#ANONIEM | zondag 29 maart 2015 @ 13:43 | |||
Crisisnummers GermanWings: 0049 30 5000 3000 (Buitenland) & 0800 11 33 55 77 (Duitsland)![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Diverse links: Vlucht afspelen op Flighttracker24 Airbus a320 cockpit door locking system Technische informatie: Ruwe data van de transponder waaruit blijkt dat de hoogte-instelknop van de auto-pilot naar beneden werd gedraaid. Deze data, die verkregen werd met een ADS-B receiver via een grondstation, is 24-03-15 aan de BAE, de franse onderzoeks-commissie, overhandigd.
Eerste Berichtgeving 24-03-15: -NOS- In het zuiden van Frankrijk is een passagiersvliegtuig neergestort. Het is een Airbus A320 van de Duitse prijsvechter Germanwings. De Franse president Hollande en premier Valls hebben gezegd dat er waarschijnlijk geen overlevenden zijn. Het toestel was onderweg van Barcelona naar Düsseldorf, met 142 passagiers aan boord en zes bemanningsleden. Het verdween rond 11.00 van de radar. Volgens het Franse persbureau AFP is het wrak inmiddels vanuit helikopters gezien. Het vliegtuig is volgens diverse berichten neergestort in de regio Digne, ten noorden van Marseille. Het is niet bekend welke nationaliteit de inzittenden hebben. Het ministerie van Buitenlandse Zaken in Den Haag onderzoekt of er Nederlanders aan boord waren. Update 27-03-15: -Bild- De krant heeft de hand kunnen leggen op het medisch dossier van Lubitz bij de luchtvaartautoriteiten. Daaruit zou blijken dat de 27-jarige Duitser een tijdelijk vliegverbod opgelegd kreeg door medische problemen en in behandeling moest. Hij zou opgenomen geweest zijn in een psychiatrische inrichting. Als het klopt, verklaart het waarom Lubitz in dat jaar zijn opleiding onderbrak. Volgens de krant was de copiloot anderhalf jaar in psychiatrische behandeling. Update 26-03-15: -De Stentor- De Duitse politie heeft donderdagavond na 4 uur de doorzoeking van de woning in Düsseldorf van co-piloot Andreas Lubitz beëindigd. Gezocht is naar aanwijzingen voor een motief. Of er ook iets is aangetroffen, is niet bekendgemaakt. De politie doorzocht ook de woning van de ouders van Lubitz in Montabaur, waar de copiloot ook deels woonde. De doorzoekingen waren op verzoek van de Franse justitie. -NOS- De co-piloot van het Germanwings-toestel dat neerstortte in de Franse Alpen zat alleen in de cockpit tijdens de crash. Hij heeft het toestel doelbewust laten dalen, heeft het Franse Openbaar Ministerie bekendgemaakt. Hij weigerde moedwillig de deur van de cockpit te openen voor de gezagvoerder. -Bild- De namen van de piloten zouden zijn: Patrick S. (Gezagvoerder, 6000 vlieguren op de a320) en Andreas L. (Co-piloot, 630 vlieguren). -NOS- Nabestaanden van de slachtoffers van de vliegtuigcrash in de Franse Alpen bezoeken vandaag de rampplek. Vanochtend vertrokken vanuit Barcelona in Spanje en Düsseldorf in Duitsland speciale vluchten van Lufthansa naar Marseille. -New York Times- Volgens (niet officiële) berichten zou één van de piloten niet hebben kunnen terugkeren naar de cockpit ivm buitensluiting. Dit zou blijken uit de opnames van één van de 'black-boxen', de zogeheten 'cockpit voice recorder'. Volgens procedures is de deur altijd op slot en kan deze alleen van binnenuit geopend worden. Wel is er een noodprocedure om de deur te openen, maar dit kan worden geblokkeerd door degene in de cockpit. Het openen werkt niet dmv een sleutel. Onduidelijk is welke van de twee piloten zou zijn buitengesloten. -Meerdere bronnen- De memory unit van de tweede 'black-box', welke de vluchtgegevens zou bevatten, is nog steeds niet terecht. Wel is het frame waarin deze capsule hoort te zitten inmiddels teruggevonden. -BFMTV- Luchtvaartexperts sluiten een zelfmoordaktie van één van de piloten niet uit. Update 25-03-15: -Volkskrant- Reddingswerkers hebben vanmiddag laat de eerste lichamen van slachtoffers van de vliegramp in het zuiden van Frankrijk geborgen. Dat heeft de politie in de stad Digne-les-Bains gezegd. De gendarmerie is begonnen stoffelijke resten met behulp van helikopters te bergen. Update 24-03-15: -Omroep Brabant- Bij de crash zou ook een 20-jarige vrouw uit Deurne om het leven zijn gekomen. Een vriendin van het slachtoffer heeft bevestigd dat zij is ingecheckt op de vlucht naar Düsseldorf. YouTubes: | ||||
eight | zondag 29 maart 2015 @ 13:44 | |||
Hoe weet jij wanneer de piloot voor het laatst naar de wc is gegaan en wat en hoeveel hij daarna nog heeft genuttigd? Ik mag toch aannemen dat je over deze informatie beschikt voordat je gaat roepen dat de piloot het nog best een uurtje had kunnen ophouden. | ||||
LosBuenosMuchachos | zondag 29 maart 2015 @ 13:47 | |||
![]() | ||||
Toga | zondag 29 maart 2015 @ 13:48 | |||
En daarnaast: . Ook al is de theorie busted door Mythbusters, het lijkt me geen veilig gevoel.. | ||||
loveli | zondag 29 maart 2015 @ 13:48 | |||
http://m.telegraaf.nl/bui(...)names-cockpit-gelekt Volgens de telegraaf had hij er in Barcelona geen tijd voor. | ||||
#ANONIEM | zondag 29 maart 2015 @ 13:48 | |||
Wat een horror ![]() ![]() | ||||
NotYou | zondag 29 maart 2015 @ 13:53 | |||
Dus toch gepland. | ||||
alpeko | zondag 29 maart 2015 @ 14:02 | |||
Acht minuten lang weten dat je te pletter gaat slaan ![]() Hoop op een flinke claim tegen LH. Voorkomen kan je het nooit maar er zijn toch wel wat verwijten te maken. | ||||
iRemco | zondag 29 maart 2015 @ 14:02 | |||
Pure horror.. | ||||
TC03 | zondag 29 maart 2015 @ 14:06 | |||
![]() | ||||
Murmeli | zondag 29 maart 2015 @ 14:08 | |||
![]() ![]() Afschuwelijk.... En je zal maar van iemand houden die in dat vliegtuig zat. Deze wetenschap gaat niet helpen bij de verwerking ![]() Pffff getverderrie ![]() | ||||
Murmeli | zondag 29 maart 2015 @ 14:08 | |||
Bullshit! | ||||
Re | zondag 29 maart 2015 @ 14:09 | |||
enige wat misschien wat troost geeft is dan men niets gevoeld heeft tijdens de crash zelf, daar gingen ze te hard voor om te kunnen registreren... maar tering... | ||||
11en30 | zondag 29 maart 2015 @ 14:09 | |||
Eerder is verklaard dat te horen was dat de passagiers niks door hadden en alleen op het allerlaatste moment hebben gegild. Welke leugens zijn er nog meer moedwillig verspreid? Had de gezagvoerder wel zo'n hoge nood of ging hij ff gezellig bij de stewardesjes chillen? | ||||
Re | zondag 29 maart 2015 @ 14:10 | |||
flikker toch gewoon eens op met je getrol, zak hooi | ||||
MissButterflyy | zondag 29 maart 2015 @ 14:13 | |||
Is dat zo ja? | ||||
alpeko | zondag 29 maart 2015 @ 14:14 | |||
Want? | ||||
Re | zondag 29 maart 2015 @ 14:14 | |||
ja met 600 km/u gaat het te hard om bijvoorbeeld pijn te kunnen registreren | ||||
TC03 | zondag 29 maart 2015 @ 14:14 | |||
Dat is nooit verklaard, jij hebt niet goed gelezen. ![]() | ||||
11en30 | zondag 29 maart 2015 @ 14:15 | |||
Pardon? Dat jij alles voor zoete koek slikt betekent niet dat anderen dat ook moeten doen. | ||||
opgebaarde | zondag 29 maart 2015 @ 14:15 | |||
Welke verwijten en waarom vind je eigenlijk dat LH moet betalen? Ze krijgen neem ik aan al 118K per persoon, alsof omkomen in een vliegtuigongeluk zoveel ernstiger is dan op een andere niet natuurlijke wijze | ||||
kurk_droog | zondag 29 maart 2015 @ 14:16 | |||
Daarna ben je sowieso dood dus dan voel je niets meer en is er niets meer. Is dat geluid al ergens te horen? Gillen heeft weinig zin dan trouwens. Je zou beter een video kunnen opnemen of genieten van de laatste momenten. En dan bij impact dat ding in de lucht gooien of net voor impact de nooddeur openen en eruit springen. | ||||
Murmeli | zondag 29 maart 2015 @ 14:17 | |||
Volgens mij hebben ze zich, zover wij nu weten, aan alle toen geldende voorschriften gehouden. 100% veiligheid kan je volgens mij niet garanderen. | ||||
Re | zondag 29 maart 2015 @ 14:18 | |||
nou ja, het is wat abrupter dan bijvoorbeeld de passagiers in MH17 en qua geluid van de crash zul je denk ik weinig horen, dat is gewoon in een keer stil | ||||
opgebaarde | zondag 29 maart 2015 @ 14:18 | |||
Je duim als bron gebruiken en dan anderen verwijten dat ze allee als zoete koek slikken ![]() | ||||
11en30 | zondag 29 maart 2015 @ 14:19 | |||
Of jij. :: The 144 passengers only realised at the last moment what was happening. Screams were only heard in the last moments of the recording, before impact. Mr Robin said: "We only hear screams at the very end. http://news.sky.com/story(...)planes-final-moments | ||||
LintuxCx | zondag 29 maart 2015 @ 14:20 | |||
Als je met 900km/u ineens tegen een berg aankomt kan ik me niet voorstellen dat je daar bewust wat van merkt toch? De ~10 minuten daarvoor zijn alsnog afgrijselijk genoeg natuurlijk. ![]() | ||||
kurk_droog | zondag 29 maart 2015 @ 14:21 | |||
Hollywood, kom er maar in. | ||||
alpeko | zondag 29 maart 2015 @ 14:21 | |||
Geldt dan misschien voor de hele luchtvaart en niet voor LH in het bijzonder maar er is kennelijk weinig controle op de gesteldheid van piloten. Ik kan er niet bij dat iemand die geestelijk al niet stabiel is gebleken gewoon niet scherper gecontroleerd wordt. Je kunt je sowieso afvragen of iemand met zo'n verleden wel mag vliegen. | ||||
#ANONIEM | zondag 29 maart 2015 @ 14:22 | |||
Dat lijkt mij ook ja. Hetzelfde als met die springende mensen van de twin towers...die hebben de klap nooit gevoeld. Het idee is gruwelijk. | ||||
fespo | zondag 29 maart 2015 @ 14:22 | |||
wat een onzin. al die passagiers zijn echt niet binnen 1 seconden nadat het vliegtuig ook maar iets heeft geraakt allemaal overleden. | ||||
HaverMoutKoekje | zondag 29 maart 2015 @ 14:23 | |||
nog steeds onzinnige vergelijking. bij gijzelingen en kapingen is er een doel dat kapers willen bereiken, iets om over te onderhandelen. | ||||
Re | zondag 29 maart 2015 @ 14:23 | |||
nee ze stuiteren eerst tegen de berg en dan een paar minuten later desintegreren ze spontaan... dat zal het zijn | ||||
#ANONIEM | zondag 29 maart 2015 @ 14:24 | |||
Dat is wel verklaard. De eerste keer zeiden ze dat de passagiers niks in de gaten hadden en er pas op het laatst gegil te horen was. | ||||
kurk_droog | zondag 29 maart 2015 @ 14:24 | |||
![]() | ||||
Tourniquet | zondag 29 maart 2015 @ 14:26 | |||
Even een rekensommetje. 700 km/h = 194,4 meter per seconde Lengte A320: 37,57 meter De crash van neus tot staart duurde dus 0,19 seconde. Binnen 0,19s zo plat als een dubbeltje. | ||||
opgebaarde | zondag 29 maart 2015 @ 14:26 | |||
Volgens mij is er wel degelijk controle, hoewel ik dat natuurlijk via de bekende nieuwsbronnen heb en was hij zelfs in het bezit van het Amerikaanse papiertje. Iedereen mankeert wel iets en ik denk dat het onwenselijk is om zonder goede reden ongeveer 20% van de piloten hun werk aan te zeggen. En wat gaan we daarna doen, politie, brandweer, artsen, alle piloten, buschauffeurs, vrachtwagenchauffeurs, technologen bij waterbedrijven etc etc Wij het publiek reageren excessief panisch zodra het om een vliegtuig gaat. Dat zal de reden ook wel zijn voor die hoge schadevergoedingen | ||||
11en30 | zondag 29 maart 2015 @ 14:26 | |||
De tijd zal het leren, de vraag zal door de advocaten van de nabestaanden ook gesteld gaan worden. | ||||
alpeko | zondag 29 maart 2015 @ 14:26 | |||
Natuurlijk wel. | ||||
#ANONIEM | zondag 29 maart 2015 @ 14:27 | |||
Dan moet je dat ook doortrekken naar bus- en vrachtwagenchauffeurs, machinisten, taxichauffeurs en weet ik wat voor beroepsgroepen er nog meer zijn waarbij iemand die kwaad wil voor doden kan gaan zorgen. En wat als iemand geen psychiatrisch verleden heeft en plotseling depressief wordt om wat voor reden dan ook? Ga er maar vanuit dat verreweg de meeste mensen die zelfmoordneigingen hebben geen anderen de dood in willen meesleuren. | ||||
opgebaarde | zondag 29 maart 2015 @ 14:28 | |||
neem ik ook aan. Of we moeten er vanuit gaan dat er het nodige niet klopt in deze zaak... He ![]() | ||||
alpeko | zondag 29 maart 2015 @ 14:30 | |||
Wel "iets" is iets anders dan suïcidaalen narcistisch zijn. Ik zeg niet dat het werk ze ontzegt moet worden maar hebben ze bedrijfsarts of zo? | ||||
Murmeli | zondag 29 maart 2015 @ 14:31 | |||
Hup naar bnw jij! | ||||
alpeko | zondag 29 maart 2015 @ 14:33 | |||
Ja dat is waar. Waar trek je de grens? Maar laten we wel wezen het salaris van piloten ligt wat hoger dan dat van buschauffeurs. Mag je dan geen hogere eisen stellen? | ||||
Re | zondag 29 maart 2015 @ 14:34 | |||
no way dat als het allemaal zo streng wordt qua depressie etc dat een piloot hulp gaat zoeken bij een psychiater... dan is hij gelijk zijn baan kwijt ... dus dat gaat het niet worden | ||||
opgebaarde | zondag 29 maart 2015 @ 14:34 | |||
Dit is in de geschiedenis toch de eerste keer dat een burgerluchtvaartpiloot doelbewust een vliegtuig heeft gecrasht? En hoeveel vliegbewegingen hebben we per jaar, 80 miljoen vorig jaar? En hoe moet zo'n arts aan het werk, elke paar weken met iedereen in een beroepsgroep of alleen piloten praten en dan hopen dat die piloot zijn bek opentrekt? Ow en doet die piloot dat en vertelt hij openhartig dat hij en zijn vrouw uit elkaar gaan en hij het hier heel zwaar mee heeft, dan is hij meteen de klos en kan hij niet (nooit?) meer vliegen Dat gaat toch nooit lukken? Enige oplossing is vliegen zonder dat mensen invloed kunnen uitoefenen | ||||
#ANONIEM | zondag 29 maart 2015 @ 14:36 | |||
De eisen zijn al hoger. ![]() Bovendien... als iemand op dit moment gezond is verklaard, maar in het verleden wel depressief is geweest, waarom zou diegene dan niet mogen vliegen? Is dit niet gewoon weer een zucht naar schijnveiligheid? | ||||
#ANONIEM | zondag 29 maart 2015 @ 14:37 | |||
Nee, is vaker voorgekomen. | ||||
#ANONIEM | zondag 29 maart 2015 @ 14:38 | |||
Dit is niet de eerste keer. Moeilijk te bewijzen hoe het gegaan is bij vliegtuigen die nooit meer zijn teruggevonden. Dat zou ook zelfmoord geweest kunnen zijn. | ||||
#ANONIEM | zondag 29 maart 2015 @ 14:39 | |||
Deze bijvoorbeeld: http://en.wikipedia.org/wiki/1999_Air_Botswana_incident | ||||
Nieuwschierig | zondag 29 maart 2015 @ 14:39 | |||
De beste optie lijkt me momenteel om zo snel als mogelijk over te schakelen op pilootloos vliegen. Waarbij, als er zich problemen voordoen, een team van drone-piloten de besturing over kan nemen. | ||||
#ANONIEM | zondag 29 maart 2015 @ 14:40 | |||
Overzicht van moord-zelfmoord incidenten door piloten: http://en.wikipedia.org/w(...)_commercial_aviation | ||||
Fer | zondag 29 maart 2015 @ 14:41 | |||
Denken jullie dat ze bij Airbus nu denken van, wij kunnen het allang zo maken dat een vliegtuig niet zover daalt als het niet kan. Dus bijvoorbeeld de minimumhoogte aanhouden, aan de hand van kaartgegevens? | ||||
alpeko | zondag 29 maart 2015 @ 14:41 | |||
Zeker niet de eerste keer. Zeldzaam is het wel. Komt wellicht ook omdat je het maar 1x kunt doen. Prima dat je het niet met me eens bent hoor. Maar er is wel een psychologische test bij aanstelling en daarna niet meer. Dat vind ik verwijtbaar. Ik heb totaal geen baan waarmee levens zijn gemoeid maar mijn werkgever weet wel iets beter hoe het met iedereen gaat dan LH. [ Bericht 0% gewijzigd door alpeko op 29-03-2015 14:48:15 ] | ||||
opgebaarde | zondag 29 maart 2015 @ 14:41 | |||
Officieel toch niet? Hoewel MH130 oid vorig jaar, die mag ook wel als zelfmoord betitelt worden me dunkt | ||||
#ANONIEM | zondag 29 maart 2015 @ 14:42 | |||
http://en.wikipedia.org/w(...)_commercial_aviation | ||||
alpeko | zondag 29 maart 2015 @ 14:43 | |||
Je leest niet goed. Ik zeg dat ze er meer bovenop moeten zitten. Meerdere tests dan alleen bij aanstelling. En ja dan kun je nog steeds te laat zijn en ja dan kan er nog steeds een tussendoor glippen. Heeft LH er alles aan gedaan om dit te voorkomen? Dan zeg ik nee. | ||||
opgebaarde | zondag 29 maart 2015 @ 14:45 | |||
Wikipedia.... geintje, dank voor opzoeken en posten, duidelijk | ||||
#ANONIEM | zondag 29 maart 2015 @ 14:45 | |||
Oké, duidelijk. ![]() | ||||
#ANONIEM | zondag 29 maart 2015 @ 14:47 | |||
YW | ||||
waht | zondag 29 maart 2015 @ 14:48 | |||
Dat is al lang geleden bedacht. Probleem blijft dat je dus moet beslissen of de piloot iets kan overrulen of niet. Tot nog toe kunnen piloten overrulen omdat de systemen ook niet perfect zijn. Er zijn net zoveel (zo niet meer) problemen met vliegsystemen die niet naar behoren functioneren waardoor de piloot tamelijk essentieel blijft. Goed, er moet zeker over nagedacht worden. | ||||
Fer | zondag 29 maart 2015 @ 14:48 | |||
En vervolgens schiet zo;n ding van de runway, of recht in de gate, omdat een geflipte monteur de remmen heeft gesaboteerd. | ||||
waht | zondag 29 maart 2015 @ 14:49 | |||
Is een optie. Vraag me wel af hoeveel reizigers daarvoor willen kiezen. Vandaag wellicht iets meer, maar als ook dat niet perfect blijkt (en dat is het nooit), draait dat weer bij. | ||||
Fer | zondag 29 maart 2015 @ 14:52 | |||
Hierbij vraag ik mij altijd af, hoeveel piloten dit nog echt kunnen opvangen. Genoeg piloten die de mist in gaan, nadat wat systemen falen. Air France 2009 en Turkish Airlines hier op de Polderbaan. Aan de andere kant wist die Amerikaan een Airbus in de Hudson te landen zonder motorvermogen. | ||||
BlueMage | zondag 29 maart 2015 @ 14:55 | |||
Al die psychologische testen waar nu om geroepen wordt is idd schijnveiligheid volgens mij...en waar trek je de grens? Bovendien zal het idd erg moeilijk worden voor piloten met psychische problemen om hulp te gaan zoeken omdat ze (terecht) bang zijn hun baan te verliezen. | ||||
Fer | zondag 29 maart 2015 @ 15:01 | |||
En bovendien er zijn al meerdere (bijna) ongevallen geweest omdat een Airbus totaal hydraulische druk verloor. Een Boeiing heeft kabels, toch blijft Airbus aan de hydraulische druk vasthouden. Die gestoorde piloot is een incident, en de kans op een ramp zo klein, die is amper kleiner te maken. Waarbij je inderdaad het risico loopt die kans te vergroten, door de verkeerde maatregelen te nemen. | ||||
Nieuwschierig | zondag 29 maart 2015 @ 15:03 | |||
De zelfrijdende auto zit er nu echt aan te komen. Dat duurt geen 10 jaar meer. Alle grote autofabrikanten zijn er volop mee bezig. Zodra de mensheid in het dagelijks leven met deze technologie gewend is geraakt is het het geen enkel punt van discussie meer. | ||||
#ANONIEM | zondag 29 maart 2015 @ 15:05 | |||
Als je het echt wilt dat zoiets uitgesloten wordt, moet je gewoon nooit meer in een vliegtuig stappen. ![]() | ||||
Houtenbeen | zondag 29 maart 2015 @ 15:05 | |||
| ||||
MaJo | zondag 29 maart 2015 @ 15:09 | |||
Je zou toch wel iets in kunnen stellen waarbij een vliegtuig niet kan dalen wanneer er dingen als bergen of juist zee in de buurt zijn? Aan de andere kant kun je het altijd ook op de grond laten crashen natuurlijk.. | ||||
#ANONIEM | zondag 29 maart 2015 @ 15:10 | |||
In de gecrashte Airbus van Germanwings was al eerder paniek onder de passagiers uitgebroken dan het Franse OM eerder deze week heeft gezegd. Dat meldt de Duitse krant Bild am Sonntag, die transcripties heeft ingezien van de cockpit-voicerecorder. Daarop staan alle gesprekken tussen de piloten. Er is volgens de krant anderhalf uur aan bruikbaar materiaal van zowel de heen- als de terugweg. Volgens de krant blijkt dat de passagiers acht minuten voor de crash merkten dat er iets mis was en in paniek begonnen te schreeuwen. Het Franse Openbaar Ministerie zei eerder dat pas kort voor de crash geschreeuw te horen was. 'Verdomde deur' De buitengesloten gezagvoerder van de Airbus had kort voor de crash tegen co-piloot Andreas Lubitz geschreeuwd: "Maak die verdomde deur open." De gezagvoerder had na vertrek uit Barcelona verteld dat hij geen tijd had om op de luchthaven naar de wc te gaan. Daarop zou Lubitz hebben geantwoord: "Dan ga je zo toch even, dan neem ik het even over". Daarna spoorde de co-piloot zijn gezagvoerder aan om naar buiten te gaan. Uiteindelijk ging de gezagvoerder naar de wc en kon hij niet meer terug de cockpit in. Toen de A320 de daling boven Zuid-Frankrijk had ingezet, klonk in de cockpit een alarm. Volgens Bild besloot de gezagvoerder daarop de gepantserde deur in te trappen, maar zonder succes. Verder vertelt een andere gezagvoerder die eerder die dag met Lubitz van Düsseldorf naar Barcelona vloog, dat hij onderweg ook naar de wc is gegaan. Lubitz deed toen wel de cockpit open. Een overzicht Bild brengt op basis van alle informatie een overzicht van de gebeurtenissen tussen Barcelona en de Zuid-Franse Alpen. 10.01 uur - De Airbus van Germanwings vertrekt met een vertraging van 26 minuten richting Düsseldorf. De gezagvoerder biedt voor de vertraging zijn verontschuldigingen aan. Na het opstijgen praten de twee piloten 20 minuten met elkaar. De eerste piloot vertelt dat hij niet naar de wc is geweest. 10.27 uur - Het vliegtuig bereikt een kruishoogte van 11.600 meter. De gezagvoerder vraagt Lubitz de landing voor te bereiden. Het OM zei eerder op een persconferentie dat de stem van de co-piloot laconiek klonk. Na de voorbereidingen voor de landing geeft de co-piloot aan dat de gezagvoerder naar de wc kan gaan. Dat gebeurt twee minuten later. Daarna zijn trappen op de cockpitdeur te horen. 10.29 uur - De Franse luchtleiding ziet dat de Airbus aan het dalen is. Na een minuut is het toestel al bijna 600 meter gedaald. 10.32 uur - De vluchtleiding probeert contact te zoeken met de piloten maar tevergeefs. Kort daarna gaat het alarm in de cockpit af. Volgens Bild am Sonntag is enkele minuten later een luide knal te horen alsof iemand met geweld probeert ergens binnen te komen. De gezagvoerder roept: "In godsnaam, maak de deur open." Op de achtergrond is te horen hoe reizigers in paniek raken en beginnen te schreeuwen. 10.35 uur - Op de voicerecorder is te horen hoe met een metalen voorwerp op de deur wordt geslagen. Het toestel is op dat moment op een hoogte van 7000 meter. 10.37 uur - Opnieuw gaat een alarm af: "Terrain- Pull up- Pull up". De Airbus nadert de grond en de piloot krijgt de opdracht op te trekken. 10.38 uur - De Airbus houdt een noordoostelijke koers aan en is gedaald tot een hoogte van 4000 meter. Goed te horen is het ademen van Lubitz. 10.40 uur - Het vliegtuig schampt een berg en er is hard geschreeuw te horen van de passagiers. Daarna blijft het stil. http://nos.nl/artikel/202(...)enlang-in-angst.html | ||||
11en30 | zondag 29 maart 2015 @ 15:20 | |||
Wat een ongelooflijke faalhaas ook die copiloot. Niet in 1x het licht uitdoen maar eerst nog een andere berg schampen en daarna pas te pletter slaan. | ||||
Fer | zondag 29 maart 2015 @ 15:28 | |||
Probleem is als door een technisch falen het vliegtuig boven met onder verward ofzo, dat hij dus niet luistert naar de piloten, omdat de computers het beter denken te weten. Dan moet je dat dus kunnen uitschakelen. Het is hetzelfde dilemma als met de cockpit door. Dicht is nu dicht, maar dan heb je een probleem een doorgedraaide piloot. | ||||
HaverMoutKoekje | zondag 29 maart 2015 @ 15:32 | |||
theoretisch zou ene landing op zee door capabele piloot je leven kunnen redden bij technisch gebrek. Daarvoor heb je die veiligheidsinstructies met zwemdingen onder je stoel die je kan opblazen etc | ||||
Tha_Duck | zondag 29 maart 2015 @ 15:33 | |||
Goed idee! Vooral als dan de sensors niet werken, de hoogte verkeerd wordt doorgegeven en het vliegtuig als een idioot gaat stijgen. Altijd leuk om op 20km te vliegen. | ||||
Tha_Duck | zondag 29 maart 2015 @ 15:36 | |||
Technisch kan je dit probleem niet oplossen, de regel van 2 man in de cockpit is de beste oplossing. Maar dan moet je wel voorkomen dat er een stewardesje van 21 in de cockpit moet zitten, die kan geen weerstand bieden aan een sterkere piloot lijkt mij. Misschien zou het ook goed zijn als cabin crew wat basale vliegtraining krijgt, dus hoe krijg je de AP aan/uit, hoe praat je met de toren en wat zijn de belangrijkste knopjes. Maar dat kost geld, dus zal wel geen optie zijn. | ||||
eight | zondag 29 maart 2015 @ 15:56 | |||
Faalhaas ![]() | ||||
OEM | zondag 29 maart 2015 @ 15:56 | |||
Dat is geen probleem, zo'n Airbusje kan echt geen 20km halen (lucht wordt kouder en ijler). | ||||
#ANONIEM | zondag 29 maart 2015 @ 15:58 | |||
Je wilt toch dat te allen tijde een piloot de besturing over kan nemen? Bijvoorbeeld bij plotseling naderend slecht weer of zware turbulentie. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-03-2015 15:59:14 ] | ||||
Tha_Duck | zondag 29 maart 2015 @ 15:59 | |||
Komt ie vanzelf retour aarde, nog steeds een top oplossing ![]() | ||||
Coelho | zondag 29 maart 2015 @ 16:03 | |||
Je kunt niks doen tegen de gekte van een eenling. Je moet ook niet die illusie hebben. Of het nou een piloot is of iemand die zonder in contact te treden met de buitenwereld besluit een bom op zijn zolderkamer in elkaar te knutselen, je doet er niks aan. Deal with it. Die andere 149 mensen waren gewoon op het verkeerde moment op de verkeerde plek. Hoe vreselijk ook. | ||||
kurk_droog | zondag 29 maart 2015 @ 16:08 | |||
Die piloten zijn allemaal kneusjes man ![]() | ||||
OEM | zondag 29 maart 2015 @ 16:09 | |||
Je hebt gek en gek. Het kan zijn dat alleen al de aanwezigheid van een 21-jarige stewardess in de cockpit genoeg zou zijn om dit niet te laten gebeuren. Het kan ook zomaar zo zijn dat het geen fuck uitgemaakt had en hij de captain op z'n bek had getimmerd alstie niet was wezen pissen. | ||||
eight | zondag 29 maart 2015 @ 16:10 | |||
Dat is vooral cosmetisch. Water is harder dan beton, 999 van de 1000 keer is het einde verhaal. | ||||
#ANONIEM | zondag 29 maart 2015 @ 16:10 | |||
Precies... zij kan hem snel op andere gedachten pijpen. | ||||
OEM | zondag 29 maart 2015 @ 16:13 | |||
Bijvoorbeeld. Take one for the team. | ||||
waht | zondag 29 maart 2015 @ 16:15 | |||
Emergency blowjob. | ||||
Opa2012 | zondag 29 maart 2015 @ 16:18 | |||
Want die 8 minuten was een LH voorschrift? | ||||
eight | zondag 29 maart 2015 @ 16:22 | |||
Een schande dat dit dankzij de feministen vrijwel volledig is verbannen op de werkvloer. Het bloed van de slachtoffers kleeft aan hun handen. | ||||
nostra | zondag 29 maart 2015 @ 16:30 | |||
Theoretisch, ja. Er heeft nog nooit een landing op zee plaatsgevonden zonder dat iedereen dood was. | ||||
nostra | zondag 29 maart 2015 @ 16:32 | |||
Precies dit. | ||||
hhh38 | zondag 29 maart 2015 @ 16:33 | |||
Wel op een rivier. Het kan dus wel, mits dicht bij de kust. Waarschijnlijk nog meer vereisten aan de omstandigheden, maar helemaal onmogelijk is het dus niet. | ||||
nostra | zondag 29 maart 2015 @ 16:33 | |||
"vraisemblablement" - en de reden waarom het OM dat op de persconferentie zo verwoordt moge toch wel duidelijk zijn. ![]() | ||||
nostra | zondag 29 maart 2015 @ 16:35 | |||
Precies, theoretisch dus. | ||||
Onnoman | zondag 29 maart 2015 @ 16:35 | |||
een bizarre vraag aan eenieder, maar stel je weet als hoofdpiloot wat de intenties zijn van de copiloot wat zou jij de laatste minuten van je leven tegen hem zeggen om hem ervan te overtuigen dat hij er niet mee door moet gaan? | ||||
TLC | zondag 29 maart 2015 @ 16:35 | |||
Wat een lijdensweg voor die passagiers... welk metalen voorwerp zou gebruikt kunnen zijn om de deur proberen te forceren ? | ||||
HaverMoutKoekje | zondag 29 maart 2015 @ 16:39 | |||
ik denk niet dat argumenten gaan helpen, dat verondersteld een soort van ratio bij de copiloot | ||||
Fer | zondag 29 maart 2015 @ 16:40 | |||
Hem proberen te overtuigen, dat we hem kunnen helpen. Dat wat er ook met hem is, de wereld is zal niet instorten. | ||||
11en30 | zondag 29 maart 2015 @ 16:41 | |||
Nee, is mij niet duidelijk. Leugentje om bestwil? Voor wie? En waarom? | ||||
Onnoman | zondag 29 maart 2015 @ 16:41 | |||
ik ben van mening dat je tot iedereen kan doordringen er moeten wel mensen in zijn leven zijn geweest die van hem hebben gehouden | ||||
HaverMoutKoekje | zondag 29 maart 2015 @ 16:46 | |||
je draagt geitenwollen sokken zeker? We hebben hier wel te maken met een harde deadline en de wetenschap dat iemand over enkele minuten jou in de dood wil meeslepen. succes ![]() | ||||
#ANONIEM | zondag 29 maart 2015 @ 16:47 | |||
"Vieze vuile smerige kkflikker, maak godverredomme die tyfusdeur open." Denk niet dat ik nog rationeel kan denken op zo'n moment en ook doordraai. [ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 29-03-2015 16:48:02 ] | ||||
nostra | zondag 29 maart 2015 @ 16:47 | |||
Uit geruststelling richting de nabestaanden (net zoals er in voorkomende gevallen gezegd wordt dat de "overledene er niets van heeft gemerkt") en door onzekerheid over wie, wat en wanneer: zag bijvoorbeeld alleen business class de piloot tegen die deur rammen. Natuurlijk is het volstrekt ongeloofwaardig dat niemand ook maar iets doorhad tot een paar seconden voor impact. Bij een normale daling zitten al tientallen mensen zich aan oorpijn te verbijten, je hebt gewoon ramen waarin je ziet dat er iets niet normaals aan de gang is, dus ja: mensen wisten iets. Maar dan ga je als OM nog niet verklaren dat het hele vliegtuig acht minuten lang zich volbewust was van hun einde hè. | ||||
OEM | zondag 29 maart 2015 @ 16:48 | |||
Gaan zitten, een kop koffie vragen aan een stewardess en een boek gaan lezen, gaat zeker niet helpen | ||||
niels0 | zondag 29 maart 2015 @ 16:51 | |||
Hudson Bay in NY flight 1549 | ||||
11en30 | zondag 29 maart 2015 @ 16:55 | |||
Hufterigheid ten top dus. Nabestaanden voorliegen en hopen dat ze erin trappen lijkt mij het ergste wat je kunt doen. Vertel de waarheid of hou je narcistische bek. | ||||
nostra | zondag 29 maart 2015 @ 16:58 | |||
Die waarheid is niet bekend, dus dan houd je inderdaad je bek. Iets anders doen is pas hufterig. | ||||
Simba | zondag 29 maart 2015 @ 16:59 | |||
Nee, je rekent nu uit hoe snel de staart bij de neus is als deze in het geheel niet afgeremd zou worden. In werkelijkheid zit er een 35 meter lange kreukelzone voor de staart welke het achterstuk voor een flink deel afremt voor de klap tegen de berg. | ||||
#ANONIEM | zondag 29 maart 2015 @ 17:00 | |||
Ik vind het zelf wel vreemd dat je de co-piloot alleen hoort ademen en dat hij verder niets zei of het uitschreeuwde of zo. Het klinkt zo koelbloedig, of eerder ijzingwekkend. [ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 29-03-2015 17:00:47 ] | ||||
eight | zondag 29 maart 2015 @ 17:04 | |||
Omdat het op een rivier gelukt is bevestigd helemaal niets. Het verschil tussen een rivier en op zee is enorm groot (ook aan de kust). Zelfs op de meeste rivieren zou de landing van de Boeing mislukt zijn. De hudson bood precies de juiste omstandigheden. | ||||
Tourniquet | zondag 29 maart 2015 @ 17:05 | |||
Klopt, maar dan alsnog zal het niet heel veel langer hebben geduurd (geen seconden) en bovendien wordt een lichaam op dat moment blootgesteld aan zo ongelooflijk hoge G-krachten dat het me onmogelijk lijkt dat iemand nog enig besef heeft van de impact zelf. | ||||
11en30 | zondag 29 maart 2015 @ 17:14 | |||
Hij was op weg naar zijn verlossing. Juist rustgevend. Een leven zonder licentie was voor hem angstaanjagender geworden dan de dood. | ||||
11en30 | zondag 29 maart 2015 @ 17:36 | |||
Helaas wsl geen Darwin award voor deze psycho. ![]() http://www.telegraph.co.u(...)cting-his-child.html | ||||
hhh38 | zondag 29 maart 2015 @ 17:57 | |||
Wut. | ||||
Tayu | zondag 29 maart 2015 @ 18:03 | |||
Er was meer aan de hand dan dat alleen. Hij zou volgend jaar gaan trouwen, maar zijn relatie was onlangs verbroken. Toen hij eerder was opgenomen wegens een depressie, was dat ook nav een verbroken relatie. Ik vermoed dat zijn opvoeding in het teken heeft gestaan van presteren. Zijn vader is een succesvolle zakenman, zijn moeder pianolerares. Alles moet perfect. Scoren. Maar deze jongen was niet perfect, en scoorde ook niet zo heel goed. Maar hij deed daar wel zijn best voor. Alles was net een treetje te hoog, en alles werd een falen. | ||||
Burdie | zondag 29 maart 2015 @ 18:06 | |||
Ik gok dat hij in een soort roes zat? | ||||
Tayu | zondag 29 maart 2015 @ 18:08 | |||
Ik vraag me af of hij dit wist? | ||||
Eyjafjallajoekull | zondag 29 maart 2015 @ 18:09 | |||
"Waar is pappa?" "uhm jaaa, hmmm, we moeten even praten..." Dat worden nog leuke tijden voor dat kind en de moeder. ![]() | ||||
Rewimo | zondag 29 maart 2015 @ 18:22 | |||
Als het waar is hè, Bild als bron is - hoe zal ik het zeggen? - niet altijd even geloofwaardig ![]() | ||||
Jibberwism | zondag 29 maart 2015 @ 18:23 | |||
De waarheid is dat vliegen in geval van problemen geen lolletje is. Dat weet je als je er in stapt. Ik vind het dan ook wat dramatisch om achterover te slaan van het feit dat de kans op bewust menselijk lijden in zulke gevallen aanzienlijk is. Deal with it. Of mag er alleen gezegd worden dat vliegen zo veilig is? Is het ook, maar de trade off is wel dat optimale veiligheid in de luchtvaart nog nooit een doel is geweest van de partijen die belast zijn met de uitvoering van feitelijke diensten en dat heeft honderden mensen zeer bewust lijden doen ondergaan dat te voorkomen was. Dat is deels de menselijke aard en deels de aard van de industrie. | ||||
Re | zondag 29 maart 2015 @ 18:23 | |||
nou dan is zijn gedrag bij deze dus wel verklaard ![]() | ||||
BE | zondag 29 maart 2015 @ 18:25 | |||
Nm [ Bericht 99% gewijzigd door BE op 29-03-2015 18:27:41 ] | ||||
danos | zondag 29 maart 2015 @ 18:26 | |||
Echgt knap hoe mensen schaamteloos, alle geruchten voor waar aannemen en vervolgens even een hele levensschets kunnen neerzetten ![]() | ||||
Tayu | zondag 29 maart 2015 @ 18:27 | |||
Dat heb ik dan ook niet gedaan, ik heb het wel gelezen. | ||||
alpeko | zondag 29 maart 2015 @ 18:44 | |||
? | ||||
eight | zondag 29 maart 2015 @ 18:49 | |||
Dit. En dan van zichzelf denken dat zo ook nog intelligent zijn ![]() | ||||
Loekie1 | zondag 29 maart 2015 @ 18:51 | |||
In Amerika hebben criminologen meegedacht, niet alleen luchtvaartmensen zoals hier die 'ervan uitgaan dat piloten betrouwbaar zijn' (zie de piloten die bij DWDD waren en Baksteen bij Pauw). Criminologen denken wat er kan gebeuren en terwijl hier wordt gedacht: het gebeurt niet en als het gebeurt, zien we wel weer. Dus Amerika heeft twee man in de cockpit en Amerika laat net afgezwaaide vliegers niet direct een airbus besturen. Dat is ook de enige manier waarmee je enige kans hebt om idioten eruit te pikken vóórdat ze hun zieke plannetjes gaan uitvoeren met heel veel mensen aan boord, want die pik je er niet uit met een psychologische test. | ||||
Tayu | zondag 29 maart 2015 @ 18:52 | |||
Och, ik heb best een redelijke IQ score. Ik lees inderdaad veel, zonder daar een oordeel over te vellen. Dat heb ik tot op dit moment dan ook niet gedaan. | ||||
NewHorizon | zondag 29 maart 2015 @ 18:55 | |||
Ik zie niet helemaal in waarom we op basis van dit jongeren kansen moeten ontnemen in de luchtvaart. Nog even erbuiten gelaten dat psychologische problemen zich prima pas in een veel later levensstadium kunnen manifesteren. Kijk naar de eerdere 'zelfmoordpiloten', die hadden al lang en breed meer dan 1500 uur. | ||||
Tayu | zondag 29 maart 2015 @ 18:55 | |||
Sterker nog, er zijn helemaal geen psychologische tests. Alleen een uiterst summiere psychologische test bij de selectieprocedure, maar die is enkel gericht op bepaalde beroepsgerelateerde capaciteiten om een vliegtuig te besturen. Daarna, volgt er geen enkele psychologische test meer. Maar wel ieder jaar een medische lichamelijke keuring. | ||||
#ANONIEM | zondag 29 maart 2015 @ 18:56 | |||
Tayu | zondag 29 maart 2015 @ 18:57 | |||
Precies! Waarom wel piloten jaarlijks onderwerpen aan een medische lichamelijke test, maar niet aan een psychologische test? Net als dat je ineens lichamelijk iets kan mankeren, kan dat net zo goed ook voor de psyche gelden. | ||||
Joost-mag-het-weten | zondag 29 maart 2015 @ 18:59 | |||
Omdat je je bij een medische test kunt baseren op feiten en de uitslag daarvan ontegensprekelijk is. Bij een psychologische test is dat wel even anders natuurlijk ... | ||||
Tayu | zondag 29 maart 2015 @ 19:02 | |||
Nou, dat is ook niet altijd zo ( weet ik uit ervaring igv lichamelijke tests). Bij psychologische tests geef ik toe dat dat nog veel lastiger is. Zullen we dan gewoon maar helemaal niets meer testen? Selecteren we alleen nog maar op of je ogen wel blauw genoeg zijn. Dat schijnt betrouwbaar te zijn. | ||||
11en30 | zondag 29 maart 2015 @ 19:02 | |||
Zal weinig zin hebben omdat de piloten echt niet op de vragenlijst gaan aankruisen dat ze stemmen horen, chronische slaapproblemen, woede-aanvallen, depressie, zelfmoordgedachten hebben of massamoord aan het plannen zijn. | ||||
Loekie1 | zondag 29 maart 2015 @ 19:05 | |||
Als je die gast van nu twee of drie jaar had kunnen volgen in kleinere vliegtuigen, zou het voor hem veel moeilijker zijn geweest om continu zijn depressie en andere problemen te verzwijgen. Wellicht had hij een keer een woedeuitbarsting gekregen. Z'n vriendin kwam er ook pas na een tijd achter dat ie agressief was. Stel dat nu nog zo'n gast ergens bezig is, van alles verzwijgt, en het lukt zijn vliegbrevet te krijgen, en niet tegen een berg op wil vliegen maar op Barcelona stad of Parijs of Amsterdam of Londen? Zó denken criminologen en zo moet je ook denken als je écht de veiligheid van passagiers en crew en mensen op de grond boven alles stelt en het niet alleen een dode letter is. | ||||
NewHorizon | zondag 29 maart 2015 @ 19:06 | |||
Afgezien van praktische problemen, en mochten er voor zover mogelijk hulp en reïntegratietrajecten mogelijk zijn zoals nu het geval is, dan is dat al een veel betere oplossing dan lukraak maatregelen opstellen die meer kwaad dan goed doen inderdaad. Maargoed, dat geldt uiteraard voor een heleboel verantwoordelijke beroepen waar deze testen ook niet worden gedaan ![]() | ||||
Tayu | zondag 29 maart 2015 @ 19:07 | |||
Dat was dus wel een ding, hij kon alleen maar tegen de bergen aanvliegen, omdat de AP niet ingesteld kan worden tot een hoogte minder dan 100 ft. En dat is dus precies wat hij heeft gedaan. | ||||
HaverMoutKoekje | zondag 29 maart 2015 @ 19:12 | |||
http://en.m.wikipedia.org(...)uctures_in_the_world Heel goed mikken. Maar als een vliegtuig gaat landen gaan ze toch ook onder 100 ft? | ||||
loveli | zondag 29 maart 2015 @ 19:15 | |||
Op een willekeurige berg staan minder bakens dan op een gemiddeld vliegveld, gok ik. | ||||
Tayu | zondag 29 maart 2015 @ 19:17 | |||
Ja, maar niet op de ap! Hij heeft nadat de gezagvoerder de cockpit verliet, de ap bijgesteld. De lijn van daling laat zien dat hij de ap heeft bijgesteld tot de max (is 100 ft). Het is dus niet zo, dat hij zelf heeft gestuurd (vandaar ook het schampen van een eerdere bergtop). Op de BBC, lieten ze een piloot in een sim deze vlucht simuleren, hij brak het voortijdig af, bij het meervoudig klinken van het alarm "pull up". Hij kon het zelfs in de simulator niet aan, omdat het zo dwars tegen alle instincten van een getrainde piloot indruist. | ||||
hhh38 | zondag 29 maart 2015 @ 19:18 | |||
Alsof vliegmaatschappijen ooit piloten aannemen en ze dan jarenlang alleen in kleine vliegtuigen inroosteren. Volgens mij word je opgeleid voor een bepaald type vliegtuig, dus iedereen omscholen na een paar jaar kost de maatschappij nog meer geld. Bovendien kan een piloot in een vliegtuig met 90 passagiers ook tegen een berg aan vliegen, is dat dan veel minder erg? Het lijkt me niet dat maatschappijen bakken vol geld moeten gaan uitgeven om zo'n zeer uitzonderlijk geval te voorkomen. De twee mensen in de cockpit regel vind ik al een prima stap. | ||||
Webschip | zondag 29 maart 2015 @ 19:20 | |||
Zo te zien was de co-piloot een knappe man, die alles mee leek te hebben. (mooie foto's!) Een voor het oog een goddelijk bestaan. Maar het leek de buitenkant. Nu zoveel naar buiten komt. Hij scheen - volgens sommige berichten in de media - netvliesloslating te hebben en (mede) daardoor zijn carrière op het spel kwam te staan. Ik weet niet of duidelijk is of zijn - vermeende - oogproblemen het gevolg waren van zijn psychische gesteldheid. ![]() | ||||
HaverMoutKoekje | zondag 29 maart 2015 @ 19:20 | |||
Ap= automatische piloot, daar las ik overheen. | ||||
Webschip | zondag 29 maart 2015 @ 19:21 | |||
Wordt FADEC nog in Airbussen gebruikt? | ||||
HaverMoutKoekje | zondag 29 maart 2015 @ 19:22 | |||
Bij een netvliesloslating ga je niet naar de neuroloog, en het is ook te fixen mits je er op tijd bij bent | ||||
Webschip | zondag 29 maart 2015 @ 19:22 | |||
Ik las ook dat hij bij een oogkliniek kwam. Maar of hij daar ook behandeld is, weet ik niet. | ||||
#ANONIEM | zondag 29 maart 2015 @ 19:35 | |||
Lekkere dramatische reconstructie net bij RTL ![]() | ||||
Tayu | zondag 29 maart 2015 @ 19:36 | |||
Nou, ik heb eens een heel ernstige netvliesontsteking gehad, en ja, dan kom je terecht bij de neuroloog. Maar met een heel ernstige netvliesontsteking kun je weinig meer, hoor! Dan ben je echt uitgeschakeld. | ||||
#ANONIEM | zondag 29 maart 2015 @ 19:37 | |||
Kolere, wat jij allemaal niet hebt gehad zeg. Jij bent in vele topics best wel een ervaringsdeskundige. | ||||
HaverMoutKoekje | zondag 29 maart 2015 @ 19:38 | |||
Er staat netvliesLOSLATING, dat is werk voor de oogarts met een laser | ||||
Tayu | zondag 29 maart 2015 @ 19:38 | |||
No fun ![]() | ||||
Roguee | zondag 29 maart 2015 @ 19:38 | |||
Interessant, ik ben zelf criminoloog. Ik ben echter van mening dat sommige gebeurtenissen niet te voorkomen zijn. Al vind ik het niet verkeerd vanuit verschillende perspectieven naar de luchtvaart te kijken. | ||||
Tayu | zondag 29 maart 2015 @ 19:40 | |||
Ja, maar hij liep bij de neuroloog. | ||||
HaverMoutKoekje | zondag 29 maart 2015 @ 19:41 | |||
Diepe zucht.
| ||||
Tayu | zondag 29 maart 2015 @ 19:42 | |||
Daar kun je wel diep om zuchten, maar dat is wat bekend is: Hij was onder behandeling bij de neuroloog, en niet bij de oogarts. | ||||
Pleun2011 | zondag 29 maart 2015 @ 19:43 | |||
Ik ben het met jou eens. | ||||
Webschip | zondag 29 maart 2015 @ 19:43 | |||
Ik las ergens dat hij ook een oogkliniek had bezocht. Maar niet bekend is of hij daadwerkelijk daarvoor is behandeld. | ||||
Keltie | zondag 29 maart 2015 @ 19:44 | |||
Geruststellen? Wat heb jij er als nabestaande aan om bevestigt te krijgen dat je geliefde(n) doodsangsten hebben uitgestaan? Dat besef je zelf ook wel maar je wil het uiteindelijk niet horen. | ||||
HaverMoutKoekje | zondag 29 maart 2015 @ 19:45 | |||
Dat zeg ik toch zelf al? ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | ||||
Tayu | zondag 29 maart 2015 @ 19:46 | |||
"Copiloot Andreas Lubitz stond al langer onder behandeling van een psychiater en neuroloog.." http://www.metronieuws.nl(...)eling-van-psychiater Er zijn vast nog veel meer quotes hierover te vinden. | ||||
Tayu | zondag 29 maart 2015 @ 19:48 | |||
Nee die oogarts die jij er hier ter plekke zelf bij verzint is dat zeker wel? ![]() Er is helemaal niets bekend gemaakt over netvliesontsteking of netvliesontbinding. Alleen maar dat hij oogproblemen had en een neuroloog bezocht (afgezien van problemen met depressie in het verleden). | ||||
TLC | zondag 29 maart 2015 @ 19:48 | |||
Eigenlijk maakt het toch ook niet meer uit ook al was het de piloot gelukt om terug in de cockpit te komen, hij zou het vliegtuig nooit meer tijdig over de berg hebben kunnen trekken. | ||||
Webschip | zondag 29 maart 2015 @ 19:50 | |||
Dat van de netvliesloslating had ik hier hier vandaan: http://www.elsevier.nl/Bu(...)n-met-ogen-1737502W/ Ik weet niet of netvliesloslating een psychosomatische uitvloeisel kan zijn of puur een fysieke oorzaak kan hebben. | ||||
Tayu | zondag 29 maart 2015 @ 19:50 | |||
Ik denk dat het voor de nabestaanden heel veel uitmaakt om te weten wat er nu precies is gebeurd. Dat helpt bij het verwerken. En voor een werkgever zal het waarschijnlijk ook belangrijk zijn, om dit in de toekomst te kunnen voorkomen. | ||||
NewHorizon | zondag 29 maart 2015 @ 19:53 | |||
Tegenwoordig heeft in principe elke moderne turbinemotor FADEC ![]() De A320 is daar geen uitzondering op. [ Bericht 0% gewijzigd door NewHorizon op 29-03-2015 20:00:17 ] | ||||
Webschip | zondag 29 maart 2015 @ 19:55 | |||
Dat zou in dit geval juist alles hebben kunnen uitmaken. De daling duurde nl 8 minuten voordat de crash plaatsvond. De daalvlucht werd vrijwel direct door de co-piloot ingezet, nadat de kruishoogte was bereikt. De gezagvoerder wist vrijwel zeker vrijwel direct dat er iets niet goed ging tijdens het toiletbezoek... Als de piloot de juiste code van de deur wist in te toetsen, en de co-piloot had niet op de vergrendelknop van de deur gedrukt, dan was de afloop waarschijnlijk heel anders geweest...Immers de gezagvoerder had dan tijd genoeg gehad om in te grijpen. (ik meen dat deur na ongeveer 1 minuut na de juiste code wordt ontgrendeld). | ||||
Tayu | zondag 29 maart 2015 @ 19:56 | |||
Netvlieslostating is niet psychosomatisch. Dat is puur lichamelijk. Wow, die man heeft het beslist zwaar gehad met veel dingen. Jammer, dat niemand op de één of andere manier hem heeft kunnen helpen. | ||||
Webschip | zondag 29 maart 2015 @ 20:00 | |||
Het lijkt me ook dat netvliesloslating puur lichamelijk is. Naast de psychische kwetsbaarheid had hij dus ook lichamelijke tegenslag; hij zag waarschijnlijk zijn toekomst als piloot in gevaar komen. Iets wat zijn lust en zijn leven was. Zijn relatie liep op de klippen. Had eerder al een burn-out gehad en zware depressies. Er zal wel iets in hem geknapt hebben, het zal wel alles bij elkaar geweest zijn. Emmertje-druppeltje. . ![]() | ||||
Webschip | zondag 29 maart 2015 @ 20:03 | |||
Ik dacht dat het systeem door Airbus was ontwikkeld. Maar ongetwijfeld zal de concurrentie ook dergelijke systemen toepassen. Maar kan de piloot ten alle tijden FADAC overrulen? | ||||
#ANONIEM | zondag 29 maart 2015 @ 20:03 | |||
Wat ik echter niet begrijp hij kon ook volgens mij van zijn vliegvereniging het vliegtuigje genomen hebben en dan alleen tegen een berg opvliegen toch? Waarom neemt iemand dan zoveel mensen mee de dood in? | ||||
Pleun2011 | zondag 29 maart 2015 @ 20:03 | |||
Het verbaast me overigens dat de opname van de cockpit-voicerecorder is gelekt.. iemand is zijn boekje te buiten gegaan. En de informatie over de oogkwaal had ons eigenlijk ook niet mogen bereiken.. aangezien het medische geheim zich uitstrekt tot na het overlijden van de patiënt. | ||||
Tayu | zondag 29 maart 2015 @ 20:04 | |||
Dat vermoed ik ook. Zijn ex schijnt ook nog zwanger te zijn van hem, las ik vanavond. Alles bij elkaar, is dat wel erg veel. Ik vind het overigens geen excuus. | ||||
Pleun2011 | zondag 29 maart 2015 @ 20:05 | |||
Boos op de maatschappij.. een of andere narcistische stoornis.. is allemaal al eens voorbij gekomen hier. Hij is niet de eerste die anderen meeneemt in zijn zelfgekozen einde | ||||
#ANONIEM | zondag 29 maart 2015 @ 20:06 | |||
Sorry voor mijn disrespect: maar het eerste wat me door mijn hoofd schiet nou is die reklame het zijn er drie! LOL. | ||||
Tayu | zondag 29 maart 2015 @ 20:07 | |||
Ik kijk niet zoveel naar de tv, en zie dus ook amper reclame. Geen idee waar je het over hebt? | ||||
Murmeli | zondag 29 maart 2015 @ 20:09 | |||
Die zwangere is een andere vriendin dan de ex die het over zijn nachtmerries en zijn grootse plannen had. Ja. Het is veel, genoeg om van in een dip te raken oid, maar inderdaad niet om effe lekker 150 mensen te vermoorden. Maar ja, voor hetzelfde geld had hij een psychose en beeldde hij zich iets in waardoor hij dit 'moest' doen. Dat weten we niet. | ||||
NewHorizon | zondag 29 maart 2015 @ 20:12 | |||
Fadec is een overkoepelende term (of wordt in ieder geval zo gebruikt), voor alle systemen die volledige autoriteit over de motoren hebben. Ik weet niet exact hoe het in een airbus is geregeld, in bijvoorbeeld een Boeing 777 heb je de EEC's. Die kun je 'overrulen' door ze in een alternatieve mode te zetten. Je hebt dan meer directe controle over je motoren, maar je kunt ze dan bijvoorbeeld ook te veel vermogen laten leveren voor de huidige omstandigheden. In sommige gevallen schakelt een EEC automatisch naar de alternatieve mode over. (Als bepaalde data input wegvalt, bijvoorbeeld). Ik denk dat airbus een soortgelijk systeem heeft. | ||||
#ANONIEM | zondag 29 maart 2015 @ 20:16 | |||
http://reclamewereld.blog(...)krimp-in-echo-spotje | ||||
Tayu | zondag 29 maart 2015 @ 20:19 | |||
Dat klopt, die zwangere is de ex waar het recent mee uit is gegaan, en waarmee hij volgend jaar zou trouwen. | ||||
Tayu | zondag 29 maart 2015 @ 20:22 | |||
![]() Drie, drie, drie! (he, papa? ) Grappige reclame... beetje op het randje hier hoewel het motief een rol lijkt te spelen. | ||||
Pleun2011 | zondag 29 maart 2015 @ 20:22 | |||
Iemand die dit kan vertalen? | ||||
dotKoen | zondag 29 maart 2015 @ 20:23 | |||
Burn-out. | ||||
Pleun2011 | zondag 29 maart 2015 @ 20:23 | |||
Ahha ja natuurlijk. Danke schon | ||||
#ANONIEM | zondag 29 maart 2015 @ 20:26 | |||
Dat ik het niet met zijn actie eens was heb ik eerder al vermeld, het motief zal wel altijd een vraag blijven lijkt me? | ||||
Tayu | zondag 29 maart 2015 @ 20:27 | |||
Ik denk niet dat er één motief is, ik vermoed dat het een opstapeling is van vele dingen. En een laatste druppel. | ||||
Ayumu.Kobayashi | zondag 29 maart 2015 @ 20:28 | |||
Dat is bijna altijd zo... | ||||
Tayu | zondag 29 maart 2015 @ 20:28 | |||
Ja, daarom ook. | ||||
Ayumu.Kobayashi | zondag 29 maart 2015 @ 20:30 | |||
En dat hebben veel mensen vaak niet in de gaten. En dan als het gebeurt, staat iedereen er zo bij te kijken van oh, kut. | ||||
Falco | zondag 29 maart 2015 @ 20:44 | |||
Wat als die piloten ontzettende ruzie had met zijn ex en haar een schuldgevoel voor de rest van haar leven wil aanpraten. Dan is een zelfmoord in zijn ogen een goed middel daarvoor en dat schuldgevoel overdragen wordt alleen maar erger als je nog 149 andere mensen daarmee kan betrekken... | ||||
quirina | zondag 29 maart 2015 @ 21:40 | |||
Oh gut en dan ook nog een zwangere ex-vriendin ook.. Leuk uitleggen aan haar kind later. "Pappa heeft zelfmoord gepleegd en nog eens 149 andere mensen vermoord" | ||||
VacaLoca | zondag 29 maart 2015 @ 21:53 | |||
Acht minuten ![]() Zullen er nog last minute openbaringen gedaan zijn? Maar maakt het echt uit dat je sterft met dat je te horen krijgt dat persoon naast je altijd van je gehouden heeft als je er daarna niet meer bent? Is er een waarde aan gelukkig/ongelukkig sterven als het niet zo is dat je dat gevoel ergens mee naar toeneemt? Blehh echt verschrikkelijk, morbide drama. | ||||
#ANONIEM | zondag 29 maart 2015 @ 22:16 | |||
Ik vraag me af of je daar daadwerkelijk over na gaat denken dan. Je krijgt opeens door dat je dood zal gaan (als dat al tot je doordringt) ga je dan nog dingen zeggen tegen iemand? En hoe snel heeft men door dat ze binnen 8 minuten er niet meer zullen zijn. Dat weten ze niet. Maar ze weten wel dat het niet goed is en dat er een piloot helemaal doordraait...maar besef je dan dat de dood je komt halen? Bizar inderdaad. | ||||
roos94 | zondag 29 maart 2015 @ 22:18 | |||
Ik zou wel even bidden. Gewoon, voor de zekerheid. | ||||
#ANONIEM | zondag 29 maart 2015 @ 22:18 | |||
Kind maar aborteren dan. Desnoods over een paar jaar met terugwerkende kracht. | ||||
polderturk | zondag 29 maart 2015 @ 22:22 | |||
Was dit een terroristische aanslag? De loner waar ze het over hebben? | ||||
TimeJumper | zondag 29 maart 2015 @ 22:25 | |||
Misschien als je dood gaat, kom je elkaar allemaal tegen "op de weg naar boven". Dan jagen al die 149 passagiers hem zo de hel in, kan die lekker branden met zijn depressie en andere stoornissen. | ||||
#ANONIEM | zondag 29 maart 2015 @ 22:33 | |||
Zoek even de definitie van terrorisme op. | ||||
Copycat | zondag 29 maart 2015 @ 22:36 | |||
Ja! | ||||
RemcoDelft | zondag 29 maart 2015 @ 22:40 | |||
Dat is niet de manier waarop veiligheid in de luchtvaart wordt aangepakt. Ja, je accepteert een bepaald risico, en ja, je doet er alles aan om dat risico te verkleinen. | ||||
Isegrim | zondag 29 maart 2015 @ 22:41 | |||
Nou, lekker puh! ![]() | ||||
#ANONIEM | zondag 29 maart 2015 @ 22:44 | |||
Ik vind het nogal haatdragend en niet vergevingsgezind. Beetje voor God spelen ook nog. | ||||
Isegrim | zondag 29 maart 2015 @ 22:45 | |||
Het is gewoon debiele opmerking. ![]() Ik kan niet zeggen dat ik haat voel naar die kerel toe. Ik vraag me vooral af hoe iemand tot zoiets komt. | ||||
kurk_droog | zondag 29 maart 2015 @ 22:46 | |||
God bestaat niet. | ||||
#ANONIEM | zondag 29 maart 2015 @ 22:50 | |||
Dat idd. Hoe kom je tot zoiets? Het lijkt mij geen impulsieve daad. En hoe krijg je het voor elkaar om het daadwerkelijk uit te voeren? | ||||
MissButterflyy | zondag 29 maart 2015 @ 22:51 | |||
Hebben echt geen andere passagiers meegeprobeerd die deur open te krijgen? | ||||
#ANONIEM | zondag 29 maart 2015 @ 22:56 | |||
Dat geloof jij, dat geloof ik... ![]() | ||||
Holy_Goat | zondag 29 maart 2015 @ 22:57 | |||
Ja met 5 man in een krappe gang gaat dat vast beter | ||||
Againzender | zondag 29 maart 2015 @ 23:00 | |||
volgens mij zijn sinds 9/11 die deuren nogal stevig? | ||||
kurk_droog | zondag 29 maart 2015 @ 23:03 | |||
Ze zouden eigenlijk gewoon zieke parachutes aan die cabine moeten hangen en dan als het dreigt neer te storten dat de cockpit, vleugels en alles afgestoten worden waarna het rustig naar beneden dwarrelt. ©kurk_droog 2015 | ||||
Isegrim | zondag 29 maart 2015 @ 23:04 | |||
Er werd nu een 'gewone' landing ingezet toch? Dus dan zou dat al niet werken. Niet dat het überhaupt mogelijk is, gok ik. | ||||
roos94 | zondag 29 maart 2015 @ 23:06 | |||
Ik zou aan iemand vragen of ie me knockout wil slaan ![]() | ||||
Pleun2011 | zondag 29 maart 2015 @ 23:07 | |||
| ||||
Isegrim | zondag 29 maart 2015 @ 23:08 | |||
Ik gok zomaar dat je overlevingsinstinct het volledig overneemt en dat je dus absoluut niet weet hoe je zou reageren. | ||||
Copycat | zondag 29 maart 2015 @ 23:12 | |||
the information that we received was that he trawled the dark side of the web visiting, among other things, sites containing gay porn,. That's very dark. And disturbing. | ||||
#ANONIEM | zondag 29 maart 2015 @ 23:13 | |||
Waar haal je dit vandaan dan? | ||||
Isegrim | zondag 29 maart 2015 @ 23:13 | |||
Ja, zeg. Gat-ver-damme! ![]() | ||||
Copycat | zondag 29 maart 2015 @ 23:14 | |||
NWS / Passagiersvliegtuig doelbewust neergestort in Zuid-Frankrijk #20 | ||||
#ANONIEM | zondag 29 maart 2015 @ 23:18 | |||
Ah ok... maar je vergeet sexual perversions en suicide themes er bij te vermelden en daardoor trek je het een beetje uit zijn context ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-03-2015 23:19:24 ] | ||||
Copycat | zondag 29 maart 2015 @ 23:20 | |||
Neuh, want dat staat in hetzelfde opsommingslijstje. Maakt het eigenlijk nog stommer, want op zelfde hoop. | ||||
VacaLoca | zondag 29 maart 2015 @ 23:20 | |||
Iemand met suïcide gen dus en die zag er een groots moment voor om even dramatisch te reageren op de shit in zn leven. Zou het bij veel mensen zijn die zelfmoord willen plegen en dus geen waarde meer hechten aan diens eigen leven en breder: hét leven dat ze ook 0,0 waarde kunnen hechten aan leven van anderen? Iig houdt een geweten zo iemand wss totaal niet meer tegen dan want normen, waarden, geweten, beeld naar anderen toe en aangeleerd gedrag vervallen wss allemaal zodra de eigen overlevingswil wegvalt. | ||||
Copycat | zondag 29 maart 2015 @ 23:22 | |||
Wat betekent wss? | ||||
polderturk | zondag 29 maart 2015 @ 23:22 | |||
Misschien hadden ze met die drankkar tegen de deur kunnen rammen. | ||||
Waterdrinker | zondag 29 maart 2015 @ 23:24 | |||
waarschijnlijk, rare afkorting wel | ||||
Copycat | zondag 29 maart 2015 @ 23:25 | |||
Waasschijnlijk, wrs. | ||||
#ANONIEM | zondag 29 maart 2015 @ 23:26 | |||
Vind ik niet eigenlijk, want het staat gescheiden van sexual perversions. Tevens wil de schrijver er in mijn ogen mee suggereren dat hij wellicht kampte met psychische problemen vanwege zijn geaardheid. | ||||
Isegrim | zondag 29 maart 2015 @ 23:28 | |||
Uhmmm watte? | ||||
Copycat | zondag 29 maart 2015 @ 23:28 | |||
Nog steeds onderdeel van the dark side. Ik houd het maar op een ongelukkige quote. Of op 1950. | ||||
OEM | zondag 29 maart 2015 @ 23:29 | |||
| ||||
#ANONIEM | zondag 29 maart 2015 @ 23:31 | |||
Laten we het iig hopen ![]() | ||||
VacaLoca | zondag 29 maart 2015 @ 23:34 | |||
http://www.theguardian.co(...)-raises-suicide-risk | ||||
Isegrim | zondag 29 maart 2015 @ 23:36 | |||
Wow, dat is gewoon vier jaar lang aan mij voorbij gegaan. ![]() | ||||
quirina | zondag 29 maart 2015 @ 23:36 | |||
Ohohohoh... Dus depressief kasthomo zwangere ex-vriendin Liep bij de neuroloog en de psycholoog Had last van z'n oog Wat komt er morgen nog bij vraag ik me af. | ||||
roos94 | zondag 29 maart 2015 @ 23:37 | |||
Toch moet hij haast wel iets van psychotisch oid zijn geweest. Hoe depressief je ook bent, zoveel mensen meenemen kan een mens denk ik niet zonder een bijkomend psychiatrisch probleem in de hersenen en dus niet al die andere issues die hij in zn leven had | ||||
Leandra | zondag 29 maart 2015 @ 23:38 | |||
Het enige wat nog ontbreekt is dat hij het al een keer eerder geprobeerd heeft.... | ||||
quirina | zondag 29 maart 2015 @ 23:39 | |||
Moet wel. Een normaal denkend mens zou zoiets nooit doen. Alleen een waanzinnige sleept anderen mee de dood in. | ||||
11en30 | zondag 29 maart 2015 @ 23:40 | |||
Bij de neuroloog en meerdere psychiaters. ![]() | ||||
Downwards | zondag 29 maart 2015 @ 23:41 | |||
Hij zal ongetwijfeld depressief zijn geweest, maar wellicht ook een narcistische persoonlijkheidsstoornis hebben gehad. 'Naam' maken doe je niet door jezelf te verhangen op een zolderkamertje in het Ruhrgebied; op deze manier overduidelijk wel. Voor even lijkt Andreas iemand van betekenis (al maakt hij dat zelf niet meer mee). | ||||
Bittere_Ernst. | zondag 29 maart 2015 @ 23:41 | |||
Het lijkt me sterk dat hij als kind of puber dit als toekomstdroom had. | ||||
VacaLoca | zondag 29 maart 2015 @ 23:44 | |||
Vind het vrij plausibel ook. Het lijkt me een inherente afwijking om echt zelfmoord te plegen daar het tegen de natuurlijke overlevingsdrang in gaat. Die overlevingsdrang is in alle levensvormen die verder weinig intelligentie hebben aanwezig vanaf geboorte. Emotie en mind kunnen sterk zijn maar dat die drang kan ondersneeuwen kan best een genetische afwijking zijn | ||||
#ANONIEM | zondag 29 maart 2015 @ 23:49 | |||
Straks gaan mensen nog roepen dat mensen met dat gen geen voor de levens van anderen verantwoordelijke functies mogen bekleden. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-03-2015 23:49:36 ] | ||||
dotKoen | zondag 29 maart 2015 @ 23:57 | |||
Een psychose is nu niet echt het toestandsbeeld waarmee je 's ochtends vrolijk in een vliegtuig stapt, met je collega's praat en je collega je vertrouwt met het leven van hemzelf en 148 anderen als hij moet plassen. Ergo: een psychose is niet heel erg waarschijnlijk. | ||||
Downwards | maandag 30 maart 2015 @ 00:05 | |||
Bovendien typeerden ze de eerste 20 minuten van de geluidsopnames als een heel alledaags en normaal gesprek tussen de copiloot en de gezagvoerder. Lijkt me niet waarschijnlijk dat een van die twee dan psychotisch was. | ||||
#ANONIEM | maandag 30 maart 2015 @ 00:10 | |||
Ik ken een psychotische stewardess. ![]() | ||||
Mula | maandag 30 maart 2015 @ 00:14 | |||
En ging vreemd (met een vrouw). | ||||
Ryan3 | maandag 30 maart 2015 @ 00:15 | |||
Nee, ik niet, ik ken al meer dan 30 jaar geen psychoten meer. | ||||
quirina | maandag 30 maart 2015 @ 00:38 | |||
En hij had een berg aan pillen ook. http://www.dailymail.co.u(...)epressants-flat.html | ||||
Ryan3 | maandag 30 maart 2015 @ 00:40 | |||
En hij surfde op The Darkside of the Net. | ||||
BlueMage | maandag 30 maart 2015 @ 00:48 | |||
Ik denk dat heel veel mensen zulke dingen in hun zoekgeschiedenis hebben staan. ![]() | ||||
Downwards | maandag 30 maart 2015 @ 00:48 | |||
Schijnt dat hij zelfs een account had op fok.de | ||||
eefje801 | maandag 30 maart 2015 @ 01:16 | |||
Ik verbaas me ook zeer over de reacties hier. Het is afschuwelijk maar echt niet zo heel erg bijzonder. Wel dat het een piloot betreft omdat het zoveel slachtoffers heeft geëist. Maar laten we eerlijk zijn; het kan in principe iedereen overkomen. Met name mensen in risicovolle of stressvolle beroepen. Er rust nog steeds een enorm taboe op en ziek worden, met name tijdelijk geestesziek zorgt vaak voor levenslang een label of zelfs werkloosheid. De druk ligt enorm hoog tegenwoordig, op werkenden. Reken maar dat er chirurgen oiv coke of andere middeltjes opereren bijvoorbeeld. Heel veel mensen doen liever of het niet zo is maar ik vind die criminalisering en het leggen van de volledige schuld (of zo lijkt het) bij de piloot zo dom hé. Juist door het taboe zoeken mensen veel te laat hulp. Vind dat uiteindelijk een gezamenlijke verantwoordelijkheid, los van de werkelijke verantwoordelijkheid voor het ongeluk. Het zou niet meer iets moeten zijn om je voor te schamen. Dat hoeven mensen met een chronische ziekte of tijdelijk ander letsel ook niet. Over het gen; Er is bewezen dat je met een bepaald gen vatbaarder bent maar dat is ook een eeuwige discussie van nature/nurture want het is vaak meer de schade doordat mensen een ouder hebben met geestelijke nood en niet tijdig ingrijpen van de omgeving die daadwerkelijk het gen echt laat uitspruiten tot een geestesziekte/gevoeligheid etc. En er is best veel aan en tegen te doen, het is ook vaak onkunde van omgeving/dokter etc. waardoor dat niet gebeurt. Daarom vind ik absoluut niet dat je daar je in kunt mengen en kunt zeggen dat mensen die dat hebben iets niet kunnen. Je kunt ze hoogstens monitoren als dat nodig is en eerlijk gezegd zou ik me veiliger in een vliegtuig voelen bij iemand die dat goed in de gaten houdt dan bij iemand die alle zorg mijdt (zoals deze piloot helaas) of iemand die spontaan ergens last van krijgt en geen hulp zoekt, juist door dat taboe. | ||||
Rica | maandag 30 maart 2015 @ 01:35 | |||
Door depressie of iets anders suicidaal worden? Dat kan iedereen in principe overkomen idd. Alleen de meeste mensen die suicide plegen kiezen voor een manier die alleen henzelf van het leven berooft. | ||||
Downwards | maandag 30 maart 2015 @ 01:38 | |||
Dat een Duitse twintiger depressief raakte en suïcidaal werd, is de normaalste zaak van de wereld. Dat hij vervolgens totaal onnodig 150 anderen mee de dood innam, maakt dit zeer uitzonderlijk en nieuwswaardig. | ||||
quirina | maandag 30 maart 2015 @ 01:40 | |||
Idd en die slepen anderen niet mee de dood in. | ||||
#ANONIEM | maandag 30 maart 2015 @ 01:45 | |||
Iedere gemeente zou een eigen suïcidepunt moeten hebben. Een lokatie waar je jezelf gratis en pijnloos kunt laten doden zonder er anderen mee lastig te vallen. ![]() [ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 30-03-2015 01:46:41 ] | ||||
Za | maandag 30 maart 2015 @ 01:49 | |||
Ryan3 kun je het nog bijhouden allemaal? | ||||
Downwards | maandag 30 maart 2015 @ 01:50 | |||
Dat had in dit geval niets uitgemaakt. Zo lafjes en anoniem sterven lijkt het laatste dat hij wilde. | ||||
Za | maandag 30 maart 2015 @ 02:52 | |||
Absturz-Tragödie in Frankreich: Ermittler schließen technischen Defekt nicht aus Nach dem Crash von Flug 4U9525 deutet alles auf die Schuld des Co-Piloten hin. Die französischen Ermittler betonten dennoch, dass auch ein technischer Fehler immer noch nicht als Unglücksursache ausgeschlossen werden kann. Düsseldorf/Paris - Französische Ermittler untersuchen nach dem Absturz der Germanwings-Maschine auch die Möglichkeit eines technischen Defekts. "Derzeit kann die Hypothese eines technischen Fehlers nicht ausgeschlossen werden", sagte der Chef der in Düsseldorf eingesetzten französischen Ermittler, Jean-Pierre Michel, dem französischen Sender BFMTV. Die Ermittlungen gingen voran, es fehlten aber noch "technische Details". Bei den gemeinsamen Ermittlungen sollten Erkenntnisse vom Absturzort und dem Flugverlauf mit Ergebnissen der deutschen Ermittler verbunden werden, sagte Michel. Am Absturzort in den französischen Alpen wird weiter nach dem zweiten Flugschreiber gesucht. Nach bisherigen Erkenntnissen soll der Co-Pilot der Germanwings-Maschine den Airbus zum Absturz gebracht haben. Er hatte nach Erkenntnissen der Ermittler vor seinem Arbeitgeber Germanwings eine Erkrankung verheimlicht. Die Fahnder entdeckten in der Wohnung des 27-Jährigen "zerrissene, aktuelle und auch den Tattag umfassende Krankschreibungen", wie die Staatsanwaltschaft Düsseldorf am Freitag mitteilte. Über die genaue Art der Erkrankung wurde nichts mitgeteilt, die Ermittler hatten aber Hinweise auf ein psychisches Leiden gefunden. Ein Abschiedsbrief oder ein Bekennerschreiben wurden nicht gefunden. http://www.spiegel.de/pan(...)t-aus-a-1026086.html | ||||
Za | maandag 30 maart 2015 @ 03:08 | |||
Het schijnt dat de neuroloog van het Universiteitsziekenhuis van Dusseldorf een briefje heeft geschreven voor slechts 1 week ziekte verlof; van 19 tot 26 maart. bron: http://www.20min.ch/ausla(...)stoerungen--26848751 Blijkbaar is het in Duitsland zo dat een arts een inschatting maakt van hoe lang iemand maximaal ziekteverlof moet/mag hebben, er wordt dan een ziekteverlof briefje geschreven waarmee de persoon zich ziek kan melden (en briefje is uiteraard op verzoek van de patient) voor dat aantal dagen of die periode. Het was dus niet zo dat Lubitz volgens de behandelend arts totaal niet meer in staat was zijn werk te verrichten wegens welke aandoening dan ook, een weekje ziekteverlof achtte hij voldoende afgaande op dit briefje. [ Bericht 22% gewijzigd door Za op 30-03-2015 03:19:48 ] | ||||
#ANONIEM | maandag 30 maart 2015 @ 03:12 | |||
- [ Bericht 50% gewijzigd door #ANONIEM op 30-03-2015 03:14:04 ] | ||||
Libris | maandag 30 maart 2015 @ 03:43 | |||
![]() | ||||
SuperHarregarre | maandag 30 maart 2015 @ 04:41 | |||
En toch is het vreemd dat iemand met die psychiatrische bagage mag vliegen. Hebben ze de piloot wel geïnformeerd over de status van z'n copiloot? Dan had hij de beslissing om maar het toilet te gaan misschien niet gemaakt. | ||||
TLC | maandag 30 maart 2015 @ 05:05 | |||
Vliegtuigmaatschappijen moeten gewoon ergens in het vliegtuig een sleutel verstoppen die toegang geeft tot de cabine zodat ie ten alle tijden geopend kan worden, en alleen de piloten mogen weten waar die sleutel verstopt is. Of ze moeten een systeem maken dat de deur altijd open gaat na het scannen van de hand van de piloten. Zo moeilijk is het toch niet ? | ||||
Rica | maandag 30 maart 2015 @ 05:18 | |||
Het idee was juist dat een kaper niemand kan dwingen de deur open te maken. Een kaper kan een piloot wel dwingen de code in te toetsen maar de bemanning in de cockpit heeft dan een korte tijd om het ontgrendelen stop te zetten. Als ze het niet vertrouwen komt de kaper niet binnen. Leg je een sleutel neer dan is dit hele veiligheidssysteem in een klap nutteloos. ![]() | ||||
SuperHarregarre | maandag 30 maart 2015 @ 05:32 | |||
Uiteindelijk is de vraag: worden er meer vliegtuigen gekaapt of zijn er meer piloten narcistisch suïcidaal? | ||||
crystal_meth | maandag 30 maart 2015 @ 05:40 | |||
Na 9/11 weten passagiers en bemanning dat toegeven aan kapers zelfmoord betekent, bovendien worden passagiers tegenwoordig nog strenger gescreend. Lijkt me dat die gepantserde deur een probleem oploste dat zich hoogstwaarschijnlijk niet meer zou voordoen. | ||||
Rica | maandag 30 maart 2015 @ 06:07 | |||
Het is op zich wel goed om de cockpit af te sluiten denk ik. Buiten dat zullen er altijd lekken blijven. Of je lost zoals hier het ene probeem op om een ander te creeëren. Zo werden air marshals na 9/11 ineens ook weer populair. Een gewapende undercover agent die kan ingrijpen. Als je kijkt naar het aantal vliegtuigen en vluchten dat er zijn kun je nagaan hoeveel agenten je moet hebben om een beetje dekking te hebben. Heb je dus vele honderden gewapende mensen in de lucht. Hoeft ook maar eentje tussen te zitten bij wie een schroefje losschiet. | ||||
Isegrim | maandag 30 maart 2015 @ 06:28 | |||
Ja vast. ![]() | ||||
Physsic | maandag 30 maart 2015 @ 07:29 | |||
Er ontstaan op internet ook steeds meer verhalen die claimen dat het veel te voorbarig is om te vermoeden dat de copiloot het vliegtuig met opzet heeft laten crashen. Een van de redenen daarvoor zou zijn is dat er op de geluidsopname geen alarm als gevolg van het intoetsen van de emergency code is te horen. Oftewel, de piloot heeft niet geprobeerd met de emergency code binnen te komen, dus misschien was de copiloot sel bewusteloos. -ofzoiets- Een vraagjes over dat door locking system (staat niet in de beschrijving in de OP) ; - Als de switch in de norm position staat, dan kan de crew naar binnen door de emergency code in te voeren (volgens OP). Gaat de deur dan direct open, of heeft de piloot nog een aantal seconden op de deur voor langere tijd te vergrendelen? - Kan de switch al direct in de lock position worden gezet of moet daarvoor eerst worden geprobeerd binnen te komen? In dat geval zou het namelijk ook geen zin hebben (niet eens mogelijk zijn) om met die code in te toetsen, toch? ![]() | ||||
Rica | maandag 30 maart 2015 @ 07:44 | |||
Dat alarm zou idd te horen moeten zijn op de voice recorder. | ||||
Murmeli | maandag 30 maart 2015 @ 07:46 | |||
Als je in een psychose bent dan kan je ook best normaal (lijken te) doen en dan ineens omslaan. Je bent dan niet perse 24/7 helemaal wappie. Ik denk zelfs dat je het zelf ook kunt sturen, voor even doen zoals men van je verwacht en daarna weer naar je eigen wereld vertrekken. | ||||
Toga | maandag 30 maart 2015 @ 07:48 | |||
De deur daargelaten, het is toch TE toevallig dat precies als de piloot een plasje doet de autopiloot er afgaat èn de copiloot flauw valt? | ||||
Physsic | maandag 30 maart 2015 @ 07:49 | |||
Na het intoetsen van de emergency code heeft de piloot nog 15-120sec om de deur te locken. In neem aan dat al die tijd ook het alarm te horen is? Overigens lees is nu dat ook bij een normale poging om toegang te krijgen er een alarm te horen is van 1-9sec (meestal 3). | ||||
HaverMoutKoekje | maandag 30 maart 2015 @ 07:50 | |||
Mens doe effe normaal. Webship begon over netvliesloslating en een oogkliniek, jij begon een drama verhaal over netvliesontsteking | ||||
Physsic | maandag 30 maart 2015 @ 07:51 | |||
..en de automatische piloot van 38000ft naar 100ft zet/het vliegtuig zelf faalt. Eens hoor. ![]() Maar daar ging het me niet om, het ging me juìst om de deur. Ook een beetje vreemd dat mensen nu denken allerlei redenen te moeten verzinnen waarom het geen opzet kon zijn. Edit: Oh, dat over die autopiloot zei je al, maar had ik overheen gelezen. | ||||
Tayu | maandag 30 maart 2015 @ 07:57 | |||
Wow, ook goedemorgen! Jij hebt duidelijk ook ergens last van, of je bent gewoon een dramaqueen. | ||||
Rica | maandag 30 maart 2015 @ 07:57 | |||
Ja zo heb ik het ook begrepen. Als buiten de cockpit iemand de deur wil openen via de code gaat er een alarm af. In de cockpit heeft men dan die 15-20 seconden om de ongrendeling af te breken. Dat is volgens mij ook de enige functie van die lock knop. De deur gaat normaal al op slot. Het zou dus onlogisch zijn dat iemand in de cockpit de lock knop al kan gebruiken voordat iemand de code intoetst. Er is dan immers geen ontgrendelingsproces bezig om af te kunnen breken. Dus Lubitz kan niet preventief de lock al gebruikt kunnen hebben denk ik (zodat er geen alarm te horen is). Als de piloot de code gebruikt heeft moet moet er altijd een signaal aka alarm te horen zijn zou je zeggen. | ||||
crystal_meth | maandag 30 maart 2015 @ 08:04 | |||
en wie zegt dat er geen alarm te horen was? | ||||
Rica | maandag 30 maart 2015 @ 08:06 | |||
Niemand. Het wordt alleen niet specifiek genoemd. Alleen dat er verschillende alarm sigalen te horen waren. | ||||
Physsic | maandag 30 maart 2015 @ 08:08 | |||
Ah, oke. ![]() Aan de andere kant, het toetsenbord kan niet gebruikt worden als de deur gelocked is (eventueel preventief, als dat zou kunnen), dus dan kan er geen een alarm afgaan. Dan blijft het dus (voor ons) wel de vraag of de captain die emergency code wel heeft geprobeerd. Wacht, ik denk verkeerd.. Het meest logische lijkt me dan dat de captain dmv de normale code probeerde binnen te komen en dat de copiloot dit weigerde. Dan gaat er op het toetsenbord zo'n rood lampje branden (ipv groen) en kan hij het toetsenbord niet meer gebruiken voor een aantal minuten. Lijkt me behoorlijk frustrerend. | ||||
Rica | maandag 30 maart 2015 @ 08:11 | |||
Dat lijkt mij ook. Alleen staat het zover ik nu snel even terug kan kijken idd nergens specifiek genoemd dat er via de code geprobeerd is binnen te komen. Neem aan van wel. | ||||
Pek | maandag 30 maart 2015 @ 08:11 | |||
Misschien was hij hem gewoon vergeten ![]() | ||||
Physsic | maandag 30 maart 2015 @ 08:18 | |||
Ik neem dat ook aan, dus ik denk dat het gewoon nog niet naar buiten is gebracht (als het bij de onderzoekers wel al bekend is). Dat kan ik me heel goed voorstellen. :p | ||||
NewHorizon | maandag 30 maart 2015 @ 08:23 | |||
Grote kans dat als je de deur bij voorbaat al in de lockmodus zet, de code direct een bepaalde tijd niet werkt en het alarm dus niet eens klinkt. Dan kun je er met de gegevens die je nu hebt er dus nooit achterkomen. | ||||
Re | maandag 30 maart 2015 @ 08:24 | |||
wat ook geldt voor het overgrote deel van co-piloten natuurlijk... het is gewoon zo uitzonderlijk dat het juist zo schokkend is en men gelijk in een kramp schiet | ||||
quinoahipster | maandag 30 maart 2015 @ 08:39 | |||
Net een weekban KLB gehad. | ||||
RemcoDelft | maandag 30 maart 2015 @ 09:37 | |||
^^ Dat. Zou in elk bejaardenhuis moeten staan, op elk station, en op elke luchthaven! Het wordt tijd dat het taboe van zelfmoord verdwijnt, het gewoon legaal wordt, en eenvoudig beschikbaar. De aarde is overvol, als iemand er geen zin meer in heeft vind ik dat prima. Maar dan graag wel op fatsoenlijke wijze, en niet zo'n bende als ze er meestal van maken. | ||||
Pleun2011 | maandag 30 maart 2015 @ 09:46 | |||
? | ||||
crystal_meth | maandag 30 maart 2015 @ 09:51 | |||
mwa, zelfmoorden alleen gaan de overbevolking niet oplossen, dan kan je beter 149 mensen met je meenemen. | ||||
Nia | maandag 30 maart 2015 @ 10:18 | |||
Mag ik aan jullie voorstellen: Andreas Günter Lubitz, 38 jaar en Zwitser. Deze man leeft nog gewoon. Link webpagina: http://www.origo.hu/nagyv(...)yilkos-pilotara.html![]() ![]() Andreas Guenter Lubitz en Valeria Celliti © Facebook Een jonge Italiaanse vrouw probeert uit alle macht te voorkomen dat verschillende media foto's van haar vriendje plaatsen met de boodschap dat hij een vliegtuig neer heeft laten storten. Haar vriend heet Andreas Guenter Lubitz, dat is dezelfde naam als die van de copiloot van de noodlottige Germanwings-vlucht. Omdat de 38-jarige kok ook nog eens op de copiloot lijkt, hebben heel wat media de fout gemaakt door zijn foto te publiceren bij het nieuws van de ramp. De 28-jarige Valeria Cellitti heeft sinds 2014 een relatie met de 10 jaar oudere Zwitser. Zelf heeft hij nog niet gereageerd op de fout. ---------------- http://www.frauenzimmer.d(...)9f8b-33-2259984.html Die größte Verwechslung des tragischen Germanwings-Unglücks Ein Bild geht um die Welt. Es zeigt Andreas Günter Lubitz. Den Mann, der den Germanwings-Airbus vorsätzlich abstürzen ließ. Fälschlicherweise wurde aber von vielen Medien auch ein anderes Foto gezeigt, das einen vollkommen Unschuldigen zeigt. Auch dieses Foto ging um die Welt. Er heißt Andreas Günter, ist 38 Jahre alt und sieht auf den ersten Blick dem Co-Piloten nicht unähnlich. Andreas ist wie der Todes-Pilot Deutscher, wohnt aber in der Schweiz. Offenbar wurde er durch seinen ähnlich klingenden Namen in die Katastrophe mit hineingezogen. Er ist weder Pilot, noch hat er irgendwas mit Germanwings zu tun. Und das Missverständnis klärt er in einer unglaublich souveränen Art und Weise persönlich auf. | ||||
eefje801 | maandag 30 maart 2015 @ 10:53 | |||
mwah, na het nemen van die beslissing is er amper meer een besef van realiteit en vaak juist euforie. Iedere "springer" weet in zijn achterhoofd wel hoe de machinist het gaat ervaren die hem raakt maar dat telt dan al niet meer. Het aantal slachtoffers hier is veel groter maar het is niet noodzakelijkerwijs een teken dat hij doelbewust deze mensen ook wilde doden. Meer dat hij niet meer in de realiteit leefde en dat is niet ongebruikelijk bij suïcide. Uiteindelijk wint de wens om te sterven het van eventuele kwesties. Ik ben het dus niet met je eens ![]() | ||||
A_Fortiori | maandag 30 maart 2015 @ 11:58 | |||
Het is een feit dat gemiddeld 3 personen per dag in Nederland voor de trein springt. Overigens is het zo, dat als er zich een psychiatrische instelling in de buurt van een station of spoor bevindt, de kans op springen veel hoger is. Helaas. | ||||
RemcoDelft | maandag 30 maart 2015 @ 12:16 | |||
Het is een feit dat er 66 dagen in een jaar gaan. Nog meer "feiten"? Des te meer reden om een nette legale "exit-capsule" te maken voor wie daar zin in heeft. | ||||
crystal_meth | maandag 30 maart 2015 @ 12:34 | |||
![]() | ||||
Re | maandag 30 maart 2015 @ 12:42 | |||
och ja... laten we iedereen die ziek is de dood injagen... goed plan ![]() | ||||
Webschip | maandag 30 maart 2015 @ 12:46 | |||
Bah. | ||||
11en30 | maandag 30 maart 2015 @ 12:53 | |||
Moet je bij het loket religie zijn. Daar komt het taboe namelijk vandaan. | ||||
#ANONIEM | maandag 30 maart 2015 @ 12:55 | |||
Waar lees je dat? | ||||
RemcoDelft | maandag 30 maart 2015 @ 12:59 | |||
Laten we iedereen die dood wil verplicht laten leven tenzij hij zich op gruwelijke wijze ombrengt... Lekker constructief zo! | ||||
11en30 | maandag 30 maart 2015 @ 13:04 | |||
Zolang ze niet zelf in het vliegtuig zitten dat als zelfmoordmachine dient hebben de betweters makkelijk praten. | ||||
Re | maandag 30 maart 2015 @ 13:05 | |||
drogredenatie, depressie is meestal gewoon te genezen of psychische ziektes met een zelfmoord component zijn prima te controleren en niet iedereen kiest voor een gruwelijke manier... zo dwing je natuurlijk mensen met een depressive zelfmoord te laten plegen |