abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152586062
Baby voor twist *O* van harte met jullie kleine dametje O+ !
Born to Lose, but Built to Win.
  donderdag 14 mei 2015 @ 10:42:56 #152
56471 pinquit
oh my lama!
pi_152586075
Dus t: 'ja maar mn verse baby moet bij me nu, en mn lief heb ik nooooodig :'( ' enzo :+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_152586079
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2015 10:41 schreef pinquit het volgende:

[..]

Tuurlijk, ik vertrouw ook echt voor de volle 100% dat het goed wordt op- en aangepakt door de VK, maar ben denk ik vooral bang voor het paniekmoment dat je ineens met spoed naar het ZH moet en je man en kind (okay en kraamhulp ws) thuis achterlaat.
Mja dat is dus idd ook het punt waar ik tegen op zie. Maar ik hou me dan maar voor dat het altijd kan gebeuren en idd gewoonweg niet leuk is maar dat B. uiteindelijk met baby ook naar het ziekenhuis komt dan dus nja van korte duur enzo.
:)
  donderdag 14 mei 2015 @ 10:44:09 #154
56471 pinquit
oh my lama!
pi_152586102
Das ook zo ;) realistische kijk op dit soort dingen komt na de bevalling weer denk ik :')
pi_152586156
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 10:44 schreef pinquit het volgende:
Das ook zo ;) realistische kijk op dit soort dingen komt na de bevalling weer denk ik :')
ghehe :D
pi_152586200
Woei, in de Z&G Top Gear fastest lap in a reasonably priced car top 5! *O*. 2 uur en 25 minuten, voor de statistieken.

Maar natuurlijk vooral: gefeliciteerd, twist! O+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_152586263
Voor wie het hele kraamvisite-artikel nog wilde lezen: http://mynameismama.nl/kraamvisite/
pi_152586278
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 10:44 schreef pinquit het volgende:
Ik maak me er (nu nog) niet zo druk om. Het komt zoals het komt he. Ons motto: 'Als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat.' :) werkt iedere keer weer relativerend.
ti amo più di ieri ma meno di domani
  donderdag 14 mei 2015 @ 10:55:21 #159
327807 Mariposas
יה&#14
pi_152586303
Ik heb zo'n zin in bevallen! :D maar doe nog maar even 7 weken wachten Ik kijk er gewoon naar uit als een kind naar pakjesavond uitkijkt. O+
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_152586327
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 10:52 schreef lunapuella het volgende:
Voor wie het hele kraamvisite-artikel nog wilde lezen: http://mynameismama.nl/kraamvisite/
echt +1 op het hele ding.

En vooral deze. gatverdamme... :X

Bied de baby niet je vinger aan om op te sabbelen.
Nee, echt niet. Ook niet als je je handen hebt gewassen. De baby kussen wordt trouwens ook maar zelden gewaardeerd

:r
pi_152586520
Ik heb gisteren nog even een nieuwe bh gehaald. Ik moest huilen om de maat ;( . Ze stoppen wel weer met groeien toch? :X
  donderdag 14 mei 2015 @ 11:08:23 #162
56471 pinquit
oh my lama!
pi_152586559
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2015 10:53 schreef Estrys het volgende:

[..]

Ik maak me er (nu nog) niet zo druk om. Het komt zoals het komt he. Ons motto: 'Als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat.' :) werkt iedere keer weer relativerend.
Das een hele goeie O+ en zo waar inderdaad :)
pi_152586706
Gefeliciteerd twist en Selvaria!! *O*

Klumsy, succes!! :% :% :%

Kom ik nog in de top gear top 10 met 3 uur en 54 min van eerste wee tot geboorte? Top 5 zal niet meer lukken denk ik zo :D.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_152586714
Twist, van harte gefeliciteerd met jullie meisje. Eindelijk is ze er! *O*
S. 2014
J. 2016
pi_152586763
Ik heb ook gefluxust thuis en ja, het is vet kut om ingeladen te worden en je verse baby niet bij je te houden. Maar je man komt achter de ambu aan, met baby en jij mag met sirenes over de banneweg ^O^ :+
Wat mignonne al zegt, de echte superspoedscenario's zijn echt zeldzaam. Ik ben zelf bijv ook vanaf de 2e verdieping naar beneden gelopen om daar op de brancard te klimmen.
pi_152586866
Oh verse baby's!

Gefeliciteerd selvaria en twist met jullie mooie meisjes!! Heel veel geluk samen!
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_152586914
Twist gefeliciteerd! Daar is ze dan eindelijk *O* *O*
pi_152587210
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 08:35 schreef kwakz0r het volgende:
gefeliciteerd Twist! *O*

en :* voor joycie. wat relativerende woorden: bij mijn seo konden ze ook t hartje niet goed zien. bij de herhalings seo eigenlijk nog steeds niet, pas bij een late groei echo. kan komen van wat meer isolatiespek, en betekent niet perse dat er iets mis is.
snap dat je je zorgen maakt door hun woorden hoor, raar dat ze je dat zeggen en dan maandag terug laten komen ipv even afwachten wat ze maandag zien -O-
Dank je wel :) Ik probeer positief te blijven tot maandag. Maar aan de andere kant denk ik, ze laten niet zomaar in het gesprek syndroom van Down vallen. En echt dan nog is ons kindje hartstikke welkom begrijp me niet verkeerd, waar ik me meer zorgen om maak is het hartje.

Hier natuurlijk ook sprake van flink wat isolatiespek en het was ook allemaal lastig te zien. Hopelijk krijgen ze maandag beter beeld.
Het was ook heel gek, eerst zei ze ja ik kan niet alles goed zien dus ik denk dat we de echo in 2 delen moeten doen. En toen ik van de tafel was kwam ze met het korte bovenbenen/hartje/down verhaal.

Ons meisje is wel lekker veel aan het bewegen voel ik. Hoe fijn ik dat ook vind merk ik dat ik daar alleen maar emotioneel van word op het moment. Die hormonen maken het ook niet makkelijk om in een positieve mindset te blijven...
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
  donderdag 14 mei 2015 @ 11:39:35 #169
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_152587333
Twist gefeliciteerd *O*

Klumsy, veel succes :% *O*

Veel plezier met de kraamvisitie LuDann O+
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_152587516
Twist gefeliciteerd *O*

klumsy zet m op :% :*
  donderdag 14 mei 2015 @ 12:04:40 #171
409579 LuDann
All the way
pi_152588078
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 10:52 schreef lunapuella het volgende:
Jaaaa die zocht ik! Dank je wel!
pi_152588412
Gefeliciteerd twist! *O* *O* O+
pi_152588571
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 11:06 schreef silliegirl het volgende:
Ik heb gisteren nog even een nieuwe bh gehaald. Ik moest huilen om de maat ;( . Ze stoppen wel weer met groeien toch? :X
Gewenst antwoord: "Ja hoor, natuurlijk stopt dat! Overmorgen is het klaar."

Eerlijk antwoord: "Dat verschilt per persoon. Ik ben nu 21w5d and they are still growing..."
pi_152588857
Idd Sillie, heel wisselend, de mijne zijn alleen in t begin gegroeid en nu sinds een week of 2 weer iets aan het groeien. Maar tussen week 12 en 36 ofzo eigenlijk stabiel.

Ik heb gelukkig nog even kunnen slapen en vandaag 38 weken *O* *O*
En en en als Klumsy bevalt sta ik op nummer 1!! En ik "moet" nog 2 weken...
pi_152589636
Pfff, al die medische verhalen kan ik echt niet hebben zeg... kreeg eergisteren het kraampakket van de verzekeraar, alleen maar vol met medische shit (en een badcapeje, ok leuk). En dezelfd edag de intake van de kraamzorg, weer een hele stapel aan folders over allee medische dingen die in de kaarmweek aan je moeten controleren. Nu weer zo'n aanval dat ik alleen maar kan denken 'ik wil niet dood' :( en 'haal dit eruit, ik wil het niet meer'.
Zelfs als je geen bijzonder gevaarlijke dingen hebt, ben je nog gesloopt na zo'n bevalling. Lig je daar invalide in je bed met een kraamzorg die moet opletten dat je niet de pijp uitgaat. Met je uitgescheurde onderkant zodat je niet normaal naar de wc kan en je uitgescheurde tieten met stuwing enzo.

Heeft er vast mee te maken dat ik al een paar dagen beetje ziekjes/misselijk ben, stelt niets voor, maar het herinnert me er weer aan hoeveel hekel ik heb aan ziek zijn. En al die bevallingsverhalen klinken me veel te veel als ziek zijn. Bah :(
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_152591152
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 13:08 schreef SaskiaR het volgende:
Pfff, al die medische verhalen kan ik echt niet hebben zeg... kreeg eergisteren het kraampakket van de verzekeraar, alleen maar vol met medische shit (en een badcapeje, ok leuk). En dezelfd edag de intake van de kraamzorg, weer een hele stapel aan folders over allee medische dingen die in de kaarmweek aan je moeten controleren. Nu weer zo'n aanval dat ik alleen maar kan denken 'ik wil niet dood' :( en 'haal dit eruit, ik wil het niet meer'.
Zelfs als je geen bijzonder gevaarlijke dingen hebt, ben je nog gesloopt na zo'n bevalling. Lig je daar invalide in je bed met een kraamzorg die moet opletten dat je niet de pijp uitgaat. Met je uitgescheurde onderkant zodat je niet normaal naar de wc kan en je uitgescheurde tieten met stuwing enzo.

Heeft er vast mee te maken dat ik al een paar dagen beetje ziekjes/misselijk ben, stelt niets voor, maar het herinnert me er weer aan hoeveel hekel ik heb aan ziek zijn. En al die bevallingsverhalen klinken me veel te veel als ziek zijn. Bah :(
Wow... ik weet niet welke horrorverhalen jij leest...

Ik heb een ingeleide bevalling gehad, was na 1 dag thuis, kon gewoon naar de wc en heb mij geen moment invalide gevoeld, Ja de vk moest mn bloeddruk in de gaten houden en de kraam moest naar mn doos kijken, maar vond dat totaal niet boeiend...
en ja je bent heel moe na de bevalling, daarom is er ook de kraamweek... lekker veel slapen en genieten vd kleine....

Oh en stuwing doet zeer ja... maar daar zijn tips voor..
ik zou je gevoel wel even met de vj bespreken
S. 2014
J. 2016
pi_152591309
Nouja, niet eens horrorverhalen.... zelfs een 'normale' bevalling klinkt me al vreselijk in de oren.
Ik heb dit wel eens tegen de vk gezegd, die raadde me een paar boeken aan, maar juist daarin stonden dus al die bevallingsverhalen die alleen maar over pijn enzo gingen. Dus dat werkte alleen averechts.
Het is gewoon een bui hoor, want meestal vind ik het zwanger zijn best leuk. Maar nu ik een beetje ziek ben, herinner ik me weer hoe erg ik ziek/zwak zijn haat. Iedereen heeft toch wel eeens zo'n bui (of ben ik nou abnormaal??)
pi_152591500
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 14:08 schreef SaskiaR het volgende:
Nouja, niet eens horrorverhalen.... zelfs een 'normale' bevalling klinkt me al vreselijk in de oren.
Ik heb dit wel eens tegen de vk gezegd, die raadde me een paar boeken aan, maar juist daarin stonden dus al die bevallingsverhalen die alleen maar over pijn enzo gingen. Dus dat werkte alleen averechts.
Het is gewoon een bui hoor, want meestal vind ik het zwanger zijn best leuk. Maar nu ik een beetje ziek ben, herinner ik me weer hoe erg ik ziek/zwak zijn haat. Iedereen heeft toch wel eeens zo'n bui (of ben ik nou abnormaal??)
Nou nee dat denk ik niet, maar een bevalling gaat gewoon pijn doen... daar kun je maar beter op voorbereid zijn...
S. 2014
J. 2016
pi_152591503
Sas! Rustig aan! Echt, je maakt je veeeeeeel te druk.
Kijk, een bevalling doet zeer, maar bedenk je dan ook dat die pijn komt doordat je baarmoeder hard aan het werk is om te zorgen dat je kind op de wereld kan komen.
En die pijn is tijdelijk. Over het algemeen ben je vlak na de bevalling vergeten hoe het voelt.

Daarbij: ik haat het om ziek te zijn, maar de kraamweek vond ik heerlijk om even goed bij te komen.
Zie het allemaal niet zo somber in, alles komt goed, heus waar. Een bevalling is over het algemeen geen horrorverhaal. Het is ook iets heel moois want het is het moment dat je jullie kindje gaat verwelkomen!
Tralalalaaa
pi_152591599
Oh, en zoals GM ook al min of meer zegt: na een bevalling kan het werkelijk aan je reet roesten dat je vk naar je doos kijkt of alles in orde is.
En ook daarvoor geldt: het is functioneel, het is niet voor de lol. Stel al zouden ze het niet doen en het zooitje gaat ontsteken oid, ben je nog veel verder van huis.
Trust me, ik ben zo preuts als het maar kan, maar de eerste weken na m'n bevalling kon het me geen ene kut schelen wie m'n borsten zag als ik mini moest voeden of dat ik in m'n ondergoed naar de badkamer strompelde terwijl ik niet alleen thuis was. Alle schaamte was tijdelijk voorbij en het kon me geen zier schelen.
Tralalalaaa
  donderdag 14 mei 2015 @ 14:21:47 #181
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_152591669
Ja Twist daar is ze dan! *O* *O*

En hier ook jouw goudenglitterbabysticker!!

pi_152591696
Oh nee, preuts ben ik ook niet hoor.... ik hou alleen niet van pijn. Maarja, daar kom ik toch niet onderuit...
Ik heb gewoon even behoefte aan geruststelling denk ik ;)
  donderdag 14 mei 2015 @ 14:28:26 #183
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_152591814
ja het doet pijn. ja het lijkt alsof je ingewanden er uit vallen als je poept. ja er is veel bloed.. we kunnen je wel gerust gaan stellen maar dat zou dan allemaal een leugen zijn.. net als stuwing dat hels is en blahblahblah..

maar op dat moment kan je er niet mee zitten. en wat ze zeggen ove de pijn vergeten is wel waar. en na 3 bevallingen zou ik het t ondanks alles zo weer doen.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_152591892
Ja maar het is functionele pijn. En tenzij je masochistisch bent aangelegd vindt niemand pijn fijn ;)
Tralalalaaa
  donderdag 14 mei 2015 @ 14:34:04 #185
149959 SQ
snelle trees
pi_152591963
Nou moppert, zo hels als jij het omschrijft is het ook niet altijd hoor :D veel bloed ben ik niet verloren en het voelde ook niet alsof al mijn ingewanden er uit vielen toen ik ging poepen. Die stuwing is bijzonder ongemakkelijk, maar ook niet onoverkomelijk.
Ik was er wel bang voor, iedereen wel denk ik, maar het is niet altijd een bloedovergoten hel vol scheurende pijn ;)
maar misschien heb ik wel een bizar hoge pijngrens :Y)

Komt goed, allen. Echt waar. Al die andere moeders leven ook nog :*
disclaimer
pi_152591991
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 14:31 schreef Take_A_Picture het volgende:
Ja maar het is functionele pijn. En tenzij je masochistisch bent aangelegd vindt niemand pijn fijn ;)
Ik hoorde van iemand die masochistisch is dat zelfs zij de pijn verschrikkelijk vond. :X

Hoera voor pijnstilling *O*
Professioneel gifmenger.
  donderdag 14 mei 2015 @ 14:41:29 #187
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_152592140
Saskia, als je echt zo bang bent voor de bevalling, dan zou ik dat toch echt nogmaals ter sprake brengen bij de verloskundige. En je dan niet af laten schepen met boeken. Een gesprek hierover lijkt dan wel zinvol. Dan kun je samen met de verloskundige bekijken wat jou kan helpen bij de voorbereiding op de bevalling. Je kunt bv afspreken dat ze je tijdens de bevalling stap voor stap uitlegt wat ze gaat doen en waarom (mits dat kan natuurlijk).

Een volledig pijnvrije bevalling is namelijk vrij zeldzaam, dus als je naar dat soort verhalen op zoek bent hou je jezelf misschien toch wat voor de gek... Ter relativering: in veruit de meeste gevallen vergeet je die pijn weer, en is het na een paar dagen weer (minstens ;)) 300% beter! (En dan heb je een baby ter afleiding, dat helpt ook O+ )
pi_152592149
Nou, ik heb de eerste bevalling met pijnstilling gedaan waarvan ik niet voelde dat het werkte, en de tweede zonder gedaan en dat was een 'fijne' bevalling. Allebei de keren zonder kleerscheuren/ontplofte mol doorstaan, na de eerste de eerste week wel het gevoel gehad dat m'n onderkantje eruit zou kletteren en na de tweede had ik dat niet en kon ik enigszins normaal lopen.

Zo erg is het allemaal niet naar mijn ervaring.

Begeleiding is gewoon heel belangrijk bij een bevalling, dat kan echt wel een groot verschil maken (mijn eerste bevalling amper begeleiding gehad en die vond ik niet zo tof, tweede bevalling heel goede begeleiding gehad en die zou ik zo over doen).
Tralalalaaa
pi_152592205
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2015 14:41 schreef mousemicky het volgende:
Saskia, als je echt zo bang bent voor de bevalling, dan zou ik dat toch echt nogmaals ter sprake brengen bij de verloskundige. En je dan niet af laten schepen met boeken. Een gesprek hierover lijkt dan wel zinvol. Dan kun je samen met de verloskundige bekijken wat jou kan helpen bij de voorbereiding op de bevalling. Je kunt bv afspreken dat ze je tijdens de bevalling stap voor stap uitlegt wat ze gaat doen en waarom (mits dat kan natuurlijk).

Een volledig pijnvrije bevalling is namelijk vrij zeldzaam, dus als je naar dat soort verhalen op zoek bent hou je jezelf misschien toch wat voor de gek... Ter relativering: in veruit de meeste gevallen vergeet je die pijn weer, en is het na een paar dagen weer (minstens ;)) 300% beter! (En dan heb je een baby ter afleiding, dat helpt ook O+ )
Pijn hoort erbij, dat weet ik ook wel hoor, dus dat zoek ik ook niet. Ik weet eigenlijk niet wat ik zou willen horen, gewoon even klagen denk ik. Ik heb het er natuurlijk ook al wel over gehad met mensen in m'n omgeving, die zeiden ook allemaal dat het wel meeviel. Misschien is dat dan ook wel zo...
Een boel mensen kwamen aan met hypnobirthing, maar ik ben daar echt niet zweverig genoeg voor.
pi_152592243
Even zien of ik het goed onthouden heb;

-selvaria; gefeliciteerd! *O*
-twist; ook gefeliciteerd! *O*
-klums; :% hopelijk heb je het al achter de rug

En dan was er nog iemand die behoorlijk naar het weekend in moet :* Hopelijk is het snel maandag en krijgen jullie positief nieuws.

Van de hele bevalling zie ik niet op tegen de pijn. Het zal ongetwijfeld heel erg zeer doen, meer dan dat ik kan hebben en ik ga het ook vast niet leuk vinden (goh :') ), maar het meest zie ik op tegen het bloeden na de tijd. Ik ben nogal allergisch voor opvangmateriaal zeg maar :') . Ach rood (en de rest) en gezwollen wordt mijn onderkantje toch wel met het persen.
pi_152592478
Bevalling? De ooievaar komt mijn babies brengen :P
pi_152592529
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 14:56 schreef Daui het volgende:
Bevalling? De ooievaar komt mijn babies brengen :P
Ja bij tweelingen wel :P
S. 2014
J. 2016
pi_152592669
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 13:08 schreef SaskiaR het volgende:
Lig je daar invalide in je bed met een kraamzorg die moet opletten dat je niet de pijp uitgaat. Met je uitgescheurde onderkant zodat je niet normaal naar de wc kan en je uitgescheurde tieten met stuwing enzo.

Nou nou nou, ZO erg is het nou ook weer niet hoor. Je kan meestal gewoon lopen, niks invalide en je gaat heus de pijp niet uit in je kraambed. En je tieten scheuren niet uit. Hoogstens uit je BH ;)

Je voelt je vaak on top of the World want de mooiste baby van de wereld heb jij toevallig net op de wereld gezet! En daar doe je het allemaal voor. Want je krijgt er hoe cliché ook toch gewoon heel veel voor terug! :)
pi_152593140
Sommige mensen doen het zelfs vaker dan 1 keer, dat bevallen. Hoe erg die eerste bevalling ook was. ;)
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_152593380
Ik vond zelf het boek 'als bevallen spannend is' prettig als leidraad om m'n tweede bevalling in te gaan na een traumatische eerste ervaring wegens geen/zeer slechte begeleiding bij de eerste.
pi_152593769
Wij laten ons dit keer bijstaan/begeleiden door een doula.

Alleen al de kennismaking met haar overspoelde me met een gevoel van rust. :o :@
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_152593773
Dat raadde mijn vk ook aan, maar ik vond het echt vreselijk. Dat hele boek ging alleen maar over pijn. Dat stelde me niet echt gerust dat er ook nog andere aspecten aan de bevalling zaten...
  † In Memoriam † donderdag 14 mei 2015 @ 16:12:49 #198
43556 miss_dynastie
pi_152593983
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 10:05 schreef mignonne het volgende:
dat wat ze doen is overigens vrijwel precies hetzelfde als in het ziekenhuis, behalve de ambu natuurlijk. Het verschil zit hem in het verplaatsen. Daar anticipeer je op. Als iemand heel hard vloeit thuis dan ga je bij 500 of 700 cc 112 bellen. Als je in het ziekenhuis bent dan komt het heel regelmatig voor dat men wacht tot er daadwerkelijk sprake is van 1000 cc, dan gaat overdragen (kost tijd ) en daarna andere behandeling gestart wordt. Bij gematigde fluxus tot 1500 cc zie je daarom niet vreselijk veel verschil tussen thuis en zh. De echte-echte gieteraars zoals bij danic mja dan ben je erg blij dat je niet meer hoeft te verplaatsen. Maar die gevallen zijn echt zeldzaam. De dames die er in 10/15 minuten 3 liter of meer uitgooien zeg maar.
En als dat wel gebeurt, zo'n zeldzaam geval? Komt dat nog goed of had je dan echt beter in het ziekenhuis kunnen zijn?
pi_152594018
Ik heb meer een soort drill sergeant nodig bij een bevalling. De eerste keer ging de vk allemaal met mij praten: 'waarom durf je dan niet te persen? Kun je dat benoemen?' Daar ging ik nog minder van doen.
Ik moet meer iemand hebben die zegt 'en nu ga je persen kreng, en geen gezeik!' :D
  donderdag 14 mei 2015 @ 16:14:47 #200
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_152594021
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2015 14:15 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Nou nee dat denk ik niet, maar een bevalling gaat gewoon pijn doen... daar kun je maar beter op voorbereid zijn...
+1 op deze opmerking!
Bevallen is alles behalve fijn, maar het is zo bijzonder om een mooi, klein en roze hoopje mens op je buik te hebben.. O+

Ik kreeg als tip: verzet je vooral niet tegen de pijn. De pijn is een natuurlijk proces van je lichaam, Als je eraan toegeeft, kan dat het proces alleen maar versnellen (mijn ervaring)! Uiteindelijk heb ik dus maar ongeveer 4:45 uur over mijn bevalling gedaan :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')