Nee johquote:Op woensdag 13 mei 2015 20:44 schreef silliegirl het volgende:
Vraag; wat heb je nodig om een wiegje op te maken? Ik kom er niet uit met de uitzetlijst hoor.![]()
Ik word een slechte moeder, ik kan dit al niet
Ik wist het ook niet. Ben een keer de Prénatal ingelopen, heb een verkoopster aan haar jasje getrokken en haar me alles laten uitleggen. Hielp goedquote:Op woensdag 13 mei 2015 20:44 schreef silliegirl het volgende:
Vraag; wat heb je nodig om een wiegje op te maken? Ik kom er niet uit met de uitzetlijst hoor.![]()
Zo had ik het ookquote:Op woensdag 13 mei 2015 20:49 schreef kazy het volgende:
Oh Sillie je bent echt niet de enige hoor! Ik voel me ook nog een n00b en ik snapte ook geen drol van die uitzetlijst
Voor het wiegje hebben wij nu een zeiltje (had een bepaalde naam, ben ik even kwijt.. En mag alleen niet onder het hoofd begreep ik ivm stikken?), molton, hoeslaken, lakentje en deken. Nog 2 kruiken erbij met een hoes en dat was hem geloof ik. Mocht het niet kloppen, dan hoor ik het graag van de ervaringsdeskundigen. Kheb nu nog de tijd om extra te kopen
Oja en we hebben overal 2 of 3 van geloof ik.
Daar is de kraamzorg voor! En je hebt vaak ook op internet en in boeken tutorials.quote:Op woensdag 13 mei 2015 20:44 schreef silliegirl het volgende:
Ja hoor, heb ik me weer zo'n duur plastic-achtig moltononderleggeval laten aanpratenquote:Op woensdag 13 mei 2015 20:51 schreef mignonne het volgende:
[..]
In de meeste gevallen maak je je wiegje op met een moltonhoes (gewoon stof dus, niet van die plastic meuk)
Neuh.quote:Op woensdag 13 mei 2015 20:55 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Mignonne, heeft die driehoek ook een functie bij de hydrofiel?
Nee joh! Wat jij hebt is ook prima denk ik. Maar dan idd niet onder het hoofdeinde.quote:Op woensdag 13 mei 2015 20:58 schreef kazy het volgende:
[..]
Ja hoor, heb ik me weer zo'n duur plastic-achtig moltononderleggeval laten aanpratenVolgende keer check ik eerst bij jullie haha.
Geen Mignonne maar dan kun je m stevig instoppen aan de zij en bovenkanten?quote:Op woensdag 13 mei 2015 20:55 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Mignonne, heeft die driehoek ook een functie bij de hydrofiel?
Ohja, dat is wel logisch!quote:Op woensdag 13 mei 2015 20:59 schreef mignonne het volgende:
[..]
Neuh.
Je vouwt hem in een driehoek omdat je afstand van punt-tot-punt dan langer is. Dan kun je hem makkelijker (lees: veiliger want steviger) onder het hoofdeinde van het matras stoppen. Bovendien ligt de hydro dan dubbel waardoor ie ietsje meer kan hebben.
Dat geldt eigk vooral voor ledikantjes. Bij wiegjes is de matras vaak zo klein dat je hem gewoon recht kan laten en er omheen kunt vouwen.
Thanks voor de toelichting! Zal eens kijken wat wij nu eigenlijk precies hebben gekocht (alles zit nog onuitgepakt in de plastic tasjes :p )quote:Op woensdag 13 mei 2015 21:00 schreef mignonne het volgende:
[..]
Nee joh! Wat jij hebt is ook prima denk ik. Maar dan idd niet onder het hoofdeinde.
Wat ik bedoel zijn die waterdichte moltons. Zo'n soort hoeslaken met een plastic onderkant. Das leuk voor als je kind zindelijk wordt, of voor als je bijna gaat bevallen en je vindt het zeiltje teveel kraken zeg maar. Maar voor baby's is dat niet geschikt. Juist omdat je het dus over het hele bed doet en niet het hoofd vrij kunt laten.
Ik heb weliswaar alles in 1 huis, maar ik kocht steeds dingetjes tussendoor (nadeel als je door de stad fietst van werk naar huisquote:Op woensdag 13 mei 2015 20:57 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Geloof ik. Het ligt verdeeld over verschillende dozen en winkeltassen en op verschillende kamers. Dus echt overzicht, mneu..
Aawquote:Op woensdag 13 mei 2015 21:15 schreef -ik86- het volgende:
Ik heb trouwens vandaag 2 superleuke poezenrammelaartjes gekocht bij de ikea. Ik dacht ik zal het hier even delen voor de poezenliefhebbers http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60266228/
Ik heb alleen geen idee of de link het zo doet..
De mijne sliep ook prima op het boxkleed.quote:Op woensdag 13 mei 2015 21:34 schreef silliegirl het volgende:
Je hebt ook weer boxmatrassen toch? Die doe je dan onder een boxkleed lijkt me? Wanneer is zo'n matras dan aan te raden?
Die lag bij ons onder t boxkleed. Als t boxkleed dan in de was zat (wat regelmatig zo was) dan lag zoon niet op t hout vd boxquote:Op woensdag 13 mei 2015 21:34 schreef silliegirl het volgende:
Je hebt ook weer boxmatrassen toch? Die doe je dan onder een boxkleed lijkt me? Wanneer is zo'n matras dan aan te raden?
Whehehe, ik ben dus niet de enige met dit soort aanvallen...quote:Op woensdag 13 mei 2015 20:44 schreef silliegirl het volgende:
jaaaaaaaaa GRAAAAAG!quote:Op woensdag 13 mei 2015 23:06 schreef Estrys het volgende:
Kraamhulp komt je ook dingen leren. Ik had bij de eerste ook nog nooit een luier in m'n hand gehad.
Ik maak van tevoren niks meer op. Mijn ervaring is dat ze toch laken en deken er weer af trekken en het opnieuw doen. Laatste keer deed de VK dat zelfs. Manlief maakte de kruiken en ik pufte weeën weg. Mooie taakverdeling![]()
Ik leg het netjes opgevouwen klaar denk ik.
Ik zorg sowieso dat alles op een makkelijke plek ligt. Anders moet je dat nog uit gaan leggen als je ligt te puffen. Mijn man en mij kennende krijg je: 'Neeeee schat NIET die romper, nee dat broekje!' Als je naar het ziekenhuis gaat is dat anders natuurlijk.
Ik had de laatste keer geen ziekenhuis tas ingepakt (kop in zand). Was maar goed dat we niet hoefden te gaan, denk dat de vk me dat niet in dank had afgenomenquote:Op woensdag 13 mei 2015 23:14 schreef mignonne het volgende:
[..]
jaaaaaaaaa GRAAAAAG!
Lakentjes enz in het bedje, opmaken vind ik nooit zo erg als dat al gedaan is.
Eerste pakje in een zakje klaarleggen met labeltje "1e pakje" erop ofzoiets. Weet ik veel. En reservesetje ernaast met labeltje reserve. Waarom in een zakske, zodat als je naar het ziekenhuis gaat je niet al je meuk nog bij elkaar hoeft te schrijven. En zodat als je thuis blijft, ik niet in je ziekenhuistas op jacht hoef naar die ene sok of dat ene mutsje![]()
Kraampakket graag ín de doos laten zitten zodat alles bij elkaar staat. Eventueel stapel hydrofielen erbij gooien is welkom.
/einde dienstmededeling xD
Ja nouja het hangt er een beetje van af. Eerste kindje 5 cm dan ga je gang, pak gerust een tas.quote:Op woensdag 13 mei 2015 23:19 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ik had de laatste keer geen ziekenhuis tas ingepakt (kop in zand). Was maar goed dat we niet hoefden te gaan, denk dat de vk me dat niet in dank had afgenomenga ik dit keer maar wel doen want J had wel in het vruchtwater gepoept. Voor zelfde geld was dat eerder dan 8 cm duidelijk en gingen we wel. Besef ik me nu achteraf. Had ik mijn arme man enorm afgesnauwd vrees ik.
Hij kan nog geen onderbroek van mij vinden joh! Laat staan een hele set kleren.quote:Op woensdag 13 mei 2015 23:24 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ja nouja het hangt er een beetje van af. Eerste kindje 5 cm dan ga je gang, pak gerust een tas.
tweede kindje 6 cm en ik heb de indruk dat het hard gaat, dikke doei, laat je man maar terugrijden als het achter de rug is voor schone kleding en een pakje enzoin het ziekenhuis hebben ze ook een rompertje/luiertje/wikkeldeken dat komt wel goed.
En dan is het je eigen schuld dus als je in een boxershort van je vent en een pre-zwangerschap skinny jeans het ziekenhuis weer uit gaatquote:Op woensdag 13 mei 2015 23:28 schreef Estrys het volgende:
[..]
Hij kan nog geen onderbroek van mij vinden joh! Laat staan een hele set kleren.
Ik doe het sowieso allemaal niet voor de verloskundigequote:Op woensdag 13 mei 2015 23:31 schreef mignonne het volgende:
[..]
En dan is het je eigen schuld dus als je in een boxershort van je vent en een pre-zwangerschap skinny jeans het ziekenhuis weer uit gaat![]()
![]()
Ik snap het wel hoor, het niet klaarzetten van een tas, maar goed, je doet het voor jezelf en niet voor je verloskundige zeg maar.
Hangt idd van dat soort dingen af jaquote:Op woensdag 13 mei 2015 23:32 schreef Estrys het volgende:
Ik denk dat de vk bij 6 cm al niet meer gaat rijden. Het is zeker 15 minuten naar het ziekenhuis. Zeg 10 Met 120 km per uur. Voordat je in de auto zit en je niest per ongeluk
Bij mij duurde het van zes cm naar een kind nog zeker 2,5 uur. Jij bent een supersnelle bevaller?quote:Op woensdag 13 mei 2015 23:32 schreef Estrys het volgende:
Ik denk dat de vk bij 6 cm al niet meer gaat rijden. Het is zeker 15 minuten naar het ziekenhuis. Zeg 10 Met 120 km per uur. Voordat je in de auto zit en je niest per ongeluk
quote:Op woensdag 13 mei 2015 23:34 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ik doe het sowieso allemaal niet voor de verloskundigeik hou het kind ook lekker zelf
Eerste kind toch?quote:Op woensdag 13 mei 2015 23:36 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Bij mij duurde het van zes cm naar een kind nog zeker 2,5 uur. Jij bent een supersnelle bevaller?
In t ziekenhuis waten ze toch redelijk verbaasd over dat tempo. "oh, nu snap ik ook waarom je je weeen niet weggepufd kreeg".quote:Op woensdag 13 mei 2015 23:38 schreef mignonne het volgende:
[..]
Eerste kind toch?
Das niet abnormaal, daarom zei ik ook, bij een eerste kind ga ik rustig nog weg als de mevrouw 6 cm heeft, bij een tweede weegt er wel heel wat meer mee![]()
En Estrys gaat van 0 naar 100 in 1,2 seconden geloof ik xD
De eerste duurde 3 uur en 21 minuten. De laatste bevalling duurde 1 uur en drie kwartier. Toen ging ik van 6 naar kind in iets meer dan half uur denk ik. Dan moet deze toch in 3 kwartier kunnenquote:Op woensdag 13 mei 2015 23:36 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Bij mij duurde het van zes cm naar een kind nog zeker 2,5 uur. Jij bent een supersnelle bevaller?
Zou gek zijn als jij er vier uur of langer over zou doen.quote:Op woensdag 13 mei 2015 23:45 schreef Estrys het volgende:
[..]
De eerste duurde 3 uur en 21 minuten. De laatste bevalling duurde 1 uur en drie kwartier. Toen ging ik van 6 naar kind in iets meer dan half uur denk ik. Dan moet deze toch in 3 kwartier kunnennee hoor ik ga er blanco in. In het verleden behaalde resultaten...
Ja hoor ik ben de sportwagen onder de bevallersquote:Op woensdag 13 mei 2015 23:38 schreef mignonne het volgende:
[..]
Eerste kind toch?
Das niet abnormaal, daarom zei ik ook, bij een eerste kind ga ik rustig nog weg als de mevrouw 6 cm heeft, bij een tweede weegt er wel heel wat meer mee![]()
En Estrys gaat van 0 naar 100 in 1,2 seconden geloof ik xD
van 6 naar kind in 2.5 uur is voor een eerste ook rap. Maar het is niet van niks naar kind in 3 uur rap zeg maar. Das een beetje het punt. Een tweede bevalling gaat meestal sneller dan een eerste, vandaar ook dat ik bij een eerste afhankelijk van omstandigheden soms zelfs nog met 8-9 ga rijden als mensen heel graag naar een ZH willen. En er zijn mensen met een tweede die 4-5 hebben waarbij ik dat niet meer aandurf.quote:Op woensdag 13 mei 2015 23:41 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
In t ziekenhuis waten ze toch redelijk verbaasd over dat tempo. "oh, nu snap ik ook waarom je je weeen niet weggepufd kreeg".Blijkbaar dachten ze dat ik een aansteller was.
Maar met een voorgeschiedenis van ultrasnelle bevallingen kun je beter thuis blijven. In de auto bevallen lijkt mij niks.
Jij staat op de tweede plek van het Z&G topgear bord denk ik. op 1 staat nog BJquote:Op woensdag 13 mei 2015 23:54 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ja hoor ik ben de sportwagen onder de bevallers
Heel de zwangerschap kotsend boven de plee. Ik verdien een snelle bevalling jaquote:Op woensdag 13 mei 2015 23:56 schreef mignonne het volgende:
[..]
Jij staat op de tweede plek van het Z&G topgear bord denk ik. op 1 staat nog BJ![]()
Limone is wel hard op weg om je van je troon te stoten geloof ik
absoluut!quote:Op woensdag 13 mei 2015 23:59 schreef Estrys het volgende:
[..]
Heel de zwangerschap kotsend boven de plee. Ik verdien een snelle bevalling ja![]()
Overigens wonderbaarlijk dat die kinderen zo snel waren. Als je ze nu ziet treuzelen.
Nee hoor. Sjaak is acht weken en heeft net wat interesse in een rammelaar nu. En je krijgt die meer dan genoeg van je kraamvisite.quote:Op donderdag 14 mei 2015 01:20 schreef Quickie_Brat het volgende:
Heb je eigenlijk vanaf dag 1 ook al speeltjes, knuffeltjes, en knuffeldoekjes nodig? Of komt dat later?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
Bij de ikea heb je anti-slip-spul. Dat kun je onder een kleed leggen en werkt heel goed! (En kost niks).quote:Op donderdag 14 mei 2015 06:53 schreef Daui het volgende:
Hier twijfelt mijn man of het kleed in de babykamerniet gevaarlijk is, dat je er over struikelt met baby in je armen.
Ik heb alles wat we nodig hebben in een excellijst gezet, de leukedingen en de saaie maar belangrijke dingen. Op dit moment heb ik wel een tijdelijk koopverbod gekregen
van man
Super bedankt voor de tip.quote:Op donderdag 14 mei 2015 07:33 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Bij de ikea heb je anti-slip-spul. Dat kun je onder een kleed leggen en werkt heel goed! (En kost niks).
Het heet Stopp http://m.ikea.com/nl/nl/catalog/products/art/80227877/quote:Op donderdag 14 mei 2015 07:36 schreef Daui het volgende:
[..]
Super bedankt voor de tip.![]()
Dan kan ik het kleed bestellen
Ja, dat ben ik zelf, haha. Slapen is toch wel mijn favoriete bezigheid, en het lukt nu voor geen meter.quote:Op donderdag 14 mei 2015 07:29 schreef Limone het volgende:
Go go Klums!!![]()
Ik teken voor nog een bevalling zoals mijn eerste. Veel sneller zou ik best een beetje engig vinden.
Myrr, ik snap je post niet. Wie is 'mevrouw'? Jijzelf?
Antislib mat eronder leggen tegen t glijdenquote:Op donderdag 14 mei 2015 06:53 schreef Daui het volgende:
Hier twijfelt mijn man of het kleed in de babykamerniet gevaarlijk is, dat je er over struikelt met baby in je armen.
Ik heb alles wat we nodig hebben in een excellijst gezet, de leukedingen en de saaie maar belangrijke dingen. Op dit moment heb ik wel een tijdelijk koopverbod gekregen
van man
Deze (maar ik wacht voor nu de 20 weken af met de rest van de spullen) http://www.amazon.com/gp/(...)e-view_1429369651809quote:Op donderdag 14 mei 2015 07:44 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Het heet Stopp http://m.ikea.com/nl/nl/catalog/products/art/80227877/
Wat gaat het worden?
van heel harte gefeliciteerd met jullie meiske!!!quote:Op donderdag 14 mei 2015 08:02 schreef twist02 het volgende:
Na een droomstart helaas toch een vrij lang en heftig dagje achter de rug, maar vannacht was ze daar dan eindelijk: ons meisje!
3760 gram en ze doet het perfect!
Ik helaas wel een fluxus gehad dus we zullen nog een dagje moeten blijven in het ziekenhuis
Leuk!quote:Op donderdag 14 mei 2015 08:10 schreef Daui het volgende:
[..]
Deze (maar ik wacht voor nu de 20 weken af met de rest van de spullen) http://www.amazon.com/gp/(...)e-view_1429369651809
Is van de film My neighbour Totoro
Hihihi breekt in.... 26 min checkquote:Op woensdag 13 mei 2015 23:56 schreef mignonne het volgende:
[..]
Jij staat op de tweede plek van het Z&G topgear bord denk ik. op 1 staat nog BJ![]()
Limone is wel hard op weg om je van je troon te stoten geloof ik
ohja dat was met lars he? en je foto daarna was zo mooiquote:Op donderdag 14 mei 2015 09:33 schreef XXXKarinXXX het volgende:
[..]
Hihihi breekt in.... 26 min check
Ctg niet oke. Vliezen breken. Kind nog niet eens ingedaald ook. Weeenstorm sodeju en 26 min later was daar ons kleine vriendje.
Geen aanrader trouwens. Fysiek fantastisch maar mentaal iets minder
en cantare! 1:20 uur. Of het moet gaan om 1e bevallingenquote:Op donderdag 14 mei 2015 09:38 schreef mignonne het volgende:
[..]
ohja dat was met lars he? en je foto daarna was zo mooi![]()
nouja karin op 1 dus, bj op 2, dad op 3, estrys op 4 en limoentje gaat straks dr truukje nog laten zien xD
ik vond het idd niet heel geweldig om snel te bevallen. Mijn hoofd kon mn lijf niet bijbenen.
Gefeliciteerd met je meisjequote:Op donderdag 14 mei 2015 08:02 schreef twist02 het volgende:
Na een droomstart helaas toch een vrij lang en heftig dagje achter de rug, maar vannacht was ze daar dan eindelijk: ons meisje!
Ik helaas wel een fluxus gehad dus we zullen nog een dagje moeten blijven in het ziekenhuis
alles bij elkaar ja. Eerste, tweede en in haar geval ook derde.quote:Op donderdag 14 mei 2015 09:43 schreef Mariposas het volgende:
[..]
en cantare! 1:20 uur. Of het moet gaan om 1e bevallingen
de welbekende prik in je bovenbeen, kan eventueel herhaald worden en als placenta er al is kan er ook nog een paardenmiddel gegeven worden.quote:Op donderdag 14 mei 2015 09:50 schreef Estrys het volgende:
Wat doen ze eigenlijk als je thuis bevalt en een fluxus krijgt? Mignonne dat weet jij
niet te lang blijven hangen, zomaar aan de baby zitten, wat mij betreft ook niet zelf vragen on vast te houden (ik bood het zelf wel aan als baby goed in zn hum was).quote:Op donderdag 14 mei 2015 09:59 schreef LuDann het volgende:
Nog bedankt voor alle gelukwensen iedereen! We hebben een geweldige dag gehad, had niet beter kunnen zijn. Vriend Manhad als verrassing 2 limo's geregeld waarin alle avondgasten meekonden de hele dag, dat was echt heel tof en supergezellig. Trouwjurkbuikfoto komt eraan zodra de fotograaf klaar is.
Een vriendin van ons was op onze trouwdag uitgerekend. Ze is thuisgebleven en dat was maar goed ook, want die avond begonnen de weeën. Haar meisje is gisteren geboren.We gaan dus vanmiddag op kraambezoek, had iemand nog dat linkje met do's en don'ts? Tis mijn eerste keer, heb nog nooit een pasgeboren baby gezien.
![]()
Ah duidelijkquote:Op donderdag 14 mei 2015 10:01 schreef mignonne het volgende:
[..]
de welbekende prik in je bovenbeen, kan eventueel herhaald worden en als placenta er al is kan er ook nog een paardenmiddel gegeven worden.
checken waar het bloedverlies vandaan komt en eventueel verhelpen als een knip of ruptuur heel erg bloed. (dat zie je doorgaans in 1 oogopslag).
Je blaas leegmaken en checken of je baarmoeder goed hard wordt, zo niet dan "masseren" van baarmoeder.
112 bellen en met spoed ambu en evt brandweer laten komen, zuurstof erop bij moeder en plat leggen, gyn bellen om je komst aan te kondigen. Indien nog mogelijk en indien tijd dan infuus prikken. Aorta vlak boven baarmoeder dichtdrukken zodat er geen aanvoer is van bloed en blv dus stopt. (dit kan gewoon, bij operaties wordt de aorta ook wel eens een uur of veel langer afgeklemd)
De ambu doet een scoop&run, inpakken en wegwezen dus, onderweg wordt een tweede infuus geprikt. De gyn staat als t goed is klaar bij aankomst met medicatie of met een OK team afhankelijk van oorzaak rn snelheid enz.
naiquote:Op donderdag 14 mei 2015 10:03 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ah duidelijk
Heb je dat geknipt en geplakt uit het handboek?![]()
Dank je. Ik verwacht dat we haar baby wel vast mogen houden.quote:Op donderdag 14 mei 2015 10:03 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
niet te lang blijven hangen, zomaar aan de baby zitten, wat mij betreft ook niet zelf vragen on vast te houden (ik bood het zelf wel aan als baby goed in zn hum was).
en verder gewoon oprechte interesse hebben en genieten van een lief klein vers babytje
Huh? Leg es uit? Omdat minder reserves?quote:Op donderdag 14 mei 2015 10:08 schreef mignonne het volgende:
[..]
naidie ligt in de kast en daar ben ik te lui voor om die te pakken. Da komt uit mn hoofd jonguh!
eea hangt wel van omstandigheden af natuurlijk eh. Maar dat spreekt voor zich. Is de placenta er al of niet, hoe snel gaat het blv, hoe is de conditie van de vrouw.
Je circulerend volume gaat per kg lichaamsgewicht. Iemand met een bmi van 18 heeft een hogere kans klinisch snel te verslechteren bij 1000 cc al dan iemand met bmi 30/35+ bijv.
Met het extra bloed dat je hebt tijdens de zwangerschap? Is wel wat voor te zeggen trouwens.quote:Op donderdag 14 mei 2015 10:25 schreef SaskiaR het volgende:
Dan heb je toch gewoon minder bloed, als je dun bent? Dus is veel bloedverlies eerder een groot probleem.
Dit is op dit moment hetgeen waar ik eigenlijk het meest bang voor ben deze bevallingquote:Op donderdag 14 mei 2015 10:01 schreef mignonne het volgende:
[..]
de welbekende prik in je bovenbeen, kan eventueel herhaald worden en als placenta er al is kan er ook nog een paardenmiddel gegeven worden.
checken waar het bloedverlies vandaan komt en eventueel verhelpen als een knip of ruptuur heel erg bloed. (dat zie je doorgaans in 1 oogopslag).
Je blaas leegmaken en checken of je baarmoeder goed hard wordt, zo niet dan "masseren" van baarmoeder.
112 bellen en met spoed ambu en evt brandweer laten komen, zuurstof erop bij moeder en plat leggen, gyn bellen om je komst aan te kondigen. Indien nog mogelijk en indien tijd dan infuus prikken. Aorta vlak boven baarmoeder dichtdrukken zodat er geen aanvoer is van bloed en blv dus stopt. (dit kan gewoon, bij operaties wordt de aorta ook wel eens een uur of veel langer afgeklemd)
De ambu doet een scoop&run, inpakken en wegwezen dus, onderweg wordt een tweede infuus geprikt. De gyn staat als t goed is klaar bij aankomst met medicatie of met een OK team afhankelijk van oorzaak rn snelheid enz.
quote:Op donderdag 14 mei 2015 10:23 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Huh? Leg es uit? Omdat minder reserves?
Wat zij zegt dusquote:Op donderdag 14 mei 2015 10:25 schreef SaskiaR het volgende:
Dan heb je toch gewoon minder bloed, als je dun bent? Dus is veel bloedverlies eerder een groot probleem.
Oh ja, handen wassen moet ik goed onthouden.quote:Op donderdag 14 mei 2015 10:21 schreef mousemicky het volgende:
Baby Twist. En go Klumsy!
LuDann, even handen wassen als je binnenkomt. Niet gaan als je verkouden bent. Zelf je koffie of thee pakken (iig niet je vriendin laten lopen), en vooral je vriendin haar verhaal laten doen!
En misschien even checken wat voor soort kadootje ze leuk vindt, zodat je niet de tiende rammelaar meeneemt, of iets wat helemaal niet haar smaak is....
O, enne gefeliciteerd!
Niet doen, echt nergens voor nodigquote:Op donderdag 14 mei 2015 10:34 schreef pinquit het volgende:
[..]
Dit is op dit moment hetgeen waar ik eigenlijk het meest bang voor ben deze bevalling
Tuurlijk, ik vertrouw ook echt voor de volle 100% dat het goed wordt op- en aangepakt door de VK, maar ben denk ik vooral bang voor het paniekmoment dat je ineens met spoed naar het ZH moet en je man en kind (okay en kraamhulp ws) thuis achterlaat.quote:Op donderdag 14 mei 2015 10:38 schreef mignonne het volgende:
[..]
Niet doen, echt nergens voor nodig![]()
ik snap je angst, en ik deel hem ook want been there done thatMaar echt, we worden héél goed getrained juist in dit soort dingen en vastzittende schouders enzo omdat dat gewoon relatief gezien het meest voorkomt, though be it nog steeds niet heel vaak. Het wordt er echt in geramd op de opleiding en op trainingen. Als je thuis bevalt wacht je verloskundige veel minder lang af. Wanneer je in het ziekenhuis bent zit je verloskundige toch in de luxe positie dat ze het wel eventjes aan kan kijken nog, en dat gebeurd dus 9 vd 10 keer ook.
Mja dat is dus idd ook het punt waar ik tegen op zie. Maar ik hou me dan maar voor dat het altijd kan gebeuren en idd gewoonweg niet leuk is maar dat B. uiteindelijk met baby ook naar het ziekenhuis komt dan dus nja van korte duur enzo.quote:Op donderdag 14 mei 2015 10:41 schreef pinquit het volgende:
[..]
Tuurlijk, ik vertrouw ook echt voor de volle 100% dat het goed wordt op- en aangepakt door de VK, maar ben denk ik vooral bang voor het paniekmoment dat je ineens met spoed naar het ZH moet en je man en kind (okay en kraamhulp ws) thuis achterlaat.
ghehequote:Op donderdag 14 mei 2015 10:44 schreef pinquit het volgende:
Das ook zorealistische kijk op dit soort dingen komt na de bevalling weer denk ik
Ik maak me er (nu nog) niet zo druk om. Het komt zoals het komt he. Ons motto: 'Als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat.'quote:Op donderdag 14 mei 2015 10:44 schreef pinquit het volgende:
Das ook zorealistische kijk op dit soort dingen komt na de bevalling weer denk ik
echt +1 op het hele ding.quote:Op donderdag 14 mei 2015 10:52 schreef lunapuella het volgende:
Voor wie het hele kraamvisite-artikel nog wilde lezen: http://mynameismama.nl/kraamvisite/
Das een hele goeiequote:Op donderdag 14 mei 2015 10:53 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ik maak me er (nu nog) niet zo druk om. Het komt zoals het komt he. Ons motto: 'Als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat.'werkt iedere keer weer relativerend.
Dank je welquote:Op donderdag 14 mei 2015 08:35 schreef kwakz0r het volgende:
gefeliciteerd Twist!
envoor joycie. wat relativerende woorden: bij mijn seo konden ze ook t hartje niet goed zien. bij de herhalings seo eigenlijk nog steeds niet, pas bij een late groei echo. kan komen van wat meer isolatiespek, en betekent niet perse dat er iets mis is.
snap dat je je zorgen maakt door hun woorden hoor, raar dat ze je dat zeggen en dan maandag terug laten komen ipv even afwachten wat ze maandag zien
Jaaaa die zocht ik! Dank je wel!quote:Op donderdag 14 mei 2015 10:52 schreef lunapuella het volgende:
Voor wie het hele kraamvisite-artikel nog wilde lezen: http://mynameismama.nl/kraamvisite/
Gewenst antwoord: "Ja hoor, natuurlijk stopt dat! Overmorgen is het klaar."quote:Op donderdag 14 mei 2015 11:06 schreef silliegirl het volgende:
Ik heb gisteren nog even een nieuwe bh gehaald. Ik moest huilen om de maat. Ze stoppen wel weer met groeien toch?
Wow... ik weet niet welke horrorverhalen jij leest...quote:Op donderdag 14 mei 2015 13:08 schreef SaskiaR het volgende:
Pfff, al die medische verhalen kan ik echt niet hebben zeg... kreeg eergisteren het kraampakket van de verzekeraar, alleen maar vol met medische shit (en een badcapeje, ok leuk). En dezelfd edag de intake van de kraamzorg, weer een hele stapel aan folders over allee medische dingen die in de kaarmweek aan je moeten controleren. Nu weer zo'n aanval dat ik alleen maar kan denken 'ik wil niet dood'en 'haal dit eruit, ik wil het niet meer'.
Zelfs als je geen bijzonder gevaarlijke dingen hebt, ben je nog gesloopt na zo'n bevalling. Lig je daar invalide in je bed met een kraamzorg die moet opletten dat je niet de pijp uitgaat. Met je uitgescheurde onderkant zodat je niet normaal naar de wc kan en je uitgescheurde tieten met stuwing enzo.
Heeft er vast mee te maken dat ik al een paar dagen beetje ziekjes/misselijk ben, stelt niets voor, maar het herinnert me er weer aan hoeveel hekel ik heb aan ziek zijn. En al die bevallingsverhalen klinken me veel te veel als ziek zijn. Bah
Nou nee dat denk ik niet, maar een bevalling gaat gewoon pijn doen... daar kun je maar beter op voorbereid zijn...quote:Op donderdag 14 mei 2015 14:08 schreef SaskiaR het volgende:
Nouja, niet eens horrorverhalen.... zelfs een 'normale' bevalling klinkt me al vreselijk in de oren.
Ik heb dit wel eens tegen de vk gezegd, die raadde me een paar boeken aan, maar juist daarin stonden dus al die bevallingsverhalen die alleen maar over pijn enzo gingen. Dus dat werkte alleen averechts.
Het is gewoon een bui hoor, want meestal vind ik het zwanger zijn best leuk. Maar nu ik een beetje ziek ben, herinner ik me weer hoe erg ik ziek/zwak zijn haat. Iedereen heeft toch wel eeens zo'n bui (of ben ik nou abnormaal??)
Ik hoorde van iemand die masochistisch is dat zelfs zij de pijn verschrikkelijk vond.quote:Op donderdag 14 mei 2015 14:31 schreef Take_A_Picture het volgende:
Ja maar het is functionele pijn. En tenzij je masochistisch bent aangelegd vindt niemand pijn fijn
Pijn hoort erbij, dat weet ik ook wel hoor, dus dat zoek ik ook niet. Ik weet eigenlijk niet wat ik zou willen horen, gewoon even klagen denk ik. Ik heb het er natuurlijk ook al wel over gehad met mensen in m'n omgeving, die zeiden ook allemaal dat het wel meeviel. Misschien is dat dan ook wel zo...quote:Op donderdag 14 mei 2015 14:41 schreef mousemicky het volgende:
Saskia, als je echt zo bang bent voor de bevalling, dan zou ik dat toch echt nogmaals ter sprake brengen bij de verloskundige. En je dan niet af laten schepen met boeken. Een gesprek hierover lijkt dan wel zinvol. Dan kun je samen met de verloskundige bekijken wat jou kan helpen bij de voorbereiding op de bevalling. Je kunt bv afspreken dat ze je tijdens de bevalling stap voor stap uitlegt wat ze gaat doen en waarom (mits dat kan natuurlijk).
Een volledig pijnvrije bevalling is namelijk vrij zeldzaam, dus als je naar dat soort verhalen op zoek bent hou je jezelf misschien toch wat voor de gek... Ter relativering: in veruit de meeste gevallen vergeet je die pijn weer, en is het na een paar dagen weer (minstens) 300% beter! (En dan heb je een baby ter afleiding, dat helpt ook
)
Ja bij tweelingen welquote:Op donderdag 14 mei 2015 14:56 schreef Daui het volgende:
Bevalling? De ooievaar komt mijn babies brengen
Nou nou nou, ZO erg is het nou ook weer niet hoor. Je kan meestal gewoon lopen, niks invalide en je gaat heus de pijp niet uit in je kraambed. En je tieten scheuren niet uit. Hoogstens uit je BHquote:Op donderdag 14 mei 2015 13:08 schreef SaskiaR het volgende:
Lig je daar invalide in je bed met een kraamzorg die moet opletten dat je niet de pijp uitgaat. Met je uitgescheurde onderkant zodat je niet normaal naar de wc kan en je uitgescheurde tieten met stuwing enzo.
En als dat wel gebeurt, zo'n zeldzaam geval? Komt dat nog goed of had je dan echt beter in het ziekenhuis kunnen zijn?quote:Op donderdag 14 mei 2015 10:05 schreef mignonne het volgende:
dat wat ze doen is overigens vrijwel precies hetzelfde als in het ziekenhuis, behalve de ambu natuurlijk. Het verschil zit hem in het verplaatsen. Daar anticipeer je op. Als iemand heel hard vloeit thuis dan ga je bij 500 of 700 cc 112 bellen. Als je in het ziekenhuis bent dan komt het heel regelmatig voor dat men wacht tot er daadwerkelijk sprake is van 1000 cc, dan gaat overdragen (kost tijd ) en daarna andere behandeling gestart wordt. Bij gematigde fluxus tot 1500 cc zie je daarom niet vreselijk veel verschil tussen thuis en zh. De echte-echte gieteraars zoals bij danic mja dan ben je erg blij dat je niet meer hoeft te verplaatsen. Maar die gevallen zijn echt zeldzaam. De dames die er in 10/15 minuten 3 liter of meer uitgooien zeg maar.
+1 op deze opmerking!quote:Op donderdag 14 mei 2015 14:15 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Nou nee dat denk ik niet, maar een bevalling gaat gewoon pijn doen... daar kun je maar beter op voorbereid zijn...
Lees ik nou goed dat er een 3e op komst is??quote:Op donderdag 14 mei 2015 16:01 schreef Kuukske het volgende:
Wij laten ons dit keer bijstaan/begeleiden door een doula.
Alleen al de kennismaking met haar overspoelde me met een gevoel van rust.![]()
HOERAAAAAAAAAAAaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhh de baby twister!!quote:Op donderdag 14 mei 2015 08:02 schreef twist02 het volgende:
Vraagt ze er een vergoeding voor?quote:Op donderdag 14 mei 2015 16:35 schreef Stippelrientje het volgende:
Zijn er dames die een ongeveer 30+ buikje hebben (Kan dus ook als je al eerder ontploft bent) en wonen in westen van Noord Brabant, die graag volgende week model zouden willen staan voor een toffe fotografe?
Ze zoekt nieuwe modellen die niet verlegen zijn, want het gaat om vrij blote maar mooie foto's... , om een nieuw idee uit te werken.
voor meer info stuur ik je naar link
Zelf vind ik er erg mooie foto's maken, maar met mijn putjes billen en hangende borsten ben ik net niet geschikt als reclame bord![]()
Dat is maar moeilijk te zeggen. Hangt erg af van hoe snel de ambulance ter plaatse is, hoe ver het ziekenhuis weg is, hoe snel het OK team gereed staat en of en zoja wat voor stadium van shock de vrouw is.quote:Op donderdag 14 mei 2015 16:12 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
En als dat wel gebeurt, zo'n zeldzaam geval? Komt dat nog goed of had je dan echt beter in het ziekenhuis kunnen zijn?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.:)
Ik geloof het niet.... lees anders haar advertentie even daar staat ook het een en ander en ze reageert snel via PM.quote:
Heh? Nee? Een tweedequote:Op donderdag 14 mei 2015 16:44 schreef -ik86- het volgende:
[..]
Lees ik nou goed dat er een 3e op komst is??
quote:Op donderdag 14 mei 2015 16:49 schreef mignonne het volgende:
[..]
Dat is maar moeilijk te zeggen. Hangt erg af van hoe snel de ambulance ter plaatse is, hoe ver het ziekenhuis weg is, hoe snel het OK team gereed staat en of en zoja wat voor stadium van shock de vrouw is.
waarschuwing voor de gevoeligen onder ons, de spoiler staat er niet voor niksAh, dat is dus echt wel een hele kleine kans.... Ik dacht dat dat risico groter was, geen idee waarom eigenlijk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Duurt het eventjes (een halve minuut oid) of lang? Als kort dan is het vast een harde buik, als het langer duurt kan het ook gewoon groei zijn denk ik, dan voelt m'n buik ook wel eens heel strak.quote:Op donderdag 14 mei 2015 18:49 schreef Malteser het volgende:
Vraagje: de laatste dagen heb ik aan het einde van de dag het gevoel dat er een harde bol in mijn buik zit. Of ja, hoe leg ik dat uit? Mijn buik voelt dan als een harde bal.
Is dat nou een harde buik?
Een harde buik voelt hard en gespannen en veert ook niet terug als je erin duwt oid.. Voelt ook niet bijzonder prettig!quote:Op donderdag 14 mei 2015 18:49 schreef Malteser het volgende:
Vraagje: de laatste dagen heb ik aan het einde van de dag het gevoel dat er een harde bol in mijn buik zit. Of ja, hoe leg ik dat uit? Mijn buik voelt dan als een harde bal.
Is dat nou een harde buik?
bevalplan hoeft niet he, het magquote:Op donderdag 14 mei 2015 18:48 schreef Lijnloos het volgende:
Ik probeer eigenlijk weer net zo blanco de bevalling in te gaan als bij Minke... Ik kende de theorie van de pufcursus en had een beetje een idee van migelijkheden van pijnstilling en dergelijke maar verder heb ik het redelijk over me heen laten komen... Beviel (pun intended) prima. Nu vroeg de vlos laatst wel om een bevalplan maar dat vind ik best lastig. Ik weet wel wat dingen die ik niet wil (op voorhand maar wellicht kom ik daar gaandeweg op terug) en ben ik iets meer bekend met hoe het kan lopen maar elke bevalling is anders zeggen ze dus ik laat het maar weer gebeuren. Tis ook al anders om nu met eigen vlos te starten ipv via het ziekenhuis... Dat vind ik wel heel leuk en spannend nu!
Ik draag nu vooral hemdjes van de Primark. Je hebt de standaardhemdjes, die zijn niet lang genoeg met een flinke buik. Maar je hebt ook hele lange en dat gaat met mijn 32 weken buik nog meer dan prima.quote:Op donderdag 14 mei 2015 19:33 schreef JantinaGr het volgende:
Vraagje over positiekleding. Zijn van die stretch tops/shirts die je o.a. bij primark heel goedkoop koopt, geschikt met een flinke buik? Ze rekken wel lekker mee...
Ik ga morgen shoppen met mijn moeder en vraag me af in hoeverre je tops en shirts als positiekleding moet kopen t.o.v. gewoon wat wijdere tops/shirts en stretch jurkjes, het zal vooral om de zomerperiode gaan immers. Positiebroeken heb ik al.
Thanks, good to know! Ga ik er daar wat van inslaan morgen. De gewone lengte hemdjes van de primark draag ik ook dagelijks en vind ik heerlijk.quote:Op donderdag 14 mei 2015 19:35 schreef Krisvc het volgende:
[..]
Ik draag nu vooral hemdjes van de Primark. Je hebt de standaardhemdjes, die zijn niet lang genoeg met een flinke buik. Maar je hebt ook hele lange en dat gaat met mijn 32 weken buik nog meer dan prima.
Toevallig was ik een paar maanden terug bij de Primark (kom er nooit) en heb ik een paar basic stretchtops gekocht met lange mouwen. Moet zeggen dat deze nog steeds goed zitten (ondanks maatje S).quote:Op donderdag 14 mei 2015 19:33 schreef JantinaGr het volgende:
Vraagje over positiekleding. Zijn van die stretch tops/shirts die je o.a. bij primark heel goedkoop koopt, geschikt met een flinke buik? Ze rekken wel lekker mee...
Ik ga morgen shoppen met mijn moeder en vraag me af in hoeverre je tops en shirts als positiekleding moet kopen t.o.v. gewoon wat wijdere tops/shirts in stretch en stretch jurkjes, het zal vooral om de zomerperiode gaan immers. Positiebroeken heb ik al.
Hmm, goeie puntjes idd! Tnx mignonne, daar kan ik wel wat dingetjes van benoemen. Volgende week weer op controle dan maar es doornemen met haar.quote:Op donderdag 14 mei 2015 19:21 schreef mignonne het volgende:
[..]
bevalplan hoeft niet he, het mag![]()
Als je geen bijzondere wensen hebt of je hebt meer behoefte aan het over je heen laten komen dan laat je het zittenHet is prima om er in te zetten wat je niet wilt.
Wat ik zelf het meest overzichtelijk vind is een bevalplan wat ingedeeld is in tijdperken dus ontsluiting - persen - erna. Zodat je als lezer snel kunt schakelen zeg maar als je ergens midden in valt.
Dingen om aan te denken ks idd, benoem vooral wat je niet wilt. Wil je rust op de kamer? Wil je de lichten gedimt of maakt dat je niet uit? Wil je actief gecoacht worden, streng of juist met aandacht voor angsten enz. Qua pijnstilling? Wil je aangemoedigd worden om in beweging te blijven of wil je juist dat je vk zich zoveel mogelijk je gang laat gaan. Wil je persen op je rug of juist liever niet, wil papa de baby op je buik leggen, wil je de baby zelf aanpakken, wie knipt de navelstreng? Checken voor hechtingen en testjes bij baby direct erna of liever eerst even rust? Foto's tijdens ontsluiting? Welke soort voeding ga je geven?
Noem maar op, genoeg om op te schrijven
Ik heb ook hemdjes van primark. Ik koop ze een maat groter dan normaal en tot nu toe passen ze prima (27 weken). En voor nog geen 3 euro kan je er geen miskoop aan doen. Moet er wel bij zeggen dat ik ze vooral als ondershirtjes gebruik, omdat de meeste zwangerschapsshirts die ik heb nogal laag uitgesneden zijn. En let op de lengte, die varieert heel erg per (soort) shirt.quote:Op donderdag 14 mei 2015 19:33 schreef JantinaGr het volgende:
Ik ga morgen shoppen met mijn moeder en vraag me af in hoeverre je tops en shirts als positiekleding moet kopen t.o.v. gewoon wat wijdere tops/shirts in stretch en stretch jurkjes, het zal vooral om de zomerperiode gaan immers. Positiebroeken heb ik al.
edit, ik las 'waar'quote:Op donderdag 14 mei 2015 20:42 schreef coccinelle het volgende:
Voedingsbh's, wanneer koop je die? /noob
ik zou zelf adviseren, een week na de bevalling. Ze kunnen nog best even groeien in die paar dagenquote:Op donderdag 14 mei 2015 20:42 schreef coccinelle het volgende:
Voedingsbh's, wanneer koop je die? /noob
Die shirts zag ik vanmiddag ook toen ik op de h&m site aan het kijken was. Toevallig ook mijn smaak!quote:Op donderdag 14 mei 2015 19:53 schreef mousemicky het volgende:
Hoe groot is je buik nu? Ik kom nu (25w) op het punt dat de langere hemdjes wel over mijn buik gaan, maar dan bij mijn kont/rug raar opkruipen. Dat probleem heb je met speciale positiehemden niet. Die zijn ook maar 8 euro bij de H&M, dus daarvoor hoef je het niet te laten.
Gewone shirts draag ik alleen nog de wijdere lang vallende modellen, anders hetzelfde probleem, en ik vind dat geen gezicht als ik voor de klas sta. Heb dus ook wat goedkope postieblousjes/shirts gekocht (H&M, en aanbieding van mamalicious). Deze bv: http://tablet.hm.com/nl/product/88754?article=88754-B en deze http://tablet.hm.com/nl/product/88689?article=88689-F...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
yay!!quote:Op donderdag 14 mei 2015 23:13 schreef Skoap het volgende:
Klumsy haar zoon is erMet moeder en zoon gaat het goed
De rest van de details laat ik aan haar over!
Klinkt als bandenpijn..quote:Op donderdag 14 mei 2015 23:04 schreef Daui het volgende:
Heeft iemand weleens kleine steken in de rechteronderbuik gehad. Ik heb vandaag teveel gedaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lola was een ks en dat litteken is gescheurd, ben blij dat we al besloten hadden dat ik gesteriliseerd zou worden ( wat helaas niet kon door verklevingen ) want de gescheurde baarmoeder betekend ook dat ik niet meer zwanger mag worden.Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
Ja ik. En t is niet dat ik zo rustig aan doe, want ik sta bijvoorbeeld nog te stucen, behangen, ik fiets volop en tot vorige week reed ik paard. De één zal er wel gevoeliger voor zijn dan de ander.quote:Op donderdag 14 mei 2015 23:19 schreef -ik86- het volgende:
Ja Klumsy gefeliciteerd!![]()
![]()
Zeg zijn er trouwens meer die eigenlijk nooit een harde buik hebben? Volgens mij kan ik dat waarvan ik vermoed dat het harde buiken zijn geweest op een hand tellen.
Gefeliciteeeeerd Twist!quote:Op donderdag 14 mei 2015 08:02 schreef twist02 het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |