abonnement Unibet Coolblue
pi_151689370
Topicreeks: Speciaalbieren

Welkom!

Jullie kennen vast allemaal Heineken, Bavaria, Jupiler enz. Maar wij drinken echt bier! Speciaalbieren bestaan uit verschillende soorten en smaken, van zoet, zuur, bitter of een combinatie ervan. Van een complexe en volle smaak naar een frisse dorstlesser. Omdat er zoveel verschillende soorten bieren zijn, valt er genoeg over te discussiëren!



Bierwinkels

Lekkerbier de Bierwinkel Kolkstraat 2a 8501 BT Joure

De Man van Drank Hoogstraat 54a 3011 PS Rotterdam

Bert's Bierhuis Twijnstraat 41 Utrecht

De Bierkoning Paleisstraat 125 1012 ZL Amsterdam

Bierwinkel Leiden Hartesteeg 9 2312 JW Leiden

Van Erp Dranken Grote Kromme Elleboog 16 Groningen
Raadhuisstraat 11 Roden

't Hopbelletje Grote Spuistraat 31, Dordrecht.

Bierwinkel Brouwerij De Molen Brouwerij de Molen Overtocht 43 2411 BT Bodegraven

Bierparadijs Wenenstraat 9 2321 Meer

De Hopduvel Coupure links 625 9000 Gent

Interessante links, o.a. recensies, bierfestivals, achtergrondinformatie

http://www.weekenddelabiere.be/
http://www.zbf.be/ (ze zijn verhuisd!)

http://www.pint.nl/
http://www.alliantie-van-biertapperijen.nl/

http://beeradvocate.com/
http://www.ratebeer.com/
http://www.untappd.com/

http://www.beerhunter.com/

CUL / Eigen bier brouwen
pi_151689414
Afgelopen zondag mijn kast opgeruimd, grootste deel van mijn biercollectie:



Wel jammer dat alcohol vrij vooraan staat :')





pi_151689616
http://www.bierhandelwillems.be/

Deze winkel is fantastisch, en goede service! Voor de Limburgers onder ons (of Brabanders) niet al te ver!
pi_151696447
Grobbendonk ben ik wel eens geweest, viel mij erg tegen hoor. Maargoed ik ben verwend. (De caigny zit vlakbij). Daar hebben ze nu gewoon het meeste bier uit heel europa misschien wel. Vorige keer alleen al 40 verschillende de molens :')
  dinsdag 14 april 2015 @ 23:01:52 #5
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_151696594
http://www.alsem.nl/shop/

Die mag ook wel in de OP trouwens.
Bierwinkel hier in Den Haag.

Toevallig laatst nog geweest. Moest kadootje halen. Werden er uiteindelijk 2 B-)
pi_151697069
Hop uit de Krommestraat in Amersfoort staat er nog steeds niet tussen in de OP
pi_151697542
Zal het morgen eens aanpassen.
pi_151698304
Tja de caigny staat er ook niet tussen. Plan b ook niet. Bier en zo/co ook niet. Bierhuis breda ook niet. Bestel sites zoals biernavigatie en biermoment ook niet. Dát zijn pas grote vissen. Maar dat boeit ook niet. Leest iemand dat wel eens :p
pi_151698778
Ik vind veel van de online shops in NL gewoon te duur. Verschil met België is te groot als je eens wat grotere hoeveelheden wil shoppen. Dan loont het gewoon wel om naar België te rijden, waar ze ook nog wat lokaal spul hebben maar bovendien vriendelijker geprijsd zijn.

En eerlijk is eerlijk: dat rondsnuffelen en een paar prachtexemplaren scoren die ergens in een hoekje of achterop een schap staan te verstoffen, is ook heerlijk O+
Schip ahoy!
pi_151700544
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 00:02 schreef mckroket het volgende:
Bestel sites zoals biernavigatie en biermoment...
Biermoment is 2x niks, Biernavigatie heeft mooi aanbod Mikkeller en To Ol, maar da's ook alles... Dan ben je als Nederlander toch beter met http://www.demolenbeershop.com/ of Belgische winkels zoals bvb. Etre Gourmet, Beergium, of speciale-bieren.com...
  woensdag 15 april 2015 @ 08:47:58 #11
386879 Sheffield
Weet het ook niet
pi_151701345
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 07:25 schreef Seul het volgende:

[..]

Biermoment is 2x niks, Biernavigatie heeft mooi aanbod Mikkeller en To Ol, maar da's ook alles... Dan ben je als Nederlander toch beter met http://www.demolenbeershop.com/ of Belgische winkels zoals bvb. Etre Gourmet, Beergium, of speciale-bieren.com...
Heb je ervaring met speciale-bieren.com ? Heb gezien dat ze mooi spul hebben. Maar de amateuristische site heeft me tot nu altijd weerhouden om wat te bestellen....
pi_151701979
Zo jullie onderhouden aardige voorraden :D

Ik werk tegenwoordig in Leiden dus kan vaak langs de Bierwinkel.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_151702493
quote:
7s.gif Op woensdag 15 april 2015 08:47 schreef Sheffield het volgende:
Heb je ervaring met speciale-bieren.com ?
Al 4x besteld denk 'k. In mijn geval bréngen ze het bier... Ik laat ze leveren op m'n werk. Komt dus goed uit, en is veilig. Of ze leveren in Nederland weet 'k niet, maar denk het wel aangezien het Nederlanders zijn (of toch grensgeval)...

Er zitten enkele DIKKE aanraders tussen, enkele bieren die je niet goedkoper vindt in de winkel en die al lang uitgeput zijn... Meer zeg 'k niet ^)
pi_151702600
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 09:48 schreef Seul het volgende:

[..]

Al 4x besteld denk 'k. In mijn geval bréngen ze het bier... Ik laat ze leveren op m'n werk. Komt dus goed uit, en is veilig. Of ze leveren in Nederland weet 'k niet, maar denk het wel aangezien het Nederlanders zijn (of toch grensgeval)...

Er zitten enkele DIKKE aanraders tussen, enkele bieren die je niet goedkoper vindt in de winkel en die al lang uitgeput zijn... Meer zeg 'k niet ^)
Armand's seizoenen :9 :9 :9
pi_151704124
99 verschillende biertjes in untapped staan *O* in 10 maanden :')
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_151705162
Die Armands vond 'k persoonlijk wat te duur... Nu zijn ze niet langer in stock... Gelukkig... Wel lang getwijfeld... :)
  woensdag 15 april 2015 @ 11:46:07 #17
408930 Chandos
The General
pi_151705388
ABC Beers in Den Haag is ook een leuk klein winkeltje. Vooral veel aanbod uit de hoek van kleinere Nederlandse brouwerijen. Alsem in DH is dan weer wat groter maar heeft vooral veel Belgen op de plank staan. Ze ruimen wel ook altijd een stukje kast uit voor seizoensbieren en hebben ook altijd wel wat exoten uit VS/Engeland staan. En Chimay Doree :).

Zoals eerder gezegd vind ik Drankdozijn ook prima prijzen hebben voor de grote flessen. Beperkt aanbod maar prima prijzen. Zelf net wat besteld van Firma Bier, hadden wat biertjes die ik elders nog niet ben tegengekomen. Wel prijzig.
pi_151705504
quote:
99s.gif Op woensdag 15 april 2015 10:58 schreef CaLeX het volgende:
99 verschillende biertjes in untapped staan *O* in 10 maanden :')
Nice, ik had vorige week mijn 100e!
Begonnen op 5 november dus dat zijn er minder dan 6 :p
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_151705696
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 11:50 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Nice, ik had vorige week mijn 100e!
Begonnen op 5 november dus dat zijn er minder dan 6 :p
Ik zal dat thuis wel ff doorgeven ;)

quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 11:46 schreef Chandos het volgende:
ABC Beers in Den Haag is ook een leuk klein winkeltje. Vooral veel aanbod uit de hoek van kleinere Nederlandse brouwerijen. Alsem in DH is dan weer wat groter maar heeft vooral veel Belgen op de plank staan. Ze ruimen wel ook altijd een stukje kast uit voor seizoensbieren en hebben ook altijd wel wat exoten uit VS/Engeland staan. En Chimay Doree .
Ik vind van Alsem dan vele malen beter qua service, bij abc heb ik al meermalen het gevoel gehad weggekeken te worden.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  woensdag 15 april 2015 @ 13:08:39 #20
408930 Chandos
The General
pi_151707534
quote:
99s.gif Op woensdag 15 april 2015 11:56 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Ik zal dat thuis wel ff doorgeven ;)

[..]

Ik vind van Alsem dan vele malen beter qua service, bij abc heb ik al meermalen het gevoel gehad weggekeken te worden.
Hmm, dat is niet mijn ervaring, maar misschien komt het zo op je over? Volgens mij is de eigenaar van ABC beers een beetje introvert/verlegen, hij is niet echt outgoing, kan me voorstellen dat het dan verkeerd kan overkomen. De gasten van Alsem zijn inderdaad supervriendelijk en behulpzaam en staan ook doorgaans wel open voor een aanvraag/bestelling. Toen ze vertelden zelf bij Chimay langs te gaan vroeg ik of er wat Doree mee kon en voila, dat hadden ze een maandje of twee later ook geregeld, dat is wel tof. Maar ik vind de twee winkels binnen DH elkaar goed aanvullen: Alsem meer regulier Belgisch spul, ABC wat meer klein Nederlands spul en wat groter Brits aanbod.
pi_151707711
zelfde heb ik bij het bierhuis in breda. die gozert is zo chagrijnig, tenminste zo kijkt hij, zegt geen hallo enzo, :P hij was ook een keer in de rijdende rechter, maar dat ging over een café pand wat hij verhuurde. daar kwam het ook een beetje over als een apart figuur :P
ook bij bier en zo in rotterdam een keer geweest. (plan b was dicht :/) die kerel zij ook geen eens hoi toen we binnenkwamen. dat vind ik echt zo raar.
ik ben absoluut geen prater, en je hoeft van mij geen praatje maken, daar zit ik soms ook niet op te wachten. maar een goedemiddag vind ik wel moeten hoor.
pi_151707886
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 13:08 schreef Chandos het volgende:

[..]

Hmm, dat is niet mijn ervaring, maar misschien komt het zo op je over? Volgens mij is de eigenaar van ABC beers een beetje introvert/verlegen, hij is niet echt outgoing, kan me voorstellen dat het dan verkeerd kan overkomen. De gasten van Alsem zijn inderdaad supervriendelijk en behulpzaam en staan ook doorgaans wel open voor een aanvraag/bestelling. Toen ze vertelden zelf bij Chimay langs te gaan vroeg ik of er wat Doree mee kon en voila, dat hadden ze een maandje of twee later ook geregeld, dat is wel tof. Maar ik vind de twee winkels binnen DH elkaar goed aanvullen: Alsem meer regulier Belgisch spul, ABC wat meer klein Nederlands spul en wat groter Brits aanbod.
Dan ligt het iig niet aan mij ;) de manier van en over producten zoals Alsem doet spreekt mij meer aan. Maar dat is misschien ook omdat ik vaak niet iets specifieks zoek, maar gewoon wat nieuws wil proberen.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  woensdag 15 april 2015 @ 14:01:55 #23
408930 Chandos
The General
pi_151708955
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 13:15 schreef mckroket het volgende:
zelfde heb ik bij het bierhuis in breda. die gozert is zo chagrijnig, tenminste zo kijkt hij, zegt geen hallo enzo, :P hij was ook een keer in de rijdende rechter, maar dat ging over een café pand wat hij verhuurde. daar kwam het ook een beetje over als een apart figuur :P
ook bij bier en zo in rotterdam een keer geweest. (plan b was dicht :/) die kerel zij ook geen eens hoi toen we binnenkwamen. dat vind ik echt zo raar.
ik ben absoluut geen prater, en je hoeft van mij geen praatje maken, daar zit ik soms ook niet op te wachten. maar een goedemiddag vind ik wel moeten hoor.
Laatste keer dat ik bij Plan B was, verontschuldigde de dude die er werkte en net bezig was de zaak te openen zich voor hoe verrot hij er uitzag, was nog knetterbrak van de avond daarvoor :). Beetje grappen staan maken over je eigen waren keuren, was wel gezellig.

De oude baas van Van Erp in Groningen is de eerste paar keer dat je langskomt ook niet de meest spraakzame figuur ever, maar als je eenmaal een paar keer langs bent geweest en mooi bier hebt gekocht, komt ie wel los. Misschien een Gronings dingetje.
  woensdag 15 april 2015 @ 14:22:56 #24
386879 Sheffield
Weet het ook niet
pi_151709512
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 09:48 schreef Seul het volgende:

[..]

Al 4x besteld denk 'k. In mijn geval bréngen ze het bier... Ik laat ze leveren op m'n werk. Komt dus goed uit, en is veilig. Of ze leveren in Nederland weet 'k niet, maar denk het wel aangezien het Nederlanders zijn (of toch grensgeval)...

Er zitten enkele DIKKE aanraders tussen, enkele bieren die je niet goedkoper vindt in de winkel en die al lang uitgeput zijn... Meer zeg 'k niet ^)
Thanks, toch maar eens bestellen dan! de online-shop is wel zo ingericht dat je moet weten wat je wilt hebben.

Tips mogen gewoon per DM hoor ;)

edit: kan nog steeds geen adres vinden op die website, toch eigenlijk wel het minste dacht ik zo

[ Bericht 4% gewijzigd door Sheffield op 15-04-2015 14:48:03 ]
pi_151710143
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 13:15 schreef mckroket het volgende:
zelfde heb ik bij het bierhuis in breda. die gozert is zo chagrijnig, tenminste zo kijkt hij, zegt geen hallo enzo, :P hij was ook een keer in de rijdende rechter, maar dat ging over een café pand wat hij verhuurde. daar kwam het ook een beetje over als een apart figuur :P

De vrouw die er werkt is niet veel anders. De winkel ligt op loopafstand en ze hebben toch een mooie selectie. Dan neem ik dat maar voor lief.
Stop rockin' the boat.
pi_151710933
Dit weekend gaan we op pad om de eerste aankopen te doen om een bierkelder te vullen voor rijping, meerjarenplan.
In Antwerpen afgelopen jaar een paar oude Chimay Blauw Dop geproefd (1989, 2008, 2009, 2010). De lekkerste was voor mij de 2008 op dat moment.

Ik heb alvast dit artikel gelezen ter inspiratie: http://dossierhop.nl/bewaaroverzicht/

Iemand nog goede tips?
Stop rockin' the boat.
pi_151712667
Leuk artikel. Voor het eerst dat ik er echt iets over gelezen heb. Een bierkelder lijkt me best stoer :)
pi_151713725
Nog warmer... Tlquin 2011-'12 dan maar!..



  woensdag 15 april 2015 @ 19:04:00 #30
386879 Sheffield
Weet het ook niet
pi_151717377
Goede tips voor een geuze's en Lambieks?

Geen fruit-varianten....

Overigens ben ik er pas sinds kort achter dat niet iedere geuze of lambiek een fruitvariant is.... ;( Dus vandaar tijd om ze te gaan ontdekken....

[ Bericht 62% gewijzigd door Sheffield op 15-04-2015 19:22:48 ]
pi_151719237
Lambiek is eigenlijk het basisproduct, om het zo te zeggen... Verschillende jaargangen mixen creëert geuze, suikers in jonge lambiek doen refermentatie ontstaan => champagne-achtige koolzuur geuze ipvs platte lambiek... Tijdens rijpen lambiek vruchten toevoegen => vruchtengeuzes...

Alle echte (oude) geuzes zijn in se uitstekend:

* de goedkoopste is Girardin Fond (black label)... Aangezien het hier zoveel over "een goeie prijs" gaat ;)
* denk dat oftewel Boon, Boon Mariage Parfait of Hanssens volgt... Die laatste maakt de zuurste geuze...
* In willekeurige volgorde: Cantillon, Tilquin, Oud Beersel, Moriau, 3 Fonteinen, De Cam,..
* te mijden is rommel zoals Timmermans, Lindemans, Mort Subite, St Louis, Chapeau,...

Mijn favorieten: 3 Fonteinen Oude Geuze (meest toegankelijke!), De Cam Oude Geuze en Boon Mariage Parfait.

http://www.ratebeer.com/beer/3-fonteinen-oude-geuze/11168/
http://www.ratebeer.com/beer/de-cam-oude-geuze/13674/
http://www.ratebeer.com/b(...)riage-parfait/12027/
  woensdag 15 april 2015 @ 19:59:33 #32
386879 Sheffield
Weet het ook niet
pi_151719320
Thanks. Ik ga wat proberen!
pi_151720233
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 19:57 schreef Seul het volgende:
Lambiek is eigenlijk het basisproduct, om het zo te zeggen... Verschillende jaargangen mixen creëert geuze, suikers in jonge lambiek doen refermentatie ontstaan => champagne-achtige koolzuur geuze ipvs platte lambiek... Tijdens rijpen lambiek vruchten toevoegen => vruchtengeuzes...

Alle echte (oude) geuzes zijn in se uitstekend:

* de goedkoopste is Girardin Fond (black label)... Aangezien het hier zoveel over "een goeie prijs" gaat ;)
* denk dat oftewel Boon, Boon Mariage Parfait of Hanssens volgt... Die laatste maakt de zuurste geuze...
* In willekeurige volgorde: Cantillon, Tilquin, Oud Beersel, Moriau, 3 Fonteinen, De Cam,..
* te mijden is rommel zoals Timmermans, Lindemans, Mort Subite, St Louis, Chapeau,...

Mijn favorieten: 3 Fonteinen Oude Geuze (meest toegankelijke!), De Cam Oude Geuze en Boon Mariage Parfait.

http://www.ratebeer.com/beer/3-fonteinen-oude-geuze/11168/
http://www.ratebeer.com/beer/de-cam-oude-geuze/13674/
http://www.ratebeer.com/b(...)riage-parfait/12027/
Van de rommel vind ik Lindemans cuvee rene en st Louis fond tradition ook best te beffen.
pi_151723074


Lekker fris bier, maar wat komt er een abnormaal grote schuimlaag in je glas! Na tien keer bijschenken was mijn glas eindelijk volgens normale verhoudingen gevuld :D
pi_151724635
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 21:14 schreef GuitarJJ het volgende:
[ afbeelding ]

Lekker fris bier, maar wat komt er een abnormaal grote schuimlaag in je glas! Na tien keer bijschenken was mijn glas eindelijk volgens normale verhoudingen gevuld :D
De eigenweiss van hen was ook zo, centimeter bier in 't glas
pi_151725656
Ik ben absoluut geen geuze fan maar die mariage parfait is een geweldig bier. Ik heb ook nog zon giradin black en white label staan (hetzelfde, de ene is gefilterd de andere niet dacht ik). Binnekort eens proeven. Mn vriendin vind de krieken van lindemans en st louis wel lekker. Die zijn wat zoetig ipv zurig.
Ik had ooit eens zon chapeau geuze op, de tering wat was die zuur. Miss verkeerd, want de verkoper had het over een toegankelijke geuze haha..
pi_151736890
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 16:22 schreef Seß het volgende:
Leuk artikel. Voor het eerst dat ik er echt iets over gelezen heb. Een bierkelder lijkt me best stoer :)
Mijn ouders hebben een erg oud huis (250+ jaar oud) met een grote kelder. Binnen die kelder ligt weer een afsluitbaar kleiner zij-keldertje, het oudste stuk van het huis (het is geschat op zijnde uit de 13e eeuw). Ze gebruiken het niet echt, dus ik heb het tot mijn bierkelder gebombardeerd. Nu nog heel bescheiden, heb er een handvolle grote flessen ingekieperd, the usual suspects zoals de zwaardere Trappisten/gerstewijnen + wat kleine flesjes van interessante bieren die zich mogelijk/hopelijk goed lenen voor een tijdje bewaren. Ben vooral nieuwsgierig naar na een tijdje wat Chimay en Abt Bernardus spul van verschillende jaren opentrekken en kijken wat er gebeurt is met de smaak. En moet eigenlijk nog iets cheffen in dat keldertje dat het wat orderlijker staat, want nu staat het in wat kartonnen dozen rommelig te zijn :).
pi_151737353
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 11:23 schreef Chandos het volgende:

[..]

Mijn ouders hebben een erg oud huis (250+ jaar oud) met een grote kelder. Binnen die kelder ligt weer een afsluitbaar kleiner zij-keldertje, het oudste stuk van het huis (het is geschat op zijnde uit de 13e eeuw). Ze gebruiken het niet echt, dus ik heb het tot mijn bierkelder gebombardeerd. Nu nog heel bescheiden, heb er een handvolle grote flessen ingekieperd, the usual suspects zoals de zwaardere Trappisten/gerstewijnen + wat kleine flesjes van interessante bieren die zich mogelijk/hopelijk goed lenen voor een tijdje bewaren. Ben vooral nieuwsgierig naar na een tijdje wat Chimay en Abt Bernardus spul van verschillende jaren opentrekken en kijken wat er gebeurt is met de smaak. En moet eigenlijk nog iets cheffen in dat keldertje dat het wat orderlijker staat, want nu staat het in wat kartonnen dozen rommelig te zijn :).
Tof! Ik zou er een man cave van maken :p
pi_151737924
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 11:23 schreef Chandos het volgende:

[..]

Mijn ouders hebben een erg oud huis (250+ jaar oud) met een grote kelder. Binnen die kelder ligt weer een afsluitbaar kleiner zij-keldertje, het oudste stuk van het huis (het is geschat op zijnde uit de 13e eeuw). Ze gebruiken het niet echt, dus ik heb het tot mijn bierkelder gebombardeerd. Nu nog heel bescheiden, heb er een handvolle grote flessen ingekieperd, the usual suspects zoals de zwaardere Trappisten/gerstewijnen + wat kleine flesjes van interessante bieren die zich mogelijk/hopelijk goed lenen voor een tijdje bewaren. Ben vooral nieuwsgierig naar na een tijdje wat Chimay en Abt Bernardus spul van verschillende jaren opentrekken en kijken wat er gebeurt is met de smaak. En moet eigenlijk nog iets cheffen in dat keldertje dat het wat orderlijker staat, want nu staat het in wat kartonnen dozen rommelig te zijn :).
hoe zit het met het vocht?

ik zou gewoon stelling kasten nemen. let op: als het vochtig is gaan die houten planken doorbuigen, dus dan zou ik voor metaal gaan, iets duurder.

<--- deze zijn prima, mits het dus droog is! (eigen ervaring)
pi_151739711
^Ha, grappig dat je die vermeld... Ik ga er zelf eentje halen volgende week voor in m'n flat... Dan moet 'k m'n bier niet in bakken stapelen...

In een kelder zou 'k sowieso een metalen rek plaatsen, zoals mckroket zegt!..
pi_151741831
ik heb helaas geen kelder :P
maar in mijn 'mancave' staat niet zo`n rek, maar een ikea kast. stukken mooier, bijna net zo effectief!
pi_151741866
Hier helaas zelf ook geen kelder, dan wordt het een bevriende kelder.
Stop rockin' the boat.
pi_151742926
Het is echt een klein keldertje, een beetje gewelf-achtige constructie: U-vorm (achterin 'hol zeg maar) en de buitenmuren bollen ook een beetje naar binnen. En nog geen 1,5m hoog dus die stellingkasten gaat helaas niet lukken. Maar het is er wel kurkdroog (het zit schuin onder de keuken) en een hele mooie constante temperatuur. En donker, logischerwijs. Omwille van het stokoud zijn wil ik niet boren in de muren, maar zit meer te denken aan misschien een soort palet-constructie waar de flessen mooi op/in kunnen staan. M'n pa maakt af en toe meubels voor de aardigheid dus die kan wel helpen een fijne constructie op te tuigen. Lijkt me wel tof om er uiteindelijk een paar dozijn flessen in te stoppen en te labellen en de komende jaren af en toe wat uit te trekken.
pi_151743214
zeker zeker.
ik zou gewoon wat kratten westvleteren, chimay blauw, kasteel donker, cuvee van de keizer etc, the usual suspects, erin knallen.
daarna zou ik rond zoeken naar mooie bieren die niet zo voor de hand liggend zijn, zoals bier van struise ofzo. misschien ook grappig om wat keiharde imperial stouts neer te leggen.
pi_151744003
Een paar 'unusual' suspects was ik ook van plan om weg te leggen, eens kijken wat De Caigny heeft.
Stop rockin' the boat.
pi_151747121
Ik heb zo'n fietsenschuur hier onder het flat. Tussen de 13 en 15 graden constant. Omgedoopt tot een bierschuur waar ook de fietsen wel mogen staan. Ook zo'n opbergrek als hierboven.
pi_151747261
Meh... Een saison laten rijpen op rode wijnvaten lijkt me toch niet het beste idee... Je proeft sterk de rode wijn, maar da's ook meteen bijna alles...

http://www.ratebeer.com/beer/nogne-o-saison-reserve/322280/

pi_151747601
Dit is wat ik momenteel in m'n maat z'n kelder heb liggen. Nog maar net begonnen met het kelderen, maar ik kan bvb zeggen dat m'n Cuvée van de Keizer blauw uit 2012 enkele maanden geleden al een onverdeeld succes was. Ge-ni-aal bier om te kelderen, en aan die prijs...

De tweede blok was een bak met wat willekeurig spul... Naar het einde toe is er iets meer method in the madness...

• 12x Pannepot Grand Reserva 2009
• 4x Rye Tripel 2013
• 2x Reserva Pannepot 2010
• 2x Founders 2013
• 1x geschenkverpakking Corsendonk x-mas (juni 2014)

• 2x Westy XII
• R10
• Berny12
• 3x GC Cuvee vd Keizer
• 11x Stille Nacht (min 2?)
• Oerbier
• Delirium Noel
• Reinaert Grand Cru
• 3x Rodenbach GC
• Duchesse de Bourgogne
• 3x Liefmans Oud Bruin
• Chimay bleu

• 24x Stille Nacht 2014 (januari 2015)

• 12x Cuvée Delphine
• 8x Pannepot Grand Reserva 2010
• 4x Pannepot 2014 (januari 2015)

• 12x Pannepot Grand Reserva 2010
• 6x Oerbier
• 6x Pannepot Reserva 2010 (februari 2015)

• 8x Pannepot 2014
• 8x Pannepot Reserva 2010
• 8x Rio Reserva 2011

• 6x Pannepot Grand Reserva 2009
• 2x Pannepot Grand Reserva 2010
• 4x Eisbock 2014
• 2x Rye Triple XXX 2013
• 2x Pannepot Reserva 2010
• 8x Rio Reserva 2011

• 1x Noir de Dottignies
• 1x Two Roads Unorthodox
• 2x Abt 12 OA
• 1x Thornbridge raspberry St Eriks
• 1x Tap X

• 1x Tilquin2 2014
• 2x Tilquin 2011-2012
• 1x Tilquin 2012-2013
• 3x 3F 2013
• 2x 3F Oude Kriek 2014
• 1x Girardin Fond 2013
• 1x Girardin Fond 2015
• 1x Girardin Faro 2014
• 1x Rodenbach Vintage 2012
• 3x Boon Vat 44
• 1x Boon Vat 77
• 2x Boon MP 2009
• 1x Boon MP 2010
• 1x Boon MP Kriek 2013
• 1x Boon Oude Kriek 2012
• 1x Hanssens 2012
• 1x La Trappe OA Quadrupel Batch 14 2013 (29/03/2015)
pi_151755890
Holy shit wat een verzameling van Struise! Daar ben ik wel knap jaloers op...
Schip ahoy!
pi_151757920
Niet gewoon handiger om (bijv) alle pannepot gran reserva 2010 bij elkaar op te tellen ipv daar 2 daar 6 daar 10 of snap ik het niet?
pi_151758095
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 15:25 schreef bassieVL het volgende:
Een paar 'unusual' suspects was ik ook van plan om weg te leggen, eens kijken wat De Caigny heeft.
Veel stouts van bijv de molen hebben een 25 jaar tht. Officieel hebben dranken boven de zoveel procent geen tht nodig. Of was dat alleen in belgie?
pi_151763888
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 22:23 schreef mckroket het volgende:
Niet gewoon handiger om (bijv) alle pannepot gran reserva 2010 bij elkaar op te tellen ipv daar 2 daar 6 daar 10 of snap ik het niet?
Het is per bak en per datum gerangschikt.
pi_151764382
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2015 22:27 schreef mckroket het volgende:

[..]

Veel stouts van bijv de molen hebben een 25 jaar tht. Officieel hebben dranken boven de zoveel procent geen tht nodig. Of was dat alleen in belgie?
Dat is in Nederland ook zo: Wijn en dranken met een alcoholgehalte van 10% of meer hebben geen THT dtum nodig.
Stop rockin' the boat.
pi_151764388
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 07:04 schreef Seul het volgende:

[..]

Het is per bak en per datum gerangschikt.
Mooie selectie ligt er in de kelder.
Stop rockin' the boat.
  vrijdag 17 april 2015 @ 10:06:21 #55
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_151766374
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 21:14 schreef GuitarJJ het volgende:
[ afbeelding ]

Lekker fris bier, maar wat komt er een abnormaal grote schuimlaag in je glas! Na tien keer bijschenken was mijn glas eindelijk volgens normale verhoudingen gevuld :D
Hey, Die heb ik mijn pa laatst kado gedaan. :7
pi_151767502
Voor mijn verjaardag heb ik een mooie selectie uit Duitsland gekregen, van onder andere:
http://www.buddelship.de/ Best New Brewer 2014 volgens Ratebeer.
http://www.crewrepublic.de/home.html Al eens eerder gedronken, was toen niet onder de indruk.
http://vonfreude.de/ Deze keer de Hygge gekregen.
http://www.kreativbrauerei.de/Bier/Sortiment/ Shipa serie (Singel Hop IPA)

en een fles Schlenkerla Rauchbier http://www.schlenkerla.de/ Voor mij smaakt het als rauwe ham uit een fles.
Stop rockin' the boat.
pi_151796346
Lokale slijter had weer een paar biertjes die nog onbekend voor me zijn

pi_151797474
Cuvée des Trolls gisteren heb ik gisteren gehad. Lekker biertje. :)
pi_151797780
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 10:50 schreef Questular het volgende:
Lokale slijter had weer een paar biertjes die nog onbekend voor me zijn

[ afbeelding ]
Delirium Nocturnum laatst op, zo lekker _O_
pi_151807062
M'n tijd voor genomen, zo 'n uurtje over gedaan... Begonnen aan 7C°... Enorm lekker blondje...

http://www.ratebeer.com/beer/westvleteren-blond/5971/

pi_151813072
Voor 't weekend;



(Ja, die rechtse is stiekem cider, maar dat telt ook op untappd! :P)
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_151822281
Mmm die Three Floyds zou 'k ook best lusten me dunkt *)
pi_151828786
Ligt al twee jaar in m'n stockkamer - maar de reuk die vrijkwam toen ik de kurk er uit haalde... Overheerlijke saison...

http://www.ratebeer.com/beer/blaugies-la-moneuse/9351/

  zondag 19 april 2015 @ 16:57:51 #64
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_151829517
Biermarkt in Bokaal nu. Schuumkoppen (ofzo) van Texel is lekkah. :9 Je hebt ook Saison van een Haagse brouwerij; heel prima. Ook twee verschillende Ipa biertjes geprobeerd, van 't IJ en van Brandt.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_151829588
quote:
7s.gif Op zondag 19 april 2015 16:57 schreef richolio het volgende:
Biermarkt in Bokaal nu. Schuumkoppen (ofzo) van Texel is lekkah. :9 Je hebt ook Saison van een Haagse brouwerij; heel prima. Ook twee verschillende Ipa biertjes geprobeerd, van 't IJ en van Brandt.
Skuumkoppe.
  zondag 19 april 2015 @ 18:04:46 #66
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_151831851
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 16:59 schreef Saind het volgende:

[..]

Skuumkoppe.
Die ja, lekker
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_151850009
quote:
7s.gif Op zondag 19 april 2015 16:57 schreef richolio het volgende:
Biermarkt in Bokaal nu. Schuumkoppen (ofzo) van Texel is lekkah. :9 Je hebt ook Saison van een Haagse brouwerij; heel prima. Ook twee verschillende Ipa biertjes geprobeerd, van 't IJ en van Brandt.
Die Saison van een Haagse brouwer is vast van Kompaan. Prima biertje!
  maandag 20 april 2015 @ 11:42:54 #68
408930 Chandos
The General
pi_151854134
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 10:50 schreef Questular het volgende:
Lokale slijter had weer een paar biertjes die nog onbekend voor me zijn

[ afbeelding ]
Die Belgian Coast vind ik zelf goed geslaagd, maar ben ook beetje St. Feuillien fanboy.
pi_151854593
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 11:42 schreef Chandos het volgende:

[..]

Die Belgian Coast vind ik zelf goed geslaagd, maar ben ook beetje St. Feuillien fanboy.
Vind die gedryhopte saison wel mooi spul, verder niet echt onder de indruk van.
pi_151854615
Vintage 2011 - voor m'n broer z'n verjaardag...

  maandag 20 april 2015 @ 21:55:06 #71
408930 Chandos
The General
pi_151874982
Een goede vriendin van me heeft een onderzetter voor biertjes voor me gebreid. Gotta brag :)

pi_151875926
Dat is een zeer goede vriendin ^O^
pi_151883904
Haha nice! Totoro :)
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_151898415
Heerlijke saison!..



pi_151904502
Godver weer eens een verneukte de molen bier. In dit geval de amarillo. Totaal geen schuim, volledig plat bier. Bijna geen aroma. In de smaak zit wel duidelijk de amarillo (manderijn) maar ook iets medicinaals en alcohol. Dit heeft een 3,8 op ratebeer. Geen idee waarom. Niet dit flesje in ieder geval.
Bijna 3 euro kost zoiets. Ik denk dat de gigantische productie snelheid/druk zijn tol eist, aangezien dit niet het eerste kwalitatief waardeloze bier is van de molen.

[ Bericht 11% gewijzigd door mckroket op 21-04-2015 21:15:02 ]
pi_151906154
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2015 20:54 schreef mckroket het volgende:
Godver weer eens een verneukte de molen bier. In dit geval de amarillo. Totaal geen schuim, volledig plat bier. Bijna geen aroma. In de smaak zit wel duidelijk de amarillo (manderijn) maar ook iets medicinaals en alcohol. Dit heeft een 3,8 op ratebeer. Geen idee waarom. Niet dit flesje in ieder geval.
Bijna 3 euro kost zoiets. Ik denk dat de gigantische productie snelheid/druk zijn tol eist, aangezien dit niet het eerste kwalitatief waardeloze bier is van de molen.
Vers is hij echt lekker, hoe ouder hij is hoe muffer..
JA!
pi_151908643
Dat is het juist... botteldatum 19-1...heel veel verser kan het niet echt.
  woensdag 22 april 2015 @ 03:33:47 #78
369821 BenD
in Canada
pi_151913578
Raar, een tijdje terug heb ik een 2 jaar (!) oude Amarillo IPA geproefd en dat smaakte toch zeker naar meer c_/ Uiteraard was hij niet 100% zoals hij moet zijn maar het was nog een lekker biertje. Wellicht nog uit de oudere tijd dat het niet allemaal vlug vlug moest.. Betere kwaliteit die de reis naar Canada overleefd heeft.
pi_151917579
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 19:56 schreef Seul het volgende:
M'n tijd voor genomen, zo 'n uurtje over gedaan... Begonnen aan 7C°... Enorm lekker blondje...

http://www.ratebeer.com/beer/westvleteren-blond/5971/


Dat ziet er niet verkeerd uit. Wat zoete smaak of wat? (alias Leffe blond achtig? of toch meer richting Paulaner Weissen bier?)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-04-2015 11:03:10 ]
pi_151922838
check de facebook van struise!
zaterdag 2 mei tussen 1400 en 1800 uur en enkel en alleen dan double black te koop! 1 fles per persoon!
lijkt me awesome, maar toch ook nerderig om daar voor de deur te staan..
pi_151923982
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 13:45 schreef mckroket het volgende:
check de facebook van struise!
zaterdag 2 mei tussen 1400 en 1800 uur en enkel en alleen dan double black te koop! 1 fles per persoon!
lijkt me awesome, maar toch ook nerderig om daar voor de deur te staan..
Heb ik vorig jaar op ZBF van de tap gehad, dat is spul jongen _O_
Weekje geleden een andere van die serie op, de Messy. 39% :+

Dit weekend in Leuven de taplijst ook maar even afgaan. Ze hebben voor het festival samen met Vliegend paard een mengsel van hun st Amatis en de Prearis gemaakt, ook echt goddelijk.
pi_151924228
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 13:45 schreef mckroket het volgende:
check de facebook van struise!
zaterdag 2 mei tussen 1400 en 1800 uur en enkel en alleen dan double black te koop! 1 fles per persoon!
lijkt me awesome, maar toch ook nerderig om daar voor de deur te staan..
Zie niets staan -O- Heb je een link?
pi_151924653
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 14:28 schreef larry_flynt het volgende:

[..]

Zie niets staan -O- Heb je een link?
pi_151925012
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 14:40 schreef Saind het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Lijkt me een leuke uitdaging als je dit bier op de fiets gaat halen.
pi_151926011
Een keer bij het Schooltje geweest in Oostvleteren, was zeker de moeite waard om naar toe te rijden. Helaas ben ik dit weekend niet in de gelegenheid.
Stop rockin' the boat.
pi_151926706
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 15:18 schreef bassieVL het volgende:
Een keer bij het Schooltje geweest in Oostvleteren, was zeker de moeite waard om naar toe te rijden. Helaas ben ik dit weekend niet in de gelegenheid.
Volgend weekend he.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 22-04-2015 15:36:48 ]
pi_151926787
En dit weekend staat dit me te wachten O+

pi_151927036
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2015 15:36 schreef Saind het volgende:

[..]

Volgend weekend he.
Scherp. Dan kan ik helaas ook niet. Mooi vooruitzicht bij Zythos.

Gaat er iemand 3 Mei naar http://www.speciaalbierfestival.nl/ in Den Bosch/ ?
Stop rockin' the boat.
pi_151927962
ik wou altijd al eens naar struise toe, en toevallig ben ik 2 mei vrij. miss dat ik dan met mn vriendin ga :D (2 flessen!! ;P)
iemand een idee hoe duur het zal zijn? de normale black damnations kocht ik voor 18 euro oid
pi_151933381
Helaas te ver weg voor mij...
pi_151939842
Waar kun je in Den Haag goede bieren proeven?
Stop rockin' the boat.
pi_151941675
Ik heb daar nog nooit iets gedronken maar op ratebeer zie ik wel eens murpy's law langskomen. Die bierlijst ziet er indrukwekkend uit!
pi_151941825
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 18:55 schreef larry_flynt het volgende:
Helaas te ver weg voor mij...
Ik woon net boven antwerpen. Dat is dus 200km naar westvleteren of de struise, een rit van 2 uur. Ik snap dat het voor andere nederlanders echt te ver is. Voor mij kan het net vind ik.
pi_151945963
Alvast voor 't weekend;

"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_151949878
quote:
10s.gif Op woensdag 22 april 2015 11:02 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Dat ziet er niet verkeerd uit. Wat zoete smaak of wat? (alias Leffe blond achtig? of toch meer richting Paulaner Weissen bier?)
Persoonlijk vind ik deze niet te vergelijken met een Leffe, ook niet met een Weissen. Het is een lichtbitter blond zomerbier, met mooie citrusgeur- en smaak. Met heerlijke kruiden en een gebalanceerde smaak een zeer goed bier.
Bis vincit, qui se vincit in victoria.
pi_151954802
huh ik kan de facebook van struise niet meer openen? (ik heb zelf geen facebook)
iemand nog meer?
pi_151958098
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 13:06 schreef mckroket het volgende:
huh ik kan de facebook van struise niet meer openen? (ik heb zelf geen facebook)
iemand nog meer?
Inderdaad niet meer zichtbaar als niet-lid.
Stop rockin' the boat.
pi_151958582
Focus lag op saisons...







pi_151960660
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 15:08 schreef bassieVL het volgende:

[..]

Inderdaad niet meer zichtbaar als niet-lid.
Lekkere flikkers. Ik zal ze wel eens mailen.
pi_151960679
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 15:25 schreef Seul het volgende:
Focus lag op saisons...

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ik ben niet zo van de saison maar wel een mooie verzameling
pi_151961996
Was vorige week in Leipzig en liep toevallig langs een charmant winkeltje genaamd BierFreunde.

Eenmaal binnen zag in Omnipollo staan, die heb ik hier volgens mij een tijdje geleden geprezen omdat de flesjes er zo mooi uitzagen. Nu kan ik ook zeggen dat de inhoud heerlijk is, maar vind het merk wel een beetje overpriced. Komt denk ik door de hipheid en dat ze uit Zweden komen. Had misschien toch nog iets meer verwacht.

Iemand aanraders voor echte lentebiertjes?
pi_151962226
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 15:25 schreef Seul het volgende:
Focus lag op saisons...

Mooie collectie, is je baan bier-inkoper? :7
Stop rockin' the boat.
pi_151962734
Daar lijkt het soms wel op...

Nieuw bier rek zit in elkaar... Nu nog de hele hap verhuizen... :{

pi_151962842
Vanmiddag 2 flesjes Haagsche Broeder - Prior gehaald (want meer krijg je er niet mee)

1 voor de zwager en een voor onszelf.

Ben benieuwd
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_151964671
En rek deels gevuld. Voor 25 ¤ best wel een koopje.

  donderdag 23 april 2015 @ 20:14:43 #106
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_151966146


.. :9
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
  donderdag 23 april 2015 @ 20:18:53 #107
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_151966283
Als ik vakantiegeld heb gekregen komt deze in huis.. :P

http://www.horecaworld.biz/displaykoeler-2-deurs-black
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
pi_151971288
quote:
7s.gif Op donderdag 23 april 2015 20:18 schreef Tism het volgende:
Als ik vakantiegeld heb gekregen komt deze in huis.. :P

http://www.horecaworld.biz/displaykoeler-2-deurs-black
Je kunt dit soort dingen vaak goedkoop vinden op bva auctions, veilingen van horecazaken die over de kop gaan.
pi_151971691
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 22:06 schreef Saind het volgende:

[..]

Je kunt dit soort dingen vaak goedkoop vinden op bva auctions, veilingen van horecazaken die over de kop gaan.
Mm lijkt me best een goed idee.
pi_151974850
de vriendschap lanceert van de week een lentebier met vlierbloesem & kamille.. :9
  vrijdag 24 april 2015 @ 05:15:20 #111
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_151977710
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 22:06 schreef Saind het volgende:

[..]

Je kunt dit soort dingen vaak goedkoop vinden op bva auctions, veilingen van horecazaken die over de kop gaan.
Wanneer is de volgende?.. :)
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
pi_151978428
Zo'n koelkast is m'n ultieme oplossing. Zeker als je er eentje scoort die je op12-14C° kan zetten...
pi_151978436
quote:
5s.gif Op vrijdag 24 april 2015 05:15 schreef Tism het volgende:

[..]

Wanneer is de volgende?.. :)
Die zijn continu https://www.bva-auctions.com
Let op dat de prijzen exclusief btw en +-16% veiligkosten zijn.
Stop rockin' the boat.
  vrijdag 24 april 2015 @ 10:27:31 #114
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_151981283
Hendig!.. :) Zal het de komende dagen ff in de gaten houden, eens kijken of er iets tussen zit.. :)
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
  vrijdag 24 april 2015 @ 11:42:00 #116
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_151984067
quote:
Bijna...niet helemaal dat wat ik zoek.. :)
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
pi_151994679
misschien vind je hier nog een juweeltje tussen:

https://www.onlineveilingmeester.nl/nl/#!/veilingen/1216
pi_152006524
Toch maar nog wat gehaald;



6-pack van Epic Brewing's Lil Brainless, Founders' Blushing Monk, en Three Floyds' Blot Out the Sun.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  zaterdag 25 april 2015 @ 11:01:56 #119
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_152009055
Mijn Lentebier top 3:

1.


2.


3.
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
pi_152067719


Wel een goede rating gegeven :@
pi_152093683
fking fake email aangemaakt en een fake facebook account omdat ik nooit iets meer kan lezen bij de struise :P
ze reageerden nog op mn mail maar ze snapten het niet helemaal. ze vroeger of ik misschien niet minderjarig was :/, terwijl iemand daar gewoon de publieke functie heeft uit gevinkt.
pi_152096717
Vandaag even bij de Molen in Bodegraven geweest. Wat een sfeervol klein bierwinkeltje zeg. Uiteraard wat mooie biertjes meegenomen.

Ik ga vanaf nu eerst met moeite niets meer bijkopen. Het aantal verschillende biertjes op voorraad is de laatste weken namelijk aardig gegroeid. c_/
pi_152096875
dat denk ik ook altijd. totdat er weer een batch met dit of dat in de winkel staat. ;)
pi_152099030
Ik ga gewoon niet meer naar bierwinkels/slijterijen en ik vermijd gewoon de bierschappen in de supermarkt :P Vanavond maar even Rasputin van de Molen proeven.
pi_152100266
Die is lekker, Wiehoe...

Hier iets lichters...

http://www.ratebeer.com/b(...)-vermontoise/201329/

pi_152100671
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 12:45 schreef Saind het volgende:
[ afbeelding ]

Wel een goede rating gegeven :@
Oeh, doet me denken aan vorig jaar, toen was ik op de ZBF. Heerlijk!
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 16:58 schreef Wiehoe het volgende:
Ik ga gewoon niet meer naar bierwinkels/slijterijen en ik vermijd gewoon de bierschappen in de supermarkt :P Vanavond maar even Rasputin van de Molen proeven.
Dat lukt mij nooit zo goed. Vandaag nog een mooie biertoko met beetje assortiment ontdekt. Moet ik binnenkort eens langs om alle voor mij onbekende biertjes te gaan inslaan :P
Schip ahoy!
pi_152102480
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 18:13 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Oeh, doet me denken aan vorig jaar, toen was ik op de ZBF. Heerlijk!

[..]

Dat lukt mij nooit zo goed. Vandaag nog een mooie biertoko met beetje assortiment ontdekt. Moet ik binnenkort eens langs om alle voor mij onbekende biertjes te gaan inslaan :P
Jaarlijks ding van gemaakt. Dit jaar beide dagen geweest. Ongeveer vijftig stuks ingecheckt :@
pi_152105006
Weer een voltreffer van To Ol... 15%... Fantastisch...

http://www.ratebeer.com/beer/to-ol-yule-maelk/302914/

pi_152106296
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2015 19:19 schreef Saind het volgende:

[..]

Jaarlijks ding van gemaakt. Dit jaar beide dagen geweest. Ongeveer vijftig stuks ingecheckt :@
Nice! Vorig jaar ging het bij ons ook wel hard, waren er één dagje.
Nadeel vind ik wel dat er buiten de bieren niet zo veel te doen is. Het is gewoon een groot zuipfestijn, geen muziek of wat dan ook. Ik zou er graag een bandje of wat entertainment bij hebben. Vind het ook weer zo zonde om een heel weekend in een hal te staan.

En wat jammer is: de lekkere bieren zijn erg snel op. Er wordt niet gefaseerd verkocht. Ik wilde vorig jaar e.e.a. van Struise proeven, maar dat was 's ochtends al op, bleek bij navraag. Daar is dan een run op en als je 's ochtends niet voor de deur ligt en direct aan de 10% zware jongens wil gaan zitten, grijp je mis. Da's wel zonde.
Schip ahoy!
  woensdag 29 april 2015 @ 14:34:22 #130
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_152124239
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 15:21 schreef Wiehoe het volgende:
Vandaag even bij de Molen in Bodegraven geweest. Wat een sfeervol klein bierwinkeltje zeg. Uiteraard wat mooie biertjes meegenomen.

Ik ga vanaf nu eerst met moeite niets meer bijkopen. Het aantal verschillende biertjes op voorraad is de laatste weken namelijk aardig gegroeid. c_/
Hadden ze de Amarillo nog staan?.. :9
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
pi_152126339
Weet ik niet :o

Ik weet wel dat het erg moeilijk is daar iets te laten liggen. Genoeg lekkers.
pi_152127030
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 21:01 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Nice! Vorig jaar ging het bij ons ook wel hard, waren er één dagje.
Nadeel vind ik wel dat er buiten de bieren niet zo veel te doen is. Het is gewoon een groot zuipfestijn, geen muziek of wat dan ook. Ik zou er graag een bandje of wat entertainment bij hebben. Vind het ook weer zo zonde om een heel weekend in een hal te staan.

En wat jammer is: de lekkere bieren zijn erg snel op. Er wordt niet gefaseerd verkocht. Ik wilde vorig jaar e.e.a. van Struise proeven, maar dat was 's ochtends al op, bleek bij navraag. Daar is dan een run op en als je 's ochtends niet voor de deur ligt en direct aan de 10% zware jongens wil gaan zitten, grijp je mis. Da's wel zonde.
Op zondag is het een stuk rustiger, minder dan de helft zo druk, kun je veel beter op je gemakje proeven. Maar idd, de klappers van Struise lopen hard. Zondagmiddag waren er tien weg.
En buiten het festival is er veel in de stad te doen, alle brouwerijen zijn open bijvoorbeeld. Het hele weekend in die hal hangen is hem niet maar beide dagen een uur of 4/5 is prima.

En ja op zaterdag hebben wij de kater weggedronken met zombination, kamikaze en black magic.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 29-04-2015 16:02:51 ]
  Moderator / Redactie Sport woensdag 29 april 2015 @ 16:12:15 #133
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_152127306
Gisteren bij de Texelbrouwerij geweest :). Wel leuk daar: 15 jaar geleden werd er 2000 liter Skuumkoppe gebrouwen en afgelopen jaar werd er 2 miljoen liter Skuumkoppe geproduceerd.

En 1 miljoen liter blijft er op het eiland!

Daarnaast zijn er tegenwoordig nog elf andere bieren natuurlijk.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_152127582
Hm, blijkbaar gaat hier morgen een brouwerij / bioscoop open. Geen idee hoe lang het concept microbrewery + bioscoop al aan de gang is, maar 't klinkt wel leuk eigenlijk; http://www.flixbrewhouse.com/ Misschien dat ik en m'n vrouw daar ooit eens een film moeten gaan kijken, kan ik meteen bier proeven.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_152128389
Zo - gestofzuigd en alles netjes opgeruimd...

http://www.ratebeer.com/b(...)issbier-dunkel/4583/

pi_152128643
quote:
7s.gif Op woensdag 29 april 2015 16:22 schreef OMG het volgende:
Hm, blijkbaar gaat hier morgen een brouwerij / bioscoop open. Geen idee hoe lang het concept microbrewery + bioscoop al aan de gang is, maar 't klinkt wel leuk eigenlijk; http://www.flixbrewhouse.com/ Misschien dat ik en m'n vrouw daar ooit eens een film moeten gaan kijken, kan ik meteen bier proeven.
Lekker pissen onder de film
pi_152128665
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 16:46 schreef Seul het volgende:
Zo - gestofzuigd en alles netjes opgeruimd...

http://www.ratebeer.com/b(...)issbier-dunkel/4583/

[ afbeelding ]
Vet glas. Waarvandaan? En waar haal je die sneider bieren altijd?
pi_152128791
M'n Schneider bieren koop ik in Geers (Oostakker, Belgie)... Ook 't glas heb 'k daar gekocht...
pi_152130007
En we zijn vertrokken...

pi_152137775


Niks mis mee
pi_152149359
is van moll leuk?
pi_152150975
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 12:46 schreef mckroket het volgende:
is van moll leuk?
Wat is dat?
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_152151586
quote:
2s.gif Op donderdag 30 april 2015 13:45 schreef Karstman het volgende:

[..]

Wat is dat?
waar die kerel zit te drinken :P
pi_152152919
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 12:46 schreef mckroket het volgende:
is van moll leuk?
Ja toffe tent, ben vrij brak ook. Ze hebben leuke dingen. Zelfs nog een Cantillon st Lamvinus op.
pi_152154118
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 12:46 schreef mckroket het volgende:
is van moll leuk?
Je moet er van houden, er zitten misschien nog wel meer hipsters per vierkante meter dan bij de Design Academy die daar om de hoek zit. Wel wat apartere bieren dan bijvoorbeeld bij de Bierprofessor op het Stratumseind. (maar aparter is wat mij betreft lang niet altijd beter) insert betoog met een analogie tussen indiebandjes en speciaal bier. Ook heb ik al meerdere malen meegemaakt dat ze ineens dicht gaan of al vroeg dicht zijn.
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
pi_152155935
quote:
6s.gif Op donderdag 30 april 2015 15:52 schreef FrankRicard het volgende:

[..]

Je moet er van houden, er zitten misschien nog wel meer hipsters per vierkante meter dan bij de Design Academy die daar om de hoek zit. Wel wat apartere bieren dan bijvoorbeeld bij de Bierprofessor op het Stratumseind. (maar aparter is wat mij betreft lang niet altijd beter) insert betoog met een analogie tussen indiebandjes en speciaal bier. Ook heb ik al meerdere malen meegemaakt dat ze ineens dicht gaan of al vroeg dicht zijn.
Sinds v Moll open is ben ik niet meer bij de prof geweest, waardeloze tent. Liever nog de Baron.
pi_152157538
Mijn eerste "Braziliaanse" biertje... Heerlijk...

http://www.ratebeer.com/b(...)perial-stout/279383/

  Moderator donderdag 30 april 2015 @ 21:53:00 #148
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_152164163
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2015 20:54 schreef mckroket het volgende:
Godver weer eens een verneukte de molen bier. In dit geval de amarillo. Totaal geen schuim, volledig plat bier. Bijna geen aroma. In de smaak zit wel duidelijk de amarillo (manderijn) maar ook iets medicinaals en alcohol. Dit heeft een 3,8 op ratebeer. Geen idee waarom. Niet dit flesje in ieder geval.
Bijna 3 euro kost zoiets. Ik denk dat de gigantische productie snelheid/druk zijn tol eist, aangezien dit niet het eerste kwalitatief waardeloze bier is van de molen.
Net eentje geopend, ook van 19-1, zelfde ervaring wel. Best jammer.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_152166888
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 21:53 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Net eentje geopend, ook van 19-1, zelfde ervaring wel. Best jammer.
Zonde hoor, zeker voor dat geld.
Weet iemand trouwens waar / wanneer de earl grey ipa van emelisse te krijgen is? Vond dat een van de beste nederlandse ipas.
pi_152170771
En de krimpende collectie weer aangevuld;

"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_152171834
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2015 22:58 schreef mckroket het volgende:
Weet iemand trouwens waar / wanneer de earl grey ipa van emelisse te krijgen is? Vond dat een van de beste nederlandse ipas.
Die heb 'k in Geers gekocht maandje of twee terug... Cadeautje voor m'n broer z'n vriendin, die gek is van Earl Grey thee, dus zelf niet geproefd... Nu wel benieuwd...
pi_152173318
Crap, vergeten bier in te checken op mn verjaardag :'(
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  vrijdag 1 mei 2015 @ 11:28:54 #153
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_152175787
Ik nip nu ff een Troubadour Magma weg na het werken en voor het slapen.. :9
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
pi_152188024
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2015 22:58 schreef mckroket het volgende:

[..]

Zonde hoor, zeker voor dat geld.
Weet iemand trouwens waar / wanneer de earl grey ipa van emelisse te krijgen is? Vond dat een van de beste nederlandse ipas.
oh! toevallig afgelopen zaterdag gedronken bij craft & draft, van tap. heel lekker :9 . je kan daar ook een literfles af laten vullen.
pi_152188042
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 11:28 schreef Tism het volgende:
Ik nip nu ff een Troubadour Magma weg na het werken en voor het slapen.. :9
:9 :9
pi_152189379
Lekker:

pi_152210054
Lekker. Zo heeft Albert Hein me toch iéts te bieden... :9

http://www.ratebeer.com/beer/weihenstephaner-hefe-weissbier/1156/

pi_152210091
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 16:25 schreef Seul het volgende:
Lekker. Zo heeft Albert Hein me toch iéts te bieden... :9

http://www.ratebeer.com/beer/weihenstephaner-hefe-weissbier/1156/

[ afbeelding ]
Die hebben ze inmiddels al een paar jaar (anderhalf à twee) in hun vaste assortiment :P
pi_152210096
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 16:25 schreef Seul het volgende:
Lekker. Zo heeft Albert Hein me toch iéts te bieden... :9

http://www.ratebeer.com/beer/weihenstephaner-hefe-weissbier/1156/

[ afbeelding ]
Mooi glas!
pi_152211396
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 16:27 schreef RacerDKB het volgende:
Die hebben ze inmiddels al een paar jaar (anderhalf à twee) in hun vaste assortiment :P
In Belgïe pas enkele weken maat!.. :Y
pi_152211939
Lekker bier - geniale naam + label. Ik hou zo veel van deze brouwerij _O_

http://www.ratebeer.com/beer/to-ol-mr-white/318685/

pi_152212516
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 17:44 schreef Seul het volgende:
Lekker bier - geniale naam + label. Ik hou zo veel van deze brouwerij _O_

http://www.ratebeer.com/beer/to-ol-mr-white/318685/

[ afbeelding ]
To Ol is een bierfirma toch? Om maar even de term gebruiken die in Bels zo geliefd is :P
pi_152212688
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 16:25 schreef Seul het volgende:
Lekker. Zo heeft Albert Hein me toch iéts te bieden... :9

http://www.ratebeer.com/beer/weihenstephaner-hefe-weissbier/1156/

[ afbeelding ]
Dit is het beste biertje van de AH
http://www.ah.nl/producten/product/wi218359/weihenstephaner-vitus
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_152213196
Vitus hebben ze niet hier, anders had 'k het zeker gekocht... Staat samen met Korbinian op de lijst...

Bierfirma?.. Urm wij gebruiken ook de term brouwerij hoor w/
pi_152214101
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 18:43 schreef Seul het volgende:
Vitus hebben ze niet hier, anders had 'k het zeker gekocht... Staat samen met Korbinian op de lijst...

Bierfirma?.. Urm wij gebruiken ook de term brouwerij hoor w/
Ze hebben geen brouwerij toch? Dacht dat zo goed als alles uit Lochristi kwam
pi_152215268
De Proefbrouwerij?.. Wil je weten hoeveel GE-NI-A-LE bieren op zowat 10 minuten van m'n deur gemaakt worden?.. :W

Telkens ik er passeer (als 'k naar Geers ga), werp ik een kusje...
pi_152216785
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 20:02 schreef Seul het volgende:
De Proefbrouwerij?.. Wil je weten hoeveel GE-NI-A-LE bieren op zowat 10 minuten van m'n deur gemaakt worden?.. :W

Telkens ik er passeer (als 'k naar Geers ga), werp ik een kusje...
Hey geen waardeoordeel he, komt erg mooi spul vandaan. Maar to ol doet daar veel toch?
pi_152216919
Zeker en vast!.. En Mikkeller ook, bvb (twee handen op één buik, maar ja)...

Maar ik wist niet dat To Ol geen eigen brouwerij had... Vreemd... Alhoewel het hen niet stopt om één van de beste brouwerijen van ¤uropa te zijn...
pi_152218688
quote:
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
  zondag 3 mei 2015 @ 12:00:45 #170
50018 Karstman
Oeps?!?
pi_152229887
Gister een klein lentebier proeverijtje.
Oedipus Lekkerbek
Anchor Brewing Saison
De Prael André Meibock
Dit was ook de volgorde van lekkerheid overigens.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_152230016
@Saind @Mckroket: hoe moeilijk/ makkelijk is het om To Ol bieren te vinden in Nederland?.. Zoek nog Liquid Confidence, BA Cognac, en Liquorice Confidence...
  zondag 3 mei 2015 @ 12:43:19 #172
386879 Sheffield
Weet het ook niet
pi_152230679
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 12:08 schreef Seul het volgende:
@Saind @Mckroket: hoe moeilijk/ makkelijk is het om To Ol bieren te vinden in Nederland?.. Zoek nog Liquid Confidence, BA Cognac, en Liquorice Confidence...
Geen idee of die prijzen redelijk zijn....

http://bierlab.nl/brouwerij/to-ol

http://www.biernavigatie.(...)-congac-barrel-aged/
pi_152230911
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 12:08 schreef Seul het volgende:
@Saind @Mckroket: hoe moeilijk/ makkelijk is het om To Ol bieren te vinden in Nederland?.. Zoek nog Liquid Confidence, BA Cognac, en Liquorice Confidence...
De Bierkoning heeft een flinke rits staan, maar verder durf ik het niet te zeggen.
  zondag 3 mei 2015 @ 13:30:33 #174
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_152231592
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2015 12:54 schreef Saind het volgende:

[..]

De Bierkoning
Een uurtje daar rond snuffelen is leuker dan een dagje Efteling....en uiteindelijk kost het je net zoveel.. :P
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
pi_152231761
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 12:08 schreef Seul het volgende:
s het om To Ol bieren te vinden in Nederland?.. Zoek nog Liquid Confidence, BA Cognac, en Liquorice Confidence...
ik koop zelden in Nederland. op biernavigatie staan wel wat bieren.

edit; te laat :P

bij de caigny (15min vanaf roosendaal) hebben ze wel een berg. geen idee of die jij zoekt er tussen staat.
pi_152231966

groeten uit vleteren trouwens :P
pi_152233013
_O_

(En ik veronderstel dat je je dubble flesje niet wilt ruilen...)
  zondag 3 mei 2015 @ 15:34:00 #178
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_152235061
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 13:49 schreef mckroket het volgende:
[ afbeelding ]
groeten uit vleteren trouwens :P
JA!.. *O*
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
pi_152235271
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 13:38 schreef mckroket het volgende:

[..]

ik koop zelden in Nederland. op biernavigatie staan wel wat bieren.

edit; te laat :P

bij de caigny (15min vanaf roosendaal) hebben ze wel een berg. geen idee of die jij zoekt er tussen staat.
Je kan dan beter naar van Oevelen in Essen of naar van Dorst in Roosendaal zelf die hebben sinds twee weken een assortiment van +400 verschillende bieren.
pi_152235696
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2015 15:40 schreef Gutz het volgende:

[..]

Je kan dan beter naar van Oevelen in Essen of naar van Dorst in Roosendaal zelf die hebben sinds twee weken een assortiment van +400 verschillende bieren.
goede troll
pi_152235721
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 14:34 schreef Seul het volgende:
_O_

(En ik veronderstel dat je je dubble flesje niet wilt ruilen...)
black damnation 6 ? :P
pi_152235782
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 15:56 schreef mckroket het volgende:

[..]

black damnation 6 ? :P
Wat is die fles rechtsachter?
pi_152235892
imperialist.
pi_152235974
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 13:38 schreef mckroket het volgende:

[..]

ik koop zelden in Nederland. op biernavigatie staan wel wat bieren.

edit; te laat :P

bij de caigny (15min vanaf roosendaal) hebben ze wel een berg. geen idee of die jij zoekt er tussen staat.
Welke Caigny is eigenlijk beter om te pakken? Kalmthout en Essen? Welke heeft meer assortiment?

Binnenkort maar weer eens een mooie route plannen :P
Schip ahoy!
pi_152236114
essen.
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 16:07 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Welke Caigny is eigenlijk beter om te pakken? Kalmthout en Essen? Welke heeft meer assortiment?

Binnenkort maar weer eens een mooie route plannen :P
essen

ik was van zaterdag ook langs deconinck gegaan. fantastische winkel. alles schoon, netjes en (laag) geprijsd. hun struise assortiment is bizar, gewoon 15 kratten cuvee delphine. bij caigny essen hebben ze vaak maar een aantal struises. maar ik durf te stellen dat de caigny misschien wel 5 keer meer 'craft' bier heeft.

[ Bericht 19% gewijzigd door mckroket op 03-05-2015 16:20:30 ]
pi_152236222
Duidelijk, thanks ;)
Schip ahoy!
pi_152241914
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 16:14 schreef mckroket het volgende:
hun struise assortiment is bizar
Mooi - volgende week dinsdag, voor m'n verjaardag, naar Deconinck!..

Ondertussen.. Heerlijk...

pi_152243978
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 19:48 schreef Seul het volgende:

[..]

Mooi - volgende week dinsdag, voor m'n verjaardag, naar Deconinck!..

Ondertussen.. Heerlijk...

[ afbeelding ]
Nog steeds die enge schutting..
pi_152244729
Deconinck is in Vichte, toch? Dat is wel weer aardig uit de richting moet ik zeggen. Meer iets voor wanneer ik toch eens een paar dagen in Gent of Brugge ofzo ben. Niet om 'even' voor heen en weer te rijden.
Schip ahoy!
pi_152244868
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 21:01 schreef Piet__Piraat het volgende:
Deconinck is in Vichte, toch? Dat is wel weer aardig uit de richting moet ik zeggen. Meer iets voor wanneer ik toch eens een paar dagen in Gent of Brugge ofzo ben. Niet om 'even' voor heen en weer te rijden.
Jep, wel echt een topwinkel. Goeie voor een dagje Vleteren wel.
pi_152245115
Mja, ik weet nog steeds niet of ik zoveel moeite wil doen voor een kist Westvleteren. Veel werk hoor... bellen, uren in de auto zitten etc. Maar wie weet komt het er nog eens van. En anders boek ik binnenkort wel twee dagen Gent en Brugge ofzo, en ga ik er dan langs. Aangename met het aangename combineren :+
Schip ahoy!
pi_152246108
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 21:08 schreef Piet__Piraat het volgende:
Mja, ik weet nog steeds niet of ik zoveel moeite wil doen voor een kist Westvleteren. Veel werk hoor... bellen, uren in de auto zitten etc. Maar wie weet komt het er nog eens van. En anders boek ik binnenkort wel twee dagen Gent en Brugge ofzo, en ga ik er dan langs. Aangename met het aangename combineren :+
Het is het al waard voor een bezoekje aan Struise
pi_152253247
Kijk in het ideale scenario heb je een bob(vriendin?). Je zorgt ervoor datje zaterdags 2 bakken westvleteren 12 ophaalt. Deze dag is altijd als eerste vol dus heeel vroeg bellen! Je haalt je kratjes op en luncht bij in de vrede, begeleid met een blond en een 8. Eventueel neem je sixpackjes mee indien voorradig. Daarna rij je (10min) naar de struise. Daar koop je wat zooi en proef je bizar goede biertjes. Op de terugweg rij je langs deconinck. (3km vanaf de snelweg waar je sowieso langskomt). Eventueel kan je je dagje uitbreiden met een bezoek aan mont des cats of de bernardus brouwerij. Verder zijn er nog genoeg dingen te zien daar. Volgens mij zitten de dolle brouwers ook die richting op. (Iets uit de route). En ik vergeet vast nog wat.
pi_152253344
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 21:08 schreef Piet__Piraat het volgende:
Mja, ik weet nog steeds niet of ik zoveel moeite wil doen voor een kist Westvleteren. Veel werk hoor... bellen, uren in de auto zitten etc. Maar wie weet komt het er nog eens van. En anders boek ik binnenkort wel twee dagen Gent en Brugge ofzo, en ga ik er dan langs. Aangename met het aangename combineren :+
En dat terwijl het nóg lekkerdere Trappistes Rochefort 10 gewoon bij de Appie in het schap staat :s)

Vandaag speciaalbierfestival in Den Bosch. Veel bier geproefd, maar op den duur ging het zo hard dat het niet meer bij te houden was welke ik nou zou moeten onthouden hetzij in positieve of negatieve zin :') Gezellig is het altijd wel. En nu thuis op de bank houden we het maar gewoon bij een Hertog Jan.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_152254342
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 01:53 schreef BlackLining het volgende:

[..]

En dat terwijl het nóg lekkerdere Trappistes Rochefort 10 gewoon bij de Appie in het schap staat :s)

Vandaag speciaalbierfestival in Den Bosch. Veel bier geproefd, maar op den duur ging het zo hard dat het niet meer bij te houden was welke ik nou zou moeten onthouden hetzij in positieve of negatieve zin :') Gezellig is het altijd wel. En nu thuis op de bank houden we het maar gewoon bij een Hertog Jan.
Mooie festivalletjes zijn dat altijd. Over een paar weken is Nijmegen aan de beurt, dan ga ik zelf :).
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2015 01:45 schreef mckroket het volgende:
Kijk in het ideale scenario heb je een bob(vriendin?). Je zorgt ervoor datje zaterdags 2 bakken westvleteren 12 ophaalt. Deze dag is altijd als eerste vol dus heeel vroeg bellen! Je haalt je kratjes op en luncht bij in de vrede, begeleid met een blond en een 8. Eventueel neem je sixpackjes mee indien voorradig. Daarna rij je (10min) naar de struise. Daar koop je wat zooi en proef je bizar goede biertjes. Op de terugweg rij je langs deconinck. (3km vanaf de snelweg waar je sowieso langskomt). Eventueel kan je je dagje uitbreiden met een bezoek aan mont des cats of de bernardus brouwerij. Verder zijn er nog genoeg dingen te zien daar. Volgens mij zitten de dolle brouwers ook die richting op. (Iets uit de route). En ik vergeet vast nog wat.
Dat klinkt goed. Ik zou het eigenlijk mogelijk moeten maken. Punt is vooral dat er geen Bob is, dus ik moet er echt een gerichte route van maken. Zal binnenkort eens kijken of er iets mogelijk is. Doen ze in België aan Hemelvaartsdag? Zo niet, dan is dat mogelijk een leuke dag.
Schip ahoy!
pi_152254702
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2015 21:04 schreef Saind het volgende:
Jep, wel echt een topwinkel. Goeie voor een dagje Vleteren wel.
mckroket: weet jij toevallig of ze speciale grote flessen Cantillon hadden staan in Deconinck?.. Fou Founé, Mamouche, Lou Pépé, Iris,...

Ik ga volgende week es, voor m'n verjaardag. En eind juni met twee vrienden. Wist niet dat 't zo dicht bij de Struise was trouwens... Jammer dat die niet open zijn op zondag...

Piet_Piraat: Hemelvaartsdag is ondertussen ook al een feestdag in Belgïe, ja... ;)
pi_152254883
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 08:57 schreef Seul het volgende:

[..]

mckroket: weet jij toevallig of ze speciale grote flessen Cantillon hadden staan in Deconinck?.. Fou Founé, Mamouche, Lou Pépé, Iris,...

Ik ga volgende week es, voor m'n verjaardag. En eind juni met twee vrienden. Wist niet dat 't zo dicht bij de Struise was trouwens... Jammer dat die niet open zijn op zondag...

Piet_Piraat: Hemelvaartsdag is ondertussen ook al een feestdag in Belgïe, ja... ;)


Niet heel dicht bij struise maar wel op de route terug naar Nederland
pi_152254931
Waar is dat dan??? Lou Pepe, Golden Doesjel, De Cam Oude Lambiek,... :*
pi_152255093
Dat hele schap doe je mij gelukkig geen plezier mee :P
Schip ahoy!
pi_152255134
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 09:17 schreef Seul het volgende:
Waar is dat dan??? Lou Pepe, Golden Doesjel, De Cam Oude Lambiek,... :*
Deconinck
pi_152255277
Aaah juist, ok... Bedankt...

Die Lou Pepe zal vast weg zijn als 'k kom, maar die Golden Doesjel vast niet... En Die Oude Cam zeker niet... :)

Heb je toevallig fotootje Struise aanbod?..
pi_152255305
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 09:39 schreef Seul het volgende:
Aaah juist, ok... Bedankt...

Die Lou Pepe zal vast weg zijn als 'k kom, maar die Golden Doesjel vast niet... En Die Oude Cam zeker niet... :)

Heb je toevallig fotootje Struise aanbod?..
Nee dat waren ze aan het vullen toen ik er was. Achterlijk veel dekt de lading wel
pi_152255330
xxxx quadrupel?.. Grote flessen Capsoul?..
pi_152255398
Laat maar: ik ga MORGEN naar daar :Y
pi_152258030
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 08:57 schreef Seul het volgende:

[..]

mckroket: weet jij toevallig of ze speciale grote flessen Cantillon hadden staan in Deconinck?.. Fou Founé, Mamouche, Lou Pépé, Iris,...

Ik ga volgende week es, voor m'n verjaardag. En eind juni met twee vrienden. Wist niet dat 't zo dicht bij de Struise was trouwens... Jammer dat die niet open zijn op zondag...

Piet_Piraat: Hemelvaartsdag is ondertussen ook al een feestdag in Belgïe, ja... ;)
geen idee, ik drink nooit geuze, maar zie foto inderdaad van saind
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 08:16 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Mooie festivalletjes zijn dat altijd. Over een paar weken is Nijmegen aan de beurt, dan ga ik zelf :).

[..]

Dat klinkt goed. Ik zou het eigenlijk mogelijk moeten maken. Punt is vooral dat er geen Bob is, dus ik moet er echt een gerichte route van maken. Zal binnenkort eens kijken of er iets mogelijk is. Doen ze in België aan Hemelvaartsdag? Zo niet, dan is dat mogelijk een leuke dag.
zonder bob is de helft van het plezier al weg natuurlijk. dan kan je bijvoorbeeld geen struise messy proeven :P
bovendien, denk eraan, struise is ENKEL EN ALLEEN zaterdags open tussen 14 en 18. bedenk ook, dat de trappisten gelovig zijn en dus helemaal niet op hemelvaart hun bier verkopen :P bovendien zijn ze sowieso elke vrijdag dicht (iets met het geloof) en in de vrede is vrijdags ook altijd dicht en vaak ook donderdags.
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 09:43 schreef Seul het volgende:
xxxx quadrupel?.. Grote flessen Capsoul?..
xxxx sowieso (gekocht namelijk :P), capsoul niet :(
pi_152258168
  maandag 4 mei 2015 @ 11:53:09 #207
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_152258279
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 11:49 schreef mckroket het volgende:
[ afbeelding ]
Waar kun je zo'n assortiment in de buurt van Roermond of Limburg vinden?.. :)

Iemand enig idee?.. :)
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
pi_152259416
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 11:49 schreef mckroket het volgende:
[ afbeelding ]
Die Bolshevik valt wel echt tegen. Heb de peche en de framboise op en mwooaahhh
pi_152259502
mckroket: prijzen zijn toch niet superlaag hoor... 3.5 ¤ voor de Rio Reserva?.. 3.2 in Geers... En zie ik de Delphine ook 3¤ + staan?.. 2.8 in Geers...

Nuja... Allemaal klein grut, maar doe dat es x24...

Hebben ze ook buitenlandse bieren staan?.. Mikkeller, To Ol, Nogne O,...
pi_152261277
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 12:42 schreef Seul het volgende:
mckroket: prijzen zijn toch niet superlaag hoor... 3.5 ¤ voor de Rio Reserva?.. 3.2 in Geers... En zie ik de Delphine ook 3¤ + staan?.. 2.8 in Geers...

Nuja... Allemaal klein grut, maar doe dat es x24...

Hebben ze ook buitenlandse bieren staan?.. Mikkeller, To Ol, Nogne O,...
tja bij caigny waren die ook allemaal niet duurder dan 2,40 :P
maargoed dat hebben ze dan ook maar een week. dus ik was blij dat ik voor 60 cent meer per flesje nog wat spul kon krijgen :)
nogne o hadden ze wel en brewdog (waaronder tactical nuclear en sink the bismarck - a 80 euro per 37,5 cc-)
mikkeller niet echt gezien waarschijnlijk wel.
op struise gebied en geuzes hebben die deconinck er veel, maar de caigny heeft echt veeeeeel meer buitenlands spul.
pi_152261347
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 12:42 schreef Seul het volgende:
mckroket: prijzen zijn toch niet superlaag hoor... 3.5 ¤ voor de Rio Reserva?.. 3.2 in Geers... En zie ik de Delphine ook 3¤ + staan?.. 2.8 in Geers...

Nuja... Allemaal klein grut, maar doe dat es x24...

Hebben ze ook buitenlandse bieren staan?.. Mikkeller, To Ol, Nogne O,...
Buitenlands stond er wel ja. Alle drie
pi_152262686
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2015 12:38 schreef Saind het volgende:

[..]

Die Bolshevik valt wel echt tegen. Heb de peche en de framboise op en mwooaahhh
tja ik verwacht er sowieso niet veel van. perzikken en dan 2,9% ;P maargoed ff meenemen toch
  maandag 4 mei 2015 @ 14:32:06 #213
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_152262775
Oerbier, arabier van de Dolle Brouwers, Meneer De Uil 1987 Bowmore BA 11,3% van Brouwerij het Uiltje, en de Amarillo van de Molen in de kast staan.. *O*

[ Bericht 2% gewijzigd door Tism op 04-05-2015 14:40:43 ]
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
pi_152264094
Gisteren de vrijbuiter van kompaan gedronken. Erg lekker en verrassend soepel
pi_152270639
speciale-bieren.com zag ik eens langskomen. dit is betrouwbaar?
pi_152273251
Yep. En ze hebben momenteel Tsjeeses PBA en BBA '13 in promo, aan 1.5 ¤/ flesje... Ong. helft van de winkelprijs... Aanrader...
  maandag 4 mei 2015 @ 20:39:40 #217
386879 Sheffield
Weet het ook niet
pi_152275542
Ik ga er ook bestellen. Blijft lastig dat die website niet zo gebruiksvriendelijk is!
  maandag 4 mei 2015 @ 23:02:36 #218
386879 Sheffield
Weet het ook niet
pi_152282089
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 19:57 schreef Seul het volgende:
Lambiek is eigenlijk het basisproduct, om het zo te zeggen... Verschillende jaargangen mixen creëert geuze, suikers in jonge lambiek doen refermentatie ontstaan => champagne-achtige koolzuur geuze ipvs platte lambiek... Tijdens rijpen lambiek vruchten toevoegen => vruchtengeuzes...

Alle echte (oude) geuzes zijn in se uitstekend:

* de goedkoopste is Girardin Fond (black label)... Aangezien het hier zoveel over "een goeie prijs" gaat ;)
* denk dat oftewel Boon, Boon Mariage Parfait of Hanssens volgt... Die laatste maakt de zuurste geuze...
* In willekeurige volgorde: Cantillon, Tilquin, Oud Beersel, Moriau, 3 Fonteinen, De Cam,..
* te mijden is rommel zoals Timmermans, Lindemans, Mort Subite, St Louis, Chapeau,...

Mijn favorieten: 3 Fonteinen Oude Geuze (meest toegankelijke!), De Cam Oude Geuze en Boon Mariage Parfait.

http://www.ratebeer.com/beer/3-fonteinen-oude-geuze/11168/
http://www.ratebeer.com/beer/de-cam-oude-geuze/13674/
http://www.ratebeer.com/b(...)riage-parfait/12027/
Nogmaals bedankt. Besteld zijn de 3 fonteinen oude geuze en de girardin geuze, cantillon was uitverkocht (iig die in mijn prijsrange). Heb me nog even gelimiteerd tot de wat de goedkopere, eerst even proberen of de geuze/lambik echt wat voor mij is.
pi_152295368
Prijzen bij speciale-bieren vallen me nog goed mee. Diverse Struise voor een nette prijs te krijgen.
Schip ahoy!
pi_152301914
Engelse versie, suz jongens...

I nearly lost my damn mind... This store was honestly HEAVEN for me... Spent 340 ¤ all inc, just look at the size of that receipt!..





I didn't know where to start, so I put on a fresh Triple Works tee and poured me a beer to relax...



First, some light, mainly Belgian beers...



Some stronger Belgians...



And some bigger Belgians:



Some Dutch fuckers!..





Denmark and Norway representin!..





New Zealand, Denmark, and the good ole USofA... Jester King glass = I nearly fainted...



pi_152302674
Holy shit. En nogal wat prijzige flessen erbij ook. Als je 7 euro per 0,75l prima kan betalen, kun je je daar goed vermaken ja :D. Dit gaat mij toch echt boven m'n pet hoor, al vind ik het wel weer leuk om heel veel bier te zien dat ik niet ken :).
Schip ahoy!
pi_152302973
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 16:55 schreef Seul het volgende:
Engelse versie, suz jongens...

I nearly lost my damn mind... This store was honestly HEAVEN for me... Spent 340 ¤ all inc, just look at the size of that receipt!..

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

I didn't know where to start, so I put on a fresh Triple Works tee and poured me a beer to relax...

[ afbeelding ]

First, some light, mainly Belgian beers...

[ afbeelding ]

Some stronger Belgians...

[ afbeelding ]

And some bigger Belgians:

[ afbeelding ]

Some Dutch fuckers!..

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Denmark and Norway representin!..

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

New Zealand, Denmark, and the good ole USofA... Jester King glass = I nearly fainted...

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Op welk Engels forum zit je?

En verdomme die Framboos :( Hadden ze eerder moeten hebben. Welke grote fles staat er links van, To Ol?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 05-05-2015 17:33:24 ]
pi_152303103
Piet_Piraat: m'n limiet is zowat 15 ¤ per fles (75cls)... Maar die Framboos was bvb 28 e en die's voor een ruil... Die halve flesjes Deliverance en Cuvee de Tomme zijn 13 ¤/ stuk... Maar die stonden al làng op het lijstje... Tsja...

Saind: verschillende fora, niet echt biergerichte fora (maar wel met bier sectie)...

Oh, en die fles is de Fantôme La Dalmatienne... Framboos: stond maar één fles...
pi_152303124
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 17:35 schreef Seul het volgende:
Piet_Piraat: m'n limiet is zowat 15 ¤ per fles (75cls)... Maar die Framboos was bvb 28 e en die's voor een ruil... Die halve flesjes Deliverance en Cuvee de Tomme zijn 13 ¤/ stuk... Maar die stonden al làng op het lijstje... Tsja...

Saind: verschillende fora, niet echt biergerichte fora (maar wel met bier sectie)...
Wel echt een waanzinnige winkel. Lost Abbey in Bels _O_
pi_152303213
Ja voila... En fucking Jester King GLAZEN... Ok die hadden ze toevallig omdat JK naar hun festival was gekomen, maar toch...
  dinsdag 5 mei 2015 @ 18:25:33 #226
345377 GoCanucksGo
Have a good one, eh!
pi_152304305
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 17:35 schreef Seul het volgende:
Piet_Piraat: m'n limiet is zowat 15 ¤ per fles (75cls)... Maar die Framboos was bvb 28 e en die's voor een ruil... Die halve flesjes Deliverance en Cuvee de Tomme zijn 13 ¤/ stuk... Maar die stonden al làng op het lijstje... Tsja...

Saind: verschillende fora, niet echt biergerichte fora (maar wel met bier sectie)...

Oh, en die fles is de Fantôme La Dalmatienne... Framboos: stond maar één fles...
Dat is lang niet gek. Ik heb vorig jaar in Seattle $16 voor een flesje Deliverance betaald. Was elke cent waard trouwens.
pi_152306657
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 17:35 schreef Saind het volgende:

[..]

Wel echt een waanzinnige winkel. Lost Abbey in Bels _O_
hihi ik val in de herhaling, half jaar geleden bij de caigny al :P

wel een serieus doosje bier :)
geniet er maar van!
pi_152306706
Dat hele Jester King zegt me echt niks :D :@
Nog een hoop te leren dus :P
Schip ahoy!
pi_152306734
nja das 9 van de 10 zure shit. dus niks voor mij
pi_152307232
De Caigny is een uurtje rijden voor me... Geers 20, Deconinck 40. Misschien dat 'k het deze zomer es check...
pi_152308724
https://www.facebook.com/(...)733939623379?fref=ts

bijna 40 nogne o als je ff terug scrollt
30+ de molens
30+ mikkellers
20 to ols :P
verder staat er niet zo veel op die site zie ik.
wat ik weet dat er van verschillende Italiaanse brouwerijen 10+ bieren zijn
naparbier 10+
emelisse, jope,n uiltje(soms), het ij, evil twin, beavertown, dvdk, BBno, brewdog, etc etc etc en ontelbare amerikaanse brouwerijen (voornamelijk door de -nieuwe- importeur uit breda, usabeer.nl) mijn hoofd spint als ik denk aan die honderden brouwerijen die ze daar hebben.
wat een feit is is dat het een beetje onduidelijk is qua prijs daar, en dat je voor de belgische schatten zoals struise en speciale geuzes hier niet speciaal voor moet gaan. (al heb ik hier wel eens black damnations gekocht)
maar voor bizar buitenlands spul ben je hier aan het goede adres seul :P
pi_152310367
Ik ben nog steeds volop bezig m'n nodige huiswerk aan het maken omtrent o.a. Amerikaanse brouwerijen, maar wat je daar allemaal opsomt klink geweldig, mckroket...
pi_152312402
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 19:37 schreef mckroket het volgende:
nja das 9 van de 10 zure shit. dus niks voor mij
Ooooh, dat scheelt. Dat bocht moet ik ook niet :D.
Schip ahoy!
pi_152317411
Ik spreek niet uit ervaring hoor. Dus miss is het niet zo zuur. Alhoewel, amerikaans... ;) een klein zuurtje vind ik wel lekker trouwens.
  dinsdag 5 mei 2015 @ 23:42:57 #235
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_152317689
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 16:55 schreef Seul het volgende:
Engelse versie, suz jongens...

I nearly lost my damn mind... This store was honestly HEAVEN for me... Spent 340 ¤ all inc, just look at the size of that receipt!..

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

I didn't know where to start, so I put on a fresh Triple Works tee and poured me a beer to relax...

[ afbeelding ]

First, some light, mainly Belgian beers...

[ afbeelding ]

Some stronger Belgians...

[ afbeelding ]

And some bigger Belgians:

[ afbeelding ]

Some Dutch fuckers!..

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Denmark and Norway representin!..

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

New Zealand, Denmark, and the good ole USofA... Jester King glass = I nearly fainted...

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Jij bent knetter gek gek....voor 300 + euro bier kopen.. :') Hahaha!.. :D
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
pi_152318454
Zo ik ga morgen op audientie in Vleteren. Besteed ik mijn vrije dag toch nog nuttig. Morgen eens kijken of ik nog een andere locatie van dit kaartje mee kan pakken:

http://www.opa-aalst.eu/google-maps/190-belgische-brouwerijen

Als je er dan toch bent, kan je t beter bij de bron halen.
pi_152318941
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 00:15 schreef dasorakel het volgende:
Zo ik ga morgen op audientie in Vleteren. Besteed ik mijn vrije dag toch nog nuttig. Morgen eens kijken of ik nog een andere locatie van dit kaartje mee kan pakken:

http://www.opa-aalst.eu/google-maps/190-belgische-brouwerijen

Als je er dan toch bent, kan je t beter bij de bron halen.
Struise is dicht morgen, de rest is open en top
pi_152322699
Mooi! Pakken we iig Deca brouwerij even mee... wellicht hebben ze daar nog wat Struise staan :D
pi_152338785
Flinke collectie Seul. Hoelang gaat zo'n hoeveelheid nou mee?
pi_152347906
ik had net 'n kuit van de naekte brouwers. schuimt nauwelijks, maar wel smakelijk.

heeft iemand misschien tips voor een biercafé in maastricht? kom totaal niet uit de buurt, maar ben er binnenkort een paar dagen, altijd leuk om een avond kroeg te hangen en (lokale) biertjes te proeven :)
pi_152352793
Aiii ik moet niet te vaak naar België gaan. Ben nu bijna 300 euro lichter. Gelukkig krijg ik er nog iets van terug, omdat ik een paar dozen west vleteren aan een maatje verkoop. Ze hadden in dat cafe de Vleteren 6 niet meer staan :(
pi_152353829
Daar ben ik dus ook bang voor bij mijn volgende trip. Caigny en Willems in Grobbendonk, dan zal het wel hard gaan met het budget. Leve het vakantiegeld!
Schip ahoy!
pi_152354740
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 23:23 schreef dasorakel het volgende:
Aiii ik moet niet te vaak naar België gaan. Ben nu bijna 300 euro lichter. Gelukkig krijg ik er nog iets van terug, omdat ik een paar dozen west vleteren aan een maatje verkoop. Ze hadden in dat cafe de Vleteren 6 niet meer staan :(
De 6 maken ze al 15 jaar ofzo niet meer, dus niet zo gek.
pi_152355930
Ik doe het iets rustiger aan dan Seul. :P.

"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_152356405
Ik drink maar een ramses naar de haaien. Ik vind dat biertje geweldig!
pi_152357664
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 01:16 schreef OMG het volgende:
Ik doe het iets rustiger aan dan Seul. :P.

[ afbeelding ]
Ik denk dat iedereen het hier rustiger aan doet dan Seul :D
Schip ahoy!
pi_152366008
Nou... O-)

quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 23:23 schreef dasorakel het volgende:
Aiii ik moet niet te vaak naar België gaan. Ben nu bijna 300 euro lichter.
pi_152371056
Het bestaat: een Nogne O bier dat ik niet lekker vind...

Ongebalanceerde mix van (zee)zout, peat, en zuur... Exp date 03/15 (vandaar -50%) maar denk niet dat dit de oorzaak is...

http://www.ratebeer.com/beer/nogne-o-tindved/208832/

pi_152376165
Chimay Grande Réserve 2010 gedeeld met m'n pa - Crooked Tree IPA voor m'n mams.



pi_152376258
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 18:34 schreef Seul het volgende:
Chimay Grande Réserve 2010 gedeeld met m'n pa
En,was het het waard?

Ik mag graag Chimay blauw drinken,maar 12 euro voor een 0,75 liter..is het zoveel beter?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-05-2015 18:38:00 ]
pi_152376286
Ik zag 'm laatst ook bij Etre Gourmet, maar vond de prijs toch wel erg stevig, dus ben benieuwd.
Schip ahoy!
pi_152376798
12 ¤?.. Deze kost 4-5 ¤ in een reguliere bierwinkel, en is nog overal te vinden.

En nee: ik ben geen fan van Chimay bleu... De tripel (en de Première) vind 'k lekkerder...
pi_152378916
Dan zal ik wel een andere gezien hebben voor te veel geld :P.
Ik vind de bleu juist heerlijk. Toppertje, al haalt 'ie 't niet bij Rochefort 10 of een St. Bernardus 12 ofzo.
Schip ahoy!
pi_152379279
Komende zaterdag naar PINT Utrechts bierfestival. Eigenlijk best wel zin in!
In de Allerhande :,) zitten weer kortingsbonnen voor speciaal bieren. Ur Hop (benieuwd naar) en de Goose Island IPA (altijd goed) gehaald.
  donderdag 7 mei 2015 @ 20:04:47 #255
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_152379741
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 15:42 schreef Seul het volgende:
Het bestaat: een Nogne O bier dat ik niet lekker vind...

Ongebalanceerde mix van (zee)zout, peat, en zuur... Exp date 03/15 (vandaar -50%) maar denk niet dat dit de oorzaak is...

http://www.ratebeer.com/beer/nogne-o-tindved/208832/

[ afbeelding ]
Nog een kandidaat: Nøgne Ø Pumpkin Ale... ronduit ranzig. En 100% Peated zal ook niet iedereen bekoren.
"In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
pi_152380403
Die laatste is er één die 'k idd vermijd...
pi_152380958
Rondje slijter

pi_152383678
Die 100% peated heb ik ook nog staan. Uiteraard zal dat niet te zuipen zijn :p. Over iets of wat duur gesproken, ik zag die bernardus 12 oak aged staan voor iets van 15 euro ofzo. Ik heb hem gewoon niet gekocht. Net als de la trappe oak. Volgens mij veeeeeeel te overpriced. Hoe kan iets wat als basis 1,50 is zoveel duurder worden. Het hoef niet zo duur, kijk maar naar andere oak aged bieren (zoals struise pannepot gran reserva, die heeft op 2 verschillende vaten gelegen en die kost ook onder de 3 euro)
Exclusiviteit kost geld, maar dan snap ik dat een black damnation ofzo 20 euro kost. Daar zit nog meer werk aan en bovendien zitten er veel meer ingredienten in(veeeel meer mout en hop).
pi_152384127
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2015 21:45 schreef mckroket het volgende:
Die 100% peated heb ik ook nog staan. Uiteraard zal dat niet te zuipen zijn :p. Over iets of wat duur gesproken, ik zag die bernardus 12 oak aged staan voor iets van 15 euro ofzo. Ik heb hem gewoon niet gekocht. Net als de la trappe oak. Volgens mij veeeeeeel te overpriced. Hoe kan iets wat als basis 1,50 is zoveel duurder worden. Het hoef niet zo duur, kijk maar naar andere oak aged bieren (zoals struise pannepot gran reserva, die heeft op 2 verschillende vaten gelegen en die kost ook onder de 3 euro)
Exclusiviteit kost geld, maar dan snap ik dat een black damnation ofzo 20 euro kost. Daar zit nog meer werk aan en bovendien zitten er veel meer ingredienten in(veeeel meer mout en hop).
Waar kan ik die Struise Pannepot Gran Reserva krijgen voor onder de 3¤?
pi_152385497
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2015 21:54 schreef larry_flynt het volgende:

[..]

Waar kan ik die Struise Pannepot Gran Reserva krijgen voor onder de 3¤?
De Caigny in Essen, indien op voorraad.
Stop rockin' the boat.
pi_152386661
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2015 21:45 schreef mckroket het volgende:
Die 100% peated heb ik ook nog staan. Uiteraard zal dat niet te zuipen zijn :p. Over iets of wat duur gesproken, ik zag die bernardus 12 oak aged staan voor iets van 15 euro ofzo. Ik heb hem gewoon niet gekocht. Net als de la trappe oak. Volgens mij veeeeeeel te overpriced. Hoe kan iets wat als basis 1,50 is zoveel duurder worden. Het hoef niet zo duur, kijk maar naar andere oak aged bieren (zoals struise pannepot gran reserva, die heeft op 2 verschillende vaten gelegen en die kost ook onder de 3 euro)
Exclusiviteit kost geld, maar dan snap ik dat een black damnation ofzo 20 euro kost. Daar zit nog meer werk aan en bovendien zitten er veel meer ingredienten in(veeeel meer mout en hop).
Die la trappe oak is absoluut overpriced maar hij is wel extreem veel lekkerder dan de normale. De standaard is erg mwoah, die tijd op eik doet hem echt heeel veel goed.
  donderdag 7 mei 2015 @ 22:49:48 #262
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_152387090
Zit nu aan een "Met Je Cascade Groene Trui" van 't Uiltje. Mocht iemand nog een fijnere IPA weten dan hou ik me aanbevolen.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_152389567
quote:
14s.gif Op donderdag 7 mei 2015 22:49 schreef JDude het volgende:
Zit nu aan een "Met Je Cascade Groene Trui" van 't Uiltje. Mocht iemand nog een fijnere IPA weten dan hou ik me aanbevolen.
Mikkeller/Brewdog I Hardcore You
pi_152393428
Ik heb wel een paar ipas die ik op voorraad probeer te houden. Caldera ipa, wel wat moutig. Vuur en vlam, de beste nl ipa imo. Hop valley alphadelic, typische westcoast ipa. Eventueel snake dog/raging bitch. Van deze bieren heb ik altijd wel wat staan. Als ik anderson valley zie staan, neem ik die ook altijd mee. Normale ipa en heelchohops dipa, geweldig spul. De meeste amerikaanse ipas, ook van brouwerijen die ik niet ken, vind ik vaak altijd erg goed. Crooked tree ipa die ik hiervoor las bijvoorbeeld, heeeerlijke ipa van een amerikaanse brouwer die ik niet kon.
pi_152393454
Ik moet btw het uiltje big fat double 5 nog proberen, die schijnt erg goed te zijn. Volgende week ga ik naar haarlem en dus uiteraard naar de uiltje bar, dus dat komt goed.
  vrijdag 8 mei 2015 @ 07:45:17 #266
369821 BenD
in Canada
pi_152394081
Net een Ten Fidy van Oskar Blues Brewery op, een imperial stout. Erg lekker, aanradertje! BCBS is toch net een stukje beter, maar dat is barrel aged.

http://www.ratebeer.com/beer/oskar-blues-ten-fidy/68107/
http://www.beeradvocate.com/beer/profile/2681/34483/
pi_152395130
Ten Fidy viel me tegen... BCBS is dan echt wel van een heel ander kaliber voor mij...
pi_152395356
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 09:02 schreef Seul het volgende:
Ten Fidy viel me tegen... BCBS is dan echt wel van een heel ander kaliber voor mij...
Trade je voor dat spul?
  vrijdag 8 mei 2015 @ 09:22:48 #269
151971 Radioheader
FR 1908-2008
pi_152395499
Ik vond de bripa van brouwerij klein duimpje heel erg goed.
Op 25-09-2008 19:32 schreef beverton
whehehe het is Patriek Lodiers van de lama's
pi_152396049
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 09:16 schreef Saind het volgende:
Trade je voor dat spul?
Bourbon County heb 'k vaste Amerikaan die bij elke ruil die we doen, flesje BC Barleywine bijstopt... Ten Fidy (in blik) kwam ook van hem, nu ik er aan denk...
  vrijdag 8 mei 2015 @ 09:48:10 #271
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_152396077
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 07:45 schreef BenD het volgende:
Net een Ten Fidy van Oskar Blues Brewery op, een imperial stout. Erg lekker, aanradertje! BCBS is toch net een stukje beter, maar dat is barrel aged.

http://www.ratebeer.com/beer/oskar-blues-ten-fidy/68107/
http://www.beeradvocate.com/beer/profile/2681/34483/
BCBS? Het klopt niet met de afkorting, maar bedoel je daarmee Bourbon County Stout van Goose Island?

Gisteren de BA Dragon Tips van Buxton en Arizona Wilderness op... dan is Ten FIDY toch alweer een stuk beter (maar BCS... tsja *zucht*)
"In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
pi_152396146
Bourbon County Barleywine Stout?.. Bourbon County Bourbon(barrelaged) Stout?.. Je kan er werkelijk alle kanten mee op ;)
pi_152396154
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 09:48 schreef Curchulain het volgende:

[..]

BCBS? Het klopt niet met de afkorting, maar bedoel je daarmee Bourbon County Stout van Goose Island?

Gisteren de BA Dragon Tips van Buxton en Arizona Wilderness op... dan is Ten FIDY toch alweer een stuk beter (maar BCS... tsja *zucht*)
Bourbon County Brand Stout
pi_152396197
De Coffee vond 'k trouwens de minste van de drie die 'k al geproefd heb (Stout, Coffee, en Barleywine)...

Ergens helemaal vanboven op het (immer groeiende) lijstje staat de Vanille trouwens...

http://www.ratebeer.com/b(...)a-rye-barrel/289359/
pi_152404785
Die Ten Fidy moet ik ook nog steeds eens halen. Maar vanavond ga ik denk ik eerst voor wat andere bieren. Misschien wel sterker en duurder spul.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  vrijdag 8 mei 2015 @ 15:44:44 #276
369821 BenD
in Canada
pi_152405784
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 09:48 schreef Curchulain het volgende:

[..]

BCBS? Het klopt niet met de afkorting, maar bedoel je daarmee Bourbon County Stout van Goose Island?

Gisteren de BA Dragon Tips van Buxton en Arizona Wilderness op... dan is Ten FIDY toch alweer een stuk beter (maar BCS... tsja *zucht*)
Bourbon County Brand Stout van Goose Island ja.
http://www.beeradvocate.com/beer/profile/1146/10672/

Nadeel van zo'n bier te hebben geproefd is dat het gelijk de lat zo hoog legt, 'verpest' als het ware al het andere spul omdat ik het toch automatisch ga vergelijken..
  vrijdag 8 mei 2015 @ 17:53:20 #277
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_152408137
Drogenap op terras. Lekker, tintje zoet een fijne tripel
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_152412730
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 15:44 schreef BenD het volgende:
Nadeel van zo'n bier te hebben geproefd is dat het gelijk de lat zo hoog legt, 'verpest' als het ware al het andere spul omdat ik het toch automatisch ga vergelijken..
Positieve evolutie... Er is genoeg kwaliteitsbier in de wereld om niet meer "terug" te moeten keren... Alleen wordt 't wel duurder... En exclusiever... En voor je 't weet spendeer je waanzinnige bedragen aan bier, zoals die gekke Belg met z'n rekening van 340 ¤.. :+

Lekker, licht biertje dit!..

http://www.ratebeer.com/beer/de-la-senne-zinnebir/40467/

pi_152413780
Gister in ons Hotel (Herberg de Compagnie in Enkhuizen) de Krappe Sokke Quadrupel van de tap gehad. Beviel me prima..
Vanmorgen maar even het geschenkpakketje gekocht.. Ben erg benieuwd!

Maallust bevalt me eerlijk gezegd niet zo heel erg. Vanavond de laatste variant proberen.



http://www.brouwerijdecompagnie.nl/
Neuj
pi_152414521
boe... niemand tips voor maastricht? :-)
pi_152420004
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 21:13 schreef NoralyZ het volgende:
boe... niemand tips voor maastricht? :-)
Café Frape
pi_152421316
Relatief nieuwe kleine brouwer in Leiden. Pronck, ze maken een IPA, een pils, een lentebock, een Dubbel en een Tripel
Vanavond de tripel op https://untappd.com/b/brouwerij-pronck-pronck-tripel/966352 Het was een behoorlijk zoete bedoeling door de honing en de koriander. Gister ook hun IPA geproefd en die was wat vlak (het echte bitter kwam pas in de nasmaak) en rook ongeveer hetzelfde, die zoet weeige geur van een kermis op de tweede dag.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_152423336
Laatste Sucré die er stond. En meer Brainless Raspberries, en bier meegenomen dat niet bestaat :P ;

"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  zaterdag 9 mei 2015 @ 02:25:06 #284
369821 BenD
in Canada
pi_152423854
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 20:16 schreef Seul het volgende:

[..]

Positieve evolutie... Er is genoeg kwaliteitsbier in de wereld om niet meer "terug" te moeten keren... Alleen wordt 't wel duurder... En exclusiever... En voor je 't weet spendeer je waanzinnige bedragen aan bier, zoals die gekke Belg met z'n rekening van 340 ¤.. :+

Hahaha ja, dat zijn aardige bedragen, alleen is dat kwaliteitsbier hier wel iets moeilijker te krijgen, rare regels houden ze er op na in Canada. Aanstaande donderdag wel voor 3 weken terug in NL dus dan maar even wat inhalen c_/
pi_152425359
Vanmiddag naar bierfestival in Utrecht. Heb een wensen lijstje gemaakt :,)

Koene Ridder (meer met de naam te maken ;) )
Ceaux Cane (al heel lang benieuwd naar)
3 is a magic number (gewonnen in Oosterijk als beste bier)

En nog een paar heb er zin in.
  zaterdag 9 mei 2015 @ 10:03:55 #286
386879 Sheffield
Weet het ook niet
pi_152425493
Ceaux Cane vond ik heel erg goed! Wel erg heftig. Niet echt iets voor op een bierfestival, meer iets voor rustig aan op de bank (bij het haardvuur).

Bestelling van speciale-bieren is binnen!! Tijd om de eerste geuzes te gaan ontdekken
pi_152426683
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2015 00:21 schreef mckroket het volgende:

[..]

De 6 maken ze al 15 jaar ofzo niet meer, dus niet zo gek.
Waar ik 6 zei, bedoel ik blond. Stop de tijd.
Vorige keer dat ik ging halen stond de blond nog als 6 op de site volgens mij. Ik had de blond nog wel even op in t café daar. Heerlijk biertje.

Overigens deze week al een paar biertjes tot me genomen.
De papegaei en Dunekeun positieve uitschieters
https://untappd.com/b/brouwerij-verstraete-papegaei/336907
http://untappd.com/b/de-kustbrouwerij-dunekeun/698815

De dikke jan tripel een hele smerige tegenvaller
http://untappd.com/b/brouwerij-dikke-jan-dikke-jan-tripel/800230

Komende weken verder op ontdekkingsreis :D
pi_152427113
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 10:03 schreef Sheffield het volgende:
Ceaux Cane vond ik heel erg goed! Wel erg heftig. Niet echt iets voor op een bierfestival, meer iets voor rustig aan op de bank (bij het haardvuur).

Bestelling van speciale-bieren is binnen!! Tijd om de eerste geuzes te gaan ontdekken
Mmmm misschien dat ze er ook in fles verkopen. Hoor goede verhalen dus ben benieuwd.
pi_152432126
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2015 22:41 schreef Saind het volgende:

[..]

Die la trappe oak is absoluut overpriced maar hij is wel extreem veel lekkerder dan de normale. De standaard is erg mwoah, die tijd op eik doet hem echt heeel veel goed.
Die is prima ja, maar niet zo veel. Zo'n Oak Aged flesje vorig jaar bij het bierparadijs gescoord voor rond de 9 euro. Dat was ook al idioot duur.
Schip ahoy!
pi_152440878
Vanavond had ik een La Trappe Quadrupel waar enorm veel vlokachtige dingen in zaten. Meer dan het standaard gist wat normaal in de fles zit. Iemand enig idee hoe dat kan?
Ik heb geen speciaal talent. Ik ben slechts nieuwsgierig.
  zaterdag 9 mei 2015 @ 21:49:25 #292
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_152441979
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 09:52 schreef Saind het volgende:

[..]

Bourbon County Brand Stout
Zag het toevallig gisteren op het etiket... ik heb het idee dat ze dat "Brand" ergens de afgelopen twee jaar er tussen gestoken hebben.
"In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
pi_152444358
Neu, sinds 2007 lijkt 't, zoals in deze vertical; https://c1.staticflickr.com/5/4055/4430720732_a433d2e78c.jpg
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  zondag 10 mei 2015 @ 01:48:00 #294
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_152450207
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 21:20 schreef Mgolovic het volgende:
Vanavond had ik een La Trappe Quadrupel waar enorm veel vlokachtige dingen in zaten. Meer dan het standaard gist wat normaal in de fles zit. Iemand enig idee hoe dat kan?
Niks aan de hand, gewoon drinken als er geen lelijke geur aan het bier hangt...het zijn extra suikers die ontstaan door gisting op de fles.. :)
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
  zondag 10 mei 2015 @ 01:48:20 #295
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_152450212


[ Bericht 100% gewijzigd door Tism op 10-05-2015 01:48:52 ]
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
  zondag 10 mei 2015 @ 01:48:40 #296
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_152450218
.
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
  zondag 10 mei 2015 @ 10:23:27 #297
386879 Sheffield
Weet het ook niet
pi_152452915
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 11:54 schreef larry_flynt het volgende:

[..]

Mmmm misschien dat ze er ook in fles verkopen. Hoor goede verhalen dus ben benieuwd.
En?
pi_152453055
quote:
7s.gif Op zondag 10 mei 2015 10:23 schreef Sheffield het volgende:

[..]

En?
Ik wilde hem wat aan het eind, maar toen was hij op... Koop hem wel een kee in de winkel.
pi_152455685
De lijst met bieren die ik gisteren op heb:

Hommeles Ondeugd
Rock City Beers Schaduw
De Eem Foxy Lady
Rock City Beers Koene Ridder
Hommeles Gluiperd
De Leckere/Vandestreek Imperial Red Ale (gerijpt op rode wijnvaten, was echt de lekkerste die ik op heb!)
RUIG Ruige Haring
Hommeles Goede Raat
Rock City Beers Espresso Bock
Vandestreek Papr'ÍPA
Duits & Lauret Stout
Oersoep 3 Is a magic number (de minst lekkere veel en veel te zuur)

Helaas was Ceaux Cane en Smokey The Barracuda op, maar die staan zeker op mijn wishlist! Smokey heeft ook de prijs gewonnen van beste bier op het festival.
pi_152462008
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 12:39 schreef larry_flynt het volgende:
De lijst met bieren die ik gisteren op heb:

Hommeles Ondeugd
Rock City Beers Schaduw
De Eem Foxy Lady
Rock City Beers Koene Ridder
Hommeles Gluiperd
De Leckere/Vandestreek Imperial Red Ale (gerijpt op rode wijnvaten, was echt de lekkerste die ik op heb!)
RUIG Ruige Haring
Hommeles Goede Raat
Rock City Beers Espresso Bock
Vandestreek Papr'ÍPA
Duits & Lauret Stout
Oersoep 3 Is a magic number (de minst lekkere veel en veel te zuur)

Helaas was Ceaux Cane en Smokey The Barracuda op, maar die staan zeker op mijn wishlist! Smokey heeft ook de prijs gewonnen van beste bier op het festival.
Oersoep 3 Is a magic number, de 5,5% versie vond ik juist erg goed; helemaal niet zo zuur. het moet wel ietwat scherp zijn ("tart"), maar was zeker niet te zuur. Wellicht heb je de andere variant op (2,6% of de zware versie)? De Lactic Fantastic van een andere brouwerij (ik ben te lui om dat op te zoeken) was beduidend zuurder. Het is ook een beetje wat je gewent bent.
Rock City Beers Espresso Bock, was wel fijn, al zou ik zelf toch de combinatie koffie met stout doen, die kan dat beter hebben.
Ceaux Cane kende ik al, is wel fijn, al is er de laatste tijd wat moeilijk aan te komen. Ik zal eens navragen hoe dat zit.
Vandestreek Papr'ÍPA was niet onaardig, merk op dat het vooral om de rooksmaak gaat (gerookte paprika).
De Leckere/Vandestreek Imperial Red Ale; die was erg goed vond ik.
Smokey The Barracuda was terecht een van de highlights mijns inziens.
De barleywine van Ruig was ook erg fijn trouwens.

Samengevat een heleboel nieuwe brouwers uit Utrecht (een groot aantal kende ik al) en omgeving gezien (en geproefd). Nog meer namen om in de gaten te houden bij de lokale bierwinkel, hopelijk gaat de distributie een beetje lopen, zodat je er ook aan kunt komen. Het weer viel niet tegen (was wel steeds dreigend), alleen aan het eind was er wat neerslag.

Het was erg gezellig, zoals altijd geen overtogen woord of gedoe, ondanks de drukte. Ik denk wel dat het langzamerhand, wat betreft omvang, uit de locatie begint te groeien. Misschien over 2 dagen uitsmeren, als dat mag. Ik begreep dat er wat beperkingen zijn aan de opzet van het festival vanwege gemeentelijke regels.
  zondag 10 mei 2015 @ 16:50:20 #301
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_152462660
Wispe blond bij de Hema gehaald. Best lekker biertje voor in de zon. Ook gelijk tongerlo bruin meegenomen.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')