![Kw9g4HX.png]()
![CitiesSkylines-780x353_1.jpg]()
Dit pareltje van Paradox kwam op 10 maart 2015 uit
Let's play youtube clipshttps://www.youtube.com/r(...)uery=cities+skylinesHeule handige Traffic Management Guide:http://www.reddit.com/r/C(...)ion_gaming_the_game/Alvast een paar mooie features in dit spel.• Workshop support met duizenden assets (gebouwen, parken, wegen en dergelijke) om je stad mee op te fleuren. En Mods om de functionaliteit van het spel zelf aan te passen. Zie ook het lijstje met de beste mods hier voor een goed begin.
• maximaal 36km
2 aan ruimte om te bouwen, of met mod kan je alle 25 tegels unlocken vor nog veel meer plezier en eventueel een smeltende pc.
• Vaste en volgbare inwoners in je stad, geen statistische weergave en ook geen random agents die maar gewoon overal en nergens gaan wonen.
• Je kan districten maken en in die districten zogeheten policies instellen zodat een beleid voor een verplichte roetfilter alleen in de industrie geld en niet in een woonwijk bijvoorbeeld of maak het zo gek als je zelf wil
• Uitgebreide opties voor wegen, rails, metro, bussen en havens voor je steden.
• Meerder klimaten om in te spelen (heeft nog geen effect op het soort huizen die er gebouwd worden helaas) Noordelijk, Warm en Tropisch
SPOILER: Klimaten
Mijn vorige was ook zo'n stofzuiger, wat een kabaal.
Nu is het heerlijk stil.
Divje
brr brr patapim
quote:
Thanks. Heb eerst de gewone rotonde gemaakt, en ben daarna met snapping uit met de free form voetpaden gaan kloten. Wel met top-view, en eerst de delen die over de weg gaan gedaan
Het is nog functioneel ook want de rotonde zelf is snelweg, dat werkt echt als een tierelier

Kan het niet helder uitleggen heb ik 't idee
oh ah toma toma vem vem vem vem
Divje
brr brr patapim
quote:
Uhh, tekenlijnen? Het is wel net tekenen ja

Maar het is ook veel opletten op die blauwe lijntjes die je krijgt als je een bocht wil maken, dat moet dan zeg maar precies midden op de weg komen, een beetje naar buiten van de rotonde gericht, dan krijg je een mooie vloeiende bocht.
Als je 1 overgang gedaan hebt, volgt de rest vanzelf
Bij dit soort spellen baal ik er toch van dat ik heb gekozen voor een console i.p.v. een goede game PC.
Divje
brr brr patapim
quote:
Op zondag 22 maart 2015 00:47 schreef RaXz het volgende:Eventjes een haven+cargo station neerzetten, nou ik heb het geweten, de halve stad kwam er naar toe, de files werden al een paar tiles lang over alle snelwegen.
Nu loopt het goed, voorlopig.
[
afbeelding ]
De boeren ook maar een Cargo train terminal gegeven zodat ze ook niet allemaal daarheen gaan.

Ik las toevallig dit toen je dit postte.
quote:
When you provide your industries access to a train cargo station the whole dynamic of your industry zones will change. Instead of leaving the map through the highways most of your trucks will now visit your Cargo station. Trains will then spawn to export, or import goods. This way the “off map” highways have to deal with less traffic. A cargo train station also provides a “service” bonus meaning it can help you reach level 3 generic industry!
Gaat dan wel over een treinstation maar geldt ook voor de haven natuurlijk
quote:
Oh, ik hoop van wel. Word alle donutbusjes nu wel zat.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
Divje
brr brr patapim
quote:
Ik hou de stations en havens zoveel mogelijk gescheiden van ander verkeer. Het liefst nog met een directe verbinding naar de snelweg zodat ze via de snelweg van/naar de industrie gaan.
quote:
Op zondag 22 maart 2015 00:53 schreef Divje het volgende:[..]
Ik hou de stations en havens zoveel mogelijk gescheiden van ander verkeer. Het liefst nog met een directe verbinding naar de snelweg zodat ze via de snelweg van/naar de industrie gaan.
Gewoon een eilandje met enkel industrie en een haven. Enige verbinding naar het vaste is een metro.
quote:
Wie let er nou op die cims.
![Wik0P7u.jpg]()
Eindelijk beetje kunnen spelen met m'n eiland.

Heb m'n tweede hoogbouw gefixed trouwens. In de asset editor moet je de kleuren verplicht aanpassen anders gaat het spel ermee aan de haal. Alles op wit gezet zodat er geen wijzigingen voorkomen. Nu klopt het altijd. Meteen ook wat props erbij gezet zodat het minder leeg is. Alleen jammer dat de workshop je niet gewoon laat updaten. Moest 't opnieuw uploaden.

Er moeten trouwens door modders echt minstens 10 extra store/office hoogbouw gemaakt worden, want die met de helicopter-pad staat echt overal.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
quote:
Dat dacht ik ook maar zag de optie nergens. Dus nu maar op deze manier gedaan. Moet wel zeggen dat de interface echt klote is af en toe.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.