abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 maart 2015 @ 01:16:48 #251
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_151179667
quote:
11s.gif Op zondag 29 maart 2015 23:49 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Straks gaan mensen nog roepen dat mensen met dat gen geen voor de levens van anderen verantwoordelijke functies mogen bekleden.
Ik verbaas me ook zeer over de reacties hier. Het is afschuwelijk maar echt niet zo heel erg bijzonder. Wel dat het een piloot betreft omdat het zoveel slachtoffers heeft geëist. Maar laten we eerlijk zijn; het kan in principe iedereen overkomen. Met name mensen in risicovolle of stressvolle beroepen. Er rust nog steeds een enorm taboe op en ziek worden, met name tijdelijk geestesziek zorgt vaak voor levenslang een label of zelfs werkloosheid. De druk ligt enorm hoog tegenwoordig, op werkenden.

Reken maar dat er chirurgen oiv coke of andere middeltjes opereren bijvoorbeeld. Heel veel mensen doen liever of het niet zo is maar ik vind die criminalisering en het leggen van de volledige schuld (of zo lijkt het) bij de piloot zo dom hé. Juist door het taboe zoeken mensen veel te laat hulp. Vind dat uiteindelijk een gezamenlijke verantwoordelijkheid, los van de werkelijke verantwoordelijkheid voor het ongeluk. Het zou niet meer iets moeten zijn om je voor te schamen. Dat hoeven mensen met een chronische ziekte of tijdelijk ander letsel ook niet.

Over het gen; Er is bewezen dat je met een bepaald gen vatbaarder bent maar dat is ook een eeuwige discussie van nature/nurture want het is vaak meer de schade doordat mensen een ouder hebben met geestelijke nood en niet tijdig ingrijpen van de omgeving die daadwerkelijk het gen echt laat uitspruiten tot een geestesziekte/gevoeligheid etc.

En er is best veel aan en tegen te doen, het is ook vaak onkunde van omgeving/dokter etc. waardoor dat niet gebeurt. Daarom vind ik absoluut niet dat je daar je in kunt mengen en kunt zeggen dat mensen die dat hebben iets niet kunnen. Je kunt ze hoogstens monitoren als dat nodig is en eerlijk gezegd zou ik me veiliger in een vliegtuig voelen bij iemand die dat goed in de gaten houdt dan bij iemand die alle zorg mijdt (zoals deze piloot helaas) of iemand die spontaan ergens last van krijgt en geen hulp zoekt, juist door dat taboe.
  maandag 30 maart 2015 @ 01:35:00 #252
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_151179868
quote:
14s.gif Op maandag 30 maart 2015 01:16 schreef eefje801 het volgende:

[..]

Ik verbaas me ook zeer over de reacties hier. Het is afschuwelijk maar echt niet zo heel erg bijzonder. Wel dat het een piloot betreft omdat het zoveel slachtoffers heeft geëist. Maar laten we eerlijk zijn; het kan in principe iedereen overkomen.
Door depressie of iets anders suicidaal worden? Dat kan iedereen in principe overkomen idd. Alleen de meeste mensen die suicide plegen kiezen voor een manier die alleen henzelf van het leven berooft.
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
pi_151179904
Dat een Duitse twintiger depressief raakte en suïcidaal werd, is de normaalste zaak van de wereld. Dat hij vervolgens totaal onnodig 150 anderen mee de dood innam, maakt dit zeer uitzonderlijk en nieuwswaardig.
pi_151179922
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 01:35 schreef Rica het volgende:

[..]

Door depressie of iets anders suicidaal worden? Dat kan iedereen in principe overkomen idd. Alleen de meeste mensen die suicide plegen kiezen voor een manier die alleen henzelf van het leven berooft.
Idd en die slepen anderen niet mee de dood in.
pi_151179970
Iedere gemeente zou een eigen suïcidepunt moeten hebben. Een lokatie waar je jezelf gratis en pijnloos kunt laten doden zonder er anderen mee lastig te vallen. :+

[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 30-03-2015 01:46:41 ]
pi_151180013
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 23:07 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Ryan3 kun je het nog bijhouden allemaal?
pi_151180031
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 01:45 schreef J0kkebr0k het volgende:
Iedere gemeente zou een eigen suïcidepunt moeten hebben. Een lokatie waar je jezelf gratis en pijnloos kunt laten doden zonder er anderen mee lastig te vallen. :+
Dat had in dit geval niets uitgemaakt. Zo lafjes en anoniem sterven lijkt het laatste dat hij wilde.
pi_151180444
Absturz-Tragödie in Frankreich: Ermittler schließen technischen Defekt nicht aus

Nach dem Crash von Flug 4U9525 deutet alles auf die Schuld des Co-Piloten hin. Die französischen Ermittler betonten dennoch, dass auch ein technischer Fehler immer noch nicht als Unglücksursache ausgeschlossen werden kann.

Düsseldorf/Paris - Französische Ermittler untersuchen nach dem Absturz der Germanwings-Maschine auch die Möglichkeit eines technischen Defekts. "Derzeit kann die Hypothese eines technischen Fehlers nicht ausgeschlossen werden", sagte der Chef der in Düsseldorf eingesetzten französischen Ermittler, Jean-Pierre Michel, dem französischen Sender BFMTV.

Die Ermittlungen gingen voran, es fehlten aber noch "technische Details". Bei den gemeinsamen Ermittlungen sollten Erkenntnisse vom Absturzort und dem Flugverlauf mit Ergebnissen der deutschen Ermittler verbunden werden, sagte Michel.

Am Absturzort in den französischen Alpen wird weiter nach dem zweiten Flugschreiber gesucht.

Nach bisherigen Erkenntnissen soll der Co-Pilot der Germanwings-Maschine den Airbus zum Absturz gebracht haben. Er hatte nach Erkenntnissen der Ermittler vor seinem Arbeitgeber Germanwings eine Erkrankung verheimlicht. Die Fahnder entdeckten in der Wohnung des 27-Jährigen "zerrissene, aktuelle und auch den Tattag umfassende Krankschreibungen", wie die Staatsanwaltschaft Düsseldorf am Freitag mitteilte.

Über die genaue Art der Erkrankung wurde nichts mitgeteilt, die Ermittler hatten aber Hinweise auf ein psychisches Leiden gefunden. Ein Abschiedsbrief oder ein Bekennerschreiben wurden nicht gefunden.

http://www.spiegel.de/pan(...)t-aus-a-1026086.html
pi_151180529
Het schijnt dat de neuroloog van het Universiteitsziekenhuis van Dusseldorf een briefje heeft geschreven voor slechts 1 week ziekte verlof; van 19 tot 26 maart.

bron: http://www.20min.ch/ausla(...)stoerungen--26848751

Blijkbaar is het in Duitsland zo dat een arts een inschatting maakt van hoe lang iemand maximaal ziekteverlof moet/mag hebben, er wordt dan een ziekteverlof briefje geschreven waarmee de persoon zich ziek kan melden (en briefje is uiteraard op verzoek van de patient) voor dat aantal dagen of die periode.

Het was dus niet zo dat Lubitz volgens de behandelend arts totaal niet meer in staat was zijn werk te verrichten wegens welke aandoening dan ook, een weekje ziekteverlof achtte hij voldoende afgaande op dit briefje.

[ Bericht 22% gewijzigd door Za op 30-03-2015 03:19:48 ]
pi_151180554
-

[ Bericht 50% gewijzigd door #ANONIEM op 30-03-2015 03:14:04 ]
  maandag 30 maart 2015 @ 03:43:02 #261
19840 Libris
Live from Singapore
pi_151180623
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 01:45 schreef J0kkebr0k het volgende:
Iedere gemeente zou een eigen suïcidepunt moeten hebben. Een lokatie waar je jezelf gratis en pijnloos kunt laten doden zonder er anderen mee lastig te vallen. :+
pi_151180654
En toch is het vreemd dat iemand met die psychiatrische bagage mag vliegen. Hebben ze de piloot wel geïnformeerd over de status van z'n copiloot? Dan had hij de beslissing om maar het toilet te gaan misschien niet gemaakt.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_151180665
Vliegtuigmaatschappijen moeten gewoon ergens in het vliegtuig een sleutel verstoppen die toegang geeft tot de cabine zodat ie ten alle tijden geopend kan worden, en alleen de piloten mogen weten waar die sleutel verstopt is.

Of ze moeten een systeem maken dat de deur altijd open gaat na het scannen van de hand van de piloten.

Zo moeilijk is het toch niet ?
"You can call me Susan if it makes you happy"
  maandag 30 maart 2015 @ 05:18:07 #264
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_151180674
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 05:05 schreef TLC het volgende:
Vliegtuigmaatschappijen moeten gewoon ergens in het vliegtuig een sleutel verstoppen die toegang geeft tot de cabine zodat ie ten alle tijden geopend kan worden, en alleen de piloten mogen weten waar die sleutel verstopt is.

Zo moeilijk is het toch niet ?
Het idee was juist dat een kaper niemand kan dwingen de deur open te maken.

Een kaper kan een piloot wel dwingen de code in te toetsen maar de bemanning in de cockpit heeft dan een korte tijd om het ontgrendelen stop te zetten. Als ze het niet vertrouwen komt de kaper niet binnen.

Leg je een sleutel neer dan is dit hele veiligheidssysteem in een klap nutteloos. :P
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
pi_151180689
Uiteindelijk is de vraag: worden er meer vliegtuigen gekaapt of zijn er meer piloten narcistisch suïcidaal?
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  maandag 30 maart 2015 @ 05:40:00 #266
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_151180695
Na 9/11 weten passagiers en bemanning dat toegeven aan kapers zelfmoord betekent, bovendien worden passagiers tegenwoordig nog strenger gescreend. Lijkt me dat die gepantserde deur een probleem oploste dat zich hoogstwaarschijnlijk niet meer zou voordoen.
are we infinite or am I alone
  maandag 30 maart 2015 @ 06:07:25 #267
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_151180715
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 05:40 schreef crystal_meth het volgende:
Na 9/11 weten passagiers en bemanning dat toegeven aan kapers zelfmoord betekent, bovendien worden passagiers tegenwoordig nog strenger gescreend. Lijkt me dat die gepantserde deur een probleem oploste dat zich hoogstwaarschijnlijk niet meer zou voordoen.
Het is op zich wel goed om de cockpit af te sluiten denk ik. Buiten dat zullen er altijd lekken blijven. Of je lost zoals hier het ene probeem op om een ander te creeëren.
Zo werden air marshals na 9/11 ineens ook weer populair. Een gewapende undercover agent die kan ingrijpen. Als je kijkt naar het aantal vliegtuigen en vluchten dat er zijn kun je nagaan hoeveel agenten je moet hebben om een beetje dekking te hebben. Heb je dus vele honderden gewapende mensen in de lucht. Hoeft ook maar eentje tussen te zitten bij wie een schroefje losschiet.
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
pi_151180729
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 04:41 schreef SuperHarregarre het volgende:
En toch is het vreemd dat iemand met die psychiatrische bagage mag vliegen. Hebben ze de piloot wel geïnformeerd over de status van z'n copiloot? Dan had hij de beslissing om maar het toilet te gaan misschien niet gemaakt.
Ja vast. :')
pi_151180884
Er ontstaan op internet ook steeds meer verhalen die claimen dat het veel te voorbarig is om te vermoeden dat de copiloot het vliegtuig met opzet heeft laten crashen.
Een van de redenen daarvoor zou zijn is dat er op de geluidsopname geen alarm als gevolg van het intoetsen van de emergency code is te horen. Oftewel, de piloot heeft niet geprobeerd met de emergency code binnen te komen, dus misschien was de copiloot sel bewusteloos. -ofzoiets-

Een vraagjes over dat door locking system (staat niet in de beschrijving in de OP) ;
- Als de switch in de norm position staat, dan kan de crew naar binnen door de emergency code in te voeren (volgens OP). Gaat de deur dan direct open, of heeft de piloot nog een aantal seconden op de deur voor langere tijd te vergrendelen?
- Kan de switch al direct in de lock position worden gezet of moet daarvoor eerst worden geprobeerd binnen te komen?
In dat geval zou het namelijk ook geen zin hebben (niet eens mogelijk zijn) om met die code in te toetsen, toch?


  maandag 30 maart 2015 @ 07:44:43 #270
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_151180949
quote:
When the cockpit door is opened in flight and then closed, the door will lock automatically. To re-enter, a pilot would use a code to unlock the door; however there is a lag time before the door actually unlocks. Entering the code sounds an alarm in the cockpit letting the pilot know that someone is trying to get in. During this lag time, the pilot in the cockpit can hit a switch and prevent the door from unlocking.
Dat alarm zou idd te horen moeten zijn op de voice recorder.
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
  maandag 30 maart 2015 @ 07:46:02 #271
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_151180955
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 23:57 schreef dotKoen het volgende:
Een psychose is nu niet echt het toestandsbeeld waarmee je 's ochtends vrolijk in een vliegtuig stapt, met je collega's praat en je collega je vertrouwt met het leven van hemzelf en 148 anderen als hij moet plassen. Ergo: een psychose is niet heel erg waarschijnlijk.
Als je in een psychose bent dan kan je ook best normaal (lijken te) doen en dan ineens omslaan. Je bent dan niet perse 24/7 helemaal wappie. Ik denk zelfs dat je het zelf ook kunt sturen, voor even doen zoals men van je verwacht en daarna weer naar je eigen wereld vertrekken.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_151180963
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 07:29 schreef Physsic het volgende:
Er ontstaan op internet ook steeds meer verhalen die claimen dat het veel te voorbarig is om te vermoeden dat de copiloot het vliegtuig met opzet heeft laten crashen.
De deur daargelaten, het is toch TE toevallig dat precies als de piloot een plasje doet de autopiloot er afgaat èn de copiloot flauw valt?
Racist
pi_151180969
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 07:44 schreef Rica het volgende:

[..]

Dat alarm zou idd te horen moeten zijn op de voice recorder.
Na het intoetsen van de emergency code heeft de piloot nog 15-120sec om de deur te locken. In neem aan dat al die tijd ook het alarm te horen is?
Overigens lees is nu dat ook bij een normale poging om toegang te krijgen er een alarm te horen is van 1-9sec (meestal 3).
pi_151180975
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 19:48 schreef Tayu het volgende:

[..]

Nee die oogarts die jij er hier ter plekke zelf bij verzint is dat zeker wel? :)

Er is helemaal niets bekend gemaakt over netvliesontsteking of netvliesontbinding. Alleen maar dat hij oogproblemen had en een neuroloog bezocht (afgezien van problemen met depressie in het verleden).
Mens doe effe normaal. Webship begon over netvliesloslating en een oogkliniek, jij begon een drama verhaal over netvliesontsteking
pi_151180986
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 07:48 schreef Toga het volgende:

[..]

De deur daargelaten, het is toch TE toevallig dat precies als de piloot een plasje doet de autopiloot er afgaat èn de copiloot flauw valt?
..en de automatische piloot van 38000ft naar 100ft zet/het vliegtuig zelf faalt.
Eens hoor. :)
Maar daar ging het me niet om, het ging me juìst om de deur. Ook een beetje vreemd dat mensen nu denken allerlei redenen te moeten verzinnen waarom het geen opzet kon zijn.

Edit: Oh, dat over die autopiloot zei je al, maar had ik overheen gelezen.
pi_151181027
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 07:50 schreef computergirl het volgende:

[..]

Mens doe effe normaal. Webship begon over netvliesloslating en een oogkliniek, jij begon een drama verhaal over netvliesontsteking
Wow, ook goedemorgen!

Jij hebt duidelijk ook ergens last van, of je bent gewoon een dramaqueen.
  maandag 30 maart 2015 @ 07:57:55 #277
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_151181030
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 07:49 schreef Physsic het volgende:

[..]

Na het intoetsen van de emergency code heeft de piloot nog 15-120sec om de deur te locken. In neem aan dat al die tijd ook het alarm te horen is?
Overigens lees is nu dat ook bij een normale poging om toegang te krijgen er een alarm te horen is van 1-9sec (meestal 3).
Ja zo heb ik het ook begrepen. Als buiten de cockpit iemand de deur wil openen via de code gaat er een alarm af. In de cockpit heeft men dan die 15-20 seconden om de ongrendeling af te breken.

Dat is volgens mij ook de enige functie van die lock knop. De deur gaat normaal al op slot. Het zou dus onlogisch zijn dat iemand in de cockpit de lock knop al kan gebruiken voordat iemand de code intoetst. Er is dan immers geen ontgrendelingsproces bezig om af te kunnen breken.

Dus Lubitz kan niet preventief de lock al gebruikt kunnen hebben denk ik (zodat er geen alarm te horen is). Als de piloot de code gebruikt heeft moet moet er altijd een signaal aka alarm te horen zijn zou je zeggen.
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
  maandag 30 maart 2015 @ 08:04:47 #278
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_151181084
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 07:57 schreef Rica het volgende:

[..]

Ja zo heb ik het ook begrepen. Als buiten de cockpit iemand de deur wil openen via de code gaat er een alarm af. In de cockpit heeft men dan die 15-20 seconden om de ongrendeling af te breken.

Dat is volgens mij ook de enige functie van die lock knop. De deur gaat normaal al op slot. Het zou dus onlogisch zijn dat iemand in de cockpit de lock knop al kan gebruiken voordat iemand de code intoetst. Er is dan immers geen ontgrendelingsproces bezig om af te kunnen breken.

Dus Lubitz kan niet preventief de lock al gebruikt kunnen hebben denk ik (zodat er geen alarm te horen is). Als de piloot de code gebruikt heeft moet moet er altijd een signaal aka alarm te horen zijn zou je zeggen.
en wie zegt dat er geen alarm te horen was?
are we infinite or am I alone
  maandag 30 maart 2015 @ 08:06:38 #279
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_151181095
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 08:04 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

en wie zegt dat er geen alarm te horen was?
Niemand. Het wordt alleen niet specifiek genoemd. Alleen dat er verschillende alarm sigalen te horen waren.
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
pi_151181103
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 07:57 schreef Rica het volgende:

[..]

Ja zo heb ik het ook begrepen. Als buiten de cockpit iemand de deur wil openen via de code gaat er een alarm af. In de cockpit heeft men dan die 15-20 seconden om de ongrendeling af te breken.

Dat is volgens mij ook de enige functie van die lock knop. De deur gaat normaal al op slot. Het zou dus onlogisch zijn dat iemand in de cockpit de lock knop al kan gebruiken voordat iemand de code intoetst. Er is dan immers geen ontgrendelingsproces bezig om af te kunnen breken.

Dus Lubitz kan niet preventief de lock al gebruikt kunnen hebben denk ik (zodat er geen alarm te horen is). Als de piloot de code gebruikt heeft moet moet er altijd een signaal aka alarm te horen zijn zou je zeggen.
Ah, oke. :) Helaas staat dat niet zo duidelijk in de beschrijving, maar lijkt me inderdaad wel het meest logisch.
Aan de andere kant, het toetsenbord kan niet gebruikt worden als de deur gelocked is (eventueel preventief, als dat zou kunnen), dus dan kan er geen een alarm afgaan.
Dan blijft het dus (voor ons) wel de vraag of de captain die emergency code wel heeft geprobeerd.

Wacht, ik denk verkeerd..
Het meest logische lijkt me dan dat de captain dmv de normale code probeerde binnen te komen en dat de copiloot dit weigerde. Dan gaat er op het toetsenbord zo'n rood lampje branden (ipv groen) en kan hij het toetsenbord niet meer gebruiken voor een aantal minuten. Lijkt me behoorlijk frustrerend.
  maandag 30 maart 2015 @ 08:11:29 #281
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_151181125
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 08:08 schreef Physsic het volgende:

[..]

Het meest logische lijkt me dan dat de captain dmv de normale code probeerde binnen te komen en dat de copiloot dit weigerde. Dan gaat er op het toetsenbord zo'n rood lampje branden (ipv groen) en kan hij het toetsenbord niet meer gebruiken voor een aantal minuten. Lijkt me behoorlijk frustrerend.
Dat lijkt mij ook. Alleen staat het zover ik nu snel even terug kan kijken idd nergens specifiek genoemd dat er via de code geprobeerd is binnen te komen. Neem aan van wel.
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
  maandag 30 maart 2015 @ 08:11:34 #282
28033 Pek
je moet wat
pi_151181126
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 08:08 schreef Physsic het volgende:

[..]

Dan blijft het dus (voor ons) wel de vraag of de captain die emergency code wel heeft geprobeerd.

Misschien was hij hem gewoon vergeten :P
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_151181164
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 08:11 schreef Rica het volgende:

[..]

Dat lijkt mij ook. Alleen staat het zover ik nu snel even terug kan kijken idd nergens specifiek genoemd dat er via de code geprobeerd is binnen te komen. Neem aan van wel.
Ik neem dat ook aan, dus ik denk dat het gewoon nog niet naar buiten is gebracht (als het bij de onderzoekers wel al bekend is).

quote:
11s.gif Op maandag 30 maart 2015 08:11 schreef Pek het volgende:

[..]

Misschien was hij hem gewoon vergeten :P
Dat kan ik me heel goed voorstellen. :p
pi_151181196
Grote kans dat als je de deur bij voorbaat al in de lockmodus zet, de code direct een bepaalde tijd niet werkt en het alarm dus niet eens klinkt.

Dan kun je er met de gegevens die je nu hebt er dus nooit achterkomen.
  maandag 30 maart 2015 @ 08:24:29 #285
262 Re
Kiss & Swallow
pi_151181203
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 01:35 schreef Rica het volgende:

[..]

Door depressie of iets anders suicidaal worden? Dat kan iedereen in principe overkomen idd. Alleen de meeste mensen die suicide plegen kiezen voor een manier die alleen henzelf van het leven berooft.
wat ook geldt voor het overgrote deel van co-piloten natuurlijk... het is gewoon zo uitzonderlijk dat het juist zo schokkend is en men gelijk in een kramp schiet
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_151181313
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 23:36 schreef quirina het volgende:
Ohohohoh...
Dus
depressief
kasthomo
zwangere ex-vriendin
Liep bij de neuroloog en de psycholoog
Had last van z'n oog
Wat komt er morgen nog bij vraag ik me af.
Net een weekban KLB gehad.
  maandag 30 maart 2015 @ 09:37:28 #287
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_151181942
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 03:43 schreef Libris het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
^^ Dat. Zou in elk bejaardenhuis moeten staan, op elk station, en op elke luchthaven! Het wordt tijd dat het taboe van zelfmoord verdwijnt, het gewoon legaal wordt, en eenvoudig beschikbaar. De aarde is overvol, als iemand er geen zin meer in heeft vind ik dat prima. Maar dan graag wel op fatsoenlijke wijze, en niet zo'n bende als ze er meestal van maken.
censuur :O
pi_151182087
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 01:49 schreef Za het volgende:

[..]

Ryan3 kun je het nog bijhouden allemaal?
?
  maandag 30 maart 2015 @ 09:51:57 #289
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_151182178
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 09:37 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

^^ Dat. Zou in elk bejaardenhuis moeten staan, op elk station, en op elke luchthaven! Het wordt tijd dat het taboe van zelfmoord verdwijnt, het gewoon legaal wordt, en eenvoudig beschikbaar. De aarde is overvol, als iemand er geen zin meer in heeft vind ik dat prima. Maar dan graag wel op fatsoenlijke wijze, en niet zo'n bende als ze er meestal van maken.
mwa, zelfmoorden alleen gaan de overbevolking niet oplossen, dan kan je beter 149 mensen met je meenemen.
are we infinite or am I alone
pi_151182698
Mag ik aan jullie voorstellen: Andreas Günter Lubitz, 38 jaar en Zwitser. Deze man leeft nog gewoon. Link webpagina: http://www.origo.hu/nagyv(...)yilkos-pilotara.html


link: http://www.rtlnieuws.nl/n(...)dje-niet-de-copiloot

Andreas Guenter Lubitz en Valeria Celliti © Facebook
Een jonge Italiaanse vrouw probeert uit alle macht te voorkomen dat verschillende media foto's van haar vriendje plaatsen met de boodschap dat hij een vliegtuig neer heeft laten storten. Haar vriend heet Andreas Guenter Lubitz, dat is dezelfde naam als die van de copiloot van de noodlottige Germanwings-vlucht.

Omdat de 38-jarige kok ook nog eens op de copiloot lijkt, hebben heel wat media de fout gemaakt door zijn foto te publiceren bij het nieuws van de ramp. De 28-jarige Valeria Cellitti heeft sinds 2014 een relatie met de 10 jaar oudere Zwitser. Zelf heeft hij nog niet gereageerd op de fout.
----------------
http://www.frauenzimmer.d(...)9f8b-33-2259984.html

Die größte Verwechslung des tragischen Germanwings-Unglücks

Ein Bild geht um die Welt. Es zeigt Andreas Günter Lubitz. Den Mann, der den Germanwings-Airbus vorsätzlich abstürzen ließ. Fälschlicherweise wurde aber von vielen Medien auch ein anderes Foto gezeigt, das einen vollkommen Unschuldigen zeigt. Auch dieses Foto ging um die Welt. Er heißt Andreas Günter, ist 38 Jahre alt und sieht auf den ersten Blick dem Co-Piloten nicht unähnlich.

Andreas ist wie der Todes-Pilot Deutscher, wohnt aber in der Schweiz. Offenbar wurde er durch seinen ähnlich klingenden Namen in die Katastrophe mit hineingezogen. Er ist weder Pilot, noch hat er irgendwas mit Germanwings zu tun. Und das Missverständnis klärt er in einer unglaublich souveränen Art und Weise persönlich auf.
  maandag 30 maart 2015 @ 10:53:34 #291
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_151183466
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 01:35 schreef Rica het volgende:

[..]

Door depressie of iets anders suicidaal worden? Dat kan iedereen in principe overkomen idd. Alleen de meeste mensen die suicide plegen kiezen voor een manier die alleen henzelf van het leven berooft.
mwah, na het nemen van die beslissing is er amper meer een besef van realiteit en vaak juist euforie. Iedere "springer" weet in zijn achterhoofd wel hoe de machinist het gaat ervaren die hem raakt maar dat telt dan al niet meer. Het aantal slachtoffers hier is veel groter maar het is niet noodzakelijkerwijs een teken dat hij doelbewust deze mensen ook wilde doden. Meer dat hij niet meer in de realiteit leefde en dat is niet ongebruikelijk bij suïcide. Uiteindelijk wint de wens om te sterven het van eventuele kwesties. Ik ben het dus niet met je eens ;)
  maandag 30 maart 2015 @ 11:58:55 #292
430542 A_Fortiori
sterker nog
pi_151184766
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 10:53 schreef eefje801 het volgende:

[..]

mwah, na het nemen van die beslissing is er amper meer een besef van realiteit en vaak juist euforie. Iedere "springer" weet in zijn achterhoofd wel hoe de machinist het gaat ervaren die hem raakt maar dat telt dan al niet meer. Het aantal slachtoffers hier is veel groter maar het is niet noodzakelijkerwijs een teken dat hij doelbewust deze mensen ook wilde doden. Meer dat hij niet meer in de realiteit leefde en dat is niet ongebruikelijk bij suïcide. Uiteindelijk wint de wens om te sterven het van eventuele kwesties. Ik ben het dus niet met je eens ;)
Het is een feit dat gemiddeld 3 personen per dag in Nederland voor de trein springt. Overigens is het zo, dat als er zich een psychiatrische instelling in de buurt van een station of spoor bevindt, de kans op springen veel hoger is. Helaas.
  maandag 30 maart 2015 @ 12:16:41 #293
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_151185397
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 11:58 schreef A_Fortiori het volgende:
Het is een feit dat gemiddeld 3 personen per dag in Nederland voor de trein springt.
Het is een feit dat er 66 dagen in een jaar gaan.
Nog meer "feiten"?

quote:
Iedere zelfmoord op het spoor kost 22.000 euro, meldt het ministerie. Dat zijn de kosten voor het vrijmaken van het spoor, het schoonmaken van de trein en voor de begrafenisondernemer. De totale financiële schade bedraagt 4 à 5 miljoen euro per jaar.
Des te meer reden om een nette legale "exit-capsule" te maken voor wie daar zin in heeft.
censuur :O
  maandag 30 maart 2015 @ 12:34:34 #294
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_151186033
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 12:16 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Het is een feit dat er 66 dagen in een jaar gaan.
Nog meer "feiten"?

[..]

Des te meer reden om een nette legale "exit-capsule" te maken voor wie daar zin in heeft.
are we infinite or am I alone
  maandag 30 maart 2015 @ 12:42:35 #295
262 Re
Kiss & Swallow
pi_151186224
och ja... laten we iedereen die ziek is de dood injagen... goed plan :')
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_151186327
Bah.
pi_151186534
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 09:37 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Het wordt tijd dat het taboe van zelfmoord verdwijnt, het gewoon legaal wordt, en eenvoudig beschikbaar.
Moet je bij het loket religie zijn. Daar komt het taboe namelijk vandaan.
pi_151186607
quote:
3s.gif Op maandag 30 maart 2015 12:42 schreef Re het volgende:
och ja... laten we iedereen die ziek is de dood injagen... goed plan :')
Waar lees je dat?
  maandag 30 maart 2015 @ 12:59:57 #299
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_151186747
quote:
3s.gif Op maandag 30 maart 2015 12:42 schreef Re het volgende:
och ja... laten we iedereen die ziek is de dood injagen... goed plan :')
Laten we iedereen die dood wil verplicht laten leven tenzij hij zich op gruwelijke wijze ombrengt... Lekker constructief zo!
censuur :O
pi_151186884
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 12:59 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Laten we iedereen die dood wil verplicht laten leven tenzij hij zich op gruwelijke wijze ombrengt... Lekker constructief zo!
Zolang ze niet zelf in het vliegtuig zitten dat als zelfmoordmachine dient hebben de betweters makkelijk praten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')