur met aardbeien?) Wie kan die post terugvinden hier op FOK?
Ja, de foto’s op de Mirador werpen vele vragen op.quote:Op donderdag 21 mei 2015 18:15 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
ik wel, het gaat immers over een ander persoon, en een ander tst..,
Kris is gefotografeerd door...... met de iPhone en Lisanne door ... met de Canon.
Tenzij... Kris TOCH is gefotografeerd door de Canon door...
en Lisanne direct na Kris ook is gefotografeerd door de Canon, door....
dan zie ik een derde persoon dat doen in 6 pardon.. 3 seconden..
quote:Op donderdag 21 mei 2015 19:03 schreef gynaika het volgende:
[..]
Ja, de foto’s op de Mirador werpen vele vragen op.
Ik denk, zoals bekend, dat derden hierbij geholpen hebben.
Hoho, maar jij hebt dan ook geen "perfect gepositioneerde"quote:Op donderdag 21 mei 2015 20:04 schreef schuschuho het volgende:
[..]![]()
![]()
Die camera doet precies wat de mijne ook doet. De eerste foto is oke maar de volgende krijg ik hem niet scherp. Zal wel aan de ouderdom liggen.
HK weet wel beter.quote:Op donderdag 21 mei 2015 20:09 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hoho, maar jij hebt dan ook geen "perfect gepositioneerde"foto's van een Mirador in Panama.
"Perfect gepositioneerd": Lisanne staat pal voor de Pacifische Oceaan en nergens is op de achtergrond dat beroemde Caribische uitzicht te zien. Maar wel "perfect gepositioneerd" hoor, kan alleen maar met derden zijn. Wat die rare Pa Kremers allemaal uitkraamt, boeit niet.
Ah, hij zit de kijker gewoon een bietje voor te liegen, maar in werkelijkheid vindt hij de aanwezigheid van derden van de foto's af stráálen, ik begrijp het.quote:
Het heeft te maken met het begrijpen van de psychologie van de mens.quote:Op donderdag 21 mei 2015 20:34 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ah, hij zit de kijker gewoon een bietje voor te liegen, maar in werkelijkheid vindt hij de aanwezigheid van derden van de foto's af stráálen, ik begrijp het.
ok bedankt !!quote:Op donderdag 21 mei 2015 20:51 schreef ToniB het volgende:
Op discovery nu panama manhunt met sinafront.
We weten nu waarom er duikers in de jungle liggen.quote:Op donderdag 21 mei 2015 20:51 schreef ToniB het volgende:
Op discovery nu panama manhunt met sinafront.
hij ontsnapte ,dook van de rots en had z'n zwemvliezen al aanquote:Op donderdag 21 mei 2015 21:08 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
We weten nu waarom er duikers in de jungle liggen.
Mata, een beetje respect tonen voor een vader die zijn dochter op gruwelijke wijze heeft verloren.quote:Op donderdag 21 mei 2015 20:09 schreef El_Matador het volgende:
Wat die rare Pa Kremers allemaal uitkraamt, boeit niet.
Lees het even goed; dit zijn de bewoordingen van allen die hem niet serieus nemen.quote:Op donderdag 21 mei 2015 21:28 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Mata, een beetje respect tonen voor een vader die zijn dochter op gruwelijke wijze heeft verloren.
wie zijn die > allen ?quote:Op donderdag 21 mei 2015 21:32 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Lees het even goed; dit zijn de bewoordingen van allen die hem niet serieus nemen.
Dus dan hebben we enerzijds Miriam die op 31 maart 's avonds uit de mond van Lisanne hoort dat ze nog geen plannen hebben.quote:
Precies.quote:Op donderdag 21 mei 2015 23:00 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Dus dan hebben we enerzijds Miriam die op 31 maart 's avonds uit de mond van Lisanne hoort dat ze nog geen plannen hebben.
En anderzijds de letterlijke woorden van Hans K die zegt dat er dinsdag wat tours zijn geboekt.
Lijkt me duidelijk dat Kris en Lisanne in de ochtend van 1 april bij Feliciano hun tours hebben geboekt en het dus meer was dan alleen "hola".
De dames draaiden. Ik maakte eerder dit schema van de bewegingen tussen beide foto's.quote:Op donderdag 21 mei 2015 17:48 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Heel duidelijk weergegeven. Zo zie ik het ook. Niks onmogelijks aan. Snel wel, maar goed, dat waren de dames met zoveel foto's. 13:06 idem.quote:Op donderdag 21 mei 2015 23:08 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
De dames draaiden. Ik maakte eerder dit schema van de bewegingen tussen beide foto's.
http://s8.photobucket.com(...).jpg.html?sort=3&o=0
Daaruit kun je opmaken dat de zon dan anders op Lisanne schijnt. Ik denk zo'n 100 tot 120 graden draaiing t.o.v. de zon, die heel hoog in het zuiden staat (= onderaan de tekening), gezien de schaduwen. Dat is dan ook weer genoeg om de bewolkte noordkant van de CD in beeld te hebben.
sorry een erg onduidelijk kaartjequote:Op donderdag 21 mei 2015 23:08 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
De dames draaiden. Ik maakte eerder dit schema van de bewegingen tussen beide foto's.
Daaruit kun je opmaken dat de zon dan anders op Lisanne schijnt. Ik denk zo'n 100 tot 120 graden draaiing t.o.v. de zon, die heel hoog in het zuiden staat (= bovenaan de tekening), gezien de schaduwen. Dat is dan ook weer genoeg om de bewolkte noordkant van de CD in beeld te hebben.
Ik was er niet bij, maar ik leid dat af uit de posities, richtingen en afstanden die op de foto;'s blijken.quote:Op donderdag 21 mei 2015 23:18 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
sorry een erg onduidelijk kaartje
hoe weet je dat kris een stukje liep ?
waar komt op dat kaartje de zon vandaan?
ja op dat kaartje klopt de hele lichtval niet die op de foto's te zien isquote:Op donderdag 21 mei 2015 23:31 schreef jackie12 het volgende:
Ik heb begrepen dat Lisanne op 499 zo groot is omdat de fotograaf zo dichtbij stond en er niet is ingezoemd ?
Op je kaartje Matteo loopt de fotograaf van pix1 naar pix2.
Ik zou juist andersom denken
Dus je gaat dan verzinnen dat Kris zich verplaatst zou hebben om je kaartje kloppend te maken ?quote:Op donderdag 21 mei 2015 23:33 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Ik was er niet bij, maar ik leid dat af uit de posities, richtingen en afstanden die op de foto;'s blijken.
Op foto 499 staat de zon bijna recht boven Lisanne , iets achter haar vanwege de noorderbreedte en iets aan de voor ons rechterkant. (door naar het westen).
Op foto 500 is de zon ineens minde scherp. Dat kan als je de scheiding tussen wolken en blauw ongeveer recht boven je hebt. De exacte val van de schaduwen is daarmee minder goed vastte stellen, Maar die zou eveneens bijna recht recht boven haar meten zijn, nu iets vanuit de fotograaf gezien op haar schijnend en iets vanlinks komend.
Wanneer een foto 2 tot 3 uur later zou zijn gemaakt, zou de zon 30 tot 45 graden verder zijn gedraaid richting west (bij 499 naar rechts en bij 550 naar meer links, vanuit ons gezien). Dat verschil zie je niet terug in de schaduwen.
Het kaartje is natuurlijk maar een schema en geen wiskundige berekening. Een ongeveer.quote:Op donderdag 21 mei 2015 23:31 schreef jackie12 het volgende:
Ik heb begrepen dat Lisanne op 499 zo groot is omdat de fotograaf zo dichtbij stond en er niet is ingezoemd ?
Op je kaartje Matteo loopt de fotograaf van pix1 naar pix2.
Ik zou juist andersom denken
Het kaartje heb ik proberen af te leiden uit de feiten: de foto's, andere beelden van de Mirador en de achtergrond, de ligging van Panama enz. Waarom zou ik iets anders willen dan weten hoe het zit?.quote:Op donderdag 21 mei 2015 23:40 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Dus je gaat dan verzinnen dat Kris zich verplaatst zou hebben om je kaartje kloppend te maken ?
en de zon is ineens in 6 seconden minder scherp ?
Zo gaat Frank ook te werk ,stukje lopen > oh glijbaantje> en dan moet het hier gebeurd zijn
Je bedoeld het misschien goed maar er klopt niks van
je had ook nog een 3D model ?
Ik ben vanavond in het bos geweest, het was er aardedonker, je kon echt helemaal niets zien.quote:Op donderdag 21 mei 2015 11:05 schreef ToniB het volgende:
Perico kun jij vanavond wat foto's in het donker maken en kijken hoever het bereik van de flits is. Het liefst in een bos. 1x staande en 1x zittend/op je hurken. Dank je.
Super!quote:Op vrijdag 22 mei 2015 00:10 schreef Perico het volgende:
[..]
Ik ben vanavond in het bos geweest, het was er aardedonker, je kon echt helemaal niets zien.
Ik heb de camera op AUTO gezet, net als Kris en Lisanne in de nacht. Ik heb 14 foto's binnen 5 minuten genomen, waarvan er 2 zwart waren, daar is echt niets op te zien. De rest van de keren werkte de flits.
Overigens kun je als je het selectiewiel op MANUAL zet, je de sterkte van de flits tot maximaal verhogen door met het navigatierondje op de + te drukken. Standaard staat die op de helft van de capaciteit. Niet dat dat spectaculaire verbeteringen opleverde in het bos.
Wellicht dat door geslonken batterijcapaciteit de flits het niet meer deed echt in Panama. Maar als je nu het selectiewiel op HYBRID AUTO zet, kruipt de flits al meteen uit de behuizing en blijft eruit. Bij menu AUTO moet je dat maar afwachten.
Hier zijn de beelden:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik denk dat de iPhonefoto later is gemaakt.quote:Op donderdag 21 mei 2015 18:17 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ander apparaat? We hebben het toch over Lisannes 2 foto's, eerst _499 naar het S-SW en dan _500 met de duimpjes naar SE-ESE?
Hoe het met de iPhone zit weten we niet, ik denk dat die foto eerder gemaakt is dan die van Lisanne, omdat de wolken nog net meer naar links (oost) zijn.
Hmm, ik zie het precies andersom, gebaseerd op hetzelfde wolkenpatroon.quote:Op vrijdag 22 mei 2015 00:19 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Ik denk dat de iPhonefoto later is gemaakt.
De wind komt van noord, want aan die kant hangen de wolken tegen de CD. Wolken die over de CD waaien richting zuid lossen snel op. Je ziet dat ook aan het wolkentreintje op beide foto's. Ook de schaduw op de berg verschuift iets richting zuid en heeft op beide foto's dezelfde vorm. Omdat de zon bijna recht boven staat zal die schaduw van het erboven gelegen wolkje zijn, dat ook nog eens het minst is opgelost. Dat indiceert ook dat de foto's niet met een geheel nieuw wolkentreintje zijn genomen, maar dicht op elkaar. Ik vermoed op ca.2 minuten van elkaar. Uit het verder oplossen en het verschuiven van de schaduw op de iPhonefoto kun je m.i. afleiden dat die later zal zijn genomen.
Hebben ze wellicht niet omhoog geflitst voor die zwarte foto's ... dat zou iets kunnen zeggen over de lokatie ...quote:Op vrijdag 22 mei 2015 00:10 schreef Perico het volgende:
[..]
Ik heb 14 foto's binnen 5 minuten genomen, waarvan er 2 zwart waren, daar is echt niets op te zien. De rest van de keren werkte de flits.
Wil je dit nog steeds niet delenquote:Op donderdag 21 mei 2015 10:23 schreef 11en30 het volgende:
Ik zie 1 klein 'verdacht' dingetje op de 2 miradorfoto's van L, iets dat ik zelf nog niet heb kunnen verklaren maar dat is nog door niemand genoemd of aangewezen.
Hoe heb je het ervaren? In het donker, zag je wat met die flits of kon je het schermpje gebruiken, met daarop de meters voor je?quote:Op vrijdag 22 mei 2015 00:10 schreef Perico het volgende:
[..]
Ik ben vanavond in het bos geweest, het was er aardedonker, je kon echt helemaal niets zien.
Ik heb de camera op AUTO gezet, net als Kris en Lisanne in de nacht. Ik heb 14 foto's binnen 5 minuten genomen, waarvan er 2 zwart waren, daar is echt niets op te zien. De rest van de keren werkte de flits.
Overigens kun je als je het selectiewiel op MANUAL zet, je de sterkte van de flits tot maximaal verhogen door met het navigatierondje op de + te drukken. Standaard staat die op de helft van de capaciteit. Niet dat dat spectaculaire verbeteringen opleverde in het bos.
Wellicht dat door geslonken batterijcapaciteit de flits het niet meer deed echt in Panama. Maar als je nu het selectiewiel op HYBRID AUTO zet, kruipt de flits al meteen uit de behuizing en blijft eruit. Bij menu AUTO moet je dat maar afwachten.
Hier zijn de beelden:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het is weer vronietijd.quote:
M.i. is het wolkentreintje al een stuk opgelost terwijl de schaduw op de berg niet heel veel is verschoven en gelijk van vorm is gebleven. Die schaduw hoort dan bij de wolk erboven, wat meteen aangeeft dat het puntje bij Kris niet meer hetzelfde puntje is op foto 499.quote:Op vrijdag 22 mei 2015 00:22 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hmm, ik zie het precies andersom, gebaseerd op hetzelfde wolkenpatroon.
Dat witte wolkenpuntje ligt op Kris' iPhonefoto nog net wat verder naar links (oost) dan op die van Lisanne. Denk dat de wolken inderdaad van oost naar west gaan en dat daarom die van Kris eerder gemaakt is.
Extra puntje is haar bezwete status en slechte voorbereiding (geen zonnebrilletje sowieso). Als eerst Lisanne op de foto mocht en dan pas Kris zou je verwachten dat ze dat een beetje gefatsoeneerd had.
Ik hoop dat ik de sarcastische smiley gemist hebt?quote:
Ik heb gisteren wel wat foto's genomen met testpersonen om 499 na te bootsen... mijn inschatting aan de hand van die gegevens en met een lengtestok vandaag is dat Lisanne op 499 zo'n 78 centimeter van de lens afstond en op IMG_500 op circa 140 centimeter.quote:Op donderdag 21 mei 2015 23:59 schreef matteo_111 het volgende:
Wie het toestel zelf ook heeft moet aan de hand van de beeldhoek van een object tamelijk precies kunnen bepalen hoe ver Lisanne van de fotografe stond op 499 en 500. Maak twee foto's van een object waarvan je de lengte weet en meet de afstand tussen lens en object. We moeten dan alleen een schatting maken van de lengte van een deel van Lisanne in beeld.
Misschien heeft Perico nog tijd voor een experimentje?
Dat vind ik dan weer onverwacht dichtbij? Bij mij is dat armlengte, maar ik ben vrij groot. Klopt dat met jouw proeven?quote:Op vrijdag 22 mei 2015 00:49 schreef Perico het volgende:
[..]
Ik heb gisteren wel wat foto's genomen met testpersonen om 499 na te bootsen... mijn inschatting aan de hand van die gegevens en met een lengtestok vandaag is dat Lisanne op 499 zo'n 78 centimeter van de lens afstond en op IMG_500 op circa 140 centimeter.
Ok, omdat het vronietijd is.quote:
We zouden kunnen meekijken, bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 22 mei 2015 00:51 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
nee, leuk dat je er bent en een goede vraag! Ben wel benieuwd naar 11:30 antwoord!
Er duiken nu een aantal users de foto´s in, ben benieuwd!quote:Op vrijdag 22 mei 2015 00:52 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Ok, omdat het vronietijd is.
Op het shirt van L op de mirador zit, voor haar linksonder, een lichte vlek. Ik zou verwachten dat die niet meeverhuist als zij een andere positie t.o.v. de zon inneemt maar dat doet ie wel. Het is dus geen zonvlekje. Maar wat dan wel?
Ja als je je vinger op de plek houdt waar de flitser hoort uit te komen, dan geeft hij op beeld "Wrong flash position, restart the camera" weer... dan blijft de flitser ook in een rare positie zitten, moet je twee keer op aan/uit drukken misschien wel.quote:Op vrijdag 22 mei 2015 00:23 schreef StaceySinger het volgende:
Perico uitkijken in die enge bossen hoor![]()
als ie omhoog komt (het pop up flitsertje) en je hand zit ervoor dan geeft de camera
een foutmelding en moet je hem helemaal opnieuw opstarten
kan jij dat uitproberen ?
tia
Zo'n onding heb ik ook ooit gehad, een zandkorrel ertussen en hele ding is kapot.quote:Op vrijdag 22 mei 2015 00:55 schreef Perico het volgende:
[..]
Ja als je je vinger op de plek houdt waar de flitser hoort uit te komen, dan geeft hij op beeld "Wrong flash position, restart the camera" weer... dan blijft de flitser ook in een rare positie zitten, moet je twee keer op aan/uit drukken misschien wel.
Maar hij start supersnel op, dus dat maakt niet uit.
Ja superonhandig die flitser. Je kan hem met je linkerhand niet goed vasthouden als hij flitst.quote:Op vrijdag 22 mei 2015 00:55 schreef Perico het volgende:
[..]
Ja als je je vinger op de plek houdt waar de flitser hoort uit te komen, dan geeft hij op beeld "Wrong flash position, restart the camera" weer... dan blijft de flitser ook in een rare positie zitten, moet je twee keer op aan/uit drukken misschien wel.
Maar hij start supersnel op, dus dat maakt niet uit.
De praktijk is altijd even anders dan je denkt. Aan die flits heb je zelf helemaal niets. Ja, hij maakt er best goede foto's mee.. maar zelf zie je niets van de omgeving. En het display van de camera staat op zwart, omdat de omgeving te donker is.quote:Op vrijdag 22 mei 2015 00:43 schreef ootjekatootje het volgende:
Hoe heb je het ervaren? In het donker, zag je wat met die flits of kon je het schermpje gebruiken, met daarop de meters voor je?
Was je snel gewend aan het pikkedonker of zag je na die 5 minuten nog niets?
Goeie punten, Perico.quote:Op vrijdag 22 mei 2015 01:03 schreef Perico het volgende:
[..]
De praktijk is altijd even anders dan je denkt. Aan die flits heb je zelf helemaal niets. Ja, hij maakt er best goede foto's mee.. maar zelf zie je niets van de omgeving. En het display van de camera staat op zwart, omdat de omgeving te donker is.
Het goede aan het toestel is, dat in beeld, als je aan het selectiewiel draait van alle modi, ook die modi verschijnen.. als je eraan draait, zie je op beeld wat je selecteert..
Ik denk, dat om de camera als zaklamp te gebruiken, je het beste zo'n Mirador foto op PLAY kunt zetten en continu aanklikken.
Natuurlijk zal iemand vlak in de buurt wel zo'n flits kunnen zien. Het is eigenlijk allemaal te weinig om 's nachts in een bos mee te navigeren. Je wilt ook kunnen zien waar je loopt. Dan moet de sterrenhemel al meewerken. Als het aardedonker is, heb je ook aan gewenning weinig, zeker met dieren, struikgewas, doornstruiken, weetikwat.
dus in jip en janneke taal, ze konden het beste het instellingenscherm gebruiken als lichtbron?quote:Op vrijdag 22 mei 2015 01:03 schreef Perico het volgende:
[..]
De praktijk is altijd even anders dan je denkt. Aan die flits heb je zelf helemaal niets. Ja, hij maakt er best goede foto's mee.. maar zelf zie je niets van de omgeving. En het display van de camera staat op zwart, omdat de omgeving te donker is.
Het goede aan het toestel is, dat in beeld, als je aan het selectiewiel draait van alle modi, ook die modi verschijnen.. als je eraan draait, zie je op beeld wat je selecteert..
Ik denk, dat om de camera als zaklamp te gebruiken, je het beste zo'n Mirador foto op PLAY kunt zetten en continu aanklikken.
Natuurlijk zal iemand vlak in de buurt wel zo'n flits kunnen zien. Het is eigenlijk allemaal te weinig om 's nachts in een bos mee te navigeren. Je wilt ook kunnen zien waar je loopt. Dan moet de sterrenhemel al meewerken. Als het aardedonker is, heb je ook aan gewenning weinig, zeker met dieren, struikgewas, doornstruiken, weetikwat.
Respect als ze echt zijn gaan lopen, op 8 april of eerder, 's nachts. De wolken zouden kunnen helpen ja. Blijft de vraag of je tussen de bomen op de grond er wat aan hebt, maar bij die grote rotsen zeker wel.quote:Op vrijdag 22 mei 2015 01:05 schreef El_Matador het volgende:
Vraag is ook of het onbewolkt was die nacht. Zonder wolken zouden de sterren (en geen lichtvervuiling) kunnen helpen, maar juist met bewolking kunnen de wolken het maanlicht (van de maan die om 01:31 onder was) reflecteren en juist helpen.
Je kunt het beste een heldere foto bekijken, op de camera. En die aan laten staan. Maar het licht dat er vanaf komt, is zoveel zwakker dan de zaklamp functie van je telefoon.. om er echt mee aan de wandel te gaan, is het te weinig. Maar als het echt moet..quote:Op vrijdag 22 mei 2015 01:10 schreef ootjekatootje het volgende:
dus in jip en janneke taal, ze konden het beste het instellingenscherm gebruiken als lichtbron?
Niet interessant.quote:Op vrijdag 22 mei 2015 00:55 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Er duiken nu een aantal users de foto´s in, ben benieuwd!
Had ze melk gedronken?
Of een ijsje?
Tandpasta?
Dat zouden dus mogelijke keuzes geweest zijn:quote:Op vrijdag 22 mei 2015 01:25 schreef Perico het volgende:
[..]
Respect als ze echt zijn gaan lopen, op 8 april of eerder, 's nachts. De wolken zouden kunnen helpen ja. Blijft de vraag of je tussen de bomen op de grond er wat aan hebt, maar bij die grote rotsen zeker wel.
[..]
Je kunt het beste een heldere foto bekijken, op de camera. En die aan laten staan. Maar het licht dat er vanaf komt, is zoveel zwakker dan de zaklamp functie van je telefoon.. om er echt mee aan de wandel te gaan, is het te weinig. Maar als het echt moet..
Toevallig is mijn armlengte ook 78 centimeter.. ja alles met dat toestel blijkt ietsje anders dan verwacht... je moet ook Lisanne inschatten vanaf haar middel en dan van de grond zo'n 184 centimeter meten.. blijft ook allemaal een inschatting.quote:Op vrijdag 22 mei 2015 00:51 schreef matteo_111 het volgende:
Dat vind ik dan weer onverwacht dichtbij? Bij mij is dat armlengte, maar ik ben vrij groot. Klopt dat met jouw proeven?
Je moet de foto die je wil wissen eerst op het scherm tevoorschijn halen.. dan met het navigatiewiel in de buurt van de prullenbak drukken... en dan vraagt ie nog op het scherm, of je het wilt bevestigen.. per ongeluk gaat dat niet.quote:Op vrijdag 22 mei 2015 01:40 schreef ootjekatootje het volgende:
Als ze dan een heldere foto aan zouden hebben, die van de q1, wat zijn dan de mogelijkheden?
1 509 wissen per ongeluk? Of zit die knop niet binnen vinger/handbereik?
Voorheen dacht ik vaak inderdaad, dat die nachtfoto's een bijproduct waren, van het display verlicht houden. Maar dat is dus niet zo.quote:2 per ongeluk de 90 foto's maken?
Ik denk dat die batterij meer last had van 7 dagen niet opgeladen zijn. Hij kan best wel wat hebben, al moet je je afvragen of die niet werkende flits lag aan de vrij lege accu.quote:3 dan zou de camera vrij lang aan hebben gestaan, trekt die batterij dat, een groot gedeelte van de drie uur?
Als je een foto bekijkt, en je drukt op de foto-neem knop, dan gaat hij gewoon naar het display om een foto te maken. Pas daarna kun je een foto maken. Dat kan dus niet.quote:4 kun je, wanneer de camera op een "bestaande foto" staat, al een nieuwe foto maken?
De gezichtsherkenning staat standaard aan in de fabrieksinstellingen reeds. Face Detect Autofocus heeft ook voorrang, het toestel is er als het ware voor gemaakt. Qua landschap met wolkenluchten en een licht/donker palet doet een smartphone het beter, maar dat terzijde.quote:Op donderdag 21 mei 2015 18:17 schreef StaceySinger het volgende:
ik ben benieuwd hoe die gezichts herkenning heeft kunnen weigeren
moet je die handmatig aanzetten of is die ook op automaat te zetten ?
werkt die dan met oogsturing (Eye Controlled Focus) of zoekt ie zelf een gezicht uit ?
pakt ie 1 gezicht ?
stel dat er 2 mensen poseren bijv. schuin achter elkaar
wat doet de camera dan ?
kan het zijn dat er bij die "bewuste" foto nog iemand op de foto stond
en (later weg geshopt) en dat in het geval van die foto de camera daarop scherp stelde ?
tia
Dat denk ik ook. Wolken hebben als eigenschap uit te zetten. De wolkentrein bij Lisanne is compacter dan bij Kris.quote:Op vrijdag 22 mei 2015 00:19 schreef matteo_111 het volgende:
Ik denk dat de iPhonefoto later is gemaakt.
Dank je wel voor al je werk en antwoorden!quote:Op vrijdag 22 mei 2015 02:01 schreef Perico het volgende:
[..]
Toevallig is mijn armlengte ook 78 centimeter.. ja alles met dat toestel blijkt ietsje anders dan verwacht... je moet ook Lisanne inschatten vanaf haar middel en dan van de grond zo'n 184 centimeter meten.. blijft ook allemaal een inschatting.
[..]
Je moet de foto die je wil wissen eerst op het scherm tevoorschijn halen.. dan met het navigatiewiel in de buurt van de prullenbak drukken... en dan vraagt ie nog op het scherm, of je het wilt bevestigen.. per ongeluk gaat dat niet.
[..]
Voorheen dacht ik vaak inderdaad, dat die nachtfoto's een bijproduct waren, van het display verlicht houden. Maar dat is dus niet zo.
Als jij een foto op het display tovert, blijft die zolang staan totdat de batterij leeg is. Dan lijkt het er toch op dat ze die foto's wilden maken om aandacht te trekken met de flits, wat maar steeds niet lukte, of dat ze er hun pad mee wilden bepalen.
[..]
Ik denk dat die batterij meer last had van 7 dagen niet opgeladen zijn. Hij kan best wel wat hebben, al moet je je afvragen of die niet werkende flits lag aan de vrij lege accu.
[..]
Als je een foto bekijkt, en je drukt op de foto-neem knop, dan gaat hij gewoon naar het display om een foto te maken. Pas daarna kun je een foto maken. Dat kan dus niet.
er heeft er geen Face Detect Autofocus plaatsgevonden en er is één gezicht herkend ?quote:
Als ik kijk naar de foto van Lisanne rechts en daarna naar de foto van Lisanne links dan lijkt het voor mij zo dat bij de foto rechts de fotograaf op gelijke hoogte stond als Lisanne maar bij de foto links de fotograaf hoger stond dam Lisanne.quote:Op donderdag 21 mei 2015 23:08 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Daaruit kun je opmaken dat de zon dan anders op Lisanne schijnt. Ik denk zo'n 100 tot 120 graden draaiing t.o.v. de zon, die heel hoog in het zuiden staat (= bovenaan de tekening), gezien de schaduwen. Dat is dan ook weer genoeg om de bewolkte noordkant van de CD in beeld te hebben.
Kris heeft dus ook moeten vliegen.quote:Op vrijdag 22 mei 2015 02:31 schreef Perico het volgende:
[..]
Dit houdt wel in, dat de camera zich toch een seconde minstens op Lisanne heeft ingesteld, met het gezichtsherkenningsvierkantje. Dus dat Lisanne al na vijf seconden op haar plek moest staan.
De 2 scenario's vallen of staan met de goede Mirador op de here kaart.quote:Op vrijdag 22 mei 2015 11:12 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Kris heeft dus ook moeten vliegen.
6 min 1 seconde
"keep doing the good work Perico!"
Ben je het zelf aan het proberen? Of is het een advies voor een ander?quote:Op vrijdag 22 mei 2015 12:46 schreef doorgaan het volgende:
BNW / Kris & Lisanne #217 - Onderzoek naar de foto's& nieuwe feiten
Papiertje met stift letters? : http://www.jongib.nl/Cursus-Hebreeuws
Probeer deze bijbelclub te bellen en het voor te leggen.
Nee, ik heb ze gebeld of ze de foto willen bekijken en dat willen ze wel.quote:Op vrijdag 22 mei 2015 12:48 schreef ootjekatootje het volgende:
Ben je het zelf aan het proberen? Of is het een advies voor een ander?
kun je een schermafbeelding maken en aanwijzen wat jij bedoelt? Ben benieuwd hoe jij het ziet.quote:Op vrijdag 22 mei 2015 12:11 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
De 2 scenario's vallen of staan met de goede Mirador op de here kaart.
De hier aangenomen Mirador is misschien 4 meter breed, dan moet je dat blijven volhouden en onderbouwen. Anders kloppen de kaarten en foto's niet, ik denk er het mijne van en heb duidelijk een andere plek op de herekaart als Mirador.
Op die plek die je namelijk ook de afstand van 10/12 meter, de paden links en rechts, de struiken, planten en bomen en het deel van de sleeparea. Daarnaast staat voor mij vast dat ik de verhoging waar de ouders opzitten, die oudere man in de video op staat, kan zien.
Ook de kijkrichting naar de andere berg klopt Imo.
De HERE kaart zoemt goed in tot een zicht van 10 meter, dus zelfs details zijn te zien. En welke boom of struik is te zien.
De Miradorfoto's (499 en 500) kunnen dus onderbouwt worden met de satellietkaarten van de Mirador.
edit: de bergkam (cd) die zichtbaar is op de foto's loopt als je deze doortrekt ook te zuiden van de Mirador door, IMO is deze Mirador dus wat noordelijker dan wij hier aannemen.
Ik zal een poging doen, gaat ff duren, ben er niet zo handig inquote:Op vrijdag 22 mei 2015 13:08 schreef ToniB het volgende:
[..]
kun je een schermafbeelding maken en aanwijzen wat jij bedoelt? Ben benieuwd hoe jij het ziet.
Kan 'm volgens mij niet zijn. Te ver voorbij de CD (volg de waterstromen), teveel naar het zuiden gericht en te groot.quote:Op vrijdag 22 mei 2015 13:55 schreef ootjekatootje het volgende:
[ afbeelding ]
OP de here kaart is goed te zien hoe de bergkam (cd loopt)
Ik heb gekozen voor 50 meter, de Mirador is hier van struik tot struik 12-14 meter.
zonder lijnen:
[ afbeelding ]
Ja, dat is het geval bij 499 ... moeilijk met elkaar te rijmen, die data.quote:Op vrijdag 22 mei 2015 10:05 schreef StaceySinger het volgende:
er heeft geen Face Detect Autofocus plaatsgevonden en er is één gezicht herkend ?
Met de camera zelf kun je geen foto's herschikken. Je kunt wel nog een digest video maken met foto's, of ze verwijderen... maar je kunt geen volgordes veranderen, of namen etc.quote:Op vrijdag 22 mei 2015 12:47 schreef jackie12 het volgende:
Perico vraagje:
Stel dat foto 500 (Lisanne met duimen) gemaakt is op de terugweg na foto 508 (Kris Q1).
Hoe moeilijk is het met je toestel om de foto te verplaatsen?
En laat dat ook sporen na?
En op de andere foto's? Ook van K?quote:Op vrijdag 22 mei 2015 14:21 schreef Perico het volgende:
[..]
Maar het gezicht van Lisanne is niet herkend, terwijl in die modus echt iedere gezichtje wordt herkend, in de testen.
Dit kan wel via een PC?quote:Op vrijdag 22 mei 2015 14:23 schreef Perico het volgende:
[..]
Met de camera zelf kun je geen foto's herschikken. Je kunt wel nog een digest video maken met foto's, of ze verwijderen... maar je kunt geen volgordes veranderen, of namen etc.
Yep...ik denk dat er dubbele regel is ook.quote:Op vrijdag 22 mei 2015 15:14 schreef gynaika het volgende:
Het zou inderdaad de Griekse Π kunnen zijn.
En dan dus 54.
Kijken wat daar de betekenis van zou kunnen zijn.
Bij mooi weerquote:Op vrijdag 22 mei 2015 15:19 schreef jackie12 het volgende:
Kun je nou wel of niet de Caribische zee zien vanaf de mirador?
Ik zie het toch echt precies andersom...quote:Op vrijdag 22 mei 2015 09:09 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Wolken hebben als eigenschap uit te zetten. De wolkentrein bij Lisanne is compacter dan bij Kris.
Bij Kris is-ie uitgezet. Het puntje rechts is zodanig uitgezet, dat-ie bijna is opgelost.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |