Normen en waarden van het Christendom...quote:Op zaterdag 25 april 2015 23:52 schreef LXIV het volgende:
[..]
Bewijzen horen bij de wetenschap. Dat leren ze later wel op de universiteit. Geloof gaat (zeker bij kinderen) vooral over normen en waarden. Ik vind de normen en waarden van het Christendom prima voor mijn kinderen.
quote:Op zondag 26 april 2015 02:05 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
Normen en waarden van het Christendom...
Hoe kunnen mensen dit toch zeggen?
Zo'n beetje op alle vrijheden staat de doodstraf.
Of vallen god en de bijbel niet onder het Christendom?
Dat gebeurt toch ook helemaal niet?quote:Op zondag 26 april 2015 02:03 schreef Janneke141 het volgende:
het is te bezopen voor woorden dat een ambtenaar gaat bepalen wat er goed is voor jouw kind.
Met een (witte) Jenaplanschool in een achterstandswijk is het dus kennelijk geen "makkelijk om de hoek" keuze, maar een bewuste keuze van de ouders om ze daar naartoe te sturen.quote:Op zondag 26 april 2015 01:49 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Is dat in Amsterdam daadwerkelijk zo dat men bewust voor bijzonder onderwijs kiest? In veel andere gevallen wordt er namelijk een school gekozen die zo lekker dichtbij is en of dat dan bijzonder onderwijs is of niet, dat maakt dan eigenlijk weinig uit.
Dan kunnen scholen geen leerlingen meer weigeren op religieuze gronden.quote:
Er is geen sprake van haat, alleen maar van samen naar school gaan. Dat zou en de voedingsbodem voor heel wat vooroordelen en fundamentalistisch denken wegehalen en de segregatie voor een deel compenseren, zonder dat je de vrijheid in schoolkeuze aantast.quote:Op zaterdag 25 april 2015 23:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Want haten op religieuzen is nu eenmaal in de mode. Vrijheid is prima, maar dan wel alleen voor mensen die er hetzelfde over denken als ik.
Ook dat is belangrijk. Na decennialang bezuinigen op onderwijs, moet er weer geinvesteerd worden. We moesten immers naar een kenniseconomie, volgens Bakellende.quote:Op zaterdag 25 april 2015 23:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
Laat ze eerst maar eens zorgen dat die van hetzelfde niveau zijn dan.
Wij zijn niet religieus, maar mijn kind gaat wel naar een Christelijke school, simpelweg omdat de openbare scholen stuk voor stuk slechter presteren.
Dat willen ouders inderdaad niet. Ik woon in een dorp net buiten Amsterdam en hier draaien alle scholen op Amsterdamse leerlingen die vervolgens in Haarlem naar de middelbare school gaan.quote:
Dan richten die katholieken maar een private katholieke school op in plaats van een door de overheid / belastingbetaler gesubsidieerde "openbare" katholieke basisschool.quote:Op zondag 26 april 2015 08:51 schreef Paper_Tiger het volgende:
Verder is het raar dat een katholieke school geen katholieke kinderen aan mag nemen. Het is nu dus echt de politiek die bepaalt. Een hele enge ontwikkeling.
Straks dus alleen goed onderwijs voor mensen die een particuliere school kunnen betalen.
Openbare scholen worden toch ook gewoon door de overheid bepaald! Wat maakt het uit.quote:Op zondag 26 april 2015 08:53 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dan richten die katholieken maar een private katholieke school op in plaats van een door de overheid / belastingbetaler gesubsidieerde "openbare" katholieke basisschool.
Laat ouders dan vrij. Voor geen goud dat ik mijn kinderen op een school zet waar alle jongetjes achmed of Mohammed heten.quote:Op zondag 26 april 2015 08:58 schreef LXIV het volgende:
[..]
Openbare scholen worden toch ook gewoon door de overheid bepaald! Wat maakt het uit.
Ik zou er wel voorstander van zijn dat scholen echte katholieke kinderen voorrang kunnen geven, en niet mensen die hun kinderen alleen maar niet om een zwarte school willen hebben.
Waarom ? Door niet-Katholieken toe te laten is de kans op gewonnen zielt.. eehm, "meer mensen die opgevoed worden met Katholieke normen en waarden" wel veel groter. Voor eigen parochie preken zet niet veel zoden aan de dijk.quote:Op zondag 26 april 2015 08:58 schreef LXIV het volgende:
[..]
Openbare scholen worden toch ook gewoon door de overheid bepaald! Wat maakt het uit.
Ik zou er wel voorstander van zijn dat scholen echte katholieke kinderen voorrang kunnen geven, en niet mensen die hun kinderen alleen maar niet om een zwarte school willen hebben.
Omdat nu de situatie ontstaat dat mensen met een katholieke overtuiging hun kinderen niet op een katholieke school kunnen krijgen omdat mensen die niet katholiek zijn maar hun kinderen niet op een zwarte school willen hun kind er al op zetten. Daar is bijzonder onderwijs nooit voor bedoeld.quote:Op zondag 26 april 2015 09:02 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Waarom ? Door niet-Katholieken toe te laten is de kans op gewonnen zielt.. eehm, "meer mensen die opgevoed worden met Katholieke normen en waarden" wel veel groter. Voor eigen parochie preken zet niet veel zoden aan de dijk.
Als er nog plek is op een katholieke school kun je ze daar naartoe brengen. Als er geen plek is, dan wordt het een openbare school of bekering voor de familie Hans1985.quote:Op zondag 26 april 2015 09:02 schreef hans1985 het volgende:
[..]
Laat ouders dan vrij. Voor geen goud dat ik mijn kinderen op een school zet waar alle jongetjes achmed of Mohammed heten.
Wel een beetje. Wij deden gebed sochtends vormsel en bijbel lezen. Maar in verhouding erg weinig. Juist door katholieke school ben ik niet meer gelovig 😀quote:Op zondag 26 april 2015 09:06 schreef LXIV het volgende:
[..]
Omdat nu de situatie ontstaat dat mensen met een katholieke overtuiging hun kinderen niet op een katholieke school kunnen krijgen omdat mensen die niet katholiek zijn maar hun kinderen niet op een zwarte school willen hun kind er al op zetten. Daar is bijzonder onderwijs nooit voor bedoeld.
Het is niet zo, al wordt het hier wel geroepen, dat kinderen geïndoctrineerd worden op katholieke scholen. Het heeft niks met zieltjes winnen te maken.
Als een Katholieke school niet de Katholieke normen en waarden zou uitdragen ("indoctrinatie" if you wish) is er natuurlijk weinig reden om specieke Katholieke scholen te hebben. Dus dat is een vreemde uitspraak van je.quote:Op zondag 26 april 2015 09:06 schreef LXIV het volgende:
[..]
Omdat nu de situatie ontstaat dat mensen met een katholieke overtuiging hun kinderen niet op een katholieke school kunnen krijgen omdat mensen die niet katholiek zijn maar hun kinderen niet op een zwarte school willen hun kind er al op zetten. Daar is bijzonder onderwijs nooit voor bedoeld.
Het is niet zo, al wordt het hier wel geroepen, dat kinderen geïndoctrineerd worden op katholieke scholen. Het heeft niks met zieltjes winnen te maken.
De grap is dat de overheid dat geld al heeft afgenomen. De overheid subsidieert niet maar de overheid herverdeeld. Geef ouders het bedrag wat nu rechtstreeks naar de scholen gaat en geef ze de vrijheid zelf onderwijs in te kopen. Geef dat geld in de vorm van vouchers.quote:Op zondag 26 april 2015 08:53 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dan richten die katholieken maar een private katholieke school op in plaats van een door de overheid / belastingbetaler gesubsidieerde "openbare" katholieke basisschool.
Dan krijg je een soort papieren versie van de kinderopvangtoeslag...quote:Op zondag 26 april 2015 09:25 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
De grap is dat de overheid dat geld al heeft afgenomen. De overheid subsidieert niet maar de overheid herverdeeld. Geef ouders het bedrag wat nu rechtstreeks naar de scholen gaat en geef ze de vrijheid zelf onderwijs in te kopen. Geef dat geld in de vorm van vouchers.
Dat zou idd perfect zijn en scholen ook vrij in hun keuze.quote:Op zondag 26 april 2015 09:25 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
De grap is dat de overheid dat geld al heeft afgenomen. De overheid subsidieert niet maar de overheid herverdeeld. Geef ouders het bedrag wat nu rechtstreeks naar de scholen gaat en geef ze de vrijheid zelf onderwijs in te kopen. Geef dat geld in de vorm van vouchers.
Dan kun je als vrijgezel of als kinderloos stel misschien je adres verkopenquote:Op zaterdag 25 april 2015 23:42 schreef probeer het volgende:
Iemand al onderzocht waar in Amsterdam precies de 'sweet spots' zijn qua wonen met deze nieuwe regels? Dus een locatie waarbij de dichtstbijzijnde 8 scholen de meeste 'goede' scholen bevatten?
Dus jij vind dat de overheid kinderen kapot mag maken?quote:Op zondag 26 april 2015 09:56 schreef Fides het volgende:
Louter omdat ik vind dat het kind niet de dupe mag zijn van de laksheid van de ouder (die het allemaal okee vindt en zijn/haar kind naar de dichtstbijzijnde kutschool stuurt) snap ik deze oplossing van het probleem wel. Of het wenselijk is dat de overheid bepaald naar welke school je kind gaat...dat is weer een ander verhaal.
Overigens zal dit er ook toe leiden dat koopwoningen in buurten met veel goede scholen nóg duurder zullen worden....
Hier in de omgeving zitten heel veel Islamitische kinderen juist op Chr. of Prot. scholen omdat daar juist nog in 'iets' wordt geloofd.quote:Op zondag 26 april 2015 08:53 schreef hans1985 het volgende:
Amsterdam is al een afvoerputje en dan moet je de toekomst van ke kind ook nog verknallen 😕
Je kind laten dopen en naar een christelijke school doen dus.
Waar staat dat?quote:Op zondag 26 april 2015 09:57 schreef hans1985 het volgende:
[..]
Dus jij vind dat de overheid kinderen kapot mag maken?
We verbieden confessioneel onderwijs, maar er is echt geen aantasting van je vrijheid hoor. Hoe krijg je het uit je toetsenbord.quote:Op zondag 26 april 2015 08:41 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Er is geen sprake van haat, alleen maar van samen naar school gaan. Dat zou en de voedingsbodem voor heel wat vooroordelen en fundamentalistisch denken wegehalen en de segregatie voor een deel compenseren, zonder dat je de vrijheid in schoolkeuze aantast.
Je zegt dat je de oplossing voor probleem snapt.quote:
Zoals ik het zie betaalt de overheid nu per leerling een vast bedrag aan de scholen. Geef dat vaste bedrag niet aan de scholen maar aan de ouders. Ouders worden zo een partij in het proces. Scholen zullen zo hun best moeten doen om het beste onderwijs te bieden. Ze worden dan immers betaald door de klant.quote:Op zondag 26 april 2015 09:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan krijg je een soort papieren versie van de kinderopvangtoeslag...
Dat lijkt me geen goed idee.
Mogen de scholen zelf bepalen hoeveel ze vragen?quote:Op zondag 26 april 2015 10:05 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Zoals ik het zie betaalt de overheid nu per leerling een vast bedrag aan de scholen. Geef dat vaste bedrag niet aan de scholen maar aan de ouders. Ouders worden zo een partij in het proces. Scholen zullen zo hun best moeten doen om het beste onderwijs te bieden. Ze worden dan immers betaald door de klant.
Tja. Daar hebben 'we' blijkbaar voor gekozen.quote:Op zondag 26 april 2015 02:03 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik zou vooral willen dat ouders (of kinderen, als we over het VO hebben) zelf mogen kiezen. Op welke gronden dat dan is zal me een worst wezen, maar het is te bezopen voor woorden dat een ambtenaar gaat bepalen wat er goed is voor jouw kind.
Heen artikel zo?quote:Op zondag 26 april 2015 10:08 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Overigens lijkt dit erg op het Engelse systeem. De gevolgen daarvan mag je zelf opzoeken.
Natuurlijk.quote:Op zondag 26 april 2015 10:06 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Mogen de scholen zelf bepalen hoeveel ze vragen?
Goed idee in combinatie met de leerplicht.quote:
Want alle scholen gaan hun prijzen verhogen?quote:Op zondag 26 april 2015 10:10 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Goed idee in combinatie met de leerplicht.
Nee hoor, niet allemaal. Maar is er genoeg plek op de scholen die het niet doen? En wat doen we met scheefleerlingen?quote:Op zondag 26 april 2015 10:10 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Want alle scholen gaan hun prijzen verhogen?
We kennen in Nederland ook de eetplicht. Iedereen heeft te eten en voor elk budget is er aanbod.quote:Op zondag 26 april 2015 10:11 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee hoor, niet allemaal. Maar is er genoeg plek op de scholen die het niet doen?
Goeie vergelijking man. Echt briljant.quote:Op zondag 26 april 2015 10:12 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
We kennen in Nederland ook de eetplicht. Iedereen heeft te eten en voor elk budget is er aanbod.
Scheefleerlingen?quote:Op zondag 26 april 2015 10:11 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee hoor, niet allemaal. Maar is er genoeg plek op de scholen die het niet doen? En wat doen we met scheefleerlingen?
http://www.amsterdam.nl/o(...)veelgestelde-vragen/quote:Geldt het toelatingsbeleid ook voor speciaal onderwijs?
Nee
Luister Janneke. Als er geld is dan zal iedereen daar zijn deel van willen hebben en concurreren om daar zoveel mogelijk van binnen te slepen. Ik zie onderwijs eerder goedkoper dan duurder worden.quote:Op zondag 26 april 2015 10:13 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Goeie vergelijking man. Echt briljant.
Ja, leerlingen die op basis van het inkomen van hun ouders prima een duurdere school aan kunnen, maar toch een plek voor een minimaleerling bezet houden op een goedkopere school.quote:
Een beetje wel. Ook daar bepaalt de computer wie waar komt. Je moet tien scholen opgeven en de computer plaatst je op een van die scholen. Het advies van de school bepaalt de eerste plaatsing en de Cito de definitieve waarbij je nooit lager wordt geplaatst dan het advies van de basisschool.quote:Op zondag 26 april 2015 10:13 schreef Jigzoz het volgende:
Even voor de zekerheid:
[..]
http://www.amsterdam.nl/o(...)veelgestelde-vragen/
Zulke plekken bestaan niet. Er bestaan alleen maar scholen die zelf bepalen hoe ze zo veel mogelijk kinderen goed onderwijs bieden.quote:Op zondag 26 april 2015 10:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, leerlingen die op basis van het inkomen van hun ouders prima een duurdere school aan kunnen, maar toch een plek voor een minimaleerling bezet houden op een goedkopere school.
Maar bespaar je de moeite van het reageren verder, ik ga deze discussie verder niet met jou aan. Zinloos, we worden het toch niet eens.
In het speciaal onderwijs dus niet. En dat is natuurlijk volkomen logisch.quote:Op zondag 26 april 2015 10:16 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Een beetje wel. Ook daar bepaalt de computer wie waar komt. Je moet tien scholen opgeven en de computer plaatst je op een van die scholen. Het advies van de school bepaalt de eerste plaatsing en de Cito de definitieve waarbij je nooit lager wordt geplaatst dan het advies van de basisschool.
Dat is het. Daar komt ook maar een heel klein gedeelte van de leerlingen terecht en heb je als ouder sowieso al haast niks te kiezen.quote:Op zondag 26 april 2015 10:18 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
In het speciaal onderwijs dus niet. En dat is natuurlijk volkomen logisch.
Ja christelijke scholen.quote:Op zondag 26 april 2015 10:21 schreef Jigzoz het volgende:
Maar bijzondere scholen mogen dus wél toelatingsregels blijven hanteren. Nou, dan zit daar de mogelijkheid om de nieuwe regels te omzeilen.
Satanistische basisschool Het Duiveltje.quote:Op zondag 26 april 2015 10:26 schreef hans1985 het volgende:
[..]
Ja christelijke scholen.
Christelijke voetbalclubs. Christelijke discotheken. 😜
"Waar bescheidenheid slecht is en excelleren wordt aangemoedigd".quote:Op zondag 26 april 2015 10:29 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Satanistische basisschool Het Duiveltje.
Klinkt helemaal niet verkeerd.
True. Amsterdammers verdienen dit gewoon.quote:Op zondag 26 april 2015 10:33 schreef Pietverdriet het volgende:
Amsterdam heeft een democratisch gekozen college van B&W.
Stem je dit soort partijen dan is dit het gevolg daarvan.
En dat wordt echt de witste school ter wereld.quote:Op zondag 26 april 2015 10:31 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
"Waar bescheidenheid slecht is en excelleren wordt aangemoedigd".
Ik zie er een markt voor.
Nee, vooral veel aziatenquote:Op zondag 26 april 2015 10:37 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
En dat wordt echt de witste school ter wereld.
True, maar als het vanuit het pesrspectief van het kind is het al iets logischer. Het kind heeft ook niet gekozen voor lakse kutouders.quote:Op zondag 26 april 2015 10:06 schreef Hamilcar het volgende:
In feite straft het beleid ouders die zich actief bezig houden met de toekomst van hun kinderen, terwijl het ouders die dat niet doen een hand boven het hoofd houdt. Je reinste idioterie.
Begin er een. Dat mag, in Nederland. Bedenk er wel bij (misschien niet voor jou, wel voor andere users in dit topic) dat het niet meer mag als we de religieuze scholen afschaffen.quote:Op zondag 26 april 2015 10:45 schreef Pietverdriet het volgende:
Maar een uitgesproken Atheistische Scholengemeenschap lijkt mij een uitstekend idee, waar in het leerprogramma duidelijk staat dat kinderen atheisme wordt onderwezen, kritisch denken en humanisme op het programma staan.
Kan niet, want dat is geen levensbeschouwing. Daarom moet je er een verhaaltje omheen verzinnen.quote:Op zondag 26 april 2015 10:45 schreef Pietverdriet het volgende:
Maar een uitgesproken Atheistische Scholengemeenschap lijkt mij een uitstekend idee, waar in het leerprogramma duidelijk staat dat kinderen atheisme wordt onderwezen, kritisch denken en humanisme op het programma staan.
Humanistisch dan. "Atheistisch" zegt niet zoveel.quote:Op zondag 26 april 2015 10:45 schreef Pietverdriet het volgende:
Hé, die bestaat zelfs!quote:Op zondag 26 april 2015 10:46 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Humanistisch dan. "Atheistisch" zegt niet zoveel.
Satanistisch zou, nu ik er over nadenk, daadwerkelijk best een goed idee zijn. Laat er maar eens een school zijn waar men doceert dat je handje niet permanent wordt vastgehouden, dat het prima is om trots te zijn als je iets goed doet en dat je best ergens vol voor mag gaan.quote:Op zondag 26 april 2015 10:46 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Kan niet, want dat is geen levensbeschouwing. Daarom moet je er een verhaaltje omheen verzinnen.
Extreem elitair en decadent, denk ik.quote:Op zondag 26 april 2015 10:56 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Satanistisch zou, nu ik er over nadenk, daadwerkelijk best een goed idee zijn. Laat er maar eens een school zijn waar men doceert dat je handje niet permanent wordt vastgehouden, dat het prima is om trots te zijn als je iets goed doet en dat je best ergens vol voor mag gaan.
Ik ben benieuwd wat voor mensen dat oplevert.
Maar dan krijg je dus het PvdA voor de kiezen geworpen: ga je de mensen die het wel goed doen naar beneden trekken om een gedeelte van de onderste laag naar het middenpunt te krijgen? Ik vind niet dat je mensen die het wel goed doen zo grof moet straffen. Ik heb zelf half-Marokkaanse neefjes en je mag drie keer raden wie ervoor zorgen dat ze mee kunnen komen op school: mijn moeder en ik. Mijn zus is slechthorend, wat het voor haar niet gemakkelijk maakt, maar 'van de andere kant' hoeven we totaal niks te verwachten.quote:Op zondag 26 april 2015 10:39 schreef Fides het volgende:
[..]
True, maar als het vanuit het pesrspectief van het kind is het al iets logischer. Het kind heeft ook niet gekozen voor lakse kutouders.
Dit en alleen dit.quote:Op zaterdag 25 april 2015 23:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
Laat ze eerst maar eens zorgen dat die van hetzelfde niveau zijn dan.
Wij zijn niet religieus, maar mijn kind gaat wel naar een Christelijke school, simpelweg omdat de openbare scholen stuk voor stuk slechter presteren.
Het probleem lost zich inderdaad vanzelf op. In ieder geval het witte-zwarte scholen probleem.quote:Op zondag 26 april 2015 11:12 schreef NightFlight het volgende:
Over 20-30 jaar bestaat dit probleem niet meer. Dan is Amsterdamse jeugd volledig islamitisch. De Islam is namelijk naast een religie ook een politieke organisatie die niet zal rusten tot ze ook in het westen de macht volledig in handen hebben. http://www.spiegel.de/int(...)-wants-a-369448.html
Maar omdat wij in nederland door ons collectieve schuldgevoel al meer dan een halve eeuw alles weggeven en niet voor ons chistelijk-joods erfgoed op mogen komen past dit precies in het beleid van de huidige politici.
Dit zal het gevolg zijn inderdaad. Of in een witte wijk gaan wonen.quote:Op zaterdag 25 april 2015 22:26 schreef arjan1112 het volgende:
Dus Amsterdam wilt dat Nederlandse gezinnen massaal de stad verlaten, immers buiten Amsterdam mogen ze wel zelf een school kiezen
Aan de door de overheid gesubsidieerde scholen zou geen religieuze naam moeten hangen. Het toestaan dat protestantse / katholieke / islamitische scholen hun leerlingen selecteren op basis van religie moet absoluut verboden worden. Daarmee krijg je de bizarre situatie dat mijn kinderen - als atheist - op alle scholen hier in de buurt (in theorie) geweigerd zouden kunnen worden. Wij hebben hier namelijk alleen maar katholiek en protestantse scholen in de wijk.quote:Op zondag 26 april 2015 08:58 schreef LXIV het volgende:
[..]
Mensen die uitblinken in middelmatigheid? Volwassenen gespeend van enige creativiteit? Het gaat hier om lagere scholen, dat zijn prima vehikels om kinderen wat rekenen en taal door de strot te duwen terwijl ze zichzelf aan het ontwikkelen zijn. Maar het idee dat de input de output bepaalt is vooral geruststellend voor de betrokken volwassenen.quote:Op zondag 26 april 2015 10:56 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Satanistisch zou, nu ik er over nadenk, daadwerkelijk best een goed idee zijn. Laat er maar eens een school zijn waar men doceert dat je handje niet permanent wordt vastgehouden, dat het prima is om trots te zijn als je iets goed doet en dat je best ergens vol voor mag gaan.
Ik ben benieuwd wat voor mensen dat oplevert.
Rijke mensen verhuizen naar de buurten waar de goede scholen staan of sturen hun kinderen naar private scholen.quote:
Die leveren de scholen nu juist af. Iets anders proberen is dus de moeite waard.quote:Op zondag 26 april 2015 11:22 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Mensen die uitblinken in middelmatigheid? Volwassenen gespeend van enige creativiteit?
Hoewel ik dat wel heel vreemd zou vinden. Maar zo lees ik het.quote:Niet alleen ouders waren altijd vrij om een school te kiezen. Scholen mochten op grond van de vrijheid van onderwijs ook kinderen selecteren. Openbare scholen niet, de rest wel. Menno van de Koppel van de Amsterdamse Onderwijs Consumenten Organisatie: „Het was nooit te bewijzen, maar allochtonen die naar een witte school wilden, vertelden weleens dat ze te horen kregen dat de school vol was terwijl de witte buurvrouw wel een plek kreeg. Dát kan niet met de computer. Die selecteert blind.”
Eigenlijk staat hier dus dat de gemeente Amsterdam de hand licht met de grondwet.quote:Op zondag 26 april 2015 11:39 schreef megamandy het volgende:
Jullie zeggen hier allemaal dat scholen gebasseerd op een religie nog wel mogen kiezen maar volgens mij gaat dat juist nu veranderen.
Uit de OP:
[..]
Hoewel ik dat wel heel vreemd zou vinden. Maar zo lees ik het.
Ik denk dat dat wel meevalt. Maar naar zijn aard is het niveau op de lagere school per definitie laag, daarin uitblinken is niet zo zinvol. Het is leuk voor de ouders om een goed presterend kind te hebben, maar het blijven prestaties van niks natuurlijk. Ik ben helemaal niet tegen eisen stellen en prikkelen hoor, maar je moet wel realiseren wat het kader is, het kind moet leren presteren als onderdeel van zijn ontwikkeling, maar de ontwikkeling is het doel, niet de prestatie.quote:Op zondag 26 april 2015 11:28 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Die leveren de scholen nu juist af. Iets anders proberen is dus de moeite waard.
Ben ik niet helemaal met je eens. Bijzonder onderwijs is mijns inziens best oke mits het er ook daadwerkelijk naar werkt. Een christelijke school die onderwijst op basis van de bijbel, oké, maar dan moet een substantieel deel van de dag daar ook daadwerkelijk om draaien net als een dalton- of montessorischool waar men daadwerkelijk de specifieke waarden moet toepassen.quote:Op zondag 26 april 2015 11:20 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Aan de door de overheid gesubsidieerde scholen zou geen religieuze naam moeten hangen. Het toestaan dat protestantse / katholieke / islamitische scholen hun leerlingen selecteren op basis van religie moet absoluut verboden worden. Daarmee krijg je de bizarre situatie dat mijn kinderen - als atheist - op alle scholen hier in de buurt (in theorie) geweigerd zouden kunnen worden. Wij hebben hier namelijk alleen maar katholiek en protestantse scholen in de wijk.
Wel moet de mogelijkheid er blijven om private scholen geschoeid op een religieuze stroming op te richten. Die mogen dan iedereen toelaten / weigeren wie ze willen. Maar dan ook niet meesnoepen uit de staatskas en gewoon jezelf bedruipen.
Of een Pastafaristische schoolquote:Op zondag 26 april 2015 10:46 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Humanistisch dan. "Atheistisch" zegt niet zoveel.
Dat zie je verkeerd. Wij staan ons recht op de massaal geïmporteerde verrijkingen geheel belangeloos af aan de minderbedeelden in de samenleving.quote:Op zondag 26 april 2015 11:45 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Ik kan uit de reacties opmaken dat autochtonen niet samen met allochtonen willen zijn. Corrigeer mij a.u.b. als ik het verkeerd heb.
Allochtonen van een bepaald soort. Ik zie hier geen bezwaren tegen een klas met Scandinaviers of Chinezen.quote:Op zondag 26 april 2015 11:45 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Ik kan uit de reacties opmaken dat autochtonen niet samen met allochtonen willen zijn. Corrigeer mij a.u.b. als ik het verkeerd heb.
We hebben het hier over basisschool leerlingen.quote:Op zondag 26 april 2015 12:02 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Allochtonen van een bepaald soort. Ik zie hier geen bezwaren tegen een klas met Scandinaviers of Chinezen.
Ze vallen inderdaad verplicht onder dat nieuwe systeem, maar tegelijkertijd mogen ze wel leerlingen weigeren. Openbare scholen mogen dat niet.quote:Op zondag 26 april 2015 11:39 schreef megamandy het volgende:
Jullie zeggen hier allemaal dat scholen gebasseerd op een religie nog wel mogen kiezen maar volgens mij gaat dat juist nu veranderen.
Uit de OP:
[..]
Hoewel ik dat wel heel vreemd zou vinden. Maar zo lees ik het.
Fout, ik kies bewust als atheïst voor katholiek basisonderwijs zodat zijn klas niet meteen gevuld is met volk dat een taal- en leerachterstand heeft waardoor onderwijs afgestemd wordt op de meest zwakzinnigenquote:Op zondag 26 april 2015 11:45 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Bij dezen. Mijn eigen kinderen zijn allochtonen.quote:Op zondag 26 april 2015 11:45 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Andere zullen het wel niet uitspreken maar naar mijn mening het soort allochtoon met een islamitische achtergrond. Die komen standaard met gigantische leer- en taalachterstanden in groep 3 terecht en in groep 8 mag je blij zijn als ze VMBO TL kunnen doenquote:Op zondag 26 april 2015 12:05 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
We hebben het hier over basisschool leerlingen.
Welke soort allochtonen?
Wat denk je nu zelf?quote:Op zondag 26 april 2015 12:05 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
We hebben het hier over basisschool leerlingen.
Welke soort allochtonen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee maar wel iedere vrijdag een pastadienst:quote:Op zondag 26 april 2015 11:57 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Verplicht als piraat in de klas ziten ?
quote:Op zondag 26 april 2015 12:15 schreef Ceberut het volgende:
Wat zijn voorstellen van tegenstanders om segregatie aan te pakken?
In het verlengde hiervan spelen ook de zo gehekelde "no-go areas", de ghettovorming van minderheden. Wat zijn daar de oplossingen voor?Denk je dat de burger dat boeit. Ik denk dat de meesten geloof in overheid en minderheden al heeft op geheven. Dus segregatie is wat de normale burger nu wil.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Moeten we segregatie wel aanpakken? Of is segregatie iets dat mensen blijkbaar zelf graag willen?quote:Op zondag 26 april 2015 12:15 schreef Ceberut het volgende:
Wat zijn voorstellen van tegenstanders om segregatie aan te pakken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |