abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152570410
Zwangerschap en Geboorte
2015

2 mei: twist02 (meisje)
10 mei: Klumsy (jongen)
28 mei: -ik86- (jongen)

3 juni: -Spring (meisje)
5 juni: Purebliss
7 juni: Lunapuella
9 juni: Quickie_Brat (meisje)
14 juni: Lijnloos (jongen)
Medio juni: Minarosa

1 juli: McLaura (jongen)
7 juli: Krisvc (meisje)
12 juli: kazy
13 juli: IsabellaMariaAnna
18 juli: Mariposas (jongen)
25 juli: Zomerzon01 (meisje)
30 juli: Fuente (meisje)

4 augustus: SaskiaR
6 augustus: Flying Fish
*** 7 augustus: LuDann & Black_Ninja***
11 augustus: Stippelrientje (jongen)
12 augustus: Ggirl (jongen)
23 augustus: Coccinelle (jongen)
24 augustus mousemicky (jongen)

*** 1 september: MissBliss en Re ***
10 september: Jagärtrut
12 september: Wizzy
14 september: gestreeptestoel
19 september: Malteser
29 september: J0ycie88 (meisje)

6 oktober: Limone (jongen)
8 oktober: Skoap (jongen)
14 oktober: Sara82 (jongen)
16 oktober: pinquit (jongen)
16 oktober: Estrys (jongen)
21 oktober: JantinaGr
23 oktober: *** Cassandra87 en Bartholomeus *** (jongen)

3 november: silliegirl
4 november: Daui (tweeling)
11 november: 1stGirl
14 november: ***Kuukske & JDude***
23 november: Bloesem

8 december: bloes85

***-----------------***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK)

Voor updates graag quoten!
pi_152570423
Even quoten voor wijzigingen
pi_152570448
Hebben jullie 1 boxkleed? Of meerdere?
pi_152570646
2 gekregen tot nu toe en ik wil er graag nog 1 zelf (wellicht 2ehands) kopen die echt mijn smaak is. Leek me handig voor ongelukjes enzo.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_152570684
Wij hebben 2 box kleden. Een mooie en een van de kruidvat van een tientje als reserve welke ook weer als speelkleed op de grond of in de tuin gebruikt kan worden.
pi_152570996
Eén boxkleed hier. Ik had er überhaupt nog niet eens over nagedacht dat meerdere praktisch konden zijn ivm ongelukjes.. (Was al blij dat ik er eentje had haha)

@Joycie: sterkte nog! Balen dat je zo lang moet wachten voor de volgende echo.
pi_152571153
Joycie wat naar dat moeten wachten in onzekerheid :*
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_152571185
Bij Lola had ik 1 boxkleed, en omdat ik voor Frits geen roze wilde en een nieuwe heb laten maken, heb ik er nu 2 :) maar vorige keer ging prima met 1
pi_152571322
Ik had bij de meiden 1 boxkleed en een speelkleed voor op de grond met van die toeters en bellen. Als er al ooit een ongelukje plaats vond op het boxkleed (like, 2 keer gebeurd ofzo :') ) dan gooide ik dat speelkleed erin en boxkleed gelijk in een was, kon ie er de volgende dag weer in.

T is wat mij betreft niet net als met beddengoed dat een tweede set wel echt wenselijk is ofzo.
:)
pi_152571760
Vraag; wat heb je nodig om een wiegje op te maken? Ik kom er niet uit met de uitzetlijst hoor. -O-

Ik word een slechte moeder, ik kan dit al niet -O-
pi_152571978
Oh Sillie je bent echt niet de enige hoor! Ik voel me ook nog een n00b en ik snapte ook geen drol van die uitzetlijst :')

Voor het wiegje hebben wij nu een zeiltje (had een bepaalde naam, ben ik even kwijt.. En mag alleen niet onder het hoofd begreep ik ivm stikken?), molton, hoeslaken, lakentje en deken. Nog 2 kruiken erbij met een hoes en dat was hem geloof ik. Mocht het niet kloppen, dan hoor ik het graag van de ervaringsdeskundigen. Kheb nu nog de tijd om extra te kopen :D

Oja en we hebben overal 2 of 3 van geloof ik.
pi_152572035
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 20:44 schreef silliegirl het volgende:
Vraag; wat heb je nodig om een wiegje op te maken? Ik kom er niet uit met de uitzetlijst hoor. -O-

Nee joh :D
Hou gewoon in je achterhoofd dat alles enkel maar regeltjes zijn die wij in NL bedacht hebben want "zo heurt het nu eenmaal". ;) In de VS kijken ze weer heel anders tegen dingen aan, daar zijn die stootkussens enzo helemaal je-van-het...
Als je kindje maar warm, schoon en droog ligt uiteindelijk is dat het belangrijkste ;)

In de meeste gevallen maak je je wiegje op met een moltonhoes (gewoon stof dus, niet van die plastic meuk), een hoeslaken, dan eventueel een hydrofiel in driehoek gevouwen met de punt naar boven toe onder het hoofdeinde voor quick-fix bij ongelukjes. Daarna een lakentje, dan een of twee dekentjes. Klaar :)

Kindje moet uiteindelijk met zn voetjes tegen de bodem aanliggen en met zn schoudertjes onder het dekentje. Je kunt het voor nu gewoon opmaken, je weet immers niet of je kind straks 46 of 56 cm zal zijn. De kraam helpt je daar tzt gewoon mee.
pi_152572070
Een molton (kan onderlegger zijn of hoeslaken, ligt aan het matrasje), een (hoes)laken, een lakentje, een dekentje. Hydrofiel voor onder het hoofdje, klaar.

O, spuit 11 natuurlijk :')
pi_152572091
quote:

Ik wist het ook niet. Ben een keer de Prénatal ingelopen, heb een verkoopster aan haar jasje getrokken en haar me alles laten uitleggen. Hielp goed :D

Hier ook 1 boxkleed en 1 speelkleed. Meer vind ik niet nodig nog.
pi_152572126
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2015 20:49 schreef kazy het volgende:
Oh Sillie je bent echt niet de enige hoor! Ik voel me ook nog een n00b en ik snapte ook geen drol van die uitzetlijst :')

Voor het wiegje hebben wij nu een zeiltje (had een bepaalde naam, ben ik even kwijt.. En mag alleen niet onder het hoofd begreep ik ivm stikken?), molton, hoeslaken, lakentje en deken. Nog 2 kruiken erbij met een hoes en dat was hem geloof ik. Mocht het niet kloppen, dan hoor ik het graag van de ervaringsdeskundigen. Kheb nu nog de tijd om extra te kopen :D

Oja en we hebben overal 2 of 3 van geloof ik.
Zo had ik het ook :) zonder het zeiltje en kruiken dan (die hadden mijn kinderen niet nodig)

Oh en ik had 1 goed boxkleed en een goedkoop ding als reserve. Maar was eigenlijk niet heel erg nodig, ik moet zeggen ik gooide ook niet bij ieder spuugvlekje dat ding in de was (kleed was ook wit)
  woensdag 13 mei 2015 @ 20:54:45 #16
327807 Mariposas
יה&#14
pi_152572153
quote:

Daar is de kraamzorg voor! En je hebt vaak ook op internet en in boeken tutorials. :D

Ik heb me nog niet echt in de uitzetlijst verdiept. Ik heb alleen nog maar leuke dingen gekocht. :') en al helemaal niet verdiept in het opmaken van een bedje.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_152572166
Mignonne, heeft die driehoek ook een functie bij de hydrofiel?
pi_152572253
We hebben bij het matrasje hoeslakens gekocht, ik geloof drie. En ik weet zo niet of we die voor de wieg ook hebben.

En ik heb nu twee lakentjes en drie dekentjes.

Geloof ik. Het ligt verdeeld over verschillende dozen en winkeltassen en op verschillende kamers. Dus echt overzicht, mneu.. :')
pi_152572315
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 20:51 schreef mignonne het volgende:

[..]
In de meeste gevallen maak je je wiegje op met een moltonhoes (gewoon stof dus, niet van die plastic meuk)
Ja hoor, heb ik me weer zo'n duur plastic-achtig moltononderleggeval laten aanpraten :P Volgende keer check ik eerst bij jullie haha.
pi_152572338
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 20:55 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Neuh.

Je vouwt hem in een driehoek omdat je afstand van punt-tot-punt dan langer is. Dan kun je hem makkelijker (lees: veiliger want steviger) onder het hoofdeinde van het matras stoppen. Bovendien ligt de hydro dan dubbel waardoor ie ietsje meer kan hebben.
Dat geldt eigk vooral voor ledikantjes. Bij wiegjes is de matras vaak zo klein dat je hem gewoon recht kan laten en er omheen kunt vouwen.
pi_152572392
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2015 20:58 schreef kazy het volgende:

[..]

Ja hoor, heb ik me weer zo'n duur plastic-achtig moltononderleggeval laten aanpraten :P Volgende keer check ik eerst bij jullie haha.
Nee joh! Wat jij hebt is ook prima denk ik. Maar dan idd niet onder het hoofdeinde.

Wat ik bedoel zijn die waterdichte moltons. Zo'n soort hoeslaken met een plastic onderkant. Das leuk voor als je kind zindelijk wordt, of voor als je bijna gaat bevallen en je vindt het zeiltje teveel kraken zeg maar. Maar voor baby's is dat niet geschikt. Juist omdat je het dus over het hele bed doet en niet het hoofd vrij kunt laten.
pi_152572413
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 20:55 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Geen Mignonne maar dan kun je m stevig instoppen aan de zij en bovenkanten?

Wat Mignonne zelf ook al zegt dus ;)
pi_152572533
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 20:59 schreef mignonne het volgende:

[..]

Neuh.

Je vouwt hem in een driehoek omdat je afstand van punt-tot-punt dan langer is. Dan kun je hem makkelijker (lees: veiliger want steviger) onder het hoofdeinde van het matras stoppen. Bovendien ligt de hydro dan dubbel waardoor ie ietsje meer kan hebben.
Dat geldt eigk vooral voor ledikantjes. Bij wiegjes is de matras vaak zo klein dat je hem gewoon recht kan laten en er omheen kunt vouwen.
Ohja, dat is wel logisch!
pi_152572624
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 21:00 schreef mignonne het volgende:

[..]

Nee joh! Wat jij hebt is ook prima denk ik. Maar dan idd niet onder het hoofdeinde.

Wat ik bedoel zijn die waterdichte moltons. Zo'n soort hoeslaken met een plastic onderkant. Das leuk voor als je kind zindelijk wordt, of voor als je bijna gaat bevallen en je vindt het zeiltje teveel kraken zeg maar. Maar voor baby's is dat niet geschikt. Juist omdat je het dus over het hele bed doet en niet het hoofd vrij kunt laten.
Thanks voor de toelichting! Zal eens kijken wat wij nu eigenlijk precies hebben gekocht (alles zit nog onuitgepakt in de plastic tasjes :p )
  woensdag 13 mei 2015 @ 21:12:41 #25
327807 Mariposas
יה&#14
pi_152573014
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 20:57 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

Geloof ik. Het ligt verdeeld over verschillende dozen en winkeltassen en op verschillende kamers. Dus echt overzicht, mneu.. :')
Ik heb weliswaar alles in 1 huis, maar ik kocht steeds dingetjes tussendoor (nadeel als je door de stad fietst van werk naar huis :+ ) en pleurde alles thuis in verpakking in een shopper in de berging. Vorige week maar alles uitgezocht, omdat de commode af was. Kon me van alles al niet meer herinneren en had al wat dubbele dingen gekocht. :+

Ik heb sowieso last van ernstige zwangerschapsdyscalculie. Kan echt geen geld meer overmaken of ik selecteer de verkeerde rekening. Bleek ik ook een verkeerde datum voor de bed & breakfast voor dit weekend ingevuld te hebben. Kon gelukkig nog recht gezet worden. Ik ben handelingsonbekwaam geworden! :'(
pi_152573127
Ik heb trouwens vandaag 2 superleuke poezenrammelaartjes gekocht bij de ikea. Ik dacht ik zal het hier even delen voor de poezenliefhebbers http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60266228/
Ik heb alleen geen idee of de link het zo doet..
  woensdag 13 mei 2015 @ 21:16:31 #27
327807 Mariposas
יה&#14
pi_152573194
Heb ik al. 8-) *)
pi_152573280
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2015 21:15 schreef -ik86- het volgende:
Ik heb trouwens vandaag 2 superleuke poezenrammelaartjes gekocht bij de ikea. Ik dacht ik zal het hier even delen voor de poezenliefhebbers http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60266228/
Ik heb alleen geen idee of de link het zo doet..
Aaw O+
  woensdag 13 mei 2015 @ 21:20:20 #29
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_152573378
Hier een kind dat het presteerde om toch minstens 1 keer per week het boxkleed onder te spugen met (zure) melk. Hielp geen hydrofiel tegen, dus had ik wel 2 kleden. Geen droger hier, dus duurde ook een dag voordat het kleed weer droog was...
pi_152574057
Je hebt ook weer boxmatrassen toch? Die doe je dan onder een boxkleed lijkt me? Wanneer is zo'n matras dan aan te raden?
  woensdag 13 mei 2015 @ 21:38:51 #31
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_152574252
Als je een heel dun kleed hebt? Geen idee, wij hadden er geen, boxkleden waren dik genoeg en dus comfortabel genoeg voor een licht babytje...
pi_152574265
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 21:34 schreef silliegirl het volgende:
Je hebt ook weer boxmatrassen toch? Die doe je dan onder een boxkleed lijkt me? Wanneer is zo'n matras dan aan te raden?
De mijne sliep ook prima op het boxkleed. :Y
Professioneel gifmenger.
pi_152575372
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 21:34 schreef silliegirl het volgende:
Die lag bij ons onder t boxkleed. Als t boxkleed dan in de was zat (wat regelmatig zo was) dan lag zoon niet op t hout vd box
pi_152575853
Joycie, bah.. Niet leuk! :*

Hier 2 dekens, 2 lakens, 2 hoeslakens. Meestal 1 op bed en 1 in de was.. En dan weer omwisselen.
pi_152576276
:* Joycie, wat naar dat er nu zo'n lang weekend tussen zit! Hopelijk kunnen ze maandag positiever nieuws geven!

Hier is boxkleed (vooralsnog ?) dik genoeg. Heb er nog een dun kleedje over liggen nu. wel handig omdat m'n kind em onder kwijlt als ie even op z'n buik ligt en hij moet regelmatig op z'n buik van de fysio om z'n nek te trainen.
pi_152576895
quote:

Whehehe, ik ben dus niet de enige met dit soort aanvallen... :P

Nu draai ik al een paar weken op: "ja euh, dat doet de kraam/mamma/dinnetje wel voor. You fix, I watch. Komt allemaal vast wel goed."

En deze houding wordt dan beloond met een aanval van "omg, het interesseert me allemaal geen reet, zie je wel, dat is toch niet goed, wat heb ik gedaaaahaaaan, wat een stomme moeder word ik, boehoe".

En na een dag van dit soort intern gejammer, ben ik er toch weer van overtuigd dat het heus wel goed komt. Ik stuur mijn schoonzusje wel een keer de HEMA in met mijn pinpas. Klaar. Heb helemaal geen zin om zoveel mindspace op te offeren voor het uitzoeken van 23 verschillende soorten lapjes en doekjes en lakens, als iemand anders het in een kwartier voor me gekocht heeft.

:7
pi_152578820
Kraamhulp komt je ook dingen leren. Ik had bij de eerste ook nog nooit een luier in m'n hand gehad.

Ik maak van tevoren niks meer op. Mijn ervaring is dat ze toch laken en deken er weer af trekken en het opnieuw doen. Laatste keer deed de VK dat zelfs. Manlief maakte de kruiken en ik pufte weeën weg. Mooie taakverdeling :D

Ik leg het netjes opgevouwen klaar denk ik.
Ik zorg sowieso dat alles op een makkelijke plek ligt. Anders moet je dat nog uit gaan leggen als je ligt te puffen. Mijn man en mij kennende krijg je: 'Neeeee schat NIET die romper, nee dat broekje!' Als je naar het ziekenhuis gaat is dat anders natuurlijk.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_152579095
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2015 23:06 schreef Estrys het volgende:
Kraamhulp komt je ook dingen leren. Ik had bij de eerste ook nog nooit een luier in m'n hand gehad.

Ik maak van tevoren niks meer op. Mijn ervaring is dat ze toch laken en deken er weer af trekken en het opnieuw doen. Laatste keer deed de VK dat zelfs. Manlief maakte de kruiken en ik pufte weeën weg. Mooie taakverdeling :D

Ik leg het netjes opgevouwen klaar denk ik.
Ik zorg sowieso dat alles op een makkelijke plek ligt. Anders moet je dat nog uit gaan leggen als je ligt te puffen. Mijn man en mij kennende krijg je: 'Neeeee schat NIET die romper, nee dat broekje!' Als je naar het ziekenhuis gaat is dat anders natuurlijk.
jaaaaaaaaa GRAAAAAG!

Lakentjes enz in het bedje, opmaken vind ik nooit zo erg als dat al gedaan is.
Eerste pakje in een zakje klaarleggen met labeltje "1e pakje" erop ofzoiets. Weet ik veel. En reservesetje ernaast met labeltje reserve. Waarom in een zakske, zodat als je naar het ziekenhuis gaat je niet al je meuk nog bij elkaar hoeft te schrijven. En zodat als je thuis blijft, ik niet in je ziekenhuistas op jacht hoef naar die ene sok of dat ene mutsje :P

Kraampakket graag ín de doos laten zitten zodat alles bij elkaar staat. Eventueel stapel hydrofielen erbij gooien is welkom.

/einde dienstmededeling xD
pi_152579287
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 23:14 schreef mignonne het volgende:

[..]

jaaaaaaaaa GRAAAAAG!

Lakentjes enz in het bedje, opmaken vind ik nooit zo erg als dat al gedaan is.
Eerste pakje in een zakje klaarleggen met labeltje "1e pakje" erop ofzoiets. Weet ik veel. En reservesetje ernaast met labeltje reserve. Waarom in een zakske, zodat als je naar het ziekenhuis gaat je niet al je meuk nog bij elkaar hoeft te schrijven. En zodat als je thuis blijft, ik niet in je ziekenhuistas op jacht hoef naar die ene sok of dat ene mutsje :P

Kraampakket graag ín de doos laten zitten zodat alles bij elkaar staat. Eventueel stapel hydrofielen erbij gooien is welkom.

/einde dienstmededeling xD
Ik had de laatste keer geen ziekenhuis tas ingepakt (kop in zand). Was maar goed dat we niet hoefden te gaan, denk dat de vk me dat niet in dank had afgenomen :') ga ik dit keer maar wel doen want J had wel in het vruchtwater gepoept. Voor zelfde geld was dat eerder dan 8 cm duidelijk en gingen we wel. Besef ik me nu achteraf. Had ik mijn arme man enorm afgesnauwd vrees ik.
pi_152579562
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2015 23:19 schreef Estrys het volgende:

[..]

Ik had de laatste keer geen ziekenhuis tas ingepakt (kop in zand). Was maar goed dat we niet hoefden te gaan, denk dat de vk me dat niet in dank had afgenomen :') ga ik dit keer maar wel doen want J had wel in het vruchtwater gepoept. Voor zelfde geld was dat eerder dan 8 cm duidelijk en gingen we wel. Besef ik me nu achteraf. Had ik mijn arme man enorm afgesnauwd vrees ik.
Ja nouja het hangt er een beetje van af. Eerste kindje 5 cm dan ga je gang, pak gerust een tas.
tweede kindje 6 cm en ik heb de indruk dat het hard gaat, dikke doei, laat je man maar terugrijden als het achter de rug is voor schone kleding en een pakje enzo :P in het ziekenhuis hebben ze ook een rompertje/luiertje/wikkeldeken dat komt wel goed.
pi_152579702
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 23:24 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ja nouja het hangt er een beetje van af. Eerste kindje 5 cm dan ga je gang, pak gerust een tas.
tweede kindje 6 cm en ik heb de indruk dat het hard gaat, dikke doei, laat je man maar terugrijden als het achter de rug is voor schone kleding en een pakje enzo :P in het ziekenhuis hebben ze ook een rompertje/luiertje/wikkeldeken dat komt wel goed.
Hij kan nog geen onderbroek van mij vinden joh! Laat staan een hele set kleren. :')
pi_152579806
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2015 23:28 schreef Estrys het volgende:

[..]

Hij kan nog geen onderbroek van mij vinden joh! Laat staan een hele set kleren. :')
En dan is het je eigen schuld dus als je in een boxershort van je vent en een pre-zwangerschap skinny jeans het ziekenhuis weer uit gaat _O- :P

Ik snap het wel hoor, het niet klaarzetten van een tas, maar goed, je doet het voor jezelf en niet voor je verloskundige zeg maar.
  woensdag 13 mei 2015 @ 23:31:43 #43
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_152579816
Wat zijn er weinig decemberkindjes in de lijst nog. Volgens mij zouden zelfs de eerste 2016 kindjes al 'in the oven" moeten zijn.
pi_152579830
Ik denk dat de vk bij 6 cm al niet meer gaat rijden. Het is zeker 15 minuten naar het ziekenhuis. Zeg 10 Met 120 km per uur. Voordat je in de auto zit en je niest per ongeluk ;)
pi_152579899
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 23:31 schreef mignonne het volgende:

[..]

En dan is het je eigen schuld dus als je in een boxershort van je vent en een pre-zwangerschap skinny jeans het ziekenhuis weer uit gaat _O- :P

Ik snap het wel hoor, het niet klaarzetten van een tas, maar goed, je doet het voor jezelf en niet voor je verloskundige zeg maar.
Ik doe het sowieso allemaal niet voor de verloskundige :( ik hou het kind ook lekker zelf :P
pi_152579923
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 23:32 schreef Estrys het volgende:
Ik denk dat de vk bij 6 cm al niet meer gaat rijden. Het is zeker 15 minuten naar het ziekenhuis. Zeg 10 Met 120 km per uur. Voordat je in de auto zit en je niest per ongeluk ;)
Hangt idd van dat soort dingen af ja :Y

Ik heb ook wel eens iemand gehad die woonde bij het ziekenhuis om de hoek, maar op zo'n enorme gallerijflat, moest de hele gallerij formaatje straat af voordat ze bij het trappenhuis/lift kwam, dan nog naar beneden en dan weer een stukje lopen naar de straatkant waar de auto stond. Ja eh dan ligt die baby dus op de stoep, laat maar zitten xD
pi_152579985
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 23:32 schreef Estrys het volgende:
Bij mij duurde het van zes cm naar een kind nog zeker 2,5 uur. Jij bent een supersnelle bevaller?
Professioneel gifmenger.
pi_152580005
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2015 23:34 schreef Estrys het volgende:

[..]

Ik doe het sowieso allemaal niet voor de verloskundige :( ik hou het kind ook lekker zelf :P
:D hahaha goedzo!

nee maar goed, ik verbaas me er stiekem wel eens over. Het is natuurlijk ook een figure of speech. Van die mensen die zeggen "van de huisarts moet ik afvallen". Nou mja. ach. Waarschijnlijk ligt je huisarts er niet zo van wakker of je wel of niet afvalt, je doet het voor jezelf :P
"Van mn verloskundige moet ik een vluchttas klaarzetten". Nou mwah. Ja, laat ik het dus anders zeggen, ik ga niet staan wachten tot jij je tas bij elkaar geschraapt en gepufd hebt.
pi_152580073
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2015 23:36 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Bij mij duurde het van zes cm naar een kind nog zeker 2,5 uur. Jij bent een supersnelle bevaller?
Eerste kind toch?
Das niet abnormaal, daarom zei ik ook, bij een eerste kind ga ik rustig nog weg als de mevrouw 6 cm heeft, bij een tweede weegt er wel heel wat meer mee :P

En Estrys gaat van 0 naar 100 in 1,2 seconden geloof ik xD
pi_152580185
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 23:38 schreef mignonne het volgende:

[..]

Eerste kind toch?
Das niet abnormaal, daarom zei ik ook, bij een eerste kind ga ik rustig nog weg als de mevrouw 6 cm heeft, bij een tweede weegt er wel heel wat meer mee :P

In t ziekenhuis waten ze toch redelijk verbaasd over dat tempo. "oh, nu snap ik ook waarom je je weeen niet weggepufd kreeg". :') Blijkbaar dachten ze dat ik een aansteller was.

Maar met een voorgeschiedenis van ultrasnelle bevallingen kun je beter thuis blijven. In de auto bevallen lijkt mij niks. :+
Professioneel gifmenger.
pi_152580313
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2015 23:36 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

De eerste duurde 3 uur en 21 minuten. De laatste bevalling duurde 1 uur en drie kwartier. Toen ging ik van 6 naar kind in iets meer dan half uur denk ik. Dan moet deze toch in 3 kwartier kunnen :+ nee hoor ik ga er blanco in. In het verleden behaalde resultaten...
pi_152580400
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2015 23:45 schreef Estrys het volgende:

[..]

De eerste duurde 3 uur en 21 minuten. De laatste bevalling duurde 1 uur en drie kwartier. Toen ging ik van 6 naar kind in iets meer dan half uur denk ik. Dan moet deze toch in 3 kwartier kunnen :+ nee hoor ik ga er blanco in. In het verleden behaalde resultaten...
Zou gek zijn als jij er vier uur of langer over zou doen. :+
Professioneel gifmenger.
pi_152580503
Misschien ligt ie wel in stuit of zo. Je weet nooit. Er kan altijd iets zijn. Misschien lijkt hij op zijn (indo) oma en is ie niet vooruit te branden. :+
pi_152580621
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 23:38 schreef mignonne het volgende:

[..]

Eerste kind toch?

Ja hoor ik ben de sportwagen onder de bevallers :D
pi_152580667
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2015 23:41 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

In t ziekenhuis waten ze toch redelijk verbaasd over dat tempo. "oh, nu snap ik ook waarom je je weeen niet weggepufd kreeg". :') Blijkbaar dachten ze dat ik een aansteller was.

Maar met een voorgeschiedenis van ultrasnelle bevallingen kun je beter thuis blijven. In de auto bevallen lijkt mij niks. :+
van 6 naar kind in 2.5 uur is voor een eerste ook rap. Maar het is niet van niks naar kind in 3 uur rap zeg maar. Das een beetje het punt. Een tweede bevalling gaat meestal sneller dan een eerste, vandaar ook dat ik bij een eerste afhankelijk van omstandigheden soms zelfs nog met 8-9 ga rijden als mensen heel graag naar een ZH willen. En er zijn mensen met een tweede die 4-5 hebben waarbij ik dat niet meer aandurf.

De auto is echt van alle plekken om te bevallen de minst gunstige :X koud, tochtig, slecht verlicht enz. Zelfs met dikke medische indicatie, als je t gevoel hebt huuu de baby komt, beter thuisblijven en ziekenhuis en desnoods 112 bellen dan toch in de auto stappen.
pi_152580718
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2015 23:54 schreef Estrys het volgende:

[..]

Ja hoor ik ben de sportwagen onder de bevallers :D
Jij staat op de tweede plek van het Z&G topgear bord denk ik. op 1 staat nog BJ :P
Limone is wel hard op weg om je van je troon te stoten geloof ik
pi_152580817
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2015 23:56 schreef mignonne het volgende:

[..]

Jij staat op de tweede plek van het Z&G topgear bord denk ik. op 1 staat nog BJ :P
Limone is wel hard op weg om je van je troon te stoten geloof ik
Heel de zwangerschap kotsend boven de plee. Ik verdien een snelle bevalling ja :P

Overigens wonderbaarlijk dat die kinderen zo snel waren. Als je ze nu ziet treuzelen.
pi_152580874
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2015 23:59 schreef Estrys het volgende:

[..]

Heel de zwangerschap kotsend boven de plee. Ik verdien een snelle bevalling ja :P

Overigens wonderbaarlijk dat die kinderen zo snel waren. Als je ze nu ziet treuzelen.
absoluut! :D

en mja dat krijg je ervan he... die hebben al hun snelheid eruit gegooid en nu is t op. :+
pi_152581431
*) tussen het breken van de vliezen en baby zat vijf uur. Maar tussen de eerste wee en geboorte drie. Niet DaD-of Estryssnel dus, maar ik mag nu wel bij het allereerste teken direct naar het ziekenhuis. O+
pi_152582785
Heb je eigenlijk vanaf dag 1 ook al speeltjes, knuffeltjes, en knuffeldoekjes nodig? Of komt dat later?
pi_152583826
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 01:20 schreef Quickie_Brat het volgende:
Heb je eigenlijk vanaf dag 1 ook al speeltjes, knuffeltjes, en knuffeldoekjes nodig? Of komt dat later?
Nee hoor. Sjaak is acht weken en heeft net wat interesse in een rammelaar nu. En je krijgt die meer dan genoeg van je kraamvisite.
pi_152583827
De eerste nacht met de wetenschap dat ik zwanger ben is echt naar. Mevrouw slaapt binnen 3 seconden en is een hele diepe slaper word om de 20 minuten wakker. Ik droom over Marokkaanse drugsdealers die me in mijn buik meppen en hun moeders die dat toelaten, brrr. Auto rijden lukt niet meer want mijn gaspedaal verandert de hele tijd van plek en zit niet vast in de auto maar ligt een beetje los te liggen.

Controle kwijt much.

Morgen nog maar een poging tot slapen.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 14-05-2015 04:51:41 ]
pi_152583859
Ok, iemand nog een tip voor een goede weeentimer? :%
pi_152583864
Ohhh Klumsy spannend! Er zit er een bij de zwanger&zo app? Maar verder geen idee.
Het wordt dus al een beetje serieus? Succes :% :%

Myrr, vervelend dat slechte slapen, heb ik ook periodes gehad. Nu nog steeds wel vaak wakker maar slaap meestal zo weer door.

Behalve vandaag dus. Man zijn wekker ging een uur geleden, hij is ondertussen op t werk denk ik en ik nog wakker... Gelukkig hoef ik pas vanmiddag weg dus kan nog wel een aantal uur slapen zo.
pi_152583867
Nou werd wakker omdat m'n vliezen zijn gebroken..
Gelijk het zkh gebeld :) heeft u weeen? Nee dat nog niet....
Hang ik op, Hmm ik geloof toch van wel :')

Moet me rond 10.00 uur melden in het zkh of eerder bellen bij regelmatige weeen of andere kleur van het vruchtwater
pi_152583868
Go klumsy! De app die ik gebruikte heette gewoon weeën timer (roze met blauwe cirkel met een baby erin als logo), duidelijke samenvatting van de laatste weeën (duur en intervallen) en lekker no-nonsense.

Succes!!! :% :% *O* :%
pi_152583873
Die kan ik helaas niet vinden, maar heb nu wel een andere :)

Had een er een maar die vind ik niet zo heel fijn volgens mij

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 14 mei 2015 @ 06:04:07 #68
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_152583880
Zet m op klumsy! *G*
pi_152583883
Zet hem op Klumsy *O*
  donderdag 14 mei 2015 @ 06:17:41 #70
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_152583893
Oh klums... Wat spannend!! 14 mei is een mooie dag om geboren te worden :Y O+
Be happy with the little things in life
pi_152583894
Klumsy *O*
pi_152583898
Go Klumsy!

Hier ook al n uur wakker. Zoon loopt te spoken en komt steeds uit z'n bed
pi_152583918
Klumsy *O* succes!
pi_152583953
Hier twijfelt mijn man of het kleed in de babykamerniet gevaarlijk is, dat je er over struikelt met baby in je armen.
Ik heb alles wat we nodig hebben in een excellijst gezet, de leuke :) dingen en de saaie maar belangrijke dingen. Op dit moment heb ik wel een tijdelijk koopverbod gekregen ;) van man
  donderdag 14 mei 2015 @ 07:20:07 #75
327807 Mariposas
יה&#14
pi_152584007
Jaaa go klumsy! Zet 'm op!

Ik hoop dat er bij twist ook al actie is of is geweest!

Mijn moeder was met de 1e twee heel snel, maar de derde duurde veel langer terwijl er geen complicaties of belemmeringen waren. Ik hoop zelf op een turbo bevalling om het ziekenhuis te vermijden. ;) maarja het ziekenhuis zit hier op 2 km afstand dus dan moet ik minstens al persdrang hebben, vrees ik. :P
pi_152584035
Go go Klums!! :%

Ik teken voor nog een bevalling zoals mijn eerste. Veel sneller zou ik best een beetje engig vinden.

Myrr, ik snap je post niet. Wie is 'mevrouw'? Jijzelf?
pi_152584052
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 06:53 schreef Daui het volgende:
Hier twijfelt mijn man of het kleed in de babykamerniet gevaarlijk is, dat je er over struikelt met baby in je armen.
Ik heb alles wat we nodig hebben in een excellijst gezet, de leuke :) dingen en de saaie maar belangrijke dingen. Op dit moment heb ik wel een tijdelijk koopverbod gekregen ;) van man
Bij de ikea heb je anti-slip-spul. Dat kun je onder een kleed leggen en werkt heel goed! (En kost niks).
pi_152584055
Succes klumsy!!
pi_152584060
Zet em op Klumsy!! *O* :%
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_152584070
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2015 07:33 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Bij de ikea heb je anti-slip-spul. Dat kun je onder een kleed leggen en werkt heel goed! (En kost niks).
Super bedankt voor de tip. _O_
Dan kan ik het kleed bestellen *O*
pi_152584087
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2015 07:36 schreef Daui het volgende:

[..]

Super bedankt voor de tip. _O_
Dan kan ik het kleed bestellen *O*
Het heet Stopp http://m.ikea.com/nl/nl/catalog/products/art/80227877/

Wat gaat het worden? :)
pi_152584122
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2015 07:29 schreef Limone het volgende:
Go go Klums!! :%

Ik teken voor nog een bevalling zoals mijn eerste. Veel sneller zou ik best een beetje engig vinden.

Myrr, ik snap je post niet. Wie is 'mevrouw'? Jijzelf?
Ja, dat ben ik zelf, haha. Slapen is toch wel mijn favoriete bezigheid, en het lukt nu voor geen meter. :(

Klum zet hem op! *O*
pi_152584152
Klums, spannnend! Zet 'm op!

Myrr, dat niet slapen blijft er nog wel even in. ;)

Ik droomde vannacht dat ik aan het bevallen was in de badkamer. Er was echter niemand om me te helpen en ik kon het hoofdje niet opvangen, dus dat kletterde op de koude tegelvloer. :'( Toen ik keek was ik bevallen van Mason van de Kardashians en later veranderde de baby in Bruce Jenner, want ik zou toch een meisje krijgen en geen jongetje? :')
pi_152584169
Na een droomstart helaas toch een vrij lang en heftig dagje achter de rug, maar vannacht was ze daar dan eindelijk: ons meisje! O+

3760 gram en ze doet het perfect! :)

Ik helaas wel een fluxus gehad dus we zullen nog een dagje moeten blijven in het ziekenhuis
pi_152584174
Twist! Gefeliciteerd met je meisje! Ik hoop dat je snel weer op de been bent mamma! *O*
pi_152584191
Twist, ze is er! Gefeliciteerd! Fijn dat ze het zo goed doet. Lekker genieten! :*
pi_152584203
Twist! *O* gefeliciteerd
  donderdag 14 mei 2015 @ 08:08:20 #88
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_152584204
Twist, gefeliciteerd! *O* Succes met herstellen van je fluxus en laat je lekker verwennen :*
pi_152584206
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 06:53 schreef Daui het volgende:
Antislib mat eronder leggen tegen t glijden
pi_152584209
Twist je meisje O+
Gefeliciteerd *O*
pi_152584211
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2015 07:44 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Het heet Stopp http://m.ikea.com/nl/nl/catalog/products/art/80227877/

Wat gaat het worden? :)
Deze (maar ik wacht voor nu de 20 weken af met de rest van de spullen) http://www.amazon.com/gp/(...)e-view_1429369651809

Is van de film My neighbour Totoro

[ Bericht 3% gewijzigd door Daui op 14-05-2015 08:16:30 ]
  donderdag 14 mei 2015 @ 08:10:29 #92
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_152584215
Twist O+ gefeliciteerd!

Klum, succes!!
pi_152584220
Twist! *O*
pi_152584222
Gefeliciteerd Twist!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_152584234
Twist van harte gefeliciteerd met jullie meisje! *O* Een spoedig herstel en een roze wolk gewenst O+.

Klumsy heel veel succes!!
pi_152584246
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 08:02 schreef twist02 het volgende:
Na een droomstart helaas toch een vrij lang en heftig dagje achter de rug, maar vannacht was ze daar dan eindelijk: ons meisje! O+

3760 gram en ze doet het perfect! :)

Ik helaas wel een fluxus gehad dus we zullen nog een dagje moeten blijven in het ziekenhuis
van heel harte gefeliciteerd met jullie meiske!!! *O* *O* *O*
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_152584262
Twist: *O* Gefeliciteerd!!

Klumsy: :% Succes!
  donderdag 14 mei 2015 @ 08:23:56 #98
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_152584286
Gefeliciteerd twist *O*
pi_152584294
Twist: gefeliciteeeerd *O*

En klumsy successs :o
pi_152584296
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2015 08:10 schreef Daui het volgende:

[..]

Deze (maar ik wacht voor nu de 20 weken af met de rest van de spullen) http://www.amazon.com/gp/(...)e-view_1429369651809

Is van de film My neighbour Totoro
Leuk! :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')