alles bij elkaar ja. Eerste, tweede en in haar geval ook derde.quote:Op donderdag 14 mei 2015 09:43 schreef Mariposas het volgende:
[..]
en cantare! 1:20 uur. Of het moet gaan om 1e bevallingen
de welbekende prik in je bovenbeen, kan eventueel herhaald worden en als placenta er al is kan er ook nog een paardenmiddel gegeven worden.quote:Op donderdag 14 mei 2015 09:50 schreef Estrys het volgende:
Wat doen ze eigenlijk als je thuis bevalt en een fluxus krijgt? Mignonne dat weet jij
niet te lang blijven hangen, zomaar aan de baby zitten, wat mij betreft ook niet zelf vragen on vast te houden (ik bood het zelf wel aan als baby goed in zn hum was).quote:Op donderdag 14 mei 2015 09:59 schreef LuDann het volgende:
Nog bedankt voor alle gelukwensen iedereen! We hebben een geweldige dag gehad, had niet beter kunnen zijn. Vriend Manhad als verrassing 2 limo's geregeld waarin alle avondgasten meekonden de hele dag, dat was echt heel tof en supergezellig. Trouwjurkbuikfoto komt eraan zodra de fotograaf klaar is.
Een vriendin van ons was op onze trouwdag uitgerekend. Ze is thuisgebleven en dat was maar goed ook, want die avond begonnen de weeën. Haar meisje is gisteren geboren.We gaan dus vanmiddag op kraambezoek, had iemand nog dat linkje met do's en don'ts? Tis mijn eerste keer, heb nog nooit een pasgeboren baby gezien.
![]()
Ah duidelijkquote:Op donderdag 14 mei 2015 10:01 schreef mignonne het volgende:
[..]
de welbekende prik in je bovenbeen, kan eventueel herhaald worden en als placenta er al is kan er ook nog een paardenmiddel gegeven worden.
checken waar het bloedverlies vandaan komt en eventueel verhelpen als een knip of ruptuur heel erg bloed. (dat zie je doorgaans in 1 oogopslag).
Je blaas leegmaken en checken of je baarmoeder goed hard wordt, zo niet dan "masseren" van baarmoeder.
112 bellen en met spoed ambu en evt brandweer laten komen, zuurstof erop bij moeder en plat leggen, gyn bellen om je komst aan te kondigen. Indien nog mogelijk en indien tijd dan infuus prikken. Aorta vlak boven baarmoeder dichtdrukken zodat er geen aanvoer is van bloed en blv dus stopt. (dit kan gewoon, bij operaties wordt de aorta ook wel eens een uur of veel langer afgeklemd)
De ambu doet een scoop&run, inpakken en wegwezen dus, onderweg wordt een tweede infuus geprikt. De gyn staat als t goed is klaar bij aankomst met medicatie of met een OK team afhankelijk van oorzaak rn snelheid enz.
naiquote:Op donderdag 14 mei 2015 10:03 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ah duidelijk
Heb je dat geknipt en geplakt uit het handboek?![]()
Dank je. Ik verwacht dat we haar baby wel vast mogen houden.quote:Op donderdag 14 mei 2015 10:03 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
niet te lang blijven hangen, zomaar aan de baby zitten, wat mij betreft ook niet zelf vragen on vast te houden (ik bood het zelf wel aan als baby goed in zn hum was).
en verder gewoon oprechte interesse hebben en genieten van een lief klein vers babytje
Huh? Leg es uit? Omdat minder reserves?quote:Op donderdag 14 mei 2015 10:08 schreef mignonne het volgende:
[..]
naidie ligt in de kast en daar ben ik te lui voor om die te pakken. Da komt uit mn hoofd jonguh!
eea hangt wel van omstandigheden af natuurlijk eh. Maar dat spreekt voor zich. Is de placenta er al of niet, hoe snel gaat het blv, hoe is de conditie van de vrouw.
Je circulerend volume gaat per kg lichaamsgewicht. Iemand met een bmi van 18 heeft een hogere kans klinisch snel te verslechteren bij 1000 cc al dan iemand met bmi 30/35+ bijv.
Met het extra bloed dat je hebt tijdens de zwangerschap? Is wel wat voor te zeggen trouwens.quote:Op donderdag 14 mei 2015 10:25 schreef SaskiaR het volgende:
Dan heb je toch gewoon minder bloed, als je dun bent? Dus is veel bloedverlies eerder een groot probleem.
Dit is op dit moment hetgeen waar ik eigenlijk het meest bang voor ben deze bevallingquote:Op donderdag 14 mei 2015 10:01 schreef mignonne het volgende:
[..]
de welbekende prik in je bovenbeen, kan eventueel herhaald worden en als placenta er al is kan er ook nog een paardenmiddel gegeven worden.
checken waar het bloedverlies vandaan komt en eventueel verhelpen als een knip of ruptuur heel erg bloed. (dat zie je doorgaans in 1 oogopslag).
Je blaas leegmaken en checken of je baarmoeder goed hard wordt, zo niet dan "masseren" van baarmoeder.
112 bellen en met spoed ambu en evt brandweer laten komen, zuurstof erop bij moeder en plat leggen, gyn bellen om je komst aan te kondigen. Indien nog mogelijk en indien tijd dan infuus prikken. Aorta vlak boven baarmoeder dichtdrukken zodat er geen aanvoer is van bloed en blv dus stopt. (dit kan gewoon, bij operaties wordt de aorta ook wel eens een uur of veel langer afgeklemd)
De ambu doet een scoop&run, inpakken en wegwezen dus, onderweg wordt een tweede infuus geprikt. De gyn staat als t goed is klaar bij aankomst met medicatie of met een OK team afhankelijk van oorzaak rn snelheid enz.
quote:Op donderdag 14 mei 2015 10:23 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Huh? Leg es uit? Omdat minder reserves?
Wat zij zegt dusquote:Op donderdag 14 mei 2015 10:25 schreef SaskiaR het volgende:
Dan heb je toch gewoon minder bloed, als je dun bent? Dus is veel bloedverlies eerder een groot probleem.
Oh ja, handen wassen moet ik goed onthouden.quote:Op donderdag 14 mei 2015 10:21 schreef mousemicky het volgende:
Baby Twist. En go Klumsy!
LuDann, even handen wassen als je binnenkomt. Niet gaan als je verkouden bent. Zelf je koffie of thee pakken (iig niet je vriendin laten lopen), en vooral je vriendin haar verhaal laten doen!
En misschien even checken wat voor soort kadootje ze leuk vindt, zodat je niet de tiende rammelaar meeneemt, of iets wat helemaal niet haar smaak is....
O, enne gefeliciteerd!
Niet doen, echt nergens voor nodigquote:Op donderdag 14 mei 2015 10:34 schreef pinquit het volgende:
[..]
Dit is op dit moment hetgeen waar ik eigenlijk het meest bang voor ben deze bevalling
Tuurlijk, ik vertrouw ook echt voor de volle 100% dat het goed wordt op- en aangepakt door de VK, maar ben denk ik vooral bang voor het paniekmoment dat je ineens met spoed naar het ZH moet en je man en kind (okay en kraamhulp ws) thuis achterlaat.quote:Op donderdag 14 mei 2015 10:38 schreef mignonne het volgende:
[..]
Niet doen, echt nergens voor nodig![]()
ik snap je angst, en ik deel hem ook want been there done thatMaar echt, we worden héél goed getrained juist in dit soort dingen en vastzittende schouders enzo omdat dat gewoon relatief gezien het meest voorkomt, though be it nog steeds niet heel vaak. Het wordt er echt in geramd op de opleiding en op trainingen. Als je thuis bevalt wacht je verloskundige veel minder lang af. Wanneer je in het ziekenhuis bent zit je verloskundige toch in de luxe positie dat ze het wel eventjes aan kan kijken nog, en dat gebeurd dus 9 vd 10 keer ook.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |