SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door KnutdeIJsbeer op 17-04-2015 13:50:33 ]
Mooiste vond ik, bij ik dacht wevelgem, cannondalerijder (?) die 'm uit frustratie de sloot in flikkert... En m even later uit 't water staat te trekkenquote:Op vrijdag 17 april 2015 12:25 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Dit hebben we wel al veel gezien dit jaar.
Ik noem een Sagan. Een Nathan Haas. Een Sep vanMarcke.
Misschien heeft thijs sunfield toch gelijk met zn het ligt aan het carbon
Je bent net zo langzaam als op de fiets.quote:Op vrijdag 17 april 2015 12:27 schreef Andyy het volgende:
PFFFF, IK WILDE 'M OPENEN MET EEN TOPICTITEL, OPENT DIE STOMME IJSBEER EEN NIEUWE ZONDER![]()
![]()
![]()
![]()
Ja, minder 'sloot' dan in mn herinnering, maar even hilarischquote:
Het mooiste was Wiggoquote:Op vrijdag 17 april 2015 12:27 schreef muzas het volgende:
[..]
Mooiste vond ik, bij ik dacht wevelgem, cannondalerijder (?) die 'm uit frustratie de sloot in flikkert... En m even later uit 't water staat te trekken
quote:Op vrijdag 17 april 2015 12:29 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Je bent net zo langzaam als op de fiets.
Heulemaal niks.. Morgen toertochtjequote:Op vrijdag 17 april 2015 12:33 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Wat gaan jullie vanmiddag untappen boys.
quote:Op vrijdag 17 april 2015 12:33 schreef kaasplankje het volgende:
knut is laat voor werk
[ afbeelding ]
Patty in de Ronde van Bolsward
[ afbeelding ]
Andyy crashed weer
[ afbeelding ]
Ik geniet intens van mijn laatste werkeloze vrijdag.quote:Op vrijdag 17 april 2015 12:35 schreef buzz1291 het volgende:
Zeg, ga allemaal eens lekker aan het werk, dan neem ik nu een La Rue biertje hier om half zes!
[ afbeelding ]
Gewoon halve liters tanken joh. Dan is het morgen net alsof je een extra klim hebt. En daar doen we het toch allemaal voor ?quote:Op vrijdag 17 april 2015 12:38 schreef muzas het volgende:
[..]
Ik geniet intens van mijn laatste werkeloze vrijdag.
Schultis klappen in huispak. -ware het niet dat ik morgen moet fietsen.
Filmpje van die Giro twee a drie jaar terug is ook mooi toen hij als een dweil afdaaldequote:Op vrijdag 17 april 2015 12:31 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Het mooiste was Wiggo
Als een baas
Hebben ze bij Gois allemaal afgekeken van Gary Kleinquote:Op vrijdag 17 april 2015 10:10 schreef kaasplankje het volgende:
Mijn Gios is een 3butted alloy met mooie ranke buis en full carbon voorvork, lijkt helemaal niet op een 13 in dozijn giant
Mooi ding welquote:Op donderdag 16 april 2015 23:11 schreef Moody het volgende:
Hoppa! Jullie hebben concurrentie
Na jarenlang cross-hybride te hebben gereden, maak ik nu de stap naar wielrennen. Naja, "wielrennen". Het blijft voor mijn lol....conditie op peil houden...afstandjes van 100-150km max. En liefst niet als het regent. Ben geen echte dus
Al eerder geprobeerd, maar niet doorgegaan ivm klachten in de onderrug. Daarom nu gekozen voor endurance geometrie. Morgen ga ik mijn Giant Defy Advanced Pro 1 ophalenUitloopmodel, dus flinke korting weten te bedingen.
[ afbeelding ]
Volgens mij prima fietsje voor de komende tijd (toch?) Zie ook niet echt onderdelen die ik direct zou willen vervangen op termijn. Fietsje heeft zelfs aardige carbon wielenOk, iets teveel van het goede voor een beginner wellicht, maar aan de andere kant is een fijne fiets ideaal als flinke stok achter de deur om je op te werken tot het niveau van de fiets
gr gr Lieuwe Westraquote:Maar als je echt iets wilt bereiken in het wielrennen, en ook in het leven, dan zul je toch echt uit Friesland moeten. Het is niet anders.”
Deze komt vieshard aan.quote:Op vrijdag 17 april 2015 14:25 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
gr gr Lieuwe Westra
http://soigneur.nl/interview/lieuwe/
quote:Op vrijdag 17 april 2015 14:25 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
gr gr Lieuwe Westra
quote:Op vrijdag 17 april 2015 14:25 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
gr gr Lieuwe Westra
Linkje aubquote:Op vrijdag 17 april 2015 16:00 schreef Tommeke het volgende:
Goeie twitterfittie tussen Leo van Vliet en die debiele Marijn de Vries bezig
twitter:leovanvliet twitterde op vrijdag 17-04-2015 om 14:24:54@marijnfietst hoe bedoel je. Volgens mij rijden er morgen 1500 dames de toerversie #AGR reageer retweet
Ga je met #teamfrank fietsen?quote:Op vrijdag 17 april 2015 16:09 schreef kanovinnie het volgende:
Ik heb echt gigantisch trek in snackbarvoer, maar morgen moet ik met DDX en kornuiten fietsen.
Anderzijds moet ik voor pasta ofzo boodschappen doen.
Dit is slechts een greep uit mijn zware leven.
Jazeker. Eens kijken hoe dat er aan toe gaat.quote:
Wel zoveel mogelijk Frank uit de wind zetten dan. Kijken of ie boos wordt.quote:Op vrijdag 17 april 2015 16:11 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Jazeker. Eens kijken hoe dat er aan toe gaat.
Jammer genoeg op de rammelende dracat
Ik ben alleen thuis en moet iets van de hellofresh box makenquote:Op vrijdag 17 april 2015 16:09 schreef kanovinnie het volgende:
Ik heb echt gigantisch trek in snackbarvoer, maar morgen moet ik met DDX en kornuiten fietsen.
Anderzijds moet ik voor pasta ofzo boodschappen doen.
Dit is slechts een greep uit mijn zware leven.
En dan laat je die tantoe dure zooi maar lekker beschimmelen en gooi je elke week een halfvolle hellofresh box weg? In Noord Korea hebben ze niet eens Hello Fresh boxen!quote:Op vrijdag 17 april 2015 16:25 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik ben alleen thuis en moet iets van de hellofresh box maken![]()
Hier ben ik echt te lui voor dus het gaat een vloeibare maaltijd worden.
Ik ga voor de plaatsnaambordjes en verder geen meter op kop. Verystyle dusquote:Op vrijdag 17 april 2015 16:21 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Wel zoveel mogelijk Frank uit de wind zetten dan. Kijken of ie boos wordt.
Ik heb very niet zien sprinten hoor. Meer buffelen.quote:Op vrijdag 17 april 2015 16:41 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik ga voor de plaatsnaambordjes en verder geen meter op kop. Verystyle dus
quote:Op vrijdag 17 april 2015 16:25 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik ben alleen thuis en moet iets van de hellofresh box maken![]()
Hier ben ik echt te lui voor dus het gaat een vloeibare maaltijd worden.
steek die aubergine maar lekker in je eigen currytunnelquote:Op vrijdag 17 april 2015 16:57 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Wil jij m hebben kaas. Het was auberginecurry geloof ik
quote:Op vrijdag 17 april 2015 16:57 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
steek die aubergine maar lekker in je eigen currytunnel
quote:Op vrijdag 17 april 2015 16:41 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik ga voor de plaatsnaambordjes en verder geen meter op kop. Verystyle dus
kabeltje niet gelukt ?quote:Op vrijdag 17 april 2015 16:11 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Jammer genoeg op de rammelende dracat
4000s dan toch?quote:Op vrijdag 17 april 2015 17:04 schreef Tommeke het volgende:
Patty? Zondag ook Blauwhuis?
Welke banden zal ik gebruiken?
- 4000s. Betrouwbaar en snel. Alleen saai.
- Veloflex Master. Supersnel, weinig lekbescherming. Ubersoignee.
- Michelin Pro4. Ook goed. Rij er meer lek mee dan 4000s.
Koersband. Is wel de comp versie. 'k rijd er prima op. Denk niet dat duurdere banden het verschil gaan maken.quote:Op vrijdag 17 april 2015 09:41 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nee, moet dat een koersband of een trainingsband zijn?
Voor de koers moet je natuurlijk 25mm vittoria evo's pakken met de bruine wang. Die lopen veel mooier en goede grip. Banden moet je als wedstrijdrenner niet op bezuinigen.
Verder moet er een wit stuurlint en zadel op. En je stuur moet naar benee.
wat kost ie nieuw dan, daar 40% vanquote:Op vrijdag 17 april 2015 18:07 schreef Yankee het volgende:
Grote vrienden, ik heb een vraag![]()
Wat is een beetje een reële vraagprijs voor de volgende fiets:
Red Bull Carbonflyer met Ultegra 6700 en Ultegra 6700 wielen, fiets is ongeveer vijf jaar oud. In prima staat uiteraard.
Was iets van 1500 of 1600 geloof ik. Dus 650quote:Op vrijdag 17 april 2015 18:13 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
wat kost ie nieuw dan, daar 40% van
Lijkt me zeker realistischquote:Op vrijdag 17 april 2015 18:19 schreef Yankee het volgende:
[..]
Was iets van 1500 of 1600 geloof ik. Dus 650
Rij je met die veloflex zo snel lek dan? Staat hoog op m'n lijstje als mijn huidige banden op zijn. Bruine wangen zijn wel coolquote:Op vrijdag 17 april 2015 17:04 schreef Tommeke het volgende:
Nieuw zwarte stuurlint kopen. Zijn toch niet duurquote:Op vrijdag 17 april 2015 19:08 schreef fetss het volgende:
Heren, kenners..
Hoe krijg ik mijn (normaal wit) stuurlint weer wit?
Welk middel kan ik het best gebruiken?
Klopt! Met nat weer rij je snel lek met die krengen. Ga wel daar op koersen. Mooi voor de foto's!quote:Op vrijdag 17 april 2015 18:52 schreef Andyy het volgende:
[..]
Rij je met die veloflex zo snel lek dan? Staat hoog op m'n lijstje als mijn huidige banden op zijn. Bruine wangen zijn wel cooldan rij je nep tubes ofzo
beetje schuurmiddel beter pak je glad wit lint dat blijft wel mooiquote:Op vrijdag 17 april 2015 19:08 schreef fetss het volgende:
Heren, kenners..
Zoals Andyy al zei, gewoon nieuw (zwart) lintje kopen, kost niets.quote:Op vrijdag 17 april 2015 19:08 schreef fetss het volgende:
Heren, kenners..
Ja ben er. Enige goeie keuze is Victoria evo corsa. #éénwegnaarromequote:Op vrijdag 17 april 2015 17:04 schreef Tommeke het volgende:
quote:Op vrijdag 17 april 2015 20:26 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja ben er. Enige goeie keuze is Vittoria evo corsa. #éénwegnaarrome
Ik vind die wielen (kleuren en letters) echt niet bij deze fiets (lichtblauw in het frame) passen. Ik vind Giant overigens wel mooie fietsen maken zit al tijd te kijken bij Mantel naar een racefiets van Giant, kut alleen te bestellen via internet, wellicht keer langs gaan.quote:Op vrijdag 17 april 2015 21:06 schreef Andyy het volgende:
Zijn dat carbon fsa cranks? Kekke wieltjes, vind supra decals wel mooi.
Een L inderdaadquote:
Ok.. ja ik zat ff naar je instelling te gluren...quote:
Yup, de bel kan er wel af nu.quote:Op vrijdag 17 april 2015 21:49 schreef muzas het volgende:
[..]
Ok.. ja ik zat ff naar je instelling te gluren...110mm pen?
@koekje; nette wieltjes hoor. Die tune-naven maken behoorlijke herrie toch?
Dremel halen, nieuwe sleuf frezen en dan losdraaienquote:Op vrijdag 17 april 2015 21:42 schreef RealBizkit666 het volgende:
Shit. Een van de bouten voor de schroeven om de plaatjes mee vast te zetten naar de klote. Nu zit mijn rechterplaatje maar met 2 boutjes vast. Eens kijken of ik daar niet te veel last van heb, anders worden het nieuwe schoenen kopen...
Mwoah, ik wil gewoon nieuwe schoenen hebben.quote:Op vrijdag 17 april 2015 22:05 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Dremel halen, nieuwe sleuf frezen en dan losdraaien
Mijn fiets is te snel om te fotograferenquote:Op vrijdag 17 april 2015 21:51 schreef muzas het volgende:
[ afbeelding ]
ja zadel staat te ver naar achter, was verschoven tijdens dit testritje na gekut aan mn fiets.
Pagina vol TCR
Knut, nu jij nog.
Is dat een carbon frame?quote:Op vrijdag 17 april 2015 21:51 schreef muzas het volgende:
[ afbeelding ]
ja zadel staat te ver naar achter, was verschoven tijdens dit testritje na gekut aan mn fiets.
Pagina vol TCR
Knut, nu jij nog.
Heb hetzelfde probleem. Alleen heb jij nu een reden. Hoe heb je dat precies gesloopt?quote:Op vrijdag 17 april 2015 22:07 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Mwoah, ik wil gewoon nieuwe schoenen hebben.
Oude schoenen. De boutjes zitten in plastic houdertjes. Deze plastic houdertjes zijn helemaal versleten waardoor het boutje vrij kan ronddraaien. Ik heb geprobeerd om nog wat met een tangetje te doen, maar het lukt niet fatsoenlijk. Ja ach...quote:Op vrijdag 17 april 2015 22:27 schreef ratatat het volgende:
[..]
Heb hetzelfde probleem. Alleen heb jij nu een reden. Hoe heb je dat precies gesloopt?
Mooie wielen
Hoe lang gingen ze mee dan? Ben eigenlijk wel benieuwd hoelang je met schoenen doet ongeveer. En ach, paar schoenen kan er nu ook nog wel van afquote:Op vrijdag 17 april 2015 22:38 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Oude schoenen. De boutjes zitten in plastic houdertjes. Deze plastic houdertjes zijn helemaal versleten waardoor het boutje vrij kan ronddraaien. Ik heb geprobeerd om nog wat met een tangetje te doen, maar het lukt niet fatsoenlijk. Ja ach...
Ik raakte een beetje in de war van die toptube. Ziet er toch wel een beetje carbon-ish uit qua vorm.quote:
Jaartje of 15.quote:Op vrijdag 17 april 2015 22:44 schreef ratatat het volgende:
[..]
Hoe lang gingen ze mee dan? Ben eigenlijk wel benieuwd hoelang je met schoenen doet ongeveer. En ach, paar schoenen kan er nu ook nog wel van af
Wist niet dat schoenen zo lang meegaan. Schatting van het aantal km's?quote:Op vrijdag 17 april 2015 22:46 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Jaartje of 15.
Geen idee, zijn nog van mijn vader geweest...
Absoluut geen idee... Uiteraard heeft een schoen wat meer te lijden met heuveltje op en af, dan constant hetzelfde tempo op het vlakke. Dus het aantal kilometer zegt niet heel veel.quote:Op vrijdag 17 april 2015 23:02 schreef ratatat het volgende:
[..]
Wist niet dat schoenen zo lang meegaan. Schatting van het aantal km's?
Zadel naar voren, en een kortere stuurpen nemen.quote:Op vrijdag 17 april 2015 23:43 schreef Moody het volgende:
Giant Defy is in da house. Heb voor een XL gekozen, omdat een L van een kennis te klein voelde (iets gedrongen). De "reach" van de XL voelt na een flinke testrit nu juist weer te groot. Mijn armen voelen te kort, je kent het gevoel vast.
Heb de stuurpen al omgekeerd (van -8 gr. naar +8 gr.). Morgen weer eens proberen. Ik hoop toch echt dat ik wel de juiste framemaat gekozen heb
Ja, zadel had ik al wat naar voren gezet. Kortere pen is natuurlijk altijd een optie.quote:Op vrijdag 17 april 2015 23:44 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Zadel naar voren, en een kortere stuurpen nemen.
Nee, niet met zadel kutten hiervoor. Die moet je gewoon goed zetten qua pedalen etc. Dit is een gevalletje kutten met stuurpennen.quote:Op vrijdag 17 april 2015 23:44 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Zadel naar voren, en een kortere stuurpen nemen.
Het voelde na een half uur echt alsof ik op weg was met een slagschip. Te weinig controle over de fiets. Pen draaien lijkt nu al iets resultaat te hebben.quote:Op vrijdag 17 april 2015 23:47 schreef ratatat het volgende:
[..]
Nee, niet met zadel kutten hiervoor. Die moet je gewoon goed zetten qua pedalen etc. Dit is een gevalletje kutten met stuurpennen.
Ik heb een frame welke iets te groot is voor mij. Al heb ik een negatieve aap factor (armen gespreid lengte is 10 cm kleiner dan lichaamslengte), dus is het zowiezo irritant een passend frame te vinden. Gevolg hiervan is dat ik met een korte stuurpen zit. Dat icm m'n smalle stuur resulteert in een vrij nerveus sturende fiets. Dus denk dat het slimmer is om kleiner te gaan.quote:Op vrijdag 17 april 2015 23:46 schreef Moody het volgende:
[..]
Ja, zadel had ik al wat naar voren gezet. Kortere pen is natuurlijk altijd een optie.
Wat vinden jullie eigenlijk? Als je twijfelt over de framemaat; altijd de kleinere maat kiezen? Of is dat heel persoonlijk?
Algemeen, maar ik ben geen expert. Bij mezelf maakt het niet zoveel uit want alles is toch wel kut:quote:Op vrijdag 17 april 2015 23:55 schreef Moody het volgende:
[..]
In jouw geval, mijn geval of in het algemeen?
Eigenlijk moet je gewoon gaan hardlopen bedoel jequote:Op zaterdag 18 april 2015 00:01 schreef ratatat het volgende:
[..]
Algemeen, maar ik ben geen expert. Bij mezelf maakt het niet zoveel uit want alles is toch wel kut:
Kleiner frame: kortere reach (goed), lagere stack (slecht)
Groter frame: langere reach (slecht), hogere stack (goed)
Ik moet eigenlijk gewoon een klein frame hebben met een mooie spacertoren of zo'n comfort racefiets.
Een kandidaat voor een maatframe dus.quote:Op zaterdag 18 april 2015 00:01 schreef ratatat het volgende:
[..]
Algemeen, maar ik ben geen expert. Bij mezelf maakt het niet zoveel uit want alles is toch wel kut:
Kleiner frame: kortere reach (goed), lagere stack (slecht)
Groter frame: langere reach (slecht), hogere stack (goed)
Ik moet eigenlijk gewoon een klein frame hebben met een mooie spacertoren of zo'n comfort racefiets.
Eerst maar een paar jaar fietsen en kijken of ik het dan nog leuk vind.quote:Op zaterdag 18 april 2015 00:22 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Een kandidaat voor een maatframe dus.
Kun je voor best een leuke prijs in Engeland bestellen.
Is st. Bernardus abt 12 eigenlijk een quadruple?quote:
Volgens mij wel. In WOII recept gekregen van de st. sixtus, omdat zij bang waren dat deze verloren zou gaan. En zij hebben de wv12 altijd een quad genoemd... Dus dan ga ik er vanuit dat het neefje uit watou dat ook is.quote:Op zaterdag 18 april 2015 07:04 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Is st. Bernardus abt 12 eigenlijk een quadruple?
Nieuwe schoenen testen zo
net westvleterenquote:Op zaterdag 18 april 2015 07:04 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Is st. Bernardus abt 12 eigenlijk een quadruple?
Nieuwe schoenen testen zo
Okok chef. Kan niet meer aan Vittoria's komen voor morgen dus het worden Veloflexen!quote:Op vrijdag 17 april 2015 20:48 schreef Patroon het volgende:
Tommeke, je moet je keuze niet laten afhangen om de lek bestendigheid. Het is zonde om niet optimaal te rijden omdat je lek zou kunnen rijden. Beter 20x perfect en 1x lek, dan 21x half werk. Alles of niks. Vorig jaar 30x gekoerst met vittoria's, ook in regen. 0x lek. Kan best een keer gebeuren, maar ik voer geen beleid op incidenten.
jij was 1,95 toch ?quote:Op vrijdag 17 april 2015 23:43 schreef Moody het volgende:
Giant Defy is in da house. Heb voor een XL gekozen, omdat een L van een kennis te klein voelde (iets gedrongen). De "reach" van de XL voelt na een flinke testrit nu juist weer te groot. Mijn armen voelen te kort, je kent het gevoel vast.
Heb de stuurpen al omgekeerd (van -8 gr. naar +8 gr.). Morgen weer eens proberen. Ik hoop toch echt dat ik wel de juiste framemaat gekozen heb
en nu is ie van captain slow zekerquote:Op vrijdag 17 april 2015 22:14 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Mijn fiets is te snel om te fotograferen
Is van Lucky luke geweest.
Wat een baasquote:Op zaterdag 18 april 2015 08:42 schreef kaasplankje het volgende:
Ik reed deze week langs de schie op mijn bakfiets tegenwind, zit er iemand in mijn wiel. Ik denk naja best. Eind vd strook hoor ik m achter me: "Nou je rijdt wel aardig door zeg hihihi"
Komt ie naast is het een oude man van 80 op een stadfiets.
Ja zegt hij ik ben vroeger wielrenner geweest, hij had bij de amateurs gereden en pikte nog af en toe een wieltje als hij het bij kon houden. Had nog 3 koersfietsen, 1 staal, 1 alu en ook nog ene carbonnen.
Lol
[ afbeelding ]
Daar geloof ik echt niks vanquote:Op zaterdag 18 april 2015 09:48 schreef Carb het volgende:
"De politie roept de deelnemers aan de toerversie van de Amstel Gold Race op om vandaag alert te zijn voor fietsendieven." "De gemiddelde waarde van de racefietsen die vandaag aan de start verschijnen ligt tussen de 4.000 en 5.000 euro." http://nos.nl/artikel/203(...)iefstal-tijdens.html
Rijke toerders.
Nou er staan er zat van 10K denk en die trekken het aardig opquote:
Wordquote:
Same here. Paar gasten met Isaac's met Zipp wielen.quote:Op zaterdag 18 april 2015 10:09 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Wordbij ons op de club (meer dan 100leden) zijn er twee a drie leden die een fiets hebben welke meer dan 4k hebben gekost.
Zegt onze Pinarello rijder.quote:Op zaterdag 18 april 2015 10:36 schreef ratatat het volgende:
Maar bolle toerders hebben toch relatief vaak echt dure fietsen.
De echte fanatieke wielrenners laten dat soort toertochten toch juist links liggen. Denk juist dat dit soort wielrenners de duurste fietsen hebben.quote:Op zaterdag 18 april 2015 10:36 schreef ratatat het volgende:
Maar bolle toerders hebben toch relatief vaak echt dure fietsen.
Op zich wel lekker voor in het vlakke Nederland. Maar beter gaan ze een keer met een electronische groep komen.quote:Op zaterdag 18 april 2015 04:41 schreef buzz1291 het volgende:
Stukje masterpiece.....
[ afbeelding ]
En zeg niet dat het niet mooi is!
Vorig jaar zijn er in ieder geval aardig wat dure fietsen gejatquote:Op zaterdag 18 april 2015 09:48 schreef Carb het volgende:
"De politie roept de deelnemers aan de toerversie van de Amstel Gold Race op om vandaag alert te zijn voor fietsendieven." "De gemiddelde waarde van de racefietsen die vandaag aan de start verschijnen ligt tussen de 4.000 en 5.000 euro." http://nos.nl/artikel/203(...)iefstal-tijdens.html
Rijke toerders.
denk dat ze meer doelen op de gemiddelde prijs van de gestolen fietsen, gok ik zo.quote:Op zaterdag 18 april 2015 09:48 schreef Carb het volgende:
Rijke toerders.
In ieder geval de agrquote:Op zaterdag 18 april 2015 10:40 schreef poiuytr het volgende:
[..]
De echte fanatieke wielrenners laten dat soort toertochten toch juist links liggen. Denk juist dat dit soort wielrenners de duurste fietsen hebben.
tijd voor een zwarte bidonquote:Op vrijdag 17 april 2015 21:51 schreef muzas het volgende:
[ afbeelding ]
Pagina vol TCR
Knut, nu jij nog.
jup inderdaad verhaal gehoord van Eigenaar van Hotel Rido.. staan ze gewoon op de uitkijk vanaf een parkeerplaats, en wordt gewoon gekeken hoeveel fietsen de garage ingaan. Had de laatste paar jaar al extra zijn auto voor de garage gezet zodat ie niet zomaar opengebroken kon wordenquote:Op zaterdag 18 april 2015 09:48 schreef Carb het volgende:
Rijke toerders.
Haha grappig. Heb ook eens in dat hotelletje gezeten. Kwamen veel wielerploegen. Prima gast die eigenaar. Vertelde ons hetzelfde verhaalquote:Op zaterdag 18 april 2015 11:14 schreef the_critic het volgende:
[..]
jup inderdaad verhaal gehoord van Eigenaar van Hotel Rido.. staan ze gewoon op de uitkijk vanaf een parkeerplaats, en wordt gewoon gekeken hoeveel fietsen de garage ingaan. Had de laatste paar jaar al extra zijn auto voor de garage gezet zodat ie niet zomaar opengebroken kon worden
Ook jongens op scooter die dan langs terras rijden, en jongen achterop grijpt dan een fiets, in veldrijdstijl op zijn nek en zo rijden ze dan snel weg. Kun je nooit redden om achteraan te rennen..
Haha deze ff gemistquote:Op vrijdag 17 april 2015 14:25 schreef kanovinnie het volgende:
Maar als je echt iets wilt bereiken in het wielrennen, en ook in het leven, dan zul je toch echt uit Friesland moeten. Het is niet anders.”
gr gr Lieuwe Westra
was ons vaste hotel bij koersen in z-limburgquote:Op zaterdag 18 april 2015 11:29 schreef Patroon het volgende:
[..]
Haha grappig. Heb ook eens in dat hotelletje gezeten. Kwamen veel wielerploegen. Prima gast die eigenaar. Vertelde ons hetzelfde verhaal
Waarom niet? Koers je alleen maar in Fryslan?quote:
Paspoort is verlopenquote:Op zaterdag 18 april 2015 12:55 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Waarom niet? Koers je alleen maar in Fryslan?
Bij de AGR jatten ze alleen maar dure S-Works enzo.
Lens stuk?quote:Op zaterdag 18 april 2015 14:02 schreef RealBizkit666 het volgende:
Even een stukje over het parcours van de toerversie, wordt je nog op de foto gezet ook.
Kwam jullie nog tegen, uurtje of 10 bij Assendelft. DDX valt niet te missenquote:
kan per merk of type verschillen.quote:Op zaterdag 18 april 2015 15:05 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Body zit dus los.. Hoe zet je dat vast? Of is dit garantie
Campa zondaquote:Op zaterdag 18 april 2015 16:20 schreef dop het volgende:
[..]
kan per merk of type verschillen.
wat voor wielen ?
zal Kaas beter weten , maar ik denk met een inbus maatje 5 of 6 in de as steken , en dan de contramoer (steeksleutel 15 denk ik) tegen de klok vastdraaien, of met de klok mee als je de body er af wil.quote:
Zo ging het bij mij wel bij de fulcrum 7.quote:Op zaterdag 18 april 2015 16:49 schreef dop het volgende:
[..]
zal Kaas beter weten , maar ik denk met een inbus maatje 5 of 6 in de as steken , en dan de contramoer (steeksleutel 15 denk ik) tegen de klok vastdraaien, of met de klok mee als je de body er af wil.
Weet jij of het mogelijk is binnen Golden Cheetah (of een andere tool) om een segment te selecteren van een rit en dan de (average) normalized power te bereken van dat segment?quote:
Ja dit is zowel bij GC als Trainingpeaks erg makkelijk. Ik doe dat regelmatig om een stuk van een koers terug te kijken of bijv een beklimming. Komt geen berekenen aan te pas, enkel stuk selecteren en de gegeven over het geselecteerde stuk worden weergegeven. Met GC is erg veel mogelijk, maar vergt wel veel tijd om het programma eigen te maken en in te richten naar eigen voorkeur. Trainingpeaks is wat makkelijker in gebruik, maar daarmee is iets minder mogelijk, maar alles wat wij nodig hebben is mogelijk in Trainingpeaks. Bij GC kan je veel meer, maar niet alles is voor iedereen even zinvol. Om te voorkomen dat je verdwaald in de massa informatie is het daarom belangrijk om GC direct aan te passen naar wat voor jou zinvol is.quote:Op zaterdag 18 april 2015 16:58 schreef Carb het volgende:
[..]
Weet jij of het mogelijk is binnen Golden Cheetah (of een andere tool) om een segment te selecteren van een rit en dan de (average) normalized power te bereken van dat segment?
Bij trainingpeaks is dat zeker alleen voor premium?quote:Op zaterdag 18 april 2015 17:04 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja dit is zowel bij GC als Trainingpeaks erg makkelijk. Ik doe dat regelmatig om een stuk van een koers terug te kijken of bijv een beklimming. Komt geen berekenen aan te pas, enkel stuk selecteren en de gegeven over het geselecteerde stuk worden weergegeven. Met GC is erg veel mogelijk, maar vergt wel veel tijd om het programma eigen te maken en in te richten naar eigen voorkeur. Trainingpeaks is wat makkelijker in gebruik, maar daarmee is iets minder mogelijk, maar alles wat wij nodig hebben is mogelijk in Trainingpeaks. Bij GC kan je veel meer, maar niet alles is voor iedereen even zinvol. Om te voorkomen dat je verdwaald in de massa informatie is het daarom belangrijk om GC direct aan te passen naar wat voor jou zinvol is.
Voorbeeld waarbij ik een selectie heb genomen uit een rit in Trainingpeaks. Links in de grafiek de selectie van het stukje, rechts de gegevens. Onder power en heartrate staan nog meer gegevens zoals avg snelheid, max snelheid, avg cadans, max cadans etc, maar dat pastte er niet op.
[ afbeelding ]
Heb je al een PM?
Ja dat kan veel makkelijker, maar dat kunnen we beter even via dm bespreken. Moet je ff wat instellingen aanpassen.quote:Op zaterdag 18 april 2015 17:29 schreef Carb het volgende:
[..]
Bij trainingpeaks is dat zeker alleen voor premium?
Bij GC werkt ook wel, maar wel met een omweg. Weet jij een snellere? Ik select nu bij "Rides" -> "ride" een stuk segment en dat wordt dan een "interval" weer bij "Summary". Vervolgens staat het dan bij xPower (net iets anders).
Ja.
Tegen als in je stond ons aan te moedigen ?quote:Op zaterdag 18 april 2015 15:50 schreef Thierry92 het volgende:
[..]
Kwam jullie nog tegen, uurtje of 10 bij Assendelft. DDX valt niet te missen![]()
Wat ben jij een slanke spriet in het echt zeg!quote:Op zaterdag 18 april 2015 17:33 schreef ddx het volgende:
[..]
Tegen als in je stond ons aan te moedigen ?
Tempo zat er goed in, vooral met wind mee werd alles uit elkaar gereden, op het eind waren de bordjes volgens mij al weggehaald dus creatief eind aan de route gemaakt.
Ah, ik moest in de linker sidebar het stopwatch icoontje van 8 bij 8 pixels aanklikken!quote:Op zaterdag 18 april 2015 17:30 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja dat kan veel makkelijker, maar dat kunnen we beter even via dm bespreken. Moet je ff wat instellingen aanpassen.
Maar dan moet je nog wel zorgen dat die NP aangeeft. Volgens mij is xpower en NP niet 1 op 1.quote:Op zaterdag 18 april 2015 17:36 schreef Carb het volgende:
[..]
Ah, ik moest in de linker sidebar het stopwatch icoontje van 8 bij 8 pixels aanklikken!
NP heb ik nu ook toegevoegd. Dat kon ik vinden bij options -> metrics.quote:Op zaterdag 18 april 2015 17:38 schreef Patroon het volgende:
[..]
Maar dan moet je nog wel zorgen dat die NP aangeeft. Volgens mij is xpower en NP niet 1 op 1
Wilde nog wel wat schreeuwen vanuit mijn werkbus hoor; Iets in de trend van kut toerders, omdat er iemand vlak langs mijn bus gingquote:Op zaterdag 18 april 2015 17:33 schreef ddx het volgende:
[..]
Tegen als in je stond ons aan te moedigen ?
Tempo zat er goed in, vooral met wind mee werd alles uit elkaar gereden, op het eind waren de bordjes volgens mij al weggehaald dus creatief eind aan de route gemaakt.
Groot en snel ja. Je had effe moet toeteren en schreeuwen, mooi manquote:Op zaterdag 18 april 2015 18:07 schreef Thierry92 het volgende:
[..]
Wilde nog wel wat schreeuwen vanuit mijn werkbus hoor; Iets in de trend van kut toerders, omdat er iemand vlak langs mijn bus gingJullie zaten wel in een vrij grote groep daar of niet? Vandaar dat jullie over de weg gingen?
Ahh appeltaart gegeten in Onderdijk bij de vooroever? Had daar nog wel op de koffie kunnen komen. Woon daar 2 minuten fietsen vandaan.quote:Op zaterdag 18 april 2015 18:14 schreef ddx het volgende:
We reden met een groep van 9 man, maar volgens mij reden we daar met 6 man op de weg.
Niet iedereen was het er helemaal mee eens dat we op de weg reden
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En als echte toerders ook appeltaart gegeten :
[ afbeelding ]
TDF > indoquote:Op zaterdag 18 april 2015 18:52 schreef Thierry92 het volgende:
[..]
Ahh appeltaart gegeten in Onderdijk bij de vooroever? Had daar nog wel op de koffie kunnen komen. Woon daar 2 minuten fietsen vandaan.
Volgende keer toch maar zelf meefietsen en mijn werkgever lief aankijken, al ben ik er met de TDF meet ook niet want dan zit ik in Indonesie!
Huh?quote:Op zaterdag 18 april 2015 18:57 schreef RealBizkit666 het volgende:
Weer heel wat mensen die vandaag blaren van het lopen hebben.
5k fiets met 50kg overgewicht?quote:Op zaterdag 18 april 2015 19:02 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Mensen van de AGR toerversie die heuvelop moesten lopen om boven te komen.
Welke afstand heb je gedaan?quote:Op zaterdag 18 april 2015 19:46 schreef Z het volgende:
Ik heb ook de rvnh gereden. Dit jaar een stuk leuker dan vorig jaar. Ik was ook veel sneller dan vorig vorig jaar, veel fitter geworden. Wel veel die stugge vijftigers waar geen praatje mee te maken valt. Noord-hollanders.
Goeftedoeme rij je je eerste koers ofzoquote:Op zaterdag 18 april 2015 21:29 schreef Tommeke het volgende:
Pat en Kaas! Zal ik morgen Cosmics of lage velgen steken? Windkrachtje 4.
Leuk en gezellig!quote:
Maar gewoon hoge natuurlijk. Wat voor voordeel zou je hebben van lage? Windkracht 4 is niks. Waarschijnlijk is het 3.quote:Op zaterdag 18 april 2015 21:29 schreef Tommeke het volgende:
ik zou vragen of ze de koers neutraliseren man poeh wat een natuurgeweldquote:Op zaterdag 18 april 2015 21:29 schreef Tommeke het volgende:
quote:Op zaterdag 18 april 2015 21:44 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
ik zou vragen of ze de koers neutraliseren man poeh wat een natuurgeweld
quote:Op zaterdag 18 april 2015 21:47 schreef Tommeke het volgende:
Die Cosmics zijn wat slapper dan die Eastons he. Eigenlijk zijn het geen echte koerswielen. Eastons bollen wat fijner door bochten vind ik.
Zoveel bochten zitten er niet in toch?quote:Op zaterdag 18 april 2015 21:47 schreef Tommeke het volgende:
Die Cosmics zijn wat slapper dan die Eastons he. Eigenlijk zijn het geen echte koerswielen. Eastons bollen wat fijner door bochten vind ik.
Vind de kartons wel mooier en 't achterwiel van die Eastons heeft een dikke slag erin. Ik ga voor de kartons.
Die krengen wegen 1800 gram ofzo? Vind m'n fiets met Eastons wat reactiever. Zal wel tussen de oortjes zittenquote:
tja als je niet sturen kan is het al snel teveel deraanquote:Op zaterdag 18 april 2015 21:50 schreef Patroon het volgende:
[..]
Zoveel bochten zitten er niet in toch?
Klopt. Ook geen moeilijke bochten. Fiets is met Cosmics ook sexier.quote:Op zaterdag 18 april 2015 21:50 schreef Patroon het volgende:
[..]
Zoveel bochten zitten er niet in toch?
Impulsaankopenquote:Op zaterdag 18 april 2015 21:38 schreef Yankee het volgende:
Nieuw assos shirtje gekocht bij Tommeke vandaagFeest
Volgende keer neem ik meer gels mee en geen patat, hamburger en bier de dag ervoorquote:Op zondag 19 april 2015 07:06 schreef ddx het volgende:
En blijft een groep nog bij elkaar
Ik zat gisteren tegen de wind in in het wiel soms ook gewoon 260W te trappen, maar met wind mee moest ik met 340W het wiel van Frank toch echt laten lopen. (en daarna mezelf hervinden en met 290W poging doen om soort van terug te komen)
Gewoon Knmi site en dan actuele waarnemingen zoeken.quote:Op zondag 19 april 2015 09:18 schreef Leonos het volgende:
Waarom zie ik geen windrichting meer op weeronline staan?
http://members.home.nl/ti(...)erindexjournaal.htmlquote:Op zondag 19 april 2015 09:47 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Gewoon Knmi site en dan actuele waarnemingen zoeken.
http://www.buienradar.nl/weerkaarten/windquote:Op zondag 19 april 2015 09:18 schreef Leonos het volgende:
Waarom zie ik geen windrichting meer op weeronline staan?
Ja op Canyons vaak dikke toerders jaquote:Op zondag 19 april 2015 10:41 schreef dop het volgende:
[ afbeelding ]
kwam deze vandaag tegen onderweg.
in het echt vind ik hem nog mooier dan op het plaatje
zaten chineesee porno wielen in, staat ook mooi.
en voor de verandering zat er geen dikke toerder op gelukkig
Ist zo? Ik zie ze nog niet zoveel, maar ja hier in Fryslân rijden ze alleen op Koggaaaaquote:Op zondag 19 april 2015 10:55 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja iedereen rijdt daarmee intussen
Laatst een keer met sora gefietst. Viel me eigenlijk niets tegen.quote:Op zondag 19 april 2015 11:17 schreef Tommeke het volgende:
Ik zag gister een Chinarello met Shimano Sora
Ik heb nog met de oude 8-speed Sora 2200 gekoerstquote:Op zondag 19 april 2015 11:24 schreef ratatat het volgende:
[..]
Laatst een keer met sora gefietst. Viel me eigenlijk niets tegen.
campagnolo, je weet toch!!!.quote:Op zondag 19 april 2015 11:28 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Krijg de body met geen mogelijkheid los. Zit strakker dan de cassette
Ga volgende week toch op vakantie dus dump die hele zooi bij de fm zaterdag
Fietsen die niet doen wat ze moeten doen![]()
simpel klusje manquote:Op zondag 19 april 2015 11:28 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Krijg de body met geen mogelijkheid los. Zit strakker dan de cassette
Ga volgende week toch op vakantie dus dump die hele zooi bij de fm zaterdag
Fietsen die niet doen wat ze moeten doen![]()
Ja. goed naar de plaatjes gekeken. Dacht nog wd40 maar dat lijkt me ook niet handig om in je naaf te sp uiten.quote:Op zondag 19 april 2015 11:39 schreef dop het volgende:
[..]
campagnolo, je weet toch!!!.
draai je wel de goede kant op ?
zou verwachten dat het niet super zwaar gaat.quote:Op zondag 19 april 2015 11:45 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ja. goed naar de plaatjes gekeken. Dacht nog wd40 maar dat lijkt me ook niet handig om in je naaf te sp uiten.
Zou toch ook niet vast mogen zitten na nog geen half jaar
Mooi. Maar doe mij deze maarquote:Op zondag 19 april 2015 10:41 schreef dop het volgende:
[ afbeelding ]
kwam deze vandaag tegen onderweg.
in het echt vind ik hem nog mooier dan op het plaatje
zaten chineesee porno wielen in, staat ook mooi.
en voor de verandering zat er geen dikke toerder op gelukkig
Ik kan je mijn tweedehands setje supra wielen aanraden.quote:Op zondag 19 april 2015 12:20 schreef ratatat het volgende:
Doen jullie wel eens 2ehands wielen kopen of is dit af te raden?
heb nog wel een paar afgeragde wielen staan voor je, doe ze weg voor een prikkiequote:Op zondag 19 april 2015 12:20 schreef ratatat het volgende:
Vind ik geen mooie wielen.quote:Op zondag 19 april 2015 12:35 schreef Andyy het volgende:
[..]
Ik kan je mijn tweedehands setje supra wielen aanraden.
Heb zelf al afgeragde wielen. Maar ben dus beetje aan het kijken naar de opties voor een ander setje.quote:Op zondag 19 april 2015 12:37 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
heb nog wel een paar afgeragde wielen staan voor je, doe ze weg voor een prikkie
wat is je budget danquote:Op zondag 19 april 2015 12:47 schreef ratatat het volgende:
[..]
Vind ik geen mooie wielen.
[..]
Heb zelf al afgeragde wielen. Maar ben dus beetje aan het kijken naar de opties voor een ander setje.
kan prima , maar wel erg belangrijk dat je wat technische kennis hebt.quote:Op zondag 19 april 2015 12:20 schreef ratatat het volgende:
155 geboden kosten nieuw ongeveer 325.quote:Op zondag 19 april 2015 13:04 schreef ratatat het volgende:
Heb nu zonda, vind ik wel prima wielen al heb ik niet echt vergelijkingsmateriaal.
Budget heb ik nog niet echt over nagedacht, maar wil gewoon een setje met goede prijs/kwaliteit verhouding. Geen pornowielen, want daar heb ik geen ster aan. Maar het zou wel handig zijn dat mocht ik ooit pornowielen kopen het een setje is wat een mooie aanvulling erop is.
Maar m'n vraag over 2e hands kwam o.a. door deze:
http://link.marktplaats.nl/m919292982
5k gelopen door weer en wind. Achtervelg beetje ingesleten, voorvelg niet. En voldoet voor zover mijn kennis reikt aan mijn eisen.
Je was anders wel als eerste over de finishquote:Op zondag 19 april 2015 09:23 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Volgende keer neem ik meer gels mee en geen patat, hamburger en bier de dag ervoor
Ja ik vroeg me al af waar jullie waren want O ver kon ik er ook niet achter zitten.quote:Op zondag 19 april 2015 13:55 schreef ddx het volgende:
[..]
Je was anders wel als eerste over de finish
Ik ben neergeploft op de Eyserboschweg. Eens kijken wie er als eerste boven komt.quote:Op zondag 19 april 2015 14:28 schreef Fretwork het volgende:
Lekker D1 ritje gedaan, nu ploffen op de bank.
ff zwaaie naar de camera he?quote:Op zondag 19 april 2015 15:21 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ik ben neergeploft op de Eyserboschweg. Eens kijken wie er als eerste boven komt.
Ben je in je fietspakje, en sta je links of rechts van de weg? Bijna aan de gulpenerberg, dus ze zijn zo bij jou.quote:Op zondag 19 april 2015 15:21 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ik ben neergeploft op de Eyserboschweg. Eens kijken wie er als eerste boven komt.
Kloptquote:Op zondag 19 april 2015 15:45 schreef ddx het volgende:
Hier waren vandaag erg weinig toerders te zien.
Allemaal moe van toertocht gisteren vermoed ik
Ik heb 'm niet gezien, jij wel?quote:Op zondag 19 april 2015 15:41 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ben je in je fietspakje, en sta je links of rechts van de weg? Bijna aan de gulpenerberg, dus ze zijn zo bij jou.
Ik zit voor de tv. Ga straks nog wel ff trainen als alle dikke toerders weer van de dijk zijn en thuis aan de bbq zitten
Ik zit met een korenwolfquote:Op zondag 19 april 2015 16:07 schreef Gripper het volgende:
Nope. Maar ik heb hier ook een lekker Spaans worstje en een "witte vrouwen" van de leckere voor me neus, dus t kan zijn dat ik net een plakje afsneed tijdens de cruciale bizkit passage
Of schoenplaatjes.quote:Op zondag 19 april 2015 16:23 schreef Thierry92 het volgende:
Heb vanmiddag een klein rondje gefietst van ca. 30 km. Wilde een langer rondje maken, alleen na 15/20 km kreeg ik last van de knie. Cadans lag zo rond de 90, dus een te zwaar verzet zou het niet moeten zijn.
De pijn zit vooral in de linkervoorkant van de knie, net onder mijn knieschijf. Nu heb ik gelezen dat pijn aan de voorkant duidt op dat je zadel te laag staat? Heb namelijk het gevoel dat mijn zadel wat laag staat, aangezien ik vrij makkelijk met de tenen op de grond sta als ik op het zadel zit.
Zitpositie is wel complex als geheel. Misschien moet je zadel wat naar achteren, maar dan moet je rug dat wel aankunnen.quote:Op zondag 19 april 2015 16:23 schreef Thierry92 het volgende:
Heb vanmiddag een klein rondje gefietst van ca. 30 km. Wilde een langer rondje maken, alleen na 15/20 km kreeg ik last van de knie. Cadans lag zo rond de 90, dus een te zwaar verzet zou het niet moeten zijn.
De pijn zit vooral in de linkervoorkant van de knie, net onder mijn knieschijf. Nu heb ik gelezen dat pijn aan de voorkant duidt op dat je zadel te laag staat? Heb namelijk het gevoel dat mijn zadel wat laag staat, aangezien ik vrij makkelijk met de tenen op de grond sta als ik op het zadel zit.
linker of rechterbeen?quote:Op zondag 19 april 2015 16:23 schreef Thierry92 het volgende:
Even vergeten te melden, dat het overigens alleen mijn rechterknie is en dat één been langer is dan het andere.quote:
Ik was in mijn belkin pakje en stond rechts van de weg.quote:Op zondag 19 april 2015 15:41 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ben je in je fietspakje, en sta je links of rechts van de weg? Bijna aan de gulpenerberg, dus ze zijn zo bij jou.
Ik zit voor de tv. Ga straks nog wel ff trainen als alle dikke toerders weer van de dijk zijn en thuis aan de bbq zitten
Ja mijn rechterbeen is langer, maar als ik nu het zadel hoger zet ben ik bang dat ik mijn linkerbeen overstrek.quote:
Schoenplaatje zou goed moeten zitten. Staat afgesteld op die bal en mijn rechterplaatje staat al wat meer na achter als mijn linker aangezien mijn rechtervoet kleiner is. Zijn er nog andere manieren om dit goed te doen?quote:Op zondag 19 april 2015 16:38 schreef muzas het volgende:
Ik had tijdje terug ook last aan 1 knie, bleek schoenplaatje te zijn. Toen die goed stond waren de klachten met een paar dagen weg.
zonda en fulcrum racing 3 zijn toch dezelfde wielen ?quote:
Verschil is alleen een ander vlechtpatroon geloof ik. Zonda's zijn goedkoper, maar er moet dan wel een shimano body op.quote:Op zondag 19 april 2015 18:09 schreef dop het volgende:
[..]
zonda en fulcrum racing 3 zijn toch dezelfde wielen ?
Je hebt ze toch ook gewoon met shimano body?quote:Op zondag 19 april 2015 18:10 schreef No-P het volgende:
[..]
Verschil is alleen een ander vlechtpatroon geloof ik. Zonda's zijn goedkoper, maar er moet dan wel een shimano body op.
zonda bij bakker ¤325 met shimano body.quote:Op zondag 19 april 2015 18:10 schreef No-P het volgende:
[..]
Verschil is alleen een ander vlechtpatroon geloof ik. Zonda's zijn goedkoper, maar er moet dan wel een shimano body op.
MAVIC Ksyrium Elitequote:Op zondag 19 april 2015 18:32 schreef No-P het volgende:
Dan rij je met een campagnolo wiel met een shimano body..... alhoewel me dat ook niet zo veel kan schelen.
Volgens mij krijg je bij deze 3 soorten wel het beste fabriekswiel voor het budget, of moet ik ook andere wielen in overweging nemen.
scirocco 35/fulcrum racing quattro heb je mooie 35mm wielen net tusseninquote:Op zondag 19 april 2015 18:01 schreef No-P het volgende:
Moet nieuwe wielen hebben voor mijn 2de fiets. Moet een beetje een "tussenset" zijn.
Heb setje met hoge velgen: shimano rs80 c50,
Setje stevige trainingswielen: handgespaakt shimano dura ace, velg geen idee.
Setje budget trainingswielen: kahmsins, maar die zitten nu op de singlespeed.
Wil een nieuw setje die er een tussenin zit, om te trainen en eventueel een tijdrit bij te harde wind. Is als vervanging van huidige set aangezien ik een dat setje inmiddels op is. Deze set gaat dan over een tijdje in de fiets van mijn vriendin en vervang ik voor een shimano rs81, c30 ofzo.
Voorlopige shortlist:
Campa zonda
Shimano Ultegra WH-6800: -->lastig bandjes om te leggen.
Fulcrum racing 3-5
Tips en waarom wel/niet?
Ik heb een setje supra ra30 die weg mogen voor 150. 1550 gram en 30mm hoogquote:Op zondag 19 april 2015 18:01 schreef No-P het volgende:
Moet nieuwe wielen hebben voor mijn 2de fiets. Moet een beetje een "tussenset" zijn.
Heb setje met hoge velgen: shimano rs80 c50,
Setje stevige trainingswielen: handgespaakt shimano dura ace, velg geen idee.
Setje budget trainingswielen: kahmsins, maar die zitten nu op de singlespeed.
Wil een nieuw setje die er een tussenin zit, om te trainen en eventueel een tijdrit bij te harde wind. Is als vervanging van huidige set aangezien ik een dat setje inmiddels op is. Deze set gaat dan over een tijdje in de fiets van mijn vriendin en vervang ik voor een shimano rs81, c30 ofzo.
Voorlopige shortlist:
Campa zonda
Shimano Ultegra WH-6800: -->lastig bandjes om te leggen.
Fulcrum racing 3-5
Tips en waarom wel/niet?
259 nieuw.quote:Op zondag 19 april 2015 18:53 schreef Andyy het volgende:
[..]
Ik heb een setje supra ra30 die weg mogen voor 150. 1550 gram en 30mm hoog
Dank je, maar wielen koop ik liever nieuw en van een gerenommeerd fabrikant.quote:Op zondag 19 april 2015 18:53 schreef Andyy het volgende:
[..]
Ik heb een setje supra ra30 die weg mogen voor 150. 1550 gram en 30mm hoog
Even inlezen in deze wielen.quote:Op zondag 19 april 2015 18:44 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
scirocco 35/fulcrum racing quattro heb je mooie 35mm wielen net tussenin
Ik heb ze. Heb weinig vergelijkingsmateriaal, want hiervoor alleen de standaard giant-pauperhoepels die bij mn fiets zaten gereden... Maar ik ben zeer tevreden... Ze schijnen wel 'zwaar' te zijn 1800 gram ofzo...quote:Op zondag 19 april 2015 19:03 schreef No-P het volgende:
[..]
Dank je, maar wielen koop ik liever nieuw en van een gerenommeerd fabrikant.
[..]
Even inlezen in deze wielen.
Ik weet niet precies, het leek alsof de veer hééél los was afgesteld, kon té makkelijk uitklikken... zonder enige weerstand zeg maar... 'sochtends bij vertrek al voor omgedraaid om ff strakker te zetten... Maar eenmaal bij aankomst bij start deed ie het weer. Zag die fietsnedbus staan dus ik dacht vraag t ff.quote:
Goede snelheid! Maar is zo kapot gaan eigenlijk functionele training? Want ik heb juist mijn best gedaan om een keer rustig te fietsenquote:Op zondag 19 april 2015 19:50 schreef the_critic het volgende:
vandaag voor het eerst dit seizoen een ritje boven de 100km... ppffff gemiddelde van 33.5 in een groepje van 8 man.
man man man... kapot, zuur tot achter mijn oren, afzien als een hond.. etc.. maar er niet afgereden!Toch mooi training gehad zo..
van iedere rit kapot gaan wordt je niet sterker... van alle ritjes in D1 fietsen ook niet.quote:Op zondag 19 april 2015 20:36 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Goede snelheid! Maar is zo kapot gaan eigenlijk functionele training? Want ik heb juist mijn best gedaan om een keer rustig te fietsen.
Och als je sowieso weinig tijd heb moet je gewoon doen wat je leuk vind toch?quote:Op zondag 19 april 2015 21:04 schreef Gripper het volgende:
Maar jij hebt dit jaar geen basis critic, als dit je eerste 100+ is, dus dan gaat het met die variatie ook mis![]()
Evengoed een lekker ritje gehad toch, ook al had je t zwaar. EP groepje?
Ik was trouwens gisteren nog bij die koers waar we vorig jaar hebben staan kijken, in Meerkerk, weet je nog?
ik had het gelezen ja... was lekker ritje toen.quote:Op zondag 19 april 2015 21:04 schreef Gripper het volgende:
Maar jij hebt dit jaar geen basis critic, als dit je eerste 100+ is, dus dan gaat het met die variatie ook mis![]()
Ik was trouwens gisteren nog bij die koers waar we vorig jaar hebben staan kijken, in Meerkerk, weet je nog?
anno wallaard memorialquote:Op zondag 19 april 2015 21:04 schreef Gripper het volgende:
Alles op 't buutnblaad?quote:Op zondag 19 april 2015 16:48 schreef Yankee het volgende:
Teutoburgerwald tochtje gefietst vandaag, op de Canyonmensen mensen wat een genot, wat een apparaat
quote:Op zondag 19 april 2015 23:12 schreef Tommeke het volgende:
Vandaag gekoerst in Blauwhuis. Veel gasten die niet zo goed peloton reden en er werd wat laf gekoerst. Probeerde een paar keer weg te komen, maar dat lukte niet. Het was wel een mooi parcours van 10 km. Veel smalle wegen, maar door het gebrek aan echt harde wind werd er lafjes gekoerst.
Op 5 km voor het einde zat ik met een ploeggenoot achterin te balen toen het op een lint ging en ik dus te ver zat. In een ruk ben ik met 50-55 per uur zag ik later op Strava langs 40 man naar voren gereden.
Daar ff gewacht en toen ik een gaatje zag naar een koploper gesprongen. Helaas kregen we niet veel ruimte dus ik trok maar door. Hij moest lossen en ik kreeg een ander mee. We hadden al gauw een redelijk gat, maar vielen op het laatst door de ongunstige wind toch stil en op 400-500 meter van de finish teruggepakt helaas
Achteraf gezien misten we net een mannetje. Met z'n drieën was 't denk ik wel te doen geweest. Toch wel een lekker gevoel aan overgehouden. Blijven aanvallen, dan komt die goede klassering wel.
oh zekersquote:
quote:Op zondag 19 april 2015 23:12 schreef Tommeke het volgende:
Vandaag gekoerst in Blauwhuis. Veel gasten die niet zo goed peloton reden en er werd wat laf gekoerst. Probeerde een paar keer weg te komen, maar dat lukte niet. Het was wel een mooi parcours van 10 km. Veel smalle wegen, maar door het gebrek aan echt harde wind werd er lafjes gekoerst.
Op 5 km voor het einde zat ik met een ploeggenoot achterin te balen toen het op een lint ging en ik dus te ver zat. In een ruk ben ik met 50-55 per uur zag ik later op Strava langs 40 man naar voren gereden.
Daar ff gewacht en toen ik een gaatje zag naar een koploper gesprongen. Helaas kregen we niet veel ruimte dus ik trok maar door. Hij moest lossen en ik kreeg een ander mee. We hadden al gauw een redelijk gat, maar vielen op het laatst door de ongunstige wind toch stil en op 400-500 meter van de finish teruggepakt helaas
Achteraf gezien misten we net een mannetje. Met z'n drieën was 't denk ik wel te doen geweest. Toch wel een lekker gevoel aan overgehouden. Blijven aanvallen, dan komt die goede klassering wel.
Lekker hoor, mooi gebied zo te zien.quote:Op maandag 20 april 2015 07:49 schreef Oksel het volgende:
Zo, rit 2. Rit 1 ging goed. Kwam 15 Min achter wombcat binnen.
Bekijk mijn rit van 113,6 km op Strava: http://app.strava.com/activities/288455293
Aan t eind kom je als je heuvel op traag bent in van die groepjes terecht die niet willen rijden, dus de laatste 30-40 Km op t vlakke veel kopwerk gedaan en er veel Mensen (toerders) afgereden.
Nog 2 keer geprobeerd weg te rijden uit de groep, maar mocht niet van een pappa die mij terughaalde zodat zn zoon kon afsprinten. Wat een kneus
Gewoon die zoon in de hekken rijden en die vader in z'n bek rochelen. En daarna afranselen met die fietspompen samen met wombcat.quote:Op maandag 20 april 2015 07:49 schreef Oksel het volgende:
Zo, rit 2. Rit 1 ging goed. Kwam 15 Min achter wombcat binnen.
Bekijk mijn rit van 113,6 km op Strava: http://app.strava.com/activities/288455293
Aan t eind kom je als je heuvel op traag bent in van die groepjes terecht die niet willen rijden, dus de laatste 30-40 Km op t vlakke veel kopwerk gedaan en er veel Mensen (toerders) afgereden.
Nog 2 keer geprobeerd weg te rijden uit de groep, maar mocht niet van een pappa die mij terughaalde zodat zn zoon kon afsprinten. Wat een kneus
Of zn banden vullen met water/cementquote:Op maandag 20 april 2015 08:04 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Gewoon die zoon in de hekken rijden en die vader in z'n bek rochelen. En daarna afranselen met die fietspompen samen met wombcat.
Niet fucken met de hollanders Tukkers.
Haha wat een luxe he. Die willier van je een "slechtweerfiets" kunnen noemenquote:Op maandag 20 april 2015 08:07 schreef Yankee het volgende:
[..]
Nee, heb de afgelopen maanden steeds op mijn 'slecht weer fiets' gereden.
Klopt, eigenlijk slaat het nergens opquote:Op maandag 20 april 2015 08:44 schreef Gripper het volgende:
[..]
Haha wat een luxe he. Die willier van je een "slechtweerfiets" kunnen noemen![]()
Ik rij sinds dit weekend juist weer op m'n gerestaureerde slechtweerfiets die eigenlijk toch best wel heel lekker rijdt...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |