abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 21 maart 2015 @ 22:17:48 #1
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_150895655




Dit pareltje van Paradox kwam op 10 maart 2015 uit *O*

Let's play youtube clips
https://www.youtube.com/r(...)uery=cities+skylines

Heule handige Traffic Management Guide:
http://www.reddit.com/r/C(...)ion_gaming_the_game/

Alvast een paar mooie features in dit spel.

• Workshop support met duizenden assets (gebouwen, parken, wegen en dergelijke) om je stad mee op te fleuren. En Mods om de functionaliteit van het spel zelf aan te passen. Zie ook het lijstje met de beste mods hier voor een goed begin.

• maximaal 36km2 aan ruimte om te bouwen, of met mod kan je alle 25 tegels unlocken vor nog veel meer plezier en eventueel een smeltende pc.

• Vaste en volgbare inwoners in je stad, geen statistische weergave en ook geen random agents die maar gewoon overal en nergens gaan wonen.

• Je kan districten maken en in die districten zogeheten policies instellen zodat een beleid voor een verplichte roetfilter alleen in de industrie geld en niet in een woonwijk bijvoorbeeld of maak het zo gek als je zelf wil

• Uitgebreide opties voor wegen, rails, metro, bussen en havens voor je steden.

• Meerder klimaten om in te spelen (heeft nog geen effect op het soort huizen die er gebouwd worden helaas) Noordelijk, Warm en Tropisch

SPOILER: Klimaten
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
• Je kan de hele stad hun eigen poep laten drinken.

Must have mods voor nog meer stadplezier

ChirpFilter, alleen belangrijke chirps, de rest blijft weg
Zonebare wandelpaden
Commercial demand fix
Elevated train tracks
Meer opties om je al aangelegde wegen aan te passen
Traffic Query tool
Geen verdwijnende auto's
Proper hardness (Niet te combineren met despawn)
First person camera
Dynamic resolution

Automatic bulldoze
25 tile unlock mod
Mods en toch achievements
Tree Brush Mod
Isometric camera(Niet te combineren met first person camers)


SPOILER: Plaatjes van FOK!kers:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat doe je hier nog? Ga spelen.
  zaterdag 21 maart 2015 @ 22:18:30 #2
269692 Divje
brr brr patapim
pi_150895685
quote:
99s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 22:17 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Snel, trek ze bij de EU!!! :P
Die komt er bij mij niet in :( :D
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_150896042
quote:
99s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 22:12 schreef Yi-Long het volgende:
Damn... klote dat mijn Grafische kaart te luidruchtig wordt en ik dus liever nog even wacht op een nieuwe PC met een nieuwe kaart erin, want wil ook snel spelen... :'(
uitstoffen, koptelefoon op en spelen
pi_150896091
Mijn vorige was ook zo'n stofzuiger, wat een kabaal.

Nu is het heerlijk stil.
pi_150896123
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 22:28 schreef RaXz het volgende:
Mijn vorige was ook zo'n stofzuiger, wat een kabaal.

Nu is het heerlijk stil.
over het algemeen is mijn r9 290 vrij stil (d.w.z. dat hij voor mij stil is, maar fluister stil issie niet), maar zodra ik bij b.v. tomb raider alle registers open trek ga ik hem wel hoen..
pi_150896175
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 22:29 schreef mschol het volgende:

[..]

over het algemeen is mijn r9 290 vrij stil (d.w.z. dat hij voor mij stil is, maar fluister stil issie niet), maar zodra ik bij b.v. tomb raider alle registers open trek ga ik hem wel hoen..
Ik heb spijt dat ik een budget R7 had gekocht, aan de andere kant had ik wel genoeg geld voor een i7 4790K (niet alleen voor game gebruik), daarnaast is DX12 ook nog eens om de hoek.
pi_150896349
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 22:31 schreef RaXz het volgende:

[..]

Ik heb spijt dat ik een budget R7 had gekocht, aan de andere kant had ik wel genoeg geld voor een i7 4790K (niet alleen voor game gebruik), daarnaast is DX12 ook nog eens om de hoek.
mijn R9 290 Tri-X is gekocht niet lang nadat hij uitkwam, dus daar hoop ik nog even mee door te kunnen..

mijn CPU (i7-860) staat wel op de nominatie om vervangen te worden, maar ik vrees dat ik er nauwelijks performance winst uit ga halen t.o.v. het kostenplaatje (~400 euro)
pi_150896354
Dit is trouwens een handige info view om te zien wat voor goederen je stad nodig heeft.



Ik ga eens proberen om de import zo laag mogelijk te houden.
  zaterdag 21 maart 2015 @ 22:36:43 #9
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_150896383
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 22:27 schreef mschol het volgende:

[..]

uitstoffen, koptelefoon op en spelen
Ik heb geen koptelefoon en wil dat ook niet, maar sowieso heb ik liever niet dat mijn PC een kabaal maakt bij het spelen van een spelletje.

Volgens mij heb ik hem laatst nog uitgestoft dus dat kan het ook niet echt zijn, maar iemand hier gaf al aan dat het wellicht de koeling was, of die gel ofzo.

Maakt ook niet uit, ik wacht even de release van de nieuwe grafische kaarten af en hopelijk zet ik dan over een paar maanden een PC in elkaar die een paar jaar mee kan.
pi_150896401
quote:
17s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 21:42 schreef Divje het volgende:
Overzichtje.

[...]

Netjes hoor. ^O^ Hoe krijg jij die highway rotonde zo mooi rond, ik faal daar over het algemeen nogal mee. :')



pi_150896452
Mooie steden komen er weer voorbij. ^O^

Ik faal ook met rotonde's, ik gebruik nu maar gewoon een asset.
  zaterdag 21 maart 2015 @ 22:42:24 #12
269692 Divje
brr brr patapim
pi_150896592
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 22:37 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Netjes hoor. ^O^ Hoe krijg jij die highway rotonde zo mooi rond, ik faal daar over het algemeen nogal mee. :')

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Thanks. Heb eerst de gewone rotonde gemaakt, en ben daarna met snapping uit met de free form voetpaden gaan kloten. Wel met top-view, en eerst de delen die over de weg gaan gedaan :)
Het is nog functioneel ook want de rotonde zelf is snelweg, dat werkt echt als een tierelier _O_

Kan het niet helder uitleggen heb ik 't idee :+
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_150896681
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 22:42 schreef Divje het volgende:

[..]

Thanks. Heb eerst de gewone rotonde gemaakt, en ben daarna met snapping uit met de free form voetpaden gaan kloten. Wel met top-view, en eerst de delen die over de weg gaan gedaan :)
Het is nog functioneel ook want de rotonde zelf is snelweg, dat werkt echt als een tierelier _O_

Kan het niet helder uitleggen heb ik 't idee :+
Ah oké, dus je legt die voetpaden aan als tekenlijnen?

http://steamcommunity.com(...)10856813&searchtext= :o
  zaterdag 21 maart 2015 @ 22:50:11 #14
269692 Divje
brr brr patapim
pi_150896886
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 22:44 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Ah oké, dus je legt die voetpaden aan als tekenlijnen?

http://steamcommunity.com(...)10856813&searchtext= :o
Uhh, tekenlijnen? Het is wel net tekenen ja :+
Maar het is ook veel opletten op die blauwe lijntjes die je krijgt als je een bocht wil maken, dat moet dan zeg maar precies midden op de weg komen, een beetje naar buiten van de rotonde gericht, dan krijg je een mooie vloeiende bocht.
Als je 1 overgang gedaan hebt, volgt de rest vanzelf
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_150898347
Spijtig dat elke x als ik wil saven ik een CTD krijg. ;( Maar de save werkt wel. ;(
pi_150898609
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 23:30 schreef Marcus_Zaagius het volgende:
Spijtig dat elke x als ik wil saven ik een CTD krijg. ;( Maar de save werkt wel. ;(
probeer C:SL eens als admin op te starten?
pi_150899114
Via Steam?
pi_150899196
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 23:52 schreef Marcus_Zaagius het volgende:
Via Steam?
even de local files bezoeken (rechtermuisklik op cities in steam -> properties -> local files -> browse...)
dan cities.exe even rechtsklikken -> properties -> compatibility -> run as administrator

en dan eens proberen..
  zondag 22 maart 2015 @ 00:10:04 #19
246608 T_Killer
Rochelle, Rochelle
pi_150899643
Damn wat gaan deze topics snel.

Heb Skylines nu een halve week gespeeld en vind t tot nu toe de beste sinds SC4 dus ik ben wel positief. Nog een hoop kloten en kutten met mods etc. Maar vermaak me goed ^O^
"A young girl's strange erotic journey from Milan to Minsk"
pi_150899724
Die hoeveelheid verkeer bij een industriegebied :')

pi_150899815
Bij dit soort spellen baal ik er toch van dat ik heb gekozen voor een console i.p.v. een goede game PC.
pi_150899956
Blijft een bazengame. Hem maar even via Steam kopen, denk ik. Speel momenteel een crack-versie. :P
  zondag 22 maart 2015 @ 00:26:41 #23
269692 Divje
brr brr patapim
pi_150900160
Ahhh ben d'r eindelijk achter dat de forestry goods maakt voor je reguliere industrie, die er weer goods van maken voor je winkels. :')

Wel leuk om zo de boel te stimuleren in je 'regio' ipv alles te exporteren :Y
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_150900198
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 00:20 schreef einschtein het volgende:
Blijft een bazengame. Hem maar even via Steam kopen, denk ik. Speel momenteel een crack-versie. :P
:o foei....
pi_150900233
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2015 00:27 schreef mschol het volgende:

[..]

:o foei....
He, zodra een game ook maar goed is en ik het vaker speel dan 'even opstarten', koop ik het meestal. :P
  zondag 22 maart 2015 @ 00:31:24 #26
269692 Divje
brr brr patapim
pi_150900325
Verder blijft het ook een beetje stupide dat een Hotdog busje kleding vervoert van fabriek naar winkel :')
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_150900644
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 00:28 schreef einschtein het volgende:

[..]

He, zodra een game ook maar goed is en ik het vaker speel dan 'even opstarten', koop ik het meestal. :P
meestal?.....
pi_150900759
Eventjes een haven+cargo station neerzetten, nou ik heb het geweten, de halve stad kwam er naar toe, de files werden al een paar tiles lang over alle snelwegen.

Nu loopt het goed, voorlopig.



De boeren ook maar een Cargo train terminal gegeven zodat ze ook niet allemaal daarheen gaan.
pi_150900783
quote:
11s.gif Op zondag 22 maart 2015 00:43 schreef mschol het volgende:

[..]

meestal?.....
Ja, meestal. Vroegah deed ik 't vast niet. :P Kan 't me niet meer herinneren. Heb iig GTA-S, Banishes, Beasts Of Prey, Craft the World, Farming Sim, L.A. Noire, Prison Architect, RCT2, Train Sim, Tropico. Dat is wat ik me kan herinneren. :P
pi_150900792
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 00:31 schreef Divje het volgende:
Verder blijft het ook een beetje stupide dat een Hotdog busje kleding vervoert van fabriek naar winkel :')
Ik zou het niet erg vinden als die eruit worden gemod, samen met die donuts etc. Geef mij maar gewone bestelbusjes.
pi_150900807
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 00:48 schreef einschtein het volgende:

[..]

Ja, meestal. Vroegah deed ik 't vast niet. :P Kan 't me niet meer herinneren. Heb iig GTA-S, Banishes, Beasts Of Prey, Craft the World, Farming Sim, L.A. Noire, Prison Architect, RCT2, Train Sim, Tropico. Dat is wat ik me kan herinneren. :P
Banished O+
pi_150900828
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 00:49 schreef RaXz het volgende:

[..]

Banished O+
Bazen game. :D Vooral met een specifieke mod, kan me de naam alleen niet meer zo voor de geest halen.
  zondag 22 maart 2015 @ 00:51:08 #33
269692 Divje
brr brr patapim
pi_150900850
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 00:47 schreef RaXz het volgende:
Eventjes een haven+cargo station neerzetten, nou ik heb het geweten, de halve stad kwam er naar toe, de files werden al een paar tiles lang over alle snelwegen.

Nu loopt het goed, voorlopig.

[ afbeelding ]

De boeren ook maar een Cargo train terminal gegeven zodat ze ook niet allemaal daarheen gaan.
_O- Ik las toevallig dit toen je dit postte.

quote:
When you provide your industries access to a train cargo station the whole dynamic of your industry zones will change. Instead of leaving the map through the highways most of your trucks will now visit your Cargo station. Trains will then spawn to export, or import goods. This way the “off map” highways have to deal with less traffic. A cargo train station also provides a “service” bonus meaning it can help you reach level 3 generic industry!
Gaat dan wel over een treinstation maar geldt ook voor de haven natuurlijk :P
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_150900853
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 00:50 schreef einschtein het volgende:

[..]

Bazen game. :D Vooral met een specifieke mod, kan me de naam alleen niet meer zo voor de geest halen.
Nou ben ik benieuwd, ik heb dat spel met nog geen enkele mod gespeeld.
pi_150900879
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 00:31 schreef Divje het volgende:
Verder blijft het ook een beetje stupide dat een Hotdog busje kleding vervoert van fabriek naar winkel :')
Zijn er nog geen mods voor voertuigen? :P Vrachtwagentjes ofzo.
pi_150900886
quote:
10s.gif Op zondag 22 maart 2015 00:51 schreef Divje het volgende:

[..]

_O- Ik las toevallig dit toen je dit postte.

[..]

Gaat dan wel over een treinstation maar geldt ook voor de haven natuurlijk :P
Het zijn echt magneten, ik moet maar meer normale industrie eromheen bouwen i.p.v. olie.
pi_150900899
quote:
10s.gif Op zondag 22 maart 2015 00:52 schreef HenkieVdV het volgende:

[..]

Zijn er nog geen voertuigen mod's? :P
Oh, ik hoop van wel. Word alle donutbusjes nu wel zat.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  zondag 22 maart 2015 @ 00:53:43 #38
269692 Divje
brr brr patapim
pi_150900921
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 00:52 schreef RaXz het volgende:

[..]

Het zijn echt magneten, ik moet maar meer normale industrie eromheen bouwen i.p.v. olie.
Ik hou de stations en havens zoveel mogelijk gescheiden van ander verkeer. Het liefst nog met een directe verbinding naar de snelweg zodat ze via de snelweg van/naar de industrie gaan.
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_150900983
quote:
14s.gif Op zondag 22 maart 2015 00:53 schreef Divje het volgende:

[..]

Ik hou de stations en havens zoveel mogelijk gescheiden van ander verkeer. Het liefst nog met een directe verbinding naar de snelweg zodat ze via de snelweg van/naar de industrie gaan.
Gewoon een eilandje met enkel industrie en een haven. Enige verbinding naar het vaste is een metro. :P
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  zondag 22 maart 2015 @ 01:03:37 #40
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_150901197
In de pre-release builds had je car en person asset editors beschikbaar. Nu niet meer. Boeh.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  zondag 22 maart 2015 @ 01:08:11 #41
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_150901287
Ik kan nog steeds geen haven bouwen :').
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_150901590
quote:
9s.gif Op zondag 22 maart 2015 01:03 schreef jogy het volgende:
In de pre-release builds had je car en person asset editors beschikbaar. Nu niet meer. Boeh.
Wie let er nou op die cims. :@
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  zondag 22 maart 2015 @ 01:26:08 #43
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_150901689


Soms is het gewoon alsof je naar een open haard loopt te staren als het allemaal vloeiend gaat :P.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  zondag 22 maart 2015 @ 01:30:46 #44
269692 Divje
brr brr patapim
pi_150901786
quote:
17s.gif Op zondag 22 maart 2015 01:26 schreef jogy het volgende:
[ afbeelding ]

Soms is het gewoon alsof je naar een open haard loopt te staren als het allemaal vloeiend gaat :P.
Heerlijk he O+
Er kwam hier gister iemand met zo'n rijtjeshuis screenshot, was een leuk idee voor m'n arbeiderswijkje :P
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_150902129
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 00:48 schreef einschtein het volgende:

[..]

Ja, meestal. Vroegah deed ik 't vast niet. :P Kan 't me niet meer herinneren. Heb iig GTA-S, Banishes, Beasts Of Prey, Craft the World, Farming Sim, L.A. Noire, Prison Architect, RCT2, Train Sim, Tropico. Dat is wat ik me kan herinneren. :P
vroegah deed ik het ook niet, toegegeven :P

maar dat heb ik ruimschoots goed gemaakt door heel veel oude games of via gog.com, via steam of origin aan te schaffen tijdens kortingsacties..
inmiddels bevat alleen steam al meer dan 1000 legale games.. :X
  zondag 22 maart 2015 @ 01:58:07 #46
269692 Divje
brr brr patapim
pi_150902275
Terraform mod heeft een update gehad. En het werkt nu best lekker :D

Viaduct als 'poort' naar industrieterrein :)


Heeft wel ~80.000 gekost. Maar het is het waard O+
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_150902421


Eindelijk beetje kunnen spelen met m'n eiland. :P

Heb m'n tweede hoogbouw gefixed trouwens. In de asset editor moet je de kleuren verplicht aanpassen anders gaat het spel ermee aan de haal. Alles op wit gezet zodat er geen wijzigingen voorkomen. Nu klopt het altijd. Meteen ook wat props erbij gezet zodat het minder leeg is. Alleen jammer dat de workshop je niet gewoon laat updaten. Moest 't opnieuw uploaden. :(

Er moeten trouwens door modders echt minstens 10 extra store/office hoogbouw gemaakt worden, want die met de helicopter-pad staat echt overal. :')
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_150902438
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 02:08 schreef SuperHarregarre het volgende:
[ afbeelding ]

Eindelijk beetje kunnen spelen met m'n eiland. :P

Heb m'n tweede hoogbouw gefixed trouwens. In de asset editor moet je de kleuren verplicht aanpassen anders gaat het spel ermee aan de haal. Alles op wit gezet zodat er geen wijzigingen voorkomen. Nu klopt het altijd. Meteen ook wat props erbij gezet zodat het minder leeg is. Alleen jammer dat de workshop je niet gewoon laat updaten. Moest 't opnieuw uploaden. :(

Er moeten trouwens door modders echt minstens 10 extra store/office hoogbouw gemaakt worden, want die met de helicopter-pad staat echt overal. :')
als het goed is kan je je huidige upload bijwerken toch?
pi_150902447
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 02:10 schreef mschol het volgende:

[..]

als het goed is kan je je huidige upload bijwerken toch?
Dat dacht ik ook maar zag de optie nergens. Dus nu maar op deze manier gedaan. Moet wel zeggen dat de interface echt klote is af en toe.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_150902850
quote:
14s.gif Op zondag 22 maart 2015 00:53 schreef Divje het volgende:

[..]

Ik hou de stations en havens zoveel mogelijk gescheiden van ander verkeer. Het liefst nog met een directe verbinding naar de snelweg zodat ze via de snelweg van/naar de industrie gaan.
Ik ook, vandaar dat ik het maar weer ga slopen en in het vervolg erg ver weg ga herbouwen, momenteel slippen al de snelwegen dicht.
  zondag 22 maart 2015 @ 03:44:21 #51
269692 Divje
brr brr patapim
pi_150903112


Tijd om te slapen denk ik zo maar ff :')
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_150903306


Zit hier toch stiekem wel met een klein stijfje te kijken naar wat ik gemaakt heb. :P

Moet nog even bedenken of ik de lichtmasten apart doe en dan als props, kan namelijk zijn dat het stadion te groot is voor Skylines. :P

O, en het Maasgebouw...erbij of niet?

Edit: Zit nu zeg maar rond de 1940-1945 faces en bijna 4000 tris. Kan er op zich wel mee door, aangezien ik in de workshop nu al sommige normale growables heb gezien van 5000 tris. (Wat wel te veel is voor een growable maar ze zijn nogal populair dus blijkbaar hebben mensen nasa-computers. :P )

[ Bericht 15% gewijzigd door SuperHarregarre op 22-03-2015 04:25:22 ]
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_150903377
Ziet er goed uit. :)

Knap dat je met Blender overweg kan, ik kan er maar niet mee omgaan, ik ben 3DsMax en Maya gewend.
pi_150903408
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 04:32 schreef RaXz het volgende:
Ziet er goed uit. :)

Knap dat je met Blender overweg kan, ik kan er maar niet mee omgaan, ik ben 3DsMax en Maya gewend.
Zal helpen dat ik nooit met Max en Maya gewerkt heb waardoor ik geen dingen gewend ben. Eerlijk gezegd vind ik 't makkelijker dan ik had gedacht. Week geleden volgens mij m'n eerste keer Blender geopend. :P Gewoon veel aanklooien en niet zuinig met ctrl-Z zijn, dan lukt het wel. :P
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_150903420
Had ik niet gedacht, dat ze wel de juiste instelling. :Y
  zondag 22 maart 2015 @ 04:49:00 #57
269692 Divje
brr brr patapim
pi_150903458
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 04:19 schreef SuperHarregarre het volgende:
[ afbeelding ]

Zit hier toch stiekem wel met een klein stijfje te kijken naar wat ik gemaakt heb. :P

Moet nog even bedenken of ik de lichtmasten apart doe en dan als props, kan namelijk zijn dat het stadion te groot is voor Skylines. :P

O, en het Maasgebouw...erbij of niet?

Edit: Zit nu zeg maar rond de 1940-1945 faces en bijna 4000 tris. Kan er op zich wel mee door, aangezien ik in de workshop nu al sommige normale growables heb gezien van 5000 tris. (Wat wel te veel is voor een growable maar ze zijn nogal populair dus blijkbaar hebben mensen nasa-computers. :P )
Fapje gemacht _O_
Had gelezen dat voor grote gebouwen je rond de 10.000 tris kon zitten :) En daar werden volgens mij dus ook stadions mee bedoeld ;)

Netjes hoor! ^O^

Heb trouwens zo'n Torentje uit Florence als asset, klein kloteding met ~4000 tris _O- maar totaal geen effect op performance.

En als je dit ziet: http://forum.paradoxplaza(...)wfull=1#post19073106

12976 tris :D
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_150903483
quote:
14s.gif Op zondag 22 maart 2015 04:49 schreef Divje het volgende:

[..]

Fapje gemacht _O_
Had gelezen dat voor grote gebouwen je rond de 10.000 tris kon zitten :) En daar werden volgens mij dus ook stadions mee bedoeld ;)

Netjes hoor! ^O^

Heb trouwens zo'n Torentje uit Florence als asset, klein kloteding met ~4000 tris _O- maar totaal geen effect op performance.
Als je 'm maar een keer of twee keer plaatst gaat het wel. De gebouwen van CS zelf zijn rond de 1000 tris zeggen ze. Dus met 100 gebouwen zit je dan op 100.000 tris. Als je dan van de steam workshop een gebouw hebt met 5000 tris dat 20 keer verschijnt, dan zit je daar al meteen op. Vandaar dat ze waarschuwen. Maar met unieke gebouwen die maar 1 keer voorkomen is het niet zo erg aangezien het ook de plek inneemt van ongeveer 5-10 gebouwen.



Dit is de eerste UV wrap met kleine test in Photoshop gekleurd, dit keer met verschillende objecten gewerkt waardoor de wrap best clean is. Ga nog wel wat dingen anders neerleggen zodat het dak/tribunes/veld hogere resolutie kunnen hebben. Het deel linksonderin is nogal groot maar is er alleen als opvulling onderin dus die kan 10% van de huidige grootte innemen.

Edit: Wel een kleine spoiler voor m'n werkproces. ;) Doe het stadion in kwarten waarna de wrap vierdubbel gebruikt kan worden. :P
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  zondag 22 maart 2015 @ 05:01:03 #59
269692 Divje
brr brr patapim
pi_150903507
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 04:55 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Als je 'm maar een keer of twee keer plaatst gaat het wel. De gebouwen van CS zelf zijn rond de 1000 tris zeggen ze. Dus met 100 gebouwen zit je dan op 100.000 tris. Als je dan van de steam workshop een gebouw hebt met 5000 tris dat 20 keer verschijnt, dan zit je daar al meteen op. Vandaar dat ze waarschuwen. Maar met unieke gebouwen die maar 1 keer voorkomen is het niet zo erg aangezien het ook de plek inneemt van ongeveer 5-10 gebouwen.

[ afbeelding ]

Dit is de eerste UV wrap met kleine test in Photoshop gekleurd, dit keer met verschillende objecten gewerkt waardoor de wrap best clean is. Ga nog wel wat dingen anders neerleggen zodat het dak/tribunes/veld hogere resolutie kunnen hebben. Het deel linksonderin is nogal groot maar is er alleen als opvulling onderin dus die kan 10% van de huidige grootte innemen.

Edit: Wel een kleine spoiler voor m'n werkproces. ;) Doe het stadion in kwarten waarna de wrap vierdubbel gebruikt kan worden. :P
^O^
Vind het wel interessant om te volgen! En hoop dat het je gaat lukken 'm ingame te krijgen _O_

Zo had ik er nog niet over nagedacht idd, maar met al die unique buildings die je op een gegeven moment hebt geplaatst loopt het ook behoorlijk op _O-
Nu maar even slapen, spanning voor morgen mag wel even weg ;) :O
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_150903517
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 05:01 schreef Divje het volgende:

[..]

^O^
Vind het wel interessant om te volgen! En hoop dat het je gaat lukken 'm ingame te krijgen _O_

Zo had ik er nog niet over nagedacht idd, maar met al die unique buildings die je op een gegeven moment hebt geplaatst loopt het ook behoorlijk op _O-
Nu maar even slapen, spanning voor morgen mag wel even weg ;) :O
Ik ga zo zelf voetballen. :P Nu even een blender-break want m'n duim trilt. :P
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  zondag 22 maart 2015 @ 05:04:15 #61
269692 Divje
brr brr patapim
pi_150903522
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 05:02 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Ik ga zo zelf voetballen. :P Nu even een blender-break want m'n duim trilt. :P
Ohja, het is daar ochtend/middag of niet? :P
Have fun!
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_150903535
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 05:04 schreef Divje het volgende:

[..]

Ohja, het is daar ochtend/middag of niet? :P
Have fun!
7 uurtjes later, dus net na twaalven hier. :P Thanks. :D
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_150904172
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 04:55 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Als je 'm maar een keer of twee keer plaatst gaat het wel. De gebouwen van CS zelf zijn rond de 1000 tris zeggen ze. Dus met 100 gebouwen zit je dan op 100.000 tris. Als je dan van de steam workshop een gebouw hebt met 5000 tris dat 20 keer verschijnt, dan zit je daar al meteen op. Vandaar dat ze waarschuwen. Maar met unieke gebouwen die maar 1 keer voorkomen is het niet zo erg aangezien het ook de plek inneemt van ongeveer 5-10 gebouwen.

[ afbeelding ]

Dit is de eerste UV wrap met kleine test in Photoshop gekleurd, dit keer met verschillende objecten gewerkt waardoor de wrap best clean is. Ga nog wel wat dingen anders neerleggen zodat het dak/tribunes/veld hogere resolutie kunnen hebben. Het deel linksonderin is nogal groot maar is er alleen als opvulling onderin dus die kan 10% van de huidige grootte innemen.

Edit: Wel een kleine spoiler voor m'n werkproces. ;) Doe het stadion in kwarten waarna de wrap vierdubbel gebruikt kan worden. :P
Eindbaas!

Ben echt heel benieuwd hoe het straks ingame word :)
  zondag 22 maart 2015 @ 09:16:14 #64
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_150904373
Gisteren eindelijk even de tijd gehad om dit spel te spelen. Direct tot 5 keer toe binnen enkele minuten opnieuw moeten starten omdat ik de fout in ging qua aanleg en/of het budget al op was. :')
Daarna eindelijk een 'goede' poging in die zin dat ik gewoon uren door kon gaan en het beetje bij beetje op een stad ging lijken, maar die indeling die ik gekozen had ... de tering. _O-

Net direct maar aangeschaft en vandaag eens verder puzzelen.
pi_150904751
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 08:52 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Eindbaas!

Ben echt heel benieuwd hoe het straks ingame word :)
Begin nu wel te piekeren wat voor stats ik 'm moet geven. Radius wel meteen vier tiles ofzo. :P Kosten? 100 miljoen? :P
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_150904794
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 09:53 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Begin nu wel te piekeren wat voor stats ik 'm moet geven. Radius wel meteen vier tiles ofzo. :P Kosten? 100 miljoen? :P
Is dat zonder gebiedsontwikkeling? Met parkeergarage? Ik bel Hans Vervat zo even :P.

Ik zou kijken naar wat het normale stadion in game doet, beetje vergelijkbaar maken voor de balans :). En als jij het voor 100 miljoen kan, bel ik Red de Kuip, prijsvergelijker ditdat. ;)
  zondag 22 maart 2015 @ 09:56:49 #67
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_150904799
Iemand nog suggesties voor mooie maps? Ik ben nu een beetje aan het sandboxen op Rorvik (Norwegen) met allerlei mods aan - waaronder eeuwige expansie. Ik ben mijn 'echte' stad eventjes beu en heb nog geen zin om serieus overnieuw te beginnen. Tot die tijd wel leuk om een beetje te experimenteren en zulks:





"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_150904918
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 22:35 schreef RaXz het volgende:
Dit is trouwens een handige info view om te zien wat voor goederen je stad nodig heeft.

[ afbeelding ]

Ik ga eens proberen om de import zo laag mogelijk te houden.
Hoe houd je de import laag? Door zelf die industrie aan te leggen?
History became legend, legend became myth.
pi_150904948
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 09:56 schreef AgLarrr het volgende:
Iemand nog suggesties voor mooie maps? Ik ben nu een beetje aan het sandboxen op Rorvik (Norwegen) met allerlei mods aan - waaronder eeuwige expansie. Ik ben mijn 'echte' stad eventjes beu en heb nog geen zin om serieus overnieuw te beginnen. Tot die tijd wel leuk om een beetje te experimenteren en zulks:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
eeuwige expansie mod?
pi_150905245
Dit lijkt wel een handige mod: http://steamcommunity.com(...)ransportLineColorMod

Voor als je geen zin hebt in verkeerslichten: http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=411833858

[ Bericht 34% gewijzigd door ElmarO op 22-03-2015 10:58:43 (extra link) ]
  zondag 22 maart 2015 @ 10:47:10 #71
277865 Sejt
Ondertitel
pi_150905412
Eén van m'n business centers, loopt erg goed.



Directx 9 heeft een goed effect op m'n performance trouwens. Dank voor degene die het postte in dit topic.
I love my mispoken words.
  zondag 22 maart 2015 @ 10:48:05 #72
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_150905427
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 10:08 schreef mschol het volgende:

[..]

eeuwige expansie mod?
Ach ja, je weet, al die zones beschikbaar.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  zondag 22 maart 2015 @ 10:54:44 #73
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_150905513
quote:
14s.gif Op zondag 22 maart 2015 10:47 schreef Sejt het volgende:
Eén van m'n business centers, loopt erg goed.

[ afbeelding ]

Directx 9 heeft een goed effect op m'n performance trouwens. Dank voor degene die het postte in dit topic.
Maak je die busstations zelf?
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  zondag 22 maart 2015 @ 11:00:37 #74
277865 Sejt
Ondertitel
pi_150905584
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 10:54 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Maak je die busstations zelf?
Over het algemeen maak ik zelf m'n transport hubs. Degene in de screenshot is een asset. Mooi, maar niet echt compact en het kan effectiever. ;)

Deze heb ik zelf gemaakt, is iets kleiner maar net zo effectief. Inclusief derp metrostation.



Edit: Wat is hier aan de hand? _O-



[ Bericht 8% gewijzigd door Sejt op 22-03-2015 11:06:36 ]
I love my mispoken words.
  zondag 22 maart 2015 @ 11:10:44 #75
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_150905731
Zo goedemorgen!

De RSS reader zit erin, vandaag maar eens het configuratiescherm maken.

Nog een tip voor mede-modders:

Zorg ervoor dat je een boolean reserveert voor debug modus en alleen logt als dat echt nodig is en dus die boolean op true staat.

Een grote debugconsole output zorgt er namelijk voor dat Cities crashed.
pi_150906004
Hmm, idee: een mod om busbanen te maken. Dus alleen het type voertuig "bus" mag erop rijden.
(of is dit er al?)
pi_150906063


:')
  zondag 22 maart 2015 @ 11:34:15 #78
155021 Mender
Gekke Henkie
pi_150906079
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 11:33 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[ afbeelding ]

:')
_O-
  zondag 22 maart 2015 @ 11:38:54 #79
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_150906144
quote:
3s.gif Op zondag 22 maart 2015 11:29 schreef Qunix het volgende:
Hmm, idee: een mod om busbanen te maken. Dus alleen het type voertuig "bus" mag erop rijden.
(of is dit er al?)
Klinkt als een tof plan, ben bang dat ik helaas nog niet diep genoeg in de API zit dat ik weet hoe ik dit moet realiseren.

Is er nog behoefte aan een mp3 speler ingame? :P
  zondag 22 maart 2015 @ 11:40:26 #80
269692 Divje
brr brr patapim
pi_150906164
quote:
14s.gif Op zondag 22 maart 2015 11:00 schreef Sejt het volgende:

[..]

Over het algemeen maak ik zelf m'n transport hubs. Degene in de screenshot is een asset. Mooi, maar niet echt compact en het kan effectiever. ;)

Deze heb ik zelf gemaakt, is iets kleiner maar net zo effectief. Inclusief derp metrostation.

[ afbeelding ]

Edit: Wat is hier aan de hand? _O-

[ afbeelding ]
Da's hangjeugd! Stuur de politie er op af! :D
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_150906262
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 11:38 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Klinkt als een tof plan, ben bang dat ik helaas nog niet diep genoeg in de API zit dat ik weet hoe ik dit moet realiseren.

Is er nog behoefte aan een mp3 speler ingame? :P
Is denk ik vooral script werkt. Het zelfde als one-way wegen. Alleen dan een bus id aan koppelen. Wel een leuk idee ja :Y
  zondag 22 maart 2015 @ 11:47:41 #82
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_150906304
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2015 11:45 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Is denk ik vooral script werkt. Het zelfde als one-way wegen. Alleen dan een bus id aan koppelen. Wel een leuk idee ja :Y
Ja is denk ik ook zo, maar ben nu dus vooral UI dingetjes en wat basic C# dingetjes op de achtergrond aan het doen (feed fetching, parsing)

Heb me nog niet verdiept in de daadwerkelijke gameplay modificaties.
  zondag 22 maart 2015 @ 11:49:38 #83
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_150906348
Welke YouTubers hebben goede tutorials? Weet echt niet hoe ik moet beginnen met dit soort spellen. :')
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
pi_150906399
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 11:33 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[ afbeelding ]

:')
Ik moest lachen.
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 11:38 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Klinkt als een tof plan, ben bang dat ik helaas nog niet diep genoeg in de API zit dat ik weet hoe ik dit moet realiseren.

Is er nog behoefte aan een mp3 speler ingame? :P
Ik ook niet, maar leren kan ik het wel :)
  zondag 22 maart 2015 @ 11:56:17 #85
269692 Divje
brr brr patapim
pi_150906468


Ook weer een beetje aan het kloten geweest met een kleine terminal mbv een asset. (de rotonde met snelweg erover)
oh ah toma toma vem vem vem vem
  zondag 22 maart 2015 @ 11:56:56 #86
277865 Sejt
Ondertitel
pi_150906480
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 11:40 schreef Divje het volgende:

[..]

Da's hangjeugd! Stuur de politie er op af! :D
Done. Zal ze leren!
Volgens mij staat de 'aantrekkelijkheid' van die asset een klein beetje hoog. :')
I love my mispoken words.
  zondag 22 maart 2015 @ 11:58:22 #87
269692 Divje
brr brr patapim
pi_150906507
quote:
14s.gif Op zondag 22 maart 2015 11:56 schreef Sejt het volgende:

[..]

Done. Zal ze leren!
Volgens mij staat de 'aantrekkelijkheid' van die asset een klein beetje hoog. :')
Is dat die Gap Fill park? :P Die persoon heeft daar zo'n grote marker op gezet zodat er grote groepen mensen samen komen :')
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_150906557
quote:
14s.gif Op zondag 22 maart 2015 11:56 schreef Sejt het volgende:

[..]

Done. Zal ze leren!
Kun je de politie sturen :o ? Of ben ik nu weer dom :')
  zondag 22 maart 2015 @ 12:03:41 #89
277865 Sejt
Ondertitel
pi_150906585
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 11:58 schreef Divje het volgende:

[..]

Is dat die Gap Fill park? :P Die persoon heeft daar zo'n grote marker op gezet zodat er grote groepen mensen samen komen :')
Die inderdaad. Gebruik 'm amper omdat ik een ander soort infrastructuur model aanhoud. Beetje extreem qua mensen pr. m2. :D

In other news, de hoogste Zweedse wolkenkrabber (in Malmö) heeft zich ook gevestigd in Roskilde!



Mooi gemaakt imo.
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=409893065
I love my mispoken words.
  zondag 22 maart 2015 @ 12:04:26 #90
277865 Sejt
Ondertitel
pi_150906599
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 12:01 schreef davedavy het volgende:

[..]

Kun je de politie sturen :o ? Of ben ik nu weer dom :')
Nee, maar een nieuw idee voor een mod is geboren. :P
I love my mispoken words.
pi_150906702
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 11:10 schreef BarryOSeven het volgende:
Zo goedemorgen!

De RSS reader zit erin, vandaag maar eens het configuratiescherm maken.

Nog een tip voor mede-modders:

Zorg ervoor dat je een boolean reserveert voor debug modus en alleen logt als dat echt nodig is en dus die boolean op true staat.

Een grote debugconsole output zorgt er namelijk voor dat Cities crashed.
ga je de source code vrijgeven?

ik wil ook wel eens een mod bouwen, maar C# is niet mijn sterkste kant en aan de api wiki heb ik niet zoveel..?
  zondag 22 maart 2015 @ 12:12:56 #92
269692 Divje
brr brr patapim
pi_150906759


Zo ideaal _O_ Ga elk knooppunt vanaf nu met af/op-ritten aan beide kanten doen. Het loopt hier als een tierelalier _O_
oh ah toma toma vem vem vem vem
  zondag 22 maart 2015 @ 12:14:09 #93
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_150906789
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 12:10 schreef mschol het volgende:

[..]

ga je de source code vrijgeven?

ik wil ook wel eens een mod bouwen, maar C# is niet mijn sterkste kant en aan de api wiki heb ik niet zoveel..?
Ja wil het ook nu al wel even op github zetten hoor. Zal even een repo maken, ook beter voor mijn backups ;)
pi_150906820
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 12:12 schreef Divje het volgende:
[ afbeelding ]

Zo ideaal _O_ Ga elk knooppunt vanaf nu met af/op-ritten aan beide kanten doen. Het loopt hier als een tierelalier _O_
Hoe kom je aan deze?
pi_150906848
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 12:10 schreef mschol het volgende:

[..]

ga je de source code vrijgeven?

ik wil ook wel eens een mod bouwen, maar C# is niet mijn sterkste kant en aan de api wiki heb ik niet zoveel..?
Volgens mij kan je ook Javascript gebruiken (Unity 5 is het)
  zondag 22 maart 2015 @ 12:17:23 #96
269692 Divje
brr brr patapim
pi_150906852
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 12:15 schreef Zocalo het volgende:

[..]

Hoe kom je aan deze?
Ik zal 'm even opzoeken tussen m'n geabboneerde bestanden :)

http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=410084430
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_150906862
quote:
3s.gif Op zondag 22 maart 2015 12:17 schreef Qunix het volgende:

[..]

Volgens mij kan je ook Javascript gebruiken (Unity 5 is het)
CO sprak volgens mij specifiek over C# dat in mods gebruikt moest worden

en met visual studio + importeren van de nodige references kan ik best een hoop knutselen.. (alleen wat voorbeelden zijn erg fijn)
pi_150906880
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 12:17 schreef mschol het volgende:

[..]

CO sprak volgens mij specifiek over C# dat in mods gebruikt moest worden
Ah. Duidelijk. C# is ook niet mijn sterkste kant.
  zondag 22 maart 2015 @ 12:25:00 #99
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_150907005
Is er al iets van een mod dat hulpdiensten door rood kunnen rijden, of andere auto's in kunnen halen?

Heb nu al een week niet meer gespeeld omdat ik me daar zo aan stoorde :@
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  zondag 22 maart 2015 @ 12:25:07 #100
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_150907007
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 12:17 schreef mschol het volgende:

[..]

CO sprak volgens mij specifiek over C# dat in mods gebruikt moest worden

en met visual studio + importeren van de nodige references kan ik best een hoop knutselen.. (alleen wat voorbeelden zijn erg fijn)
Staat erop:

https://github.com/BarryOSeven/rsschirp

Volledig werkende mod met de UI als work in progress maar hindert niet de rest van de werking.

Het is wel aan te raden visual studio of monodevelop zoals hier aangegeven te gebruiken:

VS2013: http://www.reddit.com/r/C(...)013_to_develop_mods/

Mono Develop: http://www.reddit.com/r/C(...)compile_a_dll_using/

Je kunt dan namelijk gebruik maken van het ColossalFramework wat de mogelijkheden met 10000x vergroot.

Als er vragen zijn, ik hang hier vandaag nog wel even :)

edit:

Nog wat overige handigheden:

Modding API: http://www.skylineswiki.com/Modding_API
Exposed methods van ICities: http://static.croxford.me/CitiesSkylinesAPIDOC/

[ Bericht 4% gewijzigd door BarryOSeven op 22-03-2015 12:46:01 ]
  zondag 22 maart 2015 @ 12:32:59 #101
269692 Divje
brr brr patapim
pi_150907169
Viaducten maken was nog nooit zo makkelijk nu die terraform mod er is O+
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_150907187
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 12:32 schreef Divje het volgende:
Viaducten maken was nog nooit zo makkelijk nu die terraform mod er is O+
terraform mod?

quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 12:25 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Staat erop:

https://github.com/BarryOSeven/rsschirp

Volledig werkende mod met de UI als work in progress maar hindert niet de rest van de werking.

Het is wel aan te raden visual studio zoals hier:
http://www.reddit.com/r/C(...)013_to_develop_mods/

of Mono Develop:
http://www.reddit.com/r/C(...)compile_a_dll_using/

aangeveven te gebruiken.

Je kunt dan namelijk gebruik maken van het ColossalFramework wat de mogelijkheden met 10000x vergroot.

Als er vragen zijn, ik hang hier vandaag nog wel even :)
ah, thnx, vanmiddag even kijken :)

ik denk dat ik er wel uitga komen
  zondag 22 maart 2015 @ 12:37:08 #103
269692 Divje
brr brr patapim
pi_150907262
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 12:33 schreef mschol het volgende:

[..]

terraform mod?

http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=411095553

Gister dit mee gemaakt:
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_150907305
quote:
3s.gif Op zondag 22 maart 2015 11:29 schreef Qunix het volgende:
Hmm, idee: een mod om busbanen te maken. Dus alleen het type voertuig "bus" mag erop rijden.
(of is dit er al?)
Dat zit allemaal in Cities in Motion 2. Als ik het aantal steden voorbij zie komen waarbij de spelers losgaan op knooppunten en ov-systemen, dan begrijp ik niet waarom CiM nooit zo'n groot succes is geworden :)
  zondag 22 maart 2015 @ 12:40:38 #105
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_150907343
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2015 12:39 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Dat zit allemaal in Cities in Motion 2. Als ik het aantal steden voorbij zie komen waarbij de spelers losgaan op knooppunten en ov-systemen, dan begrijp ik niet waarom CiM nooit zo'n groot succes is geworden :)
Deel 2 was absolute bagger.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 22 maart 2015 @ 12:41:16 #106
269692 Divje
brr brr patapim
pi_150907365
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2015 12:39 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Dat zit allemaal in Cities in Motion 2. Als ik het aantal steden voorbij zie komen waarbij de spelers losgaan op knooppunten en ov-systemen, dan begrijp ik niet waarom CiM nooit zo'n groot succes is geworden :)
Heb CIM2 gekocht voor 3,71 , was wel benieuwd naar dat spel geworden :P
Had beter deel 1 kunnen nemen? ;(
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_150907369
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2015 12:39 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Dat zit allemaal in Cities in Motion 2. Als ik het aantal steden voorbij zie komen waarbij de spelers losgaan op knooppunten en ov-systemen, dan begrijp ik niet waarom CiM nooit zo'n groot succes is geworden :)
Ik heb CiM 1 en 2 O-)
Vandaar ook de inspiratie voor de mod.
pi_150907394
quote:
11s.gif Op zondag 22 maart 2015 12:40 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Deel 2 was absolute bagger.
Bagger wil ik niet zeggen, maar wel veel problemen en zo, ja.
  zondag 22 maart 2015 @ 12:48:06 #110
269692 Divje
brr brr patapim
pi_150907540
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 12:43 schreef mschol het volgende:

[..]

:9~
Is wel errug prijzig! Maar je kan als je een foutje maakt het ongedaan maken met ctrl+z :P
De 2de button van links is hier het beste voor, die 1ste is belachelijk gevoelig.
oh ah toma toma vem vem vem vem
  Admin zondag 22 maart 2015 @ 12:49:48 #111
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_150907589
paar nieuwe mods:

Meer opties bij starten nieuwe game (cash, unlocks e.d. kun je allemaal zelf togglen)
http://steamcommunity.com(...)11769510&searchtext=

webserver. ideaal als je een 2e monitor hebt. Kun je in een browser de stats van je stad bijhouden. Draait wel op port :8080 dus als je als iets anders op die port draait kan dat problemen geven
http://steamcommunity.com(...)11836742&searchtext=

Developer interface:
http://steamcommunity.com(...)11750789&searchtext=
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  zondag 22 maart 2015 @ 12:52:30 #112
269692 Divje
brr brr patapim
pi_150907659
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 12:49 schreef Danny het volgende:
paar nieuwe mods:

Meer opties bij starten nieuwe game (cash, unlocks e.d. kun je allemaal zelf togglen)
http://steamcommunity.com(...)11769510&searchtext=

webserver. ideaal als je een 2e monitor hebt. Kun je in een browser de stats van je stad bijhouden. Draait wel op port :8080 dus als je als iets anders op die port draait kan dat problemen geven
http://steamcommunity.com(...)11836742&searchtext=

Developer interface:
http://steamcommunity.com(...)11750789&searchtext=
Kunnen die samen met de terraform mod in de OP? :@
Mss ook een kleine sectie met tools voor modders?
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_150907696
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 12:49 schreef Danny het volgende:
paar nieuwe mods:

Meer opties bij starten nieuwe game (cash, unlocks e.d. kun je allemaal zelf togglen)
http://steamcommunity.com(...)11769510&searchtext=

webserver. ideaal als je een 2e monitor hebt. Kun je in een browser de stats van je stad bijhouden. Draait wel op port :8080 dus als je als iets anders op die port draait kan dat problemen geven
http://steamcommunity.com(...)11836742&searchtext=

Developer interface:
http://steamcommunity.com(...)11750789&searchtext=
Webserver _O_
Echt vet!

Lijstje met mods mogen wel geüpdatet worden, idd.
  zondag 22 maart 2015 @ 12:54:26 #114
269692 Divje
brr brr patapim
pi_150907708
Mod Debugger is ook wel handig voor de mensen die ermee bezig zijn lijkt me :P
http://steamcommunity.com(...)6&searchtext=modding
oh ah toma toma vem vem vem vem
  zondag 22 maart 2015 @ 13:20:14 #115
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_150908523
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 12:54 schreef Divje het volgende:
Mod Debugger is ook wel handig voor de mensen die ermee bezig zijn lijkt me :P
http://steamcommunity.com(...)6&searchtext=modding
Ziet er goed uit, vooral voor gameplay modding lijkt me?
  zondag 22 maart 2015 @ 13:22:08 #116
269692 Divje
brr brr patapim
pi_150908589
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 13:20 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Ziet er goed uit, vooral voor gameplay modding lijkt me?
Hoe diep dit gaat weet ik niet :P Maar iig ook het grafische deel :Y
oh ah toma toma vem vem vem vem
  zondag 22 maart 2015 @ 13:41:53 #117
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_150909215
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 13:22 schreef Divje het volgende:

[..]

Hoe diep dit gaat weet ik niet :P Maar iig ook het grafische deel :Y
Yup, vet handig als je assets behavior gaat modden.

Heb het eindelijk voor elkaar een draggable dialog window te maken :P

  zondag 22 maart 2015 @ 13:50:23 #118
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_150909479
Heeft iemand trouwens al editable textvelden gezien?

Is het mogelijk een naam aan te passen inline, of krijg je dan een prompt om een nieuwe naam ergens voor in te vullen?

Kan het niet vinden momenteel en hoop eigenlijk dat die edit knop niet hoeft.

edit:
Oke auto's hebben het ook, dus het moet kunnen!
pi_150910504
quote:
99s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 22:36 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Ik heb geen koptelefoon en wil dat ook niet, maar sowieso heb ik liever niet dat mijn PC een kabaal maakt bij het spelen van een spelletje.

Volgens mij heb ik hem laatst nog uitgestoft dus dat kan het ook niet echt zijn, maar iemand hier gaf al aan dat het wellicht de koeling was, of die gel ofzo.

Maakt ook niet uit, ik wacht even de release van de nieuwe grafische kaarten af en hopelijk zet ik dan over een paar maanden een PC in elkaar die een paar jaar mee kan.
Is bij mij ook, zoveel herrie. Ligt aan m'n ventilatoren :P bij mij kan ik de snelheid daarvan aanpassen
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_150911226
Ze zijn zoooo niet blij...



(ja, ik sta in het rood)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')