Dit zal het gevolg zijn inderdaad. Of in een witte wijk gaan wonen.quote:Op zaterdag 25 april 2015 22:26 schreef arjan1112 het volgende:
Dus Amsterdam wilt dat Nederlandse gezinnen massaal de stad verlaten, immers buiten Amsterdam mogen ze wel zelf een school kiezen
Aan de door de overheid gesubsidieerde scholen zou geen religieuze naam moeten hangen. Het toestaan dat protestantse / katholieke / islamitische scholen hun leerlingen selecteren op basis van religie moet absoluut verboden worden. Daarmee krijg je de bizarre situatie dat mijn kinderen - als atheist - op alle scholen hier in de buurt (in theorie) geweigerd zouden kunnen worden. Wij hebben hier namelijk alleen maar katholiek en protestantse scholen in de wijk.quote:Op zondag 26 april 2015 08:58 schreef LXIV het volgende:
[..]
Openbare scholen worden toch ook gewoon door de overheid bepaald! Wat maakt het uit.
Ik zou er wel voorstander van zijn dat scholen echte katholieke kinderen voorrang kunnen geven, en niet mensen die hun kinderen alleen maar niet om een zwarte school willen hebben.
Mensen die uitblinken in middelmatigheid? Volwassenen gespeend van enige creativiteit? Het gaat hier om lagere scholen, dat zijn prima vehikels om kinderen wat rekenen en taal door de strot te duwen terwijl ze zichzelf aan het ontwikkelen zijn. Maar het idee dat de input de output bepaalt is vooral geruststellend voor de betrokken volwassenen.quote:Op zondag 26 april 2015 10:56 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Satanistisch zou, nu ik er over nadenk, daadwerkelijk best een goed idee zijn. Laat er maar eens een school zijn waar men doceert dat je handje niet permanent wordt vastgehouden, dat het prima is om trots te zijn als je iets goed doet en dat je best ergens vol voor mag gaan.
Ik ben benieuwd wat voor mensen dat oplevert.
Rijke mensen verhuizen naar de buurten waar de goede scholen staan of sturen hun kinderen naar private scholen.quote:
Die leveren de scholen nu juist af. Iets anders proberen is dus de moeite waard.quote:Op zondag 26 april 2015 11:22 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Mensen die uitblinken in middelmatigheid? Volwassenen gespeend van enige creativiteit?
Hoewel ik dat wel heel vreemd zou vinden. Maar zo lees ik het.quote:Niet alleen ouders waren altijd vrij om een school te kiezen. Scholen mochten op grond van de vrijheid van onderwijs ook kinderen selecteren. Openbare scholen niet, de rest wel. Menno van de Koppel van de Amsterdamse Onderwijs Consumenten Organisatie: „Het was nooit te bewijzen, maar allochtonen die naar een witte school wilden, vertelden weleens dat ze te horen kregen dat de school vol was terwijl de witte buurvrouw wel een plek kreeg. Dát kan niet met de computer. Die selecteert blind.”
Eigenlijk staat hier dus dat de gemeente Amsterdam de hand licht met de grondwet.quote:Op zondag 26 april 2015 11:39 schreef megamandy het volgende:
Jullie zeggen hier allemaal dat scholen gebasseerd op een religie nog wel mogen kiezen maar volgens mij gaat dat juist nu veranderen.
Uit de OP:
[..]
Hoewel ik dat wel heel vreemd zou vinden. Maar zo lees ik het.
Ik denk dat dat wel meevalt. Maar naar zijn aard is het niveau op de lagere school per definitie laag, daarin uitblinken is niet zo zinvol. Het is leuk voor de ouders om een goed presterend kind te hebben, maar het blijven prestaties van niks natuurlijk. Ik ben helemaal niet tegen eisen stellen en prikkelen hoor, maar je moet wel realiseren wat het kader is, het kind moet leren presteren als onderdeel van zijn ontwikkeling, maar de ontwikkeling is het doel, niet de prestatie.quote:Op zondag 26 april 2015 11:28 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Die leveren de scholen nu juist af. Iets anders proberen is dus de moeite waard.
Ben ik niet helemaal met je eens. Bijzonder onderwijs is mijns inziens best oke mits het er ook daadwerkelijk naar werkt. Een christelijke school die onderwijst op basis van de bijbel, oké, maar dan moet een substantieel deel van de dag daar ook daadwerkelijk om draaien net als een dalton- of montessorischool waar men daadwerkelijk de specifieke waarden moet toepassen.quote:Op zondag 26 april 2015 11:20 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Aan de door de overheid gesubsidieerde scholen zou geen religieuze naam moeten hangen. Het toestaan dat protestantse / katholieke / islamitische scholen hun leerlingen selecteren op basis van religie moet absoluut verboden worden. Daarmee krijg je de bizarre situatie dat mijn kinderen - als atheist - op alle scholen hier in de buurt (in theorie) geweigerd zouden kunnen worden. Wij hebben hier namelijk alleen maar katholiek en protestantse scholen in de wijk.
Wel moet de mogelijkheid er blijven om private scholen geschoeid op een religieuze stroming op te richten. Die mogen dan iedereen toelaten / weigeren wie ze willen. Maar dan ook niet meesnoepen uit de staatskas en gewoon jezelf bedruipen.
Of een Pastafaristische schoolquote:Op zondag 26 april 2015 10:46 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Humanistisch dan. "Atheistisch" zegt niet zoveel.
Dat zie je verkeerd. Wij staan ons recht op de massaal geïmporteerde verrijkingen geheel belangeloos af aan de minderbedeelden in de samenleving.quote:Op zondag 26 april 2015 11:45 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Ik kan uit de reacties opmaken dat autochtonen niet samen met allochtonen willen zijn. Corrigeer mij a.u.b. als ik het verkeerd heb.
Allochtonen van een bepaald soort. Ik zie hier geen bezwaren tegen een klas met Scandinaviers of Chinezen.quote:Op zondag 26 april 2015 11:45 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Ik kan uit de reacties opmaken dat autochtonen niet samen met allochtonen willen zijn. Corrigeer mij a.u.b. als ik het verkeerd heb.
We hebben het hier over basisschool leerlingen.quote:Op zondag 26 april 2015 12:02 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Allochtonen van een bepaald soort. Ik zie hier geen bezwaren tegen een klas met Scandinaviers of Chinezen.
Ze vallen inderdaad verplicht onder dat nieuwe systeem, maar tegelijkertijd mogen ze wel leerlingen weigeren. Openbare scholen mogen dat niet.quote:Op zondag 26 april 2015 11:39 schreef megamandy het volgende:
Jullie zeggen hier allemaal dat scholen gebasseerd op een religie nog wel mogen kiezen maar volgens mij gaat dat juist nu veranderen.
Uit de OP:
[..]
Hoewel ik dat wel heel vreemd zou vinden. Maar zo lees ik het.
Fout, ik kies bewust als atheïst voor katholiek basisonderwijs zodat zijn klas niet meteen gevuld is met volk dat een taal- en leerachterstand heeft waardoor onderwijs afgestemd wordt op de meest zwakzinnigenquote:Op zondag 26 april 2015 11:45 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Bij dezen. Mijn eigen kinderen zijn allochtonen.quote:Op zondag 26 april 2015 11:45 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Andere zullen het wel niet uitspreken maar naar mijn mening het soort allochtoon met een islamitische achtergrond. Die komen standaard met gigantische leer- en taalachterstanden in groep 3 terecht en in groep 8 mag je blij zijn als ze VMBO TL kunnen doenquote:Op zondag 26 april 2015 12:05 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
We hebben het hier over basisschool leerlingen.
Welke soort allochtonen?
Wat denk je nu zelf?quote:Op zondag 26 april 2015 12:05 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
We hebben het hier over basisschool leerlingen.
Welke soort allochtonen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee maar wel iedere vrijdag een pastadienst:quote:Op zondag 26 april 2015 11:57 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Verplicht als piraat in de klas ziten ?
quote:Op zondag 26 april 2015 12:15 schreef Ceberut het volgende:
Wat zijn voorstellen van tegenstanders om segregatie aan te pakken?
In het verlengde hiervan spelen ook de zo gehekelde "no-go areas", de ghettovorming van minderheden. Wat zijn daar de oplossingen voor?Denk je dat de burger dat boeit. Ik denk dat de meesten geloof in overheid en minderheden al heeft op geheven. Dus segregatie is wat de normale burger nu wil.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Moeten we segregatie wel aanpakken? Of is segregatie iets dat mensen blijkbaar zelf graag willen?quote:Op zondag 26 april 2015 12:15 schreef Ceberut het volgende:
Wat zijn voorstellen van tegenstanders om segregatie aan te pakken?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |