abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151159529
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 16:41 schreef Onnoman het volgende:

[..]

ik ben van mening dat je tot iedereen kan doordringen
er moeten wel mensen in zijn leven zijn geweest die van hem hebben gehouden
je draagt geitenwollen sokken zeker?
We hebben hier wel te maken met een harde deadline en de wetenschap dat iemand over enkele minuten jou in de dood wil meeslepen. succes ^O^
pi_151159548
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 16:35 schreef Onnoman het volgende:
een bizarre vraag aan eenieder, maar stel je weet als hoofdpiloot wat de intenties zijn van de copiloot
wat zou jij de laatste minuten van je leven tegen hem zeggen om hem ervan te overtuigen dat hij er niet mee door moet gaan?
"Vieze vuile smerige kkflikker, maak godverredomme die tyfusdeur open."

Denk niet dat ik nog rationeel kan denken op zo'n moment en ook doordraai.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 29-03-2015 16:48:02 ]
pi_151159563
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 16:41 schreef 11en30 het volgende:
Nee, is mij niet duidelijk. Leugentje om bestwil? Voor wie? En waarom?
Uit geruststelling richting de nabestaanden (net zoals er in voorkomende gevallen gezegd wordt dat de "overledene er niets van heeft gemerkt") en door onzekerheid over wie, wat en wanneer: zag bijvoorbeeld alleen business class de piloot tegen die deur rammen.

Natuurlijk is het volstrekt ongeloofwaardig dat niemand ook maar iets doorhad tot een paar seconden voor impact. Bij een normale daling zitten al tientallen mensen zich aan oorpijn te verbijten, je hebt gewoon ramen waarin je ziet dat er iets niet normaals aan de gang is, dus ja: mensen wisten iets. Maar dan ga je als OM nog niet verklaren dat het hele vliegtuig acht minuten lang zich volbewust was van hun einde hè.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
  zondag 29 maart 2015 @ 16:48:23 #104
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_151159580
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 16:46 schreef computergirl het volgende:
je draagt geitenwollen sokken zeker?
We hebben hier wel te maken met een harde deadline en de wetenschap dat iemand over enkele minuten jou in de dood wil meeslepen. succes ^O^
Gaan zitten, een kop koffie vragen aan een stewardess en een boek gaan lezen, gaat zeker niet helpen
pi_151159717
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 16:33 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Wel op een rivier. Het kan dus wel, mits dicht bij de kust. Waarschijnlijk nog meer vereisten aan de omstandigheden, maar helemaal onmogelijk is het dus niet.
Hudson Bay in NY flight 1549
pi_151159840
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 16:47 schreef nostra het volgende:

[..]

Uit geruststelling richting de nabestaanden (net zoals er in voorkomende gevallen gezegd wordt dat de "overledene er niets van heeft gemerkt") en door onzekerheid over wie, wat en wanneer: zag bijvoorbeeld alleen business class de piloot tegen die deur rammen.

Natuurlijk is het volstrekt ongeloofwaardig dat niemand ook maar iets doorhad tot een paar seconden voor impact. Bij een normale daling zitten al tientallen mensen zich aan oorpijn te verbijten, je hebt gewoon ramen waarin je ziet dat er iets niet normaals aan de gang is, dus ja: mensen wisten iets. Maar dan ga je als OM nog niet verklaren dat het hele vliegtuig acht minuten lang zich volbewust was van hun einde hè.
Hufterigheid ten top dus. Nabestaanden voorliegen en hopen dat ze erin trappen lijkt mij het ergste wat je kunt doen. Vertel de waarheid of hou je narcistische bek.
pi_151159958
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 16:55 schreef 11en30 het volgende:
Vertel de waarheid of hou je narcistische bek.
Die waarheid is niet bekend, dus dan houd je inderdaad je bek. Iets anders doen is pas hufterig.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_151160015
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 14:26 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Even een rekensommetje.

700 km/h = 194,4 meter per seconde
Lengte A320: 37,57 meter

De crash van neus tot staart duurde dus 0,19 seconde.
Binnen 0,19s zo plat als een dubbeltje.
Nee, je rekent nu uit hoe snel de staart bij de neus is als deze in het geheel niet afgeremd zou worden.
In werkelijkheid zit er een 35 meter lange kreukelzone voor de staart welke het achterstuk voor een flink deel afremt voor de klap tegen de berg.
't gaat om hoe je ermee omgaat
pi_151160044
Ik vind het zelf wel vreemd dat je de co-piloot alleen hoort ademen en dat hij verder niets zei of het uitschreeuwde of zo. Het klinkt zo koelbloedig, of eerder ijzingwekkend.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 29-03-2015 17:00:47 ]
pi_151160158
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 16:33 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Wel op een rivier. Het kan dus wel, mits dicht bij de kust. Waarschijnlijk nog meer vereisten aan de omstandigheden, maar helemaal onmogelijk is het dus niet.
Omdat het op een rivier gelukt is bevestigd helemaal niets. Het verschil tussen een rivier en op zee is enorm groot (ook aan de kust). Zelfs op de meeste rivieren zou de landing van de Boeing mislukt zijn. De hudson bood precies de juiste omstandigheden.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_151160190
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 16:59 schreef Simba het volgende:

[..]

Nee, je rekent nu uit hoe snel de staart bij de neus is als deze in het geheel niet afgeremd zou worden.
In werkelijkheid zit er een 35 meter lange kreukelzone voor de staart welke het achterstuk voor een flink deel afremt voor de klap tegen de berg.
Klopt, maar dan alsnog zal het niet heel veel langer hebben geduurd (geen seconden) en bovendien wordt een lichaam op dat moment blootgesteld aan zo ongelooflijk hoge G-krachten dat het me onmogelijk lijkt dat iemand nog enig besef heeft van de impact zelf.
pi_151160491
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 17:00 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ik vind het zelf wel vreemd dat je de co-piloot alleen hoort ademen en dat hij verder niets zei of het uitschreeuwde of zo. Het klinkt zo koelbloedig, of eerder ijzingwekkend.
Hij was op weg naar zijn verlossing. Juist rustgevend. Een leven zonder licentie was voor hem angstaanjagender geworden dan de dood.
pi_151161333
Helaas wsl geen Darwin award voor deze psycho. :')
http://www.telegraph.co.u(...)cting-his-child.html
  zondag 29 maart 2015 @ 17:57:22 #114
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_151162074
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 17:36 schreef 11en30 het volgende:
Helaas wsl geen Darwin award voor deze psycho. :')
http://www.telegraph.co.u(...)cting-his-child.html
Wut.
pi_151162233
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 17:14 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Hij was op weg naar zijn verlossing. Juist rustgevend. Een leven zonder licentie was voor hem angstaanjagender geworden dan de dood.
Er was meer aan de hand dan dat alleen. Hij zou volgend jaar gaan trouwen, maar zijn relatie was onlangs verbroken. Toen hij eerder was opgenomen wegens een depressie, was dat ook nav een verbroken relatie.

Ik vermoed dat zijn opvoeding in het teken heeft gestaan van presteren. Zijn vader is een succesvolle zakenman, zijn moeder pianolerares. Alles moet perfect. Scoren. Maar deze jongen was niet perfect, en scoorde ook niet zo heel goed. Maar hij deed daar wel zijn best voor. Alles was net een treetje te hoog, en alles werd een falen.
  zondag 29 maart 2015 @ 18:06:35 #116
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_151162338
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 17:00 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ik vind het zelf wel vreemd dat je de co-piloot alleen hoort ademen en dat hij verder niets zei of het uitschreeuwde of zo. Het klinkt zo koelbloedig, of eerder ijzingwekkend.
Ik gok dat hij in een soort roes zat?
KuikenGuppy
pi_151162404
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 17:36 schreef 11en30 het volgende:
Helaas wsl geen Darwin award voor deze psycho. :')
http://www.telegraph.co.u(...)cting-his-child.html
Ik vraag me af of hij dit wist?
  zondag 29 maart 2015 @ 18:09:13 #118
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_151162427
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 17:57 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Wut.
"Waar is pappa?"

"uhm jaaa, hmmm, we moeten even praten..."

Dat worden nog leuke tijden voor dat kind en de moeder. :{
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 29 maart 2015 @ 18:22:33 #119
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_151162784
Als het waar is hè, Bild als bron is - hoe zal ik het zeggen? - niet altijd even geloofwaardig :')
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 29 maart 2015 @ 18:23:08 #120
440943 Jibberwism
Hekel aan alles.
pi_151162806
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 16:55 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Hufterigheid ten top dus. Nabestaanden voorliegen en hopen dat ze erin trappen lijkt mij het ergste wat je kunt doen. Vertel de waarheid of hou je narcistische bek.
De waarheid is dat vliegen in geval van problemen geen lolletje is. Dat weet je als je er in stapt. Ik vind het dan ook wat dramatisch om achterover te slaan van het feit dat de kans op bewust menselijk lijden in zulke gevallen aanzienlijk is.

Deal with it. Of mag er alleen gezegd worden dat vliegen zo veilig is? Is het ook, maar de trade off is wel dat optimale veiligheid in de luchtvaart nog nooit een doel is geweest van de partijen die belast zijn met de uitvoering van feitelijke diensten en dat heeft honderden mensen zeer bewust lijden doen ondergaan dat te voorkomen was.

Dat is deels de menselijke aard en deels de aard van de industrie.
Walk the streets for moestuin, you don't care if it's wrong or if it's right.
  zondag 29 maart 2015 @ 18:23:33 #121
262 Re
Kiss & Swallow
pi_151162816
nou dan is zijn gedrag bij deze dus wel verklaard }:|
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zondag 29 maart 2015 @ 18:25:09 #122
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_151162855
Nm

[ Bericht 99% gewijzigd door BE op 29-03-2015 18:27:41 ]
***
pi_151162889
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 18:03 schreef Tayu het volgende:

[..]

Er was meer aan de hand dan dat alleen. Hij zou volgend jaar gaan trouwen, maar zijn relatie was onlangs verbroken. Toen hij eerder was opgenomen wegens een depressie, was dat ook nav een verbroken relatie.

Ik vermoed dat zijn opvoeding in het teken heeft gestaan van presteren. Zijn vader is een succesvolle zakenman, zijn moeder pianolerares. Alles moet perfect. Scoren. Maar deze jongen was niet perfect, en scoorde ook niet zo heel goed. Maar hij deed daar wel zijn best voor. Alles was net een treetje te hoog, en alles werd een falen.
Echgt knap hoe mensen schaamteloos, alle geruchten voor waar aannemen en vervolgens even een hele levensschets kunnen neerzetten :')
Even a broken clock is right twice a day.
pi_151162915
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 18:26 schreef danos het volgende:

[..]

Echgt knap hoe mensen schaamteloos, alle geruchten voor waar aannemen en vervolgens even een hele levensschets kunnen neerzetten :')
Dat heb ik dan ook niet gedaan, ik heb het wel gelezen.
pi_151163355
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 16:18 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Want die 8 minuten was een LH voorschrift?
?
pi_151163521
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 18:26 schreef danos het volgende:

[..]

Echgt knap hoe mensen schaamteloos, alle geruchten voor waar aannemen en vervolgens even een hele levensschets kunnen neerzetten :')
Dit. En dan van zichzelf denken dat zo ook nog intelligent zijn :|W
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_151163560
In Amerika hebben criminologen meegedacht, niet alleen luchtvaartmensen zoals hier die 'ervan uitgaan dat piloten betrouwbaar zijn' (zie de piloten die bij DWDD waren en Baksteen bij Pauw).
Criminologen denken wat er kan gebeuren en terwijl hier wordt gedacht: het gebeurt niet en als het gebeurt, zien we wel weer.
Dus Amerika heeft twee man in de cockpit en Amerika laat net afgezwaaide vliegers niet direct een airbus besturen.
Dat is ook de enige manier waarmee je enige kans hebt om idioten eruit te pikken vóórdat ze hun zieke plannetjes gaan uitvoeren met heel veel mensen aan boord, want die pik je er niet uit met een psychologische test.
pi_151163601
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 18:49 schreef eight het volgende:

[..]

Dit. En dan van zichzelf denken dat zo ook nog intelligent zijn :|W
Och, ik heb best een redelijke IQ score.

Ik lees inderdaad veel, zonder daar een oordeel over te vellen. Dat heb ik tot op dit moment dan ook niet gedaan.
pi_151163695
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 18:51 schreef Loekie1 het volgende:
In Amerika hebben criminologen meegedacht, niet alleen luchtvaartmensen zoals hier die 'ervan uitgaan dat piloten betrouwbaar zijn' (zie de piloten die bij DWDD waren en Baksteen bij Pauw).
Criminologen denken wat er kan gebeuren en terwijl hier wordt gedacht: het gebeurt niet en als het gebeurt, zien we wel weer.
Dus Amerika heeft twee man in de cockpit en Amerika laat net afgezwaaide vliegers niet direct een airbus besturen.
Dat is ook de enige manier waarmee je enige kans hebt om idioten eruit te pikken vóórdat ze hun zieke plannetjes gaan uitvoeren met heel veel mensen aan boord, want die pik je er niet uit met een psychologische test.
Ik zie niet helemaal in waarom we op basis van dit jongeren kansen moeten ontnemen in de luchtvaart. Nog even erbuiten gelaten dat psychologische problemen zich prima pas in een veel later levensstadium kunnen manifesteren. Kijk naar de eerdere 'zelfmoordpiloten', die hadden al lang en breed meer dan 1500 uur.
pi_151163697
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 18:51 schreef Loekie1 het volgende:
In Amerika hebben criminologen meegedacht, niet alleen luchtvaartmensen zoals hier die 'ervan uitgaan dat piloten betrouwbaar zijn' (zie de piloten die bij DWDD waren en Baksteen bij Pauw).
Criminologen denken wat er kan gebeuren en terwijl hier wordt gedacht: het gebeurt niet en als het gebeurt, zien we wel weer.
Dus Amerika heeft twee man in de cockpit en Amerika laat net afgezwaaide vliegers niet direct een airbus besturen.
Dat is ook de enige manier waarmee je enige kans hebt om idioten eruit te pikken vóórdat ze hun zieke plannetjes gaan uitvoeren met heel veel mensen aan boord, want die pik je er niet uit met een psychologische test.
Sterker nog, er zijn helemaal geen psychologische tests. Alleen een uiterst summiere psychologische test bij de selectieprocedure, maar die is enkel gericht op bepaalde beroepsgerelateerde capaciteiten om een vliegtuig te besturen. Daarna, volgt er geen enkele psychologische test meer. Maar wel ieder jaar een medische lichamelijke keuring.
pi_151163766
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 18:55 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Ik zie niet helemaal in waarom we op basis van dit jongeren kansen moeten ontnemen in de luchtvaart. Nog even erbuiten gelaten dat psychologische problemen zich prima pas in een veel later levensstadium kunnen manifesteren. Kijk naar de eerdere 'zelfmoordpiloten', die hadden al lang en breed meer dan 1500 uur.
Precies! Waarom wel piloten jaarlijks onderwerpen aan een medische lichamelijke test, maar niet aan een psychologische test? Net als dat je ineens lichamelijk iets kan mankeren, kan dat net zo goed ook voor de psyche gelden.
  zondag 29 maart 2015 @ 18:59:17 #133
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_151163836
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 18:57 schreef Tayu het volgende:

[..]

Precies! Waarom wel piloten jaarlijks onderwerpen aan een medische lichamelijke test, maar niet aan een psychologische test? Net als dat je ineens lichamelijk iets kan mankeren, kan dat net zo goed ook voor de psyche gelden.
Omdat je je bij een medische test kunt baseren op feiten en de uitslag daarvan ontegensprekelijk is. Bij een psychologische test is dat wel even anders natuurlijk ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_151163934
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 18:59 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Omdat je je bij een medische test kunt baseren op feiten en de uitslag daarvan ontegensprekelijk is. Bij een psychologische test is dat wel even anders natuurlijk ...
Nou, dat is ook niet altijd zo ( weet ik uit ervaring igv lichamelijke tests). Bij psychologische tests geef ik toe dat dat nog veel lastiger is.

Zullen we dan gewoon maar helemaal niets meer testen?

Selecteren we alleen nog maar op of je ogen wel blauw genoeg zijn. Dat schijnt betrouwbaar te zijn.
pi_151163938
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 18:57 schreef Tayu het volgende:

[..]

Precies! Waarom wel piloten jaarlijks onderwerpen aan een medische lichamelijke test, maar niet aan een psychologische test?
Zal weinig zin hebben omdat de piloten echt niet op de vragenlijst gaan aankruisen dat ze stemmen horen, chronische slaapproblemen, woede-aanvallen, depressie, zelfmoordgedachten hebben of massamoord aan het plannen zijn.
pi_151164025
Als je die gast van nu twee of drie jaar had kunnen volgen in kleinere vliegtuigen, zou het voor hem veel moeilijker zijn geweest om continu zijn depressie en andere problemen te verzwijgen. Wellicht had hij een keer een woedeuitbarsting gekregen. Z'n vriendin kwam er ook pas na een tijd achter dat ie agressief was.

Stel dat nu nog zo'n gast ergens bezig is, van alles verzwijgt, en het lukt zijn vliegbrevet te krijgen, en niet tegen een berg op wil vliegen maar op Barcelona stad of Parijs of Amsterdam of Londen?

Zó denken criminologen en zo moet je ook denken als je écht de veiligheid van passagiers en crew en mensen op de grond boven alles stelt en het niet alleen een dode letter is.
pi_151164076
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 18:57 schreef Tayu het volgende:

[..]

Precies! Waarom wel piloten jaarlijks onderwerpen aan een medische lichamelijke test, maar niet aan een psychologische test? Net als dat je ineens lichamelijk iets kan mankeren, kan dat net zo goed ook voor de psyche gelden.
Afgezien van praktische problemen, en mochten er voor zover mogelijk hulp en reïntegratietrajecten mogelijk zijn zoals nu het geval is, dan is dat al een veel betere oplossing dan lukraak maatregelen opstellen die meer kwaad dan goed doen inderdaad.

Maargoed, dat geldt uiteraard voor een heleboel verantwoordelijke beroepen waar deze testen ook niet worden gedaan ;)
pi_151164109
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 19:05 schreef Loekie1 het volgende:
Als je die gast van nu twee of drie jaar had kunnen volgen in kleinere vliegtuigen, zou het voor hem veel moeilijker zijn geweest om continu zijn depressie en andere problemen te verzwijgen. Wellicht had hij een keer een woedeuitbarsting gekregen. Z'n vriendin kwam er ook pas na een tijd achter dat ie agressief was.

Stel dat nu nog zo'n gast ergens bezig is, van alles verzwijgt, en het lukt zijn vliegbrevet te krijgen, en niet tegen een berg op wil vliegen maar op Barcelona stad of Parijs of Amsterdam of Londen?
Dat was dus wel een ding, hij kon alleen maar tegen de bergen aanvliegen, omdat de AP niet ingesteld kan worden tot een hoogte minder dan 100 ft. En dat is dus precies wat hij heeft gedaan.
pi_151164276
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 19:07 schreef Tayu het volgende:

[..]

Dat was dus wel een ding, hij kon alleen maar tegen de bergen aanvliegen, omdat de AP niet ingesteld kan worden tot een hoogte minder dan 100 ft. En dat is dus precies wat hij heeft gedaan.
http://en.m.wikipedia.org(...)uctures_in_the_world
Heel goed mikken.
Maar als een vliegtuig gaat landen gaan ze toch ook onder 100 ft?
  Vis een optie? zondag 29 maart 2015 @ 19:15:42 #140
70532 loveli
N
pi_151164393
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 19:12 schreef computergirl het volgende:

[..]

http://en.m.wikipedia.org(...)uctures_in_the_world
Heel goed mikken.
Maar als een vliegtuig gaat landen gaan ze toch ook onder 100 ft?
Op een willekeurige berg staan minder bakens dan op een gemiddeld vliegveld, gok ik.
crap in = crap out
pi_151164467
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 19:12 schreef computergirl het volgende:

[..]

http://en.m.wikipedia.org(...)uctures_in_the_world
Heel goed mikken.
Maar als een vliegtuig gaat landen gaan ze toch ook onder 100 ft?
Ja, maar niet op de ap! Hij heeft nadat de gezagvoerder de cockpit verliet, de ap bijgesteld. De lijn van daling laat zien dat hij de ap heeft bijgesteld tot de max (is 100 ft). Het is dus niet zo, dat hij zelf heeft gestuurd (vandaar ook het schampen van een eerdere bergtop). Op de BBC, lieten ze een piloot in een sim deze vlucht simuleren, hij brak het voortijdig af, bij het meervoudig klinken van het alarm "pull up". Hij kon het zelfs in de simulator niet aan, omdat het zo dwars tegen alle instincten van een getrainde piloot indruist.
  zondag 29 maart 2015 @ 19:18:55 #142
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_151164512
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 19:05 schreef Loekie1 het volgende:
Als je die gast van nu twee of drie jaar had kunnen volgen in kleinere vliegtuigen, zou het voor hem veel moeilijker zijn geweest om continu zijn depressie en andere problemen te verzwijgen. Wellicht had hij een keer een woedeuitbarsting gekregen. Z'n vriendin kwam er ook pas na een tijd achter dat ie agressief was.

Stel dat nu nog zo'n gast ergens bezig is, van alles verzwijgt, en het lukt zijn vliegbrevet te krijgen, en niet tegen een berg op wil vliegen maar op Barcelona stad of Parijs of Amsterdam of Londen?

Zó denken criminologen en zo moet je ook denken als je écht de veiligheid van passagiers en crew en mensen op de grond boven alles stelt en het niet alleen een dode letter is.
Alsof vliegmaatschappijen ooit piloten aannemen en ze dan jarenlang alleen in kleine vliegtuigen inroosteren. Volgens mij word je opgeleid voor een bepaald type vliegtuig, dus iedereen omscholen na een paar jaar kost de maatschappij nog meer geld. Bovendien kan een piloot in een vliegtuig met 90 passagiers ook tegen een berg aan vliegen, is dat dan veel minder erg?

Het lijkt me niet dat maatschappijen bakken vol geld moeten gaan uitgeven om zo'n zeer uitzonderlijk geval te voorkomen. De twee mensen in de cockpit regel vind ik al een prima stap.
pi_151164568
Zo te zien was de co-piloot een knappe man, die alles mee leek te hebben. (mooie foto's!) Een voor het oog een goddelijk bestaan.

Maar het leek de buitenkant. Nu zoveel naar buiten komt.

Hij scheen - volgens sommige berichten in de media - netvliesloslating te hebben en (mede) daardoor zijn carrière op het spel kwam te staan.

Ik weet niet of duidelijk is of zijn - vermeende - oogproblemen het gevolg waren van zijn psychische gesteldheid. :{
pi_151164572
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 19:17 schreef Tayu het volgende:

[..]

Ja, maar niet op de ap! Hij heeft nadat de gezagvoerder de cockpit verliet, de ap bijgesteld. De lijn van daling laat zien dat hij de ap heeft bijgesteld tot de max (is 100 ft). Het is dus niet zo, dat hij zelf heeft gestuurd (vandaar ook het schampen van een eerdere bergtop). Op de BBC, lieten ze een piloot in een sim deze vlucht simuleren, hij brak het voortijdig af, bij het meervoudig klinken van het alarm "pull up". Hij kon het zelfs in de simulator niet aan, omdat het zo dwars tegen alle instincten van een getrainde piloot indruist.
Ap= automatische piloot, daar las ik overheen.
pi_151164620
Wordt FADEC nog in Airbussen gebruikt?
pi_151164634
quote:
15s.gif Op zondag 29 maart 2015 19:20 schreef Webschip het volgende:
Zo te zien was de co-piloot een knappe man, die alles mee leek te hebben. Een voor het oog een goddelijk bestaan.

Maar het leek de buitenkant. Nu zoveel naar buiten komt.

Hij scheen - volgens sommige berichten in de media - netvliesloslating te hebben en (mede) daardoor zijn carrière op het spel kwam te staan.

Bij een netvliesloslating ga je niet naar de neuroloog, en het is ook te fixen mits je er op tijd bij bent
pi_151164671
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 19:22 schreef computergirl het volgende:

[..]

Bij een netvliesloslating ga je niet naar de neuroloog, en het is ook te fixen mits je er op tijd bij bent
Ik las ook dat hij bij een oogkliniek kwam. Maar of hij daar ook behandeld is, weet ik niet.
pi_151165154
Lekkere dramatische reconstructie net bij RTL :')
pi_151165163
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 19:22 schreef computergirl het volgende:

[..]

Bij een netvliesloslating ga je niet naar de neuroloog, en het is ook te fixen mits je er op tijd bij bent
Nou, ik heb eens een heel ernstige netvliesontsteking gehad, en ja, dan kom je terecht bij de neuroloog. Maar met een heel ernstige netvliesontsteking kun je weinig meer, hoor! Dan ben je echt uitgeschakeld.
pi_151165217
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 19:36 schreef Tayu het volgende:

[..]

Nou, ik heb eens een heel ernstige netvliesontsteking gehad, en ja, dan kom je terecht bij de neuroloog. Maar met een heel ernstige netvliesontsteking kun je weinig meer, hoor! Dan ben je echt uitgeschakeld.
Kolere, wat jij allemaal niet hebt gehad zeg. Jij bent in vele topics best wel een ervaringsdeskundige.
pi_151165230
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 19:36 schreef Tayu het volgende:

[..]

Nou, ik heb eens een heel ernstige netvliesontsteking gehad, en ja, dan kom je terecht bij de neuroloog. Maar met een heel ernstige netvliesontsteking kun je weinig meer, hoor! Dan ben je echt uitgeschakeld.
Er staat netvliesLOSLATING, dat is werk voor de oogarts met een laser
pi_151165232
quote:
2s.gif Op zondag 29 maart 2015 19:37 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Kolere, wat jij allemaal niet hebt gehad zeg. Jij bent in vele topics best wel een ervaringsdeskundige.
No fun :(
pi_151165234
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 18:51 schreef Loekie1 het volgende:
In Amerika hebben criminologen meegedacht, niet alleen luchtvaartmensen zoals hier die 'ervan uitgaan dat piloten betrouwbaar zijn' (zie de piloten die bij DWDD waren en Baksteen bij Pauw).
Criminologen denken wat er kan gebeuren en terwijl hier wordt gedacht: het gebeurt niet en als het gebeurt, zien we wel weer.
Dus Amerika heeft twee man in de cockpit en Amerika laat net afgezwaaide vliegers niet direct een airbus besturen.
Dat is ook de enige manier waarmee je enige kans hebt om idioten eruit te pikken vóórdat ze hun zieke plannetjes gaan uitvoeren met heel veel mensen aan boord, want die pik je er niet uit met een psychologische test.
Interessant, ik ben zelf criminoloog. Ik ben echter van mening dat sommige gebeurtenissen niet te voorkomen zijn. Al vind ik het niet verkeerd vanuit verschillende perspectieven naar de luchtvaart te kijken.
Dat zou jij wel willen weten.
pi_151165307
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 19:38 schreef computergirl het volgende:

[..]

Er staat netvliesLOSLATING, dat is werk voor de oogarts met een laser
Ja, maar hij liep bij de neuroloog.
pi_151165350
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 19:40 schreef Tayu het volgende:

[..]

Ja, maar hij liep bij de neuroloog.
Diepe zucht.
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 19:22 schreef computergirl het volgende:

[..]

Bij een netvliesloslating ga je niet naar de neuroloog, en het is ook te fixen mits je er op tijd bij bent
pi_151165393
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 19:41 schreef computergirl het volgende:

[..]

Diepe zucht.

[..]

Daar kun je wel diep om zuchten, maar dat is wat bekend is: Hij was onder behandeling bij de neuroloog, en niet bij de oogarts.
pi_151165439
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 19:38 schreef Roguee het volgende:

[..]

Interessant, ik ben zelf criminoloog. Ik ben echter van mening dat sommige gebeurtenissen niet te voorkomen zijn.
Ik ben het met jou eens.
pi_151165444
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 19:42 schreef Tayu het volgende:

[..]

Daar kun je wel diep om zuchten, maar dat is wat bekend is: Hij was onder behandeling bij de neuroloog, en niet bij de oogarts.
Ik las ergens dat hij ook een oogkliniek had bezocht. Maar niet bekend is of hij daadwerkelijk daarvoor is behandeld.
  zondag 29 maart 2015 @ 19:44:07 #159
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_151165451
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 16:41 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Nee, is mij niet duidelijk. Leugentje om bestwil? Voor wie? En waarom?
Geruststellen? Wat heb jij er als nabestaande aan om bevestigt te krijgen dat je geliefde(n) doodsangsten hebben uitgestaan? Dat besef je zelf ook wel maar je wil het uiteindelijk niet horen.
pi_151165495
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 19:42 schreef Tayu het volgende:

[..]

Daar kun je wel diep om zuchten, maar dat is wat bekend is: Hij was onder behandeling bij de neuroloog, en niet bij de oogarts.
Dat zeg ik toch zelf al? 8)7 8)7 8)7 8)7Dat is overigens gaan bewijs voor een netvliesontsteking, alleen o dat jij die gehad hebt 8)7
pi_151165548
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 19:43 schreef Webschip het volgende:

[..]

Ik las ergens dat hij ook een oogkliniek had bezocht. Maar niet bekend is of hij daadwerkelijk daarvoor is behandeld.
"Copiloot Andreas Lubitz stond al langer onder behandeling van een psychiater en neuroloog.."

http://www.metronieuws.nl(...)eling-van-psychiater

Er zijn vast nog veel meer quotes hierover te vinden.
pi_151165636
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 19:45 schreef computergirl het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch zelf al? 8)7 8)7 8)7 8)7Dat is overigens gaan bewijs voor een netvliesontsteking, alleen o dat jij die gehad hebt 8)7
Nee die oogarts die jij er hier ter plekke zelf bij verzint is dat zeker wel? :)

Er is helemaal niets bekend gemaakt over netvliesontsteking of netvliesontbinding. Alleen maar dat hij oogproblemen had en een neuroloog bezocht (afgezien van problemen met depressie in het verleden).
pi_151165639
Eigenlijk maakt het toch ook niet meer uit ook al was het de piloot gelukt om terug in de cockpit te komen, hij zou het vliegtuig nooit meer tijdig over de berg hebben kunnen trekken.
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_151165687
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 19:46 schreef Tayu het volgende:

[..]

"Copiloot Andreas Lubitz stond al langer onder behandeling van een psychiater en neuroloog.."

http://www.metronieuws.nl(...)eling-van-psychiater

Er zijn vast nog veel meer quotes hierover te vinden.
Dat van de netvliesloslating had ik hier hier vandaan: http://www.elsevier.nl/Bu(...)n-met-ogen-1737502W/

Ik weet niet of netvliesloslating een psychosomatische uitvloeisel kan zijn of puur een fysieke oorzaak kan hebben.
pi_151165718
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 19:48 schreef TLC het volgende:
Eigenlijk maakt het toch ook niet meer uit ook al was het de piloot gelukt om terug in de cockpit te komen, hij zou het vliegtuig nooit meer tijdig over de berg hebben kunnen trekken.
Ik denk dat het voor de nabestaanden heel veel uitmaakt om te weten wat er nu precies is gebeurd. Dat helpt bij het verwerken.

En voor een werkgever zal het waarschijnlijk ook belangrijk zijn, om dit in de toekomst te kunnen voorkomen.
pi_151165836
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 19:21 schreef Webschip het volgende:
Wordt FADEC nog in Airbussen gebruikt?
Tegenwoordig heeft in principe elke moderne turbinemotor FADEC :)
De A320 is daar geen uitzondering op.

[ Bericht 0% gewijzigd door NewHorizon op 29-03-2015 20:00:17 ]
pi_151165904
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 19:48 schreef TLC het volgende:
Eigenlijk maakt het toch ook niet meer uit ook al was het de piloot gelukt om terug in de cockpit te komen, hij zou het vliegtuig nooit meer tijdig over de berg hebben kunnen trekken.
Dat zou in dit geval juist alles hebben kunnen uitmaken. De daling duurde nl 8 minuten voordat de crash plaatsvond. De daalvlucht werd vrijwel direct door de co-piloot ingezet, nadat de kruishoogte was bereikt. De gezagvoerder wist vrijwel zeker vrijwel direct dat er iets niet goed ging tijdens het toiletbezoek...

Als de piloot de juiste code van de deur wist in te toetsen, en de co-piloot had niet op de vergrendelknop van de deur gedrukt, dan was de afloop waarschijnlijk heel anders geweest...Immers de gezagvoerder had dan tijd genoeg gehad om in te grijpen. (ik meen dat deur na ongeveer 1 minuut na de juiste code wordt ontgrendeld).
pi_151165932
quote:
7s.gif Op zondag 29 maart 2015 19:50 schreef Webschip het volgende:

[..]

Dat van de netvliesloslating had ik hier hier vandaan: http://www.elsevier.nl/Bu(...)n-met-ogen-1737502W/

Ik weet niet of netvliesloslating een psychosomatische uitvloeisel kan zijn of puur een fysieke oorzaak kan hebben.
Netvlieslostating is niet psychosomatisch. Dat is puur lichamelijk.

Wow, die man heeft het beslist zwaar gehad met veel dingen. Jammer, dat niemand op de één of andere manier hem heeft kunnen helpen.
pi_151166124
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 19:56 schreef Tayu het volgende:

[..]

Netvlieslostating is niet psychosomatisch. Dat is puur lichamelijk.

Wow, die man heeft het beslist zwaar gehad met veel dingen. Jammer, dat niemand op de één of andere manier hem heeft kunnen helpen.
Het lijkt me ook dat netvliesloslating puur lichamelijk is.

Naast de psychische kwetsbaarheid had hij dus ook lichamelijke tegenslag; hij zag waarschijnlijk zijn toekomst als piloot in gevaar komen. Iets wat zijn lust en zijn leven was. Zijn relatie liep op de klippen. Had eerder al een burn-out gehad en zware depressies.

Er zal wel iets in hem geknapt hebben, het zal wel alles bij elkaar geweest zijn. Emmertje-druppeltje. . :{
pi_151166248
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 19:53 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Tegenwoordig heeft in principe elke moderne turbinemotor FADEC :)
De A320 is daar geen uitzondering op.
Ik dacht dat het systeem door Airbus was ontwikkeld. Maar ongetwijfeld zal de concurrentie ook dergelijke systemen toepassen.

Maar kan de piloot ten alle tijden FADAC overrulen?
pi_151166256
Wat ik echter niet begrijp hij kon ook volgens mij van zijn vliegvereniging het vliegtuigje genomen hebben en dan alleen tegen een berg opvliegen toch?
Waarom neemt iemand dan zoveel mensen mee de dood in?
pi_151166259
Het verbaast me overigens dat de opname van de cockpit-voicerecorder is gelekt.. iemand is zijn boekje te buiten gegaan. En de informatie over de oogkwaal had ons eigenlijk ook niet mogen bereiken.. aangezien het medische geheim zich uitstrekt tot na het overlijden van de patiënt.
pi_151166299
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 20:00 schreef Webschip het volgende:

[..]

Het lijkt me ook dat netvliesloslating puur lichamelijk is.

Naast de psychische kwetsbaarheid had hij dus ook lichamelijke tegenslag; hij zag waarschijnlijk zijn toekomst als piloot in gevaar komen. Iets wat zijn lust en zijn leven was. Zijn relatie liep op de klippen. Had eerder al een burn-out gehad en zware depressies.

Er zal wel iets in hem geknapt hebben, het zal wel alles bij elkaar geweest zijn. Emmertje-druppeltje. . :{
Dat vermoed ik ook. Zijn ex schijnt ook nog zwanger te zijn van hem, las ik vanavond. Alles bij elkaar, is dat wel erg veel.

Ik vind het overigens geen excuus.
pi_151166369
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 20:03 schreef john2406 het volgende:

Waarom neemt iemand dan zoveel mensen mee de dood in?
Boos op de maatschappij.. een of andere narcistische stoornis.. is allemaal al eens voorbij gekomen hier. Hij is niet de eerste die anderen meeneemt in zijn zelfgekozen einde
pi_151166405
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 20:04 schreef Tayu het volgende:

[..]

Dat vermoed ik ook. Zijn ex schijnt ook nog zwanger te zijn van hem, las ik vanavond. Alles bij elkaar, is dat wel erg veel.

Ik vind het overigens geen excuus.
Sorry voor mijn disrespect: maar het eerste wat me door mijn hoofd schiet nou is die reklame het zijn er drie! LOL.
pi_151166472
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 20:06 schreef john2406 het volgende:

[..]

Sorry voor mijn disrespect: maar het eerste wat me door mijn hoofd schiet nou is die reklame het zijn er drie! LOL.
Ik kijk niet zoveel naar de tv, en zie dus ook amper reclame. Geen idee waar je het over hebt?
  zondag 29 maart 2015 @ 20:09:53 #177
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_151166569
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 20:04 schreef Tayu het volgende:

[..]

Dat vermoed ik ook. Zijn ex schijnt ook nog zwanger te zijn van hem, las ik vanavond. Alles bij elkaar, is dat wel erg veel.

Ik vind het overigens geen excuus.
Die zwangere is een andere vriendin dan de ex die het over zijn nachtmerries en zijn grootse plannen had.

Ja. Het is veel, genoeg om van in een dip te raken oid, maar inderdaad niet om effe lekker 150 mensen te vermoorden.

Maar ja, voor hetzelfde geld had hij een psychose en beeldde hij zich iets in waardoor hij dit 'moest' doen. Dat weten we niet.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_151166678
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 20:03 schreef Webschip het volgende:

[..]

Ik dacht dat het systeem door Airbus was ontwikkeld. Maar ongetwijfeld zal de concurrentie ook dergelijke systemen toepassen.

Maar kan de piloot ten alle tijden FADAC overrulen?
Fadec is een overkoepelende term (of wordt in ieder geval zo gebruikt), voor alle systemen die volledige autoriteit over de motoren hebben.
Ik weet niet exact hoe het in een airbus is geregeld, in bijvoorbeeld een Boeing 777 heb je de EEC's.
Die kun je 'overrulen' door ze in een alternatieve mode te zetten. Je hebt dan meer directe controle over je motoren, maar je kunt ze dan bijvoorbeeld ook te veel vermogen laten leveren voor de huidige omstandigheden. In sommige gevallen schakelt een EEC automatisch naar de alternatieve mode over. (Als bepaalde data input wegvalt, bijvoorbeeld).
Ik denk dat airbus een soortgelijk systeem heeft.
pi_151166881
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 20:07 schreef Tayu het volgende:

[..]

Ik kijk niet zoveel naar de tv, en zie dus ook amper reclame. Geen idee waar je het over hebt?
http://reclamewereld.blog(...)krimp-in-echo-spotje
pi_151166970
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 20:09 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Die zwangere is een andere vriendin dan de ex die het over zijn nachtmerries en zijn grootse plannen had.

Ja. Het is veel, genoeg om van in een dip te raken oid, maar inderdaad niet om effe lekker 150 mensen te vermoorden.

Maar ja, voor hetzelfde geld had hij een psychose en beeldde hij zich iets in waardoor hij dit 'moest' doen. Dat weten we niet.
Dat klopt, die zwangere is de ex waar het recent mee uit is gegaan, en waarmee hij volgend jaar zou trouwen.
pi_151167100
quote:
:D

Drie, drie, drie! (he, papa? )

Grappige reclame... beetje op het randje hier hoewel het motief een rol lijkt te spelen.
pi_151167107
quote:
Andreas Lubitz soll laut „Welt am Sonntag“ unter einem starken subjektiven Überlastungssyndrom gelitten haben und war schwer depressiv.
Iemand die dit kan vertalen?
pi_151167138
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 20:22 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Iemand die dit kan vertalen?
Burn-out.
pi_151167162
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 20:23 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Burn-out.
Ahha ja natuurlijk. Danke schon
pi_151167261
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 20:22 schreef Tayu het volgende:

[..]

:D

Drie, drie, drie! (he, papa? )

Grappige reclame... beetje op het randje hier hoewel het motief een rol lijkt te spelen.
Dat ik het niet met zijn actie eens was heb ik eerder al vermeld, het motief zal wel altijd een vraag blijven lijkt me?
pi_151167310
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 20:26 schreef john2406 het volgende:

[..]

Dat ik het niet met zijn actie eens was heb ik eerder al vermeld, het motief zal wel altijd een vraag blijven lijkt me?
Ik denk niet dat er één motief is, ik vermoed dat het een opstapeling is van vele dingen. En een laatste druppel.
pi_151167335
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 20:27 schreef Tayu het volgende:

[..]

Ik denk niet dat er één motief is, ik vermoed dat het een opstapeling is van vele dingen. En een laatste druppel.
Dat is bijna altijd zo...
pi_151167346
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 20:28 schreef Ayumu.Kobayashi het volgende:

[..]

Dat is bijna altijd zo...
Ja, daarom ook.
pi_151167427
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 20:28 schreef Tayu het volgende:

[..]

Ja, daarom ook.
En dat hebben veel mensen vaak niet in de gaten. En dan als het gebeurt, staat iedereen er zo bij te kijken van oh, kut.
  zondag 29 maart 2015 @ 20:44:59 #190
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_151168198
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 20:03 schreef john2406 het volgende:
Wat ik echter niet begrijp hij kon ook volgens mij van zijn vliegvereniging het vliegtuigje genomen hebben en dan alleen tegen een berg opvliegen toch?
Waarom neemt iemand dan zoveel mensen mee de dood in?
Wat als die piloten ontzettende ruzie had met zijn ex en haar een schuldgevoel voor de rest van haar leven wil aanpraten. Dan is een zelfmoord in zijn ogen een goed middel daarvoor en dat schuldgevoel overdragen wordt alleen maar erger als je nog 149 andere mensen daarmee kan betrekken...
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_151171515
Oh gut en dan ook nog een zwangere ex-vriendin ook..
Leuk uitleggen aan haar kind later.
"Pappa heeft zelfmoord gepleegd en nog eens 149 andere mensen vermoord"
pi_151172235
Acht minuten :{ dat is echt ongelooflijk lang. Te bizar voor woorden, wat doe je dan? Je gaat ook niet acht minuten schreeuwen, er is tijd voor dieper besef. Normaal in bijzijn anderen blijf je altijd wel geremd, maar met dood voor ogen wat komt er dan allemaal los? Hoewel je mss ergens nog denkt van mss komt het nog op nippertje goed. Zal verschillen per persoon ook verder...

Zullen er nog last minute openbaringen gedaan zijn? Maar maakt het echt uit dat je sterft met dat je te horen krijgt dat persoon naast je altijd van je gehouden heeft als je er daarna niet meer bent? Is er een waarde aan gelukkig/ongelukkig sterven als het niet zo is dat je dat gevoel ergens mee naar toeneemt?

Blehh echt verschrikkelijk, morbide drama.
pi_151173509
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 21:53 schreef VacaLoca het volgende:
Acht minuten :{ dat is echt ongelooflijk lang. Te bizar voor woorden, wat doe je dan? Je gaat ook niet acht minuten schreeuwen, er is tijd voor dieper besef. Normaal in bijzijn anderen blijf je altijd wel geremd, maar met dood voor ogen wat komt er dan allemaal los? Hoewel je mss ergens nog denkt van mss komt het nog op nippertje goed. Zal verschillen per persoon ook verder...

Zullen er nog last minute openbaringen gedaan zijn? Maar maakt het echt uit dat je sterft met dat je te horen krijgt dat persoon naast je altijd van je gehouden heeft als je er daarna niet meer bent? Is er een waarde aan gelukkig/ongelukkig sterven als het niet zo is dat je dat gevoel ergens mee naar toeneemt?

Blehh echt verschrikkelijk, morbide drama.
Ik vraag me af of je daar daadwerkelijk over na gaat denken dan. Je krijgt opeens door dat je dood zal gaan (als dat al tot je doordringt) ga je dan nog dingen zeggen tegen iemand?

En hoe snel heeft men door dat ze binnen 8 minuten er niet meer zullen zijn. Dat weten ze niet. Maar ze weten wel dat het niet goed is en dat er een piloot helemaal doordraait...maar besef je dan dat de dood je komt halen?

Bizar inderdaad.
  Miss 200.000.000! zondag 29 maart 2015 @ 22:18:18 #194
367000 roos94
pi_151173586
Ik zou wel even bidden. Gewoon, voor de zekerheid.
pi_151173590
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 21:40 schreef quirina het volgende:
Oh gut en dan ook nog een zwangere ex-vriendin ook..
Leuk uitleggen aan haar kind later.
"Pappa heeft zelfmoord gepleegd en nog eens 149 andere mensen vermoord"
Kind maar aborteren dan. Desnoods over een paar jaar met terugwerkende kracht.
pi_151173801
Was dit een terroristische aanslag? De loner waar ze het over hebben?
  zondag 29 maart 2015 @ 22:25:14 #197
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_151173974
Misschien als je dood gaat, kom je elkaar allemaal tegen "op de weg naar boven".
Dan jagen al die 149 passagiers hem zo de hel in, kan die lekker branden met zijn depressie en andere stoornissen.
Rayen 2½ jaar!
pi_151174335
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 22:22 schreef polderturk het volgende:
Was dit een terroristische aanslag? De loner waar ze het over hebben?
Zoek even de definitie van terrorisme op.
  zondag 29 maart 2015 @ 22:36:47 #199
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_151174471
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 22:25 schreef TimeJumper het volgende:
Misschien als je dood gaat, kom je elkaar allemaal tegen "op de weg naar boven".
Dan jagen al die 149 passagiers hem zo de hel in, kan die lekker branden met zijn depressie en andere stoornissen.
Ja!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zondag 29 maart 2015 @ 22:40:17 #200
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_151174613
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 19:38 schreef Roguee het volgende:
Interessant, ik ben zelf criminoloog. Ik ben echter van mening dat sommige gebeurtenissen niet te voorkomen zijn. Al vind ik het niet verkeerd vanuit verschillende perspectieven naar de luchtvaart te kijken.
Dat is niet de manier waarop veiligheid in de luchtvaart wordt aangepakt. Ja, je accepteert een bepaald risico, en ja, je doet er alles aan om dat risico te verkleinen.
censuur :O
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')