Zelfs de partijen op de extremen van het spectrum scoren nog wel iets van 60%, dus zo opzienbarend is het ook weer niet relevante vraag is eerder op welke punten men afwijkt.quote:Op woensdag 18 maart 2015 21:49 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Wel, het CDA steunt de coalitie in meer dan 90% van de voorstellen.
Opmerkelijk hoe slecht geïnformeerd mensen zijn.
Logica die ik niet kan volgen. De coalitiepartijen zijn de belangrijkste vormgevers van het kabinetsbeleid.quote:Op woensdag 18 maart 2015 21:51 schreef GSbrder het volgende:
Eens met Staaij's nuance.
Kabinetsbeleid niet afgestraft, hooguit coalitiepartijen.
Ligt eraan of één van de andere partijen net zo'n slippertje maakt als Bos toendertijd... Waarop Balkenende de uitspraak "u draait en u liegt" kon doen.quote:Op woensdag 18 maart 2015 21:51 schreef Fossieltje het volgende:
Ik ben benieuwd of Samson nu opstapt als partijleider en óf het CDA het kabinet gaat steunen. Het CDA is erg geholpen door de lage opkomst. Ik denk dat Buma zelf bij een Tweede Kamerverkiezingen te weinig stemmen kan trekken om de grootste te worden. Maar met een meer charismatische lijsttrekker zonder zeikstem kan het CDA best weer de grootste partij van het land worden.
Dat denk ik niet, Hans.quote:Op woensdag 18 maart 2015 21:52 schreef Alxander het volgende:
Stelling: Als Wouter Bos zich nu verkiesbaar zou stellen voor Tweede Kamer, zou hij premier worden.
Zeg het maar jongens.
Slecht geïnformeerdquote:Op woensdag 18 maart 2015 21:49 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Wel, het CDA steunt de coalitie in meer dan 90% van de voorstellen.
Opmerkelijk hoe slecht geïnformeerd mensen zijn.
Ik blijf hopen op zijn comeback.quote:Op woensdag 18 maart 2015 21:52 schreef Alxander het volgende:
Stelling: Als Wouter Bos zich nu verkiesbaar zou stellen voor Tweede Kamer, zou hij premier worden.
Zeg het maar jongens.
Tja, en als Pim Fortuyn nog leefde.. Dan was hij het grootst van Nederland.quote:Op woensdag 18 maart 2015 21:52 schreef Alxander het volgende:
Zeg het maar jongens.
Ik vind dat juist wel leuk. Zie je een beetje de verschillen tussen gemeenten.quote:Op woensdag 18 maart 2015 21:50 schreef Elfletterig het volgende:
Het zou echt een verbetering zijn als ze ophielden met het zwakzinnige gedoe van uitslagen per gemeente tonen. Gaat echt nergens over.
daarom heeft links hem omgelegdquote:Op woensdag 18 maart 2015 21:53 schreef richolio het volgende:
[..]
Tja, en als Pim Fortuyn nog leefde.. Dan was hij het grootst van Nederland.
Er zijn meer niet rijke mensen in Nederland dan rijken.quote:Op woensdag 18 maart 2015 21:49 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Rozendaal is, volgens mij, een erg rijke gemeente...
Als ik aan Balkenende denk, dan denk ik aan Verhagen. Wát was dát een rat.quote:Op woensdag 18 maart 2015 21:44 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Elk kabinet Balkenende is beëindigt door het CDA. Alle 4... Maar blijkbaar zijn de kiezers heel erg dement.
Nee, daar is al een aantal malen een overzicht van voorbij gekomen. Zit echter mobiel dus kan momenteel even geen linkje plaatsen.quote:Op woensdag 18 maart 2015 21:53 schreef Lkw het volgende:
[..]
Slecht geïnformeerdJij lult gewoon Rutte na (of wellicht Samsom), die dat een paar dagen geleden stelde. Dat is verkiezingsgeblaat. Maar daarmee is het nog niet waar.
Blijf zelf denken graag.
quote:Op woensdag 18 maart 2015 21:55 schreef Fossieltje het volgende:
[..]
Als ik aan Balkenende denk, dan denk ik aan Verhagen. Wát was dát een rat.
Bedankt Hans.quote:Op woensdag 18 maart 2015 21:54 schreef MouzurX het volgende:
Het CDA heeft toch eigenlijk praktisch niks gewonnen?
T.o.v. ps '11 hebben ze 1 zetel erbij. Komt gewoon voornamelijk omdat de helft niet gaat stemmen en de CDA stemmers echter redelijk fanatiek zijn.
Maar is dat EK of TK?quote:Op woensdag 18 maart 2015 21:56 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Nee, daar is al een aantal malen een overzicht van voorbij gekomen. Zit echter mobiel dus kan momenteel even geen linkje plaatsen.
Bij jou is gewoon de wens de vader van de gedachte.
En waarom is dat boeiend en voor wie? Dat er in Staphorst meer op de SGP wordt gestemd dan het landelijk gemiddelde is allang bekend. Het enige gebied waar gemeentelijke uitslagen journalistiek interessant en relevant zijn, is in gemeenten in de provincie Groningen (gaswingebied). En wellicht nog een paar gemeenten waar zaken spelen, zoals Roermond (Jos van Rey) en dergelijk.quote:Op woensdag 18 maart 2015 21:54 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik vind dat juist wel leuk. Zie je een beetje de verschillen tussen gemeenten.
d66 is niet linksquote:Op woensdag 18 maart 2015 21:56 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Mortaxx is troll. Hij stemt zelf links.
Maar de C3+CDA heeft flink gewonnen.quote:Op woensdag 18 maart 2015 21:52 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Logica die ik niet kan volgen. De coalitiepartijen zijn de belangrijkste vormgevers van het kabinetsbeleid.
Maximus Ratholicus.quote:Op woensdag 18 maart 2015 21:55 schreef Fossieltje het volgende:
[..]
Onzin. De VVD zal dat nooit toelaten. Bovendien: op het moment dat de SP wél mag meedoen, zoals in Amsterdam, doen ze precies hetzelfde als wat de PvdA op landelijk niveau doet: compromissen sluiten.quote:
Er is één ding enger dan een CDA'er en dat is een Limburgse CDA'er. Eurlings was er ook zoeen.quote:
Ik ken libertariërs die D66 stemmen omdat ze dat zien als een pragmatische manier om hun visie te realiseren. Dat zegt genoeg vind ik.quote:
Niet verrassend behalve dan die grote winst voor de SP. Zouden dat veel ex-PvdA stemmers zijn die sociale politiek hoog in het vaandel hebben maar de PvdA zat zijn?quote:
Dat zou ik ook graag weer even terugzien. Durf ik zo geen antwoord op te geven.quote:
Een libertarier die D66 stemt, kan ik geen libertarier noemen.quote:Op woensdag 18 maart 2015 21:58 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ik ken libertariërs die D66 stemmen omdat ze dat zien als een pragmatische manier om hun visie te realiseren. Dat zegt genoeg vind ik.
Als dit de uitslag wordt, is het verlies voor de PvdA minder groot dan voorspeld. Er werden slechts 5 zetels voorspeld.quote:
Hij heeft een nieuwe vriendin las ikquote:Op woensdag 18 maart 2015 21:58 schreef Monolith het volgende:
[..]
Er is één ding enger dan een CDA'er en dat is een Limburgse CDA'er. Eurlings was er ook zoeen.
Ik vond het wel meevallen. Maar goed, je hebt in elke periode een politicus die door iedereen wordt uitgekotst, zelfs als hij wat zinnigs zegt. Nu waren dat Teeven en Opstelten, toen was dat Verhagen.quote:Op woensdag 18 maart 2015 21:55 schreef Fossieltje het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |