| Yi-Long | zaterdag 21 maart 2015 @ 22:17 | |
![]() ![]() Dit pareltje van Paradox kwam op 10 maart 2015 uit Let's play youtube clips https://www.youtube.com/r(...)uery=cities+skylines Heule handige Traffic Management Guide: http://www.reddit.com/r/C(...)ion_gaming_the_game/ Alvast een paar mooie features in dit spel. • Workshop support met duizenden assets (gebouwen, parken, wegen en dergelijke) om je stad mee op te fleuren. En Mods om de functionaliteit van het spel zelf aan te passen. Zie ook het lijstje met de beste mods hier voor een goed begin. • maximaal 36km2 aan ruimte om te bouwen, of met mod kan je alle 25 tegels unlocken vor nog veel meer plezier en eventueel een smeltende pc. • Vaste en volgbare inwoners in je stad, geen statistische weergave en ook geen random agents die maar gewoon overal en nergens gaan wonen. • Je kan districten maken en in die districten zogeheten policies instellen zodat een beleid voor een verplichte roetfilter alleen in de industrie geld en niet in een woonwijk bijvoorbeeld of maak het zo gek als je zelf wil • Uitgebreide opties voor wegen, rails, metro, bussen en havens voor je steden. • Meerder klimaten om in te spelen (heeft nog geen effect op het soort huizen die er gebouwd worden helaas) Noordelijk, Warm en Tropisch • Je kan de hele stad hun eigen poep laten drinken. Must have mods voor nog meer stadplezier ChirpFilter, alleen belangrijke chirps, de rest blijft weg Zonebare wandelpaden Commercial demand fix Elevated train tracks Meer opties om je al aangelegde wegen aan te passen Traffic Query tool Geen verdwijnende auto's Proper hardness (Niet te combineren met despawn) First person camera Dynamic resolution Automatic bulldoze 25 tile unlock mod Mods en toch achievements Tree Brush Mod Isometric camera(Niet te combineren met first person camers) Wat doe je hier nog? Ga spelen. | ||
| Divje | zaterdag 21 maart 2015 @ 22:18 | |
Die komt er bij mij niet in | ||
| mschol | zaterdag 21 maart 2015 @ 22:27 | |
uitstoffen, koptelefoon op en spelen | ||
| RaXz | zaterdag 21 maart 2015 @ 22:28 | |
| Mijn vorige was ook zo'n stofzuiger, wat een kabaal. Nu is het heerlijk stil. | ||
| mschol | zaterdag 21 maart 2015 @ 22:29 | |
over het algemeen is mijn r9 290 vrij stil (d.w.z. dat hij voor mij stil is, maar fluister stil issie niet), maar zodra ik bij b.v. tomb raider alle registers open trek ga ik hem wel hoen.. | ||
| RaXz | zaterdag 21 maart 2015 @ 22:31 | |
Ik heb spijt dat ik een budget R7 had gekocht, aan de andere kant had ik wel genoeg geld voor een i7 4790K (niet alleen voor game gebruik), daarnaast is DX12 ook nog eens om de hoek. | ||
| mschol | zaterdag 21 maart 2015 @ 22:35 | |
mijn R9 290 Tri-X is gekocht niet lang nadat hij uitkwam, dus daar hoop ik nog even mee door te kunnen.. mijn CPU (i7-860) staat wel op de nominatie om vervangen te worden, maar ik vrees dat ik er nauwelijks performance winst uit ga halen t.o.v. het kostenplaatje (~400 euro) | ||
| RaXz | zaterdag 21 maart 2015 @ 22:35 | |
Dit is trouwens een handige info view om te zien wat voor goederen je stad nodig heeft.![]() Ik ga eens proberen om de import zo laag mogelijk te houden. | ||
| Yi-Long | zaterdag 21 maart 2015 @ 22:36 | |
Ik heb geen koptelefoon en wil dat ook niet, maar sowieso heb ik liever niet dat mijn PC een kabaal maakt bij het spelen van een spelletje. Volgens mij heb ik hem laatst nog uitgestoft dus dat kan het ook niet echt zijn, maar iemand hier gaf al aan dat het wellicht de koeling was, of die gel ofzo. Maakt ook niet uit, ik wacht even de release van de nieuwe grafische kaarten af en hopelijk zet ik dan over een paar maanden een PC in elkaar die een paar jaar mee kan. | ||
| ElmarO | zaterdag 21 maart 2015 @ 22:37 | |
Netjes hoor. | ||
| RaXz | zaterdag 21 maart 2015 @ 22:38 | |
| Mooie steden komen er weer voorbij. Ik faal ook met rotonde's, ik gebruik nu maar gewoon een asset. | ||
| Divje | zaterdag 21 maart 2015 @ 22:42 | |
Thanks. Heb eerst de gewone rotonde gemaakt, en ben daarna met snapping uit met de free form voetpaden gaan kloten. Wel met top-view, en eerst de delen die over de weg gaan gedaan Het is nog functioneel ook want de rotonde zelf is snelweg, dat werkt echt als een tierelier Kan het niet helder uitleggen heb ik 't idee | ||
| ElmarO | zaterdag 21 maart 2015 @ 22:44 | |
Ah oké, dus je legt die voetpaden aan als tekenlijnen? http://steamcommunity.com(...)10856813&searchtext= | ||
| Divje | zaterdag 21 maart 2015 @ 22:50 | |
Uhh, tekenlijnen? Het is wel net tekenen ja Maar het is ook veel opletten op die blauwe lijntjes die je krijgt als je een bocht wil maken, dat moet dan zeg maar precies midden op de weg komen, een beetje naar buiten van de rotonde gericht, dan krijg je een mooie vloeiende bocht. Als je 1 overgang gedaan hebt, volgt de rest vanzelf | ||
| Marcus_Zaagius | zaterdag 21 maart 2015 @ 23:30 | |
| Spijtig dat elke x als ik wil saven ik een CTD krijg. | ||
| mschol | zaterdag 21 maart 2015 @ 23:38 | |
probeer C:SL eens als admin op te starten? | ||
| Marcus_Zaagius | zaterdag 21 maart 2015 @ 23:52 | |
| Via Steam? | ||
| mschol | zaterdag 21 maart 2015 @ 23:55 | |
even de local files bezoeken (rechtermuisklik op cities in steam -> properties -> local files -> browse...) dan cities.exe even rechtsklikken -> properties -> compatibility -> run as administrator en dan eens proberen.. | ||
| T_Killer | zondag 22 maart 2015 @ 00:10 | |
| Damn wat gaan deze topics snel. Heb Skylines nu een halve week gespeeld en vind t tot nu toe de beste sinds SC4 dus ik ben wel positief. Nog een hoop kloten en kutten met mods etc. Maar vermaak me goed | ||
| baggerbaas | zondag 22 maart 2015 @ 00:12 | |
Die hoeveelheid verkeer bij een industriegebied ![]() | ||
| Sebastiaan92 | zondag 22 maart 2015 @ 00:15 | |
| Bij dit soort spellen baal ik er toch van dat ik heb gekozen voor een console i.p.v. een goede game PC. | ||
| einschtein | zondag 22 maart 2015 @ 00:20 | |
| Blijft een bazengame. Hem maar even via Steam kopen, denk ik. Speel momenteel een crack-versie. | ||
| Divje | zondag 22 maart 2015 @ 00:26 | |
| Ahhh ben d'r eindelijk achter dat de forestry goods maakt voor je reguliere industrie, die er weer goods van maken voor je winkels. Wel leuk om zo de boel te stimuleren in je 'regio' ipv alles te exporteren | ||
| mschol | zondag 22 maart 2015 @ 00:27 | |
| ||
| einschtein | zondag 22 maart 2015 @ 00:28 | |
He, zodra een game ook maar goed is en ik het vaker speel dan 'even opstarten', koop ik het meestal. | ||
| Divje | zondag 22 maart 2015 @ 00:31 | |
| Verder blijft het ook een beetje stupide dat een Hotdog busje kleding vervoert van fabriek naar winkel | ||
| mschol | zondag 22 maart 2015 @ 00:43 | |
meestal?..... | ||
| RaXz | zondag 22 maart 2015 @ 00:47 | |
| Eventjes een haven+cargo station neerzetten, nou ik heb het geweten, de halve stad kwam er naar toe, de files werden al een paar tiles lang over alle snelwegen. Nu loopt het goed, voorlopig. ![]() De boeren ook maar een Cargo train terminal gegeven zodat ze ook niet allemaal daarheen gaan. | ||
| einschtein | zondag 22 maart 2015 @ 00:48 | |
Ja, meestal. Vroegah deed ik 't vast niet. | ||
| RaXz | zondag 22 maart 2015 @ 00:48 | |
Ik zou het niet erg vinden als die eruit worden gemod, samen met die donuts etc. Geef mij maar gewone bestelbusjes. | ||
| RaXz | zondag 22 maart 2015 @ 00:49 | |
Banished | ||
| einschtein | zondag 22 maart 2015 @ 00:50 | |
Bazen game. | ||
| Divje | zondag 22 maart 2015 @ 00:51 | |
Gaat dan wel over een treinstation maar geldt ook voor de haven natuurlijk | ||
| RaXz | zondag 22 maart 2015 @ 00:51 | |
Nou ben ik benieuwd, ik heb dat spel met nog geen enkele mod gespeeld. | ||
| HenkieVdV | zondag 22 maart 2015 @ 00:52 | |
Zijn er nog geen mods voor voertuigen? | ||
| RaXz | zondag 22 maart 2015 @ 00:52 | |
Het zijn echt magneten, ik moet maar meer normale industrie eromheen bouwen i.p.v. olie. | ||
| Rezania | zondag 22 maart 2015 @ 00:52 | |
Oh, ik hoop van wel. Word alle donutbusjes nu wel zat. | ||
| Divje | zondag 22 maart 2015 @ 00:53 | |
Ik hou de stations en havens zoveel mogelijk gescheiden van ander verkeer. Het liefst nog met een directe verbinding naar de snelweg zodat ze via de snelweg van/naar de industrie gaan. | ||
| Rezania | zondag 22 maart 2015 @ 00:55 | |
Gewoon een eilandje met enkel industrie en een haven. Enige verbinding naar het vaste is een metro. | ||
| jogy | zondag 22 maart 2015 @ 01:03 | |
| In de pre-release builds had je car en person asset editors beschikbaar. Nu niet meer. Boeh. | ||
| Fir3fly | zondag 22 maart 2015 @ 01:08 | |
| Ik kan nog steeds geen haven bouwen | ||
| Rezania | zondag 22 maart 2015 @ 01:21 | |
Wie let er nou op die cims. | ||
| jogy | zondag 22 maart 2015 @ 01:26 | |
Soms is het gewoon alsof je naar een open haard loopt te staren als het allemaal vloeiend gaat | ||
| Divje | zondag 22 maart 2015 @ 01:30 | |
Heerlijk he Er kwam hier gister iemand met zo'n rijtjeshuis screenshot, was een leuk idee voor m'n arbeiderswijkje | ||
| mschol | zondag 22 maart 2015 @ 01:49 | |
vroegah deed ik het ook niet, toegegeven maar dat heb ik ruimschoots goed gemaakt door heel veel oude games of via gog.com, via steam of origin aan te schaffen tijdens kortingsacties.. inmiddels bevat alleen steam al meer dan 1000 legale games.. | ||
| Divje | zondag 22 maart 2015 @ 01:58 | |
| Terraform mod heeft een update gehad. En het werkt nu best lekker Viaduct als 'poort' naar industrieterrein Heeft wel ~80.000 gekost. Maar het is het waard | ||
| SuperHarregarre | zondag 22 maart 2015 @ 02:08 | |
![]() Eindelijk beetje kunnen spelen met m'n eiland. Heb m'n tweede hoogbouw gefixed trouwens. In de asset editor moet je de kleuren verplicht aanpassen anders gaat het spel ermee aan de haal. Alles op wit gezet zodat er geen wijzigingen voorkomen. Nu klopt het altijd. Meteen ook wat props erbij gezet zodat het minder leeg is. Alleen jammer dat de workshop je niet gewoon laat updaten. Moest 't opnieuw uploaden. Er moeten trouwens door modders echt minstens 10 extra store/office hoogbouw gemaakt worden, want die met de helicopter-pad staat echt overal. | ||
| mschol | zondag 22 maart 2015 @ 02:10 | |
als het goed is kan je je huidige upload bijwerken toch? | ||
| SuperHarregarre | zondag 22 maart 2015 @ 02:11 | |
Dat dacht ik ook maar zag de optie nergens. Dus nu maar op deze manier gedaan. Moet wel zeggen dat de interface echt klote is af en toe. | ||
| RaXz | zondag 22 maart 2015 @ 03:00 | |
Ik ook, vandaar dat ik het maar weer ga slopen en in het vervolg erg ver weg ga herbouwen, momenteel slippen al de snelwegen dicht. | ||
| Divje | zondag 22 maart 2015 @ 03:44 | |
Tijd om te slapen denk ik zo maar ff | ||
| SuperHarregarre | zondag 22 maart 2015 @ 04:19 | |
![]() Zit hier toch stiekem wel met een klein stijfje te kijken naar wat ik gemaakt heb. Moet nog even bedenken of ik de lichtmasten apart doe en dan als props, kan namelijk zijn dat het stadion te groot is voor Skylines. O, en het Maasgebouw...erbij of niet? Edit: Zit nu zeg maar rond de 1940-1945 faces en bijna 4000 tris. Kan er op zich wel mee door, aangezien ik in de workshop nu al sommige normale growables heb gezien van 5000 tris. (Wat wel te veel is voor een growable maar ze zijn nogal populair dus blijkbaar hebben mensen nasa-computers. [ Bericht 15% gewijzigd door SuperHarregarre op 22-03-2015 04:25:22 ] | ||
| RaXz | zondag 22 maart 2015 @ 04:32 | |
| Ziet er goed uit. Knap dat je met Blender overweg kan, ik kan er maar niet mee omgaan, ik ben 3DsMax en Maya gewend. | ||
| RaXz | zondag 22 maart 2015 @ 04:34 | |
Erg handig:![]() Extended Public Transport UI http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=411164732 | ||
| SuperHarregarre | zondag 22 maart 2015 @ 04:38 | |
Zal helpen dat ik nooit met Max en Maya gewerkt heb waardoor ik geen dingen gewend ben. Eerlijk gezegd vind ik 't makkelijker dan ik had gedacht. Week geleden volgens mij m'n eerste keer Blender geopend. | ||
| RaXz | zondag 22 maart 2015 @ 04:41 | |
| Had ik niet gedacht, dat ze wel de juiste instelling. | ||
| Divje | zondag 22 maart 2015 @ 04:49 | |
Fapje gemacht Had gelezen dat voor grote gebouwen je rond de 10.000 tris kon zitten Netjes hoor! Heb trouwens zo'n Torentje uit Florence als asset, klein kloteding met ~4000 tris En als je dit ziet: http://forum.paradoxplaza(...)wfull=1#post19073106 12976 tris | ||
| SuperHarregarre | zondag 22 maart 2015 @ 04:55 | |
Als je 'm maar een keer of twee keer plaatst gaat het wel. De gebouwen van CS zelf zijn rond de 1000 tris zeggen ze. Dus met 100 gebouwen zit je dan op 100.000 tris. Als je dan van de steam workshop een gebouw hebt met 5000 tris dat 20 keer verschijnt, dan zit je daar al meteen op. Vandaar dat ze waarschuwen. Maar met unieke gebouwen die maar 1 keer voorkomen is het niet zo erg aangezien het ook de plek inneemt van ongeveer 5-10 gebouwen. ![]() Dit is de eerste UV wrap met kleine test in Photoshop gekleurd, dit keer met verschillende objecten gewerkt waardoor de wrap best clean is. Ga nog wel wat dingen anders neerleggen zodat het dak/tribunes/veld hogere resolutie kunnen hebben. Het deel linksonderin is nogal groot maar is er alleen als opvulling onderin dus die kan 10% van de huidige grootte innemen. Edit: Wel een kleine spoiler voor m'n werkproces. | ||
| Divje | zondag 22 maart 2015 @ 05:01 | |
Vind het wel interessant om te volgen! En hoop dat het je gaat lukken 'm ingame te krijgen Zo had ik er nog niet over nagedacht idd, maar met al die unique buildings die je op een gegeven moment hebt geplaatst loopt het ook behoorlijk op Nu maar even slapen, spanning voor morgen mag wel even weg | ||
| SuperHarregarre | zondag 22 maart 2015 @ 05:02 | |
Ik ga zo zelf voetballen. | ||
| Divje | zondag 22 maart 2015 @ 05:04 | |
Ohja, het is daar ochtend/middag of niet? Have fun! | ||
| SuperHarregarre | zondag 22 maart 2015 @ 05:09 | |
7 uurtjes later, dus net na twaalven hier. | ||
| #ANONIEM | zondag 22 maart 2015 @ 08:52 | |
Eindbaas! Ben echt heel benieuwd hoe het straks ingame word | ||
| Lastpost | zondag 22 maart 2015 @ 09:16 | |
| Gisteren eindelijk even de tijd gehad om dit spel te spelen. Direct tot 5 keer toe binnen enkele minuten opnieuw moeten starten omdat ik de fout in ging qua aanleg en/of het budget al op was. Daarna eindelijk een 'goede' poging in die zin dat ik gewoon uren door kon gaan en het beetje bij beetje op een stad ging lijken, maar die indeling die ik gekozen had ... de tering. Net direct maar aangeschaft en vandaag eens verder puzzelen. | ||
| SuperHarregarre | zondag 22 maart 2015 @ 09:53 | |
Begin nu wel te piekeren wat voor stats ik 'm moet geven. Radius wel meteen vier tiles ofzo. | ||
| #ANONIEM | zondag 22 maart 2015 @ 09:56 | |
Is dat zonder gebiedsontwikkeling? Met parkeergarage? Ik bel Hans Vervat zo even Ik zou kijken naar wat het normale stadion in game doet, beetje vergelijkbaar maken voor de balans | ||
| AgLarrr | zondag 22 maart 2015 @ 09:56 | |
| Iemand nog suggesties voor mooie maps? Ik ben nu een beetje aan het sandboxen op Rorvik (Norwegen) met allerlei mods aan - waaronder eeuwige expansie. Ik ben mijn 'echte' stad eventjes beu en heb nog geen zin om serieus overnieuw te beginnen. Tot die tijd wel leuk om een beetje te experimenteren en zulks: | ||
| valek | zondag 22 maart 2015 @ 10:06 | |
Hoe houd je de import laag? Door zelf die industrie aan te leggen? | ||
| mschol | zondag 22 maart 2015 @ 10:08 | |
eeuwige expansie mod? | ||
| ElmarO | zondag 22 maart 2015 @ 10:33 | |
| Dit lijkt wel een handige mod: http://steamcommunity.com(...)ransportLineColorMod Voor als je geen zin hebt in verkeerslichten: http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=411833858 [ Bericht 34% gewijzigd door ElmarO op 22-03-2015 10:58:43 (extra link) ] | ||
| Sejt | zondag 22 maart 2015 @ 10:47 | |
| Eén van m'n business centers, loopt erg goed. Directx 9 heeft een goed effect op m'n performance trouwens. Dank voor degene die het postte in dit topic. | ||
| AgLarrr | zondag 22 maart 2015 @ 10:48 | |
Ach ja, je weet, al die zones beschikbaar. | ||
| AgLarrr | zondag 22 maart 2015 @ 10:54 | |
Maak je die busstations zelf? | ||
| Sejt | zondag 22 maart 2015 @ 11:00 | |
Over het algemeen maak ik zelf m'n transport hubs. Degene in de screenshot is een asset. Mooi, maar niet echt compact en het kan effectiever. Deze heb ik zelf gemaakt, is iets kleiner maar net zo effectief. Inclusief derp metrostation. Edit: Wat is hier aan de hand? [ Bericht 8% gewijzigd door Sejt op 22-03-2015 11:06:36 ] | ||
| BarryOSeven | zondag 22 maart 2015 @ 11:10 | |
| Zo goedemorgen! De RSS reader zit erin, vandaag maar eens het configuratiescherm maken. Nog een tip voor mede-modders: Zorg ervoor dat je een boolean reserveert voor debug modus en alleen logt als dat echt nodig is en dus die boolean op true staat. Een grote debugconsole output zorgt er namelijk voor dat Cities crashed. | ||
| Qunix | zondag 22 maart 2015 @ 11:29 | |
| Hmm, idee: een mod om busbanen te maken. Dus alleen het type voertuig "bus" mag erop rijden. (of is dit er al?) | ||
| Chuck-N0rr1s | zondag 22 maart 2015 @ 11:33 | |
![]() | ||
| Mender | zondag 22 maart 2015 @ 11:34 | |
| ||
| BarryOSeven | zondag 22 maart 2015 @ 11:38 | |
Klinkt als een tof plan, ben bang dat ik helaas nog niet diep genoeg in de API zit dat ik weet hoe ik dit moet realiseren. Is er nog behoefte aan een mp3 speler ingame? | ||
| Divje | zondag 22 maart 2015 @ 11:40 | |
Da's hangjeugd! Stuur de politie er op af! | ||
| Chuck-N0rr1s | zondag 22 maart 2015 @ 11:45 | |
Is denk ik vooral script werkt. Het zelfde als one-way wegen. Alleen dan een bus id aan koppelen. Wel een leuk idee ja | ||
| BarryOSeven | zondag 22 maart 2015 @ 11:47 | |
Ja is denk ik ook zo, maar ben nu dus vooral UI dingetjes en wat basic C# dingetjes op de achtergrond aan het doen (feed fetching, parsing) Heb me nog niet verdiept in de daadwerkelijke gameplay modificaties. | ||
| 2Happy4U | zondag 22 maart 2015 @ 11:49 | |
| Welke YouTubers hebben goede tutorials? Weet echt niet hoe ik moet beginnen met dit soort spellen. | ||
| Qunix | zondag 22 maart 2015 @ 11:52 | |
Ik moest lachen. Ik ook niet, maar leren kan ik het wel | ||
| Divje | zondag 22 maart 2015 @ 11:56 | |
Ook weer een beetje aan het kloten geweest met een kleine terminal mbv een asset. (de rotonde met snelweg erover) | ||
| Sejt | zondag 22 maart 2015 @ 11:56 | |
Done. Zal ze leren! Volgens mij staat de 'aantrekkelijkheid' van die asset een klein beetje hoog. | ||
| Divje | zondag 22 maart 2015 @ 11:58 | |
Is dat die Gap Fill park? | ||
| davedavy | zondag 22 maart 2015 @ 12:01 | |
Kun je de politie sturen | ||
| Sejt | zondag 22 maart 2015 @ 12:03 | |
Die inderdaad. Gebruik 'm amper omdat ik een ander soort infrastructuur model aanhoud. Beetje extreem qua mensen pr. m2. In other news, de hoogste Zweedse wolkenkrabber (in Malmö) heeft zich ook gevestigd in Roskilde! Mooi gemaakt imo. http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=409893065 | ||
| Sejt | zondag 22 maart 2015 @ 12:04 | |
Nee, maar een nieuw idee voor een mod is geboren. | ||
| mschol | zondag 22 maart 2015 @ 12:10 | |
ga je de source code vrijgeven? ik wil ook wel eens een mod bouwen, maar C# is niet mijn sterkste kant en aan de api wiki heb ik niet zoveel..? | ||
| Divje | zondag 22 maart 2015 @ 12:12 | |
Zo ideaal | ||
| BarryOSeven | zondag 22 maart 2015 @ 12:14 | |
Ja wil het ook nu al wel even op github zetten hoor. Zal even een repo maken, ook beter voor mijn backups | ||
| Zocalo | zondag 22 maart 2015 @ 12:15 | |
Hoe kom je aan deze? | ||
| Qunix | zondag 22 maart 2015 @ 12:17 | |
Volgens mij kan je ook Javascript gebruiken (Unity 5 is het) | ||
| Divje | zondag 22 maart 2015 @ 12:17 | |
Ik zal 'm even opzoeken tussen m'n geabboneerde bestanden http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=410084430 | ||
| mschol | zondag 22 maart 2015 @ 12:17 | |
CO sprak volgens mij specifiek over C# dat in mods gebruikt moest worden en met visual studio + importeren van de nodige references kan ik best een hoop knutselen.. (alleen wat voorbeelden zijn erg fijn) | ||
| Qunix | zondag 22 maart 2015 @ 12:18 | |
Ah. Duidelijk. C# is ook niet mijn sterkste kant. | ||
| Blistering | zondag 22 maart 2015 @ 12:25 | |
| Is er al iets van een mod dat hulpdiensten door rood kunnen rijden, of andere auto's in kunnen halen? Heb nu al een week niet meer gespeeld omdat ik me daar zo aan stoorde | ||
| BarryOSeven | zondag 22 maart 2015 @ 12:25 | |
Staat erop: https://github.com/BarryOSeven/rsschirp Volledig werkende mod met de UI als work in progress maar hindert niet de rest van de werking. Het is wel aan te raden visual studio of monodevelop zoals hier aangegeven te gebruiken: VS2013: http://www.reddit.com/r/C(...)013_to_develop_mods/ Mono Develop: http://www.reddit.com/r/C(...)compile_a_dll_using/ Je kunt dan namelijk gebruik maken van het ColossalFramework wat de mogelijkheden met 10000x vergroot. Als er vragen zijn, ik hang hier vandaag nog wel even edit: Nog wat overige handigheden: Modding API: http://www.skylineswiki.com/Modding_API Exposed methods van ICities: http://static.croxford.me/CitiesSkylinesAPIDOC/ [ Bericht 4% gewijzigd door BarryOSeven op 22-03-2015 12:46:01 ] | ||
| Divje | zondag 22 maart 2015 @ 12:32 | |
| Viaducten maken was nog nooit zo makkelijk nu die terraform mod er is | ||
| mschol | zondag 22 maart 2015 @ 12:33 | |
terraform mod? ah, thnx, vanmiddag even kijken ik denk dat ik er wel uitga komen | ||
| Divje | zondag 22 maart 2015 @ 12:37 | |
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=411095553 Gister dit mee gemaakt: | ||
| DutchTrain | zondag 22 maart 2015 @ 12:39 | |
Dat zit allemaal in Cities in Motion 2. Als ik het aantal steden voorbij zie komen waarbij de spelers losgaan op knooppunten en ov-systemen, dan begrijp ik niet waarom CiM nooit zo'n groot succes is geworden | ||
| Fir3fly | zondag 22 maart 2015 @ 12:40 | |
Deel 2 was absolute bagger. | ||
| Divje | zondag 22 maart 2015 @ 12:41 | |
Heb CIM2 gekocht voor 3,71 , was wel benieuwd naar dat spel geworden Had beter deel 1 kunnen nemen? | ||
| Qunix | zondag 22 maart 2015 @ 12:41 | |
Ik heb CiM 1 en 2 Vandaar ook de inspiratie voor de mod. | ||
| Qunix | zondag 22 maart 2015 @ 12:42 | |
Bagger wil ik niet zeggen, maar wel veel problemen en zo, ja. | ||
| mschol | zondag 22 maart 2015 @ 12:43 | |
| ||
| Divje | zondag 22 maart 2015 @ 12:48 | |
Is wel errug prijzig! Maar je kan als je een foutje maakt het ongedaan maken met ctrl+z De 2de button van links is hier het beste voor, die 1ste is belachelijk gevoelig. | ||
| Danny | zondag 22 maart 2015 @ 12:49 | |
| paar nieuwe mods: Meer opties bij starten nieuwe game (cash, unlocks e.d. kun je allemaal zelf togglen) http://steamcommunity.com(...)11769510&searchtext= webserver. ideaal als je een 2e monitor hebt. Kun je in een browser de stats van je stad bijhouden. Draait wel op port :8080 dus als je als iets anders op die port draait kan dat problemen geven http://steamcommunity.com(...)11836742&searchtext= Developer interface: http://steamcommunity.com(...)11750789&searchtext= | ||
| Divje | zondag 22 maart 2015 @ 12:52 | |
Kunnen die samen met de terraform mod in de OP? Mss ook een kleine sectie met tools voor modders? | ||
| Qunix | zondag 22 maart 2015 @ 12:53 | |
Webserver Echt vet! Lijstje met mods mogen wel geüpdatet worden, idd. | ||
| Divje | zondag 22 maart 2015 @ 12:54 | |
| Mod Debugger is ook wel handig voor de mensen die ermee bezig zijn lijkt me http://steamcommunity.com(...)6&searchtext=modding | ||
| BarryOSeven | zondag 22 maart 2015 @ 13:20 | |
Ziet er goed uit, vooral voor gameplay modding lijkt me? | ||
| Divje | zondag 22 maart 2015 @ 13:22 | |
Hoe diep dit gaat weet ik niet | ||
| BarryOSeven | zondag 22 maart 2015 @ 13:41 | |
Yup, vet handig als je assets behavior gaat modden. Heb het eindelijk voor elkaar een draggable dialog window te maken ![]() | ||
| BarryOSeven | zondag 22 maart 2015 @ 13:50 | |
| Heeft iemand trouwens al editable textvelden gezien? Is het mogelijk een naam aan te passen inline, of krijg je dan een prompt om een nieuwe naam ergens voor in te vullen? Kan het niet vinden momenteel en hoop eigenlijk dat die edit knop niet hoeft. edit: Oke auto's hebben het ook, dus het moet kunnen! | ||
| DjinN | zondag 22 maart 2015 @ 14:20 | |
Is bij mij ook, zoveel herrie. Ligt aan m'n ventilatoren | ||
| Qunix | zondag 22 maart 2015 @ 14:38 | |
Ze zijn zoooo niet blij...![]() (ja, ik sta in het rood) | ||
| DeeCruise | zondag 22 maart 2015 @ 14:52 | |
Damn, hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Heb zelf net een uur weggegooid door te experimenteren met treinen. Wat een ramp. Alles moet over dezelfde spoorlijnen off map, resultaat: clogged spoor en slagbomen die continu dicht zijn dus de wegen ook dicht. Exit without saving? yes please.. | ||
| Rezania | zondag 22 maart 2015 @ 14:55 | |
Moeten ze hun eigen poep drinken of staan je belastingen op 20%? | ||
| Rezania | zondag 22 maart 2015 @ 14:55 | |
Die eerste is wel geweldig, vind het altijd irritant dat ik niet gelijk een treinstation kan bouwen als ik dat wil. | ||
| Qunix | zondag 22 maart 2015 @ 15:06 | |
| Ik heb de belasting inderdaad hoog gedaan, afvoer is niet aanwezig. Ik was wel benieuwd wat er zou gebeuren Ze blijven wel in de stad, worden ziek en gaan zelfs dood. Maar ze blijven omdat ze van mij houden. En ik doe hen dit aan! | ||
| jogy | zondag 22 maart 2015 @ 15:17 | |
Lange file is lang | ||
| mschol | zondag 22 maart 2015 @ 15:19 | |
cargo van buiten de stad laten komen, en dat overhevelen naar een losstaand treincircuit dan alleen lokaal werkt (schijnt goed te werken) | ||
| Divje | zondag 22 maart 2015 @ 15:44 | |
| Mn farming staat midden in zo'n gele vlek maar toch importeren ze alles?? | ||
| Qunix | zondag 22 maart 2015 @ 16:13 | |
| Tips & tricks: https://imgur.com/a/z1rM1 ![]() http://zippy.gfycat.com/WillingNeatBighorn.webm http://fat.gfycat.com/CornyInsidiousKid.webm WTF | ||
| einschtein | zondag 22 maart 2015 @ 16:19 | |
| Met welke stad zijn jullie allemaal begonnen eigenlijk? Ik ga met een nieuwe beginnen, vanwege het purchasen van t spel. | ||
| Qunix | zondag 22 maart 2015 @ 16:22 | |
![]() ![]() ![]() ![]() !!!!! | ||
| einschtein | zondag 22 maart 2015 @ 16:24 | |
Jeuzus. | ||
| Rezania | zondag 22 maart 2015 @ 16:28 | |
| ||
| Qunix | zondag 22 maart 2015 @ 16:36 | |
| Hoe doe ik het grid aan/uit bij het aanleggen van wegen? | ||
| Rezania | zondag 22 maart 2015 @ 16:40 | |
Op het vierkante knopje drukken. | ||
| Drizzt_DoUrden | zondag 22 maart 2015 @ 16:47 | |
Woooooow | ||
| Rezania | zondag 22 maart 2015 @ 16:47 | |
![]() En hier wacht je dan drie jaar voor. | ||
| DutchTrain | zondag 22 maart 2015 @ 16:57 | |
Nee, 2 is na de eerste patch ook goed te spelen, alleen voor velen wat te moeilijk en diepgaand. De terrein editor en stedenbouwer die erin zitten zijn wel makkelijk. Ik heb er Rotterdam nog eens mee nagebouwd. Helaas te weinig assets en mods voor verschenen. Als je de collectie nog compleet wil hebben, kan je nog op zoek naar Verkehrgigant / Traffic Giant waarin je ook Schwebebahnen en Maglevs kon aanleggen | ||
| Jump | zondag 22 maart 2015 @ 17:01 | |
Waarom gaat het water niet door de dam ![]() | ||
| RaXz | zondag 22 maart 2015 @ 17:01 | |
Traffic Giant, nostalgie. Traffic Giant en Transport Tycoon zijn de redenen waarom ik nooit Cities in motion heb gespeeld, die speel ik liever wanneer ik in een transport mood ben. | ||
| Divje | zondag 22 maart 2015 @ 17:02 | |
Hou het eerst wel bij CIM Hoop dat er een mod/patch komt zodat je het aantal bussen per lijn in kan stellen. Het slaat nergens op om een colonne van 5 bussen rondjes te laten rijden in een dorp | ||
| opgebaarde | zondag 22 maart 2015 @ 17:03 | |
Deadsick, heeft deze baas een topic met updates oid? | ||
| DJKoster | zondag 22 maart 2015 @ 17:16 | |
| Gisteren een uur lang gameplay bekeken.. Ik moet een nieuwe pc. (Morgen maar eens CiM proberen) | ||
| #ANONIEM | zondag 22 maart 2015 @ 17:20 | |
Verkeerd om neergezet. | ||
| Jump | zondag 22 maart 2015 @ 17:27 | |
Euh, nee. Water stroomde naar het meer toe bovenin. Maar de dam liet niks meer door, en al het water liep er rond. Gelukkig een save gemaakt voor ik ging klooien met de dammen. | ||
| Qunix | zondag 22 maart 2015 @ 17:35 | |
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=408354707 Via | ||
| einschtein | zondag 22 maart 2015 @ 17:44 | |
| Edit | ||
| einschtein | zondag 22 maart 2015 @ 17:57 | |
![]() De diversiteit is nog wel een issue. | ||
| Marcus_Zaagius | zondag 22 maart 2015 @ 18:13 | |
| http://steamcommunity.com(...)11833858&searchtext= Weet niet of deze al gepost was. Met deze mod kan je zelf beslissen waar er verkeerslichten komen. | ||
| over_hedge | zondag 22 maart 2015 @ 18:25 | |
![]() ![]() Begonnen met een natuur gebied. | ||
| Damius | zondag 22 maart 2015 @ 18:35 | |
Deze heb ik vandaag voor het eerst gebruikt, werkt goed op de 6-baans wegen. | ||
| Rezania | zondag 22 maart 2015 @ 18:36 | |
Kan je ook zeggen dat een weg een voorrangsweg is? | ||
| Qunix | zondag 22 maart 2015 @ 18:38 | |
Dat zou ik wel willen! | ||
| Rezania | zondag 22 maart 2015 @ 18:41 | |
Vooral bij grote wegen zou dat een genot zijn idd. | ||
| ElmarO | zondag 22 maart 2015 @ 18:55 | |
| Een lane changer mod: http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=412101021 Al is het nog wel een behoorlijke bètaversie als ik het zo lees. | ||
| Asschen_sukar | zondag 22 maart 2015 @ 19:01 | |
Oeh, die zet ik even bij mn favorieten | ||
| jogy | zondag 22 maart 2015 @ 19:05 | |
Eh. Nee daar is de workshop voor. | ||
| Divje | zondag 22 maart 2015 @ 19:06 | |
| Overnieuw begonnen, nieuwe map Luist gedownload, wat aanpassingen gedaan en gaan met die banaan. | ||
| Marcus_Zaagius | zondag 22 maart 2015 @ 19:08 | |
Als ik het goed begrijp, kan je met deze mod de rijrichtingen bij kruisingen aanpassen. | ||
| Qunix | zondag 22 maart 2015 @ 19:09 | |
Die is tof! Thanks! | ||
| Rezania | zondag 22 maart 2015 @ 20:33 | |
| Plotseling is er gewoon helemaal nergens vraag naar, er groeit niks. | ||
| Sejt | zondag 22 maart 2015 @ 20:34 | |
| Mooi. http://steamcommunity.com(...)12251358&searchtext= | ||
| n8n | zondag 22 maart 2015 @ 20:37 | |
die moet je op een heuvel zetten met allemaal bomen er omheen. Zie je vet vaak in het buitenland, is machtig prachtig. Zijn er ook mensen met een 'central park'? Het spel draait trouwens op m'n 2011 MacBook met HD3000 | ||
| n8n | zondag 22 maart 2015 @ 20:39 | |
belastingdruk tijdelijk aanpassen. | ||
| Rezania | zondag 22 maart 2015 @ 20:42 | |
Uh, geen goed plan. Ik wacht wel. | ||
| Qunix | zondag 22 maart 2015 @ 20:45 | |
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=411773598 Pokémon Center | ||
| mschol | zondag 22 maart 2015 @ 20:45 | |
| als je dit spel nou met een xbox 360 controller goed kon spelen.. dan had ik hem op mijn mediacenter wel kunnen spelen | ||
| DeeCruise | zondag 22 maart 2015 @ 20:57 | |
| Vraag: zijn alle verhogingen die ik hier regelmatig zie (verhoogde snelweg, viaducten, verhoogde rails etc) allemaal mods? Kan geen mogelijkheid in-game ontdekken om snelwegen over een reeds bestaande weg heen te leggen namelijk, en nu staat er midden op de snelweg een slagboom omdat het spoor erdoorheen moet ipv eroverheen | ||
| #ANONIEM | zondag 22 maart 2015 @ 20:59 | |
| Page up & down | ||
| Qunix | zondag 22 maart 2015 @ 21:05 | |
| Wat helaas nog niet kan is een tunnel maken. Komt in de volgende update. | ||
| Divje | zondag 22 maart 2015 @ 21:08 | |
| ||
| DeeCruise | zondag 22 maart 2015 @ 21:09 | |
Zo simpel kan het dus zijn, enorm bedankt! Nu eens aan de slag om die files op te lossen. | ||
| Qunix | zondag 22 maart 2015 @ 21:13 | |
![]() | ||
| Rezania | zondag 22 maart 2015 @ 21:30 | |
| Altijd dat gezeik over niet genoeg uneducated workers. | ||
| Drebbelman | zondag 22 maart 2015 @ 21:32 | |
Zit ik ook op te wachten. Ik wil mijn stadje na gaan maken, maar zonder tunnels en terraforming wordt dat waarschijnlijk een moeilijk verhaal | ||
| #ANONIEM | zondag 22 maart 2015 @ 21:33 | |
| Kutspel. Hele dag gedacht; vanavond maar niet spelen. Nu zag ik dat skatepark hierboven ergens.. 'Die wil ik'... Hoppa. | ||
| tweemeter | zondag 22 maart 2015 @ 21:47 | |
http://www.reddit.com/r/C(...)ut_the_tiny_stadium/ | ||
| Rezania | zondag 22 maart 2015 @ 21:50 | |
| Is er al een mod waardoor meer mensen het OV gaan nemen? Alles is goed bereikbaar met de metro, en het is gratis, toch maar 1100 op 33000. | ||
| Sejt | zondag 22 maart 2015 @ 21:54 | |
Guilty. | ||
| Sfeermaker | zondag 22 maart 2015 @ 21:55 | |
Ok, nu ga ik het zeker kopen | ||
| Rezania | zondag 22 maart 2015 @ 22:01 | |
Die heb je echt totaal niet nodig voor dit spel. Met een PC van rond de 400 euro red je het wel. | ||
| tweemeter | zondag 22 maart 2015 @ 22:05 | |
Moet je hem wel zelf bouwen. | ||
| Trebo | zondag 22 maart 2015 @ 22:07 | |
| Mensen, ben een paar dagen niet online geweest. Zijn er nog MUSTHAVE mods uitgekomen laatste dagen? | ||
| Shrewd | zondag 22 maart 2015 @ 22:08 | |
http://steamcommunity.com/workshop/filedetails/?id=411164732 Deze heb ik even binnen gehaald vandaag. Nog niet gespeeld, maar lijkt mij heel handig. | ||
| Rezania | zondag 22 maart 2015 @ 22:10 | |
Sowieso zelf bouwen, tenzij je graag wil worden afgezet! | ||
| ElmarO | zondag 22 maart 2015 @ 22:10 | |
Hij is heel erg handig. | ||
| Sfeermaker | zondag 22 maart 2015 @ 22:11 | |
Ik heb nu een AMD Phenom(tm) II X4 955 processor 3,2 Ghz. 4 GB RAM geheugen Radeon XFX 6850HD vidkaart wat ram extra erin knallen, nieuwe vidkaart en klaar? | ||
| Rezania | zondag 22 maart 2015 @ 22:13 | |
Ik ben niet zo thuis in de AMD wereld, dus geen idee. Sorry. | ||
| mschol | zondag 22 maart 2015 @ 22:13 | |
| het is weer tijd om aan te klooien | ||
| Lastpost | zondag 22 maart 2015 @ 22:21 | |
| Hehe ik begin het eindelijk een beetje door te krijgen. Ook voor de files aardige oplossingen gevonden en stad groeit als kool momenteel. Ook een hoop 'custom' gebouwen e.d ingevoegd, werkt gelukkig allemaal prima. Heerlijke game waar ik te veel tijd aan ga wijden. Heb zelf m'n PC gewoon via Marktplaats gescoord, zoveel meer waar voor je geld. Voor 400 euro een aardige dikke game-PC. | ||
| Vijf_voor | zondag 22 maart 2015 @ 22:22 | |
Ik heb een q6600 met 3gb ram en een 6850. Draait prima | ||
| Qunix | zondag 22 maart 2015 @ 22:22 | |
| Deze mogen ook in de OP: Officieel wiki: http://www.skylineswiki.com/Cities:_Skylines_Wiki Officieel forum: http://forum.paradoxplaza(...)?859-Cities-Skylines How to traffic v2: https://imgur.com/a/z1rM1 Template for modding: https://github.com/SkylinesModEngineer/CitiesSkylinesSkeletonSrc | ||
| Rezania | zondag 22 maart 2015 @ 22:28 | |
The fuck. Gewoon plotseling geen elektriciteit meer, terwijl ik echt meer dan genoeg produceer en alles goed is aangesloten. ![]() | ||
| mschol | zondag 22 maart 2015 @ 22:29 | |
| steamcloud ligt er hier uit | ||
| Divje | zondag 22 maart 2015 @ 22:29 | |
'Gated Community' alias toekomstige villawijk. Met busverbinding Busverbinding met 100% trips saved | ||
| Qunix | zondag 22 maart 2015 @ 22:30 | |
| http://forum.paradoxplaza(...)8-Bugs-fixed-by-Mods Mocht je een bug tegenkomen, het kan zijn dat er een fix bestaat als een MOD. | ||
| Trebo | zondag 22 maart 2015 @ 22:30 | |
Thnx. | ||
| Rezania | zondag 22 maart 2015 @ 22:30 | |
Je kan ook gewoon uploaden naar Imgur hè. | ||
| DutchTrain | zondag 22 maart 2015 @ 22:31 | |
Je centrale onderaan is niet aangesloten en je bovenste wijk heeft helemaal geen verbinding met een grote centrale. | ||
| mschol | zondag 22 maart 2015 @ 22:32 | |
bah | ||
| Rezania | zondag 22 maart 2015 @ 22:32 | |
Oh fuck. | ||
| Rezania | zondag 22 maart 2015 @ 22:32 | |
Dan niet. | ||
| Qunix | zondag 22 maart 2015 @ 22:38 | |
Monuments are the peak of development in Cities: Skylines. A monument is a city service building that is so advanced that it basically handles the whole city's needs of that service. For example, a Fusion Power Plant offers free infinite energy, and a high-tech hospital provides the whole city with free unlimited health care.![]() http://www.skylineswiki.com/Monuments | ||
| Rezania | zondag 22 maart 2015 @ 22:39 | |
Minder afval. | ||
| EnGCatjuh | zondag 22 maart 2015 @ 23:01 | |
| Weer even wat random screentjes. Heb mijn universiteit + station uitgebreid met een stadion, commercial en wat "studentenwoningen". Dit gebied is nu het mooiste gebied van mijn stad als je het mij vraagt ![]() ![]() Overview van Holmen (heightmap van Stockholm): ![]() Nog wat random screens: Trein in industriegebied: ![]() Overview op de woonwijken: ![]() Trein tussen de snelwegen langs één van de woonwijken: ![]() | ||
| Jump | zondag 22 maart 2015 @ 23:15 | |
Geen probleem hier met de metro. Speel zonder mods. ![]() ![]() | ||
| Shrewd | zondag 22 maart 2015 @ 23:22 | |
Flink wat haltes. | ||
| Jump | zondag 22 maart 2015 @ 23:26 | |
Bussen stroppen het verkeer op, metros niet Budget voor metro staat op 125%, kost me momenteel iets van een 25k voor 21 lijnen, maar brengt dan ook terug 14k op. Kost nog veel, maar verlichthet verkeer enorm. Op sommige plaatsen passeren in feite net iets teveel lijnen zodat er file ondergronds is | ||
| Rezania | zondag 22 maart 2015 @ 23:28 | |
Hmmm, bij jou liggen de station veel dichter op elkaar. Misschien moet ik dat ook proberen. Mis wel een beetje de influence radius zoals je die had in Cities in Motion. | ||
| Rezania | zondag 22 maart 2015 @ 23:39 | |
Veiligheid boven alles!![]() | ||
| Trebo | zondag 22 maart 2015 @ 23:44 | |
| Ik zit in tweestrijd.. als ik hem nu aanslinger ben ik weer 6 uur verder | ||
| Divje | zondag 22 maart 2015 @ 23:46 | |
Early access tunnels
| ||
| jogy | zondag 22 maart 2015 @ 23:48 | |
| Godver, er is toch iets mis met mijn spel of de driver van mijn videokaart (of mijn videokaart | ||
| mschol | zondag 22 maart 2015 @ 23:50 | |
gewoon tot werktijd doorgaan opritten doe ik niet aan | ||
| Trebo | zondag 22 maart 2015 @ 23:51 | |
Dit IS mijn werktijd | ||
| mschol | zondag 22 maart 2015 @ 23:54 | |
ah.. waarom rijden mijn cargo treinen achteruit? | ||
| Jump | zondag 22 maart 2015 @ 23:54 | |
Ik ook niet. Zo gaat het altijd veel vlotter en bijna geen file. | ||
| Shrewd | zondag 22 maart 2015 @ 23:55 | |
| Met die 1/4 aging mod heb ik steeds dat er niet genoeg educated workers zijn. | ||
| Rezania | maandag 23 maart 2015 @ 00:17 | |
| Iemand die al succes heeft gehad met het vliegveld? Hoger dan 100 passagiers per week kom ik niet. | ||
| mschol | maandag 23 maart 2015 @ 00:43 | |
mijn treain stations hebben 0 passagiers, maar de treinen zelf hebben 200-300 mensen aanboord elke keer? | ||
| Euribob | maandag 23 maart 2015 @ 00:53 | |
Je hebt gewoon te weinig workers. | ||
| Rezania | maandag 23 maart 2015 @ 00:57 | |
Dan nog, ga eens kijken bij fabrieken. Moet ik nou echt geloven dat fabrieken vol mensen staan die nog nooit naar school zijn geweest? | ||
| Rezania | maandag 23 maart 2015 @ 00:57 | |
Mijn vliegtuigen 5/200, dik verlies iedere keer. | ||
| Euribob | maandag 23 maart 2015 @ 01:01 | |
Nee, dat klopt. Maar zouden mensen die nooit naar school zijn geweest dat werk kunnen doen? Lijkt me wel. | ||
| Rezania | maandag 23 maart 2015 @ 01:02 | |
Dat het een minimumniveau is qua werkkracht? Dat zou eigenlijk best nog wel kunnen. | ||
| Euribob | maandag 23 maart 2015 @ 01:05 | |
Dat is ook het geval, je stad zit met het probleem dat er teveel werk is voor hoogopgeleiden (beetje omgekeerde wereld.. Maar gooi er nog een woonwijk tegenaan en je zult zien dat al die hoogopgeleiden toch echt wel fabriekswerk kunnen doen. | ||
| Rezania | maandag 23 maart 2015 @ 01:06 | |
Hoogste niveau was basisschool toentertijd, was echt hillbilly city. | ||
| Euribob | maandag 23 maart 2015 @ 01:08 | |
Gek toch eigenlijk, dat ál je nieuwe inwoners uit analfabete kanslozen bestaan. Zou toch verwachten dat die mensen (toch minstens één) ergens een opleiding hebben gedaan. | ||
| Rezania | maandag 23 maart 2015 @ 01:10 | |
Je stad is gewoon standaard een paupermagneet, deal with it. | ||
| Divje | maandag 23 maart 2015 @ 01:23 | |
| Weer overnieuw begonnen, vorige map was toch niet al te best, deze bevalt een stuk beter | ||
| Trebo | maandag 23 maart 2015 @ 01:29 | |
| Hoe kan het dat wanneer ik een stadje heb van 8000 mensen er 283km files staat op de snelweg naar het stadje toe | ||
| SuperHarregarre | maandag 23 maart 2015 @ 05:25 | |
![]() Snelle test ingame, textures zijn nog niet final maar wilde toch even de schaal testen. Zit nu op de maximale grootte wat denk ik 75% of 80% van de ware grootte is, maar dat is nu eenmaal de limiet in CS. Maasgebouw wordt een lastig verhaal qua grootte maar ik wil toch zeker de letters van het stadion aan de zijkant nog maken. Lichtmasten moet ik denk ik apart maken als park ofzo, want anders wordt het stadion kleiner en kleiner. Overigens heb ik het model haaks op de weg gezet, zodat je aan de zijkant een plein kunt bouwen en treinstation en aan de overzijde een parkeerplaats. Edit: Of misschien toch de lichtmasten net in het hoekje nog. Hoop dat dat allemaal gaat passen. [ Bericht 15% gewijzigd door SuperHarregarre op 23-03-2015 05:33:23 ] | ||
| BarryOSeven | maandag 23 maart 2015 @ 06:45 | |
Misschien een stop idee hoor, maar in hoeverre kun je tiles aan elkaar knopen? Zit er padding tussen de tiles, of kun je het stadion ook opknippen in 2 kleine stadionnetjes? | ||
| BarryOSeven | maandag 23 maart 2015 @ 06:45 | |
Bevindt het stadje zich vlak bij Duitsland? | ||
| Trebo | maandag 23 maart 2015 @ 06:49 | |
![]() | ||
| SuperHarregarre | maandag 23 maart 2015 @ 07:42 | |
Heb daar ook aan gedacht maar in dat geval is het probleem meer dat de hoogte van de onderdelen misschien niet altijd klopt. En persoonlijk plop ik ook liever een heel model. Als er ooit een mogelijkheid wordt gegeven voor grotere ploppables dan scale ik 'm wel. | ||
| tweemeter | maandag 23 maart 2015 @ 08:17 | |
Als je klaar bent zou ik hem trouwens op Reddit gooien, daar zijn ze op zoek naar een goed stadion... http://www.reddit.com/r/C(...)ut_the_tiny_stadium/ | ||
| AgLarrr | maandag 23 maart 2015 @ 08:30 | |
Die Holmen map ziet er nice uit. Die parkeerplaatsen, zijn dat assets die je gedownload hebt? Werken ze ook? | ||
| EnGCatjuh | maandag 23 maart 2015 @ 08:42 | |
Het is de heightmap van Stockholm. Het zijn inderdaad assets en soms staan er auto's op ja. Alleen zo druk als bij een echt stadion ga je het waarschijnlijk niet zien. | ||
| #ANONIEM | maandag 23 maart 2015 @ 09:17 | |
Supergaaf man! Kan niet wachten | ||
| valek | maandag 23 maart 2015 @ 09:33 | |
Ik vind het niks, maar dat komt door gisteren. | ||
| Kreator | maandag 23 maart 2015 @ 09:44 | |
| Wow... check dit: Meer: http://imgur.com/a/V3OXR ![]() | ||
| #ANONIEM | maandag 23 maart 2015 @ 09:45 | |
Spuit 11. | ||
| Danny | maandag 23 maart 2015 @ 09:49 | |
| Tsunami! http://steamcommunity.com(...)12499348&searchtext= En is x3 speed te langzaam? http://steamcommunity.com(...)12292157&searchtext= | ||
| Kreator | maandag 23 maart 2015 @ 10:02 | |
Ongetwijfeld. Zit al jaren op Reddit, maar was vergeten dat er ook nog wel eens een leuke Cities sub zou kunnen zijn. | ||
| Qunix | maandag 23 maart 2015 @ 10:06 | |
![]() Een deadlock! | ||
| Qunix | maandag 23 maart 2015 @ 10:07 | |
| Mag dit ook in de OP? Genereer een map vanuit Google Maps: http://terrain.party/ | ||
| n8n | maandag 23 maart 2015 @ 10:15 | |
die is eigenlijk niet goed, zeer ongedetailleerd en al het land is plat. Het ziet alleen 'ongeveer' verschil tussen water en land. Is eindelijk alleen handig om een basic outlines te krijgen. | ||
| Qunix | maandag 23 maart 2015 @ 10:16 | |
Weet je een ander dan? | ||
| n8n | maandag 23 maart 2015 @ 10:18 | |
nee, meer een algemene waarschuwing. Je kan ook zelf nog inkleuren/aanpassen. Geen idee of er echte vrij beschikbare height maps bestaan. Op Google images staan er wat als je zoekt op height map. Je wilt het liefst een afbeelding met 16bit kleurdiepte voor het detail. | ||
| Qunix | maandag 23 maart 2015 @ 10:23 | |
| http://citiesskylines.ideascale.com/ Lijst met ideeën voor C:S. | ||
| Qunix | maandag 23 maart 2015 @ 10:24 | |
[ Bericht 12% gewijzigd door Qunix op 23-03-2015 10:42:14 ] | ||
| Danny | maandag 23 maart 2015 @ 10:24 | |
zou dit werken? http://www.geo-informatie.nl/geodesk/hgt-300dpi.pdf | ||
| Qunix | maandag 23 maart 2015 @ 10:35 | |
| GlennQuagmire | maandag 23 maart 2015 @ 10:46 | |
| Eigenlijk zou een Buslane mod wel fijn zijn, komen die dingen niet de hele tijd vast in het verkeer te zitten | ||
| mschol | maandag 23 maart 2015 @ 10:50 | |
gisteren een trein af/oprit gefixt, had ongv hetzelfde probleem.. Alle stukken tussen de kruispunten zijn nu iets langer als 1 trein | ||
| mschol | maandag 23 maart 2015 @ 10:54 | |
ik voorspel een disaster menu mod nice, vanavond even toevoegen | ||
| meerinformatie | maandag 23 maart 2015 @ 10:55 | |
| Op vrijdagmiddag begonnen en het was ineens zondagavond. Het is echt lang geleden dat ik een spel heb gekocht en de tijd totaal langs me heen is gegaan. Vraag me wel af of er een mod is/komt die er voor zorgt dat politie, ambulance en brandweer niet met loeiende sirenes voor een rood licht blijven staan wachten. Of dat de cims ff aan de kant gaan voor de aanstormende brandweer | ||
| Lhyanna | maandag 23 maart 2015 @ 10:58 | |
Dit inderdaad. Dag weekend.... En ik wou nog zo veel andere dingen doen | ||
| Qunix | maandag 23 maart 2015 @ 11:03 | |
Zoiets
| ||
| Qunix | maandag 23 maart 2015 @ 11:19 | |
![]() | ||
| Binamin | maandag 23 maart 2015 @ 11:25 | |
| Rofl! Heel parcours aanmaken | ||
| Romanus | maandag 23 maart 2015 @ 11:33 | |
![]() Die wandelaars zijn ook niet heel logisch bezig | ||
| bitterbal | maandag 23 maart 2015 @ 11:44 | |
| Halen jullie die inwonersaantallen met1 tile? Heb nu een vol en zit rond de 20 duizend inwoners. | ||
| n8n | maandag 23 maart 2015 @ 12:57 | |
denk het niet omdat je een monochrome afbeelding nodig hebt. De kleuren maken alles grijzig waardoor het effect niet klopt ben ik bang. Als je googled op height map krijg je zwart/wit afbeeldingen die je zo zou kunnen importeren. | ||
| Divje | maandag 23 maart 2015 @ 13:11 | |
| http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=412647602 Walter White's huis komt er ook aan | ||
| n8n | maandag 23 maart 2015 @ 13:12 | |
| Met het gratis MicroDEM kan je heigtmap data lezen die NASA heeft vrijgegeven. Geen idee wat de kwaliteit is, een uitleg hoe je het doet: http://scrawkblog.com/201(...)-create-height-maps/ Dan krijg je zoiets: ![]() Wat dan gebump-mapped kan worden naar iets als: ![]() edit: link naar de uitleg was verkeerd [ Bericht 14% gewijzigd door n8n op 23-03-2015 15:14:21 ] | ||
| Rezania | maandag 23 maart 2015 @ 13:13 | |
Iemand heeft een height map van Amsterdam geïmporteerd.![]() | ||
| Divje | maandag 23 maart 2015 @ 13:19 | |
Niks mis met deze grootte toch? | ||
| Rezania | maandag 23 maart 2015 @ 13:29 | |
![]() Het is weer eens zo ver hoor. | ||
| Binamin | maandag 23 maart 2015 @ 13:33 | |
| Met de aging mod heb ik daar nooit meer last van. | ||
| Divje | maandag 23 maart 2015 @ 13:34 | |
Dit Deluxe Edition is nu 21,86 bij g2play trouwens, voor de mensen die 'm nog niet hebben. Via VPN maar 9,98 trouwens. Russia style | ||
| Infection | maandag 23 maart 2015 @ 13:36 | |
| Goed topic, ook maar eens volgen. Misschien kan ik er nog wat handige informatie uithalen. | ||
| tweemeter | maandag 23 maart 2015 @ 13:37 | |
G2play | ||
| Divje | maandag 23 maart 2015 @ 13:38 | |
Centimeters Wat is je punt. | ||
| Rezania | maandag 23 maart 2015 @ 13:39 | |
Ja, die had ik eerst aanstaan, maar toen had ik op een gegeven moment 15000 tieners op een populatie van 40000. Dat werkte ook niet. | ||
| Rezania | maandag 23 maart 2015 @ 13:39 | |
Nooit last gehad van problemen daar. | ||
| tweemeter | maandag 23 maart 2015 @ 13:41 | |
Van de vrachtwagen gevallen keys kopen | ||
| tweemeter | maandag 23 maart 2015 @ 13:41 | |
Echte true Scotsman hier. | ||
| Divje | maandag 23 maart 2015 @ 13:43 | |
Ahzo. Ach, nergens last van. | ||
| Rezania | maandag 23 maart 2015 @ 13:43 | |
Wat? | ||
| tweemeter | maandag 23 maart 2015 @ 13:45 | |
Nee snap ik, maar ik denk dat hier veel mensen komen die vrij nieuw zijn met keys kopen, om ze dan naar een semi-legale site te sturen die keys inkoopt in Rusland oid. lijkt me niet echt verstandig. Het spel is op greenmangaming ook niet veel duurder dan 22 euro en wel volledig legaal. Dat is het spel toch wel waard? | ||
| bitterbal | maandag 23 maart 2015 @ 13:46 | |
| Hij is die 22 euro zeker waard ! | ||
| tweemeter | maandag 23 maart 2015 @ 13:46 | |
http://en.wikipedia.org/wiki/No_true_Scotsman | ||
| Divje | maandag 23 maart 2015 @ 13:48 | |
True. Maar ik ben dan ook niet zo heel bekend met die sites | ||
| tweemeter | maandag 23 maart 2015 @ 13:51 | |
Daar is de deluxe versie 27 euro. Als je je aanmeld en naar de VIP sectie gaat | ||
| Qunix | maandag 23 maart 2015 @ 14:22 | |
( ͠° ͟ʖ ͡°) | ||
| SuperHarregarre | maandag 23 maart 2015 @ 14:28 | |
![]() Volgende test met lichtmasten. (Nog zonder het bovenste deel met lampen. Textures zijn nog steeds niet final maar ben niet zo'n held in het zelf creëren van goede textures dus dat duurt allemaal wat langer... Edit: Stadion steekt nu ook klein beetje uit over de weg. | ||
| Divje | maandag 23 maart 2015 @ 14:30 | |
Zou de omgeving niet in modular delen te maken zijn? | ||
| #ANONIEM | maandag 23 maart 2015 @ 14:34 | |
Dit word zo gaaf Ik ben nu al in gedachten een heel gebied aan het plannen voor HOS (Het Oude Stadion), compleet met parkeer gelegenheid en ik denk dat ik Varkenoord ook doe met wat public soccer fields. Integrale gebiedsontwikkeling ditdat. Eric zou trots op mij zijn. | ||
| Qunix | maandag 23 maart 2015 @ 14:34 | |
| Hoppa! Archievement unlocked: "Unpopular Mayor" "Have 15% happiness" | ||
| Divje | maandag 23 maart 2015 @ 14:35 | |
| Terraforming is nu gratiesch in die mod Die pizza maakt het af http://steamcommunity.com(...)12698857&searchtext= | ||
| #ANONIEM | maandag 23 maart 2015 @ 14:37 | |
Hahaha, wat een briljante assets komen er steeds bij | ||
| Divje | maandag 23 maart 2015 @ 14:44 | |
Wel jammer dat die assets growable zijn ipv ploppable. Ik wil geen dorpje van 700 inwoners waar 3 Aldi's zitten, 2x Pollos Hermanos, 40-45x Starbucks en straks hele straten pizza's op de daken hebben liggen Er is ook een Better Call Saul Billboard En meer! http://steamcommunity.com(...)pfiles/?appid=255710 | ||
| over_hedge | maandag 23 maart 2015 @ 14:52 | |
Netjes. Je gras geeft alleen licht in het donker | ||
| SuperHarregarre | maandag 23 maart 2015 @ 15:04 | |
Jep, CS heeft de nare gewoonte alles licht te laten geven. | ||
| tweemeter | maandag 23 maart 2015 @ 15:08 | |
Ik zou de kleur aanhouden van het standaard gras in CS, maar mooi man | ||
| OmniRocket | maandag 23 maart 2015 @ 15:19 | |
ga je nog trappen toevoegen in het stadion? | ||
| Tocqueville | maandag 23 maart 2015 @ 15:20 | |
| Ik krijg erg last van "overeducated citizens". Ga toch lekker minimumloon verdienen ofzo | ||
| OmniRocket | maandag 23 maart 2015 @ 15:21 | |
Fabrieken slopen en alleen nog maar kantoren plaatsen | ||
| n8n | maandag 23 maart 2015 @ 16:10 | |
| Heb een DEM-bestand geëxporteerd, een random stukje noord Amerika. Had de hoogte wel een beetje verkeer ingeschat, sea level staat op 485 Ben met een smooth brush over de bovenste rivier gegaan: ![]() Preview van de map-data (originele bestand is 50MB): ![]() | ||
| Qunix | maandag 23 maart 2015 @ 16:22 | |
| Het begint wel meer te haperen op mijn laptop nu... |