abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 25 april 2015 @ 21:57:52 #1
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_152025379
quote:
Onderwijs

In Amsterdam mogen ouders niet meer zelf een basisschool kiezen. De computer verdeelt de kleuters over de scholen in de buurt. Doel: het tegengaan van segregatie. „Ik hang nu regelmatig met blaffende ouders aan de lijn.”

Maud Nelissen heeft sinds kort weleens verdrietige ouders op de stoep. Ze hebben dan gehoord dat hun kind is afgewezen op de Openluchtschool waar zij directeur is. En ook op de andere basisscholen in de buurt. Dat heeft de computer bepaald. Op de Olympiaschool en de Eloutschool vlakbij is nog plek, zegt directeur Nelissen dan. Maar daar wordt vaak gevochten op het schoolplein, zeggen die ouders. Ze trekken vervolgens 13.000 euro uit voor een plek op de British School.

De vrijheid van onderwijs is dit jaar vrijwel afgeschaft in Amsterdam. Niet de ouders, niet de schooldirecteur maar de computer bepaalt naar welke school iedere Amsterdamse kleuter gaat. In de eerste loting werden onlangs 84 kleuters uitgeloot op alle scholen die ze hadden opgegeven. 96 procent werd geplaatst op één van de top drie scholen die ze hadden opgegeven.

Witte vlucht

Het plan was jaren in de maak. Doel van prominente Amsterdamse PvdA’ers, zoals oud-wethouders Lodewijk Asscher en Ahmed Aboutaleb, was om etnische segregatie op basisscholen in gemengde wijken tegen te gaan. In witte wijken zijn de meeste scholen wit, in zwarte wijken zwart – daar is weinig aan te doen. Maar in 2008 bleek dat ook in gemengde woonwijken, zoals Oud-West, de Pijp, IJburg en Noord, de basisscholen vaak niet gemengd zijn: de ene school is zwart (ruim 75 procent ‘allochtone’ kinderen), de andere school wit. En de zogeheten ‘witte vlucht’ bestaat al lang: sommige autochtone ouders fietsen elke ochtend naar een andere buurt om daar naar een ‘goeie’, vaak witte, school te gaan. Allochtone ouders doen dat amper.

Nu kan dat niet meer. Elk gezin moet de acht dichtstbijzijnde scholen opgeven aan het systeem en daar een rangorde in aanbrengen. Op die scholen heeft het kind voorrang; op scholen buiten de buurt is het kind kansloos omdat daar de kinderen uit díe buurt voorrang hebben. De computer koppelt de oudste kleuter aan de vrijvallende plekken bij die acht scholen. Broertjes en zusjes volgen de oudste en krijgen voorrang.

„Ik hang nu soms uren met boze ouders aan de lijn”, zegt de mevrouw van de leerling-administratie van de populaire Nicolaas Maesschool in Zuid. „Die zijn boos omdat hun eerste kind niet op onze school is geplaatst. Ik zeg dan: u kunt blaffen tot u een ons weegt, maar ík kan de afwijzing niet veranderen. Dat doet de computer.”

Niet alleen ouders waren altijd vrij om een school te kiezen. Scholen mochten op grond van de vrijheid van onderwijs ook kinderen selecteren. Openbare scholen niet, de rest wel. Menno van de Koppel van de Amsterdamse Onderwijs Consumenten Organisatie: „Het was nooit te bewijzen, maar allochtonen die naar een witte school wilden, vertelden weleens dat ze te horen kregen dat de school vol was terwijl de witte buurvrouw wel een plek kreeg. Dát kan niet met de computer. Die selecteert blind.”

Er waren ook subtielere mechanismen voor uitsluiting, vertelt Van de Koppel. „Voor sommige geliefde scholen wisten ouders bij wijze van spreken dat ze op dinsdag drie keer moesten kloppen op de achterdeur. Alle andere ouders wisten dat niet.”

Populaire scholen verwijzen bovengemiddeld veel kinderen naar het vwo, hebben vaak steun van actieve ouders en weinig ‘probleemleerlingen’. De ‘conceptscholen’ – Montessori, Jenaplan, Dalton, Openlucht – behoren veelal tot die populaire scholen. Maar ze hebben weinig plekken, verzucht directeur Nelissen van de Openluchtschool. „Wij hebben er maar 30 per jaar waarvan er soms 15 opgaan aan broertjes en zusjes.”
Verdeling van schaarste

Voordeel van het nieuwe systeem is dat scholen weten waar ze aan toe zijn. Alle aanmeldingen staan geregistreerd op één plek. Voorheen schreven ouders het kind als baby al in op soms wel vier scholen. Werd het kind ergens toegelaten, dan vielen er elders gaten. 75 procent van de basisscholen wíl juist elk kind aannemen – zij hebben ze nodig. Het grote gevecht van mondige ouders draait om slechts een kwart van de scholen. Het is verdeling van schaarste, zegt Van de Koppel.

Judith Fischer heeft drie kinderen op een populaire Jenaplanschool in Noord, het armste stadsdeel van de hoofdstad. De leerlingen komen nu nog uit heel Noord omdat hun ouders graag Jenaplan wilden; 60 procent van de ouders heeft Nederlands als eerste taal, de rest niet. Er wordt veel van ouders gevraagd, vertelt Fischer. „Vanaf groep 3 lees je elke ochtend 20 minuten met je kind op school.”

In het nieuwe systeem krijgen alleen kinderen uit de buurt een plek op deze school en laat die buurt nou sociaal-economisch zwak zijn. Fischer: „Het karakter van een conceptschool verdwijnt wanneer ouders het onderwijsconcept niet helpen uitdragen.” Het voedingsgebied (de buurt) voor conceptscholen wordt nu te klein, vindt zij. Andersom zullen zwakke scholen en zwarte scholen die toevallig in een rijkere wijk staan vanzelf ook mondige gezinnen binnenkrijgen die zich met de school bemoeien.

Het liberale D66-VVD-college (en SP) heeft dit PvdA-plan overgenomen. In hun verkiezingsprogramma’s hamerden ze vorig jaar nog op vrijheid. Zij zouden zich juist níet inspannen om segregatie tegen te gaan.

http://www.nrc.nl/handels(...)witte-school-1491891
Die witte vlucht gaat door dit soort plannetjes alleen nog maar erger worden, totdat Amsterdam een zwarte stad is. Wie wil zijn eigen kind nou een zwarte school aandoen?
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  zaterdag 25 april 2015 @ 22:00:13 #2
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_152025454
quote:
Die witte vlucht gaat door dit soort plannetjes alleen nog maar erger worden, totdat Amsterdam een zwarte stad is. Wie wil zijn eigen kind nou een zwarte school aandoen?
Lekker onderbouwd ook.
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_152025459
Vrije keuze van onderwijs is een grondrecht volgens mij, apart dit.
  zaterdag 25 april 2015 @ 22:08:23 #4
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_152025730
Het zal vooral als oorzaak hebben dat ouders die het zich niet kunnen permitteren om in de buurt van een hele goede school te gaan wonen naar buiten de stad verhuizen, om zo te voorkomen dat ze hun kind op de school om de hoek moeten doen die minder geschikt is.

Overigens zit mijn kind (in Amersfoort) ook niet op de enige lagere school in de wijk waar we wonen, en grappig genoeg zit hij daar niet omdat we "te ver weg wonen" :')
De school waar hij wel op zit is twee wijken verderop, (de tussenliggende wijk heeft helemaal geen lagere school die niet orthodox religieus is), en beduidend beter, ook beduidend witter, maar daar had ik hem in eerste instantie dus niet aangemeld.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 25 april 2015 @ 22:11:16 #5
168304 Mani89
pi_152025836
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 april 2015 22:00 schreef donroyco het volgende:

[..]

Lekker onderbouwd ook.
Ik denk dat dit alleen maar in de hand werkt dat ouders hun heil ergens buiten Amsterdam gaan zoeken. De multi culti ellende door de strot van mensen duwen werkt alleen maar averechts.
pi_152025871
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 22:00 schreef bamibij het volgende:
Als dit idee in mijn woonplaats zou worden ingevoerd, zou ik overwegen te verhuizen.

Ik vraag mij wel af of je dan in latere jaren je kind nog naar een andere school kunt sturen, als daar bv door verhuizingen plek is.
Professioneel gifmenger.
pi_152025872
Ik heb gemengde gevoelens over het nieuwe systeem. Het tegengaan van segregatie vind ik belangrijk, en dat kinderen in hun eigen buurt naar school gaan ook. Maar dat je als ouder niet meer voor een bepaalde conceptschool kunt kiezen, vind ik heel ongewenst. Maar echt vrije schoolkeus was er hiervoor ook al niet.

Wij ontspringen de dans. Onze dochter zit al op een (gemengde) montessorischool, dus zoon wordt daar ook geplaatst.
  zaterdag 25 april 2015 @ 22:13:03 #8
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_152025914
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 22:11 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Ik denk dat dit alleen maar in de hand werkt dat ouders hun heil ergens buiten Amsterdam gaan zoeken. De multi culti ellende door de strot van mensen duwen werkt alleen maar averechts.
En voor de mensen die in het segment tot 500.000 kunnen kopen is er op acceptabele afstand van Amsterdam een heleboel leuks te koop.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 25 april 2015 @ 22:16:07 #9
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_152026025
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 22:12 schreef Bleie het volgende:
Ik heb gemengde gevoelens over het nieuwe systeem. Het tegengaan van segregatie vind ik belangrijk, en dat kinderen in hun eigen buurt naar school gaan ook. Maar dat je als ouder niet meer voor een bepaalde conceptschool kunt kiezen, vind ik heel ongewenst. Maar echt vrije schoolkeus was er hiervoor ook al niet.

Wij ontspringen de dans. Onze dochter zit al op een (gemengde) montessorischool, dus zoon wordt daar ook geplaatst.
jij wil je kind toch ook niet op een school vol kinderen met achterstanden uit omgevingen met weinig toekomstzin?

Segragatie is leuk, maar wel een typische NIMBY punt
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  zaterdag 25 april 2015 @ 22:16:44 #10
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_152026054
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 22:12 schreef Bleie het volgende:

Dat zal voor sommige ouders idd het criterium worden om wel of niet te blijven; oudste kind op een wenselijke school = blijven, en anders verhuizen voor de rest ook schoolgaand is.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 25 april 2015 @ 22:18:15 #11
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_152026131
De bemoeizucht van de overheid om de segregatie te stoppen of te doen veranderen komt mij de strot uit. Waarom moeten dat soort dingen opgedragen worden?

Als ik niet met mijn kind naar een gemengde school wil, is dat mijn goed recht. Zéker als mijn kind daardoor hoogstwaarschijnlijk beter onderwijs krijgt door een gemiddeld hoger niveau in de klas.

Moeten dan alle kinderen maar slechter onderwijs krijgen, zodat buitenlandse kinderen zich niet buitengesloten voelen?
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
  zaterdag 25 april 2015 @ 22:20:17 #12
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_152026211
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 22:18 schreef Bootje84 het volgende:
De bemoeizucht van de overheid om de segregatie te stoppen of te doen veranderen komt mij de strot uit. Waarom moeten dat soort dingen opgedragen worden?

Als ik niet met mijn kind naar een gemengde school wil, is dat mijn goed recht. Zéker als mijn kind daardoor hoogstwaarschijnlijk beter onderwijs krijgt door een gemiddeld hoger niveau in de klas.

Moeten dan alle kinderen maar slechter onderwijs krijgen, zodat buitenlandse kinderen zich niet buitengesloten voelen?
Sterker nog; buitenlandse ouders nemen vaak kennelijk niet de moeite om hun kind naar een goede school te brengen, dus het is helemaal geen kwestie van buitengesloten voelen, maar van gemakzucht.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_152026290
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 22:18 schreef Bootje84 het volgende:

Jaren geleden was er die politica van GroenLinks die haar kinderen bewust naar een 'zwarte' school stuurde, uit overtuiging.

Korte tijd later was ze van die overtuiging genezen en zocht ze een witte school voor haar kinderen. _O-
Professioneel gifmenger.
  Licht Ontvlambaar zaterdag 25 april 2015 @ 22:24:14 #14
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_152026336
Ik vind het vooral vreemd dat men dus niet meer de mogelijkheid om voor een bepaald onderwijsconcept te kiezen.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zaterdag 25 april 2015 @ 22:24:40 #15
168304 Mani89
pi_152026352
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2015 22:22 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Jaren geleden was er die politica van GroenLinks die haar kinderen bewust naar een 'zwarte' school stuurde, uit overtuiging.

Korte tijd later was ze van die overtuiging genezen en zocht ze een witte school voor haar kinderen. _O-
Femke Halsema van hoe kan het ook anders GroenLinks. Nou ja gelukkig kwam ze wel tot inkeer.
pi_152026382
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 22:24 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Femke Halsema van hoe kan het ook anders GroenLinks. Nou ja gelukkig kwam ze wel tot inkeer.
Gelukkig voor haar kinderen. O+ Die krijgen een fatsoenlijkere scholing.
Professioneel gifmenger.
pi_152026394
Dus Amsterdam wilt dat Nederlandse gezinnen massaal de stad verlaten, immers buiten Amsterdam mogen ze wel zelf een school kiezen
  zaterdag 25 april 2015 @ 22:26:21 #18
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_152026401
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2015 22:24 schreef Sjeen het volgende:
Ik vind het vooral vreemd dat men dus niet meer de mogelijkheid om voor een bepaald onderwijsconcept te kiezen.
Dit idd vooral, Montessori, Dalton of Jenaplan kies je omdat dat systeem je aanstaat en omdat je denkt dat het geschikt is voor je kind en je kind geschikt is voor dat onderwijssysteem, het is werkelijk van de zotte om die conceptscholen ook verplicht in het verdeelplan te zetten.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_152026421
Krijg je ervan als je in een PvdA gemeente gaat wonen. De multikul wordt gewoon door je strot geduwd.
pi_152026422
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 22:00 schreef bamibij het volgende:
Grappig dat je alleen maar een school mag kiezen als je je kind wilt vergiftigen met religie en als je met een goede reden (het weghouden van criminelen en lage sociale klasse met bijbehorende problemen) een andere school wil kiezen mag dat niet.

Misschien tijd dat Nederland iets meer gaat investeren in zijn kinderen ipv het systeem zo uit te kleden dat ouders inderdaad het beste voor hun kind kiezen.
Whatever...
pi_152026508
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 22:26 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Grappig dat je alleen maar een school mag kiezen als je je kind wilt vergiftigen met religie en als je met een goede reden (het weghouden van criminelen en lage sociale klasse met bijbehorende problemen) een andere school wil kiezen mag dat niet.

Misschien tijd dat Nederland iets meer gaat investeren in zijn kinderen ipv het systeem zo uit te kleden dat ouders inderdaad het beste voor hun kind kiezen.
Vergiftigen met religie?
Dalton, jenaplan, 'vrije school', montesori....
Professioneel gifmenger.
pi_152026663
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2015 22:29 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Vergiftigen met religie?
Dalton, jenaplan, 'vrije school', montesori....
Ja, dat zijn onderwijssystemen, die zeggen niets over hoe je je leven moet leiden...
Whatever...
  zaterdag 25 april 2015 @ 22:37:21 #23
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_152026771
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 22:26 schreef arjan1112 het volgende:
Dus Amsterdam wilt dat Nederlandse gezinnen massaal de stad verlaten, immers buiten Amsterdam mogen ze wel zelf een school kiezen
Ouders die dat willen brengen hun kind dan naar Diemen ofzo... en het algehele onderwijsniveau in Amsterdam daalt.
KuikenGuppy
  zaterdag 25 april 2015 @ 22:40:36 #24
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_152026882
Kunnen we niet gewoon alle zwarte scholen sluiten?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_152027156
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2015 22:16 schreef Catch22- het volgende:

[..]

jij wil je kind toch ook niet op een school vol kinderen met achterstanden uit omgevingen met weinig toekomstzin?

Segragatie is leuk, maar wel een typische NIMBY punt
Eens, dus is het goed dat men die segregatie tegen wil gaan. Op de school van mijn dochter heeft ongeveer eenderde van de kinderen een niet-Nederlandse achtergrond. Maar veel scholen zijn of wit, of zwart. En nee, ik zou mijn kinderen niet op een zwarte school doen. Maar ook niet op een witte.
pi_152027389
Volgens mij moet eerst alle onderwijs openbaar worden.. dat zou al veel schelen
  zaterdag 25 april 2015 @ 23:00:20 #27
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_152027507
Lang leve de maakbare samenleving.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zaterdag 25 april 2015 @ 23:00:40 #28
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_152027515
Al dat gehaat op christelijke scholen :') Zowel basisschool als de middelbare school waar k nu op zit zijn protestant christelijk, en k kan me geen betere school wensen. En t verschil tussen mijn school en andere scholen? Bij ons wordt er s ochtends een gebed voorgelezen, volgen we levensbeschouwelijke vorming tot de zesde, en spreken we de docenten aan met u en achternaam. Wat een hel, maar niet heus.
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
  Licht Ontvlambaar zaterdag 25 april 2015 @ 23:01:15 #29
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_152027529
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 22:56 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
want?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zaterdag 25 april 2015 @ 23:02:35 #30
346939 Janneke141
pi_152027570
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2015 23:01 schreef Sjeen het volgende:

[..]

want?
Want haten op religieuzen is nu eenmaal in de mode. Vrijheid is prima, maar dan wel alleen voor mensen die er hetzelfde over denken als ik.
  zaterdag 25 april 2015 @ 23:03:25 #31
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_152027598
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 22:56 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Laat ze eerst maar eens zorgen dat die van hetzelfde niveau zijn dan.
Wij zijn niet religieus, maar mijn kind gaat wel naar een Christelijke school, simpelweg omdat de openbare scholen stuk voor stuk slechter presteren.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_152027692
Er zijn steeds minder witte leerlingen. De gemeente kiest ervoor om deze eerlijk te verdelen over de kansenscholen. Zodat scholen op zijn minst gemengd zijn.

Prettig voor Fleur en Maarten, kunnen ze lekker met Aïcha en Clarence spelen.
  zaterdag 25 april 2015 @ 23:07:21 #33
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_152027742
Het mag dan wel verboden zijn je kind op een blanke school te willen plaatsen, nog altijd mag je wat scholing betreft toch een levensbeschouwing kiezen! Als ik mijn kind op een katholieke school wil, dan kan het toch nooit zo zijn dat een computer het op een islamitische zet?

Gelukkig heb ik al deze problemen overigens niet. In mijn dorp is één school. Die is volledig blank en volledig katholiek. Niks te kiezen dus.
The End Times are wild
pi_152027832
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 22:24 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Die van Wouter Bos gingen ook naar de witte school ipv de naastgelegen zwarte school.
pi_152027836
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 23:07 schreef LXIV het volgende:
Het mag dan wel verboden zijn je kind op een blanke school te willen plaatsen, nog altijd mag je wat scholing betreft toch een levensbeschouwing kiezen! Als ik mijn kind op een katholieke school wil, dan kan het toch nooit zo zijn dat een computer het op een islamitische zet?

Gelukkig heb ik al deze problemen overigens niet. In mijn dorp is één school. Die is volledig blank en volledig katholiek. Niks te kiezen dus.
Hoezo is er geen openbare school ?
  zaterdag 25 april 2015 @ 23:10:17 #36
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_152027851
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2015 23:09 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Die van Wouter Bos gingen ook naar de witte school ipv de naastgelegen zwarte school.
Ja natuurlijk. Je kunt nog zoveel stemmen werven bij het allochtone deel der bevolking, je gaat natuurlijk niet je kinderen hiervan de dupe maken. Dat zou immoreel zijn!
The End Times are wild
  zaterdag 25 april 2015 @ 23:10:37 #37
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_152027865
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 23:09 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

Weet ik niet. Geen behoefte aan, denk ik.
The End Times are wild
pi_152027874
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2015 23:09 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Ook Femke Halsema haalde haar kinderen van de zwarte school.
  zaterdag 25 april 2015 @ 23:10:55 #39
443405 BaardaapAd
hasa diga eebowai
pi_152027876
Onlangs was er een tv programma over de CITO toets, waarbij twee scholen werden gevolgd .... JAWEL, een witte en een zwarte school. Nou gaven ze niet alle CITO uitslagen, maar die ze gaven waren van de witte school kinderen allemaal hoger dan van de zwarte school kinderen ..... en op één gemengd echtpaar na leken de zwarte school ouders toch een heel stuk minder proactief met de opleiding van hun kinderen bezig te zijn.

Ouders willen een school kiezen en scholen willen leerlingen (met bijbehorende ouders) kiezen. Een school moet natuurlijk OPLEIDEN, maar de ouders moeten OPVOEDEN en helpen bij huiswerk hoort daar absoluut bij.

Als je verplicht door elkaar plaatsing op scholen krijgt dan neem je dat verschil niet weg; mogelijk maak je het zelfs GROTER. Want diverse 'witte school ouders' regelen bijles voor hun kinderen en als de school noodgedwongen de lat lager legt gaan die MEER bijles regelen. Of ze verhuizen gewoon zodat ze wél zelf een goede school, met gemotiveerde (ouders van) leerlingen, voor hun kind(eren) kunnen kiezen.
De tijd is een rivier waarin álles verzuipt.
  zaterdag 25 april 2015 @ 23:12:45 #40
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_152027948
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 23:10 schreef BaardaapAd het volgende:
Onlangs was er een tv programma over de CITO toets, waarbij twee scholen werden gevolgd .... JAWEL, een witte en een zwarte school. Nou gaven ze niet alle CITO uitslagen, maar die ze gaven waren van de witte school kinderen allemaal hoger dan van de zwarte school kinderen ..... en op één gemengd echtpaar na leken de zwarte school ouders toch een heel stuk minder proactief met de opleiding van hun kinderen bezig te zijn.

Ouders willen een school kiezen en scholen willen leerlingen (met bijbehorende ouders) kiezen. Een school moet natuurlijk OPLEIDEN, maar de ouders moeten OPVOEDEN en helpen bij huiswerk hoort daar absoluut bij.

Als je verplicht door elkaar plaatsing op scholen krijgt dan neem je dat verschil niet weg; mogelijk maak je het zelfs GROTER. Want diverse 'witte school ouders' regelen bijles voor hun kinderen en als de school noodgedwongen de lat lager legt gaan die MEER bijles regelen. Of ze verhuizen gewoon zodat ze wél zelf een goede school, met gemotiveerde (ouders van) leerlingen, voor hun kind(eren) kunnen kiezen.
Op de vorige school van mijn kinderen zaten ook een paar allochtonen, en die waren er dus NOOIT met ouderavonden, voorstellingen, gewoon met niks. Thuis werden die kinderen natuurlijk totaal niet begeleid/aangemoedigd of überhaubt opgevoed. Dat heeft dus tot gevolt dat de juffrouw dat in de klas moet doen, ten kostte van de aandacht voor de gewone kinderen.
The End Times are wild
pi_152028005
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 22:26 schreef Leandra het volgende:

Dit idd vooral, Montessori, Dalton of Jenaplan kies je omdat dat systeem je aanstaat en omdat je denkt dat het geschikt is voor je kind en je kind geschikt is voor dat onderwijssysteem, het is werkelijk van de zotte om die conceptscholen ook verplicht in het verdeelplan te zetten.
Mee eens.
Ik heb destijds bewust gekozen voor Montessori-onderwijs én een overwegend witte school.
Zijn ze helemaal besodemieterd om ouders die vrije keuze af te pakken?
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  zaterdag 25 april 2015 @ 23:15:35 #42
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_152028064
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 23:09 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

Er zijn zoveel dorpen waar geen openbare school is, in mijn vorige woonplaats waren 3 lagere scholen, allemaal Christelijk, alleen de strengheid was verschillend.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 25 april 2015 @ 23:18:54 #43
443405 BaardaapAd
hasa diga eebowai
pi_152028205
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 23:12 schreef LXIV het volgende:

[..]

Op de vorige school van mijn kinderen zaten ook een paar allochtonen, en die waren er dus NOOIT met ouderavonden, voorstellingen, gewoon met niks. Thuis werden die kinderen natuurlijk totaal niet begeleid/aangemoedigd of überhaubt opgevoed. Dat heeft dus tot gevolt dat de juffrouw dat in de klas moet doen, ten kostte van de aandacht voor de gewone kinderen.
Ik woonde in oud Charlois (Rotterdamse wijk) naast de ingang van een lagere (zwarte) school; de kinderen uit bepaalde culturen kregen een aantal uur apart les, de gewone kinderen niet (die bleven gewoon in de klas). Ik heb dat nooit begrepen; dan missen die toch wat normale lesuren feitelijk?

Twee huizen verder woonde een Hindoestaans gezin, die brachten hun kinderen een héél eind verderop naar school omdat 'ze op déze school niet genoeg leren'. Het ZWARTE SCHOOL en WITTE SCHOOL etiket vind ik dan ook vervelend omdat het puur een rassenkwestie suggereert; de waarheid is dat het een kwestie is van OUDERLIJKE INZET EN BELANGSTELLING. Want de witte kinderen op zwarte scholen komen toch echt wel een beetje uit tokkie gezinnen.
De tijd is een rivier waarin álles verzuipt.
pi_152028206
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 23:10 schreef BaardaapAd het volgende:

Dit dus. En natuurlijk het feit dat als die ouders niet kunnen verhuizen omdat hun huis onder water staat of zij het huis in de goede buurt niet kunnen betalen dat kind uiteindelijk gewoon slechter onderwijs krijgt. Net als vroeger zal dat kind dus slechter af zijn omdat zijn ouders niet rijk genoeg zijn. Best ironisch omdat links er ooit juist voor heeft gestreden om dat te voorkomen.
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
  zaterdag 25 april 2015 @ 23:20:07 #45
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_152028255
Ik zag pas op Youtube een mooie documentaire over het verschil tussen blanke en donkere mensen. De laatste hebben gemiddeld genomen een lager IQ en opleidingsniveau. Nu kan je doodleuk gaan mensen om het gemiddelde op te poetsen, maar dat veranderd alleen het gemiddelde, niet het niveau van de leerling zelf.
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
pi_152028468
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 23:18 schreef BaardaapAd het volgende:

[..]

Ik woonde in oud Charlois (Rotterdamse wijk) naast de ingang van een lagere (zwarte) school; de kinderen uit bepaalde culturen kregen een aantal uur apart les, de gewone kinderen niet (die bleven gewoon in de klas). Ik heb dat nooit begrepen; dan missen die toch wat normale lesuren feitelijk?

Twee huizen verder woonde een Hindoestaans gezin, die brachten hun kinderen een héél eind verderop naar school omdat 'ze op déze school niet genoeg leren'. Het ZWARTE SCHOOL en WITTE SCHOOL etiket vind ik dan ook vervelend omdat het puur een rassenkwestie suggereert; de waarheid is dat het een kwestie is van OUDERLIJKE INZET EN BELANGSTELLING. Want de witte kinderen op zwarte scholen komen toch echt wel een beetje uit tokkie gezinnen.
Ik woon in Bouwlust, Den Haag, de zwarte basisschool heeft nauwelijks Nederlandse kinderen. Van de paar honderd kinderen, zijn de autochtone kinderen op één hand te tellen.
pi_152028577
quote:
Ik heb ook nooit begrepen waarom een school een religieuze achtergrond zou hebben. Lijkt me sterk dat kinderen daardoor beter leren schrijven en rekenen.
ROBODEMONS..................|:(
  zaterdag 25 april 2015 @ 23:30:50 #48
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_152028597
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 april 2015 23:30 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Ik heb ook nooit begrepen waarom een school een religieuze achtergrond zou hebben. Lijkt me sterk dat kinderen daardoor beter leren schrijven en rekenen.
Blijkbaar wel, want religieuze scholen (christelijke tenminste) scoren in het algemeen het hoogste op alle testen.
The End Times are wild
pi_152028742
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 23:30 schreef LXIV het volgende:

[..]

Blijkbaar wel, want religieuze scholen (christelijke tenminste) scoren in het algemeen het hoogste op alle testen.
Dan was de school waar ik vroeger op zat blijkbaar een uitzondering. Nou ja, misschien dat ze hoog scoorde, maar de manier van lesgeven was naar mijn mening gewoon slecht. Kinderen die niet goed met de stof meeliepen, werden maar aan hun lot overgelaten. :N
pi_152028761
quote:

[..]

Ik neem even van je aan dat christelijke scholen het hoogst scoren.

Komt dit dan omdat het scholen zijn die op christelijke leest geschoeid zijn?

Of omdat het scholen zijn die niet meegegaan zijn in de talloze onderwijsvernieuwingen en omdat het scholen zijn met veel autochtone/westerse leerlingen?
pi_152028777
quote:

[..]

dit dus
  zaterdag 25 april 2015 @ 23:41:45 #52
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_152028890
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 23:36 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik neem even van je aan dat christelijke scholen het hoogst scoren.

Komt dit dan omdat het scholen zijn die op christelijke leest geschoeid zijn?

Of omdat het scholen zijn die niet meegegaan zijn in de talloze onderwijsvernieuwingen en omdat het scholen zijn met veel autochtone/westerse leerlingen?
Ik denk vooral dat het komt door de aanwezige normen en waarden en autoriteit. Dus gewoon leraren met respect behandelen, plichtsgetrouwe ouders die naar ouderavonden komen, leraren die een ideologie en motivatie hebben.
Ook wanneer er gecorrigeerd werd voor aanwezigheid van zwarte leerlingen bleven de Christelijke scholen hoger scoren. Dus een zwarten scoren gemiddeld ook hoger op Christelijke scholen. (Dan andere zwarten uiteraard).
The End Times are wild
pi_152028912
Iemand al onderzocht waar in Amsterdam precies de 'sweet spots' zijn qua wonen met deze nieuwe regels? Dus een locatie waarbij de dichtstbijzijnde 8 scholen de meeste 'goede' scholen bevatten?
"Pools are perfect for holding water"
pi_152028941
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 23:41 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik denk vooral dat het komt door de aanwezige normen en waarden en autoriteit. Dus gewoon leraren met respect behandelen, plichtsgetrouwe ouders die naar ouderavonden komen, leraren die een ideologie en motivatie hebben.
Ook wanneer er gecorrigeerd werd voor aanwezigheid van zwarte leerlingen bleven de Christelijke scholen hoger scoren. Dus een zwarten scoren gemiddeld ook hoger op Christelijke scholen. (Dan andere zwarten uiteraard).
Dat is meer een mentaliteitskwestie. Het lijkt mij verder onverstandig om kinderen te brainwashen met Bijbelverhalen en wonderen van de grote scenarioschrijver hierboven.
pi_152028965
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 23:41 schreef LXIV het volgende:

[..]

Maar daarvoor hoeft een school geen religieuze achtergrond te hebben. Ook op een openbare school kun je dit soort eisen stellen.
  zaterdag 25 april 2015 @ 23:45:00 #56
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_152028982
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 23:43 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Dat is meer een mentaliteitskwestie. Het lijkt mij verder onverstandig om kinderen te brainwashen met Bijbelverhalen en wonderen van de grote scenarioschrijver hierboven.
Dan moet je dat niet doen met jouw kinderen. Je bent daar vrij in, in Nederland.
The End Times are wild
pi_152029019
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 23:45 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dan moet je dat niet doen met jouw kinderen. Je bent daar vrij in, in Nederland.
Ik ben daar vrij in. Geloof is een keuze, maar daar val je kinderen toch niet mee lastig?
  zaterdag 25 april 2015 @ 23:46:31 #58
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_152029020
quote:
12s.gif Op zaterdag 25 april 2015 23:44 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Maar daarvoor hoeft een school geen religieuze achtergrond te hebben. Ook op een openbare school kun je dit soort eisen stellen.
Daar worden die eisen ook gesteld, uiteraard.

Hetzelfde verhaal voor het beroep doen op sociale voorzieningen. Dat ligt in kleine Christelijke dorpen het laagst van heel Nederland. Terwijl er in heel Nederland dezelfde eisen gesteld worden. Hoe kan dat nou? Dat zijn gewoon cultuurverschillen. Dat is met eisen niet te corriceren.
The End Times are wild
  zaterdag 25 april 2015 @ 23:48:33 #59
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_152029077
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 23:46 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik ben daar vrij in. Geloof is een keuze, maar daar val je kinderen toch niet mee lastig?
Iedereen heeft een bepaalde levensbeschouwing. Of dat nu Rooms-katholicisme, de Islam, (N)ietsisme, humanisme of liberalisme is. Hoe dan ook beinvloed je jouw kinderen daarmee. Door naar wat voor programma's je kijkt op tv, door opmerkingen die je maakt, door hoe je met ze omgaat. Al weet ik ook wel dat de meeste Nederlanders gewoon niks zijn. Of eigenlijk helemaal geen idee hebben of er überhaubt over nadenken. Maar dat krijgen die kinderen dan ook weer mee.
The End Times are wild
pi_152029148
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 23:48 schreef LXIV het volgende:

[..]

Iedereen heeft een bepaalde levensbeschouwing. Of dat nu Rooms-katholicisme, de Islam, (N)ietsisme, humanisme of liberalisme is. Hoe dan ook beinvloed je jouw kinderen daarmee. Door naar wat voor programma's je kijkt op tv, door opmerkingen die je maakt, door hoe je met ze omgaat. Al weet ik ook wel dat de meeste Nederlanders gewoon niks zijn. Of eigenlijk helemaal geen idee hebben of er überhaubt over nadenken. Maar dat krijgen die kinderen dan ook weer mee.
Ik vind atheïsme niet te vergelijken met religie. Gelovigen gaan altijd uit van niet te bewijzen standpunten. Die d.m.v. ouderwetse propaganda tot feiten gebombardeerd worden.

Maar goed, dat is voor een andere discussie.
  zaterdag 25 april 2015 @ 23:52:45 #61
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_152029177
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 23:51 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik vind atheïsme niet te vergelijken met religie. Geloven gaan altijd uit van niet te bewijzen standpunten. Die d.m.v. ouderwetse propaganda tot feiten gebombardeerd worden.

Maar goed, dat is voor een andere discussie.
Bewijzen horen bij de wetenschap. Dat leren ze later wel op de universiteit. Geloof gaat (zeker bij kinderen) vooral over normen en waarden. Ik vind de normen en waarden van het Christendom prima voor mijn kinderen.
The End Times are wild
pi_152029253
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 23:52 schreef LXIV het volgende:

[..]

Bewijzen horen bij de wetenschap. Dat leren ze later wel op de universiteit. Geloof gaat (zeker bij kinderen) vooral over normen en waarden. Ik vind de normen en waarden van het Christendom prima voor mijn kinderen.
Het Christendom zonder de schepper en diens wonderen...

Maar goed: on topic!
  zondag 26 april 2015 @ 00:00:55 #63
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_152029404
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 23:43 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Als die sprookjes betekenen dat mijn kind beter les krijgt dan neem ik het graag voor lief, thuis krijgt hij immers voldoende mee om het sprookjesboek niet te serieus te nemen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 26 april 2015 @ 00:04:51 #64
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_152029500
Ik heb vroeger op een Rooms Katholieke basisschool gezeten en ik kan mij bijna niets meer herinneren over bijbelverhalen of wat dan ook :')
Ja als je in groep 4 zat en de communie deed kwam de pastoor eens per week langs en hetzelfde in groep 8 met het vormsel.
Vroeger was het volgens mij zo dat katholieke scholen rijker waren en daardoor dus ook beter onderwijs gaven.

Wat ik van deze manier van verdelen vind weet ik niet. in de 90% wordt gewoon toegelaten op een school van hun top 3 maar dat je inderdaad niet meer specifiek voor een school met een bepaalde manier van lesgeven kan kiezen is wel heel krom.

Het is vanaf dit jaar in Amsterdam ook hetzelfde voor de middelbare scholen. Dan moeten ze leerlingen 6 tot 10 scholen opgeven naar keuze en gaat de computer bepalen waar ze heen moeten.
吴 曼 迪
pi_152029613
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 00:00 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als die sprookjes betekenen dat mijn kind beter les krijgt dan neem ik het graag voor lief, thuis krijgt hij immers voldoende mee om het sprookjesboek niet te serieus te nemen.
Die sprookjes zorgen niet voor beter onderwijs. De cultuur en goed onderwijs zorgen voor betere prestaties. Christelijke scholen zijn minder meegegaan in de onderwijsvernieuwing en hebben minder allochtonen en niet-westerse leerlingen.

De hele bijbel staat vol met belachelijke sprookjes, enkele voorbeelden, mensen die opstaan uit de dood, overleven in de maag van een walvis en Lot die seks heeft met zijn dochters.
  zondag 26 april 2015 @ 00:15:34 #66
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_152029720
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 00:09 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Die sprookjes zorgen niet voor beter onderwijs. De cultuur en goed onderwijs zorgen voor betere prestaties. Christelijke scholen zijn minder meegegaan in de onderwijsvernieuwing en hebben minder allochtonen en niet-westerse leerlingen.

De hele bijbel staat vol met belachelijke sprookjes, enkele voorbeelden, mensen die opstaan uit de dood, overleven in de maag van een walvis en Lot die seks heeft met zijn dochters.
Wat jij wil, dan stuur je jouw kind toch naar een openbare school?
Die vrijheid heb je in NL... Behalve in Amsterdam :+
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_152029777
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2015 00:15 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wat jij wil, dan stuur je jouw kind toch naar een openbare school?
Die vrijheid heb je in NL... Behalve in Amsterdam :+
Leuk dat ik de vrijheid heb om mijn kinderen te vrijwaren van die onzin. Jammerlijk dat gelovigen de vrijheid hebben om d.m.v. onderwijs kinderen vol te stoppen met religieuze onzin.
pi_152029784
Ik laat dit even skippen, ik kan het niet meer bijhouden nl.
I´m back.
  zondag 26 april 2015 @ 00:21:36 #69
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_152029826
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 00:18 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Leuk dat ik de vrijheid heb om mijn kinderen te vrijwaren van die religieuze onzin. Jammerlijk dat gelovigen de vrijheid hebben om d.m.v. onderwijs kinderen vol te stoppen met religieuze onzin.
Zorg dan dat openbare scholen op hetzelfde niveau gaan presteren en je hebt zo een deel van de leerlingen van die religieuze scholen erbij.

Ouders kiezen een school om een aantal redenen, kwaliteit is een van de grootste redenen bij die keuze.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_152029861
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2015 00:21 schreef Leandra het volgende:

[..]

Zorg dan dat openbare scholen op hetzelfde niveau gaan presteren en je hebt zo een deel van de leerlingen van die religieuze scholen erbij.
Als christelijke scholen gemiddeld beter scoren dan openbare, betekent dat niet dat alle christelijke scholen beter presteren dan alle openbare scholen. Daarnaast moet de invloed van thuis ook niet onderschat worden.
pi_152030140
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 23:42 schreef probeer het volgende:
Iemand al onderzocht waar in Amsterdam precies de 'sweet spots' zijn qua wonen met deze nieuwe regels? Dus een locatie waarbij de dichtstbijzijnde 8 scholen de meeste 'goede' scholen bevatten?
Het probleem is dat er heel witte en zwarte wijkjes naast elkaar staan en sommige scholen wat meer witte wijkjes eromheen hebben. Het probleem speelt bijna door heel de stad. Overal zijn wel wat koopprojecten gestart wat blanke mensen met goede banen aangetrokken heeft. De sociale (huur)wijken zijn doorgaan steeds zwarter geworden, omdat bewoners naar betere wijken of buiten de stand getrokken zijn, zodra die het konden betalen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 22:20 schreef Leandra het volgende:

[..]

Sterker nog; buitenlandse ouders nemen vaak kennelijk niet de moeite om hun kind naar een goede school te brengen, dus het is helemaal geen kwestie van buitengesloten voelen, maar van gemakzucht.
Nou zo zwart/wit is het niet. In mijn buurt wonen veel hoogopgeleide allochtonen met een goede baan. Die brengen hun kinderen ook graag naar een witte school.

quote:

Je mag zelf 8 scholen kiezen begrijp ik.

quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 23:18 schreef BaardaapAd het volgende:

Dit dus, het is geen wit/zwart probleem. Meer desinteresse van bepaalde ouders.

Ik woon zelf in een blanke buurt en veel mensen van 5km verderop brengen hun kinderen hier op school. Die wonen dan bijvoorbeeld in een nieuwbouw koopwijkje, gebouwd op het laatste grasveld tussen 2 blokken Vogelaarflats.

Mijn kinderen breng ik trouwens dagelijks met de auto naar school in een klein dorpje naast ons. Daar zitten trouwens ook kinderen van allochtonen, die er zo over denken.
.
pi_152030146
Er is in Amsterdam ook een "convenant" waarin de middelbare scholen die er aan mee doen dus een x aantal leerlingen met een mindere cito score en uit een andere wijk moeten aannemen. Om de een of andere zeer bijzondere reden doen vrijwel alle witte, goed presterende scholen er niet aan mee.

Maar dit is wederom de gemeente die probeert hun eigen idealen aan de bevolking op te leggen en door te drukken. Walgelijk.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_152030149
Sta je dan met je hippiebakfiets voor de madrassa. _O-
pi_152030314
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 00:39 schreef Fer het volgende:
Dit dus, het is geen wit/zwart probleem. Meer desinteresse van bepaalde ouders.
Klopt. Op onze christelijke middelbare school zaten heel wat kinderen van gevluchte Afghanen en Irakezen. Meestal waren ze moslim en goed opgeleid. De ouders verkozen bewust de als kwalitatief goed bekendstaande christelijke school boven de wat minder goed bekendstaande openbare scholen.
pi_152030442
Aan de fokkertjes die beweren dat het geen zwart/wit probleem is, en naar de enkele allochtoon op hun witte school wijzen. Noem één zwarte school die het goed doet.
pi_152030455
quote:

Nu maar hopen dat je geen negerkindjes krijgt :P
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_152030474
:') door de overheid verplicht laten stellen dat je kind op moet groeien met = dat in groep 8 het niveau van groep 5 nog niet eens haalt :')

[ Bericht 3% gewijzigd door paddy op 26-04-2015 02:49:20 ]
pi_152030484
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 00:57 schreef luxerobots het volgende:
Aan de fokkertjes die beweren dat het geen zwart/wit probleem is, en naar de enkele allochtoon op hun witte school wijzen. Noem één zwarte school die het goed doet.
Die enige allochtoon, die slimme wordt dus naar een blanke school gestuurd. Zo ontstaan er geen goede zwarte scholen.
.
pi_152030580
Dan maar de kinderen in Amstelveen, Weesp o.i.d. op school doen? Een systeem als dit kun je maar beter zoveel mogelijk ondermijnen.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_152030629
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 00:57 schreef luxerobots het volgende:
Geen zwarte/witte oudersprobleem. Wel een zwarte/witte scholenprobleem. Ik denk niet dat iemand dat zal ontkennen.

Qua ouders lijkt het me eerder een hogeropgeleiden/lageropgeleiden-ding. Al is de school om de hoek nog zo blank, als het onderwijs daar beroerd is gaan Priscilla en Wesley er wel heen en Friso en Sterre niet.
pi_152030630
Als het zo was dat er maar 10% allochtonen zouden zijn, zou je ze kunnen verspreiden over de autochtonen voor een goede integratie. In Amsterdam is de grote meerderheid van de kinderen van allochtone afkomst. Het is dus precies andersom, de autochtonen moeten verspreid worden over de allochtonen.

En dan te bedenken dat de volgende groepen immigranten alweer binnenkomen, o.a. Syriërs, Eritreeërs, Bulgaren en Roemenen.
pi_152030668
Hier in Utrecht basisscholen wezen kijken voor onze dochter.
Helaas is het zo dat er op de Montessori (gaat onze voorkeur naar uit vanwege de didactiek) helemaal geen gekleurde leerlingen te vinden zijn. Wij vinden dat jammer omdat Nederland niet alleen maar blank is.

Ook de openbare en katholieke basisschool bezocht: meisjes van 8 met hoofddoek om en veel extra taalonderwijs. Heel jammer dat die scholen al hun extra tijd moeten besteden aan taalachterstand. Heeft voor ons geen meerwaarde.

De keus was dus snel gemaakt. Ook al is de ouderbijdrage op een Montessori school een stuk hoger.
Make my day!
  zondag 26 april 2015 @ 01:18:09 #83
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_152030673
Dan zou ik mooi verhuizen. Achterlijk en ongrondwettelijk. :W
  zondag 26 april 2015 @ 01:22:29 #84
442104 Pielemenneke
Welkom in de poppenkast
pi_152030715
Misschien moet de regering wat minder proberen die multicultie troep door onze strot te duwen.
Nederlanders moeten zelf kunnen bepalen of ze hun kinderen op willen laten groeien met Mohammed en Tayip, of met Anne en Sterre.

Ik heb nooit begrepen waarom een allochtone minderheid, en ik ken de exacte cijfers niet, zoveel in de melk te brokkelen ''krijgt'' ? Er wonen 16 Miljoen mensen in Nederland, waarvan een heel klein percentage allochtoon is, waarom kan het dan niet zo zijn dat die mensen zich moeten aanpassen ?

In plaats daarvan wordt er in Nederland van alles gedaan om die allochtone mensen maar niet voor de kop te stoten, supermarkten liggen vol met helal producten, Marrokaanse probleemjeugd mag op vechtsport om te voorkomen dat deze groep problemen veroorzaakt, een Nederlandse vrouwelijke verslaggever wordt bij een anti Israel demonstatie door de politie weggeleid, omdat een of andere incest, berberaap haar beledigd terwijl zij beelden van de demonstratie maakt. Zo kunnen we nog uren doorgaan. Het word tijd dat we gewoon weer Nederlander worden en een ieder, die hier wil wonen zich aanpast aan onze normen en waarden, in plaats van andersom.
pi_152030791
Grappig hoe al die bemoeizieke idioten in Amsterdam de bal eens teruggekaatst krijgen. Jammer alleen dat ook hun kinderen de dupe zullen worden. Ik had liever gezien dat de straf voor de Amsterdamse drang naar overheidsgeweld tegen geweldlozen een straatroof voor de ouders zou zijn. Ik gun Bloem niet dat ze een briezahslet wordt en ik gun Daantje ook niet dat hij later een loverboy of juweliersovervaller carrière te wachten staat.
pi_152030806
Het is trouwens ook nog eens zo, dat ik wijken waar dit het ergst heerst, zoals oud-zuid en centrum, de blanke ouders vaak nog import zijn ook. Het is aan deze groepen te danken dat deze stad uberhaubt nog wat blanke gezinnen telt.
.
pi_152030823
Ouders hoeven er natuurlijk niet voor te kiezen om in Amsterdam te wonen.
pi_152030890
Dat is kut. Geen enkele ouder wil zijn kind naar een zwarte school sturen.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_152030905
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 23:12 schreef LXIV het volgende:

[..]

In mijn klas zijn de ouders van mijn 'allochtone' leerlingen meer betrokken bij het onderwijs dan een aantal 'autochtone' ouders. Van 2 autochtone leerlingen heb ik de ouders nog nooit tijdens een ouderavond op school gezien, ook niet bij het adviesgesprek dat we vervolgens met de leerling alleen besproken hebben.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_152030908
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2015 01:39 schreef superniger het volgende:
Dat is kut. Geen enkele ouder wil zijn kind naar een zwarte school sturen.
Geen enkel persoon die gezond in de kop is gaat vrijwillig in Amsterdam wonen en al helemaal niet met kinderen.
pi_152030913
Och, kunnen we de komende weken in ieder geval genieten van wat hypocriet gezeik van die linkse maakbaarheid grachtengordel idioten.
"Pools are perfect for holding water"
pi_152030931
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 01:41 schreef probeer het volgende:
Och, kunnen we de komende weken in ieder geval genieten van wat hypocriet gezeik van die linkse maakbaarheid grachtengordel idioten.
Het probleem is niet dat ouders reden hebben om hun kinderen naar de andere kant van de stad te sturen, maar dat ze hun kinderen wegsturen! Zo werkt het tegenwoordig bij ieder probleem in de politiek, dus waarom niet hier?
  zondag 26 april 2015 @ 01:43:39 #93
346939 Janneke141
pi_152030932
De overheid weet wat goed is voor uw kind mensen. Dat je vooral niet denkt dat je dat zelf beter kan bepalen.
pi_152030979
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 22:26 schreef Leandra het volgende:

[..]

Is dat in Amsterdam daadwerkelijk zo dat men bewust voor bijzonder onderwijs kiest? In veel andere gevallen wordt er namelijk een school gekozen die zo lekker dichtbij is en of dat dan bijzonder onderwijs is of niet, dat maakt dan eigenlijk weinig uit.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  zondag 26 april 2015 @ 01:50:43 #95
346939 Janneke141
pi_152030994
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 01:49 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Is dat in Amsterdam daadwerkelijk zo dat men bewust voor bijzonder onderwijs kiest? In veel andere gevallen wordt er namelijk een school gekozen die zo lekker dichtbij is en of dat dan bijzonder onderwijs is of niet, dat maakt dan eigenlijk weinig uit.
Voor het recht op een vrije keuze voor een school maakt dat niet zoveel uit natuurlijk.
pi_152031020
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 01:50 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Voor het recht op een vrije keuze voor een school maakt dat niet zoveel uit natuurlijk.
Volgens mij beweer ik dat ook niet.
pi_152031077
Op basis van huidskleur bepalen dat je kind, Sem of Sterre, bij voorbaat al slimmer is dan Mohammed of Aisha.

Misschien moeten we het onderwijs niet op kleur indelen, maar juist op IQ. Dan mag Sem met een IQ > 100 fijn naar de Montessori school samen met Mohammed en Aisha en Sterre met een IQ < 100 naar het regulier, domme kindjes, onderwijs.
  zondag 26 april 2015 @ 02:00:39 #98
346939 Janneke141
pi_152031079
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 01:53 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Volgens mij beweer ik dat ook niet.
Dat is waar.
pi_152031089
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 02:00 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat is waar.
Ik zou overigens juist willen dat meer ouders bewust voor een type bijzonder onderwijs kiezen.
  zondag 26 april 2015 @ 02:03:49 #100
346939 Janneke141
pi_152031099
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 02:02 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Ik zou overigens juist willen dat meer ouders bewust voor een type bijzonder onderwijs kiezen.
Ik zou vooral willen dat ouders (of kinderen, als we over het VO hebben) zelf mogen kiezen. Op welke gronden dat dan is zal me een worst wezen, maar het is te bezopen voor woorden dat een ambtenaar gaat bepalen wat er goed is voor jouw kind.
pi_152031117
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 23:52 schreef LXIV het volgende:

[..]

Normen en waarden van het Christendom...

Hoe kunnen mensen dit toch zeggen?
Zo'n beetje op alle vrijheden staat de doodstraf.

Of vallen god en de bijbel niet onder het Christendom?
  zondag 26 april 2015 @ 02:41:20 #102
117098 Hathor
Effe niet
pi_152031452
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2015 02:05 schreef t4rt4rus het volgende:

[..]

Normen en waarden van het Christendom...

Hoe kunnen mensen dit toch zeggen?
Zo'n beetje op alle vrijheden staat de doodstraf.

Of vallen god en de bijbel niet onder het Christendom?
:')
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_152031453
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 02:03 schreef Janneke141 het volgende:
het is te bezopen voor woorden dat een ambtenaar gaat bepalen wat er goed is voor jouw kind.
Dat gebeurt toch ook helemaal niet?
pi_152031662
Ieder weldenkend mens, die het beste wil voor z'n kinderen, ontvlucht een stad met een dergelijk beleid. Mensen trekken weg naar dorpen in de regio en de stad wordt steeds meer onleefbaar.

Ik zou persoonlijk voor geen goud in Amsterdam willen wonen.
  zondag 26 april 2015 @ 08:18:50 #105
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_152032413
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 01:49 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Met een (witte) Jenaplanschool in een achterstandswijk is het dus kennelijk geen "makkelijk om de hoek" keuze, maar een bewuste keuze van de ouders om ze daar naartoe te sturen.
Maar het staat in de OP... Die school gaat dus straks kinderen uit de wijk krijgen terwijl die kinderen uit de wijk er nu niet naartoe gaan.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_152032436
Geen woord natuurlijk over de zwarte vlucht. Altijd de blanken die het doen.

Bij mijn dochter op school wordt het steeds witter. De ouders van Marokkanen halen hun kinderen als reactie daarop van school om ze in een andere buurt verderop naar een zwartere school te doen. Nu zijn er op de 20 kinderen ongeveer 3 Marokkaans, de rest is blank. Jaren geleden was dat meer 50/50.
PWBF
pi_152032518
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2015 23:01 schreef Sjeen het volgende:

[..]

want?
Dan kunnen scholen geen leerlingen meer weigeren op religieuze gronden.
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 23:02 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Want haten op religieuzen is nu eenmaal in de mode. Vrijheid is prima, maar dan wel alleen voor mensen die er hetzelfde over denken als ik.
Er is geen sprake van haat, alleen maar van samen naar school gaan. Dat zou en de voedingsbodem voor heel wat vooroordelen en fundamentalistisch denken wegehalen en de segregatie voor een deel compenseren, zonder dat je de vrijheid in schoolkeuze aantast.
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 23:03 schreef Leandra het volgende:

[..]

Laat ze eerst maar eens zorgen dat die van hetzelfde niveau zijn dan.
Wij zijn niet religieus, maar mijn kind gaat wel naar een Christelijke school, simpelweg omdat de openbare scholen stuk voor stuk slechter presteren.
Ook dat is belangrijk. Na decennialang bezuinigen op onderwijs, moet er weer geinvesteerd worden. We moesten immers naar een kenniseconomie, volgens Bakellende.
  zondag 26 april 2015 @ 08:49:08 #108
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_152032559
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 april 2015 22:00 schreef donroyco het volgende:

[..]

Lekker onderbouwd ook.
Dat willen ouders inderdaad niet. Ik woon in een dorp net buiten Amsterdam en hier draaien alle scholen op Amsterdamse leerlingen die vervolgens in Haarlem naar de middelbare school gaan.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  zondag 26 april 2015 @ 08:51:47 #109
379943 Paper_Tiger
pi_152032569
Verder is het raar dat een katholieke school geen katholieke kinderen aan mag nemen. Het is nu dus echt de politiek die bepaalt. Een hele enge ontwikkeling.
Straks dus alleen goed onderwijs voor mensen die een particuliere school kunnen betalen.
pi_152032578
Amsterdam is al een afvoerputje en dan moet je de toekomst van ke kind ook nog verknallen 😕

Je kind laten dopen en naar een christelijke school doen dus.
pi_152032579
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2015 08:51 schreef Paper_Tiger het volgende:
Verder is het raar dat een katholieke school geen katholieke kinderen aan mag nemen. Het is nu dus echt de politiek die bepaalt. Een hele enge ontwikkeling.
Straks dus alleen goed onderwijs voor mensen die een particuliere school kunnen betalen.
Dan richten die katholieken maar een private katholieke school op in plaats van een door de overheid / belastingbetaler gesubsidieerde "openbare" katholieke basisschool.
PWBF
  zondag 26 april 2015 @ 08:58:26 #112
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_152032612
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2015 08:53 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Dan richten die katholieken maar een private katholieke school op in plaats van een door de overheid / belastingbetaler gesubsidieerde "openbare" katholieke basisschool.
Openbare scholen worden toch ook gewoon door de overheid bepaald! Wat maakt het uit.

Ik zou er wel voorstander van zijn dat scholen echte katholieke kinderen voorrang kunnen geven, en niet mensen die hun kinderen alleen maar niet om een zwarte school willen hebben.
The End Times are wild
pi_152032650
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 08:58 schreef LXIV het volgende:

[..]

Openbare scholen worden toch ook gewoon door de overheid bepaald! Wat maakt het uit.

Ik zou er wel voorstander van zijn dat scholen echte katholieke kinderen voorrang kunnen geven, en niet mensen die hun kinderen alleen maar niet om een zwarte school willen hebben.
Laat ouders dan vrij. Voor geen goud dat ik mijn kinderen op een school zet waar alle jongetjes achmed of Mohammed heten.
pi_152032651
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 08:58 schreef LXIV het volgende:

[..]

Waarom ? Door niet-Katholieken toe te laten is de kans op gewonnen zielt.. eehm, "meer mensen die opgevoed worden met Katholieke normen en waarden" wel veel groter. Voor eigen parochie preken zet niet veel zoden aan de dijk.
  zondag 26 april 2015 @ 09:06:26 #115
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_152032692
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 09:02 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Waarom ? Door niet-Katholieken toe te laten is de kans op gewonnen zielt.. eehm, "meer mensen die opgevoed worden met Katholieke normen en waarden" wel veel groter. Voor eigen parochie preken zet niet veel zoden aan de dijk.
Omdat nu de situatie ontstaat dat mensen met een katholieke overtuiging hun kinderen niet op een katholieke school kunnen krijgen omdat mensen die niet katholiek zijn maar hun kinderen niet op een zwarte school willen hun kind er al op zetten. Daar is bijzonder onderwijs nooit voor bedoeld.

Het is niet zo, al wordt het hier wel geroepen, dat kinderen geïndoctrineerd worden op katholieke scholen. Het heeft niks met zieltjes winnen te maken.
The End Times are wild
  zondag 26 april 2015 @ 09:07:24 #116
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_152032703
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2015 09:02 schreef hans1985 het volgende:

[..]

Laat ouders dan vrij. Voor geen goud dat ik mijn kinderen op een school zet waar alle jongetjes achmed of Mohammed heten.
Als er nog plek is op een katholieke school kun je ze daar naartoe brengen. Als er geen plek is, dan wordt het een openbare school of bekering voor de familie Hans1985.
The End Times are wild
pi_152032712
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 09:06 schreef LXIV het volgende:

[..]

Omdat nu de situatie ontstaat dat mensen met een katholieke overtuiging hun kinderen niet op een katholieke school kunnen krijgen omdat mensen die niet katholiek zijn maar hun kinderen niet op een zwarte school willen hun kind er al op zetten. Daar is bijzonder onderwijs nooit voor bedoeld.

Het is niet zo, al wordt het hier wel geroepen, dat kinderen geïndoctrineerd worden op katholieke scholen. Het heeft niks met zieltjes winnen te maken.
Wel een beetje. Wij deden gebed sochtends vormsel en bijbel lezen. Maar in verhouding erg weinig. Juist door katholieke school ben ik niet meer gelovig 😀

Maar onderwijs op christelijke scholen is uitmuntend.
pi_152032736
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 09:06 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als een Katholieke school niet de Katholieke normen en waarden zou uitdragen ("indoctrinatie" if you wish) is er natuurlijk weinig reden om specieke Katholieke scholen te hebben. Dus dat is een vreemde uitspraak van je.
  zondag 26 april 2015 @ 09:25:38 #119
379943 Paper_Tiger
pi_152032890
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2015 08:53 schreef Nielsch het volgende:

[..]

De grap is dat de overheid dat geld al heeft afgenomen. De overheid subsidieert niet maar de overheid herverdeeld. Geef ouders het bedrag wat nu rechtstreeks naar de scholen gaat en geef ze de vrijheid zelf onderwijs in te kopen. Geef dat geld in de vorm van vouchers.
  zondag 26 april 2015 @ 09:27:09 #120
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_152032904
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2015 09:25 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

De grap is dat de overheid dat geld al heeft afgenomen. De overheid subsidieert niet maar de overheid herverdeeld. Geef ouders het bedrag wat nu rechtstreeks naar de scholen gaat en geef ze de vrijheid zelf onderwijs in te kopen. Geef dat geld in de vorm van vouchers.
Dan krijg je een soort papieren versie van de kinderopvangtoeslag...
Dat lijkt me geen goed idee.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_152032907
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2015 09:25 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Dat zou idd perfect zijn en scholen ook vrij in hun keuze.
pi_152032975
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 23:42 schreef probeer het volgende:
Dan kun je als vrijgezel of als kinderloos stel misschien je adres verkopen :)
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_152033107
Slechte zaak.
  zondag 26 april 2015 @ 09:51:48 #124
37769 erodome
Zweefteef
pi_152033114
Belachelijke regeling, wat nu als je je kind op een bepaalde school wil omdat het systeem je aanstaat en die van anderen minder? Ik zou mijn kind ook niet op een school willen zetten waarvan ik weet dat er veel ellende is. Laat ze dan wat aan die ellende doen op sommige scholen, wat aan het niveau doen. Dat zal zorgen dat mensen kiezen voor die school. Nu worden mensen gewoon gedwongen hun kinderen op een slechte school te zetten.
Denk namelijk dat maar weinig mensen moeite hebben met een school die vrij "zwart" is als het verder een goede school is met goede resultaten en zonder ellende zoals vechtpartijen e.d..

Zou spontaan vinden dat scholen niet samengaan met mijn geloof, verzin er wel een leuk verhaaltje omheen waardoor thuisonderwijs mogelijk is. Dan organiseer ik het zelf wel(niet zelf les geven).
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_152033146
Louter omdat ik vind dat het kind niet de dupe mag zijn van de laksheid van de ouder (die het allemaal okee vindt en zijn/haar kind naar de dichtstbijzijnde kutschool stuurt) snap ik deze oplossing van het probleem wel. Of het wenselijk is dat de overheid bepaald naar welke school je kind gaat...dat is weer een ander verhaal.

Overigens zal dit er ook toe leiden dat koopwoningen in buurten met veel goede scholen nóg duurder zullen worden....
pi_152033154
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 09:56 schreef Fides het volgende:
Louter omdat ik vind dat het kind niet de dupe mag zijn van de laksheid van de ouder (die het allemaal okee vindt en zijn/haar kind naar de dichtstbijzijnde kutschool stuurt) snap ik deze oplossing van het probleem wel. Of het wenselijk is dat de overheid bepaald naar welke school je kind gaat...dat is weer een ander verhaal.

Overigens zal dit er ook toe leiden dat koopwoningen in buurten met veel goede scholen nóg duurder zullen worden....
Dus jij vind dat de overheid kinderen kapot mag maken?
pi_152033159
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 08:53 schreef hans1985 het volgende:
Amsterdam is al een afvoerputje en dan moet je de toekomst van ke kind ook nog verknallen 😕

Je kind laten dopen en naar een christelijke school doen dus.
Hier in de omgeving zitten heel veel Islamitische kinderen juist op Chr. of Prot. scholen omdat daar juist nog in 'iets' wordt geloofd.
pi_152033169
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2015 09:57 schreef hans1985 het volgende:

[..]

Dus jij vind dat de overheid kinderen kapot mag maken?
Waar staat dat?
  zondag 26 april 2015 @ 10:00:44 #129
346939 Janneke141
pi_152033182
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 08:41 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Er is geen sprake van haat, alleen maar van samen naar school gaan. Dat zou en de voedingsbodem voor heel wat vooroordelen en fundamentalistisch denken wegehalen en de segregatie voor een deel compenseren, zonder dat je de vrijheid in schoolkeuze aantast.
We verbieden confessioneel onderwijs, maar er is echt geen aantasting van je vrijheid hoor. Hoe krijg je het uit je toetsenbord.
pi_152033205
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 09:59 schreef Fides het volgende:

[..]

Waar staat dat?
Je zegt dat je de oplossing voor probleem snapt.

Maar zwarte scholen en die kinderen zijn gewoon een hele slechte invloed op beschaafde kinderen.

Juist basisschool en middelbare school zijn essentieel voor een goede ontwikkeling.
  zondag 26 april 2015 @ 10:05:12 #131
379943 Paper_Tiger
pi_152033223
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2015 09:27 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dan krijg je een soort papieren versie van de kinderopvangtoeslag...
Dat lijkt me geen goed idee.
Zoals ik het zie betaalt de overheid nu per leerling een vast bedrag aan de scholen. Geef dat vaste bedrag niet aan de scholen maar aan de ouders. Ouders worden zo een partij in het proces. Scholen zullen zo hun best moeten doen om het beste onderwijs te bieden. Ze worden dan immers betaald door de klant.
  zondag 26 april 2015 @ 10:06:16 #132
346939 Janneke141
pi_152033232
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 10:05 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Zoals ik het zie betaalt de overheid nu per leerling een vast bedrag aan de scholen. Geef dat vaste bedrag niet aan de scholen maar aan de ouders. Ouders worden zo een partij in het proces. Scholen zullen zo hun best moeten doen om het beste onderwijs te bieden. Ze worden dan immers betaald door de klant.
Mogen de scholen zelf bepalen hoeveel ze vragen?
pi_152033235
In feite straft het beleid ouders die zich actief bezig houden met de toekomst van hun kinderen, terwijl het ouders die dat niet doen een hand boven het hoofd houdt. Je reinste idioterie.
  zondag 26 april 2015 @ 10:08:04 #134
434872 10minuteman
10 minuten zijn niet genoeg
pi_152033253
Toen ik vroeger naar school ging was de MBO ook niet zo 'wit' meer. Ik ging naar twee scholen. Hoe ironisch het ook klinkt, op de minder 'witte' school werd minder gevochten.
  zondag 26 april 2015 @ 10:08:12 #135
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_152033255
Overigens lijkt dit erg op het Engelse systeem. De gevolgen daarvan mag je zelf opzoeken.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zondag 26 april 2015 @ 10:09:13 #136
379943 Paper_Tiger
pi_152033263
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 02:03 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik zou vooral willen dat ouders (of kinderen, als we over het VO hebben) zelf mogen kiezen. Op welke gronden dat dan is zal me een worst wezen, maar het is te bezopen voor woorden dat een ambtenaar gaat bepalen wat er goed is voor jouw kind.
Tja. Daar hebben 'we' blijkbaar voor gekozen.
pi_152033266
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 10:08 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Overigens lijkt dit erg op het Engelse systeem. De gevolgen daarvan mag je zelf opzoeken.
Heen artikel zo?
  zondag 26 april 2015 @ 10:09:31 #138
379943 Paper_Tiger
pi_152033268
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 10:06 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Mogen de scholen zelf bepalen hoeveel ze vragen?
Natuurlijk.
  zondag 26 april 2015 @ 10:10:14 #139
346939 Janneke141
pi_152033271
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 10:09 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Natuurlijk.
Goed idee in combinatie met de leerplicht.
  zondag 26 april 2015 @ 10:10:47 #140
379943 Paper_Tiger
pi_152033276
quote:
15s.gif Op zondag 26 april 2015 10:10 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Goed idee in combinatie met de leerplicht.
Want alle scholen gaan hun prijzen verhogen?
  zondag 26 april 2015 @ 10:11:55 #141
346939 Janneke141
pi_152033290
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 10:10 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Want alle scholen gaan hun prijzen verhogen?
Nee hoor, niet allemaal. Maar is er genoeg plek op de scholen die het niet doen? En wat doen we met scheefleerlingen?
  zondag 26 april 2015 @ 10:12:45 #142
379943 Paper_Tiger
pi_152033296
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 10:11 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nee hoor, niet allemaal. Maar is er genoeg plek op de scholen die het niet doen?
We kennen in Nederland ook de eetplicht. Iedereen heeft te eten en voor elk budget is er aanbod.
  zondag 26 april 2015 @ 10:13:15 #143
346939 Janneke141
pi_152033306
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 10:12 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

We kennen in Nederland ook de eetplicht. Iedereen heeft te eten en voor elk budget is er aanbod.
Goeie vergelijking man. Echt briljant.
  zondag 26 april 2015 @ 10:13:19 #144
379943 Paper_Tiger
pi_152033307
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 10:11 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nee hoor, niet allemaal. Maar is er genoeg plek op de scholen die het niet doen? En wat doen we met scheefleerlingen?
Scheefleerlingen?
pi_152033308
Even voor de zekerheid:

quote:
Geldt het toelatingsbeleid ook voor speciaal onderwijs?

Nee
http://www.amsterdam.nl/o(...)veelgestelde-vragen/
  zondag 26 april 2015 @ 10:14:26 #146
379943 Paper_Tiger
pi_152033311
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 10:13 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Goeie vergelijking man. Echt briljant.
Luister Janneke. Als er geld is dan zal iedereen daar zijn deel van willen hebben en concurreren om daar zoveel mogelijk van binnen te slepen. Ik zie onderwijs eerder goedkoper dan duurder worden.
  zondag 26 april 2015 @ 10:14:39 #147
346939 Janneke141
pi_152033315
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 10:13 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Scheefleerlingen?
Ja, leerlingen die op basis van het inkomen van hun ouders prima een duurdere school aan kunnen, maar toch een plek voor een minimaleerling bezet houden op een goedkopere school.

Maar bespaar je de moeite van het reageren verder, ik ga deze discussie verder niet met jou aan. Zinloos, we worden het toch niet eens.
pi_152033327
Maar hoe hard ik ook zoek: het bijzonder onderwijs lijkt hier ook volledig onder te vallen. In theorie kan je kind dus naar een islamitische school gestuurd worden. Het zal niet snel voorkomen, maar damn...
  zondag 26 april 2015 @ 10:16:10 #149
379943 Paper_Tiger
pi_152033330
quote:
Een beetje wel. Ook daar bepaalt de computer wie waar komt. Je moet tien scholen opgeven en de computer plaatst je op een van die scholen. Het advies van de school bepaalt de eerste plaatsing en de Cito de definitieve waarbij je nooit lager wordt geplaatst dan het advies van de basisschool.
  zondag 26 april 2015 @ 10:17:03 #150
379943 Paper_Tiger
pi_152033345
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 10:14 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ja, leerlingen die op basis van het inkomen van hun ouders prima een duurdere school aan kunnen, maar toch een plek voor een minimaleerling bezet houden op een goedkopere school.

Maar bespaar je de moeite van het reageren verder, ik ga deze discussie verder niet met jou aan. Zinloos, we worden het toch niet eens.
Zulke plekken bestaan niet. Er bestaan alleen maar scholen die zelf bepalen hoe ze zo veel mogelijk kinderen goed onderwijs bieden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')