Nee johquote:Op woensdag 13 mei 2015 20:44 schreef silliegirl het volgende:
Vraag; wat heb je nodig om een wiegje op te maken? Ik kom er niet uit met de uitzetlijst hoor.![]()
Ik word een slechte moeder, ik kan dit al niet
Ik wist het ook niet. Ben een keer de Prénatal ingelopen, heb een verkoopster aan haar jasje getrokken en haar me alles laten uitleggen. Hielp goedquote:Op woensdag 13 mei 2015 20:44 schreef silliegirl het volgende:
Vraag; wat heb je nodig om een wiegje op te maken? Ik kom er niet uit met de uitzetlijst hoor.![]()
Zo had ik het ookquote:Op woensdag 13 mei 2015 20:49 schreef kazy het volgende:
Oh Sillie je bent echt niet de enige hoor! Ik voel me ook nog een n00b en ik snapte ook geen drol van die uitzetlijst
Voor het wiegje hebben wij nu een zeiltje (had een bepaalde naam, ben ik even kwijt.. En mag alleen niet onder het hoofd begreep ik ivm stikken?), molton, hoeslaken, lakentje en deken. Nog 2 kruiken erbij met een hoes en dat was hem geloof ik. Mocht het niet kloppen, dan hoor ik het graag van de ervaringsdeskundigen. Kheb nu nog de tijd om extra te kopen
Oja en we hebben overal 2 of 3 van geloof ik.
Daar is de kraamzorg voor! En je hebt vaak ook op internet en in boeken tutorials.quote:Op woensdag 13 mei 2015 20:44 schreef silliegirl het volgende:
Ja hoor, heb ik me weer zo'n duur plastic-achtig moltononderleggeval laten aanpratenquote:Op woensdag 13 mei 2015 20:51 schreef mignonne het volgende:
[..]
In de meeste gevallen maak je je wiegje op met een moltonhoes (gewoon stof dus, niet van die plastic meuk)
Neuh.quote:Op woensdag 13 mei 2015 20:55 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Mignonne, heeft die driehoek ook een functie bij de hydrofiel?
Nee joh! Wat jij hebt is ook prima denk ik. Maar dan idd niet onder het hoofdeinde.quote:Op woensdag 13 mei 2015 20:58 schreef kazy het volgende:
[..]
Ja hoor, heb ik me weer zo'n duur plastic-achtig moltononderleggeval laten aanpratenVolgende keer check ik eerst bij jullie haha.
Geen Mignonne maar dan kun je m stevig instoppen aan de zij en bovenkanten?quote:Op woensdag 13 mei 2015 20:55 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Mignonne, heeft die driehoek ook een functie bij de hydrofiel?
Ohja, dat is wel logisch!quote:Op woensdag 13 mei 2015 20:59 schreef mignonne het volgende:
[..]
Neuh.
Je vouwt hem in een driehoek omdat je afstand van punt-tot-punt dan langer is. Dan kun je hem makkelijker (lees: veiliger want steviger) onder het hoofdeinde van het matras stoppen. Bovendien ligt de hydro dan dubbel waardoor ie ietsje meer kan hebben.
Dat geldt eigk vooral voor ledikantjes. Bij wiegjes is de matras vaak zo klein dat je hem gewoon recht kan laten en er omheen kunt vouwen.
Thanks voor de toelichting! Zal eens kijken wat wij nu eigenlijk precies hebben gekocht (alles zit nog onuitgepakt in de plastic tasjes :p )quote:Op woensdag 13 mei 2015 21:00 schreef mignonne het volgende:
[..]
Nee joh! Wat jij hebt is ook prima denk ik. Maar dan idd niet onder het hoofdeinde.
Wat ik bedoel zijn die waterdichte moltons. Zo'n soort hoeslaken met een plastic onderkant. Das leuk voor als je kind zindelijk wordt, of voor als je bijna gaat bevallen en je vindt het zeiltje teveel kraken zeg maar. Maar voor baby's is dat niet geschikt. Juist omdat je het dus over het hele bed doet en niet het hoofd vrij kunt laten.
Ik heb weliswaar alles in 1 huis, maar ik kocht steeds dingetjes tussendoor (nadeel als je door de stad fietst van werk naar huisquote:Op woensdag 13 mei 2015 20:57 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Geloof ik. Het ligt verdeeld over verschillende dozen en winkeltassen en op verschillende kamers. Dus echt overzicht, mneu..
Aawquote:Op woensdag 13 mei 2015 21:15 schreef -ik86- het volgende:
Ik heb trouwens vandaag 2 superleuke poezenrammelaartjes gekocht bij de ikea. Ik dacht ik zal het hier even delen voor de poezenliefhebbers http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60266228/
Ik heb alleen geen idee of de link het zo doet..
De mijne sliep ook prima op het boxkleed.quote:Op woensdag 13 mei 2015 21:34 schreef silliegirl het volgende:
Je hebt ook weer boxmatrassen toch? Die doe je dan onder een boxkleed lijkt me? Wanneer is zo'n matras dan aan te raden?
Die lag bij ons onder t boxkleed. Als t boxkleed dan in de was zat (wat regelmatig zo was) dan lag zoon niet op t hout vd boxquote:Op woensdag 13 mei 2015 21:34 schreef silliegirl het volgende:
Je hebt ook weer boxmatrassen toch? Die doe je dan onder een boxkleed lijkt me? Wanneer is zo'n matras dan aan te raden?
Whehehe, ik ben dus niet de enige met dit soort aanvallen...quote:Op woensdag 13 mei 2015 20:44 schreef silliegirl het volgende:
jaaaaaaaaa GRAAAAAG!quote:Op woensdag 13 mei 2015 23:06 schreef Estrys het volgende:
Kraamhulp komt je ook dingen leren. Ik had bij de eerste ook nog nooit een luier in m'n hand gehad.
Ik maak van tevoren niks meer op. Mijn ervaring is dat ze toch laken en deken er weer af trekken en het opnieuw doen. Laatste keer deed de VK dat zelfs. Manlief maakte de kruiken en ik pufte weeën weg. Mooie taakverdeling![]()
Ik leg het netjes opgevouwen klaar denk ik.
Ik zorg sowieso dat alles op een makkelijke plek ligt. Anders moet je dat nog uit gaan leggen als je ligt te puffen. Mijn man en mij kennende krijg je: 'Neeeee schat NIET die romper, nee dat broekje!' Als je naar het ziekenhuis gaat is dat anders natuurlijk.
Ik had de laatste keer geen ziekenhuis tas ingepakt (kop in zand). Was maar goed dat we niet hoefden te gaan, denk dat de vk me dat niet in dank had afgenomenquote:Op woensdag 13 mei 2015 23:14 schreef mignonne het volgende:
[..]
jaaaaaaaaa GRAAAAAG!
Lakentjes enz in het bedje, opmaken vind ik nooit zo erg als dat al gedaan is.
Eerste pakje in een zakje klaarleggen met labeltje "1e pakje" erop ofzoiets. Weet ik veel. En reservesetje ernaast met labeltje reserve. Waarom in een zakske, zodat als je naar het ziekenhuis gaat je niet al je meuk nog bij elkaar hoeft te schrijven. En zodat als je thuis blijft, ik niet in je ziekenhuistas op jacht hoef naar die ene sok of dat ene mutsje![]()
Kraampakket graag ín de doos laten zitten zodat alles bij elkaar staat. Eventueel stapel hydrofielen erbij gooien is welkom.
/einde dienstmededeling xD
Ja nouja het hangt er een beetje van af. Eerste kindje 5 cm dan ga je gang, pak gerust een tas.quote:Op woensdag 13 mei 2015 23:19 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ik had de laatste keer geen ziekenhuis tas ingepakt (kop in zand). Was maar goed dat we niet hoefden te gaan, denk dat de vk me dat niet in dank had afgenomenga ik dit keer maar wel doen want J had wel in het vruchtwater gepoept. Voor zelfde geld was dat eerder dan 8 cm duidelijk en gingen we wel. Besef ik me nu achteraf. Had ik mijn arme man enorm afgesnauwd vrees ik.
Hij kan nog geen onderbroek van mij vinden joh! Laat staan een hele set kleren.quote:Op woensdag 13 mei 2015 23:24 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ja nouja het hangt er een beetje van af. Eerste kindje 5 cm dan ga je gang, pak gerust een tas.
tweede kindje 6 cm en ik heb de indruk dat het hard gaat, dikke doei, laat je man maar terugrijden als het achter de rug is voor schone kleding en een pakje enzoin het ziekenhuis hebben ze ook een rompertje/luiertje/wikkeldeken dat komt wel goed.
En dan is het je eigen schuld dus als je in een boxershort van je vent en een pre-zwangerschap skinny jeans het ziekenhuis weer uit gaatquote:Op woensdag 13 mei 2015 23:28 schreef Estrys het volgende:
[..]
Hij kan nog geen onderbroek van mij vinden joh! Laat staan een hele set kleren.
Ik doe het sowieso allemaal niet voor de verloskundigequote:Op woensdag 13 mei 2015 23:31 schreef mignonne het volgende:
[..]
En dan is het je eigen schuld dus als je in een boxershort van je vent en een pre-zwangerschap skinny jeans het ziekenhuis weer uit gaat![]()
![]()
Ik snap het wel hoor, het niet klaarzetten van een tas, maar goed, je doet het voor jezelf en niet voor je verloskundige zeg maar.
Hangt idd van dat soort dingen af jaquote:Op woensdag 13 mei 2015 23:32 schreef Estrys het volgende:
Ik denk dat de vk bij 6 cm al niet meer gaat rijden. Het is zeker 15 minuten naar het ziekenhuis. Zeg 10 Met 120 km per uur. Voordat je in de auto zit en je niest per ongeluk
Bij mij duurde het van zes cm naar een kind nog zeker 2,5 uur. Jij bent een supersnelle bevaller?quote:Op woensdag 13 mei 2015 23:32 schreef Estrys het volgende:
Ik denk dat de vk bij 6 cm al niet meer gaat rijden. Het is zeker 15 minuten naar het ziekenhuis. Zeg 10 Met 120 km per uur. Voordat je in de auto zit en je niest per ongeluk
quote:Op woensdag 13 mei 2015 23:34 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ik doe het sowieso allemaal niet voor de verloskundigeik hou het kind ook lekker zelf
Eerste kind toch?quote:Op woensdag 13 mei 2015 23:36 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Bij mij duurde het van zes cm naar een kind nog zeker 2,5 uur. Jij bent een supersnelle bevaller?
In t ziekenhuis waten ze toch redelijk verbaasd over dat tempo. "oh, nu snap ik ook waarom je je weeen niet weggepufd kreeg".quote:Op woensdag 13 mei 2015 23:38 schreef mignonne het volgende:
[..]
Eerste kind toch?
Das niet abnormaal, daarom zei ik ook, bij een eerste kind ga ik rustig nog weg als de mevrouw 6 cm heeft, bij een tweede weegt er wel heel wat meer mee![]()
En Estrys gaat van 0 naar 100 in 1,2 seconden geloof ik xD
De eerste duurde 3 uur en 21 minuten. De laatste bevalling duurde 1 uur en drie kwartier. Toen ging ik van 6 naar kind in iets meer dan half uur denk ik. Dan moet deze toch in 3 kwartier kunnenquote:Op woensdag 13 mei 2015 23:36 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Bij mij duurde het van zes cm naar een kind nog zeker 2,5 uur. Jij bent een supersnelle bevaller?
Zou gek zijn als jij er vier uur of langer over zou doen.quote:Op woensdag 13 mei 2015 23:45 schreef Estrys het volgende:
[..]
De eerste duurde 3 uur en 21 minuten. De laatste bevalling duurde 1 uur en drie kwartier. Toen ging ik van 6 naar kind in iets meer dan half uur denk ik. Dan moet deze toch in 3 kwartier kunnennee hoor ik ga er blanco in. In het verleden behaalde resultaten...
Ja hoor ik ben de sportwagen onder de bevallersquote:Op woensdag 13 mei 2015 23:38 schreef mignonne het volgende:
[..]
Eerste kind toch?
Das niet abnormaal, daarom zei ik ook, bij een eerste kind ga ik rustig nog weg als de mevrouw 6 cm heeft, bij een tweede weegt er wel heel wat meer mee![]()
En Estrys gaat van 0 naar 100 in 1,2 seconden geloof ik xD
van 6 naar kind in 2.5 uur is voor een eerste ook rap. Maar het is niet van niks naar kind in 3 uur rap zeg maar. Das een beetje het punt. Een tweede bevalling gaat meestal sneller dan een eerste, vandaar ook dat ik bij een eerste afhankelijk van omstandigheden soms zelfs nog met 8-9 ga rijden als mensen heel graag naar een ZH willen. En er zijn mensen met een tweede die 4-5 hebben waarbij ik dat niet meer aandurf.quote:Op woensdag 13 mei 2015 23:41 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
In t ziekenhuis waten ze toch redelijk verbaasd over dat tempo. "oh, nu snap ik ook waarom je je weeen niet weggepufd kreeg".Blijkbaar dachten ze dat ik een aansteller was.
Maar met een voorgeschiedenis van ultrasnelle bevallingen kun je beter thuis blijven. In de auto bevallen lijkt mij niks.
Jij staat op de tweede plek van het Z&G topgear bord denk ik. op 1 staat nog BJquote:Op woensdag 13 mei 2015 23:54 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ja hoor ik ben de sportwagen onder de bevallers
Heel de zwangerschap kotsend boven de plee. Ik verdien een snelle bevalling jaquote:Op woensdag 13 mei 2015 23:56 schreef mignonne het volgende:
[..]
Jij staat op de tweede plek van het Z&G topgear bord denk ik. op 1 staat nog BJ![]()
Limone is wel hard op weg om je van je troon te stoten geloof ik
absoluut!quote:Op woensdag 13 mei 2015 23:59 schreef Estrys het volgende:
[..]
Heel de zwangerschap kotsend boven de plee. Ik verdien een snelle bevalling ja![]()
Overigens wonderbaarlijk dat die kinderen zo snel waren. Als je ze nu ziet treuzelen.
Nee hoor. Sjaak is acht weken en heeft net wat interesse in een rammelaar nu. En je krijgt die meer dan genoeg van je kraamvisite.quote:Op donderdag 14 mei 2015 01:20 schreef Quickie_Brat het volgende:
Heb je eigenlijk vanaf dag 1 ook al speeltjes, knuffeltjes, en knuffeldoekjes nodig? Of komt dat later?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
Bij de ikea heb je anti-slip-spul. Dat kun je onder een kleed leggen en werkt heel goed! (En kost niks).quote:Op donderdag 14 mei 2015 06:53 schreef Daui het volgende:
Hier twijfelt mijn man of het kleed in de babykamerniet gevaarlijk is, dat je er over struikelt met baby in je armen.
Ik heb alles wat we nodig hebben in een excellijst gezet, de leukedingen en de saaie maar belangrijke dingen. Op dit moment heb ik wel een tijdelijk koopverbod gekregen
van man
Super bedankt voor de tip.quote:Op donderdag 14 mei 2015 07:33 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Bij de ikea heb je anti-slip-spul. Dat kun je onder een kleed leggen en werkt heel goed! (En kost niks).
Het heet Stopp http://m.ikea.com/nl/nl/catalog/products/art/80227877/quote:Op donderdag 14 mei 2015 07:36 schreef Daui het volgende:
[..]
Super bedankt voor de tip.![]()
Dan kan ik het kleed bestellen
Ja, dat ben ik zelf, haha. Slapen is toch wel mijn favoriete bezigheid, en het lukt nu voor geen meter.quote:Op donderdag 14 mei 2015 07:29 schreef Limone het volgende:
Go go Klums!!![]()
Ik teken voor nog een bevalling zoals mijn eerste. Veel sneller zou ik best een beetje engig vinden.
Myrr, ik snap je post niet. Wie is 'mevrouw'? Jijzelf?
Antislib mat eronder leggen tegen t glijdenquote:Op donderdag 14 mei 2015 06:53 schreef Daui het volgende:
Hier twijfelt mijn man of het kleed in de babykamerniet gevaarlijk is, dat je er over struikelt met baby in je armen.
Ik heb alles wat we nodig hebben in een excellijst gezet, de leukedingen en de saaie maar belangrijke dingen. Op dit moment heb ik wel een tijdelijk koopverbod gekregen
van man
Deze (maar ik wacht voor nu de 20 weken af met de rest van de spullen) http://www.amazon.com/gp/(...)e-view_1429369651809quote:Op donderdag 14 mei 2015 07:44 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Het heet Stopp http://m.ikea.com/nl/nl/catalog/products/art/80227877/
Wat gaat het worden?
van heel harte gefeliciteerd met jullie meiske!!!quote:Op donderdag 14 mei 2015 08:02 schreef twist02 het volgende:
Na een droomstart helaas toch een vrij lang en heftig dagje achter de rug, maar vannacht was ze daar dan eindelijk: ons meisje!
3760 gram en ze doet het perfect!
Ik helaas wel een fluxus gehad dus we zullen nog een dagje moeten blijven in het ziekenhuis
Leuk!quote:Op donderdag 14 mei 2015 08:10 schreef Daui het volgende:
[..]
Deze (maar ik wacht voor nu de 20 weken af met de rest van de spullen) http://www.amazon.com/gp/(...)e-view_1429369651809
Is van de film My neighbour Totoro
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |