abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151154059
Crisisnummers GermanWings: 0049 30 5000 3000 (Buitenland) & 0800 11 33 55 77 (Duitsland)







Diverse links:

Vlucht afspelen op Flighttracker24
Airbus a320 cockpit door locking system

Technische informatie:

Ruwe data van de transponder waaruit blijkt dat de hoogte-instelknop van de auto-pilot naar beneden werd gedraaid. Deze data, die verkregen werd met een ADS-B receiver via een grondstation, is 24-03-15 aan de BAE, de franse onderzoeks-commissie, overhandigd.
1
2
3
4
Tijd          Hoogte-instelling     Druk-instelling vanaf zeeniveau
09:30:52Z.386 MCP/FMC ALT: 38000 ft QNH: 1006.0 hPa
09:30:54Z.083 MCP/FMC ALT: 13008 ft QNH: 1006.0 hPa
09:30:55Z.397 MCP/FMC ALT:    96 ft QNH: 1006.0 hPa
9 seconden later begint dan de daling.
1
2
3
4
Tijd                   Positie            Hoogte
09:31:03Z.456 T,3c6618,43.143494,5.691429,38000,GWI18G
09:31:05Z.346 T,3c6618,43.147430,5.693984,37975,GWI18G
09:31:07Z.346 T,3c6618,43.151367,5.696539,37950,GWI18G

Eerste Berichtgeving 24-03-15:

-NOS- In het zuiden van Frankrijk is een passagiersvliegtuig neergestort. Het is een Airbus A320 van de Duitse prijsvechter Germanwings. De Franse president Hollande en premier Valls hebben gezegd dat er waarschijnlijk geen overlevenden zijn.
Het toestel was onderweg van Barcelona naar Düsseldorf, met 142 passagiers aan boord en zes bemanningsleden. Het verdween rond 11.00 van de radar. Volgens het Franse persbureau AFP is het wrak inmiddels vanuit helikopters gezien.
Het vliegtuig is volgens diverse berichten neergestort in de regio Digne, ten noorden van Marseille.
Het is niet bekend welke nationaliteit de inzittenden hebben. Het ministerie van Buitenlandse Zaken in Den Haag onderzoekt of er Nederlanders aan boord waren.

Update 27-03-15:

-Bild- De krant heeft de hand kunnen leggen op het medisch dossier van Lubitz bij de luchtvaartautoriteiten. Daaruit zou blijken dat de 27-jarige Duitser een tijdelijk vliegverbod opgelegd kreeg door medische problemen en in behandeling moest. Hij zou opgenomen geweest zijn in een psychiatrische inrichting. Als het klopt, verklaart het waarom Lubitz in dat jaar zijn opleiding onderbrak. Volgens de krant was de copiloot anderhalf jaar in psychiatrische behandeling.

Update 26-03-15:

-De Stentor- De Duitse politie heeft donderdagavond na 4 uur de doorzoeking van de woning in Düsseldorf van co-piloot Andreas Lubitz beëindigd. Gezocht is naar aanwijzingen voor een motief.
Of er ook iets is aangetroffen, is niet bekendgemaakt. De politie doorzocht ook de woning van de ouders van Lubitz in Montabaur, waar de copiloot ook deels woonde. De doorzoekingen waren op verzoek van de Franse justitie.

-NOS- De co-piloot van het Germanwings-toestel dat neerstortte in de Franse Alpen zat alleen in de cockpit tijdens de crash. Hij heeft het toestel doelbewust laten dalen, heeft het Franse Openbaar Ministerie bekendgemaakt. Hij weigerde moedwillig de deur van de cockpit te openen voor de gezagvoerder.

-Bild- De namen van de piloten zouden zijn: Patrick S. (Gezagvoerder, 6000 vlieguren op de a320) en Andreas L. (Co-piloot, 630 vlieguren).

-NOS- Nabestaanden van de slachtoffers van de vliegtuigcrash in de Franse Alpen bezoeken vandaag de rampplek. Vanochtend vertrokken vanuit Barcelona in Spanje en Düsseldorf in Duitsland speciale vluchten van Lufthansa naar Marseille.

-New York Times- Volgens (niet officiële) berichten zou één van de piloten niet hebben kunnen terugkeren naar de cockpit ivm buitensluiting. Dit zou blijken uit de opnames van één van de 'black-boxen', de zogeheten 'cockpit voice recorder'. Volgens procedures is de deur altijd op slot en kan deze alleen van binnenuit geopend worden. Wel is er een noodprocedure om de deur te openen, maar dit kan worden geblokkeerd door degene in de cockpit. Het openen werkt niet dmv een sleutel. Onduidelijk is welke van de twee piloten zou zijn buitengesloten.

-Meerdere bronnen- De memory unit van de tweede 'black-box', welke de vluchtgegevens zou bevatten, is nog steeds niet terecht. Wel is het frame waarin deze capsule hoort te zitten inmiddels teruggevonden.

-BFMTV- Luchtvaartexperts sluiten een zelfmoordaktie van één van de piloten niet uit.

Update 25-03-15:

-Volkskrant- Reddingswerkers hebben vanmiddag laat de eerste lichamen van slachtoffers van de vliegramp in het zuiden van Frankrijk geborgen. Dat heeft de politie in de stad Digne-les-Bains gezegd. De gendarmerie is begonnen stoffelijke resten met behulp van helikopters te bergen.

Update 24-03-15:

-Omroep Brabant- Bij de crash zou ook een 20-jarige vrouw uit Deurne om het leven zijn gekomen. Een vriendin van het slachtoffer heeft bevestigd dat zij is ingecheckt op de vlucht naar Düsseldorf.

YouTubes:

pi_151154099
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 13:30 schreef BabeWatcher het volgende: Ik vind het ook raar dat de hoofdpiloot het niet een uurtje kan ophouden. Er zijn zo veel mensen die op de weg werken en twee uur niet naar de wc kunnen.
Hoe weet jij wanneer de piloot voor het laatst naar de wc is gegaan en wat en hoeveel hij daarna nog heeft genuttigd? Ik mag toch aannemen dat je over deze informatie beschikt voordat je gaat roepen dat de piloot het nog best een uurtje had kunnen ophouden.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_151154174
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 13:30 schreef BabeWatcher het volgende:
Ik vind het ook raar dat de hoofdpiloot het niet een uurtje kan ophouden. Er zijn zo veel mensen die op de weg werken en twee uur niet naar de wc kunnen.
_O-
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
pi_151154196
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 13:44 schreef eight het volgende:

[..]

Hoe weet jij wanneer de piloot voor het laatst naar de wc is gegaan en wat en hoeveel hij daarna nog heeft genuttigd? Ik mag toch aannemen dat je over deze informatie beschikt voordat je gaat roepen dat de piloot het nog best een uurtje had kunnen ophouden.
En daarnaast:
.
Ook al is de theorie busted door Mythbusters, het lijkt me geen veilig gevoel..
Racist
  Vis een optie? zondag 29 maart 2015 @ 13:48:45 #5
70532 loveli
N
pi_151154197
http://m.telegraaf.nl/bui(...)names-cockpit-gelekt

Volgens de telegraaf had hij er in Barcelona geen tijd voor.
crap in = crap out
pi_151154198
Wat een horror :{

  zondag 29 maart 2015 @ 13:53:17 #7
236046 NotYou
tigerblood
pi_151154313
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 13:48 schreef aloa het volgende:
Wat een horror :{

[ afbeelding ]
Dus toch gepland.
Je suis Charlie Sheen
pi_151154530
Acht minuten lang weten dat je te pletter gaat slaan :'(

Hoop op een flinke claim tegen LH. Voorkomen kan je het nooit maar er zijn toch wel wat verwijten te maken.
pi_151154556
Pure horror..
Oi!
  zondag 29 maart 2015 @ 14:06:19 #10
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_151154639
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 13:48 schreef aloa het volgende:
Wat een horror :{

[ afbeelding ]
:o
Ten percent faster with a sturdier frame
  zondag 29 maart 2015 @ 14:08:03 #11
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_151154684
:'( :'(

Afschuwelijk....
En je zal maar van iemand houden die in dat vliegtuig zat. Deze wetenschap gaat niet helpen bij de verwerking
-O-
Pffff getverderrie :(
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zondag 29 maart 2015 @ 14:08:34 #12
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_151154706
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 14:02 schreef alpeko het volgende:
Acht minuten lang weten dat je te pletter gaat slaan :'(

Hoop op een flinke claim tegen LH. Voorkomen kan je het nooit maar er zijn toch wel wat verwijten te maken.
Bullshit!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zondag 29 maart 2015 @ 14:09:51 #13
262 Re
Kiss & Swallow
pi_151154749
enige wat misschien wat troost geeft is dan men niets gevoeld heeft tijdens de crash zelf, daar gingen ze te hard voor om te kunnen registreren... maar tering...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_151154754
Eerder is verklaard dat te horen was dat de passagiers niks door hadden en alleen op het allerlaatste moment hebben gegild. Welke leugens zijn er nog meer moedwillig verspreid?

Had de gezagvoerder wel zo'n hoge nood of ging hij ff gezellig bij de stewardesjes chillen?
  zondag 29 maart 2015 @ 14:10:26 #15
262 Re
Kiss & Swallow
pi_151154769
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 14:09 schreef 11en30 het volgende:
Eerder is verklaard dat te horen was dat de passagiers niks door hadden en alleen op het allerlaatste moment hebben gegild. Welke leugens zijn er nog meer moedwillig verspreid?

Had de gezagvoerder wel zo'n hoge nood of ging hij ff gezellig bij de stewardesjes chillen?
flikker toch gewoon eens op met je getrol, zak hooi
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zondag 29 maart 2015 @ 14:13:29 #16
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_151154842
quote:
3s.gif Op zondag 29 maart 2015 14:09 schreef Re het volgende:
enige wat misschien wat troost geeft is dan men niets gevoeld heeft tijdens de crash zelf, daar gingen ze te hard voor om te kunnen registreren... maar tering...
Is dat zo ja?
Wie dit leest is een lezer van dit
  zondag 29 maart 2015 @ 14:14:24 #18
262 Re
Kiss & Swallow
pi_151154874
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 14:13 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Is dat zo ja?
ja met 600 km/u gaat het te hard om bijvoorbeeld pijn te kunnen registreren
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zondag 29 maart 2015 @ 14:14:54 #19
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_151154893
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 14:09 schreef 11en30 het volgende:
Eerder is verklaard dat te horen was dat de passagiers niks door hadden en alleen op het allerlaatste moment hebben gegild. Welke leugens zijn er nog meer moedwillig verspreid?
Dat is nooit verklaard, jij hebt niet goed gelezen. :)
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_151154900
quote:
3s.gif Op zondag 29 maart 2015 14:10 schreef Re het volgende:

[..]

flikker toch gewoon eens op met je getrol, zak hooi
Pardon? Dat jij alles voor zoete koek slikt betekent niet dat anderen dat ook moeten doen.
pi_151154910
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 14:02 schreef alpeko het volgende:
Acht minuten lang weten dat je te pletter gaat slaan :'(

Hoop op een flinke claim tegen LH. Voorkomen kan je het nooit maar er zijn toch wel wat verwijten te maken.
Welke verwijten en waarom vind je eigenlijk dat LH moet betalen?

Ze krijgen neem ik aan al 118K per persoon, alsof omkomen in een vliegtuigongeluk zoveel ernstiger is dan op een andere niet natuurlijke wijze
pi_151154936
quote:
3s.gif Op zondag 29 maart 2015 14:14 schreef Re het volgende:

[..]

ja met 600 km/u gaat het te hard om bijvoorbeeld pijn te kunnen registreren
Daarna ben je sowieso dood dus dan voel je niets meer en is er niets meer. Is dat geluid al ergens te horen?

Gillen heeft weinig zin dan trouwens. Je zou beter een video kunnen opnemen of genieten van de laatste momenten. En dan bij impact dat ding in de lucht gooien of net voor impact de nooddeur openen en eruit springen.
  zondag 29 maart 2015 @ 14:17:27 #23
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_151154970
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 14:14 schreef alpeko het volgende:

[..]

Want?
Volgens mij hebben ze zich, zover wij nu weten, aan alle toen geldende voorschriften gehouden.
100% veiligheid kan je volgens mij niet garanderen.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zondag 29 maart 2015 @ 14:18:28 #24
262 Re
Kiss & Swallow
pi_151154990
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 14:16 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Daarna ben je sowieso dood dus dan voel je niets meer en is er niets meer. Is dat geluid al ergens te horen?
nou ja, het is wat abrupter dan bijvoorbeeld de passagiers in MH17 en qua geluid van de crash zul je denk ik weinig horen, dat is gewoon in een keer stil
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_151154992
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 14:15 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Pardon? Dat jij alles voor zoete koek slikt betekent niet dat anderen dat ook moeten doen.
Je duim als bron gebruiken en dan anderen verwijten dat ze allee als zoete koek slikken :D
pi_151155028
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 14:14 schreef TC03 het volgende:

[..]

Dat is nooit verklaard, jij hebt niet goed gelezen. :)
Of jij.

:: The 144 passengers only realised at the last moment what was happening. Screams were only heard in the last moments of the recording, before impact. Mr Robin said: "We only hear screams at the very end.
http://news.sky.com/story(...)planes-final-moments
pi_151155040
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 14:13 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Is dat zo ja?
Als je met 900km/u ineens tegen een berg aankomt kan ik me niet voorstellen dat je daar bewust wat van merkt toch?

De ~10 minuten daarvoor zijn alsnog afgrijselijk genoeg natuurlijk. :{
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_151155059
Hollywood, kom er maar in.
pi_151155074
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 14:15 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Welke verwijten en waarom vind je eigenlijk dat LH moet betalen?

Ze krijgen neem ik aan al 118K per persoon, alsof omkomen in een vliegtuigongeluk zoveel ernstiger is dan op een andere niet natuurlijke wijze
Geldt dan misschien voor de hele luchtvaart en niet voor LH in het bijzonder maar er is kennelijk weinig controle op de gesteldheid van piloten. Ik kan er niet bij dat iemand die geestelijk al niet stabiel is gebleken gewoon niet scherper gecontroleerd wordt. Je kunt je sowieso afvragen of iemand met zo'n verleden wel mag vliegen.
pi_151155084
quote:
3s.gif Op zondag 29 maart 2015 14:09 schreef Re het volgende:
enige wat misschien wat troost geeft is dan men niets gevoeld heeft tijdens de crash zelf, daar gingen ze te hard voor om te kunnen registreren... maar tering...
Dat lijkt mij ook ja. Hetzelfde als met die springende mensen van de twin towers...die hebben de klap nooit gevoeld.

Het idee is gruwelijk.
pi_151155101
quote:
3s.gif Op zondag 29 maart 2015 14:14 schreef Re het volgende:

[..]

ja met 600 km/u gaat het te hard om bijvoorbeeld pijn te kunnen registreren
wat een onzin. al die passagiers zijn echt niet binnen 1 seconden nadat het vliegtuig ook maar iets heeft geraakt allemaal overleden.
pi_151155126
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 12:52 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Bij gijzelingen en kapingen vroeger moest er soms dagenlang op de kapers of gijzelnemers ingepraat worden.
Zie maar als voorbeeld de treinkapingen en de bezetting van het provinciehuis te Assen in de jaren ´70.
nog steeds onzinnige vergelijking.
bij gijzelingen en kapingen is er een doel dat kapers willen bereiken, iets om over te onderhandelen.
  zondag 29 maart 2015 @ 14:23:31 #33
262 Re
Kiss & Swallow
pi_151155128
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 14:22 schreef fespo het volgende:

[..]

wat een onzin. al die passagiers zijn echt niet binnen 1 seconden nadat het vliegtuig ook maar iets heeft geraakt allemaal overleden.
nee ze stuiteren eerst tegen de berg en dan een paar minuten later desintegreren ze spontaan... dat zal het zijn
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_151155137
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 14:14 schreef TC03 het volgende:

[..]

Dat is nooit verklaard, jij hebt niet goed gelezen. :)
Dat is wel verklaard. De eerste keer zeiden ze dat de passagiers niks in de gaten hadden en er pas op het laatst gegil te horen was.
pi_151155168
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 14:22 schreef fespo het volgende:

[..]

wat een onzin. al die passagiers zijn echt niet binnen 1 seconden nadat het vliegtuig ook maar iets heeft geraakt allemaal overleden.
:') Gast, dat vliegtuig klapt toch totaal in splinters en de krachten zijn veel te groot. Vraag me af hoe de lichamen nou gevonden zijn..gewoon niets van over of hoofden en dergelijke nog te herkennen..
pi_151155214
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 14:22 schreef fespo het volgende:

[..]

wat een onzin. al die passagiers zijn echt niet binnen 1 seconden nadat het vliegtuig ook maar iets heeft geraakt allemaal overleden.
Even een rekensommetje.

700 km/h = 194,4 meter per seconde
Lengte A320: 37,57 meter

De crash van neus tot staart duurde dus 0,19 seconde.
Binnen 0,19s zo plat als een dubbeltje.
pi_151155218
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 14:21 schreef alpeko het volgende:

[..]

Geldt dan misschien voor de hele luchtvaart en niet voor LH in het bijzonder maar er is kennelijk weinig controle op de gesteldheid van piloten. Ik kan er niet bij dat iemand die geestelijk al niet stabiel is gebleken gewoon niet scherper gecontroleerd wordt. Je kunt je sowieso afvragen of iemand met zo'n verleden wel mag vliegen.
Volgens mij is er wel degelijk controle, hoewel ik dat natuurlijk via de bekende nieuwsbronnen heb en was hij zelfs in het bezit van het Amerikaanse papiertje.

Iedereen mankeert wel iets en ik denk dat het onwenselijk is om zonder goede reden ongeveer 20% van de piloten hun werk aan te zeggen. En wat gaan we daarna doen, politie, brandweer, artsen, alle piloten, buschauffeurs, vrachtwagenchauffeurs, technologen bij waterbedrijven etc etc

Wij het publiek reageren excessief panisch zodra het om een vliegtuig gaat. Dat zal de reden ook wel zijn voor die hoge schadevergoedingen
pi_151155229
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 14:18 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Je duim als bron gebruiken en dan anderen verwijten dat ze allee als zoete koek slikken :D
De tijd zal het leren, de vraag zal door de advocaten van de nabestaanden ook gesteld gaan worden.
pi_151155231
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 14:22 schreef fespo het volgende:

[..]

wat een onzin. al die passagiers zijn echt niet binnen 1 seconden nadat het vliegtuig ook maar iets heeft geraakt allemaal overleden.
Natuurlijk wel.
pi_151155248
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 14:21 schreef alpeko het volgende:

[..]

Geldt dan misschien voor de hele luchtvaart en niet voor LH in het bijzonder maar er is kennelijk weinig controle op de gesteldheid van piloten. Ik kan er niet bij dat iemand die geestelijk al niet stabiel is gebleken gewoon niet scherper gecontroleerd wordt. Je kunt je sowieso afvragen of iemand met zo'n verleden wel mag vliegen.
Dan moet je dat ook doortrekken naar bus- en vrachtwagenchauffeurs, machinisten, taxichauffeurs en weet ik wat voor beroepsgroepen er nog meer zijn waarbij iemand die kwaad wil voor doden kan gaan zorgen.

En wat als iemand geen psychiatrisch verleden heeft en plotseling depressief wordt om wat voor reden dan ook?

Ga er maar vanuit dat verreweg de meeste mensen die zelfmoordneigingen hebben geen anderen de dood in willen meesleuren.
pi_151155272
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 14:26 schreef 11en30 het volgende:

[..]

De tijd zal het leren, de vraag zal door de advocaten van de nabestaanden ook gesteld gaan worden.
neem ik ook aan.

Of we moeten er vanuit gaan dat er het nodige niet klopt in deze zaak... He :o
pi_151155310
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 14:26 schreef opgebaarde het volgende:

[..]


Iedereen mankeert wel iets en ik denk dat het onwenselijk is om zonder goede reden ongeveer 20% van de piloten hun werk aan te zeggen. En wat gaan we daarna doen, politie, brandweer, artsen, alle piloten, buschauffeurs, vrachtwagenchauffeurs, technologen bij waterbedrijven etc etc

Wel "iets" is iets anders dan suïcidaalen narcistisch zijn. Ik zeg niet dat het werk ze ontzegt moet worden maar hebben ze bedrijfsarts of zo?
  zondag 29 maart 2015 @ 14:31:59 #43
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_151155358
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 14:28 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

neem ik ook aan.

Of we moeten er vanuit gaan dat er het nodige niet klopt in deze zaak... He :o
Hup naar bnw jij!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_151155398
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 14:27 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Dan moet je dat ook doortrekken naar bus- en vrachtwagenchauffeurs, machinisten, taxichauffeurs en weet ik wat voor beroepsgroepen er nog meer zijn waarbij iemand die kwaad wil voor doden kan gaan zorgen.

Ja dat is waar. Waar trek je de grens? Maar laten we wel wezen het salaris van piloten ligt wat hoger dan dat van buschauffeurs. Mag je dan geen hogere eisen stellen?
  zondag 29 maart 2015 @ 14:34:05 #45
262 Re
Kiss & Swallow
pi_151155411
no way dat als het allemaal zo streng wordt qua depressie etc dat een piloot hulp gaat zoeken bij een psychiater... dan is hij gelijk zijn baan kwijt ... dus dat gaat het niet worden
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_151155418
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 14:30 schreef alpeko het volgende:

[..]

Wel "iets" is iets anders dan suïcidaal zijn. Ik zeg niet dat het werk ze ontzegt moet worden maar hebben ze bedrijfsarts of zo?
Dit is in de geschiedenis toch de eerste keer dat een burgerluchtvaartpiloot doelbewust een vliegtuig heeft gecrasht? En hoeveel vliegbewegingen hebben we per jaar, 80 miljoen vorig jaar?

En hoe moet zo'n arts aan het werk, elke paar weken met iedereen in een beroepsgroep of alleen piloten praten en dan hopen dat die piloot zijn bek opentrekt? Ow en doet die piloot dat en vertelt hij openhartig dat hij en zijn vrouw uit elkaar gaan en hij het hier heel zwaar mee heeft, dan is hij meteen de klos en kan hij niet (nooit?) meer vliegen

Dat gaat toch nooit lukken? Enige oplossing is vliegen zonder dat mensen invloed kunnen uitoefenen
pi_151155503
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 14:33 schreef alpeko het volgende:

[..]

Ja dat is waar. Waar trek je de grens? Maar laten we wel wezen het salaris van piloten ligt wat hoger dan dat van buschauffeurs. Mag je dan geen hogere eisen stellen?
De eisen zijn al hoger. ;)

Bovendien... als iemand op dit moment gezond is verklaard, maar in het verleden wel depressief is geweest, waarom zou diegene dan niet mogen vliegen?

Is dit niet gewoon weer een zucht naar schijnveiligheid?
pi_151155533
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 14:34 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Dit is in de geschiedenis toch de eerste keer dat een burgerluchtvaartpiloot doelbewust een vliegtuig heeft gecrasht?

Nee, is vaker voorgekomen.
pi_151155549
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 14:34 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Dit is in de geschiedenis toch de eerste keer dat een burgerluchtvaartpiloot doelbewust een vliegtuig heeft gecrasht? En hoeveel vliegbewegingen hebben we per jaar, 80 miljoen vorig jaar?

En hoe moet zo'n arts aan het werk, elke paar weken met iedereen in een beroepsgroep of alleen piloten praten en dan hopen dat die piloot zijn bek opentrekt? Ow en doet die piloot dat en vertelt hij openhartig dat hij en zijn vrouw uit elkaar gaan en hij het hier heel zwaar mee heeft, dan is hij meteen de klos en kan hij (nooit?) meer vliegen

Dat gaat toch nooit lukken? Enige oplossing is vliegen zonder dat mensen invloed kunnen uitoefenen
Dit is niet de eerste keer.

Moeilijk te bewijzen hoe het gegaan is bij vliegtuigen die nooit meer zijn teruggevonden. Dat zou ook zelfmoord geweest kunnen zijn.
  zondag 29 maart 2015 @ 14:39:42 #51
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_151155596
De beste optie lijkt me momenteel om zo snel als mogelijk over te schakelen op pilootloos vliegen.
Waarbij, als er zich problemen voordoen, een team van drone-piloten de besturing over kan nemen.
Wie dit leest is gek
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')