het is echt in de juppenwijk van berlijn, en dat staat me wel wat tegen, want ik ben niet zo'n jup. In Prenzlauer Berg. Maar, in die wijk zit ook een kinderdagverblijf waar ze Nederlands spreken, en dat lijkt me wel heel erg perfect.quote:Op vrijdag 3 april 2015 10:01 schreef Daui het volgende:
Welke wijk in Berlijn? Ooooo je kunt zo lekker eten in Berlijn
Haha als ik niet beter wist, zou ik soms echt denken dat jij stiekem mijn man bent!quote:Op donderdag 2 april 2015 22:52 schreef Nikooos het volgende:
[..]
1keer raden waar mijn vrouw net over klaagde
Hier lossen we het vooralsnog op door mijn gekriebel
Mja, ik denk ergens dat het inderdaad groei is. Heb niks veranderd qua kleding of douchespul waar m'n huid nu opeens op zou kunnen reageren. Maar babyolie is misschien wel een goeie ja; da's vaak toch wat neutralerquote:Op vrijdag 3 april 2015 08:44 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Is het jeuk door het groeien en gespannen zijn? Dan zal irritatie toch meevallen? Of ben je gevoelig voor bepaalde stoffen? Dan iets van een neutrale (baby)huidolie?
Ja, dat laatste was ik helaas al achter...quote:Op vrijdag 3 april 2015 09:56 schreef pessie het volgende:
Twist en nikoos, lekker insmeren met een bodylotion en er verder van af blijven. Als je gaat krabben wordt het juist gevoeliger.
En met tuin en balkon.quote:Op vrijdag 3 april 2015 10:09 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
het is echt in de juppenwijk van berlijn, en dat staat me wel wat tegen, want ik ben niet zo'n jup. In Prenzlauer Berg. Maar, in die wijk zit ook een kinderdagverblijf waar ze Nederlands spreken, en dat lijkt me wel heel erg perfect.
Ik denk ook doen. Het is in totaal 61 m2, met een open keuken. Denk dat de slaapkamer wel groter is dan 15m2, pessie.
Collega van me woont ook klein, en daar slaapt het kind op de gang. Dat kan altijd ook nog!
Dat klinkt echt supergoed! P-bergquote:Op vrijdag 3 april 2015 09:51 schreef Jag�rut het volgende:
Wij hebben een heel tof appartement gezien in Berlijn, maar met 2 kamers maar. Nu is de vraag, ervoor gaan of niet. We zullen vast eventueel verhuizen, en de baby heeft in de eerste paar jaar natuurlijk niet zo veel plaats nodig...Dit is op zo'n toffe locatie, met balkon én tuin!
Creepy. Ze is inderdaad ook erg slecht in niet krabben.quote:Op vrijdag 3 april 2015 10:13 schreef twist02 het volgende:
[..]
Haha als ik niet beter wist, zou ik soms echt denken dat jij stiekem mijn man bent!Maar -bij mijn weten- zit die niet op Fok!
Sinds 1 januari pas, en stiekem had hij graag nog wel een paar maanden thuis gezeten. Maar ik ben blij dat hij straks niet meer de hele week op de bank zit en ik ook weer af en toe wat tijd voor mezelf heb, nu het nog kan.quote:Op vrijdag 3 april 2015 12:52 schreef Mineola het volgende:
[..]
FF, wat fijn van het goede aanbod voor je vriend! Lekker dat hij weer aan het werk kan, heeft hij lang zonder gezeten?
Ik vind 'm nieuw echt te duur. Maar als we 'm tweedehands in goede staat kunnen vinden is dat een prima optie!quote:Op vrijdag 3 april 2015 14:18 schreef Krisvc het volgende:
FF, gefeliciteerd met de nieuwe baan van je vriend!
Nikoos, fijn dat er weer een sticker in the pocket is!![]()
Sillie, wij zijn ook voor de Quiny Buzz gegaan. Wij hebben hem uiteindelijk wel nieuw gekocht, terwijl we tweedehands van plan waren. Eigenlijk omdat we het gewoon de investering waard vonden.
Pessie, ben benieuwd hoe alle metingen waren.
Ik heb hier net een recordbedrag uitgegeven bij de Zeeman.En ik zit in de fase dat ik overal trek in heb, maar als ik dan in de supermarkt sta om daadwerkelijk wat lekkers te halen kan ik geen keuze maken en koop ik maar niks. Gezond, maar ik vind het maar frustrerend.
Och en ook dan...quote:Op vrijdag 3 april 2015 15:15 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik vind 'm nieuw echt te duur. Maar als we 'm tweedehands in goede staat kunnen vinden is dat een prima optie!
Enig nadeel is dat 'ie ocean blue van kleur is. Ik zie de misverstanden al voor me als we een meisje krijgen. Maar boeiend, ik wil eigenlijk niet mee doen aan "jongens zijn blauw en meisjes roze" onzin..
Dit idd, had m'n zus ook!quote:Op vrijdag 3 april 2015 15:21 schreef mignonne het volgende:
[..]
Och en ook dan...
Je dochter in een knalroze jurkje, met roze/witte maillot, roze mutsje op en een roze speentje in.
En dat mensen dan nog zeggen "ach wat een schattig ventje!"
en nee zķ mannelijk zijn mijn dames nou ook weer niet![]()
Dat zei ik ook tegen mijn vriend, maar deze mensen doen de hele set weg voor bijna niks en de maxi cosi zit er dan bij. Mocht ik mn twijfels hebben over de maxi cosi koop ik gewoon alsnog een nieuwe; dan ben ik nog veel voordeliger uit.quote:Op vrijdag 3 april 2015 15:36 schreef twist02 het volgende:
Klinkt positief pessie!Wordt het sowieso inleiden met 37 weken denk je, of kijken ze het nog even aan als het goed blijft gaan?
[..]
Dit idd, had m'n zus ook!
En als klapper dan nog mensen die vragen: maar waarom trek je een jongetje eigenlijk zoveel roze aan??![]()
Ik weet om eerlijk te zijn alleen niet of ik een tweedehands maxi-cosi wel zou doen sillie... Je weet nooit zeker of-ie al een keer gevallen is ofzo.
Ook dat nog is ja.quote:Op vrijdag 3 april 2015 16:20 schreef -Spring het volgende:
Ik denk dat bij een tweedehands autostoel de kans zo goed als nihil is dat:
- Iemand zo'n hufter is dat ie een stoel op mp zet waar een ongeluk mee gebeurd is;
- de stoel daardoor dusdanig is beschadigd dat ie niet meer veilig is;
- jíj precies die stoel koopt;
- jíj er vervolgens ook nog een ongeluk mee krijgt.
Dan zijn die mensen gek hoor. Of ze vinden jou gek dat ze geloven dat je een zoontje een knalroze jurk zou aantrekken!quote:Op vrijdag 3 april 2015 15:21 schreef mignonne het volgende:
[..]
Och en ook dan...
Je dochter in een knalroze jurkje, met roze/witte maillot, roze mutsje op en een roze speentje in.
En dat mensen dan nog zeggen "ach wat een schattig ventje!"
en nee zķ mannelijk zijn mijn dames nou ook weer niet![]()
Eerste punt ben ik wel met je eensquote:Op vrijdag 3 april 2015 16:20 schreef -Spring het volgende:
Ik denk dat bij een tweedehands autostoel de kans zo goed als nihil is dat:
- Iemand zo'n hufter is dat ie een stoel op mp zet waar een ongeluk mee gebeurd is;
- de stoel daardoor dusdanig is beschadigd dat ie niet meer veilig is;
- jíj precies die stoel koopt;
- jíj er vervolgens ook nog een ongeluk mee krijgt.
Heb nu al spijt dat ik hem niet in meer maten heb gekochtquote:
quote:Op vrijdag 3 april 2015 16:55 schreef Vlindur het volgende:
De jongens en ik zijn net ruim een uur in bad geweestPast nog steeds
![]()
Die van ons zit vast en hij staat op 39 gradenquote:Op vrijdag 3 april 2015 17:03 schreef pessie het volgende:
[..]heerlijk he. Mijn middelste vind met mij in bad gaan eng
. Maar ik hou van te warmwater waarschijnlijk id dat het probleem
En ik geen oudstequote:Op vrijdag 3 april 2015 17:08 schreef Vlindur het volgende:
[..]
En je hebt nog helemaal geen middelste![]()
![]()
oh joh, bij mn eerste zeek ik twee of drie kratten per week vol xDquote:Op vrijdag 3 april 2015 17:46 schreef silliegirl het volgende:
Vraag: is extreme dorst voor iemand herkenbaar? Ik drink normaal te weinig hoor, maar nu kan ik niet genoeg drinken lijkt wel! Hoort dat erbij? Of moet ik me nu druk maken om dingen als diabetes?![]()
Ik moet ook veel naar de wc; ik heb bijv. aan die moeders voor moeders flessen niet genoeg aan 1 per 24 uur; hijs veel eerder vol.
Ik drink normaal gesproken al vrij veel, maar merk dat ik nu ook meer dorst heb jaquote:Op vrijdag 3 april 2015 17:46 schreef silliegirl het volgende:
Vraag: is extreme dorst voor iemand herkenbaar? Ik drink normaal te weinig hoor, maar nu kan ik niet genoeg drinken lijkt wel! Hoort dat erbij? Of moet ik me nu druk maken om dingen als diabetes?![]()
Ik moet ook veel naar de wc; ik heb bijv. aan die moeders voor moeders flessen niet genoeg aan 1 per 24 uur; hijs veel eerder vol.
Ik ga niet uit van een sluimerende diabetes hoor. Daar ben ik al een keer compleet voor doorgelicht (ziekenhuisopname, zware dosis pretnison via infuus, rare glucose-waarde toen) maar alles bleek goed.quote:Op vrijdag 3 april 2015 17:59 schreef mignonne het volgende:
[..]
oh joh, bij mn eerste zeek ik twee of drie kratten per week vol xD
en dan was ik zelfs te lam om altijd met die flessen in de weer te gaan.
Zwangerschapsdiabetes hoef je je pas druk over te maken na een week of 25. Eerder (tussen week 20-25) zie je het zelden ontstaan, En voor 20 weken heb je het over een pre-existente diabetes. De kans is er natuurlijk altijd, je maakt een liter extra bloed aan, de druk op je nieren in het begin wordt groter. Enerzijds dus niet abnormaal dat je meer wilt drinken en meer plast, anderzijds niet onmogelijk dat daardoor een sluimerende diabetes het laatste zetje krijgt. Bij twijfel kun je altijd langs je huisarts, het klinkt mij niet alleen niet abnormaal in de oren. Ik hoor wel meer dat vrouwen meer dorst krijgen in het begin
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.:)
quote:Op vrijdag 3 april 2015 18:03 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik ga niet uit van een sluimerende diabetes hoor. Daar ben ik al een keer compleet voor doorgelicht (ziekenhuisopname, zware dosis pretnison via infuus, rare glucose-waarde toen) maar alles bleek goed.
Ik zie 't maar aan dan, als het te gek wordt langs de huisarts. En donderdag zie ik toch de klinisch vk, kan 't ook daar even navragen natuurlijk.
En weer echo! Dat is zowel leuk als spannend eigenlijk.. Ik ben dan 9w en 6 dgn, zie je dan al iets wat op een mensje lijkt eigenlijk?
Dat was met 6w6d en daar zag ik, behalve een knipper, niks in! Maar ik ben benieuwd!quote:Op vrijdag 3 april 2015 18:04 schreef mignonne het volgende:
[..]
meer dan de vorige echo iig. Als je mazzel hebt beweegt ie al een klein beetje op beeld
mwhehe t is meer een indicatie ehquote:Op vrijdag 3 april 2015 18:18 schreef silliegirl het volgende:
migonne: en wat nu als je t eerste trimester al veel meer aankomt dan die 1.2 kg van dat plaatje?![]()
Buiken kloppen niet hoor.mijnes staat al bol
![]()
Ik krijg een complex van dat overzicht!
Fijn! Mooie Knipper gezien?quote:Op vrijdag 3 april 2015 18:07 schreef Cassandra87 het volgende:
En als ik dan toch bezig ben, termijn echo vandaag, weer vooruit gezet naar de 23e[ afbeelding ]
Precies elf weken vandaag![]()
Mijn bekkentherapeut vind het juist niet zo'n goed idee om de buikspieren en bilspieren extra aan te spannenquote:Op vrijdag 3 april 2015 18:05 schreef mignonne het volgende:
En deze vind ik altijd wel informatief om te laten zien aan dames met rug/bekkenklachten, hoe je houding zeg maar de positie van de baby/baarmoeder in je buik beīnvloedt.
[ afbeelding ]
maar jij hebt forse bekkenklachten én je bent onder zorg van bekkenpeut, in dat geval, altijd naar hem/haar luisteren.quote:Op vrijdag 3 april 2015 18:36 schreef pessie het volgende:
[..]
Mijn bekkentherapeut vind het juist niet zo'n goed idee om de buikspieren en bilspieren extra aan te spannen
quote:Op vrijdag 3 april 2015 18:03 schreef mignonne het volgende:
Deze is misschien nog wel informatief voor wie dat leuk vindtkwam hem toevallig vanmiddag tegen op pinterest.
kuch laat ik dat ff in een spoiler doenEen infographic dus
Wat een leuke!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zocht gister plaatjes van hoe je organen verplaatsen tijdens een zwangerschapnu zal dat wel niet bij iedereen hetzelfde gaan, maar op dat plaatje verdwenen de darmen naar onder de longen
tof om te zien, en maf ook
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
haha ja ik vind het prachtig zulke dingenquote:Op vrijdag 3 april 2015 19:05 schreef pinquit het volgende:
[..]
Wat een leuke!
Ik zocht gister plaatjes van hoe je organen verplaatsen tijdens een zwangerschapnu zal dat wel niet bij iedereen hetzelfde gaan, maar op dat plaatje verdwenen de darmen naar onder de longen
tof om te zien, en maf ook
Duidelijk!quote:Op vrijdag 3 april 2015 18:56 schreef mignonne het volgende:
[..]
maar jij hebt forse bekkenklachten én je bent onder zorg van bekkenpeut, in dat geval, altijd naar hem/haar luisteren.
dit plaatje is meer voor vrouwen die bijvoorbeeld dan zeggen van goh het wordt nu lichamelijk wel zwaar hoor. als je dan laat zien wat een verschil houding kan maken... ik adviseer nooit iemand zn spieren aan te spannen, maar wel om goed recht op te staan, niet compenseren in ke houding, rug recht, schouders naar achter en je bekken recht houden (dus niet compenseren naar 1 kant ofzo). geldt ook voor houding achter bijvoorbeeld een bureau. echt goed rechtop zitten enzo scheelt vaak enorm in beginnende klachten. je zwaartepunt verandert gewoon en daar moet jd ddn nieuwe balans in vinden, letterlijk.
En hoe gaat het bij jullie?quote:Op vrijdag 3 april 2015 20:23 schreef Gevalletje het volgende:
Wow wat een achtbaan Fannetje, hoop dat hij gauw nog verder opknapt!!
Wat leuk Mignonne, gefeliciteerd!
Goedquote:
Vorige week donderdag (34+6) schatten ze de baby op 1800 gram. Gaat niet heel hard meer oplopen, wordt dus waarschijnlijk wel echt klein. Mijn eerste was ook dysmatuur (2520 gram, 40 weken) Door de niet te verklaren groei-achterstand en een bloeddruk die oploopt bij mij nu 3x per week controle in het ziekenhuis en inleiden wanneer mogelijk.quote:Op vrijdag 3 april 2015 21:29 schreef Gevalletje het volgende:
[..]
Goed. Q groeit goed, begon op 2660gr en is de 3000 inmiddels voorbij! Hij heeft vaak honger dus van slapen komt er nog niet heel veel helaas.
Ben zelf nog regelmatig emotioneel, vooral als ik moe ben. Maar lichamelijk gaat het steeds beter, m'n buik wordt duidelijk kleiner en al het vocht wat ik in het ziekenhuis vasthield is weer weg. Kan voor m'n gevoel haast alles weer (staat 6 weken voor herstel van keizersnee, maar ben ongeduldig) mn onderbuik is alleen nog gevoelig.
Dank voor het vragen! Bij jou ook alles goed? Las iets over extra controles van doorbloeding van navelstreng, dat het een kleintje wordt geloof ik? Bijlezen gaat best lastig nu! Hoe groot schatten ze hem/haar nu?
quote:Op zaterdag 4 april 2015 08:52 schreef Krisvc het volgende:
Morning ladies!
Pessie, dikke knuf!![]()
Gevalletje, fijn om te lezen dat het goed gaat met Q. inmiddels. Ik hoop dat hij snel gaat slapen!
Ik heb zo hard gelachen vannacht.![]()
Man werd vannacht door z'n werk wakker gebeld. Daarna konden we niet meer slapen en lagen we een beetje te praten. Ik probeerde me om te draaien en hield me daarvoor aan hem vast. Waarop hij zei: "Ik vind het wel schattig dat je me als anker gebruikt. Ik ben het anker voor jouw olietanker!" Daarop volgde enige stilte en heb ik gevraagd of hij me nou serieus een olietanker noemde.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En dat klopt helemaal! Mijn zoontje was volgens mij binnen een jaar bovengemiddeld lang en gemiddeld in gewichtquote:Op zaterdag 4 april 2015 08:44 schreef Daui het volgende:
Klein maar fijn Pessie. Ze groeien wel bij als ze er eenmaal uit zijn.
quote:Op zaterdag 4 april 2015 10:49 schreef pessie het volgende:
Selvaria lekker die babywas doenen straks een huis vol drogende mini-kleertjes
Kris hahaha! Dat klinkt wel heel erg! Wel jammer dat je dan niet meer kan slapen.
Pinq dat is vroeg! Komt dat door je uitzettende baarmoeder denk je?
Heel verhaal voor Mignonne.Ik snap de overwegingen hoor, in dit soort gevallen weet je altijs pas achteraf hoe en wat.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar ik vroeg het me af omdat baby nu 1800 zou wegen, hoeveel zouden ze verwachten dat baby nog groeit per week?
Ik duim gewoon dat ie nog even flink groeit en zulks.:)
quote:Op zaterdag 4 april 2015 08:52 schreef Krisvc het volgende:
Morning ladies!
Pessie, dikke knuf!![]()
Gevalletje, fijn om te lezen dat het goed gaat met Q. inmiddels. Ik hoop dat hij snel gaat slapen!
Ik heb zo hard gelachen vannacht.![]()
Man werd vannacht door z'n werk wakker gebeld. Daarna konden we niet meer slapen en lagen we een beetje te praten. Ik probeerde me om te draaien en hield me daarvoor aan hem vast. Waarop hij zei: "Ik vind het wel schattig dat je me als anker gebruikt. Ik ben het anker voor jouw olietanker!" Daarop volgde enige stilte en heb ik gevraagd of hij me nou serieus een olietanker noemde.
Tsja, woensdag weer groei-echo, dan weet ik meer. Ik heb zelf zitten rekenen dat baby elke week ongeveer 3 dagen groeit. Dus dat zou in een zeer positief geval nog zo'n 300 gram zijn, in totaal tot de geboorte. En voor hetzelfde geld zit er toch meer meetfout in dan nu gedacht, ook al proberen we (ik vooral) die te minimaliseren door de groei-echo's uitsluitend door 1 gynaecoloog te laten doen. We weten het pas als ons kindje er is en meer dan rusten, op beweging letten en 3x per week naar het ziekenhuis gaan kan ik niets doen.quote:Op zaterdag 4 april 2015 11:12 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ik snap de overwegingen hoor, in dit soort gevallen weet je altijs pas achteraf hoe en wat.
Maar ik vroeg het me af omdat baby nu 1800 zou wegen, hoeveel zouden ze verwachten dat baby nog groeit per week?
Ik duim gewoon dat ie nog even flink groeit en zulks.
Nee meer kun je zeker niet doen. En das ook het lastige I guess. Ik kan me he tijdbom gevoel wel indenken iig.quote:Op zaterdag 4 april 2015 11:46 schreef pessie het volgende:
[..]
Tsja, woensdag weer groei-echo, dan weet ik meer. Ik heb zelf zitten rekenen dat baby elke week ongeveer 3 dagen groeit. Dus dat zou in een zeer positief geval nog zo'n 300 gram zijn, in totaal tot de geboorte. En voor hetzelfde geld zit er toch meer meetfout in dan nu gedacht, ook al proberen we (ik vooral) die te minimaliseren door de groei-echo's uitsluitend door 1 gynaecoloog te laten doen. We weten het pas als ons kindje er is en meer dan rusten, op beweging letten en 3x per week naar het ziekenhuis gaan kan ik niets doen.
Er staat prenatale screening op de rekening. Het reguliere bloedprikken is ook eerder gedaan via het ziekenhuis, ik neem aan dat dat aan het einde van het jaar met m'n eigen risico verrekend wordt en ik anders een rekening van het ziekenhuis zou krijgen. En volgens mij is dat wat meer duurder dan 50 euro.quote:Op zaterdag 4 april 2015 19:56 schreef pessie het volgende:
FF wat tof!!! Hoop echt dat je een mooie foto gaat showen!
FF, de normale bloedtest voor 12 weken zwangerschap ging bij mij wel van mijn eigen risico af, is dat deze rekening misschien?
Mariposas leuk zeg! En ik vind baby-dump ook een beetje een rare naam. De winkel bij ons in de buurt is ook nog eens zwaar ongezellig, echt zo'n dump idee
. Ik kom er in ieder geval niet voor de lol.
Dikke vette plus 1.quote:Op zaterdag 4 april 2015 21:29 schreef L-E het volgende:
Jee cocci, wat naar! Ik vind het zo raar dat anderen voor jou bepalen waar je 'moet' bevallen, uiteindelijk ben jij toch degene die zo'n besluit neemt (al dan niet tegen het advies in)?
Wat ik onderhand heb geleerd is dat het over jouw lichaam gaat en dat jij zeker iets te zeggen hebt! Als ik jou was, zou ik met de gyn die jij graag wilt zelf proberen contact te leggen, al ga je via de huisarts. Het UMCG voelt ook als een rottig ziekenhuisquote:Op zaterdag 4 april 2015 21:23 schreef coccinelle het volgende:
Rekeningenhet ziekenhuis heeft pas heeeeel laat mijn clomid behandelingen van vorig jaar gedeclareerd (oktober) waardoor ik vandaag nog een hele dikke eigen risico rekening in de bus kreeg. Dus i.p.v. ¤360 of hoeveel het dit jaar weer niet gestegen is, mag ik dit jaar bijna ¤700,- ophoesten
![]()
Ik ben sowieso al niet in mijn humeur door mijn controle van afgelopen donderdag. Nu mocht ik heel misschien wel de controles in het streekziekenhuis hebben, maar bevallen zou ik sowieso in het UMCG moeten. Nou toen brak ik volledig. Ik vind het zo'n afschuwelijk ziekenhuis! Nadat ik mijn angsten en nadelen had gesnikt kreeg ik als antwoord; 'Nou lieverd, dan gaan we je toch inleiden met 38 weken?' Echt, wtf, nou mooi niet! Als er geen medische reden voor is, gaan we niet inleiden!
Ze gaat nu proberen of het ziekenhuis hier mij wil hebben, en als alternatief het ziekenhuis in Leeuwarden. En anders heb ik heel erg pech. Donderdag krijg ik bericht.
Waar is de roze wolk waar ze het wel eens over hebben?
Op zich valt het mee hoor, maar ik ben wel duidelijk en geef ook aan dat ik van haar duidelijkheid verwacht. Bij mijn eerste bevalling heb ik me best laten overrompelen, en eigenlijk heb ik daar soms best nog last van. Mijn tweede bevalling vond ik daarom veel beter te doen, ik had zelf de touwtjes in handen, niet zozeer met de weeën, want natuurlijk doet bevallen pijn en is dat niet leuk maar meer dat ik kon aangeven wat ik voelde (ik mocht dus zelf iets voelen) en waar ik behoefte aan dacht te hebben (zo mocht ik zelf aangeven wanneer ik dacht dat het goed was de vliezen te breken). En nu ga ik naar het ziekenhuis, naar mensen die ik nog nooit gezien of gesproken heb, kom ik aan monitoren, infusen en weet ik veel wat te liggen ten behoeve van ons kindje, maar dan nog wil ik weten wat er gaat gebeuren, misschien wel juist daarom.quote:Op zaterdag 4 april 2015 21:55 schreef L-E het volgende:
Ik mag in mijn handjes knijpen, ik heb bij mijn gyns nog nooit het gevoel gehad duidelijkheid of inspraak te moeten eisen. Ik heb, ook de vorige zwangerschap, voortdurend het gevoel dat ik de touwtjes in handen heb, en dat de eindbeslissing van alles bij ons ligt. Jammer dat het voor sommige zwangeren zo een gevecht is.
Mijn zwager heeft er zijn co-schappen vorig jaar gelopenquote:Op zaterdag 4 april 2015 21:58 schreef coccinelle het volgende:
Heeft wel een intensive care en is verder ook een heel goed ziekenhuis.
Mocht het allemaal op niks uitlopen, wil mijn buurvrouw ook eventueel nog wel proberen in het ziekenhuis (zij is verloskundige, en het allerliefst beval ik onder haar regie).
plaatsindicatie, je bevalt in het ziekenhuis maar onder begeleiding van je eigen verloskundige. En in mijn geval met een waakinfuus. Je betaald dan geen eigen bijdrage zoals bij een poliklinische bevalling.quote:Op zaterdag 4 april 2015 22:06 schreef pessie het volgende:
Wat bedoel je met plaatsindicatie Mignonne?
Wat zou jij dan willen?quote:Op zaterdag 4 april 2015 22:08 schreef mignonne het volgende:
[..]
plaatsindicatie, je bevalt in het ziekenhuis maar onder begeleiding van je eigen verloskundige. En in mijn geval met een waakinfuus. Je betaald dan geen eigen bijdrage zoals bij een poliklinische bevalling.
Met prik in je been denk ik dan?quote:
Ik heb ervaren dat, juist als het niet gaat zoals de bedoeling is (als in: een complicatie, welke dan ook) het heel fijn en prettig is als er wel goed naar de zwangere wordt geluisterd. Want echt, alles valt onder je vandaan op het moment dat dingen niet meer goed gaan, het gevoel van falen kan zooo groot zijn, zo verdrietig maken, er wordt je al zo veel afgenomen, dan is het superfijn als de medici om je heen je het gevoel kunnen geven dat het kleine beetje inspraak dat je hebt Alles is. Ik denk dat het een kunst is voor die medici, maar ik ben nog elke dag dankbaar voor hoe dat bij ons is gelopen. Ik denk dat hoe een vrouw terug kijkt op haar bevalling valt of staat met in hoeverre ze voelt dat er naar haar geluisterd is, dat ze gehoord en gezien is.quote:Op zaterdag 4 april 2015 22:04 schreef pessie het volgende:
[..]
Op zich valt het mee hoor, maar ik ben wel duidelijk en geef ook aan dat ik van haar duidelijkheid verwacht. Bij mijn eerste bevalling heb ik me best laten overrompelen, en eigenlijk heb ik daar soms best nog last van. Mijn tweede bevalling vond ik daarom veel beter te doen, ik had zelf de touwtjes in handen, niet zozeer met de weeën, want natuurlijk doet bevallen pijn en is dat niet leuk maar meer dat ik kon aangeven wat ik voelde (ik mocht dus zelf iets voelen) en waar ik behoefte aan dacht te hebben (zo mocht ik zelf aangeven wanneer ik dacht dat het goed was de vliezen te breken). En nu ga ik naar het ziekenhuis, naar mensen die ik nog nooit gezien of gesproken heb, kom ik aan monitoren, infusen en weet ik veel wat te liggen ten behoeve van ons kindje, maar dan nog wil ik weten wat er gaat gebeuren, misschien wel juist daarom.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |