Nee dankjewelquote:Op zaterdag 11 april 2015 16:46 schreef Cassandra87 het volgende:
Mignonne wil je in de OP? En Joycie meisje erachter?
Die ben ik as we speak aan het makenquote:Op zaterdag 11 april 2015 16:50 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Als we allebei op 3 november bevallen kom ik langs met taart met muisjes!
Dan kom ik nu vast bij jou langs!quote:Op zaterdag 11 april 2015 16:51 schreef L-E het volgende:
[..]
Die ben ik as we speak aan het maken
pessie, wat een heerlijkheid!
mwhehequote:Op zaterdag 11 april 2015 16:50 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Als we allebei op 3 november bevallen kom ik langs met taart met muisjes!
Bij mij mag er meisje achter!quote:Op zaterdag 11 april 2015 16:46 schreef Cassandra87 het volgende:
Mignonne wil je in de OP? En Joycie meisje erachter?
Haha ja, ik vertrouw er wel op dat als hij zegt dat hij niet twijfelt dat ook echt zo is. Voor mij was de echo echt abracadabra en hadden die 2 streepjes ook een piemel kunnen zijnquote:Op zaterdag 11 april 2015 17:16 schreef Kyara het volgende:
Mooie foto's Pessie!
Jan Koning is ook wel een begrip inderdaad. Wij zijn er ook geweest
Ik heb er ook best wel lang gelegen, zodat hij zeker wist dat hij niet 2x hetzelfde kind aan het bekijken wasquote:Op zaterdag 11 april 2015 17:25 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Haha ja, ik vertrouw er wel op dat als hij zegt dat hij niet twijfelt dat ook echt zo is. Voor mij was de echo echt abracadabra en hadden die 2 streepjes ook een piemel kunnen zijn
Gefeliciteerdquote:Op zaterdag 11 april 2015 17:25 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Haha ja, ik vertrouw er wel op dat als hij zegt dat hij niet twijfelt dat ook echt zo is. Voor mij was de echo echt abracadabra en hadden die 2 streepjes ook een piemel kunnen zijn
quote:Op zaterdag 11 april 2015 21:53 schreef _happy_ het volgende:
Mijn laatste berichtje hier: gisteren is onze dochter geboren!
Het begon goed thuis, vliezen gebroken en 20 uur later mocht ik gaan persen. Alleen daar had ze geen zin in... Toch naar het ziekenhuis en uiteindelijk met de pomp gehaald. Morgenvroeg gaan we weer lekker naar huis
Gefeliciteerd!!!!!!!quote:Op zaterdag 11 april 2015 21:53 schreef _happy_ het volgende:
Het begon goed thuis, vliezen gebroken en 20 uur later mocht ik gaan persen. Alleen daar had ze geen zin in... Toch naar het ziekenhuis en uiteindelijk met de pomp gehaald. Morgenvroeg gaan we weer lekker naar huis
quote:Op zaterdag 11 april 2015 22:28 schreef Nikooos het volgende:
Joyce een meisje!!
Wat een mooie jongen Pessie!
En Happy gefeliciteerd met je dochtertje! Een supergoudenbabyglittersticker voor jou!![]()
[ afbeelding ]
En OMG op 1!
Maar Vlindur zal wel voordringen
Dat ja!quote:Op zaterdag 11 april 2015 19:04 schreef klumsy het volgende:
Pessie![]()
Als ik die foto zie word ik alleen maar nieuwsgieriger naar onze kleine man!
onder voorbehoud, je weet niet wat mevrouw nikoos of twist nog doenquote:Op zaterdag 11 april 2015 23:00 schreef Vlindur het volgende:
Ommegot. Ik ben eerste nu!!!!![]()
Mag ik bovenaan?![]()
22 april (Maar kan nog de 23e worden)
Als het begint te rommelen bij hen voor ik 'aan de beurt ben' wil ik m'n nummer 1 positie heus aan hen afstaan!!quote:Op zaterdag 11 april 2015 23:13 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
onder voorbehoud, je weet niet wat mevrouw nikoos of twist nog doen
Gefeliciteerd Happy!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
quote:Op zondag 12 april 2015 09:29 schreef klumsy het volgende:
Ow kijk nou wat ik tegen kom
Rammel ik toch bijna Frits eruit!Och kijk nou.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Want het leven is niet meer dan een sprookje
Als het goed is hebben ze die wel jaquote:Op zondag 12 april 2015 09:31 schreef klumsy het volgende:
Ow nog best een slim idee Minarosa, al kan ik het me niet voorstellen dat het nodig zal zijn.
Ik zal morgen eens bellen met de thuiszorg om te vragen of ze verschillende maten bedverhogers hebben want ons bed is al zo hoog, maar helaas net niet hoog genoeg... vorige keer kwam ik er zelf niet meer in zo der opstap en ben 1.75 dus niet eens heel klein
Nee dat doen ze meestal niet helaas.quote:Op zondag 12 april 2015 10:05 schreef silliegirl het volgende:
Hoe hoog moet je bed eigenlijk staan voor de kraamhulp dan?![]()
Kraamzorg, moet ik me ook voor aanmelden.. Ik had verwacht dat er wel info over zou volgen over de intake bij de klinisch verloskundige, maar niet dus..
maar jij zit bij een gewone verloskundige toch? Of ben je ook bij het ziekenhuis onder controle?quote:Op zondag 12 april 2015 10:40 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik kreeg het mee als huiswerk, kraamzorg regelen. Rond tien weken gebeld, ik heb er niet te lang over nagedacht, ik heb gekeken op de site van mijn zorgverzekering met wie zij een contract hadden, daar gekeken naar aantal reviews en beoordelingspunten. Uiteindelijk bij de waarden uitgekomen.
oh las over het woordje klinisch heen. Ik heb de eerste twee maanden bij de gyn gelopen, daarna doorverwezen naar de gewone vk.quote:Op zondag 12 april 2015 10:44 schreef mignonne het volgende:
[..]
maar jij zit bij een gewone verloskundige toch? Of ben je ook bij het ziekenhuis onder controle?
Veruit de meeste vrouwen enz komen pas gedurende de zwangerschap of iig na intake terecht bij het ziekenhuis, dus veel vrouwen weten wel dat ze kraamzorg moeten regelen en ze zijn al ingeschreven bij een vk-praktijk. Maar er is ook een groep vrouwen die direct bij het ziekenhuis onder zorg komen en die vallen soms een beetje tussen wal en schip. Ook wat betreft informatie over wat je wel en niet mag eten bijvoorbeeld, uitleg over combinatietest of 20 weken echo enz enz.
mja we hebben nog steeds contact. Zij mag een of een paar keer per jaar een voorkeursgezin opgeven waar ze wil kramen. En ik moet dat dan ook bij de intake opgeven en als het goed is worden we dan gekoppeld. Het kan zo zijn dat ze dan nog in een ander gezin aan het kramen is natuurlijk, maar ze kijken wel wat ze kunnen regelen.quote:Op zondag 12 april 2015 11:24 schreef pinquit het volgende:
Ooh wat leukkan je dan ook echt kraamverzorgster kiezen joh? Of aangeven wie je zou willen ofzo? Wat heerlijk!
Voortaan na elk appartement verplicht rust nemen in een lunchroom en een lekkere Berlinerbol of Apfelstrudel naar binnen werkenquote:Op zondag 12 april 2015 14:42 schreef Jagärtrut het volgende:
Gefeliciteerd, Happy!
Gister heb ik voor het eerst echt pijn gehad in de zwangerschap. Ik was de hele dag in Berlijn om naar appartementen te kijken, en heb dus heel veel gewandeld. Na een aantal uren wandelen had ik zoveel pijn in m'n bovenbenen en heupen...Ik denk dat het aan m'n schoenen lag, want ik heb het nu nog en het voelt als spierpijn.
Verder was het tof om door de stad te lopen en te pronken met m'n buikje, want je kunt nu echt izne dat ik zwanger was. En, het was voor het eerst dit jaar dat het voor mij warm genoeg was om zonder jas te lopen, dat was ook lekker!
ja, eentje waar we graag willen wonen. Maandag met de verhuurder bellen om te zien of hij het ook aan ons wil verhuren..quote:Op zondag 12 april 2015 15:44 schreef Mariposas het volgende:
En heb je een geschikt appartement kunnen vinden, Jagaer?
mijn vrouw vertelde van de week dat ze flink heeft liggen porren als ik weer snurkte. Paar dagen later werd ik flink au-roepend wakker. Had gedroomd dat ze heel hard in mijn nieren had geslagenquote:Op zondag 12 april 2015 11:38 schreef twist02 het volgende:
Helemaal eens met Vlindurs ereplaatsje bovenaanik heb voorlopig nog geen plannen
Ik kan me nog steeds niet voorstellen dat ik voor m'n UD beval eigenlijk...gek is dat
Kan iemand me geruststellen trouwens? Als je 's nachts wakker wordt gehouden door een lief schattig klein baby'tje, dan vind je dat minder erg dan wanneer het om je snurkende man gaat, toch?Want vannacht kon ik 'm echt wel wat aandoen
vooral toen-ie ook nog eens zijn adem in ging houden, om 10 seconden later half te ontploffen
![]()
Vanaf morgen voer ik hier dus ook mooi een middagdutje in
Succes morgen en doe die kleine de groetjesquote:Op zondag 12 april 2015 20:41 schreef Cassandra87 het volgende:
Goed bezig pinquit :p ik heb al het hele weekend niets gedaan. Man had verplicht rust en ik heb fijn meegedaan.
Morgen twaalf weken echo, waarom ben ik steeds bang voor een slechte echohopelijk komt t vertrouwen wat later in de zwangerschap
Duimen! Dan kan je dat ook weer van je lijstje strepen.quote:Op zondag 12 april 2015 16:08 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
ja, eentje waar we graag willen wonen. Maandag met de verhuurder bellen om te zien of hij het ook aan ons wil verhuren..
Dat klopt wel. Nu ik weet dat ik een meisje in mijn buik heb maakt het een stuk concreter en idd tastbaarder. Ook het zien van het maagje en het blaasje en het horen van het hartje helpt daarbij.quote:Op zondag 12 april 2015 21:04 schreef Limone het volgende:
[..]
Duimen! Dan kan je dat ook weer van je lijstje strepen.![]()
Fijn dat jullie een goede echo hebben gehad, Joycie! Het weten van het geslacht maakte voor mij de zwangerschap een stuk tastbaarder, veel plezier daarmee!
LOL pinq!![]()
Succes morgen Cassandra. Hoe laat mag je morgen? Je krijgt vast wat meer vertrouwen als je je baby voelt..
Speaking of which.. ik ben bijna bijna bijna zeker dat ik de baby voel.Het zijn in elk geval niet mijn darmen, dus het is vast baby gerelateerd.
Komt vast! Ik heb vier echo's gehad in de eerste weken en vond het elke keer verschrikkelijk om te gaan, maar na een week of 18 was het bij mij wel over met de grote zorgen. En 12 tot 18 ging ook al beter. Moet wel zeggen dat we tot 22 weken iedere twee weken controle hebben gehad, om de vier weken normaal en tussendoor even hartje luisteren. Stonden we na 3 minuten weer buiten, maar het hielp mij wel.quote:Op zondag 12 april 2015 20:41 schreef Cassandra87 het volgende:
Goed bezig pinquit :p ik heb al het hele weekend niets gedaan. Man had verplicht rust en ik heb fijn meegedaan.
Morgen twaalf weken echo, waarom ben ik steeds bang voor een slechte echohopelijk komt t vertrouwen wat later in de zwangerschap
Hahahaa ernstig herkenbaar!quote:Op zondag 12 april 2015 20:34 schreef pinquit het volgende:
Hoii, ik heb vandaag de muren van de badkamer gestofzuigd.lolwhut
Eigenlijk geen van beidenquote:Op zondag 12 april 2015 21:56 schreef J0ycie88 het volgende:
Cassandra, probeer je niet te druk te maken. Jullie hebben samen nu een mooi hartje gehoord. En morgen weer even jullie mooie beeb bekijken! Is dit je eigenlijke termijnecho? Of gaan jullie voor de combinatietest?
Komt vast goed morgen!
Ah dat verklaartquote:Op maandag 13 april 2015 06:43 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Eigenlijk geen van beidenMet 9,6 echo gehad, was goed genoeg om te bepalen wat de termijn was, maar ze zei, we doen gewoon alsof we t niet kunnen bepalen, kom je 13 april weer, wel te laat maar ach, dan zie je je kindje nog een keer.
Combinatietest doen we niet.
Voelt als een mijlpaal of niet Sara, positiebroek kopen! En je jinxt helemaal niets, je krijgt gewoon een goede uitslag
IMA wel fijn dat het herkenbaar is. Normaal gaat mijn man ook altijd mee naar echo's, maar nu kon t niet. De echo was extra aangeboden door mijn VK, zij doen alleen echo's op maandag. 6 april was pasen, 13 april was vandaag en 20 april was te laat om te verantwoorden als termijn echo voor de verzekering. Enige plekje was midden op de dag (12.30) en mijn man heeft een uur reistijd enkele reis. Dan zou hij bijna de hele dag vrij moeten nemen, voor een echo van 5 a 10 minuten.
We hebben 3 april een pretecho laten doen waar hij bij was, en de 18e hebben we geslachtsbepaling, daar gaat hij wel mee
schijnt vanaf 3 cm vast te stellen te zijn, uk was groot genoeg, vandaarquote:Op maandag 13 april 2015 07:59 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ah dat verklaartFijn hoor zo'n extra echo. Jij hebt wel een hele vroegen geslachtsbepaling of niet dan. Leuk hoor! Ben benieuwd!!
Mijn vriend heeft de komende 2 afspraken nog wel vrij (genomen). Na de 20 weken-echo stoppen we daarmee want mijn vriend moet als hij pech heeft 2 dagen vrij pakken. Ik leg deze keuze echt bij heb, ik kan me voorstellen dat hij nu nog mee wilt namelijk.
Hier zo maar eens de dokter bellen, denk dat ik de eerste schimmelinfectie binnen heb deze zwangerschap....
Ahhh spannend hoor. Weet dat het idd heel vroeg kan, maar zo vroeg. Ik dacht met 14 weken. Ben benieuwd of het voorgevoel van je vriend klopt. Hier was dat wel het gevalquote:Op maandag 13 april 2015 08:26 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
schijnt vanaf 3 cm vast te stellen te zijn, uk was groot genoeg, vandaar
De controles zijn in de avond, dan kan hij mee, 20 weken echo ga ik in de ochtend plannen als eerste, dan kan hij daarna door naar het werk. Nu is echt een uitzondering.
Bah, schimmelinfectie, hopelijk is t snel weg en blijft t weg!
Spannend Nikooos! Het duurt niet lang meer!quote:Op maandag 13 april 2015 08:56 schreef Nikooos het volgende:
Zijn we weer. Alles nog steeds rustig.
Ik word wel ontzettend nieuwsgierig naar onze Shaniqua.
Maar ongeduldigheid zit ook gewoon in m'n aard. Zal je zien dat ze de 42 weken gewoon rustig uit gaat zitten
Mijn kraam heeft pech vermoed ik, met klossen ga ik echt mijn bed niet in en uitkomenquote:Op maandag 13 april 2015 08:48 schreef gestreeptestoel het volgende:
Klossen: Hadden we destijds net opgehaald, maar hebben er nooit onder gezeten.
Bereid je maar voor.. Ik heb het heel het weekend mogen aan horen, niet alleen van vriend gelukkig.quote:Op maandag 13 april 2015 08:45 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik lees echt half![]()
Er zijn er twee of drie die het vanaf dertien weken doen, geloof dat deze op 99,5% goed zat met dertien weken, we hebben de twee weken extra nodig voor het verzinnen van een jongensnaam want er vallen er echt een boel af
Ik vertelde van jouw vriend zijn voorgevoel waarop mijn man zei, mannen hebben altijd gelijk![]()
Spannend stoel!
Wat fijn Pessie dat M in principe naar huis mag. Hopelijk krijg jij ook zulk mooi nieuws en kunnen jullie lekker saampjes naar huis!quote:Op maandag 13 april 2015 09:04 schreef pessie het volgende:
[..]
Mijn kraam heeft pech vermoed ik, met klossen ga ik echt mijn bed niet in en uitkomen
M. Is ontslagen van de zorg van de kinderarts! Nu afwachten wat ze van mij vinden. Wellicht vandaag dus al naar huis!
Ni koos ik kan goed begrijpen dat jullie wel erg nieuwsgierig worden. nog een paar weken.
Ja, zijn nu zoveel dingen waarvan je niet weet hoe het loopt. De bevalling, de eerste nachten, hoe ze eruit ziet.. Alles eigenlijk. Zooooooo nieuwsgierigquote:Op maandag 13 april 2015 09:02 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Spannend Nikooos! Het duurt niet lang meer!
Ik kan me voorstellen hoe dichterbij de UD komt hoe nieuwsgieriger je wordt!quote:Op maandag 13 april 2015 09:25 schreef Nikooos het volgende:
[..]
Ja, zijn nu zoveel dingen waarvan je niet weet hoe het loopt. De bevalling, de eerste nachten, hoe ze eruit ziet.. Alles eigenlijk. Zooooooo nieuwsgierig
En leven en dood ligt zo dicht bij elkaar inderdaad. Kan me nog goed herinneren dat ik tijdens een vergadering van een vereniging liet weten dat we zwanger waren en dat 2 weken later een van de jongens waar ik goed contact mee had overleed. Dan ga je opeens heel anders nadenken over dat soort dingen.
Pessie misschien naar huis! Zou mooi zijn!!
Krisvc, gaat ook best lukken hoor. Vrouw en ik genieten van deze laatste weken echt optimaal.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 13 april 2015 10:01 schreef silliegirl het volgende:
Ik ben vandaag alleen maar verdrietig. Ik ging slapen met een huilbui, werd wakker met een huilbui en ik heb nog steeds alleen maar zin om te huilen.Lieve Sillie, wat naar dat je zo verdrietig bent.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Over je spoiler kan ik niet veel zeggen omdat ik me daar moeilijk in kan verplaatsen.
Ik ken nu alleen de andere kant. Met flink overgewicht starten en niets bijkomen maar wel grotere borsten en een buikje.
Probeer je te beseffen dat het gewicht dat er nu bijkomt (al lees ik nergens iets over kilo's die er bij zitten maar je snapt me) door de baby komt. Je borsten worden groter door je zwangerschap. Je krijgt een babybuikje, want echt, er groeit een baby in jou. En als het goed is, echt waar, wordt de vermoeidheid straks ook minder en krijg je meer energie en misschien vind je het dan wel heerlijk om weer te sporten.
Die hormonen maken het er ook gewoon niet makkelijker op he!
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
De eerste voelde ik met 16 weken, maar nu weet ik inderdaad wat ik moet voelen. Het voelt heel vertrouwd.quote:Op zondag 12 april 2015 21:19 schreef Cassandra87 het volgende:
Limone tweede voel je toch ook sneller omdat je weet waar je op moet letten? Zo bijzonder
Het bakken beperk ik nu weer tot het weekend.quote:Op zondag 12 april 2015 21:53 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Dat klopt wel. Nu ik weet dat ik een meisje in mijn buik heb maakt het een stuk concreter en idd tastbaarder. Ook het zien van het maagje en het blaasje en het horen van het hartje helpt daarbij.
En wat leuk dat je de baby hoogstwaarschijnlijk voelt!
Ben je nog steeds zo aan het taarten bakken of is dat spontaan opgehouden na de goede uitslag?
Ik begin soms ook te twijfelen of bepaalde gevoelige scheutjes in mijn buik (ik wil het geen pijnscheutjes noemen, wat het doen absoluut geen pijn maar kan het niet anders verwoorden als scheutjes haha) niet toch een bewegende baby is.. Op een gegeven moment zal het vast duidelijker worden of het wel of niet de baby is. Toch?
Bij de baby's is het ook best gezellig hoorquote:Op maandag 13 april 2015 10:01 schreef Nikooos het volgende:
Ik blijf graag nog even hangen hoor. Reageer niet overal op, want best druk deze dagen op het werk en ook thuis om aan de nesteldrang van vrouw te voldoenMaar ik vind het hier reuzegezellig
Ik denk ook niet dat je helemaal niet stil moet staan bij dit soort gebeurtenissen. Zeker niet als het zo dichtbij staat. Natuurlijk moet je er niet in blijven hangen en het is een klotemoment, maar met een moment van bewustwording of net even een keer extra je vader een dikke knuffel geven is volgens mij helemaal niets mis.
Ik blijf het bijvoorbeeld fantastisch vinden hoeveel er tegenwoordig medisch mogelijk is.
Dat zou fijn zijn als jullie samen mogen gaanquote:Op maandag 13 april 2015 09:04 schreef pessie het volgende:
[..]
Mijn kraam heeft pech vermoed ik, met klossen ga ik echt mijn bed niet in en uitkomen
M. Is ontslagen van de zorg van de kinderarts! Nu afwachten wat ze van mij vinden. Wellicht vandaag dus al naar huis!
Ni koos ik kan goed begrijpen dat jullie wel erg nieuwsgierig worden. nog een paar weken.
Ik was ook 45 kilo afgevallen en ben sinds de zwangerschap aangekomen. Het is best lastig inderdaad, het faalgevoel is herkenbaar.quote:Op maandag 13 april 2015 10:17 schreef Krisvc het volgende:
Sillie, heel herkenbaar. Ik ben vorig jaar 45 kilo afgevallen, waarvan er inmiddels sinds zwangerschap al weer 18 aanzitten en ik moet nog 12 (met een beetje ongeluk 14) weken. Ik weet dat het erbij hoort, rationeel. Maar het voelt als falen.
Haha, geloof ik ook best hoor. Maar omschakelen en afscheid nemen is altijd moeilijkquote:Op maandag 13 april 2015 10:17 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Bij de baby's is het ook best gezellig hoor
Pessie wat een fijn nieuws, hopenlijk voor jou ook en dan lekker naar huis.
Gefeliciteerd!quote:Op zaterdag 11 april 2015 21:53 schreef _happy_ het volgende:
quote:Op maandag 13 april 2015 10:01 schreef silliegirl het volgende:
Ik ben vandaag alleen maar verdrietig. Ik ging slapen met een huilbui, werd wakker met een huilbui en ik heb nog steeds alleen maar zin om te huilen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 13 april 2015 11:11 schreef L-E het volgende:
Kut. Bloeddruk was 120/95. Bloed laten prikken, overmorgen groeiecho en weer een bloeddrukmeting. Ik probeer heel erg mijn ratio te laten spreken nu, maar sodeju wat voelt dit eng herkenbaar allemaal
Een jongetje!quote:Op maandag 13 april 2015 11:11 schreef MissBliss het volgende:
Cassandra, succes met de echo vandaag!
Pessie, oh wat fijn dat jullie misschien al naar huis mogen
Ik had net deel 2 van de SEO en de (gevulde) blaas kwam gelijk in beeld, en daarna de piemel ookHelemaal goedgekeurd dus! En dan nu zie ik de baby pas weer als hij geboren is denk ik
![]()
Alle dames die moeite hebben met het aankomenIk kan er niet echt over meepraten, want ik ben met 19+6 nog helemaal niet aangekomen. Vind ik ook wel raar. Volgens mij worden mijn benen wat dunner zelfs (en die hoeven echt niet nķg dunner
) Nou ja, ik ga er maar vanuit dat het aankomen nog wel komt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We wisten het vrijdag al, maar het was nog niet duidelijk in beeld gekomen dus we moesten de echoscopiste maar geloven. Nu konden we het zelf ook duidelijk zienquote:Op maandag 13 april 2015 11:29 schreef L-E het volgende:
[..]
Een jongetje!Of wisten jullie dat al? Jongetjes zijn de bom, serieus
quote:Op maandag 13 april 2015 11:29 schreef silliegirl het volgende:
Thanks voor alle lieve reacties.
Ik probeer het te relativeren, maar toch valt dat zwaar. Met anderen praten erover lukt ook niet erg:Wat moet je daaraan doen dan? Even lekker op dieet tijdens de zwangerschap? Beetje een domme opmerking vind ik.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
Tjsa, naar wat heen en weer gesteggel daarover "je kunt toch gewoon gezond maar wat minder eten?"!, kwam hij op dan maar meer sporten. Probleem is dan vooral dat ik dat zelf ook wel wil, maar ik weet niet hoe, want ik heb de energie gewoon niet.quote:Op maandag 13 april 2015 11:34 schreef MissBliss het volgende:
[..]
We wisten het vrijdag al, maar het was nog niet duidelijk in beeld gekomen dus we moesten de echoscopiste maar geloven. Nu konden we het zelf ook duidelijk zien![]()
[..]
Wat moet je daaraan doen dan? Even lekker op dieet tijdens de zwangerschap? Beetje een domme opmerking vind ik.
quote:Op maandag 13 april 2015 11:36 schreef L-E het volgende:
zo'n blondekrullenmetkiepwagensindezandbakspelendenmierenonderzoekendjongetj
Als het niet gaat dan gaat het niet, dat moet hij toch ook wel zien zeg.quote:Op maandag 13 april 2015 11:35 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Tjsa, naar wat heen en weer gesteggel daarover "je kunt toch gewoon gezond maar wat minder eten?"!, kwam hij op dan maar meer sporten. Probleem is dan vooral dat ik dat zelf ook wel wil, maar ik weet niet hoe, want ik heb de energie gewoon niet.
Hč, dat is echt even schrikken.quote:Op maandag 13 april 2015 11:11 schreef L-E het volgende:
Kut. Bloeddruk was 120/95. Bloed laten prikken, overmorgen groeiecho en weer een bloeddrukmeting. Ik probeer heel erg mijn ratio te laten spreken nu, maar sodeju wat voelt dit eng herkenbaar allemaal
Ja, zo-een heb ik er ook nog! Die zijn minstens net zo leuk hoor!quote:Op maandag 13 april 2015 11:40 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Hopelijk krijg ik ook zo'n variant, maar dan waarschijnlijk met donker haar.
Haha, gelukkig maarquote:Op maandag 13 april 2015 11:41 schreef L-E het volgende:
[..]
Ja, zo-een heb ik er ook nog! Die zijn minstens net zo leuk hoor!
Nee, dat helpt niet. Ik heb een poging gedaan door te zeggen dat ik me ook zorgen maak om mijn gewicht en dat ik het lastig vind om zulke opmerkingen te horen, maar het enige wat ik terugkreeg was "oh, maar jij bent toch altijd al wel wat dikker? Dan is dat normaal hoor dat je vetter wordt als je zwanger bent".quote:Op maandag 13 april 2015 11:37 schreef Bloesem. het volgende:
Ik denk dat mijn vriend een draai om z'n oren had gekregen als 'ie dat had durven zeggenIk ben gvd 24/7 bezig met het maken van een kindje en iedereen die in de weg staat en niet support maai ik met liefde omver
Nee hoor sillieDit is gewoon flut. Helpt het als je (niet naar je vriend, maar naar de rest) uitspreekt wat er gaande is en hoe dat voelt? Je hoeft niet alles te relativeren hoor, gun jezelf ook de ruimte om je eens lekker k*t te voelen, want het is gewoon heel moeilijk en zwaar en verwarrend en alles op de schop en vul maar in
Jij weet hoe je je voelt en dat mag je uiten, sterker nog, daar zou even alle ruimte voor moeten zijn imho.. Jouw lijf is goed in staat om aan te geven wat het nodig heeft (het mijne wil vooral frietjes dus nou ja
) en daar kun je gerust op vertrouwen.
Volgens mij is het inderdaad vooral onwetendheid, in combinatie met wat hij in zijn familie heeft gezien aan zwangerschappen. Mijn vermoeidheid ziet hij ook niet, hij noemt dat lui zijn. En als ik het dan wil uitleggen, dan krijg ik iets terug als "je stelt je gewoon aan, mijn zus had ook nergens last van toen ze zwanger was".quote:Op maandag 13 april 2015 11:40 schreef J0ycie88 het volgende:
Sillie ik vind je vriend maar een beetje ontwetend overkomen? Heeft hij enig idee waar jouw lichaam mee bezig is op het moment. Ik vind dat juist je vriend in deze achter je moet gaan staan, je steunt en je rotgevoel niet ook nog eens doet versterken.
Wat spannendquote:Op maandag 13 april 2015 08:31 schreef gestreeptestoel het volgende:
Vandaag 18 weken en vanavond geslachtsbepaling!
Ik heb alleen maar het gevoel dat het aan mij ligt momenteel, ik kan er niet echt helder naar kijken op dit moment.quote:Op maandag 13 april 2015 11:46 schreef L-E het volgende:
Zo zeg sillie, wat een uitspraken van je vriend
Dit idd. Wil niet al te negatief reageren want t is allemaal al kut voor je, maar oef, als mijn vriend dit waagde :xquote:Op maandag 13 april 2015 11:46 schreef L-E het volgende:
Zo zeg sillie, wat een uitspraken van je vriend
quote:Op maandag 13 april 2015 11:29 schreef silliegirl het volgende:
Thanks voor alle lieve reacties.
Ik probeer het te relativeren, maar toch valt dat zwaar. Met anderen praten erover lukt ook niet erg:Waar bemoeit iedereen zich mee?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Elk lichaam is anders en er is geen enkele standaard voor het zwangere lichaam. Ik ben zelf slank en alles komt er echt alleen bij mijn buik aan, ik vind dat prima (want baby groeit goed
) maar er zijn zoveel mensen die zich ermee bemoeien. "Eet je wel goed?", "Oh wat bescheiden, weet je zeker dat je al zo ver bent?" (really?
), "Daar gaat je figuurtje, dat komt nooit meer terug" (en bedankt
).
Probeer je er niks van aan te trekken en lekker door te zwangeren.Ik snap wel erg goed dat dat moeilijk is als je vriend en andere mensen die dichtbij je staan zich er ook nog mee gaan bemoeien.
L-E, wat schrikken.
Ongeduldige Nikooos!Ik vind het ook lastig dat het bij mij nog 1,5 week kan duren maar ook net zo goed nog 6,5 week. Zoals twist ook al zei is vooral dat onzekere lastig. Mijn angstbeeld is dat ik niet thuis ben als mijn vliezen zouden breken (als het daar ten minste mee begint). Een leerling vertelde me laatst dat zijn moeder in de McDonald's was bevallen van zijn zusje.
Ik geloofde het eerst niet, maar hij gaf aan dat het toch écht écht écht gebeurd was. Waar of niet, dat lijkt me zo erg.
![]()
^What she said.quote:Op maandag 13 april 2015 11:49 schreef pinquit het volgende:
[..]
Dit idd. Wil niet al te negatief reageren want t is allemaal al kut voor je, maar oef, als mijn vriend dit waagde :x
Het ligt niet aan jou. En al lag het dat wel, je bent verdorie een extra mens aan het maken middenin je lichaam! Hallo hee! Respectquote:Op maandag 13 april 2015 11:49 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik heb alleen maar het gevoel dat het aan mij ligt momenteel, ik kan er niet echt helder naar kijken op dit moment.
Envoor jou, ik wals over je heen met mijn sores. Hopelijk is de verhoogde bloeddruk niet meer dan dat en blijft 't goed gaan!
quote:Op maandag 13 april 2015 11:48 schreef Bloesem. het volgende:
Tijd voor een 'zwangerschap voor dummies'-boek sillie? Ik vind 't eigenlijk echt heel erg dat dit het standpunt van jouw vriend is. Hij zou naast je en achter je moeten staan en je dit moeten helpen dragen, want het is nou eenmaal heel erg zwaar. Dat hij zo tegenover je gaat staan lijkt me erg pijnlijk..
Is er iemand bij wie je wel kwijt kunt hoe je je voelt?
Hij ziet het niet als tegenover me staan, maar willen helpen. Zijn redenatie is "jij worstelt er ook mee, dan moeten we er iets aan doen". Terwijl ik eigenlijk gewoon wil horen dat het voor de baby is en het later wel goed komt..quote:Op maandag 13 april 2015 11:48 schreef Bloesem. het volgende:
Tijd voor een 'zwangerschap voor dummies'-boek sillie? Ik vind 't eigenlijk echt heel erg dat dit het standpunt van jouw vriend is. Hij zou naast je en achter je moeten staan en je dit moeten helpen dragen, want het is nou eenmaal heel erg zwaar. Dat hij zo tegenover je gaat staan lijkt me erg pijnlijk..
Is er iemand bij wie je wel kwijt kunt hoe je je voelt?
Ik weet ook niet zo goed wat ik ermee moet.quote:Op maandag 13 april 2015 11:49 schreef pinquit het volgende:
[..]
Dit idd. Wil niet al te negatief reageren want t is allemaal al kut voor je, maar oef, als mijn vriend dit waagde :x
Misschien is het wel goed om je vriend goed duidelijk te maken, op een rustige manier of misschien een wat fellere dat kun je zelf beter inschatten, wat er nu echt speelt. En wat je eigenlijk voor reactie wilt vanuit hem.quote:Op maandag 13 april 2015 11:59 schreef silliegirl het volgende:
[..]
[..]
Hij ziet het niet als tegenover me staan, maar willen helpen. Zijn redenatie is "jij worstelt er ook mee, dan moeten we er iets aan doen". Terwijl ik eigenlijk gewoon wil horen dat het voor de baby is en het later wel goed komt..
Dat hij vervolgens met oplossingen komt ("we gaan gewoon samen sporten morgen ok?") is echt wel lief bedoelt, maar ik kom dan wat achteraan gesjokt met "ik weet niet of dit nu toch zo'n goed plan is hoor..". Hij haalt me dan toch over "want beter voor jou en voor de baby", maar hij vertaald het dan later als "de kar moeten trekken bij iemand die totaal niet gemotiveerd is". Aan mijn vermoeidheid gaat hij dan gewoon voorbij, dat steekt mij dan weer.
[..]
Ik weet ook niet zo goed wat ik ermee moet.Misschien maar een paar dagen mijn ouders opzoeken om op te laden.
Dikke vette +1quote:Op maandag 13 april 2015 13:10 schreef mignonne het volgende:
Sillie wat naar. Maar wordt het niet ook een beetje tijd voor een ander soort discussie hierover? Namelijk het lichaamsbeeld wat jouw vriend voor ogen heeft als ideaal en hoe het werkelijk gaat zeg maar? Dit is niet de eerste keer dat ik je over zo'n onderwerp hoor. Er staat me iets bij van een sixpack als randvoorwaarde om te starten enzo? Mijns inziens legt hij behoorlijke druk op hoe HIJ vindt dat jouw fysieke voorkomen zou moeten zijn. Ik had vroeger ooit zo'n vriendje die toen dingen tegen mij zei als "als je 10 kilo lichter was, dan was je echt perfect". Nog afgezien van dat zo'n opmerking vreselijk lomp en 1875 is, is de implicatie ervan ook gewoon enorm. Je bent niet goed genoeg zoals je bent, het gaat wel degelijk om je uiterlijk en als je aankomt dan zitten er consequenties aan vast.
Nu zijn er een aantal dingen die meespelen natuurlijk dan. Ik kan het ook wel waarderen dat mijn vriend zichzelf gewoon normaal blijft verzorgen sinds we 2 kinderen hebben. Dat ie moeite doet om een beetje leuk voor de dag te komen, en ik weet dat dat vice versa ook geldt. Maar we zijn ook allebei zo'n 15 kilo aangekomen oa door een ongelofelijk stressvolle periode in ons leven (natuurlijk gewoon door teveel vreet en te weinig sport, maar die situatie was de basis toen). Ik kan me voorstellen dat je vriend "bang" is dat je straks half verslonst en een soort moeke wordt. En als het enige wat hij kent aan zwangeren, vrouwen zijn die geen gram aankomen en die nooit klagen tsja. Dan wordt het een oneerlijke wedstrijd voor jou. Hij mag best hopen dat je straks nog aandacht aan jezelf besteedt en zulks. Maar het is niet fair, en vooral ook niet realistisch om zijn ideaalbeeld van de perfecte vrouw op jouw lijf te projecteren en helemaal niet tijdens een zwangerschap.
Aankomen is normaal en hoort erbij, die standaardlijstjes met verdelingen van gewicht in welk trimester zeggen niet zoveel want die verdeling is voor iedereen anders. Het is hu eenmaal een feit dat de ene vrouw maar 2 kilo aankomt en de andere 25. Zolang jij normaal eet is er niet heel veel wat je daar aan kunt doen. Nu inene veel gaan sporten omdat hij vindt dat je er iets aan zou moeten doen terwijl je eigk erg moe bent vind ik niet verstandig. Je lijf heeft maar een paar manieren om je te vertellen dat er iets aan de hand is, koorts, pijn en vermoeidheid grofweg. Koorts en pijn zijn acute Ho Stop! signalen natuurlijk. Maar vermoeidheid mag zeker niet vergeten worden. Je lijf heeft rust nodig om te herstellen en in jouw geval rust nodig om de optimale omstandigheden voor je baby te maken. Bovendien zijn de veranderende hormoonspiegels in je lijf ook geen hulp daarvoor. Als jouw lijf nu aangeeft dat sporten too much is, laat het dan! Luister naar je lijf, wees lief voor je lijf. Je hebt maar 1 lijf en daar moet je het mee doen.
/rant
Ach gos, wat schattig!quote:Op maandag 13 april 2015 11:59 schreef J0ycie88 het volgende:
Sillie ik hoop echt dat jouw vriend het licht gaat zien, ik had hem echt allang de wind van voren gegeven! Sillie, je doet het goedLoop je zelf niet voorbij. En ik heb jouw mooie lijntje gezien in het buikentopic en daar is niets mis mee!
Ik besef hier nu wel even hoe erg ik in mijn handen mag klappen met mijn vriend.
Al vanaf week 5 ben ik geen cent waard. De afwas is af en toe al te veel. Ik ben nog moe en futloos ook al doe ik niets. Na een dag werken moet ik er eigenlijk 2 vrij hebben om bij te komen. Mijn vriend maakt ruim 60 uur in de week op zijn werk. En ik mag amper wat doen van hem. Want hij heeft liever dat we dan samen wat leuks doen zoals even de stad in, een wandeling een visite dan dat ik thuis aan de slag ga en het weekend vervolgens naar de knoppe is..
Naar iedereen toe vertelt hij hoe trots hij is, hoe mooi hij het vindt en dat het gewoon even kut is door mijn vermoeidheid en bloeddruk maar dat dat er nu eenmaal voor ons bij hoort.
Ik ben hier de gene die er het meeste moeite mee heeft. Want ik zie dat het hem eigenlijk teveel is, en dat het huis een bende is en dat ik zo graag zou willen dat het netjes en opgeruimd en schoon is.
En dan kom ik vanmorgen de woonkamer in en ligt er een briefje. Kijk eens in de koelkast.. Heeft hij om 5 uur smorgens even een fruitsalade staan maken. Zo lief!
Zo, ik pluseinz idd maar hierop ja, maarquote:Op maandag 13 april 2015 11:49 schreef pinquit het volgende:
[..]
vast in bekken en bewegelijk volgens mijquote:Op maandag 13 april 2015 16:43 schreef gestreeptestoel het volgende:
Wat is vibi en bibi? Ik heb dat idd al vaker zien staan op de kaart vd vk (bij de vorige zwangerschap)
Cassandra dat is een hele mooie en duidelijk echo!
Haha, dat heb ik ook al een paar keer gedacht ja!quote:Op maandag 13 april 2015 17:26 schreef Selvaria het volgende:
High five twist! Hier ook alles volgens het boekje. Als dat maar niet betekent dat we een helse bevalling gaan krijgen.(
)
Laatste maandag voor verlof zit er op! Maandag is altijd zo'n hels drukke dag, maar ik heb hem redelijk goed overleefd. Nu nog dinsdag en donderdag werken en dan echt met de voetjes omhoog.
Lekker vriendelijk bericht op die site.. Alsof je expres te vroeg je echo plan'd voor een geslachtsbepaling. Je wil toch zelf ook gewoon een betrouwbare bepaling..quote:Op maandag 13 april 2015 17:41 schreef Cassandra87 het volgende:
ik dacht dat nub van twaalf tot veertien weken was.
Dit staat op de site waar ik echo heb
Wij doen geslachtsbepalingen van 13+0 weken. Uitgaande van de uitgerekende datum van jouw termijn echo tussen 10-12 weken. (dus NIET op basis van laatste menstruatie). Hier zijn wij heel stellig in.
Als blijkt bij de geslachtsbepaling dat je geen 13+0 weken bent (dus ook 12+6 weken en eerder) zullen en kunnen wij geen uitspraak doen over het geslacht met enige zekerheid zoals vermeld is hierboven: alleen op basis van de NUB theorie die slechts voor 75 % betrouwbaar is bij deze termijn! De echo valt dan onder de categorie “ vroege echo” en kost 40,-. Ook is er voor ons geen reden voor gratis herhaling.
* voor verdere uitleg, over onze techniek om de vroege geslachtsbepaling uit te voeren: zie info.
omdat de SEO een medisch onderzoek is en de focus ergens anders op ligt. Het is leuk ontspannen babyspieken. Ik vond het die 40 EUR meer dan waardquote:Op maandag 13 april 2015 17:46 schreef Estrys het volgende:
Wat is nou het nut om geld uit te gaan geven voor een geslachtsbepaling? Waarom wacht je dan niet gewoon op de 20 weken echo? Snap daar dus echt niks van.
Oh dat valt wel mee hoor, die man heeft mij helemaal persoonlijk opgebeld om toe te lichtenquote:Op maandag 13 april 2015 17:49 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Lekker vriendelijk bericht op die site.. Alsof je expres te vroeg je echo plan'd voor een geslachtsbepaling. Je wil toch zelf ook gewoon een betrouwbare bepaling..![]()
En thanks voor alle reacties op mijn gedoe, mignonne in 't bijzonder. Ik weet dat je gelijk hebt, maar dit zit nu even zo dichtbij mijn eigen onzekerheden en angsten dat ik elke confrontatie ermee uit de weg wil, maar dat werkt dus averechts. Op naar vriend goed informeren dan maar.
En hij is niet alleen maar zo kort door de bocht hoor. Hij neemt me werk uit handen en is ook echt wel bezorgd als het echt even niet gaat, maar 't is nogal zwart-wit. Ik ben of te beroerd om uit bed te komen, of er is niks aan de hand. Het grijze tussengebied mist 'ie wel is...
Omdat sommige mensen gewoon heel nieuwsgierig zijn? ook omdat je dan wat gerichter spulletjes kan kopen. Daarnaast is de SEO in feite voor medisch onderzoek.quote:Op maandag 13 april 2015 17:46 schreef Estrys het volgende:
Wat is nou het nut om geld uit te gaan geven voor een geslachtsbepaling? Waarom wacht je dan niet gewoon op de 20 weken echo? Snap daar dus echt niks van.
Join the club. Ik stapte om 17:15 thuis binnen, ik heb een ovenschotel in elkaar gegooid en in de oven geparkeerd en nu zit ik ook op de bank. Ik wilde eigenlijk de was nog strijken tussendoor, maarre..quote:Op maandag 13 april 2015 17:52 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Oh dat valt wel mee hoor, die man heeft mij helemaal persoonlijk opgebeld om toe te lichten
Dat grijze gebied is best groot. Ik ben vanaf twee uur thuis en ben de bank nog niet afgekomen. Terwijl ik mij fitter voel dan twee weken geleden. Maar ik ben vandaag ook stinkend lui heb ik besloten
Dat hebben wij na de SEO gedaan, met een week of 25. Weet je dat alles goed was bij de SEO en is het heel ontspannen. Ik begrijp dat die echo daar niet voor is maar die hele nub theorie ontgaat mij evenquote:Op maandag 13 april 2015 17:50 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
omdat de SEO een medisch onderzoek is en de focus ergens anders op ligt. Het is leuk ontspannen babyspieken. Ik vond het die 40 EUR meer dan waard
quote:Op maandag 13 april 2015 17:50 schreef Moppert het volgende:
Ik vind juist dat de 20 weken echo er niet voor zou moeten zijn.
Het is een medisch onderzoek en geen pret echoen ik vind het opvallend hoeveel mensen het zien als even leuk babykijken.
En dat dus. Nu ben ik met de echo van zaterdag extreem vroeg, maar we rijden gratis in de auto en ik had een bedragje van het werk gekregen waardoor de echo ons niets extra kost en we er een dag uit van maken. persoonlijk zie ik niet in waarom ik zou wachten. Ben veel te nieuwsgierigquote:Op maandag 13 april 2015 17:50 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
omdat de SEO een medisch onderzoek is en de focus ergens anders op ligt. Het is leuk ontspannen babyspieken. Ik vond het die 40 EUR meer dan waard
Klopt ook maar omdat je zei te vroeg voor nubquote:Op maandag 13 april 2015 17:55 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Omdat sommige mensen gewoon heel nieuwsgierig zijn? ook omdat je dan wat gerichter spulletjes kan kopen. Daarnaast is de SEO in feite voor medisch onderzoek.
Cassandra, NUB is idd tussen 12-14 weken, maar dat klopt dan toch ook met jouw termijn? In tegenstelling wat op die site staat is de nub bepaling rond die termijn juist erg accuraat, zo'n 98,5% tegenover 80% voor uitwendige geslachtskenmerken rond die termijn. Alhoewel het met zeer geavanceerde of 3D apparatuur blijkbaar wel een stuk accurater kan zijn (uitwendige kenmerken).
ik kook tegenwoordig voor twee dagen dus zelfs dat heb ik niet hoeven doenquote:Op maandag 13 april 2015 17:55 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Join the club. Ik stapte om 17:15 thuis binnen, ik heb een ovenschotel in elkaar gegooid en in de oven geparkeerd en nu zit ik ook op de bank. Ik wilde eigenlijk de was nog strijken tussendoor, maarre..![]()
Ik heb net mijn SEO gehad en vond het eigenlijk beide. Ik begreep dat het medisch was en dat er ook slecht nieuws kon zijn, maar voor mij was het toch ook gewoon leuk babykijken hoorquote:Op maandag 13 april 2015 17:50 schreef Moppert het volgende:
Ik vind juist dat de 20 weken echo er niet voor zou moeten zijn.
Het is een medisch onderzoek en geen pret echoen ik vind het opvallend hoeveel mensen het zien als even leuk babykijken.
Dat is precies waarom wij nu wel een vroege geslachtsecho doen. We waren zo nieuwsgierig dat het medische gedeelte van de SEO (99%) een beetje langs ons heen is gegaan..quote:Op maandag 13 april 2015 17:50 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Nee daar bedoelde ik je huidige echo mee.quote:Op maandag 13 april 2015 17:57 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Klopt ook maar omdat je zei te vroeg voor nub
Ja ben nu 12,5quote:Op maandag 13 april 2015 18:22 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Nee daar bedoelde ik je huidige echo mee.![]()
Estrys, voor de nub theorie gewoon even googelen.
Je mag ook gewoon zeggen dat je je over mij verbaasd hoorquote:Op maandag 13 april 2015 18:25 schreef twist02 het volgende:
Tuurlijk is de SEO vooral bedoeld als medische echo en niet om 'leuk baby te spieken', maar soms vind ik het net overkomen alsof er dan ook echt 0,0 ruimte is om ervan te genieten... En natuurlijk wordt alles heel anders zodra er tijdens de SEO iets afwijkends gevonden wordt, dat voorop gesteld.
Maar als alles gewoon in orde is (wat gelukkig nog steeds voor de meerderheid van de mensen geldt!), waarom zou je er dan niet ook van mogen genieten, eventueel dus in de vorm van het geslacht te weten komen?
Bij ons was de vk daar gelukkig zelf ook heel relaxt in
Niet dat er iets mis is met een aparte geslachtsbepaling trouwens, hoor. Maar ik verbaas me wel over mensen die met 13 weken zwangerschap 'echt niet meer kunnen wachten', terwijl je dan gewoon wéét dat de kans bestaat dat ze ernaast zitten. Ik snap oprecht niet waarom je jezelf dat aandoet, maar ieder z'n ding zullen we maar zeggen
Heb een tijdje als onderzoeksassistent gewerkt bij een studie naar geslachtsafwijkingen, waarbij er dus dagelijks 'gevallen' voorbij kwamen waarbij zelfs na de geboorte niet duidelijk was of het een jongetje of meisje betrof, mogelijk kleurt dat mijn beeld een beetje
Ja dat was hier dus bij vrienden ongeveer 2 weken geleden. Echt vreselijk.quote:Op maandag 13 april 2015 18:16 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik ben best wel een beetje zenuwachtig voor de SEO. Op een Zweeds forum waar ik nog wel wat lees was er net een vrouw die op dezelfde datum als ik uitgerekend is, en daar bleek dat het kind na de geboorte wellicht een paar minuten kan leven. Die gaan de zwangerschap dus nu afbreken. Dat hakt er wel een beetje in, zeg maar.
Ah vandaar de miscommunicatie, snapte t al nietquote:Op maandag 13 april 2015 18:37 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Cassandra ik dacht dat je nu nog voor de 12 weken was, zag er zo op het 1e gezicht vroeger uit, ik ga zo nog even kijken naar je echo dan!
Edit; zie geen nub, echo is een beetje te onscherp daarvoor. Geen andere foto's?
Bij ons was de reden dat ik vaak bloedverlies had en regelmatig harde buiken. Ik vond het heerlijk om even een half uur zonder zorgen naar ons kindje te kunnen kijken i.p.v. 3 kwartier in de auto met zenuwen, in het ziekenhuis wachten met zenuwen en dan een echo van 30 seconden te krijgen. Iedere keer een opluchting dat de beeb het goed deed, maar ook iedere keer doodsbang voor herhaling.quote:Op maandag 13 april 2015 17:46 schreef Estrys het volgende:
nee toch? Dat is juist een hele mooie! Of had je haarscherp ruisvrij HD-beeld verwacht?quote:Op maandag 13 april 2015 18:44 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Ah vandaar de miscommunicatie, snapte t al niet
Vond de echo's ook van slechte kwaliteit, ik zal straks even kijken of ik een still van de video kan maken
Nja, het is vooral het onderlichaam. In het vorige topic of het topic daarvoor kwam een hele mooie scherpe van Jantina voorbij.quote:Op maandag 13 april 2015 18:50 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
nee toch? Dat is juist een hele mooie! Of had je haarscherp ruisvrij HD-beeld verwacht?
Haha, ja het staat er nu nogal stom, maar bedoelde niet per se jou alleen, maar ook meer in het algemeenquote:Op maandag 13 april 2015 18:33 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Ja ben nu 12,5
[..]
Je mag ook gewoon zeggen dat je je over mij verbaasd hoorZoals ik al zei, voor ons is het gewoon extra, en kost het ons niets extra. We vinden het gewoon leuk, de bepaling die we al hadden staan blijft voorlopig ook staan. Maar ik heb voorbeeld foto's gezien en daar zie je meer als alleen een nub theorie op, daar zie je ook al echt het geslacht op, dus wat dat betreft klopt het wel dat hun apparatuur gewoon dusdanig goed is dat ze eerder een uitspraak doen.
Een van de redenen dat we het graag willen weten is dat we voor een meisje de naam al ruim een jaar voor de zwangerschap vast hadden staan. Voor een tweede meisje trouwens ook, en het is geen standaard die hoor je vaak naam. Jongensnamen zijn we erg beperkt in omdat we willen dat die bij de meisjesnaam past, maar mijn man is in zijn jeugd heel erg extreem gepest waardoor de namen die ik leuk vind, heel vaak een negatieve bijsmaak hebben voor hem. Er blijft weinig over.
Nou en nu doen we een vroeg extraatje, prima. We houden rekening met t feit dat dit tijdens later onderzoek of tijdens de geboorte zelfs nog, kan veranderen.
Maar verder vinden we t gewoon leuk, en hoef ik me niet te verantwoorden waarom ik wel of niet tot de SEO wacht
Als een hele harde buik.quote:
quote:Op maandag 13 april 2015 18:50 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
nee toch? Dat is juist een hele mooie! Of had je haarscherp ruisvrij HD-beeld verwacht?
[ Bericht 17% gewijzigd door Fannetje op 13-04-2015 19:46:08 ]
fijn dat hij thuis isquote:Op maandag 13 april 2015 19:30 schreef Fannetje het volgende:
Na 16 dagen ziekenhuis zijn we gisteren eindelijk thuis gekomen met Tim. Daarmee neem ik hier nu dus ook officieel afscheid hier. Voor iedereen nog een fijne zwangerschap gewenst en wie weet tot ziens in een ander topic
quote:Op maandag 13 april 2015 19:30 schreef Fannetje het volgende:
Na 16 dagen ziekenhuis zijn we gisteren eindelijk thuis gekomen met Tim. Daarmee neem ik nu dus ook officieel afscheid hier. Voor iedereen nog een fijne zwangerschap gewenst en wie weet tot ziens in een ander topic
Fotootje van het mannetje:Wat fijn! Gefeliciteerd en geniet ervan!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar had het meisje dan een piemel? En wisten de ouders wat het zou zijn? Wat een nachtmerrie zeg.quote:Op maandag 13 april 2015 21:36 schreef mignonne het volgende:
Overigens, de SEO is idd niet bedoeld als 'leuk' enz, maar dat betekent niet dat het niet leuk kan zijn. Bovendien moeten ze het geslacht beoordelen tijdens de echo. Ouders die hetnniet willen weten krijgen dsn ook te horen dat ze een andere kant op moeten kijken. Het is dus ook niet gek ernaar te vragen, er zou naar gekeken moeten zijn.
En geslachtstoestanden mja, dat kan maar is echt zeldzaam![]()
hoewel er in mn stageziekenhuis wel ooit een co enorm op zn donder heeft gehad. Die had een kindje als jongetje afgegeven terwijl de balletjes blijkbaar totaal niet te voelen waren geweest. Arme co, ik vond t zo sneu. T kind bleek na bloedonderzoek genetisch een meisje te zijn.
uiterlijk een jongetje, genetisch een meisje. Super zeldzaam, en een van de kenmerken die er kunnen zijn is dus dat er helemaal geen zaadballen aanwezig zijn. Ze kunnen ook wel eens wel een baarmoeder en eierstokken hebben. Foutje in de aanleg. Ik heb de ouders niet begeleid en de gynaecoloog was zo over de pis dat ik niet heb durven vragen hoe of wat. Volgens mij was ze vooral geschrokken van de situatie.quote:Op maandag 13 april 2015 21:44 schreef Limone het volgende:
[..]
Maar had het meisje dan een piemel? En wisten de ouders wat het zou zijn? Wat een nachtmerrie zeg.
Na 16 dagen ziekenhuis zijn we gisteren eindelijk thuis gekomen met Tim. Daarmee neem ik nu dus ook officieel afscheid hier. Voor iedereen nog een fijne zwangerschap gewenst en wie weet tot ziens in een ander topic
Fotootje van het mannetje:Oooooh wat een leukieSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Wat fijn dat jullie thuis zijn
Life is what happens while you are busy making other plans...
Wat tof! Wij hebben ook een co-sleeper, van Chicco. En ik vind het helemaal niet vroeg hoor! Geeft toch een fijn gevoel dingen in huis te halen?quote:Op maandag 13 april 2015 21:10 schreef FlyingFish het volgende:
Gisteren trouwens de co-sleeper besteldhet eerste echte baby-ding, afgezien van kleding. We zijn voor een troll aanschuifbed gegaan, wordt morgen of overmorgen bezorgd. Beetje vroeg, maar opzetten hoeft voorlopig nog niet natuurlijk. en m'n nichtje had met 15 weken de hele babykamer al opgezet staan, inclusief accessoires en 'rommel', klaar om erin te trekken. met 23 weken het eerste item bestellen valt dan heel erg mee
![]()
Fotootje van het mannetje:Wat een dropje!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lekker genieten van elkaar thuis.
![]()
Tsja; dat "glamour" zwanger zijn is één ding, maar weeen vanaf 24 weken en dan continue plat liggen is naar mijn idee niet iets om te wensen. maar zoals dan hier in de familie gezegd word "liever dat, dan dik worden!"quote:Op maandag 13 april 2015 22:08 schreef LuDann het volgende:
Pessie en Happy nog van harte gefeliciteerd met jullie kindjes!![]()
Sillie: wat vervelend dat je vriend zich niet goed kan inleven. Zo te lezen hebben zijn zussen de soort zeldzame glamourzwangerschap gehad die iedereen zich wel zou wensen, jammer dat dat zijn beeld zo verkleurd heeft. Ik had trouwens met 8 weken al een buik, ondanks dat ik begon met ondergewicht (in het buikentopic staan een paar foto's van me). Hopelijk lukt het om je vriend in te laten zien dat aankomen hoort bij zwanger zijn, net als de buik en de vermoeidheid. Wat iemand ook al zei, is het een idee om erover te praten met de VK of de Gyn?
Wow, dat is wel de meest belachelijke uitspraak die ik in tijden gehoord heb.quote:Op maandag 13 april 2015 22:27 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Tsja; dat "glamour" zwanger zijn is één ding, maar weeen vanaf 24 weken en dan continue plat liggen is naar mijn idee niet iets om te wensen. maar zoals dan hier in de familie gezegd word "liever dat, dan dik worden!"
En normaal weet ik hoe getikt dat is, en trek ik me er niks van aan, maar nu wil het ff niet.
Ik heb vriend vandaag vanaf mijn werk een aantal links gestuurd over zwanger zijn, vermoeidheid en misselijkheid. Zo van "wil
je dit is lezen ter info?"
Vervolgens kwam 'ie thuis met een bos rozen en het excuus dat hij het misschien te "rooskleurig" had gezien en niet doorheeft hoeveel er bij mij aan het veranderen is. Ik hoop maar dat 'ie 't ook meent, dat zou mij al helpen..
quote:Op maandag 13 april 2015 14:27 schreef Estrys het volgende:
O ja en Mignonne die mij via FB ook van de nodige adviezen en bemoedigende woorden voorziet 😘 Heel blij mee dat je iedere keer weer mijn klaagzang aanhoort en toch iedere keer weer tips hebt. Wat zal jij een goede verloskundige zijn ❤️
Ik wist helemaal niet dat dat moest. We hoefden ook niet weg te kijken. Dus of hij heeft het met zijn 30+ jaar ervaring in het voorbijgaan gezien, of hij heeft het niet bekeken. Wij hebben het in ieder gevsl niet gemerkt.quote:Op maandag 13 april 2015 21:36 schreef mignonne het volgende:
Overigens, de SEO is idd niet bedoeld als 'leuk' enz, maar dat betekent niet dat het niet leuk kan zijn. Bovendien moeten ze het geslacht beoordelen tijdens de echo. Ouders die hetnniet willen weten krijgen dsn ook te horen dat ze een andere kant op moeten kijken. Het is dus ook niet gek ernaar te vragen, er zou naar gekeken moeten zijn.
En geslachtstoestanden mja, dat kan maar is echt zeldzaam![]()
hoewel er in mn stageziekenhuis wel ooit een co enorm op zn donder heeft gehad. Die had een kindje als jongetje afgegeven terwijl de balletjes blijkbaar totaal niet te voelen waren geweest. Arme co, ik vond t zo sneu. T kind bleek na bloedonderzoek genetisch een meisje te zijn.
ghehe kan hoor! Veel echoscopisten zien het binnen een paar tellen. Ik heb ook wel eens een paar enorme cojones voorbij zien komen en die ouders zagen niks. Pompompooooom nuthing to see here xDquote:Op maandag 13 april 2015 22:44 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Ik wist helemaal niet dat dat moest. We hoefden ook niet weg te kijken. Dus of hij heeft het met zijn 30+ jaar ervaring in het voorbijgaan gezien, of hij heeft het niet bekeken. Wij hebben het in ieder gevsl niet gemerkt.
quote:Op dinsdag 14 april 2015 00:13 schreef Cygne het volgende:
Ik zwaai weer af hier.*insert heel veel vloeken*SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bah Cygne, het is je zo gegund!![]()
Ik zwaai weer af hier.Volgens mij ziet iedereen je heel graag terug. SterkteSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik zwaai weer af hier.tis gewoon heel erg verdrietig voor jou, we zien je hier graag terugSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dat was bij mij ook zo, kind was nog geen 10 seconden in beeld op de echo bij de SEO, en ze zag het geslacht al.quote:
Welleda zwangerschapsolie ('s avonds in bed), en ik heb ook zo'n tubetje van Etos uit een pakket, maar die gebruik ik meer voor 's ochtends na de douche.quote:
Ik heb nu ook een tube mama balsem van Etos, dies wel fijn.quote:
was een stagiaire. De echoscopiste kreeg het wel voor elkaarquote:Op maandag 13 april 2015 20:38 schreef JantinaGr het volgende:
Geniet van het thuis zijn met je kleine Fannetje!
Cassandra, kan mij voorstellen dat je even flink zenuwachtig werd toen ze de baby niet direct konden vinden. Was je blaas wel vol genoeg? Mij is verteld dat je met een te lege blaas de echo soms niet goed kan uitvoeren bij dit termijn.
Hebben ze een reden gegeven waarom het zo lastig was?
Hier vanavond eerste controle gehad. Hartslagje weer gehoord, wel heel zachtjes want de baby had zich volgens VK goed verstopt. Bloeduitslagen en bloedruk waren ook in orde.
En heb het idee dat de moeheid afneemt, dus dat is lekker op tijd en fijn!
Wij hebben besloten om met de geslachtsbepaling te wachten tot de SEO. Gepland op 3 juni. Da's al over 7 weken.
Ik zwaai weer af hier.Ach nee tochSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.wat verdrietig.
Kneipp huidolie, volgens mij is hij voor bestaande striae en andere problemen, maar ik gebruik hem preventief (vooral omdat hij lekker ruiktquote:
Buikbalsem van Zwitsal. Ik ben dol op dat geurtje.quote:
ik vind de Belly Butter van Burt's Bees fijn. Smeert makkelijk, trekt snel in en ruikt niet echt ergens naar, dus het clasht niet met mijn douchegel of andere geurtjes.quote:
Ik zwaai weer af hier.Cygne, ik hoop juist dat je blijft terugkomen, net zo lang tot je blijft!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
Dit!quote:Op dinsdag 14 april 2015 05:43 schreef klumsy het volgende:
Cygne![]()
En als je in de toekomst weg wil blijven, moet je dat puur voor jezelf doen, hier ben je meer dan welkom!
Sterkte
Nou, ik heb in de puberteit ook heel erg striae gehad (op mn billen en borsten vooral), maar mijn moeder heeft toen ergens een creme vandaan getoverd (geen idee meer wat voor creme, weet alleen nog dat hij heel erg stonk), maar daar van zijn alle streepjes wel weer volledig verdwenen.quote:Op dinsdag 14 april 2015 08:19 schreef Mariposas het volgende:
Wat betreft de striae, dat voorkom je in principe niet met die olie of crčme. Tenzij je jezelf ermee een bindweefselmassage geeft.Striae is voornamelijk genetisch bepaald. Maar het helpt wel om je huid soepel en gehydrateerd te houden. Crčmes met glycolzuur en vitamine c kunnen overigens wel helpen bij beginnende of aanwezige striae.
Haha! een vriendin van mij kreeg een tube van een andere vriendin. Ik mocht bij dit zeer ongemakkelijk moment zijn.quote:Op dinsdag 14 april 2015 08:21 schreef Estrys het volgende:
Ik heb nog nooit echt gesmeerd en geen striae.
Denken jullie ook aan smeren met perineum olie? 😉 niet voor je buik he.
Wat zij ^^ zegt.quote:Op dinsdag 14 april 2015 05:43 schreef klumsy het volgende:
Cygne![]()
En als je in de toekomst weg wil blijven, moet je dat puur voor jezelf doen, hier ben je meer dan welkom!
Sterkte
Fotootje van het mannetje:Wat een prachtig kind.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Veel plezier en geluk thuis.
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |