abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 29 maart 2015 @ 16:03:29 #81
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_151157860
Je kunt niks doen tegen de gekte van een eenling. Je moet ook niet die illusie hebben. Of het nou een piloot is of iemand die zonder in contact te treden met de buitenwereld besluit een bom op zijn zolderkamer in elkaar te knutselen, je doet er niks aan. Deal with it. Die andere 149 mensen waren gewoon op het verkeerde moment op de verkeerde plek. Hoe vreselijk ook.
pi_151158020
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 15:36 schreef Tha_Duck het volgende:
Technisch kan je dit probleem niet oplossen, de regel van 2 man in de cockpit is de beste oplossing. Maar dan moet je wel voorkomen dat er een stewardesje van 21 in de cockpit moet zitten, die kan geen weerstand bieden aan een sterkere piloot lijkt mij.

Misschien zou het ook goed zijn als cabin crew wat basale vliegtraining krijgt, dus hoe krijg je de AP aan/uit, hoe praat je met de toren en wat zijn de belangrijkste knopjes. Maar dat kost geld, dus zal wel geen optie zijn.
Die piloten zijn allemaal kneusjes man :') Helemaal op die cheape vluchten zijn de stwardessen van flinke omvang..
  zondag 29 maart 2015 @ 16:09:40 #83
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_151158058
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 16:03 schreef Coelho het volgende:
Je kunt niks doen tegen de gekte van een eenling.
Je hebt gek en gek. Het kan zijn dat alleen al de aanwezigheid van een 21-jarige stewardess in de cockpit genoeg zou zijn om dit niet te laten gebeuren. Het kan ook zomaar zo zijn dat het geen fuck uitgemaakt had en hij de captain op z'n bek had getimmerd alstie niet was wezen pissen.
pi_151158078
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 15:32 schreef computergirl het volgende:

[..]

theoretisch zou ene landing op zee door capabele piloot je leven kunnen redden bij technisch gebrek. Daarvoor heb je die veiligheidsinstructies met zwemdingen onder je stoel die je kan opblazen etc
Dat is vooral cosmetisch. Water is harder dan beton, 999 van de 1000 keer is het einde verhaal.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_151158083
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 16:09 schreef OEM het volgende:

[..]

Je hebt gek en gek. Het kan zijn dat alleen al de aanwezigheid van een 21-jarige stewardess in de cockpit genoeg zou zijn om dit niet te laten gebeuren. Het kan ook zomaar zo zijn dat het geen fuck uitgemaakt had en hij de captain op z'n bek had getimmerd alstie niet was wezen pissen.
Precies... zij kan hem snel op andere gedachten pijpen.
  zondag 29 maart 2015 @ 16:13:55 #86
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_151158196
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 16:10 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Precies... zij kan hem snel op andere gedachten pijpen.
Bijvoorbeeld. Take one for the team.
pi_151158258
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 16:10 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Precies... zij kan hem snel op andere gedachten pijpen.
Emergency blowjob.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  zondag 29 maart 2015 @ 16:18:11 #88
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_151158374
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 14:02 schreef alpeko het volgende:
Acht minuten lang weten dat je te pletter gaat slaan :'(

Hoop op een flinke claim tegen LH. Voorkomen kan je het nooit maar er zijn toch wel wat verwijten te maken.
Want die 8 minuten was een LH voorschrift?
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
pi_151158541
quote:
15s.gif Op zondag 29 maart 2015 16:15 schreef waht het volgende:

[..]

Emergency blowjob.
Een schande dat dit dankzij de feministen vrijwel volledig is verbannen op de werkvloer. Het bloed van de slachtoffers kleeft aan hun handen.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_151158878
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 15:32 schreef computergirl het volgende:
theoretisch zou ene landing op zee door capabele piloot je leven kunnen redden
Theoretisch, ja. Er heeft nog nooit een landing op zee plaatsgevonden zonder dat iedereen dood was.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_151158944
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 16:03 schreef Coelho het volgende:
Je kunt niks doen tegen de gekte van een eenling. Je moet ook niet die illusie hebben. Of het nou een piloot is of iemand die zonder in contact te treden met de buitenwereld besluit een bom op zijn zolderkamer in elkaar te knutselen, je doet er niks aan. Deal with it. Die andere 149 mensen waren gewoon op het verkeerde moment op de verkeerde plek. Hoe vreselijk ook.
Precies dit.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
  zondag 29 maart 2015 @ 16:33:51 #92
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_151159018
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 16:30 schreef nostra het volgende:

[..]

Theoretisch, ja. Er heeft nog nooit een landing op zee plaatsgevonden zonder dat iedereen dood was.
Wel op een rivier. Het kan dus wel, mits dicht bij de kust. Waarschijnlijk nog meer vereisten aan de omstandigheden, maar helemaal onmogelijk is het dus niet.
pi_151159023
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 14:09 schreef 11en30 het volgende:
Eerder is verklaard dat te horen was dat de passagiers niks door hadden en alleen op het allerlaatste moment hebben gegild. Welke leugens zijn er nog meer moedwillig verspreid?
"vraisemblablement" - en de reden waarom het OM dat op de persconferentie zo verwoordt moge toch wel duidelijk zijn. :')
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_151159080
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 16:33 schreef hhh38 het volgende:
Wel op een rivier. Het kan dus wel, mits dicht bij de kust. Waarschijnlijk nog meer vereisten aan de omstandigheden, maar helemaal onmogelijk is het dus niet.
Precies, theoretisch dus.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
  zondag 29 maart 2015 @ 16:35:44 #95
242879 Onnoman
The On And Only
pi_151159107
een bizarre vraag aan eenieder, maar stel je weet als hoofdpiloot wat de intenties zijn van de copiloot
wat zou jij de laatste minuten van je leven tegen hem zeggen om hem ervan te overtuigen dat hij er niet mee door moet gaan?
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_151159115
Wat een lijdensweg voor die passagiers...

welk metalen voorwerp zou gebruikt kunnen zijn om de deur proberen te forceren ?
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_151159269
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 16:35 schreef Onnoman het volgende:
een bizarre vraag aan eenieder, maar stel je weet als hoofdpiloot wat de intenties zijn van de copiloot
wat zou jij de laatste minuten van je leven tegen hem zeggen om hem ervan te overtuigen dat hij er niet mee door moet gaan?
ik denk niet dat argumenten gaan helpen, dat verondersteld een soort van ratio bij de copiloot
pi_151159303
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 16:35 schreef Onnoman het volgende:
een bizarre vraag aan eenieder, maar stel je weet als hoofdpiloot wat de intenties zijn van de copiloot
wat zou jij de laatste minuten van je leven tegen hem zeggen om hem ervan te overtuigen dat hij er niet mee door moet gaan?
Hem proberen te overtuigen, dat we hem kunnen helpen. Dat wat er ook met hem is, de wereld is zal niet instorten.
.
pi_151159320
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 16:33 schreef nostra het volgende:

[..]

"vraisemblablement" - en de reden waarom het OM dat op de persconferentie zo verwoordt moge toch wel duidelijk zijn. :')
Nee, is mij niet duidelijk. Leugentje om bestwil? Voor wie? En waarom?
  zondag 29 maart 2015 @ 16:41:47 #100
242879 Onnoman
The On And Only
pi_151159346
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 16:39 schreef computergirl het volgende:

[..]

ik denk niet dat argumenten gaan helpen, dat verondersteld een soort van ratio bij de copiloot
ik ben van mening dat je tot iedereen kan doordringen
er moeten wel mensen in zijn leven zijn geweest die van hem hebben gehouden
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_151159529
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 16:41 schreef Onnoman het volgende:

[..]

ik ben van mening dat je tot iedereen kan doordringen
er moeten wel mensen in zijn leven zijn geweest die van hem hebben gehouden
je draagt geitenwollen sokken zeker?
We hebben hier wel te maken met een harde deadline en de wetenschap dat iemand over enkele minuten jou in de dood wil meeslepen. succes ^O^
pi_151159548
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 16:35 schreef Onnoman het volgende:
een bizarre vraag aan eenieder, maar stel je weet als hoofdpiloot wat de intenties zijn van de copiloot
wat zou jij de laatste minuten van je leven tegen hem zeggen om hem ervan te overtuigen dat hij er niet mee door moet gaan?
"Vieze vuile smerige kkflikker, maak godverredomme die tyfusdeur open."

Denk niet dat ik nog rationeel kan denken op zo'n moment en ook doordraai.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 29-03-2015 16:48:02 ]
pi_151159563
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 16:41 schreef 11en30 het volgende:
Nee, is mij niet duidelijk. Leugentje om bestwil? Voor wie? En waarom?
Uit geruststelling richting de nabestaanden (net zoals er in voorkomende gevallen gezegd wordt dat de "overledene er niets van heeft gemerkt") en door onzekerheid over wie, wat en wanneer: zag bijvoorbeeld alleen business class de piloot tegen die deur rammen.

Natuurlijk is het volstrekt ongeloofwaardig dat niemand ook maar iets doorhad tot een paar seconden voor impact. Bij een normale daling zitten al tientallen mensen zich aan oorpijn te verbijten, je hebt gewoon ramen waarin je ziet dat er iets niet normaals aan de gang is, dus ja: mensen wisten iets. Maar dan ga je als OM nog niet verklaren dat het hele vliegtuig acht minuten lang zich volbewust was van hun einde hè.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
  zondag 29 maart 2015 @ 16:48:23 #104
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_151159580
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 16:46 schreef computergirl het volgende:
je draagt geitenwollen sokken zeker?
We hebben hier wel te maken met een harde deadline en de wetenschap dat iemand over enkele minuten jou in de dood wil meeslepen. succes ^O^
Gaan zitten, een kop koffie vragen aan een stewardess en een boek gaan lezen, gaat zeker niet helpen
pi_151159717
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 16:33 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Wel op een rivier. Het kan dus wel, mits dicht bij de kust. Waarschijnlijk nog meer vereisten aan de omstandigheden, maar helemaal onmogelijk is het dus niet.
Hudson Bay in NY flight 1549
pi_151159840
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 16:47 schreef nostra het volgende:

[..]

Uit geruststelling richting de nabestaanden (net zoals er in voorkomende gevallen gezegd wordt dat de "overledene er niets van heeft gemerkt") en door onzekerheid over wie, wat en wanneer: zag bijvoorbeeld alleen business class de piloot tegen die deur rammen.

Natuurlijk is het volstrekt ongeloofwaardig dat niemand ook maar iets doorhad tot een paar seconden voor impact. Bij een normale daling zitten al tientallen mensen zich aan oorpijn te verbijten, je hebt gewoon ramen waarin je ziet dat er iets niet normaals aan de gang is, dus ja: mensen wisten iets. Maar dan ga je als OM nog niet verklaren dat het hele vliegtuig acht minuten lang zich volbewust was van hun einde hè.
Hufterigheid ten top dus. Nabestaanden voorliegen en hopen dat ze erin trappen lijkt mij het ergste wat je kunt doen. Vertel de waarheid of hou je narcistische bek.
pi_151159958
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 16:55 schreef 11en30 het volgende:
Vertel de waarheid of hou je narcistische bek.
Die waarheid is niet bekend, dus dan houd je inderdaad je bek. Iets anders doen is pas hufterig.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_151160015
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 14:26 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Even een rekensommetje.

700 km/h = 194,4 meter per seconde
Lengte A320: 37,57 meter

De crash van neus tot staart duurde dus 0,19 seconde.
Binnen 0,19s zo plat als een dubbeltje.
Nee, je rekent nu uit hoe snel de staart bij de neus is als deze in het geheel niet afgeremd zou worden.
In werkelijkheid zit er een 35 meter lange kreukelzone voor de staart welke het achterstuk voor een flink deel afremt voor de klap tegen de berg.
't gaat om hoe je ermee omgaat
pi_151160044
Ik vind het zelf wel vreemd dat je de co-piloot alleen hoort ademen en dat hij verder niets zei of het uitschreeuwde of zo. Het klinkt zo koelbloedig, of eerder ijzingwekkend.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 29-03-2015 17:00:47 ]
pi_151160158
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 16:33 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Wel op een rivier. Het kan dus wel, mits dicht bij de kust. Waarschijnlijk nog meer vereisten aan de omstandigheden, maar helemaal onmogelijk is het dus niet.
Omdat het op een rivier gelukt is bevestigd helemaal niets. Het verschil tussen een rivier en op zee is enorm groot (ook aan de kust). Zelfs op de meeste rivieren zou de landing van de Boeing mislukt zijn. De hudson bood precies de juiste omstandigheden.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_151160190
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 16:59 schreef Simba het volgende:

[..]

Nee, je rekent nu uit hoe snel de staart bij de neus is als deze in het geheel niet afgeremd zou worden.
In werkelijkheid zit er een 35 meter lange kreukelzone voor de staart welke het achterstuk voor een flink deel afremt voor de klap tegen de berg.
Klopt, maar dan alsnog zal het niet heel veel langer hebben geduurd (geen seconden) en bovendien wordt een lichaam op dat moment blootgesteld aan zo ongelooflijk hoge G-krachten dat het me onmogelijk lijkt dat iemand nog enig besef heeft van de impact zelf.
pi_151160491
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 17:00 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ik vind het zelf wel vreemd dat je de co-piloot alleen hoort ademen en dat hij verder niets zei of het uitschreeuwde of zo. Het klinkt zo koelbloedig, of eerder ijzingwekkend.
Hij was op weg naar zijn verlossing. Juist rustgevend. Een leven zonder licentie was voor hem angstaanjagender geworden dan de dood.
pi_151161333
Helaas wsl geen Darwin award voor deze psycho. :')
http://www.telegraph.co.u(...)cting-his-child.html
  zondag 29 maart 2015 @ 17:57:22 #114
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_151162074
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 17:36 schreef 11en30 het volgende:
Helaas wsl geen Darwin award voor deze psycho. :')
http://www.telegraph.co.u(...)cting-his-child.html
Wut.
pi_151162233
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 17:14 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Hij was op weg naar zijn verlossing. Juist rustgevend. Een leven zonder licentie was voor hem angstaanjagender geworden dan de dood.
Er was meer aan de hand dan dat alleen. Hij zou volgend jaar gaan trouwen, maar zijn relatie was onlangs verbroken. Toen hij eerder was opgenomen wegens een depressie, was dat ook nav een verbroken relatie.

Ik vermoed dat zijn opvoeding in het teken heeft gestaan van presteren. Zijn vader is een succesvolle zakenman, zijn moeder pianolerares. Alles moet perfect. Scoren. Maar deze jongen was niet perfect, en scoorde ook niet zo heel goed. Maar hij deed daar wel zijn best voor. Alles was net een treetje te hoog, en alles werd een falen.
  zondag 29 maart 2015 @ 18:06:35 #116
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_151162338
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 17:00 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ik vind het zelf wel vreemd dat je de co-piloot alleen hoort ademen en dat hij verder niets zei of het uitschreeuwde of zo. Het klinkt zo koelbloedig, of eerder ijzingwekkend.
Ik gok dat hij in een soort roes zat?
KuikenGuppy
pi_151162404
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 17:36 schreef 11en30 het volgende:
Helaas wsl geen Darwin award voor deze psycho. :')
http://www.telegraph.co.u(...)cting-his-child.html
Ik vraag me af of hij dit wist?
  zondag 29 maart 2015 @ 18:09:13 #118
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_151162427
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 17:57 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Wut.
"Waar is pappa?"

"uhm jaaa, hmmm, we moeten even praten..."

Dat worden nog leuke tijden voor dat kind en de moeder. :{
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 29 maart 2015 @ 18:22:33 #119
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_151162784
Als het waar is hè, Bild als bron is - hoe zal ik het zeggen? - niet altijd even geloofwaardig :')
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 29 maart 2015 @ 18:23:08 #120
440943 Jibberwism
Hekel aan alles.
pi_151162806
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 16:55 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Hufterigheid ten top dus. Nabestaanden voorliegen en hopen dat ze erin trappen lijkt mij het ergste wat je kunt doen. Vertel de waarheid of hou je narcistische bek.
De waarheid is dat vliegen in geval van problemen geen lolletje is. Dat weet je als je er in stapt. Ik vind het dan ook wat dramatisch om achterover te slaan van het feit dat de kans op bewust menselijk lijden in zulke gevallen aanzienlijk is.

Deal with it. Of mag er alleen gezegd worden dat vliegen zo veilig is? Is het ook, maar de trade off is wel dat optimale veiligheid in de luchtvaart nog nooit een doel is geweest van de partijen die belast zijn met de uitvoering van feitelijke diensten en dat heeft honderden mensen zeer bewust lijden doen ondergaan dat te voorkomen was.

Dat is deels de menselijke aard en deels de aard van de industrie.
Walk the streets for moestuin, you don't care if it's wrong or if it's right.
  zondag 29 maart 2015 @ 18:23:33 #121
262 Re
Kiss & Swallow
pi_151162816
nou dan is zijn gedrag bij deze dus wel verklaard }:|
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zondag 29 maart 2015 @ 18:25:09 #122
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_151162855
Nm

[ Bericht 99% gewijzigd door BE op 29-03-2015 18:27:41 ]
***
pi_151162889
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 18:03 schreef Tayu het volgende:

[..]

Er was meer aan de hand dan dat alleen. Hij zou volgend jaar gaan trouwen, maar zijn relatie was onlangs verbroken. Toen hij eerder was opgenomen wegens een depressie, was dat ook nav een verbroken relatie.

Ik vermoed dat zijn opvoeding in het teken heeft gestaan van presteren. Zijn vader is een succesvolle zakenman, zijn moeder pianolerares. Alles moet perfect. Scoren. Maar deze jongen was niet perfect, en scoorde ook niet zo heel goed. Maar hij deed daar wel zijn best voor. Alles was net een treetje te hoog, en alles werd een falen.
Echgt knap hoe mensen schaamteloos, alle geruchten voor waar aannemen en vervolgens even een hele levensschets kunnen neerzetten :')
Even a broken clock is right twice a day.
pi_151162915
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 18:26 schreef danos het volgende:

[..]

Echgt knap hoe mensen schaamteloos, alle geruchten voor waar aannemen en vervolgens even een hele levensschets kunnen neerzetten :')
Dat heb ik dan ook niet gedaan, ik heb het wel gelezen.
pi_151163355
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 16:18 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Want die 8 minuten was een LH voorschrift?
?
pi_151163521
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 18:26 schreef danos het volgende:

[..]

Echgt knap hoe mensen schaamteloos, alle geruchten voor waar aannemen en vervolgens even een hele levensschets kunnen neerzetten :')
Dit. En dan van zichzelf denken dat zo ook nog intelligent zijn :|W
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_151163560
In Amerika hebben criminologen meegedacht, niet alleen luchtvaartmensen zoals hier die 'ervan uitgaan dat piloten betrouwbaar zijn' (zie de piloten die bij DWDD waren en Baksteen bij Pauw).
Criminologen denken wat er kan gebeuren en terwijl hier wordt gedacht: het gebeurt niet en als het gebeurt, zien we wel weer.
Dus Amerika heeft twee man in de cockpit en Amerika laat net afgezwaaide vliegers niet direct een airbus besturen.
Dat is ook de enige manier waarmee je enige kans hebt om idioten eruit te pikken vóórdat ze hun zieke plannetjes gaan uitvoeren met heel veel mensen aan boord, want die pik je er niet uit met een psychologische test.
pi_151163601
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 18:49 schreef eight het volgende:

[..]

Dit. En dan van zichzelf denken dat zo ook nog intelligent zijn :|W
Och, ik heb best een redelijke IQ score.

Ik lees inderdaad veel, zonder daar een oordeel over te vellen. Dat heb ik tot op dit moment dan ook niet gedaan.
pi_151163695
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 18:51 schreef Loekie1 het volgende:
In Amerika hebben criminologen meegedacht, niet alleen luchtvaartmensen zoals hier die 'ervan uitgaan dat piloten betrouwbaar zijn' (zie de piloten die bij DWDD waren en Baksteen bij Pauw).
Criminologen denken wat er kan gebeuren en terwijl hier wordt gedacht: het gebeurt niet en als het gebeurt, zien we wel weer.
Dus Amerika heeft twee man in de cockpit en Amerika laat net afgezwaaide vliegers niet direct een airbus besturen.
Dat is ook de enige manier waarmee je enige kans hebt om idioten eruit te pikken vóórdat ze hun zieke plannetjes gaan uitvoeren met heel veel mensen aan boord, want die pik je er niet uit met een psychologische test.
Ik zie niet helemaal in waarom we op basis van dit jongeren kansen moeten ontnemen in de luchtvaart. Nog even erbuiten gelaten dat psychologische problemen zich prima pas in een veel later levensstadium kunnen manifesteren. Kijk naar de eerdere 'zelfmoordpiloten', die hadden al lang en breed meer dan 1500 uur.
pi_151163697
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 18:51 schreef Loekie1 het volgende:
In Amerika hebben criminologen meegedacht, niet alleen luchtvaartmensen zoals hier die 'ervan uitgaan dat piloten betrouwbaar zijn' (zie de piloten die bij DWDD waren en Baksteen bij Pauw).
Criminologen denken wat er kan gebeuren en terwijl hier wordt gedacht: het gebeurt niet en als het gebeurt, zien we wel weer.
Dus Amerika heeft twee man in de cockpit en Amerika laat net afgezwaaide vliegers niet direct een airbus besturen.
Dat is ook de enige manier waarmee je enige kans hebt om idioten eruit te pikken vóórdat ze hun zieke plannetjes gaan uitvoeren met heel veel mensen aan boord, want die pik je er niet uit met een psychologische test.
Sterker nog, er zijn helemaal geen psychologische tests. Alleen een uiterst summiere psychologische test bij de selectieprocedure, maar die is enkel gericht op bepaalde beroepsgerelateerde capaciteiten om een vliegtuig te besturen. Daarna, volgt er geen enkele psychologische test meer. Maar wel ieder jaar een medische lichamelijke keuring.
pi_151163766
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 18:55 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Ik zie niet helemaal in waarom we op basis van dit jongeren kansen moeten ontnemen in de luchtvaart. Nog even erbuiten gelaten dat psychologische problemen zich prima pas in een veel later levensstadium kunnen manifesteren. Kijk naar de eerdere 'zelfmoordpiloten', die hadden al lang en breed meer dan 1500 uur.
Precies! Waarom wel piloten jaarlijks onderwerpen aan een medische lichamelijke test, maar niet aan een psychologische test? Net als dat je ineens lichamelijk iets kan mankeren, kan dat net zo goed ook voor de psyche gelden.
  zondag 29 maart 2015 @ 18:59:17 #133
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_151163836
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 18:57 schreef Tayu het volgende:

[..]

Precies! Waarom wel piloten jaarlijks onderwerpen aan een medische lichamelijke test, maar niet aan een psychologische test? Net als dat je ineens lichamelijk iets kan mankeren, kan dat net zo goed ook voor de psyche gelden.
Omdat je je bij een medische test kunt baseren op feiten en de uitslag daarvan ontegensprekelijk is. Bij een psychologische test is dat wel even anders natuurlijk ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_151163934
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 18:59 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Omdat je je bij een medische test kunt baseren op feiten en de uitslag daarvan ontegensprekelijk is. Bij een psychologische test is dat wel even anders natuurlijk ...
Nou, dat is ook niet altijd zo ( weet ik uit ervaring igv lichamelijke tests). Bij psychologische tests geef ik toe dat dat nog veel lastiger is.

Zullen we dan gewoon maar helemaal niets meer testen?

Selecteren we alleen nog maar op of je ogen wel blauw genoeg zijn. Dat schijnt betrouwbaar te zijn.
pi_151163938
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 18:57 schreef Tayu het volgende:

[..]

Precies! Waarom wel piloten jaarlijks onderwerpen aan een medische lichamelijke test, maar niet aan een psychologische test?
Zal weinig zin hebben omdat de piloten echt niet op de vragenlijst gaan aankruisen dat ze stemmen horen, chronische slaapproblemen, woede-aanvallen, depressie, zelfmoordgedachten hebben of massamoord aan het plannen zijn.
pi_151164025
Als je die gast van nu twee of drie jaar had kunnen volgen in kleinere vliegtuigen, zou het voor hem veel moeilijker zijn geweest om continu zijn depressie en andere problemen te verzwijgen. Wellicht had hij een keer een woedeuitbarsting gekregen. Z'n vriendin kwam er ook pas na een tijd achter dat ie agressief was.

Stel dat nu nog zo'n gast ergens bezig is, van alles verzwijgt, en het lukt zijn vliegbrevet te krijgen, en niet tegen een berg op wil vliegen maar op Barcelona stad of Parijs of Amsterdam of Londen?

Zó denken criminologen en zo moet je ook denken als je écht de veiligheid van passagiers en crew en mensen op de grond boven alles stelt en het niet alleen een dode letter is.
pi_151164076
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 18:57 schreef Tayu het volgende:

[..]

Precies! Waarom wel piloten jaarlijks onderwerpen aan een medische lichamelijke test, maar niet aan een psychologische test? Net als dat je ineens lichamelijk iets kan mankeren, kan dat net zo goed ook voor de psyche gelden.
Afgezien van praktische problemen, en mochten er voor zover mogelijk hulp en reïntegratietrajecten mogelijk zijn zoals nu het geval is, dan is dat al een veel betere oplossing dan lukraak maatregelen opstellen die meer kwaad dan goed doen inderdaad.

Maargoed, dat geldt uiteraard voor een heleboel verantwoordelijke beroepen waar deze testen ook niet worden gedaan ;)
pi_151164109
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 19:05 schreef Loekie1 het volgende:
Als je die gast van nu twee of drie jaar had kunnen volgen in kleinere vliegtuigen, zou het voor hem veel moeilijker zijn geweest om continu zijn depressie en andere problemen te verzwijgen. Wellicht had hij een keer een woedeuitbarsting gekregen. Z'n vriendin kwam er ook pas na een tijd achter dat ie agressief was.

Stel dat nu nog zo'n gast ergens bezig is, van alles verzwijgt, en het lukt zijn vliegbrevet te krijgen, en niet tegen een berg op wil vliegen maar op Barcelona stad of Parijs of Amsterdam of Londen?
Dat was dus wel een ding, hij kon alleen maar tegen de bergen aanvliegen, omdat de AP niet ingesteld kan worden tot een hoogte minder dan 100 ft. En dat is dus precies wat hij heeft gedaan.
pi_151164276
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 19:07 schreef Tayu het volgende:

[..]

Dat was dus wel een ding, hij kon alleen maar tegen de bergen aanvliegen, omdat de AP niet ingesteld kan worden tot een hoogte minder dan 100 ft. En dat is dus precies wat hij heeft gedaan.
http://en.m.wikipedia.org(...)uctures_in_the_world
Heel goed mikken.
Maar als een vliegtuig gaat landen gaan ze toch ook onder 100 ft?
  Vis een optie? zondag 29 maart 2015 @ 19:15:42 #140
70532 loveli
N
pi_151164393
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 19:12 schreef computergirl het volgende:

[..]

http://en.m.wikipedia.org(...)uctures_in_the_world
Heel goed mikken.
Maar als een vliegtuig gaat landen gaan ze toch ook onder 100 ft?
Op een willekeurige berg staan minder bakens dan op een gemiddeld vliegveld, gok ik.
crap in = crap out
pi_151164467
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 19:12 schreef computergirl het volgende:

[..]

http://en.m.wikipedia.org(...)uctures_in_the_world
Heel goed mikken.
Maar als een vliegtuig gaat landen gaan ze toch ook onder 100 ft?
Ja, maar niet op de ap! Hij heeft nadat de gezagvoerder de cockpit verliet, de ap bijgesteld. De lijn van daling laat zien dat hij de ap heeft bijgesteld tot de max (is 100 ft). Het is dus niet zo, dat hij zelf heeft gestuurd (vandaar ook het schampen van een eerdere bergtop). Op de BBC, lieten ze een piloot in een sim deze vlucht simuleren, hij brak het voortijdig af, bij het meervoudig klinken van het alarm "pull up". Hij kon het zelfs in de simulator niet aan, omdat het zo dwars tegen alle instincten van een getrainde piloot indruist.
  zondag 29 maart 2015 @ 19:18:55 #142
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_151164512
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 19:05 schreef Loekie1 het volgende:
Als je die gast van nu twee of drie jaar had kunnen volgen in kleinere vliegtuigen, zou het voor hem veel moeilijker zijn geweest om continu zijn depressie en andere problemen te verzwijgen. Wellicht had hij een keer een woedeuitbarsting gekregen. Z'n vriendin kwam er ook pas na een tijd achter dat ie agressief was.

Stel dat nu nog zo'n gast ergens bezig is, van alles verzwijgt, en het lukt zijn vliegbrevet te krijgen, en niet tegen een berg op wil vliegen maar op Barcelona stad of Parijs of Amsterdam of Londen?

Zó denken criminologen en zo moet je ook denken als je écht de veiligheid van passagiers en crew en mensen op de grond boven alles stelt en het niet alleen een dode letter is.
Alsof vliegmaatschappijen ooit piloten aannemen en ze dan jarenlang alleen in kleine vliegtuigen inroosteren. Volgens mij word je opgeleid voor een bepaald type vliegtuig, dus iedereen omscholen na een paar jaar kost de maatschappij nog meer geld. Bovendien kan een piloot in een vliegtuig met 90 passagiers ook tegen een berg aan vliegen, is dat dan veel minder erg?

Het lijkt me niet dat maatschappijen bakken vol geld moeten gaan uitgeven om zo'n zeer uitzonderlijk geval te voorkomen. De twee mensen in de cockpit regel vind ik al een prima stap.
pi_151164568
Zo te zien was de co-piloot een knappe man, die alles mee leek te hebben. (mooie foto's!) Een voor het oog een goddelijk bestaan.

Maar het leek de buitenkant. Nu zoveel naar buiten komt.

Hij scheen - volgens sommige berichten in de media - netvliesloslating te hebben en (mede) daardoor zijn carrière op het spel kwam te staan.

Ik weet niet of duidelijk is of zijn - vermeende - oogproblemen het gevolg waren van zijn psychische gesteldheid. :{
pi_151164572
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 19:17 schreef Tayu het volgende:

[..]

Ja, maar niet op de ap! Hij heeft nadat de gezagvoerder de cockpit verliet, de ap bijgesteld. De lijn van daling laat zien dat hij de ap heeft bijgesteld tot de max (is 100 ft). Het is dus niet zo, dat hij zelf heeft gestuurd (vandaar ook het schampen van een eerdere bergtop). Op de BBC, lieten ze een piloot in een sim deze vlucht simuleren, hij brak het voortijdig af, bij het meervoudig klinken van het alarm "pull up". Hij kon het zelfs in de simulator niet aan, omdat het zo dwars tegen alle instincten van een getrainde piloot indruist.
Ap= automatische piloot, daar las ik overheen.
pi_151164620
Wordt FADEC nog in Airbussen gebruikt?
pi_151164634
quote:
15s.gif Op zondag 29 maart 2015 19:20 schreef Webschip het volgende:
Zo te zien was de co-piloot een knappe man, die alles mee leek te hebben. Een voor het oog een goddelijk bestaan.

Maar het leek de buitenkant. Nu zoveel naar buiten komt.

Hij scheen - volgens sommige berichten in de media - netvliesloslating te hebben en (mede) daardoor zijn carrière op het spel kwam te staan.

Bij een netvliesloslating ga je niet naar de neuroloog, en het is ook te fixen mits je er op tijd bij bent
pi_151164671
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 19:22 schreef computergirl het volgende:

[..]

Bij een netvliesloslating ga je niet naar de neuroloog, en het is ook te fixen mits je er op tijd bij bent
Ik las ook dat hij bij een oogkliniek kwam. Maar of hij daar ook behandeld is, weet ik niet.
pi_151165154
Lekkere dramatische reconstructie net bij RTL :')
pi_151165163
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 19:22 schreef computergirl het volgende:

[..]

Bij een netvliesloslating ga je niet naar de neuroloog, en het is ook te fixen mits je er op tijd bij bent
Nou, ik heb eens een heel ernstige netvliesontsteking gehad, en ja, dan kom je terecht bij de neuroloog. Maar met een heel ernstige netvliesontsteking kun je weinig meer, hoor! Dan ben je echt uitgeschakeld.
pi_151165217
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 19:36 schreef Tayu het volgende:

[..]

Nou, ik heb eens een heel ernstige netvliesontsteking gehad, en ja, dan kom je terecht bij de neuroloog. Maar met een heel ernstige netvliesontsteking kun je weinig meer, hoor! Dan ben je echt uitgeschakeld.
Kolere, wat jij allemaal niet hebt gehad zeg. Jij bent in vele topics best wel een ervaringsdeskundige.
pi_151165230
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 19:36 schreef Tayu het volgende:

[..]

Nou, ik heb eens een heel ernstige netvliesontsteking gehad, en ja, dan kom je terecht bij de neuroloog. Maar met een heel ernstige netvliesontsteking kun je weinig meer, hoor! Dan ben je echt uitgeschakeld.
Er staat netvliesLOSLATING, dat is werk voor de oogarts met een laser
pi_151165232
quote:
2s.gif Op zondag 29 maart 2015 19:37 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Kolere, wat jij allemaal niet hebt gehad zeg. Jij bent in vele topics best wel een ervaringsdeskundige.
No fun :(
pi_151165234
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 18:51 schreef Loekie1 het volgende:
In Amerika hebben criminologen meegedacht, niet alleen luchtvaartmensen zoals hier die 'ervan uitgaan dat piloten betrouwbaar zijn' (zie de piloten die bij DWDD waren en Baksteen bij Pauw).
Criminologen denken wat er kan gebeuren en terwijl hier wordt gedacht: het gebeurt niet en als het gebeurt, zien we wel weer.
Dus Amerika heeft twee man in de cockpit en Amerika laat net afgezwaaide vliegers niet direct een airbus besturen.
Dat is ook de enige manier waarmee je enige kans hebt om idioten eruit te pikken vóórdat ze hun zieke plannetjes gaan uitvoeren met heel veel mensen aan boord, want die pik je er niet uit met een psychologische test.
Interessant, ik ben zelf criminoloog. Ik ben echter van mening dat sommige gebeurtenissen niet te voorkomen zijn. Al vind ik het niet verkeerd vanuit verschillende perspectieven naar de luchtvaart te kijken.
Dat zou jij wel willen weten.
pi_151165307
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 19:38 schreef computergirl het volgende:

[..]

Er staat netvliesLOSLATING, dat is werk voor de oogarts met een laser
Ja, maar hij liep bij de neuroloog.
pi_151165350
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 19:40 schreef Tayu het volgende:

[..]

Ja, maar hij liep bij de neuroloog.
Diepe zucht.
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 19:22 schreef computergirl het volgende:

[..]

Bij een netvliesloslating ga je niet naar de neuroloog, en het is ook te fixen mits je er op tijd bij bent
pi_151165393
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 19:41 schreef computergirl het volgende:

[..]

Diepe zucht.

[..]

Daar kun je wel diep om zuchten, maar dat is wat bekend is: Hij was onder behandeling bij de neuroloog, en niet bij de oogarts.
pi_151165439
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 19:38 schreef Roguee het volgende:

[..]

Interessant, ik ben zelf criminoloog. Ik ben echter van mening dat sommige gebeurtenissen niet te voorkomen zijn.
Ik ben het met jou eens.
pi_151165444
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 19:42 schreef Tayu het volgende:

[..]

Daar kun je wel diep om zuchten, maar dat is wat bekend is: Hij was onder behandeling bij de neuroloog, en niet bij de oogarts.
Ik las ergens dat hij ook een oogkliniek had bezocht. Maar niet bekend is of hij daadwerkelijk daarvoor is behandeld.
  zondag 29 maart 2015 @ 19:44:07 #159
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_151165451
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 16:41 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Nee, is mij niet duidelijk. Leugentje om bestwil? Voor wie? En waarom?
Geruststellen? Wat heb jij er als nabestaande aan om bevestigt te krijgen dat je geliefde(n) doodsangsten hebben uitgestaan? Dat besef je zelf ook wel maar je wil het uiteindelijk niet horen.
pi_151165495
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 19:42 schreef Tayu het volgende:

[..]

Daar kun je wel diep om zuchten, maar dat is wat bekend is: Hij was onder behandeling bij de neuroloog, en niet bij de oogarts.
Dat zeg ik toch zelf al? 8)7 8)7 8)7 8)7Dat is overigens gaan bewijs voor een netvliesontsteking, alleen o dat jij die gehad hebt 8)7
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')