abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152028777
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 23:30 schreef LXIV het volgende:

[..]

Blijkbaar wel, want religieuze scholen (christelijke tenminste) scoren in het algemeen het hoogste op alle testen.
dit dus
  zaterdag 25 april 2015 @ 23:41:45 #52
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_152028890
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 23:36 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik neem even van je aan dat christelijke scholen het hoogst scoren.

Komt dit dan omdat het scholen zijn die op christelijke leest geschoeid zijn?

Of omdat het scholen zijn die niet meegegaan zijn in de talloze onderwijsvernieuwingen en omdat het scholen zijn met veel autochtone/westerse leerlingen?
Ik denk vooral dat het komt door de aanwezige normen en waarden en autoriteit. Dus gewoon leraren met respect behandelen, plichtsgetrouwe ouders die naar ouderavonden komen, leraren die een ideologie en motivatie hebben.
Ook wanneer er gecorrigeerd werd voor aanwezigheid van zwarte leerlingen bleven de Christelijke scholen hoger scoren. Dus een zwarten scoren gemiddeld ook hoger op Christelijke scholen. (Dan andere zwarten uiteraard).
The End Times are wild
pi_152028912
Iemand al onderzocht waar in Amsterdam precies de 'sweet spots' zijn qua wonen met deze nieuwe regels? Dus een locatie waarbij de dichtstbijzijnde 8 scholen de meeste 'goede' scholen bevatten?
"Pools are perfect for holding water"
pi_152028941
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 23:41 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik denk vooral dat het komt door de aanwezige normen en waarden en autoriteit. Dus gewoon leraren met respect behandelen, plichtsgetrouwe ouders die naar ouderavonden komen, leraren die een ideologie en motivatie hebben.
Ook wanneer er gecorrigeerd werd voor aanwezigheid van zwarte leerlingen bleven de Christelijke scholen hoger scoren. Dus een zwarten scoren gemiddeld ook hoger op Christelijke scholen. (Dan andere zwarten uiteraard).
Dat is meer een mentaliteitskwestie. Het lijkt mij verder onverstandig om kinderen te brainwashen met Bijbelverhalen en wonderen van de grote scenarioschrijver hierboven.
pi_152028965
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 23:41 schreef LXIV het volgende:

[..]

Maar daarvoor hoeft een school geen religieuze achtergrond te hebben. Ook op een openbare school kun je dit soort eisen stellen.
ROBODEMONS..................|:(
  zaterdag 25 april 2015 @ 23:45:00 #56
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_152028982
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 23:43 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Dat is meer een mentaliteitskwestie. Het lijkt mij verder onverstandig om kinderen te brainwashen met Bijbelverhalen en wonderen van de grote scenarioschrijver hierboven.
Dan moet je dat niet doen met jouw kinderen. Je bent daar vrij in, in Nederland.
The End Times are wild
pi_152029019
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 23:45 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dan moet je dat niet doen met jouw kinderen. Je bent daar vrij in, in Nederland.
Ik ben daar vrij in. Geloof is een keuze, maar daar val je kinderen toch niet mee lastig?
  zaterdag 25 april 2015 @ 23:46:31 #58
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_152029020
quote:
12s.gif Op zaterdag 25 april 2015 23:44 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Maar daarvoor hoeft een school geen religieuze achtergrond te hebben. Ook op een openbare school kun je dit soort eisen stellen.
Daar worden die eisen ook gesteld, uiteraard.

Hetzelfde verhaal voor het beroep doen op sociale voorzieningen. Dat ligt in kleine Christelijke dorpen het laagst van heel Nederland. Terwijl er in heel Nederland dezelfde eisen gesteld worden. Hoe kan dat nou? Dat zijn gewoon cultuurverschillen. Dat is met eisen niet te corriceren.
The End Times are wild
  zaterdag 25 april 2015 @ 23:48:33 #59
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_152029077
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 23:46 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik ben daar vrij in. Geloof is een keuze, maar daar val je kinderen toch niet mee lastig?
Iedereen heeft een bepaalde levensbeschouwing. Of dat nu Rooms-katholicisme, de Islam, (N)ietsisme, humanisme of liberalisme is. Hoe dan ook beinvloed je jouw kinderen daarmee. Door naar wat voor programma's je kijkt op tv, door opmerkingen die je maakt, door hoe je met ze omgaat. Al weet ik ook wel dat de meeste Nederlanders gewoon niks zijn. Of eigenlijk helemaal geen idee hebben of er überhaubt over nadenken. Maar dat krijgen die kinderen dan ook weer mee.
The End Times are wild
pi_152029148
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 23:48 schreef LXIV het volgende:

[..]

Iedereen heeft een bepaalde levensbeschouwing. Of dat nu Rooms-katholicisme, de Islam, (N)ietsisme, humanisme of liberalisme is. Hoe dan ook beinvloed je jouw kinderen daarmee. Door naar wat voor programma's je kijkt op tv, door opmerkingen die je maakt, door hoe je met ze omgaat. Al weet ik ook wel dat de meeste Nederlanders gewoon niks zijn. Of eigenlijk helemaal geen idee hebben of er überhaubt over nadenken. Maar dat krijgen die kinderen dan ook weer mee.
Ik vind atheïsme niet te vergelijken met religie. Gelovigen gaan altijd uit van niet te bewijzen standpunten. Die d.m.v. ouderwetse propaganda tot feiten gebombardeerd worden.

Maar goed, dat is voor een andere discussie.
  zaterdag 25 april 2015 @ 23:52:45 #61
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_152029177
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 23:51 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik vind atheïsme niet te vergelijken met religie. Geloven gaan altijd uit van niet te bewijzen standpunten. Die d.m.v. ouderwetse propaganda tot feiten gebombardeerd worden.

Maar goed, dat is voor een andere discussie.
Bewijzen horen bij de wetenschap. Dat leren ze later wel op de universiteit. Geloof gaat (zeker bij kinderen) vooral over normen en waarden. Ik vind de normen en waarden van het Christendom prima voor mijn kinderen.
The End Times are wild
pi_152029253
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 23:52 schreef LXIV het volgende:

[..]

Bewijzen horen bij de wetenschap. Dat leren ze later wel op de universiteit. Geloof gaat (zeker bij kinderen) vooral over normen en waarden. Ik vind de normen en waarden van het Christendom prima voor mijn kinderen.
Het Christendom zonder de schepper en diens wonderen...

Maar goed: on topic!
  zondag 26 april 2015 @ 00:00:55 #63
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_152029404
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 23:43 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Als die sprookjes betekenen dat mijn kind beter les krijgt dan neem ik het graag voor lief, thuis krijgt hij immers voldoende mee om het sprookjesboek niet te serieus te nemen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 26 april 2015 @ 00:04:51 #64
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_152029500
Ik heb vroeger op een Rooms Katholieke basisschool gezeten en ik kan mij bijna niets meer herinneren over bijbelverhalen of wat dan ook :')
Ja als je in groep 4 zat en de communie deed kwam de pastoor eens per week langs en hetzelfde in groep 8 met het vormsel.
Vroeger was het volgens mij zo dat katholieke scholen rijker waren en daardoor dus ook beter onderwijs gaven.

Wat ik van deze manier van verdelen vind weet ik niet. in de 90% wordt gewoon toegelaten op een school van hun top 3 maar dat je inderdaad niet meer specifiek voor een school met een bepaalde manier van lesgeven kan kiezen is wel heel krom.

Het is vanaf dit jaar in Amsterdam ook hetzelfde voor de middelbare scholen. Dan moeten ze leerlingen 6 tot 10 scholen opgeven naar keuze en gaat de computer bepalen waar ze heen moeten.
吴 曼 迪
pi_152029613
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 00:00 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als die sprookjes betekenen dat mijn kind beter les krijgt dan neem ik het graag voor lief, thuis krijgt hij immers voldoende mee om het sprookjesboek niet te serieus te nemen.
Die sprookjes zorgen niet voor beter onderwijs. De cultuur en goed onderwijs zorgen voor betere prestaties. Christelijke scholen zijn minder meegegaan in de onderwijsvernieuwing en hebben minder allochtonen en niet-westerse leerlingen.

De hele bijbel staat vol met belachelijke sprookjes, enkele voorbeelden, mensen die opstaan uit de dood, overleven in de maag van een walvis en Lot die seks heeft met zijn dochters.
  zondag 26 april 2015 @ 00:15:34 #66
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_152029720
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 00:09 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Die sprookjes zorgen niet voor beter onderwijs. De cultuur en goed onderwijs zorgen voor betere prestaties. Christelijke scholen zijn minder meegegaan in de onderwijsvernieuwing en hebben minder allochtonen en niet-westerse leerlingen.

De hele bijbel staat vol met belachelijke sprookjes, enkele voorbeelden, mensen die opstaan uit de dood, overleven in de maag van een walvis en Lot die seks heeft met zijn dochters.
Wat jij wil, dan stuur je jouw kind toch naar een openbare school?
Die vrijheid heb je in NL... Behalve in Amsterdam :+
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_152029777
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2015 00:15 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wat jij wil, dan stuur je jouw kind toch naar een openbare school?
Die vrijheid heb je in NL... Behalve in Amsterdam :+
Leuk dat ik de vrijheid heb om mijn kinderen te vrijwaren van die onzin. Jammerlijk dat gelovigen de vrijheid hebben om d.m.v. onderwijs kinderen vol te stoppen met religieuze onzin.
pi_152029784
Ik laat dit even skippen, ik kan het niet meer bijhouden nl.
I´m back.
  zondag 26 april 2015 @ 00:21:36 #69
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_152029826
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 00:18 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Leuk dat ik de vrijheid heb om mijn kinderen te vrijwaren van die religieuze onzin. Jammerlijk dat gelovigen de vrijheid hebben om d.m.v. onderwijs kinderen vol te stoppen met religieuze onzin.
Zorg dan dat openbare scholen op hetzelfde niveau gaan presteren en je hebt zo een deel van de leerlingen van die religieuze scholen erbij.

Ouders kiezen een school om een aantal redenen, kwaliteit is een van de grootste redenen bij die keuze.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_152029861
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2015 00:21 schreef Leandra het volgende:

[..]

Zorg dan dat openbare scholen op hetzelfde niveau gaan presteren en je hebt zo een deel van de leerlingen van die religieuze scholen erbij.
Als christelijke scholen gemiddeld beter scoren dan openbare, betekent dat niet dat alle christelijke scholen beter presteren dan alle openbare scholen. Daarnaast moet de invloed van thuis ook niet onderschat worden.
pi_152030140
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 23:42 schreef probeer het volgende:
Iemand al onderzocht waar in Amsterdam precies de 'sweet spots' zijn qua wonen met deze nieuwe regels? Dus een locatie waarbij de dichtstbijzijnde 8 scholen de meeste 'goede' scholen bevatten?
Het probleem is dat er heel witte en zwarte wijkjes naast elkaar staan en sommige scholen wat meer witte wijkjes eromheen hebben. Het probleem speelt bijna door heel de stad. Overal zijn wel wat koopprojecten gestart wat blanke mensen met goede banen aangetrokken heeft. De sociale (huur)wijken zijn doorgaan steeds zwarter geworden, omdat bewoners naar betere wijken of buiten de stand getrokken zijn, zodra die het konden betalen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 22:20 schreef Leandra het volgende:

[..]

Sterker nog; buitenlandse ouders nemen vaak kennelijk niet de moeite om hun kind naar een goede school te brengen, dus het is helemaal geen kwestie van buitengesloten voelen, maar van gemakzucht.
Nou zo zwart/wit is het niet. In mijn buurt wonen veel hoogopgeleide allochtonen met een goede baan. Die brengen hun kinderen ook graag naar een witte school.

quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 23:07 schreef LXIV het volgende:
Het mag dan wel verboden zijn je kind op een blanke school te willen plaatsen, nog altijd mag je wat scholing betreft toch een levensbeschouwing kiezen! Als ik mijn kind op een katholieke school wil, dan kan het toch nooit zo zijn dat een computer het op een islamitische zet?

Gelukkig heb ik al deze problemen overigens niet. In mijn dorp is één school. Die is volledig blank en volledig katholiek. Niks te kiezen dus.
Je mag zelf 8 scholen kiezen begrijp ik.

quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 23:18 schreef BaardaapAd het volgende:

Twee huizen verder woonde een Hindoestaans gezin, die brachten hun kinderen een héél eind verderop naar school omdat 'ze op déze school niet genoeg leren'. Het ZWARTE SCHOOL en WITTE SCHOOL etiket vind ik dan ook vervelend omdat het puur een rassenkwestie suggereert; de waarheid is dat het een kwestie is van OUDERLIJKE INZET EN BELANGSTELLING. Want de witte kinderen op zwarte scholen komen toch echt wel een beetje uit tokkie gezinnen.
Dit dus, het is geen wit/zwart probleem. Meer desinteresse van bepaalde ouders.

Ik woon zelf in een blanke buurt en veel mensen van 5km verderop brengen hun kinderen hier op school. Die wonen dan bijvoorbeeld in een nieuwbouw koopwijkje, gebouwd op het laatste grasveld tussen 2 blokken Vogelaarflats.

Mijn kinderen breng ik trouwens dagelijks met de auto naar school in een klein dorpje naast ons. Daar zitten trouwens ook kinderen van allochtonen, die er zo over denken.
.
pi_152030146
Er is in Amsterdam ook een "convenant" waarin de middelbare scholen die er aan mee doen dus een x aantal leerlingen met een mindere cito score en uit een andere wijk moeten aannemen. Om de een of andere zeer bijzondere reden doen vrijwel alle witte, goed presterende scholen er niet aan mee.

Maar dit is wederom de gemeente die probeert hun eigen idealen aan de bevolking op te leggen en door te drukken. Walgelijk.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_152030149
Sta je dan met je hippiebakfiets voor de madrassa. _O-
pi_152030314
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 00:39 schreef Fer het volgende:
Dit dus, het is geen wit/zwart probleem. Meer desinteresse van bepaalde ouders.
Klopt. Op onze christelijke middelbare school zaten heel wat kinderen van gevluchte Afghanen en Irakezen. Meestal waren ze moslim en goed opgeleid. De ouders verkozen bewust de als kwalitatief goed bekendstaande christelijke school boven de wat minder goed bekendstaande openbare scholen.
pi_152030442
Aan de fokkertjes die beweren dat het geen zwart/wit probleem is, en naar de enkele allochtoon op hun witte school wijzen. Noem één zwarte school die het goed doet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')