ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant ) Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal stoomtreinen rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en als je de laatste post te pakken hebt wordt een fraaie anaalplaat op prijs gesteld.
[ Bericht 0% gewijzigd door James1988 op 24-04-2015 23:38:05 ]
Leuk filmpje idd van de NMBS Zelf hoor ik in deze regio vaak een vrouw met nogal een accent, die omroept vanuit Zwolle. Be wel benieuwd naar de persoon achter 'de stem'. Vind het sowieso altijd wel interessant om een gezicht te zien bij een stem die je vaak hoort. Marc Klardie van GVB bleek er ook heel anders uit te zien dan dat ik me bij de stem voorstelde xD Tuffy Vos is dan wél weer wat ik me voorstelde, met haar lange blonde lokken
ProRail gaat de komende jaren alle 1500 stationsklokken vervangen. De nieuwe klokken lijken van buiten op de huidige klokken, maar de techniek erachter wordt geheel vernieuwd. Ook worden alle nieuwe klokken rond; nu hangen op veel stations nog klokken in een vierkante behuizing.
Nu worden alle stationsklokken in Nederland aangestuurd door een atoomklok in Utrecht. Die stuurt iedere minuut via een koperdraad een signaal naar de aangesloten 'slaven', waardoor op alle 408 stations gelijktijdig de minutenwijzer opschuift.
De nieuwe modellen worden aangesloten op glasvezel en krijgen een Zwitsers uurwerk. ProRail zegt dat storingen, anders dan nu, op afstand kunnen worden opgelost.
Helmond is het eerste station waar de klokken zijn geīnstalleerd. De hele operatie gaat volgens ProRail zo'n tien jaar duren.
Als versterkingsstellen voor Koningsdag heeft Arriva GTW 2/8 10309 en 10314 naar Zutphen overgebracht. Deze noordelijke stellen zullen op Koningsdag tussen Apeldoorn en Zuthen gaan rijden.
Daarna gaat eentje retour naar Groningen en gaat de ander een week tussen Almelo en Mariënberg rijden. Lint 33 krijgt een APK-beurt. De week erop volgt Lint 34, maar die wordt vervangen door een Achterhoekse GTW.
Op zaterdag 25 april 2015 17:07 schreef Peterselieman het volgende: Als versterkingsstellen voor Koningsdag heeft Arriva GTW 2/8 10309 en 10314 naar Zutphen overgebracht. Deze noordelijke stellen zullen op Koningsdag tussen Apeldoorn en Zuthen gaan rijden.
Daarna gaat eentje retour naar Groningen en gaat de ander een week tussen Almelo en Mariënberg rijden. Lint 33 krijgt een APK-beurt. De week erop volgt Lint 34, maar die wordt vervangen door een Achterhoekse GTW.
vandaag busvervoer tussen Haarlem en Uitgeest. Helaas is een straat op de route eenrichtingsverkeer door wegwerkzaamheden . chauffeurs zijn hier niet van op de hoogte. Nog een detail: het personeel vraagt de passagiers om uit te checken... Omdat je anders mogelijk niet kunt uitchecken op de bestemming. "Gaat u maar lekker gratis mee"
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op zaterdag 25 april 2015 17:10 schreef Peterselieman het volgende: Fles zijn grote vriend heeft een geinig cargotreintje vastgelegd. Reden ook een aantal bakken ICRm in mee
25 April 2015 - De eerste dag van de vakantie begon met een rit vanuit Nederland richting Mi¨ovice en verder richting Příbram, vanwege de aangepaste omlopen met de oude Bardotka's van depot Praag met enkeldeksrijtuigen vanuit depot České Budějovice. Het treinverkeer is door onderhoud namelijk tussen Příbram en Zdice de gehele maand April onderbroken, en kon dit mooi in de vakantieplanning meegenomen worden.
Hier halteert een sneltrein te station Čí¸ová met als bestemming České Budějovice.
Op zondag 26 april 2015 13:44 schreef _JdM_ het volgende: Morgen met foekie van Bocholt naar Wuppertal, via Solingen, Kolnm Aken en Dalheim weer naar Bocholt. Die verschikkelijke oranjegekte ontlopen.
Een tentamenvraag van Rail Transport intrigeerde me toch wel voor Wuppertal.
Arriva is nog maar eens gaan schuiven met materieel. Omdat de koning morgen in Dordrecht aankomt rijden morgen alle treinen op de MerwedeLingeLijn met dubbele stellen. Om dat voor elkaar te krijgen is er materieel van Zwolle-Emmen richting Dordrecht gestuurd.
Op zondag 26 april 2015 17:49 schreef Peterselieman het volgende: Arriva is nog maar eens gaan schuiven met materieel. Omdat de koning morgen in Dordrecht aankomt rijden morgen alle treinen op de MerwedeLingeLijn met dubbele stellen. Om dat voor elkaar te krijgen is er materieel van Zwolle-Emmen richting Dordrecht gestuurd.
En wij mogen ons zeker op gaan proppen in enkele tweetjes? Gelukkig kan ik morgen mooi an die Arbeit in Duitsland. Krijg ik mooi niets mee van die poppenkast
En wij mogen ons zeker op gaan proppen in enkele tweetjes? Gelukkig kan ik morgen mooi an die Arbeit in Duitsland. Krijg ik mooi niets mee van die poppenkast
Volgens mij zijn twee of drie van de veertien stellen op pad gegaan, dus het zijn niet allemaal enkele stellen op Zwolle-Emmen morgen
Jij bent De ochtendpatatliefhebber Treinreizen is onlosmakelijk verbonden met eten in jouw geval. Waar een reis is, is een lege maag en als de croissantjes bij de Appie to Go op zijn, stort jij je gewoon op een patatje oorlog.
Eh als er íéts is dat ik smerig vind zijn dat juist de mensen die om 10 uur 's ochtends uitgebreid een patatje oorlog in hun strot smijten in de trein
Is dit nou die zogehete testtrein? En ik lees ook over een trein in Tsjechie, zijn daar foto`s van en waarom daar?
Ik zie vier treinen, welke heb je het over? En er staan inderdaad drie of vier rijtuigen in Velim als die nog niet terug zijn onderhand. Rail Magazine heeft er op hun facebookpagina meer foto's van.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
helaas voor jou staan die rivieren niet gelijk aan het vriespunt van intellec, intellig... interli... slimheid Patatzeggers zijn gewoon niet serieus te nemen.
Ik zie vier treinen, welke heb je het over? En er staan inderdaad drie of vier rijtuigen in Velim als die nog niet terug zijn onderhand. Rail Magazine heeft er op hun facebookpagina meer foto's van.
Die zijn wel terug, getuige het filmpje van Fles zijn vriend dat ik gisteren hier neerkwakte
Ich bin einverstanden, ich habe gestern noch Pommes gegessen.
SPOILER: 'mit einem halb Schwein'
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Prima secundaire arbeidsomstandigheden
Geen idee of dit de juiste plek is, maar ik probeer het hier maar even. Waar kan ik zo'n boekje met spoordeelkaartjes nabestellen? Ik hoor van verschillende mensen dat ze die al gehad hebben, maar ik heb weer eens niks gekregen en ik kan bij ns.nl/spoordeelweken alleen de voorwaarden vinden.
Op zondag 26 april 2015 23:44 schreef Sarasi het volgende: Geen idee of dit de juiste plek is, maar ik probeer het hier maar even. Waar kan ik zo'n boekje met spoordeelkaartjes nabestellen? Ik hoor van verschillende mensen dat ze die al gehad hebben, maar ik heb weer eens niks gekregen en ik kan bij ns.nl/spoordeelweken alleen de voorwaarden vinden.
quote:
Geen boekje ontvangen? U kunt hier vanaf 1 mei een boekje bestellen. Op=op.
Op zondag 26 april 2015 23:44 schreef Sarasi het volgende: Geen idee of dit de juiste plek is, maar ik probeer het hier maar even. Waar kan ik zo'n boekje met spoordeelkaartjes nabestellen? Ik hoor van verschillende mensen dat ze die al gehad hebben, maar ik heb weer eens niks gekregen en ik kan bij ns.nl/spoordeelweken alleen de voorwaarden vinden.
Waar gaat het je precies om? Ik kan hem wel ff uit de oupapierbak vissen als je je adres op PM of DM gooit.
Ik probeerde voor morgen een kaartje te kopen op de NMBS-site, ik kreeg de volgende mooie foutmelding:
quote:
Gelieve de fouten te verbeteren
Er is een technisch probleem. Gelieve de klantendienst te contacteren. (Error code: The creator of this fault did not specify a Reason.)
Gelukkig is het me alsnog gelukt via NMBS-Europe, daar werkte het gewoon wel Het betreft trouwens een Go-Pass 1 vanaf Maastricht naar Brussel, de systemen zijn weer prima op orde bij de NMBS
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 27-04-2015 00:03:20 ]
Ik heb het voorste stel helemaal alleen met de machinist
Verder vooral oorlogssterkte gezien. Sprinter Amersfoort - Hoofddorp met SGM-9, waarvan de kopbak van de 2990 compleet onder de graffiti zit. Altijd leuk Koningsdag!
De Koninklijke familie beschikt sinds de 19e eeuw over eigen rijtuigen. Het eerste rijtuig is in 1864 gebouwd. Na het aantreden van Koningin Beatrix werden de verouderde rijtuigen in 1993 vervangen door een salonrijtuig. Deze werden door Talbot vervaardigd door de verbouwing van een 1e klasse rijtuig. In 2013 werden er twee rijtuigen door NedTrain omgebouwd tot de begeleidingsrijtuigen. Koning Willem-Alexander heeft daarmee de beschikking over een trein met 3 rijtuigen. De trein wordt altijd gereden met 2 locomotieven, meestal uit de serie 1700. De Koningstrein is vanaf Koningsdag te bewonderen in Sneek in het Modelspoormuseum, gevestigd in het monumentale pand van station Sneek centraal aan de dr. Boumaweg 17b in Sneek. Prima bereikbaar per auto, bus en trein van Arriva. Kijk voor actuele informatie op www.treinenmuseum.nl waar ook de laatste nieuwtjes staan. Het museum is op Koningsdag geopend vanaf 13:00 uur.
Verdomme ik was vergeten dat het vandaag Koningsdag was met bijbehorende oranjedienstregeling, nu moet ik drie kwartier wachten in Maastricht Antiklacht is wel dat ik nu voor de eerste keer ooit in een SLT zit, maar mijn pijnlijke conclusie luidt dat ik de Belgische Desiro's een fijner/stiller vind
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-04-2015 09:45:56 ]
Op maandag 27 april 2015 09:45 schreef J.B. het volgende: Verdomme ik was vergeten dat het vandaag Koningsdag was met bijbehorende oranjedienstregeling, nu moet ik drie kwartier wachten in Maastricht Antiklacht is wel dat ik nu voor de eerste keer ooit in een SLT zit, maar mijn pijnlijke conclusie luidt dat ik de Belgische Desiro's een fijner/stiller vind
Afgezien van de deurpiep is SLT toch niet lawaaiig? Mat '64 maakt veel meer herrie.
12 bakken VIRM in de intercity Venlo- Den Haag. Zie je hier niet vaak.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
buiten de trein ook vond het op rotterdam centraal ook enorm rustig nog er stonden wel rijen voor de kaartautomaten maarja aan de achterzijde stonden de automaten allemaal niets te doen
verder was het opstelterrein zo goed als leeg dus in de rangeerdienst was het ook lekker rustig
Rond het middaguur tussen Enschede en Amersfoort was er ook werkelijk niets te doen en alle groepjes koningsdag-vierders liepen netjes door naar de niet-stilte coupé!
[ Bericht 0% gewijzigd door boriq op 27-04-2015 14:39:29 ]
de intercity van Hoorn naar Haarlem van 13:50 heeft 20 minuten vertraging gehad tussen Obdam en Alkmaar. het ging om de 3457. Het zou gaan om vandalisme.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Ja, zojuist kwam een VIRM richting Alkmaar terug naar Heiloo en Is door naar Castricum. De getroffen trein staat stil verder in de richting van Alkmaar. Op heiloo staat een mannetje of 50-60 tevergeefs te wachten op busvervoer. Denk niet dat dat komt....
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Wat dacht je van Amsteram -> Hoorn/Alkmaar (Ik noem Hoorn ivm de omreisroute), die stroom is veel groter. Gros van het volk in Alkmaar + AFAS komt van boven Alkmaar of Alkmaar.
Er staat nog behoorlijk wat politie en ander personeel te werken op de plek waar het is gebeurd... Dit zal nog even duren. Feestje Is ook nog bezig. Er rijden nu wel bussen!
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op maandag 27 april 2015 20:34 schreef spectrumanalyser het volgende: Er staat nog behoorlijk wat politie en ander personeel te werken op de plek waar het is gebeurd... Dit zal nog even duren. Feestje Is ook nog bezig. Er rijden nu wel bussen!
Vandaag weer een staaltje puike communicatie tussen de NS en de NMBS mogen aanschouwen. Vanwege problemen met de bovenleiding tussen Luik-Guillemins en Liers reden er geen treinen naar Maastricht, er werd zelfs niet gependeld tussen Luik en Maastricht.
Er werden dus twee treinen na elkaar opgeheven in Maastricht en vervolgens zou er een bus komen. Na een half uur kwam die ook, een Nederlandse bus die naar Visé zou rijden. Vervolgens zat iedereen goed en wel, kwam er ineens een Waalse bus met "navette SNCB" aanrijden.
Ik zag die bus en rende vervolgens naar de NS'er die bij de bus stond en vroeg waar die bus heen ging. Ik kreeg vervolgens het antwoord: "Van die bus weet ik niks, pak maar gewoon deze bus, dan kom je tenminste in Visé." Uiteindelijk stopte onze bus in Eijsden, reed de autosnelweg naar Visé op waar we vervolgens de compleet lege NMBS bus uit Maastricht inhaalden.
Even later in Visé werden we afgezet en kwam tegelijkertijd dezelfde Belgische bus aanrijden die naar Luik zou doorrijden. Doordat er totaal geen Belgisch spoorwegpersoneel stond en de buschauffeur op wilde schieten is uiteindelijk zo'n beetje de helft van de mensen die naar Luik moesten alsnog in Visé blijven staan. Het gebrek aan samenwerking en communicatie was echt triest en lachwekkend tegelijk
Op maandag 27 april 2015 21:38 schreef Peterselieman het volgende: As we speak rijden de Vechtdal GTW's die vandaag op de MLL reden weer over de Veluwe richting thuishaven Zwolle
Ik zag er gisteren rond 17:30 eentje rijden tussen Snipperling Aansluiting en Deventer, in die richting. Wat die daar dan deed?
London Waterloo, vanavond. Rond 12:30 is er een persoon aangereden bij Surbiton, waardoor treinen uit vrijwel het gehele zuidwesten van Engeland niet meer in London Waterloo konden komen. Ongeveer 2 uur later werd het spoor vrijgegeven, maar logistiek was het een puinhoop. Veel treinen reden niet omdat personeel en materieel op de verkeerde plaatsen stond.
Vlak voor het drukste moment van de avondspits gooide een defecte trein bij Clapham Junction opnieuw roet in het eten, South West Trains verwacht dat ze vandaag de dienstregeling niet meer hervat kunnen krijgen.
Gister 26 April 2015: CD 754 042-0 + 4 rijtuigen by Durk Houtsma., on Flickr 26 April 2015 - Ook op deze zondag werd er nog wat op treintjes gejaagd, en werd er ook een zogenaamde Duikbril gefotografeerd. Één van de stekken was de spoorbrug bij Vlastějovice.
CD 754 086 + rijtuigen by Durk Houtsma., on Flickr Nabij Kunčice pod Ondřejníkem passeert in een prachtig zonnetje de fotografen, en is onderweg richting Fren¨tát pod Radho¨těm.
In ieder geval een reactie die iets zinvoller is dan deze holle vakbondsretoriek...
quote:
Jij bent niet anders als het om NS gaat en die het niet op de rit krijgt
Dat valt volgens mij wel mee. Ik begrijp dat NS te maken heeft met een best wel complex netwerk en dat de impact van een storing ook best wel groot kan zijn. De privaten in ons land hebben netwerken die veel eenvoudiger zijn van opzet, waardoor bijsturing ook een stuk eenvoudiger is.
Bij NS lukte dat vroeger ook wel: als er iets aan de hand was tussen Amsterdam, Rotterdam en Breda was de Fyra de eerste trein die weer volgens het boekje reed. Tegenwoordig, sinds die trein onder NSR hangt, is dat overigens ook wel anders
Waar ik zo nu en dan wel een beetje kriegel van word, is van mensen die beweren 'dat het nou eenmaal zo is'. De complexiteit van het NS-netwerk is een zelfgekozen oplossing (en die tegenwoordig wordt afgedwongen door de we-bouwen-de-infra-naar-de-dienstregeling-aanpak van ProRail), geen natuurverschijnsel. Als Arriva op het HRN zou rijden met dezelfde complexiteit zullen zij er ook een zware kluif aan hebben wanneer Utrecht gedurende 2 uur op z'n gat ligt.
"South West Trains route map 2010" by Nilfanion - Ordnance Survey OpenData.Great Britain coastline and boundary data from Boundary-Line product.Railway route and urban area data from Meridian 2 product.. Licensed under CC BY-SA 3.0 via Wikimedia Commons - http://commons.wikimedia.(...)s_route_map_2010.svg
Het SWT-netwerk maakt het er niet makkelijker op. De aanrijding gebeurde op de South Western Mainline, vrijwel alle treinen richting het zuidwesten van Engeland moeten over die route. Er zijn wel uitwijkmogelijkheden, maar daar rijden ook andere treinen. Ik kan me voorstellen dat het in zo'n geval uitermate complex is om de boel dan weer op de rit te krijgen, zeker als er dan nog eens een tweede storing bij komt.
An apology for the disruption to your journey on Monday 27 April We are very sorry for the serious disruption that many of you will have faced whilst travelling on our services yesterday. This was due to two significant incidents at critical locations on our network. The first incident occurred at approximately 1130, when we received a report of a person being struck by a train on the lines between Wimbledon and Surbiton. Due to the unfortunate nature of these incidents, emergency services had to close all lines in both directions for two hours to conduct investigations. During this time, many trains were unable to reach their destinations for many hours. This not only affects the trains in service at the time of the incident, but also has a knock-on effect to following services. For example, a train crew that should have been working on a train departing London Waterloo at 15:00 will not yet have arrived at London Waterloo at 15:00 as they will have been working on a previously delayed train.
We worked quickly to divert and alter trains in order to reduce the cascade effect of these delays, however the lines between Wimbledon and Surbiton are essential for us to deliver a full train service, and so their closure led to significant disruption for both long-distance and suburban services. While we were recovering the service in order to run punctually during the evening peak, we had a second significant incident at Clapham Junction, where a train developed a fault and became unable to move forward. It had stopped across the key junction which serves the Windsor lines. The ‘Down Windsor Slow’, ‘Down Windsor Fast’ and ‘Up Windsor Fast’ lines were all closed for two hours from 16:25. This meant that all trains to Reading, Windsor & Eton Riverside, Twickenham, Ascot, Staines and Hounslow were unable to get to and from London Waterloo.
This incident compounded the earlier delays across the whole of the network. While both incidents were managed as quickly as possible, many train crews were unable to reach their trains to begin or continue working, and the stock for the evening peak departures was unable to reach Waterloo. Many trains were therefore delayed departing Waterloo, and many were then unable to enter a platform at Waterloo. To help with passenger movement, we quickly arranged for mutual ticket acceptance with First Great Western, Southern Trains, London Underground, LOROL and London Buses. Over 100m passenger journeys a year happen at London Waterloo, and Clapham Junction is Europe’s busiest interchange as such, we put in place a train plan which attempted to ensure that passenger numbers at London Waterloo, Vauxhall and Clapham Junction were moved as quickly as possible to avoid overcrowding.
We appreciate how frustrating it is when your train service doesn’t run as planned. We are very sorry for the disruption you experienced yesterday. We work very closely with the Samaritans and British Transport Police to help identify at-risk individuals to try to reduce the likelihood of incidents of the nature seen today. For more information on this work, please visit http://www.samaritans.org(...)suicide-and-railways.
Tuesday 28 April As disruption continued late into the evening many trains finished their journey in the wrong location. This has meant that this morning many of our services are formed of fewer coaches than normal or a differnt type of train to normal. All alterations will be available to view on our website at www.journeycheck.southwesttrains.co.uk
Once again, we are sorry for the disruption to your journey. South West Trains-Network Rail Alliance
Goed staaltje communicatie van SWT, als je het mij vraagt. Excuses aanbieden en uitleggen wat er nou allemaal is gebeurd waardoor het zo'n bende werd.
Bij NS zie ik daar de laatste jaren ook verbetering in optreden, met liveblogs op de website en pagina's ('rode regel') met meer informatie bij een grote verstoring.
Britse spoorwegen zijn uberhaupt kut. Zat gisteren te zoeken naar tickets voor London <> Harwich. Kies je die optie rechstreeks mag je 51,80 pond dokken voor een enkeltje. Knip je je reis in 2 stukken via Manningtree ben je opeens 25,90 kwijt. Voor een extra reistijd van 10! minuten.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Op dinsdag 28 april 2015 09:28 schreef Ajaxfan het volgende: Britse spoorwegen zijn uberhaupt kut. Zat gisteren te zoeken naar tickets voor London <> Harwich. Kies je die optie rechstreeks mag je 51,80 pond dokken voor een enkeltje. Knip je je reis in 2 stukken via Manningtree ben je opeens 25,90 kwijt. Voor een extra reistijd van 10! minuten.
zit dat treinticket niet al sowieso bij de bootprijs in?
Je kunt ze goedkoper krijgen, maar het hangt wel af van wanneer je reist en tegen welke ticketvoorwaarden. "Anytime"-tickets zijn duur, want daarmee mag je tijdens de spits reizen, en "Any route permitted"-kaartjes zijn ook veel duurder dan tickets die enkel bij een bepaalde TOC worden geaccepteerd.
De conducteurs worden gearresteerd vanwege een handeling die iedereen onbekend was (kaartjes controleren) en daarom dachten ze dat het een terroristische actie was?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
zit dat treinticket niet al sowieso bij de bootprijs in?
Dat had gekund behalve dat ik te laat was en die combi voor de terugweg uitverkocht was.
quote:
Op dinsdag 28 april 2015 09:43 schreef James1988 het volgende: Je kunt ze goedkoper krijgen, maar het hangt wel af van wanneer je reist en tegen welke ticketvoorwaarden. "Anytime"-tickets zijn duur, want daarmee mag je tijdens de spits reizen, en "Any route permitted"-kaartjes zijn ook veel duurder dan tickets die enkel bij een bepaalde TOC worden geaccepteerd.
Ŗ 21 voor een retourticket (overstap in Manningtree), of Ŗ 35 als je in eerste klas wilt reizen.
Het is vooral een overload aan opties en allemaal wat vaag ingericht vind ik eigenlijk. Wat meer snuffelen kan je al veel poen besparen inderdaad. Optie die ik had was 25,90 het laagste mogelijk of ik had 6 uur in Harwich door willen brengen (doe maar niet.. )
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Jij bent niet anders als het om NS gaat en die het niet op de rit krijgt
Geen enkele vervoerder krijgt het op de rails als het om een aanrijding gaat. De vervoerder staat op dat moment buiten spel. Forensisch onderzoek en aangescherpte regelgeving waar iedere vervoerder zich aan dient te houden zijn maatgevend. En als je pech hebt bij een aanrijding tussen bijvoorbeeld Sittard en Roermond en het forensisch team uit Maastricht is al met een klus bezig moet een team uit Den Bosch komen. Dan weet je het wel hoe lang het dan gaat duren. De tijden zijn voorbij waarbij het nevenspoor gewoon gebruikt werd bij een aanrijding. Op zicht rijden langs het ongeval is niet meer van deze tijd.
Zelfs bij een storing word nu al het nevenspoor buiten dienst genomen. Dat heeft niets met de vervoerder te maken met met de aangescherpte regelgeving. We hebben het Duits systeem over genomen op dat gebied.
Cherna, het punt is dus vooral dat als zoiets bij NS gebeurt er door heel veel idioten gelijk geroepen wordt dat een andere organisatie HET VEEL BETER KAN en dus ook moet gaan doen.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Nu we het toch over NS hebben, dit is zojuist verschenen:
quote:
NS grijpt in bij dochteronderneming Qbuzz 28 april 2015
- Bestuurders op non-actief na onregelmatigheden met vertrouwelijke informatie voor Abellio Limburg - Qbuzz biedingsteam kreeg vertrouwelijke informatie van ex-medewerker Veolia - Concurrentiebeding via constructie omzeild - Provincie Limburg ingelicht; NS aanvaardt gevolgen voor Limburgse aanbesteding - Maatregelen om compliance, procedures en interne controle te versterken - Onderzoeksrapport gepubliceerd
NS maakt bekend dat het bij een intern compliance onderzoek is gestuit op ernstige onregelmatigheden waarbij medewerkers van dochtermaatschappij Qbuzz ongeoorloofd vertrouwelijke informatie ontvingen van een ex-medewerker van Veolia Transport Limburg.
Twee bestuurders van Qbuzz/Abellio Nederland zijn op non-actief gesteld. NS onderzoekt ook nadere disciplinaire maatregelen tegen een aantal medewerkers die eveneens betrokken zijn. De voormalige algemeen directeur van Qbuzz, waarvan recent afscheid is genomen, had sinds 1 februari 2015 een adviescontract dat per direct wordt ontbonden. Het arbeidscontract met de ex-medewerker van Veolia, die per 1 mei 2015 in dienst zou treden bij Qbuzz, wordt eveneens ontbonden.
Uit het onderzoek komt ook naar voren dat Qbuzz de voormalige werknemer van Veolia, die nog gebonden was aan een concurrentiebeding, via een tussenpersoon heeft ingehuurd. Het concurrentiebeding is via een constructie omzeild. Deze werknemer heeft Qbuzz, gevraagd en ongevraagd, van informatie van Veolia voorzien, terwijl hij nog in dienst was van Veolia (in de periode van januari tot 1 mei 2014) en ook daarna.
Het ontvangen van vertrouwelijke informatie van de ex-medewerker van Veolia vond plaats in het kader van de openbare aanbesteding van de provincie Limburg voor het openbaar vervoer in de provincie Limburg voor de periode 2016-2031. Op 10 maart 2015 is de concessie gegund aan Abellio Limburg, de entiteit die hiervoor is opgericht.
NS heeft de Provincie Limburg op de hoogte gesteld van de onregelmatigheden en daarbij aangegeven de gevolgen te zullen aanvaarden. Een eventueel besluit van de Provincie Limburg om Abellio Limburg uit te sluiten van de aanbesteding zal door NS volledig worden gerespecteerd.
Excuses NS is geschokt door de uitkomsten van het onderzoek en noemt de onregelmatigheden “volstrekt onaanvaardbaar, verwerpelijk en tegenstrijdig aan de cultuur waar NS voor staat.” De NS betreurt de gang van zaken bij deze dochteronderneming en biedt excuses aan, in het bijzonder aan de Provincie Limburg en Veolia.
In het onderzoek wordt duidelijk dat de ex-medewerker van Veolia feitelijk onderdeel uitmaakte van het biedingsteam van Abellio Limburg en dat zijn informatie daar is gedeeld. Niet is vastgesteld dat de verstrekte informatie ook daadwerkelijk van invloed is geweest op de inschrijving van Abellio Limburg op de aanbesteding, hoewel NS die constatering in het licht van de ernst van de zaak minder van belang vindt.
Uit het onderzoek blijkt dat de CEO van NS was geīnformeerd over het voornemen om de ex-medewerker van Veolia in dienst te nemen, mocht Abellio Limburg de concessie winnen. Hij had evenwel geen kennis van de geconstateerde onregelmatigheden.
Maatregelen NS constateert dat Qbuzz op het vlak van cultuur en compliance niet adequaat was ingebed in de NS organisatie. Ook voor direct betrokkenen binnen NS had er aanleiding moeten zijn om scherper op te letten, concludeert NS. NS initieert een veelomvattende analyse naar de effectiviteit van de bestaande interne procedures, risicobeheersing, compliance en controls bij NS en al haar dochterondernemingen. De analyse omvat het functioneren van klokkenluidersregelingen, de werving, toetsing en beoordeling van personeel, en de waarden en professioneel kritische houding verankerd in de organisatiecultuur. Een externe partij zal de analyse toetsen, waarna nadere maatregelen worden genomen ter versterking van compliance, procedures en interne controles.
Onderzoek en rapport NS stuitte naar aanleiding van een intern compliance onderzoek op enkele e-mails van medewerkers van Qbuzz die aanleiding gaven tot nader onderzoek naar de gang van zaken bij de bieding van het openbaar vervoer in de Provincie Limburg. Het onderzoek wordt uitgevoerd door externe advocaten van De Brauw Blackstone Westbroek en forensische experts van Alvarez & Marsal.
Hoewel er op dit moment geen aanwijzingen zijn dat ook onregelmatigheden hebben plaatsgevonden bij andere biedingen, zal NS daar toch nader onderzoek naar laten doen om het zekere voor het onzekere te nemen. De drie betrokken Qbuzz/Abellio Nederland bestuurders hebben, na aanvankelijke verklaringen, aangegeven geen verdere medewerking aan het onderzoek te verlenen. De Brauw heeft hen gevraagd om informatie die zij eventueel nog niet hebben gedeeld, te verstrekken, in het belang van het onderzoek.
Het rapport met de bevindingen tot nu toe staat op de website van NS en is verstrekt aan de Provincie Limburg en de ministeries van Financiën en Infrastructuur & Milieu. Ook Veolia en Arriva zijn geīnformeerd. Tevens heeft NS melding gemaakt van de bevindingen bij het Openbaar Ministerie en de Autoriteit Consument en Markt en volledige medewerking toegezegd.
Aanrijding met persoon is over het algemeen toch meestal zelfmoord? Kan je niet de machinist opvangen, vervolgens die trein uit de dienstregeling nemen om schoon te kunnen maken, en vervolgens met de hogedrukspuit de stukjes bij elkaar spuiten en de rails schoonspuiten. Vervolgens de restjes mens opscheppen met de graafmachine en die dumpen?
Lijkt me dat je dan veel sneller het spoor weer vrij hebt. Kunnen ze de restjes later wel ergens anders identificeren. Radicale manier, maar het moet maar eens afgelopen zijn met het zelfmoord plegen voor een trein en vervolgens uren alles platleggen.
Als je zwart kijkt kun je ook stellen dat de NS tot de conclusie is gekomen dat de bieding van Abellio onrealistisch was en dat er een manier gevonden moest worden om er onderuit te kunnen komen.
Op dinsdag 28 april 2015 14:21 schreef Peterselieman het volgende: Als je zwart kijkt kun je ook stellen dat de NS tot de conclusie is gekomen dat de bieding van Abellio onrealistisch was en dat er een manier gevonden moest worden om er onderuit te kunnen komen.
Uit de brieven blijkt dat de man daarvoor al in 'dienst' is gekomen.
Het zou overigen zo een filmscript kunnen zijn, een citaat:
quote:
"Ik hoorde ook al dat hier vele tijd in wordt gestopt door de potentiele concurrenten. Laten we het dinsdag maar bespreken . We zien elkaar om 10 uur in 'Vroeg' in Bunnik. Ik probeerde je al even te bellen op jouw nieuwe nummer, maar kreeg een voor mij onbekende voicemail. Wil je mij vanuit deze telefoon (de pincode ervan is 0000) ergens dit weekend nog even bellen, dan kunnen we wat dingen afstemmen."
Uit de brieven blijkt dat de man daarvoor al in 'dienst' is gekomen.
Klopt. Ik acht het een onrealistische optie als hoofdoorzaak, maar niet uit te sluiten dat het heeft meegespeeld.
Uit de documentatie blijkt duidelijk dat er door de diverse bestuurders en andere personen een loopje is genomen met diverse regels. Daarom is het goed dat er ingegrepen is en het naar buiten komt
Op dinsdag 28 april 2015 14:21 schreef Peterselieman het volgende: Als je zwart kijkt kun je ook stellen dat de NS tot de conclusie is gekomen dat de bieding van Abellio onrealistisch was en dat er een manier gevonden moest worden om er onderuit te kunnen komen.
NS wil koste wat kost geen concurrentie op het spoor dus waarom zouden ze hier onderuit willen komen?
NS wil koste wat kost geen concurrentie op het spoor dus waarom zouden ze hier onderuit willen komen?
Je zou aan kunnen voeren dat het bod te veel verlies oplevert. Dit verlies mag niet door het moederbedrijf aangezuiverd worden vanwege diverse regelgevingen.
Maar goed, zoals ik al zei is het zeker niet iets dat op de voorgrond speelt, omdat dit het handelen van de diverse personen in het geheel is dat niet volgens de regels verlopen is.
Je zou aan kunnen voeren dat het bod te veel verlies oplevert. Dit verlies mag niet door het moederbedrijf aangezuiverd worden vanwege diverse regelgevingen.
Maar goed, zoals ik al zei is het zeker niet iets dat op de voorgrond speelt, omdat dit het handelen van de diverse personen in het geheel is dat niet volgens de regels verlopen is.
UTRECHT - De inzet van een voormalig medewerker van Veolia door Abellio Nederland en Qbuzz gebeurde op voordracht van de NS. Dit stelt de geschorste directie van Qbuzz/Abellio, dochterbedrijf van de NS. Die schorste de directie vandaag wegens onregelmatigheden bij de aanbesteding die het bedrijf recentelijk won in Limburg. Veolia dong ook mee om die ov-opdracht.
Volgens de geschorste directie van Qbuzz/Abellio is de inzet van de voormalige Veolia-medewerker getoetst door de afdeling juridische zaken van de NS. Ook was volgens het bedrijf de hoogste leiding van de NS volledig op de hoogte van de inzet van deze medewerker tijdens de aanbesteding. (Novum)
Dit zit allemaal zo lastig in elkaar dat dat allemaal best wel in de praktijk zou kunnen zijn maar dat het om iets heel anders gaat. Ik denk niet dat je hier gelijk conclusies uit kan trekken eigenlijk.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Hoe verklaar je dan het weggeven van lijnen waar ze echt nul interesse in hadden dan?
Dit. Neem de Zoetermeerlijn en al die andere onrendabele lijnen in het noorden van het land. Die waren ze maar al te graag kwijt. Of dat in Limburg een rol speelt is niet te zeggen.
Dit. Neem de Zoetermeerlijn en al die andere onrendabele lijnen in het noorden van het land. Die waren ze maar al te graag kwijt. Of dat in Limburg een rol speelt is niet te zeggen.
Zoetermeerlijn was niet onrendabel denk ik.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Ja, daar was geen controle(soms vliegende controle) en reed het gros zonder kaartje. Ik heb nog op die lijn gereden. Daarbij speelde het vandalisme een rol. Van de drie slagen maakte je er vaak maar twee. Je had inmiddels zoveel vertraging door noodremtrekkers dat een slag verviel. Maar om de tien minuten had je een trein als ik het me nog kon herinneren. Als er dan een aantal wegvallen viel dat niet eens op. Maar winstgevend is het allemaal niet.
[ Bericht 10% gewijzigd door Cherna op 28-04-2015 15:25:08 ]
Dit. Neem de Zoetermeerlijn en al die andere onrendabele lijnen in het noorden van het land. Die waren ze maar al te graag kwijt. Of dat in Limburg een rol speelt is niet te zeggen.
In Limburg rijdt met IC's op lijnen waar de stoptreinen nu worden aanbesteed, daar willen ze geen treintjes van een concurrent tussendoor.
In Limburg rijdt met IC's op lijnen waar de stoptreinen nu worden aanbesteed, daar willen ze geen treintjes van een concurrent tussendoor.
Wij zien dat hele Qbuzz/Abellio als een U-bocht om afspraken te omzeilen. Wat mij betreft kan NS-dochter QbuzzAbellioNederlandOfEigenlijkLimburg inpakken en wegwezen.
Dat waren losse lijntjes waar maar één vervoerder rijdt en er dus geen sprake is van concurrentie op het spoor.
[..]
In Limburg rijdt met IC's op lijnen waar de stoptreinen nu worden aanbesteed, daar willen ze geen treintjes van een concurrent tussendoor.
Och dan knip je gewoon in Limburg die IC weg. Die laat je dan tot Eindhoven rijden. Dan laat je vanaf Eindhoven een IC rijden door een andere vervoerder richting Heerlen en Maastricht. Dat is jaren geleden ooit in Utrecht gepresenteerd. Wat er nu nog van over is weet ik niet. Er zit nu een andere directie met mogelijk andere inzichten. De meeste winst is te halen uit het vastgoed en niet met het rijden van treinen.
Wij zien dat hele Qbuzz/Abellio als een U-bocht om afspraken te omzeilen. Wat mij betreft kan NS-dochter QbuzzAbellioNederlandOfEigenlijkLimburg inpakken en wegwezen.
Dat is natuurlijk onzin. Om welke afspraken te omzeilen? Als de bieding niet juist is verlopen is dat iets anders. Dan gaat het niet om afspraken te omzeilen.
En het is ook totaal niet relevant voor dit incident natuurlijk. Je mag daar best wat van vinden hoor, maar dit is "Karel heeft zijn teen gestoten en nu heeft Henk pijn aan z'n schouder, KOPPEN MOETEN ROLLEN" Echt
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Het komt Veolia wel heel goed uit natuurlijk, dat een (ex-)werknemer van hen hierbij is betrokken. Wie wordt er namelijk beter van... Veolia: Zij gaan de tijdelijke concessie rijden.... Tegen de hoofdprijs uiteraard.
Wat stond er laatst (paar maanden geleden) ook al weer in de kranten? Dan Veolia er alles aan ging doen om zo lang mogelijk te rekken?
Het komt Veolia wel heel goed uit natuurlijk, dat een (ex-)werknemer van hen hierbij is betrokken. Wie wordt er namelijk beter van... Veolia: Zij gaan de tijdelijke concessie rijden.... Tegen de hoofdprijs uiteraard.
Wat stond er laatst (paar maanden geleden) ook al weer in de kranten? Dan Veolia er alles aan ging doen om zo lang mogelijk te rekken?
Waar je nooit iets van vernomen hebt is hoe Vestjes destijds Veolia met de buit aan de haal liet gaan. Hermes is destijds op een schandalige manier uit het veld geslagen met beloftes die door Veolia nooit waargemaakt zijn.
Alle klachten over Veolia in Limburg vind je zelden terug bij beterov.nl
Maar goed we zullen het moeten afwachten wat er nu precies is gebeurd en wie de steken heeft laten vallen. Netjes is het allemaal niet.
[ Bericht 1% gewijzigd door Cherna op 28-04-2015 16:41:18 ]
Waar je nooit iets van vernomen hebt is hoe Vestjes destijds Veolia met de buit aan de haal liet gaan. Hermes is destijds op een schandalige manier uit het veld geslagen met beloftes die door Veolia nooit waargemaakt zijn.
Daarom zijn wij ook gebeten op het onverkort laten nakomen van afspraken in biedingen. Dat vonden we van Fyra, dat vonden we al eerder, dat vonden we toen EBS opeens in Waterland werd gematst, dat vonden we steeds. Ik herinner me nog de zure reacties toen we dat onlangs mbt Limburg benadrukten...
quote:
Alle klachten over Veolia in Limburg vind je zelden terug bij beterov.nl
Hou eens op met die karaktermoord. Afgelopen zomer in Limburg wezen kijken. Een week. Veolia had het prima voor mekaar.
quote:
Maar goed we zullen het moeten afwachten wat er nu precies is gebeurd en wie de steken heeft laten vallen. Netjes is het allemaal niet.
Nee. de zaak stinkt aan alle kanten. Daar kunnen we het wel over eens zijn.
Daarom zijn wij ook gebeten op het onverkort laten nakomen van afspraken in biedingen. Dat vonden we van Fyra, dat vonden we al eerder, dat vonden we toen EBS opeens in Waterland werd gematst, dat vonden we steeds. Ik herinner me nog de zure reacties toen we dat onlangs mbt Limburg benadrukten...
[..]
Hou eens op met die karaktermoord. Afgelopen zomer in Limburg wezen kijken. Een week. Veolia had het prima voor mekaar.
[..]
Nee. de zaak stinkt aan alle kanten. Daar kunnen we het wel over eens zijn.
Het stinkt wel vaker bij aanbiedingen. Niet alleen bij het spoor.
Wie pleegt er karaktermoord. Stukken dat een Telerail niet noodzakelijk zijn etc..zijn totale nonsens.
Op dinsdag 28 april 2015 17:13 schreef James1988 het volgende: Was dat ook niet omdat de brandstofprijzen ineens dermate fors stegen dat zelfs de (kleine) marges op de concessie helemaal opgesoupeerd werden?
Dat is niet boeiend, dat hoort een ingecalculeerd risico te zijn.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Dat is niet boeiend, dat hoort een ingecalculeerd risico te zijn.
... of met een artikel in de concessie over bij wie het risico ligt. In Limburg was dat gewoon niet geregeld en heeft Veolia met een rondje powerplay de opdrachtgever en de reiziger een poot uitgedraaid.
... of met een artikel in de concessie over bij wie het risico ligt. In Limburg was dat gewoon niet geregeld en heeft Veolia met een rondje powerplay de opdrachtgever en de reiziger een poot uitgedraaid.
Dus Veolia is dom genoeg geweest om dat niet in te calculeren, iets wat ze mijlenver van tevoren aan hadden kunnen zien komen maar dan zijn ze sielug? Ik zie al dat ik in het datacentrum niet doorbelast wordt voor de stijgende elektricteitsprijs, wat voor ongelofelijke idioot ben je dan als je daar intrapt
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Dat is niet boeiend, dat hoort een ingecalculeerd risico te zijn.
Mja, Arriva krijgt in het noorden ook compensatie voor het afschaffen van het accijnsvoordeel op rode diesel. Dat kon in 2005 bij het ingaan van de concessie namelijk onmogelijk bekend zijn en viel buiten de ingecalculeerde risico's.
Nou dan is er toch een oplossing gevonden? De oplossing is hier ook heel simpel; verhoog de prijs die de reiziger per kilometer betaalt. Maar nee, het moest eerst zo ver komen dat er zowat iemand failliet ging. Als je hebt gescheten ga je toch ook niet pas twee weken later je reet afvegen. Kom nou.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Op dinsdag 28 april 2015 17:22 schreef DeaDLocK2K het volgende: Nou dan is er toch een oplossing gevonden? De oplossing is hier ook heel simpel; verhoog de prijs die de reiziger per kilometer betaalt. Maar nee, het moest eerst zo ver komen dat er zowat iemand failliet ging. Als je hebt gescheten ga je toch ook niet pas twee weken later je reet afvegen. Kom nou.
Een brandstofprijsstjging kun je voorzien, een ingreep van de overheid wat minder.
Een ingreep van de overheid kan je prima voorzien, daarvoor heb je in de boekhouding een weerstandsvermogen opgenomen, dat bestaat in de onderwijswereld al voor 80% uit "Veranderingen vanuit Den Haag", in de OV-wereld zou dat niet meer of minder moeten zijn.
Maar nee, het wiel moet opnieuw uitgevonden worden. Iedere. Fucking. Keer. Opnieuw.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Mja, Arriva krijgt in het noorden ook compensatie voor het afschaffen van het accijnsvoordeel op rode diesel. Dat kon in 2005 bij het ingaan van de concessie namelijk onmogelijk bekend zijn en viel buiten de ingecalculeerde risico's.
Ja sukkels, laat ze gewoon in Leer Heizöl tanken. 70 cent de liter
Op dinsdag 28 april 2015 17:35 schreef DeaDLocK2K het volgende: Een ingreep van de overheid kan je prima voorzien, daarvoor heb je in de boekhouding een weerstandsvermogen opgenomen, dat bestaat in de onderwijswereld al voor 80% uit "Veranderingen vanuit Den Haag", in de OV-wereld zou dat niet meer of minder moeten zijn.
Maar nee, het wiel moet opnieuw uitgevonden worden. Iedere. Fucking. Keer. Opnieuw.
Ik snap je punt en begrijp je emotie. Alleen is er wel een verschil met het onderwijs.
De onderwijsconcessie Drachten-Heerenveen wordt niet aanbesteed. Dus hoeven Veoliles Onderwijs Services en Arrivaschool Education Germany niet op het scherpst van de snede in te schrijven. (Even simpel en kort door de bocht gesteld.)
Ik snap je punt en begrijp je emotie. Alleen is er wel een verschil met het onderwijs.
De onderwijsconcessie Drachten-Heerenveen wordt niet aanbesteed. Dus hoeven Veoliles Onderwijs Services en Arrivaschool Education Germany niet op het scherpst van de snede in te schrijven. (Even simpel en kort door de bocht gesteld.)
Haha, kijk, iemand denkt dat er in het onderwijs geld is Wij hebben twee gebouwen waar we, als er een muurtje weggehaald moet worden, we geen aannemer meer bellen omdat we de stenen er zelf af kunnen pakken.
Kom op, het heeft geen fuck met aanbesteden te maken, dit is gewoon simpelweg bedrijfsvoering.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Op dinsdag 28 april 2015 18:10 schreef Zug-Chef het volgende: Mag toch hopen dat het niet opnieuw moet. Arriva heeft gewoon een geldige bieding gedaan.
Dat Veolia zichzelf uit de markt heeft geprijsd is en blijft een vreemde zaak.
REGULAR passenger services returned to the French town of Carpentras for the first time in 77 years on April 25 with the reopening of the 17km branch from Sourges north of Avignon.
Initially French National Railways (SNCF) is operating 13 services per day to Avignon, with trains running hourly at peak times, although this will be increased to 17 trains per day from August 31 with half-hourly frequencies in the peak. Services will be stepped up once more to 20 trains per day next year and the line is expected to carry around 4000 passengers per day when the full timetable is operational.
Services from Carpentras call at Avignon Central, continuing to Avignon TGV station via a 4km chord from the Avignon – Arles – Miramas line, which opened in January 2014. The journey time between Carpentras and Avignon Central is 30 minutes, and 38 minutes to the terminus at Avignon TGV, where there are connections to high-speed services to Paris and Marseilles.
The ¤80m project was financed by Provence-Alpes-Côte d'Azur regional government, Greater Avignon Urban Council, the department of Vaucluse, and Ventoux Comtat Venaissin local council.
Currently services are operated by AGC regional DMUs but these will be replaced in the coming months by five new bi-mode Alstom Regiolis trains, which will seat up to 220 passengers. The regional government is financing the ¤37.5m fleet of new trains and is also providing ¤7.5m for stabling and maintenance facilities.
De dienstregeling staat online, voor een TER-lijn vind ik het nog best een redelijk aanbod. Meestal mogen zulke lijntjes het doen met 6 treinen per dag en verder nog wat bussen.
[ Bericht 9% gewijzigd door James1988 op 28-04-2015 18:46:43 ]
De oppositiepartijen CDA en PVV drongen er bij Wilma Mansveld op aan de cameraatjes in te zetten om mogelijk geweld van agressieve reizigers te voorkomen. Volgens CDA-Kamerlid Sander de Rouwe denken mensen wel twee keer na als ze zien dat ze gefilmd worden.
dadelijk komen er nog kopjes thee en clubhuizen bij.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op dinsdag 28 april 2015 17:13 schreef James1988 het volgende: Was dat ook niet omdat de brandstofprijzen ineens dermate fors stegen dat zelfs de (kleine) marges op de concessie helemaal opgesoupeerd werden?
Nee, het was een fout in hun bieding.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Gebeurt wel vaker bij die zuiderlingen trouwens. Kan me nog een geintje van ze herinneren bij busconcessie brabant. Stelletje tamme driekwarters
Veolia had West-Brabant aanvankelijk gewonnen. Tot de provincie ontdekte (of erop werd gewezen) dat er iets niet klopte, ze gingen herberekenen, en bleek dat Arriva net 1 puntje meer had gehaald.
Veolia had West-Brabant aanvankelijk gewonnen. Tot de provincie ontdekte (of erop werd gewezen) dat er iets niet klopte, ze gingen herberekenen, en bleek dat Arriva net 1 puntje meer had gehaald.
28 April 2015 - Bij Zátor(Tsjechië) passeerde keurig volgens dienstregeling de buurtgoederentrein van Krnov richting Bruntál. Aan de haak heeft de trein 2 Eas-wagens en 5 ketelwagens.
Nou, prima. Dan ga ik slapen, want morgenochtend weer rond 8 uur op pad voor een dagje achter treintjes aanjagen. Vandaag de grens met Slowakije gepasseerd, en zitten nu in de regio van Prievidza. Woensdag richting Banská Bystrica voor 3 dagen, en dan gaan we weer verkassen.
Op dinsdag 28 april 2015 23:03 schreef greavy het volgende: Nou, prima. Dan ga ik slapen, want morgenochtend weer rond 8 uur op pad voor een dagje achter treintjes aanjagen. Vandaag de grens met Slowakije gepasseerd, en zitten nu in de regio van Prievidza. Woensdag richting Banská Bystrica voor 3 dagen, en dan gaan we weer verkassen.
Leuk, daar bij Poprad en Banska Bystica heb je ook smalspoor tandradjes de Tatry in Kom je ook langs Liptovsky Milulas en zo
Volgens mij zit dat smalspoor tandrad niet in de planning. Donderdag t/m zaterdag met een fotorit meedoen, en dan zondag langs de hoofdlijn ergens. Wat er vanaf maandag gepland is, weet ik niet exact. Vrijdag mogelijk eventjes bij Hongarije over de grens kijken. Ik heb zelf de globale planning niet gemaakt.
HOOGEVEEN - Het is niet haalbaar om de intercitytreinen in Hoogeveen te laten stoppen. Dat blijkt uit onderzoek van NS en ProRail. De provincie Drenthe had om het onderzoek gevraagd. De provincie hoopte dat de verbeteringen aan het spoor in Groningen, Zwolle en knooppunt Herfte zoveel tijdwinst zouden opleveren, dat een stop in Hoogeveen mogelijk zou zijn.
Bocht Een nieuwe bocht bij Hoogeveen gooit roet in het eten. NS wil deze aanleggen om intercity's sneller te laten rijden. De bocht is volgens het onderzoek nodig om de treinen in Zwolle en Groningen goed op elkaar te laten aansluiten. Een extra stop in Hoogeveen zou te veel tijdverlies betekenen.
Teleurgesteld Provincie Drenthe en gemeente Hoogeveen zijn teleurgesteld. "Jammer dat dit de uitkomst is van het onderzoek", laten gedeputeerde Henk Brink en wethouder Jan Steenbergen van Hoogeveen weten. "Vanwege alle nieuwe ontwikkelingen op het spoor hadden wij de hoop dat er meer in zat. Dit onderzoek heeft helaas geen nieuwe inzichten opgeleverd." De provincie en de gemeente overwegen een second opinion te laten uitvoeren.
En geen stop en ook nog eens sneller erdoor, wat een topnieuws
Even terug naar dat gedoe rondom Limburg, maar Veolia had deze data uiteraard zelf ook. Zij hebben een ongeldige (te hoge kosten) bieding gedaan. De enige die deze data niet had was Arriva. Kunnen ze niet gewoon deze data ook aan Arriva geven en hen nog een Final offer laten uitbrengen waarin deze data verwerkt zit? Heb je een gelijk speelveld en hoeft niet die hele procedure weer geheel opnieuw.