het is echt in de juppenwijk van berlijn, en dat staat me wel wat tegen, want ik ben niet zo'n jup. In Prenzlauer Berg. Maar, in die wijk zit ook een kinderdagverblijf waar ze Nederlands spreken, en dat lijkt me wel heel erg perfect.quote:Op vrijdag 3 april 2015 10:01 schreef Daui het volgende:
Welke wijk in Berlijn? Ooooo je kunt zo lekker eten in Berlijn
Haha als ik niet beter wist, zou ik soms echt denken dat jij stiekem mijn man bent!quote:Op donderdag 2 april 2015 22:52 schreef Nikooos het volgende:
[..]
1keer raden waar mijn vrouw net over klaagde
Hier lossen we het vooralsnog op door mijn gekriebel
Mja, ik denk ergens dat het inderdaad groei is. Heb niks veranderd qua kleding of douchespul waar m'n huid nu opeens op zou kunnen reageren. Maar babyolie is misschien wel een goeie ja; da's vaak toch wat neutralerquote:Op vrijdag 3 april 2015 08:44 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Is het jeuk door het groeien en gespannen zijn? Dan zal irritatie toch meevallen? Of ben je gevoelig voor bepaalde stoffen? Dan iets van een neutrale (baby)huidolie?
Ja, dat laatste was ik helaas al achter...quote:Op vrijdag 3 april 2015 09:56 schreef pessie het volgende:
Twist en nikoos, lekker insmeren met een bodylotion en er verder van af blijven. Als je gaat krabben wordt het juist gevoeliger.
En met tuin en balkon.quote:Op vrijdag 3 april 2015 10:09 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
het is echt in de juppenwijk van berlijn, en dat staat me wel wat tegen, want ik ben niet zo'n jup. In Prenzlauer Berg. Maar, in die wijk zit ook een kinderdagverblijf waar ze Nederlands spreken, en dat lijkt me wel heel erg perfect.
Ik denk ook doen. Het is in totaal 61 m2, met een open keuken. Denk dat de slaapkamer wel groter is dan 15m2, pessie.
Collega van me woont ook klein, en daar slaapt het kind op de gang. Dat kan altijd ook nog!
Dat klinkt echt supergoed! P-bergquote:Op vrijdag 3 april 2015 09:51 schreef Jag�rut het volgende:
Wij hebben een heel tof appartement gezien in Berlijn, maar met 2 kamers maar. Nu is de vraag, ervoor gaan of niet. We zullen vast eventueel verhuizen, en de baby heeft in de eerste paar jaar natuurlijk niet zo veel plaats nodig...Dit is op zo'n toffe locatie, met balkon én tuin!
Creepy. Ze is inderdaad ook erg slecht in niet krabben.quote:Op vrijdag 3 april 2015 10:13 schreef twist02 het volgende:
[..]
Haha als ik niet beter wist, zou ik soms echt denken dat jij stiekem mijn man bent!Maar -bij mijn weten- zit die niet op Fok!
Sinds 1 januari pas, en stiekem had hij graag nog wel een paar maanden thuis gezeten. Maar ik ben blij dat hij straks niet meer de hele week op de bank zit en ik ook weer af en toe wat tijd voor mezelf heb, nu het nog kan.quote:Op vrijdag 3 april 2015 12:52 schreef Mineola het volgende:
[..]
FF, wat fijn van het goede aanbod voor je vriend! Lekker dat hij weer aan het werk kan, heeft hij lang zonder gezeten?
Ik vind 'm nieuw echt te duur. Maar als we 'm tweedehands in goede staat kunnen vinden is dat een prima optie!quote:Op vrijdag 3 april 2015 14:18 schreef Krisvc het volgende:
FF, gefeliciteerd met de nieuwe baan van je vriend!
Nikoos, fijn dat er weer een sticker in the pocket is!![]()
Sillie, wij zijn ook voor de Quiny Buzz gegaan. Wij hebben hem uiteindelijk wel nieuw gekocht, terwijl we tweedehands van plan waren. Eigenlijk omdat we het gewoon de investering waard vonden.
Pessie, ben benieuwd hoe alle metingen waren.
Ik heb hier net een recordbedrag uitgegeven bij de Zeeman.En ik zit in de fase dat ik overal trek in heb, maar als ik dan in de supermarkt sta om daadwerkelijk wat lekkers te halen kan ik geen keuze maken en koop ik maar niks. Gezond, maar ik vind het maar frustrerend.
Och en ook dan...quote:Op vrijdag 3 april 2015 15:15 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik vind 'm nieuw echt te duur. Maar als we 'm tweedehands in goede staat kunnen vinden is dat een prima optie!
Enig nadeel is dat 'ie ocean blue van kleur is. Ik zie de misverstanden al voor me als we een meisje krijgen. Maar boeiend, ik wil eigenlijk niet mee doen aan "jongens zijn blauw en meisjes roze" onzin..
Dit idd, had m'n zus ook!quote:Op vrijdag 3 april 2015 15:21 schreef mignonne het volgende:
[..]
Och en ook dan...
Je dochter in een knalroze jurkje, met roze/witte maillot, roze mutsje op en een roze speentje in.
En dat mensen dan nog zeggen "ach wat een schattig ventje!"
en nee zķ mannelijk zijn mijn dames nou ook weer niet![]()
Dat zei ik ook tegen mijn vriend, maar deze mensen doen de hele set weg voor bijna niks en de maxi cosi zit er dan bij. Mocht ik mn twijfels hebben over de maxi cosi koop ik gewoon alsnog een nieuwe; dan ben ik nog veel voordeliger uit.quote:Op vrijdag 3 april 2015 15:36 schreef twist02 het volgende:
Klinkt positief pessie!Wordt het sowieso inleiden met 37 weken denk je, of kijken ze het nog even aan als het goed blijft gaan?
[..]
Dit idd, had m'n zus ook!
En als klapper dan nog mensen die vragen: maar waarom trek je een jongetje eigenlijk zoveel roze aan??![]()
Ik weet om eerlijk te zijn alleen niet of ik een tweedehands maxi-cosi wel zou doen sillie... Je weet nooit zeker of-ie al een keer gevallen is ofzo.
Ook dat nog is ja.quote:Op vrijdag 3 april 2015 16:20 schreef -Spring het volgende:
Ik denk dat bij een tweedehands autostoel de kans zo goed als nihil is dat:
- Iemand zo'n hufter is dat ie een stoel op mp zet waar een ongeluk mee gebeurd is;
- de stoel daardoor dusdanig is beschadigd dat ie niet meer veilig is;
- jíj precies die stoel koopt;
- jíj er vervolgens ook nog een ongeluk mee krijgt.
Dan zijn die mensen gek hoor. Of ze vinden jou gek dat ze geloven dat je een zoontje een knalroze jurk zou aantrekken!quote:Op vrijdag 3 april 2015 15:21 schreef mignonne het volgende:
[..]
Och en ook dan...
Je dochter in een knalroze jurkje, met roze/witte maillot, roze mutsje op en een roze speentje in.
En dat mensen dan nog zeggen "ach wat een schattig ventje!"
en nee zķ mannelijk zijn mijn dames nou ook weer niet![]()
Eerste punt ben ik wel met je eensquote:Op vrijdag 3 april 2015 16:20 schreef -Spring het volgende:
Ik denk dat bij een tweedehands autostoel de kans zo goed als nihil is dat:
- Iemand zo'n hufter is dat ie een stoel op mp zet waar een ongeluk mee gebeurd is;
- de stoel daardoor dusdanig is beschadigd dat ie niet meer veilig is;
- jíj precies die stoel koopt;
- jíj er vervolgens ook nog een ongeluk mee krijgt.
Heb nu al spijt dat ik hem niet in meer maten heb gekochtquote:
quote:Op vrijdag 3 april 2015 16:55 schreef Vlindur het volgende:
De jongens en ik zijn net ruim een uur in bad geweestPast nog steeds
![]()
Die van ons zit vast en hij staat op 39 gradenquote:Op vrijdag 3 april 2015 17:03 schreef pessie het volgende:
[..]heerlijk he. Mijn middelste vind met mij in bad gaan eng
. Maar ik hou van te warmwater waarschijnlijk id dat het probleem
En ik geen oudstequote:Op vrijdag 3 april 2015 17:08 schreef Vlindur het volgende:
[..]
En je hebt nog helemaal geen middelste![]()
![]()
oh joh, bij mn eerste zeek ik twee of drie kratten per week vol xDquote:Op vrijdag 3 april 2015 17:46 schreef silliegirl het volgende:
Vraag: is extreme dorst voor iemand herkenbaar? Ik drink normaal te weinig hoor, maar nu kan ik niet genoeg drinken lijkt wel! Hoort dat erbij? Of moet ik me nu druk maken om dingen als diabetes?![]()
Ik moet ook veel naar de wc; ik heb bijv. aan die moeders voor moeders flessen niet genoeg aan 1 per 24 uur; hijs veel eerder vol.
Ik drink normaal gesproken al vrij veel, maar merk dat ik nu ook meer dorst heb jaquote:Op vrijdag 3 april 2015 17:46 schreef silliegirl het volgende:
Vraag: is extreme dorst voor iemand herkenbaar? Ik drink normaal te weinig hoor, maar nu kan ik niet genoeg drinken lijkt wel! Hoort dat erbij? Of moet ik me nu druk maken om dingen als diabetes?![]()
Ik moet ook veel naar de wc; ik heb bijv. aan die moeders voor moeders flessen niet genoeg aan 1 per 24 uur; hijs veel eerder vol.
Ik ga niet uit van een sluimerende diabetes hoor. Daar ben ik al een keer compleet voor doorgelicht (ziekenhuisopname, zware dosis pretnison via infuus, rare glucose-waarde toen) maar alles bleek goed.quote:Op vrijdag 3 april 2015 17:59 schreef mignonne het volgende:
[..]
oh joh, bij mn eerste zeek ik twee of drie kratten per week vol xD
en dan was ik zelfs te lam om altijd met die flessen in de weer te gaan.
Zwangerschapsdiabetes hoef je je pas druk over te maken na een week of 25. Eerder (tussen week 20-25) zie je het zelden ontstaan, En voor 20 weken heb je het over een pre-existente diabetes. De kans is er natuurlijk altijd, je maakt een liter extra bloed aan, de druk op je nieren in het begin wordt groter. Enerzijds dus niet abnormaal dat je meer wilt drinken en meer plast, anderzijds niet onmogelijk dat daardoor een sluimerende diabetes het laatste zetje krijgt. Bij twijfel kun je altijd langs je huisarts, het klinkt mij niet alleen niet abnormaal in de oren. Ik hoor wel meer dat vrouwen meer dorst krijgen in het begin
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.:)
quote:Op vrijdag 3 april 2015 18:03 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik ga niet uit van een sluimerende diabetes hoor. Daar ben ik al een keer compleet voor doorgelicht (ziekenhuisopname, zware dosis pretnison via infuus, rare glucose-waarde toen) maar alles bleek goed.
Ik zie 't maar aan dan, als het te gek wordt langs de huisarts. En donderdag zie ik toch de klinisch vk, kan 't ook daar even navragen natuurlijk.
En weer echo! Dat is zowel leuk als spannend eigenlijk.. Ik ben dan 9w en 6 dgn, zie je dan al iets wat op een mensje lijkt eigenlijk?
Dat was met 6w6d en daar zag ik, behalve een knipper, niks in! Maar ik ben benieuwd!quote:Op vrijdag 3 april 2015 18:04 schreef mignonne het volgende:
[..]
meer dan de vorige echo iig. Als je mazzel hebt beweegt ie al een klein beetje op beeld
mwhehe t is meer een indicatie ehquote:Op vrijdag 3 april 2015 18:18 schreef silliegirl het volgende:
migonne: en wat nu als je t eerste trimester al veel meer aankomt dan die 1.2 kg van dat plaatje?![]()
Buiken kloppen niet hoor.mijnes staat al bol
![]()
Ik krijg een complex van dat overzicht!
Fijn! Mooie Knipper gezien?quote:Op vrijdag 3 april 2015 18:07 schreef Cassandra87 het volgende:
En als ik dan toch bezig ben, termijn echo vandaag, weer vooruit gezet naar de 23e[ afbeelding ]
Precies elf weken vandaag![]()
Mijn bekkentherapeut vind het juist niet zo'n goed idee om de buikspieren en bilspieren extra aan te spannenquote:Op vrijdag 3 april 2015 18:05 schreef mignonne het volgende:
En deze vind ik altijd wel informatief om te laten zien aan dames met rug/bekkenklachten, hoe je houding zeg maar de positie van de baby/baarmoeder in je buik beīnvloedt.
[ afbeelding ]
maar jij hebt forse bekkenklachten én je bent onder zorg van bekkenpeut, in dat geval, altijd naar hem/haar luisteren.quote:Op vrijdag 3 april 2015 18:36 schreef pessie het volgende:
[..]
Mijn bekkentherapeut vind het juist niet zo'n goed idee om de buikspieren en bilspieren extra aan te spannen
quote:Op vrijdag 3 april 2015 18:03 schreef mignonne het volgende:
Deze is misschien nog wel informatief voor wie dat leuk vindtkwam hem toevallig vanmiddag tegen op pinterest.
kuch laat ik dat ff in een spoiler doenEen infographic dus
Wat een leuke!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zocht gister plaatjes van hoe je organen verplaatsen tijdens een zwangerschapnu zal dat wel niet bij iedereen hetzelfde gaan, maar op dat plaatje verdwenen de darmen naar onder de longen
tof om te zien, en maf ook
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
haha ja ik vind het prachtig zulke dingenquote:Op vrijdag 3 april 2015 19:05 schreef pinquit het volgende:
[..]
Wat een leuke!
Ik zocht gister plaatjes van hoe je organen verplaatsen tijdens een zwangerschapnu zal dat wel niet bij iedereen hetzelfde gaan, maar op dat plaatje verdwenen de darmen naar onder de longen
tof om te zien, en maf ook
Duidelijk!quote:Op vrijdag 3 april 2015 18:56 schreef mignonne het volgende:
[..]
maar jij hebt forse bekkenklachten én je bent onder zorg van bekkenpeut, in dat geval, altijd naar hem/haar luisteren.
dit plaatje is meer voor vrouwen die bijvoorbeeld dan zeggen van goh het wordt nu lichamelijk wel zwaar hoor. als je dan laat zien wat een verschil houding kan maken... ik adviseer nooit iemand zn spieren aan te spannen, maar wel om goed recht op te staan, niet compenseren in ke houding, rug recht, schouders naar achter en je bekken recht houden (dus niet compenseren naar 1 kant ofzo). geldt ook voor houding achter bijvoorbeeld een bureau. echt goed rechtop zitten enzo scheelt vaak enorm in beginnende klachten. je zwaartepunt verandert gewoon en daar moet jd ddn nieuwe balans in vinden, letterlijk.
En hoe gaat het bij jullie?quote:Op vrijdag 3 april 2015 20:23 schreef Gevalletje het volgende:
Wow wat een achtbaan Fannetje, hoop dat hij gauw nog verder opknapt!!
Wat leuk Mignonne, gefeliciteerd!
Goedquote:
Vorige week donderdag (34+6) schatten ze de baby op 1800 gram. Gaat niet heel hard meer oplopen, wordt dus waarschijnlijk wel echt klein. Mijn eerste was ook dysmatuur (2520 gram, 40 weken) Door de niet te verklaren groei-achterstand en een bloeddruk die oploopt bij mij nu 3x per week controle in het ziekenhuis en inleiden wanneer mogelijk.quote:Op vrijdag 3 april 2015 21:29 schreef Gevalletje het volgende:
[..]
Goed. Q groeit goed, begon op 2660gr en is de 3000 inmiddels voorbij! Hij heeft vaak honger dus van slapen komt er nog niet heel veel helaas.
Ben zelf nog regelmatig emotioneel, vooral als ik moe ben. Maar lichamelijk gaat het steeds beter, m'n buik wordt duidelijk kleiner en al het vocht wat ik in het ziekenhuis vasthield is weer weg. Kan voor m'n gevoel haast alles weer (staat 6 weken voor herstel van keizersnee, maar ben ongeduldig) mn onderbuik is alleen nog gevoelig.
Dank voor het vragen! Bij jou ook alles goed? Las iets over extra controles van doorbloeding van navelstreng, dat het een kleintje wordt geloof ik? Bijlezen gaat best lastig nu! Hoe groot schatten ze hem/haar nu?
quote:Op zaterdag 4 april 2015 08:52 schreef Krisvc het volgende:
Morning ladies!
Pessie, dikke knuf!![]()
Gevalletje, fijn om te lezen dat het goed gaat met Q. inmiddels. Ik hoop dat hij snel gaat slapen!
Ik heb zo hard gelachen vannacht.![]()
Man werd vannacht door z'n werk wakker gebeld. Daarna konden we niet meer slapen en lagen we een beetje te praten. Ik probeerde me om te draaien en hield me daarvoor aan hem vast. Waarop hij zei: "Ik vind het wel schattig dat je me als anker gebruikt. Ik ben het anker voor jouw olietanker!" Daarop volgde enige stilte en heb ik gevraagd of hij me nou serieus een olietanker noemde.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En dat klopt helemaal! Mijn zoontje was volgens mij binnen een jaar bovengemiddeld lang en gemiddeld in gewichtquote:Op zaterdag 4 april 2015 08:44 schreef Daui het volgende:
Klein maar fijn Pessie. Ze groeien wel bij als ze er eenmaal uit zijn.
quote:Op zaterdag 4 april 2015 10:49 schreef pessie het volgende:
Selvaria lekker die babywas doenen straks een huis vol drogende mini-kleertjes
Kris hahaha! Dat klinkt wel heel erg! Wel jammer dat je dan niet meer kan slapen.
Pinq dat is vroeg! Komt dat door je uitzettende baarmoeder denk je?
Heel verhaal voor Mignonne.Ik snap de overwegingen hoor, in dit soort gevallen weet je altijs pas achteraf hoe en wat.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar ik vroeg het me af omdat baby nu 1800 zou wegen, hoeveel zouden ze verwachten dat baby nog groeit per week?
Ik duim gewoon dat ie nog even flink groeit en zulks.:)
quote:Op zaterdag 4 april 2015 08:52 schreef Krisvc het volgende:
Morning ladies!
Pessie, dikke knuf!![]()
Gevalletje, fijn om te lezen dat het goed gaat met Q. inmiddels. Ik hoop dat hij snel gaat slapen!
Ik heb zo hard gelachen vannacht.![]()
Man werd vannacht door z'n werk wakker gebeld. Daarna konden we niet meer slapen en lagen we een beetje te praten. Ik probeerde me om te draaien en hield me daarvoor aan hem vast. Waarop hij zei: "Ik vind het wel schattig dat je me als anker gebruikt. Ik ben het anker voor jouw olietanker!" Daarop volgde enige stilte en heb ik gevraagd of hij me nou serieus een olietanker noemde.
Tsja, woensdag weer groei-echo, dan weet ik meer. Ik heb zelf zitten rekenen dat baby elke week ongeveer 3 dagen groeit. Dus dat zou in een zeer positief geval nog zo'n 300 gram zijn, in totaal tot de geboorte. En voor hetzelfde geld zit er toch meer meetfout in dan nu gedacht, ook al proberen we (ik vooral) die te minimaliseren door de groei-echo's uitsluitend door 1 gynaecoloog te laten doen. We weten het pas als ons kindje er is en meer dan rusten, op beweging letten en 3x per week naar het ziekenhuis gaan kan ik niets doen.quote:Op zaterdag 4 april 2015 11:12 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ik snap de overwegingen hoor, in dit soort gevallen weet je altijs pas achteraf hoe en wat.
Maar ik vroeg het me af omdat baby nu 1800 zou wegen, hoeveel zouden ze verwachten dat baby nog groeit per week?
Ik duim gewoon dat ie nog even flink groeit en zulks.
Nee meer kun je zeker niet doen. En das ook het lastige I guess. Ik kan me he tijdbom gevoel wel indenken iig.quote:Op zaterdag 4 april 2015 11:46 schreef pessie het volgende:
[..]
Tsja, woensdag weer groei-echo, dan weet ik meer. Ik heb zelf zitten rekenen dat baby elke week ongeveer 3 dagen groeit. Dus dat zou in een zeer positief geval nog zo'n 300 gram zijn, in totaal tot de geboorte. En voor hetzelfde geld zit er toch meer meetfout in dan nu gedacht, ook al proberen we (ik vooral) die te minimaliseren door de groei-echo's uitsluitend door 1 gynaecoloog te laten doen. We weten het pas als ons kindje er is en meer dan rusten, op beweging letten en 3x per week naar het ziekenhuis gaan kan ik niets doen.
Er staat prenatale screening op de rekening. Het reguliere bloedprikken is ook eerder gedaan via het ziekenhuis, ik neem aan dat dat aan het einde van het jaar met m'n eigen risico verrekend wordt en ik anders een rekening van het ziekenhuis zou krijgen. En volgens mij is dat wat meer duurder dan 50 euro.quote:Op zaterdag 4 april 2015 19:56 schreef pessie het volgende:
FF wat tof!!! Hoop echt dat je een mooie foto gaat showen!
FF, de normale bloedtest voor 12 weken zwangerschap ging bij mij wel van mijn eigen risico af, is dat deze rekening misschien?
Mariposas leuk zeg! En ik vind baby-dump ook een beetje een rare naam. De winkel bij ons in de buurt is ook nog eens zwaar ongezellig, echt zo'n dump idee
. Ik kom er in ieder geval niet voor de lol.
Dikke vette plus 1.quote:Op zaterdag 4 april 2015 21:29 schreef L-E het volgende:
Jee cocci, wat naar! Ik vind het zo raar dat anderen voor jou bepalen waar je 'moet' bevallen, uiteindelijk ben jij toch degene die zo'n besluit neemt (al dan niet tegen het advies in)?
Wat ik onderhand heb geleerd is dat het over jouw lichaam gaat en dat jij zeker iets te zeggen hebt! Als ik jou was, zou ik met de gyn die jij graag wilt zelf proberen contact te leggen, al ga je via de huisarts. Het UMCG voelt ook als een rottig ziekenhuisquote:Op zaterdag 4 april 2015 21:23 schreef coccinelle het volgende:
Rekeningenhet ziekenhuis heeft pas heeeeel laat mijn clomid behandelingen van vorig jaar gedeclareerd (oktober) waardoor ik vandaag nog een hele dikke eigen risico rekening in de bus kreeg. Dus i.p.v. ¤360 of hoeveel het dit jaar weer niet gestegen is, mag ik dit jaar bijna ¤700,- ophoesten
![]()
Ik ben sowieso al niet in mijn humeur door mijn controle van afgelopen donderdag. Nu mocht ik heel misschien wel de controles in het streekziekenhuis hebben, maar bevallen zou ik sowieso in het UMCG moeten. Nou toen brak ik volledig. Ik vind het zo'n afschuwelijk ziekenhuis! Nadat ik mijn angsten en nadelen had gesnikt kreeg ik als antwoord; 'Nou lieverd, dan gaan we je toch inleiden met 38 weken?' Echt, wtf, nou mooi niet! Als er geen medische reden voor is, gaan we niet inleiden!
Ze gaat nu proberen of het ziekenhuis hier mij wil hebben, en als alternatief het ziekenhuis in Leeuwarden. En anders heb ik heel erg pech. Donderdag krijg ik bericht.
Waar is de roze wolk waar ze het wel eens over hebben?
Op zich valt het mee hoor, maar ik ben wel duidelijk en geef ook aan dat ik van haar duidelijkheid verwacht. Bij mijn eerste bevalling heb ik me best laten overrompelen, en eigenlijk heb ik daar soms best nog last van. Mijn tweede bevalling vond ik daarom veel beter te doen, ik had zelf de touwtjes in handen, niet zozeer met de weeën, want natuurlijk doet bevallen pijn en is dat niet leuk maar meer dat ik kon aangeven wat ik voelde (ik mocht dus zelf iets voelen) en waar ik behoefte aan dacht te hebben (zo mocht ik zelf aangeven wanneer ik dacht dat het goed was de vliezen te breken). En nu ga ik naar het ziekenhuis, naar mensen die ik nog nooit gezien of gesproken heb, kom ik aan monitoren, infusen en weet ik veel wat te liggen ten behoeve van ons kindje, maar dan nog wil ik weten wat er gaat gebeuren, misschien wel juist daarom.quote:Op zaterdag 4 april 2015 21:55 schreef L-E het volgende:
Ik mag in mijn handjes knijpen, ik heb bij mijn gyns nog nooit het gevoel gehad duidelijkheid of inspraak te moeten eisen. Ik heb, ook de vorige zwangerschap, voortdurend het gevoel dat ik de touwtjes in handen heb, en dat de eindbeslissing van alles bij ons ligt. Jammer dat het voor sommige zwangeren zo een gevecht is.
Mijn zwager heeft er zijn co-schappen vorig jaar gelopenquote:Op zaterdag 4 april 2015 21:58 schreef coccinelle het volgende:
Heeft wel een intensive care en is verder ook een heel goed ziekenhuis.
Mocht het allemaal op niks uitlopen, wil mijn buurvrouw ook eventueel nog wel proberen in het ziekenhuis (zij is verloskundige, en het allerliefst beval ik onder haar regie).
plaatsindicatie, je bevalt in het ziekenhuis maar onder begeleiding van je eigen verloskundige. En in mijn geval met een waakinfuus. Je betaald dan geen eigen bijdrage zoals bij een poliklinische bevalling.quote:Op zaterdag 4 april 2015 22:06 schreef pessie het volgende:
Wat bedoel je met plaatsindicatie Mignonne?
Wat zou jij dan willen?quote:Op zaterdag 4 april 2015 22:08 schreef mignonne het volgende:
[..]
plaatsindicatie, je bevalt in het ziekenhuis maar onder begeleiding van je eigen verloskundige. En in mijn geval met een waakinfuus. Je betaald dan geen eigen bijdrage zoals bij een poliklinische bevalling.
Met prik in je been denk ik dan?quote:
Ik heb ervaren dat, juist als het niet gaat zoals de bedoeling is (als in: een complicatie, welke dan ook) het heel fijn en prettig is als er wel goed naar de zwangere wordt geluisterd. Want echt, alles valt onder je vandaan op het moment dat dingen niet meer goed gaan, het gevoel van falen kan zooo groot zijn, zo verdrietig maken, er wordt je al zo veel afgenomen, dan is het superfijn als de medici om je heen je het gevoel kunnen geven dat het kleine beetje inspraak dat je hebt Alles is. Ik denk dat het een kunst is voor die medici, maar ik ben nog elke dag dankbaar voor hoe dat bij ons is gelopen. Ik denk dat hoe een vrouw terug kijkt op haar bevalling valt of staat met in hoeverre ze voelt dat er naar haar geluisterd is, dat ze gehoord en gezien is.quote:Op zaterdag 4 april 2015 22:04 schreef pessie het volgende:
[..]
Op zich valt het mee hoor, maar ik ben wel duidelijk en geef ook aan dat ik van haar duidelijkheid verwacht. Bij mijn eerste bevalling heb ik me best laten overrompelen, en eigenlijk heb ik daar soms best nog last van. Mijn tweede bevalling vond ik daarom veel beter te doen, ik had zelf de touwtjes in handen, niet zozeer met de weeën, want natuurlijk doet bevallen pijn en is dat niet leuk maar meer dat ik kon aangeven wat ik voelde (ik mocht dus zelf iets voelen) en waar ik behoefte aan dacht te hebben (zo mocht ik zelf aangeven wanneer ik dacht dat het goed was de vliezen te breken). En nu ga ik naar het ziekenhuis, naar mensen die ik nog nooit gezien of gesproken heb, kom ik aan monitoren, infusen en weet ik veel wat te liggen ten behoeve van ons kindje, maar dan nog wil ik weten wat er gaat gebeuren, misschien wel juist daarom.
Ja dat kan. Het gaat puur om een naaldje in de hand. Een niet aangesloten infuus, zodat ze snel toegang hebben mocht het nodig zijn. En de medicatie kan dus idd ook thuis. Met prik in t bovenbeen en als dat niet genoeg is met een ander medicijn.quote:Op zaterdag 4 april 2015 22:12 schreef pessie het volgende:
[..]
Met prik in je been denk ik dan?
Oh wacht, kunnen ze dat thuis ook doen? infusen medicatie en alles?
Nou, dit dus.quote:Op zaterdag 4 april 2015 22:13 schreef L-E het volgende:
[..]
Ik heb ervaren dat, juist als het niet gaat zoals de bedoeling is (als in: een complicatie, welke dan ook) het heel fijn en prettig is als er wel goed naar de zwangere wordt geluisterd. Want echt, alles valt onder je vandaan op het moment dat dingen niet meer goed gaan, het gevoel van falen kan zooo groot zijn, zo verdrietig maken, er wordt je al zo veel afgenomen, dan is het superfijn als de medici om je heen je het gevoel kunnen geven dat het kleine beetje inspraak dat je hebt Alles is. Ik denk dat het een kunst is voor die medici, maar ik ben nog elke dag dankbaar voor hoe dat bij ons is gelopen. Ik denk dat hoe een vrouw terug kijkt op haar bevalling valt of staat met in hoeverre ze voelt dat er naar haar geluisterd is, dat ze gehoord en gezien is.
Even een stom vraagje, maar is dat naaldje altijd direct nodig bij een medische bevalling? Ik ben zelf doodsbang voor dat naaldje, en als het zou lukken met vliezen breken zou ik helemaal geen naaldje willen, maar mag ik dat zeggen? Wacht maar een uur om te kijken of mijn lijf het zelf oppakt?quote:Op zaterdag 4 april 2015 22:14 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ja dat kan. Het gaat puur om een naaldje in de hand. Een niet aangesloten infuus, zodat ze snel toegang hebben mocht het nodig zijn. En de medicatie kan dus idd ook thuis. Met prik in t bovenbeen en als dat niet genoeg is met een ander medicijn.
naaldje is niet altijd nodig maar zal wel heel vaak geprikt worden. Als je niet goed bent met naalden kun je je altijd nog afvragen wat je fijner vindt, naaldje prikken als je rustig bent of wanneer je al weeën hebt.quote:Op zaterdag 4 april 2015 22:21 schreef pessie het volgende:
[..]
Even een stom vraagje, maar is dat naaldje altijd direct nodig bij een medische bevalling? Ik ben zelf doodsbang voor dat naaldje, en als het zou lukken met vliezen breken zou ik helemaal geen naaldje willen, maar mag ik dat zeggen? Wacht maar een uur om te kijken of mijn lijf het zelf oppakt?
Hear, hear!! Mijn bevalling was een eitje in vergelijking met wat jij hebt meegemaakt, maar we hebben elke stap van het proces het gevoel gehad dat het onze beslissing was. Dat zorgt er nu voor dat ik positief terugblik op het gedeelte in het ziekenhuis (de tien uur weeën daarvoor voelen nog steeds als falen, maar daar kan het ziekenhuispersoneel niets aan doen)quote:Op zaterdag 4 april 2015 22:13 schreef L-E het volgende:
[..]
Ik heb ervaren dat, juist als het niet gaat zoals de bedoeling is (als in: een complicatie, welke dan ook) het heel fijn en prettig is als er wel goed naar de zwangere wordt geluisterd. Want echt, alles valt onder je vandaan op het moment dat dingen niet meer goed gaan, het gevoel van falen kan zooo groot zijn, zo verdrietig maken, er wordt je al zo veel afgenomen, dan is het superfijn als de medici om je heen je het gevoel kunnen geven dat het kleine beetje inspraak dat je hebt Alles is. Ik denk dat het een kunst is voor die medici, maar ik ben nog elke dag dankbaar voor hoe dat bij ons is gelopen. Ik denk dat hoe een vrouw terug kijkt op haar bevalling valt of staat met in hoeverre ze voelt dat er naar haar geluisterd is, dat ze gehoord en gezien is.
Ik weet het, daarom vroeg ik het me af.quote:Op zaterdag 4 april 2015 22:24 schreef mignonne het volgende:
[..]
naaldje is niet altijd nodig maar zal wel heel vaak geprikt worden. Als je niet goed bent met naalden kun je je altijd nog afvragen wat je fijner vindt, naaldje prikken als je rustig bent of wanneer je al weeën hebt.
Een uur afwachten is idd wel wat meestal gebeurd na vliezen breken. Of ze bereid zijn om dan te wachten met prikken zul je moeten navragen. Weeopwekkers moeten wel via het infuus.
preciieeeees, zet het op de lijstquote:Op zaterdag 4 april 2015 22:28 schreef pessie het volgende:
[..]
Ik weet het, daarom vroeg ik het me af.
Mijn ervaring is alleen dat ik binnen 2.5 uur na het breken van vliezen een baby op me heb, en met dat in mijn achterhoofd lijken opwekkers niet bepaald nodig. Maar goed, dit is wel helemaal anders.
Ik zet het op de lijst voor woensdag
Dat is toch awesome?quote:Op zaterdag 4 april 2015 22:25 schreef Cholula het volgende:
[..]
Hear, hear!! Mijn bevalling was een eitje in vergelijking met wat jij hebt meegemaakt, maar we hebben elke stap van het proces het gevoel gehad dat het onze beslissing was. Dat zorgt er nu voor dat ik positief terugblik op het gedeelte in het ziekenhuis (de tien uur weeën daarvoor voelen nog steeds als falen, maar daar kan het ziekenhuispersoneel niets aan doen)
Zo waar. Zo'n verschil tussen eerste en tweede bevalling. Maar om er dan bewust een tweede keer voor te kiezen; ik vond het heel moeilijk.quote:Op zaterdag 4 april 2015 22:52 schreef Kyara het volgende:
De communicatie en vooral het gevoel van veiligheid en gehoord worden ZIJN daarin echt essentieel.![]()
Ghehe ja we hebben dat idee van pas na de opleiding maar losgelaten en er nog eens een berekening op losgelaten. Het was weer direct raak, dus de vroegste optie van waar we rekening mee hadden gehouden. En toen wist ik inmiddels ook dat k vrijwel zeker een baan zou hebben direct na afstuderen. Het kwam mooi uit allemaal dus.quote:Op zondag 5 april 2015 00:19 schreef trui het volgende:
Mignonne, wat lees ik nu in het update topic! gefeliciteerd!![]()
wat ik me nog wel afvroeg: is dit niet iets vroeger raak dan je gepland had, qua studie afronden & baan vinden? of komt het juist goed uit zo.
Vraag je nu of het een ongelukje is?quote:Op zondag 5 april 2015 00:19 schreef trui het volgende:
Mignonne, wat lees ik nu in het update topic! gefeliciteerd!![]()
wat ik me nog wel afvroeg: is dit niet iets vroeger raak dan je gepland had, qua studie afronden & baan vinden? of komt het juist goed uit zo.
Ten eerste: als jij je zorgen maakt is het ALTIJD goed om te bellen! Ze komen liever een keer te vaak dan te weinig controleren.quote:Op zondag 5 april 2015 12:32 schreef -ik86- het volgende:
O hoe irritant, de hele zwangerschap vol vertrouwen en de afgelopen week is het gewoon ruk. De kleine man beweegt wel, maar minder duidelijk voelbaar. Waardoor ik dus de hele tijd ga van "jaaa hij beweegt (ook goed dan)" naar "is dit wel goed, moet hij niet juist harder bewegen?". En waarschijnlijk ligt hij gewoon anders, want toen hij nog alle ruimte had om te draaien voelde ik hem soms ook even minder tot hij weer draaide en duidelijk te voelen was.
Frustrerend wat hormonen doen met mijn ontspannen houding tijdens de zwangerschap!
Jouw hormonenquote:Op zondag 5 april 2015 12:22 schreef silliegirl het volgende:
Wij hadden gisteren 2 feestjes, 1 's middags en daarna meteen door naar nr 2. Beetje te veel van t goeie denk ik; mijn vriend had best wat bier op en was redelijk aangeschoten, maar ik belandde hartstikke misselijk boven de wc.
Overigens heb ik sinds gisteren dat ik moet kokhalzen bij 't tandenpoetsen.. Echt, wie verzint dat
Klinkt als idd groei van je bm. Warme kruik erop al geprobeerd? Bij twijfel kun je altijd bellen voor overleg.quote:Op zondag 5 april 2015 14:59 schreef pinquit het volgende:
Ik zei gister dat ik al best wat harde buiken had. Het lijkt nu of ik eigenlijk constant een harde buik heb :/ hoelang mag zoiets duren? Of is het gewoon dat vanwege de groei mijn baarmoeder nu altijd heel stevig aanvoelt?
Had gisteren aan t einde vd middag t idee dat ik gewoon even flink moet poepen ofzoalles voelt eigenlijk vrij strak in mn buik..
Wat een leuke reacties!quote:Op zondag 5 april 2015 17:13 schreef mignonne het volgende:
Zo! Iedereen is op de hoogtemn ouders en aanhang en broertje en zusje waren heel enthousiast, mn opa had de tranen in zn ogen
en mn schoonloeder presteerde het gewoon wéér om te vragen/suggereren dat het vast een ongelukje was.
every.single.fucking.time
wat is er zo moeilijk aan niets zeggen? Wat boeit het überhaupt?
Bij de eerste waren we te jong, dat was vast een ongelukje. De tweede zat zo kort op de eerste, vast een ongelukje,en nu gewoon weer!![]()
t is dat we op punt stonden weg ge rijden en ik al in de auto zat. ik had haar graag onder de neus gewreven dat ik in december al een miskraam heb gehad en dat alle zwangerschappen 'gewoon' geplanned waren. Ik begrijp ook gewoon echt niet waarom het, bij een gewenst kind, zo boeiend is of het geplanned was of niet.
Wat dat betreft vind ik hormonen stomme dingenquote:
Tof!quote:Op zondag 5 april 2015 17:32 schreef silliegirl het volgende:
Wij hebben het net aan mijn opa en oma vertelt en die waren ook heel blij.
Verder zijn we ook een kinderwagen(Quinny Buzz) rijker. Tweedehands, maar 't zag er keurig uit nog; alleen het "buzz" logo is wat van de gordelbeschermer afgesleten. Dat overleven we wel! Inc. maxi cosi. Alles was net een jaar oud en voor 1 kindje gebruikt. En toen we zeiden dat dit ons eerste kindje is en de eerste aankoop, stopten ze ons ook nog een ligkussentje voor de baby en kruikenzakken toe.
De maxi cosi vertrouw ik wel; geen krasje op, ziet er als nieuw uit!
Happy hormones!
Haha das precies de strekking van wat mn moeder zei. Ze is nu eenmaal lomp, lekker laten lullen.quote:Op zondag 5 april 2015 17:20 schreef pessie het volgende:
[..]
Wat een leuke reacties!
En je schoonmoeder moet je gewoon negerenals ze er niet blij mee is hoeft ze ook niet te komen toch?
Envoor je miskraam.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.:)
Mwehehquote:Op zondag 5 april 2015 17:33 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Wat dat betreft vind ik hormonen stomme dingen
Ik had daarstraks ook weer een huilbui. We zaten in de auto om naar de kinderwagen te gaan kijken en vriend zei "zo! Daar gaan we, de eerste aankoop voor ons kindje". Ons kindje!![]()
![]()
![]()
hoppa. En daar gingen de tranen.
Ja, en ze "zeuren" er al jaren om. Dus het was maar wat leuk om hun gezichten te zien toen ze (zoals altijd) vroegen of we nu al "wat kleins verwachten" en het antwoord "ja zeker! Jullie eerste achterkleinkindje!" was!quote:Op zondag 5 april 2015 17:34 schreef pessie het volgende:
[..]
Tof!
En leuk dat je opa en oma zo blij waren. Is het hun eerste achterkleinkind?
Nouja dat is natuurlijk wel wat er bedoelt wordt. Heb je bewust anticonceptie achterwege gelaten met als doel zwanger te raken of was het een gevalletje oeps.quote:Op zondag 5 april 2015 17:39 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ja, en ze "zeuren" er al jaren om. Dus het was maar wat leuk om hun gezichten te zien toen ze (zoals altijd) vroegen of we nu al "wat kleins verwachten" en het antwoord "ja zeker! Jullie eerste achterkleinkindje!" was!
En over dat gepland vs. gewenst: laat het zich uberhaupt ooit plannen? Wij hebben in januari bewust de anticonceptie de deur uit gedaan, met het idee van "we zien wel", met allerlei verhalen van vrienden en kennissen in ons hoofd die zeker een jaar nodig hadden om zwanger te raken.
Dat 't bij ons in 1x raak was hadden we niet verwacht/gepland, maar dat maakt het ook geen ongelukje of minder welkom.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
quote:Op zondag 5 april 2015 18:30 schreef McLaura het volgende:
Ik ben niet zo goed in reageren op anderen momenteel, maar wilde wel graag mijn (vind ik) erg mooie echo laten zien.
[ link | afbeelding ]
Dat hele 'galstenen of interne herniatie-gedoe' had precies 1 mooie bijkomstigheid. Ik vind hem zķ mooi!Wow wat een mooie echoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op zondag 5 april 2015 20:18 schreef Poppejans het volgende:
Waah Mignonne gefeliciteerd!!! Ik lees ju pas dat je 1 april fb grap niet geheel een grap was
Wat superleuk,nog zo'n mooierd erbij straks! Ben nu al benieuwd naar de naam
Fijn, het lukt dus goed om het juiste te eten?quote:Op zondag 5 april 2015 19:28 schreef McLaura het volgende:
Pessie, het gaat goed nu. Hopelijk wil het voorlopig zo blijven.
Ja dit! Ik vind het al een geslaagde dag als er geen lid van dit gezin aan ondervoeding is gestorvenquote:Op zondag 5 april 2015 21:31 schreef Roomsnoes het volgende:
Shit mignonne, 2 dochters, studie, huis met tuin, zwanger en hopla, rokjes maken, dekentjes breien. Mens, hoeveel uur zit er in jouw dag?Respect!
dat zal wel langer dan een dag duren toch, voordat dat zover is?quote:Op zondag 5 april 2015 21:57 schreef L-E het volgende:
[..]
Ja dit! Ik vind het al een geslaagde dag als er geen lid van dit gezin aan ondervoeding is gestorven
quote:Op zondag 5 april 2015 21:57 schreef L-E het volgende:
[..]
Ja dit! Ik vind het al een geslaagde dag als er geen lid van dit gezin aan ondervoeding is gestorven
Hahahahaquote:Op zondag 5 april 2015 21:57 schreef L-E het volgende:
[..]
Ik weet dat het altijd reden is om te bellen maar ik weet ook gewoon dat mijn zorgen onterecht zijn. Vanmiddag heeft hij zich ook goed laten voelen. De bewegingen zijn inderdaad meer geschuif als harde trappen. En vallen daardoor gewoon niet altijd op als ik er niet op aan het letten ben.quote:Op zondag 5 april 2015 14:13 schreef pessie het volgende:
[..]
Ten eerste: als jij je zorgen maakt is het ALTIJD goed om te bellen! Ze komen liever een keer te vaak dan te weinig controleren.
Ten tweede: is je kindje toevallig ingedaald? Vaak bewegen kinderen dan wat minder aanwezig zeg maar. Kreeg je eerst nog om de haverklap een karatetrap ergens wordt dat nu meer geschuif.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, en de darm ligt nu weer goed en raakt doordoor (nu) niet in de knel.quote:Op zondag 5 april 2015 21:51 schreef pessie het volgende:
[..]
Fijn, het lukt dus goed om het juiste te eten?
Dat is ook waar. Probleem is dat 't echt nodig was want er blijft teveel liggen nu ik moe ben.quote:Op maandag 6 april 2015 12:32 schreef Mariposas het volgende:
sillie, daar zou ik in niet-zwangere toestand ook doodmoe van worden.
ik heb sinds dat we hier wonen (2.5 jaar) de ramen nog niet gelapt. En we kunnen nog steeds naar buiten kijken...quote:Op maandag 6 april 2015 12:51 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Dat is ook waar. Probleem is dat 't echt nodig was want er blijft teveel liggen nu ik moe ben.
Gelukkig had vriend al gestofzuigd, gedweild en gesopt, hoef ik dat niet meer te doen
onze auto is zoooooooo vies op het momentquote:Op maandag 6 april 2015 13:20 schreef Mariposas het volgende:
Ramen lappen, tanken en de auto wassen (hieronder valt ook de wasstraat) zijn echt de dingen die ik altijd zo lang mogelijk uitstel. Het enige wat ik dan eigenlijk doe is tanken, omdat een lege tank me nogal beperkt in mijn mogelijkheden...
Ik doe het ook niet wekelijks ofzo hoor. Eens in de 3 maanden doorgaans denk, maar het was nu al zeker een half jaar geleden. En met alle regen en spatwater was 't gewoon nodig. Mijn schoonmoeder zeemt elke week de ramen, dat vind ik dan ook weer overdreven.quote:Op maandag 6 april 2015 13:08 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
ik heb sinds dat we hier wonen (2.5 jaar) de ramen nog niet gelapt. En we kunnen nog steeds naar buiten kijken...
Ja! Dus ze hebben me weer laten gaan! Bloeddruk was 140/95. Loopt wel op dus. Wederom de opdracht gekregen echt te bellen als er iets verandert. En woensdag weer. Navelstreng deed h het weer goed. Alleen die hoofdpijn... En ze waren de baby op een gegeven moment kwijtquote:
Dito hier, maar met het slechte weer vind ik het zo'n nutteloze taak om 'm schoon te maken. Maar als het goed weer is ook, want dan wordt ie stoffig. Dus de ruitenwisserspray doet zijn taak maar. Denk dat ik 'm 10 maanden geleden door de wasstraat heb gereden. Mijn ouders nemen onze auto over binnenkort, dan was ik 'm wel even, want zo kan ik 'm echt niet afgeven. Niet dat die deuken het niet al erg genoeg maken.quote:Op maandag 6 april 2015 13:25 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
onze auto is zoooooooo vies op het moment
Onze ruitewisservloeistof moet al tijden bijgevuld worden, maar daar ben ik te lui voor. Want dan moet ik gaan bedenken over er nog anti-vries inmoet, en hoeveel, en hoe koud het nog zou worden...Dus de ruiten zijn ook niet zo schoon. De binnenkant trouwens ook niet. Laatst stapte er een collega bij me in de auto en toen schaamde ik me wel eventjes..quote:Op maandag 6 april 2015 13:48 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Dito hier, maar met het slechte weer vind ik het zo'n nutteloze taak om 'm schoon te maken. Maar als het goed weer is ook, want dan wordt ie stoffig. Dus de ruitenwisserspray doet zijn taak maar. Denk dat ik 'm 10 maanden geleden door de wasstraat heb gereden. Mijn ouders nemen onze auto over binnenkort, dan was ik 'm wel even, want zo kan ik 'm echt niet afgeven. Niet dat die deuken het niet al erg genoeg maken.
hebben ze bij jullie bij t tankstation niet van die kant en klare gemengd met antivries? Ik giet er gewoon af en toe zo'n zak/fles in.quote:Op maandag 6 april 2015 14:00 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Onze ruitewisservloeistof moet al tijden bijgevuld worden, maar daar ben ik te lui voor. Want dan moet ik gaan bedenken over er nog anti-vries inmoet, en hoeveel, en hoe koud het nog zou worden...Dus de ruiten zijn ook niet zo schoon. De binnenkant trouwens ook niet. Laatst stapte er een collega bij me in de auto en toen schaamde ik me wel eventjes..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Want het leven is niet meer dan een sprookje
quote:Op zondag 5 april 2015 18:30 schreef McLaura het volgende:
Ik ben niet zo goed in reageren op anderen momenteel, maar wilde wel graag mijn (vind ik) erg mooie echo laten zien.
[ link | afbeelding ]
Dat hele 'galstenen of interne herniatie-gedoe' had precies 1 mooie bijkomstigheid. Ik vind hem zķ mooi!Wat een prachtige mond heeft je kindje al!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Schudden voor gebruik
oh, vast wel. maar dat spul is 2x zo duur. Ik heb antivries in de achterbak liggen, moet er alleen even aan denken een fles water van huis mee te nemen als ik naar de auto ga, dan is alles goed!quote:Op maandag 6 april 2015 14:34 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
hebben ze bij jullie bij t tankstation niet van die kant en klare gemengd met antivries? Ik giet er gewoon af en toe zo'n zak/fles in.
quote:Op maandag 6 april 2015 14:59 schreef Krisvc het volgende:
Jongens, ik heb een tweede baan nodig. Ik heb zojuist de baby afdeling van de Zara ontdekt. Nu moet ik geld hebben of een nieuwe rijke vent aan de haak slaan.
Deze heb ik echt nodig. Maar ik ben cheap ass en vind 20 euro voor een vestje voor een zomerkindje waarvan ik niet weet wanneer ze erin past best wel prijzig.In spoiler, want groot:
ZaraSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En gore autoboks![]()
lege blikjes, flesjes, verpakkingen, mandarijnenschilletjes enz... en dan nog 3 van die onderleggermatjes, plastic tasjes enz. En das alleen de bijrijderskant
![]()
En met een beetje pech hebben mensen geen vervoer bij een bevalling en bedenkt mn begeleider weer dat ze in mijn auto moetenah well...
:)
ah well, een verloskundige is ook een mens, toch?quote:Op maandag 6 april 2015 15:37 schreef mignonne het volgende:
[..]
Zara
En gore autoboks![]()
lege blikjes, flesjes, verpakkingen, mandarijnenschilletjes enz... en dan nog 3 van die onderleggermatjes, plastic tasjes enz. En das alleen de bijrijderskant
![]()
En met een beetje pech hebben mensen geen vervoer bij een bevalling en bedenkt mn begeleider weer dat ze in mijn auto moetenah well...
Mijn VK heeft me ook in haar bakkie naar het ziekenhuis gereden iddquote:Op maandag 6 april 2015 15:37 schreef mignonne het volgende:
[..]
Zara
En gore autoboks![]()
![]()
Dat hou ik me ook altijd maar voor. De meesten zijn allang blij dat ze onderweg zijn. Ik heb ook wel eens een heel stuk trambaan genomenquote:Op maandag 6 april 2015 15:40 schreef Crumpette het volgende:
[..]
Mijn VK heeft me ook in haar bakkie naar het ziekenhuis gereden iddmaar het had ook een zappelin kunnen zijn, had ik niet gemerkt
ja, midden in de nacht rijden er toch geen trams - graag zelfs!quote:Op maandag 6 april 2015 15:41 schreef mignonne het volgende:
[..]
Dat hou ik me ook altijd maar voor. De meesten zijn allang blij dat ze onderweg zijn. Ik heb ook wel eens een heel stuk trambaan genomendie mw had niks door
mwhehequote:Op maandag 6 april 2015 15:42 schreef Crumpette het volgende:
[..]
ja, midden in de nacht rijden er toch geen trams - graag zelfs!
SPOILER: rammelgevaarOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Schudden voor gebruik
Tip van flip:quote:Op maandag 6 april 2015 15:37 schreef mignonne het volgende:
[..]
Zara
En gore autoboks![]()
![]()
Tuurlijk. Waar denk je dat al die losse plastic zakjes van zijn?quote:Op maandag 6 april 2015 15:56 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Tip van flip:
Hang gewoon een plastic tasje aan de bijrijders kant. (hengsel hang ik dan vaak aan de pook)
Dan mik je daar alle meuk in van schillen en blikjes. Eens in de zoveel tijd gewoon in de kliko dumpen en een nieuw zakje weg hangen
Mjam!quote:Op maandag 6 april 2015 16:21 schreef silliegirl het volgende:
Cravings ftwhalve emmer ben&jerry's weg
Die heb ik (ook) nog in de vriezerquote:Op maandag 6 april 2015 16:26 schreef mignonne het volgende:
Oeh B&J's die nieuwe! Greek style. Met griekse yoghurt, framboos en chocoladenom!
De AH Hier heeft dm niet en das maar goed ook xD
Die losse zakkies zijn dan wel om vol weg te gooienquote:Op maandag 6 april 2015 16:11 schreef mignonne het volgende:
[..]
Tuurlijk. Waar denk je dat al die losse plastic zakjes van zijn?en met twee koters op de achterbank Wordt het er niet schoner op zeg maar
![]()
Gelukkig lig ik er niet wakker van![]()
En de zwangere die het een probleem vindt om in mijn auto te stappen mag ook een taxi nemen of thuis bevallen
Ja hequote:Op maandag 6 april 2015 16:17 schreef Selvaria het volgende:
Stippel.Wat een bekkie.
![]()
Vieze-auto-boks!Ik eet mijn brood 's ochtends altijd in de auto, dus kruimel-galore hier.
Nog maar 6 werkdagen tot mijn verlof, dan stofzuig ik de auto wel even uit en dan is hij als het goed is tot na mijn verlof weer schoon.
![]()
Vandaag de babywas gesorteerd en opgeruimd en verder aan het kamertje gewerkt. We hoeven nu alleen nog wat schilderijtjes op te hangen (en er nog 1 te schilderen) en dan is het echt echt echt klaar.
Cookie Core is de nieuwe. Greek style is van vorig jaarquote:Op maandag 6 april 2015 16:26 schreef mignonne het volgende:
Oeh B&J's die nieuwe! Greek style. Met griekse yoghurt, framboos en chocoladenom!
De AH Hier heeft dm niet en das maar goed ook xD
ik was altijd fan van phish food maar die hebben ze niet meer. maar met die greek style eindelijk goeie vervangingquote:Op maandag 6 april 2015 16:28 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Die heb ik (ook) nog in de vriezer. En dus nog een halve emmer baked alaska
.
Verslavend dat ijs.
nieuw in mijn supermarkt dan.quote:Op maandag 6 april 2015 16:30 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Cookie Core is de nieuwe. Greek style is van vorig jaar
als ik 20 weken ben dan koopt de duutser een beker half baked voor me. Omdat de baby dan ook half baked is...quote:Op maandag 6 april 2015 16:28 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Die heb ik (ook) nog in de vriezer. En dus nog een halve emmer baked alaska
.
Verslavend dat ijs.
tehehehequote:Op maandag 6 april 2015 16:11 schreef mignonne het volgende:
[..]
Tuurlijk. Waar denk je dat al die losse plastic zakjes van zijn?en met twee koters op de achterbank Wordt het er niet schoner op zeg maar
![]()
Gelukkig lig ik er niet wakker van![]()
En de zwangere die het een probleem vindt om in mijn auto te stappen mag ook een taxi nemen of thuis bevallen
Dat ding bleef er nooit fatsoenlijk omheen zitten. Na vele irritaties besloten dat het eigenlijk weinig toevoegt en aan de kant gemikt.quote:Op maandag 6 april 2015 16:41 schreef silliegirl het volgende:
Vraag: ik mis bij de maxi cosi de onderste gordelbeschermer (bij de beentjes zeg maar). Kan het zonder of zit de baby beter met dat ding? Dan ga ik een setje bestellen nog!
Aangezien je geen zomerbaby krijgt:niet nodig. Als het warm is in de zomer en je kindje draagt korte kleding vond ik het wel fijn.quote:Op maandag 6 april 2015 16:41 schreef silliegirl het volgende:
Vraag: ik mis bij de maxi cosi de onderste gordelbeschermer (bij de beentjes zeg maar). Kan het zonder of zit de baby beter met dat ding? Dan ga ik een setje bestellen nog!
3-6 maanden was mijn kind met 4 maanden zo ongeveer uit. Ik zou net een maatje groter nemen. Waarschijnlijk past het dan de hele herfst.quote:Op maandag 6 april 2015 16:46 schreef Krisvc het volgende:
Stippel, kijk dat bekkie nou.![]()
Oe, B&J. Er zijn er maar weinig die ik niet lekker vind. Alleen de chunky monkey sla ik over. Sowieso is ijs een enorme craving. Al vallen de nieuwe Oreo Magnums erg tegen.
Ik hoor het al, ik moet binnenkort gewoon naar de Zara omdat ik dat vestje écht nodig heb.![]()
En als ik de 3-6 maanden neem dan gok ik dat ze met de herfst/winter het toch zeker aan moet kunnen.
eentje?quote:Op maandag 6 april 2015 16:46 schreef Krisvc het volgende:
Stippel, kijk dat bekkie nou.![]()
Oe, B&J. Er zijn er maar weinig die ik niet lekker vind. Alleen de chunky monkey sla ik over. Sowieso is ijs een enorme craving. Al vallen de nieuwe Oreo Magnums erg tegen.
Ik hoor het al, ik moet binnenkort gewoon naar de Zara omdat ik dat vestje écht nodig heb.![]()
En als ik de 3-6 maanden neem dan gok ik dat ze met de herfst/winter het toch zeker aan moet kunnen.
Tegen de tijd dat het zomer is zie ik t wel! Thanks voor de info!quote:Op maandag 6 april 2015 16:45 schreef pessie het volgende:
[..]
Aangezien je geen zomerbaby krijgt:niet nodig. Als het warm is in de zomer en je kindje draagt korte kleding vond ik het wel fijn.
Zelf doen is zeker onmogelijk?quote:Op maandag 6 april 2015 16:56 schreef mignonne het volgende:
ohja ik moet nog een afspraak maken voor de termijnecholeuk zo'n paasweekend ertussen en zulks. hopelijk kunnen ze me er tussen schuiven komende week en anders bel ik wel een andere echopraktijk.
Ik vind het heel logisch dat je je wat dat betreft wat zorgen maaktquote:Op maandag 6 april 2015 16:54 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Tegen de tijd dat het zomer is zie ik t wel! Thanks voor de info!![]()
Ik heb nu alle kinderwagen dekentjes/bekleding in de was zitten. Kan het allemaal schoon opgeslagen worden tot het nodig is.
Het voelt wel heel maf om al wat dingen in huis te hebben; ben nu 9 wk 3 dgn en ik maak me stiekem best wat zorgen om de echo van as. Donderdag, ondanks dat met 6,6 wkn alles prima was en er volgens de gyn "perfect" uitzag. In de tussentijd ook geen spatje bloed gezien en mijn buik groeit, maar toch ongerust...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
zelf termijn stellen wordt hem idd niet. En nja anders ga ik of een week later, of ze houden de eerste termijn aan. ook goed.quote:
quote:Op maandag 6 april 2015 17:03 schreef Mariposas het volgende:
Oh, Zara is echt geweldig! Voor mijzelf ben ik er wel redelijk uitgeshopt, maar 't kinderspul is echt fantastisch, en ik vind het echt niet duur. Ik ben echt kritisch met (kinder)kleding, maar met Zara kan het niet snel mis gaan. Jammer genoeg begint de leuke collectie pas vanaf ca. maat 62, hoewel dat dan weer wel redelijk klein valt. Ik vind het ook wel lastig met vestjes enzo hoor. 't kan in juli weken lang heel warm zijn, maar het kan ook 18 graden zijn. En is je baby een koukleum of juist niet...
Maar 1 zo'n vestje zou ik zeker kopen, Kris! En Zara valt klein uit, een maat kleiner ongeveer. 3-6 maanden is maat 68, maar dat valt ongeveer als maat 62.
Tot nu toe mijn Zara aankopen:
leuk spul!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.:)
quote:Op maandag 6 april 2015 17:09 schreef Krisvc het volgende:
Ik ben echt zo makkelijk te overtuigen ook. Het gaat van een vestje, naar twee vestjes, naar "Hee, als ik meer dan 50 euro bestel is er gratis verzending, dat is nog maar een tientje erbij. En wat is nou een tientje?!"
Even kijken of ik een paar uurtjes kan overwerken deze week.
Gehehe, bij de vierde laat je die hele termijnecho maar zitten..quote:Op maandag 6 april 2015 17:04 schreef mignonne het volgende:
[..]
zelf termijn stellen wordt hem idd niet. En nja anders ga ik of een week later, of ze houden de eerste termijn aan. ook goed.
psieeees dan geloof ik wel dat ie ongeveer na 40 weken komtquote:Op maandag 6 april 2015 17:20 schreef Limone hget volgende:
[..]
Gehehe, bij de vierde laat je die hele termijnecho maar zitten..
quote:Op maandag 6 april 2015 17:09 schreef Krisvc het volgende:
Ik ben echt zo makkelijk te overtuigen ook. Het gaat van een vestje, naar twee vestjes, naar "Hee, als ik meer dan 50 euro bestel is er gratis verzending, dat is nog maar een tientje erbij. En wat is nou een tientje?!"
Even kijken of ik een paar uurtjes kan overwerken deze week.
quote:Op maandag 6 april 2015 20:19 schreef mignonne het volgende:
Ha volgens mij doet mn buik watmn darmen komen ietsje omhoog s avonds. Fijn, zo'n vetbult die nog even extra vooruit wordt geduwd
![]()
Oeh, en ik heb vandaag samen met de meisjes even geluisterd naar Blob ♡ zo schattig die reacties.
en morgen moet k met de dames naar de kinderarts. Kan ik eens bespreken hoe zij denkt over bloedafname na de geboorte van deze baby. Voor de verloskundige was het iig geen punt.
Ach, dat komt mooi uit na al die Zara aankopen, toch!quote:Op dinsdag 7 april 2015 10:33 schreef Krisvc het volgende:
En lange dag vandaag. Door mijn vergiethoofd maak ik vandaag noodgedwongen een dag van 9 uur. Heb nu al geen zin meer.
Nu ben ik benieuwdquote:Op dinsdag 7 april 2015 08:46 schreef Limone het volgende:
Leuk mignonne, kinderen die het zo bewust meemaken. Lijkt mij heel bijzonder!
Ach pessie. Ik zou nu een hele flauwe grap kunnen maken, maar toch niet. Heb je voldoende afleiding? Nog een paar weekjes!
Ik vind vlekken en verwassen ook niets. Maar ik kreeg best veel de eerste anderhalf a 2 jaar en dan kocht ik dingen die ik echt leuk vond ernaast. Al met al was ik dan geen ¤300 per maand/kwartaal kwijt uitsluitend voor kleertjes, en had ik ook kleertjes die echt mijn smaak waren.quote:Op dinsdag 7 april 2015 11:15 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Ach, dat komt mooi uit na al die Zara aankopen, toch!![]()
Jagär, zou heel goed de baby kunnen zijn, rond jouw termijn voelde ik het voor het eerst heel duidelijk. Maar ik heb het daarvoor nooit zeker geweten met die borrels, aangezien ik toen nog best last had van m'n darmen.
Tassen met kleertjes heb ik ook gehad... Maar heel weinig uitgehaald, ik ben heel kritisch en de smaak van een ander is niet altijd mijn smaak. Plus als het ook maar een beetje vlekken heeft, hoeft het ook niet van mij. Een beetje verwassen HEMA truitje vind ik sowieso niet echt de moeite waard. Voel me daar wel een beetje lullig over, maar ja... Inmiddels heb ik al vrij uitgebreid overal mijn mening geventileerd, ik denk dat niemand me meer kleertjes durft te geven.
Nee iets in de trant van: 'denk aan je bloeddruk!'quote:Op dinsdag 7 april 2015 11:16 schreef pessie het volgende:
[..]
Nu ben ik benieuwdWaarschijnlijk de "er-is-er-nog-nooit-1-blijven-zitten" variant?
Ik vind het gewoon zo stom, het lukte me steeds heel goed om alles te relativeren en nu het echt dichtbij komt (en die gyn van gisteren echt niet meewerkte in geruststellen) begin ik doodsbang te worden. Ik moet het maar proberen te bespreken met mn eigen gyn, maar volgens mij staat er maar een kwartier in de agenda en daarin moet groei, navelstreng, bloeddruk en mogelijke inleiding bekeken/besproken worden. Ben een beetje bang dat we niet toekomen aan het thema angst voor het ziekenhuis..
quote:Op dinsdag 7 april 2015 11:21 schreef Limone het volgende:
[..]
Nee iets in de trant van: 'denk aan je bloeddruk!'![]()
![]()
Als jij over je angst wil praten is daar echt wel tijd voor. Dan duurt het maar vijf minuten langer, hoor.
quote:Op dinsdag 7 april 2015 11:15 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Ach, dat komt mooi uit na al die Zara aankopen, toch!![]()
Ik heb vandaag ook wisseldag (19 weken)quote:Op dinsdag 7 april 2015 07:36 schreef J0ycie88 het volgende:
Oh druk paasweekend is weer voor bij.. Nu een dag werken. Ben benieuwd, kon mijn bed echt nog niet uitkomen....
Heb wel bijgelezen, maar ik doe even een algemenevoor iedereen die het nodig heeft!
Hier vandaag wisseldag! 15 weken!!Nog 4 nachtjes en we mogen weer spieken bij spruit!
Op zich heeft ze me wel echt laten weten dat ze het belangrijk vind de tijd te nemen en dat ze wat dat betreft de tijdplanning van het secretariaat niet zo belangrijk vind. Ik geloof dat ik wat te sociaal ben, vind het vervelend als degene na mij extra lang moet wachten omdat ik "loop te zeuren"quote:Op dinsdag 7 april 2015 11:32 schreef mignonne het volgende:
Pessie wat Limone zegt, dan duurt het maar 5 minuten langer. En als je na die 5 minuten niet voldoende gerustgesteld bent, dan wordt er maar een nieuwe afspraak voor je gemaakt morgen, (dubbel consult!!) waarin de tijd voor je wordt genomen om alles met je door te nemen net zo lang tot jij met een, naar-omstandigheden-tevreden en gerust gevoel weg kunt.
Trust me, niks is vervelender dan iemand die zich zorgen maakt niet gerust kunnen stellen, daar willen ze echt wel tijd en moeite in steken. Dat geldt voor verloskundigen maar dat geldt zeker ook voor gynaecologen/artsen. Misschien nog wel meer gezien de ernst van zaken waarmee zij te maken krijgen.
Dat ís ook lastig en dat blijf je houden met verschillende zorgverleners; meerdere meningen.quote:Op dinsdag 7 april 2015 11:49 schreef pessie het volgende:
[..]
Op zich heeft ze me wel echt laten weten dat ze het belangrijk vind de tijd te nemen en dat ze wat dat betreft de tijdplanning van het secretariaat niet zo belangrijk vind. Ik geloof dat ik wat te sociaal ben, vind het vervelend als degene na mij extra lang moet wachten omdat ik "loop te zeuren".
Het lastige is gewoon dat ik er zo vaak kom en dat ik niet altijd mijn gyn zie (wat logisch is, zij mag ook wel eens vrij) en dat ik daardoor heel erg onzeker raak. De ene ziet alleen het deel "dysmatuur" en de andere ziet alleen het deel "hoge bloeddruk", dus iedereen doet alsof er niets aan de hand is, terwijl mijn eigen gyn zich wel zorgen maakt en uitkijkt naar het einde van de zwangerschap. Wie moet ik nou geloven dan?
Ik ben ook heel kritisch qua kleding hoor. Mijn schoonmoeder en schoonzus durven ook niks te kopen zonder dat ik het goedkeur. Ook duidelijk geventileerd inderdaad.quote:Op dinsdag 7 april 2015 11:15 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Tassen met kleertjes heb ik ook gehad... Maar heel weinig uitgehaald, ik ben heel kritisch en de smaak van een ander is niet altijd mijn smaak. Plus als het ook maar een beetje vlekken heeft, hoeft het ook niet van mij. Een beetje verwassen HEMA truitje vind ik sowieso niet echt de moeite waard. Voel me daar wel een beetje lullig over, maar ja... Inmiddels heb ik al vrij uitgebreid overal mijn mening geventileerd, ik denk dat niemand me meer kleertjes durft te geven.
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!quote:Op dinsdag 7 april 2015 12:21 schreef Estrys het volgende:
Ik ben hier al zo lang niet meer geweest, dat ik niet eens meer durf te reageren![]()
Maar nu ik een aantal vertrouwde gezichten zie toch over de streep.
Zwanger dus, van nummer 3![]()
ETA 16 oktober (haaaaai Pinq)
Nou ik las zoiets op iemands facebookquote:Op dinsdag 7 april 2015 12:21 schreef Estrys het volgende:
Ik ben hier al zo lang niet meer geweest, dat ik niet eens meer durf te reageren![]()
Haha, dat deed mijn oudste ook jaquote:Op dinsdag 7 april 2015 12:21 schreef mignonne het volgende:
oh moeilijk over kleding, check![]()
Afgelopen jaren hebben we het moeten doen met alle krijgers en zulks. Waar we héél blij mee waren overigens hoor. Maar goed, ik ben wel weer heel blij dat ik straks mn eigen kritische smaak er weer op los kan laten
Als het een jongetje is dan wordt het nog watik vind bijna niks leuk xD
De hele school is ook op de hoogte nuoudste heeft t om half 9 even over het schoolplein geroeptoeterd
![]()
werd gelijk gefeliciteerd door wat andere moeders haha, erg lief <3
ja ohja. Dat idd wel, die zoek ik zelf uit, klaar.quote:Op dinsdag 7 april 2015 12:22 schreef pinquit het volgende:
Ik ben niet zo moeilijk geloof ik, zeker niet met kleertjes (tenzij vies, maar dan was ik het en check ik nog eens). Ik heb veel meer moeite met 'blijvende' spulletjes krijgen die ik niet zo leuk of geschikt vind
quote:Op dinsdag 7 april 2015 12:21 schreef mignonne het volgende:
De hele school is ook op de hoogte nuoudste heeft t om half 9 even over het schoolplein geroeptoeterd
![]()
werd gelijk gefeliciteerd door wat andere moeders haha, erg lief <3
dat is hier in de omgeving ook, alles doorgeven maar echt wat een crap zit daar bij..quote:Op dinsdag 7 april 2015 12:23 schreef mignonne het volgende:
Maar kleertjes mja. In die doorgeefzakken van B's nicht zaten soms ook echt dingen waarvan ik dacht my god?? waarom geef je dit door? Grote Chocomel-vlekken erin, gaten erin, dingen die kapot waren knoop eraf ofzo. Mja eh leuk maar tnx but no tnx?
hey, wat leuk! Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 7 april 2015 12:21 schreef Estrys het volgende:
En dan ook nog zeggen 'Wat je niet wil hebben wil ik graag terug'quote:Op dinsdag 7 april 2015 12:24 schreef Moppert het volgende:
[..]
dat is hier in de omgeving ook, alles doorgeven maar echt wat een crap zit daar bij..![]()
Soms is het net alsof ze de verkeerde zak hebben gegeven en de goede spullen in de vuilnisbak zit.
en dan de hele zak teruggevenquote:Op dinsdag 7 april 2015 12:27 schreef L-E het volgende:
[..]
En dan ook nog zeggen 'Wat je niet wil hebben wil ik graag terug'
Ehm, okeeeee
ik wil straks wel een fotootje in het blaadjespakjequote:Op dinsdag 7 april 2015 12:27 schreef Fuente het volgende:
Gefeliciteerd Estrys
Kleding, wij krijgen veel, wat ik niet mooi vind doe ik weg en kringloop enzo. Zelf kopen is toch het fijnst, maar soms zitten er ook pareltjes tussen gekregen spul
Hier vandaag een dagcurve. Wat een gedoe! Maar voor een goed doel dus mja.
Geen probleemquote:Op dinsdag 7 april 2015 12:28 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik wil straks wel een fotootje in het blaadjespakje
Nou dat! We putten nu al een jaar uit een tas vol petit bateau.quote:Op dinsdag 7 april 2015 12:27 schreef Fuente het volgende:
Kleding, wij krijgen veel, wat ik niet mooi vind doe ik weg en kringloop enzo. Zelf kopen is toch het fijnst, maar soms zitten er ook pareltjes tussen gekregen spul
hahah ja preciesquote:Op dinsdag 7 april 2015 12:27 schreef L-E het volgende:
[..]
En dan ook nog zeggen 'Wat je niet wil hebben wil ik graag terug'
Ehm, okeeeee
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 7 april 2015 12:21 schreef Estrys het volgende:
hahahaquote:Op dinsdag 7 april 2015 12:41 schreef Mariposas het volgende:
Petit Bateau? Yuck, vreselijk vind ik dat spul! Veel te zoete plaatjes. Mijn schoonzus is er dol op, gezien al die kledingstukken die er in zaten. Misschien moet ik de zakken ook maar langs Fok laten gaan.![]()
Er zaten gelukkig ook leuke dingen tussen hoor, o.a. een super vestje van Zara.
Oh en mignonne, een jongen? forget it, je kunt je vriend alvast hier aanmelden.![]()
Ik vind jongenskleding ook wel lastig, ik vind het vooral jammer dat ik niet van die schattige bloemetjesprintjes kan kopen, ook voor lakentjes enzo. Nja, kan wel, maar toch maar niet. En ook als je dan op websites kan selecteren op geslacht je ziet: Meisjes (9826548 artikelen) , jongens (300 artikelen).
Ik ben 1 van drie meiden, in onze omgeving vond iedereen het altijd geweldig, drie meiden. En ikzelf en m'n ouders ook, maarja, denk ook niet dat we hadden gezegd: jammer van die ene jongen...quote:Op dinsdag 7 april 2015 12:42 schreef mignonne het volgende:
[..]
hahaha![]()
als het zo is zal k de site aan hem doorgeven![]()
Ik moet zeggen dat het me wel echt heel erg leuk lijkt, een meidengezinik ben heel benieuwd.
quote:Op dinsdag 7 april 2015 12:55 schreef Fuente het volgende:
Die siteNet even aan vriend doorgestuurd. Hier een derde meisje op komst en ik vind het geweldig. Een meidengezin lijkt me superleuk. En aangezien we hierna denk ik wel klaar zijn komt er ook geen jongen bij.
Dat gevoel had ik precies zo. Dat als ik de keuze had er gewoon nog een meid bij kwam. Ik wist ook vrij zeker dat het weer een meisje werd, dus ik had wel raar opgekeken als het ineens een jongen was. Neemt niet weg dat ik met een jongen ook erg blij zou zijn geweest. Maar in mijn hoofd klopt dit gewoon.quote:Op dinsdag 7 april 2015 13:08 schreef mignonne het volgende:
[..]![]()
leuk zeg!
Nja we krijgen nu wel van een aantal mensen te horen dat het vást een jongen is nu, of dat een jongen "nu wel héél erg leuk zou zijn".Zo van, na 2 meiden wil je wel eens wat anders. Euhm nou niet per se. Ik ga voor gezond kind, maar als ik het echt 100% voor het zeggen had, dan zou k een meisje erbij wel erg leuk vinden. Betekent niet dat k minder blij zou zijn/minder zou houden van een zoon, maar gewoon, het idee van hoe je gezin dan is samengesteld enzo.
Als t aan mij ligt doen we een Robert ten Brinkje zeg maargeloof alleen dat lief het na deze wel genoeg vond
ja, de streep is ook licht aanwezig. zal nogwel donkerder worden..quote:Op dinsdag 7 april 2015 13:22 schreef mignonne het volgende:
ik heb ook geen voorgevoel, echt bij alledrie totaal niet gehad![]()
donshaartjes bij vorige twee wel, nu nog wat te vroeg denk k. Ik houd bij de oudste wel een mooie streepben benieuwd of k die nu weer kreeg.
welkomquote:Op dinsdag 7 april 2015 09:20 schreef bloes85 het volgende:
ik kom me hier ook voorzichtig melden nadat we tijdens de paasdagen hebben kunnen wennen aan het idee
gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 7 april 2015 12:21 schreef Estrys het volgende:
nou, het is nog behoorlijk onwerkelijk. Vooral ook dubbel om het net voor pasen te weten te komen en dus veel familie te zien. Verder ook even getwijfeld om het direct aan beide ouders te vertellen omdat ze wel een opkikker kunnen gebruiken.quote:Op dinsdag 7 april 2015 13:32 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
welkomal van de schrik bekomen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Uiteindelijk gekozen om toch te wachten
Vriend opperde nog of het geen drieling was met die duidelijke streep
en ook welkom Estrys![]()
quote:Op dinsdag 7 april 2015 13:38 schreef bloes85 het volgende:
[..]
nou, het is nog behoorlijk onwerkelijk. Vooral ook dubbel om het net voor pasen te weten te komen en dus veel familie te zien. Verder ook even getwijfeld om het direct aan beide ouders te vertellen omdat ze wel een opkikker kunnen gebruiken.Oh wat vervelend van/voor je (schoon)moeder!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Uiteindelijk gekozen om toch te wachten
Vriend opperde nog of het geen drieling was met die duidelijke streep
en ook welkom Estrys
Ik kan mij je dubben wel voorstellen, maar een paar weekjes meer of minder maakt ook niet veel uit denk ik. Babynieuws vertel gedoe mag zijn of haar eigen momentjes hebben![]()
Gelukkig zegt de duidelijkheid van de streep niets over het aantal kindjes in je buik![]()
Hier kreeg ik van alle kanten te horen dat het er vast twee waren.. ik werd daar echt zenuwachtig van..Zijn er veel meerlingen in jullie familie?
Schudden voor gebruik
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |