Ik verbaas me ook zeer over de reacties hier. Het is afschuwelijk maar echt niet zo heel erg bijzonder. Wel dat het een piloot betreft omdat het zoveel slachtoffers heeft geëist. Maar laten we eerlijk zijn; het kan in principe iedereen overkomen. Met name mensen in risicovolle of stressvolle beroepen. Er rust nog steeds een enorm taboe op en ziek worden, met name tijdelijk geestesziek zorgt vaak voor levenslang een label of zelfs werkloosheid. De druk ligt enorm hoog tegenwoordig, op werkenden.quote:Op zondag 29 maart 2015 23:49 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Straks gaan mensen nog roepen dat mensen met dat gen geen voor de levens van anderen verantwoordelijke functies mogen bekleden.
Door depressie of iets anders suicidaal worden? Dat kan iedereen in principe overkomen idd. Alleen de meeste mensen die suicide plegen kiezen voor een manier die alleen henzelf van het leven berooft.quote:Op maandag 30 maart 2015 01:16 schreef eefje801 het volgende:
[..]
Ik verbaas me ook zeer over de reacties hier. Het is afschuwelijk maar echt niet zo heel erg bijzonder. Wel dat het een piloot betreft omdat het zoveel slachtoffers heeft geëist. Maar laten we eerlijk zijn; het kan in principe iedereen overkomen.
Idd en die slepen anderen niet mee de dood in.quote:Op maandag 30 maart 2015 01:35 schreef Rica het volgende:
[..]
Door depressie of iets anders suicidaal worden? Dat kan iedereen in principe overkomen idd. Alleen de meeste mensen die suicide plegen kiezen voor een manier die alleen henzelf van het leven berooft.
Dat had in dit geval niets uitgemaakt. Zo lafjes en anoniem sterven lijkt het laatste dat hij wilde.quote:Op maandag 30 maart 2015 01:45 schreef J0kkebr0k het volgende:
Iedere gemeente zou een eigen suïcidepunt moeten hebben. Een lokatie waar je jezelf gratis en pijnloos kunt laten doden zonder er anderen mee lastig te vallen.![]()
quote:Op maandag 30 maart 2015 01:45 schreef J0kkebr0k het volgende:
Iedere gemeente zou een eigen suïcidepunt moeten hebben. Een lokatie waar je jezelf gratis en pijnloos kunt laten doden zonder er anderen mee lastig te vallen.![]()
Het idee was juist dat een kaper niemand kan dwingen de deur open te maken.quote:Op maandag 30 maart 2015 05:05 schreef TLC het volgende:
Vliegtuigmaatschappijen moeten gewoon ergens in het vliegtuig een sleutel verstoppen die toegang geeft tot de cabine zodat ie ten alle tijden geopend kan worden, en alleen de piloten mogen weten waar die sleutel verstopt is.
Zo moeilijk is het toch niet ?
Het is op zich wel goed om de cockpit af te sluiten denk ik. Buiten dat zullen er altijd lekken blijven. Of je lost zoals hier het ene probeem op om een ander te creeëren.quote:Op maandag 30 maart 2015 05:40 schreef crystal_meth het volgende:
Na 9/11 weten passagiers en bemanning dat toegeven aan kapers zelfmoord betekent, bovendien worden passagiers tegenwoordig nog strenger gescreend. Lijkt me dat die gepantserde deur een probleem oploste dat zich hoogstwaarschijnlijk niet meer zou voordoen.
Ja vast.quote:Op maandag 30 maart 2015 04:41 schreef SuperHarregarre het volgende:
En toch is het vreemd dat iemand met die psychiatrische bagage mag vliegen. Hebben ze de piloot wel geïnformeerd over de status van z'n copiloot? Dan had hij de beslissing om maar het toilet te gaan misschien niet gemaakt.
Dat alarm zou idd te horen moeten zijn op de voice recorder.quote:When the cockpit door is opened in flight and then closed, the door will lock automatically. To re-enter, a pilot would use a code to unlock the door; however there is a lag time before the door actually unlocks. Entering the code sounds an alarm in the cockpit letting the pilot know that someone is trying to get in. During this lag time, the pilot in the cockpit can hit a switch and prevent the door from unlocking.
Als je in een psychose bent dan kan je ook best normaal (lijken te) doen en dan ineens omslaan. Je bent dan niet perse 24/7 helemaal wappie. Ik denk zelfs dat je het zelf ook kunt sturen, voor even doen zoals men van je verwacht en daarna weer naar je eigen wereld vertrekken.quote:Op zondag 29 maart 2015 23:57 schreef dotKoen het volgende:
Een psychose is nu niet echt het toestandsbeeld waarmee je 's ochtends vrolijk in een vliegtuig stapt, met je collega's praat en je collega je vertrouwt met het leven van hemzelf en 148 anderen als hij moet plassen. Ergo: een psychose is niet heel erg waarschijnlijk.
De deur daargelaten, het is toch TE toevallig dat precies als de piloot een plasje doet de autopiloot er afgaat èn de copiloot flauw valt?quote:Op maandag 30 maart 2015 07:29 schreef Physsic het volgende:
Er ontstaan op internet ook steeds meer verhalen die claimen dat het veel te voorbarig is om te vermoeden dat de copiloot het vliegtuig met opzet heeft laten crashen.
Na het intoetsen van de emergency code heeft de piloot nog 15-120sec om de deur te locken. In neem aan dat al die tijd ook het alarm te horen is?quote:Op maandag 30 maart 2015 07:44 schreef Rica het volgende:
[..]
Dat alarm zou idd te horen moeten zijn op de voice recorder.
Mens doe effe normaal. Webship begon over netvliesloslating en een oogkliniek, jij begon een drama verhaal over netvliesontstekingquote:Op zondag 29 maart 2015 19:48 schreef Tayu het volgende:
[..]
Nee die oogarts die jij er hier ter plekke zelf bij verzint is dat zeker wel?![]()
Er is helemaal niets bekend gemaakt over netvliesontsteking of netvliesontbinding. Alleen maar dat hij oogproblemen had en een neuroloog bezocht (afgezien van problemen met depressie in het verleden).
..en de automatische piloot van 38000ft naar 100ft zet/het vliegtuig zelf faalt.quote:Op maandag 30 maart 2015 07:48 schreef Toga het volgende:
[..]
De deur daargelaten, het is toch TE toevallig dat precies als de piloot een plasje doet de autopiloot er afgaat èn de copiloot flauw valt?
Wow, ook goedemorgen!quote:Op maandag 30 maart 2015 07:50 schreef computergirl het volgende:
[..]
Mens doe effe normaal. Webship begon over netvliesloslating en een oogkliniek, jij begon een drama verhaal over netvliesontsteking
Ja zo heb ik het ook begrepen. Als buiten de cockpit iemand de deur wil openen via de code gaat er een alarm af. In de cockpit heeft men dan die 15-20 seconden om de ongrendeling af te breken.quote:Op maandag 30 maart 2015 07:49 schreef Physsic het volgende:
[..]
Na het intoetsen van de emergency code heeft de piloot nog 15-120sec om de deur te locken. In neem aan dat al die tijd ook het alarm te horen is?
Overigens lees is nu dat ook bij een normale poging om toegang te krijgen er een alarm te horen is van 1-9sec (meestal 3).
en wie zegt dat er geen alarm te horen was?quote:Op maandag 30 maart 2015 07:57 schreef Rica het volgende:
[..]
Ja zo heb ik het ook begrepen. Als buiten de cockpit iemand de deur wil openen via de code gaat er een alarm af. In de cockpit heeft men dan die 15-20 seconden om de ongrendeling af te breken.
Dat is volgens mij ook de enige functie van die lock knop. De deur gaat normaal al op slot. Het zou dus onlogisch zijn dat iemand in de cockpit de lock knop al kan gebruiken voordat iemand de code intoetst. Er is dan immers geen ontgrendelingsproces bezig om af te kunnen breken.
Dus Lubitz kan niet preventief de lock al gebruikt kunnen hebben denk ik (zodat er geen alarm te horen is). Als de piloot de code gebruikt heeft moet moet er altijd een signaal aka alarm te horen zijn zou je zeggen.
Niemand. Het wordt alleen niet specifiek genoemd. Alleen dat er verschillende alarm sigalen te horen waren.quote:Op maandag 30 maart 2015 08:04 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
en wie zegt dat er geen alarm te horen was?
Ah, oke.quote:Op maandag 30 maart 2015 07:57 schreef Rica het volgende:
[..]
Ja zo heb ik het ook begrepen. Als buiten de cockpit iemand de deur wil openen via de code gaat er een alarm af. In de cockpit heeft men dan die 15-20 seconden om de ongrendeling af te breken.
Dat is volgens mij ook de enige functie van die lock knop. De deur gaat normaal al op slot. Het zou dus onlogisch zijn dat iemand in de cockpit de lock knop al kan gebruiken voordat iemand de code intoetst. Er is dan immers geen ontgrendelingsproces bezig om af te kunnen breken.
Dus Lubitz kan niet preventief de lock al gebruikt kunnen hebben denk ik (zodat er geen alarm te horen is). Als de piloot de code gebruikt heeft moet moet er altijd een signaal aka alarm te horen zijn zou je zeggen.
Dat lijkt mij ook. Alleen staat het zover ik nu snel even terug kan kijken idd nergens specifiek genoemd dat er via de code geprobeerd is binnen te komen. Neem aan van wel.quote:Op maandag 30 maart 2015 08:08 schreef Physsic het volgende:
[..]
Het meest logische lijkt me dan dat de captain dmv de normale code probeerde binnen te komen en dat de copiloot dit weigerde. Dan gaat er op het toetsenbord zo'n rood lampje branden (ipv groen) en kan hij het toetsenbord niet meer gebruiken voor een aantal minuten. Lijkt me behoorlijk frustrerend.
Misschien was hij hem gewoon vergetenquote:Op maandag 30 maart 2015 08:08 schreef Physsic het volgende:
[..]
Dan blijft het dus (voor ons) wel de vraag of de captain die emergency code wel heeft geprobeerd.
Ik neem dat ook aan, dus ik denk dat het gewoon nog niet naar buiten is gebracht (als het bij de onderzoekers wel al bekend is).quote:Op maandag 30 maart 2015 08:11 schreef Rica het volgende:
[..]
Dat lijkt mij ook. Alleen staat het zover ik nu snel even terug kan kijken idd nergens specifiek genoemd dat er via de code geprobeerd is binnen te komen. Neem aan van wel.
Dat kan ik me heel goed voorstellen. :pquote:
wat ook geldt voor het overgrote deel van co-piloten natuurlijk... het is gewoon zo uitzonderlijk dat het juist zo schokkend is en men gelijk in een kramp schietquote:Op maandag 30 maart 2015 01:35 schreef Rica het volgende:
[..]
Door depressie of iets anders suicidaal worden? Dat kan iedereen in principe overkomen idd. Alleen de meeste mensen die suicide plegen kiezen voor een manier die alleen henzelf van het leven berooft.
Net een weekban KLB gehad.quote:Op zondag 29 maart 2015 23:36 schreef quirina het volgende:
Ohohohoh...
Dus
depressief
kasthomo
zwangere ex-vriendin
Liep bij de neuroloog en de psycholoog
Had last van z'n oog
Wat komt er morgen nog bij vraag ik me af.
^^ Dat. Zou in elk bejaardenhuis moeten staan, op elk station, en op elke luchthaven! Het wordt tijd dat het taboe van zelfmoord verdwijnt, het gewoon legaal wordt, en eenvoudig beschikbaar. De aarde is overvol, als iemand er geen zin meer in heeft vind ik dat prima. Maar dan graag wel op fatsoenlijke wijze, en niet zo'n bende als ze er meestal van maken.quote:
mwa, zelfmoorden alleen gaan de overbevolking niet oplossen, dan kan je beter 149 mensen met je meenemen.quote:Op maandag 30 maart 2015 09:37 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
^^ Dat. Zou in elk bejaardenhuis moeten staan, op elk station, en op elke luchthaven! Het wordt tijd dat het taboe van zelfmoord verdwijnt, het gewoon legaal wordt, en eenvoudig beschikbaar. De aarde is overvol, als iemand er geen zin meer in heeft vind ik dat prima. Maar dan graag wel op fatsoenlijke wijze, en niet zo'n bende als ze er meestal van maken.
mwah, na het nemen van die beslissing is er amper meer een besef van realiteit en vaak juist euforie. Iedere "springer" weet in zijn achterhoofd wel hoe de machinist het gaat ervaren die hem raakt maar dat telt dan al niet meer. Het aantal slachtoffers hier is veel groter maar het is niet noodzakelijkerwijs een teken dat hij doelbewust deze mensen ook wilde doden. Meer dat hij niet meer in de realiteit leefde en dat is niet ongebruikelijk bij suïcide. Uiteindelijk wint de wens om te sterven het van eventuele kwesties. Ik ben het dus niet met je eensquote:Op maandag 30 maart 2015 01:35 schreef Rica het volgende:
[..]
Door depressie of iets anders suicidaal worden? Dat kan iedereen in principe overkomen idd. Alleen de meeste mensen die suicide plegen kiezen voor een manier die alleen henzelf van het leven berooft.
Het is een feit dat gemiddeld 3 personen per dag in Nederland voor de trein springt. Overigens is het zo, dat als er zich een psychiatrische instelling in de buurt van een station of spoor bevindt, de kans op springen veel hoger is. Helaas.quote:Op maandag 30 maart 2015 10:53 schreef eefje801 het volgende:
[..]
mwah, na het nemen van die beslissing is er amper meer een besef van realiteit en vaak juist euforie. Iedere "springer" weet in zijn achterhoofd wel hoe de machinist het gaat ervaren die hem raakt maar dat telt dan al niet meer. Het aantal slachtoffers hier is veel groter maar het is niet noodzakelijkerwijs een teken dat hij doelbewust deze mensen ook wilde doden. Meer dat hij niet meer in de realiteit leefde en dat is niet ongebruikelijk bij suïcide. Uiteindelijk wint de wens om te sterven het van eventuele kwesties. Ik ben het dus niet met je eens
Het is een feit dat er 66 dagen in een jaar gaan.quote:Op maandag 30 maart 2015 11:58 schreef A_Fortiori het volgende:
Het is een feit dat gemiddeld 3 personen per dag in Nederland voor de trein springt.
Des te meer reden om een nette legale "exit-capsule" te maken voor wie daar zin in heeft.quote:Iedere zelfmoord op het spoor kost 22.000 euro, meldt het ministerie. Dat zijn de kosten voor het vrijmaken van het spoor, het schoonmaken van de trein en voor de begrafenisondernemer. De totale financiële schade bedraagt 4 à 5 miljoen euro per jaar.
quote:Op maandag 30 maart 2015 12:16 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Het is een feit dat er 66 dagen in een jaar gaan.
Nog meer "feiten"?
[..]
Des te meer reden om een nette legale "exit-capsule" te maken voor wie daar zin in heeft.
Moet je bij het loket religie zijn. Daar komt het taboe namelijk vandaan.quote:Op maandag 30 maart 2015 09:37 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Het wordt tijd dat het taboe van zelfmoord verdwijnt, het gewoon legaal wordt, en eenvoudig beschikbaar.
Waar lees je dat?quote:Op maandag 30 maart 2015 12:42 schreef Re het volgende:
och ja... laten we iedereen die ziek is de dood injagen... goed plan
Laten we iedereen die dood wil verplicht laten leven tenzij hij zich op gruwelijke wijze ombrengt... Lekker constructief zo!quote:Op maandag 30 maart 2015 12:42 schreef Re het volgende:
och ja... laten we iedereen die ziek is de dood injagen... goed plan
Zolang ze niet zelf in het vliegtuig zitten dat als zelfmoordmachine dient hebben de betweters makkelijk praten.quote:Op maandag 30 maart 2015 12:59 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Laten we iedereen die dood wil verplicht laten leven tenzij hij zich op gruwelijke wijze ombrengt... Lekker constructief zo!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |