Er staat prenatale screening op de rekening. Het reguliere bloedprikken is ook eerder gedaan via het ziekenhuis, ik neem aan dat dat aan het einde van het jaar met m'n eigen risico verrekend wordt en ik anders een rekening van het ziekenhuis zou krijgen. En volgens mij is dat wat meer duurder dan 50 euro.quote:Op zaterdag 4 april 2015 19:56 schreef pessie het volgende:
FF wat tof!!! Hoop echt dat je een mooie foto gaat showen!
FF, de normale bloedtest voor 12 weken zwangerschap ging bij mij wel van mijn eigen risico af, is dat deze rekening misschien?
Mariposas leuk zeg! En ik vind baby-dump ook een beetje een rare naam. De winkel bij ons in de buurt is ook nog eens zwaar ongezellig, echt zo'n dump idee
. Ik kom er in ieder geval niet voor de lol.
Dikke vette plus 1.quote:Op zaterdag 4 april 2015 21:29 schreef L-E het volgende:
Jee cocci, wat naar! Ik vind het zo raar dat anderen voor jou bepalen waar je 'moet' bevallen, uiteindelijk ben jij toch degene die zo'n besluit neemt (al dan niet tegen het advies in)?
Wat ik onderhand heb geleerd is dat het over jouw lichaam gaat en dat jij zeker iets te zeggen hebt! Als ik jou was, zou ik met de gyn die jij graag wilt zelf proberen contact te leggen, al ga je via de huisarts. Het UMCG voelt ook als een rottig ziekenhuisquote:Op zaterdag 4 april 2015 21:23 schreef coccinelle het volgende:
Rekeningenhet ziekenhuis heeft pas heeeeel laat mijn clomid behandelingen van vorig jaar gedeclareerd (oktober) waardoor ik vandaag nog een hele dikke eigen risico rekening in de bus kreeg. Dus i.p.v. ¤360 of hoeveel het dit jaar weer niet gestegen is, mag ik dit jaar bijna ¤700,- ophoesten
![]()
Ik ben sowieso al niet in mijn humeur door mijn controle van afgelopen donderdag. Nu mocht ik heel misschien wel de controles in het streekziekenhuis hebben, maar bevallen zou ik sowieso in het UMCG moeten. Nou toen brak ik volledig. Ik vind het zo'n afschuwelijk ziekenhuis! Nadat ik mijn angsten en nadelen had gesnikt kreeg ik als antwoord; 'Nou lieverd, dan gaan we je toch inleiden met 38 weken?' Echt, wtf, nou mooi niet! Als er geen medische reden voor is, gaan we niet inleiden!
Ze gaat nu proberen of het ziekenhuis hier mij wil hebben, en als alternatief het ziekenhuis in Leeuwarden. En anders heb ik heel erg pech. Donderdag krijg ik bericht.
Waar is de roze wolk waar ze het wel eens over hebben?
Op zich valt het mee hoor, maar ik ben wel duidelijk en geef ook aan dat ik van haar duidelijkheid verwacht. Bij mijn eerste bevalling heb ik me best laten overrompelen, en eigenlijk heb ik daar soms best nog last van. Mijn tweede bevalling vond ik daarom veel beter te doen, ik had zelf de touwtjes in handen, niet zozeer met de weeën, want natuurlijk doet bevallen pijn en is dat niet leuk maar meer dat ik kon aangeven wat ik voelde (ik mocht dus zelf iets voelen) en waar ik behoefte aan dacht te hebben (zo mocht ik zelf aangeven wanneer ik dacht dat het goed was de vliezen te breken). En nu ga ik naar het ziekenhuis, naar mensen die ik nog nooit gezien of gesproken heb, kom ik aan monitoren, infusen en weet ik veel wat te liggen ten behoeve van ons kindje, maar dan nog wil ik weten wat er gaat gebeuren, misschien wel juist daarom.quote:Op zaterdag 4 april 2015 21:55 schreef L-E het volgende:
Ik mag in mijn handjes knijpen, ik heb bij mijn gyns nog nooit het gevoel gehad duidelijkheid of inspraak te moeten eisen. Ik heb, ook de vorige zwangerschap, voortdurend het gevoel dat ik de touwtjes in handen heb, en dat de eindbeslissing van alles bij ons ligt. Jammer dat het voor sommige zwangeren zo een gevecht is.
Mijn zwager heeft er zijn co-schappen vorig jaar gelopenquote:Op zaterdag 4 april 2015 21:58 schreef coccinelle het volgende:
Heeft wel een intensive care en is verder ook een heel goed ziekenhuis.
Mocht het allemaal op niks uitlopen, wil mijn buurvrouw ook eventueel nog wel proberen in het ziekenhuis (zij is verloskundige, en het allerliefst beval ik onder haar regie).
plaatsindicatie, je bevalt in het ziekenhuis maar onder begeleiding van je eigen verloskundige. En in mijn geval met een waakinfuus. Je betaald dan geen eigen bijdrage zoals bij een poliklinische bevalling.quote:Op zaterdag 4 april 2015 22:06 schreef pessie het volgende:
Wat bedoel je met plaatsindicatie Mignonne?
Wat zou jij dan willen?quote:Op zaterdag 4 april 2015 22:08 schreef mignonne het volgende:
[..]
plaatsindicatie, je bevalt in het ziekenhuis maar onder begeleiding van je eigen verloskundige. En in mijn geval met een waakinfuus. Je betaald dan geen eigen bijdrage zoals bij een poliklinische bevalling.
Met prik in je been denk ik dan?quote:
Ik heb ervaren dat, juist als het niet gaat zoals de bedoeling is (als in: een complicatie, welke dan ook) het heel fijn en prettig is als er wel goed naar de zwangere wordt geluisterd. Want echt, alles valt onder je vandaan op het moment dat dingen niet meer goed gaan, het gevoel van falen kan zooo groot zijn, zo verdrietig maken, er wordt je al zo veel afgenomen, dan is het superfijn als de medici om je heen je het gevoel kunnen geven dat het kleine beetje inspraak dat je hebt Alles is. Ik denk dat het een kunst is voor die medici, maar ik ben nog elke dag dankbaar voor hoe dat bij ons is gelopen. Ik denk dat hoe een vrouw terug kijkt op haar bevalling valt of staat met in hoeverre ze voelt dat er naar haar geluisterd is, dat ze gehoord en gezien is.quote:Op zaterdag 4 april 2015 22:04 schreef pessie het volgende:
[..]
Op zich valt het mee hoor, maar ik ben wel duidelijk en geef ook aan dat ik van haar duidelijkheid verwacht. Bij mijn eerste bevalling heb ik me best laten overrompelen, en eigenlijk heb ik daar soms best nog last van. Mijn tweede bevalling vond ik daarom veel beter te doen, ik had zelf de touwtjes in handen, niet zozeer met de weeën, want natuurlijk doet bevallen pijn en is dat niet leuk maar meer dat ik kon aangeven wat ik voelde (ik mocht dus zelf iets voelen) en waar ik behoefte aan dacht te hebben (zo mocht ik zelf aangeven wanneer ik dacht dat het goed was de vliezen te breken). En nu ga ik naar het ziekenhuis, naar mensen die ik nog nooit gezien of gesproken heb, kom ik aan monitoren, infusen en weet ik veel wat te liggen ten behoeve van ons kindje, maar dan nog wil ik weten wat er gaat gebeuren, misschien wel juist daarom.
Ja dat kan. Het gaat puur om een naaldje in de hand. Een niet aangesloten infuus, zodat ze snel toegang hebben mocht het nodig zijn. En de medicatie kan dus idd ook thuis. Met prik in t bovenbeen en als dat niet genoeg is met een ander medicijn.quote:Op zaterdag 4 april 2015 22:12 schreef pessie het volgende:
[..]
Met prik in je been denk ik dan?
Oh wacht, kunnen ze dat thuis ook doen? infusen medicatie en alles?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |