abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152030455
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 23:07 schreef LXIV het volgende:
Het mag dan wel verboden zijn je kind op een blanke school te willen plaatsen, nog altijd mag je wat scholing betreft toch een levensbeschouwing kiezen! Als ik mijn kind op een katholieke school wil, dan kan het toch nooit zo zijn dat een computer het op een islamitische zet?

Gelukkig heb ik al deze problemen overigens niet. In mijn dorp is één school. Die is volledig blank en volledig katholiek. Niks te kiezen dus.
Nu maar hopen dat je geen negerkindjes krijgt :P
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_152030474
:') door de overheid verplicht laten stellen dat je kind op moet groeien met = dat in groep 8 het niveau van groep 5 nog niet eens haalt :')

[ Bericht 3% gewijzigd door paddy op 26-04-2015 02:49:20 ]
pi_152030484
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 00:57 schreef luxerobots het volgende:
Aan de fokkertjes die beweren dat het geen zwart/wit probleem is, en naar de enkele allochtoon op hun witte school wijzen. Noem één zwarte school die het goed doet.
Die enige allochtoon, die slimme wordt dus naar een blanke school gestuurd. Zo ontstaan er geen goede zwarte scholen.
.
pi_152030580
Dan maar de kinderen in Amstelveen, Weesp o.i.d. op school doen? Een systeem als dit kun je maar beter zoveel mogelijk ondermijnen.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_152030629
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 00:57 schreef luxerobots het volgende:
Aan de fokkertjes die beweren dat het geen zwart/wit probleem is, en naar de enkele allochtoon op hun witte school wijzen. Noem één zwarte school die het goed doet.
Geen zwarte/witte oudersprobleem. Wel een zwarte/witte scholenprobleem. Ik denk niet dat iemand dat zal ontkennen.

Qua ouders lijkt het me eerder een hogeropgeleiden/lageropgeleiden-ding. Al is de school om de hoek nog zo blank, als het onderwijs daar beroerd is gaan Priscilla en Wesley er wel heen en Friso en Sterre niet.
pi_152030630
Als het zo was dat er maar 10% allochtonen zouden zijn, zou je ze kunnen verspreiden over de autochtonen voor een goede integratie. In Amsterdam is de grote meerderheid van de kinderen van allochtone afkomst. Het is dus precies andersom, de autochtonen moeten verspreid worden over de allochtonen.

En dan te bedenken dat de volgende groepen immigranten alweer binnenkomen, o.a. Syriërs, Eritreeërs, Bulgaren en Roemenen.
pi_152030668
Hier in Utrecht basisscholen wezen kijken voor onze dochter.
Helaas is het zo dat er op de Montessori (gaat onze voorkeur naar uit vanwege de didactiek) helemaal geen gekleurde leerlingen te vinden zijn. Wij vinden dat jammer omdat Nederland niet alleen maar blank is.

Ook de openbare en katholieke basisschool bezocht: meisjes van 8 met hoofddoek om en veel extra taalonderwijs. Heel jammer dat die scholen al hun extra tijd moeten besteden aan taalachterstand. Heeft voor ons geen meerwaarde.

De keus was dus snel gemaakt. Ook al is de ouderbijdrage op een Montessori school een stuk hoger.
Make my day!
  zondag 26 april 2015 @ 01:18:09 #83
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_152030673
Dan zou ik mooi verhuizen. Achterlijk en ongrondwettelijk. :W
  zondag 26 april 2015 @ 01:22:29 #84
442104 Pielemenneke
Welkom in de poppenkast
pi_152030715
Misschien moet de regering wat minder proberen die multicultie troep door onze strot te duwen.
Nederlanders moeten zelf kunnen bepalen of ze hun kinderen op willen laten groeien met Mohammed en Tayip, of met Anne en Sterre.

Ik heb nooit begrepen waarom een allochtone minderheid, en ik ken de exacte cijfers niet, zoveel in de melk te brokkelen ''krijgt'' ? Er wonen 16 Miljoen mensen in Nederland, waarvan een heel klein percentage allochtoon is, waarom kan het dan niet zo zijn dat die mensen zich moeten aanpassen ?

In plaats daarvan wordt er in Nederland van alles gedaan om die allochtone mensen maar niet voor de kop te stoten, supermarkten liggen vol met helal producten, Marrokaanse probleemjeugd mag op vechtsport om te voorkomen dat deze groep problemen veroorzaakt, een Nederlandse vrouwelijke verslaggever wordt bij een anti Israel demonstatie door de politie weggeleid, omdat een of andere incest, berberaap haar beledigd terwijl zij beelden van de demonstratie maakt. Zo kunnen we nog uren doorgaan. Het word tijd dat we gewoon weer Nederlander worden en een ieder, die hier wil wonen zich aanpast aan onze normen en waarden, in plaats van andersom.
pi_152030791
Grappig hoe al die bemoeizieke idioten in Amsterdam de bal eens teruggekaatst krijgen. Jammer alleen dat ook hun kinderen de dupe zullen worden. Ik had liever gezien dat de straf voor de Amsterdamse drang naar overheidsgeweld tegen geweldlozen een straatroof voor de ouders zou zijn. Ik gun Bloem niet dat ze een briezahslet wordt en ik gun Daantje ook niet dat hij later een loverboy of juweliersovervaller carrière te wachten staat.
pi_152030806
Het is trouwens ook nog eens zo, dat ik wijken waar dit het ergst heerst, zoals oud-zuid en centrum, de blanke ouders vaak nog import zijn ook. Het is aan deze groepen te danken dat deze stad uberhaubt nog wat blanke gezinnen telt.
.
pi_152030823
Ouders hoeven er natuurlijk niet voor te kiezen om in Amsterdam te wonen.
pi_152030890
Dat is kut. Geen enkele ouder wil zijn kind naar een zwarte school sturen.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_152030905
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 23:12 schreef LXIV het volgende:

[..]

Op de vorige school van mijn kinderen zaten ook een paar allochtonen, en die waren er dus NOOIT met ouderavonden, voorstellingen, gewoon met niks. Thuis werden die kinderen natuurlijk totaal niet begeleid/aangemoedigd of überhaubt opgevoed. Dat heeft dus tot gevolt dat de juffrouw dat in de klas moet doen, ten kostte van de aandacht voor de gewone kinderen.
In mijn klas zijn de ouders van mijn 'allochtone' leerlingen meer betrokken bij het onderwijs dan een aantal 'autochtone' ouders. Van 2 autochtone leerlingen heb ik de ouders nog nooit tijdens een ouderavond op school gezien, ook niet bij het adviesgesprek dat we vervolgens met de leerling alleen besproken hebben.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_152030908
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2015 01:39 schreef superniger het volgende:
Dat is kut. Geen enkele ouder wil zijn kind naar een zwarte school sturen.
Geen enkel persoon die gezond in de kop is gaat vrijwillig in Amsterdam wonen en al helemaal niet met kinderen.
pi_152030913
Och, kunnen we de komende weken in ieder geval genieten van wat hypocriet gezeik van die linkse maakbaarheid grachtengordel idioten.
"Pools are perfect for holding water"
pi_152030931
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 01:41 schreef probeer het volgende:
Och, kunnen we de komende weken in ieder geval genieten van wat hypocriet gezeik van die linkse maakbaarheid grachtengordel idioten.
Het probleem is niet dat ouders reden hebben om hun kinderen naar de andere kant van de stad te sturen, maar dat ze hun kinderen wegsturen! Zo werkt het tegenwoordig bij ieder probleem in de politiek, dus waarom niet hier?
  zondag 26 april 2015 @ 01:43:39 #93
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_152030932
De overheid weet wat goed is voor uw kind mensen. Dat je vooral niet denkt dat je dat zelf beter kan bepalen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_152030979
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 22:26 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dit idd vooral, Montessori, Dalton of Jenaplan kies je omdat dat systeem je aanstaat en omdat je denkt dat het geschikt is voor je kind en je kind geschikt is voor dat onderwijssysteem, het is werkelijk van de zotte om die conceptscholen ook verplicht in het verdeelplan te zetten.
Is dat in Amsterdam daadwerkelijk zo dat men bewust voor bijzonder onderwijs kiest? In veel andere gevallen wordt er namelijk een school gekozen die zo lekker dichtbij is en of dat dan bijzonder onderwijs is of niet, dat maakt dan eigenlijk weinig uit.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  zondag 26 april 2015 @ 01:50:43 #95
346939 Janneke141
pi_152030994
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 01:49 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Is dat in Amsterdam daadwerkelijk zo dat men bewust voor bijzonder onderwijs kiest? In veel andere gevallen wordt er namelijk een school gekozen die zo lekker dichtbij is en of dat dan bijzonder onderwijs is of niet, dat maakt dan eigenlijk weinig uit.
Voor het recht op een vrije keuze voor een school maakt dat niet zoveel uit natuurlijk.
pi_152031020
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 01:50 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Voor het recht op een vrije keuze voor een school maakt dat niet zoveel uit natuurlijk.
Volgens mij beweer ik dat ook niet.
pi_152031077
Op basis van huidskleur bepalen dat je kind, Sem of Sterre, bij voorbaat al slimmer is dan Mohammed of Aisha.

Misschien moeten we het onderwijs niet op kleur indelen, maar juist op IQ. Dan mag Sem met een IQ > 100 fijn naar de Montessori school samen met Mohammed en Aisha en Sterre met een IQ < 100 naar het regulier, domme kindjes, onderwijs.
  zondag 26 april 2015 @ 02:00:39 #98
346939 Janneke141
pi_152031079
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 01:53 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Volgens mij beweer ik dat ook niet.
Dat is waar.
pi_152031089
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 02:00 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat is waar.
Ik zou overigens juist willen dat meer ouders bewust voor een type bijzonder onderwijs kiezen.
  zondag 26 april 2015 @ 02:03:49 #100
346939 Janneke141
pi_152031099
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 02:02 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Ik zou overigens juist willen dat meer ouders bewust voor een type bijzonder onderwijs kiezen.
Ik zou vooral willen dat ouders (of kinderen, als we over het VO hebben) zelf mogen kiezen. Op welke gronden dat dan is zal me een worst wezen, maar het is te bezopen voor woorden dat een ambtenaar gaat bepalen wat er goed is voor jouw kind.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')