abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152323421
quote:
"Bepaalde recente gebeurtenissen baren ons grote zorgen. Te denken valt aan de gerichte media aanvallen op onze Islamitische geleerden, die in Rijswijk, Utrecht, Eindhoven en momenteel ook in Groningen wilden spreken en ook de kwetsende posters in ’t Gooi. Dit zijn zeer ongezonde ontwikkelingen en wij maken ons zorgen om de Nederlandse samenleving, het leefklimaat en ook onze godsdienstvrijheid. Wij vragen ons af waar dit naartoe leidt.”

Misschien een idee om de volgende keer geen (halve) nazi's uit te nodigen?
pi_152323457
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 10:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hoe kun je Nederlandse moslims verantwoordelijk houden voor misdaden die 5.000 kilometer verderop worden gepleegd?

He Jigjoz, lees je mee?
Ja Koosgovels, ik lees mee. En nu?
  woensdag 6 mei 2015 @ 10:11:15 #128
168739 Red_85
'echt wel'
pi_152323467
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 10:09 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

"Bepaalde recente gebeurtenissen baren ons grote zorgen. Te denken valt aan de gerichte media aanvallen op onze Islamitische geleerden, die in Rijswijk, Utrecht, Eindhoven en momenteel ook in Groningen wilden spreken en ook de kwetsende posters in ’t Gooi. Dit zijn zeer ongezonde ontwikkelingen en wij maken ons zorgen om de Nederlandse samenleving, het leefklimaat en ook onze godsdienstvrijheid. Wij vragen ons af waar dit naartoe leidt.”

Misschien een idee om de volgende keer geen (halve) nazi's uit te nodigen?
Dat dus. Alleen een gezonde dosis zelfreflectie zit niet bij die mensen ingebakken. Het ligt namelijk altijd aan de ander.

En het tevens 'geleerden' noemen. In wat voor wereld leven die wezens?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_152323471
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 10:10 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja Koosgovels, ik lees mee. En nu?
Meningen die niet bestaan enzo.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_152323499
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 10:11 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Meningen die niet bestaan enzo.
Dit wordt een beetje een cirkeltje.

Maar neem een woordenboek en zoek 'verantwoording afleggen' op. Voor de rest wel klaar zo, lijkt me.
pi_152323513
quote:
7s.gif Op woensdag 6 mei 2015 08:40 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je geeft geen antwoord op de vraag. Hoe kun je moslims die daar niets mee van doen hebben, geen salafisten of jihadisten in hun omgeving hebben en er dergelijke ideeën op nahouden wel verantwoordelijk houden?
Op dezelfde manier waaropwaarop volgens sommigen op dit forum "het westen" - en dus iedere westerse burger - ook verantwoordelijk is voor de ellende in het midden-oosten en Afrika...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  woensdag 6 mei 2015 @ 10:14:22 #132
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_152323559
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 10:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hoe kun je Nederlandse moslims verantwoordelijk houden voor misdaden die 5.000 kilometer verderop worden gepleegd?

Lastig inderdaad. Maar in realiteit en de perceptie is dat Henk en Ingrid er wel zo over denken? Want in de ogen van de meerderheid is de IS wel islamitisch. Wat we in Nederland vroeger de mof noemde? Of de Jap wat meer verder op.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_152323564
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 10:12 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dit wordt een beetje een cirkeltje.

Maar neem een woordenboek en zoek 'verantwoording afleggen' op. Voor de rest wel klaar zo, lijkt me.
Megumi impliceert dat een gemeenschap verantwoording af zou moeten leggen.

Maar goed, laat inderdaad ook maar.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_152323584
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 10:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dan ben ik heel benieuwd hoe hij dat in gedachten heeft.
  woensdag 6 mei 2015 @ 10:15:43 #135
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_152323604
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 10:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar goed, laat inderdaad ook maar.
Ja vandaar dat we bepaalde zaken ook herdenken.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_152323625
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 10:15 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ja vandaar dat we bepaalde zaken ook herdenken.
Hoe moeten mensen verantwoording afleggen voor iets waar ze niets mee te maken hebben?
  woensdag 6 mei 2015 @ 10:20:04 #137
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_152323728
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 10:15 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dan ben ik heel benieuwd hoe hij dat in gedachten heeft.
Niet zoveel eigenlijk. Wat ik eigenlijk maar dan op een wat hoger niveau dan die van de straat zie is strijdende partijen met onverzoenlijke standpunten. En wat dat voor resultaat geeft en heeft is duidelijk denk ik. Als een van die partijen echt wint en de ander verslaat krijg je wellicht wat meer ruimte voor herdenken en dergelijke. :')
pi_152323746
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 10:20 schreef Megumi het volgende:

[..]

Niet zoveel eigenlijk. Wat ik eigenlijk maar dan op een wat hoger niveau dan die van de straat zie is strijdende partijen met onverzoenlijke standpunten. En wat dat voor resultaat geeft en heeft is duidelijk denk ik. Als een van die partijen echt wint en de ander verslaat krijg je wellicht wat meer ruimte voor herdenken en dergelijke. :')
Eh... Wat?
  woensdag 6 mei 2015 @ 10:20:59 #139
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_152323750
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 10:16 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Hoe moeten mensen verantwoording afleggen voor iets waar ze niets mee te maken hebben?
Vraag dat eens aan een Duitser bijvoorbeeld.
pi_152323775
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 10:20 schreef Megumi het volgende:

[..]

Vraag dat eens aan een Duitser bijvoorbeeld.
Nog een die het verschil tussen 'afstand nemen' en 'verantwoording afleggen' niet snapt?
  woensdag 6 mei 2015 @ 10:25:22 #141
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_152323871
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 10:20 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Eh... Wat?
Ik sla een paar stappen over maar ik voorspel een toename van het aantal aanslagen van IS en vergelijkbare groepen binnen en buiten Europa. Een verdere radicalisering in de kijk van niet moslim burgers op wel moslim burgers. Een grotere roep om militair in te grijpen in het Midden-Oosten. Kortom eigenlijk waar het los van dit soort discussies altijd op neer komt. Oorlog.
pi_152323888
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 10:25 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ik sla een paar stappen over maar ik voorspel een toename van het aantal aanslagen van IS en vergelijkbare groepen binnen en buiten Europa. Een verdere radicalisering in de kijk van niet moslim burgers op wel moslim burgers. Een grotere roep om militair in te grijpen in het Midden-Oosten. Kortom eigenlijk waar het los van dit soort discussies altijd op neer komt. Oorlog.
Ah, op die manier.

We zullen zien.
  woensdag 6 mei 2015 @ 10:26:14 #143
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_152323897
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 10:21 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nog een die het verschil tussen 'afstand nemen' en 'verantwoording afleggen' niet snapt?
Afstand nemen is altijd makkelijker dan verantwoording nemen. Ik snap dat wel. Maar jij niet.
pi_152323909
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 10:26 schreef Megumi het volgende:

[..]

Afstand nemen is altijd makkelijker dan verantwoording nemen. Ik snap dat wel. Maar jij niet.
Oké.
  woensdag 6 mei 2015 @ 10:28:59 #145
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_152323974
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 10:26 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Oké.
Is ook wel eens onderzocht trouwens. Mensen die langs de kant blijven als iemand in elkaar geslagen word of verdrinkt. Iets in die richting dus. In dit geval zou je wellicht kunnen zegen dat westerse normen en waarden verdrinken op globaal vlak. En de meeste mensen afstand nemen in plaats van verantwoordelijkheid om dat verdrinken te stoppen.
pi_152324094
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 10:03 schreef Jigzoz het volgende:
Wat er trouwens zo vreemd is van de verwachting dat moslims afstand nemen van de Islamitische Staat begrijp ik trouwens nog steeds niet. Zodra een willekeurige andere persoon op de een of andere manier met die nazi's in verband gebracht wordt zal die persoon dat ook doen. Waarom moslims dan niet?
Ik was laatst nog een tjap tjoi halen bij de Chinees, denk je dat die kerel afstand wilde nemen van de toestand in Noord-Korea? Hij keek me aan alsof hij niet door had waarover ik het had, de huichelaar. Daar kom ik dus nooit meer, ondanks de goede tjap tjoi, ik sta voor mijn principes.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 6 mei 2015 @ 10:37:01 #147
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_152324193
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 10:33 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik was laatst nog een tjap tjoi halen bij de Chinees, denk je dat die kerel afstand wilde nemen van de toestand in Noord-Korea? Hij keek me aan alsof hij niet door had waarover ik het had, de huichelaar. Daar kom ik dus nooit meer, ondanks de goede tjap tjoi, ik sta voor mijn principes.
Na die Chinees pleegt geen aanslagen. Steelt niet enz. Roept geen hoer naar een mooie vrouw op straat. Zie de vergelijking met de islam niet of het verband met deze discussie?
pi_152324222
quote:
Laatste alinea:
quote:
Eens en nooit meer

SMH schuift de bewindslieden de spiegel voor en schrijft: “De laatste weken is door velen al een parallel getrokken met grote gebeurtenissen uit het verleden. Wij willen hier niet aan denken. Op 5 mei zeggen we in Nederland dat we de bevrijding van ons land vieren met een motto als “eens en nooit meer”.

Voorlopig blijft SMH haar verantwoordelijkheid houden en willen zij vooralsnog met de overheid in overleg treden om duurzame oplossingen te vinden. Maar de teneur blijft dat het van twee kanten moet komen.
Wordt dat standpunt, onder meer vertolkt door Dibi, nu toch het officiële standpunt van moslimorganisaties.
Dat moslims de nieuwe Joden zijn?
Indien zo, dan moeten ze er ten minste voor zorgen dat verstoringen van dodenherdenking, de dag ervoor, niet meer voorkomen.
I´m back.
  woensdag 6 mei 2015 @ 10:40:06 #149
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_152324284
quote:
15s.gif Op woensdag 6 mei 2015 10:37 schreef Ryan3 het volgende:

Dat moslims de nieuwe Joden zijn?
Wie weet wat de toekomst gaat brengen. :') Of al brengt.
pi_152324326
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 10:33 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Die arme man kan er ook weinig aan doen hoe hij geboren is. Van geestelijken verwacht ik echter dat ze ooit een bewuste keus hebben gemaakt om een boek te verspreiden die makkelijk te interpreteren is als een roep om oorlog te gaan voeren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')