Jij bent voor de eerste keer van je leven op internet?quote:Op woensdag 6 mei 2015 09:43 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Er waren moslims die afstand namen van IS en toen was er iemand die zei dat dat niet goed was? Wanneer? Waar?
Ja, thanks.quote:Op woensdag 6 mei 2015 09:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij bent voor de eerste keer van je leven op internet?
Welkom, in dat geval. Dit is nou het wereldwijde web. Enjoy.
Wordt op veel plekken al gedaan.quote:Op woensdag 6 mei 2015 09:43 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Moslims kunnen het meest makkelijke van heel Nederland iets goeds doen. Deze club had vandaag naar buiten kunnen komen met een actieplan waarin ze gaan proberen geen haatimams meer uit te nodigen. Islamitische jongeren die radicaliseren gaan begeleiden en al dan niet samen met de overheid aan werk, regelmaat en een sociaal vangnet helpen. En goed ouderschap te promoten waardoor we over een paar jaar wat minder straattuig hebben.
Neem de herdenkingsbijeenkomsten op de dag dat de redactie van Charlie Hebdo werd aangevallen.quote:Op woensdag 6 mei 2015 09:45 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja, thanks.
Maar even serieus: kritiek op de negatieve houding die er bestaat naar moslims is prima, maar val dan in ieder geval een standpunt aan dat iemand daadwerkelijk heeft.
Die paar moslims bij zo'n bijeenkomst vormen natuurlijk net zomin een vertegenwoordiging van alle Nederlandse moslims als een paar willekeurige andere moslims.quote:Op woensdag 6 mei 2015 09:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Neem de herdenkingsbijeenkomsten op de dag dat de redactie van Charlie Hebdo werd aangevallen.
Bij de diverse bijeenkomsten in ons land waren best een hoop moslims aanwezig, ook in mijn woonplaats waren de plaatselijke moskeeën vertegenwoordigd. Deze mensen namen dus duidelijk afstand van de misdaden die worden gepleegd in hun geloof.
Vervolgens lees ik op FOK! dat het allemaal leuk en aardig was dat die paar moslims er waren, maar het waren er nog steeds veel te weinig.
En daar doelde ik dus op. Zelfs als je als gemeenschap je van je beste kant wilt laten zien, dan is het nog niet goed.
Tja uiteindelijk gaat het om de zwijgende meerderheid. Trouwens binnen de Arabische culturen is demonstreren niet gebruikelijk. Ben je ook niet gewend natuurlijk met de redelijke dictator manier van regeren binnen de islamitische wereld.quote:Op woensdag 6 mei 2015 09:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vervolgens lees ik op FOK! dat het allemaal leuk en aardig was dat die paar moslims er waren, maar het waren er nog steeds veel te weinig.
Tsja, jij liep te klagen dat ik zat te ageren tegen meningen die niet bestaan.quote:Op woensdag 6 mei 2015 09:52 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Die paar moslims bij zo'n bijeenkomst vormen natuurlijk net zomin een vertegenwoordiging van alle Nederlandse moslims als een paar willekeurige andere moslims.
En op FOK!... Ja, nou ja... Wat zal ik er eens van zeggen...
En man en paard noemen mag niet, natuurlijk?quote:Termen als 'haatimam' en 'jihadgezinnen' lijken 'normaal' taalgebruik te worden, wordt geschreven.
Dat vergeten ze dan tijdelijk als het om Israel, tekeningetjes of 'het Westen' gaat?quote:Op woensdag 6 mei 2015 09:54 schreef Megumi het volgende:
[..]
Tja uiteindelijk gaat het om de zwijgende meerderheid. Trouwens binnen de Arabische culturen is demonstreren niet gebruikelijk.
Ja. 'Verantwoording afleggen voor iets' is namelijk iets anders dan 'afstand nemen van'.quote:Op woensdag 6 mei 2015 09:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, jij liep te klagen dat ik zat te ageren tegen meningen die niet bestaan.
Mooi. Dat zou dan ook vrij raar zijn.quote:Als ze op FOK! zijn te vinden, dan bestaan ze blijkbaar wel. Bovendien zijn we nu op FOK!, dus is het niet zo gek dat ik refereer naar reacties die hier worden geplaatst.
Verder heb ik nooit beweerd dat heel Nederland zo denkt.
En jij liep bij alle moskeeën in je buurt de deur plat om te controleren wat er gebeurde en hoeveel mensen er waren, ofzo?quote:Op woensdag 6 mei 2015 09:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Bij de diverse bijeenkomsten in ons land waren best een hoop moslims aanwezig, ook in mijn woonplaats waren de plaatselijke moskeeën vertegenwoordigd. Deze mensen namen dus duidelijk afstand van de misdaden die worden gepleegd in hun geloof.
Kijk eens naar de Arabische lente (herfst) als je demonstreert loopt het slecht met je af. En Israël? Wat is het verschil tussen een orthodoxe jood en een fundamentalistische moslim? Daar in die regio is alles al hopeloos geradicaliseerd. En ben bang dat het hier ook dezelfde kant uit gaat.quote:Op woensdag 6 mei 2015 09:56 schreef Rockefellow het volgende:
[..]
Dat vergeten ze dan tijdelijk als het om Israel, tekeningetjes of 'het Westen' gaat?
Het gaat erom dat jij als individu/gemeenschap wordt aangesproken op de daden van mensen met wie jij niets van doen hebt.quote:Op woensdag 6 mei 2015 09:57 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja. 'Verantwoording afleggen voor iets' is namelijk iets anders dan 'afstand nemen van'.
Ja, natuurlijk is dat semantiek. Die termen hebben een flink andere betekenis.quote:Op woensdag 6 mei 2015 10:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het gaat erom dat jij als individu/gemeenschap wordt aangesproken op de daden van mensen met wie jij niets van doen hebt.
Ik besef dat er enig verschil bestaat tussen 'afstand nemen van' en 'verantwoording afleggen', maar het ontloopt elkaar niet gek veel. Het is vooral een semantische discussie.
Het ging mij dan ook om dat nog steeds niet goed was, ondanks dat er een hoop moslims hun gezicht lieten zien bij die Charlie Hebdo-bijeenkomsten.quote:Op woensdag 6 mei 2015 10:03 schreef Jigzoz het volgende:
Wat er trouwens zo vreemd is van de verwachting dat moslims afstand nemen van de Islamitische Staat begrijp ik trouwens nog steeds niet. Zodra een willekeurige andere persoon op de een of andere manier met die nazi's in verband gebracht wordt zal die persoon dat ook doen. Waarom moslims dan niet?
Het komt op hetzelfde neer: Je wordt aangesproken op het gedrag van anderen.quote:Op woensdag 6 mei 2015 10:04 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk is dat semantiek. Die termen hebben een flink andere betekenis.
Ik kan heel makkelijk afstand nemen van IS. Er verantwoording voor afleggen kan ik op geen enkele manier.
Welnee. Ik moet zo vaak verantwoording afleggen voor iets en nooit gaat dat om iets waar ik niets mee te maken heb.quote:Op woensdag 6 mei 2015 10:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het komt op hetzelfde neer: Je wordt aangesproken op het gedrag van anderen.
Zo gek is dat toch niet zeker met zaken als 4 en 5 mei in gedachte? Als er minder zwijgende meelopers waren geweest bijvoorbeeld hadden wellicht heel wat joden minder gestorven? Maar daar is de discussie nog niet over gestopt.quote:Op woensdag 6 mei 2015 10:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het gaat erom dat jij als individu/gemeenschap wordt aangesproken op de daden van mensen met wie jij niets van doen hebt.
Dit wordt een welles/nietes verhaal.quote:Op woensdag 6 mei 2015 10:07 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Welnee. Ik moet zo vaak verantwoording afleggen voor iets en nooit gaat dat om iets waar ik niets mee te maken heb.
Hoe kun je Nederlandse moslims verantwoordelijk houden voor misdaden die 5.000 kilometer verderop worden gepleegd?quote:Op woensdag 6 mei 2015 10:08 schreef Megumi het volgende:
[..]
Zo gek is dat toch niet zeker met zaken als 4 en 5 mei in gedachte? Als er minder zwijgende meelopers waren geweest bijvoorbeeld hadden wellicht heel wat joden minder gestorven? Maar daar is de discussie nog niet over gestopt.
Maar wat ik bedoel dus jouw redenatie een beetje volgend is dat je een individu en of gemeenschap over dit soort daden niet verantwoordelijk mag en kan houden?
"Bepaalde recente gebeurtenissen baren ons grote zorgen. Te denken valt aan de gerichte media aanvallen op onze Islamitische geleerden, die in Rijswijk, Utrecht, Eindhoven en momenteel ook in Groningen wilden spreken en ook de kwetsende posters in ’t Gooi. Dit zijn zeer ongezonde ontwikkelingen en wij maken ons zorgen om de Nederlandse samenleving, het leefklimaat en ook onze godsdienstvrijheid. Wij vragen ons af waar dit naartoe leidt.”quote:Op woensdag 6 mei 2015 10:03 schreef Perrin het volgende:
Hierzo de hele brief:
http://al-yaqeen.com/nieuws/nieuws.php?id=2676
Ja Koosgovels, ik lees mee. En nu?quote:Op woensdag 6 mei 2015 10:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoe kun je Nederlandse moslims verantwoordelijk houden voor misdaden die 5.000 kilometer verderop worden gepleegd?
He Jigjoz, lees je mee?
Dat dus. Alleen een gezonde dosis zelfreflectie zit niet bij die mensen ingebakken. Het ligt namelijk altijd aan de ander.quote:Op woensdag 6 mei 2015 10:09 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
"Bepaalde recente gebeurtenissen baren ons grote zorgen. Te denken valt aan de gerichte media aanvallen op onze Islamitische geleerden, die in Rijswijk, Utrecht, Eindhoven en momenteel ook in Groningen wilden spreken en ook de kwetsende posters in ’t Gooi. Dit zijn zeer ongezonde ontwikkelingen en wij maken ons zorgen om de Nederlandse samenleving, het leefklimaat en ook onze godsdienstvrijheid. Wij vragen ons af waar dit naartoe leidt.”
Misschien een idee om de volgende keer geen (halve) nazi's uit te nodigen?
Meningen die niet bestaan enzo.quote:
Dit wordt een beetje een cirkeltje.quote:
Op dezelfde manier waaropwaarop volgens sommigen op dit forum "het westen" - en dus iedere westerse burger - ook verantwoordelijk is voor de ellende in het midden-oosten en Afrika...quote:Op woensdag 6 mei 2015 08:40 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je geeft geen antwoord op de vraag. Hoe kun je moslims die daar niets mee van doen hebben, geen salafisten of jihadisten in hun omgeving hebben en er dergelijke ideeën op nahouden wel verantwoordelijk houden?
Lastig inderdaad. Maar in realiteit en de perceptie is dat Henk en Ingrid er wel zo over denken? Want in de ogen van de meerderheid is de IS wel islamitisch. Wat we in Nederland vroeger de mof noemde? Of de Jap wat meer verder op.quote:Op woensdag 6 mei 2015 10:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoe kun je Nederlandse moslims verantwoordelijk houden voor misdaden die 5.000 kilometer verderop worden gepleegd?
Megumi impliceert dat een gemeenschap verantwoording af zou moeten leggen.quote:Op woensdag 6 mei 2015 10:12 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dit wordt een beetje een cirkeltje.
Maar neem een woordenboek en zoek 'verantwoording afleggen' op. Voor de rest wel klaar zo, lijkt me.
Dan ben ik heel benieuwd hoe hij dat in gedachten heeft.quote:Op woensdag 6 mei 2015 10:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Megumi impliceert dat een gemeenschap verantwoording af zou moeten leggen.
Ja vandaar dat we bepaalde zaken ook herdenken.quote:Op woensdag 6 mei 2015 10:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Megumi impliceert dat een gemeenschap verantwoording af zou moeten leggen.
Maar goed, laat inderdaad ook maar.
Hoe moeten mensen verantwoording afleggen voor iets waar ze niets mee te maken hebben?quote:Op woensdag 6 mei 2015 10:15 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ja vandaar dat we bepaalde zaken ook herdenken.
Niet zoveel eigenlijk. Wat ik eigenlijk maar dan op een wat hoger niveau dan die van de straat zie is strijdende partijen met onverzoenlijke standpunten. En wat dat voor resultaat geeft en heeft is duidelijk denk ik. Als een van die partijen echt wint en de ander verslaat krijg je wellicht wat meer ruimte voor herdenken en dergelijke.quote:Op woensdag 6 mei 2015 10:15 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dan ben ik heel benieuwd hoe hij dat in gedachten heeft.
Eh... Wat?quote:Op woensdag 6 mei 2015 10:20 schreef Megumi het volgende:
[..]
Niet zoveel eigenlijk. Wat ik eigenlijk maar dan op een wat hoger niveau dan die van de straat zie is strijdende partijen met onverzoenlijke standpunten. En wat dat voor resultaat geeft en heeft is duidelijk denk ik. Als een van die partijen echt wint en de ander verslaat krijg je wellicht wat meer ruimte voor herdenken en dergelijke.
Vraag dat eens aan een Duitser bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 6 mei 2015 10:16 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Hoe moeten mensen verantwoording afleggen voor iets waar ze niets mee te maken hebben?
Nog een die het verschil tussen 'afstand nemen' en 'verantwoording afleggen' niet snapt?quote:Op woensdag 6 mei 2015 10:20 schreef Megumi het volgende:
[..]
Vraag dat eens aan een Duitser bijvoorbeeld.
Ik sla een paar stappen over maar ik voorspel een toename van het aantal aanslagen van IS en vergelijkbare groepen binnen en buiten Europa. Een verdere radicalisering in de kijk van niet moslim burgers op wel moslim burgers. Een grotere roep om militair in te grijpen in het Midden-Oosten. Kortom eigenlijk waar het los van dit soort discussies altijd op neer komt. Oorlog.quote:
Ah, op die manier.quote:Op woensdag 6 mei 2015 10:25 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik sla een paar stappen over maar ik voorspel een toename van het aantal aanslagen van IS en vergelijkbare groepen binnen en buiten Europa. Een verdere radicalisering in de kijk van niet moslim burgers op wel moslim burgers. Een grotere roep om militair in te grijpen in het Midden-Oosten. Kortom eigenlijk waar het los van dit soort discussies altijd op neer komt. Oorlog.
Afstand nemen is altijd makkelijker dan verantwoording nemen. Ik snap dat wel. Maar jij niet.quote:Op woensdag 6 mei 2015 10:21 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nog een die het verschil tussen 'afstand nemen' en 'verantwoording afleggen' niet snapt?
Oké.quote:Op woensdag 6 mei 2015 10:26 schreef Megumi het volgende:
[..]
Afstand nemen is altijd makkelijker dan verantwoording nemen. Ik snap dat wel. Maar jij niet.
Is ook wel eens onderzocht trouwens. Mensen die langs de kant blijven als iemand in elkaar geslagen word of verdrinkt. Iets in die richting dus. In dit geval zou je wellicht kunnen zegen dat westerse normen en waarden verdrinken op globaal vlak. En de meeste mensen afstand nemen in plaats van verantwoordelijkheid om dat verdrinken te stoppen.quote:
Ik was laatst nog een tjap tjoi halen bij de Chinees, denk je dat die kerel afstand wilde nemen van de toestand in Noord-Korea? Hij keek me aan alsof hij niet door had waarover ik het had, de huichelaar. Daar kom ik dus nooit meer, ondanks de goede tjap tjoi, ik sta voor mijn principes.quote:Op woensdag 6 mei 2015 10:03 schreef Jigzoz het volgende:
Wat er trouwens zo vreemd is van de verwachting dat moslims afstand nemen van de Islamitische Staat begrijp ik trouwens nog steeds niet. Zodra een willekeurige andere persoon op de een of andere manier met die nazi's in verband gebracht wordt zal die persoon dat ook doen. Waarom moslims dan niet?
Na die Chinees pleegt geen aanslagen. Steelt niet enz. Roept geen hoer naar een mooie vrouw op straat. Zie de vergelijking met de islam niet of het verband met deze discussie?quote:Op woensdag 6 mei 2015 10:33 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik was laatst nog een tjap tjoi halen bij de Chinees, denk je dat die kerel afstand wilde nemen van de toestand in Noord-Korea? Hij keek me aan alsof hij niet door had waarover ik het had, de huichelaar. Daar kom ik dus nooit meer, ondanks de goede tjap tjoi, ik sta voor mijn principes.
Laatste alinea:quote:Op woensdag 6 mei 2015 10:03 schreef Perrin het volgende:
Hierzo de hele brief:
Wordt dat standpunt, onder meer vertolkt door Dibi, nu toch het officiële standpunt van moslimorganisaties.quote:Eens en nooit meer
SMH schuift de bewindslieden de spiegel voor en schrijft: “De laatste weken is door velen al een parallel getrokken met grote gebeurtenissen uit het verleden. Wij willen hier niet aan denken. Op 5 mei zeggen we in Nederland dat we de bevrijding van ons land vieren met een motto als “eens en nooit meer”.
Voorlopig blijft SMH haar verantwoordelijkheid houden en willen zij vooralsnog met de overheid in overleg treden om duurzame oplossingen te vinden. Maar de teneur blijft dat het van twee kanten moet komen.
Wie weet wat de toekomst gaat brengen.quote:
Die arme man kan er ook weinig aan doen hoe hij geboren is. Van geestelijken verwacht ik echter dat ze ooit een bewuste keus hebben gemaakt om een boek te verspreiden die makkelijk te interpreteren is als een roep om oorlog te gaan voeren.quote:Op woensdag 6 mei 2015 10:33 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik was laatst nog een tjap tjoi halen bij de Chinees, denk je dat die kerel afstand wilde nemen van de toestand in Noord-Korea? Hij keek me aan alsof hij niet door had waarover ik het had, de huichelaar. Daar kom ik dus nooit meer, ondanks de goede tjap tjoi, ik sta voor mijn principes.
Goed verhaal. Wat is je punt? Chinees verhoudt zich tot Noord-Korea zoals islam zich verhoudt tot de Islamitische Staat?quote:Op woensdag 6 mei 2015 10:33 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Chinezen met moslims vergelijkenquote:Op woensdag 6 mei 2015 10:33 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ze laten helemaal niet weten dat ze daar niet op zitten te wachten, ze willen er alleen niet verantwoordelijk voor gehouden worden.quote:Op woensdag 6 mei 2015 08:32 schreef ..-._---_-.- het volgende:
TT is volslagen onjuist. Deze organisaties dreigen in het geheel niet met escalatie. Integendeel zelfs, ze laten weten daar helemaal niet op te zitten wachten:
[..]
Communisme is een westerse ideologie, toch?quote:Op woensdag 6 mei 2015 10:42 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Goed verhaal. Wat is je punt? Chinees verhoudt zich tot Noord-Korea zoals islam zich verhoudt tot de Islamitische Staat?
Welnee, we krijgen hoogstens een gezonde vorm van segregatie. Zoals fundamentalistische gristenen zich beperken tot de bible-belt.quote:Op woensdag 6 mei 2015 09:22 schreef -AMG- het volgende:
Islam![]()
En Nederland maar water bij de wijn doen... zelf doet de islamitische gemeenschap helemaal niets.
Nederland is kalifaat in wording.
Nou, het is vooral een beetje jammer dat die brief lijkt te draaien om de geleverde kritiek op enkele nogal foute imams en het feit dat enkele van die imams het land niet in mochten. Daarmee geven ze impliciet aan dat dat soort radicalen volgens hen gewoon bij hun religie horen.quote:Op woensdag 6 mei 2015 10:51 schreef Homey het volgende:
Die moslimorganen hebben in principe een punt, de sfeer richting moslims en Marokkanen is nogal negatief. Geenstijl speelt hierin wel een dubieuze rol, door letterlijk elke dag negatief te posten over deze bevolkingsgroepen. De herhaling is de propaganda, niet zozeer de boodschap zelf.
Punt is hoe ze dat verwoorden. Die brief is vanuit communicatief oogpunt - het overtuigen van de lezer - erg slecht opgesteld. Je kunt beter zo'n brief beginnen met wat je zelf aan het probleem doet, en dan beargumenteren waarom andere partijen ook een handje mee kunnen helpen. Nu is het meteen met de vinger naar de ander wijzen, en eigen verantwoordelijkheid afwijzen. Althans, zo komt het over. Jammer.
Je doet er trouwens zelf keihard aan mee zonder dat je daar bewust van bentquote:Op woensdag 6 mei 2015 09:09 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee, dat is niet hun punt. Hun punt is dat allerlei belangrijke nuanceverschillen niet meer in acht worden genomen en er moslims bij worden betrokken of zelfs verantwoordelijk worden gehouden terwijl ze er niets mee te maken hebben.
Ik had laatst een match met een Russische dame op een datingsite, dus ik heb haar stevig ondervraagt over Putin. Ze vond dat ik het niet zo zwart-wit moest zien.quote:Op woensdag 6 mei 2015 10:33 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Maar zoek eerst naar je eigen boezem.quote:Op woensdag 6 mei 2015 08:26 schreef Perrin het volgende:
[..]
bron: http://www.omroepwest.nl/(...)moslims-neergezet-al
De hele inhoud van de brief kan ik niet vinden, maar ik mis wederom de hand in eigen boezem.
quote:vr 20 apr 2012, 09:37
|
lees voor
'Moskee wint aan invloed'
door Bart Olmer
DEN HAAG - De beruchte Haagse As-Soennah-moskee krijgt meer en meer invloed op andere moskeeën in de omgeving, waarschuwt de geheime dienst AIVD. ,,Een belangrijke groep salafisten rond de As-Soennah-moskee oefent op succesvolle wijze invloed uit op enkele moskeeën in de regio”, schrijft de geheime dienst in haar jaarverslag.
,,Als gevolg daarvan is het uitgedragen gedachtegoed van deze moskeeën meer salafistisch georiënteerd geworden”, aldus de AIVD, die vreest voor ,,onverdraagzaam isolationisme en polarisatie” als gevolg van deze radicale islamstroming. ,,De salafistische ideologie bevat elementen die strijdig zijn met de democratische rechtsorde.”
Uit onderzoek van de AIVD blijkt dat de Moslimbroederschap in Nederland momenteel ,,geen feitelijk bedreiging vormt voor de democratische rechtsorde of de nationale veiligheid”.
Wél alert is de geheime dienst vanwege de kleine radicaalislamitische beweging Sharia4Holland, die openlijk streeft naar invoering van de sharia in Nederland. ,,De dreiging van Sharia4Holland komt voort uit het polariserende en radicaliserende effect dat uitgaat van het acties en hun dubbelzinnige uitspraken over het gebruik van geweld. Er is een risico dat aanhangers de grens naar geweld oversteken”, aldus de AIVD.
Inlichtingenbronnen noemen de volgelingen van Sharia4Holland luidruchtige ,,islamitische provo’s”, die handig gebruik maken van internet en mediabelangstelling, mar feitelijk een marginaal clubje vormen. ,,Ze spelen handig in op angsten die leven in Nederland. We moeten ze goed in de gaten houden; hun risicogehalte is vergelijkbaar met die van rechts-extremisten.” Maar de harde, organisatorische kern bestaat slechts uit ,,hooguit twee handen vol”, aldus goedingelichte bronnen.
http://www.telegraaf.nl/b(...)_aan_invloed___.html
quote:Op de salafistische website Al Yaqeen, van de Haagse as-Soennah-moskee, verschenen de afgelopen dagen maar liefst drie waarschuwingen tegen het jihadtoerisme richting Syrië. In een vraag-en-antwoord roept (alweer) Ahmed Salam jongeren op om niet af te reizen. Jongeren lopen het gevaar om daar ten prooi te vallen aan ‘Takfier-gedachten’ – het verketteren van medegelovigen. De tientallen aspirant-reizigers doen er beter aan om hun ouders te gehoorzamen. Sheik dr. Rafid Nafi (gepromoveerd op het onderwerp ‘jihad’) waarschuwt eveneens voor overhaast en onterecht jihadisme. Hij pleit voor een decreet van Europese moslimgeleerden ‘ter voorkoming van chaos en wanorde’. Ook op Al Yaqeen staat een toespraak van Ahmed Moaz al-Khatib, kopstuk van de Syrische oppositie. “Het zorgen voor je ouders, of ze nu moslim zijn of niet, is belangrijker dan hier een jihad voeren.” Deze tekst vindt ruime verspreiding in islamitische kring.
http://www.carelbrendel.n(...)lebei-ietsje-minder/
Ironic genoeg doe jij zelf hier keihard aan mee. Zonder dat je dat beseft.quote:Op woensdag 6 mei 2015 09:09 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee, dat is niet hun punt. Hun punt is dat allerlei belangrijke nuanceverschillen niet meer in acht worden genomen en er moslims bij worden betrokken of zelfs verantwoordelijk worden gehouden terwijl ze er niets mee te maken hebben.
Dat is ook jammer. Het zelf-reinigend vermogen binnen de moslimgemeenschap is amper aanwezig. Dat cultiveert radicale elementen, die daardoor eigenlijk vrij spel krijgen.quote:Op woensdag 6 mei 2015 10:54 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nou, het is vooral een beetje jammer dat die brief lijkt te draaien om de geleverde kritiek op enkele nogal foute imams en het feit dat enkele van die imams het land niet in mochten. Daarmee geven ze impliciet aan dat dat soort radicalen volgens hen gewoon bij hun religie horen.
Alleen het woord ''Haatsjeik'' alquote:Op woensdag 6 mei 2015 11:19 schreef Glazenmaker het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)_naar_Utrecht__.html
Haatsjeik niet naar Utrecht!!!
Niet omdat het moskeebestuur wat tegen minderheden met geweld wegjagen heeft, maar omdat er maatschappelijke onrust is. Met een oeps sorry we hadden wat beter moeten opletten voor we een gek uitnodigden hadden ze mooi in het nieuws kunnen komen... Maar het zou wel weer mijn witte privilege zijn die dat soort dingen verzint. Ondanks dat kan ik het niet helpen het bijzonder te vinden dat die besturen over het algemeen anti Wilders zijn, maar ze wel iemand uitnodigen die nog een paar stapjes verder gaat over andere bevolkingsgroepen die niet moslim zijn. Het komt op mij nogal wat hypocriet over.
Hij is een sjeik en wil een eindoplossing voor het joden probleem. Hoe zou jij zo iemand noemen?quote:Op woensdag 6 mei 2015 11:39 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Alleen het woord ''Haatsjeik'' al
Een sjoasjeik.quote:Op woensdag 6 mei 2015 11:46 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Hij is een sjeik en wil een eindoplossing voor het joden probleem. Hoe zou jij zo iemand noemen?
Mafkees met een baard en een theedoek op zijn kopquote:Op woensdag 6 mei 2015 11:46 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Hij is een sjeik en wil een eindoplossing voor het joden probleem. Hoe zou jij zo iemand noemen?
Ja? Ben je voorstander van het verbranden van asielzoekers?quote:Op woensdag 6 mei 2015 12:07 schreef eight het volgende:
[..]
Ik weet dat het hartstikke fout is maar ik vind het buitengewoon jammer dat deze gasten zijn opgepakt
Het zou wel spannend nieuws opleveren de komende maanden. Beter dan het saaie geneuzel van mensen die niet tegen kritiek kunnen.quote:Op woensdag 6 mei 2015 12:07 schreef eight het volgende:
[..]
Ik weet dat het hartstikke fout is maar ik vind het buitengewoon jammer dat deze gasten zijn opgepakt
Oh jee. Mensen die gebruik maken van hun vrijheid van expressie. Kan natuurlijk niet.quote:Op woensdag 6 mei 2015 08:26 schreef Perrin het volgende:
Termen als 'haatimam' en 'jihadgezinnen' lijken 'normaal' taalgebruik te worden, wordt geschreven. 'Dit is voor moslims zeer kwetsend en niet te tolereren.'
Vrijheid van expressie kan een heel gevaarlijk iets zijn, anders zou men niet zo bang zijn voor wat haatimams komen vertellen. Haatzaaien is niet voor niets verboden en als je veelvuldig en onterecht het woord haat gaat verbinden aan alles wat met moslims te maken krijgt gaat dat ook sterk op haatzaaien lijken. Het is triest dat men te pas en te onpas spreekt over haatbaard, haatpaleis en haatimam. Men zou dat alleen moeten doen als echt sprake is van iemand ie aantoonbaar een haatzaaier is.quote:Op woensdag 6 mei 2015 12:17 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Oh jee. Mensen die gebruik maken van hun vrijheid van expressie. Kan natuurlijk niet.
Eerst verdedig je verkrachting van vrouwen met korte rokjes en nu kom je op voor imams die op tv oproepen tot een eindoplossing voor joden. Wat is er mis met jou?quote:Op woensdag 6 mei 2015 12:22 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Vrijheid van expressie kan een heel gevaarlijk iets zijn, anders zou men niet zo bang zijn voor wat haatimams komen vertellen. Haatzaaien is niet voor niets verboden en als je veelvuldig en onterecht het woord haat gaat verbinden aan alles wat met moslims te maken krijgt gaat dat ook sterk op haatzaaien lijken. Het is triest dat men te pas en te onpas spreekt over haatbaard, haatpaleis en haatimam. Men zou dat alleen moeten doen als echt sprake is van iemand ie aantoonbaar een haatzaaier is.
Nee, dat gedeelte is rukquote:Op woensdag 6 mei 2015 12:09 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja? Ben je voorstander van het verbranden van asielzoekers?
Nee hoor. Zijn gewoon luchtvibraties. In de VS hebben ze verregaande vrijheid van expressie en daar gaat het ook prima dus dat hele betuttelende "de staat gaat bepalen wat wel en niet gevaarlijk is" (stasi) gelul van je is totale onzinquote:Op woensdag 6 mei 2015 12:22 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Vrijheid van expressie kan een heel gevaarlijk iets zijn
Valse beschuldigingen uiten is niet erg netjes ondanks dat jij blijkbaar te dom bent om te kunnen begrijpen wat iemand schrijft.quote:Op woensdag 6 mei 2015 12:28 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Eerst verdedig je verkrachting van vrouwen met korte rokjes en nu kom je op voor imams die op tv oproepen tot een eindoplossing voor joden. Wat is er mis met jou?
Moet hij maar niet met dat soort termen aankomen over andere groepen dan moslims.quote:Op woensdag 6 mei 2015 11:39 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Alleen het woord ''Haatsjeik'' al
Zelfde geldt voor jou. Niet gaan lopen mekkeren dat mensen een bepaalde intolerante groep associëren met een bepaalde term, als ze dat ook praktiseren.quote:Op woensdag 6 mei 2015 12:22 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Vrijheid van expressie kan een heel gevaarlijk iets zijn, anders zou men niet zo bang zijn voor wat haatimams komen vertellen. Haatzaaien is niet voor niets verboden en als je veelvuldig en onterecht het woord haat gaat verbinden aan alles wat met moslims te maken krijgt gaat dat ook sterk op haatzaaien lijken. Het is triest dat men te pas en te onpas spreekt over haatbaard, haatpaleis en haatimam. Men zou dat alleen moeten doen als echt sprake is van iemand ie aantoonbaar een haatzaaier is.
Oh sorry ik meende dat jij laatst een half topic vol had geschreven over dat mensen die geen geweld gebruiken mede schuldig zijn voor de acties van mensen die het niet met hun eens zijn. Blijkbaar heb je een dubbelganger met dezelfde naam en usericoon die wel aan slachtoffer beschuldiging doet. Ik zou een mod erbij halen!quote:Op woensdag 6 mei 2015 12:34 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Valse beschuldigingen uiten is niet erg netjes ondanks dat jij blijkbaar te dom bent om te kunnen begrijpen wat iemand schrijft.
quote:Op woensdag 6 mei 2015 12:39 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Moet hij maar niet met dat soort termen aankomen over andere groepen dan moslims.
Dan krijg je vanzelf die naam. Ligt niet aan diegene die het woord verzint, maar aan diegene die praktiseert.
[..]
Zelfde geldt voor jou. Niet gaan lopen mekkeren dat mensen een bepaalde intolerante groep associëren met een bepaalde term, als ze dat ook praktiseren.
Je bent boos op het beeld in de spiegel en geeft de spiegel de schuld. Alleen moet je je even realiseren dat die lelijkheid in de spiegel niet door de spiegel komt, maar door je eigen uiterlijk.
Eerst dat realiseren en oplossen, dan pas dit soort huilie huilie gaan doen. Doe je dat niet, is bij voorbaat alle discussie overbodig.
Boehoeh, we mogen geen haatpredikers uitnodigen die oproepen tot jihad en dus geweld.quote:De brief gaat verder: 'Voor ons als bestuurders van gebedshuizen, wordt het steeds moeilijker onze achterban te overtuigen dat zij als volwaardige Nederlandse burgers kunnen participeren in onze samenleving.'
Duitsland?quote:Op woensdag 6 mei 2015 13:00 schreef DrMabuse het volgende:
En als dat niet gaat lukken fijn opzouten naar je paradijs.
Ik durf zelfs te stellen dat ze hiermee zichzelf in de voet schieten.quote:Op woensdag 6 mei 2015 08:40 schreef Perrin het volgende:
Wat ik doe is aangeven waarom ze steeds meer maatschappelijke tegenwind ervaren. Zolang ze de oorzaken van die tegenwind negeren maar wel klagen over de tegenwind, komen we idd geen stap verder.
Huillie doen en vingerwijzen is wat ze doen zie de artikelen op al yaqeenquote:Op woensdag 6 mei 2015 14:13 schreef erodome het volgende:
Ze hadden meer moeten vertellen over wat zij dan doen
Moah, toen Frankrijk met het boerka-verbod kwam stond het Malieveld afgeladen vol.quote:Op woensdag 6 mei 2015 08:47 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee, waar baseer je in godsnaam de aanname op dat dit soort praktijken niet veroordeeld worden?
Dat is nou juist het probleem. Die haatbaarden ZIJN gewoon haatbaarden. Als er moslims zijn die dat niet (willen) inzien, dan hebben zij een ernstig gebrek aan inzicht.quote:Op woensdag 6 mei 2015 09:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Misschien zeg ik iets geks, maar heel misschien zien moskeebesturen die imams niet als haatimam, maar gewoon als islamitische geestelijken.
Vergeleken met de massa die meende te moeten protesteren tegen het Franse (!) boerka-verbod, is dat veel te weinig, te laat en te slap.quote:Verder blijft het wat flauw dat nog steeds wordt geroepen dat moslims geen afstand nemen van IS, terwijl dat herhaaldelijk is gebeurd de voorbije maanden.
dus je erkent dat Nederland discrimineertquote:Op woensdag 6 mei 2015 14:12 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Ik durf zelfs te stellen dat ze hiermee zichzelf in de voet schieten.
ZIJ (moslimgemeenschap) klaagt over hypocrisie en discriminatie, maar zijn zelf werkelijk geen haar beter. En zolang dat niet verandert, zal de rest van de samenleving (terecht) niet ophouden hen daarop te wijzen.
Blijkbaar begrijp jij er nog steeds niets van maar dat jij er een mod zou bijhalen wil ik wel geloven.quote:Op woensdag 6 mei 2015 12:48 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Oh sorry ik meende dat jij laatst een half topic vol had geschreven over dat mensen die geen geweld gebruiken mede schuldig zijn voor de acties van mensen die het niet met hun eens zijn. Blijkbaar heb je een dubbelganger met dezelfde naam en usericoon die wel aan slachtoffer beschuldiging doet. Ik zou een mod erbij halen!
Dit.quote:Op woensdag 6 mei 2015 15:30 schreef DrMabuse het volgende:
Bedreiging vanuit moslim hoek i.p.v. zelfinzicht en de realiteit onder ogen komen.
Ultieme bevestiging van het moslim probleem.
Even rondgekeken op die website:quote:Op woensdag 6 mei 2015 10:03 schreef Perrin het volgende:
Hierzo de hele brief:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |