Nu maar hopen dat je geen negerkindjes krijgtquote:Op zaterdag 25 april 2015 23:07 schreef LXIV het volgende:
Het mag dan wel verboden zijn je kind op een blanke school te willen plaatsen, nog altijd mag je wat scholing betreft toch een levensbeschouwing kiezen! Als ik mijn kind op een katholieke school wil, dan kan het toch nooit zo zijn dat een computer het op een islamitische zet?
Gelukkig heb ik al deze problemen overigens niet. In mijn dorp is één school. Die is volledig blank en volledig katholiek. Niks te kiezen dus.
Die enige allochtoon, die slimme wordt dus naar een blanke school gestuurd. Zo ontstaan er geen goede zwarte scholen.quote:Op zondag 26 april 2015 00:57 schreef luxerobots het volgende:
Aan de fokkertjes die beweren dat het geen zwart/wit probleem is, en naar de enkele allochtoon op hun witte school wijzen. Noem één zwarte school die het goed doet.
Geen zwarte/witte oudersprobleem. Wel een zwarte/witte scholenprobleem. Ik denk niet dat iemand dat zal ontkennen.quote:Op zondag 26 april 2015 00:57 schreef luxerobots het volgende:
Aan de fokkertjes die beweren dat het geen zwart/wit probleem is, en naar de enkele allochtoon op hun witte school wijzen. Noem één zwarte school die het goed doet.
In mijn klas zijn de ouders van mijn 'allochtone' leerlingen meer betrokken bij het onderwijs dan een aantal 'autochtone' ouders. Van 2 autochtone leerlingen heb ik de ouders nog nooit tijdens een ouderavond op school gezien, ook niet bij het adviesgesprek dat we vervolgens met de leerling alleen besproken hebben.quote:Op zaterdag 25 april 2015 23:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
Op de vorige school van mijn kinderen zaten ook een paar allochtonen, en die waren er dus NOOIT met ouderavonden, voorstellingen, gewoon met niks. Thuis werden die kinderen natuurlijk totaal niet begeleid/aangemoedigd of überhaubt opgevoed. Dat heeft dus tot gevolt dat de juffrouw dat in de klas moet doen, ten kostte van de aandacht voor de gewone kinderen.
Geen enkel persoon die gezond in de kop is gaat vrijwillig in Amsterdam wonen en al helemaal niet met kinderen.quote:Op zondag 26 april 2015 01:39 schreef superniger het volgende:
Dat is kut. Geen enkele ouder wil zijn kind naar een zwarte school sturen.
Het probleem is niet dat ouders reden hebben om hun kinderen naar de andere kant van de stad te sturen, maar dat ze hun kinderen wegsturen! Zo werkt het tegenwoordig bij ieder probleem in de politiek, dus waarom niet hier?quote:Op zondag 26 april 2015 01:41 schreef probeer het volgende:
Och, kunnen we de komende weken in ieder geval genieten van wat hypocriet gezeik van die linkse maakbaarheid grachtengordel idioten.
Is dat in Amsterdam daadwerkelijk zo dat men bewust voor bijzonder onderwijs kiest? In veel andere gevallen wordt er namelijk een school gekozen die zo lekker dichtbij is en of dat dan bijzonder onderwijs is of niet, dat maakt dan eigenlijk weinig uit.quote:Op zaterdag 25 april 2015 22:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dit idd vooral, Montessori, Dalton of Jenaplan kies je omdat dat systeem je aanstaat en omdat je denkt dat het geschikt is voor je kind en je kind geschikt is voor dat onderwijssysteem, het is werkelijk van de zotte om die conceptscholen ook verplicht in het verdeelplan te zetten.
Voor het recht op een vrije keuze voor een school maakt dat niet zoveel uit natuurlijk.quote:Op zondag 26 april 2015 01:49 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Is dat in Amsterdam daadwerkelijk zo dat men bewust voor bijzonder onderwijs kiest? In veel andere gevallen wordt er namelijk een school gekozen die zo lekker dichtbij is en of dat dan bijzonder onderwijs is of niet, dat maakt dan eigenlijk weinig uit.
Volgens mij beweer ik dat ook niet.quote:Op zondag 26 april 2015 01:50 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Voor het recht op een vrije keuze voor een school maakt dat niet zoveel uit natuurlijk.
Dat is waar.quote:Op zondag 26 april 2015 01:53 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Volgens mij beweer ik dat ook niet.
Ik zou overigens juist willen dat meer ouders bewust voor een type bijzonder onderwijs kiezen.quote:
Ik zou vooral willen dat ouders (of kinderen, als we over het VO hebben) zelf mogen kiezen. Op welke gronden dat dan is zal me een worst wezen, maar het is te bezopen voor woorden dat een ambtenaar gaat bepalen wat er goed is voor jouw kind.quote:Op zondag 26 april 2015 02:02 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Ik zou overigens juist willen dat meer ouders bewust voor een type bijzonder onderwijs kiezen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |