SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 4% gewijzigd door Kingstown op 09-04-2015 17:35:14 ]
Zelf vond ik het altijd wel leuk als er ook jongeren langskwamen om te posten, dus dat schuldgevoel is niet nodig.quote:Op donderdag 9 april 2015 11:03 schreef HPLC het volgende:
Helaas.
Ik postte hier wel eens voor de grap, voelde me altijd een beetje schuldig omdat ik nog anderhalf decennium verwijderd ben van de 40
Begin volgende week wordt de stekker eruit getrokken.quote:Op donderdag 9 april 2015 11:15 schreef knokkels het volgende:
Awww wanneer is de condoleance/begrafenis? Dan kunnen we die opluisteren met R49 muziek?
RIP
Dank je wel dat je deze droevige muziek met ons deelt voor dit droevige nieuws.quote:
quote:
Haha ik heb je ook wel eens voor de grap zien posten.quote:Op donderdag 9 april 2015 11:03 schreef HPLC het volgende:
Helaas.
Ik postte hier wel eens voor de grap, voelde me altijd een beetje schuldig omdat ik nog anderhalf decennium verwijderd ben van de 40
quote:Op donderdag 9 april 2015 11:27 schreef robdriessen het volgende:
Over twee en een half jaar gaat 40+ gewoon weer open. Dan voldoe ik aan de leeftijdsgrens.
Rust zacht, 40+. Gaan we nu lobbyen voor een 30+?
wij zijn UTO!!!quote:
quote:Op donderdag 9 april 2015 11:35 schreef ChocoFan het volgende:
Wie is eigenlijk de schuldige aan de ondergang van 40+????
De Rabobank?quote:Op donderdag 9 april 2015 11:35 schreef ChocoFan het volgende:
quote:
quote:
Er was ooit een 30+ reeks en daaruit is volgens mij (mede) het 40+ subforum ontstaan.quote:Op donderdag 9 april 2015 11:27 schreef robdriessen het volgende:
Rust zacht, 40+. Gaan we nu lobbyen voor een 30+?
we gaan geen vingers wijzenquote:Op donderdag 9 april 2015 11:35 schreef ChocoFan het volgende:
Dat zou je sowieso al moeten doen…Stelletje kunstroversquote:Op donderdag 9 april 2015 11:37 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
[..]Dan gaan we die eens boycotten.
een van mijn heftigste trauma's.quote:Op donderdag 9 april 2015 11:41 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]![]()
Mijn favo film aller tijden.
quote:Op donderdag 9 april 2015 11:42 schreef just me het volgende:
[..]
we gaan geen vingers wijzen
alleen middelvinger opsteken
quote:Op donderdag 9 april 2015 11:41 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Er was ooit een 30+ reeks en daaruit is volgens mij (mede) het 40+ subforum ontstaan.
In mijn herinnering althans. De posters die in die 30+ reeks zaten kunnen dat wrs beter beantwoorden.
Overigens is 40+ al eerder ten grave gedragen en alsnog uit de dood opgestaan.
Ben al jaren niet meer bij de Rabobank, dus dat is al opgelost van mijn kant.quote:Op donderdag 9 april 2015 11:44 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Dat zou je sowieso al moeten doen…Stelletje kunstrovers
http://www.ad.nl/ad/nl/55(...)it-de-schappen.dhtml
Oh en ING en ABN moet je ook mijdenquote:Op donderdag 9 april 2015 11:45 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Ben al jaren niet meer bij de Rabobank, dus dat is al opgelost van mijn kant.
Ja hoorquote:
Het 40+ forum is Jezus?quote:Op donderdag 9 april 2015 11:41 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Er was ooit een 30+ reeks en daaruit is volgens mij (mede) het 40+ subforum ontstaan.
In mijn herinnering althans. De posters die in die 30+ reeks zaten kunnen dat wrs beter beantwoorden.
Overigens is 40+ al eerder ten grave gedragen en alsnog uit de dood opgestaan.
Bijna alle banken dus.quote:Op donderdag 9 april 2015 11:45 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Oh en ING en ABN moet je ook mijden
geld in een oude sok.quote:Op donderdag 9 april 2015 11:45 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Oh en ING en ABN moet je ook mijden
Bijbelsquote:Op donderdag 9 april 2015 11:47 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Lazarus. Ken je bijbelklassiekers.![]()
40+ / 40+ gaat niet de archieven in!
quote:Op donderdag 9 april 2015 11:50 schreef HPLC het volgende:
Driemaal is scheepsrecht, de volgende keer blijft ie definitief
quote:Op donderdag 9 april 2015 11:50 schreef HPLC het volgende:
quote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:42 schreef yvonne het volgende:
Ik zie dat 40+ nog uitgroeien tot iets heel moois
De tijd zal het uitwijzen.quote:
Ik was 36 toen ik me registreerde op FOK!.quote:Op donderdag 9 april 2015 12:06 schreef Kingstown het volgende:
[..]
De tijd zal het uitwijzen.![]()
Er is nog steeds genoeg potentie en de doelgroep wordt ook steeds groter. Plus wat Deisyy terecht aanhaalt het is voornamelijk een subforum geweest waar heel veel gelachen is en waar amper tot nooit problemen waren en wat qua modden een heel makkelijk subforum was. Users die plezier hebben, unieke initiatieven ontplooien en amper voor ellende zorgen is een situatie waar vele andere subfora voor zouden tekenen.
De ongezonde groei die je in de grafiek in de OP ziet staan doet voor mij weinig af aan wat er de jaren hiervoor allemaal heeft plaatsgevonden. Daarvan had een groot deel nooit op een andere (openbare) plek op FOK! kunnen gebeuren.
Ik was al iets ouderquote:Op donderdag 9 april 2015 12:21 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik was 36 toen ik me registreerde op FOK!.
Het is zeker wat treurig omdat users hier een leuke tijd hadden en vaste stek vonden. Maar als je kijkt naar de topics dan snap ik het ook wel weer. Die leuke initiatieven kunnen ook in andere subfora gedaan worden.quote:Op donderdag 9 april 2015 12:06 schreef Kingstown het volgende:
[..]
De tijd zal het uitwijzen.![]()
Er is nog steeds genoeg potentie en de doelgroep wordt ook steeds groter. Plus wat Deisyy terecht aanhaalt het is voornamelijk een subforum geweest waar heel veel gelachen is en waar amper tot nooit problemen waren en wat qua modden een heel makkelijk subforum was. Users die plezier hebben, unieke initiatieven ontplooien en amper voor ellende zorgen is een situatie waar vele andere subfora voor zouden tekenen.
De ongezonde groei die je in de grafiek in de OP ziet staan doet voor mij weinig af aan wat er de jaren hiervoor allemaal heeft plaatsgevonden. Daarvan had een groot deel nooit op een andere (openbare) plek op FOK! kunnen gebeuren.
Dat kan, maar de kans dat dat zal gebeuren schat ik niet al te hoog in.quote:Op donderdag 9 april 2015 13:56 schreef Voxs het volgende:
Het is zeker wat treurig omdat users hier een leuke tijd hadden en vaste stek vonden. Maar als je kijkt naar de topics dan snap ik het ook wel weer. Die leuke initiatieven kunnen ook in andere subfora gedaan worden.
Misschien is het een samenloop van omstandigheden. Modloos dus men vraagt zich af: is het de moeite waard een mod te zoeken of kan de sc prima ergens anders.quote:Op donderdag 9 april 2015 14:03 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Dat kan, maar de kans dat dat zal gebeuren schat ik niet al te hoog in.
Daarnaast blijft het een tikje vreemd aanvoelen dat 40+ er als enige (of iig als eerste) uitgepikt wordt en dat het er ook maar net vanaf hangt hoever je terug wilt kijken naar topics plus dat de variatie aan topics groter is dan een jaar geleden.
Ik ga niet vechten tegen beeldvorming, maar het is wel een woord wat heel erg door mijn hoofd spookt.
VBL kan ook in Sport. Geintje. Maar dit is een succesvol forum, waar veel user plezier uit halen. PUB werd gesloten door het vele gescheld. Wie zit dit leuke forum in de wegquote:Op donderdag 9 april 2015 14:09 schreef Voxs het volgende:
[..]
Misschien is het een samenloop van omstandigheden. Modloos dus men vraagt zich af: is het de moeite waard een mod te zoeken of kan de sc prima ergens anders.
Wat betreft beeldvorming: ik heb mij altijd afgevraagd waarom perse een apart subforum. Er zijn genoeg subfora om topics te openen die andere 40+ ers zouden aanspreken. Er is toch ook een Memory Lane subforum? Ik wil zeker niets afdoen aan het leuke en enthousiasme (soms) van dit subforum hoor maar veel topics kunnen prima in andere fora. Kijk alleen maar naar al die muziektopics..
Danny zit in zijn midlife crisis.quote:Op donderdag 9 april 2015 14:14 schreef tong80 het volgende:
[..]
VBL kan ook in Sport. Geintje. Maar dit is een succesvol forum, waar veel user plezier uit halen. PUB werd gesloten door het vele gescheld. Wie zit dit leuke forum in de weg
Daar maak je een puntquote:Op donderdag 9 april 2015 14:14 schreef tong80 het volgende:
[..]
VBL kan ook in Sport. Geintje. Maar dit is een succesvol forum, waar veel user plezier uit halen. PUB werd gesloten door het vele gescheld. Wie zit dit leuke forum in de weg
de users zelfquote:Op donderdag 9 april 2015 14:14 schreef tong80 het volgende:
[..]
Welk verloop? Er was 1 Mod vanaf het begin en die verveelde zich dood.quote:Op donderdag 9 april 2015 14:18 schreef PeZu het volgende:
en een hoog verloop onder mods, wat doe je dan?
op fok zelfquote:Op donderdag 9 april 2015 14:21 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Welk verloop? Er was 1 Mod vanaf het begin en die verveelde zich dood.
Begrijp niks van je post.quote:Op donderdag 9 april 2015 14:18 schreef PeZu het volgende:
[..]
de users zelf![]()
geen mods meer, en een hoog verloop onder mods, wat doe je dan? nwe mods zoeken en hopen dat ze blijven of de goedlopende topcis elders onderbrgeen? dat laatste is toch niet zo groot probleem, dan staat er geen 40+ meer als sub fora maar als je met dezelfde lui in het zelfde topic zit who teh hell cares?
en dat is waarom ze jou beter geen mod makenquote:Op donderdag 9 april 2015 14:26 schreef tong80 het volgende:
[..]
Begrijp niks van je post.
Karina stopt als mod, terwijl ze zelf zegt dat ze weinig te modden had.
Ik wil het best wel modden. Maar dan moet ik auteursrechten krijgen.
Je vergeet Cat22. Die was de eerste mod op 40+quote:Op donderdag 9 april 2015 14:21 schreef Piet_Piraat het volgende:
Welk verloop? Er was 1 Mod vanaf het begin en die verveelde zich dood.
Heb jij een eigen forum gehad op FOK!quote:Op donderdag 9 april 2015 14:27 schreef PeZu het volgende:
[..]
en dat is waarom ze jou beter geen mod maken
hoe doet dat er toe?quote:Op donderdag 9 april 2015 14:37 schreef tong80 het volgende:
[..]
Heb jij een eigen forum gehad op FOK!
Tong80 topic verzameling
Nu met je staart tussen de billen antwoorden. Ben benieuwd. Zou Ben Bits zeggen. Cool kauwend op z'n kauwgum. Ben Bril is de scheidsrechter. Google maar op z'n naam. Ben zelf weg voor vandaag en voor gisteren. Eergisteren weet ik niet meer. Te lang geleden. Volgens Kor. Kor Sakof.
Sorry, dat is de leeftijd.quote:Op donderdag 9 april 2015 14:29 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Je vergeet Cat22. Die was de eerste mod op 40+
Net de goed-heiligman aangesproken.quote:Op donderdag 9 april 2015 14:40 schreef PeZu het volgende:
[..]
hoe doet dat er toe?
en had, als in in niet meer hebben, geen rede om mee te pronken![]()
ik heb wel meer gehad dan een forum, maar ook dat doet er weinig toe als ik zeg dat ik je jou geen goede mod vind
quote:Op donderdag 9 april 2015 14:44 schreef tong80 het volgende:
[..]
Net de goed-heiligman aangesproken.
'Mijn God, vanwaar toch steeds dat slechte Nederlands.'
'Heb al een dagtaak aan de type-fouten Tongie.'
Tot morgen. Of iets eerder. Ik weet nooit van te voren wanneer ik ga melden dat ik FF ga pissen.
Was best gezellig die vorige sluiting van 40+quote:
Dat was weer de voor-vorige sluiting. Het is nu de 3e keer dat het dicht gaat.quote:Op donderdag 9 april 2015 15:08 schreef FANN het volgende:
Was best gezellig die vorige sluiting van 40+![]()
40+ / [SC] Bejaardensoos Final countdown.....
viermaal.quote:Op donderdag 9 april 2015 11:50 schreef HPLC het volgende:
Ai, dat had ik niet begrepen. Nou, in dat geval verwacht ik 40+ zeker nog wel eens tegen te komen.quote:Op donderdag 9 april 2015 15:16 schreef golfer het volgende:
[..]
viermaal.
Blijkbaar is gewoon een probleemloos forum-onderdeel niet spannend genoeg en zitten we iets (wat, wie?) in de weg?
aha.... géén succesvolle reeks dusquote:Op donderdag 9 april 2015 15:13 schreef golfer het volgende:
[..]
Dat was weer de voor-vorige sluiting. Het is nu de 3e keer dat het dicht gaat.
Je weet toch hoe vrouwen zijn, die gaan in elk topic slowchatten dan.quote:Op donderdag 9 april 2015 18:03 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Als we de SC nou op slot doen, dan kunnen we het subforum open laten.
Doodsverwensing, banwaardig dit.quote:Op donderdag 9 april 2015 19:08 schreef MadMaster het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
We zagen je hier ook graag...
Nee de sc deed de das omquote:
Antonhie Kamerling ook.quote:
Dan valt het onder crewbash. Hoe dan ook ben je de Sjaak, meneertje.quote:Op donderdag 9 april 2015 19:19 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Welnee, gewoon de kat op het spek binden...
Zoek ik ondertussen de humor van de crew even...quote:Op donderdag 9 april 2015 19:24 schreef Tem het volgende:
[..]
Dan valt het onder crewbash. Hoe dan ook ben je de Sjaak, meneertje.
Even de mod van dit forum zoeken.
Die ligt naast de stok.quote:Op donderdag 9 april 2015 19:27 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Zoek ik ondertussen de humor van de crew even...
Humor om te lachen?quote:Op donderdag 9 april 2015 19:27 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Zoek ik ondertussen de humor van de crew even...
Bijvoorbeeld.quote:
Voel je je aangesprokenquote:Op donderdag 9 april 2015 19:15 schreef FANN het volgende:
[..]
denk je?is dat niet een beetje teveel eer?
Oké, RIP aan de nabestaanden.quote:Op donderdag 9 april 2015 19:38 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld.
De SC is trouwens niet dit topic, maar hier: 40+ / [40+ SC #688] Dit is het einde
Er wordt hier al in zoveel andere topics ge-SC't...
Hier kan gerouwd worden...
Jij begon erover, ik nietquote:
Ik heb niks gehoord.quote:Op donderdag 9 april 2015 19:44 schreef FANN het volgende:
[..]
je hebt het gehoord, ga hier maar verder40+ / [40+ SC #688] Dit is het einde
Geloof je het zelf?quote:Op vrijdag 10 april 2015 00:11 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Mjah. Ik ga er nog eens een nachtje rustig over slapen en kijken wat ik er morgen van vind.
Fantastische artiestquote:Op vrijdag 10 april 2015 10:10 schreef isax het volgende:
sterkte vandaag!
vond nog een toepasselijk nummer.
Heb jij die dan?quote:Op vrijdag 10 april 2015 10:18 schreef DKUp het volgende:
Een playlist van Marco Borsato kan je hier ook plaatsen......
Ik heb wel ouders, maar die Marco Borsato shit moet ik opzoekenquote:Op vrijdag 10 april 2015 10:25 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Heb jij die dan, vraag ik nog maar een keer...?
Bij grote veranderingen slaap ik er meestal een nachtje over om eea rustig te laten bezinken en daarna pas een afgewogen mening te gaan geven. Primair reageren doe ik in dergelijke gevallen eigenlijk zelden.quote:
quote:Op donderdag 9 april 2015 10:08 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Er zijn teveel fora die alleen maar draaien op een of een paar slowchats en 40+ is daar een van.
Overigens werd dat onlangs ook al door Karina aangegeven:quote:Op donderdag 9 april 2015 13:05 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
en zien we geen toekomst in een 40+ forum dat toch voornamelijk gebruikt is en zal worden voor slowchat.
En Yvonne riep bij het stoppen van Karina ook al iets in die trant:quote:Op maandag 6 april 2015 22:25 schreef Karina het volgende:
Ik ga ook even zeiken. Hebben jullie niks anders te doen met Pasen dan hier OOK een slowchat van te maken? Doe dat lekker in de SC waar het voor bedoeld is.
Blijkbaar bestaat er dus het beeld dat er in 40+ alleen maar topics zijn die uitdraaien op een (verkapte) slowchat en daar ben ik het voor een deel ook wel mee eens, maar dat zal je vast niet verbazen. Aan de andere kant sta ik echter ook nog achter de uitspraak die Yvonne deed bij de doorstart van 40+.quote:Op dinsdag 7 april 2015 12:52 schreef yvonne het volgende:
Oh, jullie zijn trouwens bij deze modloos, ik mag toch hopen dat jullie voor de 12 slowchats waarvan 5 muziektopics geen moderartie nodig hebben..
In mijn beleving is er nog steeds enorm veel potentie en als teveel slowchatten het enige probleem is en cijfers verder niet relevant zijn, dan denk ik ook van: Zet er een actieve mod op die alle ins en outs van 40+ kent en die het ongewenste slowchatten een beetje indamt. Daarmee los je het probleem ook op en straf je niet de users die wel heel veel moeite en bijdrages hebben geleverd en met veel plezier in 40+ komen. De drang van users om te slowchatten is niet uniek voor 40+. Dat is overal op FOK! het geval en daar wordt het ook niet als argument gebruikt om een subforum te sluiten.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 12:14 schreef yvonne het volgende:
Even vaart achter gezet
40+ heeft gewoon potentie, er zijn veel meer dingen dan herinneringen alleen.
Heel veel onderwerpen, nieuwe onderwerpen/vragen die ergens niet meer tussen de al bestaande passen.
Het forum blijft dus gewoon, misschien zal het er altijd kalm blijven, wie weet.
Het begint een beetje een herhaling van zetten te worden. Het mag duidelijk zijn dat de beoogde potentie er toch niet is gebleken. Er is blijkbaar vooral behoefte om te slowchatten en daar houden de ruimte voor maar een eigen forum voor een paar slowchats is niet nodig. Inmiddels door meerdere mensen aangegeven dat de stekker er liever vandaag dan morgen uit mag en ga ik de boel dus verplaatsen en sluiten.quote:Op vrijdag 10 april 2015 11:02 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Bij grote veranderingen slaap ik er meestal een nachtje over om eea rustig te laten bezinken en daarna pas een afgewogen mening te gaan geven. Primair reageren doe ik in dergelijke gevallen eigenlijk zelden.
Als ik lees wat voor argumenten er gegeven worden, dan zie ik de volgende zaken voorbij komen:
[..]
[..]
Overigens werd dat onlangs ook al door Karina aangegeven:
[..]
En Yvonne riep bij het stoppen van Karina ook al iets in die trant:
[..]
Blijkbaar bestaat er dus het beeld dat er in 40+ alleen maar topics zijn die uitdraaien op een (verkapte) slowchat en daar ben ik het voor een deel ook wel mee eens, maar dat zal je vast niet verbazen. Aan de andere kant sta ik echter ook nog achter de uitspraak die Yvonne deed bij de doorstart van 40+.
[..]
In mijn beleving is er nog steeds enorm veel potentie en als teveel slowchatten het enige probleem is en cijfers verder niet relevant zijn, dan denk ik ook van: Zet er een actieve mod op die alle ins en outs van 40+ kent en die het ongewenste slowchatten een beetje indamt. Daarmee los je het probleem ook op en straf je niet de users die wel heel veel moeite en bijdrages hebben geleverd en met veel plezier in 40+ komen. De drang van users om te slowchatten is niet uniek voor 40+. Dat is overal op FOK! het geval en daar wordt het ook niet als argument gebruikt om een subforum te sluiten.
Het is ontzettend jammer dat de beeldvorming over het vele slowchatten de overhand heeft genomen en dat de topics die wel specifiek 40+ gerelateerd zijn en eigenlijk nergens anders passen ondergesneeuwd worden door de professionele baggeraars. Er zijn enorm veel users die met veel plezier hier zitten (zaten) zonder in die afgelopen 4 jaar voor noemenswaardige problemen te hebben gezorgd. Een heel fijn hoekje. Beetje saai, maar dat mag op onze leeftijd.
Waarom zou je een goedlopend forum met een hoop potentie de nek omdraaien ipv een oplossing te zoeken?
Ruim een jaar geleden zat 40+ in een diep dal en als destijds de stekker eruit getrokken was in een grote forumbreed opruim/merge actie, dan had het me niet verbaast. Nu zijn er geen concrete plannen voor de rest van FOK!, dus wekt het moment nu bij mij wel een bepaalde verbazing op.
Verder vraag ik me af waarom specifiek 40+? Als ik deze posting van jl december lees, dan is er blijkbaar al langer een bepaalde ergernis richting 40+ en vind ik het vooral jammer dat die ergernis nooit nader is toegelicht. Ik ben meestal redelijk pragmatisch en heb zoiets van: Als er een probleem is laten we dan proberen om een oplossing te zoeken.
Draagvlak en potentie is er wmb meer dan genoeg. De hoeveelheid users die op 40+ posten is enorm toegenomen en vroeg of laat wordt iedereen 40+, dus de doelgroep is oneindig. Als er aangegeven wordt welke richting men op wil en daar wat handhaving bij is plus wat enthousiaste impulsen, dan kom je al een heel eind en dan verdwijnen de dwangmatige slowchatters vanzelf wel een keer.
Daarnaast heb ik ook nog iets van: What the heck? Morgen komt de zon ook weer op. Al met al dus best wel een enorme mix aan gedachtes en afwegingen die door mijn hoofd heenschieten en ik heb mijn mening nog steeds niet helemaal gevormd. Mss moet ik er nog een nachtje over slapen of heb jij nog overwegingen die je toe wilt voegen.
Ik dacht dat jij Sjoefie wasquote:
moet je even aan een modje vragenquote:Op maandag 4 januari 2016 13:59 schreef chufi het volgende:
[..]
chufi is het just chufi
Misschien kan dit topic wel dicht met een slotje
Hier staan er nog veel meerquote:Op maandag 4 januari 2016 13:57 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Staat dit weer ineens in mijn actieve topics
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |