Ik verbaas me ook zeer over de reacties hier. Het is afschuwelijk maar echt niet zo heel erg bijzonder. Wel dat het een piloot betreft omdat het zoveel slachtoffers heeft geëist. Maar laten we eerlijk zijn; het kan in principe iedereen overkomen. Met name mensen in risicovolle of stressvolle beroepen. Er rust nog steeds een enorm taboe op en ziek worden, met name tijdelijk geestesziek zorgt vaak voor levenslang een label of zelfs werkloosheid. De druk ligt enorm hoog tegenwoordig, op werkenden.quote:Op zondag 29 maart 2015 23:49 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Straks gaan mensen nog roepen dat mensen met dat gen geen voor de levens van anderen verantwoordelijke functies mogen bekleden.
Door depressie of iets anders suicidaal worden? Dat kan iedereen in principe overkomen idd. Alleen de meeste mensen die suicide plegen kiezen voor een manier die alleen henzelf van het leven berooft.quote:Op maandag 30 maart 2015 01:16 schreef eefje801 het volgende:
[..]
Ik verbaas me ook zeer over de reacties hier. Het is afschuwelijk maar echt niet zo heel erg bijzonder. Wel dat het een piloot betreft omdat het zoveel slachtoffers heeft geëist. Maar laten we eerlijk zijn; het kan in principe iedereen overkomen.
Idd en die slepen anderen niet mee de dood in.quote:Op maandag 30 maart 2015 01:35 schreef Rica het volgende:
[..]
Door depressie of iets anders suicidaal worden? Dat kan iedereen in principe overkomen idd. Alleen de meeste mensen die suicide plegen kiezen voor een manier die alleen henzelf van het leven berooft.
Dat had in dit geval niets uitgemaakt. Zo lafjes en anoniem sterven lijkt het laatste dat hij wilde.quote:Op maandag 30 maart 2015 01:45 schreef J0kkebr0k het volgende:
Iedere gemeente zou een eigen suïcidepunt moeten hebben. Een lokatie waar je jezelf gratis en pijnloos kunt laten doden zonder er anderen mee lastig te vallen.![]()
quote:Op maandag 30 maart 2015 01:45 schreef J0kkebr0k het volgende:
Iedere gemeente zou een eigen suïcidepunt moeten hebben. Een lokatie waar je jezelf gratis en pijnloos kunt laten doden zonder er anderen mee lastig te vallen.![]()
Het idee was juist dat een kaper niemand kan dwingen de deur open te maken.quote:Op maandag 30 maart 2015 05:05 schreef TLC het volgende:
Vliegtuigmaatschappijen moeten gewoon ergens in het vliegtuig een sleutel verstoppen die toegang geeft tot de cabine zodat ie ten alle tijden geopend kan worden, en alleen de piloten mogen weten waar die sleutel verstopt is.
Zo moeilijk is het toch niet ?
Het is op zich wel goed om de cockpit af te sluiten denk ik. Buiten dat zullen er altijd lekken blijven. Of je lost zoals hier het ene probeem op om een ander te creeëren.quote:Op maandag 30 maart 2015 05:40 schreef crystal_meth het volgende:
Na 9/11 weten passagiers en bemanning dat toegeven aan kapers zelfmoord betekent, bovendien worden passagiers tegenwoordig nog strenger gescreend. Lijkt me dat die gepantserde deur een probleem oploste dat zich hoogstwaarschijnlijk niet meer zou voordoen.
Ja vast.quote:Op maandag 30 maart 2015 04:41 schreef SuperHarregarre het volgende:
En toch is het vreemd dat iemand met die psychiatrische bagage mag vliegen. Hebben ze de piloot wel geïnformeerd over de status van z'n copiloot? Dan had hij de beslissing om maar het toilet te gaan misschien niet gemaakt.
Dat alarm zou idd te horen moeten zijn op de voice recorder.quote:When the cockpit door is opened in flight and then closed, the door will lock automatically. To re-enter, a pilot would use a code to unlock the door; however there is a lag time before the door actually unlocks. Entering the code sounds an alarm in the cockpit letting the pilot know that someone is trying to get in. During this lag time, the pilot in the cockpit can hit a switch and prevent the door from unlocking.
Als je in een psychose bent dan kan je ook best normaal (lijken te) doen en dan ineens omslaan. Je bent dan niet perse 24/7 helemaal wappie. Ik denk zelfs dat je het zelf ook kunt sturen, voor even doen zoals men van je verwacht en daarna weer naar je eigen wereld vertrekken.quote:Op zondag 29 maart 2015 23:57 schreef dotKoen het volgende:
Een psychose is nu niet echt het toestandsbeeld waarmee je 's ochtends vrolijk in een vliegtuig stapt, met je collega's praat en je collega je vertrouwt met het leven van hemzelf en 148 anderen als hij moet plassen. Ergo: een psychose is niet heel erg waarschijnlijk.
De deur daargelaten, het is toch TE toevallig dat precies als de piloot een plasje doet de autopiloot er afgaat èn de copiloot flauw valt?quote:Op maandag 30 maart 2015 07:29 schreef Physsic het volgende:
Er ontstaan op internet ook steeds meer verhalen die claimen dat het veel te voorbarig is om te vermoeden dat de copiloot het vliegtuig met opzet heeft laten crashen.
Na het intoetsen van de emergency code heeft de piloot nog 15-120sec om de deur te locken. In neem aan dat al die tijd ook het alarm te horen is?quote:Op maandag 30 maart 2015 07:44 schreef Rica het volgende:
[..]
Dat alarm zou idd te horen moeten zijn op de voice recorder.
Mens doe effe normaal. Webship begon over netvliesloslating en een oogkliniek, jij begon een drama verhaal over netvliesontstekingquote:Op zondag 29 maart 2015 19:48 schreef Tayu het volgende:
[..]
Nee die oogarts die jij er hier ter plekke zelf bij verzint is dat zeker wel?![]()
Er is helemaal niets bekend gemaakt over netvliesontsteking of netvliesontbinding. Alleen maar dat hij oogproblemen had en een neuroloog bezocht (afgezien van problemen met depressie in het verleden).
..en de automatische piloot van 38000ft naar 100ft zet/het vliegtuig zelf faalt.quote:Op maandag 30 maart 2015 07:48 schreef Toga het volgende:
[..]
De deur daargelaten, het is toch TE toevallig dat precies als de piloot een plasje doet de autopiloot er afgaat èn de copiloot flauw valt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |