quote:Op donderdag 16 april 2015 22:01 schreef Gripper het volgende:
[..]
Nou zo'n losse cassette moer werkt juist het beste vind ik. In de bankschroef zetten, wiel erbovenop leggen, en dan heb je twee handen vrij voor de kettingzweep. Kan je meer kracht zetten en hoef je maar op 1 beweging te concentreren.
Bij mij een beetje onhandiger, want mijn bankschroef zit op een werkbank op wieltjes, dus als ik een vastgerotte cassettemoer heb, dan dansen we eerst een rondje door de schuur alvorens de moer eindelijk loskomt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
Maar mooi fietsje en nu maar hopen dat je rugklachten weg blijven en je veel mooie kilometers kan maken.quote:
Oh...dan heb ik iets verkeerd gelezen en/of onthoudenquote:Op donderdag 16 april 2015 23:24 schreef RealBizkit666 het volgende:
Zijn alu wielen. Tenzij de leverancier er anderen onder gezet heeft. Maar de P-SL0 is geen carbon.
Trek Domane, Canyon, Synapse en wat andere fietsen waren een optie. Maar qua prijs/specs-verhouding was dit sowieso de beste fiets, zeker met deze korting. Uiterlijk moet je van houden, is geen race frame natuurlijk. Straalt ook meer een dieseltje uit als pure snelheid. Fiets wel ontzettend "smooth", maar voelt daarnaast ook enorm stijf. Voelt stijver dan een Madone 2014 bijv, wat wel een meer performance georiënteerde fiets is. Verder geen zware fiets, al is het niet optimaal om bergen te rijden. Laten we die nou vrij weinig hebben in Nederland. Maar goed, lijkt me een prima "beginnersfietsje"quote:Op donderdag 16 april 2015 23:25 schreef ratatat het volgende:
Had je niet eerst even met Muzas moeten overleggen voordat je deze fiets kocht?
Thnx. Dat is ook mijn voornaamste doel. Ik heb met mijn 1.95m niet het gevoel dat ik een kanonskogel ben op de fietsquote:Maar mooi fietsje en nu maar hopen dat je rugklachten weg blijven en je veel mooie kilometers kan maken.
In een discreet kleurtje best understated imo.quote:Op donderdag 16 april 2015 17:48 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
ik vind m frame echt stom, echt zo een kijkmijnoubril
coolness 2/10
Schijfremmenquote:Op donderdag 16 april 2015 23:11 schreef Moody het volgende:
Hoppa! Jullie hebben concurrentie
Na jarenlang cross-hybride te hebben gereden, maak ik nu de stap naar wielrennen. Naja, "wielrennen". Het blijft voor mijn lol....conditie op peil houden...afstandjes van 100-150km max. En liefst niet als het regent. Ben geen echte dus
Al eerder geprobeerd, maar niet doorgegaan ivm klachten in de onderrug. Daarom nu gekozen voor endurance geometrie. Morgen ga ik mijn Giant Defy Advanced Pro 1 ophalenUitloopmodel, dus flinke korting weten te bedingen.
[ afbeelding ]
Volgens mij prima fietsje voor de komende tijd (toch?) Zie ook niet echt onderdelen die ik direct zou willen vervangen op termijn. Fietsje heeft zelfs aardige carbon wielenOk, iets teveel van het goede voor een beginner wellicht, maar aan de andere kant is een fijne fiets ideaal als flinke stok achter de deur om je op te werken tot het niveau van de fiets
Zo gaat het idd goed alleen zo vast hoeft het ook niet te zittenquote:Op donderdag 16 april 2015 22:01 schreef Gripper het volgende:
[..]
Nou zo'n losse cassette moer werkt juist het beste vind ik. In de bankschroef zetten, wiel erbovenop leggen, en dan heb je twee handen vrij voor de kettingzweep. Kan je meer kracht zetten en hoef je maar op 1 beweging te concentreren.
Bij mij een beetje onhandiger, want mijn bankschroef zit op een werkbank op wieltjes, dus als ik een vastgerotte cassettemoer heb, dan dansen we eerst een rondje door de schuur alvorens de moer eindelijk loskomt
Daarvoor moet je best doorhalen toch?quote:Op vrijdag 17 april 2015 07:04 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Zo gaat het idd goed alleen zo vast hoeft het ook niet te zitten
hoe vast dan?
ja vast is vast, aanhaalmoment staat geloof ik op de lockring zal wel iets van 25/40nm zijn oid
ja maar ook weer niet met alle krachtquote:Op vrijdag 17 april 2015 07:05 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Daarvoor moet je best doorhalen toch?
hee de eerste wielrenner hier met schijfremmen op een racefietsquote:Op donderdag 16 april 2015 23:11 schreef Moody het volgende:
Na jarenlang cross-hybride te hebben gereden, maak ik nu de stap naar wielrennen. Naja, "wielrennen". Het blijft voor mijn lol....conditie op peil houden...afstandjes van 100-150km max. En liefst niet als het regent. Ben geen echte dus
Al eerder geprobeerd, maar niet doorgegaan ivm klachten in de onderrug. Daarom nu gekozen voor endurance geometrie. Morgen ga ik mijn Giant Defy Advanced Pro 1 ophalenUitloopmodel, dus flinke korting weten te bedingen.
[ afbeelding ]
Volgens mij prima fietsje voor de komende tijd (toch?) Zie ook niet echt onderdelen die ik direct zou willen vervangen op termijn. Fietsje heeft zelfs aardige carbon wielenOk, iets teveel van het goede voor een beginner wellicht, maar aan de andere kant is een fijne fiets ideaal als flinke stok achter de deur om je op te werken tot het niveau van de fiets
http://media3.alltricks.fr/hd/4f2bcb2de1fc7.jpgquote:
Ik vind zelf rood en blauw niet zo mooi kleuren bij elkaarquote:Op vrijdag 17 april 2015 07:53 schreef Carb het volgende:
[..]
http://media3.alltricks.fr/hd/4f2bcb2de1fc7.jpg
SPT / Recreatief wielrennen #497 Waar wij blessures krijgen van korte ritjes
Past dit een beetje bij m'n wiel / tenue?
Zit iets te veel rood in die wielstickers hè. Ik overweeg het alleen omdat ik in een blauw pakkie rijd en die banden goedkoop op marktplaats staan.quote:Op vrijdag 17 april 2015 08:16 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik vind zelf rood en blauw niet zo mooi kleuren bij elkaar
Je hebt volgens mij ook nog witte zonda stickers, daar heb ik ook wel eens naar zitten kijken.quote:Op vrijdag 17 april 2015 08:23 schreef Carb het volgende:
[..]
Zit iets te veel rood in die wielstickers hè. Ik overweeg het alleen omdat ik in een blauw pakkie rijd en die banden goedkoop op marktplaats staan.
Stickers weghalen is not done? Dan lijkt het zo'n chinawheel?
Als je die ooit vindt ben ik je eeuwig dankbaar, ben al een tijdjr op zoek naar Zonda stickers zonder rood erinquote:Op vrijdag 17 april 2015 08:25 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Je hebt volgens mij ook nog witte zonda stickers, daar heb ik ook wel eens naar zitten kijken.
Mooie fiets en welkom!quote:Op donderdag 16 april 2015 23:11 schreef Moody het volgende:
[ afbeelding ]
quote:
Ja, hoe wordt daar over gedacht eigenlijk? Ik begrijp dat puristen het afschuwelijk vindenquote:Op vrijdag 17 april 2015 07:07 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
hee de eerste wielrenner hier met schijfremmen op een racefiets
herzlich wilkommen
Dankje. Verwacht geen toptijden hoorquote:Op vrijdag 17 april 2015 08:37 schreef Gripper het volgende:
[..]
Mooie fiets en welkom!
Afstanden van 100-150 km zijn al prima fok-waardig hoor, daarmee kom je de meeste meets wel door
Na 1 dag merk ik al dat Giant niet het populairste merk is hierquote:
De meningen zijn verdeeld.quote:Op vrijdag 17 april 2015 08:38 schreef Moody het volgende:
[..]
[..]
Ja, hoe wordt daar over gedacht eigenlijk? Ik begrijp dat puristen het afschuwelijk vindenIk heb er mijn keuze niet door laten afhangen eigenlijk.
with ^quote:Op vrijdag 17 april 2015 00:23 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
In een discreet kleurtje best understated imo.
Racing Jacket vind ik stukken opzichtiger.
Heb schijfremmen gehad op beide Stevens crossfietsjes. Afstellen luistert inderdaad nauw en na het schoonmaken heb je een paar kilometer last van piepende remmen. Maar de remkracht en controle is heerlijk, al haal je die potentie er natuurlijk nooit uit in Nederland.quote:Op vrijdag 17 april 2015 08:39 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
De meningen zijn verdeeld.
Ben benieuwd hoe je het onderhoud en de afstelling ervan gaat ervaren
Check je de glazen wel ff op polaroid? Je hebt er niks aan om je ogen te verneuken in volle zon met slechte glazen. Door de donkere glazen gaan je pupillen openstaan, terwijl UV dan niet wordt tegengehouden.quote:Op vrijdag 17 april 2015 08:41 schreef Gripper het volgende:
[..]
with ^
Aan de M-frame zie je niet zozeer dat het een heel dure bril is (of pretendeert te zijn)
De racing jacket / jawbone etc kosten bijna 2x zoveel als een M-frame, en ze zijn ook wel echt schreeuwerig
Mijn Jawbo-nep is wel ok. Iets meer kiertjes dan een echte rondom de scharnierpunten van de jaw, en het plastic op de neusbrug voelt lang niet zo comfortabel als the real deal. Oh, en 1 van de O-tjes op de poten flikkerde er al uit, dus die heb ik al met een drupje 1-secondelijm vast gezet.
Dank. Het is geen mooi frame, maar het totaalplaatje vind ik wel mooi. Prijs/kwaliteit-verhouding ook prima. Weinig emotie in de fiets, maar daarvoor moet je een Italiaan kopen. Misschien laterquote:Op vrijdag 17 april 2015 08:53 schreef muzas het volgende:
Welkom! Ik vind defy's inderdaad niet de mooiste fietsen, maar dat maakt toch geen kudt uit. Als moody m maar mooi vindt!
Vele veilige kilometers op je racert! Ben zelf ook ooit van een fitnessding op een racer gestapt en dat was de beste beslissing ooit
Een weinig indie fiets, dat wel.quote:Op donderdag 16 april 2015 23:11 schreef Moody het volgende:
[ afbeelding ]
Je hoeft niet zo in de verdediging te schieten hoorquote:Op vrijdag 17 april 2015 09:08 schreef Moody het volgende:
[..]
Dank. Het is geen mooi frame, maar het totaalplaatje vind ik wel mooi. Prijs/kwaliteit-verhouding ook prima. Weinig emotie in de fiets, maar daarvoor moet je een Italiaan kopen. Misschien later
Ik heb ook een giant hoorquote:Op vrijdag 17 april 2015 09:08 schreef Moody het volgende:
[..]
Dank. Het is geen mooi frame, maar het totaalplaatje vind ik wel mooi. Prijs/kwaliteit-verhouding ook prima. Weinig emotie in de fiets, maar daarvoor moet je een Italiaan kopen. Misschien later
Prima fiets joh. Meeste italianen komen uit dezelfde fabriek. Zitten andere stickers op en dat is voor sommige mensen genoeg om in een vroegtijdige zaadlozing te schieten.quote:Op vrijdag 17 april 2015 09:08 schreef Moody het volgende:
[..]
Ff gecheckt, maar mn glazen zijn niet gepolariseerd. t is gewoon plastic met een glimmend laagje blauw erop gedampt denk ik.quote:Op vrijdag 17 april 2015 09:00 schreef Patroon het volgende:
[..]
Check je de glazen wel ff op polaroid? Je hebt er niks aan om je ogen te verneuken in volle zon met slechte glazen. Door de donkere glazen gaan je pupillen openstaan, terwijl UV dan niet wordt tegengehouden.
Idd. Mijn rechterbeen is in omtrek ook veel groter. Voetballer he.quote:
Niemand is symmetrisch. Je ene been gebruik je meer ivm links of rechts. Je hebt altijd 1 been waar je eerder mee afzet etc. Het sterkste been is meestal iets dunner.quote:Op vrijdag 17 april 2015 09:27 schreef luc.sken het volgende:
Vanochtend naar de fysio geweest met knie klachten. Blijkt onder andere een verschil van een centimeter in de omvang van mijn bovenbenen. Volgende week wat meer onderzoeken maar het goede nieuws is dat ik gewoon door kan trainen.
Meer mensen hier ooit last van gehad/bekend mee is?
Wel dat mn rechter onderarm veel gespierder was dan mn linker, maar dat is in de loop der jaren langzaam aan bijgetrokken.quote:Op vrijdag 17 april 2015 09:27 schreef luc.sken het volgende:
Vanochtend naar de fysio geweest met knie klachten. Blijkt onder andere een verschil van een centimeter in de omvang van mijn bovenbenen. Volgende week wat meer onderzoeken maar het goede nieuws is dat ik gewoon door kan trainen.
Meer mensen hier ooit last van gehad/bekend mee is?
quote:Op vrijdag 17 april 2015 09:15 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Prima fiets joh. Meeste italianen komen uit dezelfde fabriek.
Nee, moet dat een koersband of een trainingsband zijn?quote:Op vrijdag 17 april 2015 07:53 schreef Carb het volgende:
[..]
http://media3.alltricks.fr/hd/4f2bcb2de1fc7.jpg
SPT / Recreatief wielrennen #497 Waar wij blessures krijgen van korte ritjes
Past dit een beetje bij m'n wiel / tenue?
Qftquote:Op vrijdag 17 april 2015 09:41 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nee, moet dat een koersband of een trainingsband zijn?
Voor de koers moet je natuurlijk 25mm vittoria evo's pakken met de bruine wang. Die lopen veel mooier en goede grip. Banden moet je als wedstrijdrenner niet op bezuinigen.
Verder moet er een wit stuurlint en zadel op. En je stuur moet naar benee.
quote:Op vrijdag 17 april 2015 09:45 schreef Rpol het volgende:
Met welk spul krijg ik goed smeerresten van een wit frame?
Krijg m'n fiets echt niet meer mooi schoon
quote:Re: Best option to clean grease off frame? [MW733] [In reply to] Quote | Reply
MW733 wrote:
Duncan74 wrote:
Baby wipes. No idea what effect they have on kids arses, but removes body marking in no time and grease and grame from bike frames in a jiffy.
x2
x3. Even works quite well on chains.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |