abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151154059
Crisisnummers GermanWings: 0049 30 5000 3000 (Buitenland) & 0800 11 33 55 77 (Duitsland)







Diverse links:

Vlucht afspelen op Flighttracker24
Airbus a320 cockpit door locking system

Technische informatie:

Ruwe data van de transponder waaruit blijkt dat de hoogte-instelknop van de auto-pilot naar beneden werd gedraaid. Deze data, die verkregen werd met een ADS-B receiver via een grondstation, is 24-03-15 aan de BAE, de franse onderzoeks-commissie, overhandigd.
1
2
3
4
Tijd          Hoogte-instelling     Druk-instelling vanaf zeeniveau
09:30:52Z.386 MCP/FMC ALT: 38000 ft QNH: 1006.0 hPa
09:30:54Z.083 MCP/FMC ALT: 13008 ft QNH: 1006.0 hPa
09:30:55Z.397 MCP/FMC ALT:    96 ft QNH: 1006.0 hPa
9 seconden later begint dan de daling.
1
2
3
4
Tijd                   Positie            Hoogte
09:31:03Z.456 T,3c6618,43.143494,5.691429,38000,GWI18G
09:31:05Z.346 T,3c6618,43.147430,5.693984,37975,GWI18G
09:31:07Z.346 T,3c6618,43.151367,5.696539,37950,GWI18G

Eerste Berichtgeving 24-03-15:

-NOS- In het zuiden van Frankrijk is een passagiersvliegtuig neergestort. Het is een Airbus A320 van de Duitse prijsvechter Germanwings. De Franse president Hollande en premier Valls hebben gezegd dat er waarschijnlijk geen overlevenden zijn.
Het toestel was onderweg van Barcelona naar Düsseldorf, met 142 passagiers aan boord en zes bemanningsleden. Het verdween rond 11.00 van de radar. Volgens het Franse persbureau AFP is het wrak inmiddels vanuit helikopters gezien.
Het vliegtuig is volgens diverse berichten neergestort in de regio Digne, ten noorden van Marseille.
Het is niet bekend welke nationaliteit de inzittenden hebben. Het ministerie van Buitenlandse Zaken in Den Haag onderzoekt of er Nederlanders aan boord waren.

Update 27-03-15:

-Bild- De krant heeft de hand kunnen leggen op het medisch dossier van Lubitz bij de luchtvaartautoriteiten. Daaruit zou blijken dat de 27-jarige Duitser een tijdelijk vliegverbod opgelegd kreeg door medische problemen en in behandeling moest. Hij zou opgenomen geweest zijn in een psychiatrische inrichting. Als het klopt, verklaart het waarom Lubitz in dat jaar zijn opleiding onderbrak. Volgens de krant was de copiloot anderhalf jaar in psychiatrische behandeling.

Update 26-03-15:

-De Stentor- De Duitse politie heeft donderdagavond na 4 uur de doorzoeking van de woning in Düsseldorf van co-piloot Andreas Lubitz beëindigd. Gezocht is naar aanwijzingen voor een motief.
Of er ook iets is aangetroffen, is niet bekendgemaakt. De politie doorzocht ook de woning van de ouders van Lubitz in Montabaur, waar de copiloot ook deels woonde. De doorzoekingen waren op verzoek van de Franse justitie.

-NOS- De co-piloot van het Germanwings-toestel dat neerstortte in de Franse Alpen zat alleen in de cockpit tijdens de crash. Hij heeft het toestel doelbewust laten dalen, heeft het Franse Openbaar Ministerie bekendgemaakt. Hij weigerde moedwillig de deur van de cockpit te openen voor de gezagvoerder.

-Bild- De namen van de piloten zouden zijn: Patrick S. (Gezagvoerder, 6000 vlieguren op de a320) en Andreas L. (Co-piloot, 630 vlieguren).

-NOS- Nabestaanden van de slachtoffers van de vliegtuigcrash in de Franse Alpen bezoeken vandaag de rampplek. Vanochtend vertrokken vanuit Barcelona in Spanje en Düsseldorf in Duitsland speciale vluchten van Lufthansa naar Marseille.

-New York Times- Volgens (niet officiële) berichten zou één van de piloten niet hebben kunnen terugkeren naar de cockpit ivm buitensluiting. Dit zou blijken uit de opnames van één van de 'black-boxen', de zogeheten 'cockpit voice recorder'. Volgens procedures is de deur altijd op slot en kan deze alleen van binnenuit geopend worden. Wel is er een noodprocedure om de deur te openen, maar dit kan worden geblokkeerd door degene in de cockpit. Het openen werkt niet dmv een sleutel. Onduidelijk is welke van de twee piloten zou zijn buitengesloten.

-Meerdere bronnen- De memory unit van de tweede 'black-box', welke de vluchtgegevens zou bevatten, is nog steeds niet terecht. Wel is het frame waarin deze capsule hoort te zitten inmiddels teruggevonden.

-BFMTV- Luchtvaartexperts sluiten een zelfmoordaktie van één van de piloten niet uit.

Update 25-03-15:

-Volkskrant- Reddingswerkers hebben vanmiddag laat de eerste lichamen van slachtoffers van de vliegramp in het zuiden van Frankrijk geborgen. Dat heeft de politie in de stad Digne-les-Bains gezegd. De gendarmerie is begonnen stoffelijke resten met behulp van helikopters te bergen.

Update 24-03-15:

-Omroep Brabant- Bij de crash zou ook een 20-jarige vrouw uit Deurne om het leven zijn gekomen. Een vriendin van het slachtoffer heeft bevestigd dat zij is ingecheckt op de vlucht naar Düsseldorf.

YouTubes:

pi_151154099
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 13:30 schreef BabeWatcher het volgende: Ik vind het ook raar dat de hoofdpiloot het niet een uurtje kan ophouden. Er zijn zo veel mensen die op de weg werken en twee uur niet naar de wc kunnen.
Hoe weet jij wanneer de piloot voor het laatst naar de wc is gegaan en wat en hoeveel hij daarna nog heeft genuttigd? Ik mag toch aannemen dat je over deze informatie beschikt voordat je gaat roepen dat de piloot het nog best een uurtje had kunnen ophouden.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_151154174
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 13:30 schreef BabeWatcher het volgende:
Ik vind het ook raar dat de hoofdpiloot het niet een uurtje kan ophouden. Er zijn zo veel mensen die op de weg werken en twee uur niet naar de wc kunnen.
_O-
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
pi_151154196
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 13:44 schreef eight het volgende:

[..]

Hoe weet jij wanneer de piloot voor het laatst naar de wc is gegaan en wat en hoeveel hij daarna nog heeft genuttigd? Ik mag toch aannemen dat je over deze informatie beschikt voordat je gaat roepen dat de piloot het nog best een uurtje had kunnen ophouden.
En daarnaast:
.
Ook al is de theorie busted door Mythbusters, het lijkt me geen veilig gevoel..
Racist
  Vis een optie? zondag 29 maart 2015 @ 13:48:45 #5
70532 loveli
N
pi_151154197
http://m.telegraaf.nl/bui(...)names-cockpit-gelekt

Volgens de telegraaf had hij er in Barcelona geen tijd voor.
crap in = crap out
pi_151154198
Wat een horror :{

  zondag 29 maart 2015 @ 13:53:17 #7
236046 NotYou
tigerblood
pi_151154313
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 13:48 schreef aloa het volgende:
Wat een horror :{

[ afbeelding ]
Dus toch gepland.
Je suis Charlie Sheen
pi_151154530
Acht minuten lang weten dat je te pletter gaat slaan :'(

Hoop op een flinke claim tegen LH. Voorkomen kan je het nooit maar er zijn toch wel wat verwijten te maken.
pi_151154556
Pure horror..
Oi!
  zondag 29 maart 2015 @ 14:06:19 #10
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_151154639
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 13:48 schreef aloa het volgende:
Wat een horror :{

[ afbeelding ]
:o
Ten percent faster with a sturdier frame
  zondag 29 maart 2015 @ 14:08:03 #11
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_151154684
:'( :'(

Afschuwelijk....
En je zal maar van iemand houden die in dat vliegtuig zat. Deze wetenschap gaat niet helpen bij de verwerking
-O-
Pffff getverderrie :(
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zondag 29 maart 2015 @ 14:08:34 #12
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_151154706
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 14:02 schreef alpeko het volgende:
Acht minuten lang weten dat je te pletter gaat slaan :'(

Hoop op een flinke claim tegen LH. Voorkomen kan je het nooit maar er zijn toch wel wat verwijten te maken.
Bullshit!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zondag 29 maart 2015 @ 14:09:51 #13
262 Re
Kiss & Swallow
pi_151154749
enige wat misschien wat troost geeft is dan men niets gevoeld heeft tijdens de crash zelf, daar gingen ze te hard voor om te kunnen registreren... maar tering...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_151154754
Eerder is verklaard dat te horen was dat de passagiers niks door hadden en alleen op het allerlaatste moment hebben gegild. Welke leugens zijn er nog meer moedwillig verspreid?

Had de gezagvoerder wel zo'n hoge nood of ging hij ff gezellig bij de stewardesjes chillen?
  zondag 29 maart 2015 @ 14:10:26 #15
262 Re
Kiss & Swallow
pi_151154769
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 14:09 schreef 11en30 het volgende:
Eerder is verklaard dat te horen was dat de passagiers niks door hadden en alleen op het allerlaatste moment hebben gegild. Welke leugens zijn er nog meer moedwillig verspreid?

Had de gezagvoerder wel zo'n hoge nood of ging hij ff gezellig bij de stewardesjes chillen?
flikker toch gewoon eens op met je getrol, zak hooi
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zondag 29 maart 2015 @ 14:13:29 #16
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_151154842
quote:
3s.gif Op zondag 29 maart 2015 14:09 schreef Re het volgende:
enige wat misschien wat troost geeft is dan men niets gevoeld heeft tijdens de crash zelf, daar gingen ze te hard voor om te kunnen registreren... maar tering...
Is dat zo ja?
Wie dit leest is een lezer van dit
  zondag 29 maart 2015 @ 14:14:24 #18
262 Re
Kiss & Swallow
pi_151154874
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 14:13 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Is dat zo ja?
ja met 600 km/u gaat het te hard om bijvoorbeeld pijn te kunnen registreren
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zondag 29 maart 2015 @ 14:14:54 #19
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_151154893
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 14:09 schreef 11en30 het volgende:
Eerder is verklaard dat te horen was dat de passagiers niks door hadden en alleen op het allerlaatste moment hebben gegild. Welke leugens zijn er nog meer moedwillig verspreid?
Dat is nooit verklaard, jij hebt niet goed gelezen. :)
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_151154900
quote:
3s.gif Op zondag 29 maart 2015 14:10 schreef Re het volgende:

[..]

flikker toch gewoon eens op met je getrol, zak hooi
Pardon? Dat jij alles voor zoete koek slikt betekent niet dat anderen dat ook moeten doen.
pi_151154910
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 14:02 schreef alpeko het volgende:
Acht minuten lang weten dat je te pletter gaat slaan :'(

Hoop op een flinke claim tegen LH. Voorkomen kan je het nooit maar er zijn toch wel wat verwijten te maken.
Welke verwijten en waarom vind je eigenlijk dat LH moet betalen?

Ze krijgen neem ik aan al 118K per persoon, alsof omkomen in een vliegtuigongeluk zoveel ernstiger is dan op een andere niet natuurlijke wijze
pi_151154936
quote:
3s.gif Op zondag 29 maart 2015 14:14 schreef Re het volgende:

[..]

ja met 600 km/u gaat het te hard om bijvoorbeeld pijn te kunnen registreren
Daarna ben je sowieso dood dus dan voel je niets meer en is er niets meer. Is dat geluid al ergens te horen?

Gillen heeft weinig zin dan trouwens. Je zou beter een video kunnen opnemen of genieten van de laatste momenten. En dan bij impact dat ding in de lucht gooien of net voor impact de nooddeur openen en eruit springen.
  zondag 29 maart 2015 @ 14:17:27 #23
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_151154970
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 14:14 schreef alpeko het volgende:

[..]

Want?
Volgens mij hebben ze zich, zover wij nu weten, aan alle toen geldende voorschriften gehouden.
100% veiligheid kan je volgens mij niet garanderen.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zondag 29 maart 2015 @ 14:18:28 #24
262 Re
Kiss & Swallow
pi_151154990
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 14:16 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Daarna ben je sowieso dood dus dan voel je niets meer en is er niets meer. Is dat geluid al ergens te horen?
nou ja, het is wat abrupter dan bijvoorbeeld de passagiers in MH17 en qua geluid van de crash zul je denk ik weinig horen, dat is gewoon in een keer stil
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_151154992
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 14:15 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Pardon? Dat jij alles voor zoete koek slikt betekent niet dat anderen dat ook moeten doen.
Je duim als bron gebruiken en dan anderen verwijten dat ze allee als zoete koek slikken :D
pi_151155028
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 14:14 schreef TC03 het volgende:

[..]

Dat is nooit verklaard, jij hebt niet goed gelezen. :)
Of jij.

:: The 144 passengers only realised at the last moment what was happening. Screams were only heard in the last moments of the recording, before impact. Mr Robin said: "We only hear screams at the very end.
http://news.sky.com/story(...)planes-final-moments
pi_151155040
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 14:13 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Is dat zo ja?
Als je met 900km/u ineens tegen een berg aankomt kan ik me niet voorstellen dat je daar bewust wat van merkt toch?

De ~10 minuten daarvoor zijn alsnog afgrijselijk genoeg natuurlijk. :{
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_151155059
Hollywood, kom er maar in.
pi_151155074
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 14:15 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Welke verwijten en waarom vind je eigenlijk dat LH moet betalen?

Ze krijgen neem ik aan al 118K per persoon, alsof omkomen in een vliegtuigongeluk zoveel ernstiger is dan op een andere niet natuurlijke wijze
Geldt dan misschien voor de hele luchtvaart en niet voor LH in het bijzonder maar er is kennelijk weinig controle op de gesteldheid van piloten. Ik kan er niet bij dat iemand die geestelijk al niet stabiel is gebleken gewoon niet scherper gecontroleerd wordt. Je kunt je sowieso afvragen of iemand met zo'n verleden wel mag vliegen.
pi_151155084
quote:
3s.gif Op zondag 29 maart 2015 14:09 schreef Re het volgende:
enige wat misschien wat troost geeft is dan men niets gevoeld heeft tijdens de crash zelf, daar gingen ze te hard voor om te kunnen registreren... maar tering...
Dat lijkt mij ook ja. Hetzelfde als met die springende mensen van de twin towers...die hebben de klap nooit gevoeld.

Het idee is gruwelijk.
pi_151155101
quote:
3s.gif Op zondag 29 maart 2015 14:14 schreef Re het volgende:

[..]

ja met 600 km/u gaat het te hard om bijvoorbeeld pijn te kunnen registreren
wat een onzin. al die passagiers zijn echt niet binnen 1 seconden nadat het vliegtuig ook maar iets heeft geraakt allemaal overleden.
pi_151155126
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 12:52 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Bij gijzelingen en kapingen vroeger moest er soms dagenlang op de kapers of gijzelnemers ingepraat worden.
Zie maar als voorbeeld de treinkapingen en de bezetting van het provinciehuis te Assen in de jaren ´70.
nog steeds onzinnige vergelijking.
bij gijzelingen en kapingen is er een doel dat kapers willen bereiken, iets om over te onderhandelen.
  zondag 29 maart 2015 @ 14:23:31 #33
262 Re
Kiss & Swallow
pi_151155128
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 14:22 schreef fespo het volgende:

[..]

wat een onzin. al die passagiers zijn echt niet binnen 1 seconden nadat het vliegtuig ook maar iets heeft geraakt allemaal overleden.
nee ze stuiteren eerst tegen de berg en dan een paar minuten later desintegreren ze spontaan... dat zal het zijn
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_151155137
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 14:14 schreef TC03 het volgende:

[..]

Dat is nooit verklaard, jij hebt niet goed gelezen. :)
Dat is wel verklaard. De eerste keer zeiden ze dat de passagiers niks in de gaten hadden en er pas op het laatst gegil te horen was.
pi_151155168
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 14:22 schreef fespo het volgende:

[..]

wat een onzin. al die passagiers zijn echt niet binnen 1 seconden nadat het vliegtuig ook maar iets heeft geraakt allemaal overleden.
:') Gast, dat vliegtuig klapt toch totaal in splinters en de krachten zijn veel te groot. Vraag me af hoe de lichamen nou gevonden zijn..gewoon niets van over of hoofden en dergelijke nog te herkennen..
pi_151155214
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 14:22 schreef fespo het volgende:

[..]

wat een onzin. al die passagiers zijn echt niet binnen 1 seconden nadat het vliegtuig ook maar iets heeft geraakt allemaal overleden.
Even een rekensommetje.

700 km/h = 194,4 meter per seconde
Lengte A320: 37,57 meter

De crash van neus tot staart duurde dus 0,19 seconde.
Binnen 0,19s zo plat als een dubbeltje.
pi_151155218
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 14:21 schreef alpeko het volgende:

[..]

Geldt dan misschien voor de hele luchtvaart en niet voor LH in het bijzonder maar er is kennelijk weinig controle op de gesteldheid van piloten. Ik kan er niet bij dat iemand die geestelijk al niet stabiel is gebleken gewoon niet scherper gecontroleerd wordt. Je kunt je sowieso afvragen of iemand met zo'n verleden wel mag vliegen.
Volgens mij is er wel degelijk controle, hoewel ik dat natuurlijk via de bekende nieuwsbronnen heb en was hij zelfs in het bezit van het Amerikaanse papiertje.

Iedereen mankeert wel iets en ik denk dat het onwenselijk is om zonder goede reden ongeveer 20% van de piloten hun werk aan te zeggen. En wat gaan we daarna doen, politie, brandweer, artsen, alle piloten, buschauffeurs, vrachtwagenchauffeurs, technologen bij waterbedrijven etc etc

Wij het publiek reageren excessief panisch zodra het om een vliegtuig gaat. Dat zal de reden ook wel zijn voor die hoge schadevergoedingen
pi_151155229
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 14:18 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Je duim als bron gebruiken en dan anderen verwijten dat ze allee als zoete koek slikken :D
De tijd zal het leren, de vraag zal door de advocaten van de nabestaanden ook gesteld gaan worden.
pi_151155231
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 14:22 schreef fespo het volgende:

[..]

wat een onzin. al die passagiers zijn echt niet binnen 1 seconden nadat het vliegtuig ook maar iets heeft geraakt allemaal overleden.
Natuurlijk wel.
pi_151155248
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 14:21 schreef alpeko het volgende:

[..]

Geldt dan misschien voor de hele luchtvaart en niet voor LH in het bijzonder maar er is kennelijk weinig controle op de gesteldheid van piloten. Ik kan er niet bij dat iemand die geestelijk al niet stabiel is gebleken gewoon niet scherper gecontroleerd wordt. Je kunt je sowieso afvragen of iemand met zo'n verleden wel mag vliegen.
Dan moet je dat ook doortrekken naar bus- en vrachtwagenchauffeurs, machinisten, taxichauffeurs en weet ik wat voor beroepsgroepen er nog meer zijn waarbij iemand die kwaad wil voor doden kan gaan zorgen.

En wat als iemand geen psychiatrisch verleden heeft en plotseling depressief wordt om wat voor reden dan ook?

Ga er maar vanuit dat verreweg de meeste mensen die zelfmoordneigingen hebben geen anderen de dood in willen meesleuren.
pi_151155272
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 14:26 schreef 11en30 het volgende:

[..]

De tijd zal het leren, de vraag zal door de advocaten van de nabestaanden ook gesteld gaan worden.
neem ik ook aan.

Of we moeten er vanuit gaan dat er het nodige niet klopt in deze zaak... He :o
pi_151155310
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 14:26 schreef opgebaarde het volgende:

[..]


Iedereen mankeert wel iets en ik denk dat het onwenselijk is om zonder goede reden ongeveer 20% van de piloten hun werk aan te zeggen. En wat gaan we daarna doen, politie, brandweer, artsen, alle piloten, buschauffeurs, vrachtwagenchauffeurs, technologen bij waterbedrijven etc etc

Wel "iets" is iets anders dan suïcidaalen narcistisch zijn. Ik zeg niet dat het werk ze ontzegt moet worden maar hebben ze bedrijfsarts of zo?
  zondag 29 maart 2015 @ 14:31:59 #43
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_151155358
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 14:28 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

neem ik ook aan.

Of we moeten er vanuit gaan dat er het nodige niet klopt in deze zaak... He :o
Hup naar bnw jij!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_151155398
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 14:27 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Dan moet je dat ook doortrekken naar bus- en vrachtwagenchauffeurs, machinisten, taxichauffeurs en weet ik wat voor beroepsgroepen er nog meer zijn waarbij iemand die kwaad wil voor doden kan gaan zorgen.

Ja dat is waar. Waar trek je de grens? Maar laten we wel wezen het salaris van piloten ligt wat hoger dan dat van buschauffeurs. Mag je dan geen hogere eisen stellen?
  zondag 29 maart 2015 @ 14:34:05 #45
262 Re
Kiss & Swallow
pi_151155411
no way dat als het allemaal zo streng wordt qua depressie etc dat een piloot hulp gaat zoeken bij een psychiater... dan is hij gelijk zijn baan kwijt ... dus dat gaat het niet worden
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_151155418
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 14:30 schreef alpeko het volgende:

[..]

Wel "iets" is iets anders dan suïcidaal zijn. Ik zeg niet dat het werk ze ontzegt moet worden maar hebben ze bedrijfsarts of zo?
Dit is in de geschiedenis toch de eerste keer dat een burgerluchtvaartpiloot doelbewust een vliegtuig heeft gecrasht? En hoeveel vliegbewegingen hebben we per jaar, 80 miljoen vorig jaar?

En hoe moet zo'n arts aan het werk, elke paar weken met iedereen in een beroepsgroep of alleen piloten praten en dan hopen dat die piloot zijn bek opentrekt? Ow en doet die piloot dat en vertelt hij openhartig dat hij en zijn vrouw uit elkaar gaan en hij het hier heel zwaar mee heeft, dan is hij meteen de klos en kan hij niet (nooit?) meer vliegen

Dat gaat toch nooit lukken? Enige oplossing is vliegen zonder dat mensen invloed kunnen uitoefenen
pi_151155503
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 14:33 schreef alpeko het volgende:

[..]

Ja dat is waar. Waar trek je de grens? Maar laten we wel wezen het salaris van piloten ligt wat hoger dan dat van buschauffeurs. Mag je dan geen hogere eisen stellen?
De eisen zijn al hoger. ;)

Bovendien... als iemand op dit moment gezond is verklaard, maar in het verleden wel depressief is geweest, waarom zou diegene dan niet mogen vliegen?

Is dit niet gewoon weer een zucht naar schijnveiligheid?
pi_151155533
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 14:34 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Dit is in de geschiedenis toch de eerste keer dat een burgerluchtvaartpiloot doelbewust een vliegtuig heeft gecrasht?

Nee, is vaker voorgekomen.
pi_151155549
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 14:34 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Dit is in de geschiedenis toch de eerste keer dat een burgerluchtvaartpiloot doelbewust een vliegtuig heeft gecrasht? En hoeveel vliegbewegingen hebben we per jaar, 80 miljoen vorig jaar?

En hoe moet zo'n arts aan het werk, elke paar weken met iedereen in een beroepsgroep of alleen piloten praten en dan hopen dat die piloot zijn bek opentrekt? Ow en doet die piloot dat en vertelt hij openhartig dat hij en zijn vrouw uit elkaar gaan en hij het hier heel zwaar mee heeft, dan is hij meteen de klos en kan hij (nooit?) meer vliegen

Dat gaat toch nooit lukken? Enige oplossing is vliegen zonder dat mensen invloed kunnen uitoefenen
Dit is niet de eerste keer.

Moeilijk te bewijzen hoe het gegaan is bij vliegtuigen die nooit meer zijn teruggevonden. Dat zou ook zelfmoord geweest kunnen zijn.
  zondag 29 maart 2015 @ 14:39:42 #51
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_151155596
De beste optie lijkt me momenteel om zo snel als mogelijk over te schakelen op pilootloos vliegen.
Waarbij, als er zich problemen voordoen, een team van drone-piloten de besturing over kan nemen.
Wie dit leest is gek
pi_151155631
Overzicht van moord-zelfmoord incidenten door piloten:

http://en.wikipedia.org/w(...)_commercial_aviation
pi_151155645
Denken jullie dat ze bij Airbus nu denken van, wij kunnen het allang zo maken dat een vliegtuig niet zover daalt als het niet kan. Dus bijvoorbeeld de minimumhoogte aanhouden, aan de hand van kaartgegevens?
.
pi_151155653
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 14:34 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Dit is in de geschiedenis toch de eerste keer dat een burgerluchtvaartpiloot doelbewust een vliegtuig heeft gecrasht? En hoeveel vliegbewegingen hebben we per jaar, 80 miljoen vorig jaar?

En hoe moet zo'n arts aan het werk, elke paar weken met iedereen in een beroepsgroep of alleen piloten praten en dan hopen dat die piloot zijn bek opentrekt? Ow en doet die piloot dat en vertelt hij openhartig dat hij en zijn vrouw uit elkaar gaan en hij het hier heel zwaar mee heeft, dan is hij meteen de klos en kan hij (nooit?) meer vliegen

Dat gaat toch nooit lukken? Enige oplossing is vliegen zonder dat mensen invloed kunnen uitoefenen
Zeker niet de eerste keer. Zeldzaam is het wel. Komt wellicht ook omdat je het maar 1x kunt doen.

Prima dat je het niet met me eens bent hoor. Maar er is wel een psychologische test bij aanstelling en daarna niet meer. Dat vind ik verwijtbaar. Ik heb totaal geen baan waarmee levens zijn gemoeid maar mijn werkgever weet wel iets beter hoe het met iedereen gaat dan LH.

[ Bericht 0% gewijzigd door alpeko op 29-03-2015 14:48:15 ]
pi_151155656
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 14:37 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Nee, is vaker voorgekomen.
Officieel toch niet?
Hoewel MH130 oid vorig jaar, die mag ook wel als zelfmoord betitelt worden me dunkt
pi_151155702
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 14:41 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Officieel toch niet?
Hoewel MH130 oid vorig jaar, die mag ook wel als zelfmoord betitelt worden me dunkt
http://en.wikipedia.org/w(...)_commercial_aviation
pi_151155744
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 14:36 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

De eisen zijn al hoger. ;)

Bovendien... als iemand op dit moment gezond is verklaard, maar in het verleden wel depressief is geweest, waarom zou diegene dan niet mogen vliegen?

Is dit niet gewoon weer een zucht naar schijnveiligheid?
Je leest niet goed. Ik zeg dat ze er meer bovenop moeten zitten. Meerdere tests dan alleen bij aanstelling. En ja dan kun je nog steeds te laat zijn en ja dan kan er nog steeds een tussendoor glippen. Heeft LH er alles aan gedaan om dit te voorkomen? Dan zeg ik nee.
pi_151155799
quote:
Wikipedia....


geintje, dank voor opzoeken en posten, duidelijk
pi_151155803
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 14:43 schreef alpeko het volgende:

[..]

Je leest niet goed. Ik zeg dat ze er meer bovenop moeten zitten. Meerdere tests dan alleen bij aanstelling. En ja dan kun je nog steeds te laat zijn en ja dan kan er nog steeds een tussendoor glippen. Heeft LH er alles aan gedaan om dit te voorkomen? Dan zeg ik nee.
Oké, duidelijk. :)
pi_151155831
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 14:45 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Wikipedia....

geintje, dank voor opzoeken en posten, duidelijk
YW
pi_151155863
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 14:41 schreef Fer het volgende:
Denken jullie dat ze bij Airbus nu denken van, wij kunnen het allang zo maken dat een vliegtuig niet zover daalt als het niet kan. Dus bijvoorbeeld de minimumhoogte aanhouden, aan de hand van kaartgegevens?
Dat is al lang geleden bedacht. Probleem blijft dat je dus moet beslissen of de piloot iets kan overrulen of niet. Tot nog toe kunnen piloten overrulen omdat de systemen ook niet perfect zijn. Er zijn net zoveel (zo niet meer) problemen met vliegsystemen die niet naar behoren functioneren waardoor de piloot tamelijk essentieel blijft.

Goed, er moet zeker over nagedacht worden.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_151155874
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 14:43 schreef alpeko het volgende:

[..]

Je leest niet goed. Ik zeg dat ze er meer bovenop moeten zitten. Meerdere tests dan alleen bij aanstelling. En ja dan kun je nog steeds te laat zijn en ja dan kan er nog steeds een tussendoor glippen. Heeft LH er alles aan gedaan om dit te voorkomen? Dan zeg ik nee.
En vervolgens schiet zo;n ding van de runway, of recht in de gate, omdat een geflipte monteur de remmen heeft gesaboteerd.
.
pi_151155907
quote:
99s.gif Op zondag 29 maart 2015 14:39 schreef Nieuwschierig het volgende:
De beste optie lijkt me momenteel om zo snel als mogelijk over te schakelen op pilootloos vliegen.
Waarbij, als er zich problemen voordoen, een team van drone-piloten de besturing over kan nemen.
Is een optie. Vraag me wel af hoeveel reizigers daarvoor willen kiezen. Vandaag wellicht iets meer, maar als ook dat niet perfect blijkt (en dat is het nooit), draait dat weer bij.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_151155958
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 14:48 schreef waht het volgende:

[..]

Dat is al lang geleden bedacht. Probleem blijft dat je dus moet beslissen of de piloot iets kan overrulen of niet. Tot nog toe kunnen piloten overrulen omdat de systemen ook niet perfect zijn. Er zijn net zoveel (zo niet meer) problemen met vliegsystemen die niet naar behoren functioneren waardoor de piloot tamelijk essentieel blijft.

Goed, er moet zeker over nagedacht worden.
Hierbij vraag ik mij altijd af, hoeveel piloten dit nog echt kunnen opvangen. Genoeg piloten die de mist in gaan, nadat wat systemen falen. Air France 2009 en Turkish Airlines hier op de Polderbaan.

Aan de andere kant wist die Amerikaan een Airbus in de Hudson te landen zonder motorvermogen.
.
  zondag 29 maart 2015 @ 14:55:41 #65
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_151156038
Al die psychologische testen waar nu om geroepen wordt is idd schijnveiligheid volgens mij...en waar trek je de grens? Bovendien zal het idd erg moeilijk worden voor piloten met psychische problemen om hulp te gaan zoeken omdat ze (terecht) bang zijn hun baan te verliezen.
Hallon!
pi_151156210
En bovendien er zijn al meerdere (bijna) ongevallen geweest omdat een Airbus totaal hydraulische druk verloor. Een Boeiing heeft kabels, toch blijft Airbus aan de hydraulische druk vasthouden.

Die gestoorde piloot is een incident, en de kans op een ramp zo klein, die is amper kleiner te maken. Waarbij je inderdaad het risico loopt die kans te vergroten, door de verkeerde maatregelen te nemen.
.
  zondag 29 maart 2015 @ 15:03:11 #67
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_151156238
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 14:49 schreef waht het volgende:

[..]

Is een optie. Vraag me wel af hoeveel reizigers daarvoor willen kiezen. Vandaag wellicht iets meer, maar als ook dat niet perfect blijkt (en dat is het nooit), draait dat weer bij.
De zelfrijdende auto zit er nu echt aan te komen. Dat duurt geen 10 jaar meer. Alle grote autofabrikanten zijn er volop mee bezig.
Zodra de mensheid in het dagelijks leven met deze technologie gewend is geraakt is het het geen enkel punt van discussie meer.
Wie dit leest is gek
pi_151156296
Als je het echt wilt dat zoiets uitgesloten wordt, moet je gewoon nooit meer in een vliegtuig stappen. :Y)
pi_151156325
AFP twitterde op zondag 29-03-2015 om 15:00:17 #BREAKING: DNA from 78 Germanwings crash victims found: prosecutor reageer retweet
  Moderator zondag 29 maart 2015 @ 15:09:05 #70
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_151156421
Je zou toch wel iets in kunnen stellen waarbij een vliegtuig niet kan dalen wanneer er dingen als bergen of juist zee in de buurt zijn? Aan de andere kant kun je het altijd ook op de grond laten crashen natuurlijk..
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_151156453
In de gecrashte Airbus van Germanwings was al eerder paniek onder de passagiers uitgebroken dan het Franse OM eerder deze week heeft gezegd.

Dat meldt de Duitse krant Bild am Sonntag, die transcripties heeft ingezien van de cockpit-voicerecorder. Daarop staan alle gesprekken tussen de piloten. Er is volgens de krant anderhalf uur aan bruikbaar materiaal van zowel de heen- als de terugweg.

Volgens de krant blijkt dat de passagiers acht minuten voor de crash merkten dat er iets mis was en in paniek begonnen te schreeuwen. Het Franse Openbaar Ministerie zei eerder dat pas kort voor de crash geschreeuw te horen was.

'Verdomde deur'

De buitengesloten gezagvoerder van de Airbus had kort voor de crash tegen co-piloot Andreas Lubitz geschreeuwd: "Maak die verdomde deur open."

De gezagvoerder had na vertrek uit Barcelona verteld dat hij geen tijd had om op de luchthaven naar de wc te gaan. Daarop zou Lubitz hebben geantwoord: "Dan ga je zo toch even, dan neem ik het even over".

Daarna spoorde de co-piloot zijn gezagvoerder aan om naar buiten te gaan.

Uiteindelijk ging de gezagvoerder naar de wc en kon hij niet meer terug de cockpit in. Toen de A320 de daling boven Zuid-Frankrijk had ingezet, klonk in de cockpit een alarm. Volgens Bild besloot de gezagvoerder daarop de gepantserde deur in te trappen, maar zonder succes.

Verder vertelt een andere gezagvoerder die eerder die dag met Lubitz van Düsseldorf naar Barcelona vloog, dat hij onderweg ook naar de wc is gegaan. Lubitz deed toen wel de cockpit open.

Een overzicht

Bild brengt op basis van alle informatie een overzicht van de gebeurtenissen tussen Barcelona en de Zuid-Franse Alpen.

10.01 uur - De Airbus van Germanwings vertrekt met een vertraging van 26 minuten richting Düsseldorf. De gezagvoerder biedt voor de vertraging zijn verontschuldigingen aan.

Na het opstijgen praten de twee piloten 20 minuten met elkaar. De eerste piloot vertelt dat hij niet naar de wc is geweest.

10.27 uur - Het vliegtuig bereikt een kruishoogte van 11.600 meter. De gezagvoerder vraagt Lubitz de landing voor te bereiden. Het OM zei eerder op een persconferentie dat de stem van de co-piloot laconiek klonk. Na de voorbereidingen voor de landing geeft de co-piloot aan dat de gezagvoerder naar de wc kan gaan. Dat gebeurt twee minuten later. Daarna zijn trappen op de cockpitdeur te horen.

10.29 uur - De Franse luchtleiding ziet dat de Airbus aan het dalen is. Na een minuut is het toestel al bijna 600 meter gedaald.

10.32 uur - De vluchtleiding probeert contact te zoeken met de piloten maar tevergeefs. Kort daarna gaat het alarm in de cockpit af.

Volgens Bild am Sonntag is enkele minuten later een luide knal te horen alsof iemand met geweld probeert ergens binnen te komen. De gezagvoerder roept: "In godsnaam, maak de deur open." Op de achtergrond is te horen hoe reizigers in paniek raken en beginnen te schreeuwen.

10.35 uur - Op de voicerecorder is te horen hoe met een metalen voorwerp op de deur wordt geslagen. Het toestel is op dat moment op een hoogte van 7000 meter.

10.37 uur - Opnieuw gaat een alarm af: "Terrain- Pull up- Pull up". De Airbus nadert de grond en de piloot krijgt de opdracht op te trekken.

10.38 uur - De Airbus houdt een noordoostelijke koers aan en is gedaald tot een hoogte van 4000 meter. Goed te horen is het ademen van Lubitz.

10.40 uur - Het vliegtuig schampt een berg en er is hard geschreeuw te horen van de passagiers. Daarna blijft het stil.

http://nos.nl/artikel/202(...)enlang-in-angst.html
pi_151156707
Wat een ongelooflijke faalhaas ook die copiloot. Niet in 1x het licht uitdoen maar eerst nog een andere berg schampen en daarna pas te pletter slaan.
pi_151156886
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 15:09 schreef MaJo het volgende:
Je zou toch wel iets in kunnen stellen waarbij een vliegtuig niet kan dalen wanneer er dingen als bergen of juist zee in de buurt zijn? Aan de andere kant kun je het altijd ook op de grond laten crashen natuurlijk..
Probleem is als door een technisch falen het vliegtuig boven met onder verward ofzo, dat hij dus niet luistert naar de piloten, omdat de computers het beter denken te weten. Dan moet je dat dus kunnen uitschakelen.

Het is hetzelfde dilemma als met de cockpit door. Dicht is nu dicht, maar dan heb je een probleem een doorgedraaide piloot.
.
pi_151156979
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 15:09 schreef MaJo het volgende:
Je zou toch wel iets in kunnen stellen waarbij een vliegtuig niet kan dalen wanneer er dingen als bergen of juist zee in de buurt zijn?
theoretisch zou ene landing op zee door capabele piloot je leven kunnen redden bij technisch gebrek. Daarvoor heb je die veiligheidsinstructies met zwemdingen onder je stoel die je kan opblazen etc
pi_151157004
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 14:41 schreef Fer het volgende:
Denken jullie dat ze bij Airbus nu denken van, wij kunnen het allang zo maken dat een vliegtuig niet zover daalt als het niet kan. Dus bijvoorbeeld de minimumhoogte aanhouden, aan de hand van kaartgegevens?
Goed idee! Vooral als dan de sensors niet werken, de hoogte verkeerd wordt doorgegeven en het vliegtuig als een idioot gaat stijgen. Altijd leuk om op 20km te vliegen.
pi_151157076
Technisch kan je dit probleem niet oplossen, de regel van 2 man in de cockpit is de beste oplossing. Maar dan moet je wel voorkomen dat er een stewardesje van 21 in de cockpit moet zitten, die kan geen weerstand bieden aan een sterkere piloot lijkt mij.

Misschien zou het ook goed zijn als cabin crew wat basale vliegtraining krijgt, dus hoe krijg je de AP aan/uit, hoe praat je met de toren en wat zijn de belangrijkste knopjes. Maar dat kost geld, dus zal wel geen optie zijn.
pi_151157647
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 15:20 schreef 11en30 het volgende:
Wat een ongelooflijke faalhaas ook die copiloot. Niet in 1x het licht uitdoen maar eerst nog een andere berg schampen en daarna pas te pletter slaan.
Faalhaas :? Hij is in zijn opzet geslaagd dus je slaat de plank volledig mis.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  zondag 29 maart 2015 @ 15:56:43 #78
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_151157666
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 15:33 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Goed idee! Vooral als dan de sensors niet werken, de hoogte verkeerd wordt doorgegeven en het vliegtuig als een idioot gaat stijgen. Altijd leuk om op 20km te vliegen.
Dat is geen probleem, zo'n Airbusje kan echt geen 20km halen (lucht wordt kouder en ijler).
pi_151157708
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 15:56 schreef OEM het volgende:

[..]

Dat is geen probleem, zo'n Airbusje kan echt geen 20km halen (lucht wordt kouder en ijler).
Je wilt toch dat te allen tijde een piloot de besturing over kan nemen? Bijvoorbeeld bij plotseling naderend slecht weer of zware turbulentie.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-03-2015 15:59:14 ]
pi_151157728
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 15:56 schreef OEM het volgende:

[..]

Dat is geen probleem, zo'n Airbusje kan echt geen 20km halen (lucht wordt kouder en ijler).
Komt ie vanzelf retour aarde, nog steeds een top oplossing :Y
  zondag 29 maart 2015 @ 16:03:29 #81
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_151157860
Je kunt niks doen tegen de gekte van een eenling. Je moet ook niet die illusie hebben. Of het nou een piloot is of iemand die zonder in contact te treden met de buitenwereld besluit een bom op zijn zolderkamer in elkaar te knutselen, je doet er niks aan. Deal with it. Die andere 149 mensen waren gewoon op het verkeerde moment op de verkeerde plek. Hoe vreselijk ook.
pi_151158020
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 15:36 schreef Tha_Duck het volgende:
Technisch kan je dit probleem niet oplossen, de regel van 2 man in de cockpit is de beste oplossing. Maar dan moet je wel voorkomen dat er een stewardesje van 21 in de cockpit moet zitten, die kan geen weerstand bieden aan een sterkere piloot lijkt mij.

Misschien zou het ook goed zijn als cabin crew wat basale vliegtraining krijgt, dus hoe krijg je de AP aan/uit, hoe praat je met de toren en wat zijn de belangrijkste knopjes. Maar dat kost geld, dus zal wel geen optie zijn.
Die piloten zijn allemaal kneusjes man :') Helemaal op die cheape vluchten zijn de stwardessen van flinke omvang..
  zondag 29 maart 2015 @ 16:09:40 #83
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_151158058
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 16:03 schreef Coelho het volgende:
Je kunt niks doen tegen de gekte van een eenling.
Je hebt gek en gek. Het kan zijn dat alleen al de aanwezigheid van een 21-jarige stewardess in de cockpit genoeg zou zijn om dit niet te laten gebeuren. Het kan ook zomaar zo zijn dat het geen fuck uitgemaakt had en hij de captain op z'n bek had getimmerd alstie niet was wezen pissen.
pi_151158078
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 15:32 schreef computergirl het volgende:

[..]

theoretisch zou ene landing op zee door capabele piloot je leven kunnen redden bij technisch gebrek. Daarvoor heb je die veiligheidsinstructies met zwemdingen onder je stoel die je kan opblazen etc
Dat is vooral cosmetisch. Water is harder dan beton, 999 van de 1000 keer is het einde verhaal.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_151158083
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 16:09 schreef OEM het volgende:

[..]

Je hebt gek en gek. Het kan zijn dat alleen al de aanwezigheid van een 21-jarige stewardess in de cockpit genoeg zou zijn om dit niet te laten gebeuren. Het kan ook zomaar zo zijn dat het geen fuck uitgemaakt had en hij de captain op z'n bek had getimmerd alstie niet was wezen pissen.
Precies... zij kan hem snel op andere gedachten pijpen.
  zondag 29 maart 2015 @ 16:13:55 #86
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_151158196
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 16:10 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Precies... zij kan hem snel op andere gedachten pijpen.
Bijvoorbeeld. Take one for the team.
pi_151158258
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 16:10 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Precies... zij kan hem snel op andere gedachten pijpen.
Emergency blowjob.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  zondag 29 maart 2015 @ 16:18:11 #88
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_151158374
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 14:02 schreef alpeko het volgende:
Acht minuten lang weten dat je te pletter gaat slaan :'(

Hoop op een flinke claim tegen LH. Voorkomen kan je het nooit maar er zijn toch wel wat verwijten te maken.
Want die 8 minuten was een LH voorschrift?
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
pi_151158541
quote:
15s.gif Op zondag 29 maart 2015 16:15 schreef waht het volgende:

[..]

Emergency blowjob.
Een schande dat dit dankzij de feministen vrijwel volledig is verbannen op de werkvloer. Het bloed van de slachtoffers kleeft aan hun handen.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_151158878
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 15:32 schreef computergirl het volgende:
theoretisch zou ene landing op zee door capabele piloot je leven kunnen redden
Theoretisch, ja. Er heeft nog nooit een landing op zee plaatsgevonden zonder dat iedereen dood was.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
pi_151158944
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 16:03 schreef Coelho het volgende:
Je kunt niks doen tegen de gekte van een eenling. Je moet ook niet die illusie hebben. Of het nou een piloot is of iemand die zonder in contact te treden met de buitenwereld besluit een bom op zijn zolderkamer in elkaar te knutselen, je doet er niks aan. Deal with it. Die andere 149 mensen waren gewoon op het verkeerde moment op de verkeerde plek. Hoe vreselijk ook.
Precies dit.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
  zondag 29 maart 2015 @ 16:33:51 #92
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_151159018
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 16:30 schreef nostra het volgende:

[..]

Theoretisch, ja. Er heeft nog nooit een landing op zee plaatsgevonden zonder dat iedereen dood was.
Wel op een rivier. Het kan dus wel, mits dicht bij de kust. Waarschijnlijk nog meer vereisten aan de omstandigheden, maar helemaal onmogelijk is het dus niet.
pi_151159023
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 14:09 schreef 11en30 het volgende:
Eerder is verklaard dat te horen was dat de passagiers niks door hadden en alleen op het allerlaatste moment hebben gegild. Welke leugens zijn er nog meer moedwillig verspreid?
"vraisemblablement" - en de reden waarom het OM dat op de persconferentie zo verwoordt moge toch wel duidelijk zijn. :')
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
pi_151159080
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 16:33 schreef hhh38 het volgende:
Wel op een rivier. Het kan dus wel, mits dicht bij de kust. Waarschijnlijk nog meer vereisten aan de omstandigheden, maar helemaal onmogelijk is het dus niet.
Precies, theoretisch dus.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
  zondag 29 maart 2015 @ 16:35:44 #95
242879 Onnoman
The On And Only
pi_151159107
een bizarre vraag aan eenieder, maar stel je weet als hoofdpiloot wat de intenties zijn van de copiloot
wat zou jij de laatste minuten van je leven tegen hem zeggen om hem ervan te overtuigen dat hij er niet mee door moet gaan?
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_151159115
Wat een lijdensweg voor die passagiers...

welk metalen voorwerp zou gebruikt kunnen zijn om de deur proberen te forceren ?
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_151159269
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 16:35 schreef Onnoman het volgende:
een bizarre vraag aan eenieder, maar stel je weet als hoofdpiloot wat de intenties zijn van de copiloot
wat zou jij de laatste minuten van je leven tegen hem zeggen om hem ervan te overtuigen dat hij er niet mee door moet gaan?
ik denk niet dat argumenten gaan helpen, dat verondersteld een soort van ratio bij de copiloot
pi_151159303
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 16:35 schreef Onnoman het volgende:
een bizarre vraag aan eenieder, maar stel je weet als hoofdpiloot wat de intenties zijn van de copiloot
wat zou jij de laatste minuten van je leven tegen hem zeggen om hem ervan te overtuigen dat hij er niet mee door moet gaan?
Hem proberen te overtuigen, dat we hem kunnen helpen. Dat wat er ook met hem is, de wereld is zal niet instorten.
.
pi_151159320
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 16:33 schreef nostra het volgende:

[..]

"vraisemblablement" - en de reden waarom het OM dat op de persconferentie zo verwoordt moge toch wel duidelijk zijn. :')
Nee, is mij niet duidelijk. Leugentje om bestwil? Voor wie? En waarom?
  zondag 29 maart 2015 @ 16:41:47 #100
242879 Onnoman
The On And Only
pi_151159346
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 16:39 schreef computergirl het volgende:

[..]

ik denk niet dat argumenten gaan helpen, dat verondersteld een soort van ratio bij de copiloot
ik ben van mening dat je tot iedereen kan doordringen
er moeten wel mensen in zijn leven zijn geweest die van hem hebben gehouden
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_151159529
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 16:41 schreef Onnoman het volgende:

[..]

ik ben van mening dat je tot iedereen kan doordringen
er moeten wel mensen in zijn leven zijn geweest die van hem hebben gehouden
je draagt geitenwollen sokken zeker?
We hebben hier wel te maken met een harde deadline en de wetenschap dat iemand over enkele minuten jou in de dood wil meeslepen. succes ^O^
pi_151159548
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 16:35 schreef Onnoman het volgende:
een bizarre vraag aan eenieder, maar stel je weet als hoofdpiloot wat de intenties zijn van de copiloot
wat zou jij de laatste minuten van je leven tegen hem zeggen om hem ervan te overtuigen dat hij er niet mee door moet gaan?
"Vieze vuile smerige kkflikker, maak godverredomme die tyfusdeur open."

Denk niet dat ik nog rationeel kan denken op zo'n moment en ook doordraai.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 29-03-2015 16:48:02 ]
pi_151159563
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 16:41 schreef 11en30 het volgende:
Nee, is mij niet duidelijk. Leugentje om bestwil? Voor wie? En waarom?
Uit geruststelling richting de nabestaanden (net zoals er in voorkomende gevallen gezegd wordt dat de "overledene er niets van heeft gemerkt") en door onzekerheid over wie, wat en wanneer: zag bijvoorbeeld alleen business class de piloot tegen die deur rammen.

Natuurlijk is het volstrekt ongeloofwaardig dat niemand ook maar iets doorhad tot een paar seconden voor impact. Bij een normale daling zitten al tientallen mensen zich aan oorpijn te verbijten, je hebt gewoon ramen waarin je ziet dat er iets niet normaals aan de gang is, dus ja: mensen wisten iets. Maar dan ga je als OM nog niet verklaren dat het hele vliegtuig acht minuten lang zich volbewust was van hun einde hè.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
  zondag 29 maart 2015 @ 16:48:23 #104
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_151159580
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 16:46 schreef computergirl het volgende:
je draagt geitenwollen sokken zeker?
We hebben hier wel te maken met een harde deadline en de wetenschap dat iemand over enkele minuten jou in de dood wil meeslepen. succes ^O^
Gaan zitten, een kop koffie vragen aan een stewardess en een boek gaan lezen, gaat zeker niet helpen
pi_151159717
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 16:33 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Wel op een rivier. Het kan dus wel, mits dicht bij de kust. Waarschijnlijk nog meer vereisten aan de omstandigheden, maar helemaal onmogelijk is het dus niet.
Hudson Bay in NY flight 1549
pi_151159840
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 16:47 schreef nostra het volgende:

[..]

Uit geruststelling richting de nabestaanden (net zoals er in voorkomende gevallen gezegd wordt dat de "overledene er niets van heeft gemerkt") en door onzekerheid over wie, wat en wanneer: zag bijvoorbeeld alleen business class de piloot tegen die deur rammen.

Natuurlijk is het volstrekt ongeloofwaardig dat niemand ook maar iets doorhad tot een paar seconden voor impact. Bij een normale daling zitten al tientallen mensen zich aan oorpijn te verbijten, je hebt gewoon ramen waarin je ziet dat er iets niet normaals aan de gang is, dus ja: mensen wisten iets. Maar dan ga je als OM nog niet verklaren dat het hele vliegtuig acht minuten lang zich volbewust was van hun einde hè.
Hufterigheid ten top dus. Nabestaanden voorliegen en hopen dat ze erin trappen lijkt mij het ergste wat je kunt doen. Vertel de waarheid of hou je narcistische bek.
pi_151159958
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 16:55 schreef 11en30 het volgende:
Vertel de waarheid of hou je narcistische bek.
Die waarheid is niet bekend, dus dan houd je inderdaad je bek. Iets anders doen is pas hufterig.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
pi_151160015
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 14:26 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Even een rekensommetje.

700 km/h = 194,4 meter per seconde
Lengte A320: 37,57 meter

De crash van neus tot staart duurde dus 0,19 seconde.
Binnen 0,19s zo plat als een dubbeltje.
Nee, je rekent nu uit hoe snel de staart bij de neus is als deze in het geheel niet afgeremd zou worden.
In werkelijkheid zit er een 35 meter lange kreukelzone voor de staart welke het achterstuk voor een flink deel afremt voor de klap tegen de berg.
't gaat om hoe je ermee omgaat
pi_151160044
Ik vind het zelf wel vreemd dat je de co-piloot alleen hoort ademen en dat hij verder niets zei of het uitschreeuwde of zo. Het klinkt zo koelbloedig, of eerder ijzingwekkend.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 29-03-2015 17:00:47 ]
pi_151160158
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 16:33 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Wel op een rivier. Het kan dus wel, mits dicht bij de kust. Waarschijnlijk nog meer vereisten aan de omstandigheden, maar helemaal onmogelijk is het dus niet.
Omdat het op een rivier gelukt is bevestigd helemaal niets. Het verschil tussen een rivier en op zee is enorm groot (ook aan de kust). Zelfs op de meeste rivieren zou de landing van de Boeing mislukt zijn. De hudson bood precies de juiste omstandigheden.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_151160190
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 16:59 schreef Simba het volgende:

[..]

Nee, je rekent nu uit hoe snel de staart bij de neus is als deze in het geheel niet afgeremd zou worden.
In werkelijkheid zit er een 35 meter lange kreukelzone voor de staart welke het achterstuk voor een flink deel afremt voor de klap tegen de berg.
Klopt, maar dan alsnog zal het niet heel veel langer hebben geduurd (geen seconden) en bovendien wordt een lichaam op dat moment blootgesteld aan zo ongelooflijk hoge G-krachten dat het me onmogelijk lijkt dat iemand nog enig besef heeft van de impact zelf.
pi_151160491
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 17:00 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ik vind het zelf wel vreemd dat je de co-piloot alleen hoort ademen en dat hij verder niets zei of het uitschreeuwde of zo. Het klinkt zo koelbloedig, of eerder ijzingwekkend.
Hij was op weg naar zijn verlossing. Juist rustgevend. Een leven zonder licentie was voor hem angstaanjagender geworden dan de dood.
pi_151161333
Helaas wsl geen Darwin award voor deze psycho. :')
http://www.telegraph.co.u(...)cting-his-child.html
  zondag 29 maart 2015 @ 17:57:22 #114
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_151162074
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 17:36 schreef 11en30 het volgende:
Helaas wsl geen Darwin award voor deze psycho. :')
http://www.telegraph.co.u(...)cting-his-child.html
Wut.
pi_151162233
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 17:14 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Hij was op weg naar zijn verlossing. Juist rustgevend. Een leven zonder licentie was voor hem angstaanjagender geworden dan de dood.
Er was meer aan de hand dan dat alleen. Hij zou volgend jaar gaan trouwen, maar zijn relatie was onlangs verbroken. Toen hij eerder was opgenomen wegens een depressie, was dat ook nav een verbroken relatie.

Ik vermoed dat zijn opvoeding in het teken heeft gestaan van presteren. Zijn vader is een succesvolle zakenman, zijn moeder pianolerares. Alles moet perfect. Scoren. Maar deze jongen was niet perfect, en scoorde ook niet zo heel goed. Maar hij deed daar wel zijn best voor. Alles was net een treetje te hoog, en alles werd een falen.
  zondag 29 maart 2015 @ 18:06:35 #116
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_151162338
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 17:00 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ik vind het zelf wel vreemd dat je de co-piloot alleen hoort ademen en dat hij verder niets zei of het uitschreeuwde of zo. Het klinkt zo koelbloedig, of eerder ijzingwekkend.
Ik gok dat hij in een soort roes zat?
KuikenGuppy
pi_151162404
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 17:36 schreef 11en30 het volgende:
Helaas wsl geen Darwin award voor deze psycho. :')
http://www.telegraph.co.u(...)cting-his-child.html
Ik vraag me af of hij dit wist?
  zondag 29 maart 2015 @ 18:09:13 #118
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_151162427
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 17:57 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Wut.
"Waar is pappa?"

"uhm jaaa, hmmm, we moeten even praten..."

Dat worden nog leuke tijden voor dat kind en de moeder. :{
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 29 maart 2015 @ 18:22:33 #119
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_151162784
Als het waar is hè, Bild als bron is - hoe zal ik het zeggen? - niet altijd even geloofwaardig :')
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 29 maart 2015 @ 18:23:08 #120
440943 Jibberwism
Hekel aan alles.
pi_151162806
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 16:55 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Hufterigheid ten top dus. Nabestaanden voorliegen en hopen dat ze erin trappen lijkt mij het ergste wat je kunt doen. Vertel de waarheid of hou je narcistische bek.
De waarheid is dat vliegen in geval van problemen geen lolletje is. Dat weet je als je er in stapt. Ik vind het dan ook wat dramatisch om achterover te slaan van het feit dat de kans op bewust menselijk lijden in zulke gevallen aanzienlijk is.

Deal with it. Of mag er alleen gezegd worden dat vliegen zo veilig is? Is het ook, maar de trade off is wel dat optimale veiligheid in de luchtvaart nog nooit een doel is geweest van de partijen die belast zijn met de uitvoering van feitelijke diensten en dat heeft honderden mensen zeer bewust lijden doen ondergaan dat te voorkomen was.

Dat is deels de menselijke aard en deels de aard van de industrie.
Walk the streets for moestuin, you don't care if it's wrong or if it's right.
  zondag 29 maart 2015 @ 18:23:33 #121
262 Re
Kiss & Swallow
pi_151162816
nou dan is zijn gedrag bij deze dus wel verklaard }:|
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zondag 29 maart 2015 @ 18:25:09 #122
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_151162855
Nm

[ Bericht 99% gewijzigd door BE op 29-03-2015 18:27:41 ]
***
pi_151162889
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 18:03 schreef Tayu het volgende:

[..]

Er was meer aan de hand dan dat alleen. Hij zou volgend jaar gaan trouwen, maar zijn relatie was onlangs verbroken. Toen hij eerder was opgenomen wegens een depressie, was dat ook nav een verbroken relatie.

Ik vermoed dat zijn opvoeding in het teken heeft gestaan van presteren. Zijn vader is een succesvolle zakenman, zijn moeder pianolerares. Alles moet perfect. Scoren. Maar deze jongen was niet perfect, en scoorde ook niet zo heel goed. Maar hij deed daar wel zijn best voor. Alles was net een treetje te hoog, en alles werd een falen.
Echgt knap hoe mensen schaamteloos, alle geruchten voor waar aannemen en vervolgens even een hele levensschets kunnen neerzetten :')
Even a broken clock is right twice a day.
pi_151162915
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 18:26 schreef danos het volgende:

[..]

Echgt knap hoe mensen schaamteloos, alle geruchten voor waar aannemen en vervolgens even een hele levensschets kunnen neerzetten :')
Dat heb ik dan ook niet gedaan, ik heb het wel gelezen.
pi_151163355
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 16:18 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Want die 8 minuten was een LH voorschrift?
?
pi_151163521
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 18:26 schreef danos het volgende:

[..]

Echgt knap hoe mensen schaamteloos, alle geruchten voor waar aannemen en vervolgens even een hele levensschets kunnen neerzetten :')
Dit. En dan van zichzelf denken dat zo ook nog intelligent zijn :|W
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_151163560
In Amerika hebben criminologen meegedacht, niet alleen luchtvaartmensen zoals hier die 'ervan uitgaan dat piloten betrouwbaar zijn' (zie de piloten die bij DWDD waren en Baksteen bij Pauw).
Criminologen denken wat er kan gebeuren en terwijl hier wordt gedacht: het gebeurt niet en als het gebeurt, zien we wel weer.
Dus Amerika heeft twee man in de cockpit en Amerika laat net afgezwaaide vliegers niet direct een airbus besturen.
Dat is ook de enige manier waarmee je enige kans hebt om idioten eruit te pikken vóórdat ze hun zieke plannetjes gaan uitvoeren met heel veel mensen aan boord, want die pik je er niet uit met een psychologische test.
pi_151163601
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 18:49 schreef eight het volgende:

[..]

Dit. En dan van zichzelf denken dat zo ook nog intelligent zijn :|W
Och, ik heb best een redelijke IQ score.

Ik lees inderdaad veel, zonder daar een oordeel over te vellen. Dat heb ik tot op dit moment dan ook niet gedaan.
pi_151163695
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 18:51 schreef Loekie1 het volgende:
In Amerika hebben criminologen meegedacht, niet alleen luchtvaartmensen zoals hier die 'ervan uitgaan dat piloten betrouwbaar zijn' (zie de piloten die bij DWDD waren en Baksteen bij Pauw).
Criminologen denken wat er kan gebeuren en terwijl hier wordt gedacht: het gebeurt niet en als het gebeurt, zien we wel weer.
Dus Amerika heeft twee man in de cockpit en Amerika laat net afgezwaaide vliegers niet direct een airbus besturen.
Dat is ook de enige manier waarmee je enige kans hebt om idioten eruit te pikken vóórdat ze hun zieke plannetjes gaan uitvoeren met heel veel mensen aan boord, want die pik je er niet uit met een psychologische test.
Ik zie niet helemaal in waarom we op basis van dit jongeren kansen moeten ontnemen in de luchtvaart. Nog even erbuiten gelaten dat psychologische problemen zich prima pas in een veel later levensstadium kunnen manifesteren. Kijk naar de eerdere 'zelfmoordpiloten', die hadden al lang en breed meer dan 1500 uur.
pi_151163697
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 18:51 schreef Loekie1 het volgende:
In Amerika hebben criminologen meegedacht, niet alleen luchtvaartmensen zoals hier die 'ervan uitgaan dat piloten betrouwbaar zijn' (zie de piloten die bij DWDD waren en Baksteen bij Pauw).
Criminologen denken wat er kan gebeuren en terwijl hier wordt gedacht: het gebeurt niet en als het gebeurt, zien we wel weer.
Dus Amerika heeft twee man in de cockpit en Amerika laat net afgezwaaide vliegers niet direct een airbus besturen.
Dat is ook de enige manier waarmee je enige kans hebt om idioten eruit te pikken vóórdat ze hun zieke plannetjes gaan uitvoeren met heel veel mensen aan boord, want die pik je er niet uit met een psychologische test.
Sterker nog, er zijn helemaal geen psychologische tests. Alleen een uiterst summiere psychologische test bij de selectieprocedure, maar die is enkel gericht op bepaalde beroepsgerelateerde capaciteiten om een vliegtuig te besturen. Daarna, volgt er geen enkele psychologische test meer. Maar wel ieder jaar een medische lichamelijke keuring.
pi_151163766
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 18:55 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Ik zie niet helemaal in waarom we op basis van dit jongeren kansen moeten ontnemen in de luchtvaart. Nog even erbuiten gelaten dat psychologische problemen zich prima pas in een veel later levensstadium kunnen manifesteren. Kijk naar de eerdere 'zelfmoordpiloten', die hadden al lang en breed meer dan 1500 uur.
Precies! Waarom wel piloten jaarlijks onderwerpen aan een medische lichamelijke test, maar niet aan een psychologische test? Net als dat je ineens lichamelijk iets kan mankeren, kan dat net zo goed ook voor de psyche gelden.
  zondag 29 maart 2015 @ 18:59:17 #133
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_151163836
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 18:57 schreef Tayu het volgende:

[..]

Precies! Waarom wel piloten jaarlijks onderwerpen aan een medische lichamelijke test, maar niet aan een psychologische test? Net als dat je ineens lichamelijk iets kan mankeren, kan dat net zo goed ook voor de psyche gelden.
Omdat je je bij een medische test kunt baseren op feiten en de uitslag daarvan ontegensprekelijk is. Bij een psychologische test is dat wel even anders natuurlijk ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_151163934
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 18:59 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Omdat je je bij een medische test kunt baseren op feiten en de uitslag daarvan ontegensprekelijk is. Bij een psychologische test is dat wel even anders natuurlijk ...
Nou, dat is ook niet altijd zo ( weet ik uit ervaring igv lichamelijke tests). Bij psychologische tests geef ik toe dat dat nog veel lastiger is.

Zullen we dan gewoon maar helemaal niets meer testen?

Selecteren we alleen nog maar op of je ogen wel blauw genoeg zijn. Dat schijnt betrouwbaar te zijn.
pi_151163938
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 18:57 schreef Tayu het volgende:

[..]

Precies! Waarom wel piloten jaarlijks onderwerpen aan een medische lichamelijke test, maar niet aan een psychologische test?
Zal weinig zin hebben omdat de piloten echt niet op de vragenlijst gaan aankruisen dat ze stemmen horen, chronische slaapproblemen, woede-aanvallen, depressie, zelfmoordgedachten hebben of massamoord aan het plannen zijn.
pi_151164025
Als je die gast van nu twee of drie jaar had kunnen volgen in kleinere vliegtuigen, zou het voor hem veel moeilijker zijn geweest om continu zijn depressie en andere problemen te verzwijgen. Wellicht had hij een keer een woedeuitbarsting gekregen. Z'n vriendin kwam er ook pas na een tijd achter dat ie agressief was.

Stel dat nu nog zo'n gast ergens bezig is, van alles verzwijgt, en het lukt zijn vliegbrevet te krijgen, en niet tegen een berg op wil vliegen maar op Barcelona stad of Parijs of Amsterdam of Londen?

Zó denken criminologen en zo moet je ook denken als je écht de veiligheid van passagiers en crew en mensen op de grond boven alles stelt en het niet alleen een dode letter is.
pi_151164076
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 18:57 schreef Tayu het volgende:

[..]

Precies! Waarom wel piloten jaarlijks onderwerpen aan een medische lichamelijke test, maar niet aan een psychologische test? Net als dat je ineens lichamelijk iets kan mankeren, kan dat net zo goed ook voor de psyche gelden.
Afgezien van praktische problemen, en mochten er voor zover mogelijk hulp en reïntegratietrajecten mogelijk zijn zoals nu het geval is, dan is dat al een veel betere oplossing dan lukraak maatregelen opstellen die meer kwaad dan goed doen inderdaad.

Maargoed, dat geldt uiteraard voor een heleboel verantwoordelijke beroepen waar deze testen ook niet worden gedaan ;)
pi_151164109
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 19:05 schreef Loekie1 het volgende:
Als je die gast van nu twee of drie jaar had kunnen volgen in kleinere vliegtuigen, zou het voor hem veel moeilijker zijn geweest om continu zijn depressie en andere problemen te verzwijgen. Wellicht had hij een keer een woedeuitbarsting gekregen. Z'n vriendin kwam er ook pas na een tijd achter dat ie agressief was.

Stel dat nu nog zo'n gast ergens bezig is, van alles verzwijgt, en het lukt zijn vliegbrevet te krijgen, en niet tegen een berg op wil vliegen maar op Barcelona stad of Parijs of Amsterdam of Londen?
Dat was dus wel een ding, hij kon alleen maar tegen de bergen aanvliegen, omdat de AP niet ingesteld kan worden tot een hoogte minder dan 100 ft. En dat is dus precies wat hij heeft gedaan.
pi_151164276
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 19:07 schreef Tayu het volgende:

[..]

Dat was dus wel een ding, hij kon alleen maar tegen de bergen aanvliegen, omdat de AP niet ingesteld kan worden tot een hoogte minder dan 100 ft. En dat is dus precies wat hij heeft gedaan.
http://en.m.wikipedia.org(...)uctures_in_the_world
Heel goed mikken.
Maar als een vliegtuig gaat landen gaan ze toch ook onder 100 ft?
  Vis een optie? zondag 29 maart 2015 @ 19:15:42 #140
70532 loveli
N
pi_151164393
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 19:12 schreef computergirl het volgende:

[..]

http://en.m.wikipedia.org(...)uctures_in_the_world
Heel goed mikken.
Maar als een vliegtuig gaat landen gaan ze toch ook onder 100 ft?
Op een willekeurige berg staan minder bakens dan op een gemiddeld vliegveld, gok ik.
crap in = crap out
pi_151164467
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 19:12 schreef computergirl het volgende:

[..]

http://en.m.wikipedia.org(...)uctures_in_the_world
Heel goed mikken.
Maar als een vliegtuig gaat landen gaan ze toch ook onder 100 ft?
Ja, maar niet op de ap! Hij heeft nadat de gezagvoerder de cockpit verliet, de ap bijgesteld. De lijn van daling laat zien dat hij de ap heeft bijgesteld tot de max (is 100 ft). Het is dus niet zo, dat hij zelf heeft gestuurd (vandaar ook het schampen van een eerdere bergtop). Op de BBC, lieten ze een piloot in een sim deze vlucht simuleren, hij brak het voortijdig af, bij het meervoudig klinken van het alarm "pull up". Hij kon het zelfs in de simulator niet aan, omdat het zo dwars tegen alle instincten van een getrainde piloot indruist.
  zondag 29 maart 2015 @ 19:18:55 #142
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_151164512
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 19:05 schreef Loekie1 het volgende:
Als je die gast van nu twee of drie jaar had kunnen volgen in kleinere vliegtuigen, zou het voor hem veel moeilijker zijn geweest om continu zijn depressie en andere problemen te verzwijgen. Wellicht had hij een keer een woedeuitbarsting gekregen. Z'n vriendin kwam er ook pas na een tijd achter dat ie agressief was.

Stel dat nu nog zo'n gast ergens bezig is, van alles verzwijgt, en het lukt zijn vliegbrevet te krijgen, en niet tegen een berg op wil vliegen maar op Barcelona stad of Parijs of Amsterdam of Londen?

Zó denken criminologen en zo moet je ook denken als je écht de veiligheid van passagiers en crew en mensen op de grond boven alles stelt en het niet alleen een dode letter is.
Alsof vliegmaatschappijen ooit piloten aannemen en ze dan jarenlang alleen in kleine vliegtuigen inroosteren. Volgens mij word je opgeleid voor een bepaald type vliegtuig, dus iedereen omscholen na een paar jaar kost de maatschappij nog meer geld. Bovendien kan een piloot in een vliegtuig met 90 passagiers ook tegen een berg aan vliegen, is dat dan veel minder erg?

Het lijkt me niet dat maatschappijen bakken vol geld moeten gaan uitgeven om zo'n zeer uitzonderlijk geval te voorkomen. De twee mensen in de cockpit regel vind ik al een prima stap.
pi_151164568
Zo te zien was de co-piloot een knappe man, die alles mee leek te hebben. (mooie foto's!) Een voor het oog een goddelijk bestaan.

Maar het leek de buitenkant. Nu zoveel naar buiten komt.

Hij scheen - volgens sommige berichten in de media - netvliesloslating te hebben en (mede) daardoor zijn carrière op het spel kwam te staan.

Ik weet niet of duidelijk is of zijn - vermeende - oogproblemen het gevolg waren van zijn psychische gesteldheid. :{
pi_151164572
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 19:17 schreef Tayu het volgende:

[..]

Ja, maar niet op de ap! Hij heeft nadat de gezagvoerder de cockpit verliet, de ap bijgesteld. De lijn van daling laat zien dat hij de ap heeft bijgesteld tot de max (is 100 ft). Het is dus niet zo, dat hij zelf heeft gestuurd (vandaar ook het schampen van een eerdere bergtop). Op de BBC, lieten ze een piloot in een sim deze vlucht simuleren, hij brak het voortijdig af, bij het meervoudig klinken van het alarm "pull up". Hij kon het zelfs in de simulator niet aan, omdat het zo dwars tegen alle instincten van een getrainde piloot indruist.
Ap= automatische piloot, daar las ik overheen.
pi_151164620
Wordt FADEC nog in Airbussen gebruikt?
pi_151164634
quote:
15s.gif Op zondag 29 maart 2015 19:20 schreef Webschip het volgende:
Zo te zien was de co-piloot een knappe man, die alles mee leek te hebben. Een voor het oog een goddelijk bestaan.

Maar het leek de buitenkant. Nu zoveel naar buiten komt.

Hij scheen - volgens sommige berichten in de media - netvliesloslating te hebben en (mede) daardoor zijn carrière op het spel kwam te staan.

Bij een netvliesloslating ga je niet naar de neuroloog, en het is ook te fixen mits je er op tijd bij bent
pi_151164671
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 19:22 schreef computergirl het volgende:

[..]

Bij een netvliesloslating ga je niet naar de neuroloog, en het is ook te fixen mits je er op tijd bij bent
Ik las ook dat hij bij een oogkliniek kwam. Maar of hij daar ook behandeld is, weet ik niet.
pi_151165154
Lekkere dramatische reconstructie net bij RTL :')
pi_151165163
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 19:22 schreef computergirl het volgende:

[..]

Bij een netvliesloslating ga je niet naar de neuroloog, en het is ook te fixen mits je er op tijd bij bent
Nou, ik heb eens een heel ernstige netvliesontsteking gehad, en ja, dan kom je terecht bij de neuroloog. Maar met een heel ernstige netvliesontsteking kun je weinig meer, hoor! Dan ben je echt uitgeschakeld.
pi_151165217
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 19:36 schreef Tayu het volgende:

[..]

Nou, ik heb eens een heel ernstige netvliesontsteking gehad, en ja, dan kom je terecht bij de neuroloog. Maar met een heel ernstige netvliesontsteking kun je weinig meer, hoor! Dan ben je echt uitgeschakeld.
Kolere, wat jij allemaal niet hebt gehad zeg. Jij bent in vele topics best wel een ervaringsdeskundige.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')