1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 | 20.30-02.00 uur NEDERLAND KIEST NPO1 DE UITSLAGEN De uitslagen van de Provinciale Statenverkiezingen zijn rechtstreeks te volgen.Rob Trip presenteert de uitzending,Dominique van der Heyde geeft politieke duiding en Dionne Stax brengt de uitslagen aan de hand van een groot scherm. Ook wordt er geschakeld naar Mariëlle Tweebeeke,die in de Haagse brasserie Dudok praat met gasten over de voorlopige uitslag.Om 21.00 uur wordt de uitslag van de exitpoll van onderzoeksbureau Ipsos bekendgemaakt, later de definitieve uitslag. |
Het CDA heeft zich erg als oppositiepartij opgesteld. De kans lijkt me klein.quote:Op woensdag 18 maart 2015 21:23 schreef Tomatenboer het volgende:
Al die ophef om niets.
Nu VVD en PvdA en de C3 hun meerderheid kwijt zijn worden CU en SGP gewoon vervangen door het CDA en veranderd er verder niets.
Denk ook niet dat CDA zomaar van rol gaat veranderen, die ruiken nu meerquote:Op woensdag 18 maart 2015 21:25 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Het CDA heeft zich erg als oppositiepartij opgesteld. De kans lijkt me klein.
Dit dus.quote:Op woensdag 18 maart 2015 21:25 schreef Friek_ het volgende:
Ik vind Herman toch een fijnere man voor de uitslagen. Dat communicatiesletje Dionne is alleen lekker, meer niet.
Bij willekeurig andere verkiezingen had ik je gelijk gegeven... Nu Buma weigert om mee te onderhandelen, zie ik Rutte ook nog wel de handdoek in de ring gooien...quote:Op woensdag 18 maart 2015 21:23 schreef Tomatenboer het volgende:
Al die ophef om niets.
Nu VVD en PvdA en de C3 hun meerderheid kwijt zijn worden CU en SGP gewoon vervangen door het CDA en veranderd er verder niets.
En dat natuurlijk.quote:
Het CDA is zo glibberig als palingen in een emmer snot.quote:Op woensdag 18 maart 2015 21:25 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Het enige goede dat uit Rotterdam komt is Gerard Cox. Oja, en Gini Wijnaldum!quote:Op woensdag 18 maart 2015 21:18 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:RTV_Rijnmond twitterde op woensdag 18-03-2015 om 21:16:54Verkiezingsopkomst in Rotterdam is 35% #PS15 reageer retweet
Dit.. Het geslacht van Haersma Buma heeft een premier nodigquote:Op woensdag 18 maart 2015 21:25 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Denk ook niet dat CDA zomaar van rol gaat veranderen, die ruiken nu meer
Groenlinkser kan het niet.quote:Op woensdag 18 maart 2015 21:26 schreef marcodej het volgende:
Deze vrouw zag ik vorige week op Leiden Centraal met een vouwfiets en een bruine boterham.
Toch vind ik het pakje van vandaag beter dan dit:quote:Op woensdag 18 maart 2015 21:23 schreef Mani89 het volgende:
Als Dionne iets donkers draagt zie je haar tieten niet goed. Gemiste kans derhalve.
#werkenbijdenosquote:Op woensdag 18 maart 2015 21:27 schreef richolio het volgende:
Net het sinterklaasjournaal
'Dat is een werk!'
Dat is natuurlijk voor de bühne.quote:Op woensdag 18 maart 2015 21:25 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Welnee, was allemaal voor de bühne. In de praktijk stemt het CDA voor meer dan 90% met deze coalitie mee.quote:Op woensdag 18 maart 2015 21:25 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Kunduz?quote:Op woensdag 18 maart 2015 21:27 schreef RvLaak het volgende:
No way dat Rutte met GL wil gaan onderhandelen... Meisje is beetje wereldvreemd
Weggegooide stemmenquote:Op woensdag 18 maart 2015 21:27 schreef Mani89 het volgende:
Ah, een vuilnisbak met stemmen die omgekeerd wordt. Leuk.
Ligt aan de achterliggende gedachte. Als Buma idd premier wil worden, dan niet. Gaat het alleen om de stemmen, dan schuift hij vanavond al aan...quote:
Het kabinet torpederen is natuurlijk niet zonder risico. Het is nu eenmaal niet de SP.quote:Op woensdag 18 maart 2015 21:27 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Dit.. Het geslacht van Haersma Buma heeft een premier nodig
Die gaat voor nieuwe verkiezingen, die gaat echt niet helpen dit hopeloos impopulaire kabinet omhoog te houden, niet nu hij momentum heeft...
Ze hadden eerder in de uitzending ook een interview met een willekeurige kiezer.quote:Op woensdag 18 maart 2015 21:27 schreef richolio het volgende:
Net het sinterklaasjournaal
'Dat is een werk!'
Ze zeggen zelf:quote:Op woensdag 18 maart 2015 21:28 schreef robin007bond het volgende:
[..]
CDA is een draaipartij, maar zo erg denk ik niet.
De stemmen zijn kwijt! Nee!quote:Op woensdag 18 maart 2015 21:29 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ze hadden eerder in de uitzending ook een interview met een willekeurige kiezer.
Nood breekt wet, gekke geert was er net uit gestapt. Ze moesten een begroting hebben en heeeeeel snel.quote:
Dat zegt SP ook.quote:Op woensdag 18 maart 2015 21:29 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ze zeggen zelf:
"we stemmen voor goede plannen, maar tegen slechte".
Hooguit geven ze de steun een ander naampje.quote:Op woensdag 18 maart 2015 21:29 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ze zeggen zelf:
"we stemmen voor goede plannen, maar tegen slechte".
Hij hoeft helemaal niets te torpederen. Dat laat hij Rutte gewoon zelf doenquote:Op woensdag 18 maart 2015 21:29 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het kabinet torpederen is natuurlijk niet zonder risico. Het is nu eenmaal niet de SP.
Mwah, je laat ook niet zien dat je premiersmateriaal bent wanneer je aan de kant blijft zitten.quote:Op woensdag 18 maart 2015 21:28 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Ligt aan de achterliggende gedachte. Als Buma idd premier wil worden, dan niet. Gaat het alleen om de stemmen, dan schuift hij vanavond al aan...
Mwoah, het CDA zou er wel eens beter op kunnen worden wanneer ze dit kabinet opblazen. Ligt er maar net aan hoe ze het gaan framen.quote:Op woensdag 18 maart 2015 21:29 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het kabinet torpederen is natuurlijk niet zonder risico. Het is nu eenmaal niet de SP.
Dat is waar, maar hij ruikt meer, dat zie je aan alles.. Was ook een zwaktebod van Rutte om zo om steun te smeken..quote:Op woensdag 18 maart 2015 21:29 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nood breekt helemaal geen wet. Ze hadden ook het kabinet kunnen laten klappen.quote:Op woensdag 18 maart 2015 21:29 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Nood breekt wet, gekke geert was er net uit gestapt. Ze moesten een begroting hebben en heeeeeel snel.
Van de SP weet je dat ze maar weinig plannen van een ander echt goed vinden.quote:
quote:
De grootste partij ongeveer 15%, van een opkomst van 49%. Grote maatschappelijke steun voor de grootste partij...quote:Op woensdag 18 maart 2015 21:32 schreef RvLaak het volgende:
Dus wat de uitslag ook is, het is geen meerderheid...
Indien de opkomstcijfers kloppen
Je bent zelf een linkse ratquote:Op woensdag 18 maart 2015 21:33 schreef timmmmm het volgende:
Ik zit me erover te verbazen dat de ratten van het CDA weer opkrabbelen. Ik was net zo blij dat rat Verhagen die partij de vernieling in geholpen had
De kiezer is dement. Zijn het samenwerken met de PVV al lang vergetenquote:Op woensdag 18 maart 2015 21:33 schreef timmmmm het volgende:
Ik zit me erover te verbazen dat de ratten van het CDA weer opkrabbelen. Ik was net zo blij dat rat Verhagen die partij de vernieling in geholpen had
Ja, precies dezelfde doelgroep natuurlijk.quote:Op woensdag 18 maart 2015 21:34 schreef GSbrder het volgende:
Zetel van PVV naar D66 gegaan. Very likely indeed
Het is ook verre van mijn partij, maar die gezinsstandpunten zijn betuttelend maar soms wel goed voor de balans... vind het persoonlijk vooral fijn dat de PvdA en PVV onderuit gaanquote:Op woensdag 18 maart 2015 21:33 schreef timmmmm het volgende:
Bij de vorige verkiezingen, Tweede-Kamer, had de exitpoll 13 zetels voor de PVV, dat werden er 15. Het is een indicatie.quote:
Waarschijnlijk opgeschoven van PVV naar VVD/CDA en dan nog wat reststemmen bij D66.quote:Op woensdag 18 maart 2015 21:34 schreef Tem het volgende:
[..]
Ja, precies dezelfde doelgroep natuurlijk.
Wat aanhangers van Wilders zijn te lui om hun partij te ondersteunen.quote:Op woensdag 18 maart 2015 21:35 schreef L3gend het volgende:
PVV heeft als enige oppositiepartij verloren
Ach al verliezen ze geen enkele zetel. Geert mag voorlopig een toontje lager gaan zingen.quote:Op woensdag 18 maart 2015 21:35 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Bij de vorige verkiezingen, Tweede-Kamer, had de exitpoll 13 zetels voor de PVV, dat werden er 15. Het is een indicatie.
Of ze vertrouwen erop dat t niet weer zal gebeurenquote:Op woensdag 18 maart 2015 21:34 schreef RvLaak het volgende:
[..]
De kiezer is dement. Zijn het samenwerken met de PVV al lang vergeten
"Ik heb ook een huisdier" of "ik ken ook een verzorgingstehuis"quote:
Nogmaals, niet boeiend. CU en SGP worden gewoon vervangen door het CDA.quote:Op woensdag 18 maart 2015 21:34 schreef SureD1 het volgende:
[..]
12 - 12 nog steeds...
35 voor VVD-PVDA-D66-CU/SGP
Noem me naief, maar CDA doet dat nietquote:Op woensdag 18 maart 2015 21:36 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Nogmaals, niet boeiend. CU en SGP worden gewoon vervangen door het CDA.
Dat zit er al veel langer aan te komen namelijk.
Wie echt denkt dat het CDA een echte oppositierol gaat vervullen is grenzeloos naïef.
Eensch.quote:Op woensdag 18 maart 2015 21:36 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Wie echt denkt dat het CDA een echte oppositierol gaat vervullen is grenzeloos naïef.
Nou ja zeg.quote:Op woensdag 18 maart 2015 21:36 schreef L3gend het volgende:
[..]
Laatste half uur stemden mensen die werk hebben
Waarom niet? Gewoon de helft van het verlies van de PVV/VVD gepakt.quote:
quote:Op woensdag 18 maart 2015 21:36 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Denken dat CDA het kabinet gaat steunen, Buma wil premier wordenquote:Op woensdag 18 maart 2015 21:36 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
CDA is in de provincies een betrouwbare partner. Dat dan weer wel. Het is dat ze iets tegen wiet hebben en dat ''Jezus'' figuur helpt ook niet echt mee.quote:
Je verkneukelen om die zetel verlies terwijl je eigen partij er zes heeft verlorenquote:Op woensdag 18 maart 2015 21:35 schreef L3gend het volgende:
Die komen opdraven. De rest blijft thuis. Daarom winnen ze.quote:
En GroenLinksquote:Op woensdag 18 maart 2015 21:35 schreef L3gend het volgende:
Daarnaast is het nog steeds geen schim van wat het ooit was.quote:Op woensdag 18 maart 2015 21:37 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Waarom niet? Gewoon de helft van het verlies van de PVV/VVD gepakt.
Mijn partij heeft er 5 gewonnenquote:Op woensdag 18 maart 2015 21:37 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Je verkneukelen om die zetel verlies terwijl je eigen partij er zes heeft verloren
Nee ze willen regeren, op hun voorwaarden, die wil TK verkiezingen...die zorgt er voor dat er geen andere mogelijkheid is dan dat de coalitie moet concluderen dat de koek op is...quote:Op woensdag 18 maart 2015 21:36 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
CDA zijn kontendraaiers en plucheplakkers.quote:Op woensdag 18 maart 2015 21:37 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Noem me naief, maar CDA doet dat niet
2 verloren, mijn partij heeft er 2 bijquote:Op woensdag 18 maart 2015 21:37 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Je verkneukelen om die zetel verlies terwijl je eigen partij er zes heeft verloren
Traditionele achterbanquote:
Buma moet eerst maar eens in de flow te zien blijven tot de volgende verkiezingen.quote:Op woensdag 18 maart 2015 21:37 schreef L3gend het volgende:
[..]
Denken dat CDA het kabinet gaat steunen, Buma wil premier worden
0:00 staat dat op de planningquote:Op woensdag 18 maart 2015 21:38 schreef tralalala het volgende:
Hebben ze al gezegd hoe laat het debat ongeveer komt?
Lijkt me een goede voor de OP, indien deze automagisch update.quote:Op woensdag 18 maart 2015 21:38 schreef Ajacied422 het volgende:
[ afbeelding ]
Geactualiseerde exitpoll.
Zeker wel, CDA kan de grootste worden.quote:Op woensdag 18 maart 2015 21:38 schreef MouzurX het volgende:
[..]
CDA zijn kontendraaiers en plucheplakkers.
Sowieso dat die de coalitie gaan helpen.
Tenzij nieuwe verkiezingen voor hun beter uitkomen maar echt veel beter kan het voor hun toch ook niet worden?
Teletekstpagina's kunnen niet meer automatisch updaten op internet.quote:Op woensdag 18 maart 2015 21:39 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Lijkt me een goede voor de OP, indien deze automagisch update.
neequote:Op woensdag 18 maart 2015 21:39 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Lijkt me een goede voor de OP, indien deze automagisch update.
Maar begrijp je ook dat rucksichtslos het kabinet opblazen voor het CDA nogal kan backfiren?quote:Op woensdag 18 maart 2015 21:38 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Nee ze willen regeren, op hun voorwaarden, die wil TK verkiezingen...die zorgt er voor dat er geen andere mogelijkheid is dan dat de coalitie moet concluderen dat de koek op is...
quote:
Buma premierquote:Op woensdag 18 maart 2015 21:37 schreef L3gend het volgende:
[..]
Zij ruiken de mogelijkheid om bij de volgende TK verkiezing de grootste te worden...als je nu momentum hebt kun je die volgende verkiezingen maar zo snel mogelijk laten komen...quote:Op woensdag 18 maart 2015 21:38 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Tenzij nieuwe verkiezingen voor hun beter uitkomen maar echt veel beter kan het voor hun toch ook niet worden?
Coalitie heeft geen enkele incentive om die conclusie te trekken.quote:Op woensdag 18 maart 2015 21:38 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Nee ze willen regeren, op hun voorwaarden, die wil TK verkiezingen...die zorgt er voor dat er geen andere mogelijkheid is dan dat de coalitie moet concluderen dat de koek op is...
Het CDA heeft 4 kabinetten op rij opgeblazen, elke keer kwamen ze er goed uit.quote:Op woensdag 18 maart 2015 21:40 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar begrijp je ook dat rucksichtslos het kabinet opblazen voor het CDA nogal kan backfiren?
goede vraag gr robquote:
quote:Op woensdag 18 maart 2015 21:36 schreef L3gend het volgende:
[..]
Laatste half uur stemden mensen die werk hebben
Ja en dat hoop ik zelfsquote:Op woensdag 18 maart 2015 21:40 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar begrijp je ook dat rucksichtslos het kabinet opblazen voor het CDA nogal kan backfiren?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het CDA steunt het kabinet al in 90% van de voorstellen, en dat legt ze schijnbaar geen windeieren.quote:Op woensdag 18 maart 2015 21:37 schreef L3gend het volgende:
[..]
Maar wat hebben WIJ daar aan?quote:Op woensdag 18 maart 2015 21:40 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Zij ruiken de mogelijkheid om bij de volgende TK verkiezing de grootste te worden...als je nu momentum hebt kun je die volgende verkiezingen maar zo snel mogelijk laten komen...
Ah ja natuurlijk, het plebs is het tijdperk balkenende alweer vergetenquote:Op woensdag 18 maart 2015 21:39 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Zeker wel, CDA kan de grootste worden.
Bij welk kabinet trok het CDA de stekker eruit precies?quote:Op woensdag 18 maart 2015 21:40 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Het CDA heeft 4 kabinetten op rij opgeblazen, elke keer kwamen ze er goed uit.
een oppositiepartij die het kabinet opblaast en dat pakt negatief voor hun uit?quote:Op woensdag 18 maart 2015 21:40 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja, jammer genoeg is hun huidige leider best een capabele roerganger. Ik had liever gezien dat Stekker Sap nog een paar jaar de scepter mocht zwaaien om de partij definitief op te blazen.quote:Op woensdag 18 maart 2015 21:40 schreef Elfletterig het volgende:
Verder opvallend dat GroenLinks op 5 zetels in de Senaat lijkt te komen, vergelijkbaar met 10 zetels in de Tweede Kamer. De partij is daarmee weer terug op het niveau van het tijdperk Halsema, voor het gedoe met Sap en Dibi.
Als Rutte er geen enkel plan meer door krijgt, zie ik hem in staat om als een klein kind gewoon om mama te schreeuwen en de stekker eruit te trekken...quote:Op woensdag 18 maart 2015 21:40 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Coalitie heeft geen enkele incentive om die conclusie te trekken.
Liever nog twee jaar aanmodderen en hopen dat de economie in de tussentijd zal aantrekken.
Balkenende > Ruttequote:Op woensdag 18 maart 2015 21:41 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Ah ja natuurlijk, het plebs is het tijdperk balkenende alweer vergeten![]()
Dé oorzaak voor de "zwaardere" crisis in ons land dan de omliggende landen.
quote:Op woensdag 18 maart 2015 21:41 schreef Cikx het volgende:
Mooi die reacties van de PVV-stemmers.Ik hoop dat ze zichzelf googlen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooi die reacties van de PVV-stemmers.Ik vind het verbazend dat mensen zich op een medium als Facebook zo laten kennenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
Mooi die reacties van de PVV-stemmers.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
VVD 15,8%quote:Op woensdag 18 maart 2015 21:42 schreef BlackNero het volgende:
CDA als grootste partij? Again? Wtf Nederland
Hoop dat jij eens flink wat bedreigingen krijgt en de rest van je leven je vrijheid kwijt bent .. Zien hoequote:Op woensdag 18 maart 2015 21:41 schreef TheVulture het volgende:
Mooi zo'n ongenuanceerde leider die aan beveiligingskosten zowat de hele partijkas leegtrekt...
Mooi die reacties van de PVV-stemmers.Haha, we zijn tegen het kabinet , maar omdat we denken dat het oneerlijk is gaan we niet stemmen maar achteraf wel klagen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.AFCA
Qui audet adipiscitur
Te makkelijk.quote:Op woensdag 18 maart 2015 21:37 schreef borisz het volgende:
[..]
Die komen opdraven. De rest blijft thuis. Daarom winnen ze.
Balkenende I t/m IVquote:Op woensdag 18 maart 2015 21:41 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Bij welk kabinet trok het CDA de stekker eruit precies?
Met GroenLinks erbij 40. Rutte en Samsom moeten maar eens een paar goede gesprekken met Van Ojik gaan voeren.quote:Op woensdag 18 maart 2015 21:41 schreef Ajacied422 het volgende:
Volgens actuele exitpoll dus 35 zetels voor de coalitie + c3
Al zijn de exitpolls lang niet altijd representatief voor de uitslag.
Onzin.quote:
Dat de VVD zou inleveren was te verwachten, dat het CDA zou groeien daarentegen...quote:
Oh, dat zal best, maar de kiezer zal het CDA ook niet met stemmen belonen als het CDA geen plannen in de senaat steunt die goed zijn voor het land. Buma is geen leider van een SP of PVV die blij zijn als het land niet meer vooruit kan.quote:Op woensdag 18 maart 2015 21:42 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Als Rutte er geen enkel plan meer door krijgt, zie ik hem in staat om als een klein kind gewoon om mama te schreeuwen en de stekker eruit te trekken...
Op de één of andere manier lijkt die Rutte mij helemaal niet zo amicaal als hij zich doet voor komen.
VVD wil echt geen linkse partij erbij.quote:Op woensdag 18 maart 2015 21:43 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Met GroenLinks erbij 40. Rutte en Samsom moeten maar eens een paar goede gesprekken met Van Ojik gaan voeren.
Er werd lacherig over Van Ojik gedaan bij zijn aanstelling. Je moet nu, na een paar, vaststellen dat hij GroenLinks uit het slop heeft getrokken.quote:Op woensdag 18 maart 2015 21:42 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Ja, jammer genoeg is hun huidige leider best een capabele roerganger. Ik had liever gezien dat Stekker Sap nog een paar jaar de scepter mocht zwaaien om de partij definitief op te blazen.
Elk kabinet Balkenende is beëindigt door het CDA. Alle 4... Maar blijkbaar zijn de kiezers heel erg dement.quote:
Hm, lijkt mij een utopie.quote:Op woensdag 18 maart 2015 21:43 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Met GroenLinks erbij 40. Rutte en Samsom moeten maar eens een paar goede gesprekken met Van Ojik gaan voeren.
Nee. VVD heeft in de exit-polls een groter percentage.quote:Op woensdag 18 maart 2015 21:42 schreef BlackNero het volgende:
CDA als grootste partij? Again? Wtf Nederland
Als Wilders zijn verhaal wat genuanceerder zou verkondigen dan had heeft hij echt geen beveiliging nodig... maar de grote peroxide-leider kan alleen maar in opruiende woorden zijn angst prediken en dan krijg je dus dit, plus het feit dat je inhoudelijk geen flikker bereiktquote:Op woensdag 18 maart 2015 21:42 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Hoop dat jij eens flink wat bedreigingen krijgt en de rest van je leven je vrijheid kwijt bent .. Zien hoeje het dan vindt
Balkenende I: De LPFquote:
Het blijven hoeren, natuurlijk wel.quote:Op woensdag 18 maart 2015 21:44 schreef Smoofie het volgende:
[..]
VVD wil echt geen linkse partij erbij.
De stemmen van de VVD kunnen maar 3 kanten op.quote:Op woensdag 18 maart 2015 21:44 schreef BlackNero het volgende:
[..]
Dat de VVD zou inleveren was te verwachten, dat het CDA zou groeien daarentegen...
I - LPFquote:Op woensdag 18 maart 2015 21:44 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Elk kabinet Balkenende is beëindigt door het CDA. Alle 4... Maar blijkbaar zijn de kiezers heel erg dement.
PvdA wilde er ook geen rechtse partijen bij. Het alternatief is praten met het CDA (dat gezien hun grootte allerlei eisen gaat stellen) of het hele kabinet opblazen omdat de situatie niet meer regeerbaar is.quote:Op woensdag 18 maart 2015 21:44 schreef Smoofie het volgende:
[..]
VVD wil echt geen linkse partij erbij.
Ik vind hem in debatten in de Kamer altijd een oase van rust...quote:Op woensdag 18 maart 2015 21:44 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Er werd lacherig over Van Ojik gedaan bij zijn aanstelling. Je moet nu, na een paar, vaststellen dat hij GroenLinks uit het slop heeft getrokken.
Hmm, met 3 heb je idd gelijk... Maar blijkbaar ben ook jij vergeten dat het daadwerkelijk de CDA was die de kabinetten heeft ontbonden. Wat de reden ook weze mag, zij hebben de stekker er elke keer uitgetrokken.quote:Op woensdag 18 maart 2015 21:45 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Balkenende I: De LPF
Balkenende II: D66
Balkenende III: Is niet gevallen want tussenkabinet
Balkenende IV: De PvdA, en het CDA werd daarna ook nog eens gehalveerd.
Onjuiste conclusie dus.
CDA is redelijk rechtsquote:Op woensdag 18 maart 2015 21:46 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
PvdA wilde er ook geen rechtse partijen bij. Het alternatief is praten met het CDA (dat gezien hun grootte allerlei eisen gaat stellen) of het hele kabinet opblazen omdat de situatie niet meer regeerbaar is.
walgelijkquote:Op woensdag 18 maart 2015 21:44 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Als Wilders zijn verhaal wat genuanceerder zou verkondigen dan had heeft hij echt geen beveiliging nodig... maar de grote peroxide-leider kan alleen maar in opruiende woorden zijn angst prediken en dan krijg je dus dit, plus het feit dat je inhoudelijk geen flikker bereikt
Balkenende III was zonder D66 en meet een interimkabinet dat niet gevallen is.quote:Op woensdag 18 maart 2015 21:45 schreef Alxander het volgende:
[..]
I - LPF
II - D66
III - VVD
IV - demissionair
Mwah, hij heeft minder geprofiteerd van de impopulariteit van de PvdA dan andere partijen, zoals D66/SP/CDA/PvdD.quote:Op woensdag 18 maart 2015 21:44 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Er werd lacherig over Van Ojik gedaan bij zijn aanstelling. Je moet nu, na een paar, vaststellen dat hij GroenLinks uit het slop heeft getrokken.
Ach wat. Ze helpen de coalitie nu toch ook niet, dus dat 'sowieso' lijkt me nogal uit de lucht gegrepen.quote:Op woensdag 18 maart 2015 21:38 schreef MouzurX het volgende:
[..]
quote:
Anderhalve man en een paardenkop.quote:Op woensdag 18 maart 2015 21:47 schreef Ajacied422 het volgende:
Hoeveel mensen stemmen er op Vlieland?
Idd, heel Nederland wil dat Friesland onafhankelijk wordtquote:Op woensdag 18 maart 2015 21:47 schreef richolio het volgende:
Je ziet de stijging in de FNP. Die heersen gewoon over het land in een paar jaar.
dus de schuld ligt bij Wilders ipv van degene die daadwerkelijk doodsbedreigingen tegen Wilders uitenquote:Op woensdag 18 maart 2015 21:44 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Als Wilders zijn verhaal wat genuanceerder zou verkondigen dan had heeft hij echt geen beveiliging nodig... maar de grote peroxide-leider kan alleen maar in opruiende woorden zijn angst prediken en dan krijg je dus dit, plus het feit dat je inhoudelijk geen flikker bereikt
Maar met die eisen van het CDA zullen VVD en D'66 wel kunnen leven waarschijnlijk dus zal het uiteindelijk slikken of stikken worden voor de PvdA.quote:Op woensdag 18 maart 2015 21:46 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
PvdA wilde er ook geen rechtse partijen bij. Het alternatief is praten met het CDA (dat gezien hun grootte allerlei eisen gaat stellen) of het hele kabinet opblazen omdat de situatie niet meer regeerbaar is.
Mensen zijn juist gaan nadenken.quote:Op woensdag 18 maart 2015 21:48 schreef Xylos het volgende:
VVD en CDA de grootste?![]()
Wat zijn mensen toch dom
Is wel erg kort door de bocht. De PvdA stapte op omdat het CDA zich niet aan gemaakte afspraken hield.quote:Op woensdag 18 maart 2015 21:45 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Balkenende I: De LPF
Balkenende II: D66
Balkenende III: Is niet gevallen want tussenkabinet
Balkenende IV: De PvdA, en het CDA werd daarna ook nog eens gehalveerd.
Onjuiste conclusie dus.
396 als ik goed geteld heb.quote:Op woensdag 18 maart 2015 21:47 schreef Ajacied422 het volgende:
Hoeveel mensen stemmen er op Vlieland?
Rozendaal is, volgens mij, een erg rijke gemeente...quote:Op woensdag 18 maart 2015 21:48 schreef Xylos het volgende:
VVD en CDA de grootste?![]()
Wat zijn mensen toch dom
VVD wilt ook gewoon belastingverlaging en meer geld naar defensie enz. Zullen wel als joden gniffelen.quote:Op woensdag 18 maart 2015 21:48 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Maar met die eisen van het CDA zullen VVD en D'66 wel kunnen leven waarschijnlijk dus zal het uiteindelijk slikken of stikken worden voor de PvdA.
Balkenende II zeker niet. Dat was echt D66 die de stekker eruit trok in de tweede kamer.quote:Op woensdag 18 maart 2015 21:46 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Hmm, met 3 heb je idd gelijk... Maar blijkbaar ben ook jij vergeten dat het daadwerkelijk de CDA was die de kabinetten heeft ontbonden. Wat de reden ook weze mag, zij hebben de stekker er elke keer uitgetrokken.
Blijkbaar ben jij dement, want dat is gewoon niet waar.quote:Op woensdag 18 maart 2015 21:44 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Elk kabinet Balkenende is beëindigt door het CDA. Alle 4... Maar blijkbaar zijn de kiezers heel erg dement.
Wel, het CDA steunt de coalitie in meer dan 90% van de voorstellen.quote:Op woensdag 18 maart 2015 21:47 schreef Lkw het volgende:
[..]
Ach wat. Ze helpen de coalitie nu toch ook niet, dus dat 'sowieso' lijkt me nogal uit de lucht gegrepen.
Rechtse ratquote:Op woensdag 18 maart 2015 21:49 schreef Insomnia_ het volgende:
Jammer dat de rooien van de SP nog zo groot zijn.
Links raus.
Together against Socialismquote:Op woensdag 18 maart 2015 21:49 schreef Insomnia_ het volgende:
Links raus.
Was dat plaatje EK of TK?quote:Op woensdag 18 maart 2015 21:49 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Wel, het CDA steunt de coalitie in meer dan 90% van de voorstellen.
Opmerkelijk hoe slecht geïnformeerd mensen zijn.
De reden doet er niet echt toe. Het was de PvdA die eruit stapte, en de kiezer vond dat blijkbaar nog terecht ook.quote:Op woensdag 18 maart 2015 21:48 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Is wel erg kort door de bocht. De PvdA stapte op omdat het CDA zich niet aan gemaakte afspraken hield.
Nee dat zijn natuurlijk net zo goed malloten, maar jezelf eens in de spiegel aankijken en je toon wat matigen waardoor je juist gedaan krijgt waarvoor je staat zou voor de PVV juist alleen maar beter werken denk ik, maar gelukkig is Geert daar niet slim genoeg voorquote:Op woensdag 18 maart 2015 21:48 schreef Evertjan het volgende:
[..]
dus de schuld ligt bij Wilders ipv van degene die daadwerkelijk doodsbedreigingen tegen Wilders uiten
Inderdaad, zo gauw dat begint kan-ie wel uit.quote:Op woensdag 18 maart 2015 21:50 schreef Elfletterig het volgende:
Het zou echt een verbetering zijn als ze ophielden met het zwakzinnige gedoe van uitslagen per gemeente tonen. Gaat echt nergens over.
Ik hoop elke dag opnieuw dat zij het eerste journaal doet dat ik zie op een dagquote:
Juist mooi man. Die mogen van mij nog verder groeien.quote:Op woensdag 18 maart 2015 21:49 schreef Insomnia_ het volgende:
Links raus.
Ik ook! Ik mis hem enorm zelfs. Dit dametje is veel te steriel en te saai.quote:
Nee.quote:Op woensdag 18 maart 2015 21:51 schreef richolio het volgende:
[..]
Juist mooi man. Die mogen van mij nog verder groeien.
Ja inderdaad, die gast was leuk.quote:Op woensdag 18 maart 2015 21:50 schreef timmmmm het volgende:
Beduidend minder leuk zonder herman de scherman
Je kunt het Journaal van 20 uur nog even terugkijken. Dat presenteerde Herman. En er was ook nog een grapje rondom zijn oude rol.quote:Op woensdag 18 maart 2015 21:50 schreef timmmmm het volgende:
Beduidend minder leuk zonder herman de scherman
Zelfs de partijen op de extremen van het spectrum scoren nog wel iets van 60%, dus zo opzienbarend is het ook weer niet relevante vraag is eerder op welke punten men afwijkt.quote:Op woensdag 18 maart 2015 21:49 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Logica die ik niet kan volgen. De coalitiepartijen zijn de belangrijkste vormgevers van het kabinetsbeleid.quote:Op woensdag 18 maart 2015 21:51 schreef GSbrder het volgende:
Eens met Staaij's nuance.
Kabinetsbeleid niet afgestraft, hooguit coalitiepartijen.
Ligt eraan of één van de andere partijen net zo'n slippertje maakt als Bos toendertijd... Waarop Balkenende de uitspraak "u draait en u liegt" kon doen.quote:Op woensdag 18 maart 2015 21:51 schreef Fossieltje het volgende:
Ik ben benieuwd of Samson nu opstapt als partijleider en óf het CDA het kabinet gaat steunen. Het CDA is erg geholpen door de lage opkomst. Ik denk dat Buma zelf bij een Tweede Kamerverkiezingen te weinig stemmen kan trekken om de grootste te worden. Maar met een meer charismatische lijsttrekker zonder zeikstem kan het CDA best weer de grootste partij van het land worden.
Dat denk ik niet, Hans.quote:Op woensdag 18 maart 2015 21:52 schreef Alxander het volgende:
Stelling: Als Wouter Bos zich nu verkiesbaar zou stellen voor Tweede Kamer, zou hij premier worden.
Zeg het maar jongens.
Slecht geïnformeerdquote:Op woensdag 18 maart 2015 21:49 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik blijf hopen op zijn comeback.quote:Op woensdag 18 maart 2015 21:52 schreef Alxander het volgende:
Stelling: Als Wouter Bos zich nu verkiesbaar zou stellen voor Tweede Kamer, zou hij premier worden.
Zeg het maar jongens.
Tja, en als Pim Fortuyn nog leefde.. Dan was hij het grootst van Nederland.quote:Op woensdag 18 maart 2015 21:52 schreef Alxander het volgende:
Zeg het maar jongens.
Ik vind dat juist wel leuk. Zie je een beetje de verschillen tussen gemeenten.quote:Op woensdag 18 maart 2015 21:50 schreef Elfletterig het volgende:
Het zou echt een verbetering zijn als ze ophielden met het zwakzinnige gedoe van uitslagen per gemeente tonen. Gaat echt nergens over.
daarom heeft links hem omgelegdquote:Op woensdag 18 maart 2015 21:53 schreef richolio het volgende:
[..]
Tja, en als Pim Fortuyn nog leefde.. Dan was hij het grootst van Nederland.
Er zijn meer niet rijke mensen in Nederland dan rijken.quote:Op woensdag 18 maart 2015 21:49 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Rozendaal is, volgens mij, een erg rijke gemeente...
Als ik aan Balkenende denk, dan denk ik aan Verhagen. Wát was dát een rat.quote:Op woensdag 18 maart 2015 21:44 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Nee, daar is al een aantal malen een overzicht van voorbij gekomen. Zit echter mobiel dus kan momenteel even geen linkje plaatsen.quote:Op woensdag 18 maart 2015 21:53 schreef Lkw het volgende:
[..]
Slecht geïnformeerdJij lult gewoon Rutte na (of wellicht Samsom), die dat een paar dagen geleden stelde. Dat is verkiezingsgeblaat. Maar daarmee is het nog niet waar.
Blijf zelf denken graag.
quote:Op woensdag 18 maart 2015 21:55 schreef Fossieltje het volgende:
[..]
Als ik aan Balkenende denk, dan denk ik aan Verhagen. Wát was dát een rat.
Bedankt Hans.quote:Op woensdag 18 maart 2015 21:54 schreef MouzurX het volgende:
Het CDA heeft toch eigenlijk praktisch niks gewonnen?
T.o.v. ps '11 hebben ze 1 zetel erbij. Komt gewoon voornamelijk omdat de helft niet gaat stemmen en de CDA stemmers echter redelijk fanatiek zijn.
Maar is dat EK of TK?quote:Op woensdag 18 maart 2015 21:56 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Nee, daar is al een aantal malen een overzicht van voorbij gekomen. Zit echter mobiel dus kan momenteel even geen linkje plaatsen.
Bij jou is gewoon de wens de vader van de gedachte.
En waarom is dat boeiend en voor wie? Dat er in Staphorst meer op de SGP wordt gestemd dan het landelijk gemiddelde is allang bekend. Het enige gebied waar gemeentelijke uitslagen journalistiek interessant en relevant zijn, is in gemeenten in de provincie Groningen (gaswingebied). En wellicht nog een paar gemeenten waar zaken spelen, zoals Roermond (Jos van Rey) en dergelijk.quote:Op woensdag 18 maart 2015 21:54 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik vind dat juist wel leuk. Zie je een beetje de verschillen tussen gemeenten.
d66 is niet linksquote:Op woensdag 18 maart 2015 21:56 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Mortaxx is troll. Hij stemt zelf links.
Maar de C3+CDA heeft flink gewonnen.quote:Op woensdag 18 maart 2015 21:52 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Logica die ik niet kan volgen. De coalitiepartijen zijn de belangrijkste vormgevers van het kabinetsbeleid.
Maximus Ratholicus.quote:Op woensdag 18 maart 2015 21:55 schreef Fossieltje het volgende:
[..]
Onzin. De VVD zal dat nooit toelaten. Bovendien: op het moment dat de SP wél mag meedoen, zoals in Amsterdam, doen ze precies hetzelfde als wat de PvdA op landelijk niveau doet: compromissen sluiten.quote:
Er is één ding enger dan een CDA'er en dat is een Limburgse CDA'er. Eurlings was er ook zoeen.quote:
Ik ken libertariërs die D66 stemmen omdat ze dat zien als een pragmatische manier om hun visie te realiseren. Dat zegt genoeg vind ik.quote:
Niet verrassend behalve dan die grote winst voor de SP. Zouden dat veel ex-PvdA stemmers zijn die sociale politiek hoog in het vaandel hebben maar de PvdA zat zijn?quote:
Dat zou ik ook graag weer even terugzien. Durf ik zo geen antwoord op te geven.quote:
Een libertarier die D66 stemt, kan ik geen libertarier noemen.quote:Op woensdag 18 maart 2015 21:58 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ik ken libertariërs die D66 stemmen omdat ze dat zien als een pragmatische manier om hun visie te realiseren. Dat zegt genoeg vind ik.
Als dit de uitslag wordt, is het verlies voor de PvdA minder groot dan voorspeld. Er werden slechts 5 zetels voorspeld.quote:
Hij heeft een nieuwe vriendin las ikquote:Op woensdag 18 maart 2015 21:58 schreef Monolith het volgende:
[..]
Er is één ding enger dan een CDA'er en dat is een Limburgse CDA'er. Eurlings was er ook zoeen.
Ik vond het wel meevallen. Maar goed, je hebt in elke periode een politicus die door iedereen wordt uitgekotst, zelfs als hij wat zinnigs zegt. Nu waren dat Teeven en Opstelten, toen was dat Verhagen.quote:Op woensdag 18 maart 2015 21:55 schreef Fossieltje het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |