Nou, dit dus.quote:Op zaterdag 4 april 2015 22:13 schreef L-E het volgende:
[..]
Ik heb ervaren dat, juist als het niet gaat zoals de bedoeling is (als in: een complicatie, welke dan ook) het heel fijn en prettig is als er wel goed naar de zwangere wordt geluisterd. Want echt, alles valt onder je vandaan op het moment dat dingen niet meer goed gaan, het gevoel van falen kan zooo groot zijn, zo verdrietig maken, er wordt je al zo veel afgenomen, dan is het superfijn als de medici om je heen je het gevoel kunnen geven dat het kleine beetje inspraak dat je hebt Alles is. Ik denk dat het een kunst is voor die medici, maar ik ben nog elke dag dankbaar voor hoe dat bij ons is gelopen. Ik denk dat hoe een vrouw terug kijkt op haar bevalling valt of staat met in hoeverre ze voelt dat er naar haar geluisterd is, dat ze gehoord en gezien is.
Even een stom vraagje, maar is dat naaldje altijd direct nodig bij een medische bevalling? Ik ben zelf doodsbang voor dat naaldje, en als het zou lukken met vliezen breken zou ik helemaal geen naaldje willen, maar mag ik dat zeggen? Wacht maar een uur om te kijken of mijn lijf het zelf oppakt?quote:Op zaterdag 4 april 2015 22:14 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ja dat kan. Het gaat puur om een naaldje in de hand. Een niet aangesloten infuus, zodat ze snel toegang hebben mocht het nodig zijn. En de medicatie kan dus idd ook thuis. Met prik in t bovenbeen en als dat niet genoeg is met een ander medicijn.
naaldje is niet altijd nodig maar zal wel heel vaak geprikt worden. Als je niet goed bent met naalden kun je je altijd nog afvragen wat je fijner vindt, naaldje prikken als je rustig bent of wanneer je al weeën hebt.quote:Op zaterdag 4 april 2015 22:21 schreef pessie het volgende:
[..]
Even een stom vraagje, maar is dat naaldje altijd direct nodig bij een medische bevalling? Ik ben zelf doodsbang voor dat naaldje, en als het zou lukken met vliezen breken zou ik helemaal geen naaldje willen, maar mag ik dat zeggen? Wacht maar een uur om te kijken of mijn lijf het zelf oppakt?
Hear, hear!! Mijn bevalling was een eitje in vergelijking met wat jij hebt meegemaakt, maar we hebben elke stap van het proces het gevoel gehad dat het onze beslissing was. Dat zorgt er nu voor dat ik positief terugblik op het gedeelte in het ziekenhuis (de tien uur weeën daarvoor voelen nog steeds als falen, maar daar kan het ziekenhuispersoneel niets aan doen)quote:Op zaterdag 4 april 2015 22:13 schreef L-E het volgende:
[..]
Ik heb ervaren dat, juist als het niet gaat zoals de bedoeling is (als in: een complicatie, welke dan ook) het heel fijn en prettig is als er wel goed naar de zwangere wordt geluisterd. Want echt, alles valt onder je vandaan op het moment dat dingen niet meer goed gaan, het gevoel van falen kan zooo groot zijn, zo verdrietig maken, er wordt je al zo veel afgenomen, dan is het superfijn als de medici om je heen je het gevoel kunnen geven dat het kleine beetje inspraak dat je hebt Alles is. Ik denk dat het een kunst is voor die medici, maar ik ben nog elke dag dankbaar voor hoe dat bij ons is gelopen. Ik denk dat hoe een vrouw terug kijkt op haar bevalling valt of staat met in hoeverre ze voelt dat er naar haar geluisterd is, dat ze gehoord en gezien is.
Ik weet het, daarom vroeg ik het me af.quote:Op zaterdag 4 april 2015 22:24 schreef mignonne het volgende:
[..]
naaldje is niet altijd nodig maar zal wel heel vaak geprikt worden. Als je niet goed bent met naalden kun je je altijd nog afvragen wat je fijner vindt, naaldje prikken als je rustig bent of wanneer je al weeën hebt.
Een uur afwachten is idd wel wat meestal gebeurd na vliezen breken. Of ze bereid zijn om dan te wachten met prikken zul je moeten navragen. Weeopwekkers moeten wel via het infuus.
preciieeeees, zet het op de lijstquote:Op zaterdag 4 april 2015 22:28 schreef pessie het volgende:
[..]
Ik weet het, daarom vroeg ik het me af.
Mijn ervaring is alleen dat ik binnen 2.5 uur na het breken van vliezen een baby op me heb, en met dat in mijn achterhoofd lijken opwekkers niet bepaald nodig. Maar goed, dit is wel helemaal anders.
Ik zet het op de lijst voor woensdag
Dat is toch awesome?quote:Op zaterdag 4 april 2015 22:25 schreef Cholula het volgende:
[..]
Hear, hear!! Mijn bevalling was een eitje in vergelijking met wat jij hebt meegemaakt, maar we hebben elke stap van het proces het gevoel gehad dat het onze beslissing was. Dat zorgt er nu voor dat ik positief terugblik op het gedeelte in het ziekenhuis (de tien uur weeën daarvoor voelen nog steeds als falen, maar daar kan het ziekenhuispersoneel niets aan doen)
Zo waar. Zo'n verschil tussen eerste en tweede bevalling. Maar om er dan bewust een tweede keer voor te kiezen; ik vond het heel moeilijk.quote:Op zaterdag 4 april 2015 22:52 schreef Kyara het volgende:
De communicatie en vooral het gevoel van veiligheid en gehoord worden ZIJN daarin echt essentieel.![]()
Ghehe ja we hebben dat idee van pas na de opleiding maar losgelaten en er nog eens een berekening op losgelaten. Het was weer direct raak, dus de vroegste optie van waar we rekening mee hadden gehouden. En toen wist ik inmiddels ook dat k vrijwel zeker een baan zou hebben direct na afstuderen. Het kwam mooi uit allemaal dus.quote:Op zondag 5 april 2015 00:19 schreef trui het volgende:
Mignonne, wat lees ik nu in het update topic! gefeliciteerd!![]()
wat ik me nog wel afvroeg: is dit niet iets vroeger raak dan je gepland had, qua studie afronden & baan vinden? of komt het juist goed uit zo.
Vraag je nu of het een ongelukje is?quote:Op zondag 5 april 2015 00:19 schreef trui het volgende:
Mignonne, wat lees ik nu in het update topic! gefeliciteerd!![]()
wat ik me nog wel afvroeg: is dit niet iets vroeger raak dan je gepland had, qua studie afronden & baan vinden? of komt het juist goed uit zo.
Ten eerste: als jij je zorgen maakt is het ALTIJD goed om te bellen! Ze komen liever een keer te vaak dan te weinig controleren.quote:Op zondag 5 april 2015 12:32 schreef -ik86- het volgende:
O hoe irritant, de hele zwangerschap vol vertrouwen en de afgelopen week is het gewoon ruk. De kleine man beweegt wel, maar minder duidelijk voelbaar. Waardoor ik dus de hele tijd ga van "jaaa hij beweegt (ook goed dan)" naar "is dit wel goed, moet hij niet juist harder bewegen?". En waarschijnlijk ligt hij gewoon anders, want toen hij nog alle ruimte had om te draaien voelde ik hem soms ook even minder tot hij weer draaide en duidelijk te voelen was.
Frustrerend wat hormonen doen met mijn ontspannen houding tijdens de zwangerschap!
Jouw hormonenquote:Op zondag 5 april 2015 12:22 schreef silliegirl het volgende:
Wij hadden gisteren 2 feestjes, 1 's middags en daarna meteen door naar nr 2. Beetje te veel van t goeie denk ik; mijn vriend had best wat bier op en was redelijk aangeschoten, maar ik belandde hartstikke misselijk boven de wc.
Overigens heb ik sinds gisteren dat ik moet kokhalzen bij 't tandenpoetsen.. Echt, wie verzint dat
Klinkt als idd groei van je bm. Warme kruik erop al geprobeerd? Bij twijfel kun je altijd bellen voor overleg.quote:Op zondag 5 april 2015 14:59 schreef pinquit het volgende:
Ik zei gister dat ik al best wat harde buiken had. Het lijkt nu of ik eigenlijk constant een harde buik heb :/ hoelang mag zoiets duren? Of is het gewoon dat vanwege de groei mijn baarmoeder nu altijd heel stevig aanvoelt?
Had gisteren aan t einde vd middag t idee dat ik gewoon even flink moet poepen ofzoalles voelt eigenlijk vrij strak in mn buik..
Wat een leuke reacties!quote:Op zondag 5 april 2015 17:13 schreef mignonne het volgende:
Zo! Iedereen is op de hoogtemn ouders en aanhang en broertje en zusje waren heel enthousiast, mn opa had de tranen in zn ogen
en mn schoonloeder presteerde het gewoon wéér om te vragen/suggereren dat het vast een ongelukje was.
every.single.fucking.time
wat is er zo moeilijk aan niets zeggen? Wat boeit het überhaupt?
Bij de eerste waren we te jong, dat was vast een ongelukje. De tweede zat zo kort op de eerste, vast een ongelukje,en nu gewoon weer!![]()
t is dat we op punt stonden weg ge rijden en ik al in de auto zat. ik had haar graag onder de neus gewreven dat ik in december al een miskraam heb gehad en dat alle zwangerschappen 'gewoon' geplanned waren. Ik begrijp ook gewoon echt niet waarom het, bij een gewenst kind, zo boeiend is of het geplanned was of niet.
Wat dat betreft vind ik hormonen stomme dingenquote:
Tof!quote:Op zondag 5 april 2015 17:32 schreef silliegirl het volgende:
Wij hebben het net aan mijn opa en oma vertelt en die waren ook heel blij.
Verder zijn we ook een kinderwagen(Quinny Buzz) rijker. Tweedehands, maar 't zag er keurig uit nog; alleen het "buzz" logo is wat van de gordelbeschermer afgesleten. Dat overleven we wel! Inc. maxi cosi. Alles was net een jaar oud en voor 1 kindje gebruikt. En toen we zeiden dat dit ons eerste kindje is en de eerste aankoop, stopten ze ons ook nog een ligkussentje voor de baby en kruikenzakken toe.
De maxi cosi vertrouw ik wel; geen krasje op, ziet er als nieuw uit!
Happy hormones!
Haha das precies de strekking van wat mn moeder zei. Ze is nu eenmaal lomp, lekker laten lullen.quote:Op zondag 5 april 2015 17:20 schreef pessie het volgende:
[..]
Wat een leuke reacties!
En je schoonmoeder moet je gewoon negerenals ze er niet blij mee is hoeft ze ook niet te komen toch?
Envoor je miskraam.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.:)
Mwehehquote:Op zondag 5 april 2015 17:33 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Wat dat betreft vind ik hormonen stomme dingen
Ik had daarstraks ook weer een huilbui. We zaten in de auto om naar de kinderwagen te gaan kijken en vriend zei "zo! Daar gaan we, de eerste aankoop voor ons kindje". Ons kindje!![]()
![]()
![]()
hoppa. En daar gingen de tranen.
Ja, en ze "zeuren" er al jaren om. Dus het was maar wat leuk om hun gezichten te zien toen ze (zoals altijd) vroegen of we nu al "wat kleins verwachten" en het antwoord "ja zeker! Jullie eerste achterkleinkindje!" was!quote:Op zondag 5 april 2015 17:34 schreef pessie het volgende:
[..]
Tof!
En leuk dat je opa en oma zo blij waren. Is het hun eerste achterkleinkind?
Nouja dat is natuurlijk wel wat er bedoelt wordt. Heb je bewust anticonceptie achterwege gelaten met als doel zwanger te raken of was het een gevalletje oeps.quote:Op zondag 5 april 2015 17:39 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ja, en ze "zeuren" er al jaren om. Dus het was maar wat leuk om hun gezichten te zien toen ze (zoals altijd) vroegen of we nu al "wat kleins verwachten" en het antwoord "ja zeker! Jullie eerste achterkleinkindje!" was!
En over dat gepland vs. gewenst: laat het zich uberhaupt ooit plannen? Wij hebben in januari bewust de anticonceptie de deur uit gedaan, met het idee van "we zien wel", met allerlei verhalen van vrienden en kennissen in ons hoofd die zeker een jaar nodig hadden om zwanger te raken.
Dat 't bij ons in 1x raak was hadden we niet verwacht/gepland, maar dat maakt het ook geen ongelukje of minder welkom.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
quote:Op zondag 5 april 2015 18:30 schreef McLaura het volgende:
Ik ben niet zo goed in reageren op anderen momenteel, maar wilde wel graag mijn (vind ik) erg mooie echo laten zien.
[ link | afbeelding ]
Dat hele 'galstenen of interne herniatie-gedoe' had precies 1 mooie bijkomstigheid. Ik vind hem zķ mooi!Wow wat een mooie echoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op zondag 5 april 2015 20:18 schreef Poppejans het volgende:
Waah Mignonne gefeliciteerd!!! Ik lees ju pas dat je 1 april fb grap niet geheel een grap was
Wat superleuk,nog zo'n mooierd erbij straks! Ben nu al benieuwd naar de naam
Fijn, het lukt dus goed om het juiste te eten?quote:Op zondag 5 april 2015 19:28 schreef McLaura het volgende:
Pessie, het gaat goed nu. Hopelijk wil het voorlopig zo blijven.
Ja dit! Ik vind het al een geslaagde dag als er geen lid van dit gezin aan ondervoeding is gestorvenquote:Op zondag 5 april 2015 21:31 schreef Roomsnoes het volgende:
Shit mignonne, 2 dochters, studie, huis met tuin, zwanger en hopla, rokjes maken, dekentjes breien. Mens, hoeveel uur zit er in jouw dag?Respect!
dat zal wel langer dan een dag duren toch, voordat dat zover is?quote:Op zondag 5 april 2015 21:57 schreef L-E het volgende:
[..]
Ja dit! Ik vind het al een geslaagde dag als er geen lid van dit gezin aan ondervoeding is gestorven
quote:Op zondag 5 april 2015 21:57 schreef L-E het volgende:
[..]
Ja dit! Ik vind het al een geslaagde dag als er geen lid van dit gezin aan ondervoeding is gestorven
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |