Geen probleem hier met de metro. Speel zonder mods.quote:Op zondag 22 maart 2015 21:50 schreef Rezania het volgende:
Is er al een mod waardoor meer mensen het OV gaan nemen? Alles is goed bereikbaar met de metro, en het is gratis, toch maar 1100 op 33000.
Flink wat haltes.quote:Op zondag 22 maart 2015 23:15 schreef Jump het volgende:
[..]
Geen probleem hier met de metro. Speel zonder mods.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bussen stroppen het verkeer op, metros nietquote:Op zondag 22 maart 2015 23:22 schreef Shrewd het volgende:
[..]
Flink wat haltes.Kun je niet beter wat bussen laten rijden tussen bepaalde haltes?
Hmmm, bij jou liggen de station veel dichter op elkaar. Misschien moet ik dat ook proberen. Mis wel een beetje de influence radius zoals je die had in Cities in Motion.quote:Op zondag 22 maart 2015 23:15 schreef Jump het volgende:
[..]
Geen probleem hier met de metro. Speel zonder mods.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
oh ah toma toma vem vem vem vem
gewoon tot werktijd doorgaanquote:Op zondag 22 maart 2015 23:44 schreef Trebo het volgende:
Ik zit in tweestrijd.. als ik hem nu aanslinger ben ik weer 6 uur verder
Ik ook niet. Zo gaat het altijd veel vlotter en bijna geen file.quote:Op zondag 22 maart 2015 23:50 schreef mschol het volgende:
[..]
gewoon tot werktijd doorgaan
[ afbeelding ]
opritten doe ik niet aan
mijn treain stations hebben 0 passagiers, maar de treinen zelf hebben 200-300 mensen aanboord elke keer?quote:Op maandag 23 maart 2015 00:17 schreef Rezania het volgende:
Iemand die al succes heeft gehad met het vliegveld? Hoger dan 100 passagiers per week kom ik niet.
Je hebt gewoon te weinig workers.quote:Op zondag 22 maart 2015 21:30 schreef Rezania het volgende:
Altijd dat gezeik over niet genoeg uneducated workers.Net alsof IRL 80% van de workforce nooit naar school is geweest.
Dan nog, ga eens kijken bij fabrieken. Moet ik nou echt geloven dat fabrieken vol mensen staan die nog nooit naar school zijn geweest?quote:
Mijn vliegtuigen 5/200, dik verlies iedere keer.quote:Op maandag 23 maart 2015 00:43 schreef mschol het volgende:
[..]
mijn treain stations hebben 0 passagiers, maar de treinen zelf hebben 200-300 mensen aanboord elke keer?
Nee, dat klopt. Maar zouden mensen die nooit naar school zijn geweest dat werk kunnen doen? Lijkt me wel.quote:Op maandag 23 maart 2015 00:57 schreef Rezania het volgende:
[..]
Dan nog, ga eens kijken bij fabrieken. Moet ik nou echt geloven dat fabrieken vol mensen staan die nog nooit naar school zijn geweest?
Dat het een minimumniveau is qua werkkracht? Dat zou eigenlijk best nog wel kunnen.quote:Op maandag 23 maart 2015 01:01 schreef Euribob het volgende:
[..]
Nee, dat klopt. Maar zouden mensen die nooit naar school zijn geweest dat werk kunnen doen? Lijkt me wel.
quote:Op maandag 23 maart 2015 01:02 schreef Rezania het volgende:
[..]
Dat het een minimumniveau is qua werkkracht? Dat zou eigenlijk best nog wel kunnen.
Hoogste niveau was basisschool toentertijd, was echt hillbilly city.quote:Op maandag 23 maart 2015 01:05 schreef Euribob het volgende:
[..]![]()
Dat is ook het geval, je stad zit met het probleem dat er teveel werk is voor hoogopgeleiden (beetje omgekeerde wereld..). Ze werken nu allemaal in die luxe kantoortjes en winkeltjes van je stad, waar hun opleidingsniveau beter tot hun recht komt.
![]()
Maar gooi er nog een woonwijk tegenaan en je zult zien dat al die hoogopgeleiden toch echt wel fabriekswerk kunnen doen.
Gek toch eigenlijk, dat ál je nieuwe inwoners uit analfabete kanslozen bestaan. Zou toch verwachten dat die mensen (toch minstens één) ergens een opleiding hebben gedaan.quote:Op maandag 23 maart 2015 01:06 schreef Rezania het volgende:
[..]
Hoogste niveau was basisschool toentertijd, was echt hillbilly city.
Je stad is gewoon standaard een paupermagneet, deal with it.quote:Op maandag 23 maart 2015 01:08 schreef Euribob het volgende:
[..]
Gek toch eigenlijk, dat ál je nieuwe inwoners uit analfabete kanslozen bestaan. Zou toch verwachten dat die mensen (toch minstens één) ergens een opleiding hebben gedaan.
Misschien een stop idee hoor, maar in hoeverre kun je tiles aan elkaar knopen?quote:Op maandag 23 maart 2015 05:25 schreef SuperHarregarre het volgende:
[ afbeelding ]
Snelle test ingame, textures zijn nog niet final maar wilde toch even de schaal testen. Zit nu op de maximale grootte wat denk ik 75% of 80% van de ware grootte is, maar dat is nu eenmaal de limiet in CS. Maasgebouw wordt een lastig verhaal qua grootte maar ik wil toch zeker de letters van het stadion aan de zijkant nog maken. Lichtmasten moet ik denk ik apart maken als park ofzo, want anders wordt het stadion kleiner en kleiner.
Overigens heb ik het model haaks op de weg gezet, zodat je aan de zijkant een plein kunt bouwen en treinstation en aan de overzijde een parkeerplaats.Net als in 't eggie.
Edit: Of misschien toch de lichtmasten net in het hoekje nog. Hoop dat dat allemaal gaat passen.Op de plek waar nu de boom op 't hoekje staat als placeholder voor de lichtmast.
Bevindt het stadje zich vlak bij Duitsland?quote:Op maandag 23 maart 2015 01:29 schreef Trebo het volgende:
Hoe kan het dat wanneer ik een stadje heb van 8000 mensen er 283km files staat op de snelweg naar het stadje toe
quote:Op maandag 23 maart 2015 06:45 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Bevindt het stadje zich vlak bij Duitsland?
Heb daar ook aan gedacht maar in dat geval is het probleem meer dat de hoogte van de onderdelen misschien niet altijd klopt. En persoonlijk plop ik ook liever een heel model. Als er ooit een mogelijkheid wordt gegeven voor grotere ploppables dan scale ik 'm wel.quote:Op maandag 23 maart 2015 06:45 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Misschien een stop idee hoor, maar in hoeverre kun je tiles aan elkaar knopen?
Zit er padding tussen de tiles, of kun je het stadion ook opknippen in 2 kleine stadionnetjes?
Als je klaar bent zou ik hem trouwens op Reddit gooien, daar zijn ze op zoek naar een goed stadion...quote:Op maandag 23 maart 2015 07:42 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Heb daar ook aan gedacht maar in dat geval is het probleem meer dat de hoogte van de onderdelen misschien niet altijd klopt. En persoonlijk plop ik ook liever een heel model. Als er ooit een mogelijkheid wordt gegeven voor grotere ploppables dan scale ik 'm wel.
Die Holmen map ziet er nice uit. Die parkeerplaatsen, zijn dat assets die je gedownload hebt? Werken ze ook?quote:Op zondag 22 maart 2015 23:01 schreef EnGCatjuh het volgende:
Overview van Holmen (heightmap van Stockholm):
[ afbeelding ]
Het is de heightmap van Stockholm. Het zijn inderdaad assets en soms staan er auto's op ja. Alleen zo druk als bij een echt stadion ga je het waarschijnlijk niet zien.quote:Op maandag 23 maart 2015 08:30 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Die Holmen map ziet er nice uit. Die parkeerplaatsen, zijn dat assets die je gedownload hebt? Werken ze ook?
Supergaaf man!quote:Op maandag 23 maart 2015 05:25 schreef SuperHarregarre het volgende:
[ afbeelding ]
Snelle test ingame, textures zijn nog niet final maar wilde toch even de schaal testen. Zit nu op de maximale grootte wat denk ik 75% of 80% van de ware grootte is, maar dat is nu eenmaal de limiet in CS. Maasgebouw wordt een lastig verhaal qua grootte maar ik wil toch zeker de letters van het stadion aan de zijkant nog maken. Lichtmasten moet ik denk ik apart maken als park ofzo, want anders wordt het stadion kleiner en kleiner.
Overigens heb ik het model haaks op de weg gezet, zodat je aan de zijkant een plein kunt bouwen en treinstation en aan de overzijde een parkeerplaats.Net als in 't eggie.
Edit: Of misschien toch de lichtmasten net in het hoekje nog. Hoop dat dat allemaal gaat passen.Op de plek waar nu de boom op 't hoekje staat als placeholder voor de lichtmast.
Ik vind het niks, maar dat komt door gisteren.quote:Op maandag 23 maart 2015 05:25 schreef SuperHarregarre het volgende:
[ afbeelding ]
Snelle test ingame, textures zijn nog niet final maar wilde toch even de schaal testen. Zit nu op de maximale grootte wat denk ik 75% of 80% van de ware grootte is, maar dat is nu eenmaal de limiet in CS. Maasgebouw wordt een lastig verhaal qua grootte maar ik wil toch zeker de letters van het stadion aan de zijkant nog maken. Lichtmasten moet ik denk ik apart maken als park ofzo, want anders wordt het stadion kleiner en kleiner.
Overigens heb ik het model haaks op de weg gezet, zodat je aan de zijkant een plein kunt bouwen en treinstation en aan de overzijde een parkeerplaats.Net als in 't eggie.
Edit: Of misschien toch de lichtmasten net in het hoekje nog. Hoop dat dat allemaal gaat passen.Op de plek waar nu de boom op 't hoekje staat als placeholder voor de lichtmast.
Spuit 11.quote:Op maandag 23 maart 2015 09:44 schreef Kreator het volgende:
Wow... check dit:
Meer: http://imgur.com/a/V3OXR
[ afbeelding ]
Ongetwijfeld. Zit al jaren op Reddit, maar was vergeten dat er ook nog wel eens een leuke Cities sub zou kunnen zijn.quote:
die is eigenlijk niet goed, zeer ongedetailleerd en al het land is plat. Het ziet alleen 'ongeveer' verschil tussen water en land. Is eindelijk alleen handig om een basic outlines te krijgen.quote:Op maandag 23 maart 2015 10:07 schreef Qunix het volgende:
Mag dit ook in de OP?
Genereer een map vanuit Google Maps: http://terrain.party/
Weet je een ander dan?quote:Op maandag 23 maart 2015 10:15 schreef n8n het volgende:
[..]
die is eigenlijk niet goed, zeer ongedetailleerd en al het land is plat. Het ziet alleen 'ongeveer' verschil tussen water en land. Is eindelijk alleen handig om een basic outlines te krijgen.
nee, meer een algemene waarschuwing. Je kan ook zelf nog inkleuren/aanpassen. Geen idee of er echte vrij beschikbare height maps bestaan.quote:
quote:Op maandag 23 maart 2015 10:18 schreef n8n het volgende:
[..]
nee, meer een algemene waarschuwing. Je kan ook zelf nog inkleuren/aanpassen. Geen idee of er echte vrij beschikbare height maps bestaan.
Op Google images staan er wat als je zoekt op height map. Je wilt het liefst een afbeelding met 16bit kleurdiepte voor het detail.
quote:Over on terrain.party the planet can be explored and sections of the terrain can then be downloaded with the height map data. Once the area is captured with the grid on the site, the maps can be downloaded and inserted into your City Skylines directory at City: Skylines > Files > MapEditor > Heightmaps.
The next thing to do is launch the game and head straight into the map editor and click the import height map button at the bottom of the screen. The map will now be populated with the terrain data from the images that were downloaded from the website. It’s super simple and this really is a fantastic tool.
...
Heightmaps are image files that are top down views of terrain that give details of the height of the land through their use of color. The map editor in Cities Skylines uses grayscale images, so you have pure white being the highest land value, and pure black being the lowest. The many shades of gray in between pure white and pure black represent different land value heights.
zou dit werken?quote:Op maandag 23 maart 2015 10:18 schreef n8n het volgende:
[..]
nee, meer een algemene waarschuwing. Je kan ook zelf nog inkleuren/aanpassen. Geen idee of er echte vrij beschikbare height maps bestaan.
Op Google images staan er wat als je zoekt op height map. Je wilt het liefst een afbeelding met 16bit kleurdiepte voor het detail.
gisteren een trein af/oprit gefixt, had ongv hetzelfde probleem..quote:
ik voorspel een disaster menu modquote:Op maandag 23 maart 2015 09:49 schreef Danny het volgende:
Tsunami!
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=4124] 99348&searchtext=
nice, vanavond even toevoegenquote:
Dit inderdaad. Dag weekend....quote:Op maandag 23 maart 2015 10:55 schreef meerinformatie het volgende:
Op vrijdagmiddag begonnen en het was ineens zondagavond. Het is echt lang geleden dat ik een spel heb gekocht en de tijd totaal langs me heen is gegaan.
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | doEartquake(){ moveMap(x: +1); sleep(1); moveMap(x: 0, y: +1); sleep(1); moveMap(x: -1, y: 0); sleep(1); moveMap(x: +1, y: -1); sleep(1); moveMap(x: 0, y: 0); destroyRandomBuildings(amountOfBuildings: 5); } |
denk het niet omdat je een monochrome afbeelding nodig hebt. De kleuren maken alles grijzig waardoor het effect niet klopt ben ik bang. Als je googled op height map krijg je zwart/wit afbeeldingen die je zo zou kunnen importeren.quote:Op maandag 23 maart 2015 10:24 schreef Danny het volgende:
[..]
zou dit werken?
http://www.geo-informatie.nl/geodesk/hgt-300dpi.pdf
quote:Op maandag 23 maart 2015 05:25 schreef SuperHarregarre het volgende:
[ afbeelding ]
Snelle test ingame, textures zijn nog niet final maar wilde toch even de schaal testen. Zit nu op de maximale grootte wat denk ik 75% of 80% van de ware grootte is, maar dat is nu eenmaal de limiet in CS. Maasgebouw wordt een lastig verhaal qua grootte maar ik wil toch zeker de letters van het stadion aan de zijkant nog maken. Lichtmasten moet ik denk ik apart maken als park ofzo, want anders wordt het stadion kleiner en kleiner.
Overigens heb ik het model haaks op de weg gezet, zodat je aan de zijkant een plein kunt bouwen en treinstation en aan de overzijde een parkeerplaats.Net als in 't eggie.
Edit: Of misschien toch de lichtmasten net in het hoekje nog. Hoop dat dat allemaal gaat passen.Op de plek waar nu de boom op 't hoekje staat als placeholder voor de lichtmast.
Ditquote:Op maandag 23 maart 2015 13:33 schreef Binamin het volgende:
Met de aging mod heb ik daar nooit meer last van.
G2playquote:Op maandag 23 maart 2015 13:34 schreef Divje het volgende:
[..]
Dit
Deluxe Edition is nu 21,86 bij g2play trouwens, voor de mensen die 'm nog niet hebben.
Ja, die had ik eerst aanstaan, maar toen had ik op een gegeven moment 15000 tieners op een populatie van 40000. Dat werkte ook niet.quote:Op maandag 23 maart 2015 13:33 schreef Binamin het volgende:
Met de aging mod heb ik daar nooit meer last van.
Van de vrachtwagen gevallen keys kopenquote:
Echte true Scotsman hier.quote:Op maandag 23 maart 2015 13:39 schreef Rezania het volgende:
[..]
Nooit last gehad van problemen daar.
Ahzo. Ach, nergens last van.quote:Op maandag 23 maart 2015 13:41 schreef tweemeter het volgende:
[..]
Van de vrachtwagen gevallen keys kopeng2play en kinguin zijn leuke sites misschien, als je weet waar je aan begint. Uiteindelijk kan je de kans hebben dat je illegale keys koopt die gekocht zijn met gestolen credit cards en ze vervolgens gerevoked worden. Je kan beter zeggen dat je bij GMG kan kopen.
Nee snap ik, maar ik denk dat hier veel mensen komen die vrij nieuw zijn met keys kopen, om ze dan naar een semi-legale site te sturen die keys inkoopt in Rusland oid. lijkt me niet echt verstandig. Het spel is op greenmangaming ook niet veel duurder dan 22 euro en wel volledig legaal. Dat is het spel toch wel waard?quote:
True. Maar ik ben dan ook niet zo heel bekend met die sitesquote:Op maandag 23 maart 2015 13:45 schreef tweemeter het volgende:
[..]
Nee snap ik, maar ik denk dat hier veel mensen komen die vrij nieuw zijn met keys kopen, om ze dan naar een semi-legale site te sturen die keys inkoopt in Rusland oid. lijkt me niet echt verstandig. Het spel is op greenmangaming ook niet veel duurder dan 22 euro en wel volledig legaal. Dat is het spel toch wel waard?
Daar is de deluxe versie 27 euro. Als je je aanmeld en naar de VIP sectie gaatquote:Op maandag 23 maart 2015 13:48 schreef Divje het volgende:
[..]
True. Maar ik ben dan ook niet zo heel bekend met die sitesDus tjah. Het is het zeker waard
naar GMG mensen!
( ͠° ͟ʖ ͡°)quote:Op maandag 23 maart 2015 13:13 schreef Rezania het volgende:
Iemand heeft een height map van Amsterdam geïmporteerd.
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 23 maart 2015 14:28 schreef SuperHarregarre het volgende:
[ afbeelding ]
Volgende test met lichtmasten. (Nog zonder het bovenste deel met lampen.
Textures zijn nog steeds niet final maar ben niet zo'n held in het zelf creëren van goede textures dus dat duurt allemaal wat langer...
Edit: Stadion steekt nu ook klein beetje uit over de weg.Alles moet wijken voor de Kuip.
Dit word zo gaafquote:Op maandag 23 maart 2015 14:28 schreef SuperHarregarre het volgende:
[ afbeelding ]
Volgende test met lichtmasten. (Nog zonder het bovenste deel met lampen.
Textures zijn nog steeds niet final maar ben niet zo'n held in het zelf creëren van goede textures dus dat duurt allemaal wat langer...
Edit: Stadion steekt nu ook klein beetje uit over de weg.Alles moet wijken voor de Kuip.
Hahaha, wat een briljante assets komen er steeds bijquote:Op maandag 23 maart 2015 14:35 schreef Divje het volgende:
Terraforming is nu gratiesch in die mod
[ afbeelding ]
Die pizza maakt het af
http://steamcommunity.com(...)12698857&searchtext=
Wel jammer dat die assets growable zijn ipv ploppable. Ik wil geen dorpje van 700 inwoners waar 3 Aldi's zitten, 2x Pollos Hermanos, 40-45x Starbucks en straks hele straten pizza's op de daken hebben liggenquote:Op maandag 23 maart 2015 14:37 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Hahaha, wat een briljante assets komen er steeds bijNu de camper nog.
Netjes. Je gras geeft alleen licht in het donkerquote:Op maandag 23 maart 2015 14:28 schreef SuperHarregarre het volgende:
[ afbeelding ]
Volgende test met lichtmasten. (Nog zonder het bovenste deel met lampen.
Textures zijn nog steeds niet final maar ben niet zo'n held in het zelf creëren van goede textures dus dat duurt allemaal wat langer...
Edit: Stadion steekt nu ook klein beetje uit over de weg.Alles moet wijken voor de Kuip.
Jep, CS heeft de nare gewoonte alles licht te laten geven.quote:Op maandag 23 maart 2015 14:52 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Netjes. Je gras geeft alleen licht in het donker
Ik zou de kleur aanhouden van het standaard gras in CS, maar mooi manquote:Op maandag 23 maart 2015 15:04 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Jep, CS heeft de nare gewoonte alles licht te laten geven.Moet het bij de final nog maar een keer desaturaten.
ga je nog trappen toevoegen in het stadion?quote:Op maandag 23 maart 2015 14:28 schreef SuperHarregarre het volgende:
[ afbeelding ]
Volgende test met lichtmasten. (Nog zonder het bovenste deel met lampen.
Textures zijn nog steeds niet final maar ben niet zo'n held in het zelf creëren van goede textures dus dat duurt allemaal wat langer...
Edit: Stadion steekt nu ook klein beetje uit over de weg.Alles moet wijken voor de Kuip.
Fabrieken slopen en alleen nog maar kantoren plaatsenquote:Op maandag 23 maart 2015 15:20 schreef BenX_95 het volgende:
Ik krijg erg last van "overeducated citizens". Ga toch lekker minimumloon verdienen ofzo
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |