abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 19 maart 2015 @ 18:51:58 #251
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_150820458
quote:
2s.gif Op donderdag 19 maart 2015 18:47 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Allicht maar dan moet de SP wel een flinke draai in haar opstelling gaan maken. Anders blijven ze zichzelf standaard buitenspel zetten...
Lekker draaien en je achterban verloochenen? Het is de PvdA niet.
pi_150820586
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 18:51 schreef betyar het volgende:

[..]

Lekker draaien en je achterban verloochenen? Het is de PvdA niet.
Nee, het compromis durven te zoeken. Juist om die achterban te bedienen. Stelselmatig weigeren constructief te zijn is slechter voor de achterban. Nu zijn het weer vier jaar lang dode zetels die ze bezetten.
pi_150820710
quote:
11s.gif Op donderdag 19 maart 2015 16:47 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Landelijk zou ik PvdD geen one-issue partij noemen eigenlijk. Een breed scala aan onderwerpen wordt in hun verkiezingsprogramma besproken dat zich echt niet enkel beperkt tot dierenwelzijn.
Ik ben eerlijk gezegd niet zo goed op de hoogte van het exacte verkiezingsprogramma van de PvdD, maar de hoofdmoot richt zich volgens mij toch wel op dierenwelzijn en milieu. Voor zover ze ook andere onderwerpen bespreken komen die blijkbaar niet met mijn ideeën overeen, want met die Kieskompassen kom ik nooit echt in de buurt van de PvdD uit (wat nog het meest op Groen Links lijkt denk ik, ik kom altijd ergens bij PvdA/D66/CU uit).
Tails tell tales
  donderdag 19 maart 2015 @ 19:00:28 #254
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_150820782
quote:
2s.gif Op donderdag 19 maart 2015 18:55 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nee, het compromis durven te zoeken. Juist om die achterban te bedienen. Stelselmatig weigeren constructief te zijn is slechter voor de achterban. Nu zijn het weer vier jaar lang dode zetels die ze bezetten.
Dan zullen de PvdA en de VVD drastisch koers moeten veranderen, iets wat ze uiteraard niet gaan doen. Wat voor nut heeft het dan om mee te gaan praten? Marijnissen werd bij de "onderhandelingen" in 2006 al weggezet door Bos, dit had Timmermans tevens bevestigd met een brief aan de Amerikaanse ambassade welke in 2011 uitlekte. Asscher doet nu een zielige poging om de koers die de PvdA uitzet goed te praten omdat de SP oppositie voert.
De SP heeft duidelijk gezegd dat ze goede voorstellen zullen steunen zonder in het achterkamertje handjeklap te gaan doen. Veel duidelijker kun je niet zijn en terecht in mijn ogen.
pi_150820883
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 19:00 schreef betyar het volgende:

[..]

Dan zullen de PvdA en de VVD drastisch koers moeten veranderen, iets wat ze uiteraard niet gaan doen.
Iets wat ze voor partijen als CU, D66, GL of SGP juist wel doen.
quote:
Wat voor nut heeft het dan om mee te gaan praten? Marijnissen werd bij de "onderhandelingen" in 2006 al weggezet door Bos, dit had Timmermans tevens bevestigd met een brief aan de Amerikaanse ambassade welke in 2011 uitlekte. Asscher doet nu een zielige poging om de koers die de PvdA uitzet goed te praten omdat de SP oppositie voert.
De SP heeft duidelijk gezegd dat ze goede voorstellen zullen steunen zonder in het achterkamertje handjeklap te gaan doen. Veel duidelijker kun je niet zijn en terecht in mijn ogen.
Klopt en dus blijven ze aan de zijlijn staan en blijven het dode zetels die ze bezetten.
  donderdag 19 maart 2015 @ 19:21:03 #256
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_150821695
quote:
7s.gif Op donderdag 19 maart 2015 19:02 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Iets wat ze voor partijen als CU, D66, GL of SGP juist wel doen.
Wat voor drastische wijzigingen hebben ze toegevoegd of verwijderd?

[..]

quote:
Klopt en dus blijven ze aan de zijlijn staan en blijven het dode zetels die ze bezetten.
Nee, ze voeren oppositie tegen plannen die waar ze tegen zijn en steunen plannen waar ze het mee eens zijn, lijkt me logisch anders kun je net zo goed de oppositie afschaffen. Ben jij daar voorstander van, oppositie afschaffen?
pi_150822547
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 18:41 schreef MakkieR het volgende:
Er viel mij trouwens op bij het kijken van de herhalingen hoe D66 hoogstwaarschijnlijk bewust koos voor de overwinningsnummer Macarena. Zou de bekende lyric " they all want me, they can't have me " een rol gaan spelen in de nieuwe koers van D66?
Viel me net bij DWDD ook op, Pechtold had wel het mantra "meer zetels = meer invloed" welnu hetgeen voor de = staat is een feit, nu nog kijken of dat zich vertaalt naar daadwerkelijk meer vingers in de pap.
mag het weten
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')